Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax kaapt Belgisch talent van Standard Luik weg voor de neus van PSV’

Laatste update:

Diverse Belgische media melden dat de negentienjarige François Marquet op weg is naar de Amsterdam ArenA. Het talent van de Belgische topclub Standard Luik werd ook begeerd door PSV, maar Ajax lijkt de jongeling voor de Eindhovense neus weg te kapen. Nu de clubs eruit zijn, lijkt niets een transfer naar de Nederlandse hoofdstad meer in de weg te staan.

/

Volgens de Belgische media wordt Marquet eerst een jaar gehuurd door Ajax, dat een optie tot koop voor anderhalf miljoen euro heeft bedongen. De middenvelder is in eerste instantie geen aanwinst voor de hoofdmacht van Ajax. Het lijkt erop dat hij aansluit bij Jong Ajax.

Volgens Het Belang van Limburg zijn de clubs het dus al eens over de voorwaarden, maar is het nog zaak dat Marquet zelf tot overeenstemming komt met de Amsterdammers. Volgens het Eindhovens Dagblad en Voetbal International is de berichtgeving in de Belgische media iets te voorbarig: PSV is volgens de Nederlandse media nog wel in de running.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lees net dat t onzin was en bericht geving niet klopt

1 september 2014 om 12:08

Is inderdaad onzin

1 september 2014 om 12:23

Inderdaad, ''klein en technisch hebben we genoeg'' zo klonk het, zag een reactie op twitter staan;
''nee lang en traag a'la maduro zoeken we''

Overmars toch....

1 september 2014 om 12:23

Op Ad.nl staat inderdaad dat hij niet komt. Dat is deadline day. Jij denkt toch niet dat Marc met zijn mooie bankrekening ook maar een cent uitgeeft of wel. Nee word geen mooi jaar voor Ajax ben ik bbang want ook dit krijgt hij niet meer opgelost ook al zegt die misschien van wel.

1 september 2014 om 12:31

Marc snapt niet dat als we geen kampioen worden de winst daalt tot net boven de streep of precies op 0, het is dat we Blind en Siem verkocht hebben en dit jaar CL spelen en dus wel weer 40 miljoen winst zullen maken.

Maar voor volgens jaar kan dit dus 0 / net aan in de plus zijn.

1 september 2014 om 12:37

Daarom, maar denk dat die zich meer zorgen maakt over zijn eigen hagje die die zo binnenkort ook wel kan vergeten dan dat die denkt aan die winst van volgend jaar. Is te ver weg voor hem. Maar inderdaad, zonder kampioenschap betekent weinig kans op CL en dus minder kans op veel geld. Dan kun je je winst ook wel vergeten. Hij vergeet ook dat als Ajax dit jaar geen kampioen word hij er alsnog uit kan want dan wist iedereen al aan het begin van het seizoen dat deze selectie te zwak is maar hij gewoon niet zijn werk doet door versterkingen te halen die er echt toe doen. Een viergever loopt er echt wel rond hoor in de jeugd van Ajax. Kijk maar naar een Bazoer, die zie ik liever daar spelen dan een Viergever die niet voor die positie gemaakt is.

1 september 2014 om 12:48

Maar een Bazoer moet je ook rustig brengen en niet meteen er neer knallen.
Als je die nu in de beker laat spelen bij het eerste kan hij volgend jaar basis klant worden.

Gezien Boilesen verdedigend loopt te prutsen is het ook mogelijk dat Viergever op de LB positie wordt geposteerd en dat Ajax Maduro een jaar van die Griekse club huurt. Zo slecht is Maduro nou ook weer niet.
Aan de andere kant begrijp ik niet waarom ze niet een goeie speler kunnen huren die op een zijspoor is geraakt. Denk hierbij aan Sandro (tottenham), Lucas (liverpool), Arteta (arsenal) of Cheik Tiote (newcastle).

1 september 2014 om 13:08

Nee? Snap jij niet waarom zulke grote namen niet naar deze miezerige mickey mouseleague willen komen? Ik anders toch wel...

Deze transfer is al ontkend door Ajax zelf. "kleine technische speler, hebben we al genoeg".

1 september 2014 om 12:29

En ook de berichtgeving dat dit voor Jong Ajax initieel geweest zou zijn dan. Dat zou echt niet lekker vallen bij de fans als er weer iemand komt die geen directe versterking is, en dat mogelijk ook nooit wordt.

Yay, 90 miljoen opo de bank en lekker scouten in de creche! Veel succes maar jongeman.

1 september 2014 om 12:13

je loopt al weer achter, de teller bij Ajax loopt op!!! na alle waarschijnlijkheid is het al 115 miljoen.

1 september 2014 om 12:25

Klopt, maar daar mag Ajax al ongeveer 20 miljoen bij optellen uit de CL en kaartverkoop.
Dus zeg maar gerust iets van 130-135 miljoen.

Huilen dit, Ik snap dat je als Ajax zijnde 40 miljoen heb je zuinig aan gaat doen, maar we hebben nu 3x dat bedrag.... dan mag je toch wel verwachten dat er weer eens een speler a'la huntelaar en Suarez(in de tijd van hun transfer) gehaald word.

1 september 2014 om 12:30

Misschien dat Ajax vandaag nog wel verrast met Huntelaar of Dost. Zie ze er zo vooraan, dat er een aankoop komt, die eigenlijk niemand verwacht. Tevens kunnen ze Brama gratis ophalen bij Twente, niet direct voor de basis, maar wel voor de breedte en ervaring. Je bent er weinig aan kwijt en het is een nuttige speler alleen ziet niet iedereen dat.

Tevens kun je de CL inkomen er nog niet bijtellen

1 september 2014 om 12:33

Ben het met je eens, Mokotjo en vooral Ziyech hebben ze zonder enig blikken of blozen laten gaan. El Ahmadi hebben ze ook nooit aan gedacht.. Anita, echte clubman, zou mooi zijn als ze die zo gek krijgen... Alles beter dan Zimling, Maduro. Brama of Veijinovic. Dit jaar wordt het aller moeilijkst van alle jaren met de Boer denk ik.

Ik ben opportunist dus als het aan mij lag speelden Assaidi, Narsingh, Tadic en Maher (etc...) ook al bij Ajax. Overmars heeft in mijn ogen klasse beleid gevoerd voor de eredivisie. Enige wat jammer is, is dat deze visie niet aansluit met die van de CL. Ze hebben een perfecte visie om kampioen te worden in de eredivisie en dit gezond te doen, maar in Europa wordt het steeds lastiger op die manier.

1 september 2014 om 12:53

Ajax wil gewoon momenteel eigen vermogen opbouwen en de jeugd opleiding goed neerzetten. Mooi voorbeeld is Barcelona eind jaren 90 begin jaren deze eeuw. Met dat eigen vermogen kunnen ze over een jaar of 2 structureel goed meedoen in Europa. Clubs uit Oost Europa gaan de hele eredivisie voorbij, behalve Ajax. Je kunt nu wel flink gaan investeren, maar die garantie op Europees succes heb je niet. Eto'o was transfervrij dus met een miljoentje of 4 had je hem kunnen halen. Vergeet niet, dat de jeugd opleiding bijna 4 jaar aan het draaien is. Dus vanaf volgend jaar, moeten de talenten als rijke appeltjes uit de boom vallen. Dan zullen er daarnaast na alle waarschijnlijkheid grotere aankopen gedaan worden. De talenten die nu zijn aangekocht is een project naar de toekomst. Grote talenten aankopen en talenten uit de eigen jeugd, moeten zorgen voor een gouden generatie ala Ajax begin jaren 90. Je kunt het wel een beetje naast elkaar leggen, begin jaren 80 kwamen talenten als van basten en van het Schip door. Werden verkocht, maar midden jaren 80 werd er weer gewerkt aan de jeugd opleiding met de visie van Cruyff en verder gewerkt met die van Gaal, wat uiteindelijk resulteerde met aankopen Litmanen Finidi en Overmars tot misschien wel de beste jeugd generatie wat Ajax ooit heeft voortgebracht. Het groeien van een club heeft tijd nodig, maar mijn mening is dat we gouden tijden tegemoet gaan met ons Ajax

1 september 2014 om 14:09

Volgens mij willen ze dat geld ergens aan gaan uitgeven (kopen van de Arena denk ik) anders is het Niet te verklaren! je laat de Jong en Blind vertrekken en trekt in principe geen gelijkwaardige vervanging aan. Viergever speelt nu op CVM en doet dat goed maar als Moisander was weg gegaan dan was hij gewoon CV geworden. van mij mag Viergever gaan ballen op LB want Boilesen mag wel weer een zijn vorm gaan zoeken, die valt toch wel door de mand hoor. Er moet ervaring bij komen, we hebben behoefte aan spelers die weten wat er verwacht word, ook als het niet loopt. Je kunt best een keer van Groningen verliezen maar de manier waar op? Dat was echt om te huilen. Durf gewoon spelers te halen! Dat je geen spits meer koopt omdat je er al 3 hebt snap ik nog een beetje maar een echte CVM en creatieve speler zijn toch wel nodig. Klaassen kan het niet alleen. Serero doet het aardig maar heeft echt 0,0 rendement. Schöne speelt prima maar is niet de verlosser. Ik heb het al eerder gezegd als creatieve speler: Kevin Kampl van Salzburg! en als CVM Gudelj kopen voor AZ. Kampl zal wel 10 miljoen moeten kosten en ook Gudelj denk ik wel 7 miljoen maar dat zijn ook spelers waar je nog wat op kunt gaan verdienen, zeker Kampl. Als je in de eredivisie je titel wil verdedigen dan moet er wat bijkomen. PSV speelt nog niet al te best maar als het daar gaat lopen dan denk ik dat ze toch echt wel kandidaat nummer 1 zijn. Ben benieuwd wat Marc gaat doen. Laten we hopen dat de nederlaag van gisteren wel wat oogjes heeft geopend!

1 september 2014 om 14:10

Ik snap het vergelijk met Barcelona niet zo goed. Die club heeft toch alleen maar schulden?
En talenten opleiden is leuk, maar daar heb je alleen iets aan als die jongens zich vast kunnen klampen aan spelers met ervaring. Je hebt het over de jaren 80 en 90, maar inmiddels zijn we aanbelandt in 2014. Tegenwoordig blijven teams maar 1 of 2 jaar bij mekaar, terwijl je toen echt aan een team kon bouwen.
Ajax is gewoon een bedrijf en geen voetbalclub, want bij een voetbalclub staat het kapitaal op het veld en niet op de bank.

1 september 2014 om 14:29

@sittardrullez Hoe meer geld je hebt, hoe beter je een team kunt behouden. Kijk na PSV waar Depay en Wijnaldum blijven. Zodra je een goed verhaal hebt, des te lange spelers willen blijven. Grotere spelers zullen dat ook zien aan de jeugd opleiding. Tevens is het verlaten van talenten al behoorlijk in gekrimpt, kijk na de jong blind de Vrij en BMI die misschien nu wel weg zijn, maar behoorlijk wat wedstrijden hebben gespeeld in de Eredivisie. Hoe meer vermogen je op de bank, des te meer je ze kunt belonen. Ajax zal in de toekomst echt wel weer grote spelers aankopen.

@roafke als Ajax de Arena gaat kopen zijn ze dom. Dus verwacht ook niet dat ze dat gaan doen, aangezien de eerste renovatie staat gepland voor 2020. Ze zullen daar veel eigen vermogen in moeten steken en ze huren het voor nagenoeg nope. Ik kan eerder bedenken dat ze van de beurs afwillen, maar dan mogen ze nog 30 miljoen bij sparen en over waarde op de bank erbij mogen verdienen, dus lijkt me beide onlogisch.

onzin, gerucht zojuist ontkracht door Mike Verweij.

wat is dit nou weer? Serieus, op de laatste dag kom je met iemand voor jong ajax??

Poulsen nu transfervrij ophalen!

1 september 2014 om 12:33

Dat kan ook nog na transferday hoor.

En dit nieuws is inmiddels door meerdere bronnen ontkracht. Blijft leuk, deadline day

Mike verweij meldt dat het onzin is maar die knakker zit er wel vaker naast

Nog iemand die er niet meteen staat, daar hebben we nu niks aan... We hebben iemand nodig die er meteen kan staan en de groep kan helpen met zijn ervaring

Even zoeken op wikipedia leert dat hij als centrale middenvelder speelt, 1.75 is en 65 kilo weegt. Ik neem dus aan dat hij niet op de VM gaat spelen . Zal wel gehaald worden voor Jong Ajax? Misschien iemand die de competitie in Belgie volgt en me meer kan vertellen over hem? Zie echter dat hij er slechts 1 match in de Jupiler Pro League op heeft zitten.

Edit: Inmiddels wordt dit bericht boven mij zo veel ontkracht dat t niet meer de moeite is. Beter, ik zie liever een Linksback en een VM komen die er meteen staan, maar geloof er niet echt in.

1 september 2014 om 12:11

Ajax zit niet achter deze speler aan.

Thijs Slegers meldt t anders ook, die heeft t vaker juist

1 september 2014 om 12:10

Die meldt zojuist dat Simon Zwartkruis het gerucht ook ontkracht.

Onbegrijpelijke transfer. Daar Standard Luik echt wel fantastische faciliteiten heeft en enorm veel aandacht aan de jeugd schenkt.

Is ook een jongen van de streek en zit nagenoeg zijn hele voetballeven al bij Standard.

Hij zou er dit jaar ook geen vaste waarde geweest zijn, zeker niet, maar volgend seizoen dat had wel gelukt - mits hij nog de nodige progressie had gemaakt.

Is toch wel een toptransfer voor Ajax. Die jongen heeft bakken talent.

Edit: ok hij komt dus niet naar Ajax. lol

ook cambuur en roda jc zaten achter hem aan lijkt me dat die nu wel vrij kansloos zijn

Ik begrijp uit bovenstaande reacties dat dit bericht dus helemaal niet klopt? Niet naar Ajax en niet naar Psv... Zo houden we elkaar wel lekker bezig.

1 september 2014 om 12:26

Zws niet naar ajax.
Psv weet ik niet.

Standard zijnde zou ik die eerder uitlenen aan een deftige 2de klasse club genre Stvv of OH Leuven om daar ervaring op te doen

gewoon lekker naar psv komen. daar werken ze aan een team in plaats van een bankrekening.

Ronaldinho is vrij ik snap niet dat ajax daar een poging waagt.! Wij hebben toch echt behoefte aan creativiteit.. gudelj mag van mij ook komen missen namelijk ook gif.. en dat heeft gudelj wel.. maja wie zijn wij.. marc kennende zal er vandaag niks gebeuren.. dus dan hoop ik dat ie t geld gebruikt om de arena te kopen en van die kut beurs af te gaan want daar lijkt het dan op

Bergkamp en Jonk zijn hun geld wel waard zeg . Veel talent op de toekomst hahaha

Ik als PSV-er heb er respect voor dat Overmars zich aan de eigen regels houdt en geen gekke bedragen gaat betalen.
Is extra knap omdat er echt wel een paar spelers bij zouden kunnen bij ajax, vooral een 25 goals spits en als je dan zoveel geld op de bank hebt staan is het zeer verleidelijk om wat meer uit te geven.

Sportief misschien niet het beste, maar qua vasthouden aan (financieel) beleid heel knap.

Zou al die zuinigheid te maken kunnen hebben met het kunnen vertrekken van de beurs?

1 september 2014 om 13:10

Ja, daar heb ik ook al aan zitten denken dat het er mee te maken heeft.

1 september 2014 om 13:20

Lees mijn bericht bovenaan even. Denk dat, dat reden 1 is. Grote aankopen kun je doen, maar het moet binnen het beleid passen en ook nog tot recht komen. Aankopen kun je altijd doen, maar waar wil je na toe en wil je geld in de plomp gooien, dat is het verschil

1 september 2014 om 13:55

Heb je bericht gelezen. Op zich een goed verhaal, maar ik vind er toch een zwak punt in zitten.
Het feit dat je bouwt aan een jeugdopleiding waar je veel talenten uit zou kunnen halen is geen enkele garantie voor je eigen club. Talenten worden steeds vroeger uit de opleidingen geplukt. Vraag is dus of je dan genoeg overhoudt voor je eigen club.
Al die rijke clubs laten het vinden en opleiden van talentjes graag aan ons over, is het écht wat, dan halen ze de speler gewoon weg.

1 september 2014 om 14:03

Het klopt, alleen blijven tegenwoordig weer spelers bij de club en niet na het buitenland. Ik denk dat juist deze transfer periode heeft aangetoond, dat langer in Nederland blijven uiteindelijk meer waard kan zijn voor je carrière. Kijk na de verdediging van Feyenoord, na transfers de Jong en Blind. Zijn toch spelers die de eredivisie een paar jaar glans hebben gegeven. En niet klakkeloos zijn vertrokken. En natuurlijk moet je de juiste generatie hebben, maar daar heb ik wel vertrouwen in en ook dat de jeugd eerder kiest voor de Nederlandse velden de opleiding te kiezen. Wat ook een voordeel is, is dat ze bij 3 clubs met de jeugd in de jupiler league spelen

1 september 2014 om 14:18

@ Rudeboy65

Overmars slaat teveel door, de selectie is compleet uitgehold en hij doet er niets aan. Behalve goedkope middelmaat te halen, alleen Schone en Poulsen voldeden. Wat betreft het uitgeven van geld staat; dat natuurlijk niet synoniem aan onverantwoorde uitgaven doen zoals hij het telkens doet voortkomen.

Verder is het ook onderdeel van het beleid (dus de regels) dat hij er voor zal moeten zorgen om te zorgen dat er voldoende gedegen ervaring in de ploeg is en fysieke kracht. Onderdelen die ook al jaren een onder geschoven kindje zijn met alle gevolgen van dien.

Zoals gisteren tegen FC Groningen waar Ajax op ervaring (terugkerende fouten) en zoals vanouds fysiek totaal niet in staat was om een potje te bereken. Overmars doet het dus alles behalve goed, uiteraard snap ik dat jij daar blij mee bent en zij werk als positief uitlegt.

In feite doet Ajax (overmars) hetzelfde waar velen Brands van betichtte, namelijk het structureel niet adequaat aanpakken van de achilleshiel, bij PSV is dat de verdediging en bij Ajax is dat sinds jaar en dag het gebrek ervaring en fysieke kracht. En zo zijn er nog wel een aantal zaken waarbij dezelfde fouten als zijn voorgangers, want dat ging meer dan alleen om onverantwoorde uitgaven.

Is Ajax niet gewoon aan het potten om van de beurs af te kunnen?

Is het niet zo dat Ajax bezig is met oppotten om zo het stadion te kunnen kopen en zich uit te kopen van de beurs? Daar is natuurlijk wat voor te zeggen. Scheelt dacht ik alleen al aan huur kosten iets van 10miljoen per jaar (weet niet of dit bedrag klopt) maar in principe heb je bij koop van het stadion dit binnen enkele jaren terug verdiend.

Leuke speler wel Marquet.

Niet echt 'fijn en snel'. Meer een type vandervaart maar dan nog iets meer centrale middenvelder dan aanvallende.

De belgen hebben het altijd goed gedaan bij Ajax dus ben erg benieuwd.

Hier geloof ik niet in, Ajax wou een ervaren speler en komt uiteindelijk uit bij Marquet? ik denk dat dit echt onzin is.

Hoe zit dit nou? De transfermarkt is inmiddels gesloten en nergens staat iets over de komst van François Marquet. Ik mag dus aannemen dat hij in ieder geval deze zomer niet meer naar Ajax komt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren