Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Waarom stelt het grote Ajax zich zo afhankelijk op, hij is vergane glorie’

Laatste update:

Valentijn Driessen heeft een hard hoofd in een eventuele samenwerking tussen Ajax en Samuel Eto’o. De club uit Amsterdam wacht nu al min of meer een week op een antwoord van de 33-jarige clubloze aanvaller, die uiteindelijk niet naar het thuisduel met Vitesse kwam, nog steeds geen knopen heeft doorgehakt en sowieso belangstelling van veel clubs geniet. “Waarom stelt het grote Ajax zich zo afhankelijk op en laat de club zich zo lang aan het lijntje houden door een speler die de clubleiding niet eens zou moeten willen begroeten in Amsterdam?”, vraagt de chef voetbal van De Telegraaf zich af.

/

“Met alle respect voor zijn carrière: Eto’o is vergane glorie. Geen enkele garantie voor succes. Op papier is hij 33 jaar, maar hoe oud is hij werkelijk?” Driessen vraagt zich af waarom José Mourinho de hereniging met de aanvaller maar een seizoen liet duren en waarom de Kameroener in de subtop wordt aangeboden als er zogenaamd sprake is van miljoenenaanbiedingen van Liverpool en Internazionale. "Eto’o heeft enige jaren geleden gekozen voor geld en uitbollen bij Anzhi. Hij kan Ajax in de Champions League niet naar een hoger niveau tillen.”

Driessen vindt Eto’o sowieso geen voorbeeldprof voor de talenten van Ajax.”Eto’o is vooral heel druk met Eto’o. Hij heeft zich nooit bekommerd om jongere ploeggenoten als hij er zelf niet beter van werd.” De journalist vindt dat een club als Ajax, waar opleiden centraal staat, niet het salarisplafond moet oprekken voor ‘een spits op zijn retour, die ook nog eens diverse privileges eist’. “Eto’o is geen buitenkansje voor Ajax, maar een potentiële uitglijder. De Ajax-filosofie vloekt in alles met zijn komst.”

De komst van Samuel Eto'o zou goed zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een negatief stuk !

Ajax zoekt toch ervaring ! Nou dat krijg je met Eto'o. En daarnaast geeft hij Ajax internationaal wel smoel als hij komt. En oké hij is een vedette (ook al is hij op zijn retour), maar hij kan de jeugdige spitsen zeker wat bijbrengen.

Hij komt nu over als een egoist. Maar hij komt zeker op voor mensen die het verdienen, ondersteunt goede doelen en projecten.

Het zou mooi zijn als hij komt. Goed voor de Eredivisie. Alleen daar het al zo lang duurt, verwacht ik niet dat hij komt.

18 augustus 2014 om 09:09

@ Nufc_u2

Inderdaad, schrik ook een beetje van de hele erge negatieve ondertoon. Duidelijk ook iemand die zichzelf er niet echt in verdiept heeft. Een beetje slecht voor iemand die meestal zijn stukken wel op orde heeft. Eto'o heeft veel geld verdiend, maar er word even vergeten dat hij ook echt heel veel geld heeft weggegeven. Miljoenen en miljoenen heeft hij uitgegeen aan goede doelen in zijn thuis land. Alleen is dat natuurlijk Afrika en niet het KWF ofzo dus zien mensen dat niet zo snel.

"met alle respect voor zijn carrière: Eto’o is vergane glorie."
Eto'o zal niet meer de spits zijn die hij bij Barcelona was. Maar iemand die in 34 wedstrijden in de premier league, waarvan veel als invaller of maar 70 minuten. Gewoon 12x scoort en 6 assists geeft is geen vergane glorie. Mening spits in de premier league behaalt die gemiddeldes niet.

"driessen vraagt zich af waarom José Mourinho de hereniging met de aanvaller maar een seizoen liet duren"
Het is allang bekend dat Eto'o zelf niet langer wilde blijven bij Chelsea. Dit is dan ook al breed uitgemeten in de media en o.a. de telegraaf. Rare opmerking van Driessen.

"hij kan Ajax in de Champions League niet naar een hoger niveau tillen.”
Als Eto'o dat niet kan, welke spits dan wel? Ja een Cavani van een 70 miljoen euro zou dat kunnen ja maar helaas kan Ajax dat niet betalen. Hoewel ik gisteren weer een vonk van de oude Sightorson zag kom je met Milik en Zivkovich voor de CL gewoon te kort. Eto 'o zou zeker een toegevoegde waarde zijn.

18 augustus 2014 om 09:46

Hij heeft gelijk. De top van Eto'o is al lang voorbij. Vergane glorie. Maar ja feitelijk is Europees gezien Ajax ook vergane glorie. Dat vergeet Valentijn Driessen.
Wellicht kan vergane glorie Eto'o Ajax een klein duwtje geven in de richting van een nieuwe opmars voor de toekomst?

18 augustus 2014 om 10:06

@ Wielaart

Eto'o zal niet meer zo goed zijn als 7 jaar geleden bij Barcelona. Dat zal je ook niemand horen beweren. Maar iemand die vorig jaar nog bij 18 doelpunten betrokken was in 34 wedstrijden in de premier league kan je toch geen vergane glorie noemen? Dat is namelijk een mooi gemiddelde op een hoog niveau.

Als Eto'o nu al 4 jaar in Qatar had gespeeld en daar weinig tot niets gepresteerd had. Dan had het vergane glorie geweest vind ik. Een topspeler in het verleden tot helemaal niets bijzonders in het heden. Maar dat is op het gebied van Eto'o vind ik anders. Als je vorig jaar nog gewoon bij Chelsea en de premier league speelt ben je geen vergane glorie.

De vraag die je moet stellen is de volgende naa rmijn idee.
Is iemand van 33 jaar oud, die vorig jaar nog 34 wedstrijden op PL en CL speelde en daar in 12x scoorde en 6 assists gaf een potentiële meerwaarde voor een club als Ajax?

Ik zeg volmondig ja. Als je vorig jaar nog dusdanig presteert op een dusdanig hoog niveau. Tegen dusdanige verdedigers en dusdanige keepers. Dan ben je geen vergane glorie.

18 augustus 2014 om 11:08

@wielaart:
Reken maar dat er bij Ajax een trainer rond loopt die donders goed weet wat hij wil.. En als dat Eo'o is, en hij daar vertrouwen in heeft, dan heb ik dat ook!

Ik denk trouwens dat hij er gisteren al moeiteloos 3 in geschoten had

18 augustus 2014 om 13:59

Is ook weer typisch dat hij zijn leeftijd in twijfel trekt. Driessen komt louter met vooroordelen en stereotyperingen maar geen inhoudelijke argumenten. Als Feyenoorder zeg ik dat Ajax een goeie slag zou slaan met Eto'o, driessen is gewoon een hater

18 augustus 2014 om 14:18

Het punt met Eto'o is, is dat hij het type speler is die het verschil tussen wel en niet doorgaan in de Champions League kan maken. Op keerpunten en cruciale momenten in wedstrijden waar je een (halve) kans krijgt, moet je kunnen scoren om door te bekeren. Dit is tot nu toe het punt geweest waar Ajax keer op keer faalde. Eto'o is nou net zo'n spits die in dit soort momenten wél vaak het net weet te vinden. Dat is van groot belang.

Hiernaast heeft Eto'o ook nog een hele grote commerciële waarde. Over heel de wereld krijgt Ajax ineens een stuk meer status. Ook in Afrika krijgt Ajax dan veel meer naamsbekendheid. Er zullen dan ook een stuk meer talenten vanuit Afrika naar Ajax komen, gewoon vanwege dat ene zetje in naamsbekendheid.

Wat ook nog een optioneel voordeel kan zijn, is dat Eto'o warme gevoelens voor Ajax overhoudt en misschien in de toekomst een soort scout rol kan vervullen als hobby voor Ajax in Afrika. Hij heeft heel erg veel invloed in Afrika dus dat kan mooie dingen opleveren.

Al met al denk ik dat dit een te grote kans is om te laten liggen. Die vijf miljoen die je er aan kwijt bent over een of twee jaar is niks vergeleken met wat het op kan brengen.

18 augustus 2014 om 11:02

Inderdaad, die Valentijn Driessen heeft er gewoon geen verstand van. Het zou heel goed zijn voor Ajax en voor het Nederlands voetbal en voor de Eredivisie en Eto'o kan Ajax wel degelijk naar de achtste finale Champions League helpen. Ik hoop dat ie komt.

Driessen heeft hem vorig seizoen niet zien spelen, in niks lijkt hij op een oude speler. En Ajax stelt zich niet afhankelijk op, zij willen gewoon graag een speler waarvan zij denken dat hij er 20 scoort in de Eredivisie.

Het is Driessen wss ontgaan dat Ajax sinds Suarez geen speler meer heeft gehad die 20 doelpunten per seizoen scoort. Als je dat kan opvangen door het aantrekken van iemand die - ondanks zijn leeftijd - te boek staat als goaltjesdief, dan is dat gewoon perfect.

Daarnaast zijn ze trouwens ook met andere spelers bezig dan alleen Eto'o en dat zou het Amsterdamse De Telegraaf toch moeten weten?

Slap gezeik dit....

Edit: Hij hoeft Ajax trouwens helemaal niet naar een hoger niveau tillen. Het enige wat hij straks, als hij komt, moet doen is het scoren van doelpunten. Er wordt echt niet van hem verwacht dat hij de middenvelders beter gaat laten spelen...

18 augustus 2014 om 09:45

Dat Ajax zich niet afhankelijk opstelt geloof ik niet meteen. Dan hadden ze nu toch al wel een nieuwe spits kunnen hebben? Tenzij ze wachten tot er iemand Sightorson nog wil hebben maar ik mag hopen dat ze niet meer van Eto'o uit gaan. Die zou 5 dagen geleden al wat laten horen en Ajax staat duidelijk niet op nr. 1 bij hem.

18 augustus 2014 om 09:54

Die liet dan ook een paar geleden weten nog even te willen nadenken, er is ook gewoon nog contact geweest.

Overmars kennende (en uit diverse bronnen gehoord) heeft hij gewoon een schaduwlijst met nog twee spelers waar zij direct op over kunnen schakelen. Maar het schijnt dat zij ook gewoon vertrouwen in Milik hebben, mocht de gewenste extra spits er niet komen.

Dat Siggi nu speelde was gewoon om hem in de etalage te plaatsen, al was dat echt geen succes. Die hadden het beter bij die DVD kunnen houden...

18 augustus 2014 om 10:43

En niet te vergeten, Ronald de Boer zei het laatst ook, marketingtechnisch is het een goede zet. Ajax krijgt zo over de hele wereld een berg (media)aandacht.

Als hij dan 2 miljoen moet kosten heb je dat er waarschijnlijk zo weer uit.

“eto’o is geen buitenkansje voor Ajax, maar een potentiële uitglijder. De Ajax-filosofie vloekt in alles met zijn komst.”

Dat denk ik ook. Door veel fans wordt er alleen maar gekeken naar zijn Fifa Ultimate Team waarde lijkt het.

18 augustus 2014 om 10:07

Hij heeft wel een punt maar Eto'o kan ook heel veel brengen. Het is een gokje.
Tegen AZ had hij de kansen van Sigi wel afgemaakt en in de CL heb je toch veel meer kwaliteit in de spits positie staan. Een spits die in staat is om op individuele kwaliteit doelpunten te maken op CL niveau, dat heeft in dit Ajax wellicht alleen Schone in deze vorm.

Aan de ene kant ben ik het wel met Driessen eens, het blijft een gok. Maar als seizoenkaarthouder bij Ajax lijkt het me geweldig om Eto'o te zien spelen..........

Eerlijk gezegd weet ik niet wat verstandig is, ik ga ervan uit dat Overmars en de Boer weten wat ze doen, het gaat immers al 4 jaar goed.

Helemaal mee eens. Qua shirtjesverkoop en faam van Ajax zal het wel goed doen. Maar je haalt volgens mij wel een lastpak in huis die de balans in het elftal behoorlijk kan verstoren. Hij zal er heus nog wel 15/20/25 inschieten in de Nederlands competitie. Maar ten koste van wat?

18 augustus 2014 om 08:58

Hoezo een lastpak? Als er één iemand loyaal is, dan is dat Eto'o!

18 augustus 2014 om 09:06

Want? Hij is dit jaar bij je op verjaardag geweest met een mooi cadeau?

18 augustus 2014 om 09:12

Nope, maar aangezien ik al sinds jaar en dag een Barcelona-fan ben en zo een beetje alle spelers uit de afgelopen 20 jaar kan dromen, weet ik dat hij een zeer loyaal persoon is. Daarnaast volg ik ook het Afrikaanse voetbal op de voet, vanwege mijn werk en dat schetst een heel duidelijk beeld.

Maar goed, blijf lekker lollig doen en doen alsof je een speler persoonlijk moet kennen om hem door te krijgen. Jij hebt duidelijk een gebrek aan mensenkennis.

18 augustus 2014 om 09:35

@le canard

Verwissel jij loyaal niet met royaal ??

18 augustus 2014 om 09:44

Oh ja je moet hem ontmoet hebben.. maar criticasters mogen hem wel vergane glorie of lastpak noemen?

Tja dit is makkelijk geschreven. Driessen zij volgens mij ook dat nederland beter niet naar Brazilië kon gaan en geen schijn van kans maakte.
Van Gaal het hele jaar belachelijk gemaakt en nu weer Eto'o wegzetten alsof het een mislukkeling is.

Ik vind het prima dat Ajax zich kwetsbaar op stelt, dit zou een top spits voor Ajax zijn.
Ik bestel voor mijn kinderen in elk geval meteen een shirt met zijn naam achterop!

18 augustus 2014 om 09:59

Precies, daarom ook geen waarde hechten aan een zure vervelende kerel als Driessen. Loopt alleen maar te alles af te kraken, omdat ie zelf zuur van binnen is.

Hij is goed en slecht voor Ajax. Aan de ene kant zorgt hij ervoor dat bijvoorbeeld Zivkovic niet kan doorstromen. Aan de andere kant heeft Ajax toch geen goede spits

18 augustus 2014 om 08:59

Zivko zou sowieso niet meteen doorstromen, die haakt dit seizoen sowieso eerst aan bij Jong Ajax, dat hebben zij zo afgesproken. Daarnaast kan Zivko ook weer veel van hem leren.

18 augustus 2014 om 09:34

En dat vind ik best raar wat betreft Zivkovic. Speelde in de basis bij Groningen en als hij toch niet bij Ajax 1 zou aansluiten waarom hebben ze hem dan nog niet een jaar bij Groningen laten spelen. Pakt hij een heel jaar wedstrijden in de eredivisie mee terwijl hij nu waarschijnlijk (zeker als Eto'o komt en/of Sigthorsson blijft) in de Jupiler League zijn wedstrijden gaat spelen.

on: een speler halen van de statuur Eto'o is normaal gesproken niet haalbaar en als dat dan nu wel kan moet Ajax niet twijfelen. Financieel kan Ajax wel een risico nemen en ik denk dat hij met zijn ervaring en vooral voetballende kwaliteiten extra punten zal pakken voor Ajax.

18 augustus 2014 om 09:57

Omdat hij bij Ajax gewoon met het eerste mee traint en op die manier gewend raakt aan het systeem van Ajax. Er zijn gewoon duidelijke afspraken gemaakt, met de ontwikkeling van Zivko voorop gesteld, dan moet je daar gewoon vertrouwen in hebben dat het goed komt.

Bij Groningen spelen zij ook niet zoals bij Ajax, daar spelen zij onder Van der Looi echt zwaar terug getrokken en veel op de counter met de snelheid op de flanken. Dat is niet hoe Ajax speelt en Ajax wil dat hij went aan het Ajax spelletje.

Dus ja, een extra verhuurperiode aan Groningen zou die jongen in zijn 'Ajax-ontwikkeling' remmen.

18 augustus 2014 om 10:17

@ Spartaajax

De reden dat Zivkovich in Jong Ajax is bescherming van die jongen zelf.

Een 18? jarige speler komt bij een nieuwe club, nieuwe stad, nieuwe vrienden, nieuwe groep, nieuwe trainers, nieuwe speel wijzen. Maar tegelijkertijd ligt er bij die club (in het 1ste elftal) een ongelofelijke druk. De hoogste druk die er in Nederland te vinden is. Tel daarbij op dat we één van de meest zwaar denkbare competitie starten hebben die je kan hebben.

Als Zivkovich bij Ajax zou beginnen in de competitie. En hij moet er gleijk staan. Dan leg je die jongen een ongelofelijke hoge druk op. Dan moet hij namelijk per direct gaan presteren en zijn er geen excuses. Waneer hij dan 1 of 2 slechte wedstrijden speelt tegen Vitesse/az en Ajax verspeelt punten. Dan word die druk helemaal onmenselijk groot.

Nu speelt hij bij Jong Ajax, kan hij wennen aan de trainer, teamgenoten, speelwijze en zonder de gigantische druk acclimatiseren. Zodra Ajax dan aardig draait en een iets "makeklijker" programma heeft gaat Zivkovich zijn minuten krijgen. Spelen zonder de ongelofelijke druk en na de gewennings periode.

Op deze manier stel je alle voorwaarden het beste op voor het slagen van Zivkovich. Er word dus aan alle kanten om de vooruitgang en ontwikkeling van Zivkovich gedacht.

Als ik gisteren Sigthorsson met de motoriek van een defect winkelwagentje richting het doel zag rennen, is Eto'o absoluut een meerwaarde.

18 augustus 2014 om 09:01

Perfecte beschrijving voor een compleet mislukte spits. Dat kun je de clubleiding wel aanrekenen, want er is veel geld voor hem neergelegd...

18 augustus 2014 om 09:27

Voor zijn blessure waren de wieltjes van nog goed gelagerd en ingevet maar na al die blessures is het inderdaad een defect winkelwagentje geworden met 3 kapotte wieltjes en een defect uitklapbakje voor een kratje pils.
Als Ajax quitte kan spelen dan is het prima. Ondanks al z'n tekortkomingen maakt hij wel belangrijke doelpunten in topwedstrijden. Er zijn genoeg clubs die alleen om die statistiek hem aan zullen willen trekken.

18 augustus 2014 om 09:51

In dezen zou je met een klein verlies ook genoegen moeten kunnen nemen. Kost aardig wat aan salaris, die je weer beter kunt besteden (opwaarderen contracten van toptalenten)...

18 augustus 2014 om 10:02

Die had er idd gewoon twee of drie gemaakt, zeker 1 tegen 1.

Valentijn heeft wel degelijk een punt. Het staat natuurlijk wel haaks op de filosofie. Maar als je de kans krijgt om zo'n topper te halen dan moet je dat in mijn ogen niet laten. Hetzelfde gelde voor de broertjes Laudrup in 98. Dat was om de vingers bij af te likken.
Een 33 jarige Eto'o kan vele malen beter voetballen dan een Sightorsson, Milik of Zivkovic op dit moment. Maar buiten het voetballende aspect zal hij Ajax internationaal meer aanzien geven. Dit is marketingtechnisch een goede zet voor een club die op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor.
We hebben namelijk al gezien dat de aandelen van Ajax na de eerste geruchten over Eto'o direct 7 procent zijn gestegen.
Wat mij betreft is hij meer dan welkom. Als hij voetballend niet het geen zal brengen wat van hem wordt verwacht maar wel er voor zorgt dat Ajax een top contract tekent met een nieuwe sponsor dan is het in mijn ogen toch geslaagd geweest.

18 augustus 2014 om 09:48

Maar zou je nu echt een grote sponsor krijgen doordat Eto'o een jaar mee zou gaan spelen bij Ajax? Hoe moet dat dan die andere jaren van het sponsorcontract?

18 augustus 2014 om 09:56

Een hoofdsponsor verbind zich (meestal) voor een langere periode van zo'n 5 seizoenen of langer aan Ajax. Een internationale sponsor zou natuurlijk willen dat Ajax ook buiten de Eredivisie z'n kans op aanzien vergroot. Met een speler als Eto'o werk je natuurlijk wel flink aan je naamsbekendheid. Daarnaast is Ajax al een tijdje goed bezig in China om ook daar een goede naam te krijgen. Dit alles moet ervoor zorgen dat Edwin een sponsor kan binnenslepen die zo'n 10 milj per seizoen aftikt om op ons rood-witte shirtje te staan. Onderschat de impact niet die zulke spelers hebben wat betreft internationale aandacht. De vizieren van Japan stonden gericht op Venlo toen Honda en consorten daar speelden. Marketingtechnisch is dat een zeer goede ontwikkeling.

18 augustus 2014 om 10:08

Andere grote namen aantrekken uiteraard. Als 1 schaap over dd brug is...iedereen blijft maar roepen dat hetvhaaks staat op het beleid. Maar het is anders een goeie zet in het beleid om terug richting de top te gaan als club op internationaal niveau. Ajax zal nooit meer dominant en leidend worden, maar een uitschieter hier en daar moet wel lukken. Dat is waar Ajax naar toe wil groeien.

18 augustus 2014 om 10:17

@ afcavosje

Hoe staat dit nou weer haaks op het beleid ? Volgens mij is het al weet ik niet hoe vaak gezegd door Cruijf, Berkamp, Jonk en de Boer dat talenten de kans moeten krijgen waarbij zij in het veld worden bijgestaan door ervaren spelers. Mocht bovenstaande nooit gezegd zijn (wat niet zo is) dan valt het alsnog binnen het beleid omdat Ajax ook vanaf het begin af en zei dat er altijd situaties kunnen ontstaan waarvoor men een uitzondering kan maken.

18 augustus 2014 om 11:05

Als uitzonderingen getolereerd worden als zijnde binnen de filosofie passend dan kun je alle regels net zo goed over boord gooien.
Feit is dat Ajax het salaris plafond drastisch naar beneden heeft geschroefd waardoor te dure spelers niet meer zouden worden aangetrokken. Daar wordt voor Eto'o een uitzondering voor gemaakt, ik kan het alleen maar toejuichen maar feit blijft dat dit haak staat op de filosofie.
Daarnaast klopt het wel wat Valentijn zegt dat Eto'o geen speler is die veel met jongeren bezig is om die beter te maken. Dat is nooit zijn taak geweest maar bij Ajax zijn we sinds ervaren krachten als Stam, Ooijer en Poulsen wel altijd op zoek geweest naar zulke vader figuren.
Hopelijk brengt hij marketing technisch wel het één en ander teweeg zoals ik hierboven al schrijf.

Haha! Daar is Driessen columnist voor hé , voor een spraakmakende mening die niet altijd strookt met de werkelijkheid. Eto'o zou zeker een aanvulling zijn voor Ajax, zeker in vergelijking met Sightorsson en Milik. Heb gisteren wel een paar kansen gezien die hij er vol ingeschoten zou hebben bij Ajax, zelfs op zijn 33e. Maar hij komt niet, anders was hij er al geweest. Geef Zhivkovic anders lekker de ruimte in de spits, Milik laat niet zien ook maar enig gevoel voor de goal te hebben en Sightorsson, tja die werkt hard (en word zo nu en dan lelijk over het hoofd gezien door teamgenoten, zoals Ligeon in de eerste helft gisteren, toen Ajax er met 3 tegen 2 uit kwam en hij besloot blind op Esteban te knallen in plaats die bal rustig aan de vrijstaande Sightorsson te geven).

Hij heeft helemaal gelijk ik zit als seizoenskaarthouder ook niet te wachten op vergane glorie want hij gaat nl niets toevoegen aan onze club en het team is nu redelijk bezig en begint beter te spelen dus laten ze nu niet de zaak gaan verstoren met zo'n met alle respect oude speler , want als er verder niemand weggaat moeten ze gewoon op de zelfde weg doorgaan alleen had Ajax volgens mij die Mokotjo van PEC moeten halen want daar kon je je geen buil aan vallen , maar verder ziet het er wel goed uit lijkt mij .

18 augustus 2014 om 10:46

@ sloep01

Vorig seizoen scoorde hij nog twaalf keer in de Premier League en gaf zes assists, wat hij merendeels deed als invaller. Als hij dat nog kan brengen moet hij in de Nederlandse "comedy capers" divisie ook nog wel het een en ander kunnen.

Natuurlijk bied hij geen garanties, alhoewel je wel zeker kunt stellen dat de ploeg dringend behoefte heeft aan internationale ervaring. Europees gaat het altijd fout door het gebrek aan "ervaring" en omdat onze spelers zich ook te vaak fysiek laten aftroeven. Jij wilt wel zo verder gaan, ik als seizoenkaart houder zit er niet voor de zoveelste keer erop te wachten dat we net een (doelpunt) tekort komen in de Champions League. Met name omdat we een stukje volwassenheid missen en mede daardoor onze kansen en mogelijkheden niet afmaken/beter benutten. Of wanneer we doorstromen in de Europa League er meteen weer uitleggen omdat de ploeg als een stel naïeve kinderen weer de boot in gaat.

Bovendien is het hebben van internationaal gelouterde spelers ook onderdeel van de visie van Cruijff. Aan de hand van zulk soort spelers moeten talenten zich ontwikkelen. Wat mij betreft mag onze selectie ook wel een keer wakker geschut worden, want de meeste spelers weigeren nog steeds in 98 procent van de wedstrijden om een fatsoenlijk balcirculatie te hanteren, dan heb ik het nog niet eens over het verdommen om gewoon meer vooruit te spelen.

Dit terwijl de Boer hier vaak op hamert en terecht boos over is, je hoeft echt niet de deur wagenwijd open te zetten of alleen maar naïef aan te vallen. Maar iets meer snelheid en druk vooruit is echt geen overbodige luxe. Persoonlijk heb ik het als seizoenkaarthouder helemaal gehad met de welbekende te vaak terugkerende excuses zoals: "

- op dit niveau mag dit niet gebeuren"

- "we waren niet scherp genoeg".

- "als het voetballend niet lukt je moet vechten"

- "dat je een hoger baltempo en sneller naar voren moet spelen tegen een stugge ploeg, waarvan we wisten dat ze zo zouden gaan spelen"

De aanwezigheid van 1 of 2 spelers die echt jaren in de top hebben gespeeld zijn wellicht wel in staat om die "winnaars mentaliteit" met zich mee te brengen. Dit soort spelers hebben ook de status om andere (jongere) spelers er ook eens van langs te geven wanneer ze weer eens staan te "slapen" of "denken dat ze het op 50 procent ook wel afkunnen" of " voor de zoveelste keer afspraken bij standaard situaties niet nakomen". Zo ie zo genieten internationaal gelouterde spelers een soort natuurlijk "respect" van jongere spelers, dit omdat ze alles al hebben mee gemaakt, daar zijn jongere voetballers (terecht) gevoelig voor.

Wat Driessen niet snapt is dat hij meer voor commercieel voordeel word gehaald. Haal Eto'o en shirt verkoop knalt omhoog zowel nationaal als internationaal. Niemand schijnt dit te snappen, Overmars weet heus wel dat dit niet meer de Eto'o van Barca is hoor.

18 augustus 2014 om 10:04

Jij denkt echt dat dat de reden is. Onzin natuurlijk. Als hij wordt gehaald is het om 2 dingen: doelpunten en ervaring.

Die schiet er gewoon 25 in hoor en ook nog eens 3,4 in de Cl.
Laat hem alle thuiswedstrijden spelen en uit tegen de toppers.
Dan geef je hem tegen de degradatie kandidaten rust.

Komt iemand Sigthorsson aub halen deze week, want het was echt niet om aan te zien.
Natuurlijk hij is sterk, maar elke bal springt 5 meter van zijn voet.

Hij kan niet kaatsen of tikken, geef nou Zivkovic de kans.

Dus ik hoop nog steeds dat Eto o komt.

18 augustus 2014 om 09:36

Dank je! Toen ik zei dat elke bal van sigtorr van zijn voet sprong kreeg ik te horen hoe balvast hij wel niet is en wat voor een goede balaanname hij heeft .

Verder ook eens over etoo die zou het gewoon goed doen bij ajax!

Ergens heeft hij wel een punt. Maar ook Ooijer en Poulsen stonden haaks op de traditie. Omdat je nou eenmaal ervaring nodig hebt. Al waren dat minder sterren en minder ster allures ook natuurlijk.

Hoe oud is hij werkelijk? Wat een stomme argumentatie. Hieruit blijkt dat Valentijn aan het zoeken is.

18 augustus 2014 om 09:50

Zo vreemd is dat niet hoor. Het is bekend dat er bij Afrikanen nogal eens geboortebewijzen ontbreken waardoor de precieze leeftijden niet te achterhalen zijn. Is regelmatig gezeik over in de sportwereld.

Eto'o is wellicht net zo oud als wamberto en kuffour. Ik vind het ook niks voor Ajax, tuurlijk is het een grote naam maar als je een talent als zivkovic naar het tweede stuurt en je haalt een oude spits binnen ben je je eigen filosofie niet aan het naleven.

Normaal gesproken ben ik het zelden eens met Valentijn Driessen, maar nu kan ik hem alleen maar beamen. Eto'o is inderdaad vooral bezig met Eto'o en geld, en het lijkt me niet dat Ajax dat op zit te wachten. Hij zal er ongetwijfeld de nodige ballen inschieten, maar ik ben bang dat hij het groepsproces en de verhoudingen ernstig verstoord.

Enige wat je kan zeggen over etoo is graag of niet! Hij moet de knoop doorhakken anders moet je als ajax zijnde gewoon zeggen laat maar. Maar de rest van het stuk is dikke onzin. Hoe oud moet hij wel niet zijn? Hij is gewoon 33 en subtoppers in europa word hij aangeboden. Wij zijn ook geen topper in europa dus we kunnen hem prima gebruiken. Hij is gewoon fit, ervaren en een goede speler.

18 augustus 2014 om 10:13

Pak hem aub zijn pen en papier af.

Valentijn Driessen is geen chef voetbal, maar chef Ajax. Dat is verder prima, maar laat het niet anders voorkomen dan het is aub. Hij heeft wel gelijk. Ajax heeft al twee jonge, talentvolle spitsen met branie. Eto'o is werkelijk duur en overbodig. Als ze zich ergens om moeten bekommeren is het de verdediging. Scoren doen ze toch wel. Daar heb je geen topspits voor nodig...

18 augustus 2014 om 10:22

Dacht al inderdaad, Jaap de Groot is daar de grote 'voetbal-baas' toch?

Toen ik de Naam Driessen zag stopte ik meteen met lezen, die man is niet serieus te nemen.

Zelfs een eto'o op zijn retour is van toegevoegde waarde in de eredivisie.
Of hij een voorbeeld rol voor jeugd gaat vervullen lijkt me niet. Daar is hij niet de type speler voor.
Als Ajax met hem meer succes hoopt te hebben in de CL kan ik ergens wel begrijpen dat Ajax een miljoenen salaris voor hem overweegt.
Iemand enig idee wat hij gaat verdienen? Zag in andere reacties op andere artikelen dat men het steeds over 2 miljoen heeft maar dat kan ik me niet voorstellen. Als je kijkt dat Bijvoorbeeld een Dost en een Guidetti al meer dan 2 miljoen verdienen lijkt mij dat bijvoorbeeld een Liverpool wel 4 of 5 bied voor een Eto'o. Gezien Ajax meer heeft geboden meer ben ik erg benieuwd.

Juist omdat hij een schat aan ervaring heeft, en 'vergane glorie' is kan hij de jonkies veel bijbrengen. Natuurlijk loopt bergkamp er ook rond, maar eto'o is een ander type spits, die weer andere dingen kan leren en andere dingen heeft meegemaakt.

En z'n dolksteek als 'is hij wel zijn leeftijd' vind ik nogal een 'kut-opmerking', hij gaat zeker van waarde zijn, want met Poulsen had men een zelfde type speler(oud, maar nog super belangrijk) puur omdat eto'o bekender is dan voorgenoemde, zou het ineens geen waarde meer hebben?

Hij wordt niet gehaald om door te verkopen, maar wel om ervaring over te brengen en als kracht in CL.

Nou sorry maar het veld opkomen met Milik of Eto'o is toch een wereld van verschil dat kan net het verschil zijn tussen plek 2 en plek 3. Ik denk dat wanneer je weer bij Ac Milan in de poule zit ze banger zijn voor wen Ajax met eto'o dan met Milik. Maar goed je hebt nu eenmaal ervaring nodig en veel jongens kunnen wel wat leren van een eto'o bij de selectie.

Hij komt transfervrij dus hij mag van mij wel iets meer verdienen als de rest en als hij het verschil kan maken tussen overwinteren in de Champions League of niet heeft hij het dik terugbetaald.

De man had zn beste tijd in Barcelona, gem. 0.85 goals/wedstrijd. Dat is langzaam gezakt naar nu 0.36 per wedstrijd....dit seizoen de sratistiek doortrekkend komt dat op 0.24/wedstrijd.
Tropenjaren he die 33

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren