Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Iniesta stelt zich beschikbaar voor speciale taak: 'Altijd droom geweest'

Laatste update:

Luis Enrique moet nog besluiten wie Carles Puyol opvolgt als aanvoerder van Barcelona, maar de eerste kandidaat heeft zich alvast gemeld. Andrés Iniesta zegt het een enorme eer te vinden om de band over te nemen van zijn illustere oud-ploeggenoot, die de club deze zomer na vijftien jaar trouwe dienst verliet. Iniesta was achter Víctor Valdés eerder al reserveaanvoerder van los Azulgrana.

/

Catalaanse media weten dat de strijd zal gaan tussen Iniesta en uiteraard Xavi, die de club mogelijk toch trouw blijft. De routinier leek te gaan vertrekken, maar verwacht wordt dat hij zich donderdag 'gewoon' meldt op de training. Wie het ook wordt, Iniesta loopt in ieder geval niet weg voor de verantwoordelijkheid. "Het dragen van de armband brengt een gevoel van vreugde en trots", zegt hij in El Mundo Deportivo.

"Voor de mensen die hier al lang zijn en die de club van haver tot gort kennen, is het aanvoerderschap altijd een droom geweest. Het is een mooie stap, want het betekent dat je toch nog vooruitgang boekt, ook al ben je al langere tijd actief bij de club." Iniesta heeft overigens genoeg ervaring met het dragen van de armband: omdat Puyol en Valdés afgelopen seizoen beiden langere tijd absent waren, viel die eer hem al vaker ten beurt.

Andrés Iniesta moet de nieuwe aanvoerder van Barcelona worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie anders dan iniesta, messi heeft op het wk bewezen leiderschap niet aan te kunnen en voor de rest... Piqué alleen zou ik kunnen opnoemen.

23 juli 2014 om 18:20

Iniesta is de meest ondergewaardeerde speler van barça. Ik durf hem zelfs beter te noemen dan Messi. Als hij niet goed speelt verliest barça altijd. Geef hem die band!

23 juli 2014 om 18:38

Hoe goed je speelt maakt niet uit voor de aanvoerdersband. Een aanvoerder moet niet de best spelende speler van je team zijn, maar degene die je team kan aanmoedigen, motiveren en kan wakker maken wanneer het nodig is. Iemand die een leider binnen de groep is. Ik zeg niet dat Iniesta dit niet kan overigens.

23 juli 2014 om 18:43

Jij bent niet serieus te nemen daarom

23 juli 2014 om 18:43

Als jij denkt dat Iniesta ondergewaardeerd is bij Barca dan volg je geen Barca, die man krijgt enorm veel respect bij Barca. Iniesta vergelijken met Messi is totaal onnodig, Messi en Iniesta zijn stille jongens en Xavi is de echte kapitein.

23 juli 2014 om 19:18

Iniesta krijgt enorm veel respect bij Barcelona. Misschien wel teveel, want de laatste 2 a 3 jaar valt hij een beetje tegen en toch is er bijna geen kritiek op hem. Hij speelt degelijk, maar blinkt niet meer uit. Bal plakt zelfs niet meer aan zijn voeten zoals vroeger.
Mijn favoriete speler bij Barca, maar zoals Messi dit jaar, is bij Iniesta ook de magie verdwenen maar dan al 2 jaar.

Vind zowel Messi als Iniesta een beetje ongeschikt als aanvoerder, maarja er is ook eigenlijk niemand die geschikter is.....

23 juli 2014 om 19:59

Als je zegt dat iniesta al 2-3 jaar tegen valt dan kijk je dus echt geen wedstrijden. Ben daarna maar gestopt met lezen.

Xavi/mascerano zijn meer leider types maar denk niet dat mascerano alles gaat spelen als iedereen fit is.

Ik zie Messi hem krijgen. Zeker om hem tevreden te houden.

23 juli 2014 om 18:18

Ik denk niet dat Messi de armband wilt hoor, noch zou ik het gepast vinden als hij hem krijgt. Beetje rare reactie van je 'om hem tevreden te houden' hij is allang blij dat hij onderdeel mag uitmaken van de club. Het klopt veel draait om Messi maar realiseer je wel dat hij ook het meest onder druk staat van alle selectiespelers.

23 juli 2014 om 18:27

Die rare reactie van hem is puur om te provoceren want deze meneer kan niet anders.

On; je hebt gelijk ik denk ook niet dat Messi hem wil want de druk bij hem is toch al hoog.

Maar Xavi blijft dus zal hem wel dragen maar anders geef hem aan Mascherano wat die verdiend dit wel.

23 juli 2014 om 18:32

Nee dat merk ik wel vaker aan zijn reacties, samen met nog een paar andere maar goed dat is natuurlijk over en weer.

On:

Ik zou liever zien dat Iniesta hem krijgt, hoe lullig dit ook klinkt ik vind dat het voor Xavi tijd is om te gaan. Hij is een legende en zal dat altijd blijven, maar ik zou graag zien dat roberto en rafinha vaker aan spelen toekomen. Ik verwacht veel van die jongens, helemaal van Rafinha!

23 juli 2014 om 21:18

Wat provoceren? Aub hoor.

24 juli 2014 om 00:01

Dat je het zelf niet eens ziet is het ergste van allemaal ook.

Jammer erg jammer!

24 juli 2014 om 12:12

Je kunt het gerust triest noemen hoor.
De real supporters laten wel zien waarom ze de meest kinderachtige en blinde hatende supporters zijn van voetbalzone.

Ontopic : de band moet naar iemand die rustig met de scheids kan praten als er iets mis is. Iemand die calm is .maar ook iemand die voor z'n teamgenoten opkomt.
Liever niet aan een keeper want dat is echt onzin als hij van het doel helemaal naar de andere kant moet om met de scheids te praten.
Denk dat iniesta de beste keus is aangezien er bij barca te veel heethoofden rondlopen.

23 juli 2014 om 18:27

Hij krijgt al zoveel geld, als hij dan nog niet tevreden is, rot hij maar op hoor.

23 juli 2014 om 21:33

Klopt. Barca moet hem maar nog 1 seizoen geven, als hij weer een waardeloos jaar gaat draaien moet Barca hem op de transferlist zetten. Er zullen zeker clubs zijn die 100m zouden betalen. Genoeg dus.

23 juli 2014 om 23:58

@blink182

Kun je niet gewoon je kop houden met je irritante reacties. Je provoceert alleen maar en haalt geld erbij als de drijfveer achter hoe Messi nu presteert. alleen Ronaldo heeft dit seizoen meer gescoord dan Messi en jij betitelt hem als iemand die geen pepernoot raakt.

Je bent alleen maar aan het zeuren op Messi. Als Messi de aanvoerdersband krijgt is dat ook een teken dat hij de absolute nummer 1 is. Ze doen het met zijn elven en elk normaal denkend mens weet dat Messi geen extravert karakter heeft en iedereen op de juiste plaats schreeuwt. Moet een aanvoerder perse een type Marscherano zijn? of een type Xavi kwa karakter?

Je kunt het gewoon niet hebben dat jou Brazill kansloos was op het Wk.. Achteraf gezien ben ik toch heel erg blij voor iedereen dat ze vernederd zijn geworden.. Maar het heeft geen goed gedaan aan hoe jij tegen Messi aan kijkt.

23 juli 2014 om 18:31

Dat is het probleem bij Messi. Hij moet aanvoerder zijn om tevreden te blijven ... Hoe zielig ben je dan ? Als meneer niet de belangrijkste of best betaalde is gaat hij kinderachtig doen.

23 juli 2014 om 18:34

Als dat waar is, gewoon hem op zijn plek zetten als trainer. Verlaag zijn salaris o.i.d. om hem wat discipline bij te brengen.

23 juli 2014 om 18:39

Arsenallz, hoe kom jij hier bij? Heb je bronnen? Of is dit pure speculatie? Denk je dat Messi bij argentinie om de band heeft gevraagd? Nee! De coach wild hem graag de band geven om hem zo een nog crucialere rol te geven dan hij al had. Om hem het gevoel te geven dat hij degene is die de ploeg moet dragen, hier heeft hij zelf zeker niet om gevraagd. Messi is ook iemand die heel erg in een eigen wereldje leeft (hier bedoel ik niet mee egoïsme) Hij is niet zo open maar heel privé, bijv Scholes had precies hetzelfde ook een hele rustige ingetogen man. Hij is niet iemand die naar de coach toestapt van he luister is geef mij die band of ik speel niet, klinkt dat als Messi? Iemand die zoveel van het spelletje houdt? Nee naar mijn mening niet. (Nogmaals dit is puur hoe ik Messi zie, en ik baseer dit op zijn biografie, verschillende documentaires en reacties van andere oud teamgenoten en huidige teamgenoten)

23 juli 2014 om 18:42

Eigenlijk vind ik juist dat Sabella onnodig nog meer druk op Messi heeft gelegd door hem de aanvoerdersband te geven. Had gewoon Mascherano als aanvoerder gehouden, die is er ook echt een.

23 juli 2014 om 18:46

Beste Camp Nou Magic,

Ik geloof dat het je veel moeite heeft gekost dit allemaal te typen op een telefoon dus neem ik de tijd een goede reactie te geven op jou tekst.

Hoe ik hier bij kom ? Het is pure observatie die de meest simpele man kan maken. Messi werd vervelend toen Ronaldo meer geld dan hem verdiende. Zodoende kreeg meneer een nog beter contract. De coach wilde hem de band geven zodat ie misschien beter zijn best ging doen. Want hij is geen enkele seconde de echte captain van dat team geweest, dat weten we allemaal.

Scholes was rustig, maar was totaal niet zoals Messi. Messi is arrogant. Let maar eens op hoe hij kijkt. Alleen lachen als je zelf iets goed hebt gedaan, meer zit er niet in het vat voor hem. Hij leek altijd zo sympathiek over te komen maar dat valt allemaal zo tegen bij hem.

Tuurlijk zal hij van het spelletje houden. Echter lijkt het iemand die sinds hij zijn status heeft van wereldster, een stuk moeilijker is gaan doen. Het begon al toen hij perse in de spits moest staan ten faveure van Zlatan Ibrahimovic. Dat was toen alleen al pure egoïsme.

En nog even over de momenten voor zichzelf. Dat kun je op zo'n moment niet maken als captain. Hij is ongeschikt voor elke vorm van leiding geven en zou eigenlijk zelf strak aan het lijntje moeten worden gehouden. Of hoe hij elke keer terugloopt als er een kans is geweest. Iedereen snelt zich terug om zijn defensieve taak te doen. En Messi ? Die sjokt wat terug omdat hij een arrogante egoïst is.

23 juli 2014 om 19:00

Volgens mij heeft het geen zin om met jou in dicussie te gaan want uit jouw reactie maak ik nu al op dat je objectief kan reageren, maar goed ik ga het toch proberen.

Messi vraagt om loonsverhoging? Nee , het bestuur gaf hem dat omdat zij vinden dat hij de beste van de wereld is(ik wil hier geen discussie mee opstarten ik geef hier puur aan wat de directie vind, klote directie trouwens maar goed dat even ter zijde) Barcelona deed dit om een kinderachtig signaal af te geven naar Real. Zo gaat het altijd bij Barcelona door het Catelaanse onafhankelijkheids gevoel willen ze met alles beter zijn dan hun rivaal. Ook wilden ze Messi natuurlijk nog langer binnen boord houden. Het bestuur heeft zelf ook al aangegeven dat Messi hier niet om gevraagd heeft net als Messi zelf.

Messi een egoist en arrogant? Messi die een eigen foundation heeft die ontzettend veel kinderen helpt, Messi die benefietwedstrijden speelt om geld op te halen, messi die laatst nog een miljoen euro doneerde voor Palestijnse slachtoffers, Messi die gergeld in het dagelijks leven tijd vrij maakt met ontmoetingen van kinderen die lichamelijk of geestelijk beperkt zijn. Dat is Messi een goed persoon, totaal niet arrogant en zeker niet egoïstisch. Ik vind het vrij zwak om dit zo van je te zeggen. Als je iets niet van iemand weet of je kent de feiten niet vel dan ook geen oordeel..

23 juli 2014 om 19:03

Hij heeft wel jou arsenal op zn plekje gezet met 4 goals. Daarom praat je zo vies over Messi. Hij verdient respect door zn spel en niet om hoe hij zich gedraagt. Iedereen denkt aan zn salaris en is een beetje arrogant of wat dan ook.

23 juli 2014 om 19:05

Je weet dat bij de laatste contract verbetering van Messi geen extra jaar werd toegevoegd?

Een eigen foundation heeft niks met arrogantie egoïsme te maken. Het gaat om hoe het in het veld is. Ronaldo doet het meest voor het arme volk maar is ook o zo arrogant in het veld.

Je snapt het niet helemaal ? Het gaat hier niet om het steunen van de armen. Het gaat om gedrag in het veld.

23 juli 2014 om 19:08

@arsenalzzzz
Je lijkt erg geobsedeerd door Messi op een negatieve manier. Je weet, neem ik aan, dat de media altijd de boel heel erg op opblazen. Dit is ook zo het geval geweest bij Messi, en niet zo'n beetje ook! Je neemt alles maar voor waar, lees ik uit je reactie.

En dan heb je nog zo je best gedaan op een goed reactie en dan slaat het helemaal nergens op.

Ik wil je als tip meegeven om niet zin negatieve kijk op Messi te geven. De jongen verdient het niet en je weet zelf ook wel donders goed dat hij een speler is die niet bekend staat om zijn arrogantie. Probeer er van te genieten, want een speler op dit niveau zal je niet veel vaker gaan meemaken.

23 juli 2014 om 19:14

@messii10

Dan zou ik ook Drogba verschrikkelijk moeten vinden, maar die man is simpelweg geweldig. Hoe vaak die Arsenal wel niet teleurgesteld naar huis heeft gestuurd. Of ze zelfs in eigen huis heeft doen huilen. Hoe verdien je respect voor je spel als je elke keer terug sjokt alsof het niks boeit ?

Tmmo

Misschien ook wel ja.

Niet bekend om zijn arrogantie ? Heb je wel gezien hoe misselijk hij altijd uitkijkt ? Hoe rustig hij terugloopt als de aanval voorbij is. Dat is arrogantie. iets dat hij in zijn eerste jaren nog niet had.

Ik zou er van kunnen genieten als ie een keer niet zo zuur zou kijken. Als hij een keer zou mee verdedigen. Als hij zich niet steeds zou afzonderen alsof hij speciaal is.

23 juli 2014 om 19:26

Afzonderen, ik probeerde je net al uit te leggen dat hij heel ingetogen is en een beetje in een eigen wereldje leeft, daar is helemaal niks mis mee. Jij ziet dat als negatief. Op voetbal gebied heeft Messi nooit echt meeverdedigd, je hebt werkers zoals als kuyt die het van hun werklust moeten hebben en spelers als messi die het moeten hebben van hun visie en explosieve acties.

Zoals oud coach guardiola ooit al zei, je moet Messi in het spel betrekken wil je het beste in hem naar boven halen. Geef hem veel de bal zodat er ook veel dreiging uitgaat.

Want denk ik ook meespeelt is dat het afgelopen jaar onder Martino vooral op de trainingen veel te slap aan toegaat, onder Guardiola trainde Barca altijd dag in dag uit alsof hun leven er van afhing en onder Tito werd dat iets minder en nu is dat weggezakt onder Martino, dat hoorde je ook verschillende spelers zeggen. Dat zag je ook terug in de wedstrijden dit seizoen helemaal aan het einde, Barca was zo matig en zwak. Niet alleen Messi het hele team. Ja hij sjokt veel maar Messi is iemand die ineens uit het niets iets creëert, daar heb je explosiviteit voor nodig. Dat heb je niet meer als je 80 min op en neer aan het rennen bent.

Ik verwacht daarom dat onder enrique we weer een beter Barca gaan zien!

23 juli 2014 om 20:00

Mensen als Arsenallz moet je gewoon lekker laten praten.

23 juli 2014 om 20:41

@arsenalzz

Je zegt zeker even als goedmakertje dat je Drogba geweldig vindt... Heel zielig dit.

Je kijkt door een negatieve bril naar Messi. Messi sjokt inderdaad al het hele seizoen, maar dat is allesbehalve arrogantie. Zag je hem in de finale tegen Duitsland aan z'n lies voelen?
Grote kans dat ie dat al veel langer had...

Je bent hartstikke zielig bezig met je Messi doet dit fout, Messi is arrogant, Messi sjokt... Hou eens op met door je brilletje kijken en geef toe dat je er naast zit. Je gedraagt je als een klein kind.

23 juli 2014 om 21:39

Zo is het altijd gegaan met Messi ja. Aanvoerders band van Masche werd afgepakt. Salarisverhoging gekregen, terwijl hij al 2 seizoenen lang geen pepernoot raakt bij Barcelona. Zulke dingen....

23 juli 2014 om 23:14

Wat een domme opmerking zeg, dat hij al 2 seizoenen niet op zijn best speelt betekent niet dat hij geen pepernoot raakt. Had iets van 25 goals in de league nog.

23 juli 2014 om 23:21

Aldus iemand die statistieken 'niets' vindt.........

24 juli 2014 om 01:10

Dank voor de lichte vorm van steun blink182

Mensen staren zich echt blind op de paar goals die hij maakt maar kijken totaal niet naar gedrag en dan hopen ze zich op om Messi te verdedigen.

24 juli 2014 om 12:20

Hahaha een observatie die een simpele man kan maken?
Volgens mij is het gewoon een observatie die een domme man kan maken.
Messi heeft helemaal niet om een contract verbetering gevraagd.
Barca wil zelf van hem de best betaalde speler maken.
Dus daar zit je ook al fout.
Er is verder ook niemand die Messi arrogant vind. Hij is gewoon niet zo aanwezig en calm en dat is prima.
Spelers als Ronaldo etc etc die zijn pas arrogant die laten hun suc6 naar hun hoofd stijgen en doen 6 rondjes om het veld als ze een niet belangrijke goal maken zoals Ronaldo in de cl finale.
Jij kijkt gewoon met je anti Messi/barca bril en je weigert hem af te doen.
Dat is prima aangezien niet iedereen natuurlijk voetbal verstand kan hebben.
Maar de feiten die jij bij elkaar verzint zijn gewoon belachelijk.

23 juli 2014 om 19:17

Ik denk juist dat ze hem niet aan Messi geven. Want vaak bij Barcelona vond ik hem minder spelen met de band om zijn arm. Net als of die hem niet prettig vond. Maar ja hij had hem dit WK ook bij Argentinie om.
Maar als het Iniesta zijn droom is waarom niet hij heeft alles mee gemaakt, de vraag is hooguit of hij een echte leider is in het veld. Maar wie zou er op dit moment een beter leider zijn bij dit Barcelona.

23 juli 2014 om 21:20

Ja, maar Barcelona zou een signaal willen afgeven aan Neymar en vooral Suarez denk ik.

Ik zou Iniesta kiezen, maar ik denk dat Messi hem zal krijgen.

Een hele goeie beslissing denk ik van Luis Enrique om hem aanvoerder te maken.

Ik vind dat Pique ook een leider type is. Niet zoals Ramos of Puyol maar toch straalt hij iets uit. Vaak zie je hem de spelers altijd naar voren pushen, en anders Mascherano

Ik zou die bandje naar Pique of Mascherano geven. En niet naar Iniesta of Messi.

Maar ik denk dat Messi hem zal krijgen.

23 juli 2014 om 18:17

Pique is alles behalve een leider. Heeft totaal geen autoriteit en deed het alsnog alleen goed als Puyol naast hem stond... een leider. Ik denk dat Xavi hem krijgt, en daarna Iniesta en dan pas Messi. Dat was overigens de vorige jaren ook de volgorde. Mocht Mascherano veel spelen, zou ik dat ook een goede leider vinden.

23 juli 2014 om 18:33

Xavi kan nauwelijks 5 kilometer meer lopen, dat moet je niet eens willen. Messi heeft dit WK aangetoond Totaal Geen leider te zijn. Mascherano was het team aan het oppeppen en Messi zonderde zich af, hoe min is dat ?

23 juli 2014 om 18:36

Mascherano is dan ook een echte leider.

23 juli 2014 om 19:06

Mascherano is op de CDM positie echt een geweldig speler en inderdaad leider. Alleen zo jammer dat Barcelona hem als centrale verdediger opstelt.

24 juli 2014 om 12:28

Ik zou hem ook niet aan Messi geven.
Die is te rustig en zo speelt hij op z'n best. Die moet je lekker met rust laten en laat iemand anders zich maar steeds bij de scheids melden.
Piqué zie ik ook niet zitten want die is juist te onrustig en gaat extra kaarten pakken als hij steeds met de scheids moet praten. Word een lastige keus voor Enrique .

xavi was toch aanvoerder vorig seizoen als Puyol niet speelde?

Messi is geen leider. Bij Iniesta vind ik het wel passen maar aangezien Mascherano er niet lang speelt word of Iniesta of Xavi het en beide zijn prima. Mascherano blijft ik toch wel een held vinden met die sterke persoonlijkheid van hem.

23 juli 2014 om 18:24

Hoezo is messi geen leider dan? Leg eens uit..was het messi niet die zijn land Argentinië naar de finale leidde van de vorige wk? En won hij niet de gouden bal voor beste speler van het toernooi? Verdiend of onverdiend..ik benieuwd naar jou redenering en niet komen met hij wandelt op het veld onzin want we weten allang dat veel mensen hier er van houden om elkaar na te praten! Ik wil één keertje een echte eigen mening zien..@vz dit was mijn eigen mening hopelijk krijg ik niet weer een ban omdat ik dit doe:/

23 juli 2014 om 18:31

Geen uitstraling, niemand wordt bang van hem, schreeuwt zijn teamgenoten niet bij elkaar, en als hij dat wel doet, luistert niemand, omdat hij dus niet uitstraalt dat hij de baas is.

23 juli 2014 om 18:34

Black-Dx-Tar

Messi is een solist. De man loopt het liefst alleen. De man communiceert weinig.
Toen Argentinië tegen Nederland moest verlengen was het Mascherano die het team aan het oppeppen was. Messi ? Die keek de andere kant op en had weer een emo momentje.

23 juli 2014 om 18:36

Iniesta maakt toch ook niemand bang? je hoeft niet mensen bang te maken om een goede leider te zijn toch.
Qua leiderschapskwaliteiten zou het Mascherano moeten zijn na Xavi maar ik vind Iniesta ook een goede keus.
Messi moet het absoluut niet zijn, je ziet aan alles dat hij het ook niet prettig vindt.
Busquets zou ik dan derde aanvoerder maken.

Helaas gaat het bij Barca meer om hoe lang je bij het eerste zit dan of je geschikt ervoor bent,

23 juli 2014 om 18:38

Wat is dat voor vage regel, je kiest je aanvoerder toch op geschiktheid, niet op hoe lang iemand bij de club zit? Ja, als iemand langer bij de club zit, heeft die vast wel meer gezag en is hij ook populairder bij de fans, maar toch...

23 juli 2014 om 18:41

Ik vind het zelf ook zo hoor, Xavi, Mascherano, Iniesta zou ik een acceptabele volgorde vinden.
Nu is het Xavi, Iniesta, Messi, Pique etc.

23 juli 2014 om 18:57

Xavi heeft dus eigenlijk geluk dat hij het langst bij Barca zit, in plaats van dat hij wel een leider is?

23 juli 2014 om 19:08

Xavi is wel een leider hoor, het is een beetje toevallig dat er dan ook het langste zit. Puyol was wel een echte leider en die werd gewoon gekozen toen ipv op basis van hoe lang hij er zat, Xavi debuteerde immers eerder.

23 juli 2014 om 19:19

Ik denk dat ik het een beetje vaag heb geformuleerd. Bedoelde meer zo van dat Xavi het geluk heeft dat hij alsnog aanvoerder is (wat hij ook hoort te zijn) op basis van het feit dat hij nu het langst bij Barca zit.

23 juli 2014 om 19:50

Messi is echt geen leider, je ziet aan hem dat hij ook eigenlijk de band niet wil bij Barcelona. En verder heeft die volgens mij ook geen leiderschap kwaliteiten, zoals bijvoorbeeld Puyol die wel had. Zo'n type hebben we momenteel sowieso niet in de selectie.
En verder ben ik van mening dat Messi veel stil staat en dan niet kan eisen van andere dat ze harder werken en dan te afwezig is in het veld en daarom is hij geen leider.
Maar ik zou het het liefst bij Iniesta zien komen dan.

23 juli 2014 om 18:29

Iniesta is ook geen leider, veel te stil en geen uitstraling.

23 juli 2014 om 18:38

Iniesta is wel feller dan Messi en dan hij op het eerste oog lijkt, bovendien is hij erg gerespecteerd en wordt er naar hem geluisterd. Ook wil hij aanvoerder zijn terwijl het bij Messi meer overkomt als een last.

23 juli 2014 om 18:54

Tja, iedereen is feller dan Messi.

Dat wist ik trouwens niet van Iniesta, dus hij kan wel een geschikte aanvoerder zijn voor een grote club?

23 juli 2014 om 19:11

Maar uitendelijk is messi besslisender dan iniesta en xavi..en veel mensen schrikken heus wel als ze zon klein mannetje die bijna alles heeft gewonnen wat ie maar kan winnen met een anvoerder band op her veld loopt of telt dat weer niet mee?

23 juli 2014 om 19:15

Het heeft niet met beslissender te maken. Het heeft met leidinggevend vermogen te maken.

Als jij niks durft te zeggen er eruit ziet als een knul van 12 maar toch het vaakst scoort wordt je alsnog geen aanvoerder.

23 juli 2014 om 19:24

Messi heeft de status charisma de rust overzicht etc. Voor mij lijkt dat genoeg.Enfin we zullen zien wie Enrique zal opnoemen ik hoop zelf op Messi.

23 juli 2014 om 19:40

Charisma ? Meen je dat nou echt ? Zou je mij kunnen uitleggen waarom Messi charisma heeft ?

Wat een artikel vol met fouten. Als ik het goed heb was niet Valdes maar Xavi de reserveaanvoerder.

23 juli 2014 om 18:39

Ja maar dan kreeg Iniesta toch logischerwijs vaak de armband? Xavi speelde niet alles en werd ook vaak gewisseld terwijl als Valdes er was geweest hij alles zou spelen op die copa wedstrijden na.

23 juli 2014 om 19:24

Of als Puyol wel vaak speelde. Puyol en Xavi waren de 1ste en de tweede aanvoerders maar aangezien ze niet of weinig speelde kreeg Valdes de band.

De reden dat messi hem zal krijgen is omdat er nu 3 top aanvallers zijn en messi wil altijd anders zijn dus verwacht die de band zodat die zich wat hoger kan voelen

23 juli 2014 om 19:14

Messi is juist neerbuigend vergeleken met neymar en suarez dut wat je hier zegt klopt sowieso niet.Messi hoeft die aanvoerder band niet om zich boven iedereen verheven to voelen.

Waarschijnlijk gaat de band naar de kleuter. De man die altijd iets hoger moet staan dan de andere jongens zodat hij nog wel speciaal blijft. De man die altijd een beetje meer moet verdienen dan de rest, en al helemaal dan Ronaldo. Anders wil Messi misschien wel weg bij Barcelona, want zo is hij.

Messi is namelijk de perfect Captain. Hij schreeuwt niet, hij helpt het team niet. En oppeppen kan hij ook totaal niet, maar ach ? Is dat nou nodig in een team van koorknapen ? Denk het niet.

23 juli 2014 om 18:44

Waarom zoveel haat? Alsof Messi aanvoerder wil zijn van Barcelona, hij speelt altijd slechter met die band om zijn arm en loopt er non stop mee te kloten.
Bij Argentinië is het hem ook opgedrongen.

23 juli 2014 om 18:49

Pure observatie van gedrag. De manier hoe hij kijkt en doet tegenover anderen. Hoe hij strak fans voorbij loopt met het excuus dat hij ze niet zag.

Het is geen haat, maar een vorm van afgunst. Men noemt hem de ideale schoonzoon omdat het lijkt alsof hij geen vriend kwaad doet. Maar het is een arrogante egoïst.

Messi wordt aanvoerder van Barcelona, dat is logisch. Hij speelt slechter omdat hij niet echt meer fit is geworden na zijn blessures, en ik hoorde dingen van herhaaldelijk braken (?). Heeft denk ik niks met de band te maken. Als je iets wordt opgedrongen kan je hem ook afstaan.

23 juli 2014 om 19:05

Mensen zetten hem ook neer op een bepaalde manier (ideale schoonzoon) puur door observatie van gedrag toch en door hem weg te zetten tov hoe Ronaldo overkomt.
Hoe moet iemand van ons echt weten hoe Messi werkelijk in elkaar zit, denk dat zijn familie/vrienden/teamgenoten daar toch het beste over kunnen oordelen.

Hij is absoluut geen ideale schoonzoon, maar ook niet de grootste lul die op de velden rondloopt zoals hoe jij hem afschildert. Misschien voelt hij zich wel verantwoordelijk of is het een prestige kwestie wat betreft die band, wie weet.
Het is niet zeker dat Messi aanvoerder wordt hoor, ik denk Iniesta na Xavi.

23 juli 2014 om 19:09

Het gaat er ook niet om wat hij buiten het veld doet. Ook al gaat hij voor de lol eendjes neerschieten. Dat is helemaal zijn eigen keuze.

Je kan niet weten hoe zo'n jongen in elkaar zit. Maar zijn bepaalde trekjes wekken irritaties op. De bal in het publiek schieten waar ook kleine kinderen zitten omdat het niet loopt. Tello verrot schelden omdat hij niet naar hem past. Ruzie maken met Villa om zulke dingen. Die dingen, en dan toch zeggen mensen dat hij zo'n goede knul is.

De grootste lul OP het veld zou wel iemand van Materazzi zijn. Naast het veld kan je zelfs hem waarschijnlijk wel hebben.

23 juli 2014 om 19:33

Maarja dat zijn ook allemaal incidenten op 500+ carierre wedstrijden toch? Het bevestigde alleen dat Messi geen engel is zoals sommige denken maar de meeste weten maar het maakt hem ook niet bepaald de duivel.

23 juli 2014 om 20:01

Van de band gaat een speler als messi niet beter of slechter spelen. Je bent toaal niet serieus te nemen met al die reacties. Ze raken kant nog wal.

23 juli 2014 om 20:21

Jij onderschat het psychologische effect van een aanvoerdersband, vooral op een enorm introverte speler.

23 juli 2014 om 21:44

Catalonia, iedereen vindt het terecht als Iniesta de aanvoerders band krijgt. Maar wij, de mensen die niets te maken hebbben met Barcelona, denken dat Messi het zal krijgen zodat hij tevreden blijft. En zeker om een signaal af te geven aan de nieuwe aankopen.
Is altijd zo geweest bij hem. Zijn hele carrière al.
Ik heb niks met Barca maar dat irriteert me gewoon, dat deze man kan blijven doen wat hij wilt.

Ik hoop het voor jullie dat LH Messi op 10 durft te laten spelen. Anders moeten Suarez en Neymar weer voor hem spelen. En Suarez bijvoorbeeld zal het opgegeven moment niet pikken.

23 juli 2014 om 23:21

@blink182

Ben je weer aan het provoceren, zoals altijd als het over Barça of Messi gaat...
Je hebt het over Messi, de sterspeler van Barça en de speler die een heel groot aandeel heeft gehad in de gewonnen prijzen de afgelopen jaren.
Is het gek dat je als club er alles aan doet om hem tevreden te stellen?
Het is niet de 3de keeper waar je het over hebt..-.-

En Suarez zal het niet pikken? Hahahahaha, dan mag die van mij part meteen weer zijn koffers pakken. Wat heeft Suarez gepresteerd bij Barça in vergelijking met Messi? Precies niets. Dus al zou Messi tegen Suarez zeggen dat hij zijn veters moet strikken, dan moet Suarez dat zonder tegenspraak doen.

Iniesta of Mascherano moet het toch wel worden.

Mascherano heeft op het WK laten zien de echte leider van Argentinië te zijn. Ik snap nog altijd niet waarom de status van een speler zo van doorslaggevend moet zijn om aanvoerder te zijn. Waarom zijn Ronaldo en Messi de aanvoerder van hun land? Geven zij 110% en helpen het team om wat voor een manier dan ook? Sprint een van de 2 achter de back aan om een voorzet tegen te houden? Nee, en juist daarom snap ik ook niet dat V. Persie aanvoerder is bij het Nederlands elftal. Robben is ondanks zijn sterrenstatus iedere back nagerend, heeft mensen lopen opjagen alsof ze zijn kind hebben ontvoerd en hij verdient het dan ook om back-up aanvoerder te zijn, sterker nog. Hij moet de aanvoerder zijn van Nederland.

Ik weet dat het een totaal andere club is maar ik ben toch zeer benieuwd naar de aanvoerder van Manu komend seizoen. Wordt het de lieveling van V. Gaal of wordt het toch zoals het hoort, Rooney? Die zich ongeacht wat altijd helemaal geeft en zich vaak zelf opofferd voor het team.

23 juli 2014 om 20:20

Rooney heeft volgens mij zowat drie keer gedreigt te vertrekken waarna hij na een salarisverhoging maar toch besloot om te blijven. Dat is nou niet echt een voorbeeld voor de spelers. Je kan veel over Van Persie zeggen maar hij is een leider, kan een ploeg op sleeptouw nemen en klaagt nooit.

23 juli 2014 om 21:24

Ik denk dat je een beetje fan bent van Rooney. Die man laat, ondanks wat geweldige momenten, zijn team regelmatig in de steek en kan als leider echt geen stempel drukken op het team. Bovendien geeft hij met zijn leefgewoonten en pikante uitspattingen op het veld een verkeerd voorbeeld. Als leider moet je ook zelfkritisch kunnen zijn en luisteren naar anderen; dat gaat geheid mis bij Van Gaal. Het zou me niks verbazen als Rooney gaat bankzitten en een talentje de kans krijgt van Louis. Ik zeg niet dat Van Persie een ideale aanvoerder is, maar wel beter dan Wayne Rooney.

Ik denk dat Messi veel te introvert is om aanvoerder te zijn. Iniesta heeft deze karaktereigenschap ook wel maar in veel mindere maten.

Als Xavi nog vertrekt lijkt Iniesta me de enige juiste man. Messi moet je op dit moment niet met zo'n extra taak en druk opzadelen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren