Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'PSV laat zich niet meer inhalen en gaat als koploper nieuwe kalenderjaar in'

Laatste update:

PSV had in de zomer de kans om Memphis Depay voor veel geld te verkopen, maar hield de sterspeler binnenboord, omdat het dit seizoen eindelijk weer eens kampioen van Nederland wil worden. De ploeg van Phillip Cocu is in ieder geval goed op weg: PSV staat na twaalf speelronden bovenaan in de Eredivisie. Achtervolger Ajax heeft op het moment vier punten minder.

/

Voor de winterstop zijn er nog vijf competitiewedstrijden te spelen en de bezoekers van Voetbalzone verwachten niet dat PSV zijn voorsprong in 2014 nog uit handen gaat geven. In de afgelopen dagen kon men op onze frontpage reageren op de poll 'Nog vijf speelronden: welke club wordt winterkampioen?' en in totaal brachten bijna 12000 bezoekers hun stem uit. Liefst 69 procent denkt dat PSV als lijstaanvoerder het nieuwe jaar in zal gaan.

20 procent stemt op Ajax, terwijl 8 procent gokt op Feyenoord en de resterende 3 procent denkt aan FC Twente. Twente en Feyenoord staan momenteel op een gedeelde derde plaats en hebben negen punten minder dan PSV, maar beide ploegen spelen voor de jaarwisseling nog tegen de koploper. Feyenoord moet op 30 november naar Eindhoven; Twente gaat op 14 december langs bij PSV.

Resterend programma van de top vier in 2014:

PSV:
23 november: FC Groningen (uit)
30 november: Feyenoord (thuis)
06 december: FC Dordrecht (uit)
14 december: FC Twente (thuis)
20 december: Go Ahead Eagles (thuis)

Ajax:
22 november: sc Heerenveen (thuis)
30 november: ADO Den Haag (uit)
06 december: Willem II (thuis)
14 december: FC Utrecht (thuis)
21 december: Excelsior (uit)

FC Twente:
23 november: PEC Zwolle (uit)
30 november: FC Groningen (thuis)
07 december: Vitesse (uit)
14 december: PSV (uit)
21 december: Willem II (thuis)

Feyenoord:
22 november: FC Dordrecht (thuis)
30 november: PSV (uit)
06 december: Excelsior (uit)
14 december: AZ (thuis)
21 december: NAC Breda (uit)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van mij mag PSV ook als kampioen de winterstop ingaan. Dat boeit namelijk niet. Het gaat erom welke club na 34 wedstrijden bovenaan staat en ik heb alle vertrouwen in mijn club. Waar PSV afhankelijk is van vooral Depay kan Ajax op meerdere spelers leunen en, ondanks dat ik Depay werkelijk geweldig vind, verwacht ik dat hij nog wel een mindere periode gaat krijgen of overbelast raakt.

19 november 2014 om 07:11

Op welke spelers kan Ajax nu leunen? Ik zie geen enkele echte sterkhouder in dat elftal.

19 november 2014 om 07:33

@bvrunschot

Welke seizoen heb je Ajax op spelers zien leunen, Ajax is afgelopen seizoen kampioen geworden door de visie en manier van voetballen daardoor halen ze gewoon punten binnen ook al winnen ze maar met 1 doelpunt verschil, er zullen zeker wel wat spelers belangrijk gaan worden, maar Ajax heeft geen Depay of Wijnaldum nodig om kampioen te worden, tuurlijk zijn er belangrijke spelers als Klaassen die waarschijnlijk ook sommige wedstrijden belangrijk gaat zijn, maar Ajax is echter niet afhankelijk van een paar spelers maar puur afhankelijk van de visie

19 november 2014 om 07:38

Afgelopen seizoen is Ajax kampioen geworden door de steken die de rest liet vallen

19 november 2014 om 07:47

Zoals de toekomst zegt, Ajax kan op meer spelers leunen, dus de vraag op welke spelers dan want ik heb bij Ajax dit seizoen nog geen echte spelers gezien die het elftal mee op sleeptouw nemen als het nodig is. Nu heb ik niet alle wedstrijden van Ajax gezien dit seizoen dus vandaar mijn vraag...

19 november 2014 om 07:53

Zo wordt iedereen in elk land kampioen, als de rest geen steken laat vallen wordt je geen kampioen. Als je de meeste punten hebt wordt je kampioen.

19 november 2014 om 07:57

Ja je wordt per definitie kampioen door misstappen van de concurrentie shanky. En als je tegenstander geen fouten maakt win jij geen wedstrijd.

PSV geeft de koppositie voor de winterstop absoluut niet meer uit handen. Ja maar dan, ja maar dan. De voorsprong is klein en het voorjaar is doorgaans voor Ajax. Als de temperatuur weer wat aangenamer wordt gaat de machine van de boer soepel draaien. En als een team soepel draat leidde dat er de afgelopen 7 jaar toe dat in Eindhoven een drol tegen de ventilator werd geslingerd. Geen garantie voor de toekomst natuurlijk maar Ajax heeft in slechtere posities verkeerd in jaren dat ze de schaal pakten. We gaan het zien.

19 november 2014 om 08:01

@luuk91 zo wordt de kampioen toch altijd kampioen haha

19 november 2014 om 08:01

Ieder jaar wordt er een club kampioen omdat de rest steken laat vallen. Als je kampioen wordt ben je gewoon de meest constante van allemaal.

19 november 2014 om 08:04

@bvbrunschot

Ik denk dat de toekomst bedoeld dat Ajax gewoon meer een team is en meer op het elftal bouwt (dus meerdere spelers) dan alleen afhankelijk zijn van 2 a 3 spelers, bij Ajax is iedereen belangrijk van keeper tot spits, bij Psv is een Depay toch wel belangrijker dan een Zoet.

19 november 2014 om 08:23

2 á 3 spelers? Ik denk dat qua afhankelijkheid we moeten denken aan Wijnaldum, Memphis, de Jong, Maher, Guardado, Hendrickx en Willems.
Dan kom ik op 7.
Arias of Brenet hebben het tot nu toe niet echt geweldig gedaan, Rekik en Bruma zijn niet slecht, maar te wisselvallig om echt op te kunnen leunen. Zoet zit even in een dipje en Narsingh is ook te wisselvallig en valt te vaak tegen.

19 november 2014 om 08:24

@luuk91

Dat is natuurlijk een heel goedkoop argument. Iedere kampioen overal ter wereld wordt kampioen doordat de andere tegenstanders steken laten vallen.

19 november 2014 om 08:29

Jij noemt nu 4 middenvelders waar sowieso 1 niet van gaat spelen hoe kan je dat sterkhouder zijn??

PSV gaat weer tegen de kleintjes puntjes verspillen en Ajax wordt alleen maar beter. 5 op een rij voor Ajax 100%

19 november 2014 om 09:10

Dat is natuurlijk onzin. Psv heeft juist een echt team dit jaar. Ook toen depay wegviel speelde ze nog goed. Psv heeft een veel sterkere ploeg dan Ajax. Ik hoop dat Ajax kampioen wordt maar ik denk toch echt dat Psv de grootste kans maakt.

19 november 2014 om 09:40

Nou Luuk hebje dat helemaal zelf bedacht? Leg mij eens uit hoe je nog anders kampioen kan worden?

En als je ermee bedoeld dat ajax onterecht kampioen zou zijn geworden, wie verdient het dan meer? En waarom? Omdat ze minder punten hebben gepakt?

19 november 2014 om 10:09

Ajax zet na de winterstop gewoon een goede reeks neer. En als de concurrentie dan punten laat liggen dan word je kampioen, ze wisten in belangrijke duels de punten te pakken

19 november 2014 om 10:37

Dat geld voor elke kampioen, anders wordt je geen kampioen.
En dit horen we ook al 4 jaar!!!
Wordt een beetje eentonig niet?!?!?

19 november 2014 om 11:29

@stinnah, hoezo is PSV veel sterker dan Ajax? Het collectief van Ajax is nog altijd sterker dan dat van PSV. PSV heeft een aantal sterke spelers(depay en Wijnaldum) die Ajax niet heeft. Dat is momenteel het verschil. Ajax heeft(net als de afgelopen 4jaar) een betere verdediging. Dat ga je terug zien in de tweede seizoenshelft.
Ik kijk al uit naar 1 maart PSV Ajax. Tegen die tijd loopt Depay naast zijn schoenen omdat hij er al 30 heeft ingeschoten en tijdens die wedstrijd vernederd wordt de Van Rhijn.

19 november 2014 om 17:12

Heel eenvoudig Henk-80. Ze zijn alle vier zo'n beetje even goed en de 3 die spelen zijn sterkhouders.

19 november 2014 om 20:46

Sommige wedstrijden leunt Ajax wel degelijk op spelers.
Schone, Klaasen of El Ghazi hebben allemaal wel eens een wedstrijd bepaald.

19 november 2014 om 07:16

PSV is helemaal niet zo afhankelijk van depay als je denkt. Zolang het vertrouwen er maar is en het mentaal goed in de koppies zit winnen ze hun wedstrijden wel. Ajax moet ook nog eens uit naar PSV, dus schat je kansen nou maar niet al te hoog in. Vind Ajax ook een vrij kleurloos elftal hebben dit seizoen. Geen echt leuke spelers, waar je voor naar het stadion komt, iedereen speelt netjes in dienst van t elftal.

19 november 2014 om 08:25

Enige uitzondering wat mij betreft is Schöne, maar verder idd kraak nog smaak. Maar goed, ze doen wel gewoon nadrukkelijk mee voor de titel.

19 november 2014 om 09:01

Nou ik geniet wekelijks in het stadion van El Ghazi, Klaassen en Milik (als hij invalt of in de basis staat). Maar ja smaken verschillen. Gecombineerd met Schone hebben we 4 spelers die wekelijks kunnen uitblinken. Vooral El Ghazi vind ik een verademing. Eindelijk weer eens een vleugel met durf in zijn spel.

19 november 2014 om 10:07

@lee112: Ik geniet van Wijnaldum, Memphis, de Jong, Maher, Guardado, Hendrickx en Willems. Dan kom ik op 7. ;-))))
El Ghazi snap ik, maar ook hij is erg wisselvallig. Milik is natuurlijk veel beter dan Sighurtson (zet die laatste dus maar snel weer terug in de basis ... hahahaha) En Klaassen, tja sorry, is niet lullig of provocerend bedoelt, maar ik snap dat gehype rond hem niet zo goed. Ik zie het niet zo, vind hem vrij onopvallend spelen. Maar goed ook onopvallend kun je van grote waarde zijn voor je ploeg natuurlijk.

19 november 2014 om 10:20

Schöne kan ik nou behalve een paar vrije trappen totaal niet van genieten. Rudeboy65, dat jij kan genieten van je eigen spelers is natuurlijk logisch. Van Depay, Wijnaldum en Guardado kan ik ook genieten. Maar zeggen dat je geniet van de Jong, Maher, Hendrix en Willems is het hetzelfde als je geniet van Sightorsson, Serero, Riedewald en Boilesen. Allemaal redelijke spelers, maar niet van het niveau dat Ajax en PSV moeten nastreven. Hoewel sommigen dat niveau in de toekomst nog zouden kunnen halen natuurlijk.

19 november 2014 om 12:50

Wat een onzin zeg, die jongens van PSV zijn echt beter dan die jongens van Ajax die je opnoemt. De Jong wordt echt steeds beter en laat heel het elftal beter voetballen. Kun je van die ijslander niet zeggen he . Willems blinkt ook veel vaker uit dan Boilesen. Riedewald heeft echt nog zo goed als niks laten zien. Hendrix is een hele degelijke speler voor zijn leeftijd. En Serero en Maher, op dit moment niet veel verschil. Maar ik denk dat Maher meer toekomst heeft.

19 november 2014 om 14:15

@rudeboy65. Als jij niet ziet wat voor potentie Klaassen heeft snap je weinig van voetbal. Heeft veel meer talent dan dat bij PSV op het middenveld staat. Net zo uitzonderlijk talent als Depay.

19 november 2014 om 16:38

@ Teesboer

En alsnog doet SIg qua goals (hoe slecht hij wel niet speelt) niet onder voor Luuk. Dus zo geweldig vind ik hem echt niet. Bij Ajax zal hij de 1 na de andere kritiek ontvangen (in de Ed)

@rudeboy65.

Ik geef gewoon aan van wie ik geniet. ik ben best wel kritisch wat dat betreft. Dat jij van meer spelers geniet bij PSV zegt niets. Misschien dat jij de lat lager legt. Schone noem jij bijvoorbeeld bij Ajax. Als er 1 iemand slecht speelt is hij het wel. Leuk dat hij scoort, maar voor hem ga ik in ieder geval niet naar het stadion.

Ik kan wel genieten van Klaassen, zo slim, zoveel overzicht. Houdt het spel altijd simpel. Ook laat hij Milik goed renderen. Prima speler. Gini speelt al veel meer seizoenen in de ED dan Klaassen en zoveel verder dan Klaassen vind ik hem echt niet. Qua veldspel vind ik hem zelfs minder dan Klaassen. Fysiek heeft hij wel een voorsprong.

19 november 2014 om 17:15

Sorry Vincfred, maar de vergelijking die jij maakt vind ik niet terecht. Alle vier de PSV-ers zijn beter dan de ajacieden die je noemt. Veel beter zelfs. Maar goed, dat is niet bepalend voor de titel denk ik. Als ze bij ajax meer een team zouden zijn dan Psv, dan geef ik hen meer kans.

19 november 2014 om 17:19

Ah. Dus dat is het Vak403. Ik zie het anders dan jij en dan ben ik het die geen verstand van voetballen heeft. OK, duidelijk. Opgelost. Hahahaha.

Zou het niet leuker zijn om te proberen je gelijk te bewijzen? Ik zie Klaassen eigenlijk nooit domineren, hij zal niet snel tot Motm worden gekozen denk ik. Hij is zonder meer een heel aardige middenvelder, maar wat mij betreft niet meer dan dat. Op dit moment vind ik Maher toch echt beter. Natuurlijk, ik zal je voor zijn: mijn bril is niet geheel blanco.

19 november 2014 om 18:01

Zet die bril dan af en kijk een aantal wedstrijden van Klaassen. Hij staat trouwens dik bovenaan wat betreft gegeven assists in Nederland. Dus qua cijfers wel degelijk belangrijker dan een matige Maher.

19 november 2014 om 18:24

Rudeboy

Daar verschillen de meningen dan, ik vind die vier Psv-ers helemaal niet beter. En al helemaal niet veel beter, maar een ieder zijn mening natuurlijk.

20 november 2014 om 08:44

De goals van Maher tellen we dan voor het gemak maar even niet mee?

19 november 2014 om 07:34

PSV draait niet alleen om depay toen hij geblesseerd was won PSV ook gwn




19 november 2014 om 08:27

Toen verloren ze 3 wedstrijden!

19 november 2014 om 09:14

Het gaat erom dat Depay maar nauwelijks de helft van de wedstrijden mee heeft gespeeld en ze toch eerste staan. Moet je nagaan als hij fit blijft. Psv heeft al flink wat blessureleed gehad met de Jong, Depay, Wijnaldum en Guardado.

19 november 2014 om 07:41

De toekomst, iedereen loopt maar te roepen dat Psv kampioen gaat worden. Ze hebben wel het beste materiaal van Nederland, maar wij de beste coach. En ik denk dat zijn ervaring, in onze favoriete tweede seizoenshelft doorslaggevend zal zijn.

19 november 2014 om 08:19

Sulejmani... even voorop... Ajax kan gewoon kampioen worden. Maar wat ik frapant vind is dat Ajacieden blind vertrouwen hebben in de tweede seizoenshelft. Volgens mij had PSV ook een ijzersterke tweede seizoenshelft, maar was het gat simpelweg niet meer te dichten voor Psv.
Het grenzeloze vertrouwen in 'de tweede seizoenshelft' is gebaseerd op het verleden en jij kent dat zinnetje wel dat ze bij beleggingen uitspuwen.

19 november 2014 om 09:12

Omdat Frank zijn manier van spelen (hoe saai velen het ook vinden), vaak beter en beter wordt naarmate de wedstrijden vorderen. ik vind het in ieder geval geen toeval meer. Gecombineerd met het feit dat een groot deel van de Ajax selectie gewoon weet hoe het is om kampioen te worden schat ik de kansen voor Ajax hoger in.

19 november 2014 om 14:21

@lee. Ben het met je eens. PSV moet maar laten zien dat ze het beste materiaal hebben. Dat hebben immers al jaren en toch geen kampioen worden. Met de druk omgaan zal voor PSV het moeilijkste worden. Dat voorbeeld hebben we twee jaar geleden gezien toen Ajax won in Eindhoven. Toen hadden ze een nog beter elftal met Mertens, strootman, toivonen, van Bommel etc.

19 november 2014 om 15:35

@ Entombed

Wat hierboven gezegd wordt over de speelstijl die steeds duidelijker terug te zien is beaam ik. Ook het verhaal over de druk die erbij komt kijken werkt in het voordeel van Ajax.

Het spel van Ajax wordt vaak gedurende het seizoen beter en de resultaten ook. Puur doordat belangrijke spelers in de zomer vervangen moeten worden en vervangers moeten wennen aan het spel (voor nieuwkomers) of het niveau in combinatie met het aantal wedstrijden (voor jeugdspelers die doorstromen). Ook het rouleren van De Boer komt dan mooi uit, omdat iedereen fit/klaar is voor de eindfase van de competitie.

Misschien dat de druk die bij een strijd om de titel komt kijken jouw als een broodje aap verhaal lijkt, maar het kan toch geen toeval zijn dat de ploegen die lange tijd met Ajax concurreerde op het eind steeds steken lieten vallen als zij bovenaan konden komen? Daarbij zorgt die kampioensdruk nu voor problemen bij concurrenten, maar Ajax heeft daar ook flink last van gehad toen het jaren geen kampioen werd. De Ajax supporters verlangde toen zo naar de titel, er werd toen zo'n druk op de groep uitgeoefend; sommige spelers lijden daaronder. Dat zal bij een topclub als Psv, die de afgelopen jaren ook geen kampioen is geworden, niet anders zijn denk?

Deze twee dingen spreken in het voordeel van Ajax, maar er zijn natuurlijk ook zat dingen die in het voordeel van jouw club spreken; jullie hebben weer een goed team met potentie, de trainer maakt een stabiele indruk en er is een duidelijke drive in de spelersgroep.

19 november 2014 om 18:27

Entombed

Achja, ik heb gewoon veel vertrouwen in mijn team en vooral coach. En natuurlijk geeft een tweede seizoenshelft geen garanties, maar ik heb een vertrouwen in een goede afloop voor mijn cluppie. En mocht dat deze keer niet geburen, en zijn jullie de beste dan is dat terecht en kun je mijn felicitaties verwachten. En al vier jaar hoor ik dat jullie de beste spelers hebben, en al vier jaar spelen wij het best in de tweede seizoenshelft dus waarom niet deze keer.

19 november 2014 om 07:49

Klopt. Na 34 speelronden is er pas duidelijkheid. Maar om nu te zeggen dat PSV afhankelijk is van Depay? Nee, niet echt. Depay speelt de afgelopen week echt heel slecht. Hij heeft enorm veel balverlies en verdedigd daarna niet echt mee. Natuurlijk heeft hij geniale acties waardoor hij zomaar uit het niets een doelpunt maakt maar laatste weken is het niet echt top. Dit zal tot de winter wel blijven denk ik. Zeker na deze enorm slechte interlandweek. Daarnaast het verschil tussen Ajax en PSV dit seizoen vindt ik dat PSV net wat overtuigender speelt. De drang naar voren is prioriteit één. Bij Ajax spelen ze verzorgd voetbal waardoor je er ook doorheen komt en goals maakt. Allebei succesvol blijkt wel. Alleen ben ik van mening dat als je in de eerste helft al 2/3 - 0 voorstaat je al een mentale tik uitdeelt naar de tegenstander waar Ajax vaak 1-0 voorstaat. Ik denk dat dit misschien nog nslecht kan uitpakken. Daarnaast ben ik het niet echt eens met je stelling dat Ajax niet afhankelijk is. Ik vind toch echt dat Schöne wel heel erg belangrijk is op dit moment. Zo ook Klaassen is belangrijk. Missen zij deze 2 ben ik benieuwd hoe het spel zal lopen. Met alle respect voor Serero/ Andersen of Duarte. Maar deze zijn toch echt heel wat klasses lager dan Schöne en Klaassen.

19 november 2014 om 15:24

PSV is wel afhankelijk van Depay, gezien de resultaten tijdens zijn blessure (direct verlies tegen Zwolle, daarna ook tegen Heerenveen, in Europees verband verloren en nipt gewonnen van de huidige nummer 12 in de Portugese competitie). PSV is echt wel afhankelijk van Depay en ondanks dat hij nu niet in vorm is, is hij alsnog erg bepalend voor de resultaten.

Verder is het ook niet verkeerd om afhankelijk te zijn. Bijna iedere Nederlandse club zou afhankelijk worden van Depay, omdat hij er zo ontzettend veel bovenuit steekt dat bijna alle ballen naar hem gespeeld worden (al valt dat bij PSV ook mee, is meer bij wijze van spreken).

Bij Ajax vergeet je El Ghazi als deels belangrijke speler te noemen en ik heb er ook wel vertrouwen in dat Milik bepalend kan worden, maar beiden zijn nog jong en kunnen een terugval krijgen. Verder vind ik Cillessen ook een bepalende speler, want zo'n degelijke doelman pakt gewoon punten ondanks zijn foutjes twee weken (?) terug. En zo kan ik bij PSV trouwens ook Wijnaldum en Maher noemen

Over die ruimere uitslagen; ik wil het liefst ook met ruime cijfers winnen en zo vroeg een voorsprong hebben dat de tegenstander zich al kansloos voelt, maar dat PSV grotere overwinningen behaalt is de afgelopen jaren altijd al zo geweest.

PSV heeft, zoals vaak de afgelopen jaren, op papier een geweldige selectie met veel potentie, een goede seizoenstart, ruime overwinningen.. Maar om de een of andere manier is de tweede seizoenshelft vaak anders voor jouw club. Vraag me niet waarom, want ik weet het ook niet.. Ik ben benieuwd en zou het PSV zeker gunnen na het geweldige beleid onder Cocu, maar hoop natuurlijk op mijn club

19 november 2014 om 08:36

PSV gaat die titel nooit pakken dit seizoen veel te lastig schema vanaf januari. FEY en TWE uit, ze moet ook nog naar Vitesse en AZ. Laat me zeggen ze hebben nog veel toppers buitenshuis.

19 november 2014 om 08:42

Ajax uit werd ook opgerold door psv..laat feyenoord maar vol aanvallen in de kuip net als tegen ajax, krijgen ze ook pak slaag op de counter.

19 november 2014 om 09:07

Met dank aan een waardeloos spelende Boilesen die tot 2 keer toe niet wist dat Narsingh snel was...zo leek het tenminste....
Nelom is dit seizoen sowieso verdedigend beter en kan ook aardig sprinten. Ik denk niet dat hij zich 2x zo laat verassen door een met alle respect normale vleugel als Narsingh.

Als Feyenoord in de Kuip zo speelt vs PSV als hoe ze speelden vs Ajax, dan weet ik eerlijk gezegd zeker dat ze de 3 punten in de Kuip behouden. Ajax had echt heel erg veel geluk in die wedstrijd.

Voor de rest denk ik wel dat PSV wint bij Twente/az en ook thuis vs Ajax.

19 november 2014 om 11:17

Volgens mij kan je dat beter de hele ajax verdediging aanrekenen want wat veltman en moisander waren aan het doen bij de goal van jozefzoon.

19 november 2014 om 10:35

Ik denk dat psv niet als eerste de winterstop in gaat, aankomend weekend gaan ze punten laten liggen bij Groningen, Feyenoord zal weer aan een 10-0 verlies herinnert worden dus die zijn tot op het bot gebrand om te winnen. En dan komt Twente nog op bezoek. Ik zie Ajax met 1 punt voorsprong de winterstop in gaan. Draait stukken beter op het moment.

Verder denk ik dat PSV en Ajax dit seizoen redelijk gelijk zijn. Dit PSV is het beste van de afgelopen 4 jaren. Het zal er om gaan spannen.

19 november 2014 om 11:01

PSV afhankelijk van Depay? Toen Depay geblesseerd was heeft PSV ook alles gewonnen. Dat is onzin dus. Dat Depay een lastige westrijd in zijn eentje kan beslissen is zeker waar.

19 november 2014 om 15:11

Tegen Zwolle werd verloren toen Depay na 18 minuten afhaakte en twee weken later verloor PSV zonder Depay van Heerenveen. In diezelfde periode verloor PSV ook een Europese wedstrijd van een Russische club zonder Depay en won men nipt van de huidige nummer 12 van Portugal..

Het is dus niet gek dat ik de conclusie trek dat PSV zonder Depay of met een Depay in slechte doen direct een mindere resultaten behaalt.

20 november 2014 om 01:39

Nee, jij trekte eerder de conclusie dat PSV afhankelijk is van Depay. En dat is niet waar. PSV kan ook wedstrijden winnen zonder Depay. Dat Depay in sommige wedstrijden het verschil kan zijn tussen 3 punten of 1 punt ga ik niet ontkennen, maar het elftal draait ook gewoon uitstekend zonder hem.

19 november 2014 om 18:39

We hebben het niet alleen van Depay we hebben genoeg sterkhouders als Wijnaldum-Guardado-Zoet-Maher soms kunnen we ook vertrouwen op Willems als tie in goede doen is.

Bij Ajax zie ik alleen soms Schone en het meest Cillesen het elftal dragen

19 november 2014 om 20:11

Zoet is alles behalve goed. En willems in zijn goede doen? Die jongen speelt zijn beste seizoen tot nu toe.

De wedstrijden tegen Groningen, Twente en Feyenoord zie ik PSV niet even makkelijk winnen hor. Onderschatten we ze daar niet bij?

Benieuwd hoeveel punten ze kunnen halen uit de komende 5 wedstrijden. Verwacht dat Groningen uit de lastigste pot wordt.
Verder zou het mooi zijn als Ajax,PSV en Feyenoord alle 3 overwinteren. Toch een reeële kans op dit moment.

Het is een feit dat de winterkampioen in de eredivisie vrijwel nooit de kampioen oplevert..dus...boeien.
We zullen zien wie er aan het einde bovenaan staat.
Vind overigens de opmerkingen hierboven als dat Ajax geen goede spelers heeft alleen eengied team erg kortzichtig. Heb namelijk het idee dat zowel Ajax als PSV dit jaar gewoon een zeer jonge en talentvolle ploeg hebben en we zullen zi3n wie van de spelers.de volgende stap.zullen maken van talent naar waardevolle basis kracht.

19 november 2014 om 12:01

Dat is helemaal geen feit. Wellicht de laatste jaren maar over het algemeen niet.
Kan me herinneren dat Feyenoord onder Van Marwijk een keer winterkampioen was en toen geen kampioen werd. Dat was toen al lang niet voorgekomen.

Bericht december 2008:
De afgelopen 20 jaar werd de winterkampioen uiteindelijk zestien keer ook landskampioen. Het ging dus slechts in vier gevallen mis.

Maakt allemaal niet veel uit. Ik heb nog nooit een club zien rondrijden met een bus waarop stond "winterkampioen 2014" of zo.

Het is na 34 speeldagen dat de prijzen worden uitgereikt en die weg is dus nog lang.

Depay kan alsnog vertrekken in de winter, je weet nooit dat er een belachelijk hoog bod binnenkomt. Dan kunnen ze in principe nog 'neen' zeggen, maar als Depay dan wél weg wil, dan zal ie vervelend beginnen doen.

Depay kan ook langdurig geblesseerd geraken of minder goed beginnen spelen.

En PSV is meer dan Depay alleen dacht ik zo. Ook met de andere schakels kan er van alles gebeuren.

19 november 2014 om 11:20

Hetzelfde geld toch ook voor de andere ploegen? Schone kan een doodschop krijgen en een half jaar eruit liggen. Vermeer wordt neergetorpedeert en ligt er een jaar uit. Dat geldt niet alleen voor psv, maar je doet nu net alsof depay het enige is wat psv heeft van kwaliteit maar wijnaldum, guardado, de jong, willems en hendrix/maher zijn ook ontiegelijk belangerijk dit seizoen.

19 november 2014 om 12:05

Rombomcu,

Ik kan niet anders dan u bijtreden.

Daarom dat er ook stond:

" Het is na 34 speeldagen dat de prijzen worden uitgereikt en die weg is dus nog lang."

Ja leuk, winterkampioen...

Bij Groningen en Dordrecht uit zie ik PSV wel drie punten pakken, tegen Twente en Feyenoord zal dat een moeilijker verhaal gaan worden.

Psv staat bekent om de dip na de winterstop. Het gaat erom wie er na 34 wedstrijden boven aan staat en niet wie er bij de kerst boven aan staat.

19 november 2014 om 08:26

PSV was vorig seizoen wel de ploeg met het meeste punten uit de tweede seizoenshelft hoor.

19 november 2014 om 08:40

De uitzondering die de regel bevestigd.
Het is natuurlijk vrij onbelangrijk wie er bovenaan staat met de kerst. Psv heeft onder Koeman bij de winterstop ooit eens 10 punten voorgestaan en werd uiteindelijk geen kampioen.

19 november 2014 om 11:00

Ze werden toen gewoon kampioen hoor???

19 november 2014 om 08:45

Vormdip 2e helft maar wel meeste punten van alle clubs gehaald; tja wat een dip

19 november 2014 om 08:58

Nogmaals, de uitzondering die de regel bevestigd?

19 november 2014 om 12:56

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst 😉. Als iets drie keer gebeurt dan is het nog geen regel.

Lekker belangrijk wie er winterkampioen word..

Ik hoop en denk dat we nog heel dichtbij kunnen komen voor de winterstop, Ajax heeft in het begin vooral een erg lastig programma gehad. PSV krijgt nu nog de grootste overige kandidaten voor de titel (feyenoord, Twente) nog op bezoek en Groningen uit, Ajax heeft alleen aan ADO in Den Haag nog een taaie tegenstander. Het verschil is maar 4 punten, dus het kan nog best spannend worden.

Mijn maakt het ook niet uit als ze winterkampioen worden, maar we gaan binnenkort zien waar PSV echt staat. Ik denk namelijk dat ze niet als de nummer 1 de winterstop in gaan.

Kijk alleen al naar het verschil in klasse. Psv hoeft dit seizoen geen goede wedstrijd te spelen om een vitesse te verslaan. Kwaliteit scheelt dus heel veel

dom gelul allemaal

voor zelfde geld verliest PSV komende zondag in Groningen en speelt het thuis gelijk tegen feyenoord, dan staan ze 2 rondes verder al gelijk met ajax.

dan nog tegen twente thuis kun je ook punten verspelen

het kan alle kanten nog opgaan voor de winterstop he, dus niet maar blindelings vanuit gaan dat psv wel ff als nummer 1 de winterstop ingaat.

ze kunnen wel als 3e of 4e de winterstop ingaan, zegt ook niks, het gaat er om wie er na 34 wedstrijden bovenaan staat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren