Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is geweldig dat ik terugkeer bij Ajax, waar ik zo veel geleerd heb’

Laatste update:

Het wordt voor Ajax een hels karwei om in de Champions League de tweede ronde te bereiken, nu de ploeg van trainer Frank de Boer is gekoppeld aan Barcelona, Paris Saint-Germain en APOEL uit Nicosia. PSG-linksback Maxwell was evenwel verheugd toen hij vernam aan welke tegenstanders de loting zijn Franse werkgever koppelde; de Braziliaan speelde voor zowel Ajax als Barcelona.

/

De 33-jarige vleugelverdediger verruilde Cruzeiro in 2001 voor de Amsterdammers en bleef daar vijf seizoenen, waarna hij via Internazionale en Barça bij PSG belandde. “Het is geweldig voor mij om terug te keren waar ik veel heb geleerd en mooie dingen beleefd heb”, vertelt Maxwell op de officiële website van de Frans kampioen. “Voor mij was het dus een zeer speciale loting”, geeft hij toe.

“Ajax, en de stad Amsterdam in het algemeen, blijven voor altijd in mijn hart. Daar is mijn leven immers compleet veranderd”, kijkt de tienvoudig Braziliaans international terug op hoe hij als twintigjarig talent in Nederland terechtkwam. “Ik heb het er nog weleens over met Zlatan Ibrahimovic, toen ook al mijn ploeggenoot. Het was een prachtige tijd. Ik was alleen toen ik in Amsterdam arriveerde en ben er snel volwassen geworden.”

Geef je Ajax een goede kans om te overwinteren in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat verlang je soms toch weer naar de tijd dat dergelijke spelers nog te bewonderen was in het team van Ajax. Nu moeten wij door het aparte beleid doen met veel minder kwaliteit.

8 september 2014 om 11:59

Hoezo nou weer aparte beleid? Heeft ons wel 4 kampioenschappen opgeleverd.

8 september 2014 om 12:02

Inderdaad, het is ook nooit goed. Je kan geen 20 jaar achter elkaar, alles winnen. Door financien, plus aantrekkelijkheid van de competitie, lopen we achter de feiten aan. Trots zijn op de kwaliteit spelers die toch elke keer door stromen uit verschillende opleidingen!

8 september 2014 om 12:50

Voor alle duidelijkheid. Dat beleid heeft Ajax geen kampioenschap geleverd. Dat was frank de boer en de spelers. Met betere, duurdere spelers was Ajax natuurlijk ook kampioen geworden. Dat Ajax geen spelers meer kan halen van dat kaliber heeft ook niets met dit beleid te maken maar met tijdsgeest. Het verschil met de grote competities en de eredivisie is veel groter geworden. Ze zouden nu veel eerder vertrekken. Nu is het zaak aan Ajax om spelers iets langer vast te houden

8 september 2014 om 13:03

te veel van mede ajacieden zijn verblind door de 4 kampioenschappen. het was meer geluk dan wijsheid als je het mij vraagt.
was de boer coach van ajax waarin ploegen regelmatig 80 punten of meer haalde, was hij geen kampioen geworden. jongens
ajax was nooit overtuigend geweest, nu durf ik echt te beweren dat ajax kampioen is geworden door faal van concurrentie(sommige zullen zeggen, dat is toch altijd?).
maar je kan ook je eigen prestatie meten. kampioen met max 77 punten en vorig jaar zelfs 71 punten. nogmaals voorgaande jaren was de kampioen goed voor 80 punten.

ajax onder jol speelde nog beter. vergaarde meer punten dan f d boer ooit heeft gedaan, alleen ed pech dat twente 1 punt meer had met 86.

8 september 2014 om 13:06

bijna helemaal eens(lees boven voor mijn toelichting). zelfs de 1e kampioenschap schaar ik niet onder overtuigend. het was wel zinderend slot met een overtuigend laatste wedstrijd

8 september 2014 om 13:12

Geluk tjah, voetbal is een kansspel. De bal is rond zeggen ze wel vaker. Psv heeft verschillende kampioenschappen behaald met geluk, hetzelfde geldt voor Ajax en Feyenoord. Dat hoort nu eenmaal bij voetbal, de beste wint niet altijd. Ajax was de afgelopen jaren wel het meest constant en dat is genoeg hier in de Eredivisie. Daarnaast is het nu van groot belang dat ze dit beleid nog een aantal jaren doorzetten, zodat ze in de toekomst financieel weerstand kunnen bieden en wellicht een belangrijkere rol kunnen spelen in Europa.

8 september 2014 om 13:12

Winterburn, grappig al die altijd objectieve reacties van je op Ajax artikelen. Iedere club die op het eind de meeste punten heeft behaald, is verdiend kampioen geworden. Anders was die andere club wel kampioen geworden, die eeuwige excuses bah.

8 september 2014 om 13:24

Verdiend was het zeker, maar moeilijk? Verre van, door het falen van de concurrenten kampioen worden is goed, maar dat betekent niet dat de kwaliteit steeds avhteruit gaat en ajaciedenv verblind zijn door het feit dat ze meermaals kampioen zijn geworden. Ipv dat de selectie juist sterker wordt verzwakt het alleen maar wat opvallend is terwijl je genoeg geld hebt om een beetje te investeten. Psv wordt natuurlijk gewoon kampioen en mss zelfs hoog eindigen in el, ajax wordt natuurlijk gewoon 4e met deze selectie

8 september 2014 om 13:47

Wat een onzin allemaal, ik wil niet stellen dat Ajax in kwaliteiten is gegroeid de afgelopen jaren. Dus je kan ook stellen dat de Boer het juist heel goed heeft gedaan met een matige selectie. Ik vind het maar een slap excuus om Ajax's kampioenschappen toe te schrijven aan het falen van de concurentie (wat idd altijd het geval is). Het aantal punten vergelijken met of een kampioenschap verdiend was of niet is echt waardoos. Als je namelijk met heel veel punten kampioen wordt, heeft de concurentie dan niet nog meer gefaald?

8 september 2014 om 13:48

psv met geluk? de tijden ze op het nippertje wonnen, keer op keer...sorry dan is dat geen geluk. dat is een stuk kwaliteit.

ik verwoord het ff anders. Ajax beweert hoog en laag hoeveel pech ze hebben in de CL. in mijn boek, als je 4x achter elkaar de 2e ronde niet weet te halen is dat structureel. kwaliteit en ervaring te kort. dus geen pech.

hetzelfde verhaal voor psv. dat zij maar steeds op last minute wonnen is strutureel. dus kwaliteit. niet voor niets hadden ze aan het eind van de rit 84 punten.

nogmaals. tuurlijk ben je afhankelijk hoe de concurrentie het doet. maar je kan je eigen prestatie meten. en kampioen worden met 71 punten is naar mijn mening niet iets wat je een overtuigende kampioen kan noemen.

verder wil ik aangeven, dit jaar is de kans om de rest een genade klap toe te delen, word je weer kampioen(was was groter geweest als ajax zich fatsoenlijk had versterkt) dan mocht ajax weer miljoenen binnen harken aan CL geld. laten we eerlijk zijn...geen een nederlandse ploeg zal de voorronde overleven van Cl.
was dat het geval, was je alleen heerser geweest in Nederland. nu doe je de deur op een kier voor Psv.

8 september 2014 om 13:54

blijf maar je oogkleppen ophouden man. laat je maar flessen door ajax bestuur. en laat je verblinden door de zogenaamde 4 schalen.

aantal punten wat je behaalt is zeker een maatstaf van hoe een ploeg heeft gepresteerd. de gemiddeld 74 punten van de afgelopen 4 jaren waren voldoende gebleken. maar je maakt mij echt niet wijs dat het allemaal te danken is aan de boer?

hij heeft niets bijzonder gepresteerd qua aantal punten. Jol deed het veel beter met 85 punten en 100 goals. alleen pech dat toen, twente 86 had. zoals een kampioen dat betaamt.

zoek het maar op gast. de keren dat nederlandse ploegen in europa iets winnen of ver komen, hadden ze nationaal gezien veel punten vergaard.

dat is geen toeval. ik zie daar patronen, ritme, structuur.

8 september 2014 om 14:01

wat mij het meest irriteert is dat TH blijft bleren dat zij aansluiting willen op europa.
gatver..op welk manier? ik zie geen aankopen, ik zie geen salarisverhoging voor je topspelers om die langer aan je te binden. Blind bijvoorbeeld. dit zou het perfecte moment zijn geweest om hem juist de verhoging te bieden. je geeft signaal af. verrek ajax is serieus bezig. ze willen bouwen en iets bereiken.

nu gaat weer keyplayer weg. wat moet de rest denken..??? daar gaan we weer...alles opnieuw bouwen. spelers zullen ajax op deze manier altijd zien als een springplank.

ik zie werkelijk helemaal niets wat ze nu willen gaan doen?? zogenaamd op de jeugd...je wint geen oorlog met enkel de jeugd. en daarbij breekt weer een paretlje door na 2 seizoenen gaan ze alweer weg...daar gaan we weer,,,,

serieus. Stop gewoon met roepen dat zij iets willen betekenen in europa. doe dat niet. dat is gewoon je fans flessen met het huidig beleid

8 september 2014 om 14:14

je ziet de nuances niet. ik beweer niet dat Ajax het niet verdiend heeft. zij hebben idd het meest verdiend. maar je kan toch ook constateren dat de behaalde punten echt niet iets waar je trots op kan zijn? voor de kampioen dan.

de jaren daarvoor hoef je echt niet met 71 punten te komen als je kampioen wil worden. minimaal 80.

aan de hand van deze punten kan je zien hoe een ploeg heeft gepresteerd een heel jaar lang.

kijk in de history. Nlse ploegen die iets wonnen in europa. of die ver kwamen in europa, hadden in dat zelfde jaar in de nationale competitie ook veel punten.

wat is dat? toeval??? nee dat is ritme, patroon, structuur.

8 september 2014 om 14:37

Misschien zou je je eerst eens moeten verdiepen in wat het TH voor ogen heeft.
Je roept allemaal dingen maar de 80 % klopt niet. Althans is dat niet het beleid.

8 september 2014 om 14:55

ik baseer mijn uitlatingen op het feit wat ik nu allemaal zie. wat zij doen en wat zij roepen. dan zijn de dingen die ik roep zeker niet 80% onwaarheden.

als TH idd een plan heeft, waar weinigen van weten. en dat zij dit nog geheim willen houden. dan ben ik van mening roep dat de dingen niet die zij wel hebben geroepen, en vervolgens heel anders op acteren. (als je roept dat je aansluiting wil, je verkoopt je beste man en je haalt 4e rangs speler voor terug. dan is dat lijnrecht tegenover elkaar)

ff alles op een rij. ze willen toch opleiden? en daarmee aansluiting op europese (sub)top.

- met enkel jeugd ga je niet mee redden!! simple as that.
- die speler speelt een jaartje max 2 jaartjes goed, gaan ze alweer we. hiermee blijf je maar bouwen aan een team.

dit zijn bv dingen die ik roep. en wat er nu gaande is. in welke wereld is dit 20% waar? jij bent degene die nu random dingen roept. in dit geval cijfer 80%....waar haal jij dat vandaan??

verder zeg ik feiten. Ajax haalt TE weinig punten voor kampioen.
Nederlandse ploegen die in het verleden iets hebben gewonnen in europa of ver komen, halen hoge aantal punten in de competitie. ook feit!

ik noem zelfs 4 kampioenschappen...uiteindelijk wel verdiend, maar neemt niet weg dat het aantal punten beschamend is voor een kampioen. ook feit!

laatst zei ajax spelers nog. ajax is de ideale springplank, dat onderstreept mijn uitlating over het feit dat men ajax ziet als springplank.

dat ajax onder jol beter heeft gepresteerd qua punten. ook feit.
vertel jij me maar waar jij die 80% op baseer?

8 september 2014 om 15:02

er zijn altijd wel fans die blindelings maar op het bestuur vertrouwen. nu geheel gesteund door 4 schalen.

maar sorry, ik ben te veel van een ajacied om de feiten maar niet te willen zien. ik ben blij met 4 schalen,laat ik dat voorop stellen.

alleen ik houd meer van ajax dan van al die zogenaamde bestuursleden die ooknog eens voor elkaar opkomen. laatst ook vd sar. kritiek is niet terecht op overmars. omdat hij blind heeft laten gaan. waarom begrijp hij dat niet???
wij willen toch een keer vooruit? waarom blind zo makkelijk laten gaan??? 17,5 MIO is niets. vraag dan 27! willen ze niet betalen, dan geef je blind salaris verhoging. in dat geval zouden ze acteren wat zij ook altijd hebben gezegd.

8 september 2014 om 15:37

@ Persija81

"aten we eerlijk zijn...geen een Nederlandse ploeg zal de voorronde overleven van Cl."

Sorry, maar dat vind ik echt van die typische populistische Nederlandse uitspraken die eigenlijk nergens op slaan. Ajax kwam de laatste twee edities respectievelijk 1 doelpunt en 1 punt tekort. De voorgaande keren daarvoor zaten we er ook dichtbij, het is dus nog wel degelijk mogelijk dat een Nederlandse club de tweede ronde haalt. Daarna zal het afhankelijk van de loting waarschijnlijk afgelopen zijn, maar die tweede ronde ligt dus nog steeds binnen bereik. Daarnaast heb je altijd ook wel wat geluk nodig, maar dat geld ook voor grotere clubs, zonder enig geluk vaart niemand wel.

8 september 2014 om 15:42

gast...met alle respect....staar je niet blind aan dat zogenaamde ontbreken van geluk.

ten eerste. het is nou eenmaal zo dat wij moeilijke loting zullen krijgen. het is bekend dat je in de voorronde tegen een sterke club komt te staan om je te kwalificeren.

ten tweede. jullie moeten juist ophouden om te denken dat het allemaal pech is. als je iets niet kan doen en dat voor een langere periode. dat is structureel. ergo gebrek aan kwaliteit en ervaring. begin dat nou maar in te zien. ipv steeds schuilen achter pech. vanaf het moment als men dat begint te beseffen, kan men er ook wat aan doen. zie je dat niet, dan zul je nooit afvragen wat je verkeerd doet, dus wordt t ook niet beter.

dus wat jij zegt nergens op slaan. nee, wat jij zegt dat het pech is...dat slaat nergens op. puur struisvogel gedrag.

8 september 2014 om 15:48

@afca_leeds

en trouwens dat ene zin van mij is meer gericht op het feit dat de 2e van NL de voorronde moet spelen. tegen sterke club.

dus niet ajax in de poule fase. linksom of rechtsom...mijn punt blijft hoe dan ook staan. zowel voor de 2e van Nlse competitie die voorronde moet spelen.
als voor ajax die de afgelopen 4 jaren niet door te komen van de poule.

8 september 2014 om 16:12

@persija81

Als Ajax te weinig punten voor een kampioen haalt, dan was het geen kampioen geweest de afgelopen vier jaar. Je hebt genoeg punten voor het kampioenschap als je meer haalt dan de rest.

8 september 2014 om 16:29

Met jou ben ik snel uitgepraat. Dat is ook nooit mijn punt geweest. Lees mijn postaandachtig door.

8 september 2014 om 19:39

@ persija81

Jij bent toch echt degene die hier struisvogel gedrag vertoont. Als je er steeds zo dichtbij bent kun je het ook gewoon redden hoor. Genoeg clubs en andere atleten in andere sporten die jarenlang op een haar na tekort kwamen om hun doel te bereiken lukte het alsnog door vol te houden, in jezelf te geloven en wellicht in combinatie met wat geluk (iets wat je soms tot op zekere hoogte kunt afdwingen).

Als ze nou telkens er lichtjaren van verwijdert waren is het een ander verhaal (zelfs daar zijn er genoeg verhalen van atleten die (meerdere keren) boven zichzelf uit stegen), feit is dat Ajax sinds zij weer actief zijn in de Champions League alles behalve lichtjaren verwijdert is van die tweede ronde. Want als we jouw redenatie zouden volgen zou de nummer twee in wat voor sport dan ook nooit kampioen kunnen worden. Immers 1 punt, 1 doelpunt of honderdste van een seconde et etc, is natuurlijk een onoverbrugbaar getal toch ? Het is dus gewoon mogelijk en dan moet je gewoon alles op alles zetten om er voor te zorgen dat die ene procent jouw richting opvalt. Die ene procent kun je op verschillende manieren krijgen namelijk: hard werken, zelf vertrouwen, vechtlust, kwaliteit/talent, geluk (in wat voor vorm dan ook) of een combinatie van deze vijf factoren. Als je het niet probeert dan zul je het nooit weten, maar dan kun je wel ophouden met professioneel je sport te bedrijven.

Hoezo jullie ? Je hebt mij nergens horen zeggen dat we pech hadden, dus leg mij geen woorden in de mond wil je. Je probeert schappelijk over te komen maar naast het "woorden in de mond leggen" heb je er schijnbaar ook geen enkel probleem mee om te generaliseren met "jullie".

"dat is structureel. ergo gebrek aan kwaliteit en ervaring. begin dat nou maar in te zien."

Hierbij zou ik jou ook willen aanraden om geen aannames te maken over een persoon die je niet kent. Ik heb al jaren (zelfs voor de Cruijff) revolutie kritiek op Ajax dat zij de factoren "ervaring" en "fysieke kracht" onderschatten en dat Ajax zowel nationaal en internationaal maar niet wilt leren van haar fouten. Sinds sinds Eriksen vertrokken is hamer ik er ook al tijden op dat Ajax creativiteit mist op het middenveld. Dat de bal circulatie veel hoger moet, omdat dit zo'n beetje de enige manier is om een ploeg te bestrijden die zich voornamelijk terug trekt op eigen helft, zo kan ik wel even doorgaan etc etc. Als je mij niet geloofd raad ik jou aan om eens in de archieven te duiken, dan zul je er heel snel achter komen dat deze aannamen van jouw werkelijk waar op niets gebaseerd zijn. Als er een kritische Ajacied is dan ben ik dat wel.

Waarom jij nu de voorrondes van de Champions League erbij haalt is mij een raadsel, dat heeft echt helemaal niks te maken met mijn reactie op jou. Over struisvogel gedrag gesproken.......jij bent degene die er nu van alles bij haalt en maar door blijft gaan.

Dat de nummer twee van de afgelopen jaren niet door de groepsfase is heen gekomen is nogal wiedes als ze zich niet eens voor het hoofd tournooi wisten te kwalificeren. Trouwens, wat versta jij onder de laatste jaren ? In 2010 slaagde Ajax erin om de twee voorrondes te overleven. Weet je; toen werd er exact hetzelfde gezegd toen Paok Saloniki en Dynamo Kiev uit de koker rolde als tegenstanders, want die zouden Ajax volgens velen (met name niet Ajacieden) ook wel even oprollen.

Het overleven van de voorrondes Champions League of het behalen van de tweede ronde in de Champions League is gewoon nog mogelijk. Is het makkelijk ? Nee, natuurlijk niet, maar er is dan ook niemand die zegt dat het een "piece of cake is". Met een degelijk ploeg met een gezonde "team spirit", gunstige loting en wellicht wat geluk zijn de twee eerder genoemde zaken dus nog gewoon mogelijk voor een Ajax of een Psv. Andere Nederlandse clubs zie het dat niet meer doen aangezien zij nauwelijks de middelen hebben om zich te versterken. Al ben ik er wel van overtuigd dat er ook in de Europa League het een en ander mogelijk is. AZ bewijst dat al jaren door Nederland goed te vertegenwoordigen in de Europa League.

Of jij het nu wilt geloven of niet maar de ongrijpbare factor "geluk" is we degelijk van belang en kan zelfs van essentieel belang zijn. Een doelpunt wat afgekeurd word door de scheidsrechter maar op aanspraak van de grensrechter toch gegeven word. Wel of niet een penalty tegen krijgen in de slotfase, ballen die uiteenspatten op de lat en zo zijn er nog tig van voorbeelden waar "geluk" een onderdeel is van (top)sport. Iets wat door alle atleten in wat voor spot dan ook wereldwijd erkent wordt, maar jij de grote "persija81" denkt wel te weten dat "geluk" er niet zoveel toe doet.

8 september 2014 om 20:57

@afca_leeds

per alinea ga ik hier op antwoorden:

Jij bent toch echt degene die hier struisvogel gedrag vertoont. Als je er steeds zo dichtbij bent kun je het ook gewoon redden hoor. Genoeg clubs en andere atleten in andere sporten die jarenlang op een haar na tekort kwamen om hun doel te bereiken lukte het alsnog door vol te houden, in jezelf te geloven en wellicht in combinatie met wat geluk (iets wat je soms tot op zekere hoogte kunt afdwingen).

en de alinea daarna :

het neemt niet weg dat ze steeds te kort komen. tuurlijk moet je blijven proberen en knokken. maar je zegt zelf dat steeds op een haar na te kort komen. dat is dan toch nog steeds te kort of zie ik dat verkeerd. je kan blijven knokken, maar als je steeds je beste spelers verkoopt en niets daarvoor in plaats haalt, zul je blijven te kort komen. dit is dus wat ik aangeef. ze blijven bouwen terwijl ze van alle daken schreeuwen dat ze mee willen tellen in europa. dat andere sporten waar jij het over hebt. kom man. voortborduren waar ze waren en wat ajax doet steeds terug bij af(verkoop van je keyplayers en niets ervoor terug halen) is een wereld van verschil.

Hoezo jullie ? Je hebt mij nergens horen zeggen dat we pech hadden, dus leg mij geen woorden in de mond wil je. Je probeert schappelijk over te komen maar naast het "woorden in de mond leggen" heb je er schijnbaar ook geen enkel probleem mee om te generaliseren met "jullie"

ik had daar specifieker moeten zijn. met jullie bedoel ik een deel van onze mede ajacieden. maar point taken.

--

----

Hierbij zou ik jou ook willen aanraden om geen aannames te maken over een persoon die je niet kent. Ik heb al jaren (zelfs voor de Cruijff) revolutie kritiek op Ajax dat zij de factoren "ervaring" en "fysieke kracht" onderschatten en dat Ajax zowel nationaal en internationaal maar niet wilt leren van haar fouten. Sinds sinds Eriksen vertrokken is hamer ik er ook al tijden op dat Ajax creativiteit mist op het middenveld. Dat de bal circulatie veel hoger moet, omdat dit zo'n beetje de enige manier is om een ploeg te bestrijden die zich voornamelijk terug trekt op eigen helft, zo kan ik wel even doorgaan etc etc. Als je mij niet geloofd raad ik jou aan om eens in de archieven te duiken, dan zul je er heel snel achter komen dat deze aannamen van jouw werkelijk waar op niets gebaseerd zijn. Als er een kritische Ajacied is dan ben ik dat wel.

dit is geen aanname. ik baseer dat op de recente resultaten. recente beslissingen en teksten van TH of de boer. natuurlijk ben ik van bewust om altijd ervoor te gaan en vechten. maar soms moet je realistisch zijn.
jij zegt zelf dat ze creativiteit nodig hebben. maar wat doen ze eraan dan? niets toch?! het spel is sinds eind vorig seizoen niet om aan te zien. ipv een ziyech aan te trekken bv. nee ze zijn ervan overtuigd om met dezelfde spelers te proberen. waar zij duidelijk niet over deze kwaliteit beschikken.

maar ik geloof jou als je dat ook aangeeft. die ene zin van mijn was ook niet perse op jou gericht. maar in het algemeen. vooral TH van Ajax en een deel van onze mede ajacieden

--

Waarom jij nu de voorrondes van de Champions League erbij haalt is mij een raadsel, dat heeft echt helemaal niks te maken met mijn reactie op jou. Over struisvogel gedrag gesproken.......jij bent degene die er nu van alles bij haalt en maar door blijft gaan.

jij reageerde op een post van mij die niet voor jou bedoeld is.

@ Persija81

"aten we eerlijk zijn...geen een Nederlandse ploeg zal de voorronde overleven van Cl."

lees daarom mijn stuk aandachtig door. of ik zal het hier uitleggen. ik had het over dat je de concurrentie een genade klap kan uitdelen qua financiën. als men de selectie had versterkt dan was de kans vele malen groter geweest dat ze weer kampioen zouden worden, dus gaan zij weer CL in.
let nu goed op waarom ik over voorronde begin. dan zou de 2e van competitie de komende jaren zeker niet kwalificeren voor het hoofd toernooi. DUS zouden ze weer al het startgeld krijgen. hoe je wendt of keert het zou op dit moment(het is geen 2010 meer)voor ieder nederlandse ploegen heel lastig zijn om het hoofdtoernooi te halen. dus de kans is groot als ajax kampioen wordt, het hele startgeld weer mag bijschrijven. dus je geeft de concurrentie een klap qua geld en je slaat nog een groter gat.

nogmaals lees mijn stuk wel aandachtig door.

---
Of jij het nu wilt geloven of niet maar de ongrijpbare factor "geluk" is we degelijk van belang en kan zelfs van essentieel belang zijn. Een doelpunt wat afgekeurd word door de scheidsrechter maar op aanspraak van de grensrechter toch gegeven word. Wel of niet een penalty tegen krijgen in de slotfase, ballen die uiteenspatten op de lat en zo zijn er nog tig van voorbeelden waar "geluk" een onderdeel is van (top)sport. Iets wat door alle atleten in wat voor spot dan ook wereldwijd erkent wordt, maar jij de grote "persija81" denkt wel te weten dat "geluk" er niet zoveel toe doet.

wil je echt alles laten afhangen van geluk?? het is bewezen dat Ajax gewoon simpelweg te kort komt. stel voor: ajax haalt dit jaar de 2e ronde(wat ik zeer betwijfel) dus halen zij 1 in 5 jaren de 2e ronde. dan mag je daar onmogelijk tevreden over zijn lijk mij. natuurlijk is geluk ook een factor, maar dat dwing je ook af op het moment als je kwaliteiten hebt. ik noem een barca geluk tegen chelsea. barca haalt jaren lang goede prestatie in champions league. dat is structureel, maar om helemaal all the way te gaan...hadden zij op dat moment Geluk!

maar je kan onmogelijk dat geluk afdwingen zoals Ajax dat nu doet.

dus die zogenaamde persija81 wil helemaal niet groot zijn. enige wat hij wil is dat het bestuur van de club waar hij veel van houdt balans weet te vinden tussen jeugd en aankoop waar nodig is. verantwoord en gerichte aankoop. eensulejmani voor 16.5 mio betalen terwijl hij 6 maanden maar iets gepresteerd heeft. dat was te stom. maar een ziyech halen voor 4 mio voor cretiviteit op t middeveld, was vernawoord

verder wil persija81 ook dat het bestuur maar eens voet bij stuk moet houden. 3 weken geleden roepen zij als blind nu nog weg gaat gaan zij de hoofdprijs moeten betalen. 17,5 is geen hoofdprijs man. vraag 30! willen ze dat niet betalen. verleng je contract van blind geef hem sterk verbeterd contract. hiermee geef je toch een signaal af dat je for real bent. dat je werkelijk iets aan het opbouwen bent. nu gaat weer een keyplayer weg...zimling(!!!) komt hiervoor terug...en dan wel nog vrolijk lopen roepen, dit jaar voor de 2e ronde CL. kom zeg...niemand neemt ajax serieus in europa. laatst ook weer Paok en Ajax zijn 'okay' ploegen. om nog met enig respect iets over je tegenstander te zeggen. in feiten denken ze dat wordt makkie.

al en al....ik denk dat wij op een aantal punten wel eens zijn met elkaar. hier en daar verschillen wij van mening. is prima zo.

8 september 2014 om 21:36

Persija81

Ajacieden zijn helemaal niet verblind door die kampioenschappen, dat beweren lui zoals jou al jaren. En het is duidelijk dat Ajax niet overtuigend speelt, dat vind ik ook vooral omdat we geen gerichte kwalitatieve aankopen doen. Natuurlijk niet buitensporig, maar een gerichte aankoop van 5 a 10 miljoen zou veel goedmaken. Maar ik dwaal af, wat ik net al aangaf wie de meeste punten haalt of het nou Ajax of Feyenoord is. Ajax speelde onder Jol helemaal niet beter, wel attractiever ben ik met je eens maar niet volgens de Ajax school. Net hoe Twente in 2011 had moeten winnen om kampioen te worden, als zij dat hadden gedaan waren zij verdiend kampioen geweest of het nou 1 of 2 punten is.

8 september 2014 om 21:38

Ormando

Natuurlijk word psv kampioen? En dan worden Ajacieden afgeschilderd als arrogant. Ajacieden zijn helemaal niet verblind door die kampioenschappen, dat beweren lui zoals jou al jaren. En het is duidelijk dat Ajax niet overtuigend speelt, dat vind ik ook vooral omdat we geen gerichte kwalitatieve aankopen doen. Natuurlijk niet buitensporig, maar een gerichte aankoop van 5 a 10 miljoen zou veel goedmaken. Maar ik dwaal af, wat ik net al aangaf wie de meeste punten haalt of het nou Ajax of Feyenoord is. Ajax speelde onder Jol helemaal niet beter, wel attractiever ben ik met je eens maar niet volgens de Ajax school. Net hoe Twente in 2011 had moeten winnen om kampioen te worden, als zij dat hadden gedaan waren zij verdiend kampioen geweest of het nou 1 of 2 punten is.

8 september 2014 om 23:07

Winterburn,
Zet je pc of telefoon uit, kruip onder een bureau en ga heel zachtjes huilen

8 september 2014 om 23:34

Sulejmanii

sommige ajacieden. wat hun betreft is het allemaal hosanna hoe het nu gaat. Ik vind van niet. hoe men daar bij ajax maar niet in willen zien dat zij versterking nodig hebben snap ik niet. of ze zien het wel, maar doen er niets aan. om dan vervolgens alsnog te roepen om aansluiting te krijgen op de (sub)top van europa.
kom op, in mijn optiek is dat gewoon sollen met de fans.

wat jij zegt. een verantwoord en gerichte aankoop zou niet misstaan. dan zijn wij daar iig eens met elkaar.

en over de punten. Ik heb nooit gezegd dat ajax het niet verdiend heeft de kampioenschappen. sterker nog de ploeg met de meeste punten is verdiend kampioen. ik zeg alleen dat het aantal behaalde punten wel weinig is. en wat dat betreft heeft frank het technisch gezien niet beter gedaan dan Jol. allen heeft frank het geluk gehad dat de rest nog matiger was.

ik ben van mening dat het aantal punten een weerspiegeling geeft van de kwaliteit die een ploeg bezit. ajax werd kampioen met 73/76/76 en laatste keer zelfs 71!! 71 punten!! historisch laag aantal. dit trekt weer door in de CL, waar het ook maar niet wil lukken.
ga maar eens na. de keren dat een nederlandse ploeg iets won in europa(vooral CL) of ver kwam. heeft dat desbetreffende team ook veel punten weten te sprokkelen in de nationale competitie.

8 september 2014 om 12:02

Dat zeg je nu maar ajax heeft best wat spelers die ik over vijf jaar in de top zie spelen, zoals blind ook doet nu

8 september 2014 om 13:19

Wie dan??

8 september 2014 om 14:31

Klaassen, Cilessen, Kishna, El Ghazi, Bazoer, Boilessen, dat is mijn top 6 waar ik de komende 10 jaar het meest van verwacht in verhouding tot de plaats waar ze nu staan.

8 september 2014 om 12:45

Dergelijke spelers te bewonderen? Zij zijn bijna ook allemaal opgeleid door Ajax toendertijd, dus wat is er eigenlijk veranderd? Ja, het was waarschijnlijk een betere lichting toen, maar ik zie toch weer een paar mooie spelers eraan komen in de jeugd bij Ajax.

Maar het gaat leuk worden om Maxwell, Ibra en Suarez terug te zien in de Arena

8 september 2014 om 13:32

Wat een heftige reacties van sommige fanatiekelingen zeg. Ik zal iets duidelijker zijn wat ik met het bovenstaande reactie van mij bedoelt.

Het schermen met de 4 kampioenschappen slaan nergens op. De NL competitie is steeds minder geworden qua kwaliteit net zoals de selectie van Ajax. Het heeft in mijn ogen meer te maken door het goede werk van de Boer en zijn staf. En niets met het huidige beleid. De Boer is nog immers door het oude bestuur aangesteld.

Ook vind ik juist dat Ajax de afgelopen jaren aan kwaliteit heeft ingeleverd. En zie ik persoonlijk geen spelers meer lopen in de huidige selectie die dezelfde potentie hebben zoals inderdaad bijvoorbeeld Suarez en Zlatan.

Het huidige beleid lijkt alleen gericht te zijn op het financiële en weinig op het sportieve. Waar vroeger nog wel eens een zak geld op tafel werd gelegd voor spelers van het kaliber zoals Suarez en Zlatan moet het nu zo goedkoop mogelijk. En lijkt alleen winst maken de prioriteit.

Het komt bij mij over alsof een aantal mensen bij Ajax een bepaalde bonussysteem hebben waardoor geld de hoofdmoot is.

Natuurlijk is geld belangrijk maar dat kan gewoon goed samen met het sportieve. Dat bewijzen sommige clubs al jaren!!

8 september 2014 om 16:18

Het huidige beleid is een lange termijn beleid. Het beleid herhaalt telkens twee stappen:

1) geld opsparen
2) salarishuis verhogen

Stap 2 zorgt voor betere sportieve prestaties. Om dat te realiseren moet worden gekozen voor jeugd inpassen en breedteaankopen met een enkele keer een grote aankoop, maar die moet het dan wel 100% waard zijn. Voor de rest is het hopen dat spelers als Milik en Bojan een gouden greep blijken te zijn (bojan zou dat zijn geweest als hij werd gekocht en het vertrouwen kreeg, daar ben ik van overtuigd).
Dit is dan stap 1. Dan lijkt het als of het meer gericht is op het financiële aspect, wat in zekere zin wel waar is, maar als je naar het (simpele) totaalplaatje kijkt zie je toch dat het puur voor het sportieve is.

8 september 2014 om 14:29

Met een gebalanceerd team kun je praktisch net zo ver komen als met een stapel supertalenten.
Ajax is hier het ultieme bewijs van, Ajax verkoopt spelers soms rustig voor 10 maal de inkoop prijs.

8 september 2014 om 22:26

Hou toch op man.
Toen zat iedereen ook te zeiken dat ibrahimovic slecht was en maxwell zou nooit een topper worden.
Mensen lachte chivu uit dat hij 2 rode kaarten kreeg.
En nu net doen of het van die helden waren toen.

9 september 2014 om 08:49

Ja, jij snapt het niet. In de tijd dqt zij bij Ajax speelden, waren zij nog geen topspelers. Het waren grote talenten met een veelbelovende toekomst, zoals Ajax nu ook dat soort talenten heeft. Nog niet zo lang geleden speelden Verthongen, Suarez, Blind, Anita en Eriksen bij Ajax

Mooi dat zo veel grote voetballers vaak mooie woorden spreken over hun tijd bij Ajax.
Jammer genoeg gaat het echter steeds over tijden die inmiddels al lang zijn vervlogen bij Ajax.

8 september 2014 om 12:03

Ik eis dan ook als Ajax thuis speelt tegen Barca en PSG en staand en luid applaus voor, tijdens en na de wedstrijd voor deze geweldige toppers. (suarez, Ibra en Maxwell)

8 september 2014 om 12:11

Geloof mij maar, Zlatan krijgt een applaus net als Maxwell en Greg.
Paar jaar terug met Milan kreeg hij ook een aan applaus.

Hetzelfde zal zo zijn voor onze vriend Suarez.

8 september 2014 om 12:11

Dat gebeurt ook wel ondanks jouw eis
Beetje godcomplex bij jouw of niet ?

8 september 2014 om 12:16

Ja, ik zit in een enorm groot godcomplex momenteel..
Bedankt Muithol.
Zit je broek te strak vandaag dat je zo reageert? Beetje genieten van het leven knul

Maxwell heeft het beter gedaan bij Ajax dan Zlatan, toch is het mooi dat ze nu allebei weer in de arena zullen spelen, zelfde geldt voor van der Wiel en ook Suarez.

8 september 2014 om 12:02

Mag suarez dan alweer spelen dan?

8 september 2014 om 12:12

Ja, dat mag hij, tenminste wel in de Arena want die wedstrijd was volgens mij pas in November. zijn schorsing loopt tot halverwege oktober.

Hoop dat Ajax nog even laat zien dat ze nog steeds goed opleiden en een mooie overwinning behalen op Psg.

Maar zal wel heel moeilijk worden, toch prachtig dat je tegen twee van die geweldige clubs mag spelen.

Is toch iedere keer een feest als je dit soort tegenstanders loot, kunnen de spelers alleen maar van leren.

Opleiden, Opleiden, Opleiden & daarna afgestraft worden...

Als Ajax nou een contract maakt met de teams waar ze hun spelers aan verkopen dat die speler Niet tegen Ajax mag spelen, dan heeft Ajax toch nog wat kans in de Cl

8 september 2014 om 12:23

Maxwell was 20 toen ie bij Ajax kwam, die is vooral opgeleid door Cruzeiro en andere Braziliaanse clubs.

8 september 2014 om 13:10

Hij heeft zeker net zo veel geleerd als hij bij Cruzeiro geleerd hard. Dus daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Als bijvoorbeeld Neymar bij Santos was gebleven, dan zou er toch een super groot verschil zijn tussen de Neymar van Barcelona over 2 jaar en een Neymar van Santos over 2 jaar. Ook dat vind ik dus een manier van opleiden, ervaring op de juiste manier meegeven.

8 september 2014 om 13:12

****hij heeft zeker net zo veel geleerd bij Ajax als hij bij Cruzeiro geleerd had. Dus daar ben ik het niet helemaal mee eens.

8 september 2014 om 14:12

@ Winsconsin

Maxwell zelf denkt daar toch anders over. “het is geweldig voor mij om terug te keren waar ik veel heb geleerd en mooie dingen beleefd heb”.
Volgens de Fifa is er sprake van een opleidingsvergoeding tot het 23ste jaar van een speler. Dat Ajax Maxwell dus (deels) heeft opgeleid is een feit.

Mooie tijden, toen bij Ajax jongens rondliepen als Maxwell, Zlatan, Vd Vaart, Trabelsi etc. Bij PSV Robben, Van Bommel, Park, Alex, Gomes... En laten we Feyenoord niet vergeten, die rond die tijd de UEFA cup wonnen met V Persie, V Hooijdonk, Kalou, Buffel etc.

Toch zonde hoe we zijn afgegleden met zn allen. En ja, ik realiseer me dat al deze spelers niet tegelijkertijd actief waren in Nederland, maar gaat mij om de periode begin-mid jaren 2000.

8 september 2014 om 12:02

Idd Ewout, eigenlijk geven de selecties van de topclubs in die periode in vergelijking met de huidige squads, de devaluatie van de eredivisie weer.

8 september 2014 om 14:43

Dan vond ik mid 90 nog mooier.

Toen Ajax nog een goede scouting had..

8 september 2014 om 12:14

Scouting is denk ik niet zo dramatisch als iedereen stelt, echter komt er nu veel meer geld bij kijken. En dat is iets waar in het buitenland geen limiet op lijkt te zitten en hier wel. Wat dat betreft is het goed dat Nederlandse clubs en ook de traditionele top 3 veel geld steken in de jeugdopleiding. PSV heeft o.a Depay rond lopen, Feyenoord heeft meerdere spelers en Ajax ook. AZ moet z'n talenten eens vast gaan houden want er komen aardig wat goede spelers uit de opleiding. En voor Vitesse hoop ik oprecht dat ze zich niet volledig door Chelsea laten leiden want ook de Vitesse opleiding heeft vaak pareltjes gehad. Uiteraard zijn ook de andere clubs in NL bezig met goed beleid. Twente, vind ik daarin de minste, maar dat is mijn mening.
Die kopen liever een speler die het bij de top net niet heeft gehaald ipv investeren in echte eigen jeugd.

8 september 2014 om 16:19

@ Betweterss

Financiën spelen een rol, maar op een andere manier dan hoe jij het hier uitlegt. Binnen de de scouting van Ajax is er behoorlijk veel irritatie dat Ajax tot niets bereid is en alles eigenlijk meteen als te duur word bestempeld door Overmars. Het lijkt wel op het Feyenoord toen Beenhaker de technische zaken deed, die moest zonder noemenswaardig budget gaan scouten en shoppen.

Hetzelfde is nu bij Ajax onder Overmars aan de gang, alleen met het verschil dat Ajax wel geld te besteden heeft maar dit gewoon niet wilt. Voordat iemand met de "dooddoener" komt dat Ajax geen onverantwoorde uitgaven doet en dat de top niet te betalen is kunnen achterwege gelaten worden. Het gaat niet omdat soort spelers, het gaat om spelers die wellicht niet goed genoeg zijn voor een Real Madrid, Bayern Munchen, Manchester United etc, alleen die wel kwalitatief iets kunnen bijdragen aan Ajax. Waarbij het probleem is dat Overmars alles maar dan ook alles te duur vindt.

8 september 2014 om 12:23

En er nog niet zoveel clubs waren die met speels gemak een dubbel salaris aan kunnen bieden van wat Ajax kan bieden. Toen Spelers als Maxwell, Chivu en Zlatan werden gehaald was het internet nog niet zo groot. Het kwam nog meer op goede scouting aan. Verder zijn de financiele verschillen met landen als Spanje, Duitsland, Engeland, Rusland en in mindere mate Oekraine, Portugal, Frankrijk en Turkije groter geworden. Waar daar de bedragen alleen maar omhoog lijken te gaan, heeft Ajax een salarisplafond en word er juist minder betaald. Er is wel wat veranderd waardoor Ajax in verhouding minder te bieden heeft dan aan het begin van dit millenium.

8 september 2014 om 15:53

@ Oscarr

Ajax heeft nog steeds een goede scouting, het probleem is echter dat net zoals toen des tijds onder het juk van de kliek van Coronel er niet of nauwelijks naar de scouting geluisterd word. Milik werd bijvoorbeeld door de overgrote meerderheid van de scouts afgewezen. Volgens Vissers (journalist van de Volkskrant) heeft onlangs een scout zelf ontslag genomen omdat Ajax niets wilt en alles voor Ajax (overmars) meteen te duur is.

Het lijkt erop dat sommigen zaken bij Ajax nooit zullen veranderen, in ieder geval niet zolang Marc Overmars een belangrijke stem heeft over versterkingen. Die serieus denkt dat je altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kunt zitten, tot nu toe is het merendeel van zijn "bargans" nou niet echt geslaagd. Als speler was hij echt goed, alleen hij is kennelijk niet goed om de functie van technisch manager op zich te nemen en succesvol uit te voeren. Zijn hoofdtaak is het faciliteren van de Boer, daar slaagt hij alles behalve in, het zal wel niet maar de beste man moet zo snel mogelijk ontslagen worden of een andere functie krijgen.

Mooie woorden va Maxwell. Alleen jammer dat die Ajax liet barsten destijds, bij zijn vertrek. Heel jaar revalideren, doorbetaald krijgen, om op het moment dat die fit was transfervrij de benen te nemen naar Inter.

Toch mooi om te lezen hoe jongens die bij de topclubs in Nederland hebben gespeeld altijd lovend spreken over deze clubs. Maxwell, maar vorige week ook Salomon Kalou en tevens diverse oud-PSV-ers. De traditionele top 3 zal hoe groot de crisis ook is, altijd wel uitstraling behouden in het buitenland. En de jongens die hier gespeeld en het één en ander geleerd hebben promoten op die wijze toch de ED. Blij dat de top 3 ook Europa weer in gaat. Gaan denk ik toch punten scoren voor NL. Feyenoord zal beter voor de dag gaan komen mede doordat er nu een betere keeper op doel staat. Deze ploegen zullen het de komende jaren moeten doen.

Misleidende titel Voetbalzone!! Ik dacht komt een ex-ajax speler transfervrij terug

Veltman en Moisander die weten niet wat ze gaat overkomen, wordt echt lachen geblazen.

8 september 2014 om 12:22

Dachten jullie ook tegen Barca vorig jaar.
Veltman hielt zich prima staande, moest alleen aan de noodrem trekken door een perfecte pass(sarcasme) van Ricardo van Rhijn.

Maar ach, Zlatan is fysiek natuurlijk een beest dus die zal het wel meer verdedigers moeilijk maken.

8 september 2014 om 13:22

Vraagje, zou jij graag willen dat jou clubje kampioen wordt? Indien ja, wordt het dan volgend seizoen ook lachen geblazen, als jou sterren ensemble tegen Zlatan moet spelen?

8 september 2014 om 20:02

@ Voorbeeld

Dat soort reacties moet je niet serieus nemen, elke keer zal Ajax puntloos als vierde eindigen. Steeds gebeurd het tegenovergestelde, waarbij we de laatste twee keren een doelpunt en een punt tekort kwamen voor die tweede ronde. Het zijn gewoon jaloerse reacties omdat zij al de grootste moeite hebben om zich te kwalificeren voor de Europa League tegen FC Bal Op Het Dak. Wat ze dit jaar weer bijna uit handen gaven na eerst 3-0 te hebben voorgestaan.

Weet je wat nog het ergste is, supporters zoals hem denken echt dat hun club dezelfde positieve uitschieters in de Champions League behaald zouden hebben. Opmerkingen dat tegenstanders niet gemotiveerd waren voor wat voor reden dan ook slaan ook nergens op, wedden dat zij zouden willen dat hun club zou stunten. Het is allemaal zo doorzichtig, maar kennelijk hebben ze dat nodig om de "ellende"bij hun eigen club te verzachten.

8 september 2014 om 20:24

Vind het grappig omdat Veltman en Moisander van die brave jochie's en Zlatan ze waarschijnlijk hard van achter gaat pakken, denk je niet ?
Verder heeft mijn clubje er weinig mee te maken, ben momenteel uit de voetbalwereld gestapt, me laatste klus was keeperstrainer bij Rkc.
Wil nu graag postbode worden....... Word lastig maar je moet hoog mikken zeggen ze.

Ik weet dat PSG een sterrenploeg heeft maar ik heb ze nog niet vaak zien spelen. Ik volg ook de franse competitie niet. Is PSG echt heel goed? Uiteraard zie ik wel dat Zlatan daar speelt en gigantisch goed is maar is het echt een team?

Ben benieuwd of Ajax een kansje heeft in deze groep. Ze deden vorig seizoen ook niet onder voor Celtic en Milan. Ze hebben toch elke keer 6 tot 8 punten in de groepfase dus zo slecht zijn ze in Amsterdam niet. Nee alle gekheid op een stokje..

Is er iemand die wat meer over PSG kan vertellen?

Ik bedoel hiermee niet te zeggen dat Ajax het wel "ff" gaat doen tegen Hapoel hoor.. Maar je kan je voorstellen dat ik me iets meer zorgen maak om Barca en PSG ;-)

Grappig dat Ibra en Maxwell maar liefst bij vier ploegen samen gespeeld hebben, namelijk Ajax, Inter, Barca en nu weer Psg. Verder een zware maar mooie loting, met een hoop ex spelers die terug keren in de Arena. Van der Wiel, Maxwell, Ibrahimovic, Vermaelen en Suarez. Hoop op een mooi welkom, want dat is in het verleden (bij Seedorf o.a) wel eens anders geweest.

8 september 2014 om 16:25

@ papillonn

Dat warme welkom zullen ze ook allemaal stuk voor krijgen, waar ik mij alleen wel een beetje aan irriteer is dat men hier doet alsof het alleen Ajacieden waren die Seedorf verkeerd bejegende. Iedereen lijkt te vergeten te zijn dat zo'n beetje heel Nederland (onterecht) hem als zondebok aanwees omdat hij zijn verantwoording nam bij de penalty reeksen omdat de ervaren mannen het niet aandurfde. Wat dat betreft is de selectieve verontwaardiging hierover van niet Ajacieden net zo stuitend als het gedrag van de Ajacieden die toen des tijds meende dat hij een striemend fluit concert verdiende.

Hoop ook op een staande ovatie voor Suarez, Zlatan, Maxwell en Van der Wiel. Net als bij zijn afscheid lekker zingen "geef mij maar Amsterdam, dat is mooier dan Parijs". Voor je het weet staan wij dan met
1-0 voor.

8 september 2014 om 12:22

Je vergeet Vermealen, die zal sowieso wel mee afreizen naar Amsterdam met Barca.

Ongelooflijk eigenlijk dat Maxwell maar tien interlands heeft gespeeld en pas in 2013 debuteerde. In Nederland zou hij vanaf zijn 21e tot nu 100 interlands hebben gespeeld.

Kunnen alle mensen die voor ajax astjeblieft is stoppen met het excuus dat ze vier keer kampioen zijn geworden. Dat steld niks voor, europees zijn ze elk jaar kansloos!!

8 september 2014 om 14:22

Elke Nederlandse club is met de lotingen van de laatste 3 jaar compleet kansloos, doe niet zo tof man.

Wel grappig dat mensen het altijd wijten aan de slappe concurrentie. Als een team kampioen wordt is dat altijd verdiend. Je speelt in de competitie dik 34 wedstrijden, dat is geen geluk maar constant presteren. En nee dat is idd niet met overtuigend voetbal geweest, maar wel met resultaat. Er wordt al jaren geroepen dat PSV het wel gaat doen omdat ze zn sterke selectie hebben, waarom is Ajax dan 4x kampioen? Niet door geluk of door de slappe concurrentie.

Nou sorry hoor maar valt het jullie niet op dat nederlandse clubs europees helemaal niks presteren. En ik kan begrijpen dat je van een real of barca verliest maar het kan toch niet zo zijn dat we der elke keer uitvliegen door clubs zoals salzburg, dinamo kiev en noem die gekke clubs maar op

Europees moet het gewoon beter en ook bij ajax daar zijn geen excuses voor!

Je kunt alleen maar dromen dat deze spelers hun carrriere afsluiten bij Ajax. Wel voor hun 36ste graag. Bij Zlatan gaat dat never nooit gebeuren want heeft het al duidelijk aangeven.
Als je zo'n speler bent met zo'n carriere kan ik mij voorstellen dat het je niet motiveert om nog in de Eredivisie te voetballen.
PSG was een paar jaar terug nog een derde rangs cluppie in Frankrijk. Vergelijkbaar met Feyenoord in Nederland.
Maarja geld doet wonderen..

heel leuk hoor dat gebekvecht tussen ajax en psv'ers over wie nou geluk heeft en wie niet. het feit is is dat je binnen 2 jaar sowieso voorronde CL gaat spelen ook al word je 1ste. dus waarschijnlijk helemaal geen clubs meer in de CL misschien
psv laat ook al laatste 2 jaar hun poulefase lopen. en dan de andere nederlandse clubs die net als dit seizoen weer eruitvliegen tegen onbekende clubs. zelfs van clubs uit luxemburg.

het voetbal veranderd en de nederlandse clubs zullen met de tijd mee moeten gaan, maar tegen de tijd dat ze dat gaan beseffen zijn we al veel te laat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren