Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'PSV begint langzaam maar zeker naar een grote vorm toe te groeien'

Laatste update:

PSV staat sinds zondag weer alleen bovenaan in de Eredivisie. De ploeg van Phillip Cocu was met 4-0 te sterk voor SC Cambuur, terwijl PEC Zwolle (dat voor deze speelronde net zoveel punten had als PSV) met 1-0 verloor bij AZ. De gebroeders Van de Kerkhof zien mooie dingen gebeuren: "PSV begint toch langzaam maar zeker naar een grote vorm toe te groeien”, vond Willy.

/

Cambuur deed in de openingsfase niet onder voor PSV en was voetballend misschien zelfs wel beter. De bezoekers wisten echter niet te scoren en dat lukte PSV wel. "Het was genieten, het was een heerlijke middag. Ik heb genoten", zegt Willy in de wekelijkse column van de broers Willy en René van de Kerkhof bij Omroep Brabant. "PSV doet vol mee voor de titel."

René zei dat hij zich wel geërgerd had. "De enige dissonant in het geheel was de scheidsrechter. De rode kaart voor die speler van SC Cambuur (Lucas Bijker, red.) was een beetje overdreven. Niet in de lijn van de wedstrijd, het was zwaar gestraft. Twee overtredingen, twee keer geel. Maar desondanks heeft PSV verdiend gewonnen."

PSV is voor mij de belangrijkste titelkandidaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vorig seizoen konden ze de cl leugue nog winnen volgens de gebroeders...

22 september 2014 om 11:09

Ik snap dan ook niet dat iemand deze boys nog serieus neemt. Het enige wat ze doen is onzin uitkramen. VZ please... stahp

22 september 2014 om 12:03

Ze zijn gewoon de verpersoonlijking van het opportunisme in de voetballerij.

22 september 2014 om 12:19

Net als zoveel anderen die een mening hebben over voetbal

22 september 2014 om 12:43

Persoonlijk vind ik het een heerlijk duo. Ik houd wel van deze wekelijkse portie ergernis. Zoals Feyenoord van Hanegem heeft, zo heeft PSV deze heren. Elke week weer nieuwe onzin, maar wel leuk om te lezen. Ik gun elke club zulke experts.

22 september 2014 om 12:53

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Je moet ze niet al te serieus nemen, maar het blijven wel culthelden. Hilarisch duo.

22 september 2014 om 16:46

Zo zijn er nog een paar. Lex Muller, van Hanegem...al die kranten moeten stoppen met die gasten een collumn te geven...

Het erge is dat ze vorig weekend na Zwolle nog liepen te klagen

22 september 2014 om 11:19

Misschien moeten die twee de wedstrijden eens gaan kijken. PSV wint de meeste wedstrijden met het grootste geluk. Het spel is slecht en zelfs ploegen als Willem II en Cambuur zijn voetballend beter gebleken.

22 september 2014 om 11:40

Overdrijven is ook een vak. Cambuur speelde een kwartier lekker, maar na de openingstreffer van de Jong hadden ze niks meer in te brengen. Toen de rode kaart viel stond het overigens al 2-0. Dus had niks met geluk te maken.

22 september 2014 om 12:04

PSV speelt niet geweldig nee maar het is gewoon onzin dat ze alles met geluk winnen. Een kwartier beter voetballen is leuk en aardig maar buiten dat kwartier hebben ze geen kans gehad.

22 september 2014 om 14:05

Overdrijven is ook een vak, en vervolgens zeggen:

"maar na de openingstreffer van de Jong hadden ze niks meer in te brengen."

Slaat natuurlijk nergens op. Overigens, bij de 2-0 had ik wel het gevoel dat de 2-1 ook maar zo kon vallen. Na die rode kaart inderdaad niet meer, maar zelfs in de 2e helft heeft cambuur gewoon als enige geprobeerd te voetballen. Ok PSV hoefde niet meer zo nodig, maar ga dan niet lopen verkondigen dat 'ze niks in hadden te brengen' terwijl je iemand op de vingers tikt omdat hij aan het overdrijven is. Vreemd.

22 september 2014 om 14:10

Klopt, met allemaal livhtvoetige spelers kun je in een periode van de wedstrijd beter positiespel spelen dan psv, maar dat betekent niet dat je 'beter' bent dan de tegenstander? Bij psv heb je bijna altijd het gevoel wel van dat het goed door de kwaliteit en dat is dit seizoen gebleken, dat van die voetballiefhebbers mooi voetbal samenwikkelen aan de goedheid van een elftal is onzin, pav heeft zogenaamd door groooootste geluk een doelsaldo van 13 en 15 uit 6, 10 doelsaldo dan nummer 2 ajax. Ga toch weg man, pec zwolle die met een blunder van de keeper en een wereldvrijetrap op 2-1 komt of dat ajax gisteren met 2 kansen de gehele wedstrijd toch nog kan winnen van feyenoord, dat is geluk

Vorige week werd er in Zwolle nog kansloos met 3-1 verloren. Hoezo groeien naar een grote vorm?

22 september 2014 om 11:10

Precies... kijk daarbij eens naar het programma die ze gehad hebben. Tevens had Cambuur voetballend meer te vertellen tot de rooie kaart.

22 september 2014 om 11:59

Nee, tot de 1-0. Daarna was het bij Cambuur wel klaar geloof ik.

22 september 2014 om 12:24

Abubakaki...

Willem II, NAC, Ajax, Vitesse, Zwolle, cambuur.

22 september 2014 om 12:26

Volgens mij heeft jou cluppie alle 6 wedstrijden niets te vertellen.

22 september 2014 om 12:27

Precies. Voetballend waten er 4 van de 6 beter. Alleen Zwolle wist dit af te straffen. Buiten de uitwedstrijd van Zwolle was alleen Ajax een lastige tegenstander. Die hadden ze ook moeten verliezen.

22 september 2014 om 14:16

Bij je eerste regel sla je de plank al mis. Ajax speelde de 1e helft tegen PSG ook het beste voetbal, maar PSG was door kwaliteit gewoon 10x de betere ploeg. Met ietwat geluk was de wedstrijd al met 3-0 beslist. Zoals Co Adriaanse zei, een team moet 70% balbezit hebben, voordat dat team verdiend heeft gewonnen en daarom lopen wij avhter op andere europese landen. Kijk naar FC Porto, 6-0 winnen in de CL met balbezit van 55%. Dat getuigt van kwaliteit, zoals PSV getuigt van kwaliteit. Ajax is een hoop lichtvoetige tieners, die bij hoge druk van mannen volledig overklast worden.

Nou ik heb het gezien donderdag.
Vorm heb je als je lange tijd goed speelt.
Dit kan ook eenmalig zijn.

22 september 2014 om 11:12

En kom op, het was tegen Cambuur.. Leuk ploegje dat een leuk niveau kan halen, maar ook eens een mindere wedstrijd speelt...

Wat een dom gezwets, door een gelukkig doelpunt en rode kaart, had ik het nog wel willen zien als die 2 niet vielen

22 september 2014 om 11:10

En ik had het nog wel willen zien als cambuur 8 keer had gescoord

ben ik nu de enige die willems gister zeer goed vond spelen

22 september 2014 om 11:11

Nee, stond ook in elftal van de week van de telegraaf.

Edit: en ook volgens whoscored.

22 september 2014 om 23:49

K lees geen kranten vandaar maar tnx voor die info

22 september 2014 om 11:19

Ik vind Willems aanvallend altijd zeer gevaarlijk. Was tegen Estoril ook al de beste wat mij betreft. Die gozer heeft echt een geweldige techniek en pass. Ook is hij heel sterk. Alleen verdedigend matig en daarbij ontzettend dom en opportunistisch. Zal altijd een alles of niks voetballer blijven.

22 september 2014 om 23:48

Ik denk ook dat als je hem links half zet dat hij beter tot zijn recht komt

22 september 2014 om 12:00

Je bent niet de enige maar ik vind het toch wel meevallen. Aanvallend speelt hij enorm goed. Veel betere opkomende backs zijn er niet in Nederland wat dat betreft. Verdedigend is het alleen nog erg matig. Liep al heel snel in de wedstrijd tegen een domme kaart aan en liet daarna nog een paar keer zijn mannetje lopen.

22 september 2014 om 23:50

Doordat opkomen moet de aanvaller ook weer mee zakken maar ik ben het met je eens

Wat dacht je van linkshalf

Die foto.... cracks me up every time.

Zou wel eens tijd worden. Of is het plan van Brands zo long term dat dit nog volgens plan is?

Als PSV het spel moet maken lijkt het nergens op. Ze zijn wel levensgevaarlijk met counters.

22 september 2014 om 11:22

Dat vind/vond ik dus ook, maar als je naar de statistieken kijkt, hebben ze maar 2 van de 19 doelpunten gescoord uit counters, 4 uit spelhervattingen, 2 uit penalty's, 1 eigen doelpunt en 10 doelpunten uit openspelsituaties(nou geeft dit wellicht een vertekend beeld, omdat zo'n bal van Willems ook een openspelsituatie wordt genoemd).

bron: whoscored

22 september 2014 om 13:35

andere statistieken; psv het in thuis wedstrijden 12 keer gescoord, meeste van alle ed clubs. psv heeft thuis dit seizoen nog geen enkel veld tegen doelpunt geïncasseerd. 1 doelpunt was tegen nac penalty. of te wel goede verdedeging zou je zo zeggen.

22 september 2014 om 14:18

Statistieken liegen niet, het is meer de afgunst voor PSV en de wishful thinking van concurrenten die hopen dat PSV door de vele onterechte kritiek gaat falen, maar dit jaar is dat tevergeefs.

22 september 2014 om 15:56

Dat is een mooie conclusie na 6 wedstrijdjes..

23 september 2014 om 09:58

Na 6 wedstrijden kan je idd niet de conclusie trekken dat de verdediging goed genoeg is, vooral niet als Jeroen zoet bijna elke week bij de beste spelers van PSV behoort(ondanks zijn blunder tegen Pec), maar je kan na 19 doelpunten wel ontkrachten dat ze alleen uit counters kunnen scoren.

Wat me wel opvalt is dat PSV tot nu toe eigenlijk elke wedstrijd(in de eredivisie) de eerste 15 a 30 minuten de mindere is geweest, maar later in de wedstrijd dan langzaam het heft in handen nam en er in de 2e helft vaak overheen liep(met uitzondering van zwolle). Wellicht een tactiek van Cocu om de tegenstander moe te spelen en er in de 2e helft dus overheen te klappen. Dat is natuurlijk wel riskant, want als de tegenstander ineens 2 keer scoort in het begin, kom je waarschijnlijk niet meer terug of als de tegenstander het toch langer volhoudt dan je verwacht.

Ah de broertjes vd Kerkhof. PSV wint van Ajax - PSV heeft de kampioensvorm. Psv verliest van Zwolle - PSV heeft de kampioensvorm niet, er is een mentaliteitsprobleem en het hele elftal is compleet afhankelijk van Depay. Week later wint PSV weer: PSV begint naar grote vorm toe te groeien. Intussen is het beleid ook al 10x gekraakt en weer geprezen. Leuk hoor, dat opportunisme. En die columns moeten ook gevuld worden. Maar de Kerkhofjes zijn echt totaal niet serieus te nemen.

22 september 2014 om 12:40

Lol, helemaal mee eens, je hoeft alleen maar even naar die foto te kijken en dan is het serieuze er al af. Ook al is het maar de Telegraaf, vraag me toch af hoe serieus zij hen nemen want ze hebben al vrij lang een column daar geloof ik.

Het programma van Psv is van augustus tot en met oktober ook vrij makkelijk, daarin kun je een voorsprong nemen tov je concurrenten die wel een zwaar programma hebben. Ajax bijvoorbeeld speelt de komende 7 wedstrijden 6 keer uit. November en December zijn de belangrijke maanden voor Psv.

22 september 2014 om 11:20

Ajax uit, Vitesse thuis, Zwolle uit. Drie van de zes wedstrijden die je redelijk zwaar mag noemen. Daarnaast tegen de nummer 3 (cambuur toen nog) en de nummer 4 (heerenveen) wat op papier misschien makkelijke wedstrijden zijn maar voor elkeclub (inclusief Ajax) zware wedstrijden kunnen worden. Kijk ik naar Ajax. Vitesse thuis, PSV thuis, Zwolle voor de JC schaal thuis.

22 september 2014 om 11:29

PSV heeft tot nu toe een relatief makkelijk programma gehad. De moeilijke periode begint juist vanaf nu. Ben benieuwd of ze stand kunnen houden of zoals de laatste twee jaren weer een periode flink door de ondergrens gaan zakken.

22 september 2014 om 14:20

Klopt man, Want Ajax en Vitesse zet je zo even aan de kant, zijn nietszeggende ploegen.

22 september 2014 om 15:43

Ik zeg toch ook relatief... Maar met Willem II, Nac, Cambuur en Estoril kun je echt niet van een heel zwaar programma spreken. Ze krijgen nu overduidelijk een zwaarder programma met subtoppers en lastigere tegenstanders in de EL.

Ben met de heren eens dat PSV steeds sterker wordt, maar dat mag ook wel met deze selectie. Waar ik echter vooral van sta te kijken is dat Rene vd Kerkhof het woord dissonant kent.

22 september 2014 om 12:18

Ik vind het best wel meevallen, het is nog steeds van dat hak op de tak voetbal maar dan met betere spelers. Tactisch vind ik het er nog steeds absoluut niet goed uit zien en heb nog steeds geen beeld van Cocu zijn visie.

Wederom opportunisme. PSV heeft het slechtste voetbal van de eredivisie. In deze vorm haal je op korte termijn - met een flinke lading geluk - resultaat maar op langere termijn zul je het gaan merken.

PSV heeft op flitsen van aardig spel, maar het samenspel en aanvalsspel is echt heel slecht. En dan heb ik het nog niet eens over het positiespel. Vrijwel elke ploeg tegen wie we spelen is niet onder de indruk, en onze coach vind het allemaal prima.

Als we op deze manier door gaan gaat Ajax gewoon die vijfde op rij pakken. Zij winnen gisteren dan met geluk, maar PSV overleeft al het hele seizoen op geluk. Dat valt niet vol te houden. Ik weet ook niet welke vorm ze bedoelen, het is zeer, zeer matig. Vorm voor de playoff plekken.

22 september 2014 om 11:14

Goede, objectieve reactie. PSV gaat wel groeien in het seizoen, Schaars komt terug, Depay ook.
Het zal tussen Ajax en PSV gaan, waar de factoren geluk, blessures en scheidsrechterlijke dwalingen hopenlijk een niet al te grote invloed op gaan hebben...

22 september 2014 om 11:39

Met Depay was het net zo matig. Ik verwacht dat PSV niet meer gaat groeien, onder Cocu had je dat al veel eerder mogen constateren.

Ik verwacht dat PSV wederom in elkaar stort voor de winterstop. Ajax herpakt zich nu, als je zo'n wedstrijd tegen Feyenoord wint is dat zo'n enorme opsteker. Ajax heeft ook een prima oktobermaand in het vooruitzicht, daar kan worden gewerkt om in een flow te komen. PSV moet volgende week bijvoorbeeld naar SC Heerenveen uit. Wat mij betreft cruciaal, dat zijn wedstrijden die bepalen wat je doelstellingen zijn. Tegen PEC ging het mis, als het tegen Heerenveen ook mis gaat kun je eigenlijk al conclusies trekken.

22 september 2014 om 11:47

Klinkt stom, maar dat denk ik niet. Als Ajacied hoop je daar natuurlijk wel op, maar ik denk dat er toch wel een verschil is met vorig jaar. Luuk de Jong en Guarado zijn prima versterkingen waar Depay en Wijnaldum een behoorlijke berg ervaring hebben opgedaan op het Wk.... PSV is sterker geworden, Ajax zwakker. We gaan het zien, succes

22 september 2014 om 12:00

Goede spelers maken geen goed team, weten wij helaas alles van. Jullie ook succes, maar niet teveel! ;-)

22 september 2014 om 11:14

Ik ben blij dat ook Psv'ers dit inzien. Qua individuele kwaliteit steekt PSV er bovenuit, maar qua spel is het echt (ver) ondermaats. Het feit dat je in eigen huis het spel niet kan maken tegen Cambuur, zegt volgens mij al heel wat. Mijn club (cambuur) kan aardig voetballen, maar zou nooit het initiatief mogen hebben in een uitwedstrijd tegen een topclub. De score doet veel verbloemen voor de gebroeders V/d Kerkhof.

22 september 2014 om 11:36

Niet alleen onze iconen raken blind, maar ook de supporters. Het is vooral een mentaliteit van 3 punten en blij wezen. Dat snap ik als je ploeg degelijk is, volwassen speelt en zakelijk is, want dan heb je de situatie onder controle.

Maar PSV is geen van allen. Wat je zegt, Cambuur is een aardige ploeg met een coach waar je als supporter van kan houden maar het mag niet zo zijn dat zij de baas zijn op ons veld. Ze waren dat wel en ze lieten zien dat ze het beter onder de knie hadden. PSV moet vooralsnog hopen op een gelukje en dat kunnen we niet een heel seizoen doen. Tegen elke ploeg die kan voetballen kan het mis gaan. En heel veel ploegen voetballen tegenwoordig in de eredivisie, zelden zie je nog een ploeg terug trekken. PSV is toevallig zo'n ploeg aan het worden.

22 september 2014 om 11:26

@ Hoodrich

Ik vind ook dat PSV matig speelt. Zeker gezien de spelers die ze hebben. Daar moet in mijn ogen beter voetbal mee gespeeld kunnen worden. Hoewel ik de verdediging van PSV nog steeds erg gebrekkig vind, heeft PSV genoeg spelers in de selectie die creativiteit en dominantie moeten kunnen brengen. Al bij al is de seizoensstart van PSV qua resultaat goed, maar is het spel ondermaats.

Ajax speelt in sommige wedstrijden nog slechter. Bij ons zit te weinig creativiteit in de selectie. Niettemin zijn Ajax en PSV dit seizoen de grootste kanshebbers, andere clubs spelen ook niet de pannen van het dak en laten daarbij ook meer punten liggen.

22 september 2014 om 11:42

Ik vind de verdediging van PSV zeker geen wereldtop maar niet het zwakste van Psv. Het probleem is het middenveld. Deze wordt overlopen waardoor de druk op twee - nog steeds jonge - verdedigers komt te staan.

Ajax heeft wat dipjes, maar je merkt wel dat er een team groeit. Wat ik net hierboven al vermeldde, Ajax gaat een goede oktobermaand in waar gewerkt kan worden aan het vertrouwen en zo kunnen ze in een flow komen. Zo'n overwinning tegen Feyenoord zal ook positieve energie brengen, hoe minder die wedstrijd ook was. Dat helpt voor het teamgevoel en dat is bij Ajax altijd veel sterker dan bij Psv.

22 september 2014 om 11:50

@ Hoodrich

Ik vind met de name het centrum van de verdediging met de verdedigende middenvelder verkeerd staan. Dat is ook de reden dat PSV het middenveld te vaak niet in handen heeft. Guardado moet dat probleem nu gaan oplossen, want Hiljemark blijkt veel te weinig inzicht te hebben. Hendrix, idem dito voor die positie. Daarbij vind ik met name Bruma zwak in doordekken en positionele opstelling. In balbezit duurt het te lang voor de juiste mensen bereikt zijn. Rekik en Bruma zijn daar niet goed genoeg in. Er ontbreekt dus nogal het een en ander bij PSV in mijn ogen, maar dat geldt eigenlijk voor iedere club die om het kampioenschap mee wil spelen in de Eredivisie.

Ik moet nog zien of Ajax echt beter gaat voetballen. Beter dan gisteren moet geen probleem zijn, maar of het algehele niveau omhoog gaat moet ik nog zien. Daar heeft Ajax namelijk niet zoveel creatieve spelers voor. Niettemin is Frank telkens in staat gebleken in ieder geval een stabiel team te ontwikkelen gedurende het seizoen, wat ook elke keer de doorslag gaf in het kampioenschap.

22 september 2014 om 12:03

Waar merk jij aan dat er bij Ajax een team groeit dan? Ajax begon het seizoen redelijk met een geflatteerde overwinning op Vitesse en een redelijk goede overwinning op AZ. Vervolgens verliezen ze thuis ongelukkig van PSV en kansloos van Groningen. De wedstrijden tegen Heracles werd gewonnen maar was matig. Tegen PSG spelen ze één helft zeer slecht en één helft een beetje beter. En vervolgens worden ze door Feijenoord van het veld gespeeld.
Ik heb juist de indruk dat het bij Ajax steeds minder wordt, een stijgende lijn heb ik niet kunnen ontdekken. Zimmeling schijnt toch niet de leider te zijn die hij zelf voor ogen had en de talenten, die zouden moeten opstaan zijn niet in vorm of zijn toch niet zulke grote talenten als iedereen dacht. Dus waaraan zie jij dat er bij Ajax een team aan het groeien is?

Ik vraag me trouwens af waarom jij het PSV logo bij jou naam hebt staan en niet dat van Ajax. Iedereen heeft recht op zijn eigen voorkeuren maar het maakt een wat vreemde indruk om als Ajax supporter het PSV logo bij je naam te zetten.

22 september 2014 om 12:06

De verdedigende middenvelder kwam in de problemen omdat Guardado en Wijnaldum die positie moesten (of moeten) rouleren. Guardado kan diep, maar dan vult Gini het op, andersom hetzelfde. Maar die wisselwerking werkt niet en het is geen tijd om dit onder de knie te krijgen. Hiljemark kan die positie niet aan en naar mijn mening is Hendrix de ideale man op die plek. Tegen Ajax en tegen Cambuur gisteren maakte hij een aantal fouten, maar die ontstaan door dat hij risico naar voren neemt. Dat pakt 9 op de 10 keer goed uit maar soms is er een foutje bij gebrek aan ervaring.

Het probleem in balbezit is Gini. Met de wedstrijd tegen jullie als uitzondering zie je hem zelden iets nuttigs doen met een bal. Hij ziet soms wel twee oplossingen maar zijn probleem is zijn besluitvaardigheid.

Maar je hebt gelijk, verdedigend is het nog matig maar ik vind het geen zwakste schakel van Psv. Staat het in het midden goed, dan is het voor hun ook makkelijk. Met het weg vallen van Blind en Poulsen merk je dit ook bij Ajax, maar toen Zimling wat controle kreeg zag je ook rust achter in. Rust op het middenveld is cruciaal voor de achterste linie.

22 september 2014 om 15:06

Ja dat snap ik ook niet. Deze man loopt altijd PSV af te kraken. Kan beter supporter Ajax worden. Of zal hij zieltjes proberen te winnen bij de Ajax supporters .

22 september 2014 om 16:30

@punt1

Zimling speelt net een aantal wedstrijden mee. Gun hem tijd, hij heeft al goede dingen laten zien. Tegen PSG speelde Ajax een helft ijzersterk, zo heeft PSV het nog niet laten zien. Dat is al een winst voor Ajax, en nu ook de klassieker gewonnen. Dat is een verbetering voor het teamspirit, niet zo zeer op basis van het spel, want die is inderdaad niet best, maar hier kunnen ze op bouwen. Zeker gezien hun programma.

Bij PSV ontbreekt dat, daarom vond ik de wedstrijd van PEC cruciaal. Win je die, dan zet je direct een serie neer. Nu volgde na PEC een overwinning tegen Cambuur die totaal niets zegt want het was geen wedstrijd. Nu komt dus wederom een cruciale wedstrijd tegen Heerenveen. Vergeet niet dat als je die verliest, dat Ajax gewoon naast ons staat.

Wat je zegt over mijn logo is wel grappig, maar illustreert misschien wel hoe bepaalde mensen aan het zweven zijn. Ik hoop voor ons dat heerenveen je niet lek prikt.

Allemaal leuk en aardig, maar, met alle respect, na Cambuur is dat niet een moment om te gaan roepen dat je in grootste vorm raakt. Alle wedstrijden dit jaar lopen nog niet over van overtuiging en voetbaltechnisch vernuft. Een paar keer is er gezwijnt, en tegen PEC Zwolle ging het hopenloos mis... Tegen Estoril was het ook niet om aan te zien. Ik wil PSV wel eens zien met echte tegenstand, en die gaat er zeker komen... Ik denk wel dat het tussen Ajax en PSV zal gaan dit seizoen, ondanks die drama pot van gisteren in Rotterdam.

22 september 2014 om 14:41

PSV heeft al tegen de nummers 2, 3 en 5 gespeeld. Zondag spelen ze tegen de nummer 4 van de ranglijst. Wanneer moet de echte tegenstand dan komen? Volgend jaar in de CL?

Als je in eigen huis de eerste twintig minuten minder bent dan Cambuur en je verliest in de vorige speelronde van PEC Zwolle, dan vraag ik mij af wat ze bedoelen met 'grote vorm'.

22 september 2014 om 13:37

Wat een geneuzel, een wedstrijd duurt langer dan 20 minuten. PSV had een zware wedstrijd in de benen op donderdag en Cambuur dacht daar van te kunnen profiteren. Na 20 minuten was de koek al op bij Cambuur en verloren ze kansloos met 4-0.

22 september 2014 om 14:03

Alsnog mag een club met een begroting van een paar miljoen nooit het initiatief hebben in een uitwedstrijd tegen een topclub. Bij Feyenoord en Ajax had Cambuur echt niet zo vrij kunnen spelen. Niet voor niets dat bv. Cambuur-trainer Henk de Jong zegt dat Cambuur voetballend zelfs beter is dan Psv. Dat ligt niet aan Cambuur (dat hoogstens een middenmoter is), maar aan Psv.

Grote vorm? En vorige week nog verliezen....

22 september 2014 om 18:42

En de rest winnen..

Ojee pas nu maar op, volgende week de kampioenswedstrijd Nee zonder dollen zouden dit soort mannen juist beter helpen als ze niet na elke overwinning of wat dat betreft nederlaag zeggen hoe goed of slecht het wel niet is.. Psv maakt me in ieder geval wel blij en hoop echt op weer eens een keer een echt mooie titelstrijd tussen Ajax en Psv!

Altijd als zij wat zeggen gebeurt het tegenovergestelde.. vorig seizoen liepen de 2 gebroeders de polonaise. Psv was geweldig en kon de CL winnen en vervolgens kakte het hele zooitje in. Houd maar gewoon jullie commentaar voor je, want niemand neemt jullie nog serieus..

Hele matige ploeg dat psv. Met pijn en moeite winnen van Estoril. En daarna wordt cambuur ook ineens beschouwd als een grote tegenstander. Nee, voor psv zijn dit wedstrijden die je normaliter met groot verschil hoort te winnen.

22 september 2014 om 11:43

Ik vond niet dat ze met pijn en moeite wonnen van Estoril, ze scoorden alleen te weinig. Ik vond het echter wel onzin/jammer dat cambuur als een grote tegenstander werd gezien. Ze stonden inderdaad hoog op de ranglijst, maar uiteindelijk zijn ze dolblij als ze in het linkerrijtje eindigen

22 september 2014 om 11:46

Was eerder met pijin en moeite scoren. Want het had met rust al 5-0 moeten staan, Estoril had niks maar dan ook helemaal niks in te brengen. In de 2e helft werd het minder, maar ook toen kwam de winst op gene enkel moment in gevaar.

Typisch Nederlands geneuzel trouwens, dat een team 90 minuten lang moet domineren om aanspraak te maken op de winst. PSV speelt momenteel gewoon heel slim. Laat de tegenstander maar rennen, slaan wij toe als hun concentratie even wegvalt. Is ook gewoon een kracht.

Mooi voetbal is leuk, winnen is belangrijk.

Als ik trouwens Ajax dit seizoen zie is het nou ook niet om van naar huis te schrijven, het spel is echt van ee bedroevend niveau. Hoorde je de supporters gisteren klagen, of waren ze gewoon bij dat ze gewonnen hadden?

Voetbal is heel wisselvallig..het is onzin om na 1 redelijke pot te zeggen dat je de favoriet bent..Ajax speelde een hele goede 2e helft tegen psg...maar we hebben allemaal het beroerde veldspel enkele dagen later kunnen zien tegen Feyenoord. Dit soort uitspraken pas doen als je meerdere wedstrijden op niveau kan spelen en winnen.

Selectieve perceptie is de gebroeders Kerkhof zeker niet vreemd. Wat ik er van heb gezien, was dit een zeer matige wedstrijd van PSV kant, alleen ze winnen wel met 4-0.

En die cijfers voor de psv spelers zijn toch echt gewoon belachelijk hoog! of zie ik dat nou verkeerd? Beetje kwestie van overschatting door de score van 4-0, lijkt me.

22 september 2014 om 12:24

En toch staan ze met met afstand bovenaan en heeft bijvoorbeeld Feyenoord 10 punten minder.

22 september 2014 om 12:37

Met afstand bovenaan? volgens mij hebben jullie maar 3 punten meer dan Ajax en Pec. Overdrijven is ook een vak..

Met afstand ten opzichte van Feyenoord wel. Ik ben trouwens ook niet in de illusie geweest dat wij mee zouden doen om het kampioenschap.

Wat wilde je nou precies zeggen met jouw reactie op mij? Overigens vind ik dat PSV het verder gewoon goed doet..

22 september 2014 om 13:44

@bosvelt76

Dat komt omdat Depayy niet goed tegen de kritiek kan in je post. De kritiek die gewoon terecht is.

Het spel van psv kan nog wel beter. Wat me wel opvalt is dat psv gwn zeer zakelijk speelt. Op een of andere manier heb ik ook iedere x wel het idee dat ze gaan winnen ondanks dat ze nog niet goed spelen. Ook wordt er door iedereen hard gewerkt en dat is positief.

Laten we naar 34 wedstrijden maar eens oordelen. Het seizoen is nog lang genoeg, kijken of PSV dit vol kan houden.

Ik zou heel happy zijn als de titel waar zou zijn.
De aanwinsten ben ik echt tevreden over zeker Guardado en ook de vlagen van goed combinatie voetbal, maar als ik de wedstrijd tegen cambuur zie vermoed ik dat we nog veel punten gaan verspelen.
Ik doe altijd erg m'n best om PSV te zien als ze spelen dit tot frustratie van m'n vriendin en dochter toe, maar ik zat zondag eigenlijk te zappen tussen manchester,Feyenoord, zwolle omdat het voetbal niet zo bijzonder was zelfs tegen 10 man
Ben wel blij met de punten zeker als concurrenten punten mee pikken uit rotterdam.

Het is wachten totdat ze weer gaan roepen dat dit PSV de Champions League gaat winnen. Zodra deze twee PSV gaan complimenten en lyrisch zijn over de kwaliteiten van het team, weet je dat puntverlies in zicht komt.

22 september 2014 om 15:39

Zulke gekken heeft elke club. In hoor ze in Amsterdam nog brallen over het meedoen in Europa.
Nou het meedoen in Europa stelt nog niet zo heel erg veel voor. En ja, ik zal jullie voor zijn, Ajax heeft pech gehad met de loting voor de CL en is genaaid door een stel corrupte Fransen en (ex) Joegoslaven. Maar als ik dan kijk naar de EL, daarin is Ajax ook steeds snel klaar.

PSV thuis en uit is een wereld van verschil. Volgende week staat er met Heerenveen uit weer een zware wedstrijd op het programma. Kijken of ze het dan weer kunnen laten zien.

22 september 2014 om 15:41

Ajax was toch ook een uitwedstrijd?

Ik heb ze gisteren niet gezien, maar ik hoorde juist dat ze helemaal niet zo goed waren tegen Cambuur. Blijkbaar was dat gisteren een voorwaarde voor de 3 punten. Maar even zonder gekheid, PSV heeft mij echt nog niet overtuigd. Tegen Ajax vond ik ze redelijk goed, al kregen ze met 3 punten misschien wel iets teveel. Ze zakken niet meer door de ondergrens, vooralsnog niet tenminste, maar echt goed vind ik het nou ook weer niet.

Nu zorgen dat ze doorgroeien naar het kampioenschap. In de zomer zullen dan wijnaldum maher en depay voor een bak geld verkocht worden. Zal denk rond de 50 miljoen binnen komen. Kunnen ze van dat geld rienstra Aken oar halen.

Zoet
Vlerken Bruma Aken Willems
Rienstra vloet Hendrix
Narsing de jong oar

22 september 2014 om 17:21

Jij moet ophouden. Rienstra, van Aken en Oar zullen echt nooit naar PSV komen, daar zijn ze veel te slecht voor.

En nu maar hopen dat er in de buurt van Eindhoven nog een Hans Anders of Pearl zit, dan krijgen we dit soort onzinnige verhalen ook niet meer.

Bruma en Rekik krijgen hoge rapportcijfers dit keer. Dan zal Isimat voorlopig nog geen kans krijgen in de basis. Jammer want ik was wel benieuwd naar hem, lijkt me een aanwinst. Misschien in de beker donderdag.

Ja, er staat nu wel een heel goed team. Maar in tegenstelling tot de jaren hiervoor, hebben ze ook een goede bank. Als Guardado geblesseerd is, heb je met Hendrix, Hiljemark en Ritzmaier maar liefst 3 eredivisiewaardige spelers op de bank zitten. Hetzelfde geldt voor de aanval. Jozefzoon, Bakkali en die Servische talenten zijn allemaal keuzes om in de basis te zetten.

Hebben ze die 2 ook weer uit de kast gehaald? Zo dadelijk weer een inzinking bij psv en dan hoor je ze pas weer als het ze uitkomt.

Waar hebben ze dan genoten? Kan alleen van de doelpunten zijn geweest, waar psv erg lucky mee was. Voor de rest haalde psv niet het nivo wat ze aan het begin vd competitie lieten zien. Beste mannen die twee, maar geen verstand van voetbal. Hetzelfde als met waterreus: psv dit, psv dat en voor andere ploegen hebben ze geen oog, of het grotere plaatje uberhaupt. Als psv een keer een iets betere wedstrijd speelt zijn ze direct lyrisch.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren