Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Buitengewoon triest dat we er niet in slagen zo’n wedstrijd te organiseren’

Laatste update:

Toen de KNVB op zoek ging naar een nieuwe datum voor de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord, stelden de Rotterdammers een harde eis. Feyenoord had 1200 toegangskaarten verkocht aan supporters en de club wilde dat alle fans de wedstrijd konden zien. De KNVB prikte dinsdag als nieuwe datum, maar het vervoer van de uitsupporters komt niet rond en dus gaat er een streep door de wedstrijd. Volgens directeur Eric Gudde van Feyenoord staat het ‘knullig’.

/

“Het is vooral buitengewoon vervelend voor zowel de ploeg als voor onze supporters, omdat ze nu weer niet weten waar ze aan toe zijn”, aldus Gudde via de officiële kanalen van Feyenoord. “Het is in mijn ogen buitengewoon triest dat we er in dit land niet in slagen om zo'n wedstrijd op maandag of dinsdag te organiseren.”

“Iets wat in andere voetballanden gewoon een abc’tje is omdat instanties daar blijkbaar wel flexibiliteit tonen als de omstandigheden daar om vragen. Dit is echt weer Holland op z’n smalst”, baalt Gudde.

De wedstrijd had zondag gespeeld moeten worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 november 2014 om 15:42

Appels met peren vergelijken natuurlijk. FOX heeft een groot aandeel gehad in dagen die afgekeurd werden. waaronder zondag avond en maandag avond.

Het EK 2000 was een prachtig toernooi en zo zijn er nog tig mooie evenementen die we hebben gehad.

29 november 2014 om 20:27

FOX heeft helemaal geen aandeel hierin dat heeft dat waardeloze PSV wat nog niet eens iets kan organiseren echt dit laat zien dat PSV helemaal niet zo'n top directie heeft en waarom het nog niet zo veel in Europa bereikt heeft, want dat is organisatorisch niet mogelijk hé.
Echt PSV ik mag voor jullie hopen maar denk niet dat het zal gebeuren, want PSV zal zich moeten gaan verklaren tegenover de Knvb en ja dat zal gevolgen kunnen hebben wat naar mijn mening terecht is, want als je geen vervoer regelt verdien je een straf.
Verder laat dit zien dat PSV gewoon veel kleiner is dan Feyenoord en Ajax die dit met gemak geregeld zouden hebben,

29 november 2014 om 20:54

Goed verhaal, lekker kort ook.

30 november 2014 om 03:16

@gio1999
Verder alles goed met je?
Ajax en Feyenoord mogen onderling al jaren geen supporters meenemen naar Amsterdam en Rotterdam. En jij haalt ze aan als een goed voorbeeld.

Dit had toch elke lamlul kunnen bedenken? 1200 uitsupporters midden in de spits op een doordeweekse dag door de pijpleiding duwen.... Iedereen kan toch voorzien dat de NS niet voldoende capaciteit heeft daarvoor. Wat een gefaal.

29 november 2014 om 15:24

Ja, en vooral met maar een paar dagen om het te organiseren. Waarschijnlijk heeft niemand voor de verplaatsing even de telefoon gepakt om de NS te vragen of dit mogelijk is, wat een knulligheid weer.

29 november 2014 om 15:38

1200 supporters, daar heb je precies 2!!! extra treinen voor nodig. gewoon vanaf station stadion naar eindhoven. Het was donderdag ook geen enkel probleem om ruim 15.000 supporters in de treinen de proppen. maar nu is het opeens een probleem.

29 november 2014 om 15:49

Want het spoor is niet druk bezet in de spits he, en voetbaltreinen verdienen ook dezelfde aanpak als normale spitstreinen.

29 november 2014 om 18:03

Kwart voor 9 begint de wedstrijd. Uur van te voren die supporters in het stadion gooien en een uur reizen. Half 7 vertrekken, sinds wanneer is begint de spits om half 7?

Wat een grap . Ik had vrij geregeld op werk met zware moeite . Mensen laten wisselen van ploegen om er bij te zijn . En dan is het allemaal rond krijg je dit. Waarom iets toezeggen . Als je nog niet weet of het haal baar is.

Hij heeft wel echt gelijk. Of je nou per bus naar Eindhoven af reist (die het toch niet durven op te nemen tegen de Feyenoord-gekkies) of per trein...

Die burgemeesters hebben wat mij betreft veel te veel inspraak gekregen...

29 november 2014 om 15:23

Lol, 35.000 Psv'ers tegen 1200 zogenaamde 'gekkies'. PSV heeft ook gewoon een harde kern hoor, hahaha

29 november 2014 om 15:25

Ik weet dat PSV een harde kern heeft, maar die bestaat niet uit 35.000 man en van PSV weten we dat ze voor Feyenoord op de loop gaan. Historie heeft dat meerdere malen bewezen.

29 november 2014 om 15:25

Heeft PSV een harde kern ja? Sinds wanneer dat dan?

29 november 2014 om 15:30

Ooh ja ze wilden zondag Harris de hakker eindhoven hooligans verder gaan filmen he. Haha.

29 november 2014 om 15:35

sinds 1913

29 november 2014 om 15:36

Moet je eens zien hoe hard het grootste gedeelde van die 35.000 Psv'ers kan rennen als er 1.200 Feyenoorders op ze af komen.

29 november 2014 om 15:36

john van den heuvel in mijn psv dna zijn verhaal heeft gedaan

29 november 2014 om 15:37

Al best lang, jammer genoeg zitten alle sfeermakende supporters verspreid over het hele stadion, waardoor de sfeer in het Philips stadion niet altijd geweldig is...

29 november 2014 om 15:38

youtube: harde kern psv

29 november 2014 om 15:47

Vind je het zelf niet een beetje kansloos om te vergelijken welke club er meer idioten heeft dan de ander?

Of is het 'stoer' om bij de harde kern te zitten en te vechten?

Alle supporters die willen vechten om het verlies te verdragen of om wat voor redenen dan ook, zijn gewoon echt zwaar kansloos.
Ergste is nog dat het grootste deel van die debielen er nog trots op zijn ook.

29 november 2014 om 15:50

Want het gaat om het vechten voor je club? Idioot

29 november 2014 om 16:07

Daar gaat het in dit geval toch over? Het gaat toch over de angst voor Feyenoord-gekkies in het centrum van Eindhoven?

Beetje kansloze reactie met het gehalte van een moraalridder...

29 november 2014 om 16:18

Het gaat mij meer om de zinnetjes: "van PSV weten we dat ze voor Feyenoord op de loop gaan. Historie heeft dat meerdere malen bewezen."

Moet dat stoer zijn ofzo? Het is duidelijk dat je hiermee reacties wilt uitlokken.
Het is gewoon kansloos dat er sommige mensen zijn die erop uit zijn om puur te rellen of te vechten. Om dit tegen te gaan is er die treincombi (aangezien bussen in Eindhoven centrum het ook niet gaat worden ivm ruimtegebrek).

Kan je me een moraalridder noemen, maar als die idioten dat soort fratsen niet uithalen, hoef ik dat ook niet te zijn.

29 november 2014 om 16:28

Het ergste is nog dat ze er trots op zijn ook.
Ze verpesten meer dan ze zelf beseffen, maar naderhand heeft alles en iedereen schuld behalve zijzelf , want ze staan immers voor hun clubje.
Triest Tokkievolk dat is.

29 november 2014 om 17:45

Stoer die Feyenoordgekkies, totdat je ze een op een treft, dan hebben ze ineens niet zo'n grote mond meer. Waar slaat het op om een discussie aan te gaan over het feit dat Feyenoord supporters zich niet kunnen gedragen. Ben er maar trots op. Ondertussen hebben ze meer verpest voor het Nederlands voetbal als welke burgemeester ook. Maar wel gaan lopen huilie huilie als een burgemeester besluit dat het niet raadzaam is om een stoet bussen met deze eencelligen door Eindhoven te laten rijden in de avondspits.

29 november 2014 om 17:54

@ Mike040

Ik heb zoiets gezegd in mijn reactie, maar dat was een reactie op Memphis7 die zei dat er 35.000 Psv'ers waren. Echter, als het er op aan komt dan rent 99% hard weg. Of dat stoer is of niet, laat ik in het midden. Ik denk eerder dat het verstandig is, maar mijn reactie was puur op hem gericht. Verder maakt het me eerlijk gezegd heel weinig uit welke club meer gekken hebben die zich supporters noemen.

29 november 2014 om 19:32

Mijn reactie was gericht op @analyse maar inderdaad maakte jij ook een opmerking in die richting.

Het hele punt dat ik wil maken is dat het nooit in de buurt mag komen bij "als het erop aan komt".

Het is te triest voor woorden dat er hier meteen op elkaar gemept wordt als er 2 van de harde kernen naast elkaar lopen. Wat vrij kansloos is.

Laat de ander lekker een andere club supporteren, dan moet je maar denken dat de ander minder verstand ervan heeft dan jezelf.

29 november 2014 om 20:21

Klopt helemaal. Tijdens de bekerfinale Heracles - PSV liep iedereen gewoon door elkaar heen, niks geen gezeur of trammelant. Snap ook niet dat dit haast niet mogelijk is verder. In Duitsland lopen ze van Schalke en Dortmund ook gewoon door elkaar heen.

29 november 2014 om 20:34

Ik ga ook op de loop voor gekkies van welke club dan ook... Waarom? Omdat ik geen zin in klappen. Het meest erge is nog, dat je door dat soort gekkies, zo'n wedstrijd niet meer kan organiseren op dinsdagavond. Vanwege de veiligheid gaat dit allemaal met combireizen enzo.
Het is allemaal cool om te roepen dat 35000 psvers renner voor 1200 feyenoorders, maar ik vind het vooral heel zielig en oliedom. En dat vind ik ook van de gekkies van ajax en welke andere club dan ook.

Knvb blijft met twee maten meten. Toen Ajax vorig jaar geen uitsupporters mee kon nemen naar Eindhoven werd de wedstrijd gewoon zonder uitsupporters gespeeld (belachelijke beslissing overigens) en nu is het wel opeens een probleem. Waarom was dit vorig jaar dan niet het geval Knvb?

29 november 2014 om 15:31

Omdat feyenoord daar niet mee akkoord gaat en ajax blijkbaar wel.

29 november 2014 om 15:36

Ajax stapte naar de rechter:
De rechter in Den Bosch bepaalde donderdag dat Eindhoven niet hoeft mee te werken aan een busreis voor de Ajax-fans.

Ajax en twee supportersverenigingen stapten naar de rechter omdat een treinreis vanwege werk aan de spoortunnel bij Best niet mogelijk is en burgemeester Rob van Gijzel vanwege de veiligheidsrisico’s geen toestemming gaf voor een busreis.

De rechter zegt dat hij niet op de stoel van de burgemeester mag gaan zitten om de beslissing over te doen. Hij geeft de Eindhovense politie en de burgemeester gelijk dat de busreis geen reëel alternatief is omdat er dan onvoldoende garanties zijn voor de openbare orde. ''de Ajax-supporters kunnen er niks aan doen en dat is hartstikke zuur, maar u zult het moeten accepteren'', sloot de rechter zijn uitspraak af.

29 november 2014 om 17:00

@vendaron

Ken je feiten voor je met zo een reactie komt.
Korte termijn geheugen soms.

29 november 2014 om 18:09

Dat zijn toch redelijke redenen die gegeven worden? Er zijn nu geen werkzaamheden of wat dan ook en de burgemeester van eindhoven is niet degene die het allemaal niet toelaat. Appels met peren vergelijken dus.

29 november 2014 om 20:09

Realww

Er kan weer geen trein geregeld worden dinsdag en de burgemeester laat weer geen bussen toe op die dag? Volgens mij is het dus appels met appels vergelijken en zijn er dus geen verschillen.

29 november 2014 om 15:40

Wauw, een Ajacied die eens objectief naar zoiets kan kijken, ze bestaan Hulde, je hebt idd gelijk. Sowieso snap ik helemaal niets meer van de Knvb de laatste tijd. Zowel niet qua landelijke vertegenwoordigende elftallen als met dat gekut met de indeling van de verschillende divisies.

29 november 2014 om 16:07

Helemaal mee eens Merijn. Ik vond die situatie zonder uitsupporters bij psv nog belachelijker dan nu. Er was toen al maanden bekend dat er problemen waren met het openbaar vervoer, de burgemeester ging ervoor liggen en vervolgens kon psv lekker profiteren. Ook dit vind ik niet eerlijk voor Feyenoord, psv wil de wedstrijd verzetten, krijgt zijn zin en mag ook nog profiteren van een gezellige wedstrijd zonder uitsupporters. Lekker makkelijk weer!

29 november 2014 om 16:24

PSV wilt deze wedstrijd helemaal niet verzetten dus je punt wordt al door jezelf onderuit gehaald. En als je de omgeving van het Philips Stadion erbij pakt is er gewoon geen ruimte om mensen veilig met bussen te vervoeren.

En er wordt nu toch alles aan gedaan om er wél uitsupporters bij te hebben, dus ik snap niet waar het profijt van PSV zich hier voordoet.

Denk eerst na voordat je wat plaatst.

29 november 2014 om 17:22

Volgens mij wilde PSV deze wedstrijd toch echt verzetten omdat 47 uur en drie kwartier geen 48 uur is.

29 november 2014 om 17:39

Volgens mij heeft Gerbrands iets anders gezegd. Voetbalzone heeft dat interview een beetje verdraaid om reacties uit te lokken en ineens heeft Gerbrabds de Knvb gevraagd om de wedstrijd te verzetten. Gerbrands heeft gezegd dat de wedstrijd tegen Feyenoord weleens in het geding kon komen, omdat de Knvb de stelregel aanhoudt dat er minimaal 48 uur tussen 2 wedstrijden in moet zitten.

29 november 2014 om 18:12

PSV wou niet op zondag spelen volgens mij. Dat het naar dinsdag ging is sowieso onzin. Laat die wedstrijd twee uur later spelen. Fox kan extra lang na de half 3 wedstrijden gaan voorbeschouwen en je bent voor 9 uur klaar.

29 november 2014 om 18:40

Fox heeft andere wedstrijden geprogrammeerd op die tijdstippen. Volgens mij heeft Fox de zondagavond en maandagavond afgewezen en zijn ze zo bij dinsdagavond uitgekomen.

29 november 2014 om 20:33

heeft Fox niet, want daar heeft het niks over te zeggen echt een roddel dit waar 0% waarheid van is.

29 november 2014 om 15:53

Wij (de PSV supporters) konden in 2010 ook niet bij Ajax-uit zijn (was volgens mij die 0-0 waar Suarez in Bakkal's schouder beet) en die wedstrijd werd ook gespeeld zonder uitpubliek. Er was toen een brand op Utrecht centraal in de ochtend en met busvervoer zou het ook gekund hebben maar toen mocht het ook niet.

29 november 2014 om 16:01

Klopt, dat mocht toen ook niet verplaatst worden door de Knvb. Daarom is het ook zo vreemd dat het nu opeens wel kan.

29 november 2014 om 16:10

Alleen maar beter toch dat de wedstrijd dan wel verplaatst wordt? Zo'n topper is een stuk leuker met uitsupporters erbij. Vond die wedstrijd thuis zonder ajax publiek toen ook een stuk minder sfeervol. Als er uitsupporters bij zijn geeft het net wat meer spanning aan zo'n wedstrijd.

Mijn punt is meer dat bussen in de Eindhovense binnenstad gewoon niet kan bij zo'n risicowedstrijd. Er zitten gewoon helaas 'supporters' tussen die het in het verleden verpest hebben voor de normale supporter. Dat is triest te noemen. En doordat er nog steeds steevast kleine incidenten zijn blijkt dit niet te kunnen.

Vind het alleen bizar dat de NS niet eens 2 treinen kan regelen om wat supporters te vervoeren. Zoveel hoef je dan toch niet te schuiven qua dienstregeling lijkt mij.

29 november 2014 om 16:14

Hoezo meer spanning met uitsupporters erbij? Je bedoeld dat het meer sfeer geeft en meer ambiance, maar ik kan mij niet voorstellen hoe uit-supporters de wedstrijd veel spannender maken?

29 november 2014 om 16:19

Ambiance bedoelde ik inderdaad. Spanning is wellicht niet het juiste woord :P

29 november 2014 om 16:40

Het was niet echt spannend he dje wedstrijd..

29 november 2014 om 16:24

Andere situatie. Die wedstrijd en ook Ajax PSV in 2010 werden beide op de oorspronkelijke datum en tijdstip gespeeld.
Als de wedstrijd niet verzet was geweest en morgen was er een spoorstoring zodat de Feyenoordsupporters niet naar Eindhoven konden komen dan zou de wedstrijd ook gewoon door zijn gegaan zonder uitsupporters.
Nu die wedstrijd verzet is, is het logisch dat alles zo geregeld wordt zodat er uitsupporters aanwezig kunnen zijn. Als eenmaal de datum is geprikt en er gaat alsnog iets mis met het vervoer op die dag, dan zal de wedstrijd niet nog een keer verzet worden en zonder uitsupporters afgewerkt worden.

Wedstrijd zondag om 18.00 was gewoon mogelijk,zat er 48 uur en 15min tussen maar de KNVB is gezwicht voor PSV das in deze wel duidelijk geworden. Lijkt me ook beter dat de PSV aanhang nu eens stopt met het klagen van arbitrage etc. Bedankt Eindhoven.

29 november 2014 om 15:51

Ja want de andere clubs hadden dit niet gedaan. Alleen PSV maakt gebruik van de regels , die er ook daadwerkelijk zijn. Je kan als club zeggen, oh geen probleem, wij voetballen wel, terwijl je gebruik kan maken van de regels en dan verliezen. krijg je alles en iedereen over je heen in dit land. De fans, de media en ze lachen je allemaal uit omdat men dacht dat ze dit wel even konden.
Nee, PSV valt niks te verwijten, ze hebben gewoon gebruik gemaakt van de regels. Niks mis mee. Het gaat om teveel geld tegenwoordig om dit risico te nemen. Kan zomaar net dat ene puntje zijn wat je op het einde tekort komt.
En nogmaals, alle andere clubs hadden hetzelfde gedaan, zeker als het een topper is!!

29 november 2014 om 16:03

Ze hebben geen gebruik gemaakt van de regels want daarin staat 48 uur en zondag 18.00 is 48.1/4 uur dus praat geen onzin. Ze hebben gewoon beetje zielig lopen doen en nu hebben we dit probleem. Maar begrijp dat de PSV aanhang best blij is,maar beide elftallen waren nu blessure vrij en vrij van schorsingen. Geniet lekker van het uitstel,maar wanneer het ook gespeeld wordt die punten gaan naar Rotterdam.

29 november 2014 om 16:11

Nee dit is het tweede jaar op rij romero dat de Knvb psv bevoordeelt ten opzichte van een andere club die niets aan de situatie kan doen. Psv heeft 45 minuten gevoetbald en trekt daar nu mooi profijt van. Treurig dat de Knvb dit gejank toestaat.

29 november 2014 om 16:42

Je bent niet echt de slimste he gozer, feyenoord accepteerde ook de dinsdag avond

29 november 2014 om 17:55

Jij komt lekker intelligent over zeker ook blij dat het niet doorgaat stelletje poepbroekers. Je weet namelijk dondersgoed waarom PSV wilde verzetten das angst en niks anders hoef je niet slim voor te zijn trouwens .

29 november 2014 om 20:41

Waarom heeft PSV dan alles geprobeerd om de wedstrijd eerder op vrijdag gespeeld te doen krijgen? Gerbrands wou de wedstrijd zo vroeg mogelijk op de dag zei hij. Helaas gingen de Uefa en Estoril daar niet mee accoord, omdat de buienradar aangaf dat rond 17.00 een droge periode was. Daarna zegt Gerbrands dat de Knvb wellicht nu de wedstrijd tegen Feyenoord gaat uitstellen, omdat ze die 48 uur regel hebben en iedereen loopt te roepen dat PSV erom gevraagd heeft en de regen gebruikte om de wedstrijd uit te stellen. Wat zou de reden daarvoor moeten zijn? Angst over een thuiswedstrijd waar ze dit seizoen nog ongeslagen zijn? Logica is ver te zoeken bij sommige Feyenoord supporters. De club die overigens de Knvb op haar hand heeft, want Ajax en PSV mochten in vergelijkbare situaties geen uitsupporters meenemen en was er van uitstel geen sprake.

29 november 2014 om 20:45

Anders had Feyenoord ASN zondag vastgehouden dus loop niet te miauwen kerel slecht voor je hart.

29 november 2014 om 21:24

Het zijn toch echt Feyenoord supporters die lopen te huilen. Waaronder jij. Dus wie moet er dan aan zijn hart denken? Stelletje huilebalken zijn het. Dachten dat ze een voordeeltje gingen halen, omdat PSV geen voorbereiding had, maar toen werd het uitgesteld naar dinsdag. Prima, goede optie, maar toen kwam het probleem van de spits en de treinen. PSV en Ajax ook gehad in de respectievelijke uitwedstrijden, dus zou je zeggen zelfde verhaal en wedstrijd zonder uitsupporters. Nee zegt de Knvb, Feyenoord moet wel het voordeel van uitsupporters krijgen, dus stellen we de wedstrijd uit. Prima zou je zeggen, PSV supporters zeiken niet, ondanks dat zij tegen Ajax destijds door de NS wel de wedstrijd moeten missen, echter beginnen de Feyenoorders weer te huilen, terwijl ze toch hun zin hebben gekregen. Het is nooit goed bij die handjes vasthouders.

29 november 2014 om 21:59

Grapjas als je het zelf maar vaak genoeg zegt geloof je het als enige misschien echt geen Feyenoord fan klaagt dat jullie geen wedstrijd kunnen organiseren ligt toch echt bij jullie sterkte

29 november 2014 om 16:09

Inderdaad, wederom heel slecht van de Knvb en niet eerlijk ten opzichte van Feyenoord. Wat kunnen zij hieraan doen?

Amateuristisch geregeld weer, maar belachelijk dat busvervoer niet toegestaan wordt door die burgemeester.

Fuck Nederland. Ze maken over alles een probleem

Bussen rijden niet op Dinsdagen ofzo....wat een onzin allemaal.

Bekerwedstrijden leveren ook weleens zulk soort wedstrijden op en die kunnen toch ook gewoon gespeeld worden.

Ben het 1000% eens met Gudde, wat een knullig landje zo weer.

29 november 2014 om 15:38

Heb jij de omgeving van het Philips Stadion wel eens gezien? Die bussen gaan daar nooit fatsoenlijk kunnen parkeren. Daarnaast hebben de 'supporters' (hiermee bedoel ik dus die nep helden van de 'harde kern` van Feyenoord (wellicht ook die van Psv) vaak zat bewezen dat het helaas niet veilig kan.

Ik kan me namelijk herinneren dat Feyenoord supporters (2 jaar terug) bijna uitbraken uit de 'veilige weg met de treinen. Een deel van de hekken vloog er bijna uit, ME was er maar net op tijd bij met een busje om een uitbraak tegen te houden.

Het is nu niet dat ik Feyenoord probeer aan te vallen ofzo. Vind alle harde kernen gewoon zwaar kansloos hoor. Uit je woede/teleurstelling op jezelf als je club verloren heeft, niet op anderen.

29 november 2014 om 15:48

Maakt niet uit wat je nu zegt, PSV wilde niet op zondag omdat er geen 48 uur tussen zat. En nu kan het niet op dinsdag vanwege logistieke problemen, kom op zeg. Dit komt PSV wel heel toevallig heel goed uit. Zitten zelf toch een klein beetje in een crisis en Feyenoord is juist in de winning mood.

29 november 2014 om 15:53

PSV wilde wel op zondag, om 20.45 maar FOX wilde niet. Dus die vlieger ging niet op omdat we een wurgcontract hebben voor een appel en een ei bij FOX voor de komende tien jaar

29 november 2014 om 15:55

PSV heeft niet eens te willen op zondag. heeft gewoon puur met Knvb regels te maken. Die stellen dat er minstens 48 uur tussen moet zitten, niet Psv.

PSV zit helemaal niet in een crisis, Groningen uit speelden we gewoon goed en het is dat Padt een bizar goede wedstrijd keepte dat we daar niet wonnen. Tegen Estoril was het wel gewoon bagger maar dat je 1 wedstrijd slecht speelt wilt niet zeggen dat je in een crisis zit hoor.

29 november 2014 om 17:37

Mmm tussen vrijdag 17.00 uur en zondag 17.00 uur (kwartier na de geplande aftrap) zit 48 uur. Dus hoezo kon het niet op zondag? PSV wilde het niet en is dus als enige verantwoordelijk. En moet dus een 0-3 reglementaire nederlaag aan de broek krijgen.

29 november 2014 om 17:52

De wedstrijd was vrijdagmiddag om 17.51 afgelopen lichtje.

29 november 2014 om 18:00

Crisis.? Hoezo? Omdat we gelijk speelden tegen Groningen?

29 november 2014 om 19:40

@elastiek

Het is wel duidelijk dat jij anti-PSV bent.
Er staat in de regels dat er 48 uur Rust, ik herhaal rust moet zitten.

Als het aan mij lag speelden we ook gewoon op zondagavond 20.45 hoor. Maar zoals velen al hebben gemeld is Fox het daar niet mee eens.

Waar jij het fabeltje vandaan hebt dat PSV het niet wilde is mij een raadsel, dat is namelijk nooit gezegd door iemand van Psv. Dat is iets wat de sensatiejournalisten hebben verzonnen/verdraaid. Het enige wat Gerbrands heeft gezegd is dat die wedstrijd wellicht werd uitgesteld i.v.m. die regel dat een club minstens 48 uur rust moet krijgen tot de aftrap van de volgende wedstrijd.

Dus als Estoril - PSV om 12.00 werd afgewerkt kon het nog. Maar daar had PSV ook niks over te zeggen aangezien de Uefa daarover besliste.

29 november 2014 om 23:00

Bulshit wat je zegt over Fox, want als de wedstrijd was doorgegaan dan was om 16.45 uur de wedstrijd live uitgezonden op Fox1 en om 20.15 uur als herhaling nogmaals uitgezonden. Dus of FOX nu om 20.15 uur de wedstrijd in herhaling zou uitzenden (zie TV gids digitale televisie) of ze zouden om bijv. 20.15 uur de wedstrijd live uitzenden dat maakt geen verschil. Nee er werd donderdagavond door dhr Gerbrands al aangestuurd op een verplaatsing maar o ja dat zal ik wel verkeerd gehoord of geïnterpreteerd hebben.
Gerbrands zei zelf dat de wedstrijd uitgesteld moest worden vanwege de 48 uur regel en dat de wedstrijd daarom maar beter verplaatst kon worden.
Gewoon slap gelul van die 48 uur regel en dat het niet van FOX mocht dit wordt er steeds bij gehaald: maar die 48 uur regel was gewoon gehaald als de wedstrijd om 20.15 uur zou beginnen (nl 50 uur) en FOX zou de wedstrijd om 20.15 uur hebben herhaald als deze gespeeld zou worden, dus had dan live geweest.

30 november 2014 om 01:44

Dit willen de heldere lichten niet aannemen dus is een zinloze discussie,ze halen er werkelijk alles bij,heb al ergens gehoord dat zelfs de Feyenoord supporters de schuld zijn. Maar dit is typisch gedrag van een deel van hun aanhang,of het ligt aan de KNVB of aan de scheidsrechter of aan de grasmat etc etc het begint een beetje zielig te worden eigenlijk.

30 november 2014 om 13:41

Dikke onzin wat je nu uitkraamt, want jij als Feyenoordsupporter wilt er gewoon alles aan doen om de schuld bij PSV te leggen, zodat jij lekker kan haten op alles wat PSV is. Kan je het wel een zinloze disucussie noemen, maar zo is het gewoon.

Gerbrands heeft nergens gezegd dat de wedstrijd verplaats moest worden. Je moet eens leren luisteren naar wat de mensen precies zeggen in een interview. Mensen vroegen aan hem of dit mogelijk gevolgen heeft voor de wedstrijd tegen Feyenoord en daarop zei hij dat ze dat met de Knvb moeten overleggen. Heeft niks met aansturen tot iets te maken, maar jij als Feyenoorder zoekt daar meteen weer een reden achter. Want jij hebt al vast in je hoofd zitten dat PSV er alles aan doet om die wedstrijd te verplaatsen.

En hoezo is dit typisch het gedrag van een deel van de aanhang en begint het zielig te worden? Het is juist zielig dat jij mij meteen over een kam scheert, en je ervanuit gaat dat PSV er alles aan doet om die wedstrijd te verplaatsen.
Dat is zoeken naar een conspiracy theorie. En kom nou niet meteen aan met PSV is niet in vorm, want dat is onzin. Gewoon een goede wedstrijd tegen Groningen gespeeld en dan nu toevallig een zaadpot tegen Estoril, niks aan het handje.

En nogmaals, als het aan mij lag werd 'ie nog steeds om 20.45 gespeeld, heb zelf ook een kaartje.

Typisch Nederland weer. Van die slappe burgemeesters. In Duitsland reizen duizenden hun club achterna. Dortmund nam een keer 10.000 man mee, geen enkel probleem. Laat ze gewoon reizen zoals ze zelf willen. Maar in dit land is iedereen die naar een uitwedstrijd gaat een crimineel, ze moeten al je gegevens, je ID, je pasfoto en je moet dan verplicht in een bus of een trein zitten. Schandalig hoe er in Nederland met supporter wordt omgegaan.

En dan is er ergens een klein incident, en dan is het: "zie je wel." Kijk eens wat er met uitgaan allemaal gebeurd, ook allemaal combi's naar kroegen dan maar. Dit land is compleet de weg kwijt op supportersgebied.

29 november 2014 om 15:42

Nee, het is schandalig hoe sommige supporters met elkaar omgaan. Daardoor is het nodig om dit soort combi's te doen. Het willen vechten omdat je cluppie verloren heeft of omdat iemand anders een andere club support, is gewoon kansloos.

29 november 2014 om 18:04

In Duitsland gedragen de supporters zich ook. In de reacties van sommige Feyenoorders op dit artikel kun je al wel merken wat voor volk het is en dan moet je je gaan afvragen of je dat gajes uberhaupt nog wel bij uitwedstrijden moet toelaten. Had je ook gelijk die discussie niet gehad over het vervoer.

Het is een erg ongelukkige samenloop van omstandigheden. Eerst al het uitstel in Portugal en dan ook nog een risicowedstrijd die in het gedrang komt. Als PSV bij wijze van spreken tegen Dordrecht had gespeeld dit weekend, was er niets aan de hand geweest.

Daar komt nog bij dat er veel instanties betrokken zijn bij het organiseren van een eredivisiewedstrijd. Naast de Knvb en de locale overheden zijn daar ook nog de politie en de NS die hun medewerking moeten verlenen.

Voor al diegenen die nu hun woede richten op de burgemeester van Eindhoven zou het niet verkeerd zijn om eens stil te staan bij de verantwoordelijkheid die deze man heeft voor de openbare orde in zijn stad. Als je die afhankelijk maakt van de goede wil van een volk dat aangetoond heeft op niets anders uit te zijn dan chaos en wanorde, neem je een onverantwoordelijk risico.

De knulligheid zit hem vooral in het aankondigen van een datum die later weer moet worden ingetrokken. Dat kan stukken beter.

PSV heeft volgens vele geen harde kern... Laat ze dan maar met de bus komen

29 november 2014 om 15:55

PSV heeft geen harde kern, maar die bussen gaan door half Nederland heen, langs allemaal steden met WEL harde kernen

29 november 2014 om 16:00

En die wonen allemaal langs de snelweg!!

29 november 2014 om 15:58

Rot toch op met dit soort teksten Eddy. Geen idee of dit nou provocerend is of dat je dit serieus bedoelt, maar dat er door sommige supporters gevochten moet worden is echt triest. Support je club gewoon door ze te steunen tijdens de wedstrijden.

29 november 2014 om 16:03

Gast... Ik ben voor PSV en tegen voetbalgeweld. Laat ze met bussen komen. Dan is het probleem opgelost. Want de KNVB heeft nu een probleem bij!

29 november 2014 om 16:12

Oké, het leek even op een troll reactie.

Bussen schiet niet op. Als PSV supporter moet je de omgeving van het Philips Stadion toch wel kennen, en als je dat ziet kan je niet garanderen dat je 1200 man vanuit bussen veilig naar het stadion kan vervoeren. Zowel van Feyenoord als PSV kant zijn er gewoon te veel idioten die veel te graag willen rellen.

gewoon iedereen weer met eigen vervoer probleem opgelost

29 november 2014 om 16:33

En dan slagvelden door heel de stad heen?

Rare manier van oplossen heb jij. De lokale horeca en middenstand zullen je dankbaar zijn.

29 november 2014 om 16:48

zeker die kunnen weer omzet draaien en slagvelden valt wel mee hoor 20 jaar terug gingen we ook met eigen vervoer en toen gebeurde er 1000xzo veel meer dan nu en ging het ook goed over het algemeen.
tegenwoordig gebeurd er bijna niets meer maar de knvb en de overheid maken van iedere mug tegenwoordig een olifant om het vrije vervoer maar tegen te houden want het is wel makkelijk om supporters de bus en stadions in en uit te slaan onder het mom van veiligheid.
en mocht er toch wat gebeuren zijn de clubs niet verantwoordelijk maar de overheid aangezien het dan buiten de stadions om gebeurd en dan moet de overheid gewoon hard ingrijpen stadionverboden en celstraffen uitdelen want nu worden alleen de goedwillende aangepakt terwijl de hooligans toch wel binnen komen in het lekke systeem

30 november 2014 om 03:33

Je slaat de plank mis, degene die verantwoordelijk zijn zijn de hooligans.
Die hebben het verpest voor de liefhebbers.

Ach, dit zijn allemaal uitlatingen van iemand die heel simpel wil scoren bij zijn achterban. Maar verder denken en zich realiseren dat er wel iemand de verantwoording zal moeten gaan nemen voor de veiligheid van zo'n 35.000 toeschouwers. Vraag me af welke keuze hij gemaakt zou hebben als hij die verantwoording zou moeten gaan dragen.

Verder zal het mij een reet hoesten wanneer deze wedstrijd gespeeld zal gaan worden. Als het maar op een fatsoenlijk tijdstip is en iedereen die de wedstrijd wil bijwonen hem ook kan bijwonen.

Natuurlijk heel knullig dat dit niet geregeld kan worden. redelijk kansloos dat sommige mensen hier hun harde kern zitten te promoten met teksten als "jullie fans rennen toch wel weg" terwijl ze zelf niet ouder zijn dan 14 of 15. Lekkere voorbeelden heb je dan....

Toch erg dat vanwege de 'supporters' van Feijenoord deze wedstrijd niet door kan gaan. Waarom niet gewoon zonder die lui? Als zij het niet kunnen opbrengen om zich te gedragen dan gaan ze toch lekker niet mee! Ik zeg dinsdagavond wedstrijd en anders elke dag later een boete voor Feijenoord voor het vertragen van de wedstrijd.

Vind dat Gudde hiet wel gelijk heeft. En die van Gijzel kan natuurlijk niemand meer serieus nemen...

29 november 2014 om 18:21

Je kunt een burgemeester die de veiligheid in zijn gemeente wil waarborgen niet serieus nemen? Hoe serieus moeten we jou dan nemen met dit soort uitspraken?

Ja leg het probleem maar bij de andere neer waaronder NS en gemeente Eindhoven dus. Hadden we in Nederland fatsoenlijke clubleiding gehad die niet de eigen supporters de pet boven het hoofd houdt dan waren er niet zoveel risico wedstrijden.
Ook die regel van 48 uur slaat nergens op. Je bent prof en bewijs dat maar. Het is je werk. Enig herstel oké, maar alleen als het kan.

29 november 2014 om 18:19

Het gaat niet alleen om herstel, maar ook om de voorbereiding. Psv is aan het eind van de ochtend geloof ik in Nederland aangekomen. Als ze dan morgen moeten spelen hebben ze dus een voorbereiding van 0,0. Om competitievervalsing tegen te gaan hebben ze deze regel ingesteld. Het is natuurlijk ook logisch dat Feyenoordsupporters liever hebben dat PSV geen voorbereiding op de wedstrijd heeft, want dan hebben ze meer kans tegen Psv. Eigenlijk is het een beetje zoals hier door sommigen te pas en te onpas gezegd wordt calimerogedrag. Je moet als supporter blij zijn als je een knaller van een wedstrijd krijgt. Is toch niks aan als de tegenstander verzwakt is omdat ze geen terdege voorbereiding hebben gehad?

De regel zegt minimaal 48 uur rust. Dat betekent simpelweg dat zondag 17.45 (een uurtje later) gewoon had gekund en gemoeten. Hier had de KNVB gewoon hun poot stijf moeten houden en niet aan het geklaag van PSV toe moeten geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren