Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Suárez beet acht spelers, deelde kopstoot uit en gooide paraplu naar Jans’

Laatste update:

Luis Suárez is voor de derde keer in zijn profloopbaan geschorst voor het bijten van een tegenstander en de Engelse tabloids smullen van het verhaal. De kranten duiken dieper in de geschiedenis van Suárez en halen een aantal bizarre gebeurtenissen naar boven. Zo zou Suárez in totaal al acht mensen hebben gebeten, heeft hij tussendoor een kopstoot uitgedeeld en gooide hij met een paraplu naar (toenmalig) FC Groningen-trainer Ron Jans.

/

De Daily Star is in de geschiedenis van Suárez gedoken en heeft ‘onderzoek’ gedaan naar de tijd van Suárez in Uruguay. Hij werkte er zijn jeugdopleiding af en speelde een jaar in de hoofdmacht van Nacional, alvorens FC Groningen hem naar Europa haalde. In zijn tijd in Uruguay heeft Suárez volgens de krant al vijf keer iemand gebeten. Daarna zette hij zijn tanden in achtereenvolgens Otman Bakkal, Branislav Ivanovic en Giorgio Chiellini, wat een totaal maakt van acht.

De Daily Mirror schrijft dat Suárez in zijn eerste wedstrijd na zijn schorsing voor het bijten van Ivanovic ook flink over de schreef is gegaan. Liverpool speelde achter gesloten deuren een oefenwedstrijd tegen Burnley en Suárez kreeg het aan de stok met tegenstander Tom Anderson. Suárez gaf Anderson een kopstoot en ook na de wedstrijd hadden de twee ruzie. Burnley won de oefenwedstrijd met 2-0 en Liverpool had beelden gemaakt van de wedstrijd, die later door Burnley werden opgevraagd. ‘Toevalligerwijs’ was de kopstoot van Suárez weggeknipt en beide clubs spraken af het incident in de doofpot te stoppen.

Dezelfde krant claimt ook een interview met Jans, die bij FC Groningen trainer was van Suárez. Jans baalt van het gedoe rond de Uruguayaan, omdat hij veel respect heeft voor de speler Suárez. Toch haalt Jans een incident aan bij de Trots van het Noorden. “Hij was mijn steraanvaller, maar ik verbande hem naar het tweede. Hij deed niets op de training. Hij was niet fit en dat vertelde ik hem ook. Een andere keer wisselde ik hem. Het regende, hij pakte een paraplu en gooide het ding naar mijn hoofd. Natuurlijk, spelers hebben driftbuien, maar bijten? Dat is walgelijk.”

Luis Suárez moet professionele hulp zoeken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was andersom. Ron Jans gooide zijn (uitgevouwen) paraplu richting Suárez toen deze heel teleurgesteld reageerde op een wissel en geen handje wilde geven of iets in die richting.

Wat echt walgelijk is, is dit soort onjuiste berichtgeving van de Daily Star om Suárez zwart te maken.

29 juni 2014 om 10:44

Wat echt walgelijk is zijn de belachelijke acties van Suarez en onjuiste berichtgeving!

Heb ook wat research werk verricht. Denk dat Suarez te veel naar Sebastian Sansoni heeft gekeken en heeft gedacht dat wat hij kan, kan ik ook. (sansoni vs Roy Beerens)

29 juni 2014 om 12:22

Was dat niet Sansoni tegen Bjorn vd doelen( vinger in het oog incident)?

29 juni 2014 om 12:44

nee hij beet bijna Beerens in zijn neus. die gast had ook maar drie hersencellen.

29 juni 2014 om 13:41

dat was edwin gorter de vader van de bij nu spelende donny gorter bij az..

Daliy Mirror roddel krant... Alles met een korreltje zout nemen wat hier staat.

29 juni 2014 om 10:45

Ja ma derksen zegt toch altijd dat wat ze zeggen wel waar is ondat ze anders een proces krijgen

29 juni 2014 om 10:54

Dan kan je de Engelse tabloids nog niet. Die verzinnen ontzettend veel dingen, en dan staat er wel ergens achter af een disclaimer dat dingen niet waren hoeven te zijn. Sowieso moet je ook niet alles geloven wat Derksen zegt, dat programma is al twee jaar steeds matiger aan het worden en de zogenaamde voetbal analytici roepen maar wat raak. Ontopic: Suárez is een geweldige speler maar ook een gek, maar wat hier allemaal beschreven staat is volgens mij maar voor tien procent waar. Waarom zou Burnsley bijvoorbeeld er profijt van hebben om de affaire in de doofpot te stoppen? Wat een onzin bovendien als dat zou geweest zou zijn, hoe kunnen ze daar dan nu achter komen?

29 juni 2014 om 12:27

Buiten het feit of het gebeurd is of niet. Liverpool kan Burnley makkelijk wat geld toegestopt hebben om het in de doofpot te stoppen. En zo zijn er wel meer redenen te bedenken waarom het ineens voor Burnley wel lucratief is om niks naar buiten te brengen. Daarnaast openen nieuwe zaken vaak een beerput, waarbij oude zaken weer opgerakeld worden.

Ik stel voor om nu ook maar 4 maanden niet meer over die vleermuis te praten.
Liever had ik gehad dat zijn naam nooit meer op een veld kwam staan.

Deze maniak is de aandacht die hij krijgt totaal niet waard.

29 juni 2014 om 10:43

Mensen die bewust keiharde tackles inzetten om iemand z'n been te breken of iemand te blesseren zijn veel erger

29 juni 2014 om 10:45

Neen....zijn beide erg! Hoort gewoon niet op een voetbalveld thuis. Trouwens...hoort nergens thuis.

29 juni 2014 om 12:33

Juist, Kenneth Perez heeft gisteren weer bewezen als een van de weinige analytici een nuchtere en onafhankelijke kijk te hebben. Het is allemaal zwaar overdreven. Hij zei ook, als voetballer word je toch veel gebeten en dat je daarna gewoon door kan dan dat je een schop krijgt en 6 maanden moet revalideren. Of in het ergste geval zelfs je carriere moet beeindigen. 6 internationale wedstrijden en therapie was een veel betere straf geweest.

29 juni 2014 om 13:35

Tackles zijn erger? Die horen in het spel thuis staat in het reglement!!!

Dat je door middel van een tackel een bal mag afpakken! Als de tackel te hard is kan je het straffen met een vrije trap, een hele kaart, rode kaart of rode kaart schorsingen!

Een horrortackel kan door verkeerde inschatting, uitschieten, ongelukkige timing, nat vel etc etc maar dat hou je niet tegen in voetbal tenzij je tackelen wilt verbieden

Maar nergens in het reglement staat dat je iemand mag bijten bij het voetbal :s

er is al op t nieuws geweest dat een kind een klasgenoot heeft gebeten omdat jij het suarez heeft zien doen...


Maar vooral blijven goed praten en bagataliseren he mensen... Wat een held en voorbeeld zeg


Open jullie je ogen is of zet die roze suarez bril af!!!

29 juni 2014 om 10:44

Aangezien een speler als Pepe, die in het verleden echt enkele moordaanslagen deed, nu nog op het veld staat, zal Suarez ondanks al zijn gekkigheid ook nooit een levenslange schorsing krijgen. Vergeefse hoop...

29 juni 2014 om 11:10

Jij overdrijft over Pepe en klets zomaar uit je nek! Dan had Nigel de jong nooit meer op t veld mieren staan laatstaan in oranje! Kijk voortaan eerst in je eigen keuken

29 juni 2014 om 11:25

Niemand overdrijft over Pepe. Ik ben Real Madrid fan, maar Pepe had wat mij betreft nooit meer op een voetbalveld mogen staan.
Maar misschien weet je niet waar het ober gaat en is bijten erger dan iemand doodschoppen.

29 juni 2014 om 11:57

@barco

Ik heb zelden zo'n hypocriete opmerking gelezen op een voetbalsite. Ongelooflijk. Ik kan je een lijstje geven van schandalige overtredingen van je vriendje Pepe als ik het waard had gevonden serieus op je te reageren. Maar je raad het denk ik al. Dat vind ik niet. Ook daarover kletst niemand uit zijn nek.

29 juni 2014 om 10:45

Witsel bijvoorbeeld, kreeg maar 10 wedstrijden.. Dat is pas triest, die jongen had nooit meer mogen voetballen

29 juni 2014 om 12:35

8 zelfs. Keane kreeg er maar 5 terwijl zijn slachtoffer zijn carriere heeft moeten beeindigen

29 juni 2014 om 13:16

Was ook zo met Bouabousan, kreeg ook tien wedstrijden en Kokmeijer heeft ook nooit meer kunnen spelen. Wel legde Sparta heb zelf een extra schorsing op.

29 juni 2014 om 10:47

Statumseind je kan ook overdrijven. Iedereeen heeft t wel over wat voor een slecht mens suarez is. Maar niemand weet de exacte reden waarom hij die itialiaan gebeten heeft. Het valt niet goed te praten hoor. Maar misschien heeft hij wel wat over zijn moeder gezegd ofzo!

29 juni 2014 om 10:54

Even voor alle mensen die reageerden op mijn post:
Schoppen en "benen breken " moet ook veel harder bestraft worden.die pepe spoort evenmin en zo zijn er wel meer (geweest) waarvan ik vind/vond dat ze niet meer op een sportveld horen.

Maar ik vind dit mannetje het meest walgelijke van allemaal.
Er is volgens mij nog nooit een levenslange schorsing uitgesproken dus ik begrijp ook wel dat dat vergeefse hoop is.

Ik "straf" hem wel op mijn eigen manier door nooit meer een wedstrijd van hem te gaan kijken.
Niet dat hij daar van wakker zal liggen maar het geeft mezelf en beter gevoel.

29 juni 2014 om 10:56

anaklesi,

En misschien heeft Suarez wel iets over de moeder van Chielini gezegd, waardoor Chielini weer iets over de moeder van Suarez zei. En dat hij daarom ging bijten.

Hoe ver wil je doorgaan?

Gewoon een schandalige actie. Met een terechte schorsing. Zou men meer moeten doen. Ook bij kopstoten, ellebogen en doodschoppen.

29 juni 2014 om 11:00

Ik denk dat het gewoon een reflex is ofzo. Hij denkt hier niet over na. Als ie dat wel had gedaan, dan had ie wel geweten dat het hem, behalve een lading aan schorsingen, nog nooit wat heeft opgeleverd.

29 juni 2014 om 11:17

Tackles zijn veel erger. Hoe kan je Hiv doorgeven als je een shirt aanhef. Dan moet je eerst erdoorheen bijten. Dat gaat moeilijk. Je probeert el pistolero zwart te maken.

29 juni 2014 om 11:25

Nee, dat heeft el pistolero toch echt zelf gedaan!

29 juni 2014 om 11:31

Hij noemt toch ook tackles. En Suarez doet het toch echt zelf.

29 juni 2014 om 11:38

Bedankt dat jullie mijn naam hoog houden hier op de site!

Schandalige actie, de straf is logisch maar staat helaas niet in verhouding. Wel erg jammer dat de media Suarez zwart maakt met veel onwaarheden in hun berichtgevingen!

Wat Afcaxx zegt, het is inderdaad een reflex, hij doet dit uit instinct.. Maakt de actie zelf niet minder erg maar geeft wel aan dat hij zichzelf moet laten helpen. Elke andere straf is eigenlijk een straf die geen zin heeft zolang hij zich niet laat helpen.

Bijten hoort net zoals andere dingen zoals mijn naam, kopstoten, slaan etc niet op het voetbalveld.. Keihard aanpakken en niet de helft wel goed straffen en de andere helft niet want dan maak je jezelf ongeloofwaardig! Het is ook niet voor niets dat dit zoveel stof doet opwaaien! Zijn actie is 1, maar de volledig uit de band gerekte straf en de media die er nog een schepje bovenop doen maakt alles veel erger dan het is!

29 juni 2014 om 12:18

Hoe kun je nou zeggen dat iemand met zoveel talent en klasse niet meer op het veld hoort te staan, dan hou je toch niet van voetbal?
Dat is hetzelfde als Zidane en Maradona van het veld verbannen of Mike Tyson uit de ring verbannen...
Maar aan je naam te zien ben je vooral anti-Suarez omdat hij bij Ajax gevoetbald heeft...

29 juni 2014 om 12:32

Hoe kun je nou zeggen dat het uitmaakt of iemand veel talent of klasse heeft of niet, dan ben je toch selectief? Maar aan je naam te zien ben je vooral pro-Suarez omdat hij bij Ajax gevoetbald heeft...

29 juni 2014 om 12:54

Wat je zegt ik hou van voetbal.
Wat dat ding nu al weer voor de derde keer !!! flikt heeft helemaal niks met voetbal te maken dus daarom zie ik hem liever nooit meer.

Als jij daar een clubgerelateerd spook in ziet moet je misschien naar dezelfde therapie als waar jouw klasse speler naar toe zou moeten gaan.

29 juni 2014 om 14:56

Als bv. een hele goede voetballer of pianist of schaker of waar je dan ook goed in kunt zijn op straat een paar mensen gaat neermaaien met een geweer dan zeg je toch ook niet hij moet maar niet in de gevangenis want hij kan zo goed piano spelen? Zo zonde voor al die mensen die zijn concerten niet meer kunnen beluisteren. Nee dan gaat die pianist gewoon de bak in of die loopjes van List en Chopin nu geniaal zijn of niet.
Dat heeft er helemaal niets mee te maken hoe goed je bent.

29 juni 2014 om 14:48

Stratumseind,

Leuke voorstel van jouw, maar helaas zijn er zeer veel leden die graag over dit onderwerp willen praten. Voor jouw stel ik dan voor om gewoon niet te reageren als het je niet interesseert of niet over wilt praten.

29 juni 2014 om 16:37

prima tip dank je wel.

Dit nieuws was te verwachten. Natuurlijk komen die bijtincidenten niet uit het niets.

Dus hij heeft al 8x gebeten wie kan mij vertellen of dit echt waar is?

29 juni 2014 om 10:56

Het is een tabloid dus ga er maar niet van uit, die verzinnen echt heel veel dingen.

29 juni 2014 om 10:58

Aangezien het hier de daily star betreft, is de kans zeer groot dat het zware onzin is. Al zou het me niets verbazen als hij vroeger ook dergelijke ongein heeft uitgehaald

29 juni 2014 om 10:59

Gezien zijn racisme, eerdere beten, rare fratsen.... zou het zomaar nog hoger kunnen zijn.... en zoals vele psychologen zeiden, zou het uit zijn jeugd kunnen komen dit gedrag.

Dan is het niet raar om te verwachten dat het meer dan 3x is... maar of het dan meteen 8 is... is wel erg hoog. Ik gok dat het tussen de 3 en 8 zit.

29 juni 2014 om 13:20

Er zal vast wel een kern van waarheid inzitten, Suarez komt uit een straatarm gezin terecht op een voetbalschool tussen andere straatarme kinderen. Al die kinderen willen profvoetballer worden om zichzelf en hun moeder, broers en zussen uit de armoede te trekken. Wat je dan ziet is vechtvoetbal, kinderen die vechten om te overleven zowel in wedstrijden als op de trainingen. Want als jij het niet red, ga je terug naar de achterbuurt. Het is praktisch de enige kans op een menswaardig bestaan en dan wil je nog weleens over de schreef gaan.

Suarez is een sieraad voor het voetbal. Die beleving, die impulsen. Als bij geen ander voelt het allemaal zo natuurlijk en instinctief. Dat daar soms een bescheiden bijtje aan te pas moet komen, moet maar op de koop toe worden genomen. Dat is onderdeel van zijn persoonlijkheid die ook verantwoordelijk is voor al dat moois. Het genie Suarez moet worden gekoesterd! Stop de heksenjacht van al die moraalridders die iemand hebben gevonden waar ze zelfgenoegzaam naar kunnen wijzen.

29 juni 2014 om 15:00

Dus als je een echte hele geniale voetballer bent dan mag je spelers schoppen en bijten zoveel je wilt je hebt tenslotte iets extra's haha. Doe toch ff normaal man.
Wetten gelden gelukkig voor iedereen.

29 juni 2014 om 10:59

De voetballer Suarez is niets mis mee Nuno maar dit gedrag eromheen wel.
En NEE dit kunnen we niet op de koop toe nemen. Denk eens aan de kleine jongetjes die naar Suarez op kijken. Hij heeft een voorbeeldfunctie en dit gedrag kunnen en mogen we niet accepteren.
Hoe goed hij ook is als voetballer!

29 juni 2014 om 10:59

Een bijtje op de kop toenemen? Serieus? Dat kan je niet menen. Wat is de volgende stap? Dat men een bijtje mag beantwoorden met de tanden van de bijter eruit slaan? (zou mijn reactie zijn, is onderdeel van mijn persoonlijkheid, dus moet men dat ook maar op de koop toenemen!)

Wat een onzin!

Terechte schorsing!

Ongelooflijk dat men dit nog goedpraat!

29 juni 2014 om 15:02

Ja en de hele goede zoals Zlatan Ibraimovic mogen ook af en toe iemand een gebroken neus slaan want tenslotte slaan bij zulke geniale spelers wel eens de stoppen door.
Je kunt een ranking aanleggen en de top spelers mogen dan het meeste.
Ja hoor natuurlijk!

29 juni 2014 om 11:28

Suarez is de enige die hier wat aan kan doen hoor. Dat bijten kan je niet op de koop toe nemen.

En dan zijn ze het vinger in oog haken bij Parker nog vergeten. Je moet op youtube eens een compilatie van Suarez zijn fouten zoeken om in te zien dat het gewoon een heel naar mannetje is.

29 juni 2014 om 11:01

Ik kan van jou ook een compiltatie maken waaruit blijkt dat je een heel naar mannetje bent. Zo kan je van iedereen een compilatie maken.... dergelijke beelden zeggen niks, want ik zou ook een compilatie van Suarez maken met alleen maar mooie beelden, waaruit blijkt hoe een lieve onschuldige en verlegen man is.

29 juni 2014 om 11:06

Whoehahahaha.

Die onschuldige man nog nooit gebeten heeft? Die man die nog nooit nagetrapt heeft? Die man die nog nooit leugens verteld heeft om zich vrij te pleiten? (nu ook weer)

Wie is dat dan? Die man?

Het gedrag van Suarez zal ook steeds meer reacties gaan uitlokken.
Suarez zal als hij straks weer gaat voetballen [misschien] meer aanslagen te verduren krijgen, en is dat dan geheel onlogisch?

29 juni 2014 om 10:58

De afgelopen jaren heeft hij volgens mij niet aantoonbaar meer aanslagen ondervonden hoor.

Waar denk je dan aan? Een benenbreker met opzet? Ook al zou je dat willen als tegenstander dat lukt je toch niet heel snel en de gevolgen zullen dan niet mals zijn.

En nogmaals, na jarenlang mensen kaarten naaien, schwalbes, mensen bijten en racisme.............heeft hij nog nooit (?) een zware blessure opgelopen door een tegenstander.

29 juni 2014 om 11:01

Nee maar de kans is wel aanwezig dat dit naarmate hij breder uitgemeten wordt dit meer zal gaan gebeuren!
Hij maakt meer vijanden!

29 juni 2014 om 15:11

@ Jan
Jammer eigenlijk.

Een incident is het al niet meer, dus het zou zomaar kunnen.

Voeg daarbij het racisme en de jarenlange schwalbes en fopduiken... kortom alles om te winnen soort van mentaliteit. Dat begint steeds meer te lijken op een of meerdere steekjes loszitten.

Ik vond het ''mooi'' hoe het omschreven werd bij studio brasil, er is iets goed mis met hem... hoe maniakaal hij en zeer mentaal onstabiel bezig was in de wedstrijd tegen Engeland en andere wedstrijden.... tot een zenuwinzinking aan toe en de wedstrijd erna slaan de stoppen weer door zodra hij onder spanning staat...

Gezien de optelsom, lijkt het me totaal niet raar als hij nog vaker gebeten heeft.

Mocht dit alles waar zijn dan zouden ze hem alsnog voor het leven moeten schorsen!!!
Walgelijke vent met nog walgelijkere fans!
Snap werkelijk niet dat er mensen zijn die het opnemen voor hem. Hij deugt niet en hoort in een inrichting met constante bewaking!
Oke... Ik overdrijf iets...
Maar 4 maanden is een lachertje en Suarez mag in zijn handen knijpen dat hij na 4 maanden alweer vrij is om te bijten.
Denk dat dit niet zijn laatste incident is en een volgend slachtoffer een kwestie van tijd is

Wat ik niet snap is dat men hier tackles en ellebogen van andere spelers bij betrekt om Suarez' bijtgedrag te miimaliseren. Wat deze mensen niet beseffen is dat ook in dat aspect Suarez één van de ergste in zijn soort is. Zijn tackles, schwalbes, ellebogen en andere streken zijn van de brutaalste die er op een voetbalveld te bezichtigen zijn. Hij is een acuut gevaar voor elk van zijn rechtstreekse tegenstanders en zou wat mij betreft nooit meer op een voetbalveld mogen verschijnen.

29 juni 2014 om 11:32

Nog even en Suarez heeft volgens jou Polen binnengevallen in 1939.
Haal even rustig adem...

Zucht en het bashen van Suarez gaat maar door, nee het is geen ideaal schoonzoon maar gaan we nou om elke scheet een probleem maken? Bovendien met alleen ideale schoonzonen zou het voetbal pas echt saai zijn. Nee Luis je bent en blijft voor mij een held.

29 juni 2014 om 11:10

Raar he, Dat zijn misdragingen zo breed worden uitgemeten?

29 juni 2014 om 11:14

Als ik een saaie sport wil kijken kijk ik wel naar biljarten ofzo. Bij voetbal hoort strijd passie precies wat Suarez elke wedstrijd weer geeft. Hij heeft letterlijk gevochten om zo ver te komen en als mensen daar een probleem mee hebben jammer dan.

29 juni 2014 om 11:27

Ik denk dat juist Suarez er de meeste problemen mee heeft. Hij vertoont abnormaal gedrag!

Succes bij het biljarten!

Suarez moet hulp gaan zoeken, maar deze lynchpartij begint te lijken op een heksenjacht. De pers doet net alsof hij spelers vermoordt op het veld. Bijten op het voetbalveld hoort niet getolereerd te worden, maar er zijn vele ergere dingen dan bijten op het voetbalveld. Ik denk dat het bij hem een primitieve reactie is waarvoor hij hulp moet zoeken. Wat pas erg is, is als iemand een tegenstander opzoekt om hem ernstig te blesseren. Denk bijvoorbeeld aan Roy Keane die met opzet en wraak Haland de wedstrijd uitschopte.

29 juni 2014 om 11:32

Raar. Ik denk bij een tegenstander opzoeken om hem opzettelijk te blesseren direct aan Suarez. Of ga je ontkennen dat hij buiten zijn bijtgedrag ook nog één van de grootste slagers is op een voetbalveld?

29 juni 2014 om 11:37

Ja, dat gaat iedereen met gezond verstand ontkennen, siverfern.

29 juni 2014 om 11:37

Volgens mij ben jij niet de grootste Suraez fan die er rondloopt.

Hij verdiend inderdaad een straf.
Maar deze straf is echt veel en veel te hoog.
Aanslagen zoals op iemands been staan met de intentie om hem te breken vind ik veel erger.
En die spelers krijgen hooguit 3 of 4 wedstrijden schorsing.
En wat te zeggen over de schwalbes in het strafschop gebied om een penalty te versieren,dat is puur bedrog.
Maar daar worden geen camera beelden van bekeken laat staan dat de schuldigen worden bestraft.

29 juni 2014 om 11:39

Zijn straf is mede zo hoog omdat hij geen berouw toonde (dat heeft mede zijn schorsing bepaald, volgens de Fifa). Beelden zijn overduidelijk en nog geeft hij niet toe. sterker nog, hij laat de president van Uruguay, de bevolking en de spelers leugens vertellen omdat hij niet toegeeft. Het was overduidelijk een beet.

Hij speelt de vermoorde onschuld en verdiend deze schorsing.

De zware tackles zouden ook zo een schorsing verdienen....dat weer wel.

29 juni 2014 om 12:39

Bij hem was de commotie ook bij een opzichtige elleboog of kopstoot ook heel groot geweest hoor. Niet zo groot als nu wellicht, maar wel behoorlijk groot. Zijn verleden achtervolgt hem, en terecht zolang hij er niets van leert.

uiteindelijk is het gewoon valsspelen, en dan bedoel ik bijten, grove tackles, kopstoten, allemaal gedaan door spelers die het niveau mentaal of tactisch of fysiek niet aankunnen en na andere middelen moeten grijpen, zelf vasthouden geeft een brevet van onvermogen aan, ik begrijp dat voetbal een contactsport is maar het is soms wel erg grof allemaal

Steroïden: dat is zo'n beetje de enige plausibele verklaring voor dit structurele, bizarre wangedrag.

Iemand zijn been breken door een belachelijke tackle levert 5 wedstrijden op.
Iemand bijten met geen verdere gevolgen voor het slachtoffer levert 9 wedstrijden op.

Waar is de logica?

Bijten en iemand zijn been (opzettelijk) breken heeft beide niks te doen met voetbal.
Dus die argumenten kunnen de kast in, zeker voor de parasieten die meegaan met dat argument.

Gewoon een belachelijke schorsing. Bijten, oke. Laat hem dan lekker 1 miljoen overmaken naar Blatter, zoals het gaat met al het geld binnen de Fifa.

29 juni 2014 om 12:27

Zucht. Bijten is van een hele andere categorie. Een vliegende tackle die een been breekt hoort nog bij voetbal, al moet het bestraft worden. Maar bijten, dat gebeurt gewoon nooit, laat staan drie keer. Totaal niet vergelijkbaar.

29 juni 2014 om 13:16

Dus omdat iets vaker voorkomt is het minder erg?

29 juni 2014 om 13:22

Even ter verduidelijking, hij is voor 23 wedstrijden geschorst. Verder mag hij niet trainen met zijn club dus zal hij op 1 oktober niet direct inzetbaar zijn. De straf kan effectief weleens oplopen naar 30 wedstrijden.

29 juni 2014 om 14:53

Weggie,

Ik snap wat jij bedoeld. Een goede voorbeeld is Kokmeijer en Bouaouzan. Kokmeijer kon na zijn dubbele beenbreuk nooit meer voetballen en Bouaouzan heeft na zijn 10 wedstrijden schorsing nog tot oktober 2013 gevoetbald.

Ook lees ik hier van Splijtpass, dat een tackle bij het voetbal hoort en bijten niet. Echter wat Bouaouzan destijds deed was een aanslag en geen tackle.

Ik blijf de schorsing te hoog vinden wat mij betreft was tussen de 10 en 15 wedstrijden genoeg geweest.

29 juni 2014 om 13:37

Ik word een beetje moe van die mensen die de handsbal tegen Ghana erbij gaan lopen halen. Dat is een instinctieve reactie die honderden voetballers gedaan zouden hebben. Op dat moment staat zijn land gewoon voor in de kwart finale van een WK en dat wil hij zo houden. Het is niet de schuld van Suarez dat de Ghanees de toegekende strafschop mist en dat daardoor Ghana wordt uitgeschakeld op het Wk.

29 juni 2014 om 13:47

noem het juist professioneel..

29 juni 2014 om 14:00

kan er mee leven dat je zo denkt en het is ook nog gedeeltelijk waar wat je zegt, maar begin nu niet of die jongen suarez nagedaan heeft, want 1 dag na het gebeuen is het bekend geworden dat er een jongen een suarez beet heeft gedaan, de media heeft hier ook een aandeel aan. Die maken het nog groter om maar geld er uit te kunnen slaan, dat de kinderen het nadoen ja dat kan zeker gebeuren, maar het is dan ook aan de ouders om dit soort nadoen in toom te houden.

Tackles zijn erger? Die horen in het spel thuis staat in het reglement!!!

Dat je door middel van een tackel een bal mag afpakken! Als de tackel te hard is kan je het straffen met een vrije trap, een hele kaart, rode kaart of rode kaart schorsingen!

Een horrortackel kan door verkeerde inschatting, uitschieten, ongelukkige timing, nat vel etc etc maar dat hou je niet tegen in voetbal tenzij je tackelen wilt verbieden

Maar nergens in het reglement staat dat je iemand mag bijten bij het voetbal :s

er is al op t nieuws geweest dat een kind een klasgenoot heeft gebeten omdat jij het suarez heeft zien doen...


Maar vooral blijven goed praten en bagataliseren he mensen... Wat een held en voorbeeld zeg


Open jullie je ogen is of zet die roze suarez bril af!!!

Ben er eens mee dat ze hem hebben gestraft, maar nu gaan ze alle kasten open gooien en dat is toch niet meer normaal, of hij alleen maar van die gekke dingen deed/doet.
Er zijn meer spelers die een schroef los hebben dan alleen suarez, ben kwaad op hem geweest, nu nog altijd wel.
Maar men moet nu niet net doen of hij de enige is die gekke dingen doet, het bijten dan wel misschien, omdat het nu eenmaal een topspeler is, die bekend is.

29 juni 2014 om 16:37

Sansoni beet Beerens ook. Dus nog een paar keer en hoort het schijnbaar ook bij het voetbal

29 juni 2014 om 15:02

Dat jij met Hiv op de proppen komt is ook een voorbeeld van een dom argument net als het vergelijken met een horror tackle. Voor dat je begint Nee ik verdedig Suarez niet wat hij gedaan heeft kan niet door de beugel en hij is er terecht voor gestraft. Ik vind alleen de schorsing te hoog.

Beelden weggesneden? Doofpot? Man man man, het wordt steeds leuker. Hebben die redactieleden van de Daily Star ooit bij Privé, Story of Weekend gewerkt, want wat een onzinnige geroddel. Het lijken daar bij Daily Star net een stel oude wijven.

Wat is het volgende verhaal? Suarez eet mensenvlees?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren