Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord schudt Lazio de hand voor 8 miljoen euro’

Laatste update:

Stefan de Vrij krijgt wellicht deze maand nog zijn gewenste transfer naar Lazio. De centrale verdediger van Feyenoord gaf de Italiaanse club al voor het begin van het WK 2014 zijn jawoord, maar in Rotterdam-Zuid was men niet voldoende geïmponeerd door het bod uit Rome. Naarmate De Vrij beter ging presteren in Brazilië dreef de Eredivisionist de prijs verder op. Een impasse leek aanstaande, maar volgens de Italiaanse media nadert er toch een akkoord tussen de twee clubs.

/

Lazio opende het bal met een bod van zes miljoen euro, maar dat schoof Feyenoord meteen van tafel. Stap voor stap verhoogde men de vraagprijs voor De Vrij naar tien à elf miljoen euro, maar mogelijk heeft men nu toch ingezien dat dat wat teveel van het goede is geweest. De vraagprijs is volgens Sky Italia gezakt naar negen miljoen euro, terwijl Lazio inmiddels zover is dat er zeven miljoen euro is geboden voor De Vrij.

Een akkoord lijkt niet meer lang uit te zullen blijven: vermoedelijk vinden de clubs elkaar halverwege in een bedrag van acht miljoen euro. Omdat De Vrij nog maar een jaar vastligt in De Kuip, niet bij wil tekenen en zelf al rond is met de Romeinen, lijkt het de beste oplossing voor Feyenoord om niet te hoog in de boom te blijven zitten. De club verkocht Graziano Pellè (circa 8 miljoen), Daryl Janmaat (7,5 miljoen) en Bruno Martins Indi (7,7 miljoen) al aan Southampton, Newcastle United en FC Porto.

Stefan de Vrij nu voor 8 miljoen euro verkopen is de beste oplossing voor Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben bang dat dit een lastig seizoen wordt voor Feyenoord. Ben bang dat ze dit niet op gaan vangen.

18 juli 2014 om 18:33

Dit is ook bijna onmogelijk op te vangen. Het halve team vertrekt. Feyenoord moet nu gewoon even blij zijn dat ze uit de financiële shit zijn en dan komen de sportieve prestaties misschien vanzelf wel weer.

18 juli 2014 om 18:39

Juist , geen woord aan gelogen.
Het is maar afwachten welke versterkingen V.Geel uit de hoge hoed tovert maar zelfs als er mooie aankopen bijkomen moet er eerst weer een team gesmeed worden.
Het is jammer maar denk dat we dit seizoen niet teveel moeten verwachten.

18 juli 2014 om 18:59

Vind het wel heel matig onderhandeld dit. Uiteraard snap ik dat de financiele belangen erg belangrijk zijn, momenteel. Echter laat je een speler die zo'n WK - en gewoon tot beste verdediger is verkozen - toch niet voor een habbekrats gaan. Zeer, zeer spijtig om te zien dit.

18 juli 2014 om 19:12

Ben jij nou zo dom? De vrij heeft een eenjarig contract, zal anders volgend jaar transfervrij vertrekken. Dan is 8 mil. Een prima prijs.

18 juli 2014 om 19:21

Waarom gelijk, aankomen met je "ben je nou zo dom?". Spelers bij Ajax gaan zonder enige indruk op een WK gemaakt te hebben, met een jarig contract voor 12 a 15 miljoen de deur uit. Allicht ben je zelf een beetje dom. Een een jarig contract zegt geen drol, die kan je immers altijd met wederzijdse goedkeuring openbreken. Zoals Erikssen dat bij Ajax wilde doen, en ik had de Vrij dat ook wel zien doen. Het is gewoon matig onderhandeld, een kleine twee a drie miljoen had er zeker bijgesprokkeld kunnen worden.

18 juli 2014 om 19:24

Dan ben ik ook maar dom.
8 miljoen voor de beste verdediger van het wk is veel te weinig. Ajax wil al tussen de 7 en 8 miljoen hebben voor bankzitter Sigthorsson en die heeft ook nog maar een contract voor een jaar.
Van Geel is bij alle transfers veel te gul geweest. Feyenoord vind ik een geweldige club, maar van Geel is Feyenoord-onwaardig! Ook het vastleggen van vervangers laat veel te lang op zich wachten want dat deze spelers weg zouden gaan was maanden geleden al duidelijk.

18 juli 2014 om 19:35

Feyenoord kan gewoon niet te hoog inzetten anders zegt Lazio ook ja bekijk het maar we halen hem volgend jaar wel gratis op.

8 miljoen is gewoon een prima prijs voor een spelers met een één jarig contract hoor. De Vrij is een talent en heeft een uitstekende WK gespeeld, maar we moeten niet ineens gaan doen als of hij 's werelds nieuwe supertalent is. Een half jaar geleden werd hij nog helemaal de grond in geboord. 8 miljoen is gewoon een goed bedrag.

18 juli 2014 om 19:41

Je hebt helemaal gelijk, maar vergeet niet dat De Vrij zelf ook graag naar Lazio toe wil. Als hij dat wil moet Feyenoord daar rekening mee houden, Lazio heeft misschien niet genoeg geld om 10 of 12 miljoen te betalen. Het is goed van de club om misschien 1 of 2 miljoen minder te vangen en deze jongen zijn zin te geven, Lazio is ook een mooie club voor hem.

Samengevat: Goed dat Feyenoord niet alleen in eigenbelang handelt.

18 juli 2014 om 19:54

@schavuitje
ja, maar Feyenoord kan maar tussen de 25 en 50% van dit bedrag herinvesteren in zijn vervanger ( transfersom plus salaris) . Wat haal je daar nu werkelijk voor terug? Leuk, die liefdadigheid maar je koopt er zelf zo weinig voor.

18 juli 2014 om 20:00

volledig mee eens! Belachelijk eigenlijk in verhouding met sommige buitenlandse spelers die voor een veelvoud worden verkocht! Beste verdediger WK en nog zo jong! Had zeker 15 miljoen moeten opbrengen.
Zo gaat het denk ik elk jaar voortaan. Goede jeugdopleiding, 2 jaartjes meedoen met het eerste en hoppa naar het grote geld.
Zal een toevalstreffer zijn als ze met de top 3 in NL kunnen meedoen, laat staan internationaal. Echt jammer, maar helaas........

18 juli 2014 om 20:10

Al die jongens van Ajax zeiden ook wij tekenen bij,mwant Ajax mag aan ons verdienen, bij Feyenoord zeggen de spelers of je accepteert of ik blijf een jaar en ga gratis!

18 juli 2014 om 20:22

Dat is waar, maar ik denk dat onderhandelen niet de sterkste kant is van Dhr. Van Geel... Soms vraag ik me af wat wel zijn goede kanten zijn....

Als De Vrij uitsluitend naar Lazio wil en Lazio wil niet meer betalen, dan zit je dus mooi klem met dat 1jarige contract want dan gaat hij volgend jaar voor niets weg.

18 juli 2014 om 20:55

Hoe komt het sportieve succes misschien van zelf? Alle sterkhouders zijn weg.

18 juli 2014 om 21:00

@kwandak

Daarmee bedoel ik meer op lange termijn. Natuurlijk gaat het niet vanzelf, maar uiteraard zullen er in de loop der jaren steeds nieuwe sterkhouders komen. Zolang ze het vertrek maar goed op kunnen vangen, is er een kans dat het succes weer komt.

18 juli 2014 om 21:01

Als hij dan voor niks gaat dan is dat maar zo. Er is geen enkele financiele noodzaak meer om te verkopen nu. Als Feyenoord kampioen wordt me de Vrij is het die 8 miljoen meer dan waard geweest.

18 juli 2014 om 21:13

Dan wel, maar De Vrij is toch geen garantie tot het kampioenschap? Dat was hij vorig seizoen al niet met Janmaat, Indi, Pelle en de rest. Dus waarom nu wel?

18 juli 2014 om 21:53

Die garantie is er nooit, maar een verdediging met Boulahrouz, de Vrij, Mathijsen, en Kongolo zie ik wel zitten.

18 juli 2014 om 22:11

Dat zou prima zijn inderdaad.

19 juli 2014 om 00:17

Vele vergeten dat stefan de vrij al 2 x (!) zn contract heeft verlengd voor ons. Ook daarom wordt hem deze stap gegund!

19 juli 2014 om 00:45

Ben jij nou zo dom? Volgens mij is er maar 1 iemand dom en dat ben jij. Jij bent één van de velen nederlanders die niet begrijpen hoe veel je voor een speler kan krijgen. Altijd dat gedoe over een 1 jarig contract, het gaat er om dat Stefan de Vrij eigendom is van feyenoord en dat een andere club hem wilt hebben. Hij is 22 jaar beste verdediger van het WK. Dus zijn er ongetwijfeld veel clubs die hem willen hebben. Vraag je 25 zullen ze beginnen met bieden bij 18. Vraag je zoals stomme mensen als jij 10 krijg je 8. Alsof een topclub niet meer 20 miljoen overheeft voor de beste verdediger van het WK? Bijv Bruno Martins Indi is gekocht voor 8 over twee jaar vragen de portugezen de transferclausule van 40 miljoen, omdat zij wel goede onderhandelaars zijn. Mensen die de spelersmarkt begrijpen. Niet zulke domme mensen als jij.

19 juli 2014 om 20:46

Waarom gelijk verglijken met Ajax ? Ajax speelt europa wij niet daardoor is de waarde al gelijk wat meer . En die 1 jarig contract zegt ze keer wel wat

18 juli 2014 om 18:40

Beetje hetzelfde verhaal als bij PSV vorig seizoen. Bijna alle sterkhouders zijn vertrokken. En paar aankopen doen en wat jeugd door laten stromen en het komt wel goed

18 juli 2014 om 18:46

Is het bij psv goed gekomen dan?

Van beek als vervanger voor Janmaat.
Kongolo als vervanger voor de Vrij

18 juli 2014 om 19:03

En voor Janmaat en BMI?

18 juli 2014 om 19:12

kerwinc1

Noem jij een 4e plek slecht dan voor een club dat haast een geheel nieuw team had staan op een enkeling na..

18 juli 2014 om 19:38

Mwa PSV had ook nog de pech dat de paar spelers die wel ervaring hadden ook nog met blessures te maken hadden. Denk aan Wijnaldum, Park en Schaars, Bovendien denk ik dat Feyenoord niet ontevreden mag zijn als ze komend seizoen 4de worden hoor. Het had afgelopen seizoen moet gebeuren. Het vertek van Janmaat, de Vrij, BMI én Pellé kun je echt niet zomaar opvangen hoor.

18 juli 2014 om 19:54

Inderdaad Wijnaldum, Narsingh, Park en Schaars waren allen een tijde geblesseerd. Zelfs Zoet was er een tijde uit. Iedereen in het team was geblesseerd geweest behalve Depay als 't goed is.

En dan nog te bedenken dat spelers als Mertens, Strootman, Lens etc waren vertrokken.

Ik zeg toch ook niet dat ze hun met gemak kunnen vervangen.. Wat gerichte aankopen doen plus wat jeugd door laten stromen en het komt wel goed op den duur.

18 juli 2014 om 18:50

in de eredivisie speel je automatisch top 3 als je met bepaald budget kan spelen en voor bepaalde miljoenen spelers kan halen

de kleinere clubs hebben moeite om de balans positief te houden laat staan zich te versterken op een wijze waarmee je ff top 3 speelt. Clubs als Groningen, AZ, Heerenveen, Utrecht , ADO kunnen geen top 3 spelen, hooguit 1 van hen bij juiste vorm en weinig blessures kan een seizoen een x top 5 spelen indien 1 vd top 5 clubs echt minder draait.

Feyenoord, PSV , Ajax, Vitesse en Twente kunnen met hun sterkere selecties top 5 spelen terwijl Twente en Vitesse ook niet sterker worden eerder zwakker dus dan zit Feyenoord al snel nog steeds in de top 3 als ze voor 10-15 miljoen spelers kunnen halen en een goede coach wat Rutte is.

Hooguit Ajax en PSV kunnen boven ze eindigen en dat zal voor PSV ook nog een hels karwei zijn

18 juli 2014 om 19:20

Moet niet gekker worden clubs als Heerenveen, Groningen, Twente en AZ in het rijtje bij Utreacht enado zetten, waan van dag.

18 juli 2014 om 19:21

Met alle respect, maar waar maak je uit dat Vitesse en Twente zwakker wordt? ? Ik denk dat ze beide beter zullen zijn, vitesse mist alleen van Aanholt, Havenaar, en Atsu. Alleen Atsu was een echte meerwaarde. Daarnaast zal vitesse naast olyink, kruiswijk en wallace nog wel een speler of 3 erbij krijgen. Onder andere Pasalic, en bamford worden genoemd als mogelijke Chelsea huurlingen. Dan wordt je er niet zwakker maar veel sterker op. Ook Twente verliest alleen Tadic, maar heeft al een vervanger, heeft lachman en zijn de jonge jongens een stuk rijper. Verwacht psv en Ajax als favorieten en daaronder fey, twe en Vit.

18 juli 2014 om 19:26

ADO vorig jaar linkerrijtje dit jaar ook en ze hebben zich versterkt en krijgen nu ook Chinese investeerder

de feiten liegen niet en dat zeg ik waarvan velen zeggen dat ik anti ADO ben

ps Twente zette ik in het rijtje Psv, Ajax, Feyenoord en Vitesse

daarachter is het al jaren een groep clubs als AZ Heerenveen, Utrecht, Groningen ADO en soms een Heracles

AZ vorig seizoen 8e en het seizoen daarvoor 10e met betere selecties en trainers,

ADO vorig seizoen 9e en seizoen daarvoor 9e en die hebben zich versterkt

Bij voetbal gaat het om nu en toekomst

Wat AZ 5 jaar geleden deed en stond zegt voor het huidige AZ niets, die begrotingen, selecties, concurrentie, etc waren toen heel anders.

18 juli 2014 om 19:35

Twente is Tadic kwijt om te beginnen weet je hoe belangrijk ie was met goals, assists , inzicht, zijn vervanger kan dat nooit op dat niveau
verder vertrokken bij Twente: Rosales, Roseler, Djoveric, Pelepussy

nieuw Lachman en Kusk

Bij Vitesse wat al laag eindigde, steeds onrust is zijn vertrokken:
Atsu, Piazon, Meerits, Havenaar en v Aanholt, verder Janssen gestopt, speelde vorig jaar nog best wat wedstrijden

beide zijn in ieder geval niet sterker geworden en ook nog best wat onrust door financieen (twente) of machtstrijd/handelshuis, steeds wisselende eigenaren en belangen en teams bij Vitesse

kortom van Twente en Vitesse kan geen aanval op de CL plaatsen is top2 kunnen worden verwacht

nu vastgelegd zijn Kruiswijk, Pedersen terug van verhuur, Oliyinyk en Wallace

18 juli 2014 om 19:03

Kwaliteit is opgezogen in Rotterdam. Iedereen gaat zien dat ze het moeilijk gaan krijgen.

18 juli 2014 om 19:36

denk dat het juist goed kan uitpakken voor Feyenoord, Koeman weg, niet te afhankelijk van een spits, het team moet nu laten zien, paar gerichte aankopen, overbodige spelers zien kwijt te raken zoals W. Verhoek, Goosens

geen verwachtingen, nieuw talent wat zich kan ontwikkelen en een trainer die spelers beter kan maken

18 juli 2014 om 19:19

Wat een domme stap van De Vrij, Lazio is geen mooie club en de Italiaanse comp is ook niks aan, hij had veel beter kunnen krijgen en Feyenoord had meer geld kunnen hebben als ze iets meer geduld hadden gehad.

18 juli 2014 om 19:38

geen domme stap er waren geen andere clubs dus hij kan eindelijk weg uit Nederland waar ze altijd op hem liepen te fitten waar ie niet voor een prijs kon spelen en maar maar ton salaris had, nu in de zon miljoenen verdienen, mwah....

18 juli 2014 om 19:40

Dat weet ik zo net niet. Omdat hij nog maar een jaar onder contract staat en clubs weten dat hij niet wil bijtekenen wachten ze er natuurlijk op dat hij gratis opgepikt kan worden. Zo is het ongeveer gegaan met Afellay, maar die ging alsnog in de winterstop weg voor heel weinig.

18 juli 2014 om 20:07

Hij gaat daar waarschijnlijk gewoon twee jaar spelen en dan alsnog naar Engeland of Duitsland.

18 juli 2014 om 20:30

Lazio geen mooie club en Italie niks aan? Dat jij dat vindt betekent natuurlijk niet dat De Vrij dat ook vindt. En terecht, Lazio is een grote club met een prachtige historie. Er hebben geweldige spelers gespeeld en als je bekijkt dat bijv een Klose daar vorig seizoen rondliep..prachtig toch? Italie niks aan? Spelen tegen Milan, Juve, Inter, Roma, Fiorentina and so on and so on dat zijn toch geweldige wedstrijden? Ik snao dat mensen andere competities mooier vinden maar dat doet niets af aan de pracht van de serie A.

18 juli 2014 om 21:57

Mooie club? Wie wil er nu spelen voor die nazi-supporters?
De Italiaanse competitie is de laatste jaren echt rauw geworden. Veel anti-voetbal, lege stadions, corruptie en veel supportersgeweld. De romantiek van het tijdperk van Basten, Gullit en Rijkaard is er al lang niet meer.

19 juli 2014 om 07:02

Mwuah dus als een club een rijke historie heeft maar nu landelijk en Europees geen rol van betekenis heeft dan is dat een leuke club om te gaan voetballen ???

Ik vind de Italiaanse comp de minst mooie comp van de grote 4 en er word behoorlijk verdedigend gevoetbald door grotendeels van de clubs.

Ik blijf er bij dat er betere en mooiere clubs hadden gemeld als Feyenoord en De Vrij meer geduld hadden gehad.

Maar goed het is zijn carriere dus als hij het wel ziet zitten wie ben ik om dat tegen te houden.

Prima deal, alleen de Vraag of de vrij veel gaat spelen bij lazio

18 juli 2014 om 18:33

Weer 'zo weinig' geld. Als hij Engels was kregen ze er 25 mil voor

18 juli 2014 om 18:36

Hij ligt maar een jaar vast. Voor Kroos werd 25 tot 30 miljoen betaald, echter is hij een bepalende speler op het middenveld van de wereldkampioen en Duits kampioen. Tevens was hij al CL winnaar. 8 miljoen is gewoon een prima bedrag voor de Vrij.
De enige vraag is of Lazio de juiste keuze voor hem is. Ik had hem eerder naar de PL zien gaan.

18 juli 2014 om 18:39

Lazio vind ik echt niet bij de Vrij passen, hij kon makkelijk een sub-top in Engeland aan als Everton of Sunderland.

18 juli 2014 om 18:45

Als hij met Feyenoord CL gespeeld had dan hadden ze er denk ik wel 12 tot 15 voor gevangen.
Leuke transfer voor hem maar ik vind dat hij een betere club had kunnen krijgen.

18 juli 2014 om 18:52

Maar lazio speelt Europees voetbal en als je "die hard" verdediger wil worden is de serie A place to be.
Serie A wordt verdedigen Serieus genomen waardoor bijna goede verdedigers uit de serie A komen/kwamen. Ook uit de BPL natuurlijk

18 juli 2014 om 18:53

we zijn geen engeland dus het is niet weinig, beste speler vd eredivisie tadic is voor 12 of zoiets verkocht?

dus dat zijn de prijzen voor eredivisie spelers want hun salaris wat lager is dan in buitenland tellt ook mee voor transferwaarde

18 juli 2014 om 18:57

@vayne09:

Sunderland is totaal geen subtop. Die moeten ook aankomend seizoen in eerste instantie maar weer zien te overleven.

18 juli 2014 om 19:24

Sunderland mijn clubbie in Engeland subtop noemen whahaha dat zouden ze graag willen.

19 juli 2014 om 01:12

Voor Tadic heeft FC Twente 13 miljoen Pond gekregen dat komt neer op 14 á 15 miljoen euro

En maar zeggen dat ze 12 willen echt volhouden doen ze niet

18 juli 2014 om 18:34

Inderdaad dit valt me echt tegen van Feyenoord.

18 juli 2014 om 19:04

Er is nog helemaal niets officieel. De Italiaanse media lopen al weken te stoken joh.

18 juli 2014 om 18:38

Geloof maar dat Mr. Van Geel er voor zorgt dat zijn duurste speler ook als duurste wordt verkocht. Ik denk dat ie zelfs nog een jaar blijft want hij heeft echt niks te zoeken bij met alle respect Lazio.

18 juli 2014 om 18:41

Blijft? Hij wilt naar Lazio.

18 juli 2014 om 18:53

Aan de drugs ofzo? Lazio is ten eerste een prima stap opwaarts voor de Vrij en die laten die jongen echt geen jaar nog in Rotterdam want dan hadden ze hem wel extra salaris geboden en hem transfervrij opgehaald volgend seizoen.

18 juli 2014 om 18:49

Dit komt van sky sport italia waarin ze zeggen dat ze aankomende zondag de deal rond zouden maken. Ik moet het nog zien het lijkt me sterk dat ze tijdens de opendag dit gaan regelen. Daarbij komt dat ik niet weet hoe betrouwbaar deze krant is, laten we gewoon even afwachten wat er gebeurd.

18 juli 2014 om 18:53

Sky Sport is geen krant he, dat is een enorme internationale tv zender. Sky Sport Italia is daar maar 1 van de vele onderdelen van.

18 juli 2014 om 19:15

Ook goed, maar dat veranderd niets aan hoe ik erover denk hahha

18 juli 2014 om 19:17

Feyenoord heeft ze gematst.

Prima prijsje voor De Vrij. Heeft het goed gedaan op het WK en met nog 1 jaar contract denk ik niet dat er veel meer uit te halen viel voor Feyenoord. Zeker omdat De Vrij een goede speler is, maar ik zie in hem geen toekomstig wereldtopper.

18 juli 2014 om 18:35

Ik zie in de Vrij juist wel een wereldtopper. Is rustig aan de bal, heeft een goede paas en durft waar nodig risico te nemen.

18 juli 2014 om 18:42

Wat je zegt over De Vrij kan ik me grotendeels in vinden, al vind ik zijn pass niet uitzonderlijk. Echter, dit zijn eigenschappen die veel meer verdedigers bezitten. Veltman bijvoorbeeld ook, en ook Moisander bezit deze eigenschappen. Ik vind het dus niet heel speciaal wat De Vrij laat zien. Daarnaast mag hij nog wel werken aan zijn verdedigende kwaliteiten, maar dat kan uiteraard heel goed in Italië, dus hij heeft in ieder geval wel de mogelijkheid om zichzelf daar te ontwikkelen.

18 juli 2014 om 18:51

Zijn pass niet uitzonderlijk?? Hij legt hem zo op je stropdas over dd hele. Je moet hem toch maar wat meer in de gaten houden, dit is juist 1 van zijn sterke punten.

18 juli 2014 om 18:54

Opbouwende kwaliteiten zijn dat, waar er bij een verdediger toch vooral word gekeken naar puur verdedigende kwaliteiten. In ieder geval, in het topvoetbal.

18 juli 2014 om 18:55

Natuurlijk is het niet bijzonder als je het vergelijkt met spelers uit Nederland. Echter, de voetballende mogelijkheden van onze spelers zijn ook veel beter dan die uit het buitenland. Als de Vrij blijft spelen en zich ontwikkelen als hij deed op het WK kan hij zeker een wereldtopper worden, helemaal door zijn voetballende kwaliteiten.

18 juli 2014 om 19:02

Een wereldtopper in spe inderdaad. Hij heeft al op het toernooi laten zien de beste verdediger te zijn van het WK en heeft alles wat nodig is om worldclass te worden.

18 juli 2014 om 20:10

veltman en moisander zijn aardige voetballers maar duidelijk een maatje kleiner. 5 miljoen waard zo ongeveer. de Vrij minimaal 10-12 miljoen.

18 juli 2014 om 20:52

@fr1963

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Over Veltman heb je op dit moment nog gelijk, maar als hij de foutjes uit zijn spel weet te halen is hij beter dan De Vrij. Van Moisander vind ik dat hij beter is dan De Vrij, maar die heeft natuurlijk ook enkele jaartjes meer ervaring. Uiteraard is het niet vreemd dat wij hier verschillende meningen over hebben, maar je maakt mij niet wijs dat het verschil tussen De Vrij en Moisander/veltman 5 tot 7 miljoen is. Dat is echt overdreven.

18 juli 2014 om 21:21

' Over Veltman heb je op dit moment nog gelijk, maar als hij de foutjes uit zijn spel weet te halen is hij beter dan De Vrij.'

Ten eerste, waar baseer je dat op? Ik kan eigenlijk geen voetbalinhoudelijke reden bedenken waarom Veltman beter zou worden dan De Vrij. Vind De Vrij een heel stuk completer.

En ten tweede, als Veltman de foutjes eruit haalt kan het misschien wat worden ja. Probleem is dat hij sinds de winterstop (bijna) elke wedstrijd wel een redelijk grote fout maakt die kan leiden tot tegendoelpunten. Oftewel: hij moet er heel veel foutjes uithalen.

Nee, ik snap dat hele gedoe rond Veltman niet. Toen die doorbrak heeft ie inderdaad een goede periode gehad van circa 3 weken ofzo, maar vooral na de winter zie ik een verdediger met een behoorlijke inspeelpass en ook best wat potentie, maar van iemand die zo ongelooflijk veel fouten maakt vraag ik me echt af of die het ooit gaat redden in de top. Ook is ie aan de kleine kant. Nee, wat mij betreft heeft De Vrij een stuk meer potentie. Veel stabieler ook.

19 juli 2014 om 00:04

Vergeet niet dat De Vrij ook die periode heeft gehad waarin hij regelmatig een fouten maakte, zoals heel veel jonge verdedigers. Maar vooral op het gebied van spelinzicht vind ik Veltman al veel verder dan de Vrij. Hij verliest alleen af en toe zijn concentratie en als hij die 90 minuten kan vasthouden is het een geweldige verdediger.

18 juli 2014 om 18:41

Hij kan makkelijk voor 10 miljoen verkocht worden gezien zijn kwaliteiten. Daarnaast betwijfel ik of Lazio een goede stap is. Ik denk dat hij beter naar een iets grotere club had gekund na zijn prestaties op het WK. Hij leert nu echter wel het harde verdedigen als een Italiaan.

18 juli 2014 om 18:45

8 Miljoen zou schandalig weinig zijn voor De Vrij na zijn geweldige WK. Dat zou zelfs minder zijn dan Ajax voor de Jong kreeg die een jaar lang geen bal geraakt heeft.

Feyenoord moet gewoon wachten. Er komt nog wel een club die veel meer wil betalen.

18 juli 2014 om 18:53

Vind ik ook. Kijk ook naar die enner Valencia die al 18 miljoen kost. En david luiz die minder was op het WK dan de vrij. We mogen wel wat hoger van de toren blazen, wat mij betreft had de vrij 20 miljoen gekost

18 juli 2014 om 18:54

Aan de andere kant hij tekende als eerste bij toen het slecht ging, misschien gunt feyenoord hem deze transfer?? Laten we nu gewoon afwachten, deze krant zegt nl ook dat ze dit zondag gaan rond krijgen......tijdens de opendag?? Eerst zien dan oordelen

18 juli 2014 om 18:57

@fr12legioen,

Vergeet niet dat De Jong in de jaren voordat hij geblesseerd raakte al veel heeft laten zien. Daarnaast is De Jong een middenvelder/aanvaller en was hij aanvoerder van Ajax. Dit zijn dus 2 verschillende situaties die eigenlijk niet te vergelijken zijn.

Als je dan toch wilt vergelijken, kun je hem beter vergelijken met Vertonghen. Maar Vertonghen was destijds toch echt wel een stap verder dan De Vrij en die heeft geloof ik 12 miljoen opgebracht of iets dergelijks. Dus als je dat vergelijkt is 8 miljoen nog niet zo vreemd.

18 juli 2014 om 19:05

De Jong is geen verdedigers, verdedigers brengen minder op

De Jong heeft meerdere seizoenen goed gedraaid en is meerdere keren landskampioen geworden

De Vrij nog nooit landskampioen, 2 leuke seizoenen met een goed WK, dat is het en nog een 1 jarig contract

Vertonghen van Ajax die veel beter was, meer seizoenen nationaal en internationaal gepresteerd had leverde rond de 8-9 miljoen op dus 8 ,miljoen is voor de Vrij een topprijs!

18 juli 2014 om 19:31

@mols1970

Was Vertonghen ook beste verdediger op een WK op 22 jarige leeftijd dan?

18 juli 2014 om 19:38

Wel of geen kampioen worden is een onzinargument, want het gaat om een individuele speler. Vertonghen was misschien wel verder, maar ook 2/3 jaar ouder en zonder Ek/wk ervaring. Hij leverde geloof ik 12 miljoen op. Bovendien zijn de bedragen die de laatste jaren betaald worden weer verder opgelopen.

De Vrij is 22 en heeft al 153 wedstrijden voor Feyenoord gespeeld en 19 voor Oranje. Hij heeft nu getoond wat hij kan op het hoogste niveau dat er in de voetbalwereld bestaat. De hele voetbalwereld heeft gezien dat hij bijvoorbeeld in de halve finale tegen Argentinië en de troostfinale tegen Brazilië een van de beste spelers op het veld was. Voor het WK zou 8 Miljoen een mooi bedrag zijn, nu is het wisselgeld.

Ik geloof de Italiaanse kranten niet. Feyenoord en Lazio zouden voor het WK ook al rond zijn volgend de Italiaanse media. Feyenoord gaat gewoon wachten op een hoger bedrag denk ik.

18 juli 2014 om 19:39

nee maar dat bepaalt de markt waarde ook niet

men kijkt naar meer wedstrijden niet een paar wedstrijden...

of is een speler die op een WK ff goed speelt opeens een wereldtopper als ie daarvoor niets bijzonders heeft gepresteerd?

18 juli 2014 om 19:43

Ik denk dat de Vrij veel meer voor Feyenoord op had moeten brengen. Voor het WK zou 8M een mooi bedrag zijn geweest, maar na zijn vertoning op het afgelopen WK is dat bedrag echt een aanfluiting. Hierdoor blijven we maar doorgaan met transferbedragen van eredivisie spelers naar buitenlandse competities, die gewoon veel hoger zouden moeten zijn.

Verthongen heeft echt geen 8-9M opgeleverd voor Ajax. Dat was als ik het goed heb 12m. Ik geloof dat je in de war bent met Toby die wel 8-9M heeft opgeleverd.

18 juli 2014 om 20:11

Ajax heeft om eerlijk te zijn als talentenfabriek internationaal van oudsher meer naam. Daarnaast spelen vier kampioenschappen op rij en champions league-ervaring ook een rol denk ik. Als Feyenoord op deze voet verder gaat en met eigen jeugd goed presteert worden die bedragen echter vanzelf wel hoger.

18 juli 2014 om 22:06

@falcao,
De jeugdopleiding van Feyenoord is de afgelopen weken wereldberoemd geworden. Zelfs in Amerikaanse kranten schreven ze erover. Een hoger podium dan het wk is er niet dus die bedragen mogen nu ook wel al een stuk hoger zijn.

18 juli 2014 om 23:34

Bij de Jong gaat het niet over afgelopen seizoen Harry..beetje lezen.
Newcastle wilde de Jong 2 jaar geleden al hebben..Overigens is 8 miljoen voor iemand met 1 jaar contract nog een prima bedrag! Had het wel leuker gevonden als die naar van Gaal had gegaan..

Een mooi bedrag voor Feijenoord, veel succes stefan.

8 miljoen zou ik nu echt niet doen, als beste speler op het WK en er zijn al 3 spelers weg.. gewoon meer vragen dus

Pats, bijna een kleine 32 miljoen euro binnen in Rotterdam!

18 juli 2014 om 19:21

Pats, volgend jaar het linkerrijtje....

18 juli 2014 om 20:14

Dat zeiden ze drie jaar geleden ook. En wat hebben we gezien. Tweede, derde en tweede. Andere spelers en talenten zullen opstaan. Daarnaast geeft de verbeterde financiële positie rust in de organisatie. Feyenoord moet gewoon doorgaan vol op de jeugd in te zetten.

Dit gaat al een maand zo en telkens komen er berichten uit Italië. Ik denk zelf nog steeds dat De Vrij naar Man United gaat.

Ongelofelijk als dit waar zou zijn... zou heel slecht voor de Eredivisie zijn. 8 miljoen is echt veel te weinig. Had minimaal 15 miljoen moeten zijn. Een groot talent die in de halve finale van een WK stond, een toernooi waar hij één van de beste verdedigers was. En dat soort jongens zijn hier in Nederland voor 8 miljoen op te halen. Het is hier uitverkoop in Nederland, roof ons maar leeg!!!!

Ik hoop dat dit bericht nog een update krijgt met de ontkenning van Van Geel...

18 juli 2014 om 18:48

Moet iemand je er nu echt op wijzen dat hij nog maar een éénjarig contract had? Zucht.

18 juli 2014 om 19:03

Hou eens op met dat 'zucht', alsof je de wijsheid in pacht hebt... Hinderlijk.

Ik weet dat hij nog een eenjarig contract heeft, maar het zijn wel 'onze' zelfopgeleide Nederlandse jongens, he. Daar mogen we best wat meer voor vragen. We moeten brutaal een voorbeeld nemen aan Engeland. Bij spelers als Eriksen en Verthongen (lees: buitenlandse talenten in Nederland) moeten we niet al te moeilijk doen bij de transfer, want dan hou je de Eredivisie interessant voor buitenlandse talenten om naar toe te komen. Maar onze eigen talenten mag je 'als Nederland' best wat meer voor vragen, naar mijn mening.

18 juli 2014 om 19:06

er werd ook meer gevraagd maar dat wil dus niemand betalen

18 juli 2014 om 21:20

@ Filmfreak

Je kunt woorden er aan vuil maken tot je een ons weegt, maar een éénjarig contract is gewoon een stuk minder waard dan een driejarig contract, klaar. Ik ben het helemaal met je eens dat we voortaan brutaler moeten zijn en meer vragen, maar dat gevoel bekruipt me niet bij dit specifieke geval, snapje.

18 juli 2014 om 18:50

Ik hoop ook niet dat dit waar is....

Het is Lazio en als ze een akkoord met Lazio hebben, ja dan zal het niet veel hoger zijn dan 8 miljoen, want die hebben zelf ook geen cent te makken. Vraag me af waarom de andere clubs in bvb Engeland lopen te slapen. Is een De Vrij nou echt zoveel slechter dan wat er bij Liverpool rondloopt? De Vrij zou zich binnen notime in de basis spelen ten koste van die Skrtel.

Of in Spanje..... Hallo Barcelona?! Willen jullie niet een goedkope talentvolle verdediger? Voor 12 miljoen op te halen uit Rdam. De Vrij heeft alles in zich om een Barcelona speler te worden. Het lijkt dat zulke clubs alleen naar spelers kijken uit hun eigen competitie. In NL hebben we vaak genoeg bewezen dat we enorm goed zijn in opleiden. Suarez speelt nu dus bij Barcelona voor ongeveer 80 miljoen. Dat kon dus ook 4x minder zijn....als ze wat hadden opgelet.

18 juli 2014 om 18:59

Haha Jezus begin dit seizoen werd De Vrij nog (terecht) elke week verrot gescholden in De Kuip en nu is hij ineens beter Skrtel? Laten we nou ook niet gaan overdrijven. En dat zegt iemand die een jaar lang in De Kuip met een De Vrij shirt zat.

18 juli 2014 om 19:03

8 miljoen is de hoofdprijs als je naar eerdere transfers kijkt vanuit de eredivisie met betere verdedigers

18 juli 2014 om 19:07

Dus? Markten zijn onstabiel en kunnen fluctueren. Kijk maar naar Shaw. Daar wordt 40 miljoen voor betaald en gelijk stijgen de prijzen voor jonge Engelse backs de pan uit. Als we een speler als De Vrij nu verkopen voor 15 miljoen, zetten we de standaard hoger voor de toekomst. Met prijzen als 8 miljoen conformeren we alleen maar aan het beeld dat er van ons heerst en zullen we stil staan. En stil staan is achteruitgang.

18 juli 2014 om 19:41

Shaw speelt in de grootste competitie, dus meer waard

als Shaw bij Feyenoord had gespeeld met salaris van de Vrij met 1 jarig contract en 2 aardige seizoen en een goed WK had ie ook niet veel meer dan 8 miljoen opgebracht

dat is de markt

en we verkopen hem dus niet voor 15 miljoen want niemand geeft dat, of dacht dat je dat het zo simpel was dat je een prijs noemt en men dan direct ja zegt doen we? ze hebben meer gevraagd nou niemand wil dat betalen dus dat is de markt

Even serieus, mocht dit waar zijn, dan is dit toch erg slecht onderhandelen van feyenoord?
Je verkoopt de Beste speler van het WK voor maar 8 miljoen euro?? De wereld lacht zich kapot hier...
Ik vind dit amateurisme van de bovenste plank. Ik weet dat er al een mondeling akkoord is maar toch... Feyenoord hou je poot eens stijf!!

18 juli 2014 om 20:24

Ik geloof er ook niks van.
Dit stond in een italiaans blaadje en heeft nog nergens anders gestaan.
De Vrij zal voor tussen de 12 en 15 miljoen naar een grotere club gaan.

Geef hem anders gewoon cadeau! Belachelijk voor de beste verdediger van het wk!

18 juli 2014 om 18:43

Vlaar vond ik de beste. Het zou mooi zijn als hij ook zo'n toptransfer krijgt n.a.v. het WK.

18 juli 2014 om 19:07

een aantal verdedigers van Duitsland en Vlaar waren sowiso beter dan De Vrij en je beoordeelt niet iemand zijn kwaliteiten op basis van ca 7 wedstrijden maar ook de competities daarvoor, de sterkte van die competitie, zijn huidige salaris en contractsduur en waar ie speelt (defensie dus )

18 juli 2014 om 20:35

Is al jaren basisspeler bij Feyenoord, is aanvoerder geweest. Dit ondanks zijn jonge leeftijd. Heeft een dip gekend maar is daar sterker uitgekomen.

18 juli 2014 om 19:01

beste verdediger van Wk mwah... en een aardig seizoen , geen kampioen in de matige Eredivisie, soms onzeker karakter, 8 miljoen voor een verdediger met nog 1 jarig contract , nooit kampioen geworden geen meerdere topseizoenen gedraaid is echt een hoofdprijs hoor

wat brachten betere verdedigers op als hem die de laatste 3 jaar de eredivisie hebben verlaten zoals Vertonghen, niet veel meer hoor

18 juli 2014 om 20:26

De Vrij is een veel betere verdediger dan jantje vertonghen.
Niet voor niks is hij verkozen als beste verdediger van het Whk.
En terecht want hij heeft geweldig gespeeld.

18 juli 2014 om 22:10

Je doet er wel erg makkelijk over. Een hoger podium om je te bewijzen als het wk is er niet. De hele wereld weet nu wie Stefan de Vrij is. Daar mag dan ook fatsoenlijk voor betaald worden wat mij betreft.

Beter probeert De Vrij te profiteren van zijn uitstekende WK en gaat hij niet naar deze slangenkuil.

Volgens de Italiaanse kranten heeft De Vrij al honderd keer getekend bij Lazio. Ik hoop dat ze er weer naast zitten. De Vrij nu verkopen voor 8 miljoen zou wanbeleid zijn van het hoogste niveau. Hij is 22 jaar en was een van de beste verdedigers op het WK. De transfermarkt is nog anderhalve maand open. Als je ziet hoeveel er tegenwoordig betaalt wordt voor spelers dan komt er echt nog wel een club die 15 miljoen wil betalen voor De Vrij. Mocht die club er niet komen dan kan je hem aan het einde alsnog verkopen voor 8 miljoen.

18 juli 2014 om 19:05

Voor een speler met een een-jarig contract?

18 juli 2014 om 19:16

Ja, als je ziet dat een 27 jarige Luiz die niet altijd basisspeler is bij Chelsea en een zeer matig WK speelt 50 miljoen oplevert. En als je ziet dat twee spelers van Southampton samen 70 miljoen opleveren, dan komt er echt wel een club die 15 miljoen voor De Vrij wil betalen.

18 juli 2014 om 19:34

Luiz speelde bij Chelsea met een langlopend contract. Daarnaast hoeft Chelsea het geld niet en heeft PSG geld te over. Lallana en Shaw zijn Engels, waardoor er in Engeland er meer geld voor ze wordt betaalt.

Feijenoord heeft deze voordelen niet. Daarnaast valt De Vrij pas een WK op, terwijl Shaw, Lallana en Luiz in een betere competitie speelden. Dat zorgt ook voor een hogere marktwaarde.

Feijenoord zou het kunnen proberen natuurlijk, wachten op een club die 15 miljoen betaalt. Gebeurt dat niet, dan loopt de man aan het eind van het seizoen gratis de deur uit.

18 juli 2014 om 19:51

Ik verwacht ook geen 50 miljoen, maar 8 miljoen vind ik echt te weinig. Mocht de transfermarkt bijna dicht gaan dan moet je ermee akkoord gaan. De transfermarkt is echter nog anderhalve maand open en nog nieteens volledig op gang. Feyenoord kan echt geld mislopen door nu al akkoord te gaan.

18 juli 2014 om 21:49

Klopt, maar als ze niet akkoord gaan kunnen ze ook geld mislopen. Je hebt geen garanties dat er nog een andere ploeg komt die meer wilt betalen.

18 juli 2014 om 19:13

Niemand gaat 15 mil dokken voor een verdediger die nog nooit kampioen is geworden, amper Europese ervaring heeft en in de Eredivisie speelt met een 1-jarige contract.

Oké hij is nog jong en heeft een goed WK gespeeld aan de hand van die twee criteria's mag je 9/10 mil vragen. Als er een club is die 9/10 miljoen biedt dan zou ik dat als Feyenoord zijnde meteen accepteren.

18 juli 2014 om 19:23

Wel of niet kampioen worden is een onzin argument. Het gaat om een individuele speler.

18 juli 2014 om 19:51

Dat kan de waarde van een speler opkrikken net als hoe een WK de waarde van een speler kan opkrikken.

Het verbaast me het meest dat jij echt denkt 15 mil te kunnen vangen voor Stefan de Vrij.

19 juli 2014 om 00:36

Je moet het op zijn minst proberen en niet nu al akkoord gaan.

Als je dit vergelijkt met Vertonghen, die persoonlijk Ajax naar het kampioenschap schoot, de onbetwiste aanvoeder was, en ook een 1-jarig contract had, dan is dit gewoon een goed bedrag.

Ik hoop wel dat ze een mooi precentage bij doorverkoop hebben bedongen. Lazio, en eigenlijk de gehele serie A, is een geweldige leerervaring voor verdedigers.

Ik hoop dat Feyenoord nog even wacht tot na de wedstrijden met Besiktas. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er niet nog veel meer inreresse komt voor de beste verdediger van het WK van 22 jaar.

Mooie overstap, toch had ik gehoopt op een Duitse of Engelse ploeg.

Ze hadden gewoon voet bij stuk moeten houden en minstens die 9 miljoen vangen.

Lag in de lijn der verwachting natuurlijk, maar ik vraag me af zouden er geen BPL clubs zijn die interesse in De Vrij hebben ? In Italie slagen maar weinig Nederlanders, en vind het spel ook niet bij De Vrij passen. Qua transfersom is 8-9 miljoen denk ik niet zo verkeerd, alleen hoop ik wel dat Feyenoord goede afspraken heeft vwb de betalingen. Ben ook zeer benieuwd wat Feyenoord aan gaat trekken en of dat op korte termijn lukt. Ze hebben nu wel erg veel aan kwaliteit ingelevert.

18 juli 2014 om 19:01

Ik denk dat het spel juist wel bij Stefan De Vrij past. Lazio maakt gebruik van een 4-3-3 formatie en hanteren ongeveer dezelfde tactiek als Feyenoord. Namelijk twee snelle vleugelspelers (balde Keita & Candreva) en een echte pinchhitter in de spits, onder de noemer Miroslav Klose.

Verder hebben ze leuke spelers op het middenveld met Lulic, Ledesma, talent Onazi en Biglia. Achterin hebben ze dan De Vrij en de oude rot Dias centraal en op de backs Radu (interesse van topclubs dus weet niet of hij blijft) en Cavanda.

De toekomst van Lazio voorspelt ook veel goeds, ze zijn nu al twee jaar op rij kampioen met de jeugd en proberen een soort Ajax na te bootsen qua jeugdopleiding.

18 juli 2014 om 20:40

Dat valt wel mee toch. Gullit, Van Basten, Rijkaard, Seedorf, Winter, Stam, Davids, Van Bommel deden het allemaal niet slecht.

Keepers is een ander verhaal.

Dat wordt dan het echte werk voor de Vrij. Competitie is verdedigend niet niks. Hoop dat hij er hard genoeg voor is. Ff het krachthonk in. En ik vind dat hij kaal moet om hem wat angstaanjagender te maken. Gebeurde ook bij Vlaar en Stam.
#scheerstefan

18 juli 2014 om 18:57

in zijn tijd bij feyenoord ging hij het krachthonk ook al in..alleen werd dat niet echt gewaardeerd..

Meer zal je ook niet vangen. In vergelijking met Portugese topclubs is het natuurlijk weinig wat Feyenoord hier vangt, maar voor een 21-jarige speler die buiten een goed WK nauwelijks Europees ervaring heeft en nog maar 1 jaar op zijn contract heeft staan, is dit wel een bedrag waar je tevreden mee mag zijn. Los van het feit dat de 5-3-2 opstelling gunstig was voor de drie centrale verdedigers van Oranje, zeker ook met lopende mannen als Blind, Kuyt, de Jong en zelfs Sneijder.

Met wat ze voor Janmaat, Pelle, Indi en de Vrij vangen moet de komst van een degelijke spits en verdediger niet al te moeilijk zijn. Boulahrouz heeft in 2 jaar tijd maar 25 wedstrijden op zijn naam staan. Was bij Stuttgart al niet zo denderend. Een aankoop als Nuytinck moet toch te doen zijn?

18 juli 2014 om 18:58

Feyenoord kan er mee voor vangen als er meer clubs geïnteresseerd worden.

18 juli 2014 om 19:13

Het is echt niet zo dat andere clubs opeens vele miljoenen meer willen uitgeven dan Lazio, dus dat Feyenoord er meer voor kan vangen als er meer clubs interesse tonen lijkt mij niet het geval. Dat is een droomscenario, meerdere clubs die tegen elkaar opbieden. Clubs zullen echter naar een marktconforme prijs zoeken. 8 miljoen is al redelijk veel, laat staan voor een verdediger met een 1-jarig contract.

Een goed WK resulteerde voor Mesut Ozil in een transfer naar Real Madrid voor 15 miljoen euro. de Vrij komt uit, met alle respect, de Nederlandse competitie en heeft geen Europees ervaring. Clubs zullen zijn wedstrijden van afgelopen seizoen ook bekeken hebben en niet enkel hun bod baseren op een WK. Ook zullen zij de inbreng van Louis van Gaal en zijn 5-3-2 systeem niet buiten beeld laten bij het bepalen van hun prijs, iets wat de fans van Feyenoord wel doen.

18 juli 2014 om 19:48

Ten eerste moeten we maar eens zien of dit waar is. Italië heeft al eerder gemeld bij De Vrij en bij Janmaat dat ze een akkoord hebben met Feyenoord maar dat werd later telkens ontkend. Verder is het logisch dat de prijs omhoog gaat als er meer clubs geïnteresseerd zullen worden. De Vrij is momenteel hot vanwege het WK en zo veel goede verdedigers zijn er eigenlijk niet. Kijk maar naar Luiz die bij een topclub speelt maar gigantisch heeft gefaald.

Ik vind dat Feyenoord geduld moet hebben. Wij kunnen De Vrij bijvoorbeeld goed gebruiken tegen Besiktas. Misschien bewijst hij zich daar wel weer, en dan in een 4-3-3 systeem.

8 miljoen voor (een van) de beste verdediger(s) van het WK en de beste in de Eredivisie vind ik toch wel (heel erg) weinig, ondanks zijn een jaar doorlopende contract. Denk persoonlijk dat ie ook wel een betere club dan Lazio aankan, maar Italië an sich lijkt me wel een prima competitie voor een jonge verdediger als De Vrij.

zijn vervanger staat al klaar in de persoon van boulahrouz..anders van beek wel..

Stefan jongen, je had nog even moeten wachten, de transferperiode duurt nog anderhalve maand. Er komt echt nog wel iets mooiers. Voor Feyenoord zou dat natuurlijk ook beter zijn, want 8 miljoen is ondanks de omstandigheden toch wel mager vind ik. Een en ander hangt natuurlijk ook van clausules en dergelijke af.

8miljoen te weinig voor de beste verdediger van het WK. Lazio is ook geen topclub meer in Italië, vind het geen goede keuze van hem. Overigens verbaasd het mij nog steeds dat er mensen twijfelen aan de kwaliteiten van de Vrij. Heeft het uitstekend gedaan op het WK en is pas 22!! Zullen niet veel verdedigers zijn geweest die op hun 22ste al de beste verdediger van een wereldkampioenschap waren

18 juli 2014 om 19:01

De vrij beste van wk? Hilarisch..

18 juli 2014 om 19:10

@spalato87: Met alle respect de Vrij en Vlaar hebben gewoon een fantastisch WK gespeeld en volgens Fifa statistieken was hij de beste. Je hoeft die statistieken niet heel serieus te nemen, maar als je daar bovenaan staat zal hij in ieder geval geen slecht of matig WK gespeeld hebben.

18 juli 2014 om 19:32

Ik vond de defensie als geheel goed natuurlijk maar de vrij is in een 4 4 2 gewoon een stuk minder... 1 op 1 is het een zwakke verdediger

18 juli 2014 om 19:55

Ik ben het met je eens dat het 5-3-2 systeem natuurlijk wel wat kan verbloemen doordat je als aanvaller gewoon minder ruimte hebt, waardoor verdedigen makkelijker wordt. Toch heeft de Vrij mij kunnen overtuigen dat hij prima in een 4-mans verdediging zou kunnen spelen, helemaal omdat hij nog jong is en zich ook nog verder kan ontwikkelen.

18 juli 2014 om 19:57

Ik gun hem het beste en zal zijn ontwikkeling volgen bij Lazio.. denk alleen als hij daar faalt hij het wel kan vergeten. Het is gevaarlijk om daar oo de bank te belanden. Voor je het weet ben je totaal uit beeld.

18 juli 2014 om 20:49

Dat is zeker waar, ik denk dat hij ook beter naar Manu kan gaan als dat mogelijk is. Van Gaal kent zijn sterke punten en zal hem nooit snel op de bank laten wegrotten + ik denk dat hij ook het beste uit hem kan halen.

De Vrij zal er weinig aan spelen toe komen denk ik... vind het maar een matige verdediger

18 juli 2014 om 19:02

Ja, heel matig. Daarom uitgeroepen tot beste verdediger van het Wk en zit hij in het topelftal

18 juli 2014 om 19:06

Speelde in een systeem met 5 verdedigers en nog liepen ze regelmstig langs hem heen. Je zal het zien in italie komt hij niet aan de bak

18 juli 2014 om 19:42

Ik weet niet welk WK jij hebt gekeken, maar in ieder geval niet het WK waar de hele wereld keek. De Vrij heeft een super hoog niveau gehaald. Lazio is echt een te kleine club voor hem. Maar jij hebt blijkbaar iets tegen de Vrij anders zou je niet zo raar doen.

18 juli 2014 om 19:55

Wat een beredenering... hele seizoen speelde hij als een natte krant en nu na 7 wedstrijden op wk is lazio te min voor hem? Zucht...

18 juli 2014 om 20:41

2e seizoenshelft gewoon goed gespeeld al, kwam daarom ook weer terug bij Oranje.

18 juli 2014 om 21:25

2e seizoenshelft gewoon foutloos gespeeld en de beste verdediger in de competitie het afgelopen halfjaar. Dus hou je gezucht maar voor je.

Dit is zo ongeveer het 421ste bericht dat Voetbalzone post dat Feyenoord en Lazio Roma rond zijn volgens de Italiaanse pers. Begint toch wel vermoeiend te worden. Als Lazio hem echt zo graag wil hadden ze al lang op tafel gelegd wat Feyenoord wil. Daarbij waarom gaat de Vrij naar zo middelmatig team uit de Serie A, Lazio speelt al jaren geen rol meer

Over de verdediging hoeven we ons niet echt zorgen te maken. Nelom is een goede vervanger voor de LB positie. Daarnaast kongolo en Boula. De vervangers van Janmaat is nog wel even afwachten. Alleen een goede spits en een hakim zyech en ik zie Feyenoord weer strijden voor plek 1t/m3

Leuke transfer voor hem. Ook niet gek na zo'n fantastisch WK. Ik had ergens gelezen dat Feyenoord Botteghin als vervanger ziet. Dat zou dan weer slecht nieuws voor ons betekenen.

Er is nog helemaal niets rond aangaande de Vrij. Zowel Feyenoord als de Vrij hebben niets bevestigd. Alle updates over de voortgang van deze transfer komen uit Italiaanse media.
Ik lees alweer zoveel trieste opmerkingen over het te lage bedrag van 8 milj en slap onderhandelen van Feyenoord wat een onzin.
Feyenoord kan wel 15 miljoen vragen, er moeten wel clubs zijn die dat bedrag willen betalen. Het is gewoon wachten tot de premier league clubs beginnen met bieden, zo niet dan heb ik persoonlijk vrede met die 8 milj.

Aan de ene kant vind ik het bod veel te laag, want je zult zien dat lazio volgend jaar als er topclubs voor de Vrij komen meer dan 20 miljoen zal vragen, aan de andere kant kan Feyenoord ook weinig anders als hij nog maar een 1 jarig contract heeft. Vind het persoonlijk opvallend dat meer Feyenoord-spelers die nu verkocht worden nog maar een 1 jarig contract hadden. Ter vergelijking: Ajax vangt zelfde soort bedragen voor de Jong en waarschijnlijk Sigthorsson. Verder zou Feyenoord zich kunnen afvragen ze geen risico moeten nemen en vol voor de CL moeten, levert ook veel geld op.

Vind het nogal weinig voor de tot beste verdediger van het wk genoemde speler.

prima prijsje voor de Vrij, zijn jullie niet helemaal lekker.
De beste verdediger van de eredivisie en afgelopen wk, hij kan nog voetballen ook en niet alleen schoppen.
10 miljoen moet het minimaal opleveren, ik zou 8 miljoen echt belachelijk vinden, dan maar aan zij contract houden.

Ga naar een andere club, een topclub hoop dat hij er nog niet uit is met lazio!

Jammer voor Feyenoord. Na het WK kan De Vrij een veel betere (en voor Feyenoord lucratievere) stap maken dan voor 8 miljoen naar Lazio Roma. Het kan ook zijn dat De Vrij zelf denkt dat hij het beste naar Lazio kan gaan voor zijn ontwikkeling, maar een stabiele club zijn zij nou ook weer niet. Aan de andere kant, zij lieten zien vertrouwen in De Vrij te hebben voor het WK eraan kwam, misschien dat hij daardoor juist nog meer onder de indruk is dat dit de juiste stap is. Ik hoop in ieder geval dat hij goed terecht komt, ben altijd een grote fan geweest van De Vrij, ook toen half Rotterdam hem uitkotste.

8 miljoen vind ik vrij weinig voor de beste verdediger van het afgelopen WK!

Te weinig. Beter uit onderhandelen Martin. Er moet meer doekoe komen. Minimaal 10 en anders niet verkopen.

8 miljoen zou erg slecht onderhandeld zijn door vgeel in mijn optiek. Een beetje verkoopman kan hem voor veel meer dan 8 mil bij een club slijten.

De Vrij past meer in de premiere league daar kan hij dezelfde spoor opvolgen als vlaar. Gewoon bij een middenmoter met een redelijk team om je heen je verdedigende taken uitvoeren.

Lazio is wel een leuke club een van de enige met een 70 gevulde stadion (minimaal). Maar voor derest ik volg het daar niet. En denk veel mensen niet.

Wat een gezwets zeg beste verdediger van het wk. Net als messi die de gouden bal wint. Vlaar was de man in de verdediging die veel fouten van zowel de vrij indi opgelost heeft. Staar jullie maar blind feyenoord fan's die jongen gaat het heel moeilijk krijgen in italie. En tegen besiktas gaat het ook moeilijk worden en ik acht de kans maar klein.

Veeeeelste weinig naar mijn mening. Deze man heeft de potentie om een topper te worden en dan is 8 miljoen een schijntje. Een bedrag rond de 12-15 miljoen zou goed zijn.

18 juli 2014 om 19:42

waar basseer jij 12-15 miljoen op?

18 juli 2014 om 19:52

Beste verdediger van de nr 3 van de wereld eventueel?

18 juli 2014 om 20:08

Spelend bij een club die al jaren Europees niets laat zien!

Daarbij waren al die jongens veel wijfelender bij ons als in oranje! En de laatste grote transfers vanuit NL naar een grote competitie zijn nou ook niet echt succesvol gebleken!

Slechts een enkeling redt het, maar het overgrote deel houdt elders de banken warm!

Daarnaast heeft v. Geel zeker 5% doorverkoop geregeld bij de Vrij, Indi en Janmaat, want hij zei steeds, laat dat maar aan mij over!

18 juli 2014 om 20:28

Niets laten zien? Weet je hoeveel goals Feyenoord tegen heeft gekregen bij de europese wedstrijden? Het was de voorroede die net niet scoorde, zoals tegen Praag en Kiev. Was allemaal net niet met zeer weinig kansen voor de tegenstanders, dus wat je zegt is niet juist. Verdedigend zat het gewoon goed, de aanval was te veel afhankelijk van Pelle. Schaken is niet goed genoeg en Boetius was te wisselvallig. Armenteros is een drama. Dus aanvallend hebben ze meer power nodig op de vleugels.

Iedereen raakt in de stress over de relatief lage transfers, maar ik verwacht dat v. Geel wel een doorverkoop percentage heeft bedongen op Janmaat, Indi en de Vrij. Ook bij Pelle zijn er vast en zeker clausules, daar staat Martin om bekend!

Wat ik erger vindt is dat ik allerlei onnodige namen hoor als v. Aanholt, Affelay, etc. te dure jongens en spelend op een positie die wij zelf goed bezet hebben!

Men moet het nu lekker in de schulden steken en kijken naar types als Boulahrouz, transfervrije (potentiele) versterkingen.

Hahn en Boulahrouz zijn er al, kijk ook eens "gewoon" naar wat Drenthe wil! Transfervrij mag hij weg, heeft een groot zwak voor de club en als hij in wil leveren qua salaris dan moet je toehappen!

Je zou Janko transfervrij kunnen halen?

Maar als we nu kijken naar jongens die wegmogen bij City, Chelsea, United, etc. oftewel Guidetti, Vermijl, Atsu, Piazon, etc. die zijn ook binnen ons budget makkelijk te halen!

Stel je haalt Guidetti, Atsu en Vermijl, wat zou je kwijt zijn? Ik schat een 8 a 9 mil.?

Schaken, Verhoek, Nelom en Achabar verkopen en jongens als Sleegers, Karsdorp, Woudenberg en Dammers elders minuten laten maken.

Als je Janko zou kunnen halen kan je te Vrede verhuren of verkopen, want die moet wel gaan spelen of minimaal als stormram bij ons aan de bak komen!

Formatie is bedoeld als 5-3-2 met JP in een vrije rol om Guidetti, de backs kunnen naar hartelust aanvallen en ons middenveld was vorig seizoen al sterk en is enkel meer ingespeeld!

Achterin kan Kongolo het middenveld in en heb je 2 slimme routiniers die de boel op slot kunnen gooien!

Breng je Atsu kan je 4-3-3 gaan spelen door te Vrede of Janko in de punt te gooien

Al met al kost "mijn" formatie je vrij weinig en heb je nog een bank met v. Beek, Mulder, Janko of te Vrede, Atsu, Woudenberg of Nelom, Manu, Lopes Cabral, Goossens etc. niet sterk, maar ook niet zwak en dat kan je volgend seizoen anders in gaan vullen!

Hahn
Boulahrouz
Kongolo
Mathijssen
Vermijl
Clasie
Vilhena
Drenthe
Immers
Guidetti
Boetius
18 juli 2014 om 20:40

Feyenoord zit nog niet in de positie om risico's te nemen. Financieel moet er nog steeds een hoop afbetaald worden. \dost en Guidetti zijn beide geen zekerheidjes. Beide hebben amper gespeeld afgelopen seizoenen. 1 van deze spelers halen is gewoon een groot risico, Guidetti komt misschien nooit meer op zijn oude niveau en Dost kan er zomaar nog een half jaar over doen.
We hebben nu 32, 7 miljoen bruto binnen gehaald. (bmi 7,7 / Janmaat 7,5 / de Vrij 8 / Pelle 9,5)
Hier gaan de transfer kosten nog van af wat +/- 15% is, houd je nog 27,8 van over. Hier gaat nog 2 miljoen vanaf wat naar de talentpool gaat ivm BMI en houd je 25,8 over. Hier moet vervolgens nog 16% inkomstenbelasting over worden betaald en houd je nog 21,7 miljoen over. Hier zal in eerste instantie de resterende schuld van worden afgelost van 6 miljoen, dan houd je nog 15,7 miljoen over. Er staat een afspraak dat er zodra mogelijk er aandelen worden terug gekocht. Ik hoop dat ze gelijk 16.3% (33% van de verkochte aandelen) aandelen terugkopen voor 10 miljoen, dan houd je nog maar 5.7 miljoen over. Feyenoord zal het nog steeds moeten hebben van transfervrije spelers of huurconstructies. Ook bij transfervrije spelers en huurconstructies zitten vaak kosten naast de salarissen. Al met al mag je blij zijn als Feyenoord 3 a 4 miljoen kan besteden aan transfers.
Drenthe transfervrij halen lijkt mij een goede optie. Goede speler, kost niets alleen kan een lastig persoon zijn. Echter lijkt het dat hij nu ook ziet waar zijn carrière naartoe gaat en wellicht draait hij nog bij. Enige wat je dan nog nodig hebt is een Spits. Ik acht te Vrede nog net te ligt en zie voor hem meer een rol als pinchhitter weggelegd. Dammers is er nog neit klaar voor om in de basis te starten en Achahbar komt naar mijn idee beter uit op de rechtsbuiten of nummer 10 positie en kan dan dus mooi als reserve speler dienen. Vind die speler uit frankrij in de liga 2 nog de beste optie tot nu toe. Ken hem eerlijk gezegd niet maar met 22 jaar heeft hij een mooie leeftijd en hij heeft afgelopen seizoenen wel veel gespeeld en daarnaast ook veel gescoord. De vraagprijs is 4 miljoen dus moet dan toch wel haalbaar zijn voor 3 a 3,5 miljoen.

Mulder
van Beek
Boulahrouz
Mathijssen
Kongolo
Clasie
Immers
Vilhena
Boetius
Aankoop
Drenthe/Manu

Voor het WK had ik getekend voor 8 miljoen, nu vind ik dat ze toch voor 10 miljoen moeten gaan, na het WK zijn er wel meer gegadigden dan enkel Lazio verwacht ik. Ik meende trouwens daf Pellè voor 10 verkocht was (ipv 8) en Janmaat voor 6,5 (ipv 7,5), weet iemand waar de officiële bedragen vindbaar zijn of is het enkel giswerk van verschillende media...?

Met het middenveld Clasie-Immers-Vilhena blijft het middenveld nog gewoon intact hopelijk. Met daarnaast Kongolo, Mathijsen en Boëtius blijft er nog een leuk groepje spelers over. Ik ben echter zeer benieuwd hoe Feyenoord de rest aan gaat pakken, van Beek, Manu, Nelom, te Vrede… 1 of 2 van dergelijke spelers kunnen zich optrekken aan het niveau van de rest wanneer de sterkhouders (pellè, Clasie, de Vrij & Janmaat) hun niveau halen. Nu moeten zij het in de basis laten zien en ik zie in geen van deze 4 eenzelfde potentie als de vertrokken Indi en de Vrij en de aanwezige talenten Boëtius, Vilhena en Kongolo.

Ik hoop dat Feyenoord zich nog goed kan versterken, de Champions League maakt niet zo veel uit, de volgende ronde zouden ze toch niet overleven (ook niet met Pellè, de Vrij etc) en de Europa League is totaal niet lucratief (wel leuk voor de supporters). Top 4 moet toch wel het doel zijn, concurrenten als Psv, Twente en Vitesse raken/raakten ook wat spelers kwijt, Ajax verslaan wordt, ook met 2-3 gerichte aankopen (helaas) een onmogelijke opgave.

Een rechtsback, linksback en spits zijn prioriteit, de rest valt binnen deze selectie wel op te lossen, met Manu op rechtsbuiten en van Beek als rcv moeten we het dan maar even doen. Met Boulahrouz, Mathijsen, Nelom, Mulder, te Vrede, Vormer en wat talent heb je dan toch nog een redelijke bank. Schaken, Verhoek & Goossens zie ik liever gisteren dan vandaag vertrekken, die voegen weinig tot niks toe ten opzichte van jeugdspelers of jong talent als Boëtius, Sleegers, Manu en Achahbar.

Krijgen we zo'n team voor komend seizoen:
Hahn (mulder)
Aankoop (lopes Cabral, evt van Beek/boulah), Boulahrouz (van Beek), Kongolo (mathijsen) Aankoop (woudenberg/nelom)
Clasie (vormer) - Immers (liefst een aankoop, evt Vilhena/clasie/kongolo/vormer)
Vilhena (op 10) (sleegers/karsdorp, evt Immers)
Manu (achahbar), Aankoop (te Vrede, Achahbar), Boëtius (manu, Sleegers)

Veel te weinig voor de beste verdediger van het Wk.dit valt mij erg tegen!!

18 juli 2014 om 20:45

Vraagprijs was 2 maanden geleden voor de Vrij nog 8 miljoen. Zou een wereld actie geweest zijn als hij voor meer was verkocht. Zo gek veel interesse was er tot nu toe ook nog niet. Daarnaast wilde de Vrij graag naar Lazio dus vind het nog steeds een top deal. Half jaar geleden werd je nog voor gek verklaard als je zei dat de Vrij voor 8 miljoen zou vertrekken.
Daarnaast is er ook nog een kans dat er prestatiebonussen aan hangen of doorverkoop percentages, deze dingen worden vaak niet bekend gemaakt.

Prachtig om te zien dat Feyenoord weer helemaal terug is. Vier basisspelers armer, maar wat je ervoor terug krijgt is niet alleen in geld uit te drukken. Je moet als club nu echt beseffen dat het lange termijn voor een Nederlandse club heb beste werkt. Niet meer hopen op het miljoenenbal met meerdere clubs voor één plekje. Je moet gewoon spelers opleiden vanuit de jeugdopleiding en ieder jaar de nodige miljoenen zien binnen te harken aan de verkoop van de beste spelers. Als je dan kunt zorgen dat je als club financieel stabiel bent, dan hoef je nooit meer een speler te verkopen die nog meerjarig onder contract staat. Zodoende kun je de spelers het langst bij je houden en een steeds weer een nieuw team in elkaar puzzelen.

Zie Ajax: Opeens is daar een basis met Veltman, Denswil, Klaassen, van Rhijn, Boilesen, Kishna en Fischer. Allemaal jongens die de potentie hebben om over twee á drie seizoenen voor soortgelijke bedragen als andere Ajax spelers en nu dus ook spelers van Feyenoord uiteindelijk de overstap gaan maken.

Daarom is het er nu dus ook alles aangelegen om verstandig de selectie te versterken. Doelstelling moet gewoon top 5 zijn en de juiste mix vinden tussen ervaren spelers die aan deze doelstelling kunnen bijdragen en jonge jongens die gedurende het seizoen blijven groeien. Met jongens als Matthijsen, Boulahrouz en ook wel Immers is het gedeelte ervaring wel gedekt. Je hebt twee keepers die hopelijk echte concurrenten van elkaar worden en Vilhena, Boetius en Kongolo vertegenwoordigen de jeugdopleiding. Als Feyenoord verstandig is dan doen ze er alles aan om laatstgenoemde het maximaal toelaatbare salaris te geven en ze tot en met 2018 te verlengen. Nu moet je een signaal afgeven aan de jeugdopleiding en laten zien dat jeugdspelers die zich bewijzen direct het belangrijkste zijn binnen de selectie. Frank de Boer doet dat heel sterk door te zeggen dat Veltman, Klaassen en die andere die al genoemd zijn te bestempelen als ''ervaren'' spelers. Hun moeten de kar gaan trekken, net zoals dat Kongolo, Boetius en Vilhena dan nu ook moeten gaan doen bij Feyenoord.

En hopelijk houden ze de bovenbouw goed in de gaten. Posities waarvan de verwachting is dat ze het echt niet gaan redden moet je van buitenaf versterken. Desnoods met een internationale jeugdtransfer. In mijn ogen is dit nu dé kans voor Feyenoord om een rooskleurige toekomst tegemoet te gaan. Financieel gezond, stadion wordt verbouwd en de jeugdopleiding gaat er steeds beter opstaan, waardoor ze in de omgeving misschien ook eens Sparta buitenspel kunnen zetten. Eerlijk is eerlijk er zijn tijden geweest waarin Sparta veel aantrekkelijker was voor jeugdspelers. Dat mag gewoon niet meer gebeuren. En ik zie het ook niet zo snel meer gebeuren.

Je zou verwachten dat er meer clubs zijn in hem na zo'n WK. 8 miljoen is voor veel clubs wisselgeld.

We praten over de Nederlandse competitie.ook met de verkoop van deze spelers speelt Feyenoord moeiteloos mee bij de bovenste 5. We moeten ons niet vergelijken met de 5 grote competitie's van Europa.

8 miljoen klinkt misschien niet heel redelijk, maar wie kent er nu de details van de voorwaarden? Als van Geel een moi doorverkooppercentage heeft bedongen en de Vrij vertrekt bij Lazio voor de hoofdprijs naar een absolute topclub, dan is hij de held met al het verstand. 8 miljoen lijkt me een prima prijs voor een verdediger met nog 1 contractjaar. Feyenoord wil ook niet met een ontevreden de Vrij blijven zitten. Ik hoop wel dat Feyenoord een degelijkevervnger kan halen, want een Sven van Beek heft zich voor mij nog niet voldoende bewezen.

18 juli 2014 om 22:25

Die hebben we met Boulahrouz, daarachter v. Beek.

Noodzaak is een rechtsback en nu Vermijl weg "moet" zou ik direct toeslaan, liet in het begin van het seizoen bij NEC bij vlagen leuke dingen zien!

21 juli 2014 om 23:32

Ik ben benieuwd wat Rutten precies met Boulahrouz van plan is. Een centrum met Boularouz en Mathijsen lijkt me een superervaren, maar mist denk ik snelheid? Ik verwacht of Boulahrouz of mathijsen in combinatie met Kongolo.

Verder is er absoluut de noodzaak van een Rechtsback! Vermijl heb ik weinig van gezien...

Oeeehh, das jammer, vind het bedrag iets te weinig, ca 4 mil.

Beste verdediger van t WK. Waarschijnlijk omdat hij al bijna rond was voor t WK, maar een grotere club had toch wel tot de mogelijkheden kunnen behoren!

Lazio is ook geen kleintje vooraf, maar na zijn prestatie zou ik hem toch iets hoger inschatten.
Net onder de absolute top, moet kunnen!

Er gaan bedragen over de toonbank voor middelmaat dan zou zo'n 12 miljoen wel op zijn plaats zijn voor de Vrij!

Buiten voetbalzone en de Italiaanse media is het verdacht rustig rondom de Vrij. Stiekem hoop ik dat hij al rond is met Manu, maar met Feyenoord eerst tegen Besiktas mag spelen. Manu speelt toch niet Europees en van Gaal weet precies wat hij aan de Vrij heeft....

Zonde, had hem liever naar Engeland zien gaan!

Als ze inderdaad 4 man verkopen en daar zoals dit artikel aangeeft maar 32 miljoen voor vangen heeft feyenoord zijn wk-sterren en topscorer echt voor bodembedragen weggegeven. Als je bijvoorbeeld kijkt wat benfica en porto ontvangen. Of wat Madrid krijgt voor een spits die amper op het hoogste niveau heeft gespeeld. Morata brengt hetzelfde op als janmaat, indi en de vrij samen. Van Geel heeft schaamteloos uitverkoop gehouden omdat hij zelf niet beter kan. Echt knoeiwerk. Deze bedragen hadden jij en ik ook nog gekregen voor wk-gangers

Gelukkig hebben we nu een talentvolle groep die er aan zit te komen. Ben benieuwd hoe de jonkies die dit jaar zullen debuteren het gaan doen. Ik ben vooral gecharmeerd van Dammers hij maakt op mij een prima indruk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren