Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax verraste Maxwell: ‘De speelwijze, de driehoekjes: mooi om te zien’

Laatste update:

Maxwell keerde woensdagavond terug bij zijn oude club Ajax. De 33-jarige vleugelverdediger speelde van 2001 tot 2006 in Amsterdam en beleefde daarna avonturen in Italië en Spanje. Nu is hij bezig aan zijn vierde seizoen op de vleugel bij Paris Saint-Germain en met die club bleef hij op 1-1 steken bij Ajax. Een gevolg van het niet afronden van de eigen kansen, constateerde Maxwell na afloop in gesprek met de NOS.

/

“We hadden niet verwacht dat ze vanaf het begin druk zouden zetten naar voren en de opbouw zouden verstoren. Dat is juist één van onze kwaliteiten, dus dat maakte het ons een beetje moeilijk. In de tweede helft hadden ze het balbezit onder controle, wij gaven daarbij ook teveel ruimte weg”, aldus de Braziliaanse back. “Uiteindelijk betaalden we daar de tol voor. We konden het afmaken, maar deden dat niet.”

Maxwell vond dat het elftal van Frank de Boer op typische Ajax-wijze ten strijde trok tegen Paris Saint-Germain. “De mentaliteit en filosofie zijn nog steeds hetzelfde: de speelwijze, de driehoekjes, de manier waarop ze vanaf de vleugels naar binnen trekken. Het is mooi om ze te zien spelen. Ze missen wel ervaring, maar ze hebben laten zien dat ze getalenteerd zijn”, aldus Maxwell.

Maxwell liet zien nog steeds goed genoeg te zijn voor de Europese top

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op zo een leeftijd nog zo goed en meedraaien bij een topclub. Knap hoor

18 september 2014 om 08:10

Euh, hij is pas 33 hoor. Je doet alsof hij 48 is. Ik kijk pas op als spelers boven de 35 nog mee kunnen komen. Heintze bijvoorbeeld, die speelde op zijn 39e nog Champions League. En nog verrekte goed ook, met rushes over de hele zijkant. Dat was pas een held.

18 september 2014 om 08:17

Heintze vrat iedere ochtend 12 haaienbotten. Zie ik de huidige generatie niet doen.

18 september 2014 om 09:01

Wat dacht je van Giggs

18 september 2014 om 09:16

ik denk niet dat je heinze bedoeldt van Argentinië of die moet in de toekomst terug komen als die 39 is want die is 36 en gestopt met voetballen... of je bedoelt zanetti?

18 september 2014 om 09:18

sorry mijn fout jij bedoelt iemand voor mijn tijd.

18 september 2014 om 09:32

Jan Heintze, de back van Psv. Hij viel nooit echt op, ook doordat er destijds meer aandacht was voor de spelmakers, tegenwoordig ben je gelijk trending topic als je een keer de achterlijn haalt. Maar hij stond er elke wedstrijd wel en speelde ik weet niet hoe lang voor Psv.

18 september 2014 om 11:36

Precies, hij was echt zijn tijd ver vooruit. Bestreek de hele zijkant 105 mintuen lang (hij sloeg de rust volgens mij gewoon over). Zelfs op zijn 40e nog. Bizar gewoon. Los daarvan was hij zowel verdedigend goed, geniale timing qua tackels, en had hij ook nog een goede voorzet.

Toen Lee hem opvolgde was men hem alleen te snel vergeten, omdat Lee eigenlijk gewoon doorging waar Heintze gestopt was. Daardoor zijn veel mensen vergeten dat Heintze die manier van spelen al 20 jaar op zeer hoog niveau uitvoerde. Het is mij nog altijd een raadsel waarom hij de 'echte' Europese top niet heeft gehaald.

Misschien kan jij volgend jaar de ervaring brengen? Ik vond Ajax in de 2e helft erg goed spelen. Met namen was Serero weer lekker aanwezig.

18 september 2014 om 08:01

De berichten waren dat hij ging stoppen, maar na gisteren hoop ik dat hij nog door gaat. Speelde een puike partij.

18 september 2014 om 08:27

@ ahjacied

Ik vind Serero juist elke keer net niet. Hij werkt keihard en speelt heus wel leuk mee, maar brengt geen enkele creativiteit in de ploeg. Dat is ook het grootste probleem bij Ajax: gebrek aan creativiteit. We hebben geen enkele kans gecreëerd buiten de vrije trappen van Schone. PSG speelde de tweede helft zwak, maar Ajax was niet in staat daar echt van te profiteren.

18 september 2014 om 08:32

Serero zorgde anders wel voor het tempo op het middenveld. Zijn eerste balaannames waren allemaal direct perfect, gevolgd door een drang naar voren. Alleen wel jammer dat de laatste pass dan net niet was vaak

18 september 2014 om 08:40

@ Stijnamsterdam

Dat is het grote probleem van Serero, zijn laatste pass is nooit doorslaggevend. Die is altijd te hard/ te slap / achter de man.... Serero is een leuke voetballer, maar mist creativiteit in de eindfase, iets wat op zijn positie cruciaal is. Het is dus elke keer net niet.

18 september 2014 om 08:59

@Hen_nie; klopt we missen creativiteit op het middenveld. Daarom zou ik Schone graag willen zien in de Eriksen-rol. En dan moeten Kishna; Andersen; Duarte de rol van linksbuiten op zich nemen. Serero is vervolgens een ideale en nuttige invalkracht.

18 september 2014 om 09:06

@hen_nie
Ik vind je oordeel over hem kortzichtig. Hij geeft uiteindelijk te weinig beslissende assists maar hij is snel, goeie dribbel,verliest weinig de bal,speelt de bal naar voren en versnelt het spel. Als hij assists begint te geven is hij snel weg bij Ajax.

18 september 2014 om 09:14

Helemaal eens met hen_nie! Leuk dat ie kan dribbelen en het tempo kan versnellen, maar hij heeft geen rendement. Nul! En daar moet ie op afgerekend worden.

18 september 2014 om 10:54

Waarom? Niet elke speler hoeft assists te geven of doelpunten te maken. Voetbal bestaat uit heel veel aspecten, en hij heeft heel veel nut in andere aspecten. In zijn positie hoeft hij daar dan ook totaal niet op afgerekend worden, hij is geen aanvaller.

18 september 2014 om 11:19

@ Woel

De positie van Serero is bij uitstek de positie waar iemand het spel moet verdelen en waar iemand met creativiteit de aanval in stelling moet brengen. Serero doet leuk mee, maar kan dat niet.

18 september 2014 om 11:29

Hennie, we ontberen idd creativiteit. Maar vond Serrero het gister wel goed doen, helaas is hij niet de creatieve april gebleken.

18 september 2014 om 08:30

Ik heb net de hele wedstrijd gekeken (tijdens de live uitzending zat ik op het werk) en Boilesen begon inderdaad slecht. Maar in de tweede helft vond ik hem eigenlijk best aardig spelen. Vooral door die fout met dat doelpunt als gevolg, heeft hij te nadrukkelijk een negatieve stempel op de wedstrijd gedrukt. Daardoor denk ik dat men niet helemaal objectief zijn waarde over de hele wedstrijd heeft willen beoordelen. Maar ik zal wel weer met het glas half vol ipv half leeg.

18 september 2014 om 08:42

@ adutchbrew

Wedstrijden worden beslist door dit soort fouten. Als je dan zo'n fout maakt dan kun je vrijwel onmogelijk nog een voldoende scoren. Overigens vind ik Boilesen normaal gesproken een prima back.

18 september 2014 om 09:10

Ik ben het helemaal met je eens dat hij geen voldoende verdient.
Maar ik zag in tegenstelling tot vele ook een helft waarin Boilesen het zeker niet slecht deed. En ik hoop echt voor die jongen dat het daardoor de goede kant opgaat. En niet over enkel een, twee of drie wedstrijden.

Mooie woorden van Maxwell!
Ajax heeft laten zien dat we op de goede weg zitten! Geduld en dit beleid blijven volgen, dan komen we er wel weer (europees) over enkele jaren!

18 september 2014 om 08:06

Mooie woorden, maar natuurlijk ook betekenisloos. Je kunt als topvoetballer in een sterrenensemble waar een par honderd miljoen aan spelers rondlopen natuurlijk niet anders.

Hij kan na een gelijkspel natuurlijk niet zeggen: Tja, dat Ajax is een waardeloze ploeg zeg. Daarmee maakt hij zijn eigen team ook belachelijk. Daarbij heeft Maxwell natuurlijk ook wel sympathie voor Ajax vanwege zijn verleden.

Het is hoe dan ook geen objectieve mening.

18 september 2014 om 09:39

Onzin, vaak genoeg gehoord dat spelers zeiden dat ze niet aan voetbal toekwamen omdat de tegenstander alleen voor de pot ging hangen. Maar goed, er mag ook nooit iets positiefs over Ajax worden gezegd bij jou zonder dat jij het moet afkraken.

18 september 2014 om 08:10

Ik heb geloof in deze ploeg. Volgend jaar wellicht een spits die er direct staan. Misschien wilt Huntelaar wel voor een Eto salaris spelen.

18 september 2014 om 08:16

Huntelaar zal volgend seizoen echt nog niet terugkeren bij Ajax.is op dit moment een van de grootverdieners van de Bundesliga.

18 september 2014 om 08:32

@ ahjacied

Onrealistische namen. Daarbij vind ik juist dat gisteren opnieuw duidelijk is geworden waar het bij Ajax zo ernstig aan schort: creativiteit. Al het gevaar moet komen van de vrije trappen van Schone. Ajax is niet in staat om ook maar één enkele kans te creëren met veldspel. Ajax zal zich op het middenveld en voorin moeten versterken willen ze echt iets gaan betekenen. PSG was gisteren overigens een ploeg die te kloppen was, maar Ajax is daar door gebrek aan creativiteit niet in staat toe gebleken. Daarbij zou het zoals De Boer ook al aangaf onterecht zijn. We mogen van geluk spreken dat het zo lang bij 0-1 bleef.

18 september 2014 om 09:55

Ajax had Ziyech moeten halen of Sinkgraven dan hadden ze creativiteit gehad. Nu heb je weer een net niet middenveld. Klaassen vind ik echt heel erg tegenvallen alleen hij werkt wel hard, maar dan zie ik toch liever Serero. Die speelde tenminste wel goed gister. Misschien in de winter Sinkgraven halen en dan kan hij een half seizoen een beetje wennen en staat hij er in de zomer.

18 september 2014 om 08:30

@ Magicmike

Ik vind dat wel erg opportunistisch.
Ajax speelde namelijk helemaal niet zo goed en heeft buiten de vrije trappen van Schone geen enkele kans gecreëerd. We mogen van geluk spreken dat het bij 0-1, zoals De Boer ook al aangaf. Ik zie dus niet in waar al die positiviteit sinds gisterenavond vandaan komt. Enkel Zimling was een hele grote meevaller gisteren. Als die dat iedere wedstrijd kan brengen, dan is het een hele goede versterking, maar ook dat is nog maar afwachten.

18 september 2014 om 08:59

Zimling, Veltman en v. Rhijn dan. Waar Moisander, Boilesen en Sigthorsson weer eens flink door het mandje vielen. De keuze om met sigi te beginnen blijft onbegrijpelijk, je kan dan nog beter met een valse spits beginnen die wel combineerd. Sigthorsson draagt 0,0 bij aan het spel. Moisander en Boilesen zijn helaas al een tijdje uit vorm.

18 september 2014 om 11:14

Mooie woorden?! Hij loopt Ajax gewoon te kleineren. Zo van mooie driehoekjes, maar uiteindelijk gewoon te slecht en niet effectief. Wordt tijd dat de nl clubs eens flink meer van zich gaan afbijten.

Toch heel leuk om te lezen dat dit huidige Ajax niet eens zo slecht is als iedereen aan momenteel beweerd in de Eredivisie. Dank in ieder geval voor deze mooie woorden Maxwell, geeft me een warm gevoel als ik terug denk aan 2005 toen ik je nog zag spelen voor je oude club!

1 ding geeft hij direct aan; ERVARING, laten we hopen dat Marc al bezig is om wat extra's te halen in de winterperiode

18 september 2014 om 08:32

Maxwell geeft aan, dat er veel talentvolle spelers bij Ajax spelen, maar dat ze nog jong zijn en ervaring missen, dus onervaren zijn op dit niveau. Hij heeft het er dus niet over dat er ervaren spelers bij moeten komen.

18 september 2014 om 10:20

Moisander, Zimling, Schone en Cillessen. Daar gaan we het mee doen op het gebied van ervaring.

18 september 2014 om 11:38

Inderdaad, dat moet voldoende zijn.. En daarnaast krijgen we er ervaring bij door de jonkies ervaring te laten opdoen in de competitie en de CL. Zoals met dat Alderweireld, Vertonghen, Blind, Siem de Jong, enz. ook het geval is geweest voor ze vertrokken

18 september 2014 om 12:56

En dan hebben ze ervaring en dan .... Juist dan vertrekken ze

18 september 2014 om 13:29

Dus is het nuttig om er voor in de plaats steeds spelers met ervaring als Schöne, Zimling en Moisander binnen te halen om de jonkies te begeleiden en te helpen opleiden. Mooie vicieuze cirkel, zeker wanneer je intussen ook nog vier keer achtereen kampioen bent geworden met dit beleid.

Zo goed speelde Ajax niet.

De eerste helft was heel slecht, de tweede helft werd na een slap begin wat beter. Niettemin is gisteren ook weer heel erg duidelijk geworden dat Ajax een gigantisch gebrek aan creativiteit heeft. Geen enkele kans gecreëerd, al het gevaar moest van vrije trappen komen.

18 september 2014 om 08:32

Hèhè. Een Ajacied met een objectieve mening (pun intended).

Ik begrijp de blijdschap ook niet. Puntje is natuurlijk mooi meegenomen, maar dit was geen ploeg die de aansluiting met de Europese top gaat maken. PSG pakte het in de tweede helft helemaal verkeerd op. Kon niet omgaan met het fysieke spel van o.a. Zimling, terwijl ze zelf toch ook geen balletdansers zijn. Te voorzichtig, het leek wel onderschatting.

Wat me wel weer opviel was de matigheid van mannen als Veltman, Boilesen, Andersen. Gek genoeg zijn het de aankopen van Ajax die de kar trekken.

18 september 2014 om 08:38

@ Hoppa!

Een objectieve mening?

Boilesen was erg zwak gisteren, maar ik vind dat normaal gesproken wel een goede back. Ik vond Andersen gisteren heel redelijk spelen. Hij moet wat daadkrachtiger gaan worden, maar liet enkele goede functionele bewegingen zien. Gezien zijn leeftijd kan hij wel een goede speler gaan worden voor Ajax. Het grote probleem van Ajax is echter niet de vorm van de spelers, maar het gebrek aan creativiteit op het middenveld en voorin. Daar is het allemaal te pover en te voorspelbaar. Ik ben dan ook teleurgesteld dat Ajax geen creatieve spelers heeft aangetrokken in de zomer.

18 september 2014 om 08:43

Het is lastig om spelers te vinden die body hebben en ook creatief zijn. Met Zimling en Schöne heb je tenminste echt mannen staan. Die heb je als Ajax zijnde echt nodig tussen al die fragiele balletdanseresjes die er doorheen moeten kunnen dartelen.

Spelers met de body van Zimling èn de creativiteit van (bijvoorbeeld) een Sneijder, zijn onbetaalbaar voor Eredivisieclubs. Zijn namelijk zeer zeldzaam. En dus moet je zoeken naar een balans. Volgens mij zit dat bij Ajax nu toch redelijk goed, althans, voor een Eredivisieploeg.

18 september 2014 om 08:48

@ Hoppa!

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind met name dat Ajax een creatieve middenvelder had moeten aantrekken en een goede spits. Die liggen niet voor het oprapen, maar een betere spits dan Sigthorsson moet toch geen onoverkomelijk probleem zijn. Net zoals het aantrekken van een speler met meer creativiteit dan Serero geen utopie hoeft te zijn. Als Ajax daar gericht in had geinvesteerd dan had Ajax echt een stap vooruit kunnen zetten.

18 september 2014 om 08:51

Tsja Hoppa, als Ajax een resultaat haalt tegen een vermogende club met topspelers, dan lees ik zo vaak dat het onderschatting was, een offday of een matige tegenstander waar Ajax tegen speelde. Nooit ligt het aan het goede spel van Ajax.
Daarbij vind ik het onzin dat je stelt dat de aankopen de kar trekken. Klaassen en van Rhijn deden het gewoon goed, terwijl Veltman Zlatan redelijk onder controle had.
Daarnaast is het niet onlogisch dat de aankopen de ervaring hebben, als je elk jaar je eigen oudere zelfopgeleide dragende spelers verkoopt.

18 september 2014 om 09:02

Ik ben het wel met je eens hoor Hennie, Serero heeft namelijk geen body EN geen creativiteit. Op die positie had wel iets gemogen. Ik vind het sowieso verontrustend dat het voor Ajax lastig blijkt om creatieve middenvelders op te leiden, terwijl dat toch altijd hun core-business is geweest.

18 september 2014 om 11:40

Hoppa, Boilesen speelde idd als een nat poesje. Maar Veltman etc. speelde uitstekend, en ik ben zelf totaal geen fan van hen.

Ajax heeft nu ervaren hoe clubs als excelsior dordrecht cambuur e.d. tegen ajax spelen.

je kunt je voor zon wedstrijd 110% geven en een leuk resultaat halen, aan het eind van de poul/competitie staan de sterkere boven de zwakkere broeders.

18 september 2014 om 09:47

jje bedoelt psv... en daarin geef ik je helemaal gelijk. psv komt op de finish ook altijd een paar puntjes tekort om kampioen te worden.... verliezen ook altijd punten door geklungel in de verdediging.
Dit Ajax komt ieder jaar 1 a 2 puntjes tekort... helaas...

18 september 2014 om 16:17

ik bedoel ajax, ajax behaald nu een mooi resultaat door dat men 110% geeft zoals Excelsior cambuur dordrecht e.d. dat ook doen tegen topclubs in nederland.
uiteindelijk word bijv ajax kampioen van nederland ondanks een gelijk spel of nederlaag tgen een lager team.

in dit geval zou het dus zo zijn dat ajax het niet gaat halen ondanks hun puntje van gister avond

Nou man zelf was ie amders ook behoorlijk bezig! Zoveel aanvallende drang en zo gevaarlijk maar onderrtussen toch ook verdedigend sterk! Too hoor, missxhiencwil hij wel terugkeren?

Toch leuk om te zien om 3 ex spelers (zlatan/maxwel/v/d Wiel) van Ajax als tegenstander te hebben.

Ook politiek correct praat dit. Hecht maar weinig waarde aan zulke uitspraken.

OT: redelijke pot, als voetballers van Ajax in een sterkere competitie zouden spelen zou hun niveau ook omhoog gaan. Jammer dat de eredivisie zoveel heeft ingeleverd.

Ik ben totaal geen Ajacied, maar vind als objectieve kijker dat Ajax zeker een goede partij heeft gespeeld. Tuurlijk is het ook wel zo dat ALS PSG de kansen afmaakt je het aflegt. Maar is dat ook niet de verdienste van Ajax dat ze de kansen niet afmaken?

Maxwell een grote speler, pas 33 maar toch denk ik dat hij nu langzaam op zijn retour gaat raken. Niets mis mee gezien zijn verleden. Mooi dat hij dit zegt en dat is ook een bevestiging denk ik van het goede kunnen.

Vasthouden aan je identiteit is moeilijk, zeker op dat niveau. Knap dat Ajax gewoon speelde zoals ze aangeleerd is en het beste kunnen. Niet bang zijn gewoon je spel spelen en kijk maar waar je uitkomt.

Een 1-1 is gewoon een goede prestatie.

Ajax moet proberen volgend seizoen deze meneer binnen te halen. Want volgens mij is hij volgen seizoen transfervrij en hij is gewoon een prima (in mijn ogen ook onderschatte) back. Hij is in ieder geval vele malen beter dan wat Ajax nu heeft rondlopen op de linksback positie.

Hey onverwacht. Knap van Ajax. Ik heb alleen de 1ste helft gezien en zag dat Ajax weg getikt werd. Ze stonden er bij en keken er naar. Dus ging ik maar gaan slapen. Heb ik dus spijt van, als ik zo de reacties her en der lees.

Mooi wel dat de CL-clubs uit de Lage Landen zich alvast niet belachelijk laten maken. Eergisteren deed Anderlecht een goede zaak (en ze speelden nog goed ook), gisteren kon Ajax dan weer een vuist maken tegen das kapital.

Mooi.

18 september 2014 om 11:58

Iedereen komt, thanks voor je reactie. Eerste helft deed pijn aan je ogen idd, de tweede helft werd de rug gerecht. En de inbreng van Zimling was doorslaggevend, die man werd al weggehoond zonder een minuut gespeeld te hebben.

Las dat Maxwell dacht aan stoppen. Ik zou die Maxwell nog wel een jaar of twee bij Ajax willen zien. Zorgt voor rust en de broodnodige ervaring.

Maxwell is een goede gast, altijd netjes en correct, en heeft altijd alles voor Ajax gegeven. Daarom deed het me wel een beetje pijn dat el ghazi uit het niets hem een schop gaf gisteren. Dit verdient Maxwell absoluut niet.

Ach, zulke opmerkingen worden altijd gemaakt maar ik denk ook wel dat hij het meent. Het verschil in leeftijd, inkomen en prijzen van spelers tussen PSG en Ajax is enorm. Een gelijkspel is tenminse bewonderingswaardig. Ik denk dat ervaren spelers daar ook echt wel respect voor hebben; Ajax probeert met een jong team en beperkte middelen toch mee te strijden in de CL. Dat maakt Ajax symphatiek in de Champions League. Dat in Nederland veel mensen weinig symphatie hebben voor Ajax heeft niets te maken met de manier waarop men internationaal naar Ajax kijkt.

Inderdaad Maxwell, we kunnen wel wat ervaring gebruiken in ons team. Jij bent daar zelf de aangewezen persoon voor om daar verandering in te brengen. We zijn eigenlijk sowieso zoekende naar een stabiele linksback, omdat we nu alleen de blessuregevoelige Boilesen hebben voor die positie. Met maxwell zou je een jongen binnenhalen die weet hoe die het moet invullen, maar belangrijker nog, een verdediger die ook echt kan verdedigen. Vond hem verdedigend gezien misschien wel de beste aan de kant van Psg, afgelopen woensdag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren