Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik zei Gözübüyük dat er twee teams in het veld stonden, hij reageerde niet’

Laatste update:

Er was zondag na afloop van het competitieduel tussen FC Twente en Feyenoord een hoop ophef over het gedrag van Grazianp Pellè, de aanvoerder van de Rotterdammers. In het Feyenoord-kamp is echter vooral scheidsrechter Serdar Gözübüyük de gebeten hond. De arbiter gaf toe dat hij al vroeg in de wedstrijd een penalty had moeten geven en een rode kaart aan FC Twente-keeper Nick Marsman.

/

Gözübüyük bleef evenwel bij zijn beslissing om de late gelijkmaker van Cuco Martina goed te keuren, ook al stond spits Luc Castaignos in Rotterdamse ogen hinderlijk buitenspel en had de treffer geannuleerd moeten worden. “Ik vond het echt onbegrijpelijk dat de grensrechter niet vlagde voor buitenspel”, liet Feyenoord-doelman Erwin Mulder weten aan FOX Sports.

De goalie deed zijn beklag bij de assistent, maar dat was tevergeefs. “Hij wilde me niet horen of zien en liep meteen terug naar de middenlijn. Ach, hij was toch niet teruggekomen op zijn beslissing”, beseft Mulder, die zich eerder ook al zonder resultaat meldde bij Gözübüyük. “Ik vond dat hij in de eerste helft al in het voordeel van FC Twente floot. Dat heb ik hem even gezegd. Dat er twee partijen in het veld stonden. Hij reageerde niet”, gaf Mulder te kennen.

Vind je dat Erwin Mulder gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen hier roeptoetert altijd dat de regels nageleefd moeten worden. Nu gebeurd dat een keer, is het weer niet goed.....
Castaignos stond niet hinderlijk buitenspel en nam geen deel aan het spel, Mulder had vrij zicht op de bal en had gewoon de hoek in kunnen duiken. Duidelijk toch?

24 februari 2014 om 09:29

Castaignos hinderde contact wel. Werd gister nog goed in beeld gebracht bij Studio Voetbal.

24 februari 2014 om 10:32

Immers stond dan ook hinderlijk buitenspel bij de 0-1 van Pelle. Overigens werd Castaignos bij de 2-2 eerst nog vastgehouden door Mathijssen. Was dan een penalty geweest voor twente.

24 februari 2014 om 11:05

Immers stond bij de 0-1 duidelijk buitenspel en in de baan van het schot.bij de 0-2 staat Schaken ook duidelijk buitenspel, weliswaar niet echt hinderlijk
Bij de 2-2 is het met Luc sowieso niet eens duidelijk of hij wel buitenspel staat. Pelle moet natuurlijk rood krijgen voor zijn wangedrag. Al met al mag feyenoord niet klagen al geeft de westerse media in heel ander beeld/

24 februari 2014 om 12:37

Wat heeft dit nou met Westers Media te maken?

24 februari 2014 om 13:06

Haha bij de 0-2 staat Schaken buitenspel?
Het telt alleen als het hinderlijk is, dat weet je he. Schaken staat nog niet eens in de buurt van de bal man.
Castaignos stond dat zeker wel, ook al stond hij niet recht voor Mulder. Mulder had wel kunnen denken dat Castaignos de bal nog zou kunnen raken om van richting te veranderen, hierdoor staat hij gewoon 100% hinderlijk buitenspel. Geen geldig doelpunt.
En ook al vind je die buitenspel goal twijfelachtig, er kan geen twijfel bestaan over het eerste moment met Marsman en Immers. Dat was gewoon rood en een penalty. En dan had Twente zeker niet meer een punt gepakt.

24 februari 2014 om 14:17

@arie met westerse media bedoelt hij media uit het westen uit Nederland niet "het westen"

Staatsen al vind ik dat de gelijk maker legitiem is heeft Feyenoord zeker recht tot klagen want marsman had rood moeten hebben en een penalty tegen moeten krijgen. En bengtsson maakte natuurlijk hands.

24 februari 2014 om 09:32

Vlak voor het schot duwde Mulder hem zelfs nog aan de kant, hoezo hinderlijk buitenspel? Luc moest zelfs een stapje opzij doen omdat hij in de baan van het schot stond.

24 februari 2014 om 09:37

En door dat duwen kwam Mulder op zijn verkeerde been te staan. De andere kant opduiken werd hierdoor een heel stuk lastiger. Het was duidelijk hinderlijk, maar ik begrijp dat de scheidsrechters dit niet gezien hebben. Dit is 100% iets waar camera's voor nodig zijn rond het voetbalveld.

24 februari 2014 om 09:56

Als Mulder hem duwde, dan was het een penalty...

24 februari 2014 om 10:00

Als keeper mag je in je eigen 5 meter echt wel iemand een zetje geven als hij in de weg staat.

24 februari 2014 om 10:05

Staat niet in de spelregels, een duw is een overtreding, mulder had ipv duwen juist achter castaignos moeten staat dan ziet ie niets meer en is het buitenspel

24 februari 2014 om 10:12

Schei toch uit met je een duw is een overtreding. Als we zo gaan beginnen kunnen we net zo goed überhaupt contact gaan verbieden in het voetbal. Als je als keeper al niet eens meer jezelf mag beschermen, kunnen we net zo goed ophouden met voetbal een contactsport te noemen.

24 februari 2014 om 10:23

Hoevaak heb ik niet gezien dat om nog minder dan wat de keeper deed, een pingel is gegeven, maar wat ik bedoel is doordat mulder hem een zet geeft daardoor kon hij niet meer reageren, als hij achter luc ging staan was het 100% buitenspel, nu niet meer want lic doet geen poging de bal te willen pakken, loopt niet in het gezichtsveld ( door die duw) dus mulder is dom geweest

24 februari 2014 om 10:58

Als hij Luc niet had geduwd had hij het schot al helemaal niet gezien en je kunt er met Gozubuyuk absoluut niet op rekenen dat hij in dat geval wel had gefloten, want in de rest van de wedstrijd zag hij ook bijna niks.

24 februari 2014 om 11:32

Klopt, dat Immers bij de 0-1 hinderlijk buitenspel stond zag hij ook niet.

24 februari 2014 om 11:43

Scotsman: alleen was die duw al voor het schot en bij de buitenspelregel moet je pas gaan kijken op het moment dat de bal gespeeld wordt (staat duidelijk in de regels) en op dat moment staat Castaignos niet in het zicht van Mulder en doet hij ook geen poging om in het spel mee te doen (hij probeert de bal juist te ontwijken). Aan het begin van het seizoen heeft de Knvb zeer duidelijk gemaakt dat er in zo'n situatie geen sprake is van strafbaar buitenspel. (ik heb als amateurscheidsrechter zelf ook die regel onder ogen gekregen).

Sterker nog: als Castaignos door die duw wél in de baan van het schot was beland en de bal raakte (waardoor er wel buitenspel was ontstaan), dan had de scheidsrechter moeten fluiten voor een strafschop, want je mag niet je handen gebruiken om een ander weg te duwen, ook niet de keeper. (de enige duw die mag is schouder tegen schouder).

Dit zijn de spelregels en Gözö-nogwattes had in dit geval helemaal gelijk.

Bovendien: misschien moet Mulder ook eens gaan bedenken dat hij eerst er alles aan moet doen om die bal te pakken te krijgen en daarna pas gaan klagen over wel of geen buitenspel. Het domste wat je kan doen als keeper is niet eens proberen de bal te redden, want de scheids bepaald altijd nog of er gefloten word, niet de keeper. Mulder had gewoon kunnen proberen de bal te pakken, maar besloot om direct bij het schot al naar Castaignos te wijzen. Dat is gewoon dom, zelfs als je gelijk zou hebben (wat hij in dit geval niet had) maak je jezelf erg kwetsbaar, aangezien als je geen gelijk krijgt je wel een (wellicht onnodige) tegengoal krijgt.

edit: Mulder komt overigens zelfs goed weg, want als hij echt heeft geroepen tegen de scheidsrechter wat er in het artikel staat, dan had hij minimaal geel moeten krijgen en was zelfs direct rood mogelijk (het suggereren dat de scheidsrechter partijdig is kan de scheidsrechter ook opvatten als een belediging en voor beledigen van de scheidsrechter staat rood).

24 februari 2014 om 11:59

Inderdaad. Mulder was zo druk met het wegduwen van Castagnos (voor de doelpoging) en het appeleren dat er geen sprake was van hinderlijk buitenspel. Ik denk dat als Mulder Castagnos had laten staan, of gewoon een poging had gedaan naar de bal te duiken (waarbij Castagnos waarschijnlijk wel hinderlijk buitenspel had gestaan) er gewoon afgefloten was.

24 februari 2014 om 12:05

Beschermen is wat anders dan duwen toch?
Beschermen doe je als je in gevaar bent. Als jij een overtreding maakt om ervoor te zorgen dat iemand anders geen overtreding op jou begaat, dan is de eerste overtreding van jou.

Geldt btw niet voor dit geval hoor

24 februari 2014 om 13:03

je mag iemand helemaal niet duwen als de bal niet in de buurt is. Immers stond ook buitenspel bij de goal van Pelle. Lastig om beide kanten op te kijken ofniet.

24 februari 2014 om 14:07

@superghost,

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen: moet je pas gaan kijken op het moment dat de bal gespeeld wordt (staat duidelijk in de regels) en op dat moment staat Castaignos niet in het zicht van Mulder en doet hij ook geen poging om in het spel mee te doen (hij probeert de bal juist te ontwijken)."

Hij probeert de bal te ontwijken, dus staat hij in de baan van het schot en dus hinderlijk buitenspel. Punt

24 februari 2014 om 16:59

@4fredondo

Je staat helemaal geen hinderlijk buitenspel wanneer je in de baan van het schot staat. Punt.

24 februari 2014 om 09:40

Ik denk dat je dan de beelden nog even moet kijken.
Slecht gefloten in ieder geval, iedere club wordt jammer genoeg wel eens benadeeld maar het is zo jammer dat het dan meestal in wedstrijden gebeurd waar de belangen behoorlijk groot zijn.
Dit was ten eerste al een duidelijke penalty + rode kaart en een ten tweede een goal die afgekeurd had moeten worden.

24 februari 2014 om 09:49

De verschillen in de Eredivisie zijn zo klein dat elke wedstrijd er eentje is met grote belangen. Dus zo gek is het niet dat dit "weer" een wedstrijd met grote belangen was die beïnvloedt werd door de scheidsrechter.

24 februari 2014 om 12:33

Dit gebeurt vast niet meer in wedstrijden met grote belangen dan in andere wedstrijden. Alleen is er in hele belangrijke wedstrijden meer om te doen.

24 februari 2014 om 09:42

Peter112, lul aub niet mee, je ziet dat mulder langs castaignos moet kijken en hem een zet geeft van opzouten je loopt in de weg en in mijn zicht en doordat hij al die zet aan hem moet geven staat hij volkomen op zijn verkeerde been want die bal was geeneens strak of hard in de hoek.

Doodziek wordt je hiervan ik ben iemand die altijd zoiets heeft van soms tegen soms mee maar in 2 wedstrijden zo benadeeld worden echt schandalig, pak je er 6 ipv 2 punten en win je van ajax ligt alles open, nu is zelfs champions league moeilijk, en mensen laatst was uit onderzoek.gebleken dat feyenoord nog de meeste arbitrage fouten.tegen zich had maar alle haters van diverse clubs lullen lekker mee echt te triest, maar goed je zag al aan twente bij ons thuis hadden ze ook alles mee en dan pas maken ze wat klaar, dranatisch elftal ook voor de champions league vallen x op x door de mand tegen de NL top.

24 februari 2014 om 10:02

Het gaat helemaal niet eens om dat buitenspeldoelpunt maar het totaalplaatje. Vanaf minuut 1 zijn echt alle maar dan ook alle twijfelgevalletjes aan Twente gegeven. Ik kon er niet eens meer boos om worden want dit was gewoon lachwekkend. Dan komt er nog bij:
- 2 penalties onthouden
- gele kaart voor een elleboog (als het dan een elleboog is is het rood)
- Doelpunt had 100% afgekeurd moeten worden.
Al die situaties zat de scheids bovenop en hij heeft gewoon bewust in het tegendeel van Feyenoord gefloten, geen twijfel aan mogelijk. Dit was de grote Guzboyuk show en die man moet geschorst worden, schandalig.

24 februari 2014 om 10:23

Ach ja,... misschien heeft Feyenoord dit jaar pech. Kan best. Vorig jaar was het Ajax dat de meeste punten verloor door fouten van de arbitrage. Ik word een beetje moe van alle energie die in dat geklaag over scheidsrechters wordt gestoken.

Zo lang alle clubs nog akkoord gaan met de regel dat de wedstrijd wordt beoordeeld door één scheids en drie hulpjes zullen ze zich moeten neerleggen bij de zekerheid dat ze fouten gaan maken. Pas wanneer de clubs een vuist maken en zich daadwerkelijk inzetten voor de mogelijkheid videobeelden te gebruiken hebben ze echt een poot om op te staan.

Alle energie dat Feyenoord op dit moment steekt in geklaag en gezeur leidt af van de noodzaak het eigen spel te analyseren en verbeteren. Want laten we eerlijk zijn, als Feyenoord normaal had verdedigd voor en tijdens die laatste situatie dan was dit hele gedoe niet nodig geweest.

24 februari 2014 om 10:42

Antonius je hebt gelijk hoor, we hadden ook beter moeten verdedigen, maar iedereen heeft gewoon gezien wat voor grote cruciale fouten de arbitrage heeft gemaakt, dat zijn gewoon de feiten.

Mathijssen maakt een fout, Immers maakte een fout, dat klopt, maar als de scheids normaal fluit dan speelden we 10-11 een penalty en dan liep de wedstrijd totaal anders etc...
Dat we t allemaal over de beslissingen van de arbitrage hebben zegt al genoeg over het optreden van de arbitrage!!!

24 februari 2014 om 12:06

Ik zag een foto in Tubantia (een pro twente krant, maar dat doet er even niet toe), waarop je ziet om wie Mulder heen kijkt.
Dat is niet Castaignos, maar Mathijssen. In dat geval, staat hij niet hinderlijk buitenspel.

Op de eerste video van Studio voetbal is ook heel duidelijk te zien dat Castaignos niet in de het zichtveld van Mulder staat op het moment van schieten.

Ik neig ook naar geen buitenspel op basis van beelden.

24 februari 2014 om 13:51

En dat doelpunt van Pelle waarbij Immers hinderlijk buitenspel stond vergeet je gemakshalve te melden.....hij heeft alleen een fout gemaakt door geen penalty te geven voor de overtreding door Marsman. Daar kwam Twente goed weg.

24 februari 2014 om 09:58

Marsman had anders wel van het veld gestuurd moeten worden in de 3e minuut. De scheidsrechter heeft, misschien niet opzettelijk, de regels niet nageleefd dus er is zeker reden tot klagen.

24 februari 2014 om 10:34

Daar maakte immers de eerste overtreding. Vrije trap twente dus.

24 februari 2014 om 11:49

Het wordt steeds gekker op deze site het was een overtreding van Immers?! Wauw dus je lichaam gebruiken en voor de bal gaan en deze bereiken is dus een fkut van Immers en niet van die keeper die om zijn been hangt haha lachwekkend zelfs de scheids en bij studio sport zeiden ze een penalty en een rode kaart dat zelfs mensen durven te beweren dat het niet zo is hier ben je toch lachwekkend bezog.

24 februari 2014 om 13:16

Er zijn scheidsrechters die ervoor fluiten denk ik ja... Immers gooit z'n been voor Marsman, en z'n arm over z'n schouder om hem te hinderen...

Neemt niet weg dat de overtreding van Marsman duidelijker was, en dat er niemand had gezeurd als er voor een strafschop gefloten was...

Een rode kaart zou wat mij betreft wel erg zwaar zijn geweest....

24 februari 2014 om 10:02

Ik heb de beelden nu een keer of 10 terug gekeken en ik vraag me oprecht af of het wel buitenspel was... Bakkal en Castaignos staan op het moment van spelen nagenoeg op een lijn waardoor het voor een grensrechter heel lastig is om te beoordelen. Als ajacied had ik graag gezien dat feyenoord had gewonnen van FC Twente maar de manier waarop nu de schuld bij de scheidsrechter word gelegd vind ik te triest voor woorden. En dat de scheidsrechter een penalty niet zit... sometimes you win sometimes you loose.
Feyenoord had de wedstrijd gewoon uit moeten voetballen en niet proberen de laatste 20 minuten de wedstrijd dood te maken.

24 februari 2014 om 10:08

Ja en jij had de wedstrijd helemaal moeten kijken want dat heb je overduidelijk niet gedaan. En als je dacht dat castagnos niet buitenspel stond koop dan een gigantisch goeie bril.

24 februari 2014 om 10:24

Helemaal mee eens Ger4ajax. Castaignos stond op één lijn. Jan Mulder probeerde dat gisteravond tevergeefs nog duidelijk te maken bij Studio Voetbal. En daarvoor werd Castaignos eerst nog aan zijn arm naar achter getrokken door Mathijssen, die daardoor voor hem kwam te staan. Als je vervolgens naar de beelden vanaf de overkant kijkt, zie je dat Castaignois links van Mulder staat en het schot vanaf rechts op Mulder afkomt. Dan zie je ook dat Mathijssen het zicht van Mulder belemmert. Mulder kijkt nl aan de rechterkant om Mathijssen heen. Dus geen buitenspel en al helemaal niet hinderlijk.

24 februari 2014 om 11:52

Mulder die alles geweldig van ajax vindt neem jij serieus als het om feyenoord gaat, het is moeilijk te zien maar het was buitenspel jammer joh zelfs castaignos zei het, maar goed hele competitie is al beslist door dit gestuntel, gefeliciteerd ajax en knvb!

24 februari 2014 om 11:53

Jan Mulder gaf idd terecht aan dat ze op 1 lijn stonden.
Wat ik me aanvraag is waar waren de beelden van de 0-1 van feyenoord met een Immers die dus wel hinderlijk buitenspel stond. Censuur ? Want NOS heeft de beelden, VI kan ze bv niet uitzenden. Waar zitten we dan met zijn allen naar te kijken. Pure willekeur van een westerse redactie.

24 februari 2014 om 12:11

De hele competitie is beslist door dit gestuntel?

Feyenoord had moeten winnen gisteren hoor, dat was stuk beter geweest dan een gelijkspel. Dus als het allemaal voor Ajax was, dan begrijpen ze het niet bij de Knvb.

Verder wordt ik er wel een beetje lichtelijk schijtziek van dat ajax altijd geopperd wordt als er ergens iets fout gaat. Twente is werkelijk de enige ploeg die hier voordeel bij heeft, dus laat ajax hier gewoon buiten.

24 februari 2014 om 12:53

@ J.staatsen; Je hebt gelijk..! Het was me niet opgevallen maar het is idd zo...! Bij de 0-1 van Feyenoord staat Immers in de baan van het schot en duikt weg. Daarmee hindert hij het zicht van Marsman ook... Haha... einde discussie dus.

24 februari 2014 om 13:22

Ger4ajax, heb je brilletje wel op gezet? Of ben je gewoon niet objectief?
Iedereen ziet toch dat deze goal nooit goedgekeurd had mogen worden.

24 februari 2014 om 13:24

Einde discussie idd.
Maar vind je het niet apart dat we die beelden niet te zien kregen en dat daar geen vragen over gesteld worden aan de arbiter ?

24 februari 2014 om 15:55

Had ik gisteren al meteen over na de samenvatting, maar Feyenoorders kijken zo wie zo niet goed, want als je gewoon goed kijkt maakt Immers ook de eerste overtreding door Marsman vast te houden. Dus gewoon terecht dat het geen penalty is. Had wel zo kunnen zijn. Mensen moeten eens bedenken hoe moeilijk het is voor een scheids.

24 februari 2014 om 12:12

Wat?

sorry.. begrijp weinig van je stuk.

Als je een lange bal speelt, een speler staat buitenspel en raakt de bal niet, dan hoort er niet gefloten te worden.

24 februari 2014 om 10:37

Pelle had zalf rood moeten hebben voor een elleboog op Bjelland na 20minuten. Wat jij nj aanhaalt is een onderarm in de nek van pelle. Gewoon geel. De kaart die Mathijssen niet kreeg voor dezelfde overtreding op Castaignos in de tweede helft.

24 februari 2014 om 10:45

Agh agh wat een trieste reacties van mensen die nog het lef hebben om te zeggen dat dit geen buitenspel was.. zoek een andere sport uit om naar te kijken dan elke gemiddelde huisvrouw snapt nog dat dit buitenspel is.
Het maakt het allemaal nog zuurder omdat dat kleine beetje kans op plaats 1 nu definitief door in 2 wedstrijden 2 discutabele fouten door ons neus word geboord.
Laat staan nog die gehele klote terugreis vanaf enschede gister.

24 februari 2014 om 15:44

@ Chris1908: Heb je de herhaling van de 0-1 ook even nagekeken? Iedereen kan dan zien dat Immers 100% buitenspel staat, en tevens Marsman het zicht belemmerd?

24 februari 2014 om 12:15

Nee peter de regels worden niet nageleefd! zoals ze bij studiovoetbal duidelijk hebben laten zien dat mulder Costaignos een duwtje moet geven omdat hij in zijn zicht staat en buitenspel.
Nu is dat buitenspel niet het probleem volgens de nieuwe regels, maar wel de hindering van costaignos. Dat hebben ze duidelijk laten zien in het regelement.

Dit en de niet gegeven strafschop incl de rode kaart is toch wel duidelijk je werk niet goed doen!
Duidelijk toch?

24 februari 2014 om 12:33

Het had gewoon geen goal mogen zijn

24 februari 2014 om 13:17

Wat lul je nou slap Peter 112. Castaignos stond buitenspel en in de baan van het schot en hinderde keeper.
Dit heb jij toch ook gezien op tv?
Die Gözübüyük had voor de camera moeten zeggen dat hij ook hier fout zat, wat een slappe scheidsrechter zeg.

24 februari 2014 om 14:32

Hij moest Castaignos eerst weg duwen en dat Gaf Luc ook nog eens toe....

Feyenoord is wel benadeeld door de scheids laat dat duidelijk zijn, maar om er nou zoveel ophef over te maken is me ook weer wat te overdreven..

24 februari 2014 om 09:34

Klopt feyenoord is benadeeld. Waar ik alleen niemand over hoor is dat feyenoord het laatste half uur alleen maar bezig was met achteruit lopen en vervelend tijd rekken. Dan roep je het ook wel een beetje over jezelf af dat de gelijkmaker nog valt. Daar had twente de kansen ook voor. Het is heel goed als je zoveel energie stopt in de eerste helft en je duels wint maar een wedstrijd duurt 90 minuten blessuretijd. 20 minuten voor tijd waren er al spelers bij feyenoord met kramp.

24 februari 2014 om 09:48

Inderdaad. Snap het ook niet allemaal. Feyenoord is door vorige week al geen kampioenskandidaat meer. Pelle toont nu weer eens aan dat ook hij de aanvoerdersband niet aankan. Dus tsja, wat is het probleem? Er heerst teveel druk op dit Feyenoord. Met name door de spelers zelf aangebracht. Die willen kampioen worden, maar kunnen niet eens de bal 4x rondtikken als ze 2-0 voorstaan.

24 februari 2014 om 12:18

Ja echt ongeloofelijk wat er in het elftal sluipt! Er is gewoon niemand in het elftal die er voor kan zorgen dat ze blijven voetballen. Dit gebeurt altijd in elke wedstrijd als ze voorstaan. En zo geven ze alles weer weg.

Schandalig! Koeman mag zichzelf dit aanrekenen.

24 februari 2014 om 10:04

De ophef is enorm. Twente heeft in diverse wedstrijden ook reden tot klagen gehad, maar is sportiever en neemt het verlies. Ik herinner me een 100 penalty die we niet kregen in onze openingswedstrijd, een discutabele bal over de lijn tegen Vitesse uit, meerdere onterechte vlagsignalen bij ADO uit, etc. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Het zou Koeman en co sieren als ze niet puur naar externe partijen wezen..

24 februari 2014 om 14:36

Dat doet Koeman ook nooit wij zijn ook vaak Benadeelt (twente Thuis!!!!) en weetje wat koeman na Afloop zei ?? : ik vond het alleen apart dat Liesveld 4 minuten door liet spelen...... het zou Twente sieren als ze ff naar de scheids lopen en zeggen nummer 30 stond hinderlijk buitenspel maar dat doen ze niet...

Even buiten de discussie om over het wel of niet strafbaar buitenspel, uiteindelijk zag Mulder er toch ook niet goed uit? Begrijp me niet verkeerd, hij kan best last hebben van Castaignos, maar dan nog had hij voor die bal kunnen gaan. Zo hard was het schot niet, maar hij stak al zo snel zijn hand op vanwege buitenspel, dat hij volgens mij helemaal niet anticipeerde op het schot. Ik wil niets af doen van het feit dat ze in Rotterdam zichzelf bestolen voelen, maar dit is nu al het zoveelste artikel die over de scheidsrechter gaat, terwijl Feyenoord die 2-0 gewoon over de streep had moeten trekken. Dan had je de discussie alsnog kunnen voeren, maar had je wel 3 punten in de zak.

24 februari 2014 om 09:32

Hij zette net een stap om langs Castaignos te kijken, zijn gewicht stond dus vooral op zijn rechterbeen. Dan is het onmogelijk om direct naar links te duiken voor hem

24 februari 2014 om 12:14

Mulder zette een stap om langs Mathijssen te kijken, niet langs Castaignos. Eerste filmpje van Studio voetbal laat dat heel duidelijk zien.

24 februari 2014 om 12:20

Nee kijk nog maar is goed, hij geeft Castaignos duidelijk een zetje naar links zodat hij op zijn rechterbeen staat, en zo dus op het verkeerde been door Castaignos.

Het is een duidelijk regel in het reglement wat ze gister nog lieten zien bij studio voetbal.

24 februari 2014 om 09:35

2 tellen voor het schot moest Mulder Castaignos wegduwen, omdat die in de baan van het schot stond. Dat alleen lijkt mij al hinderlijk, maar hierdoor kwam Mulder ook nog eens op zijn verkeerde been en kon hij niet meer op tijd naar de andere kant duiken. En voor de duidelijkheid; het boeit me niet welke partij gelijk moet krijgen, ik heb geen voorkeur in deze, maar Feyenoord is benadeeld. Dat legde Waterreus perfect uit bij Studio Voetbal en dat was gewoon duidelijk.

24 februari 2014 om 10:24

Ik ben zelf jaren keeper geweest en 1 ding leer je als eerste, de focus op de bal. Ik begrijp dat het spelletje op het hoogste niveau sneller gaat, dat er meer druk op staat en er meer om je heen gebeurd, maar uiteindelijk draait het om die focus. Als je focus dan bij een tegenstander ligt, dan ben je mede schuldig aan die goal. Je kan hem ook wegduwen met alle intenties om die bal te pakken, maar dat heb ik niet gezien. Wel dat ervan overtuigd was dat het buitenspel was, dan ligt je focus dus ergens anders.

24 februari 2014 om 10:39

Castaignos stond daar nog omdat hij eerst bij de arm werd vasrgehouden door Mathijssen.

Feyenoord wijst richting de scheidsrechters maar hebben het toch aan zichzelf te danken.

Hoe dan ook; de grensrechter had moeten vlaggen. De reden die Guzubuyuk aan geeft is niet van toepassing van de grensrechter aangezien hij deze lijn niet kan zien.

Penalty en rode kaart was ook heel erg lastig te zien voor de scheidsrechter, zeer jammer dat Feyenoord hiervan de dupe is

Er zijn fouten gemaakt, zeker. Maar de 10 veldspelers maakte er het laatste halfuur ook een potje van.

Wanneer beseffen we eens dat het geen toeval is dat scheidsrechters, grensrechters en spelers zoveel opmerkelijke beslissingen nemen? Het spelletje is vol van corruptie en omkoping, maar wij blijven volhouden dat het onkunde is of incidenten zijn. Hou op, we worden heel bewust in de maling genomen.

24 februari 2014 om 10:49

Zeker weten. En toch gaan we elk weekend naar de wedstrijd en geven een fortuin uit aan ons cluppie. Laten ons als honden behandelen bij uitwedstrijden (40eu per stuk, zonder benzine). En dan staat er zo'n lul de behanger te fluiten, zonde van de tijd en energie.

Ze zijn gisteren wel genaaid, maar goed. Je kunt de schuld ook bij jezelf leggen. Als je een uur lang gewoon domineert moet je de tegenstander überhaupt geen kans meer geven terug te komen in de wedstrijd. De 2-1 was kinderlijk verdedigd, dus daar ga je ten eerste zelf al de fout in.

Wat ik overigens wel opvallend vind is dat Gozubuyuk het na afloop van de wedstrijd had over verscherpte maatregelen, maar hier werd vervolgens niet op ingegaan. Hoe zien die nieuwe regels eruit dan? In mijn optiek blijft dit gewoon hinderlijk buitenspel, maar volgens de nieuwe Knvb regels dus niet?

24 februari 2014 om 09:57

Hinderlijk buitenspel is alleen geldig als de keeper geen zicht heeft op de bal op moment van spelen. Daar gaat het uiteindelijk om. Dat Mulder hem wegduwt is natuurlijk een vorm van hinderen, maar op het moment van spelen heeft Mulder (volgens scheids en grens iig) zicht op de bal. Of dat komt door wegduwen of opzij stappen, maakt dan volgens mij niet meer uit.

Daarna maakt Castagnos geen beweging of iets dergelijks om Mulder te hinderen, hij staat daar immers gewoon.

Volgens die regels zou het dus geen buitenspel zijn.
Ik durf alleen niet te zeggen of hij vrij zicht heeft op de bal op moment van schieten.

Zelf zat ik meer te twijfelen of het wel buitenspel was, want zoveel verschil tussen Janmaat (volgens mij) en Castagnos zat er ook weer niet.

24 februari 2014 om 10:05

Maar Castaignos staat wel in de baan van het schot, dus in dat opzicht lijkt het mij gewoon hinderlijk voor een keeper aangezien je als je duikt alsnog (tijdelijk) het zicht zal verliezen op de bal. Volgens mij was het wel buitenspel. Castaignos staat met één been ruimschoots achter Janmaat en met het andere been op gelijke hoogte.

24 februari 2014 om 10:26

Volgens de scheidsrechter en de grensrechter staat hij dat dus niet.
Als hij daarna dan ook geen beweging maakt om iemand te hinderen, dan is het dus geen buitenspel.

De keeper ziet het schot wel volgens de officials. Daarna doet de keeper zelf helemaal niets meer. Onderneemt ook geen poging om een redding te verrichten. Dus al was Castagnos op zijn hoofd gaan staan, als je niets doet gaat de bal er sowieso in.

Punt voor mij is, als je zelf geen poging onderneemt om de bal te stoppen, dan staat niemand hinderlijk buitenspel. Puur om het feit dat je niet iemand kan hinderen die niets doet.

Het essentiele moment is het moment van schieten, dan de lijn van de bal en mulder. Als die vrij is, dan is er geen hinder.

Ik durf geen uitsluitsel te geven hierover hoor.

24 februari 2014 om 12:03

er staat een foto in Tubantia. Als je op basis van die foto kijkt, dan staat mathijssen in de baan van het schot en voor Mulder. Niet Castaignos.

Op basis van deze foto, is het gewoon een terechte goal.

24 februari 2014 om 16:01

Klopt, het is misschien een beetje dubieus, maar aangezien Mulder ook geen actie onderneemt kan ik het uiteindelijk wel begrijpen. En inderdaad, op de foto is het wel goed te zien. Ik snap het beklag wel een beetje, maar dat de scheids/grens er niks aan doet is ook begrijpelijk. Daarnaast zou Feyenoord zich pas moeten beklagen als ze zelf beter met de kansen waren omgesprongen. Ik heb een groot deel van de wedstrijd Feyenoord goed voetbal zien spelen, maar uiteindelijk dwing je het dan toch niet genoeg af. Maar agh.. Als het Groningen was overkomen had ik waarschijnlijk ook zo gereageerd.

Hoor ze eens janken. Na de 1-0 liep Feyenoord achteruit en was het geen schim meer van het team voor de 1-0. Ja was een pingel maar als je die niet krijgt moet je die frustratie gebruiken om nog meer doelpunten te maken. Ze hadden Twente in de tang zitten. Zelf weg gegeven.

Het is niet de eerste keer dat Feyenoord de wedstrijd uit handen geeft. Zodra ze gescoord hebben dan valt alles in elkaar. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen in de Klassieker. Als ze het niveau van de 2de helft spelen dan krijgt Ajax zijn 2de walkover in een week tijd.

Pelle kan er toch sowieso bij zijn zondag? Als hij deze week een schorsing zou krijgen en hij gaat in beroep an hij volgens mij gewoon voetballen of is dit niet het geval?

Jeetje ik vind ook dat er grove fouten gemaakt zijn dit weekend, maar ik vind de media aandacht nu overdreven worden. Er zijn al teams meer benadeeld dan Feyenoord, maar men blijft maar doorgaan. Ik vind dat de Knvb guzobuzuk dit weekend geen wedstrijd moet geven, maar vind ook dat de Knvb pelle moet schorsen.

24 februari 2014 om 10:34

Pelle heeft een voorbeeldfunctie (zoals alle profs, en zeker als aanvoerder). Zijn frustraties snap ik 100%, maar voor zijn manier van afreageren weiger ik ook maar 0,1% begrip op te brengen. Hiervoor is een schorsing wel op zijn plek.

24 februari 2014 om 10:37

Nee, maar ik zie het bij roda ook en daar gaat Nemeth ook zijn boekje te buiten en wordt terecht 5 wedstrijden geschorst. Pelle hoeft geen 5 wedstrijden geschorst te worden, want hij heeft de scheids niet aangevallen. Maar bij Nemeth was het ook emotie van de zoveelste beslissing die tegen Roda was. Bij pelle was het ook emotie, maar ook hij kan zich net als Nemeth gedragen. Ik vind een straf van 1/2 wedstrijden dan ook gepast. Als supporter mag je ook niet het stadion vernielen uit frustratie, als speler dus ook niet.

Scheids heeft het tijdens de wedstrijd niet geconstateerd, dan kan de Knvb Marsman, op basis van de beelden toch alsnog schorsen?

24 februari 2014 om 09:59

Ik zou Marsman lekker laten staan, zo zeker was die niet.
Daarnaast is het wel waargenomen, maar verkeerd. Dan kan je niet zoveel meer doen als Knvb.
Pas als de hele actie niet gezien is, dan kan het.

24 februari 2014 om 10:35

Exact, de scheidsrechter heeft de situatie beoordeeld als "geen overtreding" en dan kan en mag de aanklager niets.

Klopt Feyenoord is benadeeld maar waarom mocht die Martina überhaupt zo vrij inschieten? Het was een drama en daar hoor je Koeman niet over, Twente verdiende dat punt en Koeman moet daar ook over spreken, ipv ALLEEN ik herhaal ALLEEN over de scheids

Ja. Jammer... maar iedereen maakt fouten.... Zelf heeeft Feijenoord natuurlijk geen fouten gemaakt de hele wedstrijd....

Als Feijenoord zelf iets minder fouten had gemaakt, hadden ze gewonnen..... daar hoor je niemand over... lekker afschuiven op een scheidsrechter die doorgaans goed fluit.

Strafschop heeft ie verkeerd beoordeeld, omdat hij vanuit een andere hoek kijkt. Kon hij nooit gezien hebben...
Het doelpunt is volgens de regels goed gehandeld.. En tuurlijk staat hij voor de Feijenoorders hinderlijk in de weg... zou ik ook zeggen.

Puntverlies hebben ze aan zichzelf te danken. Beide doelpunten hadden niet hoeven vallen, en ook niet mogen vallen zo laat in een wedstrijd met zoveel belang.

Het is Koeman onwaardig om zo te reageren, en dan te zeggen dat het een schande was zoals hij floot, natuurlijk was het een pingel volkomen mee eens , maar hoevaak is dat Ajax niet overkomen dat ze geen penalty mee krijgen die gaan nooit uit hun dak, en die Pelle als aanvoerder moet het voorbeeld geven , kijk dat had Koeman gesierd als hij dat zegt voor de camera, maar weer naar de scheids wijzen, kijk die Pelle hoeft niet geschorst te worden wat mij betreft, maar een geld boete is ook waanzin daar lachen die gasten om. kijk op die pingel na heeft hij goed gefloten het was geen buitenspel, ze moeten dat buitenspel maar eens afschaffen, dan is dat al weer een discussie minder.

Ik vind het moment vlak voor de goal minstens zo belangrijk waar mathijsen met 2 handen aan castaignos hangt had net zo goed een penalty kunnen zijn.

Feyenoord moet eens ophouden met altijd naar andere te wijzen tuurlijk heeft de scheids fouten gemaakt zoals elke scheids in elke wedstrijd en elke speelronde dat doet, maar je staat met 0-2 voor dat je dan nog gelijk speelt in niet de schuld van de scheids maar gewoonweg falen van feyenoord.

Ik heb vrij weinig met de Nederlandse competitie & kijk zelden maar de wedstrijden die ik wel heb gezien waarin Gözübüyük de leiding had lopen altijd uit op discussies, kan geen toeval meer zijn. Gözübüyük moet haast wel denken dat het een 1 man show is met hem in de spotlights..

Feyenoord ongelukkig & genaaid bij de penalty’s, Twente zeer gelukkig met Gözübüyük, Pelle dom maar verdiend geen schorsing! Als dat belachelijke FOX die beelden niet had laten zien, en 100x herhaald (gelijk na de wedstrijd met die 2 Twente annalisten) dan was er nu nooit zoveel ophef om geweest, alle Ajacieden roepen nu om een schorsing uit ‘eigen belang’ – altijd roepen ze daar wij zijn ajax wij zijn de beste, nou bewijs dat dan maar tegen een Feyenoord op zijn sterkst, dus met Pelle….

24 februari 2014 om 10:37

Nee, doodzwijgen is een goede oplossing..... Daarmee geef je anderen een vrijbrief hetzelfde te doen.

24 februari 2014 om 11:20

Doodzwijgen hoeft niet maar ze hadden bij FOX ook met de gelijkmaker in buitenspel staan & het slechte optreden van Gözübüyük kunnen beginnen maar nee hoor, gelijk 100x Pelle laten zien en hoe erg dit allemaal is....

24 februari 2014 om 11:55

Pelle viel het meeste op en is helaas een extreem verhaal.... Ik ben het alleen wel met je eens dat de media zaken graag wat overbelichten als dat goed is voor de kijkcijfers.

24 februari 2014 om 13:01

Jij doet nu net alsof Fox de rest onbesproken heeft gelaten. Dat is natuurlijk onzin. Ze hebben alles uitgebreid besproken, en ook dat buitensporige gedrag van Pelle. En ook meer dan terecht.

24 februari 2014 om 13:52

" dat de media graag wat zaken overbelichten als dat goed is voor de kijkcijfers" is Niet synoniem aan de rest onbesproken laten. En " Pelle viel het meeste op en is helaas een extreem verhaal" kan heel goed synoniem zijn voor " dat buitensporige gedrag".

Ik denk wel dat castaignos hinderlijk voor mulder stond, maar leek (in elk geval op tv) of hij op 1 lijn stond met de laatste feyenoord verdediger. verder hoop ik als ajaxsupporter dat pelle niet geschorst wordt, winnen daar is mooier als ze op volle sterkte kunnen spelen!

Je moet ook niet vergeten dat Feyenoord met 2-0 voor stond....een wedstrijd duurt gewoon totdat de scheids affluit. Tuurlijk snap ik de discussie over wel of geen buitenspel. Feyenoord had de wedstijd in handen maar hebben het zelf weggeven. Toen Feyenoord voor stond was er ook niemand meer die zich druk maakte of Marsman rood had moeten krijgen. En daarbij wordt een scheidsrechter over het algemeen afgerekend op 1 of 2 'fouten' in een wedstrijd....we zullen de spelers eens afrekenen op hun 'fouten' in een wedstrijd....kortom het blijft voetbal

Dat die Gözübüyük een dweil van een scheids is, is al langer bekend en hoeft niet eens een probleem te zijn, zo lang hij maar zijn dwalingen eerlijk over beide teams verdeelt. Gisteren lukte het Gözübüyük echter om ál zijn blunders in het nadeel van Feyenoord te laten uitpakken en dan wordt het wel een probleem dat deze man wedstrijden in de eredivisie fluit.

Wat ik mij afvraag is waarom dat beruchte lijntje niet in het veld getekend wordt. Dan kun je zo zien of Castaignos in buitenspelpositie stond. Ik heb de schaduwen van de spelers bekeken en die van de laatste verdediger van Feyenoord staat op het moment van schieten (dat is als ze het beeld stilzetten en dan is er eigenlijk al geschoten en loopt de verdediger naar voren) op dezelfde lijn als Castaignos. Dan is het dus helemaal geen buitenspel. Maar wat ik niet snap is dat dit lijntje altijd getekend wordt en nu niet. De camera staat namelijk schuin op het veld waardoor vanuit de camerapositie Castaignos achter de laatste verdediger lijkt te staan. Maar dat beeld is vertekend. Ook in Studio Voetbal wordt daar dan overheen geluld. En dan nog? Sinds wanneer mag je niet meer voor een keeper gaan staan. En dat Mulder hem dan wegduwt (dat mag ook niet!) en daardoor op het verkeerde been komt te staan is het probleem van Mulder, niet die van Castaignos!

En dan nog die penaltysituatie??? Immers mag dus eerst met zijn knie/bovenbeen de keeper torpederen. Dat is dan een duel om de bal terwijl overal op het veld wordt gefloten als je er fel ingaat en dan met een teen een tegenstander raakt. De actie waarbij Immers de bal probeert af te pakken is al een overtreding. Dan doet dat laatste er niet meer toe.

En dat Feyenoord heer en meester was is ook overdreven. Ja misschien was dat wel zo, maar dan wel een hele luie, die na de 0-1 in de leunstoel ging hangen en de eerste kans pas weer kreeg toen de 0-2 viel. Dat waren ook de enige twee kansen (het waren nog niet eens kansen, Pelle creeeert het zelf door fantastisch weg te draaien en knap in te schieten en Boetius schiet goed binnen, alhoewel in beide gevallen de keeper de bal ook nog had moeten hebben). Na de 0-2 was Twente rijp voor de slacht maar door het continu achteruitlopen van Feyenoord (en teveel energie in het begin van de wedstrijd te stoppen) loopt Feyenoord tegen de 2-2 aan. Wel heb ik voor Twente 7 mogelijkheden met vier grote kansen (1e helft Promes, 2e helft Castaignos: goal, Borven: voorlangs en Martina: goal) met 2 goals en voor Feyenoord 3 mogelijkheden en 2 goals gezien.in dat licht bezien heeft Twente in de laatste 30 minuten meer afgedwongen dan Feyenoord in de eerste 65 minuten. En een wedstrijd duurt in dit geval 95 minuten.

Ajax dus nu op de sloffen kampioen. Dat waren ze trouwens bij een overwinning van Feyenoord ook wel geworden. Het is een illusie om te denken dat als je 7 punten achter staat je nog een kans hebt tegen Ajax. Na een thuisoverwinning sta je nog 4 punten achter. Dat betekent twee overwinningen meer dan Ajax in 8 wedstrijden. Keep on dreaming zou ik zeggen. Dus nu mag Ajax van mij alles winnen want Twente wordt toch geen kampioen , maar Ajax kan Twente in dit geval mooi een handje helpen voor plek 2.

Ze hebben het gelijk spel aan hun zelf te wijten door 2 induviduele fouten, Matthijsen die ligt te slapen bij de 1e en bij de 2e nonchalante van Immers. Het is zo makkelijk steeds de schuld aan de scheids te geven!!! Feyenoord laat te veel pt liggen tegen kleinere clubs en dat is een voorwaarde om kampioen te worden zo lang dit blijft gebeuren zal je het steeds niet redden!! Trouwens doen ze het al 3 jaar goed met een redelijk elftal, Koeman heeft er alles uit gehaald, dit is hun plafond. Wie had dit ooit verwacht na alle financiele ellende van de laatste jaren!!!!

Er zat amper een seconde tussen het moment dat Mulder Castaingos weg duwde en de bal vd voet vetrok. En dan heb je die idioot van een Gözübüyük die met droge ogen beweerd dat Mulder alle tijd had. Dan ben je naar mijn mening alleen bezig met proberen goed te praten wat je overduidelijk fout hebt gedaan....
Volgende wedstrijd alle spelers een zweetbandje geven met respect er op, als hij weer een verkeerde beslissing maakt dat bandje onder zijn neus duwen!

immers stond buitenspel bij goal van pelle, ook weer gelijk.

Misschien moet Mulder ook maar eens in de spiegel kijken en beseffen dat hij bij die eerste goal van Castaignos al zwaar de fout in gaat. Natuurlijk is Feyenoord hier benadeeld, maar Twente heeft ook 3 open kansen gemist, dus een gelijkspel is hier gewoon terecht. Met een goede keeper wint Feyenoord hier gewoon.

Ach, wel of niet terecht is mosterd na de maaltijd. Het is zuur voor Feyenoord mocht dit geen geldig doelpunt zijn maar als het meezit hoor je ook niemand....
Soms krijg je onterecht wat mee, soms onterecht wat tegen maar je hoort de mensen alleen maar bij de laatste. Leg je er bij neer, dit is nou eenmaal onderdeel van voetbal.

Dat wegduwen van mulder was helemaal niet noodzakelijk... Castaignos stapt daardoor amper 1 stap opzij.. Mulder is gewoon met andere dingen bezig.. Hij had zich beter op de bal kunnen concentreren..
Castaignos stond niet hinderlijk buitenspel, maar door die maffe mulder lijkt het opeens alsof hij er wel aan mee doet.
Dit discutabele moment is een split second en bovendien niet overduidelijk.. De fout is niet enorm groot. De gevolgen voor feyenoord wel.

De overtreding van marsman in de eerste helft...
Als je de positie van de scheidsrechter ziet, zie je dat hij het niet kan zien. Pas na beelden van de achterlijk blijkt het een overtreding te zijn.. Wie moet je dat dan kwalijk nemen? Ik snap dat de scheidsrechter fout zit hoor, laten we wel wezen, maar we moeten wel inzien dat ook dit mensen zijn..

Ik ben wel voor videohulp voor de arbitrage..

De 1 0 van pelle stond immers ook hinderlijk buitenspel want hij stond precies voor Marsman

Waarom hoor je dan niemand over het 1e feyenoord doelpunt? Daar loopt Immers bij schot van Pelle op een identieke wijze voor marsman langs in buitenspel positie? Immers maakt zelfs een ontwijkende beweging!

Hij heeft gelijk als hij zegt dat de scheidsrechter partijdig floot. De handsbal en de Immers situatie leverden geen strafschop op, terwijl in andere wedstrijden er wel lustig voor wordt gefloten.

Met deze regels ligt de weg open voor marchanderen, en dat is precies wat er gebeurde.

De tweede goal van Twente was echter een blunder van hem en sowieso een geldig doelpunt. Hij stond te klooien en in plaats van te duiken naar de bal gaat hij wijzen naar de schoenen van Castagnos die schuin naast hem staat. Dom, dom, dom.

En weer een wedstrijd genaaid door de Knvb. Laat de rest maar weer roepen dat Feyenoord er altijd voordeel van heeft van de arbitrage maar dit is wedstrijd 5 dit seizoen dat we mede door de Knvb punten verliezen. Als je vorige week een penalty geeft tegen de hands van Nelom hadden we die en deze wedstrijd 3 penalty's moeten hebben en in beide wedstrijden rood voor de tegenstander maar nee Feyenoord moet maar slikken en blij zijn dat zogenaamd andere ploegen er meer hinder van hebben. Bullshit!!
Vorige week 2 punten verloren omdat we geen penalty kregen , onterechte penalty tegen gehad. Geen rood voor de tegenstander. Deze week. Onterechte goal goedgekeurd tegen Feyenoord., wederom geen penalty voor voor Feyenoord vanwege hands in de 16. Geen penalty en rode kaart voor Marsman nadat hij vasthield bij een scorings ontnam. En dan dat Hopeloze commentaar bij Fox, praat alsof het allemaal eerlijk is verlopen en Twente terecht had gewonnen.
Ben benieuwd hoe het volgende week zal lopen.

Ik had het idee dat Mulder de bal had kunnen stoppen, dmv een paar pasjes opzij en 4 theekransjes later. Dat hij er van uit gaat dat een scheids gaat fluiten, is al niet zo snugger, al begrijp ik hun rotgevoel wel. Maar zoals ik zei, je moet je concentreren op het voetbal, niet of er wel of geen fluitje zal klinken in wiens voordeel dan ook.

Ik vond het arbitrale optreden ook niet van hoog niveau. Maar als zulke dingen niet meezitten, dan moet je op z'n minst alles doen om die bal tegen te houden. En dat heb ik echt totaal niet gezien op dat moment.

Het was duidelijk een strafschop, het was duidelijk buitenspel. Maar ja, hij fluit niet, dan houdt het op. Kunnen we nog dagenlang over ouwehoeren maar het blijft toch echt 2-2. Feyenoord moet gewoon lekker blijven voetballen ipv achteruit lopen, niet de eerste keer dat dit gebeurt dit seizoen. Een pure mentale kwestie, want ze kunnen echt wel voetballen. Nu nog de overtuiging krijgen dat we niks onder doen voor andere clubs, dan komt alles fout.

24 februari 2014 om 12:29

Achteraf blijkt dat het helemaal niet zo duidelijk is dat Luc buitenspel stond of netjes op 1 lijn. Daarnaast blijkt ook nog dat zowel bij de 0-1 (immers) als bij de 0-2 (schaken) het wel buitenspel was.
De 2-2 was ook wel verdiend, want feyenoord creëerde niet veel en kwam er gewoon niet meer uit na de 1-2. Als de 2-2 eerder was gevallen, dan had feyenoord denk ik zelf nog verloren

Wat ik niet snap is waarom de grensrechter niet vlagt; Luc Castaignos stond duidelijk in buitenspelpositie en dat dient de grensrechter te constateren. Het is vervolgens aan Gözübüyük om te oordelen of het al dan niet hinderlijk is.

Verder vind ik dat er wel heel erg overdreven wordt vanuit Feyenoord over de rol van scheidsrechters. Termen als ‘genaaid’ zijn zwaar overdreven want die impliceren dat Gözübüyük expres verkeerde beslissingen heeft genomen en dat is niet zo. Hij gaf nota bene zelf aan dat hij inderdaad een verkeerde beslissing heeft genomen bij de penaltysituatie rondom Immers. Mensen vergeten snel dat een scheidsrechter vanuit één hoek naar een situatie kijkt en dat hij ook maar een paar seconden heeft om te beslissen. Vanuit de positie waar Gözübüyük stond was het hoogstwaarschijnlijk niet waar te nemen dat het been van Immers omklemt werd. Dit soort zaken hoort nu eenmaal bij het voetbal en de ene keer heb je geluk bij dit soort beslissingen en de andere keer heb je pech. Zelfs de meest doorgewinterde Feyenoord-supporter zal bijvoorbeeld ook niet kunnen ontkennen dat Feyenoord dit seizoen een aantal keer geluk heeft gehad bij beslissingen van scheidsrechters. Over een heel seizoen genomen zal het waarschijnlijk om het even zijn en gaat het 99 van de 100 keer echt geen doorslaggevende invloed hebben op de eindstand. Spelers, trainers en supporters kunnen beter naar het spel van hun eigen team kijken en bedenken hoe het in dit geval kan gebeuren dat je een 2-0 voorsprong uit handen geeft; dat ligt toch echt niet (alleen) aan de scheidsrechter lijkt me.

Misschien dat de Knvb eens wat moet gaan doen aan die zeurende trainers aan de zijlijn want er lopen er een aantal tussen die elke beslissing in hun nadeel aangrijpen om even te gaan lopen mopperen bij de vierde official.

En zoals Nijhuis dit weekend gezegd zou hebben ‘zorg er eerst eens voor dat je zelf geen fouten maakt voordat je naar de fouten van anderen gaat wijzen’.

24 februari 2014 om 12:25

De grensrechter vlagt niet, omdat Luc op 1 lijn stond of iig er twijfel is en bij twijfel mag je niet vlaggen. De tv beelden zijn vertekend doordat de camera niet op 1 lijn staat, de grens staat echter wel op 1 lijn. Als je kijkt naar de afstand tussen de spelers en de achterlijn kun je het ook zien.

24 februari 2014 om 12:35

Als dat zo is dan snap ik niet waarom Gözübüyük een heel verhaal op tv houdt over al dan niet hinderlijk buitenspel? Ik heb de herhaling verder niet bekeken maar het leek mij duidelijk dat hij wel in buitenspelpositie stond?

24 februari 2014 om 13:21

Ik denk door de suggestieve vraagstelling, dat hij er vanuit ging dat het bewezen buitenspel was.
Ik vraag maar af waarom dezelfde journalist hem niet vraagt waarom de 0-1 wordt goedgekeurd in een vergelijkbare situatie waarbij Immers buitenspel staat.

24 februari 2014 om 13:10

Castaignos staat geen hinderlijk buitenspel, de bal wordt gespeeld nadat Mulder Castaignos aan de kant heeft gedrukt, door die zelfde duw zet Mulder zich zelf uit positie en op het verkeerde been. Daarbij had hij zicht op de bal en stond hij geparkeerd. Terecht doelpunt.

24 februari 2014 om 14:41

Dat is niet waar ik het over heb; waar ik mij over verbaas is dat de grensrechter niet vlagt voor buitenspel. De scheidsrechter moet vervolgens bepalen of dat al dan niet hinderlijk is want dat kan de grensrechter nooit beoordelen

24 februari 2014 om 15:53

De grensrechter moet dat alleen beoordelen. Hij mag pas vlaggen als hij het hinderlijk buitenspel vind in zo'n situatie. Zo zijn de regels.

Hij mag niet vlaggen als tip, zodat de scheidsrechter kan beoordelen of het hinderlijk is. Als de grensrechter vlagt, neemt de scheidsrechter (nagenoeg) altijd het signaal over en fluit voor de overtreding. Zij zijn ook een ream, en vallen elkaar normaal gesproken niet af.

Het tijdrekken in de laatste fase is afgestraft de keeper speelde daar een rol in net als koeman.de woede van pelle was niet gericht op de leiding maar op het falen van de omwenteling van voetbal naar anti voetbal.

24 februari 2014 om 13:23

phoenix, ik denk toch echt dat hij boos was op de beslissingen van de scheidsrechter. Die waren in deze wedstrijd wel erg tegen feyenoord, met in het achterhoofd wat er vorige week bij nax feyenoord gebeurde.

zoals gewonnlijk janken de feyenoord supporters als er niet in hun voordeel gefloten wordt omdat ze dat gewend zijn in de kuip waar allses met hun mee wordt gefloten nu een keer anders he

Goh hij reageerde niet, wat had Mulder verwacht? Sowieso moeten ze niet zo huilen als je zelf de wedstrijd zo weg geeft.

Het wordt tijd dat we met video beelden direct gaat werken...dat zou een hele hoop kunnen schelen.

Scheidsen zijn net mensen...die maken ook fouten. En ja zij worden er voor betaald...maar dat maakt hen niet feilloos.

Het probleem ligt er gewoon aan dat men niet aan extra maatregels wilt...dat zou namelijk voetbal een stuk eerlijker maken.

Ajax is ook vorig of het seizoen daarvoor 12 punten benadeeld in 1 jaar tijd...
De scheids kon de overtreding op Immers van zijn afstand niet goed beoordelen...vooral hoek en dergelijke...

Mensen moet dan niet gelijk reageren op vervelende manieren...en natuurlijk ieder mens zal dit doen wanneer het zijn club treft.

Daarom wat men al lang nodig heeft eindelijk doorvoeren.

24 februari 2014 om 16:56

Het grappige is dat er vandaag een graphic staat in het NRC m.b.t. videoarbitrage, wanneer de Knvb hiervan gebruik zou maken zou Feyenoord 4,31 punten minder hebben gehad dan nu het geval is en dan zou gisteren de eerste goal van Pelle zijn afgekeurd wegens hinderlijk buitenspel.

T is triest gesteld met het voetbal, en het begint ook wel erg ouderwets te worden zo, alle hulpmiddelen gebruiken die voor handen zijn, gewoon omdat er miljoenen zo niet miljarden in het voetbal omgaan, en dus de belangen te groot zijn om t maar zo te laten.

Wel apart dat iedereen het over de gelijkmaker heeft dat het buitenspelsituatie was
Niemand heeft het over de 1e goal van fijenoord. Daar stond immers buitenspel en in de lijn van de bal.

Als de 2e goal vam twente buitenspel was. Dan is de 1e goal vam fijenoord ook buitenspel

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren