Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Centraal Oranje-duo vol onbegrip: ‘Hoe dat kan? Zeg jij het maar’

Laatste update:

Stefan de Vrij had na de nederlaag van het Nederlands elftal in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen IJsland (2-0) grote moeite om woorden te vinden die zijn teleurstelling konden beschrijven. De verdediger sprak over ‘een zware teleurstelling’, vooral omdat de voetballers van bondscoach Guus Hiddink wisten dat de wedstrijd in Reykjavik heel belangrijk was.

/

“Als je dan verliest, is dat heel teleurstellend”, vertelde De Vrij aan het ANP. De verdediger leidde het eerste doelpunt van Gylfi Sigurdsson (strafschop) in met een onhandige overtreding. Hij zocht de verklaring voor de nederlaag bij een gebrek aan scherpte. “Het begin van de wedstrijd was niet goed en daardoor kwamen we moeilijk in ons spel. Hoe dat kan? Ik weet het niet, zeg jij het maar”, stelde de verdediger van Lazio.

De tweede nederlaag in de EK-kwalificatie kwam ook keihard aan bij Bruno Martins Indi. "Ik heb niet veel te zeggen, dit was gewoon hartstikke slecht”, stamelde de verdediger van FC Porto. Een verklaring voor het ontluisterende optreden had de ex-Feyenoorder niet voor handen. "Ik kan niet verklaren waarom we hier verliezen, maar het is wel gebeurd. Zeer teleurstellend, ik snap er niets van.”

Stefan de Vrij hoort in de basis van het Nederlands elftal thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe dat kan?? Ik weet het! Volgende keer de kans geven voor Douglas en Van Dijk! En dan moeten jullie achteraf niet komen huilen!

14 oktober 2014 om 01:10

Makkelijk om de jongere gasten af te zeiken.. imo zijn de spelers die echt kei en keihard door de mand vallende vedettes Van Persie, Sneijder en Robben.

En dan begin ik niet eens over Hiddink met zijn maffe opstelling en dramatisch wisselbeleid.

Er moet wat gebeuren en wat mij betreft mogen de volgende personen de volgende keer thuis blijven:
- Hiddink (past it)
- Sneijder (past it)
- BMI (wegens herhaaldelijk falen)
. Huntelaar (2e keer dat hij onrust stookt binnen selectie)

Nieuwe trainer, nieuwe spelers, nieuwe tactiek.

14 oktober 2014 om 01:17

Ja, huntelaar onrust stoker. Van Persie doet alsof die god is en mag in jou optiek blijven staan? Pff dit is echt een lachertje.

14 oktober 2014 om 01:23

Uhhh? Sorry maar wat een onzin verkondig jij.

Indi en de vrij maken gewoon te veel fouten. Dit werd verbloemd door een subliem spelende vlaar op het wk. Maar verder altijd al matig geweest, bij feyenoord ook.

Sneijder is over de top ja, van persie is geen spits ja. Maar robben??? De man die ons zo'n beetje persoonlijk de 3e plek op het wk heeft bezorgt?? Over de top? Omdat hij nu 2 wedstrijdjes iets minder speelt? Wat een onzin!

Hiddink weg? Het ligt allemaal aan hem natuurlijk. Sneijder moet gewoon er bij op de bank. Indi weg idd. Huntelaar weg? Hahaha misschien stookt hij wel onrust met een reden? Misschien wordt hij er wel ziek van dat de matige Spits van persie steeds speelt en keer op keer faalt?! Huntelaar is zoveel beter in de Spits dan van persie. Van persie is een gemaakte spits uit nood geboren bij arsenal. Maar die mag blijven van je?!

Van persie is gewoon geen spits, dat wordt keer op keer duidelijk. Deed het 2 seizoenen leuk in de engelse competitie maar daar is nu ook weinig van over. Maar die moet blijven, huntelaar die zich vrijwel altijd bewijst niet. Stond laatst een mooi stukje op vz dat huntelaar ze statistieken gewoon beter zijn. Maar oh nee wacht het ligt bij hem altijd aan de aanvoer.. Hij wordt nooit goed aangespeeld.. Onzin. Huntelaar is gewoon een pure spits en komt daar veel beter tot zijn recht.

14 oktober 2014 om 01:37

Huntelaar doet het idd goed bij Schalke.. een subtopper. Maar het is geen topspits. anders had hij wel bij een Europese topclub gespeeld. Ernaast komt hij voetballend gewoon tekort, als je dat niet ziet.

En statistieken.. tsja.. zet Immers dan ook maar per direct in het NL elftal want die heeft me toch een statistieken. Top.

14 oktober 2014 om 01:47

Het begint bij de verdedigers.

14 oktober 2014 om 02:21

Duidelijk geen verstand van voetbal. Als je naar puur goals kijkt ja, kijk eens naar de hoeveelheid kansen. Immers 300 en 30 goals. Wauw geweldig. Vandaag van persie ook weer 2 100% kansen verprutst. Of ben je de bal op zijn borst al vergeten? Die hij zo kon inkoppen? De bal op de keeper ook vergeten?

Het grote verschil is van persie 3 kansen 1 goal. Huntelaar 1,5 - 2 1 goal dus. Het is niet voor niks dat huntelaar veel betere statistieken heeft weet het niet meer exact maar het was geloof ik: huntelaar elke 61 minuten een goal, van persie elke 110. Ligt allemaal aan de aanvoer zeker? Of misschien puur aan de spitskwaliteiten, weten waar je moet staan, killer voor de goal, kopsterker etc.

Jij ziet het duidelijk niet. Denk eens even logisch na. Als je bij man u speelt krijg je superveel goede voorzetten per wedstrijd. Als je bij schalke speelt vaak de mindere ploeg dan krijg je een stuk minder. Des te knapper.

Voetballend minder ja. Maar jij bent er zo 1 die vind dat een spits moet kunnen voetballen, ipv doelpunten maken. Geef mij liever een spits die goals maakt dan lekker meevoetbald. Je ziet hoe weinig daar uit voort komt. Maar goed blijf maar blind. Het is niet voor niks dat huntelaar bijna elke invalbeurt gevaarlijk is, iets wat van persie keer op keer niet lukt.

Hij heeft bij real en milan gespeeld en nooit een eerlijke kans gehad. Werd na 2x niet scoren op de bank gezet en kreeg erna wat invalbeurtjes van 5 minuten. Mocht vervolgens vertrekken bij de grote verkoopactie van real. Bij milan stond hij vaak op de flanken. Dus wederom onzin.

Als je niet ziet dat puur als spits huntelaar beter is weet ik het ook meer niet.

Achja jij bent waarschijnlijk blij dat we wereldkampioen buitenspel staan en kansen verprutsen zijn.

14 oktober 2014 om 02:32

V persie, huntelaar, sneijder en de jong eruit pleuren..robben de captain maken en gewoon doorselecteren. Gewoon weer eens lekker gaan voetballen..oprotten met die neppe vedettes

14 oktober 2014 om 02:44

Nou dat vind ik niet ik zou zo spelen:
Flankspelers met juiste voet op de flank, voorzetten. Killer als huntelaar de kansen maakt. Van persie bijsluitend als 2e spits als de voorzet net perfect is hebbje nog een 2e aanvaller die er misschien wel iets mee kan. Afvallende bal voor strootman als hij terug is. In de aanval speel je dan een soort van 2 3 1 4. 2 centrale verdedigers er voor blind/clasie en de backs half opgekomen. En strootman voor de afvallende bal.

Krul
Janmaat
V dijk
Vlaar
Pieters
Strootman
Blind/clasie
Depay/narsin
V persie
Robben
Huntelaar
14 oktober 2014 om 06:29

Dat spelers in de groep zijn allemaal lovend en blij met van Persie! Dus van hem is er dan geen sprake van onrust! Niemand hoor je lovend over Huntelaar!

14 oktober 2014 om 02:28

Ik begrijp niet dat.mensen hier klagen over het centrale duo als je al ziet dat de laatste.wedstrijden ons middenveld werd overlopen met iedere tegen aanval. De jong en sneijder zijn beide alles behalve lopers. Die worden echt zovaak overlopen. Sneijder, de jong, v persie en huntelaar out. Maak robben aanvoerder en selecteer maar lekker door. Vlaar gewoon met de vrij centraal, strootman de man op het middenveld met clasie ernaast. Op 10 klaassen of ziyech. En gewoon weer eens proberen lekker te voetballen en de bal rind te laten gaan... als je dan verliest hebben we tenminste wel genoten van gasten die hun best doen. Dit gekut moet.gewoon klaar.zijn. ben het.spuugzat

14 oktober 2014 om 07:39

Ik ben het met je eens dat het middenveld compleet overlopen wordt. Dat komt natuurlijk ook door de opstelling. De Jong heeft 2 middenvelders voor zich die niet bepaald bekend staan als spelers die mee verdedigen.

Daarnaast is 'De Hollandse School' compleet achterhaalt. In Nederland zijn we vast blijven zitten in de jaren '70, waardoor we keer op keet met al onze naïviteit in het mes lopen. Met Oranje hebben we dat nog enigszins kunnen beperken, maar je ziet het ook in het internationale clubvoetbal.

Het is niet voor niets dat Van Gaal met het zwakste oranje in jaren de halve finale heeft gehaald

14 oktober 2014 om 06:27

Zo makkelijk om iemand naar voren schuiven! Hiddink ziet de jongens toch trainen! Hij ziet dan toch dat de Vrij of Indi beter staan, meer de duels winnen etc! Ik kan ook wel voor Narshing op rechts en Robben op links.

14 oktober 2014 om 08:52

Precies... Roep ik al 18 maanden. BMI, de vrij en Veltman zijn lang niet goed genoeg... Daar mag je nog wel 3 verdedigers naast zetten voordat je enig vertrouwen krijgt... Over het opbouwend (on)vermogen maar niet te spreken

Gebeurt wel vaker, na een transfer kukelt het niveau dramatisch in van fragiele spelers die veel te jong de stap maken naar de top. Want laten we eerlijk zijn, dit zijn geen absolute toptalenten, en het is eigenlijk een wonder dat ze het zo goed op het WK hebben gedaan mede door maatje Vlaar die een hoop camoufleerde.

Het zijn ook niet de grootste personality's die een grote stap naar het buitenland makkelijk handelen, dit zijn spelers die veel tijd nodig hebben om weer te wennen aan een nieuwe club, cultuur en speelstijl, en dat gaat meteen ten koste van hun niveau bij het nationale team. Is niet eerste keer dat dit scenario zich voltrekt.

Houten Klazen, niet kunnen opbouwen, niet kunnen inschuiven, maar vooral enorm traag.

14 oktober 2014 om 01:47

Alles ontbeerd ze ook geen agressie... Wat je als verdediger moet hebben.

Ik denk dat deze 2 matige cv er hoofdverantwoordelijk voor zijn , Stomme foutjes in de duels en constant slechte inspeelpasses . Nu moet ik er ook bij zeggen dat het systeem niet werkt deze 2 komen veel te veel in balbezit .word tijd voor een frisse achterhoede met Vlaar en Van Dijk of Douglas . Het middenveld met sneijder en afellay is over de hil net als robin van persie . Ik denk dat het nederlands elftal meer behoefte heeft aan een balvast middenveld met fysiek .

14 oktober 2014 om 01:29

Hoofdverantwoordelijk is wel heel overdreven. Toevalstreffer tegen tsjechie en een fout van janmaat. Beide niet hun fout. Nu vandaag een penalty stom ja, 2e konden ze beide niks aan doen. Ze maken veel te veel fouten mogen van mij weg ja, maar om nu te zeggen hoofdverantwoordelijk, beetje overdreven. Vroeger kwam een land als ijsland niet over de middenlijn, en dat kwam omdat je voorin keer op keer dreigend was. Nu 0,0 dreiging. Waarom? 2 spelers met verkeerde been aan de zijkanten, dus 0 goede voorzetten. En een altijd falende van persie. Ook kan de verdediging de bal zelden tot nooit vooruit kwijt. Middenveld staat zo goed als stil. Dat is de reden waarom het niet loopt.

Jullie mogen me voor gek verklaren naar zet eens clasie voor de jong, een speler die altijd open draait en probeert vooruit te voetballen. Scheelt al een hoop, en dan nog robben links, dat op rechts is zo achterhaald, en narsingh/depay rechts. Huntelaar spits. Van persie er om heen zwervend. Moet je eens zien hoe dreigend het wordt.

14 oktober 2014 om 01:45

Precies alleen al kwa hardheid...

Douglas en van dijk zijn inderdaad verdedigend minstens 3 klasse beter als de vrij en bmi, vlaar ook trouwens. Het probleem is alleen dat douglas en van dijk niet supersterk zijn in de opbouw.

14 oktober 2014 om 08:07

Dan hanteren we ook niet bepaald de tactiek van chelsea en atletico dus het is onzin om ons daarmee te vergelijken.

14 oktober 2014 om 07:15

Want Martins Indi is opbouwend echt een meerwaarde? Ik word echt niet goed van die drogreden. Douglas kan ook prima de bal bij een medespeler bezorgen..

14 oktober 2014 om 17:41

Indi moet er sowieso uit voor de rest van het seizoen. Als hij bij Porto het goed doet dan mag hij wel weer een kans krijgen.

Zonder die transfer naar Porto was hij overigens al lang geslachtofferd. En die charme offensiefjes van hem kosten ons nu waarschijnlijk de groepswinst. Leuke jongen die Bruno maar ik haat hem in een Oranje shirt.

14 oktober 2014 om 08:54

Van Dijk is opbouwend vele malen beter dan BMI en/of de Vrij... Echt vele malen beter. Het is echt een non-argument ten top... Kom op zeg, die tikjes breed die je nu continue ziet?!

14 oktober 2014 om 10:30

hahaha grap van de dag, Van Dijk opbouwend beter. Ik ben totaal geen fan van ons centraal duo maar ik heb gister BMI toch echt wel een paar keer een mooie pass zien geven. Van Dijk kan de bal niet verder dan drie meter naar een team lid spelen.

14 oktober 2014 om 18:27

En hoevaak gaf hij de relatief eenvoudige pass de diepte in juist niet? Daarbij was vrijwel elke lange bal van hem voor een IJslander.

Gewoon er uit die 2. Op het wk werd het verbloemd door vlaar dat de vrij matig/redelijk is. En indi ronduit slecht. Bij feyenoord was dat al, indi vooral wat een matige speler. Best traag, mietje in duels, dom balverlies etc.

In mijn optiek is dit het beste:

En nee ik ben geen v dijk hyper, maar ik heb hem een aantal keer zien spelen in schotland en is gewoon de beste. Is niks voor niks verkozen tot beste speler van afgelopen seizoen. Hij is sterk, rustig aan de bal, kopsterk, kan zelfs scoren.

Middenveld in balans, verdedigend, loper, spelverdeler/doelpuntenmaker.
Verdediging die kan verdedigen.
Aanval die gevaarlijk wordt door de snelheid + voorzetten en een bijsluitende (valse spits) van persie.

Krul
Janmaat
V dijk
Vlaar
Pieters
Clasie/blind
Strootman
Depay/narsin
V persie
Robben
Huntelaar

Indi meest waardeloze speler ooit. Traag slap positioneel matig....

Het blijven matige voetballers maar Oranje had hier wel heel erg pech hoor.
Ten eerste was het geen penalty en de 2e goal, de bal viel in de kluts precies voor zijn rechtervoet waar hij gemakkelijk de trekker overhaalt.

BMI eruit. De Vrij eventjes op de bank. Robben op rechts is voorspelbaar tegen verdedigende/mindere tegenstanders.

cillessen
vd wiel
veltman
van dijk
pieters
wijnaldum
de jong
depay
sneijder
robben
van persie

Hiddink heeft niet geleerd van Kazachstan. Dat ging nog net goed, maar nu de bietenbrug op. Deze 11 waren ook al net zo goed tegen Italië. De variant ging al onderuit tegen Tsjechië.
We weten allang dat het achterin zwak is. Het zijn geen betere verdedigers geworden door een transfer en op het WK kregen ze een tweede verdedigingslinie voor hum neus opgesteld.
Gewoon andere spelers selecteren of 541 gaan spelen anders is hier mee geen eer (?) te halen.

Het systeem moet worden aan gepast aan de spelers die we hebben . Onder de laatste 2 bondscoaches speelde we dan niet sexy, maar het bracht wel rendement.
En verdedigen begint bij de aanvallers, die moeten ook mee verdedigen , door bv slim in de weg te lopen . Die eerste pass er proberen uit te halen of te vertragen. Dan krijgt de rest van het team meer de tijd om op de goede plaats te staan.

Gaal had het toch goed gezien met zijn onhollandse formatie met 5 verdedigers... Achterin loop het zacht gezegd niet bepaald vlekkeloos..

@Guadulajara: Als jij niet ziet dat Huntelaar het in Oranje veel beter doet dan Van Persie dan is er iets mis met jouw ogen. Van Persie faalt structureel maar door nietszeggende goals in kwalificatiewedstrijden tegen C-landen lijkt het nog wat.

14 oktober 2014 om 08:39

Het is dan alleen jammer dat nu Huntelaar een keer een halve wedstrijd een kans krijgt hij totaal niets laat zien. Van Persie was gisteren (ja - gisteren) veel beter dan Huntelaar die de hele tweede helft ongeveer drie balcontacten gehad heeft. Dan kun je beginnen over slechte aanvoer, maar daar heeft Van Persie ook last van en die kwam wel regelmatig aan de bal. Daaruit blijkt juist dat Van Persie veel completer is dan Huntelaar, ondanks dat Huntelaar misschien een hoger gemiddelde heeft gescoord (vooral in de wedstrijden tegen Andorra ed).

15 oktober 2014 om 02:22

Want van Persie heeft 2 maal tegen Andorra gespeeld en 2 maal gescoord en Huntelaar heeft 1 maal tegen hun gespeeld en 1 maal gescoord? Of bedoel je San Marino waar van Persie 1 maal tegen heeft gespeeld en 4 maal doel trof en Huntelaar speelde 2 maal tegen hun en trof 5 maal doel. Of bedoel je 4 maal tegen italie zonder te scoren voor van Persie een 1 maal voor Huntelaar. Nee Spanje zeker. 2 wedstrijden en 2 doelpunten waar huntelaar 0 minuten speeltijd kreeg. Het o'zo sterke Hongarije is voor van Persie favoriet met 6 treffers in 5 wedstrijden niet Argentinië waar de teller op nul blijft na 3 wedstrijden

Snap wel waarom die niet uit zn woorden komt. Als je weet dat t zo ongeveer je eigen schuld is....beide goals blunders van hem. Hebben we t nog niet eens over hoe die de rest van de wedstrijd stond te verdedigen....

Inderdaad waardeloze Cv's vanavond. Maar het grote probleem, ook vanavond, is de middenlinie. Met de Jong bovenaan. Regelmatig achter (!) zijn Cv's, opbouwend niks.

De sleutel voor dit team is het middenveld. Die moeten schakelen naar de voorhoede, dat is geen enkele maal gebeurd gisteravond.

niet te geloven maar ik leg de blaam toch echt bij Hiddink. Het kan gewoon niet zo zijn dat je een paar maanden nog 3de word op 't WK en nu een zo een slecht niveau haalt. Hiddink is helemaal de klus kwijt, de ene keer verwijt hij de opleiding in Nederland (waar overigens niemand behalve Cillessen van de Eredivisie er speelde) ...

Ik geloof dat Hiddink gewoon niet meer meekan met 't moderne voetbal, het is nog wel leuk bij een land waar er geen verwachtingen zijn maar bij een land als Nederland waar een top 4 een minimum vereiste is kan hij het gewoon niet meer.

De reden dat de Vrij en BMI zo falen ligt gewoon aan de taken die zijn meegegeven door hem. Het kan nooit zo zijn dat notebene Ijsland zoveel druk kan uitoefenen op de verdediging van Nederland...

Als je kijkt naar het elftal van gisteren, dan zouden er volgens mij een paar noodzakelijke aanpassingen zijn. In het centrum achterin zou ik kiezen voor Van Dijk, die bij Celtic echt geweldig speelt. Niet alleen verdedigend, maar ook opbouwend en met corners aanvallend levensgevaarlijk. Daarnaast zou ik misschien Indi wel laten staan, zolang Vlaar afwezig is. Linksback Pieters, die het bij Stoke uitstekend doet. Blind was gisteren zoekende in posities en dat is jammer, want hij hoort eigenlijk op de plaats van De Jong te spelen. Verder zou ik op kiezen voor Fer en Klaassen, want die hebben allebei veel meer diepgang dan Afellay. Voorin Huntelaar en een vrije rol voor Robben en Sneijder.
De spelers hadden het er over dat ze tegenover een handbalverdediging stonden. Daar moet je anders tegen spelen dan de hele tijd maar op 30-40 meter van het doel rond te spelen. Er moet diepgang in komen, er moeten loopacties komen en er moet snel naar de spits in- en uitgespeeld worden, waarna middenvelders inschuiven. Hiddink moet af van het 4-3-3-systeem, want met deze spelers wil dat niet. Te weinig kwaliteit.

Devrij zal ik het maar even zeggen dan?

Gebrek aan kwaliteit en mentaliteit.

Heel simpel bmi je bent niet goed genoeg voor het nederlands elftal. Ga er ook van uit dat je voorlopig niet meer opgeroepen word

Van dijk en Veltman denk ik dat t goed gaan doen of Vlaar en Veltman Vlaar en van dijk kan ook nog

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren