Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Fulham probeert Ruiz verwoed te lozen, Ajax en Werder onwelwillend’

Laatste update:

Fulham doet zijn uiterste best Bryan Ruiz maandag van de loonlijst te schrappen. De 29-jarige aanvaller komt niet voor in de plannen van de megalomane Felix Magath en mag weg van Craven Cottage. De gedegradeerde Londenaren houden echter vast aan een te hoge afkoopsom voor Ruiz en dat schrikt de geïnteresseerde partijen vooralsnog af.

/

De Daily Mail schrijft maandag dat clubs die Ruiz willen hebben, zijn loon van 57.000 euro per week volledig moeten overnemen. Dat komt per maand neer op ruim twee ton en voor een heel seizoen wordt het teveel voor Ajax en Werder Bremen, de laatste twee overgebleven partijen die Ruiz wel zouden willen hebben. Daar komt nog bij dat Fulham een afkoopsom van zo’n 6,3 miljoen euro verlangt.

Vorig seizoen had Fulham ook al geen behoefte aan Ruiz. Toen besloot PSV toe te slaan en hem in januari op huurbasis binnen te halen. De Eindhovenaren waren al met al zo’n één miljoen euro aan Ruiz kwijt. Daarvoor in de plaats kregen ze vijf doelpunten van de ex-speler van FC Twente. Aan het einde van de zomerse transfermarkt in 2011 stapte Ruiz voor circa acht miljoen euro over naar Fulham.

Moet Ajax overstag gaan en het volle pond neertellen voor Bryan Ruiz?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom maar terug naar Enschede

1 september 2014 om 12:30

Ja, want Twente betaalt dat wel even...

1 september 2014 om 13:53

Ja maar volgens Twentenaren is Ruiz getalenteerder dan Suarez dus in dat geval kunnen ze hem vast meteen weer voor 95 miljoen doorverkopen! De hilariteit van tukkers die zeiden dat faalhaas Ruiz beter was dan Suarez zal voor altijd een glimlach op mijn gezicht toveren

OT: Fulham is zeker op zijn achterhoofd gevallen? Wie gaat nu nog in hemelsnaam ruim 6 miljoen betalen voor Ruiz?? Dat is toch totale waanzin. Zijn salaris gaat ook geen enkele club overnemen. Zowel Ruiz als Fulham zullen flink moeten inleveren willen ze van elkaar af komen. Wat heeft die kerel gefaald in Engeland zeg..

1 september 2014 om 14:22

Ruiz is nooit beter dan Suarez
Hij had 1goed Seizoen bij Twente en voor de rest was Ruiz gewoon prut.

1 september 2014 om 14:51

wk speelde hij ook wel aardig hoor

1 september 2014 om 12:30

Twente gaat dat met de huidige financiële situatie dus nooit doen hé

1 september 2014 om 12:33

Gezien het gebrek aan creativiteit op het middenveld bij Ajax zou ik hem niet eens zoeen slechte aankoop vinden (hij kan nl. ook op de AM spot spelen).

Afkoopsom van 4 miljoen en 50 van zijn salaris bieden en dan afwachten wat fulham doet.

1 september 2014 om 13:41

Ik zie liever nog een gelouterde spits en CVM komen voor 00:00. Mbia en pizarro bijvoorbeeld.

1 september 2014 om 14:07

Mbia is al naar Sevilla en Pizarro is echt niet geweldig meer.
Dan zie ik nog liever Schone of Klaassen in de spits en Kishna en El Ghazi
op de flanken.

1 september 2014 om 12:31

Twente kan zijn salaris niet betalen. En Ajax wil t niet!

1 september 2014 om 12:36

Hetzelfde geldt voor zijn transfersom.

1 september 2014 om 12:42

Gelukkig maar zeg of niet soms? Deze speler is dat geld niet eens waard. Ruiz van 2011 uiteraard wel, maar bij PSV vond ik hem zeer traag en vele acties lukte niet eens. We hebben genoeg trage voetballers bij Ajax.

1 september 2014 om 13:31

twente kan zijn salaris en trasnfersom niet betalen

1 september 2014 om 12:31

Ja! We kunnen hem zeker gebruiken.
Misschien kan een externe investeerder ons hier bij helpen

1 september 2014 om 12:52

Als jij nou even je jaarinkomen betaald aan Twente kunnen ze hem misschien voor? 0,5 week huren(geen idee wat je inkomen is)

1 september 2014 om 12:54

Investeerder zal dat wel niet doen, dan krijgt hij zijn geld nooit terug op een een 29-jarige speler. Misschien iemand die vrijwillig zijn geld doneert, maar dat betwijfel ik.

1 september 2014 om 13:05

Het is maar goed dat je dat niet weet. Straks moet ik hem nog gaan halen ook.

Als ze zo nodig van Ruiz af willen, moeten ze maar twee derde van vraagprijs halen of 70% van zijn salaris doorbetalen bij verhuur.

Jammer. Zo'n heerlijke sierlijke voetballer om naar te kijken..
Niks voor Ado? Kunnen die chinezen gelijk wat geld pompen?

1 september 2014 om 12:35

Als je die verhalen over de Chinezen van Ado hoort, dan houden ze er niet van om geld te betalen...

1 september 2014 om 14:57

Als ze van geld betalen houden hadden ze nooit rijk geweest of nooit ADO gekocht.

1 september 2014 om 19:38

*waren

Er is natuurlijk een verschil tussen niet graag betalen of niet betalen.

Ruiz is wel van de last-minute transfers. Van Twente naar Fulham gebeurde ook in de laatste paar uur voor het verstrijken van de deadline! Ik had overigens verwacht dat er na zijn geslaagde WK wel meer belangstelling voor hem geweest zou zijn.

1 september 2014 om 12:58

Ja, ik ook.

Dat kan alleen maar betekenen dat 1 of meerdere partijen wat inhalig zijn.

Gek dat hij nog altijd bij Fulham zit. Na zijn WK had ik verwacht dat een ploeg hem snel zou oppikken.

Ajax is sportief failliet.... De geuzennaam 'joden' is nu wel toepasselijk, zelden zo'n gierige club gezien

1 september 2014 om 12:39

Noem dan eens spelers op die zouden moeten komen. Die niet meer dan 10mil kosten? Makkelijk roepen dat ze moeten investeren, maar kom dan op met realistische namen.

1 september 2014 om 12:46

Het is een kwestie van betalen, niets meer en niets minder. Elke club op de wereld weet dat het geld op het veld moet staan behalve Ajax. Het feit dat Ajax nog nooit zo'n zwakke selectie heeft gehad moet jou ook aan het denken zetten. Hoe kan je als Ajacied met trots naar de selectie kijken..??

1 september 2014 om 12:46

Ik denk dat Ajax het salarisplafond moet verhogen wil je wat kunnen. Gooi het maar naar 1,5 of 1,8 miljoen. Dan blijven spelers langer en kun je betere spelers halen. En dan moeten transfersommen van 10 tot 15 miljoen ook kunnen. En wie precies zouden kunnen komen weet ik niet, maar Ajax heeft een paar van de beste scouts ter wereld dus dat zou toch wel goed moeten kunnen komen. Misschien een Praet ofzo anders?

1 september 2014 om 12:47

Luuk de Jong (koopje van Psv), Vossen, Dost, Oliveira? stuk voor stuk versterkingen. alleen al voor de spitspositie.

1 september 2014 om 12:54

Ze hadden affelay,song of amrabat kunnen halen. Leuke spelers

1 september 2014 om 12:58

@ -NEC- Stuk voor stuk geen versterking.

1 september 2014 om 13:00

Dembele en Lens, klaar is kees

1 september 2014 om 13:29

Ziyech hadden ze moeten halen Ajax een Bilal had ook wat geweest !!

1 september 2014 om 12:41

Doe even normaal man.

1 september 2014 om 12:46

Vak403. Van Ginkel.

1 september 2014 om 13:00

Van Ginkel ging liever naar Milan. Is wel geprobeerd.

1 september 2014 om 13:56

Wat moet Ajax in hemelsnaam met Ruiz?? Niet goed genoeg voor Psv dus sowieso niet goed genoeg voor Ajax.

1 september 2014 om 19:59

Goed gekozen bijnaam. Alleen heel simpele zielen komen anno 2014 nog met zo'n stereotype racistische opmerking over joden.

Dat die Felix Magath daar nog steeds trainer is, is nog wel het meest verbazingwekkende. Die vent is een aanfluiting voor het trainersvak. Hoop wel dat Ruiz bij een mooie club komt, hij zou zeker bij Ajax niet misstaan.

1 september 2014 om 12:55

Meneer wilt iedereen zijn wil opleggen.... heel vervelend mannetje.
Als je een andere mening heb moet je opvliegen omdat je geen liefde voor de club heb...alsdus een coach.... een coach heeft zelden liefde voor een club, tenzij hij er zelf gespeeld heeft natuurlijk.

Goh weet je nog dat mensen hem beter dan Suárez vonden? Daar kon ik toen al hartelijk om lachen maar kijk waar beide nu zijn in hun carrière. Als Ajax hem voor 3 a 4 miljoen zou kunnen overnemen en hij een salaris van Max 1 miljoen accepteert dan is hij het wel waard, meer zou Ajax niet voor hem moeten geven.

1 september 2014 om 12:59

Ligt eraan wat je verstaat onder 'beter'. Voetballend is Suarez beter en hij was destijds ook jonger (nog steeds trouwens) en had dus meer potentie. Echter was Ruiz wel belangrijker voor Twente dan Suarez voor Ajax. Ruiz scoorde vaak de winnende en leverde Twente meer punten op dan de goals van Suarez. 3x scoren in een 5-0 overwinning is leuk, maar 3x de winnende maken heb je meer aan als club.

1 september 2014 om 14:00

Ach kom nou, Suarez was gewoon all-in top. Maakte 53 goals in 1 seizoen en dan ga jij lopen zeggen dat hij alleen de 3-0 en 4-0 maakte? Hij maakte gewoon de helft van alle goals en gaf de helft van alle assists. Daarnaast waren zijn goals ook vaak ontzettend spectaculair waar de klasse vanaf droop. Ruiz had vaak leuke intikkers etc. Iederen tukker die beweerde dat Ruiz beter was (ja ze gebruikten het woord beter, niet belangrijker) heeft er gewoon faliekant naast gezeten, en dat terwijl ze toen bij hoog en laag volhielden en werkelijk geloofden dat Ruiz een betere voetballer was.

1 september 2014 om 14:46

Ik vind Suarez ook beter, ook toen beide spelers in de eredivisie speelden. Maar de VI had een keer uitgezocht welk belang een treffer had (verschil in punten als de goals van Suarez en Ruiz niet werden gemaakt) en dan was het verschil bij Twente stukken groter dan bij Ajax. Ruiz heeft Twente kampioen gemaakt, iets wat Suarez bij Ajax niet is gelukt. Het ligt er net aan welke eisen je stelt aan het beter zijn, maar voor Twente was Ruiz wel de betere speler als je kijkt naar effectiviteit.

1 september 2014 om 13:58

Ja dat was echt heel schattig. Heb daar erg om moeten lachten toentertijd en zelfs nu kan ik er nog plezier aan beleven hoe onnozel die tukkers waren. Suarez was toen al zoveel beter dan Ruiz.

1 september 2014 om 14:06

Toentertijd staken ze samen met kop en schouders boven de rest in Nl uit. Ruiz was de sierlijke killer en werd kampioen. Suarez de geniale rommelaar, maar werd nooit kampioen.
Alleen Suarez was wel een stuk jonger en heeft zich daarna als komeet ontwikkeld bij Uruguay en Liverpool.

1 september 2014 om 17:25

Want kampioen worden is relevant aan individuele kracht? Suárez scoorde 35 keer, kan je moeilijk hem van blaimen dat ze niet kampioen werden. Bovendien Ruiz sierlijk noemen en Suárez en rommelaar is natuurlijk ook nonsens hij scoorde meer mooie goals dan ruiz maar had af en toe een rommel goal. Ruiz is op geen enkel moment beter geweest. Ondanks het leeftijdsverschil. Ruiz had een goed team om zich heen, daarom leek hij beter dan hij was. Doordat het team goed stond konden kwalitatief mindere spelers vele malen beter lijken dan dat ze waren (same goes voor Luuk de Jong) Als hij echt goed was had hij nu niet zo nodig hoeven te vertrekken. En was er sowieso meer belangstelling voor hem geweest.

1 september 2014 om 18:26

Suarez is in 3 seizoenen ajax niet 1x kampioen geworden en dat zegt wel dat hij gewoon op dat moment ook nog niet alles was.

Gelukkig maar zeg of niet soms? Deze speler is dat geld niet eens waard. Ruiz van 2011 uiteraard wel, maar bij PSV vond ik hem zeer traag en vele acties lukte niet eens. We hebben genoeg trage voetballers bij Ajax.

4 miljoen en een A salaris en dan zou het wel te doen zijn. Man met een actie, kan versnellen en het spel maken. Heeft een prima WK gespeeld... Ajax kan hem best gebruiken...

Opzig als opvolger siem de jong? Of is de opvolger voor hem er al?

Had liever Etoo gehad mwa:P

Ik zie hem nog naar AA Gent gaan. Maar niet aan een loon van 2 miljoen per jaar. Aan de helft kan weer wel.

Als hij transfervrij of voor een kleine som kan vertrekken, 6,3 miljoen gaan ze nooit betalen bij ons, dan kan Bryan misschien een lekker tekengeld vragen, waardoor voor hem alles min of meer hetzelfde blijft.

Normaal is Ruiz geen spek meer voor de bek van Gent, maar als de grotere clubs zoals Ajax afhaken, dan kan met een last minute nog wel eens iets gebeuren.

Voor het WK verklaarde Louwagie dat Bryan Ruiz toch wel een optie was, maar op dat moment wellicht niet haalbaar.

Na het WK, dat voor hem niet slecht is verlopen, had ik wel verwacht dat ie een toffe club kon vinden.

Blijkbaar is dat niet gelukt en dan stijgen de kansen weer voor ons. Hoop dat Twente zich niet komt moeien. lol

Voor 4mln 1 per jaar, prima aankoop, nu Lens nog!

1 september 2014 om 13:13

Frank werkt niet graag met karakters dus ik zie Lens niet snel gekocht worden.. Kijk maar naar de huidige selectie, het zijn vrijwel allemaal schoothondjes...

Twente gaf aan dat ze nog een buitenspeler gaan aantrekken.
Aangezien Twente ervaring nodig heeft en gezien het verleden, moet Twente vol voor Ruiz gaan.
Vorig seizoen deden ze het niet, met desastreuze sportieve en financiële gevolgen...

1 september 2014 om 13:30

En wie moet dit dan gaan financieren?

1 september 2014 om 13:49

No problemo ! Ze hebben bijna 30 (!) M binnen gehaald aan transfers.
Cat 1 kwam alleen door een boekkundig misverstand heeft Joop en de rest van het bestuur tot ten treures uitgelegd. Dus financien kan geen enkel probleem zijn

1 september 2014 om 13:45

Volgens mij heeft FC Twente helemaal niet de financiële middelen om hem los te weken, tenzij Fulham en Ruiz beiden flink wat water bij de wijn doen.

1 september 2014 om 14:48

Ruiz kan alleen maar tegenvallen, de Twente-supporters denken nog steeds aan de Ruiz van toen. Bij PSV heeft hij bewezen dat hij dat niveau niet meer heeft. Gezien de eisen van club als speler lijkt het me voor Twente onverantwoord om zo'n grote aankoop te doen voor een 29-jarige speler.

1 september 2014 om 14:55

PSV bracht hij juist van de middenmoot terug naar de top.
Ruiz is 1 vd redenen dat Psv WEL Europees speelt en Twente NIET.
En in de zomer blonk Ruiz uit op het WK.

1 september 2014 om 15:13

Ach, wat een onzin. Alsof dat puur door Ruiz komt. PSV zat in een dip en verloor veel wedstrijden op een rij. Dan kom je vrij laag te staan. Ajax is nu ook een subtopper, dus als er een speler komt dan brengt degene Ajax weer terug naar de top?

PSV had ook zonder Ruiz wedstrijden gewonnen en dan was het hoogstwaarschijnlijk ook op de 3e plaats geëindigd. Ruiz heeft nu niet zo fantastisch gepresteerd als dat hij deed bij Twente.

1 september 2014 om 15:38

Ajax is nu ook subtopper ?! Over onzin gesproken....
Psv stond rond de 10e plek plek in de winterstop en nadat Ruiz kwam wonnen ze weer. 7x op rij zelfs. Hij bracht rust, maakte anderen beter en maakte belangenrijke goals en assists.

1 september 2014 om 16:03

Ook zonder Ruiz zouden ze winnen, het is niet alleen om Ruiz dat PSV weer won. Nu hebben ze Ruiz ook niet en winnen ze ook wel. Maar nu komt het zeker allemaal door De Jong, jou kennende als niet zo'n hele neutrale Twente-supporter.

PSV was 10e en stond in de middenmoot. Ajax staat nu 7e en is dus een subtopper.

1 september 2014 om 16:31

Nee zonder Ruiz wonnen ze juist niet. Daarom stonden ze ook 10e......

Dat PSV nu zo goed draait komt idd door de komst vd De Jong en van Quardado en de terugkeer van Narsing en Wjnaldum etc

Als ajax in de winterstop nog steeds 7e staat wel ja .....

dat is wel lekker onderhandelen, Overmars biedt denk ik max 9 ton.

Daar gaat ook nog wel wat mee gebeuren als Ajax hem gewoon voor 3/4 miljoen kan kopen zou ik hem nog wel aantrekken. Kan toch wel genoeg creativiteit brengen aan het middenveld van Ajax

Overmars trek eens die portemonnee open.

Blokkeert dit niet de ontwikkeling van jeugdspelers bij Ajax?

1 september 2014 om 14:49

Ajax heeft geen jeugdspelers, ze kopen alleen maar jeugd. Dat is toch wat de andere supporters altijd zeggen?

29 jaar, geflopt in Engeland...als je hem koopt voor die 6,3 miljoen zul je er waarschijnlijk niks meer op kunnen verdienen en hij zal wel tegen het salarisplafond aan zitten. Goede speler hoor daar niet van maar er zijn denk ik betere opties, wellicht iets duurder maar op die spelers kun je dan nog wat verdienen denk ik.

Wat zie ik hem graag terug bij Twente. Dit is het ideale moment voor Ruiz om terug te keren op het oude nest. Twente zou hem zo goed kunnen gebruiken.

bij ajax staat ie de ontwikkeling van el ghazi en kishna in de weg

Ze mogen toch nu wel eens een keer de portemonnee trekken? Al die jaren geprofiteerd van grote transfers. Zelfs een Alderweireld ging voor 8 miljoen weg. Als je nu voor 5 of 6 miljoen een speler van het kaliber Ruiz aan kan trekken moet je het toch ook een keer doen? Het is geen bedrag zoals dat van Sulejmani en ook lang niet zo'n groot risico. Ruiz heeft op het WK en bij PSV ook redelijk gespeeld en wordt alleen maar beter als hij in vorm raakt.

Als Ajax genoeg geld heeft, als de Boer spelers beter maakt, als het huidige salaris van Ruiz nog maar één jaar doorloopt dan moeten ze hier toch uitkomen. Ruiz is in potentie een topspeler. Sightorson is een sympathieke jonegen en een harde werker maar hij past kennelijk niet in het Ajaxsysteem. Voor een miljoen of 5 plus een jaar extra salaris koop je de kans om nationaal en internationaal nog wat te betekenen. Als je volgend jaar geen CL speelt kost dat meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren