Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brits voetbalmagazine licht Ajax door: 'Toekomst ziet er rooskleurig uit'

Laatste update:
/

Aan het begin van het huidige seizoen werden vraagtekens geplaatst bij de kwaliteit van de selectie die Ajax-coach Frank de Boer tot zijn beschikking heeft, maar de laatste weken beginnen steeds meer spelers zich te etaleren. Dat is ook het gezaghebbende Engelse voetbaltijdschrift FourFourTwo niet ontgaan. Daarin worden vier 'rising Ajax starlets' besproken.

De Britten denken dat Davy Klaassen, Lucas Andersen, Joël Veltman en Anwar El Ghazi een mooie toekomst tegemoet gaan. Zo wordt eerstgenoemde nu al betiteld als leider van het elftal. "Hij een technisch begaafde middenvelder die wordt vergeleken met Dennis Bergkamp, maar misschien is de vergelijking met Oscar van Chelsea treffender. Beide spelers leggen ongelofelijk veel energie in een wedstrijd."

/

Andersen wordt omschreven als een speler met een 'bepaalde elegantie', die echter nog werk te verzetten heeft op fysiek vlak. "Andersens creativiteit en vermogen om te combineren worden cruciaal voor Ajax in de maanden die nog komen." Volgens het magazine is Veltman onvervangbaar voor De Boer, al is er ook kritiek. "Het is soms net alsof Veltman het even helemaal kwijtraakt, waardoor hij op cruciale momenten in de fout gaat."

Ook over de voetbalkwaliteiten van El Ghazi bestaan geen twijfels, maar zijn mentaliteit is een aandachtspunt. "El Ghazi heeft zichzelf ontwikkeld tot een unieke verschijning in de aanval van Ajax. In de thuiswedstrijd tegen Barcelona stal hij de show met zijn dribbels nadat hij al had aangekondigd niet bang te zijn voor Jordi Alba." Ook Ricardo van Rhijn, Ricardo Kishna en Viktor Fischer worden kort genoemd. "De toekomst voor Ajax ziet er rooskleurig uit", concludeert men.

Wie van deze vier heeft de meeste potentie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moelijk serieus te nemen zoiets. Klaassen en El Ghazi hebben zeker de potentie, maar Andersen en Veltman? Die zijn kwalitatief niet goed genoeg. De eerste heeft techniek, maar daar is ook echt alles mee gezegd. Geen schot, geen goede afstandpass, geen body. Veltman is een veredelde middenvelder, heeft volgens men een goede pass? Ik zie het niet, maar als de meerderheid het zegt. Maar iedereen is er unaniem over eens dat hij verdedigend nooit een rol van betekenis zal gaan spelen.

18 november 2014 om 13:27

Dit is toch echt een vrij serieus magazine ja, niet een of ander roddelblad.

18 november 2014 om 14:16

Serieuze magazines kunnen ook eens een minder serieuze artikel bevatten.

18 november 2014 om 14:44

Het blad heeft ook geen ongelijk als je het afzet tegen de rest van de ajax selectie. Alleen houdt het blad er geen rekening mee dat Ajax een hele matige selectie heeft dit jaar.

18 november 2014 om 19:12

Wacht jij nou maar af met Veltman en Andersen afschrijven. Frank heeft vertrouwen in ze. Komt goed met die jongens.

18 november 2014 om 13:30

Laat maar jij bent weer zo een figuur die de first post wil hebben.

18 november 2014 om 13:36

Beste de discussie mijden, want je weet dat je eigenlijke reactie wishfull thinking was.

18 november 2014 om 13:37

Als hij dat was had hij wel een korter bericht getypt denk ik. Betekent verder niet dat ik het met alles eens ben.

18 november 2014 om 13:51

Had je zelf de eerste willen zijn? Onder elke post voortaan gemelk over de eerste post. Ga huilen.

On: ajax begint idd steeds meer te groeien en spelers etaleren zich daardoor meer. Potentie al om. Koppie goed houden en kan een zeer goed team worden

18 november 2014 om 14:18

Dat had hij ook.
Er staat ook bij aangepast.
Alleen de eerste vier woorden.
Dus ik vroeg waarom en daarna staat er deze lap tekst.
Beetje zielig vind ik zoiets.

18 november 2014 om 14:25

Eerste vijf. Daarnaast ben ik er niet mee eens en dus wil ik ik dat duidelijk maken en dat kan het beste als je bovenaan staat. Ik heb je geraakt zo te zien. Ik hou wel van discussies op zo'n vrije dinsdag.

18 november 2014 om 14:33

Geef Andersen de tijd om te ontwikkelen die jongen staat pas net in de basis..
Die jongen beschikt over zoveel talent

18 november 2014 om 14:39

Jammer dan dat het dinsdag is.

18 november 2014 om 14:51

Je hebt mij niet geraakt hoor.
Ik leg het ook niet uit aan jou maar aan de andere mensen.
Wat jij vind kan mij niks schelen.

18 november 2014 om 16:28

Daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat hij vijf woordjes invult en daarna pas de rest.
Dan reageer je op die vijf woordjes en daarna staat er zo een lap tekst.
Dat is gewoon kansloos.

18 november 2014 om 13:31

Nou dat is natuurlijk enorme onzin. Iedereen die Veltman elke week ziet voetballen kan zien dat Veltman best aardig kan verdedigen. Vorig jaar had hij de procentueel de meeste duels gewonnen van de hele Eredivisie. Zijn lengte is een probleem, maar dat valt een beetje te compenseren met goed staan en hoog springen. Dat doet hij over het algemeen vrij aardig. Fysiek word Veltman ook steeds sterker. Dit is pas zijn 2e jaar in het eerste van Ajax dus hij kan nog heel veel leren en beter worden, ik denk dat Veltman later een prima verdediger kan worden. Ik verwacht niet voor de absolute top maar net daaronder. Arsenal ofso.

18 november 2014 om 16:14

Veltman heeft vorig jaar procentueel niet de meeste kopduels gewonnen. Er waren een aantal spelers met een hoger percentage...

18 november 2014 om 16:44

Oke, hij kan niet in alles de beste zijn.

18 november 2014 om 13:32

Grappig dat je juist alle punten opnoemt die ze niet kunnen. Dit zijn tegelijkertijd ook de punten die het makkelijkst te verbeteren zijn. Zoals bij andersen bijvoorbeeld. Fysiek is makkelijk te trainen terwijl je techniek op deze leeftijd niet veel meer verbeterd. Zelfde geldt voor veltman waarvan je ook zegt dat hij fysiek tekort komt. 2 jaar naar de sportschool en hij ziet er heel anders uit terwijl hij wel al het mentale inzicht uitstekend beheerst. Dit is ook de reden dat er bij deze spelers veel potentie wordt gezien. Ze hebben de dingen die moeilijk zijn om te verbeteren al onder de knie door hun aangeboren talent. Al het andere behalve mentaal, techniek en in mindere mate snelheid valt veel makkelijker en sneller te verbeteren

18 november 2014 om 13:40

Een goede schot valt moeilijk nog te leren op deze leeftijd. Daarnaast zijn afstandpassjes onmogelijk om nog te leren. Ik heb Andersen dat nooit zien doen als middenvelder. Fysiek kun je trainen, maar als je naar Andersen's lichaam kijkt kun je niet ontkennen dat zijn lichaamsbouw niet geweldig in elkaar steekt. Dat zie je aan de breedte van zijn nek, zijn dun hoofdje. Dat valt gewoon moeilijk te trainen. Ik vind dat Veltman nog echt voor geen pepernoot kan verdedigen. Het ziet allemaal zo slapjes uit in duels en verliest veel kopduels.

18 november 2014 om 13:49

Motorisch zit die jongen geweldig in elkaar. Wat jij bedoelt is gewoon zijn lichaamsbouw. De zelfde bouw als Di Maria, en die houdt zich ook best aardig staande in de top.

18 november 2014 om 13:52

@memphis;

Ik vind dat je goede punten hebt. Ik moet wel zeggen dat ik wel vooruitgang zie bij Andersen. Vergeleken met vorig jaar is hij fysiek sterker geworden. Je kan goed zien dat hij deze zomer in fysiek heeft geïnvesteerd. Hij zal hier veel meer in moeten gaan investeren.

Mee gaan verdedigen moet hij inderdaad nog stappen gaan makken. Soms is hij hierin laks. Hij gaat niet met volle overtuiging duels in bij balverlies.

Ik moet zeggen dat ik hem aan de bal in Ajax 1 grote stappen heb zien maken. Hoe snel die jongen is aan de bal en hoe makkelijk hij aan de bal kan versnellen. Het inzicht. Hoe hij soms combinaties aangaat en oplossingen ziet. Deze jongen is aan het groeien. Ik ben heel benieuwd waar hij staat aan het einde van dit seizoen.

18 november 2014 om 13:55

Ja dat bedoelde ik, Di Maria is wel veel krachtiger/explosiever/snellere draaicirkel dan Andersen en dat heeft wel met motoriek te maken. Daarnaast zijn er weinig voetballers die zo technisch begaafd zijn als Di Maria. Kan me zo 1, 2, 3 niet een paar naast Messi. Dan kan je slechter zijn in de andere elementen van een voetballer.

18 november 2014 om 14:07

Een schot valt juist nog te trainen. Zie Van Rhijn. Als je gewoon elke dag 50 vrije trappen neemt, 50 keer van afstand op doel schiet en ook nog eens een stuk of 30 volleys doet dan wordt je schot echt wel beter. Een pass geven valt ook gewoon te trainen. Elke dag 50 keer een lange pass proberen te geven en hij wordt echt wel beter. Dan is het nog alleen maar een kwestie van inzicht om de pass te geven en ook dat is iets wat komt met meer ervaring al kan je dat maar tot een bepaalde hoogte ontwikkelen.

Veltman kan juist heel goed verdedigen, hij heeft een goede tackle, maar zijn sterkste punt is dat hij zijn lichaam heel slim gebruikt. Ik zie hem vaak de bal goed afschermen of op het juiste moment wegdraaien zodat een aanvaller niet bij de bal kan komen.

18 november 2014 om 14:10

Memphis

De man die vorig jaar procentueel de meeste duels in de eredivisie won kan voor geen meter verdedigen, dan ben ik benieuwd wat je van de rest van de eredivisie verdedigers vindt

18 november 2014 om 14:18

Ik zie letterlijk nul verdedigers in de Eredivisie die bij een (sub)topclub terecht kunnen in de toekomst. Misschien Kongolo.

18 november 2014 om 14:26

Memphis7

Oké topclub gaat inderdaad te ver. Maar subtop zal ook deze generatie wel weer redden denk ik. In Nederland wordt het verdedigen altijd gekraakt, maar spelers als de Vrij en Indi belanden uiteindelijk toch ook weer bij een subtopper.

18 november 2014 om 13:47

@Memphis7: ik ruik angst. Telkens bij een Ajax artikel probeer je alles en iedereen naar beneden te praten.. geeft niks. het is aandoenlijk.
Andersen en Veltman hebben nog een aardige weg te gaan, maar dat ze stappen maken is evident. Andersen heeft geen lange afstandpass nodig maar een subtiele steekbal. Laat Milik oid maar afmaken. Veltman os positioneel zo sterk dat hij zijn tekort aan lengte kan compenseren. Overigens hoef je niet supergoed te kunnen verdedigen om in de top terecht te kunnen komen... meevoetballen is erg belangrijk.

Nederland gaat met Klaassen Depay en vele amderen een goede toekomst tegemoet.

ps excuus voor typefouten...telefoon

18 november 2014 om 14:01

Angst voor talentontwikkeling? Ik moedig dat alleen maar aan. Dus ik moet elke speler absolute wereldtopper in wording vinden? Ik zeg toch dat El Ghazi en Klaassen veel potentie hebben? Die andere 2 vind ik dat niet hebben. Op het allerhoogte niveau moet als middenvelder: een goede steekpass, een goede crosspass, inzicht hebben. Als controleur/balafpakker hoeft dat uiteraard niet, maar dit is niet van toepassing bij Andersen. Je moet als het spel druk is op het allerhoogste niveau gewoon in een pass de andere kant bereiken.

18 november 2014 om 14:11

Volgens mij is een nummer tien niet een speler die perse een crosspass moet hebben. Die moet juist goed zijn in korte steekpasses en in de kleine ruimte. Als controleur moet je die veel eerder hebben omdat je een verbindingsspeler bent en de aanvallers veel verder van je af staan.

Uiteindelijk hangt het gewoon heel erg van de coach af welke kwaliteiten je moet hebben.

18 november 2014 om 14:37

@memphis...

Zucht, je doet net of deze jongens 28 zijn en dus niets meer kunnen leren. Ze komen net kijken en niemand praat hier over opkomende wereldtoppers. We hebben geen glazenbol. Iedereen ziet toch dat ze nog genoeg moeten leren. Maar om te zeggen dat je niets ziet en dat Veltman en Andersen niet goed genoeg zijn, dat slaat natuurlijk nergens op.

Zij zijn al Internationals op hun leeftijd. We kunnen altijd zeggen, die is beter en die en die ook.

Zo praten de Psv'rs dat Hendriks veel beter is dan Blind of Anita.
En zo praten Feyenoorders weer over Clasie die beter is dan Blind of Anita.
Ga zo maar door...zo heeft iedereen zijn voorkeur.

Maar ik zit hier niet om spelers van PSV of Feyenoord af te branden en zeker niet als ze jong zijn.

Wel leg ik men uit, voordat je over spelers praat van andere teams....kijk waar ze spelen of kijk bij welke club ze spelen en waarom en kijk daarna zelf naar je eigen spelers.

De spelers die wekelijks op het hoogst niveau spelen, zouden bij mij altijd in de basis staan, maar ja wie ben ik!

18 november 2014 om 14:59

Maar wie zegt dan dat ze de wereldtop moeten halen?

18 november 2014 om 15:11

rising stars, sterren dus, sterren spelen bij de europese top.

18 november 2014 om 15:34

Ja, maar een topclub in Nederland is ook geen topclub in het buitenland.

18 november 2014 om 13:53

Andersen is in mijn ogen de meest talentvolle van deze vier, over Veltman geef ik je gelijk, die kan prima mee in de eredivisie maar ik zie geen echte verdediger in hem die in een grotere competitie mee kan. Maar Andersen heeft zoveel techniek en passeert zo makkelijk, dat zie je niet vaak, en het komt er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat hij gewoon veel vertrouwen nodig heeft want misschien heeft hij niet een heel goed schot, hij kan wel heel goed afronden, alleen komt hij nu nog niet vaak genoeg in positie daarvoor.

18 november 2014 om 14:03

Achja een journalistiek blad is over het algemeen nog wel iets serieuzer te nemen dan de mening van één Memphis7 op voetbalzone.

Ik bedoel als je gaat vermelden dat Andersen niet de potentie heeft dan vind ik persoonlijk de objectiviteit al vrij ver te zoeken. Nou ben ik natuurlijk ook niet geheel objectief. Maar over het algemeen zijn de buitenlandse journalistieke bronnen wel vrij positief over wat deze 'rising stars' in de Cl hebben laten zien. En juist in de Cl liet Andersen ook zien op dat niveau heel goed mee te kunnen. Als je het daar al kan, dan ligt het voor de hand dat de potentie van Andersen er in de eredivisie ook steeds meer uit gaat komen. Wat die jongen soms in jong Ajax liet zien, dat was echt ongelooflijk. Hij heeft alleen veel vertrouwen nodig, iets wat hij nu steeds meer begint te krijgen. Als de volledige potentie van Andersen zichtbaar wordt bij Ajax 1, dan wordt het één van de smaakmakers van de eredivisie.

18 november 2014 om 14:13

Ik neem het serieus, maar het slaat werkelijk nergens op. Ik heb respect voor Van Der Kerkhof als voetballer dus neem hem serieus, maar praat ook alleen maar onzin. Dus ik moet Andersen een wereldtopper in wording vinden en dat hij fysiek, inzicht, een goede schot en een goede afstandpass heeft. Dat moet ik vinden anders ben ik subjectief. Oke, dan ben ik subjectief volgens jou.

18 november 2014 om 14:23

Iedereen is subjectief, volledige objectiviteit bestaat niet. Maar ik zeg ook niet dat je dat moet vinden, ik ben het alleen niet eens met je constatering dat Klaassen en El Ghazi als enige twee de 'rising stars' zijn.

Ik vind Andersen een beetje eenzelfde versie als Eriksen, alleen dan een versie die nog iets minder vertrouwen in zichzelf heeft. Andersen heeft juist ontzettend veel inzicht, is ijzersterk in de korte combinatie en heeft een goede dribbel. De lange passing heb ik hem nog niet veel zien geven, maar dus ook nog niet vaak fout zien doen, maar volgens mij is het ook een kwestie van vertrouwen voordat hij die ballen gaat geven. Maar in de Cl liet Andersen juist zien vaak bij de beste spelers van Ajax te behoren. Op het moment dat het niveau omhoog gaat, staat Andersen dus meer op dan wanneer hij in de eredivisie speelt. Op zich is dat al een goed teken.

18 november 2014 om 14:13

Ik neem liever dat dagblad serieus dan jou. Andersen en Veltman gaan een hele grote toekomst tegemoet. Je hebt het over spelers die nog geen eens 2 hele seizoenen in de Eredivisie hebben gespeeld. Andersen nog niet eens een half seizoen. Ik kan je genoeg voorbeelden geven van spelers die op dat moment nog niet zo ver waren als zij nu zijn. Dat je ze nu al afkraakt zegt meer over jou eigen vermogen om spelers in te schatten. Je weet geen eens waar ze over 3 jaar zullen staan maar jij beweert nu al dat ze nooit een rol van betekenis gaan spelen. Nee iedereen die er verstand van heeft zal het mis hebben maar jij hebt het natuurlijk goed...

18 november 2014 om 14:54

Ik voel me vereerd dat je dat zelfs ter sprake stelt. Mijn mening vergelijken met datgene van een magazine.

18 november 2014 om 15:00

Dat doe je toch, dat is toch wat je wil? Waarom zou je anders gaan reageren.

18 november 2014 om 14:20

Jij bent moeilijk serieus te nemen. Andersen is (nog) geen Eriksen, maar ontwikkelt zich de laatste maanden zeer sterk. Daarnaast kweken mannen pas na hun 23e echte spieren, wanneer ze uitgegroeid zijn, dus dat body komt vanzelf. Sowieso is Serero helemaal iel en kleiner dan het gemiddelde meisje uit de brugklas en die houdt zich ook prima staande. Overigens werd deze argumentatie ook bij Eriksen gebruikt, dezelfde Eriksen die zou floppen in de Premier League omdat het een klein iel mannetje zou zijn.

En Veltman? Je hoeft alleen de duels met Messi te bekijken om te zien of hij kan verdedigen. Hij raakt opbouwend inderdaad het spoor soms bijster, vooral omdat hij alles voetballend wil oplossen, maar bij mij staan de blunders van Frank Rijkaard en Frank de Boer op die leeftijd nog vers in het geheugen. Ervaring komt immers met de jaren en Joel heeft pas 1 seizoen Eredivisie achter de kiezen. Ik maak mij derhave geen zorgen wat de heren van VI of Memphis7 vinden van Veltman. Bij mij hebben zij geen gewicht.

Klaassen word ik heel erg blij van. Hij heeft alles wat een moderne middenvelder moet hebben en hij is voor mij echt dè toekomst voor het Nederlands Elftal. Ik denk dat hij de dragende man zal worden van Oranje.

El Ghazi heb ik overigens nog twijfels over of hij het uiteindelijk zal redden bij Ajax, maar ik laat mij graag verrassen en soms doet hij dat, zoals die assist tegen Cambuur. Maar naar mijn mening veel te weinig gezien de kwaliteit van de backs in de Eredivisie.

18 november 2014 om 14:52

Dan neem je mij toch niet serieus. Daar lig ik niet wakker van hoor hahahha. Dat jij denkt dat heel Ajax ene Bayern Munchen of Real Madrid in de toekomst kan vervangen is jouw utopie.

18 november 2014 om 15:02

Gast, ga eens terug naar school en leer begrijpend lezen. Hij benoemt geen een keer Real of Bayern, en direct wil hij dat Ajax de nieuwe topclub is? Twee uitspraken van jou, die beide kant noch wal slaan.

18 november 2014 om 15:18

Begrijpend lezen krijg je op de basisschool. Het kan je ontgaan zijn natuurlijk. We moeten niet zo rooskleurig ons voetbaltoekomst tegemoet zien. We zien al bij jeugdelftallen dat dat ons gaat openbreken. Wij denken veel te snel dat een bepaalde voetballer potentie heeft. Dat hij in Veltman en Andersen serieus potentie ziet kan, maar op basis van mijn analyse zie ik daar 'nul' aanleiding toe. Als hij de lage subtop (tottenham, Valencia, Bayer Leverkusen, Schalke) bedoelt, dan kan hij wel eens gelijk hebben, ook al denk ik dat hun daar ook kwalitatief niet goed genoeg voor zijn/zullen worden. Maar de topclubs komen hun never nooit te voetballen als je serieus bent.

18 november 2014 om 15:33

De basisschool is ook een school, zou jou ontgaan kunnen zijn. Maar de analyse die jij maakt, is dat zonder eigen belang? Je eigen bril? FourFourTwo heeft geen enkel belang voor de rest om iets over Ajax te schrijven, maar ze doen het wel omdat ze opvallen.

18 november 2014 om 17:38

Dat hangt er helemaal van af hoe de spelers zich ontwikkelen. Als ze hard blijven werken dan zijn ze over drie jaar 2x de speler die ze nu zijn. Dan staan er echt wel topclubs op de deur hoor. Als iemand echter blijft steken in zijn ontwikkeling komt hij inderdaad niet bij de top of zelfs de subtop.

Ik zeg hiermee niet dat elk Ajax talent in de (sub)top gaat komen, maar het is niet zo slecht als jij het doet voorkomen. Als ze gewoon drie jaar basis spelen, komen ze er echt wel.

18 november 2014 om 19:51

Goed van je hoor, je hebt weer de hele Ajax kliek op stang gejaagd je zal trots op jezelf zijn.
Je geeft met jouw provocerende posts in dit draadje een fraai handvat om in Psv topic los te laten gaan door Ajacieden.
Zo blijft kleutergedrag VZ beheersen, de ander afkraken en je eigen ding wel goed vinden, ik neem aan dat je heel trots op jezelf bent.

18 november 2014 om 20:37

Omdat ik in Andersen en Veltman geen potentie zie, ben ik een provocateur? Dat jullie in een utopie leven en denken dat elke Ajacied een toekomstig topclub-speler wordt, dat kan. Dat betekent niet dat je andersdenkenden voor provocateur kan uitmaken.

18 november 2014 om 14:32

Niet iedereen is het erover eens dat veltman tekort komt verdedigend. Alleen de kortzichtige mensen die niet snappen spelers soms ineens toch een verassende ontwikkeling doormaken, hoeveel voorbeelden daar ook van zijn

18 november 2014 om 14:35

Dit tijdschrift slaat juist de spijker op z'n kop. Iedereen doet nu alsof Veltman er niets van kan, maar dat is natuurlijk onzin. Hij kan prima voetballen en goed verdedigen, maar hij heeft af en toe momenten waarop hij het helemaal kwijt is en fouten maakt. Dat wil niet zeggen dat hij alleen maar fouten maakt en niets goed doet. Hij is net bezig aan zijn tweede jaar als basisspeler bij Ajax, geef hem de tijd en maak hem niet gelijk af als hij door een mindere periode gaat.

18 november 2014 om 14:55

Maar hij heeft ook nog nooit een goede periode gehad. Op de momenten dat hij er moet staan faalt hij. Hoe kan je hem dan verdedigen? Hij is een prima speler voor Eredivisie termen, maar daar stopt het ook wel. Dat Ajax ook zulke spelers uit de jeugdopleiding plukt is ook gewoon goed. Maar sommigen doen alsof elke speler uit de jeugd gelijk goud is en 'de nieuwe weet ik veel' wordt, maar de realiteit is dat dit niet altijd zo is. Ajax heeft een goede opleiding, maar we moeten niet overdrijven.

18 november 2014 om 14:52

Daarom speelt ie altijd bij Ajax, standaard opgeroepen voor oranje, meegenomen en gespeeld op het wk. Maar nee hij bakt er niks van. Maakt soms een fout, maar dat maakt elke verdediger. Elke professionele coach heeft hem graag bij z'n selectie, dus denk dat het aan jou ligt vriend.

Lees wel elke pro coach die wat met hem te maken heeft. Snap zelf wel dat Mourinho er niks aan heeft

18 november 2014 om 15:19

Unaniem betekent dat iedereen het er over eens is... dus misschien even aanpassen. Ik denk namelijk wel degelijk dat hij over een jaar of 4 a 5 bij een topploeg speelt.

18 november 2014 om 15:33

Ach... het is bijna aandoenlijk om Memphisje te horen praten als een echte voetbalkenner op niveau. Althans.. Je doet je best.
Maar als je het buitengewone talent van een speler als Andersen niet herkerd, en denkt dat op de positie waarop ie speelt fysiek een belangrijkere factor is dan inzicht en techniek, dan heb je er niet veel kaas van gegeten.

Maar gezien je nickname, verklaart dat een hoop over je voorliefde voor het fysieke.
Wordt je broekje strakker als je de spierbundels van je grote idool in vol ornaat ziet?

18 november 2014 om 15:36

Ff zien hoe lang de moderator A.k.a Kim Jong-un er over doet om mijn post te verwijderen en me wederom een IP BAN te geven. LOL

18 november 2014 om 16:23

Andersen gaat anders steeds beter voetballen. Niet elke speler staat er direct he. Sommige worden gewoon elk jaar beter en zolang de stijgende lijn maar blijft hou ik er wel vertrouwen in. Veltman die er is nog lang niet en maakt idd nog teveel fouten maar laat ook dingen zien die andere verdedigers wel missen.

18 november 2014 om 17:41

Dat mensen nog serieus reageren op Memphis7 vind ik nog het opmerkelijkst van alles. Zonder ook maar een ogenblik de bron of reden achter een artikel dat over Ajax gaat in acht te nemen, wordt er direct gal over gespuwd.

On:

Ajax wordt nu uitgelicht, maar ik denk dat het met het Nederlandse voetbal sowieso prima staat. Meeste clubs hebben hun financiele zaken prima op orde en er loopt aardig wat talent rond op de velden. Verwacht komende zomer een aantal (relatief) grote uitgaande transfers. We zijn altijd redelijk snel met het kleineren van de Eredivisie, maar hoewel de traditionele topclubs zeker iets hebben ingeboet op kwaliteit, denk ik dat voornamelijk de kleinere clubs beter zijn geworden. Clubs als PEC en Cambuur die voetballen vanuit een bepaalde denkwijze en daar hun team en organisatie op afstellen.

18 november 2014 om 18:19

Andersen Geen potentie?. Give me a break man. Hij komt langszaam op gang maar ik een super talent, dat zie je aan alles. Hopelijk zet hij deze trend door want talent alleen is niet genoeg in deze tijd.

18 november 2014 om 21:18

fourfourtwo is anders het meest gerespecteerde voetbalblad ter wereld, word in meerdere landen uitgegeven.

Verdedigend is Veltman een prima verdediger, over de grond verliest hij zelden duels, en ondanks zijn postuur(word steeds breder) wint hij ook gewoon zijn duels.

Ach was ook zo bij Vertonghen dat geklaag.

Altijd lastig als buitenlandse, zeer objectieve bladen ajacieden er uit halen als talenten.
____
Kom maar door Fransen, jij zal wel weer weten te vertellen dat het een roddelblad is en dat jij het beter weet.

19 november 2014 om 01:22

Met alle respect, maar ik neem het blad Fourfourtwo toch een stuk serieuzer dan jou mening. Of deze vier jongens de top gaan halen, weet niemand natuurlijk. Wat wel gezegd kan worden, is dat alle vier de afgelopen tijd een behoorlijke ontwikkeling hebben doorgemaakt. desondanks zijn er zeker verbeterpunten. Andersen moet dominanter worden en meer het spel gaan maken, terwijl Veltman moet werken aan zijn concentratie. Ze zijn echter een stuk beter dan dat jij beweert.

Tja. Nou. Succes ermee.

Er lopen prima voetballers rond, dat geldt niet alleen voor Ajax. Genoeg jong talent in de Eredivisie, maar de CL gaan we er niet mee winnen.

Overigens heeft het er alle schijn van dat er vooral deskresearch is gedaan. Als je Andersen en Veltman als de grote talenten noemt, dan ga je toch vooral af op wat iedereen elkaar na roeptoetert.

Edit: verkeerde naam. Klaassen is natuurlijk wel een groot talent.

18 november 2014 om 13:30

Hoppa! net zoals iedereen nu na roeptoetert dat Veltman niet kan verdedigen.. Het is nu aan hem om sterker uit deze periode te komen. Andersen en Serero vind ik allebei heel erg onderschat in Nederland. Ik vond ze tegen Barca thuis bijvoorbeeld sterker voor de dag komen dan Klaassen.

18 november 2014 om 13:35

Veltman kan ook niet verdedigen. Het is een balletdanseresje. Leuk dat hij kan opbouwen, maar een goede tackle heb ik hem zelden zien maken. Want ja, dan wordt zijn broekje vies.

18 november 2014 om 13:45

Hij verdedigde tegen Barcelona thuis anders op het scherpst van de snede en speelde tot die tweede gele kaart gewoon erg goed. Ook in de eredivisie speelt hij degelijk en komen de problemen vooral van moisander.

18 november 2014 om 13:51

Hoppa! Je kijkt dan wel een beetje met je ogen in je achterzak. Of ziet wat je graag ziet.

Dat Veltman een heleboel dingen moet verbeteren is duidelijk. Maar daar is juist het voetballende gedeelte 1 van. Veltman kan zeer goed voetballen voor een verdediger, maar denkt daarom dat hij alles ook voetballend op moet lossen. Terwijl vaak genoeg de bal gewoon weg slingeren een veiligere optie is. Veltman neemt in het meevoetballen, maar ook in het verdedigen nog te veel risico.
Dat hij niet kan verdedigen is echter gewoon grote onzin. Veltman wint procentueel juist heel veel duels. Werd hij vorig jaar bovendien nog met regelmaat fysiek afgetroefd, heeft hij dit seizoen flinke stappen gezet. Buiten Zlatan (waar iedereen het fysiek tegen aflegt) heeft hij in niemand zijn meerdere hoeven erkennen.

Veltman speelt pas 1 jaar in de basis en moet zich logischerwijs nog flink ontwikkelen. Hij is echter nu al zeer belangrijk voor Ajax en gaat indien hij dezelfde stappen blijft zetten alleen nog maar belangrijker worden.

18 november 2014 om 14:13

Ik heb hem anders Ibrahimovic uit de wedstrijd zijn houden dmv goede tackles alleen ik weet niet of jij ook die wedstrijd gezien hebt

18 november 2014 om 14:18

Juist! Serero is de meest onderschatte voetballer van dit Ajax naar mijn mening. Fantastische positiebepaling en denkt goed vooruit.

18 november 2014 om 21:21

Balletdanserestje, wint meer duels dan de gemiddelde pannenkoek in de Eredivisie, lekker papegaaien...zijn we goed in.
Let gewoon op hem hij verdedigd uitstekend de laatste tijd, wint duels over de grond en door de lucht.

Frapant is dat Moisander drama is dit seizoen, Veltman moet dat continue oplossen en dat doet hij naar behoren, niet slecht dus voor hem.

Blijkbaar moet een verdediger hier 0 man doorlaten, als dat zo was speelde hij al lang niet meer in Nederland, zijn we vergeten dat we geen top zijn?
Het is al jaren zo dat spelers langzaam beter worden, of ken jij een speler die met 1 seizoen meteen klaar was bij zijn club?

Ik zie ook zeker mogelijkheden, alleen het probleem is dat deze jongens vertrekken voordat ajax er in europa mee kan gaan oogsten.. Daarom wint een nederlandse club niets meer in europa de komende jaren

18 november 2014 om 13:50

De wal zal get schip echt nog wel een keer doen keren. Wat willen man city en Chelsea etc. dan? Selecties van 100 spelers of zo? Je krijgt automatisch ook weer een soort spelersoverschot bij dat soort clubs.

Veltman vond ik bij het Nederlands elftal behoorlijk tegenvallen. Ik volg de eredivisie nauwelijks, dus het blijft voor mij bij deze momentopname.

Laten we hopen dat het Ajax ook daadwerkelijk lukt om ze binnenboord te houden, dan zou de toekomst er idd rooskleurig uit kunnen zien.

18 november 2014 om 13:43

Veltman komt wat fysiek betreft gewoon te kort als je ook in Europa wilt mee doen. Het is daarom zeer jammer dat vd Hoorn mentaal kapot is gemaakt na éen (beginners)foutje tegen een sluwe Balotelli. Die jongen moet gewoon weer het vertrouwen krijgen. Wellicht dat Veltman als cvm een goede optie is, maar als cv helaas niet.

18 november 2014 om 13:49

Veltman is goed in wedstrijden dat hij de tegenstander dichtbij heeft en veel fysieke duels moet uitvechten (bijvoorbeeld tegen Barca) maar wanneer hij veel ruimte om zich heen krijgt komt hij in de problemen. Wanneer er te veel ruimte om zich heen heeft weet hij zich soms geen raad. Hierin moet hij groeien. Bij tegenstanders waar hij een man dichtbij zich heeft zie je dat hij wel degelijk goed kan verdedigen. Uiteindelijk is omgaan met die ruimte ervaring opbouwen.

18 november 2014 om 13:34

Dat verschil in professionaliteit is er denk ik ook echt. Maar ik vind dat we het enorme surplus aan kwaliteit bij Ajax ook niet moeten overdrijven. De A1 is nauwelijks beter dan die van Psv, waarbij de jongens bij PSV gemiddeld een jaar jonger zijn. Hetzelfde geldt voor Jong Ajax, allemaal prima hoor, maar per saldo spelen er toch wel heel veel spelers van het eerste die het niet gaan redden en doen ze het daarmee gewoon niet beter dan Jong Psv, waar wel jonge jongens spelen.

Natuurlijk, het is niet te zeggen wie er uiteindelijk doorbreken en hoe ze het in het eerste gaan doen, maar de stappen die andere clubs de laatste jaren hebben gezet hebben er toch voor gezorgd dat Ajax niet langer de absolute nummer 1 is als het om opleiden gaat. Ook bij Ajax is het vooral jeugdscouting geworden.

Maar goed, daar zullen Ajax-supporters wel anders over denken.

18 november 2014 om 13:50

Waarom haal je psv erbij? Dat ze van een jeugdteam van Ajax gewonnen hebben zegt niks omdat er in de jeugd niet gespeeld wordt om te winnen, maar om individuele kwaliteiten te trainen. En het is daarnaast ook een momentopname. De Ajax jeugd is met die van Feyebpord simpelweg de beste. Snap echt niet dat je psv erbij haalt... Zelfde als Ajax vergelijken met fc dordrecht ofzo. Kom op man.

18 november 2014 om 19:21

@ Rvandoor

Jeugd van PSV (als PSV fan zijnde) erbij halen in dit topic is logischer dan Cocu erbij halen (als Ajax fan zijnde) in een topic over Hiddinks toekomst bij Oranje. Dus niet zo hypocriet Ajacied.

Ik had verwacht dat El Ghazi meer stemmen zou krijgen, maar ben het er wel mee eens dat Klaassen er bovenuit stijgt. Niet voor niks o.a. al eens Ajax talent van het jaar, beste speler Future Cup en natuurlijk Nederlands talent van het jaar verkozen.

Ik vind echt dat we enorm veel talent hebben. Niet alleen het eerste elftal maar ook net daaronder zijn heelveel goede talentvolle spelers. Hopelijk kan Ajax ze lang binden zoals ze ook bij Veltman, Van Rhijn en Klaassen deden, en dan is de toekomst inderdaad rooskleurig.

18 november 2014 om 14:19

Het is niet normaal man, met Riedewald die dit seizoen doorbreekt. Moetje nagaan als Fischer terug is en Kishna in vorm komt.. Damn.

18 november 2014 om 14:49

Ja ik heb nog steeds heelveel vertrouwen in Kishna. Ik hoop ook zo dat hij idd in vorm gaat komen want dan word het echt genieten.

Ajax heeft echt waanzinnig goede spelers, in jong en de A1 lopen nog heel wat veelbelovende spelers die zich binnen een paar jaar moeten bewijzen (zivkovic, nouri, Bazoer enz.)

Probleem blijft dat zodra deze spelers bepalend worden in de eredivisie dat ze ook direct weg zijn.
Die toekomst waar al deze spelers hun potentieel bereiken komt er helaas niet.

18 november 2014 om 14:10

Ik heb zelf de hoop dat door het nieuwe beleid en de financiële standvastige positie waarin Ajax zich bevind dat ze nu de mogelijkheid hebben om dit team langer bij elkaar te houden. De financieel absurde bedragen (zoals wat voor Blind geboden werd) kan je niet weigeren, maar alles wat daaronder zit kan je nu makkelijker afwijzen.

Het zou mooi zijn als je dit team met Klaassen, Veltman, Cilissen, El Ghazi (evt Kishna) bij elkaar kan houden en dit aan kan vullen met de grootste talenten bij de A1/jong Ajax. Dan kan Ajax bouwen aan een team. Als dit zou kunnen lukken heeft het nieuwe beleid zijn waarde wat mij betreft al bewezen.

18 november 2014 om 15:16

Dus je vindt bijna 20 miljoen al topbedragen? Dat is een schijntje voor de absolute top we moeten ook allemaal van die clausules in onze contracten van spelers gaan zetten waardoor ze niet onder de 30 miljoen wegmogen net zoals in portugal. Dan zou de eredivisie misschien eens kunnen gaan groeien maar nu ziet de rest van de wereld de eredivisie als een rommelmarktje waar je voor een schijntje kwaliteit spelers kunt oppikken (zie tadic,pelle)

18 november 2014 om 15:28

Voor een speler en een type speler als Blind vind ik dit een top bedrag ja.

Nu is het vervolgens de zaak om dit team zo lang mogelijk bij elkaar te houden.. Daar heb je nu de financiële armslag voor.. Dan kan dit team gaan groeien..

En wellicht kunnen de Nederlandse clubs in de toekomst ook beter grotere bedragen vragen. Dat zal wel stevig financieel beleid vragen en goed investeren in de toekomst.

18 november 2014 om 18:07

Andere kijk op voetbal, waar Blind hier wordt gezien als koekenbakker die er voor Clasie uitmoet in het Nederlands Elftal, zijn ze in Engeland superlovend over hem, wordt hij gezien als de beste aankoop bij United, vooral in verhouding met het bedrag en dit seizoen de beste speler na ddg... Of zijn we hier in Nederland met zijn allen azijnpissers die als ze een idee van iemand krijgen, niet loslaten?

19 november 2014 om 12:03

@ajaxcunian;

ik zeg niet dat ik Blind geen goede voetballer vindt (in tegendeel.. was super belangrijk voor het spel van ajax). Ik zeg alleen dat 18 miljoen voor een verdedigende middenvelder/links back een groot bedrag is. Een club als Ajax die (in tegenstelling tot grotere landen) niet kan terugvallen op sponsoring of tv gelden als in grotere landen moeten we het ook gewoon hebben van die bedragen..

18 november 2014 om 15:11

Is ook mijn gedachte..
Dat t financieel windeieren zal leggen is wél weer rooskleurig!

Geweldig clubje, geweldige spelertjes en een top trainertje, komopnou scheidsie, dit is toch een wereldclubje

18 november 2014 om 15:35

Scheidsie? Wat heeft de scheids ermee te maken? Die bepaalt toch niet. En waarom zet je dit bij elke topic? Ik snap de link en dus de clue niet. Leg eens uit.

Om eerlijk te zijn zie ik alleen Klaassen en misschien El Ghazi verder komen. Van Veltman en Andersen ben ik nog niet onder de indruk. Vooral niet als je ziet dat Veltman ondertussen al 23(!) is. Dat is toch wel de leeftijd dat je er al hoort te staan in de Eredivisie naar mijn mening. Vooral als je zijn concurrenten en leeftijdsgenoten ziet.

Andersen heeft nog genoeg tijd zich te bewijzen, komt pas net kijken. Hij heeft wel laten zien aardig te kunnen voetballen. Nu moet hij aantonen zichzelf te kunnen doorontwikkelen in het eerste van Ajax. Ook zal hij nog heel erg veel naar de sportschool moeten. Want fysiek loopt hij erg achter. Maar dat is te trainen, zolang zijn fysiek zo zwak blijft zie ik hem ook niet de overstap maken naar een grotere club in een grotere competitie.

El Ghazi is een leuke voetballer om naar te kijken, maar hij heeft nog wel wat vervelende trekjes die er echt uit moeten. Hiermee doel ik op momenten uit Ajax - Barca (elleboog) en Ajax - PSG (bewust schoppen van Maxwell).

18 november 2014 om 13:54

El ghazitje? Geweldig spelertje!!
Luister nou over een jaartje of 5 speelt ie bij een clubje als RMA.
Hij heeft alles in huis om een absolute topper te worden. Bij Depay liep iedereen ook te seike, ik vond dat joch vanaf minuut 1 al een nieuwe nederlandse ster, en nou vanaf het wk zijn mensen het ineens eens, komop nou!

Al jaren piepen mensen over het karakter van crisje maar is nu toch echt de allerbeste ter wereld. Dus voor alle mensen (voornamelijk in nl) die altijd seike over dit type karakter. Nie seike nie piepe, als ze goed genoeg zijn houdt dit ze nie tegen een geweldenaar te worden!

18 november 2014 om 14:19

Dat is toch wel grappig. Je zegt dat Andersen net komt kijken terwijl Veltman ook nog maar 1 volledig seizoen heeft gespeeld. Hij kan wel 22 zijn maar zoveel ervaring heeft hij niet. Noem jij maar eens spelers van 22 op met 1 jaar ervaring die echt top zijn. Vergeten waar Blind stond en waar hij nu staat ? Vertonghen, Alderweireld ? Allemaal op latere leeftijd sterkhouders geworden.
Hoe goed was Zlatan in zijn 1e jaar ? Suarez ? Nu kan je wel zeggen dat dit echt de wereldtop is maar mensen hadden in het begin ook niet gedacht dat deze spelers dat zouden worden. Suarez zou het nooit redden in de PL. Allemaal gezwets. Deze toppers waren met de ervaring van deze jongens als Klaassen, El Ghazi, Andersen en Veltman absoluut niet beter.

18 november 2014 om 14:21

Je moet niet teveel op leeftijd letten. Met iemand als Alderwereld moet je wel heel goed zijn op je 21ste om hem eruit te spelen. Veltman heeft 1 jaar ervaring in Ajax 1 en als hij straks 3 seizoen in Ajax 1 heeft gespeeld dan heeft hij ongetwijfeld stappen gemaakt in verschillende opzichten en is hij misschien wel een goede verdediger voor Oranje en voor een topcompetitie. Ik denk dat hij dat niveau dit seizoen nog gaat benaderen trouwens.

18 november 2014 om 15:53

Veltman is 22 dus laat die uitroepteken maar weg.

18 november 2014 om 21:28

Leeftijd is een getal, Veltman kwam er laat bij mede door 2 slopende blessures.
Ooit van Stam en Van Nistelrooy gehoord?
En toch, 2 jaar tijd, 2 jaar CL, interlands etc.
Mooi voor zo'n jongen, dat meerdere coaches het in hem zien, of hem in ieder geval er bij houden zegt toch genoeg over wat hij hun laat zien?

De toekomst van Ajax ligt in de uitstekende A1. Genoemde spelers in het artikel zijn het heden en zullen op termijn vertrekken. Desalniettemin een mooie toekomst in het vooruitzicht met spelers als vd Beek en Nouri...

18 november 2014 om 13:55

Mee eens

18 november 2014 om 14:14

Denk dat de toekomst een combinatie is tussen de huidige A1 met Nouri, vd Beek, Muric + jong Ajax Bazoer, Zivkovic + het huidige Ajax1 Klaassen, Andersen, Fischer, El Ghazi, Riedewald.

Veltman hoort niet in dit rijtje vind ik maar dat terzijde.

Grappig dat dit voorbij komt in een voetbaltijdschrift maar iedereen die zich erin verdiept heeft zal tot dezelfde conclusie komen! Jammer ook dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is want dit zijn niet de enige spelers die ver zullen komen. Het kan zijn dat dit wel word genoemd maar heb het tijdschrift niet gelezen.

Dat Ajax een prima toekomst tegemoet gaat is duidelijk met zoveel talent, voldoende geld en een prima technisch hart!

Kijk eens een jaar niet naar VI en Studio Voetbal en vorm je eigen mening. Was Cruijff fysiek zo'n geweldenaar? En wat te denken van ene Messi?

18 november 2014 om 14:22

Fysiek qua lengte is helemaal niet belangrijk. Fysiek kan je op meerdere manieren bekijken. Het gaat erom hoe je je fysiek gebruikt. Het beste voorbeeld zijn kleine voetballers als Xavi, Iniesta, Messi, Silva, Agüero. Allemaal klein maar weten perfect hun lichaam te gebruiken zodat ze niet van de bal af te krijgen zijn. Ik hoor vaak redenen dat iemand beter zou zijn om een harder schot, sneller en fysiek sterker terwijl de beste spelers zijn die het hoogste rendement halen. Qua cijfers halen Klaassen en Veltman een heel hoog rendement. El Ghazi doet het ook prima maar het rendement van Andersen moet nog omhoog. Dat ze alle 4 potentie hebben om de top te bereiken is mij en gelukkig vele experts wel duidelijk.

Ik heb die vergelijking met bergkamp nooit begrepen. Klaassen en bergkamp lijken qua spel toch helemaal niet op elkaar?

Toekomst...

Lastig als de talenten wanneer ze constant presteren worden weggekocht... Maar als t goed is leveren deze jongens een mooi bedrag op voor de komende jaren. Dus in dat perspectief is t rooskleurig ja..

Waarom zou een gezaghebbend Engels tijdschrift dit zo beschrijven? Waarom niet vergeleken met een andere club, bijvoorbeeld PSV?
De spelers die niet beschreven zijn, zijn die dan van mindere waarde?
Als Veltman tot de talenten gerekend moet worden, welke normen heb je dan gehanteerd?
Hoe kun je al deze conclusies trekken als je sommige spelers nog niet 1 heel seizoen hebt zien spelen?
Kortom, hoop vragen om hier wat van te vinden. Vooralsnog lijkt het wat voorbarig en eenzijdig.

18 november 2014 om 16:58

Misschien omdat ze onderzoeken? Met een onderzoek hoef je niet te vergelijken, dan vertel jij je bevindingen. Ze kijken puur naar de CL-deelnemers, en toevallig hoort Ajax daar ook bij. PSV is overigens ook geen naam in Europa, wat Ajax wel is.

Fysiek qua lengte vind ik voor een verdediger wel belangrijk, al is het mogelijk dat dat wordt gecompenseerd door breedte en/of snelheid en/of sprongkracht. Daarnaast heb je ook lange spelers die niet kunnen koppen dus het zegt veel maar niet alles.

Maar als ik een speler als Kongolo zie dan loopt het water me in mijn mond. Die gast heeft de perfecte bouw voor een verdediger en daarnaast is hij enorm atletisch en voetballend ook behoorlijk.

Veltman heeft een goede pass en is positioneel ijzersterk, maar hij moet echt fysiek sterker worden anders zal hij nooit stappen kunnen maken.

Nog even over El Ghazi; er wordt beweerd dat hij hoog rendement heeft en dat is ook zo, alleen is er 1 ding dat hij moet trainen en dat is zijn voorzet. Als hij zijn voorzet kan verfijnen zoals die van Narsingh kan hij echt een grote worden.

18 november 2014 om 21:31

Joel word fysiek ook sterker, je ziet ook dat hij van Stam training heeft gehad, gewoon even een duw geven, even laten merken dat je er ben... zoals Stam dat ook altijd deed.
Vergelijk foto's van hem eens met dit seizoen... die jongen is zo ontzettend breder geworden.
Hij traint ook veel voor zichzelf, in de zomerstop in 2013 was hij iedere dag in de gym te vinden(niet overdreven)

19 november 2014 om 00:32

Veltman, de Stam training gehad? Laat me niet lachen. Ik vraag me überhaupt af wat Stam bij Ajax doet? Op advies van Stam werd Van der Hoorn aangetrokken als fysiek sterke verdediger en Van der Hoorn is compleet geflopt. Onder Stam is geen enkele verdediger beter geworden!

De toekomst ziet er idd rooskleurig uit! Klaassen ontwikkeld zich op moment keihard, Andersen gaat met de week beter spelen en sneller z'n keuzes maken, Veltman is gewoon binnen Ajax en z'n denkwijze een kanjer geen ouderwetse verdediger maar een verdediger met gevoel voor ruimte en ook de voetballende impuls want wat veel mensen vergeten is dat het Ajax voetbal van de boer achterin begint en ook ik erger me wel eens rot aan tikkie breed en terug maar dit is 9 van de tien keer om zo'n geparkeerde bus uit z'n tent te lokken en ruimtes te creëeren! Eindelijk is er ook weer een goede spits en er komt nog veel aan....... Vlak dit Ajax niet uit voor dit jaar maar als nu een keer alles blijft en ze worden

zo al de veren zitten er weer diep in gestoken . we zien het al de nieuwe voorzitter gaat ook weer roepen dat ze de eerste 10 jaar kampioen gaan worden en minstens 5 keer de CL gaan winnen met al deze geweldenaars . messi ronaldo . gaan jullie je gouden schoen maar vast inpakken. klaassen komt er aan. en nederland gaat eindelijk een wk winnen blind klaasen en veldman /. ik kan me geluk niet op

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren