Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘In de Premier League zou hij denk ik alleen nog maar beter zijn’

Laatste update:

Lionel Messi debuteerde in 2004 in de hoofdmacht van Barcelona en in de afgelopen tien jaar verbrak de sterspeler vrijwel alle clubrecords van de Catalaanse grootmacht. De Argentijn speelde nog nooit voor een andere club dan Barça en het is de vraag of de dribbelaar dat ooit nog gaat doen.

/

Ploeggenoot Xavi zou Messi niet graag zien vertrekken, maar vraagt zich wel af hoe de linkspoot het in een andere competitie dan de Primera División zou doen. De Spaanse middenvelder is ervan overtuigd dat de 96-voudig Argentijns international het in het buitenland net zo goed of zelfs beter zou doen.

“Ik denk dat hij in de Premier League alleen nog maar beter zou zijn, omdat daar niet zo defensief wordt gevoetbald”, vertelt de routinier bij Match of the Day. “Als Engelse clubs tegen Barcelona spelen, doen ze dat achterin één op één. Ze verdedigen met veel passie en een hoop energie. Maar Leo zou daar meer ruimte krijgen dan in de Spaanse competitie”, legt Xavi uit.

Denk je dat Lionel Messi nog eens vertrekt bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier slaat xavi de plank voledig mis. In engeland zijn er vaak veel pliegen die compact spelen.. Stoke City, West Ham, noem maar op die gaan allesbehalve vol op de aanval.

15 november 2014 om 16:53

en in spanje speelt elke team zo tegen barcelona tegen city/chelsea vallen de kleine teams nog aan

15 november 2014 om 16:55

Die heel liga stelt niks voor. Een paar goede ploegen en verder het niveau eredivisie. Het is toch niet voor niks dat ronaldo en messi zo veel goals maken. Dat komt o.a. omdat die verdedigers drama zijn.

15 november 2014 om 16:59

oja isgoed en daarom zijn beide spelers topscoorder van de CL messi gedeeeld met raul en ronaldo nog een te gaan ja hoor

15 november 2014 om 16:59

Nou dat doen de kleine clubs toch ook tegen barca? Elk wedstrijd en elk team valt wel een keer aan, dus snap ik jou beredenering niet.

Verder ben ik het niet eens met Xavi omdat ze in Engeland zeer sterk zijn in verdedigen, bovendien vind ik de mindere clubs van Engeland ook beter dan de mindere clubs van Spanje.

15 november 2014 om 17:00

Oh nee? Messi en ronaldo zouden overal zoveel scoren durf ik te wedden. Spaanse competitie is toch wel een van de sterkste competities. Welke competitie is volgens jou beter dan?

15 november 2014 om 17:02

Vergeet niet dat Ronaldo het al heeft laten zien op jonge leeftijd.

15 november 2014 om 17:03

Messi won de ballon d'or verdiend op zijn 21ste ;-) scoorde een hatrick tegen ramos canavaro etc op ze 19ste

15 november 2014 om 17:04

Ronjans
Dat heb je perfect gezien man.
Messi zou in de PL niet kunnen wat hij in la liga heeft gepresteerd.
Messi heeft dat alleen kunnen presteren bij barca.
Hij zou het zelf niet kunnen bij een ander team in la liga laat staan in een andere competitie en al helemaal niet in de Premier League.

15 november 2014 om 17:11

je weet wat ik bedoel teams hebben tegen chelsea gewoon 30-40-50% balbezit tegen barcelona gebeurt dat nauwelijks

15 november 2014 om 17:15

Ja de Liga stelt niks voor, vandaar dat ze het in Europa elk jaar beter dan dan de Engelse.

15 november 2014 om 17:19

sowieso de Duitse...

15 november 2014 om 17:28

La Liga veel beter dan u overschatte PL zonder twijfel de sterkste competitie ter wereld kijk de gewoon naar de resultaten van de afgelopen jaren

15 november 2014 om 18:20

Leer objectief kijken. Dat de top sterker is betekent nog niet direct dat de hele competitie beter is. Als Real Madrid nu ineens in de Eredivisie komt spelen en ze winnen de Champions League en schakelen onderweg Bayern, Chelsea en Barcelona uit. Is de Eredivisie dan direct sterker dan de Bundesliga, Premier League en la Liga?

16 november 2014 om 13:35

Objectief kijken, John Terry, leert mij dat de meeste prijzen gewonnen worden door Spaanse clubs in beide Europese competities. De Spaanse clubs de meeste wedstrijden winnen, en het grootste aantal verschillende vertegenwoordigende ploegen in de competities heeft.

Dat wil dus zeggen dat de competitie in de breedte het sterkst is.

Of is dat geen objectieve conclusie volgens jou?

15 november 2014 om 17:11

Klopt. Alleen het verschil is dat je in Spanje tegen bikkelharde zuid-Amerikanen speelt, zoals Otamendi en Miranda. Dit zijn in mijn ogen veel betere verdedigers dan die lompe verdedigers in Engeland.

15 november 2014 om 17:15

tegen barcelona speelt sowieso elk team compact, dus dat is hij al gewend. daarnaast gaat het spel op en neer in engeland, daar waar in spanje vaak het ene team aanvalt en het andere team alleen maar verdedigt. de situatie in engeland lijkt me veel gunstiger voor een aanvaller.

messi heeft zich bewezen in de beste competitie ter wereld, namelijk de champions league. waarom zou hij het dan niet kunnen in een overschatte competitie?

Zie hem niet naar een andere Europese club toe gaan, maar wel naar Argentinie. Barca past natuurlijk perfect bij Messi's speelstijl en zijn fysiek, al zijn er ook zulke spelers in de PL, denk ik dat hij het daar niet beter zou doen.

15 november 2014 om 17:00

Ja en silva aguero cazorla etc etc doen het allemaal slecht in england heeft niks met fysiek te maken en messi is keihard in duels , ik zie hem trouwens ook niet naar een andere club gaan

15 november 2014 om 17:34

Aguero is kast en cazorla en silva spelen niet in de spits.

15 november 2014 om 18:06

Vriend wat bazel je allemaal? Messi is fysiek sterk, vandaar dat hij nauwelijks op de grond ligt ondanks al die tackles die hij te verduren krijgt. De balans van Messi uitstekend. Bovendien heeft hij het vermogen om spelers en tackles te ontwijken.

15 november 2014 om 18:06

Messi kan het wel op een koude regenachtige avond in Stoke denk ik.

Lastig te vergelijken. Omdat er in Engeland geen team is dat net zoals Barcelona 70% balbezit heeft en de tegenstander door de speelstijl automatisch 20 meter naar achteren drukt. Ik denk dat Barcelona ook in Engeland tegen veel muren op zou gaan lopen, bij een ploeg als Chelsea of Man. Utd zou het misschien minder zijn maar Messi rendeert sowieso beter in het voetbal van Barcelona dan in het spel van United.

Uhm, er spelen juist wel ploegen zeer defensief, en die ploegen zijn moeilijk te verslaan als je alleen maar kleine spelers hebt.

Messi zou worden kapot gemaakt in de BPL. Ze speler daar zo ruw en Messi is dat gewoon niet gewend.

15 november 2014 om 17:02

oh aguero silva cazorla etc etc hebben er ook niet last van silva en aguero zijn spelers van de top 5 van engeland

15 november 2014 om 17:23

visca_barc,

Aguero scoort uit dat rijtje het meest, maar heeft sinds hij bij City zit maar 1 keer meer gescoord dan 20 doelpunten in de competitie. Messi scoorde eens 50 en 46 goals alleen al in de competitie. Zie jij hem dat doen in Engeland? Ik niet.

15 november 2014 om 17:29

we praten niet alleen over scoren meneer Jeonowlt heeft het over dat messi kapot gemaakt zou worden en daar heb ik op gereageerd messi gaat nooit meer evenveel scoren als in 2012 (91) goals dat is onmogelijk namelijk hij was een genie is hij nog steeds maar minder doelgericht

15 november 2014 om 18:52

Aguero is ook zeer blessuregevoelig en ook niet van het niveau van messi gewoon. Je zou beter vergelijken met zijn doelpunten toen hij in la liga speelde.
Z'n goals zijn niet afgenomen sinds hij in de PL speelt..

15 november 2014 om 17:04

Messi heeft gespeeld tegen het Real van Mourinho en het Atlético van Simeone, en dan durf je nog te zeggen dat hij ruw niet gewend is? Hahaha.

15 november 2014 om 17:18

Genoeg voorbeelden a la Messi fysiek die het heel goed doen in Engeland. Wat je zegt is dus bull shit. De Serie A is veel harder.

Beter dat sws niet. In de premier league is het niveau erg hoog en veel fysiek in het spel Messi zou niet zo veel doelpunten maken als in het jaar 2012.

15 november 2014 om 17:18

messi heeft zich bewezen in de beste competitie ter wereld, namelijk de champions league. waarom zou hij het dan niet kunnen in een overschatte competitie?

15 november 2014 om 20:30

Dat is het zeker niet.... in de CL kom je tegenover aanvallende ploegen te staan, die meer open ruimtes hebben dan de kleine clubs waar barca altijd punten morst... Hoezo moet je je bericht 10.000 keer herhalen?

15 november 2014 om 20:52

Omdat ik me serieus afvraag hoe dat kan, want een hoop mensen beweren dat maar ik snap er helemal niks van. Niemand heeft antwoord op deze vraag kunnen geven en ook jij komt met een bewering die je niet hard kan maken. Bewijs maar eens dat er in de CL aanvallender wordt gespeeld.

Laten we hopen dat we het ooit eens mogen zien. Ik denk dat hij lang niet zo veel zou scoren in de Bpl.

Bullshit. In engeland is de competitie 5x zo zwaar als in spanje

15 november 2014 om 17:12

Vandaar dat zo'n matig team als City kampioen wordt en in Europa niks voorstelt. Die competitie is zwaar overschat. En als je naar kijkt naar hoeveel er gemiddeld gescoord wordt in een speelronde in beide competities, dan verschilt het weinig. Als de Premier League zoveel beter was in het verdedigen, dan zou dat gemiddelde significant lager zijn dan die van La Liga.

15 november 2014 om 17:17

5 keer zo zwaar?
Omdat de spelers van de gemiddelde club daar 5 keer meer verdienen?
Pl krijgt van elke competitie pakslaag.
Zolang Manchester City de vertegenwoordiger van Engeland is zal het niks worden.

15 november 2014 om 17:18

Ja man zeker. JDe beste Engelse ploegen worden jaarlijks afgemaakt door de Spaanse top. En de subtop daar stelt al helemaal niks voor als je ze in Europa ziet spelen. Omdat ze allemaal evenwaardig zijn aan elkaar en het daardoor interessant lijkt, wil dat niet zeggen dat het een sterkere competitie is dan de Spaanse. Ik schat de gehele top 10 in Spanje beter in dan de top 10 in Engeland.

15 november 2014 om 19:10

Maar messi zou de voetballers veel makkelijker kunnen passeren want daar wordt meer 1 op 1 gevoetbald zoals xavi zegt

Onzin, Messi kan de PL fysiek en mentaal niet aan, hij zal veel moeten incasseren om het daar te kunnen redden, en dat zie ik niet gebeuren.

15 november 2014 om 17:05

nogmaals waarom kunnen silva cazorla ,aguero enzovoorts het allemaal wel dan zijn die veel sterker?

15 november 2014 om 17:12

Aguero is wel veel sterker

15 november 2014 om 17:16

en silva? cazorla? en nog veel meer kleine spelers die fysiek niet sterk zijn je moet slim genoeg zijn om uit een duel te blijven

15 november 2014 om 17:19

Als 10 zou Messi wel de ruimte hebben, maar niet als (valse) spits, want dan zal hij tegenover 2 beren staan die hem willen uitschakelen. Messi zal dus wel terug moeten zakken en zich met het spel moeten bemoeien om die twee beren te ontwijken.

15 november 2014 om 17:27

Je ontkom bijna niet aan de duels in de PL, Özil is ook superintelligent maar wordt fysiek gewoon aangepakt in de PL.

15 november 2014 om 17:30

Lol, log even in om op jou te reageren.

On: Heb jij Messi zijn benen gezien? Nee? Ik zou dan toch maar even beter gaan kijken. Heb jij die goal van Messi tegen Ac Milan gezien van vorig seizoen? Nee? Ik zou toch maar even gaan kijken. Messi is niet van de bal te krijgen en in elke competitie dan ook bewijst hij dat telkens weer!

Wanneer gaan mensen nou begrijpen dat de PL nou niet zoveel voorstelt?

15 november 2014 om 17:31

Ook hier 2 beren? Zag je wat Messi met Yaya en Kompany deed? Die stuurde ze beide op dans les, damn wat was dat een wedstrijd.

15 november 2014 om 18:27

En zag jij wat John Terry in 2012 in zn eentje tegen Messi deed? Oh ja, juist. Messi 8 games tegen Chelsea, 0 goals. Wanneer gaan mensen nou begrijpen dat je niet alle vergelijkingen op 1 wedstrijd moet baseren? We hebben het hier niet over 1 potje, we hebben het over een hele competitie. Niet 1 keer mooi spelen tegen City, maar ook een week later in de Engelse vrieskou op het Britannia Stadium kunnen presteren tussen die beren die dat gewend zijn. Maargoed, heeft niet zon zin om dat aan een fanboy wijs te maken want je naam zegt genoeg.

15 november 2014 om 18:44

John Terry in zijn eentje? Whahaha. Volgens mij was er een hele bus nodig om Messi te stoppen.

15 november 2014 om 19:47

De bus was nodig om de geniale passjes van Xavi en Iniesta geen doorweg te geven. Messi begon in 2012 tekenen te vertonen dat ie zn oude genialiteit kwijt is. Liep er ietwat verloren bij met zn hoofd omlaag en de dribbels die hij maakte waren mooi maar ontbraken aan een idee. De climax bereikte hij vorig jaar toch wel, toen hij tegen Atletico 5 km ofzo gelopen had? Wat ik sochtends in een kwartiertje hardlopen doe? Tuurlijk, goede speler nog maar niet meer de Messi die Arsenal en Leverkusen aan mekaar rijgde. Dat zal zelfs jij moeten toegeven met je neusje voor honing in Messi's achterwerk.

15 november 2014 om 20:02

Ik kom gewoon met feiten en logische redeneringen. Oftewel, ik ben objectief.
Bus was voor Xavi en Iniesta? Hoe verklaar je dan dat er telkens drie a vier man om Messi heen waren? Hahaha, je kan beter korfbal gaan kijken want voetbal is niet jouw ding. Gloryhunter.

15 november 2014 om 20:18

Drie a viermansdekking wordt niet geasoccieerd met de term 'bus'. Een bus, zoals het woord zegt, symboliseert een bus voor de goal. Een hele rij spelers die zich achterin opnestelen om er niks door te laten. Dat is iets anders dan een kwantitatief hoge mandekking, waar bijvoorbeeld Robben laatst ook mee te maken kreeg tegen Ijsland, al was dat geen bus wat zij parkeerden. Integendeel, de Ijslanders hebben ons grote delen van de wedstrijd achteruit gedwongen. Ik zie dat het gebruik van termen niet helemaal jouw ding zijn, je kan beter groep 5 nog een keertje overdoen en dan nog eens vragen of ik op je lage niveau wil reageren. Discusseren kun je ook al niet.

Ps mij een gloryhunter noemen terwijl je zelf in Messi's achterwerk zit gaat wel heel ver, vind je niet?

15 november 2014 om 20:57

Nogmaals ik zit in niemands achterwerk. Ik denk gewoon logisch na en ik neem de feiten onder de loep. Let eens op je woorden gloryhunter.

Wanneer je tegen een bus speelt, dan heb je als aanvaller te maken met vier verdedigera die je opvangen. Dus ze hebben wel met elkaar te maken. Dat was het punt ook niet. Wanneer Xavi en Iniesta met die bus te maken hebben, heeft Messi ook te maken met die bus want hij speelt in hetzelfde team.

Conclusie is dus dat er wel een bus aan te pas kwam om hem af te stoppen. Daar ging het hele verhaal eigenlijk om.

15 november 2014 om 21:41

Je zit wel degelijk in Messi's achterwerk en zo te horen vind je de honing daar zalig. Jij verdraait nu je woorden, want eerst probeerde je me nog wijs te maken dat de 3/4 verdedigers die mandekking op Messi en enkel Messi al een bus was. Nu krabbel je terug en haal je toch maar Xavi en Iniesta erbij, en daar ging het verhaal om.

Kortweg je zegt nu zelf ook wat ik je probeer duidelijk te maken. De bus was bedoeld voor heel Barcelona, maar Terry en af en toe wat hulp van Cahill konden Messi zeker wel aan.

Even alles maar in 1 reactie, hierboven maak je steeds de vergelijking tussen de BPL en de Serie A. Is het wel eens bij je opgekomen dat de aanvallende kwaliteiten van de Serie A totaal niet te vergelijken zijn met die van de PL? De tijden van van Basten en Schevchenko zijn voorbij, tegenwoordig staan daar mensen als eehm.. Fernando Torres? Juist ja. De verdedigende manier van de PL en Serie A is vergelijkbaar, echter vallen daar meer goals dan in Italie omdat er simpelweg gewoon veel meer aanvallende kwaliteit aanwezig is. Dus die countertheorie van je is ongeldig.

De PL dankt haar populariteit aan het feit dat zelfs de wedstrijden in de lagere regionen veel moois met zich meebrengen. De toppers worden juist heel strategisch en tactisch gespeeld, en regelmatig zijn die zelfs niet om aan te zien. Geldt ook voor el Clasico btw, altijd torenhoge verwachtingen maar vaak een hele saaie wedstrijd. De kleintjes in Engeland hebben niks te verliezen en nog steeds best veel kwaliteit, als die het tegen elkaar opnemen is er altijd wel wat leuks te beleven. Maar ook daar komen bussen voor zoals jij steeds maar ontkent. Maar goed, het was al duidelijk dat wij een andere definitie van 'bus' hebben dus dat laat ik maar op een meningsverschil hangen.

En als laatst; omdat ik in 2007 naar Feyenoord- Chelsea ben geweest, Lampard en Drogba aan het werk zag en gelijk verkocht was, ben ik een gloryhunter? Ik ben al 7 keer op Stamford Bridge geweest, hoe vaak ben jij in het Camp Nou geweest? Neem aan zero point zero. Jij support de club/speler met de meeste succes afgelopen jaren, en dan heb je nog het lef om mij gloryhunter te noemen. Log maar gewoon uit en ga iets doen waar je wel toegevoegde waarde hebt. Bespaar je deze site weer een hoop niveauverlaging.

15 november 2014 om 17:08

Premier leage is overschat.
Op Chelsea na is de verdediging van bijna alle clubs zeer zwak.
Messi zou elke club op Chelsea na iedereen oprollen.

15 november 2014 om 17:08

Er is een reden waarom messi altijd bij barca bleef.
Hij weet zelf dat hij daar perfect zit en dat het ergens anders veel minder zou zijn.
Messi is perfect voor barca
En barca is perfect voor messi.

15 november 2014 om 17:12

dus omdat messi het naar ze zin heeft in barcelona en er niet wegwil denk jij maar dat messi daar is gebleven omdat hij denkt dat hij het niet aan kan ? wat denkt messi nog meer crmariaisco

15 november 2014 om 17:47

Dat bedoel ik niet eens.
Barca is de perfecte ploeg voor messi en messi is of vooral was de perfecte speler voor barca.
Zo heeft messi mij bvb nog nooit kunnen overtuigen bij Argentinie.
Ja ook op het wk niet.
Scoorde enkel in de groepsfase tegen bosnie,iran en nigeria en was daarna onzichtbaar.
Is me daarna enkel opgevallen toen die weer eens stond te kotsen.

Messi scoort overal maakt niet uit welke competitie

Messi zou de Premier League slopen, dat weet ik zeker. Meest overschatte competitie ter wereld. Nergens krijg je meer ruimte. Het spel gaat op en neer door de kick en rush tactieken die ze in Engeland hanteren en Messi zou dankbaar gebruik maken van de ruimte die daardoor vrij zou komen. Daarnaast heeft Messi op zijn top sowieso niet veel ruimte nodig en heeft hij al laten zien dat hij makkelijk harde teams zoals het Real van Mourinho, dat zich alleen maar bezig hield met schoppen, kan oprollen.

15 november 2014 om 17:16

Dat real van mourinho dat zelf 2 wedstrijden met een b team speelde tegen barca en die wedstrijden ook won.
Het real van mourinho dat in nou camp de titel kwam pakken.

Je bedoelt dat real toch ?

15 november 2014 om 17:20

Ja, dat Real dat incidenteel een paar van de tientallen wedstrijden won.

15 november 2014 om 17:20

Ik begrijp wel dat je Ronaldo en co B spelers noemt. Ik vind ze namelijk ook zwaar overschat,

15 november 2014 om 17:21

Het Real wat met 5-0 verloor van Barcelona. Het Real waar tegen Messi een geweldige solo goal scoorde in de halve finale van de Champions League ja.

15 november 2014 om 17:41

Ronaldo viel laatste kwartier in.
Benzema mocht starten met morata omdat higuain mocht rusten.
Varane maakte zijn debuut.
Essien speelde rechtsachter.
Diego lopez was nog niet helemaal titularis.
Granero speelde en callejon speelde mee.
Arbeloa speelde al linksachter want marcello was geblesseerd en coentrao mocht rusten zn dan vergeet ik er wss nog die er niet bij waren.

De top van engeland en spanje kan je niet met elkaar vergelijken, ik zie voorlopig geen een engelse club de cl winnen

Als Messi in de PL zou spelen, dan zou hij die ook aan fladder schieten. Als je al kijkt hoe de spaanse spelers presteren in de PL, dan is het een makkie voor Messi.

Xavi heeft een punt. In Spanje wordt Messi altijd met 3 man aangepakt en heeft hij heel weinig ruimte. In Engeland krijgt hij veel meer ruimte dan in Spanje.

Hoe fysiek de Premier League is, wordt ook vaak overschat. De Serie A is een stuk fysieker. Er zijn genoeg voorbeeld van niet fysieke spelers die het heel goed doen in Engeland, puur omdat ze technische gewoon heel goed zijn.

15 november 2014 om 17:19

Vriend .
Iemand met 3 man dekken dat bestaat niet in la liga.
Zelf atletico gaat niet eens zo ver dus wat ben jij aan het lullen.
In la liga niks anders dan ploegen die verzorgd aanvallend voetbal willen spelen.
Rayo vallecano haalt bvb zowel tegen barca als real meer balbezit.
En verliezen dan gewoon met 5-0.

15 november 2014 om 17:23

Dan raad ik jou eens aan om Barcelona elke week te kijken. Dan zie je meteen hoe zwaar Messi verdedigd wordt.

Engelse competitie beter dan de spaanse haha dat is gwn een grap, spaanse clubs boeken veel meer successen in europa

15 november 2014 om 17:36

Welke clubs?
Bilbao nee wacht die hebben nul punten in de cl.
Vorig jaar sociedad....? Ook nul punten dacht ik.
En als je het over europa league hebt nouja lokeren pakt daar ook gewoon punten en dat deed zulte ook.

15 november 2014 om 18:07

Real, barca en atleti vs ..... tot mn spijt kom ik tot de conclusie dat Engelse clubs europees niks meer voorstellen, alleen chelsea laat zien dat het een sterke club is, ook in de EL waren Engelse clubs dramatisch, neemt niet weg dat ik smull van de PL!

15 november 2014 om 18:20

Haha nee liverpool en everton zijn goed die clubs stellen niks voor in europa

15 november 2014 om 18:26

Dat klopt wel ja.
De laatste jaren waren minder maar nog niet zo lang geleden hadden we 3 ebgels teams in de halve finale van de cl.
En atletico moet je er niet bij vermelden want vorig jaar was een uitzondering.
Normaal is het enkel real en barca.

In Europa hebben Engelse clubs het altijd heel moeilijk tegen Spaanse teams. Spaanse teams spelen meer op techniek.

De grote jongens in de BPL zijn ook Zuid-Amerikanen. Wat Wenger ook al concludeerde. Sanchez, Aguero, Suarez, Oscar, D Costa, Falcao, Tevez, Di Maria, William en ben er nog een paar vergeten.
De Spaanse spelers brengen ook veel techniek, Fabregas, Silva, Mata.

Dus ik denk dat Messi in de BPL goed kan presteren.

15 november 2014 om 17:53

En andersom ook he.
Hoe vaak heeft barca bvb tegen chelsea gewonnen?
En hoeveel doelpunten heeft messi tegen chelsea gescoord.
En dat was dan nog meeqtal met 12 man tegen 10.
Ref speelt mee met barca en chelsea staat met tien man nog voor de rust.

15 november 2014 om 18:04

10 man geparkeerd voor de 16.

Je hebt wel gelijk dat Messi geen indrukkende cijfers heeft tegen Engelse ploegen. Vooral de Chelsea fans maken maar wat graag melding van het feit dat Messi niet tot scoren komt tegen Chelsea.



15 november 2014 om 19:18

Hij heeft 5 keer tegen Arsenal gescoord, 2 keer tegen City en 2 keer tegen United. Niet slecht als je het mij vraagt.

Ja... Want Xavi heeft zoveel ervaring met de Bpl... Die zal het vast allemaal wel weten. Wat een onzin.

Xavi ze uitspraken moet je met een korreltje zout nemen. Kraamt altijd onzin uit in de media.

Alsof Messi moeite zou hebben om lescott , Demichelis , Jones etc te kunnen verslaan hij laat het namelijk in de grootse competitie ter wereld al zien de CL ( Ronaldo ook ze zijn allebei geweldig) hij heeft daar al 71 goals ik Spanje heb je ook gewoon stugge verdedigers en stugge teams. Ik denk dat de BPl voor hem wel eens makkelijker kan zijn. Daar heb je grote beren die er zo invliegen. In Spanje heb je technische verdedigers als Miranda varane Ramos godin of Pepe en nog veel meer. Geloof me kompany en cahil etc kunnen Messi echt niet bijhouden. Misschien af en toe door een overtreding ofso. Ze zullen hem wel Eens kunnen aanpakken maar dat zelden. Messi is daar te behendig voor. Silva , William en hazard houden zich daar ook staande en Messi zeker.

Nee messi zou het niet beter doen in de pl, dit omdat het speelschema daar veel compacter is en messi daar de benodigde fysiek voor mist. Kijk maar naar de grote clubs die door vermoeidheid uit de beker worden geknikkerd

Messi in Engeland? Dat zou niks worden hij is snel tikkie takkie voetbal gewend en niet lang spel zoals in engeland

Over het algemeen doen die kleine technische spelers het prima in Engeland (silva, Cazorla, Fabregas). Ze doen het vaak zelfs beter dan in Spanje. Ik zou ook niet weten waarom Messi het daar niet ook zou kunnen. Natuurlijk wel als je compleet verblind bent door je onvoorwaardelijke liefde voor een niet nader te noemen andere speler.

16 november 2014 om 08:52

Iedereen die dit leest wordt er wijzer op
Messi speelt goed op zijn gemak in de PL omdat :
1. Hij is beter dan Ronaldo
2. In de PL speelt hij beter dan in de La Liga
3. In de PL wint hij nog 1/2 Gouden Ballen (Ballon D'or)

In Engeland spelen gewoon heel veel opgepompte spierbundels die harde tackles maken,waardoor het zo fysiek lijkt. Die gaste lopen meer in de weg maar verder dragen ze niet veel bij aan het voetbal.
In Spanje word veel beter gevoetbald en dat zie je terug in de EL en Cl.
En dat messi het niet zo treken op fysiek vlak is natuurlijk onzin als je kijkt naar dat Silva als één van de beste gezien word in de PL of hoe Sterling vorig jaar presteerde kom op sterling is de helft van Messi

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren