Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het kan zo zijn dat we die 120 miljoen aan nieuwe spelers uitgeven’

Laatste update:

Barcelona zou komende zomer zomaar eens kunnen verrassen op de zomerse transfermarkt. Eerder werd al bekend dat de Spaanse topclub tot een bedrag van zestig miljoen euro aan nieuwe spelers kan uitgeven, maar Josep Maria Bartomeu sluit zelfs het dubbele niet uit. De Catalanen willen zich voor komend seizoen sowieso met een doelman en een centrumverdediger versterken.

/

“Elk jaar hebben we een bedrijfsresultaat van 120 miljoen euro, een EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization)”, verklaart de voorzitter van Barcelona dinsdag in gesprek met El Periódico. “De helft wordt gebruikt voor nieuwe spelers en het resterende bedrag om de schuldenlast te verkleinen. Het kan zo zijn dat we een jaar dat hele bedrag aan nieuwe spelers uitgeven.”

Bartomeu erkent dat Barcelona achter de schermen druk bezig is om Lionel Messi een nieuw en verbeterd contract te laten ondertekenen. De zesde overeenkomst (!) van de sterspeler zal een looptijd tot medio 2019 hebben, een jaar langer dan de oorspronkelijke verbintenis. “Iedereen wil dat Messi de best betaalde voetballer ter wereld is. Daar werken we aan. Binnenkort hebben we meer nieuws, maar nu gaat de aandacht volledig uit naar de competities waar we nog aan deelnemen.”

Binnen nu en drie jaar wordt duidelijk of het Camp Nou een voor- of achternaam krijgt en welk bedrijf met Barcelona in zee gaat. Een ‘achternaam’ levert de Spaanse grootmacht tweehonderd miljoen euro op; een ‘voornaam’ zelfs het dubbele. “Ook dan zullen wij het stadion Camp Nou blijven noemen. In andere delen van het wereld zal de commerciële naam worden gehanteerd.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer een nieuwe overeenkomst van Messi? Kan maar moeilijk geloven dat Barcelona dat vanuit zichzelf doet. Verlengen voor één jaar, raar?

120 Miljoen euro, wat een bedrag zeg. Ach ik ben voor Real Madrid, dus ik kan moeilijk kritiek uiten aangezien Real Madrid er ook wat van kan. Ben benieuwd met wie ze zich willen versterken en waarom ze geen jeugd doorspelen naar het eerste elftal? Ben tevens benieuwd wat de Spaanse overheid/media/bevolking hier van vindt, FC Barcelona besluit maar even 'n jaartje niet af te lossen? Of zie ik dat verkeerd?

25 maart 2014 om 13:32

Ze zullen wel de gewone aflossingen doen denk ik, maar extra aflossen doen ze het jaar later wel. Ik verwacht dat Barcelona gaat investeren in 2 goede keepers en 2 of 3 goede verdedigers. Misschien dat men er daarnaast nog enkele andere spelers bij haalt, maar alleen wanneer er andere vertrekken.

En maar Messi tevreden stellen, presteerd de afgelopen weken matig en komt hier en daar weg met penalties en intikkers.. jammer

25 maart 2014 om 11:52

Volgens mij moet jij een sport 1 abonnement kopen, want dit is volstrekte onzin. Op dit moment is er geen betere speler dan messi en dat zagen we ook in de el clasico

25 maart 2014 om 12:00

Jawel knul
Ibra is gewoon nummero uno
Ronaldo en Messi kunnen aardig voetballen en ik neig ook eerder naar Ronaldo, omdat het gewoon een betere voetballer is dan Messi, grotere sportman en niet weet van stoppen.
Ibra is gewoon ongeëvenaard

Maar uit mijn fantastische tegenargumenten kan je concluderen dat Ibra de beste is.

25 maart 2014 om 12:02

Dus jij haalt de classico als voorbeeld om aan te tonen dat Messi op dit moment de beste is? Schei a.u.b. uit.. Hij heeft deze wedstrijd laten zien dat hij een paar momenten van grote waarde kan zijn, niets meer niet minder. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Ronaldo. Op basis van deze wedstrijd zou je eerder van een Di Maria kunnen zeggen dat hij momenteel de beste is .

25 maart 2014 om 12:12

nou ja echte argumenten geef je niet, maar ik neig ook eerder naar Ronaldo niet omdat hij een betere speler dan Messi is, maar omdat hij zo een verwoestend schot heeft

25 maart 2014 om 12:34

@onuur
Met die redenatie kan je net zo goed thé Hulk van Zenit als nummer een zien, want het enige wat hij kan is enorm goed schieten.
Gelukkig zijn mijn uitmuntende argumenten beter over Ibra.
Anders zou ik het ook niet meer weten

25 maart 2014 om 12:42

Nou Sport 1 zal ik absoluut afraden als je een objectieve mening over de Madrid-Barcelona discussie wilt. Sport 1 is pro Barcelona en dat weet jij ook heel goed. Ik zelf heb geen voorkeur. Ik vind het hele Spaanse voetbal maar niks. Geef mij maar de Engelse en Italiaanse competities, maar dat is mijn mening.

25 maart 2014 om 14:10

ik weet niet welke fantastische tegenargumenten jij gebruikt, maar die ibra van jouw heeft het leuk gedaan in italie en frankrijk maar heeft in Spanje niet laten zien dat die beter dan messi is ik zou dan ook betwijfelen of die er wel staat tegen chelsea. Vind iniesta ook beter dan ibra

25 maart 2014 om 15:29

Ibra is goed maar hij zal nooit winnen met PSG van Real, Bayer of Barca

25 maart 2014 om 11:56

Ik denk persoonlijk dat jij niet altijd naar Barcelona kijkt, en vooral naar messi hij begint juist zijn vorm weer terug te vinden. Ik neem aan dat jij een real fan bent en het dus moeilijk vind om te zien dat hij terug komt en volop scoort.

25 maart 2014 om 12:09

15 goals in zijn laatste 10 wedstrijden, en dat waren niet alleen maar matige ploegjes. Ik vraag me af hoe je dat in hemelsnaam een matige prestatie kunt noemen.

25 maart 2014 om 12:23

Bij intikkertjes moet je op het juiste moment op de juiste plek staan. Zo een doelpunt lijkt heel simpel maar het is een talent. Je kan zomaar multimiljonair worden met dat talent
En Messi begint elke week steeds beter te spelen.

25 maart 2014 om 15:29

Messi is op dit moment de enigste speler die zich bewijst in belangrijke wedstrijden

25 maart 2014 om 17:11

Haha grappenmaker ben jij zeg! Messi staat 3x op het scorebord plus twee geweldige assists op iniesta en neymar (1e penal). Waar was ronaldo zondag? Begrijp me niet verkeerd, beide zijn geweldig maar het is lachwekkend hoe je Messi tekort doet. Nu al topscorer aller tijden van Barca op 26 jarige leeftijd en nog veel meer records. Zondag weer eigenhandig Barca in de titelrace gehouden.

Anders nog even zegen dan jullie 200 miljoen kunnen uitgegeven voor spelers ?
Ja, Barca gaat eindelijk een verdediger kopen maar om zo'n cijfers bekent te maken slaat nergens op. Chelsea, Dortmund, sla je slag zou ik maar zeggen

25 maart 2014 om 11:52

Die 200 miljoen is het werkelijke bedrag wat ze gaan uitgeven. 120 op papier 80 onder te tafel..

Hij doet nu alsof die 120 miljoen zomaar beschikbaar is maar dat zal dan alleen zo zijn als ze inderdaad een Camp Nou een nieuwe naam geven dmv sponsors.
Van dat bedrijfsresultaat moet nog, zoals in de tekst als staat, belastingen, rentes en afschrijvingen af.

Moeten zij niet zoals Real eerst uit hun schulden verlossen?
Vindt het beetje triest dit, maar goed.
Heb meer respect voor een club als Bayern die het wel allemaal op orde heeft

25 maart 2014 om 12:02

Nee, jij hoeft ook niet je huis afbetaald te hebben als je een nieuwe auto wilt kopen. Zolang je maandelijks maar genoeg overhoud om je hypotheek te betalen is er niks aan de hand.

25 maart 2014 om 12:04

Het gaat hier niet om enkele euros. Dit zijn bedragen als 500milj schuld en dat doe je dan in een land waar het al economisch niet goed gaat.
Lekker slim is dat. Gelukkig denkt scandinavie of een land als Duitsland of Nederland daar beter over na.

25 maart 2014 om 12:14

het land op zich heeft er natuurlijk weinig mee te maken.
Net als dat gezeur over crisis en zo.

Ik vind de schulden van barca en real ook discutabel maar als t netjes op papier staat, ze lossen netjes af en ze betalen de rente dan is er niks mis mee.

25 maart 2014 om 12:18

Daar gaat het niet om, als jij een hypotheek afsluit en je spreekt af dat je 500 per maand afbetaald, mag je alles met je geld doen, zolang je maar die 500 per maand aftikt. Of het nu over 500 miljoen gaat of over 2 ton voor je huis, zolang je je verplichtingen nakomt is er niks aan de hand..

Dat het moreel scheef is ben ik absoluut met je eens, maar dat is een compleet ander verhaal..

25 maart 2014 om 12:46

Maar Trodat, hier wordt beweerd dat de volledige 120 miljoen aan spelers uit zal gaan, niet aan aflossing dus..

25 maart 2014 om 12:47

Zolang de rente afgelost wordt over deze schulden is er natuurlijk niets aan de hand. Sterker nog, rente zorgt voor inkomsten voor een bank. Het enige argument dat aangvoerd zou kunnen worden is dat deze banken dat geld niet aan andere bedrijven zouden kunnen uitlenen. Maar dat is eerder een moreel principe.

Bovendien is het onderpand van clubs als Barcelona en Madrid vele malen groter (deze clubs worden door Forbes ver boven de miljard ingeschat) dan hun schulden.

Het werkelijke probleem ligt eerder bij de clubs daaronder in de Primera (met name het garnituur Atletico, Valencia). Die hebben een enorme schuldenlast vergeleken met hun inkomsten en waarde.

25 maart 2014 om 13:36

Maar ik denk dat Barcelona wel het nodige aflost (maar dat zit al in het bedrijfsresultaat meegenomen), maar geen extra aflossing doet, zoals ze normaal wel doen.

25 maart 2014 om 15:31

Beste Svensk. In West en Noord-Europa is men trots op de infrastructuur die ze, trouwens met enorme leningen, hebben gefinancieerd. Zolang daar een markt voor is er niets aan de hand. Barcelona is op voetbalgebied de grootste merk ter wereld want zij hebben Messi.

Daarbij, multinationals in Nederland betalen, volgens onderzoek van Willem van Middelkoop, niet meer dan twee procent belasting. Via allerlei constructies wordt het volk in Nederland belazerd, want wij betalen ons scheel inkomsten, vermogensbelastingen en noem het allemaal maar op. Het enige wat wij hiervoor terugkrijgen zijn producten die het leven gemakkelijker maken.

Catalonie is zeer welvarend en de lokale voetbalclub is het uithangbord van de regio. FC Barcelona trekt jaarlijks miljoenen toeristen. Ik denk dat de lokale belastingkantoor best een jaartje wilt wachten. Het geld gaat immers naar nieuwe spelers en daar moet dan weer belasting over worden betaald. En die lening??? Die loopt op door de rente dus dat is het probleem niet. WIe dat gaat betalen?? Maak je geen zorgen: wij Nederlanders houden ondermeer door gigantische subsidies in de Landbouw meer aan Europa over dan dat wij erin stoppen. Financieel geograaf pr. Engelen heeft hier meer artikelen over gepubliceerd.

Verdiep je eens echt in de wisselwerking tussen de staten en de EU. Je zult versteld staan van de werkelijke gang van zaken. Wees niet naief om te denken dat wij als Nederland het beter doen dan andere landen. Het grote verschil is dat wij het meest schijnheilig zijn vergeleken met andere landen.

De Amerikanen noemen ons niet voor niet de Bermuda aan de Noordzee.
Aan de zuidas en op de grachtengordel verdwijnt jaarlijks 8.000 miljard euro. Dit geld hoort via belastingen terug te gaan naar het volk. Grote bedrijven uit zowel de armste als de rijkste landen ter wereld gebruiken Nederland als corrupte belastingparadijs. Jawel 8.000miljard per jaar waar geen belasting over betaald wordt. Met dat geld los je alle problemen op in de wereld. Met dat geld kun je 1600 Fcbarcelonas kopen in een jaar.

Dus klop jezelf wat minder op je borst en begin je te schamen voor je onwetendheid. mvg

25 maart 2014 om 12:38

Bayerm heeft ook nog steeds een (kleine) schuld.zoals elke club schulden heeft. Verder verkoopt Bayern de laatste jaren steeds meer aandelen aan Audi, Tmobile en andere Beierse bedrijven. Hiermee genereert het veel geld, naast de al 'bijna absurde' sponsorbedragen van diezelfde bedrijven. Clubs als Barcelona en Real kunnen zo'n constructie niet aan aangezien 51% van de aandelen van de socios zijn.

Overigens staat Barcelona er financieel veel beter voor dan 4 jaar geleden.

25 maart 2014 om 19:23

Als ik het goed begrijp zijn de "socios" toch gewoon de leden van de club. Bij Bayern hebben de leden via de vereniging 75 % van de aandelen, de andere 25 % zijn bij Audi, Allianz en Telekom.

Ik hoop dat ze voor dat geld ook eindelijk eens Agüero gaan halen!

25 maart 2014 om 11:58

Want ze hebben nog te weinig aanvallers??!!

25 maart 2014 om 12:03

Nee, die stiekemerd wil gewoon Aguero weg hebben voor een absurd bedrag.
Nice try though

25 maart 2014 om 12:29

Aguero? Terwijl je met Neymar, Pedro, Alexis, Messi en als het moet Febregas genoeg spelers hebt?

Verdwijn gewoon uit de voetbal mislukte pop van Rosell. Barcelona wordt door types als jij verkracht....nieuwe stadion naam.120 miljoen is totaal onnodig. Een goede centrum verdediger en een keeper is meer als voldoende voor komend seizoen. Eventueel is een goede goedkope pinchitter ook welkom. Maar nooit zal dat aan 120 komen mafkees.

25 maart 2014 om 12:09

het stomste is, met deze aankondiging heeft elke club waar Barcelona nu aanklopt het idee: ":vraagprijs ehmmmmm laten we zeggen.. keer twee".

Met deze vorm van communicatie schiet je alleen jezelf in de voet.

25 maart 2014 om 12:19

Verklaart ook waarom we altijd te veel betalen voor spelers. Song heeft iets minder gekost dan we Thiago hebben kunnen verkopen, bizar beleid en van onderhandelen hebben ze bij Barcelona geen flauw idee. Er moet echt snel met de bezem door die club worden geveegd. Laporta moet de orde terug op zaken stellen door de onbenullen die helemaal geen verbondenheid voelen met de club weg te werken.

25 maart 2014 om 12:24

Er zou een derde kandidaat te vinden moeten zijn. Laporta is ook beschadigd weg gegaan door een financiel onduidelijke situatie achter te laten. De wereld is groter dan Laporta of Rosell hoop ik toch.

25 maart 2014 om 12:55

Laporta heeft de club in 2010 met een enorme schuld opgezadeld, is er zelfs voor veroordeeld door de rechtbank vorig jaar. Je kan alles zeggen over Rosell's (sportieve) voorzitterschap en schimmige transacties, maar hij heeft in ieder geval de schuldenlast weer onder controle gekregen en de omzet vergroot.

Overigens heeft Laporta zelf een bestuur bij Barcelona geintroduceerd wat bestond uit mensen met een financiele en juridische achtergrond (waaronder Rosell).

Voor Barcelona lijkt mij een derde kandidaat zonder verleden en vijanden (daar heeft Laporta er ook flink wat van gemaakt) een veel betere optie.

25 maart 2014 om 13:32

Pinchhitter... Giroud hebben voor 5mil?

Huh. Barca gaat er toch prat op dat ze zo'n goede jeugdopleiding hebben en de Cruijff filosofie volgen? Daar past 120 miljoen uitgeven niet bij volgens mij. En zou Messi niet al zoveel verdienen dat het een keer genoeg is. Hij zou zelfs zo veel clubliefde moeten hebben dat hij dat geld liever in het saneren van de schulden van zijn o zo geliefde Barcelona ziet steken.

25 maart 2014 om 12:00

Iedereen zegt altijd Ronaldo is arrogant geldwolf zonder clubliefde. Maar Ronaldo vraagt niet ieder half jaar om een salaris verhoging. Ik vond Messi een leuke kerel zeer sympathiek maar dat is veranderd. Ik vind hem een heel naar ventje aan het worden die alleen maar meer geld wil. In 1 woord Belachelijk!!

25 maart 2014 om 12:17

@niels221 dus jij weet precies hoe het zit?
Ik gok dat messi bij psg/city of in china nog veel meer salaris kan krijgen.

25 maart 2014 om 12:16

barcelona wil de beste club van de wereld zijn. Hoe groot is de kans dat je op elk moment 23 zelf opgeleide spelers hebt die goed genoeg zijn om samen de beste selectie van de wereld te zijn.

oh ja...die kans is 0.
Natuurlijk moet je af en toe spelers kopen, maar zo lang ongeveer de helft van de selectie zelf opgeleid is doe je het volgens mij erg knap.

25 maart 2014 om 14:26

Fortuna Sittard wil ook de beste club van de wereld zijn. Maar die lopen niet van de daken te schreeuwen over hun filosofie of jeugdopleiding. En waarom moet je uberhaupt transfers toelaten. Spelers alleen nog maar aan het einde van hun contract van club laten wisselen en per jaar een maximum van twee aangetrokken spelers van buitenaf toestaan. Zodat iedere club wel naar de jeugdopleiding moet gaan kijken en de macht van het geld eindelijk gebroken wordt. Of ben jij een fan van mensenhandel?

Ga eerst maar eens je schulden afbetalen!

Hoe zit het met financial fair play dan?

25 maart 2014 om 12:00

Dat zit goed! Hahah..

Alleen werkt t niet echt wanneer het om grote clubs gaat..

25 maart 2014 om 12:39

Hij geeft toch aan dat het bedrijfsresultaat 120miljoen is?. Tuurlijk zijn hier de rentelasten en afschrijvingen nog nog niet vanaf, maar het is nog steeds goed. En het extra wat hij dan wil uitgeven gaat waarschijnlijk van de vrijwillige extra aflossing af. Dus met aflossen houden ze zich aan de afspraken. Maar dat maakt voor voor ffp minder uit omdat aflossen niet als winst/verlies telt.

Opnieuw een verlenging voor Messi... Moet je nou echt perse iets meer verdienen dan Cr7? Voor één jaar extra is dit wel een beetje overdreven.

120 miljoen voor nieuwe spelers? Jeugd faalt? Wel veel geld, zeker als je al een goed team hebt. Enkel een keeper is noodzakelijk.

25 maart 2014 om 12:04

Een verdediger die er meteen kan staan, een talentvolle verdediger die rustig gebracht kan worden, een keeper en eventueel een grote kopsterke spits die bij verdedigen en aanvallen iets kan toevoegen als we het moeilijk hebben. Maar dit allemaal kan inderdaad nooit 120 miljoen kosten dus denk ik dat je deze uitspraak met een korreltje zout mag nemen.

25 maart 2014 om 12:19

Die talentvolle verdediger, hebben ze die niet in de jeugd? Barca heeft toch een prima opleiding, waarom dan zoveel uitgeven? Een keeper is wel noodzaak, maar die kosten meestal niet meer dan 20 miljoen.

Een spits is niet heel erg nodig, zeker geen kopsterke. Ondanks dat het tika-taka weggaat, blijft het toch vooral over de grond spelen. Om dan een kopsterke spits neer te zetten heeft weinig zin.

25 maart 2014 om 12:12

'de bestbetaalde voetballer ter wereld' is een marketinginstrument geworden. Dus wie weet zijn er wel berekeningen waaruit komt dat het goedkoper is om de duurste te hebben dan de op een na duurste.

Dat weet ik niet zeker hoor, maar ik zou me er iets bij voor kunnen stellen.

25 maart 2014 om 12:20

Volgens mij is dat vooral jaloezie tussen de spelers. De gouden bal is meer een marketinginstrument. Je kunt met een gouden bal meer reclame maken, dan de bankrekening van Messi/cr7 in beeld te tonen.

25 maart 2014 om 13:09

jij snapt het

Met stijgende verbazing lees ik voor de zoveelste keer vreemde uitspraken van een bestuurslid van de Catalaanse club; op deze manier weten de mogelijk verkopende clubs meteen dat ze een enorme vraagprijs kunnen hanteren en zal Barça waarschijnlijk nog zo achterlijk zijn om die te betalen ook. Met zo'n gigantische schuld en de komende verbouwingen aan Camp Nou moet maar eerst schulden worden afbetaald van die 120 miljoen euro en daarna pas naar versterkingen voor het eerste elftal worden gekeken. Dat de gigantische sponsorcontracten de club hebben geholpen om een financieel sterkere positie te creëren en de schuld aanzienlijk heeft verkleind is duidelijk, maar het zou onverantwoordelijk zijn om zo'n bedrag uit te geven op de transfermarkt met het oog op de toekomstige uitgaven.

25 maart 2014 om 12:19

Tsja je hebt inderdaad de markt verpest voor jezelf de komende zomer, met deze uitlatingen. Onvoorstelbaar eigenlijk.

Wat de beste manier is om met zulke bedragen om te gaan, wat investeren is met veel risico (spelers) of met weinig weinig risico (stadion? of vult dat alleen dmv goede spelers?) kan ik als leek al lang niet meer beoordelen.

Wel is het zo dat financiele mensen volledig in dienst moeten staan van de sportieve mensen en niet andersom. Je krijgt bij Barcelona steeds meer het gevoel dat het andersom aan het worden is.

Loopt Barcelona op tennminse 1 gebied dan toch weer achter op Ajax

Over de nieuwe naam voor Camp Nou moeten we niet zo moeilijk doen naar mijn mening. Wat boeit het als er een bedrijfsnaam achter komt? Het levert 200m op terwijl jij Camp Nou bijvoorbeeld nooit Camp Nou Shell zou noemen onderling met vrienden of op het internet. Puur commercieel en levert enorm veel geld op wat Barcelona hard kan gebruiken.

Dit jaar wil hij dus het resterende bedrag niet gebruiken om de schulden te verkleinen maar om alles in transfers uit te geven. Ik betwijfel of dit verstandig is want met 60M kan je makkelijk een extra CV en een keeper aantrekken. Dat weet Bartomeu denk ik ook, en daarom denk ik dat hij op meer spelers een oogje heeft. We zullen zie wie naar Camp Nou zullen komen komende zomer. Ter Stegen is al goed als zeker, nu hoop ik dat Laporte of Martinez als extra CV komt.

Beter blijven ze de schuldenlast aflossen van 60 miljoen kan je een prima cv halen

Stoer hoor 120 miljoen uitgeven. Vooral bij iedereen melden... held.

Lijkt me leuk zo voorzittertje spelen en de man zijn die in een failiet land 120 miljoen mag uitgeven aan 2 a 3 spelers?

De komst van een centrale verdediger lijkt me toch top prioriteit nummer 1! Mascherano liet zondag weer zijn dat hij simpelweg te klein is en verdedigd niet overtuigend genoeg.

Wat een onzin allemaal deze bedragen. Afgezien van het feit dat heel Afrika hier een jaar van kan eten, heeft het ook niets meer te maken met Financial Fair Play. En: “iedereen wil dat Messi de best betaalde voetballer ter wereld is...". Nou ik niet hoor, die spelers weten allang niet meer wat ze met hun geld moeten. Misschien is het een goed idee om een salarisplafond in te stellen.

de Ebitda lag in 2010 op ongeveer 8 mio tegenover een schuld van ongeveer 430 mio, toen was het een zorgelijke situatie, dat zou namelijk betekenen dat barca toendertijd een verhoging met een ratio van 53 had moeten hebben om de schuld te kunnen dragen. dat de ebitda zo sterk is gegroeid geeft wel aan dat Barca goed bezig is met de schuldreductie. Prima resultaat dat de ebitda op ongeveer 2 ligt nu, dit is ook gezond.

Alles eraan doen om Mangala binnen te halen. Mangala had het kopduel nooit verloren van Benzema bij de 1-1 en bij de 2-1 had hij die bal ook wel gehad. Zeer sterke, grote en snelle laatste man die nog heel veel stappen kan maken. Pique speelt de laatste tijd weer goed en het verbaasde me zondag hoe goed hij weer speelde.

Naast Mangala misschien nog een talent als Laporte of Martinez aantrekken. Maar dat is in principe niet noodzakelijk komende zomer. Je hebt namelijk Bartra en Bagnack nog. Bagnack zie ik op de langere termijn meer in overigens. Nog steeds jammer dat Muniesa weg is.

25 maart 2014 om 18:04

Het ligt er aan wat ze met Mascherano gaan doen. Er gaan steeds vaker geruchten dat hij aan het einde van het seizoen vertrekt en mochten deze geruchten echt waar zijn, zullen er twee centrale verdedigers aangetrokken moeten worden. Ook ik zie Mangala graag komen, evenals Mussachio en eventueel ook Frederico Fazio. Alledrie sterke verdedigers die er niet voor terugdeinsen een duel hard in te gaan.
Ik hoop dat we van Bagnack wat meer te zien krijgen, want na een aantal minuten in de voorbereiding is het er niet vaak meer van gekomen. Bartra maakt een goede ontwikkeling door, maar hij is nog niet van het gewenste niveau.

Dan is er alleen nog een goede keeper nodig. Minstens één. Het is vrijwel zeker dat Ter Stegen naar Barca komt. Daarnaast zou het goed kunnen dat er nog een tweede keeper gekocht word. Pinto heeft ook niet het eeuwige leven en Oier komt denk ik kwaliteiten te kort. Namen als Moya en Diego Alves worden genoemd. Ik zou met beiden tevreden zijn. Diego Alves mag van mij zelfs direct als eerste doelman beginnen.

26 maart 2014 om 02:20

Van mij mag Mascherano ook wel vertrekken man.

Mascherano: 15 m
Song: 15 m
Afellay: 15 m
Cuenca: 15 m
Tello: 15 m
Jonathan: 10 m

Heb je toch al 85 m binnengehaald naast het huidige budget van 60 m. Dan heb je dus 145 m dat je kan besteden. Zo hoef je niet 120 te reserveren en 1 jaar geen schuld af lossen, dat kan je dan gewoon netjes blijven doen. En dan heb ik het nog heel minimum gehouden. Voor een Mascherano, Afellay en Tello kan je al gauw 20 m vragen.

Ter Stegen ga ik sowieso vanuit ja. Masip is toch wel een groot talent of niet? Diego Alves ben ik een grote fan van, maar als ze hem halen zou ik serieus twijfelen of hij wel 2e keeper moet zijn. Ik zie in hem namelijk ook wel een keeper die zomaar basis kan staan bij Barca.

Met Mangala moet Barca echt niet dezelfde fout maken als afgelopen zomer met Marquinhos en al helemaal zoals met Sakho. Sakho was 15m dat is eigenlijk niks voor zijn potentieel. Desnoods 40/50 m neertellen voor Mangala. Hij is 21/22 en gaat nog zoveel jaren mee. Hij kan ook alleen maar beter worden. Dat hij groot, sterk, snel en wendbaar is dat zie je niet snel bij verdedigers. Voetballend is hij ook nog eens redelijk. Verder zou ik gaan voor een Benatia of Martinez/Laporte. Mussachio is een breker, maar is voetballend echt 0,0. Hanteert vaak meteen de lange bal en soms trapt hij ballen zelfs uit..

26 maart 2014 om 19:32

Ik denk dat voor Mascherano en Song wel meer gevraagd kan worden Voor Afellay en Cuenca lijkt 15 miljoen me echter wat te hoog. Ze hebben beiden vrijwel niet gespeeld afgelopen jaren.
Er gaan overigens ook steeds vaker geruchten dat Dani Alves volgend seizoen ergens anders speelt. Mocht dit waar zijn, dan is dit toch wel een speler waar veel gevraagd voor kan worden.

Ik moet zeggen dat ik Barca B dit seizoen nauwelijks volg, maar Masip stond inderdaad altijd te boek als een groot talent en heeft dit seizoen wel een tijdje erg sterk gekeept. Daarnaast hebben ze afgelopen zomer ook Adrian Ortola van Villareal gekocht en zou hij ook gehaald zijjn met de gedachte dat hij potentie heeft om het eerste te halen.

Voor een serieuze versterking voor de achterhoede zoals Mangala zie ik er weinig verkeerd in om zo'n groot bedrag neer te leggen. Met zijn leeftijd en zijn kwalteiten heb je voor de komende tien jaar een topverdediger. Porto kennende zal er wel een flink bedrag tegenover staan, maar Barca moet goed weten dat ze dan wel een topspeler hebben voor de komende jaren en dat de verdediging dan hopelijk eindelijk niet meer het zorgekindje is.

Real madrid heeft afgelopen jaar 180 mil aan transfers uitgegeven hadden zij ht nodig?

1 centrumverdediger is toch meer dan genoeg(om de falende Pique te ondersteunen). Daar hoef je niet meer dan 30 miljoen voor uit te geven. Ze kunnen verder beter hun schuld eerst aflossen. De Fifa hanteert strengere regels en de hele wereld kijkt nu meer naar het financiële plaatje van de club. Een club als Barcelona kan met een paar zuinige jaren volledig schuldenvrij zijn. Ik snap niet dat ze dat dan niet doen. Dat zou alleen maar goed zijn voor de populariteit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren