Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho bekritiseert Wilshere: ‘Zo gaan kinderen dus ook roken’

Laatste update:

Een paar dagen geleden kwamen via de Britse roddelpers foto’s naar buiten van Jack Wilshere, die zich op vakantie liet volgieten met alcohol en een sigaret opstak. Daarmee riskeerde hij een uitbrander van zijn trainer, maar Arsène Wenger heeft zich nog niet uitgesproken over de zaak. José Mourinho doet dat nu wél.

/

De Chelsea-trainer vindt het niet verstandig van Wilshere dat hij rokend te zien is op een foto. “Miljoenen mensen kijken naar wat voetballers doen, ook veel kinderen”, zegt de Portugees tegen BT Sport. “Ik ben natuurlijk geen specialist op dit gebied, maar ik denk dat één sigaar of sigaret niet zo’n kwaad kan wanneer je op vakantie bent, en niet traint. Dat beïnvloedt je prestaties niet.”

“Het beïnvloedt echter wel het kind dat thuis zit en denkt als een topvoetballer mag roken, dan mag ik het ook. Het heeft al met al dus meer een sociologisch gevolg dan een fysiek gevolg. Boos worden op je speler helpt dan denk ik niet. Ik zou het gewoon uitleggen zoals ik dat nu doe, dat alles wat een voetballer doet of draagt onderdeel uitmaakt van het leven van een kind. Een kind weet niet hoe vaak die voetballer rookt”, aldus Mourinho.


Heeft José Mourinho gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mourinho praat over een voorbeeld zijn? met zijn kinderachtige gedrag en rare uitspraken?

18 juli 2014 om 23:23

Mourinho heeft gewoon gelijk, het beinvloed de jonge supporters

18 juli 2014 om 23:24

Mourinho is een grote hypocriet. Zelf mensen in de ogen prikken, collega's beledigen en dan beginnen over een voorbeeldfunctie. Alsjeblieft zeg...

18 juli 2014 om 23:29

Hypocriet of niet, hij heeft hier naar mijn mening wel gewoon gelijk.

18 juli 2014 om 23:48

Kijk naar die foto duidelijk van hoogte genomen misschien verwacht Wilshere hier geen cameraman.

18 juli 2014 om 23:50

Hij heeft helemaal niet gelijk, Hij zegt ten eerste zelf dat een sigaret of twee niet erg is. Ten tweede rookt Wilshere niet in het openbaar, maar prive. Iemand heeft hem gewoon stiekem gefotografeerd. Als hij dan thuis in z'n kamer een paar biertjes drinkt is het dan ook erg omdat alcohol honderdduizenden levens eist ieder jaar wereldwijd? Ach de kinderen... En het schoppen en prikken van spelers op het veld dan?

18 juli 2014 om 23:52

Dit is in de privesfeer, niet in het openbaar. Wilshere mag er hopelijk toch ook vanuit gaan dat hij geen 24/7 cameras op hem gericht heeft?

18 juli 2014 om 23:57

Waar bemoeit hij zich mee zeg mafkees joh deze man of moeten ze aan hem vragen of ze 1sigaret mogen nee toch.

18 juli 2014 om 23:58

@magicr

Nee hoor, Mourinho is qua resultaten een geweldige coach (lost weliswaar wel veel met verdedigen op), maar nou niet de persoon die over een voorbeeld voor kinderen moet beginnen.

Dat komt nou eenmaal van een persoon als Mourinho, die zelf ook niet vies is om als slecht voorbeeld voor kinderen te dienen, niet zo heel geloofwaardig over toch? Ik denk dan ook dat dit eerder is om Arsenal weer een schopje te geven dan dat Mourinho daadwerkelijk iets om de voorbeeldfunctie geeft. Mocht Mourinho daadwerkelijk iets om de voorbeeldfunctie geven dan heeft hij dat namelijk nog niet in zijn eigen gedrag laten merken.

19 juli 2014 om 00:22

Mourinho onderwijst hiermee Wilshere en Wenger tegelijk. Hahaha

19 juli 2014 om 00:54

Natuurlijk heeft hij gelijk, maar iemand die zelf een slecht voorbeeld is moet zoiets dus echt niet zeggen.

19 juli 2014 om 02:29

ach joh, gaan we hier een beetje doen alsof alle spelers verantwoordelijk zijn voor wat kinderen doen.

Weet je, tegenwoordig wordt er met allerlei verschrikkelijke woorden uitgescholden. Kinderen hebben vrijheid op het internet tegenwoordig waar ze van alles kunnen tegenkomen, ze lopen over straat en zien van alles wat tegenwoordig normaal lijkt, terwijl dat helemaal niet zo is!

Nee, gewoon de ouders moeten eens wakker worden en hun kinderen goed opvoeden!

Voor de rest moet Wilshere het zelf weten wat hij doet, ja roken is slecht, maar als hij dit seizoen een prima seizoen draait, dan kan niemand wat schelen dat hij eens een keer rookt.

Zo scheef is het eenmaal!

19 juli 2014 om 09:12

Sociofan, dus het is allemaal de schuld van de ouders...... Erg triest. Maar goed de ouders nemen de verantwoordelijkheid op en zorgen er voor dat ouders op plaatsen terecht komen waar ouders invloed uit kunnen oefenen op die dingen die schadelijk zijn voor hun kinderen. Dus worden ouders minister, politie agent, KNVB, FIFA en EUFA voor zitter/bestuurder. En ze worden zelfs coach van voetbalclubs.......

Vanuit die functies gaan de ouders invloed uitoefenen op alle zaken die schadelijk zijn. Voor hun kinderen.... En tenslotte zijn ze ook moderator op internet sides zoals voetbalzone. En raad eens wat ze daar doen....


Ontopic: Hij heeft wel gelijk dat voetballers voorbeelden zijn. Maar overdrijven is zijn specialiteit. Daarnaast zou hij wat vaker in de spiegel moeten kijken. Hij is zelf namelijk ook echt niet zo'n goed voorbeeld voor kinderen

19 juli 2014 om 10:25

Wel grappig, toen ik zei dat Boateng een voorbeeldfunctie was bij Schalke 04 toen hij een sigaret rookte, verklaarde iedereen mij voor gek. Nu zegt Mourinho precies hetzelfde over Wilshere, en nu geeft iedereen hem gelijk. Vindt het wel grappig.

19 juli 2014 om 16:07

tuurlijk als frank de boer dit had gezegd, was hij natuurlijk de grote held voor jou of niet....

is dat geval gaat het gewoon niet over wie het zegt, maar gaat het om de inhoud van wat er gezegd word.

en daarin heeft hij gewoon gelijk!

18 juli 2014 om 23:25

Roken is dodelijk, dat gedrag van Mourinho niet..

18 juli 2014 om 23:28

Wilshere kiest er niet voor dat kinderen hem na doen, dit is niet zijn fout.

18 juli 2014 om 23:35

Het gaat om het goede voorbeeld geven en hij is nou eenmaal een voorbeeld-figuur.

18 juli 2014 om 23:37

Je hoeft er ook niet voor te kiezen dat is gewoon een stukje verantwoordelijheid dat je krijgt wanneer je een prof bent. Hij weet dat kinderen dolgraag een leventje net als dat van hem willen. Moet hij gewoon rekening mee houden van mij mag hij roken maar doe dat dan eventjes in je huis ofzo waar biemabd het kan zien.

18 juli 2014 om 23:48

En beste mensen, dit is ook niet gewoon op straat maar bij iemand thuis. Dus in de privesfeer. Dat daar foto's van zijn is iets wat al niet klopt, maar dat mensen thuis niet eens mogen roken is wel heel extreem.

18 juli 2014 om 23:48

Kijk ff naar de foto waar was die cameraman vanuit een helikopter? Wel een beetje onverwacht of niet?

19 juli 2014 om 00:03

Roken an sich hoeft niet persé dodelijk te zijn. Het verhoogt de kans op ziektes die dodelijk kunnen zijn.

Smoke weed every day

19 juli 2014 om 00:14

Roken is niet dodelijk. Het leven is dodelijk, roken versnelt dat enkel.

19 juli 2014 om 00:45

Ik rook en heb de ziekte gehad die je ervan kan krijgen... het vergroot je kans op die ziekte, maar het is nooit de oorzaak... dus in principe ga je niet dood van roken... een praktijkvoorbeeld: mijn oma is pas 87 geworden en die rookt al sinds haar jonge jaren als een stoomlocomotief... mijn opa heeft een periode wel gerookt, maar was al ruim 40 a 50 jaar gestopt ofzo... gestorven op 83 jarige leeftijd... Daarnaast mensen sterven op hun 40ste of zelfs jonger terwijl ze hun hele leven (zogenaamd) gezond leven... sporten, niet drinken en niet roken... het is een mythe dat je dood gaat van roken... maar het heeft wel effect op je lichaam/organen ja... maar je gaat daar niet direct dood aan.

19 juli 2014 om 00:53

Denk dat kinderen niet zozeer op letten hoor bij mij is t iig geen reden dat ik ben gaan roken door een profvoetballer en denk voor de meeste rokers niet

19 juli 2014 om 08:06

Volgens mijn is het aan de bandjes om de pols en de plastic bekertjes te zien in een zwembad van een hotel, dus niet echt prive volgens mijn.

19 juli 2014 om 10:21

Hoe noem je het dan? Dat is toch gewoon privé sfeer? Hij bevindt zich in zijn eigen omgeving

19 juli 2014 om 10:36

Ik vind een zwembad in een hotel niet echt prive als er ook andere hotelgasten kunnen komen, maar dat is net hoe je het bekijkt

19 juli 2014 om 12:37

Wilshere zal wel een prive-zwembad hebben.

19 juli 2014 om 14:00

Roken is niet perse dodelijk/schadelijk hoor, bij elke persoon is het anders. En al die hypocrieten die zeiken over een sigaret? Alcohol is ook een hard drug voor de mensen die het niet wisten..

18 juli 2014 om 23:28

Je kan hem geen fijne trainer vinden en het meestal niet met hem eens zijn maar over dit onderwerp heeft hij wel gelijk. Net zoals wel meerdere trainers zullen zeggen en hebben gezegd zijn voetballers gewoon rolmodellen voor veel mensen en een rokende profvoetballer is geen goed voorbeeld.

19 juli 2014 om 00:15

Jongeren kijken 90% op naar voetballers niet naar trainers, wat je zegt is gewoon onzin.

Als voetballer heb je toch een voorbeeldrol. Veel mensen kijken tegen je op vooral kinderen zoals Mourinho al zei. Dit hoor je als topscorer niet te doen en als je al bent gewaarschuwd is het al helemaal stom als je het nog een keer doet. Wilshere is een goede voetballer maar moet dit soort dingen laten.

Gadverdamme Mourinho moraalridder en hypocriet. Als iemand niet een voorbeeld voor kinderen is, is het deze Mourinho wel.

18 juli 2014 om 23:30

Niet normaal, dat hij dit durft zeggen. Ik zou hem niet gratis bij Arsenal hoeven, zo'n dikke hypocriet. Ogen uitsteken van de hulptrainer van de tegenpartij e.d. ,dat mag dan wel?

Moeten ze die foto's maar niet op internet zetten. Hij rookt misschien 5 keer per jaar en dan wordt het meteen in de kranten gezet. Mourinho is trouwens wel de laatste die over voorbeeldfunctie mag beginnen want hij prikt mensen in hun ogen....

Gadverdamme Mourinho moraalridder en hypocriet. Als iemand niet een voorbeeld voor kinderen is, is het deze Mourinho wel.

Edit: dubbele post door de mobiele app.

19 juli 2014 om 00:02

Het was in de privésfeer...

19 juli 2014 om 00:37

Kinderen nemen Mourinho niet als een voorbeeld, maar Wilshere wel. Dat is het verschil

19 juli 2014 om 09:43

Dat is natuurlijk de grootste nonsens az/che. Mourinho is net zo goed een publiek figuur die door miljoenen bekeken wordt en kinderen na kunnen gaan doen. Als kinderen het gedrag van voetballers overnemen dan kunnen zij net zo goed het gedrag van een coach overnemen.

Tuurlijk joh..dan denken kinderen straks ook dat ze naar de cornervlag mogen rennen om instructies te geven aan andere spelers...

18 juli 2014 om 23:35

Ja, want dat is net zo erg als roken.

18 juli 2014 om 23:46

Vergis je daar niet in, dat kost een kapitaal. Supporters op het veld enzo, stadionverbod...

Straks gaan kinderen andere mensen in hun ogen prikken, ook verschrikkelijk.

18 juli 2014 om 23:39

Liever iemand in de ogen prikken dan roken. Roken is dodelijk, k***verwekkend en gewoon smerig! Iemand in zijn ogen prikken doet eventjes pijn. So what ?!

Mourinho is begonnen bij BT Sport als analist, dus dan krijg je dit. Nu zul je wel gezeik krijgen over dat Mourinho dit zegt over een Arsenal-speler, het zij zo. Hoe dan ook, het boeit me niet en dit gebeurde in een privé-sfeer. Vind het irritanter dat je niet eens in privé-sfeer lekker kan relaxen zonder dat er foto's van bovenaf worden genomen.

Mourinho is wel de laatste persoon die het mag hebben over het hebben van een voorbeeldfunctie, vuile hypocriet dat hij is!

18 juli 2014 om 23:34

Really? Sorry hoor toen ik een kind was zag ik bekende mensen ook roken op TV maar heb nooit een sigaret aangeraakt. Het heeft met meerdere factoren te maken bv milieu waarin je bent opgegroeid want dit beïnvloedt ook jouw handels en denkwijze. Het slaat gewoon nergens op messi ozil zijn ook spelers die roken maar hoor men niet zeggen door die en die rook ik.

18 juli 2014 om 23:36

Ik ontken zeker niet dat hij geen gelijk heeft hoor, maar hij heeft het over een voorbeeldfunctie voor de jongere supporters. We zijn toch niet vergeten dat hij wel goed in andermans ogen kan prikken?

18 juli 2014 om 23:37

Dat heeft inderdaad gewoon te maken met opvoeding, milieu en vrienden. Kinderen zullen heus geen sigaretten roken omdat Wilshere dit doet.

18 juli 2014 om 23:39

Die voetballers roken waarschijnlijk allemaal niet, maar nemen af een toe een sigaretje, wat ik nou niet echt roken vind. Als voetballer natuurlijk niet goed, maar het is ook weer niet verschrikkelijk en ze mogen het zelf weten. Wel degelijk heeft het een effect op kinderen. Die willen willen namelijk net zoals die voetballers zijn en denken dat een sigaret dan stoer is. Ze denken dan dat zoiets erbij hoort.

18 juli 2014 om 23:45

Inderdaad, ze willen stiekem natuurlijk zelf een beetje Wilshere zijn omdat dat bijvoorbeeld hun voorbeeld is. Dan gaan ze roken, terwijl ze weten dat het slecht is, maar omdat Wilshere dat ook doet compenseert dat het.

18 juli 2014 om 23:45

Welnee. Cruijff rookte ook in het openbaar en nog steeds, gingen mensen roken omdat Cruijff ook rookte? Dacht t niet.

En nog een beter voorbeeld: Mijn schoonvader haalt echt wel een pakje per dag, maar geen van zijn kinderen rookt. Alsof kinderen alles na doen wat andere mensen ook doen, belachelijk. Of zie jij ook kinderen met een kapsel a la Mitrovic of a la Sagna rondlopen?

19 juli 2014 om 01:39

Rookt messi serieus sinds wanneer?

19 juli 2014 om 01:59

Hele kudde amateurpsychologen hier.

Rolmodellen zijn 1 van de factoren die dergelijk gedrag beïnvloeden, dat Wilshire rookt heeft dus daadwerkelijk een effect op roken onder kinderen. Hoe groot dat effect echter is verschilt per persoon en Wilshire is voor de meeste mensen waarschijnlijk niet zo'n groot rolmodel als bijvoorbeeld een nabije kennis, broer of vriend zou zijn, maar kan in theorie inderdaad kinderen beïnvloeden. Dat betekent echter niet dat ze massaal gaan roken, maar elk extra kind dat door Wilshire gaat roken is er 1 teveel.

Overigens is Mourinho natuurlijk wel weer aan het stoken, maar hij heeft hypocriet of niet een punt.

19 juli 2014 om 03:29

Precies, ben het met je eens. Snap trouwens sowieso niet waarom voetballers dit soort zaken doen. Je hebt de mazzel dat je aanleg hebt voor een vrij exclusief beroep, je hebt ongeveer tot je 35ste om alles uit je carriere te halen en dan ga je zaken doen die je lichaam/ prestatie ontegenzeggelijk negatief beinvloeden?! Ik snap dat niet, je kunt toch ook na je loopbaan verboskamppen, tijd zat, lijkt me.

19 juli 2014 om 20:57

Maar hij heeft geen voorbeeld functie zoals een voetballer dat heeft.
Staat dus compleet los hier van. Trainers worden niet zo aanbeden door kinderen zoals een voetballer. Maakt dus een beetje kansloze vergelijking

Het is niet zo dat kinderen mensen in het oog gaan prikken omdat Mourinho dat heeft gedaan nee, men gaat roken omdat ze hun voorbeeld, de voetballers, het zien doen.

Overigens wordt er wel een grote mug van dit probleem wordt gemaakt. Net alsof Wilshere dit heeft gewild? Er was weer een of andere papparazo, prof dan wel amateur, die het niet kon laten om een foto van hem te maken en het openbaar te gooien. Give them people some privacy, damn.

Ik heb ergens toch het idee dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Als mourinho nu de volwassen man uit gaat hangen en zeggen dat iemand anders zijn gedrag geen goed voorbeeld is voor kinderen.

Hij heeft gelijk hoor, begrijp me niet verkeerd. En hij zegt het eigenlijk perfect en op een hele volwassen en goede manier. Maar het zou sterker overkomen als iemand het zou zeggen die zelf een goed voorbeeld is. En dat beeld heb ik gewoonweg niet bij hem.
Al heeft hij hier volledig gelijk natuurlijk.

Waar gaat dit serieus over.. spelers als Stekelenburg en van Persie roken ook gewoon, sterker nog de helft van het Nederlands elftal rookt! staat er een voetballer rokend op een foto, krijgen we dit gezeik weer.

Nee Mourinho heeft gelijk.
Als voetballer heb je een voorbeeldfunctie naar je fans en jongeren toe.
Kinderen kijken tegen de ''grote'' Wilshere op, ik vind het niet meer dan terecht als ie op zn vingers getikt wordt.
Arsenal krijgt wel een briljant team zeg!

Sczeszny
Debuchy
Kocielny
Mertesacker
Monreal
Ramsey
Ozil
Arteta
Walcott
Sanchez
Podolski
18 juli 2014 om 23:34

Briljant? Ons team is totaal anders dan jouw opstelling hier. Gibbs op links ipv Monreal, Arteta wordt vervangen door Schneiderlin/khedira waarschijnlijk, Giroud diep en Sanchez op links.

19 juli 2014 om 00:10

Is Schneiderlin en/of Khedira al vastgelegd?
Nope.
Zolang er niks zeker is, blijven her geruchten.
Monreal is een goede voor de back.
Sánchez id een echte punt speler, zo speelde ie ook altijd bij Barca.

19 juli 2014 om 02:35

Sanchez in de spits bij Barca? Volgens mij hebben ze daar een ander mannetje lopen, iets van Messi ofzo...

Helemaal eens met Mourinho, roken moet je als topsporter gewoon niet (in het openbaar) doen.

Ben ik de enige die het op z'n zachtst gezegd een beetje 'apart' vind dat iemand die collega's in het oog prikt, collega's belachelijk maakt en datzelfde doet met scheidsrechters het gaat hebben over een voorbeeldfunctie?

Ah niet overdrijven. Het is niet alsof hij op het veld aan het roken is. Hij is op vakantie en doet niets illegaals. Voor de rest gaat het tussen hem en Wenger.

Eindelijk zegt Mourinho iets belangrijk. Gelijk heeft de Portugees wel

Waar hebben sommige hier het over? Dus omdat iemand zelf verkeerd gedrag vertoont, moet hij andermans verkeerde gedrag ook goedkeuren????
Hij heeft gewoon gelijk hoor, sommige geven dat alleen niet graag toe blijkbaar, omdat het om mourinho gaat..

19 juli 2014 om 09:29

" Dus omdat iemand zelf verkeerd gedrag vertoont, moet hij andermans verkeerde gedrag ook goedkeuren????"

Hypocrisie noemt men dat. Hypocrisie leidt tot afname van geloofwaardigheid en respekt. Hte wordt in het algemeen als nogal ongepast ervaren dat iemand die regelmatig onfatsoenlijk, onbeschoft en gewelddadig is, anderen wijst op hun tekortkomingen.

19 juli 2014 om 23:05

Dat het hypocriet is zal ik niet ontkennen, maar ik denk dat het eerder het geval was dat mourinho om z'n mening gevraagd werd i.p.v. dat hij uit zichzelf iemand op z'n gedrag wees.

20 juli 2014 om 00:06

Dus nu is Mourinho niet verantwoordelijk voor wat er uit zijn mond komt? Beetje vreemd. Als hij niks erover wil zeggen, moet hij zn kop houden toch? Als hij wel iets zegt, is hij daar verantwoordelijk voor.

Toe toch die jongens eigen leven

Onzin.. maak dan geen foto van hem terwijl hij rookt.. dat ze voorbeelden zijn ja.. ma om nu te zegge dat t door hem komt dat kindere zouden gaan roken is onzin.. want ze zien t vaak zat in t dagelijks leven..! Als je de straat op gaat in de familie op school.. enzovoorts.. jack moet hier gewoon doen wat ie zelf wil.. zolang ie maar presteerd op t veld.!

19 juli 2014 om 02:37

Precies, de foto is niet in het openbaar, dus eigenlijk had de fotograaf de les moeten worden gelezen door Mourinho, niet Wilshire die gewoon een sigaretje rookt in een privésituatie.

Wat een hoop onzin en luchtfietserij lees ik weer hier, ongelooflijk. Mourinho, hou toch eens op en houd je bezig met je eigen spelers, gevalletje interessantdoenerij.

En daar hebben we Mourinho weer. Dat overtrokken gemekker van hem is gewoon te bizar voor woorden. Iedereen weet tegenwoordig dat roken slecht is, en de meeste mensen roken ook gewoon niet. Zijn redenatie raakt echt kant noch wal. En daar komt nog bij dat dit in de privesfeer en niet midden op straat is. Wilshere kan er weinig aan doen dat hij zelfs als hij thuis aan het relaxen is nog steeds geschaduwd word door de paparazzi.

18 juli 2014 om 23:56

Hij heeft gewoon gelijk. Kinderen worden beinvloed door z'n idolen. En beter positief dan negatief. Wilshere kreeg een kans om topvoetballer te worden. Hij mag best een voorbeeldfunctie geven.

19 juli 2014 om 00:16

blink, dit is een foto van Wilshere in privesfeer, niet in het openbaar, en die foto is van bovenaf genomen. Dit is niet iets wat met voorbeeldfunctie te maken heeft. Sterker nog: De eerste vraag die bij mij opkomt is of een journalist dit wel kan en mag doen...

19 juli 2014 om 02:39

Nee, het gaat toch om de situatie waarin hij wordt gefotografeerd. Hij weet dat hij in het openbaar als voorbeeldfunctie door het leven gaat, maar als hij in privésfeer een sigaretje rookt (lees een trekje neemt van zijn vriend z'n sigaret) kan hem niks verwezen worden. Behalve dan dat het niet goed is voor hemzelf, maar dat is niet waar Mourinho op doelt.

Wilshere neem alsjeblieft een voorbeeld Sterling (dit jaar dan)

18 juli 2014 om 23:50

Moet hij ook 2 kinderen bij 2 verschillende vrouwen verwekken voor hij 18 is dan? Of gearresteerd worden voor vermeend mishandelen?

Een vinger in iemands oog steken is een lekkere voorbeeld voor de jeugd, he Mou?
Ik zou zeggen bemoei je met je eigen zaken en met je club en ga niet popie Jopie Doen.

Waar gaat het in deze wereld heen als je op je vakantie niet eens meer een sigaret en een biertje kunt drinken. Onder het motto van: 'voetballers hebben een voorbeeldfunctie'. Kijk als het nou tijdens een wedstrijd/training of bij het stadion is. Dan begrijp ik dat het een probleem is. Maar laat mensen prive gewoon doen wat ze willen doen.

En volgens mij hoor je kinderen juist op te voeden door ze te leren niet dingen over te nemen van anderen. In mijn ogen zorgt het niet showen van zulke foto's er juist voor dat kinderen willen roken, omdat je dan niet de discussie met een kind kan aangaan.

Iedere mensen weet dat Wilshere niet goed bezig is, maar Mourinho is de laatst persoon die hierover iets mag zeggen. Mourinho is de grootste kleuter die je maar kan bedenken in de voetbal wereld!

Ik blijf het onzin vinden... Ik ben niet begonnen met roken omdat ik (wereld)beroemde mensen heb zien roken... Ik ben zelfs niet gaan roken, omdat mensen om me heen rookte... Ik heb het ooit uit nieuwsgierigheid gedaan en op een bepaalde manier vond ik het bevredigend.. Maar dit vind ik zo'n zelfde discussie als het geweld van GTA vs real life... soort van omdat ik GTA speel krijg ik opeens de neiging om mensen te steken met een mes ofzo... Ik vind dat iig onzin... kijk ergens brengt het je wel op ideeën maar uiteindelijk maak JIJ Zelf de beslissing om iets te doen ja of nee. Ik zou echt niet opeens gaan roken, want Wilshere doet het...

En wat betreft het feit dat het Mourinho is die het zegt... een beetje hypocriet... dat zeker.

En over het feit dat er een foto is genomen van Wilshere die rookt... nu wil ik jullie allemaal vragen om eens goed naar die foto te kijken... Het ziet er namelijk naar uit dat hij in een privé zwembad zat en niet in een openbare gelegenheid... Als ik ergens kotsmisselijk van wordt in deze wereld is het de "paparazzi" wel. Het maakt hun niet uit waar en hoe, maar ze zullen en moeten mensen overal ter wereld lastigvallen en foto's maken, want de mensen willen het zogenaamd weten.... Het zal mijn een rot zorg wezen of Wilshere rookt of niet, zolang hij niet van binnen sterft door crack gebruik ofzo en hij gewoon blijft presteren op een voetbalveld... zie ik geen issue... als ik begin te constateren dat hij na 1 sprint buiten adem is, dan is het misschien handig om niet te roken ja.

Zeg het niet graag maar mourinho heeft hier wel gelijk.
maar waar ik me aan stoor waarom alle managers zich altijs bemoeien met andere spelers......
wenger heeft dat ook aan zich gaan praten over james rodriguez.....terwijl hij zelf het team nog niet klaar heeft voor komend seizoen.
haal james dan of zeg tegen de pers daar weet ik niks.

zorg eerst eens dat je eigen team helemaal klaar is voor het nieuwe seizoen en oordeel daarna over andere zaken zoals deze

Mourinho zegt dit alleen maar om Wenger voor te zijn ,
op de foto zie je dat hij niet de sigaret vast houdt,hij neemt een trekkie/hijsje van de sigaret die van zijn vriend is, zo wat!!
Sommige mensen nemen wel is op een verjaardag trekkie.hijsje van een joint betekend dat dan gelijk dat je blowt?
En Wilshere voorbeeld? Als het nou Messi is of Ronaldo of van Persie dan zeg ik oké het zou kunnen
,

Roken is zooooo Mourinho's uitspraken.

Waar zijn de ouders van de zogenaamde kinderen????
Die rol is belangrijker vind ik.
Neem suarez als rol model
doet het in een wedstrijd(en) die door miljoenen kinderen werd bekeken en niet op vakantie.
En wtf wat iemand in zijn prive tijd doet. als het opvalt(invloed heeft) komt dat tijdens de training wel naar voren. Mooi moment om het dan naar voren te halen en daar consequenties uit trekken en straffen.
En als Wilshere een rolmodel is, zijn we het allemaal denk ik........
Kijk maar uit met die stelling, straks verbied je eigen baas jou dat je niet meer door de week met je vrouw mag slapen

Hij is op vakantie, moet hij dan 24/7 op gaan letten op er geen papparazi is lijkt me toch niet laat hem lekker een peukie roken op vakantie snap de ophef niet hoor.

Bij dit soort gevallen vraag ik me eerder af of de media niet de schuldige is en niet de speler in kwestie.

Geweldig hier, haten op Mourinho. Arsenal-fans zijn weer jaloers met zo'n waardeloze ouwe zak als Wenger. Haten omdat iemand successen boekt, domste wat je kan doen.

Mourinho heeft hier gewoon gelijk. Haters gonna hate, niemand geeft om jullie, echt niemand. Mourinho is gewoon een baas die wat durft te zeggen, tenminste niet zo'n chagerijnige muis als die wenger die nooit zijn mond durft open te trekken.

19 juli 2014 om 02:43

Ben jij nou niet eigenlijk gewoon op Wenger aan het afgeven? Volgens mij ben jij dan dus ook een hater en om dan maar in jouw taal te spreken: 'haters gonna hate, niemand geeft om jullie, echt niemand."

20 juli 2014 om 00:40

oke

Mourinho heeft anzich gelijk. Maar dit klinkt raar omdat het vanuit zijn mond komt. Over voorbeeld functie gesproken. Mourinho staat bekend dat hij weinig respect toont aan zijn collega's. Vooral degene die minder succesvol zijn als hemzelf. Wenger is volgens Mourinho een expert in mislukking.
Een kleine kind zou dus denken, als je succesvol bent, mag je van alles zeggen en heb je het recht om jouw collega's de grond in te boren?!

Zo, hij is nog best slim ook. Waarom kan deze man niet altijd zo zijn. Goed verwoord, en denk ik het meeste effect.

Moet Wilshere toch lekker zelf weten. Als hij maar zorgt dat hij fit en heel blijft en belangrijk en beslissend voor Arsenal kan toch niemand er over zeuren? Kan hij er wat aan doen dat ie nog geen sigaret kan roken of wind kan laten en t staat in de tabloids enz. Laat hem lekker doen wat hij wil zo lang hij goed is in wat hij doet. En dat is hij zeker. Jammer dat hij vaak geblesseerd is, prachtige speler.

Veel belangrijker vind ik nog wat die 2 andere meisjes daar aan het doen zijn.

Dankzij Wilshere rook ik nu ook. Ik dacht dat het cool was om te roken, anders doet Wilshere dat toch niet? Ik wil net zo'n toffe peer zijn als hem!

Hypocriete vent. Laat hem zich lekker met Chelsea bezighouden.

Terry is een voorbeeld voor mij. Ik zal dus ook met de vriendin/vrouw van een teamgenoot gaan slapen omdat terry het ook heeft gedaan.

Kom op man kinderen gaan niet alleen roken omdat wilshere met een sigaret op de foto staat. Tenzij de kinderen in kwestie gewoon zo dom zijn als het achtereind van een varken.

Mourinho heeft helemaal gelijk.Als je als topvoetballer een sigaretje wil paffen,dan is daar niks mis mee.Zorg alleen dat je niet gefotografeerd wordt.Theo Janssen rookt ook als een asfaltfabriek maar hij zorgde er altijd voor dat niemand het zag.

Mourinho heeft helemaal gelijk.Als je als topvoetballer een sigaretje wil paffen,dan is daar niks mis mee.Zorg alleen dat je niet gefotografeerd wordt.Theo Janssen rookt ook als een asfaltfabriek maar hij zorgde er altijd voor dat niemand het zag.

Wat kan wilshere dit toch allemaal schelen, hij is een ander niks verplicht, mag doen wat hij wil, wij bepalen de norm..

Moeten we Wilshere gaan bekritiseren omdat hij een sigaret rookt of moeten wij die verschrikkelijke Engelse pers gaan bekritiseren omdat zij mensen geen mensen laten zijn?

Prachtig die Mourinho.! Even vuurtje opstoken. Ik kan nu al niet meer wachten op de start van het seizoen.

Och, Wilshere staat op een foto waar hij eventjes mag meegenieten van de sigaret van iemand anders. Natuurlijk begint iedereen weer hierover te janken omdat iedere profvoetballer de ideale schoonzoon hoort te zijn om de jeugd het goede voorbeeld te geven. Denken jullie nou serieus, dat kinderen beginnen met roken, omdat Wilshere het op een foto doet? Zelfs zonder zo'n foto gaan die roken hoor. Iets met kuddegedrag of groepsdruk.

En Mourinho is wel de laatste die hier zijn mond over mag opentrekken. Ga lekker mensen met een vinger in het oog steken ofzo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren