Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse-uitblinker: 'Dick en Guus moeten eerst elkaar maar even bellen'

Laatste update:

Marko Vejinovic was in de derde ronde van de KNVB Beker opnieuw goud waard voor Vitesse. De middenvelder is de laatste weken de man in vorm bij de Arnhemmers en gidste zijn ploeg dinsdagavond met een benutte strafschop en een assist langs FC Dordrecht. Vejinovic kan gaan denken aan een interlandloopbaan, maar de vraag is voor welk land hij gaat spelen.

/

De technicus komt uit Amsterdam, maar heeft Servisch bloed door zijn aderen stromen. "Twee nationale ploegen trekken aan mij", zegt Vejinovic tegen Goal. "Zowel Nederland als Servië, en dan vooral Servië, als ik het goed begrijp. Ik ben nog niet officieel benaderd, maar ik lees het overal in de media. Dan zit er vast een kern van waarheid in."

Dick Advocaat (bondscoach Servië) en Guus Hiddink (bondscoach Oranje) hebben nog niet gebeld. "Ik denk dat Dick en Guus eerst elkaar maar even moeten bellen. Dan kunnen ze het samen uitvechten", glimlacht Vejinovic. "Ik heb geen voorkeur voor een land. Zolang de interesse van beide landen niet concreet is hoef ik ook niet te kiezen. Ik blijf gewoon lekker voetballen en hopelijk komt er dan een uitnodiging. Of misschien zelfs twee."

Vind je Marko Vejinovic goed genoeg voor het Nederlands elftal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is geen Nederlands elftal materiaal, en misschien komt hij zelfs voor Servië nog te kort. Denk wel dat hij bij Servie meer kan bereiken.

29 oktober 2014 om 10:11

Heb je het nationale team van Servië de laatste tijd eens bekeken? Ik denk dat ze toch redelijk gelijkwaardig zijn, de 2 landen. Hun hebben een 10x betere verdediging met mensen zoals Ivanovic en Kolarov, het middenveld is ongeveer gelijkwaardig en waar wij extreem ervaren mensen + Depay voorin hebben lopen, bestaat die van hun volledig uit talenten zoals Markovic en Mitrovic en de wat oudere maar degelijke Tosic. Ik denk niet dat Advocaat de juiste man is om nog een land naar een groot toernooi te leiden, maar het moet hier toch makkelijk mee lukken.

29 oktober 2014 om 10:16

Servie heeft een mooie lichting maar laten we eerlijk zijn.

Gudelj zou bij Nederland niet eens geselecteerd worden en staat bij Servie basis op het middenveld. En Markovic en Mitrovic zijn leuke spelers maar geen Robben of Huntelaar.

29 oktober 2014 om 10:20

Precies, het zijn talenten, Robben en Huntelaar zijn binnen 2-3 jaar klaar met voetballen, daarom is het ook zo jammer dat er op het moment niets doorstroomt, wij hebben geen aanvallende talenten, behalve Depay. Daarnaast staat Gudelj niet basis bij Servië en is Matic 2x beter dan elke middenvelder die wij kunnen opstellen.

29 oktober 2014 om 10:26

Zivkovic moet heel snel stappen gaan maken, want ik weet zeker dat dat de spits voor de toekomst is. Daarnaast moet ook Boetius stappen gaan maken, want ook hij kan een goede speler voor Oranje worden. Echter zal dit niet binnen twee jaar gaan, hoogstens bij Depay.

29 oktober 2014 om 10:28

Strootman?

29 oktober 2014 om 10:34

Ik ben het niet met je eens. Nederland mist in mijn ogen juist een stylist op het middenveld die het spel kan verdelen. Strootman, De Jong en in minderemate Clasie zijn harde werkers en gaten dichtlopers, maar de echte stylist met het subtiele passje heb ik niet meer gezien.

29 oktober 2014 om 11:49

Toornstra kan die passjes wel geven als aanvallende middenvelder

29 oktober 2014 om 12:12

Ik ben het met je eens. Ik vind dat ze deze jongen gewoon een uitnodiging moeten sturen. Heeft een goede pass, goed overzicht, ik denk dat hij zeker wel in het NL elftal zijn minuten kan maken.

30 oktober 2014 om 23:42

Je zou ze alle vier kunnen op stellen.
Denk dat je dan een geweldig sterk en stabiel middenveld hebt en natuurlijk ook een sterke aanval.

Cilessen
v d Wiel
de Vrij
Vlaar
Buttner
Vejirovic
N de Jong
Robben
Gudelj
Depay
Huntelaar
29 oktober 2014 om 10:24

Eens. De hype is weer eens enorm door een paar benutte strafschoppen en wat vrijetrappen, maar kom op zeg. Dit is materiaal voor Vitesse en echt niet veel hoger. En dat bedoel ik niet negatief want Vitesse is een prima niveau.

29 oktober 2014 om 10:34

Dan doe je hem toch echt tekort hoor. Dit seizoen samen met Propper ijzersterk in het veldspel. Kan zich in een kleine ruimte vrij spelen en is balvast, heeft fantastisch overzicht, cross- en dieptepass is loepzuiver. Snelheid en kracht mag nog aan gewerkt worden, maar hij is veel meer dan een vrij trappen- en penaltyspecialist.

29 oktober 2014 om 10:44

Marko is niet meer het koppige jongentje van AZ.

Kijk de wedstrijden van Vitesse eens terug en let op Vejinovic. Dan zal je zien dat het zoveel meer is dan enkel de hype rond zijn vrije trappen en pingels

29 oktober 2014 om 10:26

Waarom zou deze jongen geen NL elftal materiaal zijn dan, denk dat hij van meer waarde is dan Nigel de Jong die zijn beste tijd heeft gehad. Tegen de hele sterke landen zou je nog met Nigel kunnen spelen maar als je denkt beter te zijn kun je beter met een voetballende controleur spelen en dat kan deze jongen wel.

29 oktober 2014 om 10:30

Tsja, dit is nou typisch zo'n speler die als ie twee wedstrijden voor een grotere club (ajax,psv bijv) heeft gespeeld, wordt opgeroepen omdat 'ie zich zo snel aanpast'. Prima speler, die een kans verdient. Of ie het dan waarmaakt, moet je altijd afwachten.

29 oktober 2014 om 12:06

Hij moet lekker voor Servië kiezen.. Zijn trotste mensen, ik denk dat hij voor Servië zal gaan kiezen

29 oktober 2014 om 12:39

Nee het huidige Nederlandse elftal overtuigd... Hahaha haha

Lekker voor Servië kiezen. Met Sneijder, Wijnaldum, Strootman, van Ginkel, de Jong, Clasie, Klaassen, Vilhena, Toornstra zijn er zat voetballers die beter zijn op het middenveld bij Oranje.

29 oktober 2014 om 10:10

Sneijder loopt op zijn laatste benen. De Jong is ook al relatief out.

De rest van de namen die je noemt zijn nou niet spectaculair veel beter. Vejinovic ontwikkelt zich voorlopig goed en als hij dat blijft doen dan zie ik niet in waarom hij Oranje wellicht niet zou kunnen halen. Ik zie daarnaast weinig Nederlanders die zo overtuigend penalty's en vrije trappen nemen zoals Vejinovic.

Servië zou de 'makkelijkere' keuze zijn natuurlijk.

29 oktober 2014 om 10:13

Toornstra, van Ginkel en Vilhena beter? Alle 3 minder en Clasie gelijkwaardig.

van Ginkel heeft 2 jaar geen bal geraakt! Vilhena snap ik al helemaal niet hoe je daarbij komt, en Toornstra heeft een goede bal van Clasie in het goal gelegd en die zijn ook maar gelijk beter. Neemt niet weg dat ik wel fan ben van Toornstra... maar sorry, hij is niet beter dan Vejinovic naar mijn mening.

Ik vraag me af hoeveel wedstrijden jij van Vitesse hebt gezien?

29 oktober 2014 om 10:14

Sneijder is echt over de top en zal niet zo lang meer voor Nederland spelen. Van Ginkel, Clasie, Klaassen, Vilhena en Toornstra zijn echt geen spelers die nu aantoonbaar beter zijn of die ik meer kwaliteit toedicht. Als dat de spelers zijn waar Nederland het straks van moet hebben hou ik mijn hart nog meer vast dan dat ik nu al doe

Ik heb deze speler niet vaak zien spelen dus kan er niet echt een oordeel over vellen of hij nu geschikt zou zijn voor het Nederlands elftal. Maar ik hoor er wel veel goede verhalen over en het Nederlands elftal heeft nu niet per se zoveel kwaliteit op het middenveld.

Maar als het qua niveau vergelijkbaar is met de spelers die jij noemt hebben we er hier dus geen meerwaarde aan.

29 oktober 2014 om 10:29

Ik lees een hoop namen die duidelijk niet beter zijn.

Propper en Vejinovic zijn momenteel de beste 2 spelers op de Nederlandse velden. Vooral Vejinovic is een genot om naar te kijken. Niet alleen zijn acties maar ook zijn trap, zijn loopvermogen en verdedigende kwaliteiten.

Geen elke enkele andere speler in de eredivisie laat zien zo compleet te zijn als Venjinovic momenteel.

29 oktober 2014 om 10:41

Duidelijk een brilletje op Varmhem?

Propper en Vejinovic zijn momenteel de beste 2 spelers? Aha gelukkig zijn alle kenners het met je eens.

29 oktober 2014 om 10:54

En gelukkig heb jij je feyenoordbril op.

Ik zie deze 2 wekelijks spelen. En ze spelen echt momenteel geweldig. Venjinovic is de compleetste vd 2.

Dat de kenners het met me eens zijn. Geeft alleen maar aan dat het met mijn Vitessebrilletje dus wel meevalt

29 oktober 2014 om 11:15

Varnhem

Haha, kijk je behalve Vitesse ook nog andere wedstrijden? Vejinovic eens...

Maar Ricardo van Rhijn en Adam Maher zijn momenteel een stuk constanter op hoog niveau dan Propper.

29 oktober 2014 om 12:16

Maher vind ik goed spelen idd. Maar niets beter dan Propper, en zeker niet constanter aangezien Propper vorig seizoen al zeer constant was.

Nu weet ik dat spelers bij PSV, Ajax en in iets mindere mate feyenoord snel opgehemeld worden. Goed gevonden en eerder een kans krijgen. Maar voetballend zijn Vejinovic en Propper al het hele seizoen uitstekend. Vitesse won niet voor niets tegen zowel psv en Ajax de slag op het middenveld.

Die wedstrijden zijn verloren idd, masr dat lag absuluut niet aan deze 2. Die gewoon de baas waren. Zoals tot nu toe elke wedstrijd.

29 oktober 2014 om 13:29

Nou tegen Ajax wil ik nog wel in komen, maar tegen Psv speelde Vitesse echt als een stel makke lammetjes... (op misschien de eerste 10 min na) En dat zeg ik als Ajacied!

29 oktober 2014 om 14:17

Dan heb jij toch een andere wedstrijd gezien. Zelfs de psvspelers gaven aan dat ze goed weggekomen waren.

Als ik naar Vejinovic kijk wordt ik met de minuut gekker van het transferbeleid van Overmars! De keuze was Zimling of Vejinovic.. en hij kiest voor de wissel van Mainz, die natuurlijk niet goed genoeg is voor Ajax.

Wat een geweldige voetballer... In mijn ogen zou hij perfect met Strootman een duo kunnen vormen. En dan kan Nigel de Jong eindelijk eens centraal achterin in de rol van Mascherano.

Overigens het is me ook weer een raadsel dat ik geregeld lees dat Ajax nu Propper wil halen. Ze hebben Klaassen al, en dat is eenzelfde type voetballer. En aangezien Klaassen de laatste weken zeer sterk speelt lijkt het me dus zwaar overbodig om nu wel de portemonnee te trekken.

29 oktober 2014 om 10:13

Komt omdat overmars niks wil betalen , ondanks dat er 100 miljoen op de bank staat.

29 oktober 2014 om 10:22

Voor 3 miljoen had je Vejinovic gehad vd zomer. Nu zal er om zijn nek het zelfde prijskaartje hangen als Propper, een miljoen of 7/8 gok ik.

29 oktober 2014 om 10:34

Ja klopt hij zit al op 7 goals en 4 ass. Seizoen is nog niet eens op de helft die gaat er zeker een stuk of 14 goals maken met 10 assists wat hardstikke veel is! Dus die gaat mischien wel 10 m. Kosten

29 oktober 2014 om 10:39

Als hij zo doorgaat word hij onbetaalbaar voor iedere Nederlandse club. Laatste weken is het echt genieten om naar hem te kijken. Zn acties, zn trap, zn loopvermogen, zn verdedigende kwaliteiten en ook zn uitstraling. Er staat echt iemand.

29 oktober 2014 om 10:49

Vooraf had niemand verwacht dat Vejinovic het zo goed zou doen dit seizoen. En als je hem had gehaald liep hij spelers als Riedewald en Bazoer weer in de weg. Ik vind Zimling dus de logische keuze, hij brengt ook wat meer ervaring.

Vejinovic heeft alles in zich om een dragende speler voor Oranje te worden. Op dit moment is er geen schakel tussen aanval en verdediging en hij kan dat als geen ander. Oogt minder robuust dan de Jong, maar schuwt de duels niet, kan goed meeverdedigen en voegt aanvallend veel toe. Goede techniek, goede eindpass, scorend vermogen en een prachtige vrije trap. Kan voor de verdediging spelen, rechts op het middenveld en op de 10 positie. Een van de compleetste middenvelders die Nederland rijk is.

Zeker voor de toekomst kan er een ijzersterk middenveld worden gevormd met Strootman en Wijnaldum/Pröpper.

Dat Ajax hem niet gecontracteerd heeft komt door de weg die zij zijn ingeslagen. Voor zo'n € 9 miljoen was hij op te halen. Nu zal de vraagprijs verdubbeld zijn.

29 oktober 2014 om 10:34

Vd zomer was 3/4 miljoen genoeg geweest. Nu zal je voor hem net zoveel betalen als Propper

Als je het zo bekijkt is die Mo Allach zo'n beroerde nog niet. Heeft eigenlijk prima spelers binnengehaald voor schijntjes: Vejinovic uitblinker. Achenteh een bruikbare, snelle kuitenbijter,. Oliynyk technisch, snel en sterk. Kruiswijk valt me ook alleszins mee, sober maar stabiel. Laat ze die Traore maar terugsturen naar Londen, was om te huilen gisteren.

29 oktober 2014 om 10:49

Marko is met Bosz meegekomen

29 oktober 2014 om 11:10

hehe ja ok. Maar er moest vast ergens een krabbeltje van Allach onder. Dat krabbeltje was er vast niet gekomen als ie bijv Koenders of Bruns had willen meenemen.

Dit heeft Bosz wel goed zien in deze speler. Dacht altijd leuk voor Heracles misschien net er boven maar is denk wel op dit moment de beste middenvelder van Nederland.

Waarom niet? Ik vind 'm persoonlijk beter dan een clasie bijvoorbeeld, en zeker niet minder. Maar dat is mijn mening

Als een speler met dubbele nationaliteit al bij voorbaat aangeeft dat hij geen voorkeur heeft voor een land, dan hoeft hij van mij niet te komen.

Je speelt voor Oranje, omdat je het land waar je van houdt wilt vertegenwoordigen. En anders niet.

29 oktober 2014 om 12:22

Je eigen glazen in gooien heet dat.
Natuurlijk heeft hij een voorkeur. En ik gok dat dat Nederland is maar als Nederland niet komt is Servie een prachtig alternatief.

Vejinovic speelt echt uitstekend de laatste tijd. Hopelijk zet hij deze lijn voort bij Vitesse en wordt hij snel Servisch of Nederlands international want dat zal zijn waarde alleen maar verhogen.

Ben benieuwd of zowel hij als Propper aan het eind van het seizoen worden verkocht. Een uitstekend duo op het middenveld dat lastig wordt om te vervangen. Maar als beide heren zich zo blijven ontwikkelen dan zal er wel een mooi transferbedrag tegenover staan. Overigens is Oliynyk ook echt uitstekend gescout door Vitesse. Transfervrij binnen gehaald en een absolute meerwaarde voor het elftal.

wat een middenveld.. pröpper en vejinovic.. vindt alleen die Leerdam niets! maar ik zou als ik guus was hem altijd een keer uitproberen! slechter dan een klaassen of vilhena is hij zeker niet!

Deze man heeft echt een fantastische trap, prima spelinzicht en is fysiek ook sterker geworden. Geef hem de kans in het Nederlands elftal, is een soort type Nigel de Jong, stuk minder natuurlijk, maar wat niet is kan nog komen.

Vejinovic een uitstekende voetballer, loopvermogen, technisch inzicht en een enorme traptechniek. Zeker een kans geven in oranje, denk dat hij ver boven clasie zal uitstijgen.

Ik denk dat Vejinovic zeker kans zou kunnen maken, alleen zou hij zich moeten bewijzen over een langere periode en constanter moeten/kunnen spelen naar mijn mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren