Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Welbeck snauwt kritische oud-topspits af: ‘Hij scoorde zelf ook niet veel’

Laatste update:
/

Manager Louis van Gaal van Manchester United liet Danny Welbeck naar Arsenal vertrekken, omdat de aanvaller het qua cijfers moest afleggen tegen concurrenten als Robin van Persie, Radamel Falcao en Wayne Rooney. Oud-topspits en televisiepresentator Gary Lineker vindt Welbeck geen echte doelpuntenmaker, maar Welbeck zelf kan niet veel met de kritiek van het gezicht van Match of the Day.

“Iedereen mag zijn mening hebben. Ik denk niet dat Lineker zelf veel scoorde toen hij begin twintig was. Nu wil ik me alleen focussen op mijn eigen spel”, reageert Welbeck in gesprek met Sky Sports. “Ik heb nooit echt de kans gekregen om als valse spits te spelen. Ik heb een serie wedstrijden nodig om in de flow te komen. Hopelijk krijg ik die hier.”

Overigens slaat Welbeck de plan wel volledig mis wat betreft Lineker. De oud-spits maakte vanaf zijn twintigste levensjaar achtereenvolgens 17, 26, 22, 24, 30, 20 en 16 competitietreffers per seizoen bij respectievelijk Leicester City, Everton en Barcelona. Later scoorde Lineker, tachtigvoudig international van Engeland, ook nog aan de lopende band bij Tottenham Hotspur.

Gaat Danny Welbeck slagen bij Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oeps Danny. De feiten spreken je tegen...

27 september 2014 om 16:55

Haha wat een dis van vz😂

27 september 2014 om 17:05

Idd, lineker heeft overal waar hij heeft gespeeld haast 1 om 2 gelopen, inclusief de Engelse nationale ploeg.

27 september 2014 om 17:48

Lezen jullie de tekst wel?

“iedereen mag zijn mening hebben. Ik denk niet dat Lineker zelf veel scoorde toen hij begin twintig was. Nu wil ik me alleen focussen op mijn eigen spel”

En idd, hij heeft gewoon gelijk. Lineker begon pas echt veel te scoren zo rond zijn 23ste. Speelde bovendien in zijn eerste succesvolle perioden in de tweede divisie met Leicester.

27 september 2014 om 18:18

Misschien moet jij ook nog even een extra blik omhoog werpen. Op zijn 21e had hij er een aantal inliggen waar veel topspitsen voor zouden tekenen tegenwoordig.

27 september 2014 om 18:53

Nouja, zoveel topspitsen zijn er niet die ervoor zouden tekenen om in de tweede divisie te spelen hoor. Wat dat betreft slaat VZ de plank meer mis dan Welbeck.

27 september 2014 om 19:24

Misachien bedenken dat hij toen een basisplaats had en welbeck dat niet altijd had bij united.

27 september 2014 om 21:23

Staat toch duidelijk in de tekst dat lineker er op zijn twintigste ook al behoorlijk op los scoorde

27 september 2014 om 20:38

Die Danny heeft in zijn gehele carriere nog niet meer dan 10 doelpunten gemaakt, dus wat Lineker zegt is gewoon terecht.

Ik blijf me er over verbazen dat jongens als Welbeck, die gewoon Engels zijn niks weten over hun nationale voetbaliconen. Zelfde verhaal als wat (Lampard volgens mij?) vertelde over Luke Shaw, die kende Adams van Arsenal niet eens..

27 september 2014 om 16:58

Want je moet iedereen kennen. Straks zegt Shaw op zijn 34 tegen een speler van 19 ken je Lampard de Chelsea legende en dan zal die 19 jarige ook wel nee zeggen.....

27 september 2014 om 17:06

Tuurlijk ken je die spelers.... Als ik jou vraag wie Johan Cruijf is dan weet jij het toch ook?

27 september 2014 om 17:10

Ja johan cruijf die wereldwijd faam heeft gekend en revolutionair was in de ontwikkrling van het voetbal tegenover Adams...

27 september 2014 om 17:12

Het lijkt mij inderdaad wel dat men over 20 jaar Lampard nog kent ja. Of zijn oud spelers als Rijkaard onbekend voor jou?

27 september 2014 om 17:22

Nederland is een kleine land, is wat makkelijker te onthouden. Engeland heb je veeeel meer grotere spelers en een veel grotere subtop. Niet onbegrijpelijk dus.

27 september 2014 om 17:28

Ja maar kwalitatief heeft NL 9ok geen veel betere voetballers opgeleverd vind ik.

27 september 2014 om 17:41

Je hebt gelijk dat Engeland meer grote namen heeft dan Nederland, maar kom op dit gaat over Lineker niet over Sheringham ofzo..

27 september 2014 om 18:21

En als die jongen tegeb die tijd niet weet wie Lampard is, heeft hij er net zo goed geen kaas van gegeten. Je hoeft echt niet iedere Premier League speler te kennen van de laatste 50 jaar, maar als je dergelijke legendes niet kent, is dat gewoon een gebrek aan interesse.

27 september 2014 om 19:31

Haha Engeland heeft minder grote namen dan Nederland hoor, dat lijkt me toch overduidelijk.

27 september 2014 om 17:49

Ik blijf me verbazen dat mensen de tekst niet lezen. Welbeck heeft het hier over de jongere jaren van Lineker. En daarin heeft hij niet ongelijk.

27 september 2014 om 18:13

Lees jij hem zelf wel. Op zijn 20e scoorde hij er 17 een jaar later 26..

27 september 2014 om 18:53

Mensen nemen de hele carriere van lineker erbij hierboven. En twee van die seizoenen speelde hij in de tweede divisie.

27 september 2014 om 19:27

Danny zou er ook wel 30 inleggen in tweede divisie.

Ach, Lineker zal ook eens niet zeuren over Arsenal zo vlak voor de derby.

Danny heeft aardige cijfers in de spits. Op de flank natuurlijk niet maar mensen vergeten gauw dat hij daar enorm veel wedstrijden heeft gespeeld.

Haha, geniaal. Dit is wel heel erg.

Dat laatste is toch wel grappig.. het is gewoon een feit dat Wellbeck geen doelpuntenmaker is. Hij heeft diepgang, snelheid, hij is sterk en is redelijk in de kleine ruimte maar in het strafschopgebied verliest hij de helft van zijn kwaliteit. Ik heb hem bij Manchester United echt de meest grote kansen zien missen...

27 september 2014 om 17:06

Gewoon een wereldspits in zijn jonge jaren, dat zie ik in Welbeck. Speeltijd is het enige dat hem kan redden, en dat krijgt hij nu. Ben er dan ook totaal niet bang voor dat hij het niet zal redden.

27 september 2014 om 17:12

Wat bij mij dan meteen opkomt is de CL wedstrijd tegen Bayern

27 september 2014 om 17:16

Dat was echt een verschrikkelijke misser inderdaad... maar daarvan heeft hij er wel meer gehad.

In zijn manier van bewegen zie je juist dat Welbeck een echte spits is. Verder is hij helemaal geen kluns in de afronding, dat is louter een gebrek aan vertrouwen (door een gebrek aan speeltijd in de punt)

Giroud, dát is pas een kluns in de afronding, daar zie je de beperking, maar bij Welkeck zie je geen beperking, die heeft puur de tijd nodig en dan zal hij scoren.

Welbeck werkt hard, heeft veel kwaliteit en heeft, last but not least, zelfvertrouwen.

27 september 2014 om 17:12

Was inderdaad al meteen zichtbaar in de wedstrijd tegen City, dat Welbeck echt met durf speelt. Hij komt nog wel met genoeg goals, zeker omdat Arsenal zoveel goede spelmakers heeft die Danny in stelling kunnen brengen om te scoren.

27 september 2014 om 17:27

welbeck beter dan giroud..? kerel dat meen je toch niet serieus?

27 september 2014 om 17:58

Ja, Welbeck is beter dan Giroud, zeker als echte spits. Giroud kan de bal net wat beter bij zich houden, maar voetballend is Welbeck superieur aan Gitruda.

27 september 2014 om 20:40

Heb jij ooit door gehad dat Welbeck nooit meer dan 10 doelpunten heeft gescoord in een seizoen? Ik weet niet waar de Welbeck hype komt van de Arsenal fans? Welbeck werd uitgelachen voor hij naar Arsenal ging en nu is hij zogenaamd de man van Arsenal. Lachwekkend allemaal.

27 september 2014 om 18:07

Fysiek en technisch heeft hij de juiste kwaliteiten alleen mentaal niet. In Wenger heeft hij de ideale manager om als 'project' uit te groeien tot een hele goede spits maar er zijn spelers (david Luiz bijvoorbeeld) die het mentale gedeelte nooit leren en ondanks hun fysieke en technische kwaliteiten toch net dat beetje extra missen om echt top te zijn.

27 september 2014 om 18:19

Mentaal in die zin dat hij niet altijd de rust kan vinden? Oke. Mentaal in die zin dat hij de oplossing niet ziet, of dat hij niet durft? Nee, duidelijk niet.

Ik denk zelfs dat hij uit zichzelf rustiger wordt naarmate hij standaard in de punt staat. Bij United hing altijd de hete adem in de nek van een Rooney en van een Robin, terwijl je bij Arsenal enkel Giroud voor je hoeft te duiden.

Giroud is in mijn optiek geen partij voor Welbeck.

27 september 2014 om 19:08

Heeft puur de tijd nodig? Heeft teveel tijd nodig in het strafschopgebied ja!

Lekker overdreven titel weer. Welbeck is nog jong en scoren is niet zijn eerste kwaliteit, hij is vooral fysiek superieur en doet zijn teammaats beter spelen. Om nog meer te scoren moet hij wedstrijden blijven spelen in de spits. Vind het nog steeds zonde dat United van Persie haalde terwijl Welbeck en Rooney het prima deden samen.

Welbeck zie ikzelf ook niet als diepe spits. Het is net een beetje alsof je Jermain Lens daar zet. Lens in zijn tijd bij PSV mistte ook veel in de afronding. Ik weet zeker dat Welbeck geen speler is die er meer dan 20 in een seizoen zal maken in Engeland en ook niet vaste centrumspits van Arsenal zal blijven. In een countersysteem of in een 2 spitsensysteem rendeert hij beter. Verder belachelijk als je niet eens weet watvoor een speler de grote voetballers uit je land waren.

Ach kindje van deze tijd. Kritiek mag niet, want dan worden ze boos. Zelfs kritiek van mensen die het kunnen weten, mag niet. En Gary Lineker weet het. Het was een vleesgeworden doelpuntenmachine.

Zelfkritiek hebben ze ook al niet.

En als ze dan kritiek krijgen, dan gebruiken ze drogredenen: je scoorde zelf niet. Wat niet eens waar was. Maar zelfs als dat wél zo zou zijn, dan is dat nog geen argument.

Tu quoque. Waarom zeg je dat ik niet te veel alcohol mag drinken, je drinkt zelf veel...

Het is één van de favoriete schijnargumenten van laagopgeleiden.

27 september 2014 om 18:16

Een spits bekritiseren op een gebrek aan doelpunten terwijl hij op positie amper kansen heeft gehad, is anders ook behoorlijk kansloos gedrag van zo'n grootheid.

De kritiek is ongegrond en bovendien countert Welbeck dit door te zeggen dat Lineker ook niet veel scoorde in zijn jonge jaren. Waarmee hij dus aangeeft dat dit nog moet komen.

Had liever gezien dat hij het positie-argument gebruikte, maar op zijn leeftijd zijn er maar spitsen die ze aan de lopende band maken, laat staan vanaf de vleugel.

27 september 2014 om 18:39

Lineker scoorde wel al veel in zijn jonge jaren. En zelfs als dat niet zo was, dan is dat nog geen geldig argument.

"tu quoque' is dat.

En geen kansen gehad? Die gast zit al 4 jaar te knoeien in de PL. Komt aan iets meer dan 100 wedstrijden en lukt om de 4 wedstrijden eens een goal.

Te weinig is dat. Toch als je voor een topspits wil door gaan.

27 september 2014 om 18:47

Nee, geen kansen in de punt, want hij is een spits. Hij heeft altijd als utility speler gefungeerd.

28 september 2014 om 10:05

'het is één van de favoriete schijnargumenten van laagopgeleiden'

Wat een generaliserende opmerking. Met betrekking op het artikel ook weinig relevant.

On: Welbeck is nog een jonge speler en kan nog veel leren op voetbalgebied en in de omgang met de media. Dat komt ongetwijfeld nog in de loop der jaren. Die jonge voetballers worden tegenwoordig zo snel met de grond gelijk gemaakt in de media, zeker in Engeland. Er zijn er maar weinig op die leeftijd, die dat al aankunnen. Een geïrriteerde sneer naar de media terug moet kunnen zo nu en dan. Geef zo'n jongen de tijd zich te ontwikkelen.

28 september 2014 om 10:57

Wat zegt Lineker?

" Danny Welbeck is geen echte doelpuntenmaker".

En klopt dat?

Ja. Maar dat mag een autoriteit die het kan weten dus niet zeggen.

Die geïrriteerde sneer terug moet niet kunnen. Enerzijds is Linker zijn analyse juist en anderzijds die van Welbeck niet.

Gewoon zwijgen, had beter geweest voor Welbeck.

En neen, " het is één van de favoriete schijnargumenten van laagopgeleiden" is geen generalisatie.

Welbeck is laagopgeleid, da's gewoon een feit.

En lageropgeleiden gebruiken meer drogredenen dan hogeropgeleiden. Enerzijds komt dit doordat ze meer kennis vergaren en meer empirisch te werk gaan. Anderzijds worden zij in de talloze debatten met professoren en docenten er op gewezen wanneer ze drogredenen gebruiken. Ze hebben dus het privilege om het gebruik van meer af te leren.

Wil dat zeggen dat alle laagopgeleiden voortdurend drogredenen gebruiken? Neen.
Wil dat zeggen dat alle hoogopgeleiden nooit of toch zelden drogredenen gebruiken? Ook al niet.

Wel maken die laagopgeleiden er meer gebruik van. Maar dat mag men niet zeggen, want het klinkt politiek niet correct.

En ja, één van de meest favoriete drogredenen is " Tu quoque" of " Al wat je zegt, ben jezelf".

28 september 2014 om 11:19

Ik ga niet weer verzanden in een welles nietes gesprek me je. Je gelooft toch altijd en alleen in je eigen verwrongen stelligheid en ik blijf mijn constatering dat je opmerking generaliserend is en de opleiding van Welbeck irrelevant. Klaar. Brei er voor jezelf maar weer een glad verhaal omheen om te blijven geloven in je eigen verheven status als hoogopgeleide.

28 september 2014 om 12:19

buitenspelval,

Dat is wel relevant. Omdat Welbeck laag opgeleid is, een drogreden gebruikt heeft en er een verband is tussen die 2.

En weer bezig met strawmannetjes, ja? Nergens zeg ik dat ik een verheven status heb.

Kan u straks weer gaan huilen omdat men zegt dat uw manier van discussiëren een laag niveau bezit.

U heeft gisteren al een draadje naar de vaantjes geholpen met uw strawmannetjes, plat gescheld en uw onvermogen tot de conceptualisatie van het begrip 'context'.

U gaat dat vandaag toch niet wéér dunnetjes overdoen, toch?

28 september 2014 om 13:27

Iedereen komt, ik heb je gisteren al aan verteld wat ik van je vind. Maar als je er op kickt om het nog een keer te horen, bij deze:

Een zelfingenomen en narcistisch persoon, die denkt met een ongeëvenaarde, arrogante stelligheid, ongeacht onderwerp of expertise, de waarheid in pacht te hebben.

Get a life, i.p.v. 24/7 je 'ik vind, dus het is zo' evangelie op VZ te prediken en zoals een lid van de Jehova's Getuigen je voet telkens weer tussen de sluitende deur te steken.
Liefst 2257 (!) reacties met drie (!) maanden lidmaatschap, dat doet niemand je vrijwillig na denk ik...



28 september 2014 om 13:59

Amen.

28 september 2014 om 15:07

buitenspelval,

En hopla weer maar argumentum ad hominem toepassen. Dat doen er wel meer wanneer ze geen echte argumenten hebben.

U heeft ook iets met dwangmatig tellen. En u zit voortdurend over mij te praten.
Ik heb u gisteren al gezegd dat ik niet het object van uw obsessie wil zijn.

Ik ga toch maar eens die negeer functie speciaal voor u gebruiken zie.

28 september 2014 om 15:13

Zoals Penywise het ook al schreef:

Amen.

Heel domme uitspraak. Lineker was een killer pur sang, zal Welbeck nooit worden.

lineker is de enige engelsman die tot nu toe 10 keer of vaker op een wereldkampioenschap gescoord heeft..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren