Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Marwijk mist één speler bij Van Gaal: ‘Compleet seizoen in de PL’

Laatste update:

Bert van Marwijk begrijpt de meeste keuzes die zijn opvolger Louis van Gaal gemaakt heeft met betrekking tot de selectie van het Nederlands elftal. De ex-bondscoach had Erik Pieters echter altijd meegenomen naar het WK in Brazilië.

/

“Ik kan de keuzes begrijpen die Van Gaal heeft gemaakt bij de samenstelling van zijn selectie. Alleen zou ik er zeker Erik Pieters bij gehaald hebben", zegt Van Marwijk, bondscoach van Oranje tijdens het WK 2010 en EK 2012, in De Telegraaf. “Die heeft het bij mij altijd heel goed gedaan als linksback en bovendien een goed seizoen bij Stoke City achter de rug.”

“Niemand heeft het zo in de gaten gehad, maar hij heeft gewoon een compleet seizoen gedraaid in de Premier League.” Pieters, 25 jaar, speelde afgelopen seizoen liefst 36 wedstrijden in de Premier League en kwam tot een doelpunt, in de thuiswedstrijd tegen Newcastle United (1-0).

Erik Pieters zou een betere optie zijn geweest dan Daley Blind

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 juni 2014 om 12:11

Je argumenten zijn over het algemeen goed, alleen jammer dat je jezelf belachelijk maakt met ' Iemand die bij grote clubs als Atl. Madrid en Ajax gezeten heeft'. Met die logica moet Bruma ook mee, want met Chelsea en PSV heeft die zelfs bij grotere clubs gezeten....
John heeft het gewoon moeilijk gehad de laatste tijd, en dat heeft hem zijn plek gekost. Ben ik het daarmee eens? Nee, zeker niet. Het is voor mij onbegrijpelijk dat van Gaal een Veltman kiest boven Heitinga. Veltman is een aardig talent, maar zeker als stand-in zou ik me veel beter voelen met de meer ervaren Heitinga.

3 juni 2014 om 12:30

Ik had heitinga of Mathijssen zeker meegenomen. Maar goed van Gaal gaat liever met zoveel mogelijk jonge jongens om die uit z'n hand eten. Dat doen gelouterde profs toch veel minder. Alleen om de grote toegevoegde namen kan hij niet om heen.

In mijn ogen beter dan een Daley Blind op linksback/linksmidden positie, had best mee gekund!

3 juni 2014 om 08:59

Zeker beter dan die slome daley, en ook beter dan Kongolo nu (nog wel).
Selectiebeleid van v Gaal is gewoon gek: Van Dijk had op zijn minst een kans moeten krijgen, en dat van der Wiel niet mee gaat is ook zeer opmerkelijk.

3 juni 2014 om 09:18

Van der Wiel heeft zichzelf afgemeld. Hij heeft een blessure.

3 juni 2014 om 09:20

Van der wiel was niet fit genoeg nog last van zn knie dacht ik dus dat heeft niks met v gaal te maken

3 juni 2014 om 09:28

t is opmerkelijk dat jij het selectiebeleid van v Gaal af loopt te kraken terwijl je niet weet dat vd Wiel zichzelf geblesseerd heeft afgemeld.

Dan vraag ik me af...hoeveel wedstrijden heb jij van v Dijk gezien in schotland? Of heb je gewoon gehoord dat hij het wel goed doet?

3 juni 2014 om 09:58

Dat hele van dijk gezeur. Die gozer is tig keer bekeken door van Gaal en zn staf. En niet goed genoeg bevonden. En zij hebben er gelukkig meer verstand van.

3 juni 2014 om 09:09

Selectiebeleid van v Gaal is gewoon gek.

3 juni 2014 om 09:28

ja...daar is v Gaal ook echt gevoelig voor. Zeg dan gewoon niks.

3 juni 2014 om 12:29

het maakt niet veel uit, met de huidige lichting ben je snel klaar op de WK, we hebben nu eenmaal maar 3-4 topspelers, de rest is om het even

Ik ben het hier niet mee eens, Pieters is aanvallend te zwak om in een 5-3-2 te kunnen spelen doe mij dan maar Blind, als Jetro Willems fit was geweest had hij goed in het systeem kunnen passen, Willems is aanvallend sterk in vergelijking met Pieters, Pieters is verdedigend dan wel wat sterker, in een 5-3-2 systeem zou ik eerder voor Willems, Blind, Van aanholt of Emanuelson kiezen.

3 juni 2014 om 08:41

@caribbean

Maar met Pieters had je misschien in het 4-2-3-1 systeem kunnen spelen. Tenslotte is hij toch wel een paar stappen verder dan lichtgewicht Kongolo. Blind heeft behoorlijk veel diepgang in zijn spel maar is verdedigend toch iets minder. Terwijl Pieters verdedigend sterker is met minder diepgang.

Naar mijn idee is het onbegrijpelijk dat Kongolo mee gaat ten opzichte van Pieters. Dus ik snap van Marwijk wel.

3 juni 2014 om 08:47

@D-Bergkamp

Sorry maar als je eredivisie sinds ongeveer winterstop heb gevolgd heb je kunnen zien dat Kongolo ijzersterk heeft gespeeld beter dan De vrij zelfs, Naar mij mening verdient Kongolo eerder de selectie dan Bmi, BMI is dit seizoen echt als een zak aardappel gaan spelen en dat zag je ook tegen Ghana, dus de discussie moet eerder zijn BMI of Pieters, ik vind dat er overdreven word met dat pieters, ik heb veel wedstrijden van Stoke City gezien dit seizoen maar Pieters wist niet direct indruk op me te maken, dus om hem alleen te gaan selecteren omdat hij PL speelt vind ik ook te ver gaan.

3 juni 2014 om 08:55

@ Caribbean

Kongolo heeft ijzersterk gespeeld na de winterstop. Maar het is nog steeds een 17? jarige jongen die nog geen 20 volledige eredivisie wedstrijden in de benen heeft. Daarnaast heeft hij ook nog niet de befaamde terug val en de befaamde kritiek over zich heen gekregen. Meedraaien/goed draaien in een goed draaiend elftal is relatief makkelijk. Hij is namelijk een talent, alles wat hij goed doet word dubbel zoveel uitgemeten. Wat hij fout doet word weggeschoven onder het motto: het is nog een talent. Dit gebeurt trouwens bij alle clubs.

Hetgeen dat ik hiermee wilt zeggen is dat hij gewoon ervaring mist. Ervaring om om te gaan met negatieve media. Ervaring om een keer onder de voet gelopen te worden en jezelf te herstellen. Ervaring om te in een slechte periode alsnog een voldoende te halen.

Bruno Martins Indi presteerde minder dit seizoen maar stond voornamelijk op een plek die niet zijn favoriet was. Maar dat hij in 3 seizoen een belangrijke pion is geweest in het behalen van de 2e, 3e en 2e plaats word snel vergeten.

Naar mijn idee hadden Pieters en BMI meegemoeten. Kongolo is te onervaren. De kans op missers, een wegzakking of niet bestand zijn tegen de druk is bij Kongolo 3x zo groot als bij een Pieters/bmi. Puur omdat hij voor hem nog onbekend is. EN voor Pieters/bmi is het al bekend en die weten hoe ze er mee om moeten gaan.

3 juni 2014 om 09:22

Gelukkig speelde Kongolo daarom matig tegen Ecuador. Voordeel van Kongolo is dat hij op veel posities inzetbaar is.

3 juni 2014 om 09:55

@ Rbn

Als je gaat redeneren dat iemand op veel posities inzet baar is dan hadden we voor Anita of Emanuelson kunnen kiezen. Deze zijn allebei op meer posities inzetbaar dan Kongolo en hebben allebei nog meer ervaring op de linksback dan Kongolo heeft.

Het gaat om het totaalplaatje voor mij. Kongolo is een talent, maar het blijft voorlopig een talent. Geen ervaring met tegenstanders, geen ervaring met bepaalde druk, gene ervaring met negatieve media etc etc. Pieters had op de linksback een veen logischere keuze geweest. Gewend aan topduels tegen grote clubs/tegenstanders. Gewend aan negatieve media. Gewend aan (bakken vol) kritiek. En hij heeft er mee om leren gaan en heeft daarna stappen vooruit gezet.

Als Kongolo in de eerste wedstrijd tegen Spanje10x zoekgelopen word komen er bakken met kritiek over hem heen. Niemand weet hoe hij daar op zal reageren. Kijk bijvoorbeeld naar Jetro Willems. Speelde een paar fantastische wedstrijden bij Psv, ging mee naar het Ek, werd aan alle kanten voorbij gelopen. Werd in heel Nederland afgemaakt en is nooit meer dezelfde speler geworden.

3 juni 2014 om 10:20

dan kun je beter een discussie beginnen over Van Dijk of Indi dat van Dijk niet mee is, is echt onbegrijpelijk! gewoon de beste centrale verdediger die buiten de eredivisie speelt.

Kongolo doet het goed maar van Aanholt past veel beter in dit systeem Van Gaal gaat weer af als een gieter op dit Wk.

Let op mijn woorden!

Dan selecteer je hem alleen omdat hij in de pl speelt.
Die jongen kon er bij psv al niks van maar nu moeten we hem selecteren omdat pl speelt?

3 juni 2014 om 08:42

Als hij nu toch een goed seizoen heeft gedraaid. Je kijkt toch naar de vorm van de dag en niet naar een jaar terug...

3 juni 2014 om 09:31

Als hij er een jaar geleden nog totaal niks van kon, zal hij nu toch - na een jaar bij een Engelse laagvlieger - niet opeens een bruikbare speler zijn?

3 juni 2014 om 09:36

Dat is een opgefokt meninkje van wve (dus van nul en gener waarde) en Stoke City is geen laagvlieger.
Voortaan eens de Premier League gaan volgen.

3 juni 2014 om 14:02

Streepan

Zo ken ik nog een gevalletje genaamd Strootman. Als hij 2 jaar geleden nog Jupiler League speelde zal hij nu toch niet ineens een bruikbare speler voor Oranje zijn...?

Je oordeelt te snel, je had alle wedstrijden van Stoke moeten zien om dat te kunnen beoordelen.

3 juni 2014 om 17:54

Volgens hem is de 9e plaats een laagvlieger. Oke dan.

Ben het volledig eens met Van Marwijk. Heeft een volledig seizoen gespeeld en prima gepresteerd in de champions league. Heeft zich het afgelopen seizoen staande weten te houden tegen absolute wereldtoppers. en bijna alles gespeeld. In mijn ogen is pieters een betere linksbank dan Blind, wat meer een middevelder is.
Vind het sowieso vreemd dat hij in de voorbereiding niet een kans heeft gekregen om zich te bewjizen tegenover de bondscoach.

3 juni 2014 om 09:19

Stoke City.. en Champions League?

4 juni 2014 om 01:22

Iedereen lult ook steeds over 5-3-2 en 3-5-2, terwijl Van Gaal en de spelers steeds aangeven dat het toch echt 3-4-3 is ... Klinkt in dat geval ook logischer om voor Blind te kiezen als linkshalf i.p.v. voor spelers als Van Aanholt of Pieters. Zelf had ik Emanuelson meegenomen, maar met deze opstelling kan ik prima leven hoor. Ik heb wel vertrouwen in Van Gaal en wereldkampioen worden we toch niet, of we nu mét of zonder Pieters spelen. (zie opstelling)

Cillessen
Vlaar
De Vrij
Martins Indi
Janmaat
De Jong
De Guzman
Blind
Robben
Van Persie
Sneijder

Denk niet dat veel mensen zin hebben om naar het hoofd van Willems te kijken tijdens het WK. Niet omdat hij lelijk is of donker hoor.. maar gewoon omdat het een vervelend mannetje is.

Pieters zou ook niet misstaan op de positie van Martins Indi. Dan kan je nog op links kiezen voor Urby. Zijn toch jongens die wat meer internationale ervaring hebben. Gewend aan grote wedstrijden in grote stadions!

Aanvallend niet zo sterk, maar verdedigend vond ik Pieter altijd wel goed. Die had inderdaad wel meegemogen, net als Anita ipv Clasie trouwens en Boetius ipv Lens.

3 juni 2014 om 13:53

Boetius in plaats van Lens? Dat is echt een domme keuze, zeg dan Boetius in plaats van Kuyt, dat zou nog logisch zijn ook al heeft Boetius niets te zoeken in Oranje en zeker niet ten faveure van ook maar 1 aanvallende speler die geselecteerd is.

4 juni 2014 om 13:38

Oeps sorry, je hebt helemaal gelijk. Boetius in plaats van nietskunner Kuyt is inderdaad veel beter. Ik vind Boetius wel wat hebben, hij doet toch regelmatig onverwachte dingen, maar ik zal hem verder ook niet missen op dit tournooi.

100% mee eens. Pieters is de meest degelijke linksback die we hebben. Ik had hem en van Aanholt meegenomen met Blind voor op het middenveld..

Anita snap ik dat die niet mee gaat. nou ja.. Clasie of Anita dan twijfel ik ook.. maar Erik Pieters is typisch zo'n speler die kwalitatief beter is maar niet bij een populaire club speelt, dan voor het WK van 2018 opeens in beeld is en meegenomen wordt en dat de kinderen die nu 8 tot 12 zijn denken wie de hell is die Paul Verhaegh de 2e

3 juni 2014 om 09:02

@ Wesroma

Eerlijk gezegd snap ik dat juist niet. Anita heeft 28 basisplaatsen gehad afgelopen seizoen in de Premier league. Sterker nog, in 2 seizoenen heeft hij 74 wedstrijden gespeeld in premier league, FA cup en internationaal. Toen hij in Nederland voetbalde was hij al 2 stappen verder dan Clasie was. Speelde bij Ajax niet voor niets 152 wedstrijden waarvan 28 op champions league niveau. Nu speelt hij 2 jaar premier league, speelt hij in 38 wedstrijden waarvan 28 als basisplaats.

Met alle respect voor Jordy Clasie, deze heeft geen idee wat het is om Champions league te spelen. Deze heeft geen idee wat het is om tegen United/city/arsenal/liverpool/spurs/chelsea etc te spelen. Simpelweg omdat Clasie nooit tegen zulk soort tegenstanders heeft gespeeld.

Met alle respect voor Clasie, deze had thuis moeten blijven ten faveure van Anita. Omdat Anita op alle fronten gewoon stappen verder en beter is dan Clasie.

3 juni 2014 om 09:22

Ben ik grotendeels met je eens, het is enkel wel een keuze voor wie er op de bank komt. De guzman is beter en nigel de jong ook. Dan had ik misschien ook gekozen voor Anita, maar misschien volgt clasie zonder geluid te maken en Anita niet. Dat zullen we nooit weten.

3 juni 2014 om 09:32

@D-Bergkamp

Ik ben het volkomen eens met je argumentatie ten faveure van Anita (en ook Pieters).
Zie voor de detail cijfertjes mijn bericht #28.

Men kan dan wel een beetje lacherig doen over Stoke City en Newcastle, maar beide clubs zijn dit seizoen keurig geeindigd in het linkerrijte (vlak na elkaar)

Edit:
geadresserde toegevoegd om verwarring te voorkomen.

3 juni 2014 om 09:55

@oleguapa, eens, vind ik cker een punt dat aandacht verdient.

Vlaar is een zekerheidje maar moest met Villa wel knokken tegen degradatie en eindigde 14e. Je gaat toch denken of er niet iets mis is met zo'n gast als hij na een paar jaar PL niet een keer wordt opgepikt door grotere ploegen, al is het maar nivo Everton.

Fer, degradeerde met Norwich.

De Guzman, Swansea, 12e, ook niet verheffend.

Het zegt niet alles, en voor hetzelfde geld had Fer bij Everton gezeten, maar 4 jaar geleden had je M van Bommel, AC Milan, Heitinga, Everton, Mathijssen, HSV toen nog subtopper in de Bundesliga etc.

Verder is het erg vreemd dat Pieters geen kans heeft gekregen. Anita ook, maar met name bij Pieters is het vreemd omdat hij op een plek speelt waar we erg veel problemen hebben.

Pieters is geen hoogvlieger maar Blind ook niet en voordeel van Pieters is zijn fysiek, volgens mij is zijn snelheid ook wel OK. Opbouwend wschl wat minder dan Blind maar ik vind dat een LB toch primair goed moet kunnen verdedigen.





3 juni 2014 om 10:01

@ Wesroma

Je praat over Anita die in het belang van het team op de linksback speelde bij Ajax? Die op de rechtsback speelde bij Ajax? Die bij Newcastle 3e Cm/cvm was achter Cabaye en Tioté en die je nooit gehoord hebt in de media?

Anita is het schoolvoorbeeld van iemand die zichzelf opoffert voor het team. Net zoals Nigel de Jong dat heeft. Is ook een beetje inherent aan de positie die ze hebben. Hun eerste prioriteit is zorgen dat de nummer 10 van hun eigen elftal in principe niet mee hoeft te verdedigen. Dus ze spelen altijd in dienst van andere/betere spelers.

De Guzman is beter volgens jou. Ik vraag me af op basis waarvan? HIj heeft meer gescoord en emer assists. Tegelijkertijd staat hij veel aanvallender ingesteld dan een Anita. Maar eigenlijk is die discussie irrelevant.

Fer, De Guzman, Clasie en Nigel de Jong zijn de Cm/cvm spelers van Oranje. De minste van die 4 is Clasie voor mij. En dus had die af moeten vallen ten faveure van Anita die gewoon duidelijk beter is.

3 juni 2014 om 10:10

@ Cyprioot

Vlaar is aanvoerder bij Aston Villa en speelt daar gewoon goed. Waarom hij nog niet is opgepikt? Omdat hij toch relatief al iets ouder is en pas laat de stap naar de premier league heeft gemaakt. Mensen vergeten al snel dat Vlaar pas 2 seizoenen in de premier league speelt. Daarnaast zaten alle "grote" ploegen allemaal al vrij dik in hun verdedigers. Komende zomer zie ik hem wel een tranfser maken naar een hogere ploeg. United, Liverpool, Arsenal,spurs gaan allemaal op zoek naar verdedigende spelers. Deze plukken er weer een paar bij Southampton/everton vandaan en deze gaan weer bij Aston Villa shoppen.

Het zegt niet alles dat een speler bij een bepaalde ploeg/competitie voetbalt. Dat is absoluut waard en er moet altijd een nuance aangebracht worden. Desondanks zijn er wel een aantal basisvoorwaarden gecreeerd wanneer je bij een bepalade ploeg/competitie speelt. Het is natuurlijk tekenend dat bijna topscoorder van de eredivisie (bony) bij respectievelijk Swansea speelt.

Hier heeft ie helemaal gelijk in. Al was het maar omdat hij veel beter is dan Kongolo en zo perfect als standin had kunnen fungeren voor centraal achterin en linksback. Pieters heeft dit seizoen tegen de beste spitsen van de PL gespeeld en hierbij een uitstekende indruk achter gelaten, heel wat anders dan een BMI, Blind of een Kongolo.

Ik snap dit ook niet helemaal. Ik heb hem afgelopen seizoen paar keer zien spelen en toen deed hij het gewoon naar behoren. Aanvallend niet super sterk dus ik snap dat je bij 5-3-2 misschien niet meteen aan hem denkt, als Lvv, maar als van Gaal zegt dat Blind de beste linksback is die we hebben en er verder echt vrijwel niks rondloopt, vraag ik me af of hij Pieters uberhaupt bekeken heeft, want toch bijna hele seizoen basis gestaan in de middenmoot engeland. Ik denk toch wel dat onder Hiddink Oranje er echt anders uit gaat zien, en dat er wat 'logischer' geselecteerd wordt.

Ik kan wel begrijpen waarom deze jongen niet is geselecteerd, hij is namelijk nergens echt goed in. Geen snelheid, weinig (voetbal)intelligentie, geen spijkerharde verdediger. Eigenschappen die janmaat, blind en vlaar wel samen hebben.

Edit: ik zeg ''samen'', dus ik bedoelde janmaat=snelheid, blind=voetbalintelligent, vlaar=spijkerhard

3 juni 2014 om 09:46

Blind wel snelheid en spijkerhard??? Moet niet gekker worden hier op Vz.
En die intelligentie heeft Blind dan toch wel goed verborgen weten te houden tegen Frankrijk, Ecuador en Ghana....

3 juni 2014 om 09:57

Blind is verre van spijkerhard en snel, intelligentie is nmm wel in orde ondanks door jou genoemde mindere optredens waarbij zijn optreden tegen Ghana toch niet zo slecht was?

3 juni 2014 om 09:59

Ben het met je eens blind zakte tegen frankrijk finaal door het ijs als linksback. Als cvm/cm is hij een prima speler, maar zet blind geen linksback

3 juni 2014 om 10:05

@cyprioot

Nee, Blind was inderdaad tegen Ghana een stuk beter dan tegen Frankrijk en Ecuador, maar ik verwacht van een Oranje international met een basisplek toch wel wat meer intelligentie als je geen directe tegenstander hebt zoals tegen Ghana.

3 juni 2014 om 10:54

Niet spijkerhard? Probeer jij maar eens een ruit door te slaan. Daar moet je wel hard voor zijn

Ik word een beetje moe van Van Marwijk. Hoor hem net iets te vaak over Van Gaal en zijn selectiebeleid en zijn tactiek. Mag allemaal wel, is ook zijn job soms op de televisie, maar tegelijkertijd vind ik het niet zo chique als oud-bondscoach. Van Basten hield zich veel meer op de vlakte. Maar zal wel aan mij liggen...

ON: Vind het terecht dat hij niet is geselecteerd. Ik mis persoonlijk alleen Anita. Had hem graag naast De Jong gezien.

Ja, maar Anita is meer een breker dan een opbouwer. Meer een type N de Jong. Twee brekers als verdedigende middenvelder plus 5 verdedigers daarachter is wel erg defensief. Van Gaal wil een meer voetballende CMV naast De Jong en dan kom je op types als Clasie en Blind uit.

3 juni 2014 om 10:01

En toch heeft Anita bij Newcastle een respectabel aantal wedstrijden gespeeld als centrale middenvelder (met name de tweede seizoenshelft).
In mijn ogen is het een multi-functionele middenvelder.

3 juni 2014 om 10:26

@oleguapa, eens, veel gespeeld en bruikbare speler, maar Van Gaal ziet het blijkaar niet in hem zitten. Maar dat vind ik minder vreemd dan Pieters geen kans geven want nogmaals, op die plek is het dun gezaaid.

3 juni 2014 om 14:31

Precies ja, bij Newcastle. Afbraakvoetbal en de nr 10 van Engeland dat al jaren geen Europees speelt. De Premier League is niet de hemel ofzo. Anita heeft na Ajax nooit meer dat niveau gehaald.

Ik snap het dus ook dan niet vanuit van gaals standpunt. Lijkt alsof hij bezig is om de eredivisie in de etalage te doen. Deze jongen, Fer, Anita, Douglas, van dijk enz enz waren destijds 1 van de beteren op hun positie in de eredivisie. Met redelijk wat wedstrijden in de benen in de eredivisie. En dan gaan ze naar het buitenland, waar ze gewoon naar verwachting presteren, sommigen zelfs beter en dan grijp je terug naar dezelfde spelers die in de eredivisie een van de beteren zijn maar dan met heel veel minder ervaring. Deze spelers hebben zich heus wel ontwikkeld in een andere/zwaardere competitie. Het is een beetje hetzelfde als de vrij nu naar Lazio vertrekt, hij daar 32 wedstrijden speelt en niet meer geselecteerd wordt, omdat de voorkeur wordt gegeven aan Hendrix, want als 21 jarige draait hij een goede 1ste seizoen bij PSV.

Pieters is verdedigend sterker, Blind opbouwend beter. Ik zou toch ook liever Pieters daar hebben. Geeft meer rust ook voor de andere verdedigers dat ze niet hoeven te vrezen dat de LB er finaal uitgelopen wordt bij een dieptepass en kunnen ze dus iets meer inschuiven in plaats van rugdekking geven. Tegen wat mindere teams zou je dan wel Blind als LB kunnen opstellen...maar zoals het er nu naar uitziet zal dat alleen Australie zijn.

Iedereen die zegt dat emanuelson mee moet kan je ook niet serieus nemen, pas toen seedorf trainer werd ging hij veel wedstrijden voetballen. Daarnaast heeft hij zelf ooit aangegeven geen linksback te willen spelen in oranje.

Ik vind dat v. Marwijk zijn mening voor zich moet houden, heeft zelf de laatste jaren belabberd gepresteerd en Pieters is niet beter dan v. Aanholt en die is ook niet geselecteerd.

3 juni 2014 om 10:32

Het is op zijn minst gezegd vreemd dat jongens als Emanuelson ,Anita, Pieters en Douglas niet eens een kans in een oefenwds hebben gekregen.

3 juni 2014 om 10:34

Ik vind dat van Marwijk, naast allerlei pipo's van oud-voetballers en zogenaamde analysten, volkomen het recht heeft om zijn mening te geven.

En ook over een coach die zich niet eens wist te kwalificeren voor het Wk2002.

3 juni 2014 om 10:53

V marwijk is in de geschiedenis van het nederlandse voetbal 1 van de 3 Coaches die werkelijk ooit iets gepresteerd hebben met oranje.
Bert weet hoe het is om "all the way " te gaan op een wk eindronde, iets wat v Gaal nooit zal realiseren dus is de mening van van Marwijk zeker een interresante.

Ik had Pieters ook meegenomen. Zeker in het 5-3-2 systeem zou hij goed gepast hebben als de lcv.
Qua fysiek vind ik hem dit seizoen ook erg sterk geworden.

Pieters vind ik een twijfel geval. Voordeel is wel dat hij in een zwaardere competitie actief is waar de druk een stuk hoger is tov Blind. Anita was ook een betere keus geweest als Clasie. Goeie talentvolle speler, maar gewoon nog geen Oranje niveau.

Zelfde geldt op het moment voor Blind, BMI en Kongolo.

Ik ben niet zo'n fan van Pieters. Toch vind ik dat hij er bij hoort. Hij zal ongetwijfeld beter zijn mannetje staan dan de gemiddelde verdediger van Ajax of Feyenoord. Een heel seizoen in de basis in de PL zegt toch wel iets over de kwaliteiten van hem. Ik las hierboven Vurnon Anita, voor hem geldt eigenlijk hetzelfde.

Krul
Wiel van dijk vlaar pieters
De guzman de jong
Sneijder
Robben van persie lens

Zo staat er al een beter verdediging met 2 mensen die er overal invliegen en als iedereen fit was staat er toch een goed team met alleen al van dijk en pieters en op de bank anita douglas(als die beetje goed seizoen heeft gedraaid?) emanuelson meer ervaring en als hun in eredivisie voetbalden waren ze de beste

We missen ook Bacuna

Pieters is zeker verdedigend gezien de enigste echte liksback die we hebben.
Raar dat v Gaal hem net op zijn minst heeft getest-bekeken.

Pieters? Die opgefokte? Als er ren linksback het verdient dan is het Nelom wel, ongelofelijk snel en zuiver in dr passing. Ik hou me hart vast met dr onvoorspelbare Blind

Geen Bouma Bertje? Gewoon je bek houden vlak voor zo'n toernooi!

Wel raar want Pieters was in goeie vorm en had je beter mee kunnen nemen dan de onervaren Kongolo.

had toch verwacht dat die hier zou beginnen over bacuna

Ik ben het wel eens met bert.maar dat geld nog voor meer spelers .onbegrijpelijk dat Pieters emanuelson v dijk en douglas niet eens "getest " yijn .

Klopt ik zou ook altijd iemand verkiezen die een heel seizoen PL heeft gespeeld boven iemand die een paar wedstrijden eredvisie heeft gespeeld zoals Kongolo.
Blind kan ik wel begrijpen maar die vindt ik wel erg matig.

In dit nieuwe systeem had het beste Emanuelson gepast, die bestrijkt met gemak de hele linkse flank is aanvallend sterk en speelt op hoog niveau.

Ik denk toch wel dat Van Gaal zich wel enigszins heeft laten leiden door persoonlijke voorkeur.
Een speler die in het buitenland speelt heeft altijd wat voor op een eredivisie speler maar bij Van Gaal lijkt dat soms wel omgekeerd.
Als er iemand 2 goede wedstrijden in de eredivisie had gespeeld stond die plotseling in de selectie van Oranje, ik blijf het vreemd vinden.

Pieters zou bij mij op de eerste plek op de linksback komen. Hij had gerust op de plek van Indi gekund, dan had je verdedigende kracht en in balbezit was je goed.

Waarom een Pieters wel noemen en een Anita niet? Anita heeft ook 34 wedstrijden in de PL gespeeld en het prima gedaan bij Newcastle. Ook hij lijkt totaal vergeten, terwijl hij toch een beter seizoen heeft gedraaid dan een de Guzman en Fer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren