Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax met onervaren en bijna jongste selectie in Champions League

Laatste update:

Ajax is dit seizoen voor de vijfde keer op rij present in de groepsfase van de Champions League. Als kampioen van Nederland stroomde de club meteen in bij de 32 deelnemende teams in het hoofdtoernooi. In de voorgaande vier seizoenen lukte het steeds niet om te overwinteren in de Champions League en Frank de Boer wil graag dat het nu wél eens lukt. Hij werkt echter met een van de allerjongste selecties van alle clubs.

/

NUsport zocht uit dat slechts drie clubs met een gemiddeld gezien jongere spelersgroep werken dan Ajax. De spelers waarmee De Boer dit seizoen punten wil gaan pakken in de groepsfase zijn gemiddeld 22,1 jaar oud. Alleen bij Anderlecht (22,0), FC Porto (21,4) en Sporting Portugal (21,2) zijn de spelers gemiddeld gezien nog een paar maanden tot een heel jaar jonger dan in Amsterdam.

De oudste selectie komt uit Manchester: Engels kampioen City komt door ‘nestors’ als Frank Lampard, Yaya Touré, Willy Caballero, Bacary Sagna en Martín Demichelis met een selectie op de proppen die gemiddeld gezien 28,3 jaar oud is. Qua ervaring staan de Britten ook hoog op de lijst, op plaats twee. Het gemiddeld aantal optredens in de Champions League van de spelers van City is 31,3 wedstrijden. Alleen bij Real Madrid is men nóg ervarener met 34,5 wedstrijd in de Champions League per speler.

Op die ranglijst bungelt Ajax ook in de onderste regionen, op plaats 24. De spelers van De Boer zijn Europees nog erg ‘groen’ en kwamen in hun carrières gemiddeld gezien tot 3,4 wedstrijden in het miljoenenbal. Bij Zenit Sint-Petersburg zijn ze net zo (on)ervaren en bij BATE Borisov (3,0), FC Porto (2,7) en Sporting (1,5) nog minder. De echte nieuwkomers zijn dit seizoen Ludogorets Razgrad en NK Maribor, waar niemand in de spelersgroep ooit op het veld stond in de Champions League. Bij Malmö FF en Athletic Bilbao is de ervaring verwaarloosbaar.

Ervaring in de Champions League vergroot de kansen om de groepsfase te overleven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe groter de clubs, hoe ouder de spelers.

Het is een piramide vorm, waar de eredivisie telkens meer aan de voet komt te staan.

16 september 2014 om 11:45

Onzin, Tuurlijk speelt dit mee. Maar kijk ook eens naar de filosofie van de club. In Italie vindt je gemiddeld ook altijd hogere gemiddelden van de leeftijd.
Schat je Ajax lager in dan Apoel?

16 september 2014 om 11:54

Ik denk dat Ajax het lastig zat zal krijgen tegen Apoel hoor. Ik hoor veel mensen al zeggen dat de 3 plaats makkelijk moet lukken, maar dat moet ik nog maar eens zien. Ik schat Apoel ongeveer op het niveau Red Bull Salzburg, dus ik verwacht dat Ajax geen makkelijke avond zal beleven aan hen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hoop natuurlijk voor het Nederlands voetbal dat Ajax minimaal derde wordt, maar daar heb ik mijn twijfels bij.

16 september 2014 om 12:04

@nec4life
Ik denk dat Apoel het ook lastig zal krijgen tegen Ajax. De meeste jongens hebben gelukkig al in de CL gespeeld. Dus ze weten wat er speelt, plus de overwinning tegen Barca word uitgebreid besproken en teruggekeken. Ik hoop dat ze daardoor een boost krijgen en datzelfde stuntje flikken tegen PSG. Come on Dappere Strijders

16 september 2014 om 12:11

Het heeft er ooj mee te maken dwt de serie a vaak spelers koopt die al bewezen hebben en dus ook al een stuk ouder zijn! Bovendien lopen bij veel Italiaanse clubs vaak spelers zoals een Gattusso, Maldini, Schevchenko enzo die al een voetballeven achter zich hebben maar tich nig even in de serie a komen spelen...

16 september 2014 om 12:33

Momenteel is zelfs Heracles, met alle respect, lastig voor Ajax. Qua spel zal Ajax in de CL een stuk 'volwassener' en scherper voor de dag moeten komen.

16 september 2014 om 11:49

Correctie: Hoe rijker/inspiratielozer de club. Met alle respect, ik vind City niet de grootste club van de CL.

16 september 2014 om 12:58

Weet iemand die stand op die ranglijst van de coeffiecientelijst??

16 september 2014 om 14:00

http://www.uefa.com/memberassociations/ uefarankings/club/

Spatie tussen uefarankings en memberassociations weghalen.

Dit is toch elk jaar zo? Wat is de nieuwswaarde van dit bericht?

Hoe goed is Porto eigenlijk vergeleken met 2-4 jaar geleden? Ik wist namelijk niet dat ze zo'n jonge selectie hadden. Zijn ze nog altijd top?

16 september 2014 om 11:50

Met alex sandro en danilo hebben ze heerlijke talenten als backs. Het centrum staat goed met indi en maicon. Het middenveld met casemiro, brahimi, fernando en herrera is ook heerlijk. Oliver torres en quaresma nog achter de hand. Met aanvallend talent als tello, quintero, aboubakar en natuurlijk topspits martinez. Het is een heel goed team. Waar vooral herrera en brahimi mij erg verrassen tot nu toe.

16 september 2014 om 11:54

Porto heeft waarschijnlijk net als Sporting 50 spelers ingeschreven waarvan een groot deel A jeugd is en je op een laag gemiddelde uitkomt. Al klopt het wel dat Porto een vrij jonge selectie heeft met o.a. BMI,torres, casemiro en tello.

16 september 2014 om 12:13

Zobeel spelers mag je toch niet inschrijven? Een beperkt aantal a selextie spelers en een schaduwlijst met jeugdspelers ofzo toch? Dan hebben alle clubs tkch dezelfde cijfers waarvan hey gemiddelde genomen word?

16 september 2014 om 12:13

Volgens mij mag je maar 25 spelers inschrijven. Ik wist ook niet dat ze zon jong team hebben, maar het verbaast me niet. Ze kopen alleen maar talenten om voor veel geld door te verkopen.

16 september 2014 om 12:46

Nee Porto heeft gewoon heel veel jonge jongens als Alex Sandro, BMI, Danilo, Oliver Torres, Tello, Quintero, Aboubakar, Ruben Neves en Casemiro en veelal basisspelers.

16 september 2014 om 13:31

Voor de schaduwlijst mag je alleen jeugdspelers inschrijven die 2 jaar of langer bij de club zit, als ze korter dan 2 jaar bij de club zitten moeten ze ingeschreven worden voor de A lijst. Porto en Sporting kopen veel jeugd en hebben ze dus ingeschreven voor de A lijst, terwijl Ajax veel eigen jeugd heeft en deze op de schaduwlijst kan zetten. Daardoor heeft Ajax maar 27 spelers op de A lijst en Porto/sporting 50 spelers.

16 september 2014 om 14:19

Dit onderzoek gaat over de 25 spelers die worden ingeschreven. De schaduwlijst wordt hierbij niet meegerekend, anders zouden City en andere club gemiddeld ook lager uitkomen.

16 september 2014 om 14:45

http://www.nusport.nl/voetbal/3879041/ajax-
heeft-drie-jongste-selectie-in-champions-
league.html

In het artikel van Nusport wordt weldegelijk gemeld dat de leeftijden van Sporting en Porto zo laag uitvallen omdat ze respectievelijk 52 en 49 spelers hebben ingeschreven waaronder veel A-jeugd.

Deze jeugdspelers mag je ook gedurende het seizoen nog inschrijven, dus zou je bij Ajax ook de (bijna) complete A-jeugd nog mee kunnen nemen om de gemiddelde leeftijd uit te rekenen.

Mag geen excuus zijn. Dit is ieder jaar zo (helaas) maar als dat een probleem zou zijn zou je er iets aan moeten doen. Bijvoorbeeld door wat meer ervarener spelers te halen ipv alleen jongens met veel potentie.

Daarnaast zie ik Porto ook tussen dat lijstje staan en die doen het nou niet bepaald slecht op Europees vlak.

16 september 2014 om 11:50

Klopt, ik vind gewoon dat ze zich moeten richten op het binnenhalen van vergane glorie die niet meer meekunnen op Europees topniveau. Een wesley sneijder, een van der vaart, dat soort spelers.die jongens zijn eigenlijk te dik maarja daarmee moet je wel de groepsfase kunnen overleven.

17 september 2014 om 00:40

Je kan er wel lacherig over doen, maar het is toch al 10-15 jaar hetzelfde verhaal bij Ajax. "we zijn een team in opbouw, met spelers op deze leeftijd kan je een fout maken, etc" En ik zeg niet dat we een heel team oude rotten moeten halen, of dat we dan opeens de CL gaan winnen, maar een keer overwinteren zou toch leuk zijn. Daarnaast heb ik het ook niet over spelers van 32-34 maar als er eens wat spelers van halverwege de 20 in het team zouden staan zou echt niet erg zijn.

Tja logisch toch, Topclubs spelen elk jaar standaard CL en komen ook veel rondes door daarmee krijgen ze de ervaring. Een Ajax is ploeg die NL in zn eentje moet representeren in de CL en vliegt er vaak na een ronde weer uit en spelers vertrekken vaak na een aantal jaar. Dan is het niet heel gek dat ze niet veel ervaring hebben.

Ik word wel een beetje moe van iedere x de leeftijd maar blijven benadrukken, ja dat hoor ik al 5 jaar, dat is een keuze die nu eenmaal gemaakt is, dus lijkt het mij met gemak wel een keer genoeg.

Nu gewoon hopen op een slechte dag van PSG en een goede van Ajax, zo niet dan weer 3e worden en in de EL verder gaan, past in ieder geval ook beter bij het niveau, daar spelen de clubs met een vergelijkbaar budget, dus met vergelijkbare mogelijkheden.

16 september 2014 om 11:54

Als je daar moe van wordt, moet je niet reageren. En PSG gaat zwaar winnen van Ajax .. Geen hoop hebben aub

Ik ga morgen gewoon genieten van Zlatan en co. Wat een geweldig elftal hebben die gasten van Psg zeg! Hoe langer ajax de 0 weet te houden hoe beter het zou zijn voor het zelfvertrouwen en laten we als Nlders hopen dat het geen 0-5 wordt, maar het is echt niet ondenkbaar dat het een keiharde afstraffing wordt.
Ik ga nu wel echt eens letten op Veltmannetje, tijd om zich te meten met een echte top voorhoede ipv de gemankeerde Eredivisie spitsen. Laat het maar eens zien nu Veltman, ik heb er nog geen vertrouwen in.

Het gaat mij erom dat Ajax een paar mooie potten gaat spelen, de 2de ronde is een doel op zich.

Ze vliegen er toch wel uit in de 2de ronde en dan spelen ze ook geen uefa cup meer :P

16 september 2014 om 12:04

Uefa-cup zullen ze sowieso niet gaan spelen

16 september 2014 om 12:33

Die gozer loopt 6 jaar achter in de tijd! Toen was Moisander zelfs nog jong

Hoe kan dat? Zimling (29 jaar) is gekomen. Blind (24 jaar) is weg. Vermeer (28 jaar) is weg. Boer (33 jaar) er gekomen en daarbij is iedereen in de selectie een jaar ouder geworden.
Want Ajax heeft op EL Ghazi en Kisnha na precies dezelfde basis opstelling als vorig jaar.

16 september 2014 om 14:09

Het gaat om de gehele ingeschreven selectie, niet alleen de basis 11. Met bijv een Milik vs de Jong, Kishna vs Bojan, Viergever vs Poulsen en Zivkovic vs Hoesen pak je ook weer heel wat jaren terug..

Interesseert me vrijwel niets, gaat mij erom dat ze kwaliteit hebben. Oud genoeg bestaat niet vind ik, je bent goed of niet... heb je meer kwaliteit dan iemand die meer ervaren dan jij dan hoor jij te spelen. Nu vind ik dat Ajax kwaliteit ontbeert om in de CL van betekenis te zijn maar goed... de laatste Jaren zijn we nooit afgegaan dus ik ga ervan uit dat we dit jaar ook niet af zullen gaan.. waarschijnlijk kunnen die jonkies wat extra stappen zetten in de CL die ze niet in de eredivisie willen zetten.. laksheid heerst ook na 4 jaar kampioen op rij.

In Portugal zie je ook steeds meer eerste elftallen waarbij ze amper de luiers ontgroeid zijn. Zouden de investeringen en opeenstapeling van schulden soms een lichte oorzaak kunnen zijn?

Ajax heeft met Moisander, Schöne, Zimling en Cillessen in de as toch een bepaalde maturiteit in vergelijking met vorige seizoenen. Het kan zomaar ineens gaan draaien en dat blijf ik zeggen. Ik zie die hele CL niet bij voorbaat als een mislukking.

ajax opstelling

cillessen
van rhijn
moisander
veltman
boilesen
serero
klaassen
duarte
el ghazi
millik
schone

Met dit Ajax zijn verassingen niet uitgesloten maar realistisch gezien is de 3e plek het hoogst haalbare. Alweer bepalende (blind/poulsen) spelers weg en slecht ingekocht dat beleid gaat Ajax nu opbreken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren