Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV toont belangstelling voor ‘niet al te dure’ aanvoerder van AZ

Laatste update:

Nick Viergever wordt al een jaar in verband gebracht met PSV en wellicht komt het in de zomer van een transfer. Het Eindhovens Dagblad meldt maandagavond dat PSV nog altijd interesse heeft en dat de verdediger van AZ voor meer concurrentie moet zorgen in Eindhoven. Viergever kan in het centrum en op links uit de voeten.

/

Het contract van de 24-jarige Viergever loopt in het AFAS Stadion nog tot volgend jaar zomer door. Hij speelt al vier seizoenen voor AZ en kwam eerder uit voor Sparta Rotterdam. Volgens het dagblad zal Viergever, die in augustus 2012 in de oefeninterland tegen België zijn debuut maakte in het Nederlands elftal, ‘niet al te duur’ zijn.

De aanvoerder van de Alkmaarders gaf eerder aan open te staan voor een nieuwe uitdaging. In januari werden overigens ook spelers als Darryl Lachman van PEC Zwolle, Roel Brouwers van Borussia Mönchengladbach en Ramon Leeuwin van SC Cambuur met PSV in verband gebracht.

Moet PSV Nick Viergever proberen te halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat vind ik een beetje een softie als verdediger, sorry voor mijn woordkeuze maar ik denk dat ik hiermee wel goed aangeef wat ik bedoel als ik het over Viergever heb.

Ik had meer van hem verwacht bij AZ, heb het idee dat hij een beetje stilgestaan heeft.

Als ik PSV was had ik weer mn knip trekken zoals elke zomer en proberen Gudelj en Gouweleeuw te halen bij AZ, Bruma vind ik een drama en is voor mij volledig door de mand gevallen, althans voorlopig.

Aangezien Gerbrands vast naar PSV gaat moeten deze transfers vast te regelen zijn, een beetje contractkennis kan nooit kwaad is mijn mening.

14 april 2014 om 20:34

Niemand van AZ meer aub.
Welke spelers die van AZ naar de top gingen hebben het waar gemaakt?
Alleen Moisander maar ja die komt officieel van Ajax! O ja en Vlaar, maar dat was een tijdje terug.

14 april 2014 om 20:36

Alleen spelers die naar PSV gaan floppen het meest en niet alleen van AZ

14 april 2014 om 20:37

Dembele heeft het ook wel redelijk

14 april 2014 om 20:38

Moisander speelde het eerste jaar toch ook niet of nauwelijks?

14 april 2014 om 20:40

Ja dus waarom een AZ speler halen?
Zal niet al te snugger zijn dan of niet soms.
AZ heeft naar mijn mening geen 1 speler die exceptioneel is.
Alleen Poulsen zal een versterking zijn. De rest is pure middelmaat.

14 april 2014 om 20:42

Volgens mij heeft PSV toch wel enig plezier aan Lens gehad, toch?

14 april 2014 om 20:44

Lens was dan een uitzondering. Hij was inderdaad wel een aanwinst voor PSV

14 april 2014 om 20:46

@psv4321

Sinds wanneer maakt Moisander het waar in de top? Dat is toch ook gewoon een dertien in een dozijn verdediger?

14 april 2014 om 20:49

Hahahah Kevnink

Bij PSV had hij dus echt in de basis gestaan. Sterker nog bij iedere club in de Eredivisie.

14 april 2014 om 21:04

Alles

14 april 2014 om 21:10

Dembele, Lens, Moisander, Perez', Koevermans, De Zeeuw, Schaars, Pelle, Tevrede, Steinsson, Sighthorsson. Ik vergeet er vast nog een paar maar dit zijn toch goede spelers gebleken.

14 april 2014 om 21:12

Denk dat PSV dit jaar wel een Pelle had kunnen gebruiken... Kwam toch ook van AZ?

14 april 2014 om 21:14

Lens niet te vergeten. Die heeft het ook uitstekend gedaan. Misschien niet de mooiste club om nu te zijn. Maar verdiend wel lekker 2.5 miljoen per jaar. En komt nog vaak in aanmerking voor Oranje ook.

14 april 2014 om 21:16

Koevermans heeft het na Az niet meer waargemaakt. Schaars is ver uit de zwakste bij Psv. Steinsson deed het leuk bij Az maar faalde bij Bolton. Sigi is ook een miskoop voor Ajax gebleken. En laat ik maar niet beginnen over Te vrede

14 april 2014 om 21:18

Rasmus Elm, Wernbloom, Moreno, Romero en El hamdaoui nu toch ook redelijk

14 april 2014 om 21:21

Maher gaat het ook nog wel waarmaken, is gewoon een goede voetballer.

14 april 2014 om 21:32

@ Gerritvooijs

En dat bedoel ik dus. Stuk voor stuk middelmatige spelers.
Perez was wel een goede speler, Pelle was waardeloos bij AZ. Het is de verdienste van Feyenoord dat hij het goed doet.
Sightorsson is slecht, de zeeuw is een leuke werker niet meer dan dat. Schaars mag AZ per direct terughalen, Koevermans is niet goed. Dembele, Lens en Moisander zijn de enige uitzonderingen. Er falen meer spelers dan dat ze echt wat toevoegen!

14 april 2014 om 21:44

Elmer?

14 april 2014 om 21:58

Spelers die van az naar ajax gaan ook niet, maar dat ligt niet alleen aan az. een dembele is ergens anders bijv. ook wel geslaagd.

14 april 2014 om 23:27

Heeft koevermans er ook niet aardig wat ingejast voor psv?

Spelers van az die het verder hebben geschopt; o.a. mathijsen, de zeeuw, dembele, lens, koevermans, vlaar, rasmus elm, wernbloom, kennerh perez, steinsson en zo zijn er nog wel meer geloof ik.

15 april 2014 om 00:11

Pelle is mislukt bij AZ en toen teruggegaan naar Italië, hoor.

15 april 2014 om 13:55

Leeuw087 maher gaat het echt niet maken want hij kom in alles te kort

15 april 2014 om 18:47

En Koef en Kromkamp??

16 april 2014 om 14:58

Koevermans vond ik het zelf ook niet slecht doen.

14 april 2014 om 20:37

Bruma en Rekik hebben dit jaar prima gepresteerd, aan hun heeft het absoluut niet gelegen. PSV heeft een goede spits en een type Strootman dit jaar gemist. Jongens met passie en beleving. Alleen Park kon dat opbrengen dit jaar, maar hij is helaas te vaak geblesseerd.

Brands weet dus wat hem te doen staat deze zomer.

14 april 2014 om 20:43

Idd, als je nu depay en schaars ziet is toch andere koek als een mertens en strootman.

14 april 2014 om 20:44

Bruma en Rekik prima gepresteerd?

14 april 2014 om 20:44

Los van de discussie over de kwaliteit van het centrum, moet PSV toch op gegeven moment op zoek naar een nieuwe CV. Rekik is gehuurd dus je kan er niet van uitgaan dat hij nog 2 jaar blijft.

14 april 2014 om 20:46

Kijk eens even naar het hoge aantal tegengoals van Psv. Natuurlijk zijn de backs en het middenveld daar ook deels schuldig aan, maar wel erg veel tegengoals dit jaar waren persoonlijke fouten van Bruma en Rekik. Ze deden het redelijk, niet meer dan dat.

14 april 2014 om 20:52

Tegen goals lagen voor een groot gedeelte aan het feit dat rekik en bruma op de eigen 16 staan terwijl het middenveld rond de middellijn staat. Constant een man meer situatie omdat de primadonna's voorin hun verdedigende taken niet uitvoeren.

Om over schaars nog maar te zwijgen. Wat een slappe clown.

14 april 2014 om 20:39

Gudelj, dat is volgens mij echt een speler die PSV goed zou kunnen gebruiken. Power, schot, scorend vermogen, voorop in de strijd. Maar zal nu nog erg duur zijn gezien zijn langlopende contract.

14 april 2014 om 20:44

Ach man geloof je het zelf? Is hij zoveel beter dan Hil en Stijn? Nou nee!

14 april 2014 om 21:05

Hij is zeker beter dan Schaars en iets beter/gelijkwaardig aan Hiljemark. Maar Gudelj is iemand die kan spelen zoals Christian Poulsen, als je begrijpt wat ik bedoel. PSV moet Wuytens of Botteghin halen, of er moet een betere, ervaren, haalbare verdediger in het buitenland rondlopen, maar ik zie die niet.

14 april 2014 om 21:18

@world Wuytens speelt niet eens basis bij AZ. Goed voor de breedte van AZ, maar komt ietsie tekort

14 april 2014 om 21:45

Nee, weer zo'n speler die nu leuk presteert bij een subtopper, maar als ze naar een topploeg moeten niets laten zien, kijk maar naar Wijnaldum en Maher nu.

Viergever is weer zon 13 in een dozijn speler, vond hem in de Europese duels niet sterk, gaan we niets aan hebben. Maargoed, beter als opvulling voor de LB positie, want Brenet of Tamata is helemaal dramatisch.

15 april 2014 om 00:21

Zeker beter dan hiljemark die mag van mij vandaag nog zijn biezen pakken, grauwe middelmaat.

15 april 2014 om 10:36

@teunteun

Wijnaldum?
Ten eerste; van een subtopper naar een topploeg? Van Feyenoord naar PSV is gewoon van topploeg naar topploeg (ondanks Feyenoord het in die tijd minder deed).
Ten tweede; volgens mij was Wijnaldum voor zijn blessure prima bezig. Hij had in het begin wat aanpassingsproblemen en miste veel kansen, maar daarna was hij erg sterk. Niet voor niets aanvoerder van Psv.

14 april 2014 om 21:09

Inderdaad, nog meer middelmaat naar PSV... Ik denk dat vrijwel alle supporters van ajax, twente en feyenoord blij zijn met dit bericht omdat ze daarmee weten dat hun clubs deze speler niet gaan halen.

14 april 2014 om 21:19

Was ook mijn eerste gedachte, Gerbrands per 1 juli bij PSV met medeneming van een aantal goede AZ voetballers.

Waarom ook niet, wordt voor betaald en als het PSV beter maakt geen verkeerde keuze.

15 april 2014 om 10:29

ik geloof niet dat hij zit re wachten op een functie bij Psv en ja iedereen die weg is gegaan dat ze steeds weer van AZ spelers halen best sneu ! Dat zegt weer genoeg over de jeugd van Psv erg triest.

Bij Ajax spelen ze gelijk bij Psv komen ze niet verder dan de bank dat zijn gewoon feiten!

Bij Psv moeten ze iemand aan trekken met een Psv hart en niet Toon Gerbrands Psv moet eerst weer stabieler worden en dat zie ik niet onder Gerbrands gebeuren.

14 april 2014 om 22:02

Je hebt het over een softie verdediger en dan kom je aan met Gouweleeuw? Klinkt erg tegenstrijdig.

15 april 2014 om 02:34

Kijk viergever is niet minder dan andere linksback of libker cv's in Nederland. De vraag is of hij psv naar n hoger niveau tilt defensief?
-defensief is hij wel 1vd betere backs in de eredivisie.
Dus als je hem goedkoop kan halen. Kan het n optie zijn.
Maar als cv zou ik gaan voor een oudere leidingevende speler met uitstraling.

15 april 2014 om 08:00

@fanaticus

Gudelj en Gouweleeuw zijn net afgelopen zomer gekomen. Aangezien AZ niet meer Hoeft te verkopen, zal PSV hier (te) veel voor moeten betalen (contract nog voor 3 - 4 seizoenen?).

15 april 2014 om 11:34

Mee eens hoor. Ik zou er niet rouwig om zijn, mocht hij vertrekken. Viergever ontwikkelt zich niet en doet werkelijk alles met links. En dat laatste zorgt voor problemen soms. En het stagneert de aanval als hij weer eens niet ineens kan doorspelen.

Wat mij betreft legt PSV twee miljoen neer. Met Hoedt en Wuytens hebben wij prima opvolgens in huis. En voor de back-positie Poulsen en Haps.
En met die twee miljoen (ik heb geen idee of het juist meer of minder wordt, dus ik zeg maar wat), zouden we dan weer in een nieuwe buitenspeler kunnen investeren. Kostic bijvoorbeeld.

Haal toch gewoon is iemand met ervaring op de internationale velden die nog een aantal jaar meekan.. Het is al jaren gebleken dat de verdediging van PSV het probleem is waarom er zoveel fouten gemaakt worden en waardoor PSV enorm veel punten misloopt..

14 april 2014 om 20:32

Inderdaad, echt hoe is het toch mogelijk. Alsof deze speler wat toevoegt.
Hij is veels te licht. Kan amper koppen en kan geen verdediging leiden. En ja hoor wij kopen hem (misschien)

14 april 2014 om 20:37

De verdediging is het probleem niet meer.
Dat ligt nu meer voorin, bij het beperkte middenveld en de incomplete aanval.

14 april 2014 om 20:43

Ons middenveld is niet zo slecht. Helaas is Wijnaldum niet 100% anders zag je wel dat h het daar goed zat. De verdediging is onthutsend zwak. Wij hebben over het algemeen goede aanvallers, alleen mag er wel een andere spits komen. Helaas is die Groningen speler al van Ajax!

14 april 2014 om 20:47

Zivkovic was inderdaad een fijne aankoop geweest.
Maar met onze verdediging valt het reuze mee. Zeker wanneer Hiljemark zijn controlerende werk goed doet is dat niet meer het zwakste punt van Psv.

14 april 2014 om 20:56

Het middenveld is een drama. Nul creativiteit nul rendement.
In 95% van de duels krijgt psv in de eerste 20-30 minuten kans op kans.
Maar maakt er nul. Dat is het grote probleem.

14 april 2014 om 20:46

Je bedoelt dat al die jaren Europa League van Viergever bij AZ niet meetelt als internationale ervaring? Als je een internationale topper wilt halen moet je wel een veel groter bedrag neertellen.

14 april 2014 om 20:54

Noem eens namen. Welke internationale ervaren verdedger wil er in vredesnaam naar PSV

15 april 2014 om 10:25

Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde. Alsof een Ron Beton naar PSV wilt komen! Ik vind zelf dat het beleid dat er zo veel mogelijk Nederlanders moeten komen echt afbreuk doen aan een goed team, want er zijn gewoon weinig goede ervaren Nederlandse backs.

Degelijke verdediger voor de eredivisie maar is geen speler die je het kampioenschap bezorgt.

Wat heeft PSV met AZ spelers? Brands, is je netwerk zo slecht?

14 april 2014 om 20:33

Gerbrands gaat er misschien heen dus dan neemt hij gewoon wat mensen mee.
Zou wel een aardige speler zijn, net als Leeuwin! Hoop dat PSV zich versterkt en zich kan plaatsen voor EL.

15 april 2014 om 18:52

In het verleden was Feyenoord de club die bij AZ haalde.
BV. Timmer, Vlaar, Matijssen,de Cler enz.

Wat hebben we hier nou weer aan. Man koop 's wat ervaring.
Deze speler is gewoon matig en te licht.
Een mindere versie van Hendrix. Weg met dit wanbeleid. Al die AZ spelers voegen niets toe!

14 april 2014 om 20:32

Ervaring heeft Viergever maar zoals je zegt is hij denk te licht voor Psv. Waarom proberen ze Boulahrouz niet naar Eindhoven te halen?

14 april 2014 om 20:34

Boulahrouz speelt nu toch anoniem in Denemarken? En die heeft toch al 5 jaar niets meer laten zien? Zo'n speler is wel het laatste type waaraan PSV zou moeten denken.

14 april 2014 om 20:35

Hem heet ik nog welkom. Tenminste een vechter in de verdediging!
Ja oke hij heeft ervaring, maar hij stelt amper wat voor. Dit is sowieso geen versterking.

14 april 2014 om 20:36

Ik vind dat Boula wel welkom is. Ervaring en kracht!

14 april 2014 om 20:45

Klopt, onze verdedigers zijn waardeloos. Daarom zijn we ook zo ver gekomen in de Europa League dit jaar. Oh wacht even...

Zie Gerbrands, Viergever en Gudelj wel van AZ naar PSV vertrekken deze zomer.

14 april 2014 om 20:38

Weg ermee! Alleen Gerbrands is welkom. De rest voegt niets toe. Lachwekkend gewoon.

15 april 2014 om 08:02

@psv4321

Gudelj zou zeker wel wat toevoegen aan jouw geliefde Psv. Het is pas lachwekkend dat jij dat niet kan inzien.

15 april 2014 om 11:00

Gudelj kan moeiteloos mee met de top van Nederland, ben ik van overtuigd. Ik zei al toen hij nog bij NAC speelde dat Feyenoord hem moest halen. Baal er nog steeds van dat ze die niet hebben gehaald. Echt een moderne Box to Box speler. Kan goed koppen, schieten, is erg fel. Prima speler

14 april 2014 om 20:46

Gudelj? Hij heeft nog een contract van 3 jaar bij AZ, hoeveel denk je dat hij gaat kosten? Ik gok dat AZ mooi 10 miljoen voor hem vraagt (niet dat hij dat al waard is) gewoon om PSV af te schrikken, en terecht.

14 april 2014 om 21:46

Ach, PSV betaalt een miljoen voor een speler die 5 maanden lang een speler op de bank houd die 4,5 miljoen heeft gekost.. Dus misschien wel jackpot voor Az!

14 april 2014 om 22:13

Laat de euro's dan maar rollen :P

Degelijke speler van wie de top bij topclubs in NL ligt. Als PSV deze jongen voor minder dan 3 miljoen kan oppikken als vervanger van bijvoorbeeld Rekik (mocht die niet opnieuw gehuurd kunnen worden), dan doe je goede zaken.

Wat een armoede bij Psv. Dit is absoluut niet het niveau wat ze moeten nastreven.
Waar hangen de scouts van PSV rond? Sinds het vertrek van Alex is het niet veel meer in Eindhoven..

14 april 2014 om 20:38

Inderdaad. Ik vind de verdediging van PSV al vrij zwak maar met Viergever word het er echt niet beter op.

De scouting van PSV had niet veel met Alex te maken.
Alex werd gehaald door Chelsea (gevonden door Piet de Visser) en direct aan PSV verhuurd omdat hij geen werk vergunning zou krijgen voor Engeland.

14 april 2014 om 20:44

Misschien kan PSV een scout van AZ scouten...

Heeft PSV Gerbrands al binnen ?? Die weet alles over de ins en outs van Viergever.
Viergever is zeker geen slechte speler. Hij scoort ook nog wel redelijk gemakkelijk v e verdediger.

14 april 2014 om 21:28

Is de bedoeling van PSV dat Gerbrands per 1 juli 2014 start, zal ook wel gebeuren.

Goede actie van PSV om deze man binnen te halen, heeft het uitstekend gedaan bij Az.

Denk dat ze dat al lang met elkaar besproken hebben, wie wel of niet een versterking kan zijn voor Psv.

Tja, als Rekik vertrekt is Viergever toch de beste optie in eerste instantie... Al vind ik ook Viergever een beetje van hetzelfde vergeleken met wat er al in Eindhoven loopt, te licht voor de Eredivisietop dus eigenlijk - en zeker geen dragende speler...

Aan de andere kant moet er ook eens een gelouterde, ervaren verdediger van niveau komen die alles al eens heeft meegemaakt. Maar ja, waar kun je die in hemelsnaam vinden...
Hoe doet Brouwers het trouwens bij Bmg?

Er moet trouwens niet alleen een linksachter, maar ook nog een rechtsachter bij. En nog een tweede linksback... En een spits die de ballen erin knalt... Serieus werk aan de winkel voor PSV van de zomer zeg. Of zijn er nog toptalenten achterin die de overstap naar het eerste kunnen gaan maken?

Ook weer typisch, oud-jeugdspeler Marzo is weg bij PSV en laat bij Heerenveen gewoon zien een prima voetballer te zijn. Er zit intern echt iets helemaal verkeerd.

14 april 2014 om 20:37

Want Marzo zou PSV het kampioenschap opbrengen en kan het niveau daar aan?

14 april 2014 om 21:34

Marzo zijn contract wordt niet eens verlengd bij Heerenveen, zo goed doet ie het niet.

Weet niet of Viergever wel de gewenste versterking is voor Psv. Zat meer te denken aan een 26-jarige Zuid Amerikaan ofzo. Iemand die het klappen van de zweep kent ook in andere competities. Viergever is voor de Nederlandse competitie een prima speler. Zijn grootste voordeel is dat hij op meerdere posities uit de voeten kan. Centraal, linksback of zelfs op het middenveld. We zullen zien wat er deze zomer gebeurt. Er zal wel wat bij moeten komen.

Even de huidige groep doorlopen:

1. Doel
Zoet is betrouwbaar. Pakt her en der punten en maakt vrijwel geen blunders.

Conclusie:
Kunnen we nog jaren mee door.

2. Verdediging
De lekke verdediging is godzijdank deels opgelost nadat er jarenlang niks tegen is gedaan. Arias, Willems en Rekik kunnen uitgroeien tot topspelers. Bruma behoort tot de top van de Eredivisie.
Waar het plafond van Hendrix ligt is nog niet duidelijk, maar lijkt vooralsnog een uitstekende toevoeging.

Conclusie:
Wat mij betreft laten staan en verder laten groeien. Wel voor goede backup zorgen. Eventueel Boteghin erbij halen.

3. Middenveld
Maher zwaar teleurstellend. Had ik niet verwacht. Was wellicht beter uit de verf gekomen met een Strootman ernaast.
Wijnaldum jammer genoeg vrijwel het hele seizoen geblesseerd geweest, net toen hij eindelijk zijn beste kant liet zien. Erbij houden.
Park natuurlijk klasse, maar daar zit sleet op. Zelfs als hij nog een seizoen door kan, dan moeten we aan de lange termijn denken en nu meteen al een soortgelijke speler proberen te vinden. Is momenteel de enige met gif op het middenveld.
Schaars heeft ook best wat pit, maar vrijwel alleen in aanvallende zin. Verstuurt leuke passjes, maar is geen tactisch genie. Mist overzicht.
Hiljemark heeft ook een leuke pass in zijn benen en heeft iets meer overzicht. Met hem erbij daarom meer verdedigende zekerheid.

Conclusie(s):
Veel verschillende kwaliteiten verspreid over verschillende spelers. Maar het is alleen bij Park "en/en": de enige middenvelder die redelijk compleet is. De anderen zijn beperkte specialisten.
Strootman kon bijvoorbeeld uitstekend verdedigen en controleren en leverde daarbij ook nog eens een berg assists (10 stuks van de voet van een controlerende middenvelder.. veel meer dan iedere aanvaller in onze huidige selectie).
Als je Schaars en Hiljemark samenvoegt, dan kom je een beetje bij Stroot in de buurt. Dat wil dus eigenlijk zeggen dat we op het middenveld qua kwaliteit met één man minder spelen dan vorig seizoen.

Het is van levensbelang voor PSV om z.s.m. een goede, complete mid te vinden. Iemand die nu en dan een bal afpakt en een seconde later de kortste weg naar de aanval vindt. Succes, heren.
Ajax was zo slim om Lasse Schöne te halen, die al jaren voor het grijpen lag. Binnen de Eredivisie is Klich van Zwolle interessant.

4. Aanval
Depay is top en de voornaamste reden dat zijn statistieken niet twee keer hoger uitvallen is dat zijn medespelers (vooralsnog) een stuk minder dan hem zijn.
Locadia heeft een uitstekend schot en kiest soms goed positie, maar handelt te traag als hij niet meteen uit kan halen. Misschien valt dat nog bij te schaven, want puur fysiek gezien is hij snel genoeg. Hij moet alleen sneller gaan denken.
Matavz is niet eens zo verschillend. Ook een soort sluipschutter, maar dat klikt gewoon niet met deze groep. Als Rubin Kazan nog interesse heeft, natuurlijk meteen verkopen.
Een fitte Narsingh is handig om erbij te hebben, vooral in de Eredivisie. Heeft een aardige voorzet en is snel. Een beetje als Rommedahl in zijn laatste jaren voor Psv. En daarmee stip ik ook aan dat hij verder flink beperkt is. Dat was Mertens ook, maar die maakte dat deels goed met zijn driftige karakter.
Bakkali zal zich hopelijk ontwikkelen tot de topper die hij absoluut kan zijn. Vooral als hij een beetje van de Memphis-mentaliteit op kan pikken.

Ideaal zou zijn om een iets explosievere spits en een vleugelspeler (geen renpaard) erbij te halen.
Boljevic doorschuiven is een optie.

14 april 2014 om 21:01

Vrij goede analyse. Zoet ben ik het mee eens, nu al een hele goede keeper die alleen maar beter kan worden.
Qua verdediging vind ik Arias en Bruma goed. Rekik is voor zijn leeftijd erg goed, maar niet goed genoeg als basisspeler. Daar moet volgend jaar een meer ervaren speler komen die Bruma verder kan aansturen. Willems is aardig, maar nonchalant en irritant. Hopelijk gaat dit er nog uit.
Hiljemark is een nuttige waterdrager, maar zijn gebrek aan techniek is af en toe stuitend. Toch een potentiele basisspeler, omdat hij een goede teamspeler is, veel inzet, goed qua verdedigen, een zo'n speler moet je hebben op het middenveld. Park is goed, volgend seizoen evt. nuttig in roulatiesysteem. Schaars is matig, een speler met zijn ervaring doet het eigenlijk te slecht. Wijnaldum is normaal gesproken de beste speler van Psv, hij mist nu wedstrijdritme. Maher moet met beide beentje op de grond gezet worden.
Qua aanval is Locadia eigenlijk te licht op dit moment. Hopelijk wordt Matavz verkocht en kan er een goede eerste spits gehaald worden. Depay is erg goed, andere spelers kunnen goed worden.
Er moeten heel gericht spelers bijgehaald worden, geen 13 in een dozijn spelers. Viergever lijkt me dan ook niet de aangewezen speler om PSV te versterken.

Nee niet Viergever dat is weer zo'n slappe hap aankoop. Ik zou eerlijk gezegd weinig betere beschikbare alternatieven weten in de Eredivisie, maar desondanks is Viergever het iig niet.

Dan probeer ik het gewoon nog eens, beste Vz beste Psv'ers dit is niet bedoeld als provocatie.

Ik vindt het triest gesteld met een club als Psv dat men dit soort spelers niet zelf kan opleiden, en dat men weer overgaat tot kopen.
Dat is mijn mening en nogmaals niet bedoeld als provocatie..

14 april 2014 om 21:12

Zou ik wel knap vinden, een speler opleiden met de ervaring van een 24-jarige aanvoerder die meerdere seizoenen Europa League heeft gespeeld.
Want dat lijkt me de voornaamste reden waarom Viergever in beeld is. Wat meer vastigheid en ervaring in de extreem jonge verdediging.

14 april 2014 om 21:19

Dat is inderdaad heel knap, raar dat ze dat niet lukt

Dat kopen is op zich niet eens het probleem, maar als ze wat vastigheid willen en ervaring waarom dan Reikik en Bruma?? Beide jong en onervaren, en ook weer niet zelf opgeleid..

14 april 2014 om 21:49

Ja, dat hadden ze eerder moeten bedenken. Op zich prima dat Rekik en Bruma gehaald zijn, want ze hebben in potentie kwaliteit zat.
Maar zou het echt zo moeilijk zijn geweest om een beetje van die 20 miljoen van Strootman te investeren in een verdediger met baardgroei?

Man man man wat een 13 in een dozijn speler, die hoef ik echt niet te zien in een PSV shirt. Koop een sluipmoordenaar uit Zuid-Amerika a la Salcido, een echte harde verdediger die ballen wegroeit wanneer het nodig is.
Hebben we ook nog scouts in dienst, zoja ontsla die allemaal maar als je alleen maar in deze vijver gaat vissen.

Ik zie Viergever liever naar Ajax komen wanneer Moisander vertrekt. Wanneer Moisander vertrekt moet Ajax een linksbenige verdediger halen. Want hoewel je met Denswil en Boilesen prima materiaal hebt mis je in de breedte kwaliteit. Riedewald is er nog niet klaar voor en Dijks mist niveau in mijn ogen. Daarbij komt dat Boilesen zeer blessuregevoelig is en dat Denswil ook nog maar weinig ervaring heeft.

Maar ik zou het logisch vinden als PSV hem wilt gaan halen. Daar missen ze ook linksbenige verdedigers. Tamata is eigenlijk de Mitchell Dijks van Psv. Niet goed genoeg voor het nagestreefde niveau. Willems ligt er nu een lange periode uit, terwijl ook een langer verblijf van Rekik niet zeker is.

14 april 2014 om 21:20

Ajax kan beter Wuytens of Botteghin (ik weet niet zeker of hij linksbenig is) halen voor de lcv positie, zodat Denswil serieuze concurrentie heeft van een ervaren speler. Een goede 2e linksback.. misschien Bijker van Cambuur?

14 april 2014 om 21:46

Waarom 2 spelers halen als 1 speler beide problemen kan oplossen ? Viergever kan zowel centraal als linksback. Heeft na 4 jaar AZ voldoende ervaring en kan zich met zijn leeftijd nog mooi doorontwikkelen.

Botteghin is volgens mij rechtsbenig, dus valt af. Wuytens is wel linksbenig, maar is deze zomer al 29. Bovendien is hij in het bezit van een langlopend contract. En over Bijker wil ik het eigenlijk niet eens serieus hebben

Viergever beschouw ik binnen Nederland als de enige serieuze optie als het gaat om linksbenige verdedigers die voldoen aan het criteria waar Ajax naar zou moeten zoeken.

Viergever mag er van mij best bij komen. Sowieso een veel betere backup dan Zanka.
Maar ik mag hopen dat ze niet verwachten dat hij de oplossing is voor de huidige problemen...

Psv heeft de afgelopen jaren 7 miljoen aan Matavz en 8 miljoen aan Maher uitgegeven. Geef nu is 8 miljoen uit aan een sterke verdediger die er direct staat. We kunnen Willems, Bruma en Rekik niet eeuwig de tijd geven. Zouden ze trouwens niet Poulsen kunnen halen i.p.v. Viergever? Dan kun je Willems ook gelijk van de hand doen.

15 april 2014 om 09:17

Gaan we weer. Psv heeft 5.5 mil betaald voor matavz en 6 mil voor maher. Tevens zijn aanvallers of middenvelders snel duurder dan een verdediger. Gewoon slim inkopen maar dat kunnen ze al een aantal jaar niet in ehv.

Als het lukt zou het mooi zijn. Ajax heeft ook een tijdje geleden interesse getoond.

Geen topper, maar beter dan wat er nu loopt in ieder geval.

Vooral de verdediging is bij PSV soms schrijnend. De backs zijn matig, maar vooral van het centrum was toch meer verwacht. Bruma heeft een groot lichaam, maar is regelmatig een hele kleine jongen. Rekik is een talent, maar iedereen had denk ik verwacht dat hij verder zou zijn dan het niveau dat hij nu laat zien.

14 april 2014 om 21:27

Hoezo beter dan wat er nu rond loopt? Rekik heeft net zoveel fouten gemaakt als Veltman hoor. Daarnaast worden Bruma en Rekik wel geselecteerd voor Oranje en mag Viergever niet eens hopen op een uitnodiging. Deze spelers zijn veel beter dan Viergever, Viergever is een slappe zak en heeft een uitstraling van een overrijpe banaan. Rekik is 19 jaar, die kan de verdediging niet op sleeptouw nemen, heel het team van PSV speelt voor het eerst een jaar op dit niveau, behalve Schaars maar die brengt veel te weinig.
Arias, Bruma, Rekik, Hiljemark, Depay, Locadia, Zoet zijn allemaal spelers die een leider nodig hebben en dat zijn Schaars en Wijnaldum niet. Daarnaast is de bank net zo onervaren als de basis, bij Feyenoord heb je Mathijssen/immers/janmaat rondlopen en bij Ajax Moisander/poulsen/de Jong.
Dat je dan Viergever graag ziet spelen bij PSV snap ik idd als je voor Ajax bent maar het is echt geen goede verdediger.

zozo daar wordt je beter van... die gaat psv volgend jaar even kampioen maken. (sarcasm)

Haal dan die ernaast staat, Gouweleeuw, daar heb ik meer vertrouwen in. Deze jongen vind ik niet beter dan Bruma en Rekik. Zeker Rekik heeft trouwens best wel talent maar is gewoon nog erg jong om meteen foutloos de verdediging te leiden.

14 april 2014 om 21:24

Gouweleeuw is ook zo'n jongen die zelf gaat geloven dat ie erg goed is. Begon sterk bij Heerenveen, presteert steeds minder nu. Otigba, Botteghin, Wuytens, dat vind ik goede, haalbare cv's en op eerstgenoemde na hebben ze veel ervaring.

Domme keus! Totaal geen verbetering voor wat er nu staat. Kijk nog even de wedstrijd tegen Benfica en let op zijn wendbaarheid. PSV besloot vorig jaar Virgil van Dijk niet te halen voor een prikkie; waarom deze jongen -die al jaren stilstaat bij Az- wel halen?

Viergever is veel te lang misbruikt als linksback door het 'genie' Verbeek en ook Advocaat blijft Wuytens zomaar opstellen. Maar Nick is in potentie nog steeds 1 van de betere centrale verdedigers in Nederland. Mooi moment voor een vertrek en bij dit PSV wordt hij absoluut basisspeler.

14 april 2014 om 22:14

Ja, maar daar stapte Advocaat na verloop van tijd wel van af. De enige reden dat Wuytens zijn basisplaats terug heeft is omdat Poulsen nog niet kan spelen.

Haal Viergever maar, prima hoor!

Ik heb zo eens even gekeken.. maar ik kan niet zeggen dat de verdediging er nog op vooruit is gegaan vergeleken met vorig jaar. We hebben nu meer doelpunten tegen dan vorig jaar en meer dan (no offence) fking Cambuur die gepromoveerd zijn. Vorig jaar 32 doelpunten tegen, nu al 44(!). Dat zegt eigenlijk voldoende. De aanval is absoluut verslechtert met Locadia in de spits die gewoon niet goed genoeg is, Depay niet efficient genoeg en Ruiz die af en toe een goaltje meepikt maar zwaar belabberd speelt. Viergever zie ik niet als echte versterking, eerder opvulling. Hoewel die niet slechter is dan de huidige LB of Lcv, is die ook echt niet beter.

Dit is een uitstekende aankoop voor psv. Aanvallend doet die goed mee en verdedigend staat die ook z'n mannetje. Beter dan bruma en Rekik iig. Al zijn dat nog talenten.

Viergever kan wel van toegevoegde waarde zijn voor PSV. Zowel als centrale verdediger als als back up voor de linksbackpositie. PSV moet van de zomer van de volgende spelers afscheid nemen/ te verkopen: Zanka, Tamata, Matavz, Tyton, Schaars & Wijnaldum. Daarnaast vertrekken denk ik Rekik, Park en Ruiz.

PSV zou dan moeten doorschuiven:Koch en Vloet. Aan aankopen dan een 2e/3e keeper, linksback, centrale verdediger, middenvelder en een spits.

14 april 2014 om 22:05

Spelers die dan wat mij betreft wel mogen komen zijn: Viergever, Toornstra en een spits zoals bijv. Bas Dost of Luuk de Jong.

Die Beugelsdijk van ADO is ook niet slecht. Hij kan misschien wel de nieuwe Jaap Stam worden.

PSV gaat zich met dit soort aankopen binnenkort definitief nestelen in de subtop. Wat een belachelijk transferbeleid. Brands moet eens een scoutingapparaat installeren en stoppen met het halen van middelmatige Az'ers.

haha Yes! ik hoop zo dat PSV hem koopt. Baal er van als ze Gerbands bij ons weghalen, maar dit fleurt het nieuws wweer wat op! Alles boven de 1,5 mio is pure winst... Misschien wil Brands ook Victor Elm erbij? Mag ook gratis!

Oei, Viergever. Zeer kwetsbare speler als hij centraal in de verdediging speelt. Hij heeft weinig sprongkracht en kan slecht koppen. Hij ontstijgt ook maar net de 1.80 meter. Alleen al om deze tekortkomingen is hij niet geschikt om als centrale verdediger te spelen en al helemaal niet bij een club als Psv, die toch weer top willen worden in de nationale divisie.

Ik vind Viergever eigenlijk vrijwel hetzelfde als De Vrij. Allebei softies die het leuk doen tegen de minder grote clubs, maar tegen een grotere club weer door de mand zakken. Nou vind ik wel dat De Vrij geen progressie meer boekt en eigenlijk een beetje overkomt als een slap lulletje, terwijl Viergever naar mijn idee nog wel kan groeien.

Of PSV de juiste club voor hem is weet ik niet, maar hij is wel toe aan een nieuwe stap. Nog een jaar bij AZ ziet hij denk ik niet zitten en eigenlijk zijn er niet zoveel sportieve verbeteringen binnen Nederland als je van AZ komt. Ajax heeft voldoende achter de rug, Twente hetzelfde, Feyenoord is een vraagteken zeker gezien de waarschijnlijke leegloop en PSV zou dus denk ik de beste optie zijn. Hij is geen type voetballer die 1 2 3 mee kan in de Premier League of dusdanig technisch en fysiek is om het in de Primera Division te laten zien. De Serie A is denk ik ook te fysiek, waardoor je dus bij Frankrijk, België, Duitsland of alsnog Nederland terecht zou komen.

Vraag me alleen af of PSV niet een ervaren speler moet aantrekken. Viergever is dan wel ervaren binnen Nederland, maar gezien de jeugdige spelers bij PSV zou ik -net als bij Ajax en Feyenoord- een paar (internationaal) ervaren spelers neerzetten die het verlengstuk zijn van de trainer én waar je wat aan hebt. PSV heeft Schaars (ben ik niet zo enthousiast over), Feyenoord heeft Mathijssen en Ajax heeft Poulsen, maar had bijvoorbeeld ook Ooijer. Bij PSV is het mis gegaan met Bouma, al moet ik eraan toevoegen dat zodra het mis ging bij Psv, hij tot het zwarte schaap gedoopt werd.

Ik kan er eerlijk gezegd geen een bedenken, maar ik ben dan ook geen scout.

Lachman ging toch al naar Twente? En kan iemand mij meer vertellen over die Brouwers van Monchengladbach? Verder zou je ook naar Jos Hooiveld kunnen kijken van Southampton volgens mij..

Rekik is zeker een talent maar lijkt me onzeker misschien omdat Bruma er naast ook niet echt weet wat hij doet. Psv heeft een soort leider achterin nodig met een beetje ervaring.

Als linksback stelt hij weinig voor. Dus als hij de Lcv moet worden, dan wordt Rekik wellicht niet nog eens gehuurd en is er te weinig vertrouwen in Hendrikx.

Wordt het dan echt AZ-2, het is echt niet te geloven dat er alleen maar spelers van AZ worden gehaald, terwijl weinig spelers het echt redden, de uitzondering hierop is Jeremain Lens, maar wat denk je van Adam Maher, Boy Waterman (weliswaar via een tussenstop in Duitsland) en dan hebben wij er ook nog Marcel Brandts en in de toekomst wellicht onze voorzitter rondlopen. Wie gaat ons redden en verlost ons van het AZ-effect!

Viergever is een redelijke verdediger voor AZ, maar dit zou niet het niveau moeten zijn dat psv wil nastreven. Van Nick Viergever wordt geen enkele aanvaller angstig.
Het zou wel schrijnend zijn als dit het maximale niveau is wat psv kan aantrekken..

Als je al interesse hebt in iemand van AZ zou het in Ortiz of Gudelj moeten zijn en niet in deze nietszeggende, eenvoudige mandekker.

Topscout hoor die brands. Viergever is een redelijke verdediger voor psv, ligt eraan hoeveel hij kost. Die hendrix is toch niet veel soeps en rekik gaat terug naar man city.

viergever is mooi hij kan misschien voor willems omdat hij dan hoger op kan

Nick Viergever zou een aanwinst zijn voor de breedte, meer niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren