Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Schandalig, competitievervalsing, je kunt Ajax beter op vrijdag treffen'

Laatste update:
/

De kritiek op de deelname van de beloftenteams aan de Jupiler League neemt zienderogen toe. Maurice Steijn baalde maandagavond zichtbaar van de nederlaag van VVV-Venlo bij Jong Ajax. Het tweede elftal van Ajax was met 4-0 te sterk voor de Noord-Limburgers. Volgens Steijn had zijn ploeg beter afgelopen vrijdag tegen de Amsterdamse beloften kunnen spelen.

“Je kunt Ajax beter op vrijdag dan op maandag treffen. Afgelopen vrijdag stond er een heel ander elftal dan nu”, vertelde Steijn tegen het Algemeen Dagblad. De coach stelde dat VVV ‘op het slechtst denkbare moment’ tegen Ajax speelde. “Op vrijdag doen Niki Zimling, Jairo Reidewald, Stefano Denswil, Mike van der Hoorn en Diederik Boer niet mee.”

“Nu speelden wij wel tegen het sterkste elftal, ook omdat Ajax geen Champions League speelt. Het is schandalig, je reinste competitievervalsing.” Richairo Zivkovic nam maandag twee goals voor zijn rekening. De overige goals kwamen voor rekening van Zimling en Queensy Menig. Jong Ajax speelde afgelopen vrijdag overigens tegen Almere City FC: 1-1.

Maurice Steijn heeft groot gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens, deze constructie is ontzettend slecht voor het tweede niveau in Nederland. Spelers als Zimling horen niet voor Jong Ajax te spelen, als dit team uitkomt in een 'serieuze' competitie. Het elftal wisselt voortdurend, waardoor je geluk moet hebben als tegenstander met het moment waarop je Jong Ajax treft. Als Jong Ajax gebruik zou maken van een vaste selectie, dan zou het geen probleem zijn. Maar nu hebben ze gewoon elke wedstrijd een blanco lijst waar ze elke selectiespeler op kunnen schrijven.

Deze hele constructie is enkel bedoeld als tegemoetkoming aan de topclubs in de Eredivisie. Als Ajacied vind ik dit stiekem niet erg, omdat dit een veel betere test en ervaring is voor de talenten. Maar realistisch gezien is deze constructie pure competitievervalsing.

2 december 2014 om 01:50

Dat heb je altijd met een tweede team. Ook bij Arsenal, de ene week sta je tegen spelers als Willock en Zelalem, een andere week tegen Walcott en Wilshere, en dat geldt eigenlijk voor alle tweede teams, zowel in het profvoetbal als het amateurvoetbal.

2 december 2014 om 02:37

Maar die nemen niet deel in een competitie waar prof teams in mee doen. Die spelen in jeugd competities. Gwn verplichting instellen dat er 20 contractspelers moeten zijn die vast in jong ajax spelen, en dat zij alleen naar boven toe mogen worden geswitched. In uiterste geval een keer een wisseling, door blessures en dergelijke. Maar dit kan zo niet. Slaat helemaal nergens op natuurlijk.

2 december 2014 om 08:05

Zou het niet goed zijn om voor die teams als jong ajax, twente rn psv een maximum leeftlijd op te stellen. Iets van vijfentwintig of drieëntwintig. Het is tem slotte 'jong'.

2 december 2014 om 10:25

in nederland heet het jong, maar is in feite 2. of zoals bv in spanje B (elftal).

Stein moet niet zeuren. spelers van o.a. ajax 2 kunnen zich zo goed ontwikkelen

2 december 2014 om 10:34

De belangen zijn gewoon anders. Als je mee doet voor promotie en je speelt ineens tegen Ajax 1.5 dan is dat gewoon belachelijk. Hij heeft alle recht dit aan te kaarten. Ben zelf supporter van PSV en die flikken het ook maar eens ben ik het er niet mee...

2 december 2014 om 10:35

Stein moet niet zeuren? Het zal Stein ern worst wezen dat de spelers van Ajax zich beter kunnen ontwikkelen..

Het gaat hem om VVV en VVV is hier de dupe omdat zij tegen een heel andet Ajax spelen dan de concurrentie

2 december 2014 om 11:13

Juist jong !! dan blijf jong en zet geen keeper van 31 in de goal

2 december 2014 om 09:00

Ik zal wel gek zijn, maar hoe kunnen betere spelers nu slecht zijn voor een competitie? Volgens mij leiden betere spelers juist tot een algemeen hoger niveau. Hoe dat ooit slecht zou kunnen zijn is mij een raadsel.

Je laatste alinea is gewoon onzin. Mensen zijn wel heel snel vergeten dat er helemaal niemand fatsoenlijk geld wilde betalen voor de uitzendrechten van de JL. FOX was hiertoe alleen bereid indien de 2e elftallen van de topclubs mee zouden doen. Zonder de toetreding van deze clubs waren er een geen/stuk minder TV inkomsten en dito exposure voor alle JL clubs. Kortom nog minder geld en nog meer clubs naar de klote.

Ik ben overigens van mening dat een jong Ajax met een vaste kern sterker zou zijn dan een wekelijks wisselend elftal. Dan is de kans ook aanzienlijk dat veel clubs die met een volwassen elftal komen punten gaan laten liggen. Indien Ajax verplicht wordt met een vaste kern te werken zouden jongens als Riedewald. Denswil/van der Hoorn, Meleg, El Ghazi/kishna ook vast in jong Ajax komen omdat ze anders te weinig speelminuten maken.

2 december 2014 om 09:42

Daarnaast Denswil noemen, een een speler die afkomstig is van o.a Nec.
Had net zo goed daar nog kunnen spelen, Denswil heeft geen eens 20 wedstrijden gespeeld geloof ik.
En tja het is competitievervalsing... maar blijkbaar willen ze geen hoger niveau qua spelers.
Ze denken alleen maar aan hun eigen, en zo indrukwekkend was het ook niet hoor qua namen.
De ene keer verliest een vrij sterk en ervaren Ajax van Achilles en zo wint het van een betere club terwijl er in de basis op papier mindere spelers staan.

2 december 2014 om 10:56

Ze denken alleenmaar aan hun eigen?

Volgens mij praat je tegen jezelf. De jupiler league is een serieze competitie en geen speeltuin van 2e elftallen. Tuurlijk minder niveau dan de eredivisie, maar ook de topklasse is een serieze competitie.

Het leven draait niet alleenmaar om geld maar ook sport en competitie. De 2e elftallen horen niet in een competitie met eerste elftallen.

2 december 2014 om 09:42

In de winter veranderen teams toch ook vanwege de transferperiode.
Dan is het ook vervalsing van de competitie als in de winter een club wordt gekocht door een suikeroom en opeens een stuk betere selectie heeft.

Het is wel erg opvallend dat deze discussie steeds weer omhoog komt zodra een team verliest waarvan een hoge notering wordt verwacht. Als VVV wint is er weer een concurrent die zegt dat het je reinste vervalsing is, omdat jong Ajax met zoveel jonkies voetbalt.

Het is een makkelijke manier om je eigen falen te verbloemen. Ik zeg niet dat Steijn dat hier doet, maar het gevaar is wel dat dit elke keer gebruikt gaat worden. VVV heeft een vast elftal met vaste patronen. Als recent ex-eredivisie club moet je dan toch een jong-Ajax met wat wisselspelers van Ajax 1 aankunnen denk ik dan!

Het blijft een vreemde zaak. Waarom worden er eigenlijk niet met min of meer vaste selecties gewerkt?

Dat je bijvoorbeeld Zivkovic, Van der Hoorn en nog een paar gewoon alleen speelgerechtigd maakt voor Jong Ajax. Of een regel maakt dat Jong Psv/ajax/twente tenminste iedere 1-2 maanden een selectie moeten vastzetten voor die periode. Dat je niet om de week ineens met een stabiele selectie zit en de week erna met afdankertjes moet spelen.

Vaak win je met een sterker team, toevallig stond er tegen NEC een zwak team dus toen ging die vlieger niet op met betrekking tot competitie vervalsing maar toch...

Boer, Van der Hoorn, Zimling, Denswil etc zijn gewoon Eredivisie basiskrachten bij meeste clubs.

2 december 2014 om 01:07

Ik begin een beetje in herhaling te vervallen, maar reserve/bankspelers zijn toch niet zo'n vreemd fenomeen? Het is ontzettend standaard dat spelers voor meerdere teams uitkomen, in alle sporten. Heb bijna mijn hele jeugd in meerdere teams gespeeld met basketbal. Soms kon ik niet beide wedstrijden spelen in t weekend. Dat is toch geen competitievervalsing?

2 december 2014 om 01:27

Haha, je gaat toch niet jouw amateur verleden in het basketbal vergelijken met de Jupiler League. De grote clubs zeggen niks omdat het ze goed uitkomt. Indien een speler niet invalt bij Ajax 1 kan hij maandag bij Jong Ajax terecht. Ik snap de frustratie bij de andere teams in de JL

2 december 2014 om 01:28

Het gaat erom dat je als team A ineens tegen bijvoorbeeld een Denswil, Van der Hoorn en nog een paar kan komen die wel vaker in de Champions League hebben gespeeld... en dat je dan punten laat liggen.

En een paar weken later kan je concurrent (voor promotie of degradatie) ineens tegen een elftal van Jong Ajax/twente etc komen die bestaat uit A-junioren omdat het merendeel van de spelers van het eerste (internationals) weg zijn en de rest opgeroepen is voor Jong Oranje en Oranje onder 19 en andere nationale elftallen.

Dat is sinds deze ''pilot'' al een flink aantal voorgekomen... de ene week staat er een team met een paar spelers met CL ervaring (of nu ineens Zimling als ervaren rot) en de week erna staan er 10-11 spelers met 0 minuten ervaring in de Eredivisie en de meeste zijn nog ''nieuw'' in de Jupiler league.

Voor Jong Ajax etc is het overigens ideaal, je kan gewoon zoveel mogelijk jonkies in het diepe gooien als je wilt. En op iedere maandag je spelers die op de bank zitten in het reserve elftal gooien.

Overigens doen veel clubs dat, hun bankspelers in het 2de laten meedoen... maar die clubs die geen Jupiler team hebben... die benadelen andere teams daar niet mee. Wanneer teams een slecht beloften elftal opstellen heb jij je er zelf mee.

Dat is (redelijk lang) uitgelegd waarom bijvoorbeeld VVV het nu oneerlijk vindt... vorige week speelde alleen Zivkovic mee als ''echte'' Eredivisie speler.........en stond er een Alblas, Noordhoff, Tete, Bazoer etc in het veld, die er weinig van bakken over het algemeen, dat zijn gewoon opvulling spelers.... En nu Boer, Van der hoorn, denswil, zimling, ''ervaren'' rotten.

2 december 2014 om 01:37

@the Economist

Inderdaad, stel je voor dat iedereen van Ajax 1 fit blijft in December... dan kunnen zij maar 3x wisselen bij ''ajax 1'' dus dan mogen er flink wat kwaliteitswissels zoals een Kischna, Sighthorsson of Zivkovic, van der Hoorn, Denswil, Ligeon en in mindere mate Zimling, Duarte etc allemaal voor jong Ajax spelen..........

Maar wanneer er in Februari ineens 5 spelers geblesseerd zijn bij het eerste van Ajax dan zijn Kischna, Zivkovic Denswil etc toch echt niet beschikbaar voor Jong Ajax en dan speelt jong Ajax met 17-18 jarigen.

Dat is best krom ja. Vaste selecties zou een hoop helpen wat dat betreft... al is het Voornamelijk! om de schijn van deze wisselingen tegen te gaan.

2 december 2014 om 01:43

@jan1980: Het gedeelte van de oranje elftallen vind ik persoonlijk ook absurd, maar ik neem aan dat de Knvb dat gaat aanpassen. De rest hoort er naar mijn mening een beetje bij. Een tweede elftal is altijd afhankelijk van wanneer zijn beste spelers moeten meespelen met het eerste, dat is nou eenmaal teamsport.

Overigens hoop ik wel dat de Knvb zijn de regel schrapt die stelt dat spelers niet twee keer mogen spelen in dezelfde speelronde.

2 december 2014 om 01:43

@theeconomist: Het ging om een algemeen voorbeeld. Ook in de eredivisie basketbal gebeurt dit constant. Te denken valt bijvoorbeeld aan Rotterdam 1 en 2 en vroeger Landstede Zwolle 1 en 2. Heb afgelopen weekend nog een wedstrijd tussen Rotterdam 2 en Red Giants Meppel 1 bijgewoond waar de spelers uit het eerste van Rotterdam niet bij waren omdat zij tegelijk een eredivisie wedstrijd hadden. Heb niemand horen zeuren over competitievervalsing

2 december 2014 om 01:45

Je punt over blessures gaan niet echt op trouwens. Wanneer spelers in Jong Ajax geblesseerd raken worden ze toch ook vervangen door andere spelers? Is niet echt vreemd ofzo. Ook bijvoorbeeld VVV moet soms jongere spelers laten spelen door blessures

2 december 2014 om 01:52

Dat is gewoon het lot van een tweede elftal. Als er bij het eerste geen geblesseerden zijn spelen die in het tweede, en de spelers van het tweede schuiven dan weer door. Zo gaat het ook in het amateurvoetbal, en ook gewoon in het profvoetbal.

2 december 2014 om 02:38

Het systeem van Spanje daarbij als voorbeeld nemen. Daar is het prima geregeld. en verplichte degradatie regeling is ook goed.

2 december 2014 om 09:44

Dus omdat Denswil, toevallig CL heeft gespeeld maakt dat hem meteen een soort messi?
Kom op zeg, die gast heeft geen eens 20 wedstrijden gespeeld voor het 1e.

2 december 2014 om 01:33

Wat betreft de vaste selecties heb je zeker een punt, maar de invloed vanuit Ajax 1 wordt wel behoorlijk opgeklopt. Vandaag speelde 5 spelers mee die minuten in Ajax 1 in competitieverband hebben gemaakt. De overige 8 hebben nog geen Eredivisie minuut gemaakt voor Ajax.

Zimling - 6 competitiewedstrijden
Riedewald - 5 competitiewedstrijden
Van der Hoorn - 4 competitiewedstrijden
Ligeon - 3 competitiewedstrijden
Denswil - 1 competitiewedstrijd

Daarbij heb ik het aantal minuten niet eens vermeld, want soms gaat het echt om invalbeurten (zoals Van der Hoorn en Riedewald zondag) van een paar minuten. Ligeon en Denswil hebben tot op heden meer deel uitgemaakt van Jong Ajax dan het eerste elftal. Riedewald tot voor kort ook. Van der Hoorn, Boer en Zimling zitten wel vaak bij de selectie, maar hun inbreng in Ajax 1 is zeer gelimiteerd.

2 december 2014 om 10:01

Klopt helemaal, maar het maakt niet zoveel uit hoe vaak ze spelen bij Ajax 1. Het gaat erom dat ze bij de selectie van Ajax 1 zitten en daardoor soms wel, soms niet voor Jong Ajax kunnen spelen. Veel van de spelers die jij noemt (eigenlijk allemaal) hebben ook ongeveer de helft van de duels in de Jupiler League gespeeld. En de andere helft niet. En hoe logisch dat ook is, de andere JL-clubs vinden het (en in mijn ogen terecht) pure competitievervalsing. Die proberen promotie af te dwingen, maar als je dan al de door jou genoemde spelers tegenkomt, en je concurrent een elftal met junioren, dan voel je je toch gewoon genaaid.

2 december 2014 om 10:43

Daarnaast zijn het gewoon eredivisiewaardige spelers die bij de meest eredivisie clubs ook gewoon basis haffen gestaan.

Een wissel van Ajax is natuurlijk vaak nog beter dan een basisspeler van NAC, Excelsior enz. Stel je er 5/6 op in de jup dan kan je wel roepen niet zeiken zijn maar wissels maar dat is natuurlijk onzin!

2 december 2014 om 14:54

Dat het Eredivisie waardige spelers zijn lijkt me eerlijk gezegd niet zo relevant. Roda JC en NEC hebben ook een aantal Eredivisie waardige spelers. Het is niet zo dat het een criteria is dat de spelers qua niveau niet hoger dan dat van Telstar mogen komen.

@jellybean

Klopt inderdaad, ik heb er (zoals ik hieronder al vertelde) ook wel begrip voor. Maar iedere keer klagen over het feit dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt gaat je club echt niet helpen. Start een serieuze actie met meerdere clubs om die beloften weg te krijgen, maar houd het niet bij gehuil na afloop van de weddstrijd.

2 december 2014 om 08:05

Wat je in dit geval moet doen denk ik is een max van 30-tal voetballers inschrijven bij Jong Ajax, die zelfde 30 mogen ook uitkomen voor Ajax1. Dat betekend dat men keuzes moet maken qua invulling van de selectie, het kan dan niet zo zijn dat een Sigi, v Rhijn en Zimling voor Jong Ajax uit gaan komen, omdat men dan bij Jong Ajax de keuze maakt voor de jongere spelers, ga ik vanuit. Gezien dat het doel is van deelname aan de competitie.
Zo kan je nog steeds genoeg wisselen qua opstelling en invulling daarvan, maar blijft de selectie intact. Geen gedonder met spelers die terug komen van een blessure laten voetballen bij Jong Ajax, wordt maar weer fit tijdens de trainingen.

Men moet ook rekening houden met het feit dat die spelers van Jong-Ajax en consorten vaak uitkomen jeugdelftallen, als ze dan een wedstrijden daar moeten spelen en ook voor JL, krijg je te maken met de A1, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Plan daar dus omheen.
Dit zijn de enigste manieren om de term: Competitievervalsing tegen te gaan.
De pilot is uitstekend, het idee is prachtig, de uitvoering alleen wat minder maar dat komt wel met de ervaringen.

2 december 2014 om 08:13

Heel simpel jan1980: dat willen Ajax, PSV en Twente niet. Met name Ajax heeft zich daar over laten horen en Ajax heeft toch wel aardig wat ingangen bij de Knvb.

Ja we weten het onderhand wel, de Knvb moet onderhand zorgen voor min of meer vaste selecties bij de beloften elftallen. Of beter, ervoor zorgen dat er geen beloften elftallen in de voetbalpiramide zitten. Het feit dat de voetbalpiramide zo langzaam hervormt is (ook mede dankzij clubs uit de Jupiler League) heeft voor deze situatie gezorgd. Met 16 clubs zonder doorstroom was de Jupiler League niet levensvatbaar.

Toch viel het vandaag vond ik wel mee met de inbreng. Zivkovic, Bazoer, Tete, Menig, Becker, Acolatse, Boer en Bakker zijn spelers die in competitieverband niet voor Ajax 1 zijn uitgekomen. Ligeon speelt ook vrijwel het meeste bij Jong Ajax, tot voor kort gold hetzelfde voor Riedewald. Denswil en Van der Hoorn doen (vaak afwisselend) zeer regelmatig mee. Meest opvallende naam was Zimling, tegelijk ook een van de minste Ajacieden uit Ajax 1, dus wel het laatste waar ik me boos over zou maken als trainer van de tegenpartij.

Het punt van kritiek is begrijpelijk en bekend, maar als ik de namen lees was het echt niet de inbreng van Ajax 1 die vandaag de doorslag gaf.

2 december 2014 om 01:34

Het was ook niet zo erg als een paar maanden geleden dat Ajax met 6-7 spelers speelde die een paar maanden (seizoen ervoor) nog van City wonnen... Vermeer, Van Rhijn, Denswil, Sighthorsosn en nog 2-3 spelers deden toen mee.. .sloeg nergens op.

Maar kijk het verschil tussen vorige week... (tegen NEC dan)

Boer of Alblas?
Denswil of Tete
Van der Hoorn of Van koesveld/bruggen
Zimling of Bazoer of een Noordhoff

En ga zo maar door. Dat je je wissels laat meespelen voor wedstrijd ritme is logisch........maar het verschil tussen de ene week met spelers spelen die net aan 5x in de Jupiler meedoen en eigenlijk A-junioren zijn............en de week erop speel je met een Zimling die bij wijze van al 200-250 wedstrijden op het hoogste niveau heeft. Aangevuld met ''ervaren'' spelers zoals Boer en in mindere mate Van der Hoorn/denswil etc qua aantal wedstrijden.

2 december 2014 om 07:27

En dat jeugdteam van vorige week houdt de koploper toch ook op een gelijkspel? Maar dan hoor je gek genoeg niemand.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje lachwekkend worden. Het maakt bij jong Ajax namelijk helemaal niet veel uit wie er spelen. Dat is aan de resultaten wel te zien. Met of zonder spelers die voor Ajax 1 gehaald zijn is jong Ajax een team dat tegen iedereen punten kan pakken.
Het begint er meer op te lijken dat trainers moeite gaan krijgen met de hoge kwaliteit van deze teams, ongeacht wie er spelen.

2 december 2014 om 15:08

@jan1980

Ik zeg ook niet dat ze geen punt hebben, alleen ik moet opmerken dat kwaliteitsinjectie uit Ajax 1 vandaag best meeviel.

Ik zie ook het verschil tussen een A junior en een wisselspeler bij Jong Ajax. Alleen vind ik, in tegenstelling tot het voorbeeld wat jij hierboven aanhaalt, dit nou niet echt een sterk voorbeeld van een heel veel sterker Jong Ajax.

Eigenlijk valt Ajax zelfs niks te verwijten, ze gebruiken hun beloftenteam binnen de regels en ook waarvoor het bedoeld is. Wedstrijdritme bezorgen aan jongens die tussen de A en Ajax 1 invallen. Daar kunnen we wekelijks verontwaardigt over doen, maar die situatie gaan we niet oplossen door na afloop van iedere wedstrijd op maandag te klagen over welke spelers er nu weer mee deden in vergelijking tot een andere wedstrijd. VVV speelt ook niet wekelijks met dezelfde 11 spelers, door schorsingen en blessures staat er nu ook een ander elftal dan pakweg enkele weken terug. Je treft nooit exact hetzelfde elftal als al je concurrenten. Er zit een element in wat oneerlijk is, waardoor Jong Ajax soms vaker met A junioren speelt. Maar daar moet je bij de Knvb eens aankloppen, en het niet houden bij kritiek uiten in de media.

Dat begint gewoon vermoeiend te worden, iedere week weer terugvallen op hetzelfde kritiekpunt. Dat is als een Eredivisie trainer die wekelijks benadrukt dat ze op kunstgras hebben gespeeld en dat dit eigenlijk niet zou moeten mogen op het hoogste niveau. Dat doet ook geen enkele trainer, omdat in herhaling vallen er niet voor gaat zorgen dat er iets veranderd. Je kan beter kijken naar dingen waar je wel veel invloed op heb, je eigen spelers. Ik hoor niks van reflectie op de prestaties van VVV spelers, alsof hun prestaties er niks toedoen.

Ik zie nu trouwens dat ''jong'' Twente gewoon met;
Sonny Stevens
Darryl Lachman
Kasper Kusk
Tim Breukers
Borven
Dico Koppers

En dergelijke ook met een selectie speelt waarvan de meeste op de bank zitten als Twente in het weekend speelt.

Het loont dus wel om op vrijdag tegen Jong Ajax/twente te spelen...........want dan spelen de spelers die op de bank zitten bij het eerste bij de beloften............terwijl wanneer je jong Ajax op een vrijdag treft dan speelt een Van der Hoorn, Denswil etc niet ''voor het geval dat'' zij vroeg moeten wisselen bij het eerste etc.

Dit zijn een hele hoop broekies waarvan zelfs Riedewald op basis van 2-3 wedstrijden zeker niet tot Ajax 1 gerekend kan worden.
Van de Hoorn, Zimling vind ik horen bij de Ajax 1 selectie.
Dat valt dus best mee en dit hele stuk vind ik een zwaktebod.

Trouwens van elke coach die moppert. Nec en Roda hebben ook teams die in de eredivisie zouden kunnen spelen. Als je alleen maar zwakke tegenstanders wilt ben je wel een keertje uitgekakt.

Ovwr de gehele jaargang genomen speelt Ajax met een gemiddeld zeer jong elftal waarvan er een paar tegen het 1ste aanhikken. Niks mis mee. Dat deden Klaassen, Veltman, kishna, en Gahzi ook. Die zijn doorgestroomd.
Zoals het dus hoort.

Allemaal jong.

Verliezen is nooit leuk, maar het zondebokje zijn de talenten teams.
Wel vind ik dat er een degradatie regeling moet komen. Het laagste team degradeerd en word vervangen door de kampioen van de beloften competitie. ( maar dat kan dus exht competitie vervalsing in de hand werken) Helemaal nergens om spelen is echter zonde.

2 december 2014 om 09:06

Inderdaad, er speelden nauwelijks Ajax 1 spelers mee. Denk dat de coach in dit geval geen recht van spreken heeft. Als één van de beste spelers van Ajax nou terug komt van een blessure en daarom een potje met het tweede mee speelt, heb je veel meer recht van spreken.

Hij heeft hier gewoon gelijk. Je wil spelen met Jong Ajax maar de gemiddelde leeftijd ligt hoger dan bij Ajax 1. Zimmling en dat soort jongens horen hier gewoon niet te spelen.

Alhoewel er zeker een kern van waarheid zit in de redenatie van Steijn, wordt ik nogal een beetje moe van de stijgende populariteit van het woord 'competitievervalsing'. VVV zou er met goed beleid voor kunnen zorgen dat er een selectie staat die Jong Ajax hoe dan ook kan verslaan

2 december 2014 om 08:42

Dan moet het beleid van VVV wel heel goed zijn of het beleid van Ajax wel heel slecht. VVV heeft een begroting van 4 miljoen euro terwijl in jong Ajax spelers spelen waarvan alleen de transfersom al miljoenen bedraagt. Duarte, Van der Hoorn en Zivkovic zijn voor miljoenen gehaald en ook voor enkele buitenlandse talenten zijn bedragen betaald die VVV nooit zou kunnen betalen. Dan hebben we het nog niet over de salarissen gehad.
Persoonlijk vind ik het goed voor de ontwikkeling van de spelers dat jong Ajax en jong PSV mee mogen spelen in de eredivisie maar ik kan me goed voorstellen dat tegenstanders er nogal eens gefrustreerd door kunnen raken. Het scheelt inderdaad of je op maandag of op vrijdag tegen zo'n team moet spelen.

2 december 2014 om 10:08

Het punt is toch dat iedereen tegen een min of meer gelijkwaardig team speelt? Al kun je dat nooit helemaal goed doen want je hebt altijd met blessures te maken bv.

Tegen bijna elke tegenstander spelen Denswil, van der Hoorn, Zivkovic en Riedewald en Zimling en Boer zijn absolute bankzitters en Duarte speelde vandaag bv. niet mee.

Het feit dat ajax maar 4 bankzitters had en geen middenvelders zegt genoeg, de jeugd was overbelast doordat ze beker, CL en twee competitiewedstrijden in twee weken hadden gespeeld. Ajax moest de selectie vanuit het eerste aanvullen.

Ik vind dat mensen de schuld wel heel makkelijk bij ajax leggen, ook NEC kreeg een zeer jong ajax er niet onder, goed voor het niveau van de JL.

Maurice Steijn vindt toch dat ze er bij Ajax sowieso niks van kunnen? Wat maakt het dan uit tegen welk Ajax ze spelen?

Ik ben van mening dat de beloften teams gewoon mee moeten kunnen doen in de Jupiler leauge.
Alleen de constructie zoals deze nu is klopt niet. Wat mij logischer lijkt is dat jong Ajax een team op zich zelf word. De club Ajax trekt mensen aan voor jong Ajax of Ajax 1, (uiteraard zelfde verhaal met PSV en Twente) en die spelers kunnen wel gepromoveerd worden maar niet gedegradeerd.
Ik neem als voorbeeld Zivkovic, die jongen is gehaald voor jong Ajax in ieder geval voor dit seizoen, mocht hij door de Boer eerder nodig zijn kan je hem promoveren naar het eerste team maar kan hij geen wedstrijden meer in de Jupiler Leauge spelen.
Op deze manier word er beter na gedacht over het aankoop beleid ( wie halen we voor het eerste en wie voor het tweede, en ook zal er meer jeugd in het tweede rond lopen omdat de aankopen voor het eerste toch daar moeten blijven ).
Ik begrijp ook wel dat hier nog wat haken en ogen aan zitten maar dit is even grove schets van hoe ik het zie.
Met dit idee ben ik nog verder bezig om alles uit te werken, en misschien dat ik dit dan ook daadwerkelijk op ga sturen.
Maar hiervoor ben ik toch wel zeer benieuwd naar jullie meningen.

2 december 2014 om 12:31

Klinkt als een goed plan, maar je houdt het probleem dat als een Zivkovic na een paar wedstrijden naar het eerste wordt gestuurd, hij tegen bepaalde clubs wel en tegen bepaalde andere clubs niet heeft gespeeld. Ik denk dat de enige manier om beloftenteams in de JL te verwezelijken zonder competitievervalsing te creëren is om alleen teamwijzigingen toe te staan tijdens de transferperiodes. Dit is volgens mij overigens ook hoe het in Spanje gebeurt.

De Knvb moet clubs die tweede teams in schrijven verplichten een vast selectie in te schrijven en regelen dat deze per transferperiode aangepast kan worden.
Ik kan me de frustratie van de eerstedivisie clubs goed voorstellen, hoewel Zimling die zou bij menige eerste divisie club zeker niet in de basis staan wat kan die gozer er bedroevend weinig van.

2 december 2014 om 08:49

Eén van de hoofdredenen dat jong Ajax niet nog hoger staat is juist omdat ze wekelijks van samenstelling wisselen. Indien je jong Ajax dwingt met een vast elftal te werken heeft Ajax nog steeds een team dat van elke tegenstander kan winnen. Afgelopen weekend kon NEC ook ternauwernood maar een gelijkspel halen bij Ajax dat buiten Duarte met de A1 (!!) speelde.
Het blijkt met regelmaat dat een team met enkele A selectie spelers zonder motivatie niet sterker is dan een team met alleen maar gemotiveerde jonkies.

Ik juich vastere samenstelling ook toe. Maar ben er van overtuigd dat het gejank van trainers als Steijn dan gewoon aanhoudt. Met name jong Ajax zou daar namelijk helemaal niet slechter van worden. Spelers als Riedewald. Denswil/van der Hoorn, Meleg, El Ghazi/kishna zouden dan ook vast in jong Ajax komen omdat ze anders te weinig speelminuten maken. Met dat team is de kans ook groot dat VVV verliest uit. Met welk excuus gaan deze trainers dan komen?

2 december 2014 om 09:04

Het beperkt de keuze wel enorm natuurlijk. Van der Hoorn Denswil Kishna El Ghazi hadden of bij de eerste selectie gezeten of bij het tweede 11-tal. Nu spelen ze als ze niet in het eerste gespeeld hebben in het tweede en dat is in verhouding met de andere clubs natuurlijk niet eerlijk. Nu kan de Boer (niet ongelimiteerd) speler in het eerste en tweede omwisselen.
Op het moment dat er met een vaste selectie gespeeld moet worden zitten Van der Hoorn Denswil Kishna El Ghazi bij het eerste 11-tal en zouden niet met het tweede mee kunnen spelen en dat scheelt een slok op een borrel.

2 december 2014 om 10:10

Natuurlijk niet. Ajax gaat jonge spelers niet een seizoen lang op de bank/tribune houden. Daarvoor zouden dan jongens als Zimling, Duarte gebruikt gaan worden. Van der Hoorn of Denswil en Kishna of El Ghazi zouden dan bij jong Ajax terecht komen, omdat Ajax die jongens zoveel mogelijk minuten wil laten maken.
Nu zijn het wekelijks andere jongens. Dan zijn het elke week voor een (half) seizoen lang vaste spelers.

Dat hele gedoe met die 2e elftallen is een flop! Het trekt geen toeschouwers en door de flexibiliteit in het opstellen van spelers de grootste competitievervalsing. Ik ben het dus helemaal eens met deze trainer. Knvb, stop met die gedoe en laat talenten gewoon lekker tegen talenten spelen. Het is veel belangrijker dat de beloftencompetitie met Ajax, PSV en Twente sterker wordt. Stop om ploegen mee te laten doen die in een competitie meedoen voor spek-en-bonen

2 december 2014 om 08:43

Zou je kunnen doen, maar Ajax moet wel de mogelijkheid behouden om een aantal spelers die vooraf moet aanwijzen tussen het eerste en het tweede te kunnen verschuiven. Van der Hoorn, Denswil, Zivkovic, Duarte, Fischer bv. Plus dat jeugd altijd mag instromen.

2 december 2014 om 09:34

Die privileges hebben andere clubs toch ook niet! Bovendien, als je vindt dat spelers een jaar competitie moeten spelen in de eredivisie/eerste divisie, dan kun je ze gewoon verhuren. Wordt de competitie en de speler en de topclubs echt niet slechter van. Dit is een slechte oplossing.

2 december 2014 om 09:57

Als Sigi nu vertrekt of geblesseerd raakt kan Zivkovic niet doorschuiven, idem voor Riedewald, die jongens moet wel de kans kunnen krijgen in het eerste te spelen.

Maar willen tergelijker tijd wel ervaring op doen in het tweede, ik vind dat ajax het al stukken beter doet dan voorgaande jaren, er staat een aardig vast elftal.

Ook kunnen spelers goed ritme opdoen, goed voor Ajax, goed voor het NL voetbal.

2 december 2014 om 10:01

Nee, enorm slecht juist voor het Nederlands voetbal. Je vergroot de kloof alleen maar.

Kan Ajax niks aan doen regels zijn regels.

2 december 2014 om 12:33

Klopt, en daarom willen veel mensen nu de regels veranderen. Daar gaat dit artikel over. Ajax wordt nergens van beschuldigd.

Helemaal mee eens. Weet nog dat Wijnaldum terug kwam van een blessure en zijn wedstrijdritme opdeed bij jong-PSV, de tegenstanders kapot speelde en tweemaal scoorde. Eerder wonnen ze niks

dat het niet eerlijk is deze regeling, daar heeft hij eens mee, waar hij totaal niet eens heeft is het feit, of je ajax nu vrijdag of maandag treft, want het moet niet uitmaken, wie er wel op staat en wie niet. Of het nu een sterke elftal op maandag er staat van ajax of een minder op vrijdag. Zelf zal je ook moeten goed kunnen spelen, vvv heeft toch ook in de eredivisie gespeeld als ik me niet vergis.

Onzin, Riedewald en Denswil zijn jeugdspelers en van der Hoorn, Zivkovic doet bijna elk duel mee. Boer en Zimling zijn nou ook niet de toppers van het eerste, Duarte deed bv. niet mee terwijl die regelmatig speelt. Komt bij dat dit team totaal niet ingespeeld is, VVV heeft ongeveer een gem. Jong Ajax elftal Met veel jeugdspelers getroffen en een enkele afvaller van het eerste. Misschien moeten ze naar zichzelf kijken, speelde een belabberde pot.

Ik denk daarnaast dat de A1 spelers wat overbelast waren na de vele wedstrijden in de competitiev(feyenoord, Az), CL en beker waar die niet inzetbaar waren.

ik vind het wel een beetje kort door de bocht om een 4-0 af te schuiven op de "ervaren" jong ajax spelers. Zonder Zimling en vd Hoorn had VVV gister denk ik ook geen punten gehaald. Snap dat er elftalwisselingen zijn maar lijkt me toch vooral vervelend voor jong ajax zelf. Elke week een andere samenstelling, moeilijk om constant te presteren. over het jaar heen denk ik dat elk team een keer tegen een "beter" en een "minder" jong ajax speelt. So be it. Kampioen willen worden betekent ook winnen van de sterkere teams, meneer Steijn.

mee eens, comp vervalsing!
Over een aantal jaren zal het anders zijn als er vanuit de amateurs kunnen promoveren en degraderen.
Dan wort het een stukken aantrekkelijker. Dan nog eens de promo/degr regeling naar de eredivisie veranderen.
Nummer 18 degradeerd rechtstreeks!
Nummer 1 Jupiler promoveert (ipv nr 18)
Winnaar periode kampioenen ( verdeeld over 4 periodes) speelt tegen nummer 17
Nummer 16 eredivisie speelt tegen hoogst geplaatste ploeg in jupiler zonder periode om een plaats op het hoogste niveau.

Iets andere opzet, maar de ploegen worden door de uiterste gedreven om maximaal te presteren.

Wie vindt dit een goede opzet??

De Uefa moet zo snel mogelijk Jong Barcelona, Jong Bayern M, Jong Chelsea, en Jong Juventus mee laten spelen in de Europa League.

Is heel goed voor de ontwikkeling van de talenten van deze clubs.

En voor de tv-kijkcijfers van deze competitie

Dan snapt Ajax het misschien wel.

2 december 2014 om 09:54

Leuk idee voor jong Ajax. In plaats van je zo vijandig op te stellen, je moet eens in het nederlandse belang denken, ajax kan zo beter spelers opleiden, waardoor we het beter in Europa kunnen doen. Bovendien zijn de afvallers van de opleiding dan ook beter en die stromen vaak door naar andere Bvo's, ook die worden opgeleid.

2 december 2014 om 10:00

Lekker belangerijk, alsof Ajax ons iets kan schelen.

2 december 2014 om 10:03

Feit is dat zonder de Jong elftallen er nu veel minder geld te besteden zou zijn. Dus grotere kans op nog een paar failliete clubs, maar dat interesseert de rest ook niet natuurlijk

2 december 2014 om 12:36

@afcanats Je moet wel onderscheid maken tussen het Nederlandse belang en het belang van Ajax. Hoog staan in Europa daar hebben de JL-clubs bijvoorbeeld helemaal niets aan. Maar juist die clubs zijn wel de dupe van deze structuur. En ze horen toch ook echt bij Nederland. Dus ik kan me al deze frustratie heel goed voorstellen.

Met andere woorden: leuk geprobeerd, maar Nederland is groter dan Ajax, PSV en Twente.

Maurice Steijn heeft volkomen gelijk. Zoals ik al vaker gezegd heb, het is ongelooflijk, wat misschien zou kunnen helpen, is vooraf aan de competitie een definitieve teamlijst door te sturen met uitzondering van doorstroming met de a, zo kan je ervoor zorgen dat er bijna geen spelers uit 1 meer meedoen. Vanavond de graafschap tegen Jong Psv, ik houd me vast wat voor een sterrenensemble die weer op het veld zetten...

Helemaal mee eens! Ik vind dit echt niet kunnen...
Zo kan je je spelers lekker ritme op laten doen in de Jupiler league en de clubs daar zijn er de dupe van. Zitten altijd eredivisie spelers tussen, dus slaat nergens op.
Op deze manier maak je de Jupiler League helemaal kapot. Leuk dat ze tegen dit soort teams spelen, maar de ene keer staat een half team van het 1e erin omdat ze vrij zijn of ritme opdoen en de andere keer wel alleen maar jeugd en 2e elftal spelers, is geen peil op te trekken.
Wat een enorme flop is dit zeg!

Dat er uberhaupt nog discussie over is. Iedereen ziet toch dat dit totaal niet kan in een gezonde competitie?

En dan hebben we het nog niet eens over het sfeerbederf in de stadions. Geen atmosfeer, geen uit supporters etc. Waardeloos in elk opzicht.

2 december 2014 om 10:07

Je bedoeld dat de competitie "gezond" is door het geld wat FOX er in gepompt heeft op voorwaarde dat Jong elftallen mee zouden doen

2 december 2014 om 10:11

Dan regel je maar dat de competitie op een andere manier financieel gezond is. Want dit heeft geen reet met gezonde competitie te maken.

2 december 2014 om 10:15

Ik hoef niks te regelen, ik klaag niet en maak me er niet druk over. Vorig seizoen toen er 6,7 A2 spelers mee moesten omdat de rest zonodig interlands moest spelen was het ook niet goed, nu doet er 1,5 miskoop mee en is het ook niet goed. Dan toch niet, ga je lekker zonder Jong 11 tallen verder en zonder FOX geld, blijft misschien de helft van de clubs bestaan, de rest is weg

2 december 2014 om 11:20

Ik ben wel benieuwd hoeveel de jupiler league clubs krijgen van Fox. Volgens mij bar weinig.

En afgelopen zondag toen El Ghazi te geblesseerd was en er geen vervanger opgeroepen kon worden omdat die vrijdag allemaal in Jong gespeeld hadden? Dan hoor je natuurlijk niemand en als dan ook de A nog een druk programma heeft met Youth CL en competitie ......

2 december 2014 om 12:40

Nee daar hoor je niemand over, maar dat doet ook helemaal niet ter zake. Men probeert hier niet om Ajax ergens de schuld van te geven, men probeert duidelijk te maken dat deze competitieopzet niet klopt. Het voorbeeld dat jij noemt geeft maar weer aan dat het voor Ajax ook niet altijd prettig is op deze manier. Daarnaast staat het Ajax vrij om zijn team terug te trekken uit de Jupiler League als het ze niet bevalt.

Wat een jankert. Maurice Steijn laat toch ook gewoon zijn reservespelers voor zijn tweede team uitkomen? Dat doen alle clubs nou eenmaal. Dus waarom dan zo gaan janken als Ajax dit ook doet?

2 december 2014 om 10:22

Omdat Jong Ajax wedstrijden in een betaald voetbalcompetitie speelt en er de mogelijkheid tot competitievervalsing is. Wat is daar nou zo moeilijk aan? Zelfs Ajacieden zouden moeten concluderen dat het op Jupiler League niveau best een verschil kan maken als je opeens met spelers als Denswil, VD Hoorn, Zimling en Riedewald aan komt zetten. Net als Jong Twente dat gister speelde mer o.a. Kusk, Lachman, Breukers, Stevens.

Zet beloften gewoon terug naar de competitie waar ze horen.

2 december 2014 om 12:06

Jong Ajax speelde tegen een NEC met Breinburg, Gravenbeek, Leiwakabessy en Limbombe. Jong PSV kreeg Appiah, van Moorsel, Haitz en Sanots tegenover zich. Echt schandalig, je reinste competitievervalsing van Nec!

2 december 2014 om 12:13

Zwak argument. Dat zijn gevallen van blessures, die kan iedereen krijgen. Jong Ajax krijgt spelers gewoon van het 1e. Sorry maar als dat verschil niet duidelijk is heeft het weinig zin om in discussie te gaan.

2 december 2014 om 12:33

Het was niet als argument bedoeld, maar als opmerking met een knipoog. Om aan te tonen dat het echt een non-discussie is. Mits fit, speelt Ajax met el Hasnaoui en Leeuwenburgh in plaats van Zimling en Boer en de eerstgenoemde twee zijn in mijn ogen zelfs iets beter. Met deze spelers is er van competievervalsing echter weinig sprake.

De enige keer dat er misschien enigszins sprake was van competitievervalsing, was tegen NEC en Helmond. En dat was dan zelfs competitievervalsing in het voordeel van NEC en Helmond. Zij speelden namelijk tegen de halve A1.

Het is gewoon een argument dat constant door trainers wordt gebruikt om een verlies goed te praten. Deze Steijn moet echter gewoon naar zijn eigen ploeg kijken. Hij klaagt over Zimling en van der Hoorn, terwijl zij juist vrij matig speelden. Het waren juist de echte jong Ajax spelers die zijn ploeg alle hoeken van het veld lieten zien, en dan voornamelijk Becker en Menig. VVV had gister nog niet eens van de B1 van Ajax gewonnen en dat moet Steijn zichzelf aanrekenen.

2 december 2014 om 13:32

Keizerstad1994,

Denswil, Van der Hoorn, Zimling en Riedewald zijn blijkbaar niet sterk genoeg voor de Eredivisie, dus dan is Jupiler League gewoon het juiste niveau voor deze spelers. Het zijn immers geen Messi's en Ronaldo's die in Jong Ajax spelen, dus ik snap echt niet wat nou het probleem is.

Als er weer Interlands aankomen waardoor Ajax weer eens met A-jeugd in de Jupiler League moet spelen dan hoor je niemand klagen, maar owee als er een paar reserve spelers van De Boer mee mogen doen dan gaat in één keer die mond open van Steijn.

Huilen huilen, dit is gewoon het tweede van Ajax waarom kan dit in Spanje wel. VVV heeft gewoon kans tegen dit team, deze 11 staan niet voor niks niet in de basis van het eerste van Ajax.

2 december 2014 om 12:43

Dit kan in Spanje wel omdat men in Spanje niet tijdens de competitie spelers mag wisselen tussen het eerste team en beloftenteams. Dat mag alleen tijdens de transferperiode. Als je constant spelers heen en weer mag schuiven (wat dus in Nederland gebeurt) spelen tegenstanders tegen soms totaal verschillende teams. Dat is competitievervalsing. Daar is in Spanje geen sprake van.

Oplossing is simpel ,
3 dispensatie spelers.
En de rest tot 25.
Dan krijgen spelers die een blesure hebben gehad toch een kans

Het is wel zo

Steijn moet niet janken dat hadden wij vorig jaar ook toen hoorde je hem ook niet.....blijft een feit dat het van geen kanten klopt met die belofte. ...als die zondig ervaring op moeten doen dan verhuur je ze maar!!!!!

Duidelijk weer het geluid van een slechte verliezer. Ik kan me enigszins voorstellen dat het onrechtvaardig voelt, maar feitelijk kraamt Steijn gewoon onzin uit.

Ten eerste zijn Riedewald en Denswil gewoon jonge jeugdproducten van Ajax en dat zij in jong Ajax spelen is gewoon niet meer dan normaal. Waarom deze jongens niet mee zouden mogen doen zal Steijn het antwoord zelf ook niet op weten.

Daarnaast is het op zich waar dat Boer, van der Hoorn en Zimling reservespelers zijn die minuten maken. De meeste andere tegenstanders hebben gespeeld tegen Leeuwenburgh voor Boer, el Hasnaoui in plaats van Zimling en Owusu op de plek van Tete, en Tete op de plek van van der Hoorn. Van wat ik van jong Ajax heb gezien, deden el Hasnaoui en Leeuwenburgh het zelfs (ietsje) beter dan de twee reserve spelers van jong Ajax. VVV was naar mijn mening dus zelfs in het voordeel.

Neemt niet weg dat de jupiler league qua beloftenteams zeker wel voor verbetering vatbaar is. Zo zou er een leeftijdsgrens van 24 jaar moeten ingesteld worden voor de beloftenteams. Want laten we wel zijn, Zimling en Boer hebben in jong Ajax niets te zoeken. Daarnaast moeten de clubs gewoon een selectie voor Ajax 1 inschrijven en een selectie voor de beloften. Dan mogen de spelers van de beloftenlijst natuurlijk het hele jaar met zowel Ajax 1 als jong Ajax meedoen, maar de spelers van de Ajax 1 selectie niet met jong Ajax.

2 december 2014 om 12:52

En dan speelt door schorsingen en blessures Riedewald 3x in Ajax 1 en daarna weer bij Jong, dat gebeurd nu ook. Daarnaast moeten duels in interlandperiodes verschoven worden omdat er 12 van de 16 niet beschikbaar zijn en er dus weer aanvulling uit de A2 moet komen (dus competitie vervalsing)

2 december 2014 om 13:14

Precies, dat had ik nog over het hoofd gezien. De Jupiler league heeft nu sowieso een bizar systeem met constant wedstrijden op vrijdag én maandag. Ze zouden gewoon de speelweekenden van de Eredivisie en Jupiler League gelijk moeten trekken. En die overige vier wedstrijden zijn vast wel ergens buiten de interlandperiodes in te plannen.

Dat met Riedewald is overigens geen probleem lijkt me toch? Een speler van die leeftijd en dat niveau moet prima met zowel Ajax 1 als jong Ajax mee kunnen doen.

2 december 2014 om 13:28

Is ook geen probleem, is juist zelfde als nu, dat probeer ik duidelijk te maken. Maar voor de negatieve denkers hier dus nog steeds niet goed genoeg.

En daar nog eens bij Owusu kon niet spelen vanwege de lies net als El Hasnaoui en ik sprak gister avond Peter Leeuwenburg die wordt van de week geopereerd aan schouder dus kon ook niet meedoen!en daarbij kunnen die spelers van Ajax niet eens samen trainen na de wedstrijd toe vaak is er 1 of geen 1 training die ze met het basis team van de volgende dag kunnen volbrengen omdat de schema's niet samen lopen met het eerste dat is ook nadelig voor Jong Ajax dan kunnen ze niet samen trainen het is nu eenmaal zo je hebt ook ploegen met kunstgras ook competitie vervalsing lekerrrrrr voetballen niet lullen

Kan iemand mij vertellen waarom ik nooit iets hoor over competitievervalsing als Jong Ajax een halve selectie mist i.v.m. Interlands? Nee, dan is Jong-Ajax natuurlijk zwak en dan is het goed, maar zodra er bankzitters van de 1e worden gebruikt dan is het in één keer competitievervalsing. Wat een stelletje zieligerds zitten hier.

2 december 2014 om 16:07

Punt 1: tijdens interlands is er geen JL voetbal.
Punt 2: Je spreekt jezelf tegen, het is ook competitievervalsing voor clubs die wél tegen het sterkere Jong Ajax spelen.

Langzamerhand wordt duidelijk dat de deelname van de beloftenteams tot terechte discussies leid! Dus zou de KNVB eens moeten gaan denken aan het model van de UEFA plaatsingspoule voor het ek waarin Frankrijk wel meedoet maar de uitslagen niet in de stand worden opgenomen! Dus laat Ajax Twente PSV gewoon spelen is toch ook leuk voor het publiek van de tegenstanders dat ze bekenden en aanstormende talenten zienvoetballen en ook dat die clubs met heel hun entourage langskomen maar idd de punten gewoon niet tellen ze kunnen toch niet promoveren!

Flikker toch op zeg. Geen van deze spelers is basisspeler. Snap de frustratie ergens wel. Maar ze zijn allemaal akkoord gegaan met de voorwaarden. Dan moet je achteraf niet gaan zeuren. Als die gewonnen had had je m niet gehoord. Het is toch nooit goed. Welkom in zeurland

waar het om gaat is dat alle clubs tegen dezelfde selectie van jong ajax moeten spelen, 1 a 2 spelers kunnen al veel bepalen in een wedstrijd.
een bankzitter bij het eerste of een talent van 18 jaar dat is echt wel een groot verschil!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren