Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester United frustreert Bayern en houdt hoop

Laatste update:

Manchester United beleeft een rampseizoen en zou volgens velen kansloos zijn in het treffen met Bayern München, maar de halve finale van de Champions League is na de eerste ontmoeting nog niet uit het zicht verdwenen. De ploeg van David Moyes hield de titelhouder in eigen huis op 1-1 en had zelfs kunnen winnen, als Danny Welbeck in de eerste helft een enorme kans had benut. Hij faalde echter in de afronding en in de laatste twintig minuten had Arjen Robben het geluk niet aan zijn zijde, waardoor beide ploegen in evenwicht uit elkaar gingen. Bayern heeft dankzij het uitdoelpunt van Bastian Schweinsteiger de beste papieren om de volgende ronde te bereiken, maar moet de middenvelder volgende week wel missen vanwege een schorsing.

/

Vooraf gaf vrijwel niemand iets om de kansen van United, maar de thuisploeg wilde zich op een bijzonder sfeervol Old Trafford niet zomaar gewonnen geven. De Engelsen begonnen ook goed en Welbeck leek in de derde minuut de score te openen, maar zijn doelpunt werd afgekeurd: vermoedelijk vanwege een te hoog been. Bayern kwam moeizaam op gang, maar toen het eenmaal begon te draaien, waren de gasten ook heer en meester. Der Rekordmeister had in de eerste helft 78 procent balbezit, maar veel kansen kreeg het niet. Robben kwam nog het dichtst bij, maar zijn geplaatste schot werd schitterend gepakt door David de Gea.

Robben kwam overigens maar nauwelijks tegenover Alexander Büttner te staan. De sterspeler van Bayern verscheen vaak in het centrum of aan de linkerkant van de aanval, waar hij dan combineerde met Franck Ribéry, maar liet zijn landgenoot met rust. Büttner kwam nog wel een keer met de schrik vrij toen hij de bal in het strafschopgebied op zijn hand kreeg, maar de bal niet op de stip ging. United had daar dus geluk, maar dat had Bayern even later ook, toen Welbeck de grootste kans van de eerste helft verprutste. Na een slippertje van Jerome Boateng ging de spits alleen op Manuel Neuer af, maar Welbeck wilde het te mooi doen en zijn wippertje werd gepakt door de keeper.

/

Moyes leek door deze kans wel vertrouwen te krijgen in een goed resultaat en voerde met Shinji Kagawa voor Ryan Giggs een aanvallende wissel door voor het tweede bedrijf. Aan het spelbeeld veranderde echter niet veel: Bayern had ook na rust meer balbezit en zocht met een hoop passes een weg door de United-defensie. De thuisploeg hield de ruimtes achterin echter klein en ook nu wist Bayern niet veel kansen te creëren. De Duitsers waren bovendien behoorlijk slordig en kwamen een halfuur voor tijd uit het niets op achterstand, toen verdediger Nemanja Vidic niet goed werd gedekt bij een hoekschop en op knappe wijze de 1-0 binnen kopte. Old Trafford ontplofte, maar de blijdschap was van korte duur.

Bayern moest in de achtervolging en Mario Mandzukic werd als invaller in de ploeg gebracht. Die ingreep kende het gewenste effect, want een paar minuten na zijn entree legde de Kroaat de bal met het hoofd neer voor Schweinsteiger, die werd los gelaten door Marouane Fellaini en de 1-1 binnen ramde. Bayern had het uitdoelpunt dat het wilde hebben, maar kwam vervolgens ook nog twee keer dicht bij de overwinning. In beide gevallen was Robben de man die voor gevaar stichtte, maar de pogingen van de Nederlander gingen allebei rakelings naast de voor hem verkeerde kant van de paal. Bayern won dus niet van United, maar kan dankzij het doelpunt van Schweinsteiger wel gezien worden als favoriet voor het bereiken van de halve finale. De doelpuntenmaker van Bayern is er volgende week in de Allianz Arena echter niet bij: in de slotfase van het duel kreeg hij zijn tweede gele kaart te zien, en dus rood, waardoor hij geschorst is voor de return in de Allianz Arena.

Wie bereikt de halve finale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie wedstrijd. Hoop dat man u doorgaat

1 april 2014 om 22:40

Zou prachtig zijn!

1 april 2014 om 22:45

op basis van deze wedstrijd hoop ik dat ook! Had er zwaar de pest in dat de NOS deze wedstrijd uitzendde. Dacht dat het een walkover zou worden. Maar het tegendeel is waar. Pep die tactisch zwaar faalt. Wat bezielt hem om zonder spits te gaan spelen in de CL. Hij heeft geen Messi in zijn team. Je zag meteen het verscheel toen Manzukic erin kwam.

1 april 2014 om 22:58

Müller kan middeveld zowel als aanval worden opgesteld.

1 april 2014 om 23:22

Ik vond het wel raar dat hij van zijn 4-1-4-1 afstapte en 4-2-3-1 speelde. Dat heeft ook in dezr gelijkspel geresulteerd. Als hij gwn 4141 speelde was et wel 1-3 fso

1 april 2014 om 23:15

Waarom hoop je dat? Voor het voetbal zou het een verlies zijn. Manchester heeft geen fatsoenlijke aanval geproduceerd, enkel bij het veroveren van de bal een lange bal gegeven die 9 van de 10 keer ook nog in het niets belandde. Daarnaast de hele wedstrijd met 10 man verdedigd en Welbeck voorin gehouden voor de snelheid. Bayern is voetballend veel en veel sterker en ik hoop dus zeker niet dat het 'anti voetbal' gaat winnen (lijkt me ook sterk dat ze een resultaat halen in de Allianz Arena.

1 april 2014 om 23:23

Je speelt altijd naar je mogelijkheden. Dat sommige dat nog steeds antivoetbal noemen slaat nergens op. Ik hou van passie en strijd. Maar laten we eerlijk zijn, het maakt niet uit hoe manchester united speelt, bayern moet er gewoon over heen donderen. Maarja, zoals ik al eerder aanhaalde, als je als coach de barça tactiek randomly gaat toepassen in CL wedstrijden, en je je topschutter er naast zet, dan vraag je er ook om. Manzukic is van essentieel belang in dit Bayern, hij houdt als enige de bal echt vast en kan zorgen voor aansluiting. Dat doet muller niet. Dus dat er nog hoop is voor Manu is de fout van Guardiola, naar mijn inziens.

1 april 2014 om 23:26

Anti voetbal waar United betere kansen had......

1 april 2014 om 23:46

Lol, het was ook wel gewoon anti-voetbal hoor, wel supersterk verdedigd en heel geconcenteerd.

2 april 2014 om 00:00

Dan weten jullie niet wat anti voetbal is volgens mij. Dit was de beste tactiek om te winnen en dat lukte ook bijna. Maar als jullie voetbal zien als 1000 keer passen zonder doel ook goed.

2 april 2014 om 00:08

Om af te zijn van die zeikerdjes, die bij elk wissewasje een gele of erger voor de tegenstander vragen (zeuren). Bij alle gelegenheden lopen te reclameren bij scheidsrechters. Zelf niets creeren (eerste helft geen schot op doel, buiten de poging van Robben)
En vooral af te zijn van de tomeloze arrogantie, die dat duitse clubje ten toon spreidt.

Als je zo goed bent, heb je dit alles niet nodig! En dus ben je niet zo goed. Eigenlijk vind ik ze vooral vervelend.
Juist wat bijvoorbeeld Barcelona vorig seizoen werd verweten, moet je nu goed vinden?

2 april 2014 om 00:22

Praat nou geen poep kerel, dit was verdedigend afbraak voetbal, er was heel goed en geconcentreerd verdedigd. Maar het was zeker weten wel anti-voetbal, omdat United het spel zelf niet maakt en alleen maar verdedigd en bij balbezit de bal naar
Voren peerde.

2 april 2014 om 00:57

Eens, vond dat gejammer ook irritant. Ribery stond telkens vooraan bij het schreeuwen om een kaart. Huilie huilie.

2 april 2014 om 02:40

So what? Of geloof jij ook in het Evangelie van Diemen gepredikt door Johannes de Zwetser dat er maar op een manier gevoetbald mag worden? Flikker toch op met je Amsterdamse dogma's.

2 april 2014 om 09:05

Wil jij dan anti-voetbal voor mij definiëren? Dit kwam toch redelijk in de buurt. Dat je in eigen huis zo ver wil inzakken, alle ballen lang naar voren speelt en geen fatsoenlijke aanval hebt gehad zegt wel veel.

Waar was dit Manchester United heel dit seizoen? Niet gewonnen maar wel goed gespeeld.

1 april 2014 om 22:42

Goed gespeeld? Goed verdedigd bedoel je.. Moest meteen denken aan halve finale Barcelona-Chelsea van een aantal jaartjes terug

1 april 2014 om 22:46

Wat kan United anders? Bayern is gewoon op elk front veel sterker, gewoon ontzettend knap van United

1 april 2014 om 22:47

Ja maar zelfs verdedigen gaat niet goed voor Manchester dit seizoen. De wedstrijden tegen Olympiakos (2-0) en Manchester City (0-3) zijn een voorbeeld hiervan.

1 april 2014 om 23:24

Vandaag zag je dat ze het wel konden.

1 april 2014 om 22:44

United heeft de hele match verdedigd. Ik denk niet dat de fans daarmee blij zouden zijn. Oké dat je het doet tegen Bayern voor 2 wedstrijden. Maar een heel seizoen?

1 april 2014 om 22:46

United heeft meer echte kansen op goals gehad volgens mij. Had Bayern echt uitgespeelde kansen? In de Bundesliga verdedigen teams nog meer tegen Bayern en dan wordt het 5-0 dus United heeft gewoon wat goed gedaan.

1 april 2014 om 22:49

Utd speelde hier gewoon goed hoor. Dat Bayern zoveel balbezit had wil niet zeggen dat ze beter waren. Utd had betere kansen..

1 april 2014 om 22:57

Ja natuurlijk. Ik zeg ook niet dat United slecht speelde. Ik zeg alleen dat Zo bijvoorbeeld niet het hele seizoen kan spelen. Ik denk niet dat de United supporters het aanvaarden dan. Nu tegen Bayern oke geen probleem.

1 april 2014 om 23:06

Nee dit is ook tegen een Aston Villa of een Southampton niet te accepteren, daar hoort United gewoon baas te zijn. Maar United is de underdog nu en ze weten het en handelen daar ook naar. Een stunt in München zou mooi zijn

2 april 2014 om 08:52

@ajaxcunian

In de BL verdedigd niemand, spelen allemaal om te winnen elke week weer.

Wat een 1 april grap..

Wat een dive van Rooney

1 april 2014 om 22:42

Er was contact, dus geel is niet zo raar. En ja Schweinsteiger had al geel, dus dan moet je er af. Maar dat is geen probleem voor Bayern, ze hebben toch middenvelders genoeg.

1 april 2014 om 22:46

Nee nee ditvwas een 100% dive. Benieuwd of Rooney geschorst gaat worden.

1 april 2014 om 22:47

Het is alles behalve consequent van die scheids. Hij heeft Valencia geen 2e gele kaart gegeven, waarom Schweinsteiger wel?

1 april 2014 om 22:54

Misschien omdat die van Valencia geen geel was, klinkt gek. Dat was letterlijk een botsing.

1 april 2014 om 22:56

Een dive is wanneer je niet aangeraakt wordt, hij werd geraakt. Wel opvallend dat niemand van United om geel/rood voor Schweinster vroeg terwijl Bayern dat wel deed in andere situaties.

1 april 2014 om 23:00

Schweinsteiger had al veel eerder rood moeten hebben, aangezien dit niet z'n eerste dom ingezette tackle was. Het duel met Carrick waar hij gewoon opzettelijk op z'n benen trapt is volgens de regels gezien gewoon rood, aangezien hij geen oog voor de bal heeft en daarmee z'n tegenstander kan blesseren. Hij kreeg echter geel, volledig terecht als je de wedstrijd goed aanvoelt als scheids, maar dit had z'n tweede al moeten zijn. Bayern mag blij zijn dat hij nog 85 minuten heeft gespeeld.

Om verder op je vraag in te gaan: Boateng en Valencia gaan beide met een sliding naar de bal. Beide hard, Valencia net wat harder. Valencia kan moeilijk ineens een andere kant op als de tackle is ingezet. Daarbij kwam kijken dat ze allebei vol voor de bal gingen, dus waarom zou je geel trekken? Omdat Boateng geraakt wordt? Dat is het risico als je tegelijk een tackle naar de bal maakt.

1 april 2014 om 23:18

Be Bayern spelers zijn niet echt spelers die om kaart vragen hoor. Dit was niet het geval onder Jupp. Maar nu dat Pep de coach is....
IIk weet bijna zeker dat Pepe hun de opdracht geeft. Want ik bedoel komop zeg... Barca was niet zo, maar wordt zo toen Pep daar arriveerde. Bayern idem dito.

1 april 2014 om 23:36

Duitsers zijn mattenaaiers. Weet je toch.

1 april 2014 om 23:45

Omdat dat van Schweinsteiger ook geen 2e gele kaart was, was geen contact. Al zullen jullie natuurlijk zeggen van wel, al met al sterke wedstrijd van United. Gefeliciteerd mancs.

2 april 2014 om 00:01

Geen contact??? Kijk het terug zou ik zeggen. En doe de objectiviteitsbril aub op intussen.

2 april 2014 om 00:24

Blink182, ja je hebt gelijk. Guardiola is in dat opzicht gewoon een nare vent. Hij heeft zelfs een zeikertje van Mascherano gemaakt.

2 april 2014 om 00:25

Zegt de grootste lafbek voor de wedstrijd om na de wedstrijd alleen maar onzin te lullen. Maargoed, Schweinsteiger wilde de pass van Rooney blokkeren, Rooney springt er dan als een ballerina overheen en doet alsof die een zware blessure heeft. Er is gewoon geen contact en Schweinsteiger werd terecht boos op rooney, matennnaaien was het.

2 april 2014 om 13:32

Het was een overtreding omdat hij te laat was, dus geel. Hoe Rooney daarna valt maakt dan niet uit.

1 april 2014 om 22:47

onzin, geen dive. Opzich geen gele kaart waard. Maar ik vond het wel mooi dat Guardiola gaat lopen huilen, terwijl hij zijn spelers normaal gesproken influisterd om hetzelfde te doen. Hypocriet.

1 april 2014 om 22:47

Hij overdrijft wel, maar dit is alles behalve een dive. Er is duidelijk contact en de 2e gele kaart voor Schweinsteiger was gewoon terecht. Rooney doet dit naar mijn mening gewoon slim.

1 april 2014 om 23:36

dive of niet, het inkomen van schweinsteiger was al geel waard

achja bayern speelde op 70% en man utd stond lekker met ze 10en voor de goal
goede uitslag voor bayern, zullen thuis wel wat sneller gaan spelen en wat doelpuntjes maken.
die schorsingen maken niet uit want nu komt kroos op plek van schweinsteiger en dan gotze op 10 en dante er weer in ipv martinez

1 april 2014 om 22:50

Op 70%??!? Meeste poep ooit gelezen

Ik noemde het in het wedstrijd bericht ook al even. Het lijkt wel iets dat Pep met zich mee draagt, dat waar hij ook gaat, zijn spelersgroep een stel kleine kinderen wordt dat bij elke zucht van de tegenstander om kaarten beginnen te janken. Ik dacht dat iets van Barca was.

Bijzonder vervelend.

1 april 2014 om 22:42

Nee dat deden Duitse ploegen voor die tijd nooit....

Er had meer in kunnen zitten maar ik ben trots op de Red Devils, Moyes mijn steun heb je!!!

Schandalig van Rooney, en dan ook nog eens bij Schweinsteiger die qua fair play echt een voorbeeld is.

1 april 2014 om 22:41

Was misschien wel een dive maar was zeker contact hoor.

1 april 2014 om 22:45

Hij ging als een stervende boer naar de grond, echt zwaar overdreven. Hij kon deze wedstrijd een voorbeeld nemen aan Robben.

1 april 2014 om 22:45

Was een volledige duik in de lucht, pas bij zijn landing was er sprake van contact.

Dit heet professioneel te zijn, ben het met kajax2 in dit geval eens.
Ga je schamen Rooney.

1 april 2014 om 22:47

Zoek op Youtube Schweinsteiger red card en kijk er goed naar. Rooney viel wel heel opzichtig en lelijk en met intentie om kaart te naaien maar dit moest wel gele kaart zijn.

2 april 2014 om 00:25

AjaxCunian wat een ontzettende onzin. Geen intentie om Rooney te raken, hij raakt hem ook nog eens niet vol. En erg veel theater van Rooney. Hou toch op.

1 april 2014 om 22:58

Een voorbeeld? Hij vroeg om rood voor Valencia en later om een tweede geel. Erg sportief is dat niet

1 april 2014 om 23:05

Dat had ook makkelijk een gele kaart kunnen en wellicht moeten zijn. En een voorbeeld omdat hij tegen Stuttgart toen Bouhlahrouz een 2e gele kaart kreeg de scheidsrechter ervan probeerde te overtuigen dat het geen geel waard was terwijl het 1-1 stond.

1 april 2014 om 23:24

@ Thereddevil

Hoe wiel je in Godsnaam weten dat hij voor Valencia om rood vraagt? Omdat die commentator dat zegt, wil het niet zeggen dat het zo is.. Die man hoort uit zijn hokje ook niet wat de speler op het veld roepen.

En hoe lang wil je nog verder gaan zeuren over dat "vragen om kaarten"..?
Bij live meepraten heb je ook niets anders gedaan..

2 april 2014 om 00:48

Wat gaan Schweinsteiger dan op een verhitte wijxe aan de scheidsrechter vragen nadat Valencia een overtreding had gemaakt? Om een kopje thee? Een koekje? Nee, gewoon om hem te bestraffen en de verdedigende speelwijze te breken doordat Manchestee United dan een mannetje minder had.

Net zolang tot het stopt, het is zo ongelooflijk irritant. Engels voetbal is daarom ook veel leuker dan 'europees vasteland' voetbal... geen enkele United speler vroeg om geel voor Schweinsteiger, niet bij de eerste en niet bij de tweede. Niemand vroeg om rood voor Martinez na de overtreding op Hernandez. Zelfs het afgekeurde Wellbeck doelpunt leverde weinig protest op.

2 april 2014 om 04:21

@ Thereddevil

Hoezo zou hij om rood hebben gevraagd? Hij had net zo goed ook om geel kunnen vragen. Misschien zei hij gewoon dat het een harde overtreding was? En dat de scheids op moet letten.

En waarom zou iemand om rood voor Martinez moeten vragen.. Iedereen weet toch dat het duel met Hernandez never nooit rood zou kunnen zijn.

2 april 2014 om 10:30

Je bevestigt mijn hele punt... om geel vragen is ook onsportief, dat is aan de scheidsrechter en niet aan Schweinsteiger.

Lahm erg sterk.. Mandzukic keurig ingevallen met een goede assist. Daarnaast vond ik schweinsteiger in zijn passing slordig. Rafinha heeft loopvermogen als een beest, ook goed gespeeld.

Vond ribery en robben iets minder. Voor mij beste man op het veld Lahm met mandzukic

1 april 2014 om 22:49

Ik vond Boateng ook goed spelen en bij United waren Butnner, Vidic en De Gea goed bezig

1 april 2014 om 22:50

Ben het grotendeels met je eens maar lahm? Hij deed me een beetje denken aan Blind. Alleen maar korte passes breed en terug. Heb hem werkelijk geen bal vooruit zien spelen. Ik kijk nooit naar bayern, maar speelt hij altijd zo?

1 april 2014 om 23:06

Op dit moment had hij kroos en schweinsteiger voor hem, waardoor lahm gedosseerd voetbalt.. Maar met een thiago zien we lahm meer schitteren

United had meer recht op overwinning, Bayern heeft weinig echte kansen gehad en United had een goal erbij moeten hebben. Die van Welbeck 3e minuut was gewoon een goal. United heeft verdedigt maar geen Chelsea stijl. Tegen een Bayern aanvallen is suicide dus dat kan je United niet aanrekenen.

2 april 2014 om 00:03

Wat een grap, united begon sterk maar had daarna niks meer te vertellen. Verdedigend stond het degelijk. Bayern had vandaag problemen met de laatste pass waardoor afronding stroef verliep maar united had werkelijk waar niks noemenswaardig in te brengen hier

Precies wat ik verwachtte.... Manchester : We moeten nu bewijzen dat we nogsteeds in de top horen Bayern: Goh, een trainingswedstrijd.... verder een mooie wedstrijd, gun het United van harte!

toch een net resultaat van United vooral in het begin van de 2e helft waren ze zeer goed voor de rest was het wel wat minder maar de kansen waren wel voor United deze wedstrijd. Maar de return gaan ze toch niet overleven denk ik ook al moet Bayern het doen zonder Schweinsteiger en Martinez.

Knappe prestatie van Manchester United.

Wetende dat ploegen als Newcastle en West Brom hebben gewonnen op Old Trafford.

Het is nog mogelijk!

Tja je kan wel zeuren dat Rooney 'duikt' maar Martinez had al rood moeten hebben voor doorgebroken speler neerhalen!

1 april 2014 om 22:46

Dan had valencia ook al een tweede gele kaart mogen krijgen.. Kortom zo blijven we bezig! Ik kijk nu al uit maar de return!

1 april 2014 om 22:48

Welbeck goal die is afgekeurd, schweinsteiger van achter...

1 april 2014 om 22:48

Bedankt ik dacht even dat ik de enige was!

2 april 2014 om 00:28

Doorgebroken? Tegenwoordig is alles doorgebroken. 30 meter van het doel af met Lahm op volle snelheid ernaast is al doorgebroken? Pffffff.

2 april 2014 om 00:50

Hernandez op volle snelheid sprint Lahm er lachend uit. Echter was Hernandez niet doorgebroken, geel was terecht. Gewoon een professionele overtreding.

2 april 2014 om 01:28

Maakt toch niet uit wie er sneller is? Op het moment dat hij werd vastgehouden mindert hij snelheid, op dat moment zette Lahm net aan. Dus waren ze binnen 1sec op gelijke afstand.

Positiespel was matig, maar mentaliteit hadden we. Ben vooral trots op de verdediging Met name Jones en Rio. Belooft wat te worden volgende week. De kans is niet groot dat Utd gaat winnen, maar we houden hoop!

Bayern maakt het thuis wel af. Laat ze in Manchester maar in de waan leven dat er wat te halen valt

Ik heb een chelsea 2012 gevoel bij Man United

1 april 2014 om 22:48

Ik teken er wel voor!

Moyes heeft voor mij Pep overtroffen deze avond. Al heeft Bayern wel de uitgoal wat belangrijk kan zijn moesten ze niet weten scoren in eigen huis. United heeft goed verdedigd. Bayern heeft buiten al dat rondgetik geen grote dingen gedaan. Bewijst nog maar eens wat een groot verschil met het Bayern van Jupp! Die hadden minder balbezit maar ze waren 3 keer zo gevaarlijk.

hahahah wat heb ik gelachen om die guardiola! Maakt een gebaar alsof rooney een schwalbe maakt. Prachtig hoe hypocriet!

Ik wil deze kans aanpakken om nogmaals het Blind, Buttner gevalletje aan de kaak stellen.
Begint allebei met een B maar wie moet er nou in godsnaam linksback staan?
Mijn stem gaat uit naar Buttner.

1 april 2014 om 23:19

Ik denk dat NL aan deze opstelling het meest heeft.

Vorm
van der Wiel
van Dijk
Kongolo
Buttner
De Jong
Robben
Sneijder
Depay
Huntelaar
Van Perse
1 april 2014 om 23:29

mooie opstelling maar van Dijk is niet goed genoeg bevonden door van Gaal en co. Kongolo lijkt mij onwaarschijnlijk en van Persie is maar de vraag als we hem snel terug zien.

2 april 2014 om 11:26

Kongolo lijkt mij helemaal niet onwaarschijnlijk. Hij beheerst alle facetten van het verdedigen. Hij is in potentie de beste Nederlandse verdediger. Na Jaap Stam heeft Nederland eindelijk er weer een topverdediger bij.

2 april 2014 om 13:51

Dat vind ik ook maar denk nog niet dat hij in de basis zal staan. Eerder zal Vlaar daar staan. Nederland heeft sowieso heel veel verdedigend talent. We zullen straks uit de Vrij, M.indi, Bruma, Rekik, Denswil, Veltman, Kongolo en van Dijk kunnen kiezen.

Daar worden naar mijn inziens. Denswil en Kongolo echt top en de anderen zullen kaliber Mathijsen/vlaar worden. Als je kijkt dat een matige speler zoals Heitinga ook genoeg interlands heeft dan zullen al deze jongens dat ook kunnen.

Wat een wedstrijd! United verdedigde ijzersterk en kreeg zelfs de beste kansen.

Het begon bij die onterecht afgekeurde goal van Welbeck. Daar was natuurlijk niets aan de hand. Martinez ging met zijn hoofd omlaag en Welbeck met zijn been omhoog. Daarna had Bayern iets van 70% balbezit waar ze helemaal niets mee deden. Welbeck had United op voorsprong moeten zetten met die enorme kans..

In de 2e helft zette Vidic United op voorsprong met een heerlijke kopbal. Niet eens geheel onverdiend gezien het aantal kansen. Vervolgens ging Bayern door met voetballen en had Robben kunnen scoren. Uiteindelijk viel de 1-1 en dat was ook wel terecht.

Volgende week tegen Bayern zonder Martinez en Schweini! Er is nog van alles mogelijk!

1 april 2014 om 22:50

idd vooral dat Welbz de hele tijd Martinez en de bal ziet. Het is gewoon gecontroleerd en dus niet gevaarlijk spel.

Trouwens wel lekker hoe Felliani Schweini liet lopen:s

Dat Schweini er niet bij is, maakt op zich niet uit denk ik vooral als je kijkt dat ze Kroos, Thiago, Gotze daar ook makkelijk kunnen spelen. Het word alleen wel wat aanvallender.

Ik denk een 2-1 voor Bayern maar goed we zijn nog levend and we will never die!!!!!!

1 april 2014 om 23:11

Thiago is er ook niet en Martinez ook niet. Wordt dus Kroos naast Lahm.

1 april 2014 om 23:19

Dat is nog beter nieuws. Hopen op een fitte Buttner en Giggs aan onze kant en fletcher ipv Felliani om wat meer voetbal er in te krijgen.

De Gea
Jones
Rio
Vidic
Buttner
Valencia
Fletcher
Carrick
Giggs
Rooney
Welbeck
1 april 2014 om 23:09

Buttner doet hier toch een open sollicitatie naar de LB positie voor het Nl's elftal. Hield zich op het allerhoogste niveau tegen de sterkste tegenstander verdedigend staande. Het allerbelangrijkste is dat er passie en strijd te zien was en dat Moyes hier tactisch spot on was en mede hierdoor United een kans heeft om te stunten.

1 april 2014 om 23:21

Inderdaad. En park the buss wil ik ook niet meer horen. Tegen Bayern kan je niet 50/60 % balbezit krijgen. Ze spelen zoveel terug, breed. Gewoon weer met Welbz in de spits en daar achter dan Kagawa/nani/giggs, Rooney en Valencia.

2 april 2014 om 00:37

Buttner komt er niet in. Hij mag dan wel sterk hebben gespeeld vanavond. Maar dat heeft Blind ook tegen Barcelona en City. Dat argument mag je dus opheffen.
Blind heeft ook talloze wedstrijden gespeeld voor het NL elftal, daar waar Buttner dit niet heeft gedaan. Blind speelt ook wekelijks, dit doet Buttner ook niet. En het is denk ik te kort voor een eindronde om nog spelers in te passen.

2 april 2014 om 13:53

Het verschil is dat City en Barcelona echt niet op hun top spelen. Buttner nu wekelijks op hoog niveau speelt, zelfs de reserve league is echt niet minder dan de Eredivisie.

Blind is verdedigend gewoon dramatisch, komt snelheid tekort als back en aanvallend heeft hij ook geen actie in huis. Hij heeft wel goed inzicht en een goede pass iets wat Buttner dan weer niet heeft.

valencia moest eraf met rood, wat smerig doorglijden. Verder viel manu me mee, maar bayern deed ook niet erg veel en had niet het idee dat ze zich inspanden. Wel een mooie uitgespeelde goal, slecht van fellaini en verder viel Buttner me mee, als hij meer wedstrijden mee kan pakken moet hij mee naar het wk.

1 april 2014 om 23:01

Wat een onzin dat Valencia er toch af had gemoeten.. Boateng kwam op exact dezelfde manier inglijden en het was zoals de scheids al aangaf, hard tegen hard. Als Valencia daar een gele kaart verdiende, dan verdiende Boateng die ook. Als Valencia ook kermend van de pijn was blijven liggen was hij nu een aansteller of een diver. Haters gonna hate....

2 april 2014 om 11:41

valencia kwam met gestrekt been in, boateng niet. Daar ging het om, verder was het gelijk ja. Maar dat gestrekte been, bah. Ik dram verder ook niet dat valencia een diver is, maar goed, succes ermee.

zag eerst dat 10/20% voor man u stemt dat is nu wel verandert na deze wedstrijd

Utd speelde best goed. Hadden overal de beste kansen. Met een beetje geluk had Welbeck er 2 gemaakt en won Utd hier met 3-1.

Heerlijk avondje CL. Bayern had veel balbezit maar deed er echt heel weinig mee. Je ziet gewoon dat de spelers te weinig tempo kunnen hanteren, te weinig druk zetten om echt het PEP-systeem uit te voeren.

United was vooral in de eerste helft goed en een dikke 10 minuten voor de goal. Dat de goal van Welbz word afgekeurd begrijp ik echt niets van. Gevaarlijk spel is volgens mij niet wanneer je te hoog met je been of welk lichaamsdeel gaat of te dicht bij iemands hoofd komt maar wanneer er sprake is van ongecontroleerde actie waardoor een blessure kan ontstaan. Daar was absoluut geen sprake van Danny wist precies wat hij deed.

United verdiende hier gewoon de overwinning. Niet alleen omdat het zo vaak niet mee zat maar ook omdat Bayern zeer weinig creëerde en echt zeer saai voetbal speelt. Ben misschien niet helemaal negatief maar had hier echt 3 punten voor United verdient gevonden.

Dat Schweini en Martinez zulke domme dingen nog doen en dat Pep weer eens gek er van word begrijp ik wel. Dat hij het op de officials afreageert niet, maar goed dat is weer typisch spaans gedrag.

Wat een heerlijke keeper is de Gea trouwens. Vooral als je zo'n houthakker aan de ander kant ziet.

1-1 bied mogelijkheden maar ga er nog vanuit dat Bayern thuis wint.

edit:

Kan iemand Louis ook bellen en gewoon zorgen dat Buttner in oranje speelt. Hij speelde gewoon een goede pot en Robben heeft echt weinig laten zien.

1 april 2014 om 22:51

Het aparte is dat er een nasmaak is van dat we een overwinning hebben laten glippen. Dat is iets wat slechts 99 % van de mensen vooraf dachten. De overige 1% waren de United supporters die ondanks het kwaliteitsverschil (op papier) toch nog dachten aan het DNA van United en dat is dat er altijd een stunt voor de deur loert.

De Gea met wederom een heerlijke reflex inderdaad. Op naar het WK zou ik zeggen !

1 april 2014 om 22:55

Ja echt he, hij is gewoon heel goed. Ik vond trouwens niet dat we het hebben laten glippen in die zin maar hadden gewoon eerder op 2-0 moeten staan. Dan wil ik Bayern nog wel terug zien komen hoor.

Maar goed het was goed om te zien dat het United DNA niet weg is. Weet iemand btw waarom Giggs er af ging, had hij een blessure anders had ik Kagawa na de 1-0 liever voor Felliani gezien.

1 april 2014 om 22:55

Was in de lucht ook zeer sterk. Wordt echt een topper of hij is het al.

1 april 2014 om 23:08

Hij is gewoon 1 van de 3/4 beste maar daar hoort Neuer absoluut niet bij. Voor het elegante spreekt me zo aan. Schoten kan hij goed redden, 1/1 steeds beter en ook in de lucht begint hij te heersen, trap en gooi zijn goed en ik zeg al sinds zijn komst dat hij v.d Sar. stepny, gregg en Schmeichel wel eens kan doen vergeten (nou ja vergeten iig even legendarisch worden)

Hij heeft iedereen de mond gesnoerd en is zo belangrijk voor United. Met Rafael, Smalling, Evans, Jones, Buttner en hopelijk ook Shaw heeft

1 april 2014 om 23:11

Giggs ging eraf omdat hij gewoon niet goed speelde, maar dat is logisch aangezien hij al heel oud is. Ik zou me eerder afvragen waarom je überhaupt begint met Giggs tegen Bayern.

1 april 2014 om 23:17

Heeft een blessure, maar goed jammer jouw reactie.

1 april 2014 om 23:35

Omdat Giggs in de vorige eeuw met United al Bayern versloeg misschien?

Ik denk inderdaad een blessure ja, hoor dat ook geroepen worden.

1 april 2014 om 23:55

Ik liet me even gaan, omdat ik altijd hoop dat Kagawa, Nani of Januzaj in de basis staan.. Mijn excuses, Giggs is uiteraard een goede voetballer maar hoort imo gewoon niet te starten tegen Europese grootmachten.

1 april 2014 om 23:07

'houthakker aan de andere kant ziet' ? Je bedoelt Neuer, de beste keeper van de wereld ? Man U fans worden weer net iets té enthousiast.

1 april 2014 om 23:09

Absoluut niet de beste de Gea heeft vandaag laten zien gewoon top is. De uitspraak is vooral over zijn houding vergeleken met de Gea. Dan lijkt hij echt op een houthakker

1 april 2014 om 23:18

Als je naar stijl kijkt kan je nog discussiëren dus dit laat ik in het midden ( los van het feit dat 'houthakker' nergens op slaat ). Maar Neuer lijkt me wel duidelijk de beste keeper van de wereld. Je kan een fan zijn van De Gea maar hem beter vinden dan Neuer slaat gewoon nergens op.

1 april 2014 om 23:24

Waarop is hij dan beter? 1 op 1, ja. Hoge ballen Nee, Trap/gooi Nee, positionering Nee, reflex Hell no, Schoten pareren Nee, Uitstraling (belangrijk voor een keeper) Nee.

Neuer is een goede keeper maar absoluut niet bij de beste 5 dat is de Gea in mijn ogen wel en vooral omdat hij nog zo jong is. Cech, Bufon, Cassilas, Courtouis en ter Stegen horen iig ook in dat rijtje thuis of zullen er in komen en dat geld voor de laatste twee en de Gea. Die drie zullen de komende 10 jaar als beste keepers worden aangewezen.

En houthakker is niet vervelend bedoelt. Niet dat hij niets kan maar gewoon zijn stijl vind ik niet mooi. Een keeper moet elegant zijn. Daarom vind ik Valdez, Reina (die overigens een schitterende trap heeft) ook niets. Precies het zelfde als Neuer, ongecontroleerd oogt het en dat hebben de absolute top keepers niet

2 april 2014 om 00:02

De Gea is ids niet beter dan Neuer. Dat is wel opportunisme maar denk meer rond 90 van Neuer.

2 april 2014 om 13:57

Nee niet als Cassilas dat niet maar hij zit er niet ver vandaan. In mijn ogen is de Gea wel beter als Neuer. Ik kom toch met mijn mening en ik geef toch argumenten of niet. Dat heb ik bij geen andere van jullie hier gezien.

En ik zeg toch ook dat ik zijn stijl mooier vind. Iets wat ik heel belangrijk in een keeper vind. Neuer is gewoon goede keeper maar echt niet top 5 van de wereld in mijn ogen.

1 april 2014 om 23:09

De Gea is inderdaad goed, maar Neuer een houthakker noemen gaat toch echt iets te ver.. Neuer is een geweldige keeper en is nog steeds beter dan de Gea!

1 april 2014 om 23:12

zie reactie boven jou!!!

Nou mensen hoeveel gaat Bayern de volgende winnen, 6-0? 7-0? Sorry hoor maar ik heb 't niet gezien vandaag. Paar keer zijn we goed weggekomen, maar Bayern idem dito. Jammer dat Dante er weer bij is volgende week, echt een muur die vent, maar in ieder geval geen Martinez en Schweinsteiger. We hebben niks te verliezen en moeten vol gaan voor die uitdoelpunten, ik heb nog hoop! GGMU!

Hoe kan het dat Bayern nu al kampioen is, ze hebben vandaag alleen een redelijk positiespel.
Was het een offday?

Boring Bayern. Doe eens iets met dat balbezit. De enige 2 die iets gedurfts doen zijn Robben en Ribery. De rest is lekker aan het breien.

Oke, waar zijn alle kenners die een afslachting voorspelde ?

1-1 en de kans gehad om te kunnen winnen van de allerbeste ploeg ter wereld. Niet slecht, he ? De atmosfeer was geweldig, de spelers waren vastberaden en beten zich op iedere grasspiet. Welbeck had hem natuurlijk moeten afmaken, maar het is hem vergeven. Zijn inzet was ruim voldoende. Moyes tactiek was spot on, alles lach gesloten en Bayern creëerde amper kansen. Wat heb je aan balbezit als het rendement niks is ?

Vidic de captain opende de score en het onmogelijke zou gebeuren ? Helaas scoorde Bayern uit een situatie van onoplettendheid, maar het aller belangrijkste is dat United heeft aangetoond dat het nooit kansloos is, als het de juiste tactiek hanteert. Onder het oog van wereldwijd miljoenen kijkers was achteraf gezien een stunt erg dichtbij.de spelers hebben de club en fans eer gedaan door te vechten en het resultaat betekent dat United nog lang niet verslagen is.

Heart. Desire. Determination.

Manchester United.

Glory United !

1 april 2014 om 22:51

Jij zag een gelijkspel zeker aankomen ...

1 april 2014 om 23:02

Nou, moet je eerlijk bekennen dat ik een 1-0 voor United voorspelde Als een van de weinige voorspelde ik een overwinning. Als je mijn reacties bekijkt van de dagen hiervoor, reageerde ik op iedere 'kenner' die een afslachting voorspelde. Mijn reactie was, schrijf ons niet uit en een afslachting gaat niet gebeuren.

1 april 2014 om 22:52

Alsof jij dit had verwacht

Bayern speelde werkelijk dramatisch. Ze speelden zoals Barcelona in de tijd dat ik gapend voor de tv zat, als er weer 90 minuten doelloos rondgetikt werkt. Ik wil dat Bayern weer dominant gaat spelen, balbezit alleen straat geen dominantie uit. Schweinsteiger speelde als een natte dweil, zo veel waardeloze passes, vooral rond de eigen 16, en om te toppen rood (wat hij zelf uitlokt, of het terecht is, vind ik niet).

Ik hoop dat die gasten even de huid vol wordt gescholden in de kleedkamer nu. Gelukkig moet United in de Arena, dus geen 10-man-achter-de-bal-voetbal, zoals in de eerste helft. O, Müller in de spits? Echt, waarom? Mandzukic heeft zijn sporen verdient, en verdient zodanig ook gewoon een basisplaats.

1 april 2014 om 22:53

Had vooraf (..) een kleine overwinning of gelijkspel voorspeld, uit wordt het 0-1..

Zoals al vewacht, geen makkelijke wedstrijd voor Bayern. De 1-1 is een prima resultaat voor Bayern.

2 vrijwel identieke goals.. Eerst Vidic die vrij wordt gelaten om het erin te koppen.. En aan de andere kant laat Fail..aini Schweinsteiger helemaal vrij die de bal ook schitterend erin schiet.

Enige wat jammer was, was die belachelijke rode kaart voor Schweisteiger... Zoals ik al zei die houding waarin Rooney naar de grond ging was een of andere artistiek hoogstandje. Hij mag daar best een prijs voor in ontvangst nemen.. Aan de andere kant had hij dan ook net zo goed de 2e gele kunnen trekken voor Valencia.

En wat opvalt is dat een handvol mensen beginnen te lullen over een rode kaart voor Martinez in dat duel met Hernandez met de reden van "doorgebroken speler"............. het moet niet gekker worden.

Maar goed.. 1-1 is een prima resultaat en ik denk dat de volgende pot in Munchen veel spannender zal worden. Man U moet dan toch minstens 1 goal maken.

1 april 2014 om 22:53

Doorgebroken was het inderdaad niet, dat geef ik toe. En Rooney ging wel te makkelijk naar de grond. Bayern is daar idd benadeeld, maar vergeet die goal van Welbeck niet. Die moest gewoon tellen.

1 april 2014 om 23:26

Doorgebroken is onzin, hij was Martinez nog niet voorbij.

Manchester united , kan echt prima verdedigen en compact tegen hun eigen 16 aan!! Ik denk dat het nu ook de rede is dat ze best goed speelde . Vidic en ferdinand zijn gewoon niet meer snel en fit genoeg om met ruimte in hun rug te spelen zoals je vaker ziet.... als ze zo weer spelen in munchen geef ik ze wel een kans!!

Leuk voor United deze uitslag. Dat biedt toch perspectief. Toch verwacht ik dat Bayern vrij eenvoudig zal winnen als ze thuis spelen.

United moet zich schamen: 30 % balbezit thuis. Dat zijn RKC cijfers. Scheids deed lang goed fluiten, maar raakte de weg helemaal kwijt.

1 april 2014 om 22:56

Bayern doet ook niks anders dan steeds rondtikken, zoveel balbezit zo weinig echte kansen vind ik pas schandalig.

1 april 2014 om 23:11

Maar wat zou jij doen als er 11 man rond de 16 voor je staan? Wat moeten ze volgens jou doen? Je kan niet meer dan rondtikken en wachten op een gat...

Daarnaast (en dat wordt altijd vergeten omdat er niet wordt gescoord) kwam Bayern er een paar keer toch goed doorheen... Echter was de laatste pass altijd een net niet pass...

Muller die bijvoorbeeld 3x net niet bij de bal komt.. Manduzkic had ook zo'n moment..
Verder waren er nog een paar misverstandjes. Zo'n avonden kun je hebben.

En daarnaast verdedigde Man U ook gewoon goed, daar niet van.

1 april 2014 om 23:30

Jongen moet United als gekken vooruit gaan verdedigen en ruimtes achterlaten. En dan 5-0 om je oren krijgen en dan denken maar hey we probeerden wel aanvallend te spelen? Voetbal gaat ook om strategie en tactiek. United speelde niet eens zo van alle ballen blind naar voren, dat was alleen zo als we weg gingen werken. Verder waren er pogingen tot goeie steekpassjes, en combinaties. Dat leidde tot 1 superkans en 1 afgekeurde goal. Met de spelers die United heeft kan je zulk aanvallend voetbal niet spelen. En bayern tikt gewoon doelloos breed en mag van geluk spreken met een gelijkspel.

1 april 2014 om 23:48

@ Ajaxcunian

Ik zeg toch niet dat United als een stel idioten alles open moeten gooien?

Ik vraag jou wat Bayern dan moet doen om er doorheen te komen? En daar heb je me nog geen antwoord op gegeven.

Je zegt voetbal gaat ook om strategie en tactiek.... maar in je laatste zin zeg je Bayern tikt gewoon doelloos breed?

In balbezit blijven door rond te tikken en te wachten op een gat in de muur is toch ook strategie en tactiek? Of zie ik dat verkeerd?
En zoals ik hierboven al zei, Bayern kwam er zelfs doorheen maar in de "eind-pass" was een x aantal keren gewoon net niet goed.

2 april 2014 om 00:03

Ja dat met die eindpassen kan de prullenbak in, dan zijn ze gewoon te kort gekomen toch?

2 april 2014 om 00:34

AjaxCunian in het andere topic zeg je "als United naar voren had verdedigd dan hadden ze Bayern afgemaakt". Jij lult dus ook maar met alle winden mee.

1 april 2014 om 23:25

Want RKC kan een stuk of 5 goede kansen creeren tegen Bayern? Balbezit zegt niets.

1 april 2014 om 23:54

Ja, ook RKC zal een cornertje wel versieren. United werd gewoon dronken getikt.

Is je budget nu 20x lager zoals bij RKC vs Ajax, dan is het nog te billijken. Maar als je spelers zelfs meer betaald, is dit wel een treurig gebeuren.

2 april 2014 om 00:03

Dronken getikt? Heb jij ook andere wedstrijd gezien?

2 april 2014 om 00:47

Ik zag die rode shirts alleen maar van links naar rechts rennen zonder bal.

Bayern speelde niet erg goed, maar toch lukte het United niet om de bal langer dan 5 seconden in bezit te houden.

Kort samengevat , " een veel sterker Bayern dat in de eerste helft al met 4-1 voor had moeten staan , wordt benadeeld door een makkelijk gegeven geel/rode kaart voor Schweini !!! " maar niet getreurd , volgende week 6-0 of zoiets !

1 april 2014 om 22:56

Ben jij serieus? Heeft Bayern 4 goeie kansen gehad dan? United werd een goal onterecht afgekeurd en Welbeck die 1 op 1. Volgens mij heb jij een andere wedstrijd gekeken, of je bent zeer subjectief of je provoceert geweoon.

1 april 2014 om 23:12

Man U moest idd niet onderdoen maar Neuer liet die goal van Welbeck gaan omdat hij door had dat er gevlagd werd. Dus 'afgekeurde goal' moet eerder 'afgekeurde kans' zijn.

1 april 2014 om 23:30

Neuer is een goeie keeper maar die bal had hij denk ik niet. Vooral vanaf zijn positie.

1 april 2014 om 23:31

Provoceren ????? mu kwam er de eerste helft helemaal niet aan te pas !!! Bayern met drie , vier goede kansen tegen één terecht afgekeurde goal ! Moet niet gekker worden hier .

1 april 2014 om 23:38

Mag ik jouw glazen bol lenen om te zien wat het volgende week wordt?

Even serieus, het is toch compleet irrelevant om te denken dat Neuer hem wel of niet gehad zou hebben? Welbecks been kwam te hoog, overtreding gefloten, en dan komt een punt.

2 april 2014 om 00:04

Te hoog als het op een hoogte van Martinez zijn arm is? Yeah right.

1 april 2014 om 23:05

Ja, United en de supporters schamen zich een ongeluk, door met deze prestatie nog een kans te hebben tegen een ploeg wat als de allerbeste ploeg ter wereld beschouwd wordt

1 april 2014 om 23:24

Bayern mocht blij zijn dat het geen 3-1 voor United was, want dat moest het eigenlijk wel zijn, wat vielen zij tegen zeg.

Dit maakt bayern thuis wel af daar zit ik niet over in.
Het is dat bayern het vandaag al na liet om af te maken anders was de return om des keizers baard.

1 april 2014 om 23:01

De beste kansen waren voor Manchester United... beetje misplaatste arrogantie

1 april 2014 om 23:05

Heeft helemaal niks met arrogantie te maken want het zal mij een worst zijn wie er verder komt.
Ik hoop alleen op een finale met de beste twee ploegen en daar is Bayern er 1 van.

1 april 2014 om 23:08

Beetje? Dit is iemand die gewoon wat uitkraamt zonder ook maar voor een beetje na te denken. Ook lichte provoceer gedrag. Dat Bayern in die Bundesliga iedereen doodmaakt oke, maar in Europa gaat dat niet lukken.

0-10 !? 0-15 !?!? Haha heerlijk.

Het is nog mogelijk. Schweinsteiger misschien onterecht 2de geel, maar karma is a bitch right ? Robben tegen Arsenal ? #MUFC♡

1 april 2014 om 23:06

Al die kenners zijn hier ook niet te vinden

1 april 2014 om 23:08

Hahaha, is me ook opgevallen! Volgens mij zijn ze totaal verrast van het spel van Manu... Ze zijn er nog niet overheen

1 april 2014 om 23:22

Bayern zou sowieso geen pak slaag uitdelen in Manchester, maar teveel 'kenners' bliezen te hoog van de toorn. Dit heet alleen uitstel van executie. Jammer dat Bayern weer moest wachten op een tegengoal voordat het pas echt gas gaf en dat zie je dat ze gelijk prikken wanneer het echt moet. Ach, misschien had Manchester Bayern ook wel boos gemaakt met die 1-0 en dat het uiteindelijk gelijk is gebleven. Nu moet Bayern thuis gewoon afmaken en niet op 0-0 spelen. Maar goed, Bayern thuis is wel andere verhaal en men moet niet wijzen naar City dat in Munchen won gezien de stand in de poule toendertijd.

1 april 2014 om 23:22

Al die haters van het Engelse voetbal ook niet

2 april 2014 om 00:02

Nu Wil in niet vervelend doen en heb niets tegen beide clubs, maar Bayern was de betere en 1-1 is prima uitresultaat natuurlijk. Vond man.u wel erg verdedigend spelen, maar wat moet je anders met deze middelmaat. BM ging veel te lang door met tikken. Een keer schieten kan geen kwaad. Wordt i.i.g. nog leuk in Duitsland. Maar dan moet United en komen er ruimtes.

2 april 2014 om 00:05

Bayern de betere? Gekeken naar balbezit en aantal passjes zeker?

2 april 2014 om 00:52

Kijk nou eens naar het spel man. Als er een beetje druk wordt gezet, peert men bij United de bal met de ogen dicht naar voren.

Omdat daar veel ruimte ligt, ziet het er dan vaak nog dreigend uit ook. Bij wedstrijdjes Letland of Andorra tegen Oranje is dat hetzelfde verhaal.

Bedenk je eens wat er gebeurt als ze in Munchen op 1-0 achter komen. Wat gaat |united dan doen? Grote kans op wild rennen en duwen, om vervolgens met 3-0 van het veld te stappen omdat ze technisch en tactisch drie maatjes te klein zijn.

In een knock-out fase kan alles gebeuren (vroege rode kaart oid) maar qua voetbal staat wel vast dat United 95 van de 100 wedstrijden van Bayern zal verliezen op dit moment.

Hele knappe prestatie van United. Niemand, ook ik, had een cent gegeven voor een dergelijk resultaat van United. Gedisciplineerd gespeeld, paar goede kansen gecreëerd. Jammer dat ze dit spel niet in de competitie laten zien, anders hadden ze denk ik wel wat meer punten verzameld.
Toch lieten sommige spelers van United vanavond wel weer zijn niet (meer) mee te kunnen met het niveau. Bij Vidic en Ferdinand was het elke keer spannend en de backs zijn natuurlijk ook niet ideaal zo. Fellaini was toch wel de slechtste man op het veld, werkelijk waar niets goed gedaan, en dat voor 30 miljoen. Nu kijk ik United niet elke keer, maar zoveel slechter zou Cleverly het toch niet kunnen doen of wel?!

Fellaini echt zwakste man van het veld.

Best een saaie pot vond ik dit , maar ik denk dat de uitslag wel een goede afspiegeling is.
Kagawa viel lekker in, en Man U heeft gewoon zeer knap verdedigd.

Bayern moet dit natuurlijk gewoon hebben met thuis voordeel en uitdoelpunt en als huidige titelhouder.
Het zal echter nog knapper zijn als Man U deze stand nog bijv 90 min volhoud en dan op zijn duits in Allianz scoort haha.

Die kans acht ik persoonlijk zeer klein maar die bal blijft rond, ik ben daarom ook zeer benieuwd naar volgende week.

Ja sorry hoor, maar dit was een verschrikkelijk saaie pot. En daarna naar Atlético-Barcelona gezapt en dat leek knal hetzelfde. Twee ploegen die verschrikkelijk laf spelen en met zijn allen achterin hangen. Hoe zielig is dat voor 2 miljoenenploegen. Hoop dat Bayern dit Man U afslacht, hoe durf je je eigen publiek zo een rugbyspel te laten zien. Gek genoeg hadden ze nog de échte kansen.

En Bayern vind ik toch niet die onoverwinnelijke aura uitstralen die Barcelona heeft. Een Messi en een Iniesta hebben zo een klasse dat de bal haast als een elastiek aan hun hangt. Een splijtende pass, zoals ik tegen Atlético heb gezien, heeft ook niemand bij Bayern. Het PEP-systeem, waar de opvolgers van Guardiola gewoon mee doorgaan, beheerst Barcelona gewoon perfect En Bayern heeft ook geen dodelijke verdedigers. Een Boateng loop je er toch zo uit...

1 april 2014 om 23:37

Dus hebben ze toch en dodelijke verdediger...op zich is Boateng wel snel al oogt hij niet zo maar vandaag stond hij een paar keer gewoon verkeerd. Door het vele rouleren heeft hij de laatste tijd niet zo vaak gespeeld wat ogenschijnlijk niet goed voor zijn vorm was.

Heerlijk 50 euro gezet op beide wedstrijden gelijk en nog alleen Velez Sarsfield afwachten en die staan 2-0 voor, maar spelen wel met 10 man. Quilmes wilde ik ook zetten, maar bij die twijfelde ik nogal.

2 april 2014 om 00:07

Nice, heb je voor morgen ook ingezet? psg-chelsea

2 april 2014 om 00:11

Nee, ik zet nooit geld op Chelsea. Ik heb nogal het gevoel het ongeluk brengt als ik op mijn club zet.

Ik ben van mening dan Bayern Munchen minder goed is dan vorig jaar.

En dat baseer ik op de wedstrijden tegen Mainz, Herta, Hoffenheim, en nu Man United. Minder aanvallende intentie, minder improvisatie, minder vrijuit spelen.

Ze spelen weer zakelijk, op balbezit en op tiki taka. Jammer.

Ik ben van mening dat dit Bayern er in de volgende ronde uit ligt. Ik hoop het niet, maar in denk het wel.

Wat was Fellaini dramatisch zeg, die tegengoal tekent het ook gewoon...30 mil gewoon weggooien

1 april 2014 om 23:55

Ja, Lex Immers is gewoon beter dan die krullebol.

Die gozer kan er erg weinig van.

1-1 zou ik voor getekend hebben. Knap hoe United zich staande wist te houden tegen het oppermachtige Bayern.

Bayern is dan wel dominant in wedstrijden en in verschillende competities maar toch in mijn ogen hebben ze maar 1 wedstrijd gespeeld waarin ze alles beheersten en wat Pep graag wilde zien en dat was bij City. Zelfs vorige week toen ik in Berlijn was waren ze de 1e helft zo dominant en lieten ze prachtig voetbal zien maar dan zo'n 2e helft waarin het slapjes ging en pas nadat Hertha scoorde dat Bayern gas gaf tja... ik weet niet wat dat is. Bayern moet blijkbaar altijd wakker worden geschud

Bayern is achterin niet zo sterk. Is me al heel vaak opgevallen. Kan ook zijn dat het concentratie verlies is omdat ze vaker weinig te doen hebbe, maar dan nog. Centraal is het toch best wankel hoor en ook Alaba is verdedigend niet geweldig.
Maakt allemaal niet zoveel uit aangezien ze meestal oppermachtig zijn, maar het kan je wel net de finale kosten.

anti voetbal bestaat niet!. alleen in nl gaan mensen huilie huilie doen!

Het mag dan geen walkover geworden zijn, Bayern heeft het gewilde uit-doelpunt. Ze kunnen het volgende week in München tactisch uitspelen. Ik blijf zeggen dat Bayern soms wat over het paard getild wordt. Het is een ijzersterke ploeg maar ze laten toch wat steekjes vallen achterin. Ik ben bang dat het hen in de halve finale gaat opspelen.

Arjen Robben was weer nadrukkelijk aanwezig met het naar binnen trekken en boogjes schieten richting doel. Afronding bleek niet voldoende te zijn. Maar hij had voor zichzelf genoeg kansen geforceerd.

Bayern moet zich overigens toch wel even lekker gepakt voelen door die onterechte tweede gele kaart voor Schweinsteiger. Toch wel een "key-player" voor dit Bayern - zorgde immers ook voor het gewilde uit doelpunt.

De return gaat in ieder geval spannend worden. Al denk ( en hoop ) ik wel dat Bayern nipt door zal gaan.

2 april 2014 om 09:06

Onterecht?? Hij raakt de bal niet en is gewoon veels te laat of rooney nu opspringt ofniet en of die hem wel of niet raakt maakt niet eens meer uit.

Nu ik deze wedstrijd zag ben ik er niet meer van overtuigd dat Bayern doorgaat.

Genieten dat allen Manu fans zeggen dat de speelwijze van gister niet erg was. Kan me de wedstrijd Chelsea-Barca nog wel herinneren en toen al die kritiek van de Man U fans. Maar goed laat ik voor op stellen dat dit absoluut de beste manier is om tegen dit bayern te spelen. Ik had niet verwacht dat man u dit zou kunnen aangezien de verdediging laatste tijd zoon drama is. Jones echt fantastisch!!

Mensen hoeven niet te beginnen dat de fans van Man u dit schandalig zouden vinden want die genieten hiervan, vooral omdat iedereen zei dat het 6-0 zou gaan worden. Belangrijkste is dat je ploeg 100% geeft op wat voor een manier dan ook en dat is gelukt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren