Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als hij twee ballen in De Kuip uit zijn handen laat glippen, is het mis’

Laatste update:

De aanstaande transfer van Kenneth Vermeer naar Feyenoord was zondag bij Studio Voetbal een van de gespreksonderwerpen. De doelman van Ajax heeft geen trek om nog een seizoen een rol als bankzitter te vervullen en twijfelde geen moment toen de club uit Rotterdam-Zuid zich vorige week donderdag meldde. De grote vraag is nu: is Vermeer beter dan Erwin Mulder?

/

In de optiek van Sjoerd Mossou pakt Mulder geen punten voor Feyenoord. “Als je hem analyseert, scoort hij op alle punten een 7,5”, lichtte de journalist van het Algemeen Dagblad toe. “Vermeer heeft een paar heel goede punten. Vermeer heeft wel lef. Van Ajax naar Feyenoord overstappen, dat is niet zomaar iets. Als hij twee ballen in De Kuip uit zijn handen laat glippen, is het mis.”

Bert van Marwijk twijfelt of Vermeer wel beter is dan Mulder; een doelman die hij goed kent. De voormalig coach van Feyenoord vindt Mulder een doelman met ‘veel talent’, ‘al zijn er een paar punten waar hij nog aan kan werken’. “Hij zou zijn uitstraling wat moeten verbeteren en hij zou zich verbaal meer kunnen laten gelden. Vermeer is spectaculairder. Maar keepers die vaak punten pakken, geven ook vaak punten weg. Ik vind het een opvallende move. Van Vermeer begrijp ik het wel. Hij heeft de kwaliteiten om op het hoogste Nederlandse niveau te spelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha een Van Marwijk die twijfelt of Vermeer wel beter is dan Mulder? Kom op iedereen kan toch wel in 1 oogopslag zien dat Vermeer veel meer heeft dan een Mulder, met een Vermeer op doel, een Toornstra die gaat draaien en een kazim richards en Elvis die kunnen gaan verassen, zie ik Feyenoord wel bij de eerste 4 eindigen terwijl ik ze hiervoor met dit selectie alleen voor plaats 5/6/7/8 zou zien strijden.

1 september 2014 om 07:12

Ik vind geen één van de 2 bijzonder. Het zijn beide redelijke doelmannen, maar ook niet meer.

Vermeer kan wel eens een wereldpartij keepen, maar gaat daarna altijd een paar wedstrijden zwaar in de fout. Met enige zin voor ironie kan je zeggen dat Vermeer dus constant is.

Ik zeg niet dat elke club een Courtois in doel moet hebben, maar het mag toch iets meer zijn dan Vermeer / Mulder.

België heeft een Kawashima, Ryan, Sels of Proto. Dit soort mensen lopen er in Nederland niet rond. Best vreemd is dat.

1 september 2014 om 07:17

Niet zo negatief, als Vermeer bij Feyenoord gewoon wat constanter is en dit kan afwisselen met zijn fantastische reddingen is het gewoon een hele goede keeper voor feyenoord, voor me gevoel zit mulder daarin tegen gewoon op zijn top, bij Vermeer heb ik nog het gevoel dat als hij gewoon constanter word het nog een grote keeper kan worden voor Feyenoord.

1 september 2014 om 07:19

Die lopen hier niet rond? Cillissens is zeker een nobody die niet kan keepen? Daarnaast is Zoet ook een goede keeper die nog behoorlijk ver kan komen. Zulke jongens zie je dan weer niet in Belgie..

1 september 2014 om 07:21

Die belgische keepers die jij noemt zijn echt niet veel beter dan vermeer of mulder. In de eredivisie hebben we wel Jasper Cillessen en Jeroen Zoet rondlopen, en dat zijn nog eens keepers i.p.v Silvio Proto.

1 september 2014 om 07:27

Smk88,

Cillissens is inderdaad een nobody. Niemand kent hem.

Zijn bijna naamgenoot Cillessen vind ik iets beter dan Vermeer en Mulder. Maar toch maar eerder 'iets'.

Quiz vraagje: Wat is zijn hoogste en enige individuele trofee?

Gelders voetballer van het jaar.

Indrukwekkend.

Jeroen Zoet heeft nog maar 1 seizoen aan de top achter de rug. En mocht niet eens mee naar het Wk.

Dit soort keepers hebben we echt hier met bosjes rondlopen.

1 september 2014 om 07:30

Daarbij heeft vermeer echt hele goede wedstrijden gekeept voor ajax en ik ook in het eerste kampioenschap heel belangrijk geweest..

1 september 2014 om 07:30

Ik, PSV--Arsenal van WC-Eend, beveel Jeroen Zoet aan.

Laat die jongen nu maar eens bevestigen.

Zo goed was het vorig seizoen ook allemaal niet wat hij bij PSV liet zien.

1 september 2014 om 07:36

tinuske80,

Dat is onbetwistbaar waar, maar hij heeft ook wel een paar faalwedstrijden op zijn conto.

Mocht ie altijd keepen zoals in zijn beste wedstrijden dan zat ie bij een Europese topper.

Nu was hij slechts 2de keeper bij Ajax. Wat ie straks bij Feyenoord gaat brengen weet niemand. Maar gezien zijn leeftijd zit er niet echt veel progressie meer in. Niet dat die stokoud is, kan nog jaren mee. Maar Wysiwyg.

Echt, ik kan me niet voorstellen dat ze bij Club Brugge blij zouden zijn wanneer een pakweg 28-jarige 2de keeper van Anderlecht naar Club Brugge zou verhuizen. Ik zou ook niet verwachten dat die daar dan plots wel constant magie zou laten zien.

1 september 2014 om 08:09

Ryan? Was dat niet die Australiër die gruwelijk in de fout ging op het WK bij het doelpunt van Depay?

1 september 2014 om 08:29

En nu hij bij Feyenoord tekent is hij middelmatig..... Hij is samen met cillessen de beste

1 september 2014 om 08:33

Vinkel,

Wellicht is die wedstrijd de enige die u in uw leven met Ryan gezien hebt, niet?

Ik kan me bijvoorbeeld ook flaters herinneren van pakweg een Courtois of Cech.

Zullen dan wel waardeloze spelers zijn.

1 september 2014 om 08:37

The-DOC,

Hij is altijd middelmatig geweest. Misschien heeft u het nog niet door, maar er was een reden waarom hij naar de bank vloog bij Ajax. Men had gewoon genoeg van zijn cascade aan flaters.

Die mag hij nu gaan etaleren bij Feyenoord. Of gelooft u echt dat deze bij toverslag gaan verdwijnen?

Vermeer dat is zo'n keeper die eens een 9 haalt en dan 2 keer een 3 om af te sluiten met een zeuven of zo.

Hij is gewoonweg niet constant.

1 september 2014 om 09:27

Heb jij Zoet wel zien keepen dit seizoen? Wat is die jongen slecht zeg ook tegen Ajax zo ontzettend onzeker dat hij overkomt ook. Dat hij geselecteerd is voor het nl elftal zegt heel veel over het niveau van onze keepers. (Cillesen vind ik overigens wel top)

1 september 2014 om 10:32

Omdat de Belgische competitie ook slechter is mr. Proto of mr. Kawashima heeft met alle respect hier niks te zoeken

1 september 2014 om 10:33

@Iedereen komt waarom staat België daar dan niet om bekend?

1 september 2014 om 10:41

Degijp,

Ja, ik heb Zoet al zien keepen dit én vorig seizoen. Ben de tel kwijt geraakt over het aantal keer.

Ik heb nergens gezegd dat hij slecht is. Ik vind het gewoon een degelijke keeper, zonder meer te zijn. The Keeper Next Door type zo.

Het niveau van de keepers bij het Nederlandse nationale elftal is echt niet hoog. Je mag echt wel eens realistisch hier in zijn.

Er zit daar geen Cech, Neuer, Buffon of Courtois achtige kwaliteit tussen. Not even close.

1 september 2014 om 10:55

Voetballr,

" Waarom staat België daar dan niet om bekend?"

Om zijn goede keepers, bedoeld u, veronderstel ik?

Ik denk dat het eerder een kwestie is dat u het voetbal niet zo volgt en dit gewoon niet weet. Wat niet erg is, u zit nu op Voetbalzone en kan iets bijleren van een ander.

Jean-Marie Pfaff was bv. jarenlang sluitstuk bij een absolute topper als Bayern München en dit in een tijd dat transfers naar het buitenland nog niet frequent waren.

Die is ook Wereldkeeper van het Jaar geweest.

Iets wat pakweg Michel Preud'homme ook is overkomen.

De beste Nederlandse keeper aller tijden, is wellicht Edwin van der Sar. Die heeft nooit dat genoegen mogen smaken.

En nu met Courtois en Mignolet hebben we weer 2 toppers in handen. Zeker Courtois zie ik de komende 10 jaar tig keer Wereldkeeper van het Jaar worden.

Ook als je zeer ver terug gaat in de geschiedenis van het voetbal, dan zal u merken dat de Belgen regelmatig een keeper hadden van wereldklasse.

Waarom dit zo is, dat weet ik niet. Zal wel met aandacht voor te maken hebben.

Een beetje zoals Nederland een patent heeft in het afleveren van topspitsen.

1 september 2014 om 11:15

Voetballr,

U zegt:

" Omdat de Belgische competitie ook slechter is mr. Proto of mr. Kawashima heeft met alle respect hier niks te zoeken"

Dat de Nederlandse competitie nog iets beter is, dat is wat mij betreft gewoonweg waar. Komt vooral door de grotere budgetten, maar het verschil is eerder klein.

Een indicatie hiervoor is bv. de Uefa Country coefficient.

http://www.uefa.com/memberassociations/uefaranking...

Daar kan u vaststellen dat België nét achter Nederland staat en wellicht volgend seizoen Nederland zelfs voorbij zal steken. Immers het relatief puike seizoen 2010/2011 van Nederland valt volgend seizoen weg, idem voor het mindere 2010/2011 seizoen van de Belgen.

Maar, uw logica is echt wel fout. Het is niet omdat de Belgische competitie iets minder is, dat er geen spelers in die competitie bestaan die een meerwaarde kunnen betekenen in de Nederlandse.

Proto en Kawa alvast wel.

Voor Kawashima was er bv. al meermaals belangstelling vanuit de PL, o.a. West Bromwich Albion. Ik verwacht dat hij na dit seizoen ook naar Engeland trekt.

Maar hij wel te licht voor Nederland. Juist ja.

Ik heb al eerder begrepen dat u het Belgische voetbal niet zo volgt en begrijp dan ook uw statement dat die 2 niks te zoeken hebben in Nederland.

Van Marwijk veegt voornamelijk zijn eigen straatje schoon. Hij is degene die Mulder bij de selectie heeft gehaald.

Mwoa, Vind Vermeer wel beter dan Mulder.
Maar ergens heeft Van Marwijk wel gelijk, Vermeer pakt punten, maar laat ook punten los om het zo maar ff te noemen.. Helemaal goed kan Vermeer het ook niet doen, als ie bij Feyenoord het goed doet wordt ie uitgemaakt voor kakkerlak, en als hij het niet goed doet wordt hij uitgemaakt voor j00d. Echt een gewaagde situatie voor Kenneth Vermeer.

Mulder kost Feyenoord gewoon heel veelpunten, maar vorig seizoen begon hij ook op deze manier.
Waar hij later in het seizoen weer wedstrijden had, waarin hij goed keepte.
Alleen vind ik persoonlijk , dat Kenneth Vermeer een aanwinst is voor Feyenoord en dat er eens gestopt moet worden met het gezeik dat hij van die ene club komt. Verder zie ik het helemaal goed komen met Feyenoord,.jammer dat het gat naar psv al bijna teveel is.

1 september 2014 om 09:10

Dat gat zegt niets. Vorig jaar stond Feyenoord na 3 wedstrijden met 0 punten en psv geloof ik met 9 bovenaan. We weten allemaal hoe het verlopen is

Laten we hopen dat kenneth goed hard faalt daar. Zou ik hem wel gunnen. Zo'n overstap maak je met het goede verstand niet. Dan ben je niet goed bij je hoofd.

Hopen dat je er veel laat glippen kenneth! Sterkte daar!

1 september 2014 om 08:10

Het is inderdaad raar dat een keeper die niet aan spelen toekomt naar elders trekt in de hoop dit wel te doen.

Wie doet nu zoiets? Dan ben je niet goed bij je verstand, toch?

1 september 2014 om 08:51

Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?

Elke andere club was prima geweest, maar na 14 jaar maak je niet zo'n overstap. Dan gebruik je je gezonde verstand niet.

1 september 2014 om 09:02

Het zal wel zijn zijn dat jij zo slim bent, Ignition.

Ik ben dan weer te dom om te bevatten dat spelers liever op de bank zitten bij Ajax, dan aan spelen toekomen bij Feyenoord.

Zeg, slimmerd, is dit de eerste speler van Ajax die naar Feyenoord gaat?

Volgens mij heeft zelfs de vleesgeworden verpersoonlijking van Ajax, de vrij onbekende Johan Cruijff, dit in zijn nadagen ook geflikt.

1 september 2014 om 09:16

De druiven zijn wel heel zuur of niet? Dat je niet blij bent met deze overstap kan ik begrijpen maar om hem dan gelijk het slechtste toe te wensen is wel een beetje sneu vindt je zelf ook niet?

1 september 2014 om 11:50

Jerome010,

Ik ben al blij dat hij hem geen gebroken been toewenst. Die types lopen er ook rond.

Zelf begrijp ik niet dat je teleurgesteld moet zijn over een bankzitter die naar de concurrentie stapt.

Ik heb dat wel eens met vaste waardes, maar zelfs in dat geval is dit beperkt tot 5 minuten.

Ik begrijp dat voetballers hun brood moeten verdienen met voetbal en wij de supporters niet. Onze belangen zijn niet altijd hun belangen. Daar even in berusten, is gezond.

1 september 2014 om 11:56

Ja inderdaad. Bij Feyenoord zelf ook hoor. Weet je nog die transfersoaps van Fer en Wijnaldum? Wat die allemaal over zich heen kregen was pas echt compleet van de pot gerukt. Ik was er niet blij mee dat ze zo weg gingen maar gezien de situatie kon ik het begrijpen en accepteren. En uiteindelijk zijn we er alleen maar beter van geworden dus eind goed al goed zullen we maar zeggen.

1 september 2014 om 12:03

Jerome010,

Inderdaad, hier hetzelfde.

Vroeger had mijn club veel schulden. We hebben een lange lijst met héél leuke spelers de afgelopen 14 jaar zien vertrekken. Soms zelfs naar de aartsvijand.

Dat doet 5 minuten pijn, maar het heeft er wel voor gezorgd dat we uit de schulden zijn en ondertussen in een gloednieuw stadion spelen. Onze aartsvijanden hebben eigenlijk de bakstenen gefinancierd. lol

Ik wens Feyenoord hetzelfde toe. De schulden zijn al weg, nu nog (ver)bouwen.

Bert had ook Mulder geselecteerd inplaatst van Vermeer ... Dat zegt genoeg denk ik

Als jij denkt dat een voetballer er wakker van ligt

Mwah, Vermeer zal heus niet gelijk in twijfel worden getrokken als zijn eerste wedstrijd niet gelijk foutloos is. Mulder laat al veel te vaak zien dat hij te onzeker is en iedereen is hem eigenlijk wel een beetje beu. Dat heeft overigens lang geduurd. De punten die Van Marwijk opnoemt over Mulder zijn wel waar, maar het probleem is dat die punten al zeker 3 jaar "ontwikkelingspunten" voor hem zijn maar hij ontwikkeld die maar niet. Totaal niet zelfs. Dan houd het op den duur op. De club Feyenoord wilt sportief stappen omhoog maken en Mulder blijkt hier helaas niet in mee te kunnen gaan. Dan moet je dus op den duur een andere keeper aantrekken en dat heeft Feyenoord nu gedaan. Dat is gewoon een goed, daadkrachtig optreden van Feyenoord in mijn ogen, om zo'n buitenkans gelijk te pakken. Weer een plusje voor Van Geel, die onterecht veel kritiek heeft gekregen de laatste tijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren