Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zijn bijrol vreet aan Huntelaar, maar het is nergens zichtbaar'

Laatste update:

Robin van Persie is geschorst voor de wedstrijd tegen Chili, maar toch zal Klaas-Jan Huntelaar maandagavond niet in de basis beginnen bij het Nederlands elftal. Louis van Gaal geeft naar alle waarschijnlijkheid de voorkeur aan Jeremain Lens en dus moet Huntelaar opnieuw toekijken. De aanvaller moet hopen dat er voor hem een invalbeurt in het verschiet ligt.

/

Tegen Spanje en Australië was dat niet het geval: Huntelaar bleef in deze wedstrijden negentig minuten op de bank zitten. "Zijn bijrol in Brazilië vreet aan hem, maar het geinige is: het is nergens zichtbaar", schrijft journalist Sjoerd Mossou in zijn column in het Algemeen Dagblad. "Huntelaar is scherp, opgewekt, traint hard, klaagt niet. Zag hem juichen na de 5-1 van Arjen Robben tegen Spanje. Als er iemand symbool staat voor de eendracht van dit Oranje, dan is het Huntelaar."

Twee jaar geleden had Huntelaar op het EK in Polen en Oekraïne eveneens geen basisplaats en zou hij volgens verschillende media één van de onruststokers zijn geweest in de selectie van Oranje. Destijds was hij boos op de manier waarop Bert van Marwijk hem een worst voorhield, maar Van Gaal heeft dat geen moment gedaan: direct was duidelijk dat Huntelaar geen basisplaats zou krijgen. "Over Louis van Gaal kun je veel zeggen, maar rechttoe rechtaan is-ie", aldus Mossou.

Klaas-Jan Huntelaar moet in de basis beginnen tegen Chili

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom lekker naar huis Klaas Jan. Als Kuyt de voorkeur krijgt heb je daar helemaal niets te zoeken. De wereld is niet eerlijk. Je slijmt niet genoeg!

23 juni 2014 om 08:04

Moet Huntelaar linksback gaan spelen dan? Dat Lens de voorkeur krijgt heeft met de manier van spelen te maken, maar Kuyt heeft hier niet zoveel mee te maken.

23 juni 2014 om 08:17

Alsof die jongen het geen eer vind om daar te zijn? Alsof hij geen premies wilt ontvangen (indien de spelers die krijgen)? Kjh gaat nergens heen. Loui heeft hem heus wel verteld hoe het zit. Je voorbeeld omtrent Dirk slaat nergens op. Die gast speelt als linksback.

23 juni 2014 om 08:27

Vind die oproepjes om naar huis te komen zo triest, aangewakkerd door Johan Derksen weer. Huntelaar is topvoetballer, dat bereik je niet met zo'n afhaak instelling. Begrijp me goed ik ben groot fan van Huntelaar, vind ook zeker dat hij tweede keus moet zijn achter van persie, van mijn part zelfs eerste keus. Maar de trainer bepaalt en met afhaken als het effe tegenzit kom je nergens. Wie weet vergooi je zo je kans op eeuwige roem, hij is niet voor niks geselecteerd en zal zijn minuten vast krijgen als we er nog ff inblijven. Dan zal hij er staan.

23 juni 2014 om 19:03

Manodedios,

Ben weer hersteld na operatie en weer helder.( Braziliaanse Ronaldo)

Volgens mij heeft van Gaal al uitgebreid met Klaasjan gesproken over zijn rol bij Oranje, zal als pinchhitter gebruikt worden in geval van nood.

Had hem ook liever vandaag standaard in actie zien komen, maar mogelijk is zijn switchen met Robben niet goed genoeg.

23 juni 2014 om 08:53

Natuurlijk moet hij niet naar huis komen en dat weet hij zelf ook heel goed.
Over 5 weken staat er een andere trainer voor het Nederlands elftal en dan krijgt hij weer nieuwe kansen. Misschien ziet Hiddink het wel meer in Huntelaar zitten. Als hij er nu tussenuit zou knijpen, geeft hij ook een negatief signaal af naar Hiddink.

23 juni 2014 om 10:04

Hij verkiest Lens boven Huntelaar! Moeilijk allemaal heh mensen.. Kuyt heeft niks met hem te maken en toch weer allemaal lekke rop Kuyt bashen!

Nederland speelt in een 5-3-2 dan heb je snelheid nodig en kracht. Iets wat Lens dus gewoon meer heeft dan Hunter. Maar volgens jou kon Hunter ook wel op de flank komen te spelen? En 90min achter Isla aan rennen?

Hunter past niet in dit systeem heel makkelijk. Hij gaat nog minuten maken in een volgende ronde als het in de 75/80ste minuut nog 0-0 is ofzo of achter.

23 juni 2014 om 11:21

Eerlijk 010

Ja dat hebben we gezien. Tot nu toe zijn volgens mij Depay en Lens ingevallen???
Ik heb het van te voeren al gezegd en daar blijf ik bij: Als Huntelaar dit WK 10 minuten speelt, mag hij al in zijn handen knijpen.

23 juni 2014 om 11:39

Omdat we tegen Spanje 3-5-2 bleven spelen. En tegen Aus bleef RVP er in en wilde ze 4-3-3 spelen voor meer druk op hun verdediging.

Dus allemaal heel goed te verklaren!

23 juni 2014 om 10:18

Zeker tegen zon aanvallende ploeg als chili is het niet handig om met hem te spelen, want met die vent ben je verplicht op de helft van de tegenstander te voetballen.

Ongelooflijk.. dat je Kuyt boven Huntelaar verkiest. De resultaten geven tot nu toe Louis gelijk, maar dit slaat toch nergens op.

23 juni 2014 om 07:51

Het gerucht gaat da Kuyt linksback zal spelen, daarnaast denk ik niet KJH niet in een 5-3-2 systeenm past.

23 juni 2014 om 08:17

als je op de counter gaat spelen heb je meer aan lens...helaas maar waar

lens oogde trouwens ook niet echt snel de laatste interlands die hij speelde, maar altijd meer een counterspits dan huntelaar

als je 4-3-3 speelt moet je , vooral bij afwezigheid van v persie, altijd huntelaar kiezen natuurlijk...toch zal gedrag binnen de groep iets te maken hebben met de keuzes van de bondscoach, ook van v marwijk stelde hem niet op hoe slecht v persie toen ook speelde

23 juni 2014 om 08:28

@tinuske80

Klopt, in het huidige systeem zonder echte vleugels wordt het moeilijk renderen voor Huntelaar. Hij zit puur bij de selectie voor de pinchhitterrol. Dus dan nemen zijn kansen op speeltijd (als invaller) toe.

Wat je zegt, Lens is beter geschikt om als 2e aanvaller te spelen. En Lens is helemaal niet meer zo snel als voorheen lijkt het. Hij is dikker geworden, hetgeen ten koste is gegaan van zijn snelheid.

Ik mag hopen dat Depay er zsm in komt voor Lens. Een betere speler, in goede vorm en een leuke gast om naar te kijken (ipv dat arrogante hoofd van Lens) !

23 juni 2014 om 08:39

Jij leest dus niet goed en probeert stemming te maken. Er staat dat hij als een echte prof bezig is. De keus die van Gaal nu maakt is te begrijpen. Huntelaar krijgt echt nog wel speel minuten.

23 juni 2014 om 08:56

op basis waarvan denk jij dat hij speelminuten krijgt? zolang v persie fit en niet geschorst is zal die spelen...heel misschien als extra spits bij een achterstand

de keus van v gaal is inderdaad te begrijpen in dit systeem

23 juni 2014 om 08:01

Huntelaar is alleen maar van nut als men 4-3-3 speelt. Je hebt niks aan Huntelaar op de vleugel.

23 juni 2014 om 08:10

Er moet ook geen vleugel vervangen worden, maar een spits.

23 juni 2014 om 08:29

Ja maar Van Persie is ook geen echte klassieke spits....

23 juni 2014 om 08:34

@-World-

Dat weet ik, maar ik reageer iemand die niet snapt dat men Kuyt boven Huntelaar verkiest.

Het is namelijk de bedoeling dat Kuyt als aanvallende vleugel "verdediger" gaat spelen. Oftewel een terug gezakte vleugel aanvaller. En op die positie heb je niks aan Huntelaar.

Je hebt überhaupt helemaal niks aan Huntelaar in een 5-3-2 systeem ook niet als spits. Als je met 2 spitsen speelt wordt er van je verwacht dat je snel bent en een actie kan maken. Huntelaar kan ten eerste geen actie maken en echt snel is hij ook niet.

Nogmaals Huntelaar is alleen van nut in een 4-3-3 systeem als centrale spits in een afmakende rol.

23 juni 2014 om 08:37

@nufc_u2

Van Persie is een mix tussen een nummer 10, een vleugel aanvaller en een spits. Huntelaar is een pure spits. Op maar 1 plek inzetbaar. En daarom zit hij op de bank.

23 juni 2014 om 11:02

Bij S04 spelen ze 4-4-2 en geen 4-3-3 dus KJH is gewend om met 2 spitsen te spelen. Maar in 5-3-2 is anders dan 4-4-2. Lens is meer counterspits dan KJH. Maar zelfs met een 4-3-3 zou LvG voor Lens hebben gekozen denk ik. KJH krijgt erg weinig kans om zich te bewijzen en dat vind ik jammer

Gewoon professioneel zijn. Een winnende coach heeft altijd gelijk. Dat Huntelaar zich in zijn rol schikt, vind ik niet meer dan normaal.

Logische wanneer Louis 5-3-2 gaat spelen, hij wil dit systeem vaak spelen ter voorbereiding op de komende wedstrijd(en). Jammer voor huntelaar, had hem graag zien spelen.

Klaas Jan gaat vanavond zijn eerste minuten maken op dit WK. Als Louis 4-3-3 gaat spelen na rust komt hij er in voor Kuyt

23 juni 2014 om 10:25

Zou inderdaad zomaar kunnen gebeuren. Zeker met Blind op LCV kun je zo naar 4-3-3 schakelen, met Huntelaar in de spits en Lens op links. Maar ik moet het nog zien hoor, of die opstelling van de Telegraaf het gaat worden. Ze zitten er vaak zat naast.

iedereen vind dat huntelaar niet in een 1-5-3-2 systeem zou kunnen spelen,ik zou zo gaan spelen ,dus de spelers die dan eventueel wel bechikbaar zouden zijn.dit is mijn favoriete opstelling.
gillessen,djmaat,de vrij,vlaar,bmindie,blind,daarvoor sneijder,en de jong,en danvan persie op de 10 en daarvoor huntelaar en robben.zonde dat van gaal toch voor een andere optie kiest,maar resultaat is inderdaad goeg.

Het is simpel.

Van Gaal is duidelijk geweest tegen Klaas-Jan Huntelaar; "wil je mee als vijfde spits, of wil je thuis blijven?" Huntelaar heeft voor de vijfde spits rol gekozen, daarom moppert ie ook niet.

Huntelaar wordt alleen gebruikt als breekijzer, alle ballen voor de pot om nog iets te forceren door middel van zijn kopkracht.

Dan begrijp ik niet waarom Huntelaar gekozen is om naar het WK te gaan als hij niet eens eerste keuze na Robin is.

23 juni 2014 om 09:37

Lijkt me toch duidelijk: als pinch-hitter.

Dat hij niet in de basis begint in een 5-3-2 systeem begrijp ik goed. Het heeft me wel verrast dat hij niet als invaller werd gebracht tegen Australië. We speelden toen wel 4-3-3 en hij had daar juist de benodigde spits kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat dat wel steekt bij Kjh.

23 juni 2014 om 09:37

Ik heb bijna een traantje weg moeten pinken toen Lens er in kwam voor van Persie. Dat zegt genoeg over de status van KjH momenteel. Een winnende coach heeft altijd gelijk, vandaar ben ik het ook eens met de keuze voor de geweldige van Persie, maar ikzelf had 4 jaar geleden toch de keus gemaakt om KjH voor de komende tijd 1e spits te maken. Een garantie voor goals en van Persie is toch op meerdere plekken inzetbaar. Deze 2 jongens samen presteren naar mijn idee beter dan een Lens, Kuyt of Depay erbij.

23 juni 2014 om 11:41

dat is dan jammer voor klaas dat dat steekt,hij heeft nou eenmaal een goede
concurrent als lens naast zich.

Dat moest er nog eens bij komen, dat hij opnieuw een eindtoernooi gaat verstoren met geklaag. Gelukkig is zijn partner in crime Van der Vaart er niet bij. Huntelaar heeft diverse spitsen voor zich die een klasse beter zijn, het is niet anders.

23 juni 2014 om 09:40

Van Persie is beter net als Robben (andere positie). Wie zijn er dan nog meer een klasse beter?

Verder kan ik niemand bedenken uit Nederland? Geen Lens, Kuyt, Depay, Luuk de Jong, Dost of wie dan ook. Huntelaar was vorig jaar nog topscorer van de Bundesliga en is 1 van de topscorers van het NL nationale elftal aller tijden. Daarnaast staat hij bekend om zijn hoge rendement, dat wat je wil op een eindtournooi. Van Gaal verkiest rendement ook boven mooi voetbal 'any day of the week' lijkt me.

23 juni 2014 om 11:06

Weer op oorlospad Loggie? Wie is beter dan KJH als spits ? Alleen RvP. Lens Kuyt zeker niet.

Elke speler hoort blij te zijn om de bij de selectie te zitten op het grootste voetbaltoernooi van de wereld,zijn rol is duidelijk en hij hoort er maar genoegen mee te nemen.

23 juni 2014 om 12:28

Nee, hij hoort gewoon in de basis te staan tegen Chili.
Enige echte goaltjesdief, en dan heb je een aanspeelpunt voorin met robben en sneijder eromheen/erachter

alleen jammer dat Lens zijn scorend vermogen zo minimaal is, qua spelbeeld begrijp ik de keuze van Louis.
Aan de andere kant kreeg hij bij van Marwijk ook vrijwel geen minuten....triest voor zo een prof.
Overigens vind ik Huntelaar 10 keer gevaarlijker dan lens met zijn eeuwige snelheid en dreiging en 0 rendem,ent.

hierbij vermeld dat huntelaar met betrekkelijk ,vergeleken bij anderen veel minder interlands heeft gespeeld maar toch volgens mij in de top vijf allertijden staat als topscoorder bij interlands,dus hij kan er wel wat van.zonde voor z,on jongen.

Zeer begrijpelijk dat Klaas de bank warm mag houden in dit systeem. Die gaat in de knock-out rondes erin worden gebracht als breekijzer, en Nederland redden met minstens één doelpunt.

had hem niet eens mee genomen,maar dit is ook wel leuk om hem lekker op het
bankje te zien zitten.

netjes naast ome louis op de bank en luisteren wat ie zegt klaasje.

Hij past gewoonweg niet in het systeem dat er nu met succes gespeeld wordt. Huntelaar is alleen effectief in een aanvallend systeem met aanvoer vanaf de flanken of in ieder geval een systeem waarbij de spits heel vaak in de 16meter van de tegenstander de bal kan krijgen. Nu kiest van Gaal voor een meer countersysteem waarbij van Persie veel wegtrekt uit de spits en zodoende ruimte maakt voor een snelle speler als Robben.

Huntelaar kan zeker nog wel van waarde zijn als invaller wanneer we achterstaan. Het zal ongetwijfeld aan hem vreten maar hij weet ook wel dat je bij van Gaal niet te veel van die irritaties moet laten merken. Dan zit hij zo in het vliegtuig naar Amsterdam

Wat een kansloze discussie. Kijk eens wat er op de bank zit bij Spanje, Frankrijk, Brazilie, Duitsland, Argentienie etc. Discussie over Klose is er ook niet, maar die presteert bij een invalbeurt

Spelen een hoop zaken mee, zoals welke speler is beter? Ja dan kan ik me voorstellen dat van Gaal voor van Persie kiest. En denk dat Huntelaar hier wel begrip voor heeft aangezien hoe goed van Persie het doet. Dit in tegenstelling tot het vorige wk toen van Persie belabberd speelde en nog steeds Huntelaar amper mocht mee doen. Op zo'n moment is frustratie meer als begrijpelijk.
Nu de wedstrijd tegen Chili, in een 5-3-2 systeem komt Huntelaar niet tot zijn recht. Het is een afmaker en geen voetballer die zelf veel creeert, met grote voetballende kwaliteiten. Dus dan is het ook begrijpelijk dat Huntelaar niet in de basis staat...
En Kuyt bij gebrek aan beter op de back positie, en dat je zodoende aanvallend ook iets meer kan brengen is ook wel een goede redenatie....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren