Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Ronaldo’s komen op bezoek, Ajax wil ze opleiden’

Laatste update:

Michael Kinsbergen en Edwin van der Sar zijn zeer te spreken over de manier hoe Ajax intern in goede banen wordt geleid en zich naar de buitenwereld toe profileert. De club uit Amsterdam is eindelijk weer een oase van rust, na enkele turbulente jaren. De financiën zijn bovendien op orde: Ajax draait ook na 1 januari genormaliseerd break-even. De club heeft geen inkomsten van grote transfers of Champions League nodig om geen verlies te lijden.

/

Stabiliteit en rust zijn belangrijk bij Ajax, evenals een duidelijk beleid. “Het streven is het beste jonge elftal van Europa te zijn. De Cristiano Ronaldo’s spelen hier nu alleen als ze met de tegenpartij op bezoek komen. Wij willen ze opleiden”, verduidelijkt Van der Sar, directeur marketing, zaterdag in De Telegraaf. Het creëren van beste doorstroming, het hebben van de hoogste aangeschreven talentpool van Europa en het verzamelen en opleiden van de beste trainers voor talentontwikkeling moet tot in de puntjes worden doorgevoerd. “Dan ben je iemand. Je moet niet denken dat je Real Madrid gaat worden. Dat is een rare doelstelling voor een club uit de Eredivisie”, laat Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax, op zijn beurt aan het dagblad weten.

“Maar je kan wel degelijk een heel bijzondere club zijn, waar iedereen bij wil horen. Ik denk dat over vijf tot tien jaar onze identiteit nog sterker is. Dat we nog veel meer topjeugdspelers produceren. Ik ben ervan overtuigd waar we mee bezig zijn”, stelt Kinsbergen. De belangrijkste doelstelling van Ajax is echter duidelijk: elk seizoen kampioen worden en overwintering in Europa afdwingen. Op de lange termijn is het echter cruciaal dat je je als club onderscheidt, weten wie je bent en alles daarop afstemmen. “Dat doen we in veel opzichten al heel goed, want ik vind ook dat we met Frank de Boer een geweldige trainer hebben die in die filosofie gelooft en dat ook uitdraagt en uitvoert.”

Wint Ajax ooit nog een keer de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat van die Ronaldo's ben ik niet helemaal met hem eens. Maar wel vind ik het echt top dat Ajax nu juist niet te veel meer uitgeeft aan bijv. 2e rangs Spanjaarden. Zoals bijv. die ene spits van een aantal jaar geleden.

Hopelijk blijven ze door slaren en wordt Ajax een 2e Bayern of Arsenal en kunnen ze op termijn wel betere contracten betalen aan spelers en ze zo langer houden

29 november 2014 om 08:38

Hé hè hè, we gaan toch niet de superspits Urzaiz afkraken!?

Ik ben blij dat Ajax deze weg is ingeslagen een aantal jaren geleden. Je ziet nu in de A1 toptalenten als vd Beek, Nouri en Cerny rondlopen, geweldig om naar te kijken! Daarnaast is het natuurlijk ook leuk dat de jeugd van Feyenoord ook echt top is, zo zie ik over een paar jaar dat Ajax en Feyenoord het weer samen voor het zeggen hebben in Nederland!

29 november 2014 om 08:48

Vergeet psv, twente en vitesse niet. Die gaan ook mee doen.

29 november 2014 om 08:50

Feyenoord heeft momenteel de beste jeugdopleiding heb ik t idee. De beste doorstroom qua jeugd. Ook psv is goed bezig qua jeugdopleiding, speelden regelmatig met 5 a 6 eigen jeugd dit seizoen.

29 november 2014 om 09:08

PSV moet beter, zoveel toptalent hebben ze nu niet rondlopen. Al ben ik wel blij dat door de financiele malaise eindelijk op grote schaal aandacht aan de jeugdopleidingen gegeven gaat worden. En hopelijk ook vooral Nederlanders want dan heeft Oranje er ook nog wat aan als de spelers de club verlaten en naar bv de PL trekken.

29 november 2014 om 09:25

Welke 5 of 6 zijn dat dan? Of tel je de door Feyenoord opgeleide spelers ook mee😂

29 november 2014 om 09:33

Brenet, Zoet, Hendrix, Locadia, Memphis, Ritzmaier

29 november 2014 om 09:38

Ritzmaier mogen we geen eigen jeugd noemen, komt van een club uit oostenrijk ( ben de naam kwijt ) toen ie een jaar of 16 was geloof ik

29 november 2014 om 09:49

Brenet en Locadia kun je ook wegstrepen.

29 november 2014 om 10:06

'Het weer voor het zeggen hebben' terwijl psv het qua prijzen veel meer voor het zeggen heeft dan ene feyenoord hshahaha

29 november 2014 om 10:21

Je weet dat memphis depay niet is opgeleid bij psv?

29 november 2014 om 10:30

Mephis zit vanaf zn 12/13e bij psv, wat is dan nog opleiden volgens jou? Moet iemand vanaf zn 8e bij een club zitten? Volgens jouw criteria leiden ajax en feyenoord dus ook heel weinig zelf op?

29 november 2014 om 10:32

@ Kajsipkens.
Gast, Memphis speelt vanaf zijn 12de jaar bij Psv. Als dat geen opleiden is, dan weet ik het ook niet meer hoor.

29 november 2014 om 10:37

Je weet dat locadia in 2010 is overgestapt van willemII na PSV neem ik aan? en dat brenet in 2012 is overgekomen van zeeburgia? En dat ritzmaier ook in 2010 is gekocht van een Oostenrijkse club?

29 november 2014 om 10:46

Wat dacht je van Heerenveen? Narsingh, van Aken, Ziyech, Sinkgraven, van Anholt, Otigba, Slagveer en dan vergeet ik vast ook nog een paar

29 november 2014 om 10:57

@henkurt

De doorstroom naar de eerste selectie alleen bepaalt natuurlijk niet enkel de kwaliteit of is de enige graadmeter voor de beste jeugdopleiding. Goede faciliteiten, een goede staf, begeleiding op voetbaltechnisch vlak, emotioneel-sociale begeleiding, begeleiding van fysieke ontwikkeling, studiebegeleiding, medische begeleiding, goede scouting, zijn o.a. ook zaken die meebepalen of men als opleider goed bezig is.
En natuurlijk is de financiële situatie en bereidheid om te investeren in de jeugdopleiding door een club ook niet geheel onbelangrijk.

29 november 2014 om 11:16

@buitenspelval, zeker, ben ik met je eens! Maar daar is PSV onder leiding van Langeler (topper!) ook veel beter mee bezig de afgelopen tijd. En al die dingen die je noemt zijn leuk maar jeugdspelers moeten wel een kans krijgen in het eerste en dat gebeurt nu ook eindelijk een beetje bij Psv. Ze hebben in vergelijking met Ajax en Feyenoord natuurlijk nog wel een behoorlijke achterstand qua jeugdopleiding maar het is positief dat ze er wel meer op focussen

29 november 2014 om 11:45

De A1 van Ajax is echt subliem op dit moment. Niet alleen V/d Beek, Nouri en Cerny, maar ook jongens als Leyder en Savastano hebben een mooie toekomst. Als de eerstgenoemde 3 nou eens meemogen naar Qatar deze winter, en later dit seizoen misschien mee mogen doen in een bekerwedstrijd/10 minunten in een competitieduel geef je ook aan hen een signaal af dat het mogelijk is door te breken.

29 november 2014 om 12:12

Wat is beter natuurlijk, als je kijkt naar feyenoord zijn er daar meer spelers in de breedte die in de selectie zitten. Maar als je kijkt naar welke spelers nu echt heel veel potentie hebben en veel spelen schat ik Ajax hoger in. El ghazi, kishna, klaasen, Veltman, denswil zijn de laatste 2 seizoenen doorgebroken. Die verdedigers zijn nog niet je van het, maar dat waren de vrij en BMI ook niet in de eerste seizoenen.
Als je dan naar feyenoord kijkt, stagneert vilhena in zijn ontwikkeling, idem voor achabar en is van beek de enige waar veel potentie in zit. Nelom is middelmaat en karsdorp speelt nog te weinig voor een echte beoordeling maar lijkt het leuk te doen.
Wellicht vergeet ik er een paar, maar qua potentie vind ik dat bij Ajax beter

29 november 2014 om 12:22

Dan zijn Andersen('12), Kishna('10) en El Ghazi('13) ook geen eigen jeugd he!

29 november 2014 om 12:41

Over een paar jaar zegt hij toch. Dat de 2 topclubs ajax en feyenoord net zoals vroeger weer alles gaan uitmaken in nl. Ik denk ook dat dat gaat grbeuren.

29 november 2014 om 12:55

'Zoals vroeger' terwijp psv sportief vroeger ook gewoon beter was dan feyenoord. Je bedoelt dat je denkt dat er een nieuwe tijdperk aankomt dat hun gaan heersen, maar dat denk ik niet.

29 november 2014 om 14:20

Afcaajaxxx

Als jongens als Eriksen, Fischer, Bazoer, El Ghazi, Andersen etc als eigen jeugd worden bestempeld dan zijn de spelers die jij opnoemt gewoon lekker jeugd van Psv..

29 november 2014 om 15:46

Tja, een hoop mensen hier vinden dat je alleen van eigen jeugd mag spreken als ze nooit ergens anders hebben gespeeld. Voor mij is het criterium wat soepeler: als een speler in een jeugdteam heeft gespeeld en vervolgens voor dezelfde club in de eredivisie debuteert.

30 november 2014 om 15:36

zo vermoeiend, altijd word Ajax erin betrokken.. waar zeg ik dat deze jongens eigen jeugd is? verder noemen ze het bij Ajax gewoon ''jeugd'' en dat klopt toch ook? het is de buitenwacht die 9 vd 10x gaat zeuren over eigen jeugd dit eigen jeugd dat, en dat noemen ze het bij hun eigen club wel eigen jeugd, hypocriet.

29 november 2014 om 10:59

En toch gaat het hier juist mis.
Zorg nou eerst eens dat je het beste bent in Nederland.
En dan bedoel ik qua opleiden en transfers.
Psv haalt betere spelers binnen en Feyenoord heeft een veel betere jeugd.

29 november 2014 om 11:25

En toch 4 jaar op rij kampioen..
Spelers uit de Ajax worden met een hele andere druk opgeleid dan bij Feyenoord, dat is misschien nu aan het veranderen maar ik denk dat spelers van Ajax mentaal veel meer weerbaarheid hebben dan de rest van NL

29 november 2014 om 12:14

Volgens mij is Ajax de beste in Nederland...kampioen, blijkbaar doen de andere ...die het volgens jou dus beter doen, toch echt minder.
En Feyenoord een veel betere jeugd?
Toe maar, reuze knap hoe je dat zo 1,2,3 uit je duimpje zuigt.
Ze hebben een uitstekende jeugd, echter is niet de gehele jeugd beter.

29 november 2014 om 14:07

Feyenoord 4jaar op rij uitgeroepen tot beste jeugdopleiding van nl, is jaren van werk aan vooraf gegaan. Vertaalt zich nu (en hopelijk de komende jaren) dik terug. Grote man erachter is Wim Jansen, ooit 1 vd beste voetballers in nl! Ajax doet het ook erg goed, grote hand van Cruijff achter. Ook een aardige speler geweest ☺

Als ze zo door gaan met talenten langer vastleggen dan moet overwinteren denk wel weer kunnen hoor. En wat zijn we er ook aan toe bij Ajax om weer eens te overwinteren, ook in Nederland zijn er er heel erg aan toe.

29 november 2014 om 08:55

Ik denk het niet, misschien een keer bij een gunstige loting. Het probleem is het verschil tussen de naieve eredivisie en grotere competities. Die talenten zijn dat niveau niet gewend en gaan er tegen grote clubs af. Andersen is toch ook zo'n groot talent? Kan absoluut geen potten breken tegen barca of psg. Nee, ik zie t qua CL somber in helaas

29 november 2014 om 09:58

Dit jaar is de eerste keer in 4-5 jaar dat Ajax echt kansloos was in de poule. De andere jaren hebben ze, ondanks zware loting, echt een kans gehad. Met die naiviteit ben ik het deels wel eens. Ze hebben nu zoveel wedstrijden gehad waarin ze "eigenlijk beter" waren, maar 0 punten meenamen, dat het niet meer alleen pech is.

Maar het kan echt wel weer goed komen hoor, gewoon een keer een goed jaar, een talent dat doorontwikkeld, of een goede loting, en je zit er zo weer bij.

29 november 2014 om 10:02

Andersen moet een heel stuk effectiever worden, net zoals heel Ajax, maar was juist in Europa constant 1 van de sterkste spelers aan de bal.

29 november 2014 om 10:05

Ajax speelt gewoon goed in de CL en maken telkens kans alleen telkens scheids tegen. Andersen speelde yegen psg als beste ajacied hoor..

29 november 2014 om 10:18

Ok misschien kun je sporadisch een keer doorkomen als nummer 2 in de poule. Dan sta je dus tegen een andere nummer 1 en ben je weer kansloos. Het is vooral een mentale kwestie denk ik. Wat echt dodelijk is bijvoorbeeld is dat zoveel mensen tevreden zijn over sommige wedstrijden van ajax in de CL die ze uiteindelijk gewoon redelijk kansloos verliezen maar wel "goed speelden". Met zo'n mentaliteit kom je er niet. Maar dat is vooral een NLs en eredivisie probleem en niet alleen ajax. Moet je eens vergelijken hoe er int buitenland wordt verdedigt en in de eredivisie. Hoe vaak zie je hier nou iemand zich vol overtuiging voor een schot gooien om het schot te blokken? Een goed voorbeeld is ook dordrecht. In t buitenland zou zon klein ploegje er alles aan doen om punten te pakken, ook al moet op een 'lelijke' manier. Maar nee, dordrecht wil 'mooi' voetballen, gevolg: elke week met 5-0 de bietenbrug op..

29 november 2014 om 10:24

@jaitse, meen je dit serieus? Het lag aan de scheids? Sorry maar jouw instelling bedoel ik dus... Ajax heeft goed gespeeld? Als je daarmee bedoelt lang de bal in de ploeg houden en vaak overspelen dan ja. Maar als je bedoelt, kansen creeeren, de hele wedstrijd geconcentreerd verdedigen dan nee. Als andersen op t middenveld een mannetje voorbij speelt ziet dat er leuk uit maar hoeveel beslissende acties.heeft hij nou gehad in de CL?

29 november 2014 om 10:53

Als clubs als Benfica en Porto het uit een land met minder inwoners die ook nog eens gemiddeld de helft verdienen dan wij in Nederland het kunnen dan moet het bij Ajax ook goed mogelijk zijn. Ajax is in potentie een grotere club dan zowel Porto en Benfica en was dat tot het jaar 2000 ook gewoon. Dat kan zo maar weer omdraaien.

29 november 2014 om 10:56

Tegen PSG uit was het inderdaad tranentrekkend maar in de andere wedstrijden zeker niet. Wat ontbreekt zijn killers en mensen die het verschil maken. Het lijkt net f-jes voetbal af en toe. Mijns inziens komen dat soort jongens er wel aan met Europese toptalenten als Muric, Cerny, van de Beek, Nouri en el Ghazi.

29 november 2014 om 11:02

De enige mensen die 'tevreden' waren na de wedstrijd tegen PSG waren sommige supporters en hier en daar wat pers/media. De spelers waren een voor een heel erg gefrustreerd omdat ze wéér een redelijke/goede wedstrijd op de mat hadden gelegd en wéér met lege handen stonden...dus dat tevreden zijn valt reuze mee. Met de mentaliteit zit het tegenwoordig (in Europa iig) wel goed.

29 november 2014 om 11:04

Lol, telkens de scheids tegen. Ik neem aan dat je niet serieus bent nu?

29 november 2014 om 11:28

@boesz Ajax mag dan wel groter zijn, de Portugese clubs hebben een voorsprong op talenten uit Z-Amerika en met name uit Brazilië.
Daarbij verdienen ze er waarschijnlijk ook nog meer dan bij Ajax

29 november 2014 om 11:28

@ boesz, Benfica is internationaal wel een hele grote club ook he, groter dan Ajax misschien nog wel. In Portugal is btw een heel andere voetbalcultuur, daar lopen wel gewoon slagers van verdedigers en bovendien kunnen zij makkelijker Braziliaanse (jeugd)spelers halen wat het niveau ook aanzienlijk omhoog krikt.
@bizlip, ik lees hier ook altijd heel veel positieve reacties na weer zo'n 'onterechte' CL-nederlaag. Het is ook niet per se alleen een ajax-probleem maar een eredivisie probleem. In de eredivisie kun je af en toe slapen maar op europees niveau is elk foutje een tegengoal, dat zijn die gasten gewoon niet gewend. Ook aanvallend moet je op europees niveau veel doortastender zijn want zelfs een club als Apoel verdedigt gewoon beter dan de topclubs in NL (feyenoord dit seizoen mss daar gelaten)

29 november 2014 om 12:03

Ik denk dat het wel meevalt.
Waar we in Nederland een x mee moeten kappen, is het aanleren aan verdedigers, dat opbouwen en de voetballende oplossing, belangrijker is, dan het verdedigen zelf.

Mooie voorbeelden zijn Feyenoord - Sevilla en PSG - Ajax.

Ajax krijgt 3 goals tegen, door verdedigende fouten. Feyenoord verdediging staat die wedstrijd heel stabiel, waardoor je toch hoop gaat creeeren, omdat je weet dat er kansen gaan komen. (En nee ik wil hiermee niet een discussie uit gaan lokken dat Feyenoord beter is dan Ajax). Maar als je een stabiele verdediging hebt, dan valt er wat te halen. Want voetballend was Ajax met name de 2e helft, veel en veel beter dan PSG in mijn ogen.

29 november 2014 om 12:14

Ja ok, dat bedoel ik inderdaad ook precies. Maar dat valt niet mee, dat is dus een hele cultuuromslag! Feyenoord was een heel positieve verassing afgelopen donderdag en kan ook als beste in NL verdedigers opleiden maar dan heb je een x een beest al BMI en dan wordt ie afgezeken omdat ie niet kan opbouwen.

29 november 2014 om 12:19

Portugal heeft ook gewoon een enorm goed scoutingsaparaat.
Veel Brazilianen willen ook daar heen, het is voor vele ook de eerste stap in Europa.
Het nadeel daar is volgens mij dat ze met veel financieringsbedrijven werken toch?

Als wij een Huntelaar hebben, die verdiend dan 2 miljoen, verkopen hem na pak hem beet 3 jaar voor 30 miljoen... dan heb je 24 miljoen winst(voor het gemak even de aanschaf er buiten gelaten).

Als een Portugese club een speler voor 40 miljoen verkoopt, maar hij verdiend daar 4 miljoen, dan gaat er nog 12 miljoen af, en de winst moet ook nog gedeeld worden met een maatschappij.

Dus ik denk dat ze er per speler niet bijster veel meer dan hier aan overhouden.

29 november 2014 om 12:26

Ja Benfica en Ajax zijn vergelijkbaar mbt de historie, roem en achterban maar Ajax heeft toch een iets grotere naam qua jeugd en het opleiden van topspelers op de laatste 10 jaar na. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat Ajax zeker net zo goed kan worden als Porto en Benfica. Die competitie is misschien nog wel minder dan de ED op de topploegen na.

Dat zij Brazilianen halen zegt mij helemaal niets. Zeker niet na afgelopen WK want waarom zijn Brazilianen per definitie beter dan Zweden, Serviers, Denen, Tsjechen etc?

29 november 2014 om 12:29

@isco

Ik zeg het net ook al tegen Henkurt, waarom zijn Brazilianen beter dan Denen, Zweden, Serviers of Tsjechen? Dat was vroeger misschien zo maar die tijd is echt voorbij. Het afgelopen WK is daar toch wel echt het bewijs van.

29 november 2014 om 12:38

@boesz, laten we eerlijk zijn. De vijver van talenten in brazilie is nog steeds by far de grootste ter wereld. Moet je bijvoorbeeld kijken naar de spelers die brazilie tijdens afgelopen WK niet meenam. De portugese clubs zijn wel erg afhankelijk van de zuid-amerikaanse spelers. Maar ik snap inderdaad ook niet precies waarom.portugese clubs meer kunnen betalen (qua salarisse ed) dan ajax...

29 november 2014 om 12:59

Ja de vijver is natuurlijk groter maar er vissen ook veel meer clubs in uit Oekraine, Italie, Spanje, Engeland etc. Mijn punt is dat het een gezonde en reele ambitie is om dat nivo te bereiken en dan kom je af en toe ver in Europa. Fijne dag nog!

Mooi dat ze zo met die lange termijn strategie bezig zijn. Critici komen niet verder dan een wijzend vingertje wanneer Ajax weer eens van een Europese grootmacht verliest. 'Geen steek verder gekomen' roepen ze dan en 'jullie wilden toch overwinteren in de champions league...'. Als je in Nederland ambitie toont ben je arrogant en als je niet slaagt je ambities direct waar te maken staat iedereen vooraan om de maaier over het maïsgele te halen.

Des te mooier dat sar en kinsbergen nog eens benadrukken dat Ajax' sportieve doelstelling blijft om Europees te overwinteren maar ook de lange termijn visie klinkt als een klok. Vermoed dat zwaargewichten als Wijers ook hun bijdrage wel hebben gehad om dit plan helder te krijgen. De uitvoering, door hoofdzakelijk out voetballers, gaat in voor Ajax begrippen zeldzame harmonie. Dat is ook weleens lekker na al die jaren gekonkel waarin elke roddel direct gelekt werd naar de media. Nu konden ze zelfs de shirtsponsor geheim houden, toch een traject van anderhalf jaar.

Hulde Ajax, geweldige visie, mooi staaltje innovatie waar Nederlanders beroemd om zijn. Plannen zijn zeer ambitieus maar toch haalbaar. En weliswaar na wat dure lessen, toch knap ingezien dat geld uitgeven aan dure spelers Europees gezien geen enkele indruk gaat maken. Dan moet je slimmer zijn en daarvoor kiezen ze nu.

29 november 2014 om 11:03

Ajax is in mijn ogen ook goed bezig maar ik hoop dat ze 1 ding wel gaan veranderen: leer je verdedigers VERDEDIGEN! Veltman is weer zo'n typische ajax-verdediger die eigenlijk helemaal niet heel goed kan verdei

29 november 2014 om 11:04

*verdedigen. Denswil, wat ik in potentie een veel betere verdediger vindt, krijgt dan weer nauwelijks een kans...

29 november 2014 om 11:05

Mooi gezegd! Ik hoop alleen wel dat bepaalde aankopen zoals Duarte, Van de Hoorn, Zimling en Viergever niet meer worden gedaan in de toekomst. Man man man wat een middelmaat

29 november 2014 om 12:05

Vind dat het ook komt, door die voetbal praat programma's als VI enzo. De te veel kijken en vergelijken met het verleden. En de grotere competities. Waar 90% van de clubs in dikke schulden staan. Ja nu is het inderdaad qua niveau misschien even wat minder in Nederland. Maar de clubs staan er financieel beter voor. Er gaat een keer een tijd komen, dat de banken het geld van de clubs terug gaan eisen in bijv Spanje. En dan vallen die clubs allemaal ineen

29 november 2014 om 12:22

Ik denk niet dat dit snel zal gebeuren persoonlijk. Er zijn te veel invloedrijke personen die te veel belang hebben bij die grote clubs. Moet je bovendien voorstellen dat een bank waar Real een grote schuld heeft, deze wil innen waardoor Real in financieel zwaar weer zou komen. Gezien de fanbase van Real en gezien de imagoschade die zo'n bank zou lijden zie ik dit niet snel gebeuren. Er zal altijd een groot financieel gat blijven tussen de Eredivisie en grotere competities

29 november 2014 om 15:56

Lijkt mij toch, dat die schulden niet eeuwig kunnen blijven oplopen? Op een gegeven moment moet de maat toch een keer vol zijn lijkt me? Ik weet verder natuurlijk niet hoe die regelgeving is in Spanje. Maar het lijkt me toch, dat wanneer je schuld te hoog wordt, je toch eerst zal moeten verkopen, voordat je weer kan kopen?

En toch zullen de amsterdamers een tussenstation blijven en zullen ze hun beste spelers moeten verkopen. Het grote geld verdien je niet in Nederland. Daarvoor zijn we te klein. En als we niet oppassen zal straks fe kampioen ook voorronde moeten gaan spelen.

29 november 2014 om 08:51

Ik denk dat ze dat juist heel goed inzien. Ajax heeft de realiteit onder ogen gezien: op een rijtje gezet met welke beperkingen een Nederlandse club te maken heeft en bepaald hoe je binnen die beperkingen het maximale kan bereiken. Ja spelers vertrekken jong omdat Nederland geen eindstation is, dus moeten we om sportief succesvol te zijn zorgen dat die jongens eerder op een hoger niveau zijn. Die gedachte is prachtig in zijn eenvoud. En nu alles op alles om dat voor elkaar te krijgen, Nederland had al een voorsprong op gebied van opleiding maar nu ze vol gas geven op dat vlak moet dat tot resultaat leiden. Het is de enige optie voor Nederland, zelfs psv gaat dat nu inzien.

Het is op grotere schaal ook toepasbaar op het hele land. Als je geen grondstoffen hebt moet je innoveren en opleiden. Wie niet sterk is moet slim zijn. Zo simpel is het.

29 november 2014 om 09:24

Wmadndedios: helemaal mee eens en wat dat ook betekent is dat de algehele kwaliteit van de Eredivisie omhoog gaat doordat het opleidingsnivo van Ajax en Feyenoord omhoog is gegaan (en in mindere mate Psv, Twente etc).

De eisen voor de eerste elftallen worden hoger waardoor jeugdspelers die nu wel Ajax 1 halen dat in de toekomst niet zullen halen, deze spelers komen dan bij anderclubs terecht... Die clubs krijgen dus betere spelers dan dat zij nu krijgen van Ajax, van Feyenoord... Zo is er een vicieuze cirkel omhoog, ook voor de Eredivisie..

Als Ajax, Feyenoord, etc het voor elkaar krijgen spelers meestal te overtuigen weg te gaan rond hun 24ste ben ik er van overtuigd dat de Eredivisie kwalitatief weer mee gaat tellen en NL het in Europa weer leuk gaat doen en dus dat uitschieters van finales, halve finales tot de mogelijkheden behoren...

29 november 2014 om 09:52

Nee spelers overtuigen te blijven tot 24 is een verkeerd uitgangspunt. Het streven moet zijn om spelers op een zo hoog mogelijk niveau te laten instromen in de A-selectie, ze dan 4 jaar te behouden en het contractueel zo te regelen dat ze na die 4 jaar nog een mooi bedrag opleveren.

Kijk eredivisie is niet de top dus een speler met potentie zal na 4 jaar in de top van de eredivisie eens verder willen, dat is een gegeven, ongeacht hun leeftijd. Kijk El Ghazi behouden tot zijn 24 gaat niet lukken, geeft ook niet, maar na dit jaar nog 3 jaar behouden moet kunnen. Dan is hij 22 en toe aan een nieuwe stap en als hij zich blijft ontwikkelen is hij daar ook klaar voor. Dat geeft Ajax genoeg tijd om zelf sportief van zo'n jongen te profiteren. Het niveau moet omhoog maar dat kan ook met jongere spelers.

Maar om die Ronaldo's op te leiden zul je ze eerst moeten hebben want wat er niet zit komt er ook niet uit.

29 november 2014 om 09:34

Ja neem alles serieus.
Je begrijpt toch wel wat ze bedoelen of moet het er specifiek bij staan?
Ajax wil de topspelers van de toekomst opleiden.
En daar zijn ze goed mee bezig want je ziet dat er een bak talent rondloopt bij ajax met el ghazi muric kishna en nog veel meer.
Deze hebben potentie om wereldtop te worden als ze goed getraind worden en mentaal sterk zijn.

29 november 2014 om 09:41

Je kunt zoveel willen maar dan moeten ze wel naar je club willen komen. En als je teveel talenten hebt kunnen ze niet allemaal spelen en komen ze niet meer tenzij je ze een vet salaris geeft. Maar spelers als Messi komen echt niet naar de jeugdopleiding van Ajax.

29 november 2014 om 10:01

Tenzij ze inzien dat dat de beste plek voor hun ontwikkeling is. Daar gaat nou juist dit hele stuk over
Zorg dat je de harvard van het voetbal wordt

29 november 2014 om 10:04

Kohaku, het is niet zo dat je op voorhand weet wie in de toekomst de beste speler van de wereld is. Ajax kan zeker toptalenten aantrekken die de potentie hebben. Alleen op dat moment zijn er daar meer van, en Ajax moet er dus voor zorgen dat zij het maximale uit zo'n jongen halen. Dan komt het volgende toptalent ook naar Ajax.

29 november 2014 om 11:05

Zlatan en Suarez kwamen ook naar Ajax en die behoren als ze volledig fit zijn bij de beste 5 spelers ter wereld. Dat soort supertalenten lopen er nu ook dus wat je zegt is pertinent onzin. Muric en Cerny behoren bij beste spelers ter wereld in hun leeftijdsklasse en daar kan je Zivkovic en van de Beek ook toe rekenen.

29 november 2014 om 11:36

Zlatan kwam in een andere tijd. De nieuwe Romario's en Ronaldo's zullen echt niet meer naar PSV komen. En als dergelijke spelers wel komen is dat mazzel maar zeker geen vanzelfsprekendheid meer.

Welke Ronaldo's? Ik heb er sinds de revolutie niet 1 zien doorbreken die de veters van Ronaldo überhaupt mag strikken.

29 november 2014 om 09:22

Misschien moet je de gehele tekst even lezen voordat je onzinnig commentaar levert. Hij zegt toch duidelijk dat hij ze graag wil opleiden ipv op bezoek te krijgen.

29 november 2014 om 09:31

Ik bedoel dat Ajax al jaren hoog van de toren blaast dat zij toptalenten (willen) opleiden. Ik vind het resultaat tot dusver zeer mager. En ja ook ik weer dat opleiden tijd nodig heeft en dat er in de A1 een paar grote talenten voetballen, maar het gaat uiteindelijk om het resultaat. Onder Jan Olderiekerink brak er meer en beter talent oor dan de afgelopen 4 jaar. Ajax loopt altijd te pronken met zijn opleiding. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Feyenoord, dat al jaren de beste opleiding van Nederland heeft.

29 november 2014 om 09:57

Master1. Ja en Ajax heeft dan weer de beste opleiding van Europa. Blijkt maar weer hoe verschillend je het kan opvatten, qua beoordeling bij die prijzen. Je zegt het zelf al: dit hele project heeft tijd nodig. Het vorige beleid was minder op jeugd gericht, waardoor er nu een overgang van minder talentvolle jeugd in zit. Die is dan ook flink aangevuld met buitenlandse (jeugd) aankopen. De A-generatie benoem je ook al als zeer talentvol. Dat is 1 van de eerste generaties die daadwerkelijk iets van het huidige beleid heeft gemerkt. Riedewald (mag ook nog met a-jeugd meedoen) benoemde dat laatst nog, dat hij en zijn generatie eigenlijk de eerste lichting zullen worden van het huidige beleid.

29 november 2014 om 10:11

Ach laat ze toch. Als ze niet eens weten wat beleid betekent dan kun je beter niet met ze in discussie gaan

29 november 2014 om 10:13

Master 1, dan ga jij ons zeker nu vertellen welke Ronaldo er uit de jeugdopleiding bij Feyenoord is gekomen?

Het is bij Feyenoord en Ajax voor een groot deel hetzelfde. Er breken veel spelers door waarbij je het talent duidelijk ziet. Maar dat is niet genoeg; ze moeten door blijven groeien, en niet blijven steken. Of het nu Boetius, Vilhena, Fischer of Andersen is; het is niet voldoende om op je 18e leuk te ballen in de basis van je club. Je moet verder groeien. Ajax heeft dat jarenlang gehad, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Eigenlijk alleen Blind en Eriksen, maar die laatste is ook niet naar de echte top gegaan. Feyenoord heeft nu juist de laatste twee jaar beter resultaat, maar ook daar is het net de subtop wat je haalt, met Porto en Lazio enzo.

De truc is dus om dit beleid heel lang vol te houden, alleen dan word je als opleiding steeds beter, en vergroot je de kans op die echte absolute topspeler. Dat is wat Van der Sar zegt. Dan kan je zuur gaan doen, en naar de laatste jaren wijzen. Maar daar word je echt niet beter van.

29 november 2014 om 12:57

Hahahahah Ajax beste opleiding van Europa hahahaahhaha. Ik kan er zo 10 opnoemen waaruit de laatste jaren meer spelers vandaan komen: Barcelona, Ac Milan, United, Feyenoord, Anderlecht, Lille, Southampton, Porto, Sporting Portugal en Real Madrid.

29 november 2014 om 14:13

Feyenoord was op afgelopen WK hofleverancier, niet alleen voor nl-elftal........
4 jaar achter elkaar uitgeroepen tot beste jeugdopleiding in nl....…..
Om slechts 2 feiten te noemen......
Tuurlijk doet ajax het ook aardig qua opleiding, maar accepteer nu eens voor 1 keer ( oproep aan alle ajaccieden) dat ajax niet altijd de eerste of de beste is....
Het leven gaat dan echt gewoon verder hoor!

29 november 2014 om 09:23

Het is ook maar net wat Je lezen wilt.

29 november 2014 om 09:43

Het is ook duidelijk dat het woord"talent" heel verkeerd wordt gebruik bij Ajax.
Als die mannekes op het veld komen en ze hebben alleen hun voetbalschoentjes kunnen aantrekken,dan zijn het al talenten.
Komop,zeg.

29 november 2014 om 10:06

Volgens mij beheers juist jij de Nederlandse taal niet, zapperboy. Een talent is iemand met natuurlijke aanleg(voor iets). Dat betekent dat praktisch elk jongetje dat in de opleiding bij een BVO zit een talent is. Waar jij je denk ik in vergist is dat je denkt dat bedoelt wordt dat een talent (bij een Bvo) altijd een topvoetballer wordt, maar dat is flauwekul.

Ik begin me een beetje te irriteren aan deze uitspraken. Om de zoveel tijd herhalen ze weer hetzelfde riedeltje. Ze willen ons graag doen geloven dat er ziel veranderd is in sportief opzicht sinds die revolutie, terwijl er eigenlijk niks veranderd is. Mar dit zulke goedkope one liners horen ze weet iedereen weer naar de bek te praten.

29 november 2014 om 09:58

Mag jij een riedeltje gaan houden waarom het niet veranderd zou zijn?

29 november 2014 om 10:19

Gaap.

Dat heb je, met beleid. Daar is tijd voor nodig, en dingen veranderen langzaam. En dus zeg je telkens hetzelfde. Dat dat voor ongeduldige Nederlanders niet snel genoeg gaat, dat is niet hun probleem.

Bij Feyenoord roepen ze al jaren dat ze financieel gezond moeten worden, en dat het komende jaar een overgangsjaar is. Nu is dat eindelijk voorbij, maar dat was ook elk jaar hetzelfde liedje.

Bij andere clubs ook "structureel in de (sub)top meedoen", "elk jaar Europees voetbal" etc etc.

En dat is ook goed. Dat heet lange-termijn-visie.

Ajax moet echt een voorbeeld nemen aan Anderlecht.
Anderlecht onder de 19(?) presteerde het om de Gala's,de Dordmunts en de Arsenals gewoon van het veld te spelen.
Dat is opleiding om ' U ' tegen te zeggen.

29 november 2014 om 09:44

Slechte opleiding dan want het gaat niet om het team maar om het individu. Winnen is pas in het eerste elftal belangrijk, eerder niet.

29 november 2014 om 09:49

Voetbal spelen doe je om te winnen.
Alleen ouw zakken spelen voor een biertje

29 november 2014 om 09:57

Klopt, maar leg dat in Amsterdam maar eens uit.

29 november 2014 om 10:44

Kohaku. Dat hoeft in Amaterdam niet uitgelegd te worde hoor. Volgens mij zijn we in Amsterdam nog steeds 4 keer op rij kampioen en spelen we dus ook winnend voetbal Wel het liefste met mooi spel ja.

29 november 2014 om 11:06

Tuurlijk, het eerste doet het goed en daar moet je ook winnen. Maar niet bij de jeugd.

29 november 2014 om 09:52

Zapperboy,
Ajax heeft toch ook gewoon PSG met ruime cijfers van het veld gespeeld en ook Barca ging met 1 punt uit twee wedstrijden huilend naar huis. Ajax hoeft helemaal geen voorbeeld aan Anderlecht te nemen (uiteraard is die van Anderlecht ook goed, maar doet echt niet onder voor die van Ajax)

29 november 2014 om 09:59

Eeh ja. Ajax speelde barca (1 van de beste jeugdopleidingen) van het veld en psg. Dus? Gaat dan mooie wedstrijd worden tussen Ajax en Anderlecht.

29 november 2014 om 10:16

Psg en barca van het veld spelen dan?

Goede keeper geworden op late leeftijd maar wat een gezeur. Opleiden en iedereen halen va 16 jaar?
Een brevet van onvermogen aan alle trainers, waarvan er nu nog veel werkzaam zijn.
De man is toch geen leider die dit kan verzorgen hij opent deuren door zijn staat van diens als sportman en hier houd het mee op.

29 november 2014 om 10:24

Iedereen halen vanaf 16 jaar? Veltman, Denswil, Van Rhijn, Klaasen, Blind, Ghazi, Kishna, die bedoel je allemaal?

29 november 2014 om 12:34

EL Ghazi is pas in 2013 naar Ajax gegaan toch?

De rest is allemaal gehaald voor 16 jaar en dat is wel echt eigen jeugd inderdaad.

Eldert roept voor de rest maar wat.

Ik denk dat er verkeerd wordt opgeleid bij Ajax. Teveel nadruk op positiespel en taken, veel minder op individuele training/conditie/kracht (wat Ronaldo vooral doet). Als je ook kijkt naar de toppers van Ajax, dan zijn dat allemaal gekochte buitenlanders zoals Suarez, El Hamdaoui, Eriksen, Vertonghen ,schone.

29 november 2014 om 09:52

Toppers ???
Alleen Suarez.
De overige vijf spelers,laat ons eerlijk zijn, zijn derde-rangs spelers.

29 november 2014 om 10:24

Eriksen 3e rangs-speler? Laat me niet lachen

29 november 2014 om 10:39

Je bedoelt dé Jan Vertonghen? Waar afgelopen zomer clubs als Barcelona voor in de rij stonden? Jan is 27 en gaat de sterkste jaren uit zijn loopbaan nog meemaken.

29 november 2014 om 14:08

Vergeleken bij Suarez bedoeld dat arme jong

29 november 2014 om 12:27

Vertonghen heeft zowat 10 jaar bij Ajax gespeeld.
Vertonghen is gewoon een jeugdspeler van Ajax geweest, Ajax liet hem rijpen bij beerschot, een sateliet club van Ajax, daar werd volgens onze filosofie opgeleid.
Maakt geen reet uit dus, niet iedereen hoeft op 11 jarige leeftijd te komen...dan zou het weer kinderhandel zijn namelijk.

Mooi streven natuurlijk .
Alleen 1 groot nadeel : als je al eens een Ronaldo kunt opleiden (eens in de 25 jaar?) dan is hij voor zijn 20e al weer weg.

Hopelijk hebben ze niet de illusie dat dat anders is in amsterdam.

Ja hoor daar is hij weer. Mooi dat je iedere week het motto 'morgen wordt alles beter' in de Telegraaf tot in de treuren mag herhalen. Als je het maar vaak genoeg zegt gaan mensen het wellicht nog geloven ook. Feit is dat het eerste al jaren nauwelijks in staat is een knappe partij voetbal op de mat te leggen, vorige week nog in eigen huis tot aan de rode kaart wordt weggespeeld door Heereveen, twee punten heeft uit maar liefst vijf wedstrijden in de CL en in algemene zin de Nederlandse jeugdopleiding helemaal niet zo fantastisch is als een ieder wil doen geloven. Jong oranje laatst nog voetballes zien krijgen? Ja ik weet het, de A1 is fantastisch en gaat alles veranderen. Nog even en ze beginnen over de toekomstige wereldtoppers bij de Dtjes.

29 november 2014 om 10:37

Zit niet zo te overdrijven, Ajax werd helemaal niet weggespeeld door Heerenveen. Het was gewoon een matige pot, waarin Ajax zich prima wist te herstellen. Daarnaast hebben we al jaren pech met de loting in de CL, die is ieder jaar onevenredig zwaar. Dit jaar ook weer met 2 ploegen die de afgelopen jaren honderden miljoenen hebben gespendeerd aan spelers. Dan is het niet zo heel raar hé, dat je niet verder komt in de groep.

Gelukkig hebben we inderdaad onze A1, die het fantastisch doet. Want tegen zowel Barcelona als tegen PSG waren ze oppermachtig. Als je de A1 ooit hebt zien spelen, dan had je wel geweten dat spelers als Cerny, Nouri en mijns inziens vooral V.d Beek fantastisch zijn. Ik kan niet wachten tot die jongens gaan aansluiten bij het eerste elftal.

29 november 2014 om 10:42

Wat hebben die honderden miljoenen er mee te maken. Van Man City kon Ajax toch ook winnen? Als je spelers goed genoeg zijn halen ze heus wel meer punten.
En dat de A1 het goed doet is niet interessant, het gaat niet om het team maar om het individu.

29 november 2014 om 10:47

Is dat een serieuze vraag? Wat die honderden miljoenen er mee te maken hebben? Dat heeft er mee te maken dat de verhoudingen compleet scheef zijn gegroeid. Dat Barcelona spelers haalt die even veel kosten als de begroting van Ajax. Als je 100x tegen een Europese grootmacht speelt, dan win je er natuurlijk wel eens een aantal wedstrijden van.

Dat de A1 het goed doet, doet er dus wel toe. Het geeft enkele spelers de kans om te excelleren en zich optimaal te ontwikkelen.

29 november 2014 om 12:34

Dat pech met de loting, daar moeten jullie echt eens mee ophouden. Als je zo graag Champions League wil spelen, kom je inderdaad tegen een goede tegenstander te staan. Dat is toch logisch? Je kan toch niet verwachten dat je met Estoril, Celtic en Bate Borisov in de poule komt? Ajax zit in pot 3, en is slechter dan iedereen uit pot 1 en 2. Dan heb je niet zo veel te eisen. Bovendien laat Ajax het al jaren dom liggen. In de laatste minuut 1-1 spelen tegen Milan thuis, uit tegen 10 man niet winnen. Als je door wilt gaan, moet je die wedstrijden winnen.
Als je al 'nummer 3' van de poule door wilt, moet je thuis minimaal 7 punten halen, tegen de nummer laatst 2 keer winnen en uit bij de 'nummer 2' niet verliezen.
Dus dit jaar: Thuis Barca gelijk, Thuis PSG winnen, thuis Apoel winnen.
Uit barca verliezen, uit PSG gelijk, uit apoel winnen.

29 november 2014 om 10:37

Je weet nooit waar het toe leidt en ieder zijn eigen ideeen maar ook ik krijg de indruk dat het een soort wekelijks terugkerend column wordt in de telegraaf.

Het "zakdoekmomentje " van Jaap komt wel erg vaak langs de laatste tijd.

En inderdaad op jouw argumenten valt niets af te dingen.

29 november 2014 om 12:25

Mooi gezegd Diablo. Eindelijk een realistisch beeld.

Simpelweg gezegd: een handelshuis voor Europese topclubs die de bankrekening spekken en waar spelers en spelersmakelaars hun zakken kunnen vullen. Wat een doelstelling, is dat topsportklimaat? Heeft Cruijff het zo bedoeld? En als zich al Ronaldo's aandienen dan worden die op hun 15e al weggehaald, nagenoeg voor niets. Topspelers opleiden voor eigen 1e elftal.... Vergeet het v.d. Sar!

29 november 2014 om 10:42

Jij denkt serieus dat Ajax een handelshuis wil zijn voor de Europese topclubs? Ajax wil weer successen kunnen boeken, Ajax wil niet ieder jaar leeggekocht worden.

Break-even betekent dat de inkomsten en uitgaven gelijk zijn waardoor er geen winst wordt gemaakt. Het lijkt me niet logisch dat Ajax geen winst maakt.

29 november 2014 om 11:10

Volgens mij klopt het dat Ajax geen winst maakt als je de CL inkomsten niet meetelt. Was het zelfs niet zo dat ze tot voor kort de CL zelfs nodig hadden om winst te maken? Had o.a. met de salarissen te maken.
Is ook wel het beste zo, als je als club verstandig bent moet je nooit Europees voetbal in je begroting mee nemen. Alles wat daaruit verdiend wordt moet je als spaargeld beschouwen.

29 november 2014 om 11:56

Kohaku,

Dat zou goed kunnen wat je zegt.

PSV heeft jaren de CL inkomsten in de begroting opgenomen, hierdoor hebben ze ook op het randje van een faillissement gestaan.

29 november 2014 om 12:33

Nee, Ajax speelt dan break even.

Als Ajax geen kampioen word hoeft het geen premies uit te delen...wat toch al snel 8 miljoen is.
Nee Ajax hoeft geen CL te spelen, maar moet dan wel de groepsfase van de EL overleven...dan zal er een minimaal verlies of minimale winst worden gedraaid.
Een eventuele verkoop van een speler zou dan weer voor een winst zorgen.

Dat is was Jeroen Slop heeft gezegd op Ajax TV vorig jaar.

Ik ben wel benieuwd hoe het binnen Nederland gaat, de komende jaren. Men heeft het telkens wel over de Champions League, maar dan moet je wel ieder jaar kampioen worden. En da's niet zomaar gedaan.
Overigens denk ik dat Ajax dit jaar nog wel gewoon kampioen gaat worden. Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen PSV bombardeert tot torenhoge favoriet. Ajax is voor mij nog steeds favoriet. Ze spelen simpelweg veel beter en 't maakt veel minder uit wie er gaat spelen. Als 't eenmaal loopt, maakt 't niet uit of Riedewald of Serero speelt. Of dat Fischer of Kishna speelt.

Altijd mooie praatjes. Na 5 jaar zijn ze niks opgeschoten. Al die miljoenen op de bank is een fooi vergeleken met de grote clubs, en dat zijn er een hoop. Nu zit alles mee vanwege CL inkomsten, straks valt het weg als het allemaak minder gelukkig gaat in de eredivisie.
Hopelijk zie ik komende jaren vd sar eens niet bij DWDD met zijn sprookjes.

29 november 2014 om 12:36

Zijn niet veel clubs met zo een correcte huishouding als bij Ajax, natuurlijk is Bayern het uiterste geval van kerngezonde beleidsvoering.
Natuurlijk spelen die in een grotere competitie waar veel meer inkomsten te halen zijn vanuit het achterland en achterban.

Nee, Ajax zal niet meer de Champions League winnen. Zorg er eerst nou maar eens voor dat je overwintert in de CL. En zelfs dan mag je nog lang niet praten over Champions League winnen.
Ik hoop wel dat er dit jaar eens iemand anders kampioen wordt. Het wordt zo saai als Ajax 5x op rij kampioen wordt. Ik denk dat het niveau van de eredivisie momenteel erg omhoog is gegaan. Ajax speelt goed, net als voorgaande jaren. PSV is beter dan de vorige jaren, en Feyenoord ook. Dat is goed. De clubs maken elkaar beter, waardoor de beste veel beter is dan de beste van vorige jaren. En eindelijk hebben clubs als Dordrecht en Heracles het echt zwaar. Vorig jaar kon zo'n club gewoon overeind blijven, door te winnen van alle rechterrijtjeclubs. Nu is ook dat veel moeilijker geworden.

De Eredivisie als DE rookie competitie van Europa. Leuk en ook nog commercieel interessant. Faciliteer t KNVB!

Ajax is gewoon een handelsclub geworden. Die speuren heel Europa af om de grootste talenten te ontdekken en ze in Adam te stallen om ze na jaren met winst te verkopen. “het streven is het beste jonge elftal van Europa te zijn.'
Wat is dat nou voor een doelstelling. Volgens mij gaat voetballen om het hoogst haalbare op het veld na te streven ongeacht leeftijd. Een keer 5e worden in de competitie en we zullen zien wat er nog van die doelstelling over blijft.
Het gaat allang niet meer om voetbal maar om ordinair geld verdienen van een beursgenoteerde club.
Geld alleen uitgeven aan 'toptalenten' om ze vervolgens voordat je de vruchten ervan geplukt hebt te verkopen.

Hoe kan je de beste jeugdopleiding hebben als je zelf bij anderen in de keuken gaat kijken en bij jezelf ook laat kijken? Wat doet een trainer van Ajax dan anders in de jeugd dan een Bayern ,barcelona of Chelsea?

Als de grote clubs de grootste talenten van de wereld van 15/16 jaar scouten en verzamelen ligt het niveau op hun trainingen al vele malen hoger dan de "zelf" opgeleide jeugd van Ajax. Je kan het beste uit je talent halen, maar je kan niet van elk talent een wereldster maken.

Een nieuwe Ronaldo zal bij elke club slagen, die heeft er geen opleiding voor nodig. En die zitten toch via welke weg dan ook bij de rijke clubs. De wereldsterren komen meestal zelf bovendrijven, zonder geschiedenis bij een sterke jeugdopleiding.

Feyenoord was op WK van alle clubs in de wereld DE grootste leverancier!!!!!!
4 jaar op rij beste opleiding in nl uitgeroepen!
Dit zegt natuurlijk allemaal niets?
Met een compleet nieuwe defensie, bijna allemaal eigen jeugd, minst gepasseerde verdediging in nl, Sevilla afgelopen donderdag 2 halve kansjes weggegeven, ook dat zegt allemaal niets, zijn slechts cijfertjes.
Zal komende jaren hopelijk in prijzen kunnen worden omgezet......

hahaha Fr1963

feyenoord en prijzen in een zin durven noemen hahaha
hou het maar bij hopelijk hahaha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren