Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Davids van weleer had nu niet eens op de bank gezeten bij Juventus’

Laatste update:

Edgar Davids heeft geen misselijke carrière achter de rug, met 74 interlands voor het Nederlands elftal en overwegend succesvolle periodes bij Ajax en Juventus, maar de oud-voetballer is ervan overtuigd dat hij zelfs in zijn beste dagen niet het niveau haalde dat Juve tegenwoordig bereikt.

/

Onder leiding van Davids’ voormalig ploeggenoot Antonio Conte is de Oude Dame hard op weg naar de derde Italiaanse landstitel op rij. De veertigjarige Nederlander denkt dat hij als speler geen basisplaats had kunnen veroveren in het team van Conte. “Het niveau van deze ploeg is zó hoog dat de Davids van weleer nu niet eens op de bank gezeten”, vertelt de linkspoot op de officiële website van Juve.

“De selectie is helemaal in balans, waarbij voetballers als Arturo Vidal en Paul Pogba een belangrijke bijdrage leveren”, vervolgt Davids, die tussen 1997 en 2004 zelf ook drie keer landskampioen werd met de club uit Turijn. De Nederlander is bovendien gecharmeerd van aanvaller Carlos Tévez. “Ik vond het erg mooi om te horen dat Juventus hem had vastgelegd. Hij is een van de grootste spelers die er zijn.”

Denk je dat Edgar Davids gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin. Davids in zijn beste tijd was een beest. Een van mijn favoriete voetballers. Natuurlijk is het huidige middenveld van Juve erg sterk, maar deze opmerking is overdreven.

Die poll slaat echt totaal nergens op trouwens.

24 februari 2014 om 10:58

Inderdaad. Bovendien speelde Davids in de basis van Europese topploegen, won hij volgens mij 2x de CL en stond hij in de basis van het beste Nederlands elftal dat ik ook heb gezien. Dit huidige Juventus is goed, maar geen Europese top.

24 februari 2014 om 11:04

Mooie bescheiden opstelling van Davids. Leuk compliment naar de huidige middenvelders.

Verder natuurlijk de grootste bullshit. De Davids van weleer was een absolute topper en zou met gemak basis spelen in elk elftal in Europa.

24 februari 2014 om 11:22

@Polop, ik denk dat hij Bayern en Barca geen basis zou staan hoor.. Real ook niet. Dan zou hij Busquets, Lahm of Xabi uit de basis moeten houden. Davids was zeer goed, maar deze jongens zijn met het moderne voetbal meegegroeid. Niveau ligt tegenwoordig toch wat hoger.

24 februari 2014 om 11:23

Davids heeft volgens mij maar 1 Cl gewonnen, in 1995 (ajax).
Het is zonder meer een beest. Als je ziet hoeveel techniek hij heeft dan wordt je daar bang van.....soms kwam het eruit, vaak was het meer een bitbull.
Kan me nog goed zijn doelpunt herinneren tegen Joegoslavië.

24 februari 2014 om 11:49

Barcelona heeft haar beste voetbal gespeeld met Davids in de basis! Het niveau wat Barcelona de 2e seizoenshelft haalde dat jaar komen ze nu niet bij in de buurt.

Natuurlijk is het spel nu weer verder ontwikkeld dan 10-15 jaar geleden. Echter was Davids in zijn periode minimaal van het niveau van Xabi Alonso, Lahm of Busquets tov zijn generatiegenoten.

24 februari 2014 om 18:17

Geloof dat hij helaas zelfs drie CL-finales verloren heeft...

24 februari 2014 om 18:19

Davids had daarnaast ook nog een prachtige speciale uitstraling in het veld met zijn hele aanwezigheid. Een soort geheel eigen charisma. Dat had hij een stuk meer dan de spelers die je noemt.

24 februari 2014 om 22:11

Nedved - Zidane - Davids

Bescheidenheid siert een mens, maar overdrijven is ook een kunst.
Het huidige middenveld mag niet eens in de schaduw staan van de bovengenoemde beesten!!

Wordt een beetje moe van die vergelijkingen, dat valt allemaal niet te zeggen. De reactie van Davids is ook te bescheiden was in zijn 1 van de beste middenvelders. En nu zijn Vidal en Pogba dat (in deze generatie) ook. Prima toch? Maar die vegelijkingen... zucht

Het Juve van toen was beter dan het Juventus van nu hoor.

Ze hadden een schitterende ploeg die ook in Europa top was

Iets te bescheiden van Davids, er zijn weinig spelers die zo'n techniek met zo'n enorme inzet kunnen combineren.

Denk dat Edgar er wel in was gekomen hoor

Hij is wel realistisch.

24 februari 2014 om 11:15

Nee hij doet bescheiden, Davids van vroeger was verder dan Pogba van nu.

24 februari 2014 om 12:34

Zeker maar Pogba heeft meer talent en wordt waarschijnlijk wel beter, heeft het echt in zich om de gouden bal 1 of meerdere keren te winnen. Hij is niet voor niets de koning van de volley en uitgeroepen tot grootste talent van de Serie A (er zijn er daar heel veel grote talenten). Natuurlijk was de Davids van weleer beter dan Pogba nu is. Maar Pogba heeft een betere techniek en is voetballend beter, Davids was echt zo'n pitbull maar overall was hij beter zoals ik net al zei.

24 februari 2014 om 23:08

@leonardo: met andere woorden je kunt ze dus niet echt vergelijken... Daarnaast heb je weinig aan potentie en talent als je gaat vergelijken (hetgeen je nu dus aan het doen bent) want dat betekent simpelweg dat je er als Pogba zijnde dus nog niet bent.

Haha Davids was in zijn tijd bij juventus zelfs in mijn ogen éã©n van de beste controlerende/verdedigende middenvelders!niet voor niks genaamd de pittbul!!mensen zijn vergeten dat davids medeverantwoordelijk is voor de eindsprint van barca in 2004 toen hij in winterstop werd gehuurd van juventus..hij was onwijs belangrijk! Team van toen vele malen beter joh!zidane alleen al telde voor 2!del Piero!en later blonde krijger nedved!

24 februari 2014 om 10:41

Zijn tijd in Madrid? Dat was Seedorf. Of ben ik nu gek? Volgens mij heeft hij nooit bij Madrid gespeeld hoor.

Was een geweldige voetballer... Ging er altijd vol voor.

24 februari 2014 om 10:47

bedoelde uiteraard juventus

24 februari 2014 om 10:47

Davids heeft nooit bij Real gespeeld. Wel bij Barcelona. Misschien bedoelt hij dat?

24 februari 2014 om 10:49

Madrid?
Ken jij davids wel ? Die heeft gespeeld Bij Ajax milan juve barca inter spurs wederom ajax en die engelse laagvliegers.

Leuk dat hij dit zegt om het huidige Juventus omhoog te schrijven, maar de Davids van weleer was een beest en één van de besten op zijn positie op zijn top.

24 februari 2014 om 12:56

Misschien meent hij dit wel, Juve is ook gewoon erg goed, misschien wel beter dan het Juve van toen ja.

Sowieso een hele andere tijd toch? En... In die tijd stelde t Italiaanse voetbal veel meer voor dan dat t nu doet. Meer wereldsterren destijds in Italië. En Davids was in die tijd gewoon een van s'werelds beste middenvelders. Een'tje (persoonlijk) naat mn hart. Altijd passie, vechtlust en ook techniek. Heerlijk.

En ik denk dat hij nu niet zou misstaan in t team. Zo'n speler is in elk team nodig..misschien wel 2en of drie.. met extra gif en de absolute wil om te winnen.

Er wordt tegenwoordig ook anders gevoetbald dan in de tijd van Davids. Wellicht dat hij dat bedoeld. Voetballen kon deze man in zijn goede tijden zeker.

Juventus heeft op dit moment een geweldig middenveld, maar het middenveld met Davids, Deschamps en Zidane was in mijn ogen nog een tikkeltje beter.

Davids in zijn toptijd was sowieso een geweldenaar. Geen enkele middenvelder stond graag tegenover hem. 90 minuten kort erop en voetballend ook zeer goed.

Ik dacht, wie is er zo gek om dit te roepen? Maar hij heeft het blijkbaar zelf gezegd. Nee Davids, jij was echt een belangrijke schakel destijds bij dat Juve, het vuile werk opknappen. Iets meer respect voor jezelf is wel gerechtvaardigd.

Daarom verloren ze ook van GALATASARAY, Juventus is niet zo goed. Overschat ploegje vooral Vidal want je zag hoe onze Melo hem opat tijdens de wedstrijd. Ik zou edgar davids boven iedereen van juventus zetten misschien pirlo niet

24 februari 2014 om 12:04

edit mag weg

24 februari 2014 om 12:25

Onzin Milan is de afgelopen 10 jaar zeker niet gesneuveld in de groepsfase.

24 februari 2014 om 14:19

mn excuses, verschoning. milan idd niet. heb voor alle veiligheid ff huiswerk gemaakt en met dit mooi lijstje gekomen wat volgens sommige gala fans dus europese flutteams moeten zijn:

uitschakeling groepsfase van clubs die ik toch n klasse hoger inschat dan galatasaray

liverpool 2003,2009
bayrn 2003(winnaar 2 jaar ervoor)
inter 2004
atletico 2009
dortmund 2011(idd ja datzelfde dortmund dat 2 jaar nadien real levend verslond en terecht id finale stond)
man united 2011,2009
chelsea 2012
man city 2011,2012
eerbare vermeldingen nog voor as roma en valencia

als we de gala redenering doortrekken...allemaal clubs die eigenlijk niet zoveel voorstellen?

24 februari 2014 om 13:37

Haha, ook nog trots zijn op een overwinning op een Siberische ijsvlakte wat in turkije schijnbaar normaal is. Ik zou me stil houden wanneer mijn team op die manier zou winnen, schandalige wedstrijd die nooit uitgespeeld had mogen worden. Niet echt iets om over op te scheppen. In normale omstandigheden worden die natuurlijk turkjes compleet van de mat gespeeld.

24 februari 2014 om 17:06

Wij Juventini moeten echt eens stoppen met de uitschakeling op dat ijsveld af te schuiven, Juve heeft het zelf laten liggen! Zelf, dat lag niet aan het veld in Turkije maar aan de honderdtal de nek omgewrongen kansen tegen Kopenhagen en de slappe inzet tegen Gala, Gala werd door ons in de pers weggehoond, uitgelachen en onderschat, en wat bleek, ze hielden gelijke tred omdat zij geprikkeld waren en met hun hart voetbalden! Tegen Real bewees Juve alle tegenstanders aan te kunnen, maar die motivatie moet je altijd ten velde leggen in de CL, anders red je het niet. Dus kappen met het steeds weer op die ijsvlakte te schuiven, Juve heeft het aan zichzelf te danken, punt.

davids samen op 1 middenveld als zidane....blij dat ik dat nog heb mogen meemaken ;

Dit is een voorbeeld van valse bescheidenheid die dubbele hoogmoed is.
Het Juve van Zidane en hem waren een ware verschrikking voor menig voetbalploeg.

Eenvoud siert... Mooi zo Davids...

Al weet iedereen dat je WEL zou spelen....

Zidane, Davids en Deschamps was meesterlijk. Drie middenvelders die elkaar aanvullen, de tovenaar, de afjager en de gatendichter.

Hij is wel erg bescheiden... als hij al onderdoet voor de huidige Vidal dan is het niet veel.

24 februari 2014 om 18:23

Niet te vergelijken die twee, Davids was een pure afjager en bijter, Vidal is meer een complete box to box, beide gewoon absolute wereldtop op hun positie en naar hun kunnen, dat wel.

Sorry hoor, maar Davids was in zijn tijd gewoon een topper, niks meer of minder, en had er gewoon ingestaan, maargoed dat is mijn mening.

In zijn hoogtijdagen rond 1998 was Davids misschien wel de beste middenvelder in zijn soort. Technisch geweldig en een onmetelijke drive.

Davids heeft zich vaker zo bescheiden getoond. Ook toen hij Seedorf zo ophemelde ten opzichte van hemzelf. Davids was bij Juventus gewoon echt fantastisch, een genot om naar te kijken.

24 februari 2014 om 17:09

Inderdaad, als onze spelers van nu de mentaliteit van Davids hadden zouden we in de CL door zijn en niet nu die Europa League moeten spelen, Davids heb ik vaak genoeg zien spelen en hij zou een Pogba er zo uitspelen nu, zonder twijfel.

Wat een mooie bescheiden uitspraak van Edgar Davids. Al geloof ik het niet, een Davids van weleer zou ook bij dit Juventus in de basis staan.

Even vergelijken dan maar ... ?!? (1997/1998 vs. 2013/2014)

Peruzzi - Buffon = Buffon

Torricelli - Barzagli = Torricelli
Ferrara - Bonucci = Bonucci
Montero - Chiellini = Chiellini

Di Livio - Lichtsteiner = Di Livio
Deschamps - Vidal = Vidal
Zidane - Pirlo = Zidane
Davids - Pogba = Davids
Pessotto - Marchisio = Marchisio

Del Piero - Tevez = Del Piero
Inzaghi - Llorente = Inzaghi

Conclusie : De spelers doen niet veel voor elkaar onder, maar het Juventus van 1997/1998 stond wél in de finale van de Champions League tegen Real Madrid. (1-0 verlies als ik het me goed herinner)

Peruzzi
Torricelli
Ferrara
Montero
Di Livio
Deschamps
Davids
Pessotto
Zidane
Inzaghi
Del Piero
24 februari 2014 om 23:38

nou ik ga niet beweren dat montero beter is dan chiellini, maar hier geef je hem te weinig kredietr, een van de meest intelligente,spijkerharde verdedigers die ik ooit heb gezien

24 februari 2014 om 23:59

Een aantal spelers ontlopen elkaar inderdaad nauwelijks qua niveau. Montero - Chiellini is inderdaad een lastige keuze o.b.v. pure kwaliteiten, maar Chiellini is meer een wereldster dan Montero ooit was. De keuze Deschamps - Vidal was ook moeilijk, aangezien Deschamps een heel ander soort speler was. (maar ook een wereldster) Voor de rest denk ik dat het duidelijk is. Het Juventus van 1997/1998 was al met al net iets sterker dan het huidige team. Sowieso was de Italiaanse competitie eind jaren '90 toonaangevend. Tegenwoordig staan de Engelse, Spaanse en Duitse competitie hoger aangeschreven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren