Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer haalt hard uit: ‘En dat noemt zich ook nog Ajax-supporter’

Laatste update:

De supporters die in de beginfase van de bekerfinale tussen PEC Zwolle en Ajax vuurwerk op het veld gooiden, hebben Ajax in diskrediet gebracht. Dat vindt Frank de Boer, die ziedend is over het gedrag van deze fans. "Dit is schandalig en heeft niets met voetbal te maken. Ik keur dit ten zeerste af.”

“Een paar gekken achter het doel verpesten het voor de rest”, foeterde De Boer in gesprek met NUsport. “Het maakt niet uit of het een Ajax-speler is of een tegenstander, dit hoort gewoon niet in een voetbalstadion. Afschuwelijk. Je dupeert ook je eigen team. Maar nog erger is dat ze de naam van Ajax te schande hebben gemaakt. En dat noemt zich ook nog Ajax-supporter.”

Bas Nijhuis kon naar eigen zeggen niet meer kon instaan voor de veiligheid van de spelers en koos ervoor om het duel in De Kuip al na drie minuten te staken. “Op een gegeven moment zie ik allemaal vuurwerk het veld op komen, echt grote blokken met vuur”, vertelde de scheidsrechter aan FOX Sports. “Toen haalde ik alle spelers daar weg. Daarna kwam er weer een hele lading overheen en toen kon ik de veiligheid niet meer garanderen.”

Bert van Oostveen beaamde dat het vuurwerkincident een staartje kan krijgen voor Ajax. “Welke sancties Ajax kan verwachten? Daar ga ik niet over, dat is aan de tuchtrechtelijke organen”, zei de directeur betaald voetbal. “De gevolgen voor de kampioenswedstrijd volgende week? Ik denk dat iedereen nu wakker is en zijn gezond verstand moet gaan gebruiken. Ik ga hier nu niet speculeren over extra maatregelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De incidenten met de ajax "supporters" beginnen zich toch wel op te stapelen nu. Hopelijk weten ze dat tuig te isoleren en worden ze keihard aangepakt. Tien jaar stadionverbod en bij elke uit- en thuiswedstrijd, vriendschappelijk en officieel, op het politiebureau melden.
Ajax mag niet de dupe worden van dit soort figuren.

21 april 2014 om 07:25

ik moet ook wel eerlijk zeggen dat dus de controle bij het binnenkomen in het stadion enorm gefaald heeft. bedoel als je ziet hoeveel vuurwerk het veld op kwam dan kun je dat niet zien als een incident. (ik wil niet zeggen dat het dus de schuld is van de controle bij binnenkomst, maar het had zeker voorkomen kunnen worden door goed te controleren)

21 april 2014 om 07:31

Het probleem is er wordt nooit goed gecontroleerd, bij alle stadions loop je zo door.
Typisch Nederlands dit, er gebeurd wat en .....

21 april 2014 om 07:32

Niet alleen de controle bij het stadion. Ik begreep van vd Sar dat ook bij het instappen van de bussen is gecontroleerd.

21 april 2014 om 08:23

De controle was ruk. Ik ben 0x gefouilleerd. Niet bij de Arena, bij het instappen id trein, en niet bij de kuip... En ik ben volgens mij niet de enige ..

21 april 2014 om 08:45

Wat de zogenaamde supporters deden was schandalig,maar wat Ajax op het veld liet zien was ook schandalig.

21 april 2014 om 08:58

@matthiasajax

Ik herken je verhaal. Ben zelf ook 0x gefouilleerd en ging met de trein. Een maat van mij is 1x halfslachtig bij de Kuip gefouilleerd. Kan mij zo voorstellen dat het bij de bussen nog slechter was qua fouillering.

21 april 2014 om 09:12

en als je erover nadenkt dan kan 1x halfslachtig fouilleren natuurlijk de doorbraak zijn, er hoeft maar 1 gek te zijn met een tas vol vuurwerk bommen en ze even uit te delen in het vak zelf.

Er zijn er genoeg die maar een klein groepje omzich heen nodig hebben om uit te kunnen groeien tot ratdraaier.

(daarbij speelt dit zich af in Rotterdam dus je kunt er donder op zeggen dat er wel iets gesloopt of uitgevreten gaat worden, het gebeurd namenlijk niet vaak meer dat Ajax vol beladen naar de Kuip af reist.)

21 april 2014 om 09:20

Ajax moet gewoon zelf ingrijpen. Spelen zonder publiek en geen kampioenshuldiging zolang die 20 (?) idioten zichzelf niet gemeld hebben. Kom maar op met die klopjacht.

21 april 2014 om 10:13

De controle is inderdaad zeer slecht in Nederland. Ik ben in verschillende stadions geweest en overal was die controle even belabberd. Laatst was ik in Utrecht en toen werd er gevraagd wat voor scherps ik in mijn zak had (huissleutel), ik zei huissleutel en ik mocht gewoon doorlopen toen ik dat zei. Voor hetzelfde geld sta ik te liegen en was het iets van een mes ofzo, maar ze geloven mij en ik mag doorlopen. Meest erge is nog dat ik die sleutels altijd bij heb en dat bij Utrecht de eerste keer was dat er überhaupt gevraagd werd wat dat scherpe was.

21 april 2014 om 10:29

Als niemand het meeneemt kan er ook niks gebeuren. Lekker je kop in het zand steken en de organisatie de schuld geven.

21 april 2014 om 15:06

@suc6magnet

het is ook de schuld van de organisatie en elke supporter die er om heen staat en toe kijkt maar niks doet. zolang er mensen zijn die dit soort dingen uit halen moet de organisatie erop voorbereid zijn en het proberen te voorkomen, en door de berichten over de controle bij de Arena, in de trein/bus en bij de Kuip. is er dus 3x gefaald.

dan zijn er nog de supporters die staan te kijken en niks doen, die mensen die dus gewoon naar de politie kunnen gaan en zeggen, deze jongens zijn het of in iedergeval een beschrijving kunnen geven van de dader en zelfs het stoeltje kunnen aangeven.

het grappige is namenlijk dat deze groep jongens/supporters het verpesten voor heel voetbal kijkend nederland. de PEC fans (die moeten wachten tot de wedstrijd uberhaupt hervat wordt) de spelers (die gewond hadden kunnen raken) eigen supporters (die gewoon die wedstrijd willen zien) en voor alle andere voetbal fans die nu dus gedupeerd gaan worden bij de volgende wedstrijden omdat de knvb nu weer denkt dat niemand zich kan gedragen en dus de beveiliging en maatregelen weer omhoog gaan. (met als gevolg weer meer politie bij wedstrijden en dus meer maatschappelijk geld naar dit soort dingen)

door dit incident zal je wellicht in de aankomende jaren Weer geen supporters hebben bij Ajax - Feyenoord. gewoon omdat er nog steeds randdebielen zijn. en de Ajax fans zelf niet kunnen garanderen dat men zich kan gedragen in de Kuip.

Voetbal Nederland, bedankt u!

21 april 2014 om 08:24

Ik heb gisteren meermaals duidelijk gemaakt dat dit gedrag keihard bestraft moet worden. Deze gasten denken Ajacied te zijn, maar zijn dat duidelijk niet. Wat mij betreft worden deze idioten met naam en foto bekendgemaakt, zodat dit ze de rest van hun leven achtervolgd. Ik kan ook niet anders dan toegeven dat incidenten met deze idiote "zelfbenoemde" Ajacieden de laatste tijd steeds vaker voor (lijken) te komen. Iedere idioot die op wat voor manier dan ook een voetbalwedstrijd bezoeken onveiligd maakt, moet hard aangepakt worden. De pakkans en straffen zijn nu veel te klein. Daarin moet geïnvesteerd worden. En toch, niet om het te verdedigen of goed te praten, gebeurt dit bij andere clubs ook in andere vormen. Lodeweges die niet eens veilig is in zijn eigen stadion, Gentenaar die een klap krijgt van eigen aanhang en Feyenoorders in een gezinsvak bij Utrecht. Ik wil hier geen schuldige aanwijzen, maar de schuldigen moeten daar net zo hard aangepakt worden. Er lijken steeds meer idioten te komen. Dit moet gestopt worden, van welke club ze ook zelf denken te zijn.

21 april 2014 om 08:31

Helemaal mee eens. Ze brengen niet alleen hun eigen club schade aan maar de hele voetbalwereld. Zelfs mensen die niets met voetbal hebben roepen nu alweer dat alle wedstrijden zonder toeschouwers gespeeld moeten worden of dat het hele voetbal maar afgeschaft moet worden. Idioot dat dit gebeurd door een klein groepje die het voor miljoenen mensen verpesten.

21 april 2014 om 08:40

Helemaal mee eens! Waar blijft de voetbalwet?? Dat helpt incidenten als gisteren en bij Cambuur voorkomen...

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zo'n actie willen plannen en uitvoeren... Ik ben benieuwd wat nu eigenlijk het doel was van de actie, want ik zie het niet... Iedere supporter weet toch vantevoren dat dit niet kan en een hoop gelazer oplevert zeker ook voor Ajax? Waarom doe het het dan toch?? Zulke supporters heeft geen enkele club nodig.. Foto's en identificatie en stadionverbod opleggen voor een jaar of tien... Ga maar tv kijken op het politieburo... Geen goed woord voor over!

21 april 2014 om 10:48

Altijd maar dat gezeur over die voetbalwet. En het slappe excuus dat het maar om een klein groepje gaat. Als het zo'n klein groepje zou zijn, zouden de duizenden stoere jongens die er gisteren omheen stonden wel ingrijpen. En ze afgeven aan de politie. Ze staan er echter bij en kijken ernaar. Om achteraf de verantwoordelijkheid naar Den Haag te schuiven.

21 april 2014 om 08:39

Toch jammer dat een aantal mensen het verpesten voor de rest. Misschien waren het 50 man daar en die bezorgen nu een paar miljoen andere een slechte naam. Dat was ook vorig jaar met Lens die streken uithaalden, waardoor PSV een slechte naam kreeg en gehaat werd. Lens was slechts een passant en verre van iemand met een hart voor Psv. Helaas dat er zulke mensen zijn die het voor vele andere verpesten. Blijkbaar is dat besef er niet, want ik denk niet dat deze eencelligen er veel om geven..

Kampioenswedstrijd zonder publiek zou gepast zijn.

21 april 2014 om 13:34

Tegen Heracles? Dit was de Knvb Beker, ik was er op het laatste moment niet naartoe gegaan.
Moet ik dan ook maar benadeeld worden?
Gewoon lekker uitgesloten worden voor aankomend bekerseizoen.
Of alle bekerwedstrijden zonder thuispubliek.

21 april 2014 om 17:00

Ik zou als Ajax zijnde helemaal niet meer voor dit publiek willen spelen. Niet uit bij Heracles, niet thuis tegen Nec. Laat die eventuele huldiging ook maar zitten, de lol is er nu wel vanaf. Alles richten op het vinden van deze idioten. Lijkt me dat de supporters die hiermee gedupeerd worden vast wel mee willen denken.

22 april 2014 om 00:06

Ik zou veel liever zien dat ze die 50 een stadion verbod geven dan dat ze het voor de echte supporters verpesten.

Volgende week als Ajax kampioen wordt, geen huldiging in de Arena park. De goeie moet onder de kwaaie lijden. Dat is helaas altijd.

21 april 2014 om 08:44

Ja, want als Ajax niet huldiging gaan die idioten direct naar huis...

21 april 2014 om 09:22

:D Moest ik wel ff om lachen hahaha. Maar idd geen huldiging in Arena Park vergroot de kans op problemen in bijv. de binnenstad alleen maar.

21 april 2014 om 09:24

De goeie lijden al onder de kwaaie. Tienduizenden Ajax-supporters hebben door dit/deze incident/incidenten een slechte naam gekregen. Terwijl uit onderzoek van de Knvb de meeste mensen kwamen om hun ploeg aan te moedigen. Ook bleek dat veel mensen dat sfeer een belangrijke factor was.

Wat mij verbaast, is dat normaal veel ajax supporters lovend zijn over die gasten. Maar ineens is dat omgekeerd. Er zijn al genoeg dingen voorgevallen met die gasten. Maar nu moeten ze allemaal geweerd worden. Veel moraalridders hier, die waarschijnlijk nooit het stadion in gaan. Het liep een beetje uit de hand, gelukkig is niemand gewond geraakt.
Het neemt nu wel erg de overhand, terwijl de selectie zich moet schamen voor het getoonde spel.
Ze dachten waarschijnlijk dat ze Pec wel even aan de kant zouden zetten. Nou Pec had een antwoord terug.

21 april 2014 om 07:36

Mensen zoals jij zijn dus het probleem. "het liep een beetje uit de hand"??? Alsjeblieft laat je nakijken. Dit soort dingen doe je gewoon niet. Het liep niet uit de hand, iedere randdebiel kan weten wat er gebeurt als je dit doet. Het was dus gewoon een doelbewuste actie. Echt ongelofelijk dat jij zo durft te reageren, net als die gasten snap jij er ook helemaal niks van.

21 april 2014 om 07:55

Ruud_az, ik kom niet zo heel vaak in een stadion, je brengt dat alsof het mij dan geen recht van spreken geeft, maar als ik kijk naar jouw typering 'het liep een beetje uit de hand' dan is het misschien goed als jij ook niet meer zo vaak naar het stadion gaat. Het lijkt je normbesef danig naar beneden bij te stellen, want wat er gisteren gebeurde valt al lang niet meer onder 'een beetje uit de hand lopen'.
De grootste vernedering gisteren voor Ajax was niet eens die 5-1 van Zwolle, dat was het gedrag van de bloedeigen supporter.

21 april 2014 om 08:17

Ze doen het al tijden, maar niemand die er wat van zegt. En nu opeens, is er van alles aan de hand.

21 april 2014 om 08:26

Ik denk dat als ze die fakkels gewoon in hun handen hadden gehouden dat er ook geen haan naar had gekraaid, maar zodra je brandend vuurwerk naar spelers gaat gooien (nota bene je eigen keeper) dan ga je veel en veel te ver. Misschien had men eerder zijn afschuw over dit vak met debielen moeten uitspreken, ik weet niet hoe ze zich normaal gedragen eerlijk gezegd, ze vallen mij nooit zo op. Maar ik vind het goed dat er nu een sterk signaal wordt gegeven, ook al gedragen ze zich misschien al jaren als een stel idioten, nu zijn ze voor het oog van heel Nederland een grens over gegaan en daar mag wat mij betreft ferm afstand van worden genomen.

21 april 2014 om 08:26

Je hebt volkomen gelijk. Als Ajax gewoon haar best had gedaan en die beker had gepakt, hoorde je niemand zeiken. De Boer mag zich verabtwoorden over het k*t spel dit seizoen, en de vele vernederingen/nederlagen. (psv 4-0, salzburg 3-0 3-1, barca 4-0, pec 5-1)

21 april 2014 om 08:37

Ik ben altijd lovend over de sfeer die vak410 het stadion inbrengt. Dat zal ook niet veranderen. Hoeveel power die stoppen in het, altijd positief, aanmoedigen van Ajax is ongekend. Voor die positieve bijdrage ben ik die gasten dankbaar en daarvoor geef ik ze krediet. Er is echter een verschil tussen de bijdrage die ik in het stadion ervaar en de dingen die die gasten soms doen, zoals gisteren. Die acties pik ik niet. Ik keur het af als dit bij andere clubs gebeurt, maar ben nog feller als het bij mijn club gebeurt. Dit doet gewoon pijn. De idioten die dit op hun geweten hebben moeten gevonden en gestraft worden, dit soort gasten zijn voor mij ook vak410 of welk vak dan ook onwaardig, ze horen in geen enkel stadion thuis. Ik weet dat het de laatste tijd vaker uit de hand gelopen is met zelfbenoemde Ajacieden, maar dan was het of een eenmansactie of groepen tegen elkaar. Ook verre van goed, moet ook verschrikkelijk hard aangepakt worden, maar zonder enige reden na 20 seconden en na een snelle voorsprong met vuurwerk richting mensen gooien vind ik duidelijk erger dan een beetje knokken op straat. Dit was georganiseerd..... Dit ging gewoon te ver. Ik hoop dat deze gasten en gasten die in de toekomst dit soort dingen flikken voor altijd geweerd worden, zodat Ajax supporters overhoudt waar het echt trots op kan zijn.

21 april 2014 om 08:43

Als vak 410 echt zo veel om die sfeer geeft dan zijn de daders zo gepakt. Gewoon de daders aangeven en voor altijd eruit gooien, dan creëer je pas sfeer in dat vak. Ze weten zonder twijfel wie er met fakkels gooiden in dat vak, nu is het aan hun om het zelfreinigend vermogen op te brengen om die proleten eruit te gooien.

21 april 2014 om 08:46

Daar ben ik het helemaal mee eens en mochten ze niet meewerken dan, hoe spijtig ik het zelf ook zou vinden, moeten alle mensen die in dat vak zaten en niks willen zeggen een stadionverbod voor enkele jaren krijgen.

21 april 2014 om 10:27

Ach, schei toch uit man! Het is absoluut niet goed wat er is gebeurd, had het lekker in het eigen vak gegooid, maar jij draait nu heeelemaaal door. Deze gasten verdienen gewoon een stadionverbod van 18 maanden en de schade verhalen op deze gasten. Maar wat jij zegt een stadionverbod voor het hele vak als ze de daders niet willen aangeven, komop laat me niet lachen man.
Verder ben ik benieuwd hoe ze hun gaan opsporen, dat wordt nog moeilijk zat.

21 april 2014 om 11:49

Lol, ik zat in van J, hoe kan ik dan zien wie er wat gooit vanuit een ander vak..

21 april 2014 om 11:06

Inderdaad, heb me ook nogal verbaasd over de reacties. De acties van Vak 410 gaan wel vaker gepaard met vuurwerk, echter dan hoor je er niet niemand over. Ik praat het zeker niet goed, want vuurwerk op spelers gooien is not done, maar als het in pakweg Griekenland of Turkije gebeurt vinden we het allemaal schitterend...

21 april 2014 om 13:36

Normaal gesproken ben ik ook lovend over 410... is dat raar?
Overigens was het niet alleen 410 wat er zat, er werden een stuk of 10 fakkels het veld op gegooid,
Na dit incident was ik al met een paar vrienden het er over eens dat Ajax niks verdiende puur en alleen om dit walgelijke geintje.
Had het ook begrepen als de scheids de wedstrijd stopte...
Belachelijk gewoon.

Goede controle of niet zou niet uit moeten maken. Je bent debiel als je vuurwerk een voetbalstadion binnen brengt. Inderdaad hebben (een aantal) Ajax supporters zich dit seizoen flink geroerd.tot nog toe werd dat min of meer met de mantel der liefde bedekt (m.a.w. je hoorde er nooit meer wat van) hopelijk is die tijd nu voorbij. Wel vreemd trouwens dat er nu pas een reactie van Ajax komt. Waar was het Ajax bestuur toen de "supporters"tijdens de CL. aan het rellen waren? Waar was het Ajax bestuur toen de "supporters" tijdens de competitie aan het rellen waren en waar was het Ajax bestuur toen tijdens de halve finale ten AZ de supporters aan het rellen waren? En dan heb ik het nog niet eens over de huldigingen die schijnbaar nooit zonder incidenten kunnen verlopen.als men een beetje karakter heeft weigert men dit jaar een massaal kampioensfeest te organiseren. Inmiddels mag wel duidelijk zijn dat een heleboel (zgn) Ajaxsupporters bij elkaar een garantie voor problemen is.

Deze supporters zijn de samengeklonterde haren in het laagste afvoerputje van onze maatschappij. Gewoon uit het stadion gooien en nooit meer toelaten dat tuig. Het is schitterend dat Zwolle zich zo herpakte en dat tuig achter het doel tot op het bot vernederde, al waren ze met slechts vijf treffers nog erg genadig. Je moet er toch niet aandenken dat dat uitschot achter het doel de wedstrijd in Ajax' voordeel beïnvloedde met hun infantiel gedrag, godzijdank was Zwolle enorm weerbaar gisteren. Het zal mij benieuwen hoe zwaar de Knvb dit oppakt, dit zou zo maar eens heel veel invloed kunnen hebben op een eventuele huldiging of de klassiekers in de toekomst.

Is er hier ook een Ajax hooligan die mij kan vertellen waarom er voor deze actie gekozen is? Zelf kom ik niet verder dan het laten zien dat je het veld van Feijenoord kunt beschadigen en met name laten zien dat je er bent.

21 april 2014 om 09:33

Hooligans komen hier niet, iedereen die zichzelf hier hooligan durft te noemen is een wannabe.

Ajax doet nu heel verbaasd, maar dit is al de zoveelste keer dat de (supporters) zich misdragen! En tevens ook de eerste keer dat de clubleiding er wat van zegt!!


Bij Vitesse uit bestormde 60 Ajacieden een gezinsvak, en Frank had na de wedstrijd commentaar op de supporters van Vitesse omdat die juichten voor een goal van Feyenoord!

Ajax heeft het gedrag van de supporters veel te lang getolereerd!!!!!

21 april 2014 om 13:40

Man, subjectief verhaaltje van je.
60 vielen een gezinsvak aan... give me a break.
er was een gevecht tussen hooguit 10 man, er werden geen vrouwen en kinderen geslagen zoals jullie doodleuk zeggen.
Er zaten gewoon ajacieden ajax aan te moedigen waarop een paar vitessesupporters verhaal gingen halen.
De clubleiding zegt heel vaak dingen over 410, maar dat kan jij moeilijk weten als je Ajax niet aanhangt...

22 april 2014 om 02:32

Zoo domste reactie in tijden!! Alsof vechtpartijen in het bijzijn van kinderen normaal is!! Laat me raden zelf geen kinderen?

22 april 2014 om 09:24

Gezien mijn leeftijd.... nee geen kinderen.
Volgens mij moet je even je bril af doen.
Het waren namelijk de Vitesse supporters die begonnen.
Maar ach jullie zien relletjes op plekken waar eigenlijk geen ajacieden mogen komen dus is het maar hun fout.
Voetbal hoor je overal te kunnen kijken zonder gezeik, dat ging goed maar blijkbaar vonden enkele vitesse fans dat niet nodig.
Die werden boos op een groepje ajacieden.

Domste reactie... wat jij zegt, zeg ik helemaal niet man.
Maarja met het IQ van een walnoot had ik ook niet anders van je verwacht.

Ik zit ook in vak410 maar het gedrag van gister keur ik ten zeerste af. Een paar idioten heb je bij elke club wel zitten. En bij ons zitten die of in vak410 of F-Side. Maar ik zal je zeggen dat heel Ajax niks meer voorstelde als wij er niet waren. We zijn er in goede en slechte tijden, waar andere het stadion verlaten 10 minuten voor tijd blijven wij tot de laatste seconde. Sfeer maken kan zoveel manieren. Een fakkeltje, rotje of whatever vind ik goed kunnen, maar op t veld gooien? Nee dat valt niet goed te praten. En wat t voetbal betreft gisteren. Op alle fronten afgetroefd op inzet en de wil om te winnen! Pec proficiat! En Ajax; tot volgende week in Almelo! Ook na zo'n zaadwedstrijd zijn we er weer in grote getale.

21 april 2014 om 08:04

Een rotje op het veld gooien? De eerste aanval van PEC werd opgevangen door een vuurwerk barrage. Keurig afgesproken werk, en niet door een paar man.

21 april 2014 om 08:15

pierke_afca
Nou, ik zit ook altijd in het stadion. En ik ben het grotendeels met je eens, jullie make idd veel sfeer.
Maar jullie (de "goeden" zouden nu ook dan de idioten moeten aanwijzen die gisteren alles verpest hebben! Want die gekken hebben gisteren veel, zo niet alles verpest! Denk jj dat de spelers zich normaal voelen als hun eigen keeper (al zal het hopelijk per ongeluk zijn geweest) tot 2 keer toe wordt aangevallen met zwaar vuurwerk door de eigen "supporters"??
Dit alles heeft wel degelijk grote invloed gehad op het verloop van de wedstrijd!
De F-Side en van 410 moeten nu laten zien dat ze afstand nemen van de idioten en moeten deze gasten gewoon aangeven bij Ajax. Klaar!

21 april 2014 om 08:17

In ieder geval een eerlijke reactie uit vak 410. Maar als je echt van Ajax houdt, dan is nu de tijd om de daders aan te wijzen, iedereen in vak 410 en van de F side weten wie de daders zijn. Laat nu dan maar eens zien wat echte clubliefde is!

21 april 2014 om 10:59

de daders aanwijzen ja moet je doen om vervolgens bedreigd en zo te worden zodat je zelf niet meer veilig na het voetballen kan en de overheid haha die doen dan niets voor jullie klokkenluiders die laten jullie stikken en keihard vallen en loopt het dan uit de hand op de tribunne dan krijg jij een stadionverbod zo werkt dat in nederland

21 april 2014 om 08:40

Precies deze reactie van pierke_afca laat zien wat er mis os. "ik zal je zeggen dat heel Ajax niks meer voorstelde als wij er niet waren". Grootheidswaanzin ten top en eigenlijk plaats je jezelf als supporters groep boven de club. Niemand is belangrijker dan de club, behalve vak 410, aldus vak 410.

Jullie zijn niet de enige die er zijn in goede en slechte tijden. Ik zit er ook iedere wedstrijd dat ik kan, zowel in het binnen- als buitenland. Helaas is het als gewone uitkaarthouder bijna onmogelijk om in het uitvak van de kleine stadions te komen. Ik blijf ook altijd de wedstrijd uitkijken, hoe slecht het soms ook is. Maar ik klop mij daarvoor niet op de borst, ik gooi niet met vuurwerk naar eigen spelers, ik vecht niet met supporters van andere clubs of politie, etc. Maar dat zal mij wel een mindere supporter maken.

Ik heb mij gisteren kapot geschaamd voor die idioten met dat vuurwerk en ik vraag mij in welk opzicht zij denken met dit soort acties de club te helpen. Maar goed dat vroeg ik mij ook al af met de rellen in Glasgow, Milaan, Cambuur thuis, Celtic thuis, Barcelona uit Vitesse uit, blikje tegen Red Bull thuis, kansloze doekjes in Salzburg met "f*k Red Bull" en dat spandoek van rooie Mark. Door dat vuurwerk hebben we gisteren een beker verloren, omdat Ajax daarna de weg kwijt is geraakt en PEC de boel weer op orde kon brengen. Ja, men heeft de spelers echt geholpen gisteren.

21 april 2014 om 09:37

Goeie reacties Master D en Hansje1969! Helaas heb je die figuren bijna overal lopen.

21 april 2014 om 11:04

Master D

Je laatste alinea komt op mij overkomen alsof jij denkt dat het altijd de schuld is van de Ajacieden? Ik weet niet hoor, maar er zijn tal van voorbeelden dat de Ajax supporters worden aangewezen als de schuldige terwijl we zelf geprovoceerd of aangevallen worden. Tal van voorbeelden heb ik hier van, zoals in Milaan waarbij we met een groep door een stel laffe milanezen werden aangevallen (allemaal met de dolken vooruit, zo kwamen ze aangerend).
En wat lees ik dan, stomverbaasd, achteraf? "ajax supporters rellen in Milaan". Pure onzin.

Vaak weten mensen het hele verhaal erachter niet, en baseren ze hun mening op basis van wat de media roept. De media weet echter altijd maar 10% van het hele verhaal. Dus ik zou zeggen, verdiep je eens wat meer in je eigen supporters, en geef ze niet meteen de schuld van alles.

Ook al zijn ze nu overduidelijk wel schuldig met het vuurwerk gooien, en keur ik dat zeker af. Alleen is het niet zo dat het elke week gebeurd, want vaak zat zijn wij het die aangevallen worden, en dus niet andersom.

21 april 2014 om 11:31

Jij bent wel het allerbeste bewijs van Master D zijn post. Lekker je kop in het zand blijven steken. Die ultra cultuur is jouw club aan het kapot maken. De incidenten de afgelopen jaren stapelen elkaar op.

21 april 2014 om 13:43

Dat van cit. ''fuck red bull'' was tegen de commercie van Red Bull.
Wat is daar mis mee?
Of vind je dat doekie van die sjeik ook schandalig(die overigens met veel respect en gelach werd ontvangen door het merendeel van de voetbalsupporters over de hele wereld)

21 april 2014 om 13:54

@ignition

Er zijn in Milaan ook incidenten geweest van Ajax-supporters, die Italiaanse jongeren die demonstreerden tegen de werkloosheid hadden aangevallen.

21 april 2014 om 17:43

Het was gewoon een slechte actie die niet orgineel was en nog een boete opleverde. Die sjeik was nog ludiek en kon ik waarderen. Ergens "f**k" voorzetten kan iedereen verzinnen.

21 april 2014 om 17:43

Het was gewoon een slechte actie die niet orgineel was en nog een boete opleverde. Die sjeik was nog ludiek en kon ik waarderen. Ergens "f**k" voorzetten kan iedereen verzinnen.

21 april 2014 om 09:13

@pierke-afca
Ik ga al 35 jaar naar Ajax en ben er ook altijd blijven komen. De gaatjes van 410 vinden zich zelf wel erg fantastisch geloof ik. Het zingen en aanmoedigen is prima maar wat er gisteren is gebeurd is al lang geen incident meer. Dezelfde idioten kunnen keer op keer hun gang gaan de rest van het vak doet er niets tegen. Dus denk niet dat jullie Ajax zijn, want dat gaat een beetje ver vind je niet?

21 april 2014 om 11:31

Hahaha....wat een verhaal.
Nou ik heb jaren achter het doel gestaan in de meer en jaren achter het doel gezeten in de Arena en ben sinds twee jaar verhuisd. Heb ook bij diverse buitenlandse clubs geweest in sfeervakken en vergeleken daarbij is vak 410 echt niet zo bijzonder hoor. Maar het sfeer maken wat ik hierboven zei, ondersteun ik van harte. En dat zou in veel meer vakken moeten gebeuren. Helemaal met je eens.
Maar ik distantieer me van al het randgebeuren. Je eigen spelers met vuurwerk bekogelen en zelfs je eigen supporters in de Arena (CL tegen Milan bijvoorbeeld) is zwaar kansloos. En over de reeks incidenten van de laatste tijd hoef ik niet verder uit te wijden. En wie steunt zijn club dan meer? Het heeft gisteren ieder geval heel slecht geholpen. Ga jij hier wat aan doen? Ga ik proberen sfeer te maken op de lange zijde. Ben bang dat beide niet gaat lukken:-)

21 april 2014 om 10:08

kijk, dat is jullie probleem, met je zielige harde kern gedrag, je respecteert deze losers alleen omdat ze voor ajax zijn, net zoals duizenden gingen juichen toen de kuip bewust vernield werd.
meeloper gedrag bah

21 april 2014 om 11:43

Inderdaad. Niemand kan beweren dat het enkelingen waren, er stonden gewoon honderden, zoniet duizenden te juichen toen Vermeer zijn doel werd bekogeld. Te idioot voor woorden.

Klopt helemaal ! Het is zottenwerk en uiterst verwerpelijk !

Deze gasten opsporen, levenslang straffen en de boete laten betalen !

Verder vind ik De Boer nu alles wel snel op de supporters gooit. Het wederom povere spel in de finale heeft hem niet in de eerste helft doen ingrijpen. Hij heeft het allemaal laten gebeuren. De zoveelste wedstrijd dit seizoen dat Ajax mat en sloom voetbal speelt. Tegenwoordig hebben we het tegen elke tegenstander moeilijk en zien we zelden een fatsoenlijke aanval. Ook dat is schande, Frank !

21 april 2014 om 08:11

Als je het een beetje gevolgd hebt gisteren zou je weten dat hij het juist Niet op deze actie gooide maar gewoon op het slecht spelen van zijn team:

Het tijdelijk stilleggen van het duel vond De Boer dan ook geen keerpunt. “het zou een slap excuus zijn om te zeggen dat het daar aan heeft gelegen.”

21 april 2014 om 08:17

fcbogarde, kijk naar een andere reactie van hem hier op VZ, dan zie e dat hij het bij de spelers legt en niet het vuurwerk incident en jier geeft hij antwoord op een vraag en hij geef dan antwoord zoals hij dit ziet, nog mooier was geweest dat hij naar de supporters liep en dat aangaf, maar daar is van der sar voor.

21 april 2014 om 08:29

Maar ik vind dat De Boer te weinig ingrijpt bij zijn selectie.

Het mag wat harder om een signaal af te geven. Hij kan elke keer wel nors kijken, fronsen en zuchten. Maar we zien geen verandering in spelopvatting en hoe ze de wedstrijd ingaan.

Waarom konden ze tegen Barca wel afjagen, tempo maken, bikkelen en diepgang tonen ? Blijkbaar was dat toch een incident (de uitslag sowieso natuurlijk)....

21 april 2014 om 08:48

nou als ik voor de tv zit te kijken hoor ik hem vaak genoeg schreeuwen, maar dat haalt niks uit vanwege dat ze het toch niet horen, dus dan moet hij wachten tot in de rust en daar horen we niks van hoe hij is, maar kan me er wel een beeld bij maken, naar die wedstrijd bij FC Utrecht toen ze voor stonden.

21 april 2014 om 08:52

De Boer moet ingrijpen? Hoe dan? Als hij een selectie zoals bijvoorbeeld Mourinho of Guardiola heeft ja... Dan kan hij makkelijk ingrijpen. Als De Boer nu ingrijpt moet hij een Van der Hoorn, Poulsen of De Sa inbrengen.. En dan kan je zeggen dat de selectie niet goed in balans is, maar dat hij op die spelers terug moet vallen komt door blessures of schorsingen bij Veltman, De Jong en Fischer.. Drie basisspelers die afwezig waren..

21 april 2014 om 09:09

Ben toch heel erg benieuwd naar de straf van de KNVB.... En ze zeggen straf die paar gasten maar die t verpesten.... Maar zo is t nog nooit gegaan bij andere clubs... Die werden keihard gestraft! Maar heb een naar gevoel dat de KNVB er niks aan doet... omdat zij ook vaak genoeg zijn gestraft door die paar gasten die zich 'supporter' noemen...

21 april 2014 om 09:15

Met alle respect maar dat Ajax zulke spelers moet brengen zijn ze toch ook zelf schuld. Ze hebben meer dan100 miljoen op de bank. Als je dan met spelers als Poulsen, Hoorn en de Sa aankomt dan ben je of heel gierig of de scouts hebben er totaal geen kijk op. Veltman en Fischer zijn ook van een zeer matig niveau.

21 april 2014 om 09:22

@De toekomst
Er zijn altijd tal van mogelijkheden om in te grijpen.

Moisander was niet fit en verdedigde als een kleuter, terwijl hij aanvoerder en leider van het team hoort te zijn. Die had je er al na 20 minuten af moeten halen. Waarom dan Van der Hoorn niet brengen ? Je hebt toch niet voor niets voor hem een flink bedrag betaald. Met hem was het zeker niet slechter gegaan. Of had Poulsen of Kishna vroegtijdig gebracht.

Door een vroege wissel in de eerste helft geef je aan je elftal wel een signaal af. Een wake up-call, wat eigenlijk de achterstand al had moeten zijn.

Denswill, van Rhijn, Bojan, Schöne waren ook rijp voor een vroegtijdige wissel om het signaal af te geven

Het excuus van 3 basisspelers neem ik niet serieus. Met de hoogste begroting, de breedste selectie en de beste jeugd moet je dit soort zaken gemakkelijk op kunnen vangen !

dan maar in godsnaam zonder publiek naar Heracles, want daar mogen ze tussen de aanhang van de thuisclub zitten en hoop nu er op dat ze dit terug trekken of dat Ajax dit gaat verbieden en vinden die mensen en niet 18 mnd stadion verbod, maar 18 mnd cel en boete laten betalen en eventueel de seizoenkaart van volgend jaar stop zetten.

21 april 2014 om 08:32

18 maanden cel.. Oh god. Wat is Nederland toch een mieten land soms. Iemand die vuurwerk op een veld gooit moet even lang de cel in als iemand die 10x zwaardere overtredingen maakt. Probeer niet de moraalridder uit te hangen en overdrijf niet zo. Move on.

21 april 2014 om 08:51

misschien leren ze het dan, want het wel duidelijk dat het niet helpt, ik snap zo wie zo niet hoe ze het vuurwerk naar binnen krijgen, ik zou ook zeggen alle tassen afgeven en mensen nakijken voordat de wedstrijd begint. Misschien wel overdreven, maar zoiets maakt me kwaad, omdat er genoeg Ajax supporters zijn die gewoon een wedstrijd willen bekijken en hun club willen supporttenen dan heb je van die randdebielen die het voor anderen het verpesten

21 april 2014 om 09:27

Zo onrealistisch is die 18 maanden cel niet. Bij Fortuna- Mvv vorig seizoen gooide ook een idioot een bom tussen de mensen. Die jongen zit toch al meer dan een jaar vast en heeft nog even te gaan.

Ik hou ook wel van een pittig sfeertje en ben dus zeker geen moraalridder maar de aktie van die Ajax-fans gisteren was toch wel oliedom. Ze hebben het onheil over zichzelf afgeroepen.

Zwolle proficiat!

21 april 2014 om 09:59

Ook jij snapt er niks van. Het gaat er niet om dat er vuurwerk op het veld gegooid wordt. Het gaat erom dat er vuurwerk gegooid wordt naar of in de buurt van mensen, of het nou op een veld is of weet ik veel waar. Als je vuurwerk op mensen af gooit, is de kans heel groot dat er gewonden vallen, dat weet iedereen (behalve jij blijkbaar). Het heeft dan niks met moraalridder zijn te maken als je vindt dat ie mensen zwaar gestraft moeten worden. Ik weet niet of je wel eens het nieuws volgt maar elk jaar raken er weet ik hoeveel mensen (zwaar) gewond door vuurwerk of overlijden er zelfs door. Dus jouw reactie slaat echt nergens op.

Die gasten zijn geen supporters Frank!......de rest klopt.

Ik begrijp nooit dat Clubs, in dit geval Ajax, gestraft worden door het toedoen van enkele eencellige personen. Clubs krijgen een boete of worden gedupeerd door het gedrag van een of enkele zichzelf supporter noemende dwazen.

Zorg liever dat je de daders achterhaald, berecht ze voor poging tot doodslag of ernstige mishandeling, nota bene op de eigen keeper... Geef ze een levenslang stadionverbod en verhaal alle schade op hen.
Stel voorbeelden op deze manier en misschien gaan ze het dan snappen.

21 april 2014 om 08:50

Als je dan helemaal niet kan gooien, doe het dan ook niet!!

'Zes bezoekers van de wedstrijd zijn per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Vijf van hen hadden verwondingen als gevolg van afgestoken vuurwerk'

21 april 2014 om 09:12

@only1romario, Je bent als club verantwoordelijk voor wat je supporters mee het stadion in brengen. Verder ben je ook verantwoordelijk dat er in het stadion geen ongelukken gebeuren. Dus in deze is het gewoon terecht dat de club daarvoor gestraft wordt. Een ander verhaal vind ik het als de supporters buiten het stadion zich misdragen. Daar heeft de club namelijk geen invloed op en daarbij blijven ze dus niet in gebreke. Het is natuurlijk wel zo dat dit een structureel probleem is bij Ajax. Je kunt dan ook wel stellen dat de club zich eens achter de oren moet krabben met betrekking tot maatregelen. Eerst werd nog gezegd dat de actie van Heracles overtrokken was, omdat de Ajaxsupporters niet net al Feyenoord waren. Iedere keer doen de mensen van het bestuur of technische staf uitspraken als dat het schandalig is etc. Maar men steekt daar vervolgens de kop in het zand en doet er niets aan. In Eindhoven breken rellen uit rondom PSV-Ajax en het cafe waar dat begon werd zonder pardon voor een behoorlijke tijd gesloten. Het supportershome van Ajax is het afgelopen seizoen(en) ook al een paar keer het toneel geweest van dergelijke relletjes, maar ze laten het daar gewoon open, wachtend op het volgende incident. Het blijft dus maar bij loze woorden en actie blijft gewoon uit.

21 april 2014 om 09:56

Dan heeft een kleine groep(de hooligans) de club toch behoorlijk veel macht, binnen een beursgenoteerd bedrijf. Behalve het blijven veroordelen, kan een club weinig doen. Ok de veiligheidsmaatregelen kunnen verscherpt worden, maar moet het op zondagmiddag, als je met je twee kinderen en vader van 74 naar je favoriete club gaat, lijken alsof je het Pentagon binnen gaat. Dit allemaal omdat een minderheid het voetbal aangrijpt, om zich in groepsverband te misdragen. Ik vind dit dan ook geen verantwoording voor de clubs, maar eerder voor justitie.
Het wordt tijd dat het in het voetbal, weer over voetbal gaat. Tegenwoordig is er iedere week wel een club negatief in het nieuws met hun supporters. Dit probleem is de clubs volledig boven hun hoofd gegroeid en zij hebben ook niet de middelen, kennis en vooral niet de taak om zich met dat soort zaken bezig te houden. Laat justitie het maar oplossen

21 april 2014 om 10:04

@only1romario. Niemand heeft het over het Pentagon en jij denkt dat mensen van 74 en mensen met kinderen op het moment voetbal nog zien als een leuk gezinsuitstapje? Je kunt als club genoeg doen hoor. Waarom is dat supportershome bij de Arena bijvoorbeeld niet voor een half jaar gesloten? Waarom worden die F-side en Vak 410 niet aangepakt door de club? Deze 2 vakken zijn de achilleshiel als het om rellen en rotzooi schoppen gaat. lijkt me dus niet zo moeilijk om daar meer beveiligingsmaatregelen te treffen. Ennuh, op deze 2 vakken gaan echt geen mensen met kinderen of met een vader 74 lekker een partijtje voetbal kijken hoor. Dus die hebben daar geen last van.

21 april 2014 om 10:30

Ik denk dat een club als Ajax, gewoon bang is. Waarschijnlijk breken er rellen uit , op het moment dat de club een of meerdere vakken sluit. Het is eigenlijk een vorm van chantage en ook ik ben bang dat de gevolgen niet meer te overzien zijn als een club dergelijke besluiten neemt.

Vandaar dat ik er nog steeds van overtuigd ben dat de schuld niet bij een club ligt en de oplossing ook niet.

Oh en ja ik ben er van overtuigd dat mensen met kinderen en vaders van 74, het voetbal nog steeds zien als een leuk uitstapje. Misschien niet bij Ajax, maar daar kan ik niet over oordelen aangezien ik daar nooit kom, maar wel bij de twee clubs die ik in Nederland regelmatig bezoek.

Puntenaftrek voor de competitie of uitsluiting uit het bekertoernooi volgend seizoen.

21 april 2014 om 09:14

Puntenaftrek ? Dit staat toch los van de competitie ?

Uitsluiting ? Dat is niet eerlijk t.o.v. de andere clubs in de competitie, want dan beginnen die te klagen dat Ajax een rustiger programma heeft.

21 april 2014 om 09:15

Waarvoor?

21 april 2014 om 09:19

Hoezo puntenaftek waarom , om dat de controle in het stadion gefaald heeft hoe komt dat vuurwerk dan binnen Ajax doe die controle toch niet , ik vind het meer dan schandalig wat er is gebeurt maar er is volgens mij ook niet goed gecontroleerd .

21 april 2014 om 09:32

Voor die controle is ajax zelf verantwoordelijk dus je argument slaat nergens op. Supporters dienen gecheckt te worden voor vertrek en eventueel nog bij aankomst in het stadion maar zeker bij vertrek.

21 april 2014 om 09:47

Maar volgens mij wordt je ook als je het stadion in wil ook nog gecontroleerd als ik zondag naar Ajax ga dan wordt ik gewoon gecontroleerd hoor en dat is in de kuip niet anders .

21 april 2014 om 10:08

Bij dat vak werd de controle gedaan door Ajaxstewards. Voordat de supporters de bus in gingen zijn ze gecontroleerd en bij het verlaten van de bus ook nog eens.

21 april 2014 om 13:48

Dat willen jullie graag zien ja, voor zulke dingen puntaftrek in de competitie.
Je 2e optie is veel beter en realistischer.

Dit zijn gasten die komen er in de Arena niet in dus grijpen de kans bij zo'n wedstrijd aan om rotzooi te schoppen en wat helemaal raar is dat er geen sociale controle is en mensen die gasten gewoon aanwijzen dat had ik dus gewoon gedaan , en daar snap ik dus niets van je kunt ze toch gewoon aangeven onbegrijpelijk.

21 april 2014 om 09:17

@sloep01, dat slaat nergens op natuurlijk. Die gasten zijn gewoon met een combiregeling vanuit Amsterdam naar de Kuip gekomen. Jij wil dus zeggen dat Ajax de supporters die een stadionverbod hebben voor deze ene keer dit uitstapje naar Rotterdam gunde.

21 april 2014 om 09:21

Maar dan nog je ziet toch wie er vuurwerk gooit en geef die gasten dan aan je komt toch voor een leuke wedstrijd . opzouten met dat gajes .

21 april 2014 om 09:46

Er wordt altijd gesproken van een paar relschoppers die die rottigheid uithalen, maar zo'n heel vak doet het natuurlijk gewoon. Zo'n 410 en de F-side herbergen natuurlijk geen gewone supporters. Je hebt daar een groep onruststokers en relschoppers aangevuld met meelopers. Je hoeft echt niet te verwachten dat die elkaar aan gaan geven. Enige mogelijkheid is die groepen keihard aanpakken en deze vakken voor een paar wedstrijden te weren.

Het is wel duidelijk dat ze in amsterdam geen feestje kunnen vieren want het gaat heel vaak fout. Daarnaast zijn er al veel incidenten geweest dit jaar: Cambuur, Barcelona, Red Bull S. enz. Kun je wel heel stoer roepen dat je dit veroordeelt en dat het geen ajax supporters zijn, maar dat zijn het wel beste Frankie, dat zijn het wel. Toen ik zelf in de Kuip was voor een bekerfinale was het een groot feest en is er, op een dronken supporter na, geen wanklank gevallen. Het wordt tijd voor harde maatregelen!

Sowieso geen supporters volgende week naar de uitwedstrijd in Almelo zou ik zo zeggen want aangezien ajax zelf verantwoordelijk is voor de controle van de supporters voordat ze de trein of de bus instappen lijkt me dat die veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Daarnaast eventuele festiviteiten staken want dat wordt ook weer een rotzooi.

Hard aanpakken anders leren ze het nooit...

kippenvel van het uitvak achter Vermeer. schaamte van t voetbal nog steeds niet weggedronken..

Gewoon beginnen om volgende week in Almelo zonder Ajaxsupporters te spelen, want je kunt er van uitgaan dat het daar ook weer uit de hand gaat lopen. Verder ook geen huldiging doen, gewoon lekker met de selectie en staf vieren. Jammer dat het ten koste gaat van 99% van de supporters maar er moet een keer iets gebeuren, dit kan echt niet meer. Ik zou als speler al niet eens meer gehuldigd willen worden voor de supporters ik zou ze even niet meer hoeven te zien.

21 april 2014 om 10:11

nee gewoon geen kampioensfeest en ajax een boete wegens nalatigheid.

Na zoveel gedonder dit jaar de eerste keer dat het bestuur (van der Sar) ingrijpt! En nu kon hij niet anders, de hele wedstrijd dreigde gestaakt te worden.
Waar was het bestuur na het gedonder bij Barca,cambuur, Celtic, Milan? Niks meer gehoord.
Erger nog: als je dit weet, hoe kun je dan in godsnaam zo halfslachtig controleren bij de combiregeling?
Nog erger: als het al die "rechtgeaarde" 410-supporters ook te ver gaat, waarom wordt dit vuurwerktuig dan niet in het eigen vak gepakt?
Maar ja, die staan keihard te zingen en te juichen terwijl van der Sar vanaf het veld ze bezweert om normaal te doen. Ze luisteren niet alleen niet, ze vernederen hun eigen bestuur op die manier zelfs. Wie heeft er vanuit het bestuur, vanuit de leiding van deze club ook maar enig contact met deze diehard supportersgroep? Laat staan dat ze er nog grip op hebben.
Nee, wel een herdenking faciliteren voor die doodgestoken Pikornie, een getrouwde vent die met zijn "maten" een gevecht organiseert op een of ander weiland, zonder enige reden.
Als je zo ver van die eigen harde kern afstaat, gebeurt dit steeds weer en sta je weer te janken als er weer, voor de zoveelste keer, zoiets gebeurt als gisteren.
Voor alle duidelijkheid: ik vind dat ze bij mijn eigen club Utreg de zelfde stomme fouten maken, net als bij alle andere clubs.
Conclusie: noch de clubs, noch de Knvb, noch de politie pakken dit rotprobleem adequaat aan. En dat veroorzaakt alle eruit voortkomende ellende. En het kost nog bakken met geld ook, zonder dat het wat oplost.
En intussen is de politiek niet in staat om in 10 jaar tijd een simpele voetbalwet ingevoerd te krijgen.
Over slagvaardigheid gesproken.....

21 april 2014 om 13:52

Barca? Cambuur? wat is daar gebeurd?
Ajax herdenkt Picornie niet hoor, dat zijn de supporters.
Overigens hij is gewoon vermoord, heeft niks met hooligans te maken.
Doodgeslagen terwijl hij versuft op de grond zat.

Waarom mag ajax leugens vertellen over het fouilleren aangezien de helft van de bussen niet eens gecontroleerd is!

21 april 2014 om 10:20

Dat heet in de voetbalwereld : jezelf indekken.
Dat er fouten zijn gemaakt moge duidelijk zijn

Eigenlijk gepost op ander topic over Vermeer, inhakend op comments daar ook maar toch meer ter zaken doende hier dan daar, dus:

Ik zie wel degelijk overeenkomsten met hoe Feyenoorders zich normaal imbeciel gedragen dus kan dit totaal niet verdragen. Vind stadionverbod voor /alle supporters/ die aanwezig waren voor een jaar, met welgemeende excuses voor iedereen die niets gedaan heeft. Duidelijk moet worden gemaakt dat niet alle als schuldig worden gezien maar Ajax duidelijk maakt hoeveel het is aangedaan als club door degenen die er tussen zaten. Wellicht dringt het dan in die rotkoppen door hoe ze Ajax kapot maken hierdoor. Frank gaat weg deze zomer, glans af van 4de kampioenschap, zo niet alle kampioenschappen en successen ervoor onder de Boer, Overmars, Sar, Stam, Bergkamp en iedereen die er bij betrokken is. Dit wilde beesten gedrag heeft niets met voetbal te maken."wie niet springt die is geen jood" zingen hoorde ik nog na van der Sar's furieuze uitval die compleet terecht was. Je mag me dan geen ajax-supporter vinden als ik dit zeg maar ga lekker "wie niet springt die is geen moslim zingen." man. Ik kan hier echt niet meer mee vereenzelvigen. Oude Ajax logo terug is top maar realiseer eens wat voor debiel gedrag je eigenlijk vertoond met joden dit en dat. Yeah, don't worry about a thing because everything's gonna be alright hmmmmm? Wel gasten, je heb het mooi lekker niet alright gemaakt. Ajax is direct kapot gemaakt voor mij vanwege egocentrisch pride gedrag in plaats van samen te zijn in blijheid. Onder de Feyenoord aanhang leeft een enorme trots hoorde ik nog ergens laatst. Ik was dan nog effe van nou, dat klopt waarachtig behoorlijk. En tuurlijk onder Ajax fans is het vergelijkbaar. Maar wat getoond is in Rotterdam was (zoals sommigen hier ook zeggen) inderdaad calimero-gedrag, niets meer en niets minder. Als je Ajax klein wilt houden F-Side (en Vak410 wellicht) dan is je dat mooi gelukt. Word lekker Feyenoord-side supporter en ga lekker daar een club naar de vernieling helpen. Jammer om dit nou Ajax aan te doen.

21 april 2014 om 13:00

Wat wil je nou met dit betoog zeggen?
Vooral de opmerking wordt lekker Feyenoord side supporter, is slechts om te provoceren en je kinderachtige uitspatting wat populisme mee te geven.
Al jaren zijn de slechte ajaxsupporters net zo rot als die van de slechte feyenoordsupporter. Alleen wordt het van Feyenoord meer belicht.
Waar je een terecht punt hebt is het item over het misbruik van de naam Joden. Maar ajax heeft als club hier de meeste schuld aan, nooit ingegrepen en alles maar op zijn beloop gelaten. Al jaren lang. En nu zijn dingen onomkeerbaar.... of de echte F-side moet orde op zaken gaan stellen en vak 410 de wacht aanzeggen. Anders kan Van der Sar kansloos blijven roepen, maar daar ligt niemand wakker van... dat bleek gisteren wel.
Pas als ajax een fikse straf krijgt, dan pas gaan zij er iets aan doen, misschien.

21 april 2014 om 13:55

Die leus is niet door Ajax bedacht he, wij werden vroeger joden genoemd door uitsupporters van andere clubs.
Wij hebben er een positieve draai aan gegeven, dat de rest van Nederland zich dan laat verleiden is hun fout, want ook jullie zijn verantwoordelijk voor je eigen aanhang.

10 punten in mindering brengen zou mooi , maar dat is alleen omdat ik absoluut geen Ajax supporter ben 😉zijn maar een voetbaljaargang geen beker zou wel realistisch zijn vind ik. Maar dat is mijn mening

21 april 2014 om 11:50

Zijn de mensen die dat vuurwerk gooien ook niet, daarom moet Ajax er ook niet voor gestraft worden.

Het vuurwerk op het veld is slecht en niet goed te praten. Als ze nu het vuurwerk in het eigen vak of net achter de goal hadden gegooid. Beetje vuurwerk is ook sfeerverhogend. Heel Nederland duikt er ook bovenop als een stel hyena's. Twente tegen nec destijds was precies hetzelfde.

blijkt maar weer eens dat de controles ruk zijn. Al die jaren dat ik naar voetbal ga en ook die keren dat ik bij de bekerfinale was ben ik niet of nauwelijks gecontroleerd. Gebeurt het wel, is het vaak maar lafjes.

Aan de ene kant moet je dit soort dingen preventief oplossen door vuurwerkhonden (bestaat dat eigenlijk wel?) oid in te zetten. Aan de andere kant maakt vuurwerk een wedstrijd ook wel sfeervol.
Eigenlijk hetzelfde met de sociale controle; het zou goed zijn wanneer mensen in het vak de daders aangeven, maar aan de andere kant krijg ik ook de kriebels van dat soort matennaaiers. Uiteindelijk moet het ook helemaal niet nodig zijn en moet je van een beetje verstand van de mens uit kunnen gaan.

Een paar gekken? Ze gerust maar een paar honderd Frank. Dit was een massale actie, die met gejuich en gezang beloond werd door een deel van het Ajax-publiek. Jammer.

Eigenlijk vind ik dat Ajax hier niet eens voor gestraft moet worden en dat ze gewoon die paar individuen die hier verantwoordelijk voor zijn moeten pakken. Het is namelijk niet zo dat Ajax deze mensen op enige manier heeft aangemoedigd om dit te doen en ze noemen zich dan wel Ajax supporters maar dat is niet wat ze deden, dus of ze dat ook echt waren?

Er word al jaren lang veel te soft opgetreden tegen dit soort gekken. Ik heb wel is bij de fside gezeten en we kunnen er lang of kort over praten maar sommige mensen zijn gewoon niet goed nij hun hoofd. Daar kunnen zij zelf ook niks aan doen.

Wat een stelletje idioten zijn het toch.
De laatste weken ligt iedereen te klagen dat het belachelijk is dat de huldiging als Ajax kampioen wordt naast het stadion plaatsvindt ipv in de binnenstad.
Zie hier de exacte reden waarom ze het in Amsterdam onveilig vinden om het feest in de binnenstad te organiseren. Volgens mij snappen deze zogenaamde supporters niet dat ze dat allemaal aan zich zelf te danken hebben. Gedraag je gewoon en steun je club op een normale manier!

Misschien eens verstandig van Ajax om eens goed in gesprek te gaan met 410...

21 april 2014 om 12:23

En dan? Moet je mensen uitgaan leggen dat het nogal gestoord is om vuurwerk op het veld te gooien. Er valt met dit soort dwazen toch niet te praten is het geen vuurwerk op het veld gooien staan ze ergens anders wel weer te rellen.

21 april 2014 om 13:56

Zou geen kwaad kunnen hoor, nogmaals benadrukken dat men het zat is met die geintjes.

Dit zijn geen voetbalsupporters dus inderdaad ook geen Ajaxsupporters. En elke club heeft een groep van die dwazen erbij lopen dus dat wijzen naar elkaar heeft ook geen enkele zin. En naar Ajax wijzen heeft wat mijn betreft ook weinig zin. Want als je naar een voetbalwedstrijd gaat hoor je geen vuurwerk bij je te hebben maar schijnbaar geld dat niet voor iedereen. De clubs kunnen hier wat mijn betreft weinig aandoen want ze verzinnen toch wel een manier om het te verzieken. Pak ze wat mijn betreft dan maar gewoon kei en keihard aan kijken of ze het dan nog zo leuk vinden. En pak ze gewoon elke week op als Ajax of welke club dan ook speelt en niet bijvoorbeeld voor een paar uurtjes maar lekker van vrijdag tot maandag morgen. En als ze doordeweeks erbij spelen pak je zo ook nog lekker van dinsdag tot donderdag op. En daarbij geef ze ook maar een flinke boette waar ze zich helemaal scheel aan betalen. En als je dan een jaar of 10 verder bent dan kan je beginnen met ze in het weekend weer los te laten. Misschien zijn dit wel te extreme maatregelen maar ik zie echt geen andere mogelijkheid waarin mensen die wel voor het voetballen komen niet de dupe zijn

Het is te hopen dat de Knvb dit schorem keihard aanpakt en Ajax fors straft.. De enig juiste straf is DE Laatste Thuiswedstrijd Zonder Publiek!!!

21 april 2014 om 13:58

Mag jij lekker mijn wedstrijd betalen(heb scc), ik was er niet samen met nog eens 40.000 andere...
Van die 11.000 waren het nog eens 20 man die zich misdroegen.
Ja lekker 50.000 man duperen.

Enige juiste in jouw ogen ja.

Had de burgemeester,plaatselijke politiek,politie,justitie dit jaar wat meer van deze nep supporters bij verschillende thuiswedstrijden van Ajax opgepakt,dan hadden deze lui bij deze bekerfinale waarschijnlijk niet eens in het Feyenoord stadion gezeten zoals gewoonlijk zal die burgemeester van Amsterdam zijn handen weer in onschuld wassen.

Nou Frank "dat noemt zich ajax supporters" als ik jou was zou ik niet te hard uit de slof schieten want met het voetbal wat we al maanden zien neig ik naar "en dat is een Ajax trainer" als die man statements wil maken moet hij dat ook eens met ze wisselbeleid doen bedankt voor de 3 kampioenschappen maar ik begin me aan je te ergeren frankie

Jan Mulder had het gisteren bij het juiste eind. Het zijn niet een paar malloten, het zijn er honderden, misschien wel duizend+. Tientallen vuurwerkgooiers vernielen andermans eigendom, verpesten de sfeer en de wedstrijd en worden luidkeels aangemoedigd door het hele vak. En wie zaten daar? De pubers van Vak410 die weer eens iets hadden ingestudeerd. Ik walg van deze mensen, maar jammer genoeg zit de Arena vol met dit soort lui.

21 april 2014 om 18:18

Talisman wat een BS man, Dus op noord, beide lange zijdes zitten allemaal van hetzelfde soort lui?
Mag ik je even helpen herinneren dat men met een CC ook gewoon kaarten kon kopen?
En 410 + F-side tellen een paar duizend man, in de Arena passen er ruim 53.000.
Ga aub even je eigen familie beoordelen, want die ken je... mij en de rest ken je niet.
Bah.

Concentreer je gewoon op voetbal. De randzaken zijn andermans verantwoordelijkheid

Deze 'nepsupporters' zijn iedere wedstrijd van Ajax aanwezig. Ik vind het echt belachelijk dat De Boer en spelers zich zo tegen hun trouwe aanhang, die er altijd zijn, no matter what keren. Deze overbetaalde profs hebben dit seizoen welgeteld 1 leuke wedstrijd voor het publiek voorgeschoteld, thuis tegen Barcelona. Voor de rest is het tikkie breed en terug met 0,0 amusementswaarde. En toch zitten deze fans er, en ook volgend seizoen, en ook weer de jaren daarop. En met het verhogen van de prijzen van seizoenskaarten laat eerder Ajax hun supporters in de steek dan andersom.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren