Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ruiz legt uit: ‘Het probleem is de competitieformule, ik hou er niet van’

Laatste update:

Bryan Ruiz verliet FC Twente in de zomer van 2011 rijkelijk laat voor een avontuur bij Fulham, maar dat werd tot op heden nog geen succes. De Costa Ricaanse aanvaller opteerde afgelopen januari voor een terugkeer in de Eredivisie, in het shirt van PSV. In de weken voorafgaand aan de verhuur was er ook serieuze belangstelling vanuit België. Daar was Ruiz eerder succesvol bij AA Gent.

/

Een terugkeer in de Jupiler Pro League zag hij echter niet zitten. De Eredivisie acht hij geschikter voor zichzelf dan de Belgische competitie, legt hij donderdag uit in een interview met Het Nieuwsblad. “Het probleem is jullie competitieformule. Ik hou er niet van. Dat hele systeem is bizar. Voor die vijf maanden dat ik verhuurd word, verkies ik ergens te spelen in een format dat ik ken.”

Hoewel Anderlecht serieus genoemd werd als gegadigde voor Ruiz, sprak de Midden-Amerikaan zelf nooit met iemand uit Brussel. “Ik weet wel dat Anderlecht een paar keer contact had met mijn manager. Of Anderlecht mij niet kon betalen? Dat weet ik niet. Dat is misschien met Fulham besproken. Niet met mij”, legt Ruiz uit.

Bryan Ruiz is een aanwinst gebleken voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn spel is nog niet super, maar hij is al vaak beslissend geweest. Zonder hem zou PSV niet strijden om de tweede plaats.

27 maart 2014 om 12:11

Oja? Hij heeft in totaal 4 keer gescoord, tegen Go Ahead Eagles, Heracles Almelo, NEC en Roda. (niet direct hoogvliegers!)

Daarmee was hij in slechts 2 wedstrijden beslissend met een goal.
Valt dus wel mee met hoe beslissend hij voor PSV is geweest.

27 maart 2014 om 12:30

2 wedstrijden, 6 punten.

27 maart 2014 om 12:33

Hij is wel zeker beslissend, ondanks dat zijn spel matig is maakt hij tegen GAE en Heracles de winnende goal en opende hij tegen NEC de score waardoor het voor PSV makkelijker voetballen werd, ook tegen Roda maakte hij weer de belangrijke 2-1. Je kunt zeggen dat het allemaal tegen kleine clubs is maar die wedstrijden moeten ook gewonnen worden, wat voor de winterstop niet lukte.

27 maart 2014 om 12:33

Achja, dan stond er wellicht iemand anders op zijn positie die die balletjes erin tikte, want wondergoals of acties die getuigen van exceptionele klasse heb ik hem nog niet zien maken

27 maart 2014 om 13:15

Ruiz brengt buiten zijn 4belangrijke goals(hierbovenalbeschreven) en bepaalde rust in het spel van psv.
Simpel spelen dus,met narsingh en bakkali is het allemaal wat druistig.
Prima/uitstekende spelers die 2 en die gaan het ook nog ver schoppen,maar psv had behoefte aan iemand in de voorhoede die ervaren en rust brengt naast al die jonkies.
Dus prima aanwinst. Jammer genoeg ging de pot in de arean tegen ajax verloren,want 3punten had daar ook tot de mogelijkheden behoort,dan speel je nog om de titel......nu is die net iets te ver weg.

In dit geval is het voor psv jammer dat men niet net als in belgie met playoffs speelt voor de titel,dan maken ze veel kans op ditmoment.

27 maart 2014 om 13:29

Kan hij nog wel beslissend zijn, zijn toch 6 punten...
6 punten die op het einde een wereld van verschil kunnen betekenen of het EL of vCL word.

27 maart 2014 om 13:40

4 punten he slimmeriken. Hij heeft van gelijk winst gemaakt.

27 maart 2014 om 13:50

Juist! en dan is het nog maar de vraag of Narsingh bijvoorbeeld niet vaker zou hebben gescoord! Misschien had PSV die betreffende wedstrijden wel makkelijker gewonnen zonder Ruiz. Onmogelijk dus om te zeggen dat hij beslissend is geweest! Althans beslissender dan een andere speler!

27 maart 2014 om 14:52

@ fachten
Ruiz scoorde twee keer de winnende tegen gea en heracles ,de 0-1 uit bij nec en de 2-1 tegen roda.
Inderdaad tegen "laagvliegers" zoals jij noemt als bijvoorbeeld een GEA waar fc twente "overheen denderde"....

Ruiz brengt rust en overzicht en is mede door zijn goals veranwoordelijk voor minstens 9 punten.

Misschien dat jij dat niet heel beslissend vind maar in enschede arnhem en rotterdam vinden ze dat toch iets minder leuk denk ik zo maar.

Feijenoord thuis tegen heracles 1-2
Feijenoord uit tegen gea 2-2
Feijenoord uit nec 3-3

Vitesse uit heracles 2-2
vitesse thuis nec 1-1
vitesse uit roda 3-1

twente uit gea 1-0
twente thuis nec 2-2
twente uit nec ???

Tja als je dit zo ziet is het tegen "de laagvliegers " voor menigeen toch vrij lastig.

27 maart 2014 om 19:39

Tandpasta heeft wat meer kijk op het spelletje dan jullie

Het is een beetje kortzichtig om alleen naar het aantal doelpunten te kijken en dan te kijken naar het aantal punten uit die wedstrijden.

Rust, andere spelers beter laten spelen, assists, beslissende acties etc etc zijn allemaal aspecten die een team kan helpen punten te pakken. Psv heeft ongetwijfeld veel baat bij zijn ervaring.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Heeft al aardig wat punten gered voor Psv.

27 maart 2014 om 11:52

Valt mee, als je Bojan kijkt bij Ajax is ongeveer even duur en Ruiz heeft nu al het dubbele rendement. Plus zonder Ruiz hadden we niet die 7 duels op rij gewonnen, dus ook geen kans meer gehad op CL.

27 maart 2014 om 11:52

denk dat het met narsingh niet slechter is hoor...denk eerder dat Guus Hiddink de kopjes heel goed omhoog gepraat heeft

27 maart 2014 om 14:17

Narsingh is al maanden geblesseerd geweest en heeft nog steeds zijn niveau niet gehaald. Plus Narsingh schiet ze er niet in is meer van de voorzetten, Ruiz wel.

Vind Ruiz ook maar een nutteloze aankoop voor PSV, zonder hem hadden ze die 7 wedstrijden op rij ook wel gewonnen.

27 maart 2014 om 11:47

Ik vindt het ook een nutteloze aankoop. Ze hadden hem volgens mij beter kunnen huren

27 maart 2014 om 11:47

Ten eerste is het geen aankoop. Ten 2e kan je zien aan het aantal doelpunten, assists en diepere wedstrijd analyses zoals passing, aantal gemaakte meters en gewonnen duels of het nut heeft gehad. Dat de huursom exorbitant hoog was kunnen we met z'n allen wel stellen, maar dat is een andere vraag.

27 maart 2014 om 11:52

De huursom is helemaal niet zo hoog., als je weet welke bedragen in de voetbal omgaan. Ook in de ED zijn er spelers die boven de 1 M per jaar verdienen.
Gezien Ruiz kwaliteiten, verleden in de ED en het feit dat hij vanuit de PL wordt verhuurd is 950.000 eigenlijk gewoon een koopje.

27 maart 2014 om 12:06

Daar zijn de meningen toch over verdeeld Jos. Zeker als het dat bedrag over het aantal speelminuten gaat verdelen. En al helemaal voor Nederlandse begrippen!

27 maart 2014 om 13:21

Tis veel geld,maar het heeft psv sowieso weer een positief elan gebracht de huur van ruiz.
Dat is eigenlijk onbetaalbaar gezien de situatie in eind 2013.
Mocht psv nog 2e worden,dan is dat helemaal een bonus.
Nogmaals het is een flinkbedrag maar het betaalt zich meer dan goed terug.

Bojan huren kost ook een fortuin gezien het geringe aantal wedstrijden.
Dito de koop van bijv Sigthorsson(hoog salaris),gezien zijn vele blessures/weinig wedstrijden.
Maw als je wil zoeken vind je altijd wel een negatief iets.

27 maart 2014 om 13:01

Achteraf makkelijk praten natuurlijk...plus het feit dat jij niet kunt inschatten wat zijn waarde is tijdens de trainingen en besprekingen...feit is dat sinds zijn intrede PSV het enorm goed doet.

Weet niet precies hoe het werkt maar als je na 30 wedstrijden eerste eindigd kan je in een paar wedstrijden nog 6e worden ofzo? Inderdaad een hele rare constructie

27 maart 2014 om 12:11

Dat vind ik nog niet eens zo erg, het zijn gewoon een soort playoffs. Wat ik wél erg vind, is dat de topclubs hierdoor in het begin van het seizoen minder fel lijken en minder gemotiveerd. Je kan immers gerust een keer verliezen, als de playoffs gehaald worden dan worden de punten van alle teams toch gehalveerd. (zes punten achterstand wordt dan plots drie en dan ziet het er al heel wat rooskleuriger uit.)

Volgens mij heeft dat echter ook gevolgen voor de Europese prestaties van de Belgische clubs in het begin van het seizoen, wanneer ze eigenlijk superscherp zouden moeten staan om bv. kwalificatie voor de CL groepsfase af te dwingen. Nu pieken ze allemaal aan het einde van het seizoen.

27 maart 2014 om 12:42

Nou als ik het hele seizoen bovenaan sta en door wat pech aan het eind veel blessures en/of schorsingen heb (weet niet of die kwijt gescholden worden voor de playoffs) en daardoor nog 6e wordt ipv 1e....

Oke de andere punten die je aanhaalt lijken me idd ook geen goede bevordering voor een eerlijke/goede competitie

27 maart 2014 om 13:59

Ik vind wie aan het einde boven aan staat terecht de nummer 1 is.
Dus ook als je de 1e 20 wedstrijden wint en daarna het slecht doet... maar nog wel 1e blijft.
In Belgie word je op die manier dus 6e.
Terwijl je toch pas het volgende seizoen dan CL speelt en dus makkelijk weer de vorm te pakken kan hebben.

27 maart 2014 om 12:18

In theorie kan dat, maar in praktijk gebeurt dat helemaal niet. Als je over 30 wedstrijden de beste bent, dan ben je plots niet ineens de slechtste hoor.

27 maart 2014 om 12:43

Dus? Het kan toch daar gaat het mij om en dat vind ik raar

27 maart 2014 om 13:28

Ik denk als ajax -psv -twente-feyenoord-vitesse-heerenveen playoffs zouden spelen om de titel,dat psv een hele goede kans zou maken,terwijl ze in januari nog voor bij wijze van spreken voor degradatie voetbalde.
Dus wat betreft is het aan de ene kant heel vaag,maar aan de andere kant ook wel iets goeds.
Neem psv voor de winterstop zijn zowat alle basisspelers geblesseerd geweest op depay en bruma na. Daardoor veel punten verloren en uitgeschakeld voor de titel.
Sinds februari draait het weer prima(iedereen weer fit op wijnaldum na) en winnen ze elke week. Op dit moment het sterkste team denk ik........met zo'n playoffs systeem kunnen gewoon kampioen worden,maar in het huidige systeem geen kans.
Terwijl ze het beste team zijn in de 2e seizoenshelft.
Tja?

27 maart 2014 om 13:34

Dat is ook het principe van play-offs, zoals ze in zoveel andere sporten worden gespeeld. Daar hoor je niemand klagen, alleen in het voetbal is het plots totaal not done. Vreemd. De meest succesvolle competitie ter wereld (de Nba) doet het al sinds mensenheugenis met play-offs.

27 maart 2014 om 14:01

Ajax staat als het goed is ook in 2014 nog op de meeste punten dus dat weet ik zo 1,2,3 niet.
PSV is natuurlijk wel met een erg sterke reeks bezig.
Overigens zou het geweldig zijn als alle teams een heel seizoen met een fitte selectie spelen.
En dus ook europees.

Hij doet het echt prima. Benieuwd wat hij met Costa Rica op het wk gaat neerzetten ook.

Die Belgische competitie opzet is idd van de zotte. Gewoon 34 wedstrijdjes spelen en degene die op nummer 1 staat is kampioen. Die play-offs slaan nergens op. Eigenlijk slaan de play-offs in Nederland al nergens op voor de El...

27 maart 2014 om 12:20

Dat kan jij best vinden, maar eigenlijk zijn de play-offs in België een gigantisch succes. Bijna elk jaar retespannend, een echte climax, de kranten staan overvol en alle supporters spreken erover. velen klagen, maar de feiten spreken hen tegen.

27 maart 2014 om 13:59

Waarom zou je 2x kampioen moeten worden???

27 maart 2014 om 15:05

Waarom mag in het voetbal niet wat in andere sporten al decennia de normaalste zaak van de wereld is? Klaagt er ooit iemand over de play-offs in de Nba?

Hij gaf aan dat hij graag naar Twente wilde. Vooraf zei ik al dat Twente,toentertijd 3 punten achter de nr. 1, hiermee het kampioenschap hoogstwaarschijnlijk kon binnen halen en het blijft onbegrijpelijk dat ze dat niet gedaan hebben Een hele dure fout, zowel sportief als financieel.
Hij bewijst gewoon dat je praktisch iedere wedstrijd wint in de Ed met Ruiz in je team.ook de aankomende degradatie van Fulham geeft wel aan dat hij veel waardevoller in de PL was dan men altijd dacht

27 maart 2014 om 12:04

hhaha dus jij wilt zeggen dat het aan ruiz ligt dat psv nu 7x oprij wint en fulham onderaan staat?? ga toch weg man! iedereen kon zien dat psv de potentie had om mee te strijden om de titel, alleen te wisselvallig, 3maanden geweldig, dan weer 2maanden dramatisch, in het begin was het goed, daarna dramatisch en nu is het weer goed, maar ga mij niet vertellen dat dat aan ruiz ligt, en dat fulham nu onderaan staat al helemaal niet.. Hiddink heeft meer aandeel in deze wederopstanding dan ruiz, Cocu kon het gewoon niet managen daar al die ego'tjes + het feit dat het allemaal jonge jongens zijn, Cocu erg onervaren.

27 maart 2014 om 12:11

Kijk ff naar de (beslissende) assists en goals van Ruiz, dan kun je stellen dat op zijn minst 4 van de 7 niet gewonnen zou zijn zonder Ruiz

27 maart 2014 om 12:19

@afca
Jij mag van mening zijn dat het komt door de kopjes koffie die Hiddink met de spelers drinkt in de psv kantine. Ik ben van mening dat het komt door de rust,ervaring, overzicht en koelbloedigheid van Ruiz in het veld .....

27 maart 2014 om 12:14

Dus PSV had zonder Ruiz niet van Go Ahead Eagles, Heracles Almelo, NEC en Roda kunnen winnen? Dat zijn namelijk de wedstrijden waarin hij een goal heeft gemaakt. Dan doe je Narsingh volgens mij echt te kort!

27 maart 2014 om 12:20

Nee, dat hebben we toch ook gezien de 1e competitiehelft.........

27 maart 2014 om 12:29

Dus jij wil echt beweren dat Ruiz in zijn eentje een team kampioen in de eredivisie kan maken? Ik vind hem bij Psv nog niet overtuigen of beter gezegd het niveau van zijn Twente tijd zie ik nog niet terug bij hem.

27 maart 2014 om 15:05

Dat heeft hij al eens bewezen dacht ik zo.....
En hij bewijst het nu eigenlijk weer. PSV stond in de middenmoot toen hij kwam, inmiddels kan PSV komend weekend op 3 punten van koploper ajax komen

27 maart 2014 om 15:08

Dat werd wel bewezen voor de winterstop .
Ruiz is ontzettend belangrijk voor psv .
Maar als jij dat niet vind ook goed wij malen er niet om.

27 maart 2014 om 15:43

Dus het was wél een gebrek aan kwaliteit voor de winterstop!?
Onlangs beweerde jij nog dat het domme pech was!

27 maart 2014 om 20:37

@fachten
PSV werd ook getroffen door domme pech.als je met een compleet nieuw elftal begint en in de eerste 17 wedstrijden moet je park wijaldum bakkali zoet rekik narsingh matavz en willems missen wegens blessures dan mag je toch wel spreken van een beetje tegenslag.
En het gebrek aan kwaliteit wat jij ons zo graag aan wilt praten was er ook wel degelijk maar niet zoals jij wilt suggereren.
Het gebrek in kwaliteit zat en zit hem in het feit dat de ploeg te jong en te onervaren is.
Daar is bewust voor gekozen maar als dan je halve basis ook nog eens langdurig wegvalt ... tja dan kunnen problemen zoals die er geweest zijn voorkomen.

De meeste clubs houden van die constructie.
Meer inkomsten voor de clubs en hogere premies voor de spelers en voor Belgie een pak meer volk op de tribunne.
Maja,de clubs die de boot missen,krijgen met het tegenover gestelde te maken.

Wat is dit nu weer voor een onzin antwoord van Ruiz. Kom op zeg ik geloof hier dus helemaal niks van. Hij speelde niet bij Fulham en wilde weer aanspelen toekomen met het oog op het WK dan maakt de constructie van een competitie voor een speler toch helemaal niks uit. Het gaat alleen om aan spelen toe te komen, zeker als je verhuurd bent.

Prima zet wat de buitenwacht er ook van vindt.
Narsingh nog steeds niet 100 , wijnaldum er nog steeds niet bij , de kwakkelende Bakkali , het blessure spook dat eerder al matavz schaars en park voor lange tijd buitenspel zette, en bovendien scoort hij nog vaak de beslissende treffers.

De punten van de 6 deelnemende teams worden toch gehalveerd en dan word er toch in poule vorm nog 2 keer tegen elkaar gespeeld?

En als een team een oneven aantal heeft wordt dit toch naar boven bijgesteld?

Het is en blijft nog steeds een verschrikkelijke miskoop van PSV en misschien had hij voor PSV maar beter in België kunnen gaan voetballen. Wat is Ruiz toch ver afgezakt qua niveau.

27 maart 2014 om 13:04

je doet je naam eer aan....

On: wat een kul vind ik dat. Naast het feit dat hij weinig dingen fout doet in een wedstrijd, hij altijd een rustpunt is, hij veelal aanspeelbaar is en er dan iets goeds mee doet is het een feit dat sinds hij meedoet PSV beter is gaan voetballen.

Ik was het eerst ook niet eens met die 1 miljoen voor een half jaar en dan ook nog eens twee wedstrijden geblesseerd ook nog. Maar al vrij vlot besefte ik dat het een goeie zet was van de directie. Ze gaven gewoon aan dat ze het seizoen nog niet opgaven ! Als ze helemaal niks hadden gedaan waren we misschien ook wel gestegen, dat is nooit aan te tonen, maar het signaal van de directie is ook belangrijk geweest, ook voor de spelersgroep.
Maar... huurt PSV Ruiz is het niet goed, doen ze niks is het niet goed, zeg het maar.
Ik ben in ieder geval blij dat het zo goed uitpakt, of dat nou aan Ruiz ligt of aan de ballenjongens.

Echt jammer dat zulk soort spelers degradatie voetbal spelen en niet gewoon in een 'mindere' competitie spelen om de prijzen. Vind Ruiz de beste speler op de Bene velden, eeuwig zonde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren