Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schalke-doelman moet vrezen voor gehoor na enorme knal Lewandowski

Laatste update:

Ralf Fährmann moet vrezen voor blijvende gehoorschade. De doelman van Schalke 04 werd tijdens het treffen met Bayern München van vorige week hard geraakt op zijn rechteroor en ondergaat een speciale behandeling. "In het slechtste geval heeft hij blijvende gehoorschade opgelopen", zegt algemeen directeuer Horst Heldt van die Knappen.

/

Fährmann liep het euvel op nadat Robert Lewandowski, die op dat moment al teruggefloten was vanwege buitenspel, de bal steenhard op hem afschoot. De goalie maakte de negentig minuten nog wel vol, maar klaagde na afloop over een gebrek aan gehoor. De medische staf ging vervolgens met hem aan de slag en stippelde een speciale therapie uit om de schade te herstellen.

Zo moet Fährmann nu iedere dag tussen de veertig en zestig minuten in een speciale drukkamer verblijven. De doktoren hopen daarmee de doorbloeding van het rechteroor weer te herstellen. Pas na een aantal weken zal blijken of de 25-jarige sluitpost blijvende schade aan het voorval overhoudt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Levenslang schorsen. Doorgaan en vol op de keeper knallen na het fluitsignaal. Dat is gewoon een aanslag op de carrière van de man.

5 september 2014 om 14:29

Sterker nog: Het is niet de eerste dat Lewandowski zoiets flikt. Hij neemt met enige regelmaat veel te veel risico als hij op een keeper afloopt. Is echt walgelijk.

5 september 2014 om 14:29

Je ziet toch dat hij niet express op hem knalt. Alles wat gebeurt hoeft toch niet express te gaan? Dan zou Alje Schut ook levenslang geschorst moeten worden n.a.v. dat onschuldige duel met Mihai Nesu.

5 september 2014 om 14:34

Iets heel anders want dat was op de training?

Overigens is levenslang schorsen gewoon onzin natuurlijk, maar je kan Lewandowski wel is terecht wijzen om ermee te stoppen.

5 september 2014 om 14:35

Er is een verschil tussen iets expres doen en bewust het risico nemen.

5 september 2014 om 14:43

Dus vind jij dat er ene verbod moet komen op hardschieten?

5 september 2014 om 15:49

Na het fluitsignaal....
Maar dat ''verbod'' is er al...
Heb zelf het voorval niet gezien maar als het ruim na het fluitsignaal was mag zo'n speler wel aangepakt worden. Kan me voorstellen dat je als keeper niet zo attent meer bent als er is gefloten dus kan het ook nog gevaarlijk zijn om dan nog hard uit te halen....

5 september 2014 om 14:38

Laten we de analogie maken naar de situatie dat er niet afgefloten zou zijn en dit alsnog had plaatsgevonden: levenslang schorsen?

5 september 2014 om 14:59

Nee, want dan doet hij niets wat niet mag. Wat hij in dit geval dus wel doet.

5 september 2014 om 15:33

Echter is het de vraag of dat bewust is.

5 september 2014 om 17:32

Realsocio, het is geen levenslange schorsing omdat hij dan niets doet wat niet mag. Maar er is nu wel afgefloten. Levenslang schorsen omdat hij doorspeelt als de scheidsrechter fluit? Dan kun je half Europa levenslang schorsen..

5 september 2014 om 19:31

Slecht voorbeeld. Bij boksen mag je ook tijdens de wedstrijd elkaar slaan maar na een ronde als ze allebei in de hoek zitten niet.

5 september 2014 om 14:42

Als elke keeper nou een helm neemt net als Cech zou dit niet meer gebeuren

5 september 2014 om 14:47

Na een fluitsignaal nog even de bal een loei geven, is op zichzelf niet genoeg om iemand te schorsen. Het is immers geen overtreding die gericht is tegen een speler of een actie die niet thuis hoort in het gewone voetbalspel, zoals bijten of een kopstoot geven.
Nu het resultaat zo ongelukkig is uitgevallen, kun je de nadruk leggen op het feit dat er al gefloten was en moord en brand schreeuwen. Je kunt ook gewoon constateren dat dit ook had kunnen gebeuren als er niet gefloten was en het hier een legitieme actie zou betreffen.
Bij het beoordelen van een overtreding is het beter te kijken naar de te verwachten gevolgen, dan naar het werkelijke gevolg. Een tackle op kniehoogte met gestrekt been is daarmee een zeer zware overtreding, ook als het slachtoffer er goed van af komt. Een hard schot afvuren op een keeper na een fluitsignaal is daarmee een zeer kleine overtreding, ook als de keeper ongelukkig getroffen wordt.

5 september 2014 om 14:57

Fier en koen, amen.

5 september 2014 om 15:00

Je mag niet doorspelen na het fluitsignaal. Daar staat zelfs de straf van een gele kaart op (cf Robin Van Persie vs Barcelona met Arsenal). Hij begaat dus weldegelijk een overtreding en dan kan je iemand dus inderdaad schorsen.

5 september 2014 om 15:05

Alleen op grond van een overtreding die geel waard is, kun je een speler niet schorsen. Daar heb je nog een andere overtreding voor nodig.
Bovendien heeft Realsocio het over 'levenslang' schorsen. Dat is helemaal van de zotte voor een dergelijke overtreding.

5 september 2014 om 15:35

Het is gewoon dom en als Fahrmann zijnde kan hij Lewandowski gewoon aanklagen waar nodig. Mocht hij daadwerkelijk blijvende schade hebben, komt dat doordat Lewandowski een regel overtreden heeft: doorspelen na een fluitsignaal.

Je praat te veel met als dit en als dat, maar helaas voor jou telt als niet, want als ik meer kwaliteiten had gehad, was ik nu ook prof. Echter ben ik dat niet. Als er niet gefloten was, was het een legitieme situatie. Echter werd er gefloten, dus zit Lewandowski gewoon fout.

5 september 2014 om 17:07

Aanklagen? Wat een giller. Het is geen Amerikaanse film ofzo. Op welk artikel zou Fahrmann zich kunnen beroepen dan?

5 september 2014 om 15:04

Hou toch op man, als het aan hem lag had hij die bal nog even lekker hard in het doel geschoten.

Je doet het overkomen alsof hij hem expres raakte.

5 september 2014 om 15:36

Hij raakt hem niet expres, maar het is wel degelijk iets wat bestraft mag worden. Levenslang is onzin, maar hij brengt iemand schade aan terwijl hij niet meer door mocht gaan. Blijkbaar heeft hij niet de discipline die benodigd is.

5 september 2014 om 16:29

Dan zou die nog een gele kaart moeten krijgen en dan kun je stoppen met janken, want dat is de straf die ervoor staat. ( Ik weet niet of ie die nog gekregen heeft. Zo ja, dan slaat deze discussie nergens op)

5 september 2014 om 19:02

Heb jij de wedstrijd gekeken? Er werd serieus pas gefloten toen de bal al geschoten werd. Beide spelers lewandowski en fuhrman reageerde met een actie. Lewandowski schoot en fuhrman maakte de redding. Het was voor mij totaal anders geweest, als iedereen al wegliep omdat zij de fluit hoorde. Maar in dit geval was het niet zo.

5 september 2014 om 17:23

Tjaa.. Polen..

dit kan dus het resultaat zijn van dat kansloze doorspelen na het fluitsignaal wat ik steeds vaker zie gebeuren..

5 september 2014 om 14:36

Echter kan het ook het resultaat zijn van een normale doelpoging op korte afstand; laten we wel wezen, ik vraag me af of dit niet was gebeurd als Lewandowski niet afgefloten zou zijn. Zowel keeper als spits handelen in volle overtuiging in een mum van tijd: laten we het houden op een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

5 september 2014 om 15:37

Allemaal leuk en aardig, maar er was gewoon gefloten. Als dit, als dat.. het telt allemaal niet. Lewandowski zit fout en daarvoor mag je hem best bestraffen. Je zal maar gehoorschade oplopen omdat iemand een regel overtreed. Hij mag blij zijn als het geen rechtzaak wordt en hij een aantal jaarsalarissen van Fahrmann mag gaan betalen.

5 september 2014 om 15:49

@ Smk88

Dude.. het gebeurd in een fractie van een second.. Beide gaan voor de bal je kan niet zomaar af remmen. Als wij het in slow motion zien dan denken van ja hij had 10 seconde tijd..

Bovendien kan dit ook gewoon in een reguliere doelpoging gebeuren.. En wat stel je dan voor?

De meest simple tackel kan als men (zoals in dit geval) pech heeft een zware blessure opleveren. Misschien moeten we die slidings ook maar afschaffen.

Zoals ik al zei, het is het risico van het vak.

5 september 2014 om 17:10

SMK88 slaat een beetje door in zijn ijverheid door de uber bureaucraat uit te hangen. Gelukkig denkt het gros er anders over..

5 september 2014 om 17:12

En het zou me niks verbazen als Fahrmann het hierbij laat. Behalve als hij SMK88 als juridisch adviseur heeft

5 september 2014 om 17:43

Smk, kun jij je nog het schot van van Persie herinneren? Die tegen Barcelona? Daar kreeg hij zijn tweede geel voor, en tussen zijn schot en het fluitsignaal zat minder dan 1 seconde. Stel dat dat schot iemand had geblesseerd zoals hier. Ook aanklagen dan maar? Het is niet voor niets dat destijds heel de voetbalwereld viel over die tweede gele kaart. Als je denkt dat je mensen kunt overtuigen, prima. Ik wil je wel meegeven dat je betoog echt als een lul op een drumstel slaat. Stop er maar gewoon mee. Je kunt hier weinig mensen mee overtuigen.

Bijzonder ongelukkig dit, komt ook niet vaak voor...

Oei, dat zou wel heel erg balen zijn voor Fährmann, dit is overigens wel een heel bijzonder ongeluk. Gebeurt nauwelijks in het voetbal.

Ach ja, dit is ook waarom er gele kaarten worden uitgedeeld na het wegtrappen van een bal. Iemand hoeft maar niet op te letten en hij krijgt die bal vol in het gelaat. Het is de voetballer in Lewandowski die de bal niet met rust kan laten, maar je neemt een risico.

5 september 2014 om 15:03

Als het terugbekijkt was iedere speler nog in beweging voor de bal , en zelfs de keeper. Pas toen lewandowski de actie maakte werd er gefloten. Fuhrman maakte dan ook de redding, dit is anders dan dat hij het niet door had.

Hoe VZ dit ook weer in de tekst zet....

Nu komt het zo over alsof Lewandowski de bal met opzet na het fluitsignaal nog even het doel in wou rammen.. Echter gebeurde het in een fractie van een seconde.. Het was uit zijn zicht een kans en hij ging door. Fährmann wist ook niet dat het buitenspel was. Die man komt zelfs zijn doel uit om het klein te maken.

Als ik die reacties zo lees van sommigen.. man man man.. Wat moeten sommigen figureren toch een triest leventje hebben.

Hoe dan ook.. Dit is nou eenmaal het risico van het vak. Als keeper zijnde kun je best eens een bal tegen je hoofd geslingerd krijgen en als jij jezelf voor de ballen gooit en in komt loop je altijd het risico om een blessure op te lopen en het kan als je pech hebt ook iets ernstigs zijn.

Lewandowski had hier weer de Bayern bonus. Waar spelers van Schalke in deze wedstrijd bij hun eerste overtreding meteen geel zagen, was dit bij spelers van Bayern niet zo. Dit was een duidelijke gele kaart. De gehoorschade is natuurlijk bijzonder ongelukkig.

5 september 2014 om 18:39

Ah kom man... waar is dat zielige gedoe voor nodig?

Bayern bonus? En dit was een gele kaart? Het moet niet gekker worden. Ik ga er vanuit dat jij de wedstrijd hebt gezien. Het was een fractie van één (1) seconde!

Kijk als er al was gevlagd en Fährmann zelf was blijven staan omdat hij en de rest het allemaal al door hadden. Dan zou men over Lewandowski kunnen klagen e.d. Maar dat was niet het geval beide gingen ervoor.

5 september 2014 om 18:58

Klopt.. mensen die de wedstrijd niet gekeken hebben trekken weer conclusies op basis van dit vz artikel. Je zag ook dat fuhrman een redding maakte en hij zag zo zeker de bal wel aankomen. Toen lewandosski de bal schoot, werd er pas gefloten.

6 september 2014 om 00:38

Hij is een schalke support maar kijkt geen wedstrijden, ga jij even ergens anders dom doen.

6 september 2014 om 09:46

Als je de wedstrijd gezien zou hebben dan had je gezien dat Lewandowski zijn actie nog had kunnen afbreken. Het was niet zo dat het fluitje niet hoorbaar was door het lawaai in het stadion.

6 september 2014 om 11:59

@stan: er is altijd een kans dat een support een wedstrijd niet gekeken heeft. Dat met geen wedstrijden bekijkt van Schalke zie je mij niet zeggen... Volgens mij was het voor jou al bedtijd..

@kategoriege: Ik heb de wedstrijd bekeken en nog is vaak op Sport1, die blijven maar wedstrijden herhalen vooral uit de spaanse competitie

Maar blijf er toch bij dat beide mannen in actie kwamen, en dan is het eenmaal moeilijk als speler om direct te stoppen. Had het vele malen erger gevonden dat als Lewandowski schoot en Fahrmann niet geconcentreerd een actie maakte. Maar dat was niet het geval. Ik ben er eerlijk gezegd wel voor dat keepers een helm moet dragen...

Dit hoort bij voetbal, anders ga je met een ballon spelen, doet toch geen pijn

Natuurlijk zeer ongelukkig, maar als lewandowski nou niet 'doorgaat' door nog

Gewoon kappen met doorspelen na fluitsignaal, klaar. Dit is natuurlijk puur toeval dat er nu dit gebeurt, maar als je doorgaat na het fluitsignaal wek je ook irritatie op bij de tegenstander en supporters van de tegenstander.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren