Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer zet vraagtekens: 'Ajax heeft de titel wel eens op een goal verloren'

Laatste update:

Ajax speelde een zeer teleurstellende eerste helft tegen sc Heerenveen, maar boekte uiteindelijk toch een ruime 4-1 overwinning. Dwight Lodeweges was na afloop bijzonder kritisch op Kevin Blom, maar ook Frank de Boer plaatste vraagtekens bij het optreden van de scheidsrechter.

/

De Boer begreep niet waarom er zo weinig extra speeltijd aan de wedstrijd werd toegevoegd. "Er lag een speler van Heerenveen wel vijf minuten op de grond en toch telt hij maar twee minuten bij. Ajax heeft de titel wel eens op een doelpunt verloren", herinnerde De Boer in gesprek met het ANP. Dat gebeurde in het seizoen 2006/07.

Ajax speelde de gehele tweede helft met een man meer, omdat Luciano Slagveer kort voor rust zijn tweede gele kaart had gekregen. "Ik denk dat we ook wel hadden gewonnen als hij er niet was uitgestuurd", stelde De Boer. "Want Heerenveen smeet in de eerste helft met krachten en er zou ruimte voor ons komen. Nu liet Ricardo Kishna zich als invaller uitstekend zien. Al was ik niet blij toen ik hem na die treffer zijn shirt uit zag trekken.''

Denk je dat Ajax ook had gewonnen als Heerenveen met elf man was blijven staan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wees blij met de scheids vandaag Frank! jullie hadden hem niet tegen vandaag! leuk om frisse spelers zoals el ghazi en kishna te zien (jammer dan weer dat hij zijn shirt uitrekt)

22 november 2014 om 23:58

Slagveer vroeg gewoon om een rode kaart.. dat mensen Ajax afzeiken slaat gewoon nergens op. Dan had Heerenveen eerste helft het karwei af moeten maken en dat deden zij niet.. Ajax wist er wel raad mee in de 65 tot en met de 90 minuut 4 goals in te prikken.

Gewoon klasse van Ajax weer, die weten een 0-1 achterstand om te buigen naar een 4-1 overwinning (plus) de 3 punten.

23 november 2014 om 00:05

Meen je dit nou echt? Ajax speelde Dramatisch. Niks lukte. Zoals het al zo'n beetje de hele competitie gaat. Terwijl ze in de CL laten zien dat ze toch wel kunnen ballen.

23 november 2014 om 00:19

Even kort door de bocht: lodeweges heeft een geweldig plan neergelegd, veld klein houden en volle bal druk zetten. Goed uitgevoerd maar dat hou je max 60 minuten vol. Slagveer heeft de meest bizarre pot gespeeld, wereldgoal (hoewel zondagsschot), geel en terecht rood binnen 40 minuten. Maar als hij niet was weg gestuurd hadden ze het nog afgelegd. De verdedigers van Ajax haalden allemaal een vette onvoldoende vooral in de opbouw, maar al met al een logische en terechte overwinning van een Ajax dat weet dat het beter moet, en kan, en zal gaan. Conclusie, punten weer binnen en psv een lastige uitwedstrijd voor de boeg.

23 november 2014 om 00:23

Ondanks dat niks lukten maken we toch 4 goals. Het geluk van de kampioen.

23 november 2014 om 01:08

voor de duidelijkheid.. ik zeg dat ajax hem niet tegen had.. ik bedoel niet ermee of bijvoorbeeld de rode kaart wel terecht of niet was.. er zijn alleen veel scheidsrechters die hem niet gegeven hadden

23 november 2014 om 10:08

Niks lukte?nee, daarom maakte Ajax er 4 met slecht voetbal en Heerenveen met goed voetbal 1 goal. Het gaan om de goals en de punten jongen..

23 november 2014 om 11:28

Vind wel dat je precies de Boer na praat
Want dat dat lijkt wel glazen bol kijken, zo onoverwinnelijk zag het spel van de Amsterdammers er niet naar uit in de eerste helft
Ajax heeft geluk dat Blom Heerenveen een zuivere strafschop ontnomen heeft
Door alweer een domme overtreding van Veltman
Wat was die man weer slecht aan het verdedigen in de eerste helft
En inderdaad maakte Slagveer domme overtredingen
Verder probeert Blom altijd niet te opzichtelijk voordeel aan de Amsterdammers te geven
Maar heeft altijd wel een curieuze beslissing waardoor hij de Amsterdammers in het zadel helpt

23 november 2014 om 15:54

En de goal van herenveen was een kadotje van ajax, ik meen dat t veltman was die de bal over de achterlijn schoot waaruit de beslissende corner kwam, er was tijd genoeg om de bal elders weg te werken

23 november 2014 om 19:16

Wat een onzin over blom, ben Ajacied maar heb niet veel momenten van de afgelopen tien jaar waar ik het gevoel had dat Blom een voordeel is voor Ajax.
Was eerder altijd wat huiverig als hij een wedstrijd van Ajax floot.
Aan de andere kant vind ik het algehele niveau van de arbitrage in Nederland knap verslechterd. Heb het gevoel dat ze in Zeist er een potje van gemaakt hebben.

23 november 2014 om 00:09

Nou ik viel van verbazing bijna van mijn stoeltje toen ik weer - net als tegen PEC - die 2 minuten op het bord zag verschijnen. Het is gewoon elke keer dat blessuretijd en tijdrekken niet wordt bijgeteld. Goed dat De Boer er eens wat van zegt. En wel of niet gegeven kaart is arbitrair. Extra tijd is duidelijk te meten.
Jammer trouwens dat De Boer Kishna er niet meteen afhaalt na het uittrekken van het shirt. Als je dan boos bent, laat het hem dan ook voelen Frank

23 november 2014 om 00:25

De boer heeft gelijk maar dit is een gegeven dus daarop moet je anticiperen. Als een team een resultaat wil handhaven door een blessure te veinzen, of te vertragen door moeilijk te doen bij een uittrap of ingooi of wissel, dan slagen ze daarin. Geen scheidsrechter die zijn stopwatch direct pakt. Het is aan de boer en Ajax om niet in situaties te komen dat ze daar kwetsbaar voor zijn. Beste les hebben ze gehad thuis tegen Milan, dat al in de tiende minuut tijd liep te rekken. Als je voorsprong pakt heeft geen tegenstander de neiging meer om rustig aan te doen en hoef je de scheids niks te verwijten.

23 november 2014 om 08:38

Je meent toch niet echt dat er hier ajaxieden gaan klagen over de scheids?? Mij maakt het verder niet uit hoor.

23 november 2014 om 09:45

Nou ik erger me er inderdaad aan dat wanneer er blessures zijn, of er wordt tijd gerekt, deze tijd niet wordt bijgeteld. Zie mijn voorbeeld hierboven. Dit gebeurt vrijwel altijd. Daar mag de Knvb ook eens wat aan doen

23 november 2014 om 09:56

Volgens mij was het de zoveelste overtreding van slagveer... Daarnaast floot blom redelijk in het voordeel van heerenveen dus thuisfluiter ging niet op...

23 november 2014 om 11:37

Zijn we het over het ergeren eens, dat is toch leuk
Ik erger er mij namelijk aan, dat er zoveel penalty's aan clubs ontnomen worden
Waardoor een wedstrijd wel eens heel anders zou kunnen lopen
Dus inderdaad mag de Knvb daar wel eens iets aan doen

Frank moet deze keer gewoon zijn mond houden.

23 november 2014 om 00:14

Waarom? Als blom fatsoenlijk fluit had Heerenveen nog veel meer gele en rode kaarten gehad

Uiteindelijk komt het wel goed. Maar het moet altijd zo langzaam en saai. Laat nou eens knap voetbal zien voor een langere tijd !

23 november 2014 om 02:39

Amen, kan het niet meer met je eens zijn

Uit eindelijk zou Ajax idd wel gewonnen hebben. Dit kost veel kracht voor een tegenstander en dan komt er van eigens ruimte. Er is een aanvaller uit gestuurd dus achterin was er niks veranderd. Ze hebben het uit eindelijk goed gedaan.

22 november 2014 om 23:45

Pak op Jolie Heerenveen HD gewoon de 0-2 gemaakt.. Objectief is lastig voor iemand met weinig tot geen verstand he..

22 november 2014 om 23:51

Geloof er niks van dat Heerenveen de 0-2 gemaakt had. Ajax had veel meer de bal en slagveer maakt zo'n doelpunt ook nooit meer. De bal aanname's van de Heerenveen spelers waren ook drama anders hadden ze wel verder achter gestaan. Maar Singraven brengt ons weer in de wedstrijd met zijn eigen goal wauw Ajax alvast helpen na de 2-1 van El Ghazi volgende snel de 3-1 en dan is het over.

23 november 2014 om 09:24

Euh Jollie, Veltman had gewoon een pingel tegen moeten krijgen en jij gelooft er niets van dat ze die hadden gemaakt? Want killer Cillesen had hem zeker gepakt?

23 november 2014 om 10:39

Josephius..

ALS Heerenveen een penalty had gekregen en ALS ze deze hadden gescoord, ALS Blom geen rode kaart had gegeven, ALS Ajax daarna geen 4 keer had gescoord. Dan had Heerenveen best eens kunnen winnen gisteren.

Maar ja, zo is het niet gegaan. PSV is al meerdere malen door het oog van de naald gekropen, Feyenoord gisteren nog. ALS je 4 keer scoort dan win je in 99% van de wedstrijden gewoon en heb je de 3 punten te pakken.

22 november 2014 om 23:48

Dan blijven achterin inderdaad dezelfde spelers staan. Maar door die rode kaart, kan je minder druk zetten op de verdediging het middenveld van Ajax waardoor Ajax makkelijker kan opbouwen en de druk hoog kan houden. Dus verandert er wel veel.

22 november 2014 om 23:53

Maar nogmaals het is gewoon erg dom van slagveer om daar een overtreding te maken met al geel op zak.

Frankie Frankie Frankie wat een ezel ben je eigenlijk ook. Krijg je de3 punten van de scheids die met zijn vaseline potje vanavond bij je in bed ligt en dan ook nog klagen ook?

22 november 2014 om 23:48

Stil vdgijp wannabe

22 november 2014 om 23:49

De scheids heeft ons niet geholpen hoor. Waarmee heeft hij dan gezorgd dat we hebben gewonnen? Die penalty werd gegeven bij een 3-1 stand. Was niet terecht maar Veltman maakten ook geen overtreding.

23 november 2014 om 00:00

He ik ben ook ajacied en vind het ook wel eens moeilijk om dingen toe te geven die zwak zijn aan ajax, maar veltman maakte gewoon een overtreding waarvoor de scheids een strafschol moet geven. Veltman mist de bal volledig en klemt/glijd de speler van heerenveen omver. Was gewoon een penalty. Geke kaart was ook wel aan de overdreven kant.

23 november 2014 om 00:09

Waarom doet iedereen hier moeilijk over die penalty? Waarom worden jullie allemaal geen scheidsrechters? Allemaal beslissingen nemen op basis van herhalingen en analyses. Bah! Bah! Het was misschien een terechte pingel, maar om na de herhaling gezien te hebben erover te zeiken, en denken dat je het beter weet? Nee, of dan moet je scheids worden, of je moet gewoon stil zijn.

23 november 2014 om 01:01

Haha mooi, in een andere comment geef je aan dat het terecht is dat De Boer klaagt over te weinig extra tijd aangezien dat belangrijk kan zijn aan het eind van het seizoen, maar een overtreding aan kaarten die heel de wedstrijd zou veranderen, dat mag niet.

23 november 2014 om 02:58

Uhmm dat is totaal wat anders wat jij beschrijft. Ik heb het over De Boer dat hij er wel over kan klagen. Wat ik dom vind is dat mensen meningen geven op herhalingen. Daar irriteer ik me altijd mateloos aan. Net als trainers die langs de lijn staan te schreeuwen tegen de vierde official. Ner of je het van zo'n afstand beter ziet.

23 november 2014 om 11:51

Eindelijk ook eens iemand die de realiteit goed onder ogen ziet
Er zijn scheidsrechters die een wedstrijd aan voelen, en daar ook met kaarten rekening mee houden
Smerige overtredingen behoren natuurlijk bestraft te worden, maar terechte penalty's gegeven te worden
Mede daardoor is Blom nooit een topper geworden
En over Veltman, dat deze jongen zelfs kans in het Nederlands elftal krijgt
Dat zegt volgens mij al genoeg over het niveau van het voetbal in Nederland

Hahah ohh wat vind ik Frank een baas man! Dekt zich niet in ofzo, maar zegt gewoon wat hij vind. En zo terecht ook! Altijd leuk om die verbaasde interviewers te horen. Hij heeft wel gewoon gelijk, vind ik. Doelpunten kunnen in het loop van het seizoen ook een rol gaan spelen.

23 november 2014 om 00:51

Misschien moet hij zich meer gaan bezighouden met het spel van Ajax.. want dat is echt niet om aan te zien. Totaal geen diepgang, geen druk. Ajax moet gewoon altijd vol op de aanval spelen, tegenstanders geen kans geven. Maar dit lijkt ze alleen aardig te lukken in de CL.

23 november 2014 om 02:59

Ja, dat was vandaag wel degelijk zo. Maar in de wedstrijden hiervoor zag het er wel goed uit. Gewoon de drie punten omarmen en op naar komende weken. Als het dan ook net zo bagger is, pas dan kan je een oordeel vellen.

23 november 2014 om 11:20

het spel van ajax is al jaren bagger hoor.
en de boer kan alleen maar janken en klagen over anderen terwijl ze al bijna elke week bevoordeeld worden.

23 november 2014 om 19:30

Volgens mij kijk jij pas naar interviews van Frank De Boer anders zou je dit niet zeggen. Frank kijkt altijd naar zichzelf. Dit keer zegt ie iets over de vier leidsmannen, dan is hij meteen een zeurkous? Aub zeg . Geef mij 5 voorbeelden waar Frank zeurt op anderen, dan geef ik je een gratis abonnement.

Het is dat el ghazi 2 keer scoort maar verder was hij drama !

22 november 2014 om 23:47

1 keer. Andere goal was een eigen goal van Sinkgraven.

Frank heeft helemaal gelijk. Hier erger ik me ook al een tijd aan. Zag vandaag bij Arsenal - Man Utd 8 minuten blessuretijd, dat zie je in Engeland wel vaker, maar wij in Nederland doen het vaak af met maximaal 4 minuten.

Hoe verwend wil je ze hebben..

23 november 2014 om 04:54

Waarom dan? Frank heeft met zijn opmerking volledig gelijk of wil jij beweren dat de blessuretijd daadwerkelijk gelijk staat met hoe het spel stilgelegen heeft?

23 november 2014 om 10:12

Wanneer je al zoooo veel geluk hebt (penaltymomenten, eigen goal, discutabele kaarten), en dan nog piepen.

23 november 2014 om 11:23

waarschijnlijk zijn ze het al zo gewend dat ze bevoordeeld worden dat ze het zelf niet eens mee merken of normaal zijn gaan vinden.
en dan ook nog trots zijn dat ze zogenaamd het fairst spelen terwijl iedere objectieve kijker zoals wij zien dat ze constant bevoordeeld worden en alleen daarom zo weinig kaarten krijgen.

23 november 2014 om 12:04

Hehe objectief Franssie? Wie hou je voor de gek?

23 november 2014 om 12:34

@ Jansen Joenite

Arbitrale dwalingen kunnen gebeuren, dat is in the heat of the moment, daarin kan er dingen verkeerd aflopen. Blessuretijd echter is gewoon op te meten.
Dat er iemand 5 min op de grond ligt en uiteindelijk maar 2 min extra tijd krijgt, dat is een hele rare constatering. Hoe komt hij bij die 2 min dan?
Dat je ergens geluk mee hebt gehad wil niet zeggen dat je geen recht van spreken over iets anders hebt.

23 november 2014 om 13:37

Ik denk haast dat de 4de man ontzettend veel medelijden had met Heerenveen en kon het niet aanzien dat ze nog meer genaaid zouden worden, haha. Logische verklaring toch?

23 november 2014 om 23:01

Er worden gewoon objectieve onderzoeken naar dit soort dingen gedaan. Daarin wordt onderzocht hoeveel punten elke club per seizoen wint of verliest door arbitrage fouten. Afgelopen jaren is Ajax steeds benadeelt. Science bitch, zeggen ze dan.

Daarnaast, elke voetbalfan, of die nou voor PSV Twente Feyenoord of Ajax is, ergert zich toch aan het gebrek aan blessuretijd en het feit dat tijdrekken zo vaak beloond wordt?

Dit weekend had Ajax geluk, valt niet te ontkennen. Ook al waren beslissingen misschien niet onterecht, ze waren niet in ons nadeel. Echter, bigger picture, Ajax wordt ook vaak genoeg benadeelt, net zoals elke club.

Nou Frank. Ik denk niet dat jullie gewonnen hadden zonder de rode kaart. Heerenveen liet namelijk de koppies hangen. Zelfs in de minuten voor de 1-1 was Heerenveen in de counter gevaarlijker dan Ajax.

Net alsof ze met die stand nog vol voor de 5-1 waren gegaan. Man man man, zou Rob Geus zeggen..

23 november 2014 om 04:56

Leuk man Rob Geus. Maar desalniettemin dien je gewoon de juiste blessuretijd te spelen. Frank heeft dus gelijk, lastig om toe te geven?

23 november 2014 om 11:34

Ajax had überhaupt nooit aan 4 goals mogen komen. Bloemetje naar Blom.

Haha, het zegt genoeg dat je als coach terug gaat rekenen naar 2006/07 om een voorbeeld van de andere kant aan te halen.

Je mag best zeggen dat de scheids voor aardig wat wind mee heeft gezorgd. Maar goed, helaas wordt dat door De Boer nog als te vanzelfsprekend beschouwd.

Altijd makkelijk roepen dat je anders ook wel had gewonnen. Niemand die kan zeggen of het wel of niet zo is, maar met 11 tegen 11 was er maar één ploeg de baas.

Wel een domme rode kaart trouwens, maar typisch dat Heerenveen de kaarten kreeg en ze aan de andere kant werden ingehouden. Nee, Blom had het allang bij mij verspeeld maar dat is na vandaag niet minder geworden.

23 november 2014 om 00:12

Dus als ik het goed begrijp mag de scheidsrechter de partij die hij benadeelt heeft weer bevoordelen om het goed te maken? Ik kan dit soort logica niet volgen. Blom heeft in deze wedstrijd genoeg fouten gemaakt in het voordeel van Ajax(wat je wel vaker ziet bij Psv, Ajax en Feyenoord), maar om Ajax daarom te benadelen door slechts een paar minuten blessuretijd toe te kennen, vind ik een verkeerde beslissing.

Heereveen smeet met krachten in de eerste helft door steeds vroeg druk op de bal te zetten en dat deden ze ook heel goed. Het is alleen geen 90 minuten vol te houden, ook niet met 11 man, dus ik kan me de woorden van De Boer wel voorstellen. Uiteindelijk wordt zo'n wedstrijd toch weer beslist doordat er een speler met individuele kwaliteiten het verschil maakt.

23 november 2014 om 00:23

Ag blom hield van begin af aan de kaarten te veel op zak anders had van de berg er in de 15e minuut al niet meer ingestaan

23 november 2014 om 11:26

haha en nog janken ook dat je niet genoeg bevoordeeld wordt.
tommy: het lijkt er inderdaad op dat ze het normaal vinden dat ze zo bevoordeeld worden en dat ze zelfs vinden dat ze nog meer bevoordeeld zouden moeten worden.

Het succes stijgt De Boer naar boven zijn hoofd. Hij wordt na elke overwinning arroganter.
In plaats van netjes Blom te bedanken voor het feit dat hij niet floot voor een penalty voor Heerenveen en even later wel heel makkelijk een rode kaart gaf, gaat hij zeuren wegens te korte blessuretijd.

23 november 2014 om 00:03

Was geen penalty. Het gaat hier weer om Ajax hoor.

23 november 2014 om 00:06

om jouw heilige ajax waarvan je niet wil inzien dat ze keer op keer worden bevoordeeld door de scheidsrechters met blom wel als allerergste.

23 november 2014 om 00:16

Ik vind het gewoon allemaal wel mee vallen gelukkig mag iedereen zijn eigen mening geven.

23 november 2014 om 00:17

Hoe bedoel je keer op keer?

23 november 2014 om 00:27

En het valt wel mee dat Ajax bevoordeelt word. Kan me dit seizoen geen wedstrijd opnoemen waarin we geholpen zijn. Misschien Dordrecht thuis maar verder zeker niet.

23 november 2014 om 08:06

Meneer Fransen, als je het voetbal nieuws en beetje volgt had je geweten dat ajax de afgelopen 4 jaar vaker benadeeld dan bevooroordeeld is. Hier wordt elk jaar aan het eind van het seizoen onderzoek naar gedaan door een krant

23 november 2014 om 09:26

De telegraaf? Op grond van wat doet men onderzoek, aantal onterechte kaarten, penalty's of vrije trappen? Lastig onderzoek voor zaken die erg subjectief kunnen.

23 november 2014 om 09:26

Twee weken geleden nog kreeg Cambuur een belachelijke strafschop kado tegen Ajax. Hoor je niemand over.

23 november 2014 om 11:27

omdat dat gewoon een terechte strafschop was en Moisander had toen ook 2 keer rood moeten krijgen.

23 november 2014 om 18:37

Toevallig wordt dat onderzoek door het nrc gedaan, je weet wel die rotterdamse krant. Op grond waarvan moet je zelf maar even googlen, zal niet moeilijk te vinden zijn.

toch erg dat de boer nu nog het lef heeft om te klagen over de scheidsrechter die zijn ploeg zo overduidelijk geholpen heeft.

23 november 2014 om 01:37

De uitspraken van de boer worden uitvergroot in zo'n artikel. Daarnaast heeft hij natuurlijk volledig gelijk. Neemt niet weg dat bijna iedereen bij Ajax als een natte krant speelde.

23 november 2014 om 10:33

Heb je hem ook weer, zeiken zeiken zeiken omdat bij jouw eigen clubje werkelijk niets positiefs valt te ontdekken? Wat zal jij een zuur leven hebben.

23 november 2014 om 11:29

Bij mijn club valt genoeg positiefs te ontdekken maar dat jouw vol dat niet snapt zal ik je maar niet kwalijk nemen.

23 november 2014 om 13:45

Richt je dan daar op ipv alleen maar zuur uitlokkend gedrag te produceren.

23 november 2014 om 00:12

haha geloof je het zelf ?
jullie ebben enkel dankzij blom gewonnen en dan ook nog klagen, echt diep triest.

23 november 2014 om 10:34

Jij bent degene die echt triest is, heeft een clubje in de marge die al jaren er niet toe doet, en komt dan elke keer zuur reageren op Ajax-topics.

23 november 2014 om 01:38

Die scheids heeft er voor gezorgd dat die tweede helft makkelijker ging.

23 november 2014 om 01:42

Ja, door de juist beslissing te nemen bedoel je toch? Ga niet ontkennen dat het Ajax goed uitkwam.

23 november 2014 om 02:02

Ach, die eerste leek mij duidelijk. Maar de tweede was behoorlijk zwaar bestraft. Een vrije trap was voldoende.

23 november 2014 om 11:11

het was ajacied blom dus dan weet je dat ajax bevoordeeld wordt, zeker als ze zo slecht spelen als gister en dreigen om punten te verspelen.

Hoe durft ie. Klagen over her mislopen van een vijfde traffer terwijl je de hele avond alles mee had. Hij zit daar wel op zijn plek.

23 november 2014 om 11:30

david: Inderdaad dat eeuwige geklaag en gejank past wel bij dat clubje.

23 november 2014 om 09:27

Niet het beste in de Nederlandse taal!! Wat staat er toch allemaal?

Beklaagd Frank de Boer zich dat de scheids 3 minuten te weinig bijtrekt, omdat daarin mogelijk nog een Ajax goal had kunnen vallen?
Kom nou Frank, je speelt niet met een Duits team.

Het grootste probleem ligt ook achterin dit jaar. Moisander die veel aan de bal is heeft een erg slechte inspeel pass naar het middenveld. Zijn lange ballen waren wel redelijk. Maar door die inspeel pass naar het middenveld loopt het middenveld meer achter de bal aan om hem te veroveren ipv er iets mee te doen

Nou dat is wel een beetje de omgekeerde wereld hè?
Absoluut slecht spelen (geen verwijt, kan gebeuren) en dan door tegenstander en scheids in het zadel geholpen worden en dan nog lopen mopperen ... pffff, dan heb je wel ballen.
Laat ik het zo zeggen: als PSV morgen ook bagger is, dan hoop ik dat het de onzen ook zo meezit en dat Cocu dan de ballen zal hebben om te zeggen dat ze mazzel hebben gehad.

Natuurlijk is dit belachelijk. Het is de taak van de 4de official om de extra tijd bij te houden, en dan krijg je zo een laffe 2 minuten. Iedereen die zeurt dat Ajax mazzel had kent de spelregels niet.

Ajad speelde als een natte krant, maar op het eind telt alleen het resultaat, en die was zeker niet onverdiend.

23 november 2014 om 09:30

Als de regels voor een penalty hetzelfde is gebleven, dan had het 0-2 gestaan. Maar dat neem ik je niet kwalijk, je was waarschijnlijk even naar de toilet.

23 november 2014 om 11:31

ze worde zo vaak bevoordeeld dat ze het zelf niet meer zien.

Ik vind het iedere keer toch wel bijzonder hoe zowel mede ajacieden als psv'ers, feyenoorders etc., het zo moeilijk vinden om objectief te zijn.

Ajax was gewoon echt slecht. Blom had een penalty moeten geven en 2-0 had Heerenveen niet meer weg gegeven waarschijnlijk. Niet omdat Heerenveen zo goed was, maar ajax inspiratieloos. De Roon en Van de Berg hadden rood moeten hebben en de penalty van ajax was onterecht. Daarnaast was de blessuretijd echt irreëel. Kortom, zeer matige scheids.

3 punten in de tas en door. Lichtpuntjes waren Kishna en Van Rhijn. De Boer moet er een machine van maken die iedere wedstrijd wint met 4-0, zoals Real. In de Champions League kan het wel, moordend tempo en enorme druk, dan ook in de competitie.

Nou hadden we vandaag absoluut geen recht op een 5de doelpunt, maar het is inderdaad wel zo dat er beter had moet worden opgelet met de tijd. Ik snap best dat scheidsrechter duels affluiten die tijdig beslist zijn, hoewel de regels dat niet voorschrijven is het een soort ongeschreven gedragscode wedstrijden die lang en breed beslist zijn niet tot de seconde uit te spelen.

Maar op het moment dat we praten over een blessuretijd die misschien wel 6 minuten had moeten duren, dan is 2 minuten wel een beetje karig. Maar goed, het paste ook keurig in de wedstrijd dat de arbitrage dit verkeerd beoordeelde, want het was niet zo best wat Dhr. Blom en zijn assistenten lieten zien. Ik moet ook zeggen dat hun niet zo'n succesvolle optreden voor Ajax gunstig uitpakte.

Een matig optreden van Ajax, 3 punten en een aardig uitslag : ik kan er wel mee leven zo.

Kap met zeuren Frank!!!! Ajax had weer veel aan de scheidsrechter te danken. Ajax wint tegenwoordig alleen als ze een man meer op het veld hebben staan. Jij moet eens weggestuurd worden wegens dat onterechte constante geklaag terwijl je Blom weleens een bos bloemen en een doos chocolade mag sturen omdat hij wil dat Ajax kampioen wordt en dat weer heeft bewezen.

23 november 2014 om 08:10

Moet je nou huilen?

Het typeert Frank de Boer dat hij na een wedstrijd waar heel slecht werd gespeeld en alles meezat qua arbitrage dat je dan nog begint te zeuren over een paar minuten extra. Steek je hand in eigen boezem en wees eens blij met de arbitrage.

De Boer begint steeds meer onzin uit te kramen. Gaan zeuren over de extra tijd terwijl je al een heel goedkope penalty hebt gekregen? Als er een ploeg deze wedstrijd niets te zeuren had, was het Ajax wel. Sowieso zijn zijn analyses steeds minder realistisch het laatste jaar.

Zeker Frank. Die bonus had je ook nog willen hebben? Rot een eind op man. Wees blij dat Blom vandaag floot, dat heeft je drie onverdiende punten opgeleverd!!!

Is dit een grap? Ajax mag van geluk spreken hier. 2 makkelijk gegeven kaarten aan Slagveer kost Heerenveen misschien wel de punten, Heerenveen had daarnaast misschien wel een penalty moeten hebben toen Veltman als ik me niet vergis Uth raakt en de bal helemaal niet, en daarna ook nog eens een penalty gekregen wat helemaal nergens op sloeg en dan nog gaan zeuren over de extra tijd ook, wat een grap.

De Boer kan beter vraagtekens zetten bij het vertoonde spel van Ajax. Een uur lang had Ajax niets in te brengen tegen Heerenveen. Wanneer een tegenstander Ajax fysiek onder druk zet zakt het complete elftal door de ondergrens. Schandalig dat de kruidenier De Boer zich beklaagt over te weinig extra speeltijd en niet over het vertoonde spel van zijn pupillen.

Terechte opmerking van de Boer!
Beide clubs hebben 3X gewisseld in de tweede helft, de regel is 30 sec extra tijd per wissel, dus al drie minuten. Dan ligt vd Berg minimaal 5 minuten op de grond met een blessure, dat maakt 8 minuten.
Dan nog het onnodig stilleggen van het spel bij een bloedneus, weer minimaal een minuut ,dus 9.
Dan vergeet ik nog even het vele tijdrekken van Heerenveen.

Dat je niet alle 9 bijtrekt is al gek, maar 2 minuten is natuurlijk ronduit belachelijk!

Lekker makkelijk om de scheids de schuld te gaan geven van dat jullie niet meer hebben gescoord! Het hele team liet het zoals wekelijks weer afweten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren