Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Manchester United had het in de Champions League beter gedaan dan City'

Laatste update:

Manchester City speelt dinsdagavond thuis tegen Bayern München en moet winnen om kans te blijven houden op een plek in de knock-outfase. The Citizens zijn ontzettend ambitieus, maar haalden uit de eerste vier speelronden van dit Champions League-seizoen maar twee punten. Daarmee staat het sterrenensemble van Manuel Pellegrini laatste in Groep A.

In de afgelopen jaren wist City ook al weinig klaar te spelen in de Champions League. Quinton Fortuné, oud-speler van Manchester United, begrijpt er niets van. "Het is een mysterie. Dit is het vierde seizoen op rij dat ze in de Champions League spelen, maar zo te zien hebben ze hier niks van geleerd", zegt de Zuid-Afrikaan in gesprek met Goal.

"United is dit seizoen slecht gestart in de Premier League, maar in de poule waar City nu in zit, had United het beter gedaan", denkt Fortuné. "Louis van Gaal weet hoe het is om de Champions League te winnen, net als Wayne Rooney, Michael Carrick en Ángel Di Maria. Ze hebben veel meer ervaring. City heeft genoeg diepgang, maar de maken daar te weinig gebruik van. Het is moeilijk uit te leggen waarom ze zo slecht presteren." Bayern is al zeker van een plek in de knock-outfase, met twaalf punten uit vier duels; AS Roma en CSKA Moskou staan op vier punten.

Denk je dat Manchester City de knock-outfase nog gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet dat United in de buurt komt van City qua kwaliteit etc, maar ik denk het ook. Voor de CL is er meer nodig dan alleen kwaliteit, er is ook mentaliteit en in zekere zin ervaring nodig, vorig seizoen was United zo dramatisch slecht maar in de CL ging het ze enorm goed af en ze konden zelf met iets meer geluk het machtige Bayern uitschakelen.

25 november 2014 om 16:48

Enorm goed is misschien overdreven (2-0 verlies tegen Olympiakos, en ze waren overduidelijk minder dan Bayern) maar ze deden het inderdaad niet slecht.
City zou ook beter eens met 3 mensen op het middenveld spelen, want nu komen ze vaak iemand te kort. En 't is niet dat Touré veel meeverdedigt.

25 november 2014 om 16:51

Nou tegen Bayern werden er een goed aantal goeie kansen gecreeerd, er was een doelpunt onterecht afgekeurd en jammer genoeg Rooney en Welbeck die niet scherp genoeg waren, anders had een overwinning er zeker ingezeten. Natuurlijk domineerde Bayern en hadden zij het betere van het spel. De 2-0 verlies tegen Olympiakos was wel schandalig.

25 november 2014 om 18:08

Maar je vergeet het 5-1 pak slaag tegen Bayer Leverkusen te noemen?

25 november 2014 om 18:23

Pfffff, jij kijkt echt wedstrijden op een hele andere manier dan ik. Imo werd manU weggeblazen door Bayern en had het tegen Olympiakos alle geluk van de wereld.

25 november 2014 om 18:31

Alle geluk van de wereld? Wohoho.

25 november 2014 om 18:40

Wahahaaaaauuww

25 november 2014 om 21:46

Ok, united was thuis de betere, maar gaf ook een aantal grote kansen weg en zonder de individuele klasse van rvp, lag je er na die pot gewoon uit. En tegen Bayern vond ik het verschil in klasse behoorlijk groot. Dus om puur door een aardige poulefase te beweren dat Manu zo'n enorm goed cl seizoen draaide vorig seizoen, vind ik zwaar overdreven.

25 november 2014 om 16:49

Maar City speelt volgens mij ook al 3/4 jaar Champions League, die ervaring is er nou wel lijkt me. Kwaliteit is er ook want ze zijn toch echt 2x kampioen van Engeland geworden. Ze konden nieteens van Ajax winnen, ik vind het erg curieus.

25 november 2014 om 16:52

4 jaar ervaring in de CL is haast niets, vergelijk dat eens met United of een Real die er al sinds het begin zijn. In die avonden komt er meer aan bod dan hoe goed de spelers zijn waarover je beschikt.

25 november 2014 om 17:58

Wat heeft ervaring met door te stoten naar de volgende ronde te maken? Want de geschiedenis van Real Madrid en United staan voor garantie tot kwalificeren naar de volgende ronde?

25 november 2014 om 18:06

Nee, maar het zorgt ervoor dat ze bepaalde wedstrijden beter aan weten te pakken dan andere clubs, United was vorig jaar bijvoorbeeld drama in de competitie, maar Real Sociedad, Bayer Leverkusen werden kinderlijk eenvoudig weggespeeld, waar een City met al die toppers nog moeite heeft met een pakweg Ajax.

25 november 2014 om 18:53

het heeft niks met ervaring te maken. Een club als Nicosia wist laatst ook al door te dringen naar de volgende ronde (tot zelfs de kwartfinale) van de CL. En ook Utd wist zelfs een keer niet de volgende ronde te halen.

Tja achteraf lekker makkelijk lullen.. Zelfde geld had city nu samen met Bayern gewoon door gegaan..

Neemt niet weg dat as roma en CSKA ook gewoon een goede ploeg hebben waar je het vooral uit heel lastig tegen kan hebben

Man united had het helemaal niet beter gedaan City is toch veel beter dan United dus wat hij zegt is ook niet echt realistisch.

25 november 2014 om 16:47

Was City enkele jaren ook niet veel beter dan Ajax dan? Zo makkelijk gaat dat niet.

25 november 2014 om 17:02

Jaa oke maar een vergelijking met United dat gaat te ver die zijn toch gewoon heel matig die zouden het niet beter doen dan City misschien als het mee zit 3de plaats.

25 november 2014 om 18:41

Volgens mij begrijp je niet waar het hier om gaat.

25 november 2014 om 18:56

This is comparing apples with pears

City presteert inderdaad alleen in de PL. De enige Engelse ploegen die in het hedendaagse voetbal ver komen zijn de ploegen die tactisch goed staan. Chelsea is daar het ultieme voorbeeld van.

Voetballend gezien moeten de Engelse ploegen het namelijk tegenwoordig afleggen tegen Bayern, Dortmund, Barca, Real, PSG etc.

Man City speelt veel te naief voor een ploeg in de CL. Zelfs kleinere clubs als Ajax en Cska weten dit af te straffen. Maar goed ze hebben nog een kans mochten ze vandaag stunten.

als man utd man city was hadden ze het beter gedaan. als als altijd als me tante een pik had was het me oom

25 november 2014 om 16:54

Lekkere toevoeging...en een kleine faal ook nog. Er wordt niet gezegd als Utd City was, er wordt gezegd dat Utd het beter zou doen in de CL.

Wat mij betreft geeft Bayern ze een ongenadig hard pak slaag. Ze moeten zich schamen om het met zulke middelen en ondertussen een aantal jaar deelname niet voor elkaar te krijgen de knock-out fase te bereiken.

25 november 2014 om 17:01

Daar ben ik het wel met je eens, ik denk dat het ook met hoogmoed te maken heeft. Op een van de manier vind ik het geen team, en hebben sterkspelers vedette neigingen.

25 november 2014 om 17:02

Precies, PSG doet het ook niet slecht in de CL en zij zijn er ook pas een paar jaar in. Ik vind de selectie van PSG ook niet beter dan City

25 november 2014 om 17:07

Thuis verliezen van Moskou is een schande maar ze hebben vaak ook pech met de loting. Zitten vaak met goede clubs in de poule. Seizoen 11-12 met Bayern en Napoli, seizoen 12-13 met Dortmund en Real Madrid. Vorig jaar hadden ze wel een relatief makkelijke poule maar loten ze meteen Barcelona in de knock-out fase. Maar nogmaals, een club als City moet thuis gewoon winnen van Moskou.

Moet je nagaan hoeveel blsessures we gehad zouden hebben als we ook nog europees hadden moeteb spelen..ik betwijfel of we jet beter zouden doen.dan city

Als, als, als. Als ik geen pietje had, dan was ik een meisje.

Als Man United het beter had willen doen als City, dan hadden ze zich maar moeten kwalificeren. Dat is dus niet gebeurd.

Voor hetzelfde geld had dit United zero punten gescoord in de CL. Daarom is dat niet zo, het heeft gewoon evenveel waarde als United zou het beter doen dan City in de CL.

25 november 2014 om 17:18

Flauwe reactie.

Het gaat er niet om wie er terecht of onterecht in de Champion League staat hè. Hij wil aan de hand van dit voorbeeld gewoon illustreren hoe zwak dit City acteert in de Champions League. Dat ze nog zoveel kwaliteiten hebben, maar er op dit niveau gewoon meer gevraagd wordt.

25 november 2014 om 17:28

Fcexclusief,

Kunnen we niet hetzelfde zeggen van Man United?

MK Dons - Manchester United 4 - 0, weet je nog?

En in de competitie is het ook al gene vette.

25 november 2014 om 17:34

Hoeveel spelerd van het eerste elftal speelden er? Dat was een incident, dit gaat over iets structureel, zie je het verschil echt niet?

25 november 2014 om 17:45

Ajaxcunian,

Is dat zo?

Verliezen ze elke CL wedstrijd misschien?
En hoeveel jaar doen ze al aan de CL mee?

En Man United toont ook in de competitie niet veel goeds. Daar is het dan weer wel een incident zeker?

25 november 2014 om 17:48

Nee, City is structureel niet gekwalificeerd in de knock out ronde, United gaat er met een B-team 1 keer kansloos af tegen een league two club, verder staan ze nu 4e in de competitie ookal hebben ze meer blessures dan een club waarschijnlijk ooit heeft gehad in de eerste maanden van de competitie, dat jij dat verschil niet kan zien is schrikbarend.

25 november 2014 om 17:52

Lekker opportunistisch. Tel je ook even gelijk alle blessures mee? Elk wedstrijd opnieuw moeten er jeugdspelers meedoen. We moeten Valencia, een aanvallende middenvelder, als RB inzetten. McNair, een 19-jarige die eigenlijk een middenvelder is, heeft al een paar wedstrijden als CV moeten spelen door de blessures. Young moest afgelopen wedstrijd als left wingback spelen, terwijl dat totaal niet zijn positie is. En desondanks staat United 4e.

25 november 2014 om 18:13

therosepetal,

Praat u over één van de rijkste clubs ter wereld?

Mijn kleine AA Gent zit ook met 10 geblesseerden, wij brengen wel nog altijd leuk voetbal en wonnen afgelopen weekend met 4-0.

Dat excuus van Man United dat veel geblesseerden heeft, is kul. Een ploeg als Man United kan 2 zelfs 3 volwaardige elftallen opstellen.

25 november 2014 om 18:16

Dit laat jouw onwetendheid duidelijk zien dan geloof ik.

25 november 2014 om 18:26

Man man man... Het beste waar je mee komt is jouw kleine AA Gent? Manchester United mist dusdanig belangrijke spelers dat de structuur bij tijd en wijle een beetje zoek is. In een competitie als de Premier League is het daarom niet evident dat zij op het moment gewoon netjes 4e staan. Hoe kun je nu zeggen dat het 'kul' is? Ik had je slimmer ingeschat.

AA Gent... man man man..

25 november 2014 om 18:30

Jij bent echt heel vermoeiend, alsof jij wel de wijsheid on pacht hebt. Zeker na je samenvatting van het cl-seizoen van Manu vorig jaar, kan ik jou totaal niet serieus nemen. Gooi die bril eens weg en ga eens objectief kijken svp.

25 november 2014 om 18:32

Of reageer jij eens inhoudelijk en laat jezelf lijken op iemand met enige kennis..

26 november 2014 om 06:36

Ajaxcunian,

Het zal voor u misschien een hele opgave zijn om het voetbal te bevatten.
Maar het is echt maar een simpel spelletje dat een kind van 5 ook wel begrijpt.

Er komt geen 'kennis' bij kijken. Daarvoor is het te simpel.

En ja, de 'vele' geblesseerden bij Man United is een excuus verhaal.

Als kleine clubs met beduidend minder middelen dat kunnen opvangen, nog steeds goed voetbal brengen en bovenaan staan, dan mag Man United dat ook wel kunnen.

Of betwist je dat misschien?

26 november 2014 om 06:40

Fcexclusief,

Beetje neerkijken op Gent omdat het een kleine club is?

Als wij de vele geblesseerden kunnen opvangen, bovenaan staan (op 1 puntje van Anderlecht) en bij wijlen nog steeds goed voetbal brengen, dan mag een Man United met zijn begroting dat ook wel brengen. Sterker zelfs, die moeten zelfs meer brengen.

Misschien wel, misschien ook niet. Een speculatieve uitspraak die niet te controleren valt.

Het verleden is geen garantie voor het heden of de toekomst ; feit is dat United niet in staat was om deelname aan de CL af te dwingen afgelopen seizoen want anders hadden ze deze stelling kunnen hard maken.

Nu is het een gratuite uitspraak die niet te bewijzen valt.

25 november 2014 om 17:15

Nog steeds niet, omdat United niet de poule van City over zou mogen doen oid, en we kunnen volgens jou dan maar de helft van de discussies staken, meeste zijn toch niet te bewijzen. Hoe bewijs je dat Messi beter is dat Kishna?

25 november 2014 om 17:24

Je hebt een punt ; de helft van de discussies kunnen dan inderdaad gesloten worden. De grootte van de groep speelt een grote rol : vraag aan 100 mensen wie beter is Messi of Kishna en 99 zullen Messi antwoorden en die ene andere is dan een trol.

Wat deze Fortune stelt is zo een 50/50 vraag en ik behoor dus tot het kamp die zegt dat dit goedkoop scoren is.

Het is jouw goed recht om er een andere mening op na te houden.

Feit is dat het niet te bewijzen valt.

25 november 2014 om 17:36

Dat maakt nogsteeds niet uit, een onderzoek gebaseerd op enquêteren is nog steeds geen bewijs, behalve als het te bewijzen luidt; de meeste mensen vinden Messi beter oid, dit is natuurlijk een overdreven voorbeeld maar volgens jouw gedachte horen we maar weinig discussies te voeren. Discussies die waarschijnlijk amper discussieerbaar zijn omdat die discussies waarschijnlijk bewezen zullen moeten worden met feiten.

Lekker makkelijk gezegd.. Zo ken ik er ook nog wel een paar. United heeft het niet verdiend om zich te plaatsen en City wel. United heeft natuurlijk een hoop kwaliteit maar of dat allemaal goed zou gaan in de CL is te betwijfelen. Vorig jaar was het namelijk ook drama in de CL voor United.

25 november 2014 om 17:16

Ohja? Vind jij uitgeschakeld worden in de kwartfinale tegen Bayern drama?

25 november 2014 om 18:06

Wel hoe je opzij word gezet tegen Olympiakos.

25 november 2014 om 18:07

En ze daarna weer terugpakt met 3-0, die wedstrijd kenden United ook nog enkele blessures wist ik nog, waardoor nota bene Cleverley, Young, Valencia moesten worden opgesteld..

Europa league voor city

25 november 2014 om 17:19

Dat wordt ook nog lastig met Bayern thuis en Roma uit...

25 november 2014 om 23:11

Kahba

Volgens mij is het Fortune zonder accent.

25 november 2014 om 17:19

Correct, wilde dit ook net aangeven. VZ is in de war met Fortuné die bij Utrecht heeft gespeeld.

Ze hebben veel meer ervaring? Is hij dronken of heeft hij gesnoven? Die achterhoede is van het niveau Jupiler league lol.

Kijk, Ajax overkomt hetzelfde, maar die hebben continu alle scheidsrechters tegen, dat kan City absoluut niet zeggen, die snappen gewoon niet hoe je moet voetballen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren