Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB nog niet klaar met Lodeweges: aanklager start onderzoek

Laatste update:

De verloren uitwedstrijd bij Ajax krijgt mogelijk nog een vervelend staartje voor Dwight Lodeweges. De coach van sc Heerenveen werd naar de tribune gestuurd door Kevin Blom en was na afloop bijzonder kritisch op het optreden van de scheidsrechter. De aanklager betaald voetbal is nu een onderzoek gestart naar de uitlatingen van Lodeweges, zo maakt de KNVB bekend.

/

De aanklager onderzoekt of de uitspraken van de oefenmeester in strijd zijn met de Gedragscode Officials Betaald Voetbal en heeft hem in dat kader om een verklaring gevraagd. Lodeweges heeft tot donderdag 12:00 uur de tijd om te reageren. De coach stelde zaterdag dat Heerenveen 'bestolen' was en dat grote clubs bij discutabele beslissingen altijd het voordeel van de twijfel krijgen.

De gedragscode is op verzoek van de clubs in het betaald voetbal, tijdens de algemene vergadering betaald voetbal (AVBV), door het bestuur betaald voetbal vastgesteld. Het doel van de gedragscode is het verbeteren van de beeldvorming ten aanzien van het betaald voetbal en het tegengaan van onbehoorlijk gedrag. Onderdeel daarvan is het verbaal of non-verbaal het in diskrediet brengen van de arbitrage, zo legt de KNVB uit op de officiële website.

Dwight Lodeweges verdient een straf voor zijn uitlatingen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze moeten juist Blom aanpakken en niet Lodeweges. De Knvb maakt zichzelf weer belachelijk.

25 november 2014 om 16:02

Knvb maakt zichzelf belachelijk, maar lodeweges ook. Huilen over de scheidsrechter vind ik altijd zo triest, tenzij het echt de spuigaten uit loopt, maar dat viel hier mee. Kritiek op de scheids ok, maar om dan gelijk te doen alsof se grote clubs altijd voordeel krijgen is echt de grootste nonsens die er bestaat, dat zeggen alleen trainers van mindere clubs die niet tegen hun verlies kunnen

25 november 2014 om 16:05

Nou Ron Jans zei het ook en zo beetje iedereen bij studio voetbal.. Nu kan het aan mij liggen maar volgens mij zijn de meeste daar vak beoefenaars wat denk je dat ze uit hun nek lullen? En overigens vond ik dat hij wel recht van spreken had.. Niet gegeven penalty die zomaar de wedstrijd kan kantelen.. dubieuze 2de gele kaart en ja je kan hem geven maar heb nog steeds zo iets van ja kijk de plek en kijk wat er gebeurd.. bedoel hij word erg licht vastgehouden.

25 november 2014 om 16:26

Dus ipv kwaad te zijn op de scheidsrechter moet lodeweges kwaad zijn op zijn eigen speler. Precies om de punten die jij opnoemt, kijk waar hij de 2de overtreding maakt! Nog een veld vol medespelers om hem te corrigeren, dus een lul dat hij zo een overtreding maakt met al geel op zak!

25 november 2014 om 16:28

Erg licht vasthouden is ook vasthouden. Geel was, al was het wat zwaar, wel terecht. Echter ben ik het wel eens met de niet gegeven penal. Dit had er echt één moeten zijn, en het is dus terecht dat lodeweges hierover klaagt. Denk niet dat ze deze man een straf moeten geven. Je mag toch wel je frustratie uiten na een wedstrijd?

25 november 2014 om 17:02

Die lullen inderdaad uit hun nek, zoals eigenlijk meestal het geval is. Ron Jans is namelijk ook een trainer van een niet topclub, dus verschuilt hij zich achter dezelfde onzin als lodeweges. En zoals ik zei, hij mag best zeggen blom heeft on sbenadeeld ofzo, maar hij moet weer zo zielig zeggen dat topclubs altijd worden gematst, wat een onzin.

25 november 2014 om 17:08

Jongens, Lodeweges heeft zelf nooit gezegd dat die rode kaart onterecht was. Hij zei dat je hem kon geven. Maar dat hij dan tegelijkertijd ook voor dit soort lichte vergrijpen kaarten voor Ajax spelers had willen zien.

Naar mijns inziens vervolgen ze nu de verkeerde. Dit is toch te gek voor woorden. Netter als Lodeweges kan je niet protesteren, hij zou beloond moeten worden voor het opstarten van een net gesprek.

25 november 2014 om 17:45

Ik vond het bij Ajax wel meevallen. Tweede kaart gewoon terrecht aangezien het de zoveelste keer was dat de opbouw er met een overtreding uit werd gehaald. Boelde de scheids goed aan.

Ik denk dat ze bij studio voetbal over het algemeen gewoon uit hun nek lullen.

Zie bij feyenoord trouwens wel dat ze in de kuip vaak een vrijbrief krijgen om de tegenstander met de grond gelijk te schoppen. Misschien kan iemand daar een onderzoek naar doen.

Uit onderzoek van de NRC bleek dat Ajax het vaakst benadeeld was, dus dat is lekker voor Lodeweges

25 november 2014 om 18:21

@recoba: Heerenveen had bij 0-1 en 11 tegen 11 een zuivere pingel moeten krijgen en Veltman rood. Daarnaast was dit wel erg zwaar voor Slagveer. Regeltechnisch kan het, andersom waren ze echter nooit gegeven.

25 november 2014 om 20:27

@azalkmaar2
Die drie zinnen van jouw stralen alleen maar anti Ajax uit.
Probeer eerst maar eens realistisch en objectief te blijven.
Dan krijgen ze een penalty. En dan? Weet je het zeker dat het 0-2 wordt? Vraag maar voor de zekerheid aan die spits van FC Utrecht hoe het hem niet lukte om 2-0 te maken

Die tweede gele kaart was gewoon terecht. Die Slagveer moeten ze aanpakken voor het benadelen van zijn ploeg.

Was die slaande beweging van Uth geen rode kaart???

25 november 2014 om 20:38

Lodeweges heeft gewoon gelijk.
En zelfs als hij geen gelijk had vind ik nog niet dat de Knvb hem zou moeten aanklagen. Hij mag ook zijn mening geven.

26 november 2014 om 12:01

@MrGer: stel je niet zo aan man. Je ziet het bij Feyenoord net zo goed. Daar krijgen tegenstanders ook vaak kaarten en penaltys tegen die andersom nooit gegeven worden. Dat is niet anti-Ajax of anti-Feyenoord. Dat heeft gewoon te maken met de druk van de grotere stadions. Als het Anti-iets is dan is het eerder Anti-scheidsrechter. Gedraag je dus niet zo als een calimero.

26 november 2014 om 12:02

Ooh en trouwens MrGer: het was dan rood en een penalty geweest. Aangezien Cillessen op goal stond is het redelijk om aan te nemen dat het een goal zou zijn ja. ;-)

25 november 2014 om 16:52

Inderdaad. Wanneer dondert die klote KNVB en vooral die Van Oostveen nou eens op met deze bullshit van de bovenste plank. Altijd maar huilen om het gedrag richting de arbitrage, maar inzien hoe slecht de arbitrage is doen ze niet. Ik had het zelfs toegejuicht als deze arrogante kwal van een Blom finaal de grond in werd geboord door Lodeweges, maar om hem voor dit te schorsen is een bijzonder kwalijke zaak.

25 november 2014 om 18:04

Dwight Lodeweges heeft hartstikke gelijk gehad met zijn uitlatingen. Beide gele kaarten behoorlijk zwaar. Daarnaast schopt Veldman Uth in het strafschopgebied onderuit zonder de bal te raken. Geen strafschop, geen rode/gele kaart. Wel een strafschop voor Ajax na een schwalbe van Sigthorsson. Mag je na zoveel fouten van Blom allemaal in het nadeel van Heerenveen iets zeggen over de arbitrage, die Ajax duidelijk heeft geholpen aan 3 punten? En dat 'iets zeggen' deed hij heel fatsoenlijk met een duidelijke uitleg.
Overigens was de rode kaart van de Dordrecht-rechterverdediger (van Wiedemeijer?) net zo'n arbitrale blunder en weer in het voordeel van een topclub. De enige die goed gefloten heeft het afgelopen weekend was Gözübüyük bij Groningen-PSV. En ja, bij onderzoek is gebleken, dat 2/3 van de voetbalfans het inderdaad met Lodeweges (en Jans) eens is en aangeeft, dat topclubs (vooral in thuiswedstrijden) duidelijk worden bevoordeeld.

25 november 2014 om 18:44

Gaan we weer. NRC onderzoek toont al jaren aan dat Ajax het meest benadeeld wordt. Gewoon harde statistische cijfers. google er maar eens op.

Clubs als Twente, die vaak bevoordeeld worden, zeker in hun tijd met de goede connecties naar Uilenberg en Kessler, blijven er maar op hameren via o.a. hun assistant Mulder dat top clubs bevoordeeld worden. Helaas voor jou, uit de cijfers blijkt een heel ander beeld.

Afgelopen wedstrijd, eerste gele kaart was duidelijk, Tweede geel was voor vasthouden, daar staat conform de reglementen een gele kaart op. Je verwijt Blom dat hij zich aan de regels houdt? Het is de domheid van de speler, daar zou Lodewegen boos op moeten zijn.

En ja, Heerenveen had een penalty kunnen krijgen, daar maakte Blom een fout. Een fout die ik in vele wedstrijden zie gebeuren. De scheidsrechter moet snel beslissen of de verdediger een overtreding maakt en de aanvaller een kans ontnomen wordt. Dat gaat vaak mis.

Maar om je dan als trainer te gaan misdragen en de scheidsrechter ervan te beschuldigen dat hij bewust Ajax bevoordeeld, gewoon schandalig. Mag hopen dat Lodewegen langdurig geschorst wordt.

25 november 2014 om 18:56

Sprak hij met zijn ajaxbril op.

25 november 2014 om 19:46

@speedyafca kan je aangeven hoeveel jaren dat dan is? Ik ken alleen onderzoeken uit 2012 en 2013, waarbij de verschillen in 2012 miniem waren (1 punt). Bovendien zijn ook die onderzoeken volkomen arbitrair. Wat is terecht, wat is onterecht?

25 november 2014 om 20:41

komen ze weer met dat belachelijke onderzoek wat nergens op slaat.
Je kan dit soort statistieken net zo uitleggen als je zelf wil en deze onderzoeker was overduidelijk een ajacied.
En ik weet niet wat hij daar mee wil bereiken want elk weldenkend mens ziet dat hij met de cijfers manipuleert en dat het onzin en onwaar is wat hij beweert.

Het is een schande als hij nog langer wordt geschorst. Daarbij mag Blom komend weekend geen eredivisie fluiten, waarmee de knvb Dwight eigenlijk gewoon gelijk geeft.

25 november 2014 om 16:26

@ Sjoerdiev

Vergeet niet dat deze regels op verzoek van de clubs op papier zijn gesteld. Dus ook Heereveen heeft hier om gevraagd. EN op basis van die gevraagde regels gaat de Knvb onderzoek doen naar het gedrag van Lodeweges.

Dus mocht Lodeweges verkeerd hebben gehandeld en deze regels niet gevolgd. Dan zou eigenljk heereveen hem zelf moeten schorsen. Tenslotte zijn die regels mede door Heereveen aangevraagd.

25 november 2014 om 17:31

Nu heb ik je reacties de afgelopen dagen gelezen doe die ajax bril een af

25 november 2014 om 20:42

Lodeweges mag gewoon zijn mening geven dus een schorsing zou hoe dan ook belachelijk zijn of hij nu gelijk heeft of niet.

25 november 2014 om 16:30

Er zijn meer scheidsrechters dan wedstrijden, dus er moet altijd iemand niet fluiten. Beetje voorbarig om te zeggen dat blom hierom niet fluit. En zelfs als het daarom is, betekent dat dat de knvb vond dat blom slecht heeft gefloten en niet dat blom ajax heeft bevoordeeld omdat het een grote club is

25 november 2014 om 20:43

het zou wel heel toevallig zijn dat hij net nu niet hoeft te fluiten.

Hij ging absoluut te ver, maar ik denk dat zelfs de meest verstokte Ajax-supporter wel zal onderstrepen dat een aantal beslissingen van Blom discutabel waren en vooral in het voordeel van Ajax.

Voor de puntenverdeling had het echter weinig uitgemaakt, schat ik zo in. Als Heerenveen de kansen zo blijft missen, dan winnen ze nooit van Ajax.

25 november 2014 om 16:03

Natuurlijk begrijp ik Lodeweges, sterker nog hij had helemaal gelijk. De overtreding van Veltman was een strafschop. Die 2 gele kaarten kun je geven maar die 2e had ook zeker afgedaan kunnen worden met een waarschuwing. Logisch dat Lodeweges dan zegt dat de topclubs een streepje voor hebben als je dit overkomt. Maar dit is gewoon opzichtig falen van Blom. Dat hij deze beslissingen neemt omdat hij in de Arena fluit is hem aan te rekenen en niet Ajax.

25 november 2014 om 16:06

Slagveer was al gewaarschuwd. Eigenlijk 2x. 1x symbolisch met geel en 1x kort voor hij zijn oerdomme 2e pakt

25 november 2014 om 16:07

Er waren zeker wat zaken niet helemaal goed gegaan echter de rode kaart(2x geel) gewoon terecht. De penalty die Heerenveen niet kreeg was ook gewoon terecht want er gebeurde niks. Daar een penalty voor geven zou belachelijk zijn. de penalty aan de andere kant zwaar onterecht.

Echter klaagt iedereen nu weer dat Ajax weer bevoordeeld is door de scheids etc echter is er al vaker uit onderzoeken gebleken dat dit helemaal niet het geval is. Feiten die gewoon terug te vinden zijn. O.a. het NRC heeft hier onderzoek naar gedaan dacht ik.

25 november 2014 om 16:28

Altijd weer die onderzoeken, iets willen rechtpraten wat krom is. Het feit is gewoon dat er dingen gebeurt zijn tijdens de wedstrijd die nooit gebeurt zouden zijn bij een redelijke scheids. De Knvb weet dat blom een ras ajaxied is dan laat je hem toch al bij voorbaat geen wedstrijden fluiten van ajax. Elke verkeerde onschatting en dat zijn er een hoop wakkerd de discusie aan.

Waar kan ik die onderzoeken vinden, kan je een bron geven?

25 november 2014 om 16:35

@ Bosandjero

Zoek maar op google: NRC en arbitrage
Dan kom je een heel eind. En voordat je twijfelt, het is een rotterdamse krant met een rotterdamse journalist. Weinig kans dat die overdreven in het voordeel van Ajax gaan schrijven.

Ze publiceren het vrijwel elk jaar trouwens.

25 november 2014 om 18:15

Brilletje af

25 november 2014 om 18:39

Inderdaad, statistisch onderzoek is brilletje af. harde duidelijke cijfers liegen niet. Ajax heeft de arbitrage het vaakst tegen. Zonneveld van het NRC doet daar jaarlijks uitstekend onderzoek naar.

En ja, inderdaad een keertje mist de scheidsrechter een strafschop, dat is alles. Dat gebeurt soms in een wedstrijd. Iedereen is het erover eens dat de tweede gele kaart gewoon getrokken had mogen worden, zelfs Lodewegen beaamt dat. Vasthouden is geel, dus doe dat niet. Zeker niet met al een gele kaart op zak.

25 november 2014 om 20:45

statistieken zijn heel makkelijk te manipuleren zoals elke reclamemaker en marketing deskundige weet.

De Knvb kan dit beter laten gaan. Hoewel de tweede overtreding van Slagveer oerdom was zijn de twee gele kaarten makkelijk gegeven(overigens konden ze voor beide overtredingen wel gegeven worden). Daarbij komend de ene penalty wel en de andere niet is zijn reactie volkomen te begrijpen.

25 november 2014 om 16:05

Eindelijk een realistische Ajacied. Ik heb nog steeds het gevoel dat we zijn bestolen, maar ik ben het zeker met jr eens dat slagveer zijn tweede ook dom was. Vond bovendien beide situaties geen penalty. Sigthorsson gaat zomaar liggen, bij contact betekent niet standaart een pingel want voetbal is een contactsport!!

25 november 2014 om 16:13

@nikinho7

Je hebt helemaal gelijk. De richting waarop voetbal op gaat wordt steeds meer zaalvoetbal. Penaltys vanwege hands en lichamelijk contact in de 16 worden in het algemeen veels te vaak gegeven.

25 november 2014 om 16:29

@ Nickinho7

Ondanks dat ik vind dat Blom de fouten maakte is het juist wel goed dat er verder onderzoek word gedaan naar Lodeweges. En voordat je reageert wil ik het graag uit leggen.

De Knvb gaat Lodeweges zijn uitspraken en gedrag analyseren en op basis van bepaalde regels beoordelen. Deze regels waarop hij beoordeeld zal worden zijn aangevraagd door de clubs zelf. Dus ook door Heereveen. Mocht het dus zo zijn dat Lodeweges deze regels heeft overtreden. Dan word hij feitelijk geschorst op basis van regels die mede bij Heereveen vandaan komen.

Dus als je het mij vraagt moeten Heereveen en Lodeweges niet klagen over een verder onderzoek. Dat doen ze ook (nog) niet. Maar deze regels komen onder andere bij Heereveen vandaan. Dus het zou raar zijn om nu opeens te roepen dat je het er niet mee eens bent.

25 november 2014 om 16:39

Ach kom op man. Dus je mag helemaal niets meer zeggen? Heb het interview niet gezien maar ik neem aan dat hij niet heeft gezegd dat hij Blom een dropl*l vindt o.i.d.?!

Je mag toch wel je mening geven over een scheidsrechter? Als dit onderbouwd wordt? Straks mag je helemaal niks meer zeggen. Ik vind sowieso al dat de meeste trainers/ spelers helemaal getraind zijn door media trainingen. Altijd die standaard praatjes e.d.

25 november 2014 om 16:43

@ Begaaierd

Dat zeg ik niet, van mij part mag een trainer vrij veel zeggen. Maar iedereen gaat even langs het feit dat de regels aangevraagd zijn door de clubs. En dat de Knvb met dit onderzoek dus slechts de wens van de clubs uitvoert.

het is makkelijk de Knvb in slecht daglight te stellen. EN op veel fronten verdienen ze dat ook daadwerkelijk. Maar in dit geval voeren ze slechts de wens van de clubs uit en moeten ze dus een onderzoek starten.

25 november 2014 om 18:17

Blind paard

25 november 2014 om 19:47

Hear hear

25 november 2014 om 19:58

Nou nou, de zoveelste poging om iedereen te overtuigen dat de "regels" oa door Heerenveen gevraagd zijn? Hoe voelt het om een roepende in de woestijn te zijn? Verrekte weinig respons. Zou dat komen omdat je niet serieus geworden wordt.....??

Regels regels regels. Jongen, het gaat om de praktijk. De praktijk is dat Blom niet consequent floot. Met name situaties van gele kaarten(ene kant wel, andere kant niet) is wat Lodeweges dwars zat. Dan kun je lullen tot je een ons weegt over de zogenaamde vreselijke uitspraken van Lodeweges maar ik vind het netjes verwoord.

Stuur de knvb even een mail anders. Misschien zijn ze vergeten door wie deze regels aangevraagd zijn. Heb jij de eer dit voor ze op te lossen!

26 november 2014 om 01:09

Interpretaties van geschreven woorden alleen in je eigen voordeel uitleggen zegt niet dat de regels goed gehanteerd worden. @ D-Bergkamp

Ik heb het al in een ander nieuwsbericht gezegd en ik zeg het hier opnieuw. Deze wedstrijd liet opnieuw zien hoe bepaalde scheidsrechters omgaan in wedstrijden van top clubs (voornamelijk Ajax) tegen de niet topclubs. Het hangt mij jaren de strot uit dit soort narcistische gedrag omtrent Ajax en scheidsrechters. Ik zie deze ongelijke behandeling/bevoordeling al ruim 20 jaar maar het zal allemaal wel mijn verbeelding zijn.

Een zwaar onterechte rode kaart, je moet een complete blinde vink zijn om te zeggen dat het wel een tweede geel en dus rode kaart was. Ander naar gedrag gedrag tijdens de wedstrijd van Blom richting Heerenveen en dan ook nog "hij vroeg of ik even wilde opschieten…” zeggen tegen iemand die overduidelijk niet dat mietjes gedrag vertoond zoals de overige 90% van de voetballers. Gewoon misselijkmakend gedrag waar bijna iedereen in de voetbalwereld zich als schapen achter schuilt.

25 november 2014 om 16:10

Voornamelijk ajax! ?!? Vorig jaar zijn er 12 punten door onze neus geboord door verkeerde beslissingen van scheidsrechters!! Hoe kun je dan zeggen voornamelijk ajax!?

25 november 2014 om 20:50

bram: Vorig jaar hebben jullie 20 punten te veel gehad door scheidsrechterlijke dwalingen dus hij heeft helemaal gelijk. Elke objectieve kijker kan zien dat ajax in de arena, Feyenoord in de Kuip en PSV in Eindhoven een twijfelgeval eerder mee zullen krijgen.
Op zich is dat ook niet zo gek want een scheidsrechter is ook maar een mens en als een heel stadion schreeuwt dat het een overtreding is ga je toch twijfelen.

Alleen is het bij ajax wel heel extreem en worden zij gewoon zwaar bevoordeeld.
En dat de meeste ajacieden nog het lef hebben om zich benadeeld te voelen is al helemaal diep triest.

25 november 2014 om 20:56

Dat is ook dan tekortkoming, als je in de CL telkens 3de of 4de wordt.

25 november 2014 om 16:31

@ Power

Ajax heeft al 4 jaar lang minder punten dan ze behoren te hebben dankzij arbitrale fouten. Nota bene onderzocht door een Rotterdamse krant met een rotterdamse journalist. De rest van je post hoef ik dus niet te lezen aangezien het puur gal spuwen is gebaseerd op onzin.

Wist je trouwens dat Ajax al 4 jaar op rij benadeeld word. Maar wist je ook dat Heereveen vorig jaar 2 punten teveel heeft gekregen? Wat gek, laat het juist de club die bevoordeeld is zijn die aan het klagen is. En laat het de club die benadeeld is zijn mond houden.

Iets met zelfkritiek, rechtvaardigheid en een gentleman zijn in de vorm van F de Boer.
Iets met calimero, populist en belachelijk in de vorm van Dwight Lodeweges.

25 november 2014 om 16:41

Wat zit je nu weer onzin uit te kramen. Wat maakt het nu bij deze wedstrijd uit hoe Ajax in de afgelopen jaren is benadeeld? Bovendien had dat voor Ajax nog steeds helemaal niets uitgemaakt want ze zijn gewoon kampioen geworden. Daarnaast is het met beelden gewoon aan te tonen dat spelers bij Heerenveen voor vergelijkbare overtredingen wel geel krijgen en bij Ajax niet. Die rode kaart kon gewoon gegeven worden, maar als je eerder in de wedstrijd licht vastpakken door een Ajacied met gewoon een overtreding afdoet en vervolgens bij Slagveer met geel gaat strooien dan ben je met 2 maten aan het meten. Net zo als met de strafschop, als het er 1 is dan is die van Uth er ook een. Daarnaast zegt de heer Lodeweges helemaal niet iets raars en geeft gewoon zijn mening. En een mening geven hoort niet bestraft te worden, want dan ontneem je iemand zijn vrijheid op meningsuiting.

25 november 2014 om 16:48

@ Pcmrulez

Hetgeen war het om gaat is dat Lodeweges en VZ lid Power beweren dat Ajax structureel voordeel hebben. En dat haal ik dus onderuit simpelweg met het feit dat het dus niet zo is. En uit diezelfde onderzoeken blijkt juist dat Heereveen vorig jaar over het gehele seizoen juist voordeel heeft gehaald uit de arbitrage.

Dus Lodeweges en Power hebben ongelijk als ze beweren dat de grote clubs bevoordeeld worden. Zeker vorig seizoen gezien is Heereveen bevoordeeld en Jax benadeeld. Dus hun stelling is feitelijk onjuist.

Verder heeft Blom deze wedstrijd slecht gefloten. Maar het is nu makkelijk schreeuwen dat je benadeeld bent. Volgende keer heeft Heereveen voordeel en hoor je Lodeweges niet meer. Iets met inconsequent zijn was het toch?

Desondanks was de rode kaart gewoon terecht. Slagveer krijgt geel, later krijgt hij een verbale waarschuwing. En daarna haalt hij die stomme overtreding uit. Gewoon een terechte rode kaart aan alle kanten. iedereen die dat ontkent heeft ook een brilletje op. Heereveen had een penalty moeten krijgen, Ajax had een onterechte penalty.

Desondanks doet de beroerde wedstrijd van Blom eigenlijk neits bij aan de discussie. De discussie is namelijk het volgende. Lodeweges beweert dat Ajax altijd voordeel heeft van de arbitrage. Gezien de statistieken is dit feitleijk onjuist. Dus een emotionele brul die niet gebaseerd is op argumenten maar op onderbuik gevoelens. En dat is waar Lodeweges mis zit.

En het is een mening, maar een mening hoort onderbouwd te zijn. Als je wat schreeuwt zonder onderbouwing is het geen mening maar op rui-en.

25 november 2014 om 17:08

Poeh Poeh, toe maar weer je mening baseren op één heel jaar, zogenaamd uitgezocht door een krant. Iemand die daar grofweg uitgerekend ruim 34! complete werkweken mee bezig is geweest met alle wedstrijden (een kleine 600) te bekijken, aanvinken van alle overtredingen en vervolgens uit meerdere herhalingen een op het boekje gebaseerde beoordeling vellen. Geloof je het zelf dat deze Rotterdammer dat op deze enige juiste manier heeft gedaan? Niks anders dan natte vingerwerk en met populistische onderzoekresultaten komen om de massa te bereiken om de oplage te verhogen.

4 jaar op rij benadeeld? geloof je het zelf ; . Stel dat wat jij zegt toch op een onvoorstelbare en wonderbaarlijke wijze waar blijkt te zijn dan nog durf ik met zekerheid te stellen dat alle andere 17 clubs over een tijdsbestek van 20 jaar minder zijn bevooroordeeld dan Ajax. Maar ik ben bang, afgaande van je bovenstaande reactie, dat je iemand bent die met z'n kop op een plaat stug blijft rammen en volhouden dat 1+1: 3 is. Terwijl de rest van de wel denkende mensen snappen dat het niet zo is. Hoe je zo'n persoon duidelijk moet maken dat 1+1: 2 is, dat is mij overigens nog een raadsel.

25 november 2014 om 17:20

onderzoek dit, onderzoek dat bla bla bla.... Die onderzoeken zijn de grootste kolde die er zijn. In het onderzoek wordt niet meegenomen gele kaarten die gegeven hadden moeten worden, wat een wedstrijdverloop kan beïnvloeden. Een onterechte penalty of een niet gegeven penalty e.d. ongeacht de stand of het moment in de wedstrijd is van invloed op het onderzoek, maar ook hier wordt geen rekening gehouden met het verloop van de wedstrijd. Ten onrechte buitenspel wordt gezien als doelpunt, nou hoevaak wordt er daadwerkelijk gescoord en zo ja, dan verloopt ook hier een wedstrijd anders. Het is pure statistiek. Wedstrijd eindigt in 1-1, maar er is ook ten onrechte voor buitenspel gevlagd. Dus de ene club 2 punten te weinig, de ander 1 punt te veel. Wedstrijd eindig in 2-0, maar de pingel waardoor de stand 1-0 was is onterecht, dus 3 punten te veel etc. Etc. Etc.

Maar blijf je net als sommige andere maar vasthouden aan het onderzoek .... dat zegt mij genoeg over je leeftijd en anders je Iq.

Het is gewoon een feit dat de kleine clubs sneller geel krijgen voor identieke overtredingen. Niet alleen in NL. Ajax ondervindt het toch zelf in de CL als het o.a. Real treft. De belangen zijn financieel ook veel grote voor deze clubs en dat zal zeker meespelen, alsmede de druk van het publiek + de kleine clubs zullen minder balbezit hebben en dus vaker dezelfde soort overtredingen maken die de scheids op een gegeven moment bestraft terwijl net daarvoor of -na de grote club een zelfde overtreding maakt die niet bestraft wordt omdat het de eerste keer is door een speler van deze club.

Zie zo moeilijk is het niet om met een logische verklaring te komen zonder het nietszeggende onderzoek erbij te halen.

25 november 2014 om 18:23

Ik weet het nu zeker je heb de wedstrijd in braille ( gezien)

25 november 2014 om 18:50

Nee het geen feit dat kleine clubs sneller geel krijgen, het is in het geheel niet waar. Jij klets uit je nek zonder dat je ook maar een bron vermeldt terwijl D-Bergkamp juist naar diverse onderzoeken verwijst.

De logische verklaring is heel simpel, op vasthouden staat geel. Heel dom van de speler maar goed van de scheidsrechter die netjes de regels volgt. Die actie kost Heerenveen de wedstrijd dus probeert de trainer de aandacht hiervan af te leiden en begint de scheidsrechter ervan te beschuldigen dat ie met opzet Ajax bevoordeeld. Een zeer ernstige beschuldiging.

25 november 2014 om 17:53

@ Power..

Ja ik denk dat het gewoon allemaal je verbeelding is....
Kijk eens naar onderzoek van NRC ;-)

25 november 2014 om 20:54

en maar blijven verwijzen naar een belachelijk en gemanipuleerd onderzoek waarvan ieder weldenkend mens weet dat het gemanipuleerd en onwaar is.

Lodeweges word niet voor niks weg gestuurd. Er zal echt wel iets gezegd zijn. Blom floot helemaal niet zo slecht was gewoon dom van slagveer.

25 november 2014 om 16:34

iets met een gekleurde bril.

Als je al een gele kaart hebt gegeven, dan geef je volgens mij een waarschuwing of 2 voor zulke overtredingen voordat je weer geel trekt. Als al voor zulke overtredingen trouwens al geel gaat geven op de plek waar het is gemaakt, dan eindig je met 8 tegen 8. Als hij consequent had gevloten dan was de wedstrijd ook echt met 8 tegen 8 geeindigd.

25 november 2014 om 16:37

@ Bosandjero

Slagveer had al een gele kaart. Daarna kreeg hij een verbale waarschuwing. En daarna grijpt hij Boilesen vast. Oftewel een kaart, een waarschuwing en daarna weer een kaart. Precies zoals je het beschrijft en dus precies zoals het hoort. De enige die in deze situatie verkeerd gehandeld heeft is Slagveer zelf.

Bij de penaltie en de niet gegeven penaltie was het verkeerd gehandeld van Blom. Maar de rode kaart is volledig terecht

25 november 2014 om 17:50

Helemaal geen gekleurde bril het is gewoon zo. Maar jij mag je mening ook geven.

25 november 2014 om 18:31

Ook blind

Hoort bij voetbal niet een stukje emotie? Is het verkeerd om de emotie te uiten? Ik denk van niet. Als je wilt dat trainers hun mond houden, moet je zorgen dat scheidsrechters geen fouten maken. Als je wilt dat scheidsrechters geen fouten maken, moet je videobeelden laten bekijken tijdens de wedstrijd om 100% zeker te zijn van het juiste oordeel. Als je dat doet, wordt de sport heel saai en komt er niemand meer. Kortom. laat deze Dwight gewoon zijn zegje doen en zeg tegen Blom dat hij beter moet gaan fluiten. Dan zijn alle problemen opgelost en maak je je als Knvb niet nog een keer compleet belachelijk. (dat doen ze al genoeg tegenwoordig)

25 november 2014 om 17:55

Tja je hoeft die arme Lodeweges niet te schorsen.. maar hangt er ook vanaf wat ie precies heeft gezegd.
Al met al wel terrecht verloren.

Het is een schande! Lodeweges heeft gelijk. Een blinde kan zien dat de topclubs worden bevoordeeld. Dit is altijd al zo geweest. Het is triest maar waar.

25 november 2014 om 16:33

@ Mvanes

Volgens een onderzoek van het NRC is dit feitleijk onjuist. Ajax heeft al 4 jaar lang op rij vrij grote negatieve gevolgen van arbitrale blunders. Zo hebben ze 2 seizoenen geleden welgeteld 1 penalty gekregen terwijl andere clubs er 8-9-10 penalties kregen.

wist je trouwens dat Heereveen vorig jaar positief saldo heeft gekregen qua punten omtrent arbitrale dwalingen? Ze hebben 2 punten teveel gehad. Ajax kreeg er te weinig.

Oftewel, Lodeweges praat onzin en jij ook. Alles word gebaseerd op onderbuik gevoelens ipv realistische statistieken en onderzoeken.

25 november 2014 om 17:52

Laat maar het gaat hier om Ajax dus dan is het allemaal goed wat ze zeggen.

25 november 2014 om 18:33

Alstublieft laat je nakijken

Als je als scheidsrechter niet tegen kritiek kan kun je beter stoppen met fluiten. Belachelijk, voor een beetje kritiek een schorsing geven..

Nou de Knvb is weer lekker bezig. Zijn ze continu bezig met de Uefa & Fifa afkraken, maar zelf staan ze ook gewoon structureel te schutteren. Daarnaast is het gewoon lachwekkend dat iemand zijn mening niet mag geven en het neigt gewoon naar het ontnemen van de vrijheid van meningsuiting!

Je mag tegenwoordig niet meer eerlijk zijn. Er zijn al meerdere coaches daarvoor gestraft. Blijkbaar mag je wel expres op iemand gaan staan. En vervolgens die gene van het veld rollen. Maar mag je geen kritiek uiten. Wat Lodeweges overigens ook vrij beheerst zei.

25 november 2014 om 16:56

iedereen heeft het maar over het onderzoek, alleen in het onderzoek staat alleen de penalty s mee of tegen. en wat dwight zei was dat het makkelijk geven van kaarten en het fluiten voor overtredingen vaak positief valt voor de topclubs.
dus dat is NOOIT onderzocht!
hij zei zelfs dat hij snapte dat er 2 x geel werd gegeven! alleen niet snapte dat voor de zelfde vergrijpen aan ajax zijde niet eens werd gefloten.

@D-Bergkamp

Ik praat zeker geen onzin. Gaat niet alleen om penalties. maar ook om al dan niet gegeven gele kaarten. een speler van de topclubs krijgt voor een zelfde overtreding niet zo snel een gele kaart als een speler van een andere club en dat zie je elke week weer.
Jouw NRC-onderzoek gaat uit van statistieken en onderzoeken maar daar kun je hier niet zoveel mee. Als bv. een speler van Ajax geen gele kaart krijgt waar hij dit wel verdient zie je dit echt niet terug in de statistieken. Voor dezelfde overtreding zou een speler van een mindere club wél een kaart krijgen.

Lodeweges had wel gelijk dat hij benadeeld werd, maar niet dat 'de grote clubs' altijd bevoordeeld worden. Voor mensen die vinden van wel lees even het bijgevoegde artikel en bekijk dan vooral even het stukje over Heerenveen met vorig jaar 4.84 punten te veel:
http://www.ad.nl/ad/nl/5610/eredivisie/article/det... De gedragscode gaat er ook niet over dat iemand iets wel mag zeggen als hij gelijk heeft, maar over het tegengaan van onbehoorlijk gedrag. Of hij nou een punt heeft of niet doet er niet toe. Zijn club heeft afgesproken dat dit soort gedrag bestraft moeten worden.

Dat wij zeuren over de scheidsrechter, dat moet kunnen.

Maar ik vind wel dat spelers, trainers en bestuursleden gewoon hun mond moeten houden over de man in 't zwart. Die stellen voortdurend zijn autoriteit in vraag, waarna er op de duur normvervaging start.

Of het nu waar is, goed bedoeld was of wat dan ook, gewoon niet doen.

Je kan eventueel na de competitie in meer algemene termen issues bespreken samen met die scheidsrechters.

25 november 2014 om 19:09

Ben het deels best met je eens, maar hier is de Knvb toch enorm aan het doorslaan.

Ze doen in Zeist net alsof Lodeweges zich enorm misdragen heeft. Die man heeft enkel in zijn teleurstelling aangegeven dat hij zich door de arbitrage bestolen voelde. En daar heeft hij als je het mij vraagt helemaal niets verkeerd mee gezegd. Het optreden van Blom was immers ook een aanfluiting.

De Knvb moet eens een keer de hand in eigen boezem steken. Wel Blom vanwege zijn waardeloze optreden afgelopen weekend aan de kant zetten voor de komende speelronde, maar toch nog even hun gram wollen halen richting Lodeweges.

25 november 2014 om 19:38

In de PL worden de trainers en spelers voor de minste kritiek zeer zwaar beboet.
En dat werkt. Die gedragen zich doorgaans beter tov die scheidsrechters.

Van mij mag het bij ons ook wat strenger.

Deze trainer heeft volkomen gelijk met z'n uitspraak. Dit geldt ook voor het wegsturen van trainers naar de tribune. Waar Ronald Koeman, Dick Advocaat zich iedere wedstrijd weer te buiten konden gaan tegen scheidsrechter en vierde man, bij het belachelijke af, nooit is iemand hiervoor naar de tribune gestuurd. Trainers als Lodeweges, van der Looi die zich toch altijd vrij bescheiden opstellen, weten inmiddels hoe dat voelt. De Knvb zou eens een onderzoek moeten instellen naar het feit, waarom topclubs vaak bevoordeeld worden. Lodeweges, ik sta volledig achter je.

En weer houdt de KNVB de arbiter weer de hand boven het hoofd. Wanneer neemt de KNVB eens een maatregel tegen een scheidsrechter die slecht presteert. En dan heb ik het niet over 1 wedstrijd niet fluiten. Komen andere scheidsrechters ook aan het bod, die wel goed fluiten.

Lodeweges heeft gewoon groot gelijk. Nu ook weer groot voorbeeld. Feyenoorder wordt niet vervolgd wegens gebrek aan bewijs, heeft niet op het been van de jongen van Dordrecht gestaan. Kijk godver de beelden terug, hoe duidelijk wil je het hebben. Schandalig Knvb ga je ff heel dik schamen hee

belachelijk besluit van de kncb weer

Blom zat helemaal verkeerd, diende een strafschop te geven aan Heerenveen bij de stand 0-1 en ook had hij daar een kaart moeten trekken en wel de rode kaart aangezien de speler hem een scoringskans ontnam.

Maar Blom keek weer met zijn ajax hart en streek door zijn haren en besloot ajax weer te bevoordelen door niet te fluiten, waar hij hem aan de andere kant wel makkelijk de 2 gele kaarten aan Heerenveenspeler gaf, waarbij trouwens de 2e terrecht was, maar de eerste zwaar gesraft.

zag je ook bij Groningen tegen PSV dat psv een aantal keren in de eerste helft een gele kaart hadden moeten hebben en ze niet kregen en hij ze wel makkelijk aan groningen gaf voor minder zware overtredingen.

tis altijd al zo geweest en zal altijd ook wel zo blijven dat bij twijfel de grote clubs het voordeel krijgen, al was het maar om de spanning bovenin de competitie erin te houden, zoals vorig seizoen ook vaak te zien was.

kleinere clubs worden standaard benadeeld tegenover de zogenaamde topclubs

De Knvb altijd met hun "voorbeeld functie", maar zelf als organisatie compleet ongeloofwaardig. Lodeweges had gewoon per ongeluk boven op Blom moeten gaan staan. Niks aan de hand.
Pieters werd door de Knvb zwaarder gestraft voor zijn misdragingen in de catacombe, maar Pelle slechts een voorwaardelijke straf voor zijn misdragingen naast het veld en in de catacombe.

zoals ik wel had verwacht krijgt de verkeerde man de schuld van wat een scheidsrechter kan doen met zijn manier van fluiten in een wedstrijd ? iedereen die de wedstrijd helemaal gezien heeft kan zeggen waarom de ene ploeg wel gele kaarten krijgt en de andere ploeg maar 1 gele kaart van wege shirt uitdoen anders zouden ze helemaal geen kaart krijgen en dan nog die penalty die ze dan nog krijgen ja dan zakt mij de broek af ten eerste het was geen penalty want er gebeurde niks en bij 0-1 krijgt heerenveen natuurlijk geen penalty en dan nog de stervende zwaan die boilessen heet je kunt geel geven maar er gebeurde echt weinig ???????????? blom kijk in de spiegel zie de hele wedstrijd nog een keer en de volgende keer maar even wat beter fluiten want anders kun je beter stoppen en ik zou zeggen als je een kerel bent zeg je dat lodewegs geen straf hoeft want die straf heb ik al gegeven en ja mensen die reageren kijk de beelden maar eens goed na en oordeel dan want er word soms echt vreemd gereageerd en het gaat mij nu niet om dat dit bij ajax is gebeurd ???????

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren