Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Toornstra: ‘Ik had niet het gevoel dat het kansloos was’

Laatste update:

Feyenoord is terug in Europa en de Rotterdammers speelden donderdag de eerste wedstrijd in de Europa League. Sevilla was de tegenstander in Spanje en de Rotterdammers leden een kansloze nederlaag tegen de regerend kampioen: 2-0. Middenvelder Jens Toornstra vond het wel meevallen.

/

“Ik had niet het gevoel dat het kansloos was”, zegt de van FC Utrecht overgenomen Toornstra tegen RTV Rijnmond. “Als je de laatste twintig minuten kijkt misschien wel. We speelden in de eerste helft goed uit de organisatie, zonde dat je uit twee vrije trappen twee goals tegen krijgt. Dat moet beter.”

Toornstra zelf onderscheidde zich met een prachtige vrije trap, maar de bal caramboleerde via de twee palen uit het doel. “Als die erin vliegt, ben je terug in de wedstrijd. Net iets beter schieten de volgende keer”, grijnst de middenvelder.

Vond jij het een kansloze nederlaag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was wel echt kansloos. Hoe zo zielig en amateuristisch de eerste goal er in ging. Zoiets mag je nooit doen op dat niveau en daar leert Feyenoord ook van. Maar het was gewoon echt slecht. Feyenoord heeft 0,0 keer op goal geschoten door middel van een lopende actie. Ik heb statistieken gezien de eerste heeft lukte helemaal niks.

Feyenoord ('t hele elftal) in de eerste helft:
0 schoten op doel
0 aangekomen voorzetten
0 steekpasses
0 kopduels gewonnen
1 dribbel

Feyenoord ('t hele elftal) in de tweede helft:
0 schoten op doel
0 aangekomen voorzetten
0 steekpasses
3 kopduels gewonnen
1 dribbel

Zegt wel genoeg lijkt me? En dit is niet de schuld van Rutten. Maar van meneer Van Geel, die had toch veel en veel eerder moeten anticiperen op eventuele transfers. Ja er wordt gezegd, budget is niet zo hoog als men denkt. Maar er zijn toch zat andere goede alternatieve die wel transfervrij zijn of niet veel kostte. Zie die Bilal die kostte 3.5 miljoen. Wat ik tot nu toe van hem heb gezien is weinig tot iets naar dat transfergeld. Ook hij heeft maar 1 seizoen leuk gespeeld en met vlagen ook zeer ondermaats. Direct zoveel geld neertellen is mij ook een raadsel.

19 september 2014 om 09:39

Die vrije trap van toornstra was op doel. (Letterlijk)

19 september 2014 om 09:40

@demoos

Dat klopt maar dit zijn statistieken uit acties. En vanuit acties heeft Feyenoord zeer een zeer weinig gebracht.

19 september 2014 om 09:49

Bedankt dat jij als ajacied ff de statistieken komt bepalen, ga werken of naar school of zoiets.. als je nou nog gelijk had, maar dir is gwwoon provocerend. Wij zeggen toch ook niks ovwr die lachwekkende boilesen?

19 september 2014 om 09:51

@feyenoord!

Dit is niet eens provocerend. Dit is de harde waarheid. De statistieken zijn op waarheid bewust. En daarnaast mag jij van mij alles zeggen over Boilesen. Hij heeft ook een gigantische blunder gemaakt en dat weten wij. En als hij zo verder door presteert dan zetten wij Viergever daar wel neer.

19 september 2014 om 10:32

Hier wat statistieken van de Uefa. Feyenoord 38% balbezit, 6 pogingen waarvan 0 op doel. En inderdaad een schot op de paal wordt niet gerekend als een schot op doel omdat bij schoten op doel alleen potentiële doelpunten worden gerekend. Dat is alles tussen de palen en onder de lat. Sterke statistieken. En je mag zeggen wat je wilt over Boilesen. Het fijne voor Ajax is dat er maar een verdediger is die constant blundert, dat is wel op te lossen. Succes met het vervangen van drie van jullie vier verdedigers!

19 september 2014 om 10:38

@feyenoord, dit heeft, dunkt mij, niets van doen met pro of anti Ajax of Feyenoord. Maar puur met de feiten. Ik ben geen aanhanger van beide Nederlandse clubs. Maar had gisteren liever gezien dat Feyenoord voor een daverende verrassing in Sevilla had gezorgd. Dat heeft er echter geen moment in gezeten. M.a.w.: Ik begrijp ook niet wat Jens Toornstra bedoelt met de opmerking dat Feyenoord gisterenavond niet helemaal kansloos was.

19 september 2014 om 16:30

Onbegrijpelijk, dat Toornstra werkelijk denkt dat ze ook maar enige kans hadden!
Feyenoord kwam er totaal niet aan te pas.

19 september 2014 om 09:53

Natuurlijk hebben ze kansloos verloren. Maar het zit ook niet echt mee op dit moment. Ajax had tegen PSG dat geluk wel. PSG vergeet de wedstrijd te beslissen en Ajax komt terug in de wedstrijd met een vrije trap. En had daarvoor ook weinig in te brengen.

19 september 2014 om 18:45

Ajax speelde zondermeer heel slecht de eerste helft en dan zit het mee.
In de tweede was Ajax gewoon beter als Psg, dat toch wel een iets beter ploegje is als Sevilla. Dat Ajax de tweede helft beter was riepen overigen ook de spelers van psg zelf.

Wat zat er overigens niet mee bij feyenoord?

19 september 2014 om 19:22

PSG had de wedstrijd al vroegtijdig kunnen en moeten beslissen. Als Ajax 2-0 achter komt is de wedstrijd gespeeld. En wat zat er niet mee? De tegendoelpunten vielen ongelukkig en die vrije trap had er ook in gekunt ipv 2 keer paal en eruit.

20 september 2014 om 00:29

Hou toch op man. Je praat tegen beter weten in. Ze hebben geen kans gehad, nul, niks, niet een. Prima vrije trap, maar dat is geen uitgespeelde kans.

20 september 2014 om 07:57

Begrijpend lezen is weer eens lastig. Maakt niet uit. Objectief je eigen team beoordelen is ook niet mogelijk zie ik. Beetje jammer van je.

20 september 2014 om 09:14

Ik lees heel goed. En zie dat jij je kop in het zand steekt.
Ik heb het totaal niet over Ajax in mijn tweede post en terecht, want het gaat om de wanprestatie van feyenoord. Gisteren Jan Boskamp een verwoed feyenoorder gehoord over dit feyenoord? Die zegt het ook, drama elftal.

Die goals vielen namelijk niet ongelukkig, dat is puur kwaliteitsgebrek bij feyenoord achterin. En denk je nu echt dat de wedstrijd was veranderd als die bal van Toornstra er wel in valt? Sevila schakelt dan gewoon een tandje bij en dan krijg je er nog meer om je oren.

19 september 2014 om 09:59

Tuurlijk was het kansloos maar dat had iedereen ook wel verwacht vooraf uit bij de EL winnaar. Geen 1 andere Nederlandse ploeg zou daar winnen hoor, niveau van Ajax, psv, twente en feyenoord is gewoon niet zo hoog als een sevilla.

19 september 2014 om 10:06

@frgiooo

Vind ik onzin en je doet hier Ajax en Psv, Twente te kort mee. Ik vind gewoon dat je meer een winnaars mentaliteit moet tonen. Ajax bijvoorbeeld tegen Psg. Door een blunder van Boilesen werd het 0-1. Zoiets mag nooit gebeuren. Maar hoe ze zich terug knokte in de 2e helft was mooi om te zien. En ze gaan er wel voor, ze laten zich niet er bij neerleggen omdat PSG een grote club is. En dat is wel wat jij in je reactie en ook Feyenoord doet. Ajax heeft ook van Barcelona gewonnen meervoudig CL winnaar en niet lang geleden wonnen ze hem ook nog.

Ik wordt gewoon moe van het feit dat mensen zich zo makkelijk neer laat liggen omdat het maar Sevilla is.

19 september 2014 om 10:09

Het verschil is alleen dat een Ajax, en ik denk ook een Psv, zich niet van te voren neerlegt bij een nederlaag.

Als je voor de wedstrijd al gaat roepen dat het 'heel moeilijk' gaat worden en dat de wedstrijd tegen Ajax van zondag belangrijker is dan gaan de spelers ook zo het veld in. En dat was te zien, in mijn optiek..

19 september 2014 om 10:15

@kebm

Waarom doet Feyenoord zich zoiets aan? Ik kan je vertellen hoe langer Fred, hoe langer en hoe meer verdriet. Wil niet zeggen dat een andere trainer ineens wel wint van Sevilla of ineens 10x beter gaat spelen. Hij zal op zijn minst een andere motivatie boven in hun hoofd kunnen laten gaan. Want wees eerlijk, Willem2 en Utrecht waren pijnlijke nederlagen en totaal niet nodig.

Zal hij de kerst halen?

19 september 2014 om 10:16

AZ won daar paar jaar geleden nog. Ook toen was Sevilla cuphouder. Heerenveen hield cuphouder Cska Moskou ook op 0-0. Vind dat je je nu wel heel erg klein maakt. Hoeveel Sevilla-spelers waren er prominent aanwezig op het WK?

19 september 2014 om 10:33

@ahjacied

Doe nou niet alsof Ajax, psv en Twente wel van dit team zouden winnen uit he. Vind het juist wel slim van Feyenoord, nu hebben ze nog een beetje krachten kunnen besparen en komen er 4 belangrijke EL duels aan. jullie speelde nog thuis woensdag dat is een wereld van verschil. Ibra zei nog had was maar de eerste wedstrijd er komen er nog 5, dus heb niet echt het idee dat hun als team nog wat er van wouden maken de tweede helft.

19 september 2014 om 10:44

Overigens heb ik me als voetballiefhebber woensdagavond ontzettend geërgerd aan de wijze waarop Ajax de eerste 45 minuten de kampioen van Frankrijk tegenwerk bood. Dat was niet echt reclame voor Ajax en voor het Nederlandse voetbal. Blijkbaar en gelukkig zijn er in de rust harde woorden gevallen in de kleedkamer van de Godenzonen. En werd het nog een echte wedstrijd.

19 september 2014 om 11:15

Doe nou niet alsof Ajax, psv en Twente wel van dit team zouden winnen uit he.

Dat zegt hij ook niet. Je maakt er enkel een alles of niets discussie van om de wanprestatie van je eigen club te verbloemen. Psv, Ajax, Twente en ook gewoon AZ gaan het veld niet in om te verliezen en de schade te beperken. Nu hoor je ze eerst zeggen dat de competitie belangrijker is dan de Europa League dus dat het niet uitmaakt dat je van Sevilla verliest, ongeacht hij ongelooflijk kansloos ze waren want dat schot op de paal van Toornstra en die "kans" van Manu was alles wat er aan Feyenoord zijde in een samenvatting mocht. Vervolgens loopt Schaken te zeggen dat Feyenoord misschien maar niet moet uitspreken om voor de titel te gaan omdat als het misschien niet goed gaat ze worden uitgelachen.

Bovendien als je met deze instelling het veld ingaat maakt het niet uit dat er nog 5 wedstrijden komen want die verlies je dan ook allemaal. 2 dribbels en 3 gewonnen kopduels en voor de rest niks. Daar kan ik persoonlijk vrij slecht tegen ook al ben ik geen Feyenoord fan, maar dat kan aan mij liggen.

19 september 2014 om 12:35

@ahjacied

Ben het met je eens wat betreft een winnaars mentaliteit. Dat komt voor een groot deel dat iedereen roept dat we een calimero competitie hebben. Geen geloof in eigen kunnen! De enige ploeg die zich daar enig sinds iets in onderscheid is ajax.

Maar moet ook wel eerlijk zeggen, dat bijvoorbeeld PSG hun niveau bij lange na niet haalde en dat geld ook voor Barcelona bij die wedstrijd in de CL, die hadden toen sowieso geen best seizoen. Dan nog moet je wel een winnaars mentaliteit hebben om die wedstrijden goed af te sluiten.

19 september 2014 om 12:36

Ahjacied, de wedstrijd tegen PSG had ook anders kunnen lopen, als Ajax in de rust en eerste minuten van de 2de helft met 3 a 0-4 achterstaat is het gewoon terecht, Ajax werd op dat moment ook overklast. Daarna krijgt Ajax de ruimte en speelt gewoon heel goed en maakt de verdiende 1-1. Maar dit is nou het probleem bij Feyenoord, echt elke wedstrijd krijg je veel te makkelijk doelpunten tegen, nu sta je weer met 7 minuten achter, waardoor je gelijk weer achter de feiten aanloopt, kort daarna direct de 2-0 en dan is het afgelopen kan je tegenstander het makkelijk uitspelen. Een Sevila is gewoon een hele goede ploeg die het erg goed heeft gedaan de afgelopen jaren in zowel CL als EL.

Met vlage liep het goed tot redelijk maar als je als trainer zijnde dan ook nog eens met 1 spits gaat spelen roep je het ook wel op je af. De bal ging af nu en dan vrij goed rond totdat ze bij van het middenveld naar de aanvaller(s) moesten gaan.

2-0 verliezen van dit team is geen schande, maar de manier waarop de goals worden weggegeven en de tactiek die Rutten heeft gekozen vind ik wel een blamage.

19 september 2014 om 12:44

@justbeacause

De tactiek van Rutten is te verklaren door dat Feyenoord met 4-3-3 tot nu toe ook nog niks heeft klaar gespeeld. Lijkt me zeer lastig om een elftal samen te stellen waarvan minimaal de helft van de spelers hopeloos uit vorm zijn.

19 september 2014 om 12:53

@bosvelt76

Dat hoorde we jullie Feijenoorders ook zeggen over Man U, Man City, Milan en Barcelona....waarvan Ajax won.

Zucht....blijven jullie je daar maar mee strelen.

Jullie staan er niet eens bij stil, dat je in een wedstrijd beter kan spelen dan de tegenstander, doordat je op en top gemotiveerd bent om die wedstrijd te willen winnen.

PEC speelde gewoon beter dan Ajax, het zou toch laf en zielig zijn als ik zou zeggen, dat Ajax hun niveau niet haalde dat ze daarom hebben verloren.

Veel Europese clubs die spelen niet zo op balbezit maar meer op individuele kwaliteiten net zoals Psg. En zijn het niet gewend dat de tegenstander de tempo bepaalt en balbezit heeft. PsG missen gewoon een leider op het middenveld.

En je moet ook gewoon dat beestje geluk hebben en afdwingen. Want je kan het op kwaliteit en scherpte ook gewoon verliezen.

19 september 2014 om 13:01

Leuk Bosvelt maar speel dan 5-3-2 en niet 4-5-1 (of eigenlijk zoals Verbeek het zei, 4-1-4-1). Later in de tweede helft speelde we weer met 3 spitsen waardoor je ook logischerwijs meer aanspeel punten had voorin en dat was juist wat we miste de eerste helft!!

19 september 2014 om 10:21

Misschien handig even te vermelden dat deze statistieken van catenaccio.nl afkomstig zijn (zie twitter ). Krijg je ook niet het verwijt dat 'jij als ajacied even de statistieken bepaalt'.

Neemt niet weg dat het natuurlijk kansloos was. Feyenoord heeft het geluk en de ervaring gewoon niet. Zoals al zoveel gezegd, Ajax - PSG had exact eenzelfde wedstrijd kunnen zijn. Ajax was ook kansloos geweest als PSG hun kansen afmaakt. Dat gebeurt in de Arena niet en dus blijf je in de wedstrijd. In Sevilla gebeurt dat wel en sta je 2-0 achter binnen een halfuur (al was het dramatisch verdedigd). Als Toornsta dan die bal maakt, krijg je misschien weer een andere wedstrijd, maar dat geluk hebben ze op dit moment gewoon niet.

Hoop zondag wel op meer strijd en een spannende klassieker.

19 september 2014 om 13:11

@ahjacied

Bilal kostte geen 3,5 miljoen Euro dat maakte de media ervan. Ook niet echt realistisch om hem nu al af te doen als miskoop. Het is het begin van het seizoen, praktisch heel Feyenoord speelt matig tot slecht en hij is als 19 jarige gehaald voor de toekomst (vervanging Schaken volgend seizoen).

Met o.a. Manu, Toornstra, Immers, Schaken, Boetius, Bilal, Kazim en Tevrede moet je genoeg doelpunten kunnen maken.

Met o.a. Clasie, Vilhena, Boetius, Schaken, Bilal en Manu heb je genoeg assists in huis.

Probleem van Feyenoord is ervaring, 3 van de 4 basisverdedigers zijn verkocht. Daarbij ook de topscoorder waaraan het hele voetballende systeem van Feyenoord afhing. Kortom Feyenoord heeft tijd en wedstrijden nodig om weer op niveau te komen.

En ja Feyenoord is er qua kwaliteit op achteruit gegaan maar qua breedte er op vooruit gegaan. Verder kan volgens mij geen één Nederlandse ploeg gelijkwaardige spelers of betere spelers kopen voor spelers die verkocht zijn zo kapitaal krachtig zijn we niet in Nederland.

met z'n instelling moet je ook de wedstrijd ingaan.

19 september 2014 om 09:24

Natuurlijk, maar achteraf moet je geen onzin verkondigen. Het spelbeeld en de cijfers spreken voor zich: Feyenoord had geen schijn van kans gisteravond.

Al is het voor een speler altijd wat lastiger om zoiets direct na een gespeelde wedstrijd in te zien.

19 september 2014 om 09:42

Het is geen schande om te verliezen van sevilla

19 september 2014 om 10:48

Nee, daar zijn we het allemaal wel over eens.

19 september 2014 om 11:25

Nederlandse clubs hebben teveel respect voor clubs met veel meer geld etc. Dat zag je bij 020 tegen PSG hoe ineens de wedstrijd kan omslaan in het voordeel van 020. Maar het is geen schande wat jullie al aangeven.

Is dit een grap? Feyenoord was volstrekt kansloos en hebben geluk dat het geen 5-0 is geworden.
Man wat is dit team slecht, terwijl er een paar goede spelers tussen lopen.

Het kan zoveel beter. Laat ze aub voetballen met wat extra defensieve zekerheid op het middenveld.

Meevallen? Kansloos met een grote K. Als Sevilla even gas gaf zag fey alle hoeken van t veld. Ik had echt t idee dat ze na die 2-0 de rem erop zetten anders was het ook gewoon 4-0 geworden

Was een trieste vertoning. We moeten het gewoon accepteren

Hou een ander voor de gek zeg.het leek helemaal nergens naar.

19 september 2014 om 09:26

Gelukkig denkt Toornstra en Clasie er anders over. Dit kan Ajax alleen maar voordeel brengen in de klassieker. Want wees eerlijk beide denken dat het niet zo erg was. Clasie vond het niet kansloos en Toornstra ook niet. Als je deze mentaliteit en realiteit behoudt. Dan mag je wel concluderen dat ze niet met beide voeten en handen op de grond staan.

19 september 2014 om 09:28

Ben er ook bang voor.ik hou mijn hart vast voor komende zondag.

19 september 2014 om 12:53

Dat zijn denk ik uitspraken tegen beter weten in om het "vertrouwen" niet (die er niet is) kwijt te raken. Soms is het gevoel wat je hebt in het veld ook heel anders dan wat er van buitenaf te zien is.

Dat was het wel, Jens.

Misschien moet Jens de wedstrijd nog even terugkijken!

Geen schijn van kans gehad, geen moment ook.
het was duidelijk te zien dat wanneer Sevilla even aan zette ze er dwars door heen liepen.
Het is dat Vermeer een prima match keepte, en dat Sevilla het ook wel prima leek te vinden, anders was het een afstraffing geworden.

Geen schande overigens dat je het als Feyenoord niet redt tegen Sevilla, prima ploeg die met 2-vingers in de neus kampioen zou worden in Nederland.

Nou Jens ik denk dat je een hele andere wedstrijd bedoelt, want jullie hebben werkelijk geen enkele kans weten te creëren. Het leek werkelijk helemaal nergens op, wat overigens ook geen schande is. Maar kansen mag je best creëren en dat gebeurde ook niet..

Feyenoord heeft conditionele problemen. De tweede helft van vele wedstrijden is dramatisch. Datzelfde probleem had Psv, toen Rutten daar trainer was. Verkeerde keuze dus, Rutten. Feyenoord zal tegen Ajax met de rust met 2-0 voor moeten staan, anders worden ze afgeslacht.

Het was echt kansloos. Ik ben een Feyenoorder maar om nu niet te gaan toegeven dat het bar en bar slecht was dan heb je een plaat voor je hoofd. Het verschil tussen Feyenoord en ajax is de trainer. De Boer denkt dat hij altijd een kans heeft en wil winnen. (winnaarsmentaliteit) Rutten had voor de wedstrijd het verlies al ingecalculeerd. In elk interview hoorde hoe geweldig Sevilla was en dat zij de 1e in de poel gingen worden. Hoe moet je als speler een winnaarsmentaliteit krijgen als zelfs de trainer er niet in gelooft. Het was kansloos met een dikke K. Ik zie het niet echt zitten zondag maar goed wij gaan het zien.

19 september 2014 om 09:46

@zv01

Wat ik al eerder zei, met Rutten wordt je nooit kampioen. Met Rutten wordt je ideaal 5e of 6e. Een ideale trainer voor de subtop. Maar als je als club zijnde ambitie hebt om het hoogst haalbare te halen. Dan moet je toch echt en ook echt iemand anders hebben. Hij dekt zich voor iedereen en iedereen in. Ik denk dat zoiets op de spelers groep ook inslaat. Die gaan op een gegeven moment denken en spelen als de tegenstander. Zie Willem 2, Utrecht en ook denken dat ze niet beter meer kunnen.

Jens heeft dit beeld omdat hij de enige was die er nog voor liep.. voor de rest is die wel een beetje de weg kwijt haha

Dan heb ik een spijtige mededeling voor meneer Toornstra, het was zo volstrekt kansloos dat het bijna meelijwekkend was. Je had gewoon geen seconde het gevoel dat er ook maar iets te halen was voor Feyenoord. Ze speelden met jullie als een stelletje kwajochies.

Ook al is dit absoluut niet waar, dit tekent de voetballer Toornstra. Iemand die er tenminste nog voor wil gaan, en niet zijn koppie laat hangen!

Wel lachwekkend dat toornstra bij verre de laatste wedstrijden de betere is t.o.v. van elke andere Fey speler.

Tenminste wel 1 met inzet t.o.v. die andere slappe Feyenoorders

Het was inderdaad gewoon genant als je de wedstrijd bekeek.
Volgens mij staat Nelom nog steeds op het veld zijn tegenstander te zoeken.

Ajax thuis was toch belangrijker, die 3 punten zijn hard nodig.
Zie op het moment geen echte favoriet, Ajax niet in vorm 2x verloren, heel slecht tegen heracles en die lijn werd doorgetrokken tegen PSG met een super zwake eerste helft. Tweede helft pakte ze het beter op, maar dat is nog geen rede om zondag ajax als favoriet te zien. Wij zelf ook niet in vorm, verlies van gister zit haast niemsnd mee in de EL is nog niks verloren. Zin in zondag

19 september 2014 om 10:19

Met een goede eerste helft tegen Heracles en een goede tweede helft tegen PSG heeft Ajax in ieder geval nog twee maal een helft goed gespeeld. Beter iets dan niets zullen we maar zeggen. Feyenoord heeft het thuisvoordeel, een groot voordeel. Ajax is gewoon beter in vorm en heeft een kwalitatief beter elftal. Wat er zwaarder zal wegen zien we zondag.

19 september 2014 om 10:30

Ach feyenoord speelde ook goed tegen utrecht eerste helft en twente uit. Kwalitatief heeft ajax geen beter elftal, wat jullie hebben is een betere trainer dat geeft de doorslag vaak.

19 september 2014 om 10:46

Dan overschat je de invloed van de trainer echt enorm. Elke Ajacied zal ontzettend blij zijn met de Boer, maar zo'n geweldenaar is het nou ook weer niet. Het middenveld van Ajax Feyenoord is gewaagd aan elkaar, maar de op Boëtius na is de rest van het elftal pure middelmaat. Waar je op baseert dat er geen verschil is in kwaliteit is mij een raadsel en ook gewoon lachwekkend.

Vorig seizoen ontliep het elkaar kwalitatief niet veel. Na de transferperiode is er bij Feyenoord voor elke speler die vertrok een vervanger gekomen die drie klassen minder is. Ajax is van de basisspelers alleen Blind kwijt. Dat Ajax met de zwaarste seizoenstart die ik me kan herinneren nog steeds 4 punten boven Feyenoord staat zegt ook wel genoeg.

19 september 2014 om 11:10

Nee Vincfred, kwalitatief ontloopt het elkaar heel erg weinig. De achterhoede van ajax met Veltman die wedstrijd na wedstrijd zijn foutjes maakt en Moisander die plotseling bezig is met hetzelfde, is echt niet beter dan een centrum van Beek, die overigens prima speelt en een op zijn retour zijnde Mathijssen. Het middenveld schat ik bij Feyenoord sterker in en de voorhoede is bij Feyenoord dusdanig uit vorm of men komt gewoon te kort dat die van ajax wellicht weer wat beter is.

Het is de speelwijze, een visie, die het verschil maakt. De Boer heeft er vanaf het begin een visie op na gehouden. Je kunt het ermee eens zijn, dat eindeloze gebrei en rondspelen, of je kunt het er niet mee eens zijn. Feit is wel dat iedere speler weet wat zijn taak is en ze het ook nog aardig uitvoeren op den duur. Dat is iets wat er bij Feyenoord gewoon ontbreekt; een idee, een visie.

19 september 2014 om 11:28

Moisander heeft een hele matige wedstrijd tegen PSG gespeld en het centrum bleek tegen PSV op snelheid extreem kwetsbaar. De overige wedstrijden dit seizoen was duo Veltman en Moisander gewoon degelijk. Het zijn geen wondervoetballers, maar ze hebben niet voor niets zo weinig goals tegen gekregen ten opzichte van Feyenoord vorig seizoen. Feyenoord dat toen notabene een verdediging had die drie klassen beter was dan de verdediging nu. Daarnaast vergeet je met de keeper nog een heel belangrijk aspect. Vermeer heeft goede wedstrijden gekeept voor Ajax, maar hij heeft Ajax meer punten gekost dan dat hij gepakt heeft. Cillessen is gewoon duidelijk een klasse beter.

Over dat middenveld ben ik het absoluut niet met je eens. Met de controleurpositie is het bij Ajax nog even zoeken, maar Klaassen is gewoon een prima voetballer en Serero als hij weer 100% fit is en ritme heeft ook. Maar zowel het middenveld van Ajax als Feyenoord hebben momenteel allebei geen hoogvliegers. Het zijn bij beide clubs redelijke spelers, maar te weinig scorend vermogen en een splijtende dieptepass kan ik ook amper ontdekken.

Wij mogen allebei onze mening hebben en die verschilt overduidelijk. Maar cijfers liegen nooit.

19 september 2014 om 12:23

Ja dat mag zeker en ik vind niet dat ik onrealistisch ben. Het draait allemaal op spelopvatting en die is te trainen.
Serrero is een huis tuin en keuken voetballer, Klaassen kan een hele grote worden, net als Vilhena, maar ze zijn dat beide nog lang niet. Daarnaast heb ik van een Zimling nog te weinig gezien om een menig te hebben.

Nogmaals het ontloopt elkaar weinig op papier, de visie is er bij ajax, men weet wat men moet doen en dat ontbreekt bij Feyenoord zoals gezegd. Vorm van de dag speelt echter ook een rol en zondag zal blijken wie de vorm heeft en wie niet.

19 september 2014 om 12:42

Natuurlijk is de spelopvatting te trainen, maar we moeten dat ook niet overdrijven. Frank de Boer is dan wel een goede trainer, maar ik vind persoonlijk dat Koeman meer uit zijn spelers heeft gehaald dan de Boer vorig seizoen. Ajax heeft gewoon al jaren een heel degelijk elftal met nauwelijks uitschieters naar boven, maar ook nauwelijks zwakke plekken.

Serero is ook een huis, tuin en keuken voetballer, maar prima voor de eredivisie. Maar dat geld voor bijna alle middenvelders van Feyenoord ook. Vilhena (hoewel ik hem momenteel hopeloos uit vorm vind) en Klaassen zijn in mijn ogen potentieel materiaal voor Oranje. Serero, Duarte, maar ook zeker el Ahmadi, Immers en Toornstra zijn huis, tuin en keukenvoetballers. Clasie vind ik nog een twijfelgeval. Heeft me op het WK met betere spelers om zich heen positief verrast, maar dat niveau heb ik hem bij Feyenoord bijna nooit zien halen.

Ik vind nog steeds dat wij voldoende kwaliteit hebben om in de top 4 te eindigen maar ik maak me zorgen over ons spel. Er zit totaal geen gedachte achter en ik vraag me af waar Rutten dan op traint. Goed positiespel is gewoon trainbaar.

Ik heb enorm veel respect voor PEC Zwolle. Zij spelen altijd hetzelfde spelletje, maakt niet uit of het tegen Excelsior of Sparta Praag is. Daar moet Feyenoord ook naartoe. Spelen met een visie. Bij Feyenoord is de bal naar voren peren en hopen op het beste.

Wat ik ook erg goed vind bij PEC Zwolle is dat er een collectief goed elftal staat. Iedereen weet wat ze moeten doen en als er een goede speler zoals Mokotjo vertrekt dan vangt iemand anders dat op en PEC Zwolle zakt daardoor niet als een kaartenhuis in elkaar. Dat is bij Feyenoord wel zo als bijvoorbeeld Clasie afwezig is.

Rutten lijkt me een prima kerel maar ik vind hem niet geschikt voor Feyenoord. Laat Henk Fraser maarckomen. Hij maakt er denk ik een sterk collectief van met een goede mentaliteit want dat is ook om te huilen. 0-1 tegen Willem ll in de 1e helft en iedereen is van slag.

19 september 2014 om 11:06

Feyenoord heeft 2 volle seizoenen lang zijn volledige aanvalsspel opgehangen aan Pelle. Hij bepaalde alles, verdeelde het spel en middenvelders konden bijsluiten. Zo kwam Feyenoord aan het voetballen. Nu is Pelle weg en zal er anders gespeeld moeten worden en dat kost nu eenmaal tijd. Ik denk dat je gaandeweg de tweede seizoenshelft pas mag oordelen of Rutten erin geslaagd is een spelwijze te creëren waar Feyenoord beter van geworden is.

Henk fraser speelt als een laffe zak met Ado.

Leuk in de kuip alleen maar op de counter NOT

Het was zeker kansloos en dat zeg ik als Feyenoorder. Tweede helft deed gewoon pijn. Dit seizoen nog geen enkele overtuigende overwinning geboekt. Dit moet snel veranderen .

Wanneer zij Toornstra dit? Toe die van t veld af kwam. Dan zijn de meeste spelers niet echt objectief. Wellicht de wedstrijd nog es na kijken en dan nog es je zegje doen....

Toornstra is wel echt een aanwinst voor dit Feyenoord en ik vrees voor Haagse Lex dat het voor hem einde verhaal aan het worden is. Als Rutten niet blind is tenminste..
Natuurlijk moet Jens nog stappen gaan maken, maar dat kan hij absoluut. Die jongen zit nog lang niet aan zijn top en is nu al stukke verder dan een Immers. Bovendien heeft hij met zijn geweldige vrije trap en afstandsschot nog twee dodelijke wapens in huis. Die moet gewoon elke week samen met Clasie en El Ahmadi de eerste zijn die op het wedstrijdformulier verschijnt.

Natuurlijk was dit kansloos. Wat zou het een keer lekker zijn als je de bal 1 minuut in bezit heb.
Die vrije trappen tegen dat blijft ook een probleem, dat was het al met Koeman.
Als je toch niet meeloopt met je tegenstander kun je misschien proberen de aanvallers buitenspel te zetten. Allemaal een stapje naar voren en ze staan buitenspel. Aangezien geen enkele ploeg dit doet zal het wel te moeilijk zijn in het hedendaagse voetbal.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik toch wel schrok van Feyenoord. Verliezen van de winnaar van vorig jaar in een uitwedstrijd is natuurlijk geen schande maar Feyenoord heeft ook helemaal niet de inruk gewekt om er alles aan te doen om het ze moeilijk te maken. Feyenoord heeft toch echt wel een aardige ploeg en had deze wedstrijd met meer zelfvertrouwen moeten benaderen. De tweede helft was echt tranen trekkend. Hopelijk rechten ze de rug en pakken ze die 2e plaats in de poule want ik ben wel heel erg blij om Feyenoord weer in Europa te zien spelen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren