Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kraker tussen PSV en Feyenoord in gevaar door afgelasting in Europa

Laatste update:

De competitiewedstrijd tussen PSV en Feyenoord van zondag staat op losse schroeven. PSV speelde donderdag in de Europa League tegen Estoril, maar dat duel werd na 45 minuten bij een 3-2 stand gestaakt door hevige regenval. De Europese wedstrijd wordt vrijdag om 17.00 uur Nederlandse tijd uitgespeeld en dat zorgt er mogelijk voor dat de competitiewedstrijd verschoven wordt.

Er moet minimaal 48 uur tussen een Europese wedstrijd en een competitiewedstrijd zitten, zo stellen de regels van de Nederlandse voetbalbond KNVB. Die 48 uur zit er dus niet tussen en dat wil zeggen dat PSV uitstel kan aanvragen bij de bond.

De KNVB laat op zijn vroegst vrijdagochtend weten of de topper tussen PSV en Feyenoord door kan gaan. De verwachting is dat PSV in ieder geval uitstel vraagt tot de avonduren, al is het voorlopig nog onduidelijk wat de wens van de Eindhovenaren is.

De wedstrijd tussen PSV en Feyenoord moet zondag gespeeld worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Verplaats die wedstrijd naar kwart voor 9 savonds op zondag.

27 november 2014 om 23:17

Mag niet ivm met samenvattingen enz

27 november 2014 om 23:21

Waar haal je die nonsens vandaan haha. NOS is geen FOX die allemaal eisen kan stellen

27 november 2014 om 23:24

Sowieso is het dom toch om het kwart voor 9 savonds op een zondag te laten spelen? Is geen afspraak met je maatjes ofzo, dat je ff later afspreekt. Er komt heel veel bij kijken..

27 november 2014 om 23:26

Ja en als je het doordeweeks doet? Denk je dan dat ze even speciaal een uitzending plannen voor 1 wedstrijd? Wat de speeltijd ook is, Studio Sport heeft er sowieso last van.

27 november 2014 om 23:28

Nee, dan natuurlijk niet. Maar die verplaatsing waar die gozer het over heeft klinkt sws onlogisch.

27 november 2014 om 23:31

Het zal zondag wel moete. Kijk naar de autoritditen, supporters die anders geld terug eisen omdat ze bijv. niet kunnen.

28 november 2014 om 07:49

Dan kan de Knvb mooi de Uefa een boete geven. Overmacht koste Groningen vorig jaar een fikse boete omdat het veld onbespeelbaar was.

28 november 2014 om 09:58

Dat zou mooi zijn ja. Alleen is de knvb het schoothondje van de Uefa dus dat zal wel niet.

27 november 2014 om 23:36

Nee joh is knpsvb dat kan niet grapje mensen

28 november 2014 om 07:00

Maak er dan knbb

28 november 2014 om 07:00

Van

verplaatsen naar zondagavond, probleem opgelost. offtoppic: ik vrees feyenoord toch wel met dat sterke middeveld en solide verdediging

28 november 2014 om 00:44

Wij psvers vrezen Feyenoord helemaal niet, ze hebben al genoeg punten laten liggen, dus waarom nu niet!

28 november 2014 om 07:59

Inderdaad, gewoon verplaatsen naar 18:45 en klaar is Kees. Dan voldoen je aan de voorwaarde en de wedstrijd kan deze ronde gespeeld worden. En het is vroeg genoeg op Zondag dat ook de jonge supporters nog kunnen gaan zondag en de vollgende dag gewoon naar schoo kunnen

Die wedstrijd moet morgen helemaal niet gespeeld worden. Dat veld is hartstikke ruk na een nacht en ochtend met alleen maar regen dus. Veel beter dan dit wordt het veld niet en PSV komt hierdoor alleen maar in de problemen met het schema.

Maarja, Uefa's wil is wet.

27 november 2014 om 23:18

Denk je echt dat PSV zin heeft om volgende week voor een halve wedstrijd even op en neer naar Portugal te vliegen? Want dat lijkt me sterk.

27 november 2014 om 23:22

Ze lieten nu al zien geen zin te hebben met de verwachting een hele wedstrijd te spelen, laat staan een halve volgende week

27 november 2014 om 23:27

Dat is waar. Nou ja in ieder geval is Estoril nu uit de flow. Mag toch hopen voor het Nederlandse voetbal dat PSV hier nog weet te winnen.

Iemand enig idee wanneer bekend wordt wat er met PSV - Feyenoord gebeurt?

27 november 2014 om 23:32

Qure

Hoop ook zeker dat Psv nog gaat winnen voor de Nl'se puntjes. Morgenochtend komt de Knvb met bericht omtrent Psv-Feyenoord.

27 november 2014 om 23:35

Knvb heeft laten weten dat ze er morgen een uitspraak over gaan doen

27 november 2014 om 23:41

Lezen! Morgenvroeg

27 november 2014 om 23:18

Net alsof het veld beter was tijdens Gala - Juve. Het zijn nou eenmaal regels, en UEFA hoef je de schuld er niet voor te geven. Hun volgen gewoon de regels en zijn ook afhankelijk van programmeringen van de ploegen.

27 november 2014 om 23:29

Ze volgen hun eigen regels he!

28 november 2014 om 07:02

Waar alle clubs (indirect ) mee eens zijn gegaan Door deel te nemen aan de competitie

Zondag 18:00 uur dan maar aanvangen.

Vz kan niet rekenen btw: op een kwartier na? 17:00 plus 45 minuten is 17:45. Verschil tussen 16:45 en 17:45 is toch echt een heel uur.

27 november 2014 om 23:17

Of gewoon om 20:45.
Moet inderdaad geen probleem vormen

27 november 2014 om 23:23

Zit eer uur tijd verschil in

27 november 2014 om 23:25

"de Europese wedstrijd wordt vrijdag om 17.00 uur Nederlandse tijd uitgespeeld"

27 november 2014 om 23:47

Is dat Portugese tijd die 17.00?

27 november 2014 om 23:51

"de Europese wedstrijd wordt vrijdag om 17.00 uur Nederlandse tijd uitgespeeld"

Vz heeft inmiddels dat kwartier al uit de tekst gehaald btw.

27 november 2014 om 23:51

Kondogbia ,
Het is beter voor feyenoord ze hebben nu ook meer tijd om zich voor te bereiden .

17:00 doe dat gewoon eerder joh... Hier kijkt toch niemand naar.. Ook voor die fans die daar zijn beter. De wedstrijd van zondag kan niet verplaatst worden qua dag vind ik. Dan dupeer je heel veel supporters die dan misschien op de inhaaldatum (waarschijnlijk doordeweeks) niet kunnen. Gewoon s avonds doen. 16:45 is sowieso een waardeloze tijd ivm etenstijd

27 november 2014 om 23:23

Ik vind t met etenstijd wel lekker, patatje erbij en mooie wedstrijd kijken!

On: dit is een vervelende situatie natuurlijk, heb de wedstrijd verder niet gezien. Maar verplaatsen moet op zich geen probleem worden toch? Of zijn er allemaal regeltjes ivm tv rechten en samenvattingen enzo?

27 november 2014 om 23:24

Aan de andere kant, genoeg rust is natuurlijk nodig maar maakt 15 minuten te weinig rust echt iets uit?

27 november 2014 om 23:25

Ja dat is zeker zo, maar je hebt ook veel gezinnen waarbij er niet met het bord op schoot gegeten wordt. Wat betreft tv-rechten etc: NOS heeft niet veel te zeggen lijkt mij

Mocht de wedstrijd inderdaad om 17.00 gespeeld worden laat de wedstrijd dan lekker naar Woensdag verplaatst worden.
Dan zijn beide clubs uitgerust en kunnen we een heerlijke topper bekijken.

27 november 2014 om 23:17

Ja bekijken.... En de supporters dan?! Doordeweeks is het voor supporters veel lastiger om de wedstrijd te bezoeken. Vooral voor die uit Eindhoven ipv die domme buscombis

27 november 2014 om 23:31

Tja....dan komen we toch echt uit op overmacht.

Psv speelt morgenavond om 17.00 uur. Dan is om 18.00 uur wel gedaan. Dan moet er ook nog maar eens een vlucht terug zijn op zeer korte termijn. Zo niet komt het waarschijnlijk in de nacht thuis. Dan heb je zaterdagmiddag voor de voorbereiding van een topper. Lijkt mij dat dat te veel (of eigenlijk te weinig) is van het goede. Dan maar op woensdag. Al begrijp ik het wel vanuit jouw standpunt.

27 november 2014 om 23:35

Biggles

Net zoals jij het vanuit Psv standpunt bekijkt Het ligt er maar net aan wat de Burgemeester wil en kan omtrent het regelen van politie etc. Aangezien de wedstrijd op zondag gepland stond zou het wat betreft die middelen logisch zijn als het op zondag blijft maar dan een iets later tijdstip. Zou voor de Knvb zelf ook het beste uitkomen omdat ze dan het minste in speelschema hoeven te schuiven. En de supporters die zondagmiddag konden, kunnen waarschijnlijk zondagavond ook wel. Zal er niet gek van staan te kijken als het zondagavond alsnog gewoon gedaan wordt, maar we zullen zien.

Jammer dit. Had me echt verheugd om het te gaan kijken zondag, maar helaas. Drnk niet dst het doorgaat, en als PSV slim zijn stellen ze het uit. Feyenoord zal denk ik wel flink balen. Zaten in een flow, en waren zeker net als hongerige leeuwen voor de wedstrijd van zondag. Hoop wel dat het doorgaat hoor.

Hier mag nooit een discussie over zijn. Uitstellen en meewerken in het belang van het Nederlandse voetbal. Die punten zijn belangrijk

27 november 2014 om 23:23

Wat jij zegt klopt niet! Wat heeft het uitstellen van psv feyenoord te maken met Europese punten van vandaag/morgen?

27 november 2014 om 23:48

Nou opzich heel veel.

Stel PSV-Feyenoord gaat door zondag. PSV is het er niet mee eens omdat ze een te korte voorbereidingstijd en hersteltijd is. PSV gooit er allemaal wisselspelers in. Duel wordt dik verloren PSV is niet door in Europa. Dag punten voor Nederland. Dan kan ik me voorstellen dat de Knvb de voorkeur geeft aan de kans op Europese punten en dat een Europese wedstrijd bepaald wat er met een eredivisiewedstrijd gebeurd en niet andersom.

28 november 2014 om 00:02

Volgens mij kunnen er maar die andere spelers in tov de basis van vandaag, andere spelers gelden namelijk als wissels

28 november 2014 om 00:03

Die = drie

28 november 2014 om 00:13

ok zou kunnen. Lijkt me nu ik er over nadenk ook wel logisch.

Kan het niet morgenmiddag 15.45 uur NL tijd gespeeld worden? Zijn ze 16.30 uur klaar, incl blessuretijd 16.35 uur, 48 uur en 10 minuten tot de volgende wedstrijd en dus niks aan de hans.

27 november 2014 om 23:23

Dan zijn er minder kijkcijfers en zoals je weet is voetbal tegenwoordig geen spelletje meer, maar gewoon pure commercie.

27 november 2014 om 23:29

PSV wilde in de ochtend spelen maar het blijft regenen tot 04.00. Ze denken dat ze het veld anders niet op tijd klaar hebben. Hoe dan ook de wedstrijd morgen zal niet zonder enig gevaar gespeeld worden met zo'n veld.

27 november 2014 om 23:42

Ja, maar (bron Google) morgenmiddag is er weer een grote kans op regen in Estoril.. Dus dan is het veld droog, komt er een regenbui over en kan je weer opnieuw wachten.

28 november 2014 om 00:13

wordt gewoon morgen om 17.00 nederlandse tijd gespeeld. Daar gaat niemand meer wat aan veranderen.

27 november 2014 om 23:22

Het is geen afspraak bij de tandarts die je ff met 1 belletje verplaatst. Er komt zoveel bij kijken, dus zo makkelijk is dat niet.

27 november 2014 om 23:23

dat zal de burgemeester waarschijnlijk niet goed vinden.

Gewoon 0-3 winst voor Psv, omdat Estoril niet iets beters heeft geregeld dan dat veld

27 november 2014 om 23:28

Prima. Moet alleen psv nog goed bij m'n toto........ Jij blij ik blij en het NL voetbal blij

27 november 2014 om 23:34

Haha ik ook, ben alleen bang dat PSV morgen niet opeens heel veel zin heeft om er weer wat van te maken. Misschien dat PSV voluit wil gaan als blijkt dat de wedstrijd tegen Feyenoord verschoven wordt.

27 november 2014 om 23:28

Was het maar zo mooi

Doe psv-feyenoord maar 20:45 dan.. Ben er niet blij mee maar dit is natuurlijk overmacht. Mis morgen de tweede helft van PSV ook.. dat is alweer erg lang geleden dat ik iets moest missen..

Gewoon zondagavond, beter dan 16:45!

Nou, in plaats van 1 wedstrijd te missen tegen Feyenoord nu dus anderhalve wedstrijd :
Is het niet mogelijk die wedstrijd PSV - Feyenoord te verzetten naar dinsdag of woensdag? Volgens mij hebben beide clubs dan niets en Estoril ook niet.
Allemaal lastig in ieder geval, maar je doet natuurlijk niets tegen deze overmacht.
Overigens verwachte ik sowieso al een lastige wedstrijd tegen Feyenoord.. Vooral scoren wordt moeilijk, zeker als ze zo laks zijn als tegen Groningen en Estoril de eerste helft.

PSV Feyenoord gewoon door de de weeks laten spelen. Is toch niet meer dan normaal.

Als die wedstrijd tegen Feyenoord doorgaat kun je gegarandeerd een 2 invullen op je toto blaadje.

Psv fey moet gewoon doordeweeks. Je kunt het niet maken om zondag te spelen als ze met een beetje pech pas vrijdag op zaterdag nacht terug komen. Ze hebben dan helemaal geen voorbereidingskans.

Te triest voor woorden. Te laf om op een nat veld door te voetballen. snap het wel, lampies zijn bang voor rotterdam
ahahaha

28 november 2014 om 00:06

Had lekker geweest idd als er gevoetbald kon worden, dit was zwemmen. Domme reactie

28 november 2014 om 00:16

Het schijnt dat Memphis en Zoet hun zwembroeken waren vergeten, daardoor is de 'wedstrijd' dus afgelast. Ons excuses daarvoor.

28 november 2014 om 09:07

Omdat feyenoord al zoveel aansprekende resultaten heeft gehaald tegen de topclubs dit seizoen bedoel je? Oh wat zijn we bang...

feitelijk staat psv in zijn recht als het tot afgelasting komt omdat er een voorbereidingstijd van 48 uur moet zijn, maar kom op zeg. Een ploeg gaat echt niet beter voetballen als ze bijvoorbeeld drie uur niet hebben kunnen voorbereiden. En spelers kunnen makkelijker herstellen van een inspanning van 45 minuten dan de volle 90 minuten die feyenoord in de benen heeft. Ik vind dit weer calimero van gerbrands door alleen naar het belang van psv te kijken. Feyenoord heeft voluit moeten gaan tegen Sevilla en zal ook graag willen dat het wat later kan spelen. Psv stelt dan gelijk, na een overigens genante vertoning in de eerste helft, dat het niet klaar is voor de topper van zondag. Ik denk juist dat spelers van psv zich willen revancheren voor de aanfluiting in de eerste helft tegen een, met alle respect, jupiler league club. Het zijn feitelijk maar een paar uurtjes hoor maar ik begrijp psv wel, het is volgens de reglementen hun recht

Gewoon niet laten spelen en geef PSV een vrije dag en regelmentaire overwinning van 3-0.. Ze winnen toch wel van Feyenoord. Wat is Feyenoord nu..

Onvoorstelbaar hoe weinig mensen hier rekening houden met de lokale driehoek. We hebben 't hier niet over een invtatiepotje of zo maar over 'n risicowedstrijd en die verplaats je niet zomaar even naar de late avond met alle mogelijke gevolgen van dien met dat gajes van tegenwoordig. Dat kan in deze maatschappij niet meer.

Lekker maandagmiddag spelen op de Herdgang.

Zal wel een nieuwe datum voor worden gezocht. Burgemeester van Eindhoven gaat op zo'n korte termijn waarschijnlijk geen akkoord geven.

pfff Risico wedstrijd...daar moeten we ook eens van af van die kreet, Dat is iets dat alleen in NL wordt aangevoerd, en we accepteren het braaf als zijnde normaal.

Gewoon lekker voetballen in Engeland doen ze ook niet anders

De minimum periode tussen twee wedstrijden is 48 uur. Dat is zonder de reistijd. Ik denk dat de Knvb er logischerwijs alles aan zal doen deze wedstrijd op de geplande datum te laten plaatsvinden. Ik vermoed dat de Knvb de wedstrijd zal verplaatsen naar precies 48 uur na het laatste fluitsignaal in Portugal. Dus de wedstrijd zal misschien een uurtje later gespeeld gaan worden. Een nieuwe datum zoeken zal hoogst waarschijnlijk niet gaan gebeuren, is ook niet nodig natuurlijk als er 48 uur tussen zit.

Iedereen heeft het wel over het verplaatsen van de wedstrijd van zondag maar ik moet het nog zien dat er vanmiddag in Portugal wel op dat veld gespeeld kan worden. Het gaat vanaf 13.00 uur weer regenen en je maakt mij niet wijs dat het veld er dan beter bij ligt.

Dan zou de wedstrijd van zondag gewoon door kunnen gaan en moet PSV volgende week weer naar Portugal om de rest uit te spelen.

Dat is toch ook een reëel scenario of niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren