Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Groningen wint ook in Arnhem en gaat naar finale

Laatste update:

Bij het ingaan van de winterstop stond Vitesse nog samen met Ajax bovenaan in de Eredivisie, maar de ploeg van Peter Bosz gleed vervolgens ver af en speelt volgend seizoen niet eens Europees voetbal. De Arnhemmers eindigden als zesde op de ranglijst en werden in de eerste ronde van de play-offs uitgeschakeld door FC Groningen, dat thuis al met 1-0 te sterk was en zaterdag ook in GelreDome wist te winnen: 1-4. De manschappen van Erwin van de Looi gaan dus naar de finale van de play-offs en treffen daar AZ of sc Heerenveen, die later deze dag nog in actie komen.

/

De wedstrijd van zaterdagavond was in ieder geval een stuk leuker dan het heenduel tussen Vitesse en Groningen, dat dankzij een goal van Lorenzo Burnet in een 1-0 zege voor de Noorderlingen eindigde. Vitesse probeerde direct na het eerste fluitsignaal druk te zetten en had ook veel balbezit, maar dat leidde niet tot een hoop mogelijkheden. De eerste echte kans viel pas na ruim twintig minuten te noteren: Mike Havenaar kopte toen uit een voorzet van Davy Pröpper net naast. Groningen hield zonder al teveel moeite stand en kwam kort na de kans van Havenaar uit het niets op voorsprong, dankzij een zondagsschot van Tjaronn Chery. Hij beproefde zijn geluk van afstand en hoewel Piet Velthuizen de bal van ver zag aankomen, had de keeper geen antwoord op de knal.

Groningen zat door het doelpunt op rozen, omdat Vitesse nu nog drie keer moest scoren om de finale te bereiken. De thuisploeg probeerde nog om voor de rust in ieder geval de gelijkmaker binnen te prikken, maar een schotje van Christian Atsu kon eenvoudig gekeerd worden door Marco Bizot en een geplaatst schot van Zakaria Labyad ging rakelings naast. Bij het rustsignaal daalden de eerste fluitconcerten van de tribunes af en Bosz bracht voor de tweede helft twee frisse krachten binnen de lijnen: Guram Kashia werd vervangen door Dan Mori en Bertrand Traoré maakte plaats voor Valeri Qazaishvili.

/

Laatstgenoemde kreeg kort na de pauze een enorme kans om de score terug in evenwicht te brengen. Qazaishvili kapte in het vijandige strafschopgebied zijn directe tegenstander uit en had de hoek voor het uitkiezen, maar de invaller leek de bal verkeerd te raken en zag zijn inzet naast het doel rollen. Groningen kwam daar dus met de schrik vrij, maar kreeg vervolgens zelf grote kansen om de wedstrijd te beslissen. Richairo Zivkovic was echter niet scherp in de afronding en ook Nick van der Velden wist niet te scoren, waardoor Vitesse in leven bleef. De Arnhemmers kwamen uit het niets zelfs op gelijke hoogte: Havenaar vond Pröpper en die schoot de 1-1 binnen.

Bosz hoopte dat dit de impuls zou zijn die zijn ploeg nodig had, maar Vitesse kwam al na een minuut weer op een nieuwe achterstand. Terwijl enkele supporters de goal van Pröpper nog aan het vieren waren leverde Filip Kostic een scherpe voorzet af en die werd gemist door Mori. De verdediger kreeg hierna nog een kans om de bal op te ruimen, maar slaagde daar niet in, waardoor Zivkovic de 1-2 op zijn naam kreeg. Dit bleek de nekslag te zijn voor Vitesse, dat in het resterende halfuur niet de indruk maakte dat het nog geloofde in een comeback. Tien minuten voor tijd bracht Bosz de vertrekkende verdediger Frank van der Struijk nog in het veld en hij kreeg zo toch nog de kans om als speler afscheid te nemen van het Vitesse-publiek. Met Van der Struijk binnen de lijnen besliste Kostic de wedstrijd (1-3) en deed hij Vitesse kort voor tijd nog meer pijn door ook nog eens de 1-4 binnen te rammen.

FC Groningen is de terechte finalist

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gefeliciteerd Groningen, over twee wedstrijden gaan jullie terecht door. Ik vond Bizot echt goed keepen, verdedigend stond het solide en aanvallend was er altijd dreiging.

10 mei 2014 om 20:45

Nadat Vitesse er 2x zo'n potje van maakte met een halve selectie in Europa. Wat ons als Nederland weer punten kostte ben ik blij dat Vitesse Europa niet in gaat..

10 mei 2014 om 20:47

Als Vitesse supporter ben ik het volledig met je eens.

12 mei 2014 om 11:13

Fijn om te horen. Ook niets persoonlijks naar Vitesse toe maar Chelsea had die 2 seizoenen gewoon net wat eerder een aantal huurlingen naar Vitesse moeten sturen zodat Vitesse wel gewoon de groepsfase had gehaald.. Althans afgelopen seizoen. In dat jaar dat ze Anhzi loten dat toen nog een miljoenploeg was zou het sowieso moeilijk zijn geweest

10 mei 2014 om 20:46

Ik vind Groningen sowieso de laatste tijd stabiel en speelt als een collectief. Tegen PSV zat ik in het stadion en heb ik gezien hoe ze ons weg speelden met compact voetbal. Ik was best onder de indruk van ze. Leuke finale van twee goede teams, ik durf niet te zeggen wie door gaat eerlijk gezegd.

10 mei 2014 om 21:44

Je bent in ieder geval eerlijk 😉.

On: Als wij de finale winnen, dan gaan we na 7 jaar eindelijk weer Europa in. Dan ben ik echt trots op mijn cluppie. Hoop dat we wel beter doen dan FC Utrecht, die van een Luxemburgse club verliest. We proberen ervoor te zorgen dat we Europese punten pakken voor Nederland!!!

10 mei 2014 om 21:56

Fcgrun050,

Dat hoop ik ook, duidelijk beter dan Vitesse.

Wat hebben die een triest seizoen meegemaakt, gun je een vereniging toch niet.

Groningen moet natuurlijk nog even zijn best doen om Europees te kunnen spelen, ben bang dat jullie een aantal spelers kwijt gaan raken.

Aantal hebben zich aardig in de kijker gespeeld: Kostic, Chery, Botteghin en natuurlijk Zivkovic die al naar Ajax gaat.

Veel succes bij jullie volgende wedstrijd.

Heerlijk.. Gunde het Groningen toch veel en veel meer. Feyenoord moet Kostic ophalen als ze spelers verkopen, ben alleen wel bang dat ie aardig prijzig is. Hoop dat AZ Europa in gaat, maar zou t Groningen wel gunnen.

10 mei 2014 om 20:36

denk ook dat kostic duur is, zoals tadic toen ook was. Een miljoen of zes, dat is aardig wat voor feyenoord en twente. Al hebben wij hem nu niet nodig.

10 mei 2014 om 20:40

Als Tadic weggaat zie ik hem graag komen hoor

10 mei 2014 om 20:43

Twente is niet in de positie om een speler van 6 miljoen te halen. Elke uitgaven boven de 50.000 euro moet goedgekeurd worden door de KNVB denk dat je zelf ook wel snapt dat die dit niet kan.

10 mei 2014 om 20:45

klopt dan is het een goede vervanger, ik zeg ook dat we hem NU niet nodig hebben kostic heeft vandaag wel laten zien dat het een geweldige speler is.

10 mei 2014 om 20:51

De media drukt die 'financiële problemen' veel slechter uit dan ze werkelijk zijn. Jansen en Schreuder hebben laatst nog gezegd nog voor 3 miljoen euro een speler te kunnen kopen.

10 mei 2014 om 21:04

Als Twente in Categorie 1 terecht komt dus niet. Hoop voor jullie van niet. Is niet fijn dat je niet zelf je gewenste beleid mag voeren.

10 mei 2014 om 21:07

Dan komen ze er nog 3 tekort.

10 mei 2014 om 21:13

Als ze Tadic of Castaignos verkopen hebben ze dus wel genoeg.

10 mei 2014 om 21:31

Tadic en Kostic zijn twee hele verschillende voetballers volgens mij.

10 mei 2014 om 21:14

Waar moet ie spelen dan? Hij speelt eigenlijk op dezelfde positie als Boetius.

10 mei 2014 om 21:33

Kostic kan ook op rechts.

10 mei 2014 om 21:36

Boëtius is volgens mij eigenlijk een rechtsbuiten. Dan kan Feyenoord Schaken ook meteen wegdoen. Manu komt dan weer terug en ze kunnen Hupperts halen voor de breedte. Ik hoop natuurlijk niet dat dat gebeurt, aangezien ik geen Feyenoord supporter ben.

10 mei 2014 om 22:23

Tja. Hupperts of Kostic, wereld van verschil. Wat een verschrikkelijk goede voetballer is die Kostic zeg. Heerlijk.

10 mei 2014 om 22:02

ik hoop ook dat kostic deze zomer naar rotterdam-zuid verhuist. Met ziyech en een nieuwe spits erbij kan het er mooi uitzien volgend jaar.

hahn
cabral/beek
de vrij
kongolo
nelom
clasie
ziyech
vilhena
kostic
aankoop
boetius
10 mei 2014 om 23:20

Dan hebben jullie zeker een mooi elftal staan, ik hoop persoonlijk dat Ziyech naar Ajax komt heheh. Is naar mijn mening een betere versie van Adam Maher, meer loopvermogen en drive o.a.

10 mei 2014 om 23:23

Kostic zal denk ik zeker 4-6 miljoen moeten kosten.
Ziyech gaat ook niet voor minder dat 2 miljoen weg denk ik.
Al met al zie ik Feyenoord niet beide halen.

11 mei 2014 om 07:54

Schat toch in dat zyech wel ietsje duurder is dan 2 miljoen, bedenk is wat jullie al voor duarte neer tikken, in zyech zit toch ietsje meer potentie. 4 a 5 miljoen komt eerder denk ik.
. En kostic gaat wel tegen de 6 miljoe, 4 vind ik ook aan de lage kant.

10 mei 2014 om 21:26

Die poll hoeft niet slecht te zijn, maar je moet hem iets anders verwoorden. Je kan namelijk wel zeggen dat Groningen over twee wedstrijden terecht van Vitesse heeft gewonnen, maar Vitesse is over 34 wedstrijden toch echt de betere van de twee geweest. Dit is een discussie die elke keer weer gevoerd kan worden, maar ik blijf de play-offs om Europees voetbal een draak van een competitievervalsing vinden. 34 wedstrijden zijn een betere afspiegeling van de kracht van een club, dan de vorm over twee wedstrijden in vier dagen.

Groningen is dus wel een terechte finalist van de play-offs, maar je kan je afvragen of Groningen - als ze dat lukt - terecht Europees voetbal zouden spelen (of Heerenveen als die het zouden worden).

vitesse was vandaag helemaal nergens, de 1-0 van chery was geweldig en heeft denk ik wel het verschil gemaakt want toen knakte er iets bij vitesse dat nog met veel mazzel op 1-1 kwam waarna 1 minuut later al de 2-1 valt. Groningen maakt een goede kans op europees voetbal.

Daar waar Groningen in de Euroborg zeer negatief speelde hebben ze het nu heel goed gespeeld en dik en dik verdiend gewonnen... 2-6 / 2-7 had zomaar gekund! Wat is er met Propper aan de hand?? Super super super slecht gespeeld, zelfde geld voor Mori pff drama! Enige lichtpuntje was Labyad, die speelde behoorlijk! Maar hateboer is ook een drama verdediger maargoed! Chery was de beste bij Groningen vond ik... Ik denk dat hij nog wel een stap hogerop kan, heerlijke speler!

10 mei 2014 om 20:39

Groningen speelde vooral slecht omdat ze geen druk op Vitesse kregen, en Cherry speelde woensdag als een natte krant.... De intentie om te voetballen was er wel maar kwam er totaal niet uit. Dus beetje jammer dat je petertje nou moet na praten... Dat was gewoon een gefrustreerde coach doe het woensdag niet bij zich zelf wou/kon zoeken....

Ps Hateboer drama verdediger...? Het is een jongen van net 20 die pas sinds dit seizoen mee doet, en hij doet het meer als aardig...!!!

Wat een afgang voor Vitesse. Van titelkandidaat naar niet eens Europees voetbal. Wat is daar allemaal misgegaan?

10 mei 2014 om 20:40

Bij het verliezen van de clubs identiteit een paar jaar terug.

10 mei 2014 om 21:31

Ik ben blij dat Vitesse geen Europees voetbal speelt.. Identiteitloze club die veel te afhankelijk is van Chelsea's huurlingen

Wat heb ik genoten van deze pot voetbal Vitesse afgedroogd heerlijk verdiend naar de finale

Heerlijke overwinning nu naar de finale!
Hoop dat we Europees halen!!
Los daarvan Vitesse ontluisterend slecht, misschien tijd voor weer een andere trainer? Deze zit al weer een jaar....

10 mei 2014 om 23:26

Als Groningen eerst thuis moet geef ik ze een hele grote kans.
Als je uit tegen een Nederlaag aan loopt dan ga je al met een rot gevoel naar de return.
Gewoon de vleugels goed dekken dan maak je AZ onschadelijk.

Jammer voor Vitesse maar als ze dit elftal houden en een top spits halen dan halen ze volgende jaar cl voetbal.

10 mei 2014 om 20:37

Denk je dat echt? Met deze verdediging?

10 mei 2014 om 20:40

Inderdaad met nieuwe verdediging en vooral andere coach.

10 mei 2014 om 20:41

Waarom nou altijd een andere coach? Misschien heeft het niet zo zeer met Bosz te maken, maar met het feit dat er een vreemdelingenlegioen staat. Ieder speelt voor zich, en dat zie je terug in het spel van Vitesse.

10 mei 2014 om 20:41

Zelfs dan red Vitesse het niet.

10 mei 2014 om 22:33

Heeft met beiden te maken. Er heerst geen enkele hierarchie in een groep waar na een half jaar weer nieuwe tophuurlingen binnen komen. Kan je weer opnieuw beginnen. Ik had verwacht dat Vitesse naarmate einde seizoen wel weer goed zou gaan draaien, ivm herstel hierarchie, maar het werd slechter en slechter. En dat ligt inderdaad aan de coach. Wanneer jij openlijk je elftal op tv afzeikt, moet je niet verwachten dat de spelers nog hun hand voor je in het vuur steken. Grootste fout die Van Basten ook maakte bij Ajax....

10 mei 2014 om 20:45

Dit elftal houden? Volgend jaar zijn de Chelsea huurlingen sowieso voor een deel weg. En waarom zouden ze dan wel presteren? Het voetbal dat ze spelen is gewoon slecht, weinig rendement en het is geen team.

Respect voor Groningen! Vitesse vandaag helemaal van het veld gespeeld.

Geweldig hoe FC Groningen de laatste weken presteert. Het had een dipje halverwege het seizoen, maar herpakten zich door 9 keer (gok ik) achtereenvolgend te winnen.

10 mei 2014 om 20:39

Bijna goed, 8 keer

Van gedeeld eerste naar helemaal niks. Goed dat het seizoen erop zit, Bosz, bedankt en tot ziens, slechtste coach sinds jaren. Proficiiat Groningen.

10 mei 2014 om 20:40

Het is bij jullie wel altijd de trainer he? Als je van 2010 t/m 2014 vier verschillende trainers hebt gehad, zal het probleem ook wel ergens anders binnen de club zitten denk ik zo

10 mei 2014 om 20:44

Dit jaar was het zeker de trainer, een tactisch onbenul is het.

10 mei 2014 om 20:56

Net zoals onder aad de mos 2008 ,westerhof 2009, theo bos 2010, ferer 2011, vd brom 2012, Rutten 2013 , bosz 2014, en ..... 2015??
Wanneer gaat die bouwlamp eens branden daar?
Ieder seizoen met een vreemdelingenlegioen opnieuw beginnen waarvan de meeste spelers weten dat ze er het jaar erop al weer weg zijn????
Dat is geen voetbalcub maar een pandjeshuis.

10 mei 2014 om 20:58

Misschien volgend seizoen maar wat minder Chelsea huurlingen nemen en wat meer aankopen doen zodat je een vaste basiself hebt staan?

10 mei 2014 om 21:03

Ik vrees dat er niet veel te kopen valt voor Vitesse vanwege de schulden en Ffp.

10 mei 2014 om 21:04

rutten had niets fout gedaan hoor!

11 mei 2014 om 04:11

@fedilio Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Vitesse bepaald niet welke Chelsea huurlingen er komen maar Chelsea bepaald dat. De enige reden waarom er geïnvesteerd is in Vitesse is om jonge Chelsea spelers ervaring op te laten doen. En dan hebben we het niet eens over de 2e keus maar op zijn best de 3e keus huurlingen. Vitesse interesseert ze geen bal alleen de ontwikkeling van hun talenten is belangrijk.

10 mei 2014 om 20:42

Sportieve reactie. Ik vind die Peter Bosz ook maar niet, vooral na zijn vreemde uitspraken na FC Groningen - Vtiesse

Vitesse nam veel te veel risico, net als in de thuis wedstrijd tegen Grunn (competitie) dan krijg je tegen ons al snel de deksel op de neus..terechte overwinning !! Forza Grunn!! I am a Farmer till i Die!! Nu Az , ben benieuwd..

10 mei 2014 om 20:42

Ja ze moesten wel. Maar de verdediging van Vitesse met ruimte in de rug is echt drama, dat viel te verwachten.

10 mei 2014 om 21:13

En wie bepaald die speelwijze? juist de trainer!

10 mei 2014 om 21:43

troth, heeft natuurlijk wel gelijk... wat wil je dan je moet nog drie keer scoren en dan geen risico's nemen?, dan verlies je ook .. dus snap het wel.. maar jullie hebben het verloren in de eerste wedstrijd.. 1-0 is dodelijk dan!!! dus ben blij dat arrogante Bosz nu zijn snaveltje is gesnoerd..

10 mei 2014 om 21:46

Vitesse wist van te voren dat Peter Bosz een trainer is die graag aanvallend voetbalt, en dat hij daar soms in doorslaat. Je kan Bosz de schuld geven, maar eigenlijk is het de schuld van degene die hem aangesteld heeft, als je dit materiaal hebt.

10 mei 2014 om 21:49

Vitesse mist eigenlijk ook 2 echte buitenspelers. Ze hebben nu alleen Atsu en Ibarra als echte vleugelspelers, terwijl Ibarra er nu niet eens bij was. Labyad, Qazaishvili, Traore enzo zijn eigenlijk geen echte buitenspelers. Havenaar krijgt te weinig ballen en als ie een bal krijgt maakt ie het niet waar. De verdediging kan je eigenlijk geen verdediging noemen.

10 mei 2014 om 22:05

Ik snapte de wissels ook niet echt, Kashia vind ik beter dan Mori, en Mori heeft niets toegevoegd, niemand trouwens bij Vitesse.

Goal was niet van Zivkovic in het eerste duel, maar van Burnet, Vz.
Heerlijke overwinning en zeer verdiend! Op naar Europa!!!

je hebt het sws verdiend als je de uitwedstrijd met 1-4 wint. Toch jammer voor vitesse in de winterstop zouden ze voorronde CL spelen en nu niet eens EL, maar als ik het zo bekijk prefereer ik groningen boven vitesse

Van een grote bek, terug op de plek. Groningen dik verdiend gewonnen

11 mei 2014 om 11:07

Die grap is nu toch echt heel verouderd, stop daar maar mee.
Vooral omdat ik en een heleboel mensen om me heen iig al iets dergelijks hadden voorspelt in de winterstop (alleen niet zo dramatisch)

Groningen uiteindelijk dik en dik verdiend gewonnen, Groningen speelde eigenlijk zoals tegen PSV uit. Proberen snel eruit te komen maar niet enkel met lange ballen maar ook Chery en de zijkanten opzoeken.

Als Groningen vd Velden, Chery en Kostic kan bereiken hebben ze toch leuke technische spelers.

Botteghin, man of the match!

Scoorde burnet niet thuis?

10 mei 2014 om 21:51

Ja.

Volgens mij was Jordania nog even in het vak met alle Vitesse supporters geweest, ze hadden plotseling nog maar 1 vinger.

Groningen 100% terecht door, lopen goede voetballers voorin rond.

Die Bosz zit een beetje af te geven op vd Looi, maar deze 1-4 is op zijn conto te schrijven. Na rust met 3 verdedigers te spelen en een trage vd Heijden op het middenveld is zelfmoord. Groningen heeft Vitesse gespaard. Tactisch onbenul die Peter Bosz.

Haha geweldig!!! Ik hoor die bosz nog roepen " we gaan winnen vanavond" hahah.

10 mei 2014 om 20:50

Ik ben al 20 jaar trouwe supporter,maar ik bijna geen identiteit meer met mijn club,wat een trieste bende.we zijn gewoon het lachertje van Nederland,en nu pas word ik wakker!

10 mei 2014 om 20:54

En volgend seizoen sta je weer te springen als het goed gaat.

10 mei 2014 om 20:55

Mn medelijden gaat ook uit naar de echte Vitesse supporters. Vroeger vond ik het een mooie club, maar door de recente ontwikkelingen met die rare eigenaren verlies heel nederland sympathie voor vitesse.natuurlijk was er altijd wel wat bij vitess met aalbers enz, maar de beerput waar ze nu inzitten gaat nooit meer goed komen.

10 mei 2014 om 21:35

Het was zeker een prachtige sympathieke club waar ik toch wel een zwak voor had, maar helaas betrap ik mezelf er ook op tegenwoordig dat ik zachtjes zit te gniffelen wanneer het even niet mee zit voor de Arnhemmers.

Dat ene interview net na de overname (ze future sjampion) heeft toch wel nodige hilariteit en antipathie opgeleverd denk ik. Een kampioenschap proberen te kopen met een vreemdelingenlegioen roept gewoonweg de nodige weerstand op, althans bij mij.

Ook ik vind het sneu voor de echte Vitesse supporters, zij verdienen wel een beetje de wind mee na een turbulent verleden, en ze hadden wat mij betreft wel een plekje in de Europa League mogen hebben.

Gefeliciteerd FC Groningen.

10 mei 2014 om 23:30

Als zijn gevoel zegt dat zijn club alles verloren is wat de club voor hem aantrekkelijk maakte... dan mag hij dat zeggen.
Als het slecht gaat mag je ook gewoon kritiek leveren.

11 mei 2014 om 04:38

@geertje181 Jammer dat je zo je liefde voor je club moet verliezen. Maar je bent tenminste eerlijk en durft toe te geven wat hier al zo vaak is aangegeven. Vitesse is Vitesse niet meer. Vitesse heeft altijd een goede jeugd gehad en had gewoon de weg van Feyenoord kunnen bewandelen. Dat was op meerdere terreinen niet makkelijk geweest (het faillissements verhaal is overigens gecultiveerd om de overname te rechtvaardigen) maar je was nog altijd beter af geweest dan nu. Dan had je nog trots kunnen zijn op het feit dat je op eigen kracht de bakens had verzet. Nu ben je de speelbal van een stel rare snuiters die Vitesse helemaal niets interesseert en het is wachten tot ze er een keer genoeg van hebben en de stekker eruit trekken.

11 mei 2014 om 08:23

Vithoba,je kent me natuurlijk erg goed?en natuurlijk zal ik volgend jaar weer springen,want het is mijn club.maar ik hoor het van vele supporters om me heen,er is weinig vertrouwen op het moment in de visie van de club.kijk is rond in het stadion,zegt genoeg denk ik!

11 mei 2014 om 11:38

ach die gast was er nog niet bij aan de rosendaalsweg waar vitesse altijd gerespecteerd werd met aantrekkelijk voetbal met jongens waar de supporters zich mee konden identificeren omdat ze een geel zwart hart hadden..dat waren jongens van de club..!

Zo de arnhemse fans kunnen zich op gaan maken voor het nieuwe seizoen met voor de veranderring maar weer eens een nieuwe selectie en nieuwe trainer want het zal einde oefening zijn voor Bosz

10 mei 2014 om 20:52

Laten we het hopen.

10 mei 2014 om 21:02

Wanneer worden jullie wakker en beseffen dat je niet ieder jaar weer opnieuw kan blijven beginnen onder een nieuwe trainer (al voor de 8e!!!!keer op rij in 8 jaar!!) en weer een blik nieuwe huurlingen die totaal geen binding met de club hebben??

10 mei 2014 om 21:16

Niet zo dramatisch, rustig maar. De laatste jaren zevende en vierde, nu niks met dank aan de trainer. De meeste huurlingen hebben zeker hun meerwaarde en blijven vaak een paar jaar. Net als alle spelers of ze nou gekocht of gehuurd zijn bij Vitesse en andere clubs. In de basis staan sowieso niet zoveel gehuurde spelers misschien iets meer als bijv. Psv.

Matig elftal Groningen. Hopelijk wint Az en spelen zij Europees. Die nacompetitie is toch helemaal niets. Vitesse en Heerenveen hebben toch een veel betere selectie, zie eindstand. Groningen is echt een zaadploeg met een wel erg negatieve speelstijl.

10 mei 2014 om 20:59

Och gossie... Lastig momentje?
Vitesse heeft betere spelers inderdaad.. Maar niet op alle posities en het is zeker niet een beter team... En Heerenveen heeft zeker niet een betere selectie.
Groningen wint met maar liefst 5-1 van Vitesse.... Is toch geen geluk meer of wel...

10 mei 2014 om 21:00

haha umad?

10 mei 2014 om 21:02

De haat zit je wel erg diep he? Groningen speelde deze wedstrijd alleen maar op de aanval en dat noem jij een negatieve speelstijl...

10 mei 2014 om 21:02

Dus volgens jou redenatie heeft Groningen dus ook een veel betere selectie als AZ? Sinds jaren is dit juist wel een leuke nacompetitie/playoffs omdat de 4 ploegen gewoon heel dicht bij elkaar zitten zowel op de ranglijst als qua selecties.

Als je een elftal zou samenstellen van de 4 ploegen kan ik zo al 3 spelers opnoemen die ik erin zou zetten. Bizot, Botteghin en Kostic en zo heb ik dat bij alle 4 de ploegen eigenlijk.

Maargoed toch knap dat een zaadploeg 8 wedstrijden op rij wint dan.

10 mei 2014 om 21:30

Haha pico , enig idee hoe ontzettend je jezelf met deze post voor schut zet??
Matig elftal fc groningen??een zaadploeg??
Alleen al dit jaar:

Vitesse -groningen 2-2
groningen - vitesse 3-1
groningen - vitesse 1-0
vitesse - groningen 1-4

Tja als je met je clubje 4 x in een seizoen niet van dat "zaadploegje " wint , je scoort er in die 4 wedstrijden slechts 4 en krijgt er 10 !! tegen dan heb je inderdaad een veel betere selectie en behoor je eigenlijk in tegenstelling tot dat matige groningen in europa............

10 mei 2014 om 21:47

he stalkertje stratumseind, die eerste wedstrijd had 6-2 moeten zijn. Over het algemeen heeft vitesse misschien iets minder kwaliteit dan groningen. Betere keeper, betere verdediger met botteghin maar vooral een betere speelstijl. die speelstijl nekt ons vooral, met een andere speelstijl zonder bosz hadden we zeker meer eruit kunnen halen.

10 mei 2014 om 22:04

Als je simpelweg de feiten opsomt wat is daar dan stalken aan?
Bovendien reageer ik hier op die gefrustreerde pico die complete onzin uit kraamt en erg minderwaardig over groningen doet,wat ik gewoon door wat uitslagen duidelijk probeer te maken.
En dan : de eerste wedstrijd had 6-2 moeten zijn .....tja dan hadden ze de bal in het mandje moeten leggen zo simpel is het.

De onderlinge resultaten tussen groningen en vitesse zijn dit jaar overduidelijk in het voordeel van groningen dus een beetje meer respect is wel op zijn plaats dacht ik zo.
Zeker als je eigen clubje nagenoeg geen enkele pot gewonnen heeft in 2014.

10 mei 2014 om 22:46

Beter team, betere mentaliteit, beter beleid, betere lange termijn visie.....

Ik vind het altijd zo'n zwaktebod wanneer mensen roepen dat het xxxx had moeten zijn. Heb vanmiddag zelf verloren met 4-3, maar had minstens 4-6 moeten zijn voor ons. Als we geen wind tegen hadden gehad, de scheidsrechter eerlijk was geweest, het veld niet zo slecht was, wij onze kansen maakten, en de palen rond ipv vierkant waren geweest.....

11 mei 2014 om 00:40

Ik vind het stalkerig dat je probeert zout op wonden te strooien, dat is niet nodig en erg vervelend voor de partij die verloren heeft. Wij vitesse supporters hebben het al zwaar genoeg. Ik heb dat bijvoorbeeld nooit gedaan toen het slecht ging met psv, dat zijn normen en waarden, hetgeen sommige mensen helaas geen kaas van gegeten hebben. Ik ben het niet eens dat het groningen meer kwaliteit heeft dan vitesse, je zou het wel denken aan de hand van die resultaten, maar ik geloof dat het meer aan de speelwijze ligt en aan de manier waarop kwaliteit verdeeld is. Bij vitesse waren er alleen maar middenvelders en vleugelsspelers. Daar was dubbele bezetting en op ander posities zoals spits en verdediging kwamen zwaar tekort, zo staat de kwaliteit niet continu in het veld zegmaar. Real heeft ook 5-0 van bayern gewonnen en bayern vorig jaar 7-0 van barca. Weliswaar een ander niveau maar ik denk dat puur op spelersmateriaal het verschil niet zo groot is tussen deze partijen als de uitslag doet vermoeden, maar dat mede door het vertrouwen, door de speelstijl en dergelijke aspecten

11 mei 2014 om 05:36

kom op gast ga niet huilen..iedereen heeft recht om zijn mening te geven..normen en waarden?

10 mei 2014 om 22:07

Och och och....verder zeg ik niks...sterkte!

Als je 1-2 achter staat en een verdediger brengt terwijl je 3 keer moet scoren dan ben je niet meer serieus te nemen in mijn ogen..

Vraag me alleen af hoe dat straks met zivkovich gaat bij ajax. Als die nog n spits halen...kan die jupiler league spelen ipv subtop eredivisie en misschien europaleague. Dat kon wel es n lastig verhaal worden want denk niet dat hij daar veel zin in zal hebben....

10 mei 2014 om 21:00

Onzin. Ik schat dat Zivkovic gewoon een deel gaat uitmaken van de selectie en dat hij zijn kansen gaat krijgen. In een lang seizoen met Champions League voetbal zal de jonge spits zijn kansen krijgen.

10 mei 2014 om 21:11

Zivkovic is een pure counter spits en heeft ruimte nodig tenzij hij dat niet gaat veranderen zal Ajax niet veel aan hem hebben.. maar dan spreek ik op persoonlijke titel

10 mei 2014 om 21:16

Ik hoop t. Zie m graag spelen. Jup.league kijk ik niet. Als die maar minuten krijgt

10 mei 2014 om 21:32

Fcgrunn10, ik ken Zivkovic te weinig om dit te bevestigen. Als Groningen fan neem ik jou mening dus aan. Hij zal z'n tijd moeten krijgen, maar hij is nog erg jong. Counterspits ja of nee, ik denk niet dat hij naar Ajax komt om meer minuten in de eerste divisie te krijgen. Ik hoop dat Bergkamp tijd gaat krijgen om deze jongen extra te begeleiden.

We zullen in de toekomst zien of Zivkovic een succes in Amsterdam gaat worden.

Mooi dat blaaskaak Bosz op zijn smoel is gegaan. " wij gaan wel even winnen" en " er was maar een ploeg die wilde voetballen". Ben benieuwd wat hij nu te koop heeft. Zo speel je dus dit soort wedstrijden. Thuis een kleine winst pakken en het verschil maken in de uitwedstrijd.

Dit al de achtste winst op rij voor de FC, geweldig. Nu deze vorm vasthouden en er is een goede kans om weer eens Europa in te gaan. Dat kan de club goed gebruiken. Prima klantenbinding!

Als Groningen de selectie bij elkaar kan houden, een nieuwe spits en een goede rechtsbuiten, dan zijn ze klaar. Dan kan het een leuk nieuw seizoen worden.
Enne ... Burnet scoorde in Groningen de 1-0, niet Zivkovic.

Wat een heerlijk aanval heeft Groningen eigelijk ! Zivkovic krijgt nog spijt dat hij nu al weg gaat bij Groningen, Kostic en Zivkovic kunnen elkaar prima vinden en dat was ook zo bij Tadic en Matavz.
Meneer Bosz heeft zich trouwens belachelijk gemaakt afgelopen woensdag met zijn uitspraken.

Laat ik eerst Groningen feliciteren met hun overwinning. Ze zullen zeker hun kansen krijgen in de finale voor die extra ticket.

Vitesse? Na de winterstop is alles uit elkaar gevallen. Het begon eigenlijk al toen Mori niet de Emiraten in mocht. De club had toen als een ploeg naar huis moeten gaan, maar dat deden ze niet. Wat er daarna volgde was een langzame maar pijnvolle neerwaartse aftocht die vandaag de eindstreep haalde. De toekomst? ik denk dat de Vitesse fan nog een zeer onrustige zomer tegemoet gaat.

10 mei 2014 om 21:14

Tja volgend jaar geen Europees voetbal, dus zullen de grootste talenten die niet in aanmerking komen voor Chelsea verhuurd worden aan een andere club. En mag Vitesse de afdankertjes hebben.

Eigen schuld als je je ziel verkoopt aan de 'mammon'

Groningen pakt denk ik ook het ticket.
Zal mooi zijn als hier in het noorden Europese wedstrijden zijn, dan ga ik er zeker heen.

Al vind ik dat Groningen over deze 2 wedstrijden de betere was en verdiend de finale speelt en AZ diezelfde finale ook gaat bereiken (ook terecht over de 2 play-off wedstrijden gezien) is het toch vreemd en oneerlijk dat de wedstrijd om een Europa ticket, gaat tussen de nummer 7 en 8 van de rangrijst, terwijl de nummer 5 en 6, die 10!! punten meer hadden, met lege handen staan

10 mei 2014 om 21:57

dat heet nou play offs, zoals jij het zegt dan moet je geen play offs meer spelen en dus op basis van de ranglijst de tickets gaan verdelen.. Ze hebben de play offs ingevoerd om wat meer spanning te krijgen in de competitie.. dan kun je nog ergens voor gaan ook al heb je tien punten minder.. dus is voor beide wat te zeggen.. zeg eerlijk Grunn hoeft van mij Europa niet in.. veel te vroege voorbereiding.. waardoor je competitie weer gevaar loopt, en zeker voor clubs als Grunn en Zwolle niet te doen.. ze hebben geen brede selectie met gelijkwaardige spelers en worden in de vooronders al uitgeschakeld tegen een oost Europese ploeg waar je nog nooit van gehoord hebt.. Dus van mij hoeft Grunn niet zo nodig Europa in..ook al zijn die paar wedstrijden de krenten in de pap..maar voor het volgend seizoen weer dodelijk, dan liever alleen op de competitie richten en als je echt een brede selectie hebt en kan betalen dan pas Europa in.. maar dan spreek ik op persoonlijke titel..

10 mei 2014 om 22:34

Dat hoeft niet zo te zijn, denk aan de ervaring die de jonge spelers op doen, zeker die dit seizoen zijn doorgebroken. Dit is toch veel mooier dan een trainingskamp in Marbella .
Als Groningen een gunstige loting hebben kan heet dubbeltje misschien eens voor de verandering de goede kant op vallen. Je moet ook niet vergeten dat ze in 2007 ook geen kans hadden en Fiorintina alleen gewonnen heeft met penals. Tactisch heeft vd Looi mij positief verrast met tactiek. Ja het is niet altijd even sprankelend, maar ik ben iemand waarbij het doel de middelen heiligt. Ze moeten tegen az en over 2 wedstrijden is dat te doen.
De winnaar van het volgende tweeluik is gewoon terecht de winnaar van de EL ticket!

10 mei 2014 om 23:11

klopt, alleen tref je nu geen fiorentina's meer maar een kut ploeg uit oost Europa wat totaal geen uitstraling heeft (door de vele voorrondes die je moet spelen en toen niet) en dat is het verschil met 2007!! dus heb je er niks aan en je verdient alleen geld in de Europa cup als je de groepsfase haalt niet reëel meer dus.. vandaar mijn mening

10 mei 2014 om 23:11

@fcgrunn, dat is precies wat ik bedoel. Afschaffen die play-offs. Er is allesbehalve meer spanning gekomen in de competitie. Zeker FC Groningen en AZ konden al vanaf 4 wedstrijden voor het einde van de competitie achterover leunen. Ze konden niet meer stijgen (plaatsen 4/5) en niet meer zakken. Die wedstrijden gingen dus helemaal nergens meer om........waar is die extra spanning dan??
Wat mij betreft is de club die na 34 wedstrijden bovenaan staat terecht kampioen, degene die na 34 wedstrijden onderaan staat, terecht gedegradeerd en degene die na 34 wedstrijden op de 5e plek staat, terecht Europees geplaatst. In deze tijden spelen de clubs al genoeg wedstrijden.
Overigens zou ik het wel leuk vinden voor Az als ze Europees voetbal halen hoor, dit is de enige club die de Europa league echt serieus heeft genomen en Nederland, Europees gezien nog enigszins op de kaart heeft gehouden

Terecht dat Groningen gewonnen heeft.

Wat zal Bosz nu te mekkeren hebben over de tegenstander??

Als napoli vandaag op de tribune zat kan havenaar zijn transfer wel vergeten.
Die nemen dan 10 x liever kostic mee en terecht.

Gefeliciteerd Groningen en veel succes in de finale!

Hoe je het ook draait, wendt of keert, die van de Looi heeft het gewoon prima voor elkaar bij Groningen.
Hij laat zijn team voetballen naar zijn mogelijkheden en heeft de speelstijl aangepast aan het aanwezige spelersmateriaal en tooont dus aan dat een goed collectief beter is dan de som van de individuele kwaliteiten.
Overigens niet zo lang geleden een radio-interview met van de Looi gehoord en deze coach was niet alleen onderhoudend maar zei louter verstandige dingen zonder als een blaaskaak over te komen

10 mei 2014 om 22:46

Fijn om dit van een buitenstaander te horen! Ik vind van Looi ook een erg nuchtere vent. Lekker met beide beentjes op de grond en durft altijd beide kanten van de medaille te benoemen. Ook prefereert hij aanvallend voetbal maar beseft hij terdege dat dit pas tot stand kan komen uit een betrouwbare basis: lees verdediging.

Ik heb ook nog een leuk feitje over hem. Hij zat tegelijk op de trainingscursus als de boer en ik meen cocu en nog een paar. De knvb was op dat moment het meest van Erwin onder de indruk en hij haalde de hoogste cijfers. Hiermee zeg ik uiteraard niet dat hij de beste coach is van hun allen, voor ik reacties krijg :-)

Erg content met deze man die met zijn mentaliteit ook perfect in het noorden past.

Congrats Groningen! Hebben vandaag toch even laten zien dat ze wel degelijk voetballend ook kunnen winnen van Vitesse. Vitesse toch weer flink afgezakt. Zullen wat meer uit de kast moeten trekken om aan te haken bij de top.

Ge-wel-dig!
Verdiend naar de finale en hopen dat we na 10 wedstrijden op rij winst naar de Europa Leaque gaan.

Felicitaties gaan uit naar Groningen. Uiteindelijk verdiend gewonnen vandaag. Tot de 1-0 was er nog niet zoveel aan de hand maar daarna was het over en sluiten en kom Groningen lekker de wedstrijd uitspelen.

Voor ons jammer dat het seizoen als een nachtkaars uit gaat. Het was een seizoen met twee gezichten waarbij het de eerste helft echt genieten was en de tweede helft echt veel te ver weggezakt. Maar ik heb echt waar voor mijn geld gekregen dit seizoen, hoogte en dieptepunten, juichen en jammeren en ik kan niet wachten op weer een volgend seizoen.

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat Groningen Europa in gaat, daar hebben ze toch een te matig elftal voor en als goeie spelers vertrekken gaat het hem denk ik niet worden, zie ik liever AZ

10 mei 2014 om 22:00

Ik had het liefst vitesse gezien, die kunnen tenmninste een hoog niveau halen als ze hun dag hebben

10 mei 2014 om 22:26

ze hebben al een half jaar hun dag niet meer

Dank voor de sportieve felicitaties. Erwin respect! Tijdens en vlak na de winter dacht ik dat je de draad volledig kwijt was en het niet meer op de rit kon krijgen maar je hebt me verbaasd! Natuurlijk was het een groot gemis dat Nick van der velden er een poos uit was. Wat een uiterste slimme en goeie speler is hij gebleken! Hij samen met Chery in de as daar zit zoveel handigheid en voetbal in echt heerlijk! Kostic kan lekker zeuren en zeiken en speelt soms 60 bagger maar kan ineens een 15 min het zo op de heupen hebben en is het niet te volgens en is hij zo vaak beslissend heerlijk zo ventje!
Hateboer verdiend ook een groot compliment hoe die jonge vent gekomen en is en speelt alsof hij een ervaren rot is! Welke flankspeler die ook tegenover zich heeft hij heeft ze allen in de broekzak en brengt aanvallend ook altijd iets extra. Zivkovic speelde ongelukkig maar prikt er toch gewoon weer 1 in en dat is kwaliteit. Het blok Lindgren/kieftenbelt is toch een goeie greep gebleken die veroveren erg veel ballen samen! Botteghin de meest onderschatte verdediger van de competitie wat een beest!! En naast hem de felle tackle Kappelhof die zich ook goed ontwikkeld. Bizot was qua reflexen al zeer goed maar ontwikkeld zich ook qua opbouw als het niet kan rammen dat ding! Ook in de lucht word hij beter en beter. Alleen uitkomen moet hij verbeteren. Ik ben zeer positief gestemd en ook omdat dit Groningen een sterke vaste kern heeft. Dus je bent niet afhankelijk van 1 speler die dan maby weg gekocht word en zo zou je dus een sterke kern hebben staan voor volgend seizoen. Natuurlijk zou een Kostic of Botteghin lastig te vervangen zijn maar dat hoor je al bijna 10 jaar in Groningen en meestal flikken ze het weer! De enige positie die cruciaal zal zijn is de spits positie!
Waarschijnlijk AZ nog een verdomd lastige tegenstander waar we wel een voordeel hebben dat we de 2de thuis mogen spelen. En hopelijk op een ouderweds knettergekke Euroborg!

Echt jammer dit. Zivkovic vond ik niet echt wat. Maar de laatste paar wedstrijden laat hij echt zien dat het een talent is. Hopelijk slaagt hij bij Ajax, want dat gun ik hem wel, wat hij voor mijn club heeft gedaan.

Wat is dit slecht, Dat veldhuis de bal van bijna 40 meter niet km vast heeft. Bewijst ook maar weer hoe slecht hij de laatste tijd is. En hij niet alleen , Bosz zal uit een heel ander vaatje moeten tappen anders red hij het volgend seizoen zeer zeker niet

10 mei 2014 om 21:53

Bosz was hééél mild, voor Groningen, dat betekent wel heel wat.
Hij vond Groningen beter, dat heb ik hem het hele jaar nog niet horen zeggen.
Vitesse was ook steeds net te laat en niet scherp!!

Heerlijk om te zien, als Chery draait op het middenveld, gaat het Groningen veel makkelijker af, trouwens onderschat de inbreng van Kieftenbelt niet!! Hij pakt veel kaarten maar is heel nuttig voor de balans in het middenveld.
Nu AZ pakken inde Euroborg, ik kan niet wachten,..ik hoop zondag

11 mei 2014 om 19:34

Veel kaarten valt ook best mee hoor. Dit seizoen heeft hij 31 keer gespeeld waarin hij 6 keer geel heeft gepakt en 1 keer rood. Veel beter dan in eerdere seizoenen.

gefeliciteerd groningen!

1 troost in ieder geval voor labyad : sporting heeft wel europees voetbal gehaald dus mischien dat we hem volgend seizoen toch nog kunnen zien schitteren op de velden.

Jammer voor de Club Vitesse is meer een Bedrijf geworden dan een echt Voetbal Club..

De eerste wedstrijd lag het natuurlijk aan FC Groningen. Ze wilden niet, geen enkele intentie om te voetballen en waren laf, aldus Peter Bosz. Ach, dan deze tweede wedstrijd. Tsja, de onrust in de top van de club vindt haar weerslag op het veld. De volgende verloren wedstrijd is het gras te lang, te nat of te groen, maar ik heb niet het idee dat Peter Bosz ooit bij zichzelf te rade zou gaan. Hoeveel % balbezit over 2 wedstrijden en wat hebben ze ermee gedaan?

piet velthuizen had alweer zijn dag niet; maar wat deed bizot bij de gelijkmaker? komt onnodig wild uit..

Kan niets anders zeggen dat Groningen verdiend heeft gewonnen,en Vitesse mag nog blij zijn met deze uitslag,want het had ook minimaal 1-6 kunnen worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren