Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De huidige selectie van Ajax is de sterkste die ik heb meegemaakt’

Laatste update:

Nu Daley Blind van linksachter is opgeschoven naar het middenveld is Christian Poulsen zijn basisplaats bij Ajax kwijt. Donderdag was de Deen tegen FC Groningen (2-1) echter van grote waarde door zeven minuten voor tijd de assist te geven op collega-invaller Kolbeinn Sigthórsson. Poulsen gaat knokken voor zijn basisplek en hij spreekt van ‘een grote, sterke selectie’.

/

“Niet alleen de zes jongens die vanavond op de bank zitten, maar ook de spelers die de selectie net niet halen. We hebben 20 tot 22 spelers die allemaal goed genoeg zijn voor het eerste. Ik zit hier pas twee jaar, maar ik denk dat de huidige selectie de sterkste is die ik heb meegemaakt”, zegt de routinier in gesprek met Goal. De brede selectie is ook nodig: Ajax doet op drie fronten (competitie, beker, Europa League) mee om de prijzen.

Poulsen is dus geen basisspeler meer, maar hij voelt zich nog wel onderdeel van het team. “Ook al zit ik veel op de bank”, klinkt het. “Als de coach me nodig heeft, sta ik er. De komende weken spelen we veel wedstrijden, dus ik denk dat ik wat vaker nodig ben. Ik zorg in elk geval dat ik mijn kans grijp, zodra ik die krijg.”

De 33-jarige Poulsen is in het bezit van een aflopende verbintenis en de club heeft hem nog geen nieuwe aanbieding gedaan. “Maar daar ben ik niet mee bezig. Ik wil me eerst concentreren op de komende maanden bij Ajax. Ik heb het uitstekend naar mijn zin, maar ik word natuurlijk wel wat ouder. Ik moet ook overwegen wat mijn gezin wil. Maar tot zover hebben ook zij het goed in Amsterdam. Dat kan een reden zijn om te blijven, maar dat zien we tegen die tijd wel.”

Christian Poulsen moet een nieuw contract krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wel die hij heeft meegamaakt ja... zegt helaas wel iets over het nederlands niveau

want het niveau van ajax zeker hoger geweest. (uiteraard ook van vele andere clubs! )

7 februari 2014 om 11:59

Je hebt gelijk dat het niveau een stuk lager is dan zo'n tien jaar geleden. Maar daar staat tegenover dat de financiele gezondheid van veel Nederlandse clubs nu top is. De gehele traditionele top heeft het afgelopen decennium wel ergens financiele problemen gehad. Mijn hoop is dat Ajax, Psv en Feyenoord vanuit die sterke financiele basis weer doorgroeien. En dat Twente en Vitesse aan blijven haken voor een brede top.

7 februari 2014 om 12:48

Dat is denk ik ijdele hoop. Aantrekkingskracht van de eredivisie neemt alleen maar af, wat minder inkomsten tot gevolg heeft. Alleen door Champions League te spelen houd je de inkomsten hoog. Aangezien Nederland maar één cl plek heeft gaan al die inkomsten dus naar één club, in dit geval van Ajax, waardoor het daarmee ook steeds moeilijker concurreren is. Andere clubs lijken nu al bijna aan het plafond te zitten. Twente probeert het daardoor bijvoorbeeld maar met andere constructies. Vitesse kan door Chelsea nog groeien en voor de rest zie ik alleen voor Feyenoord (vanwege het achterland) nog flinke groeimogelijkheden hebben qua budget.

7 februari 2014 om 12:04

Echt mee eens barryballs! Ik volg ajax al vanaf 1987 en vind de selectie die FdB de afgelopen jaren tot zn beschikking heeft echt middelmatig. Ik zou geen speler kunnen noemen voor wie ik mn hand in het vuur zou durven steken dat ie de ultieme top haalt, en dat was eerder wel altijd zo. Verder heeft ie eigenlijk gewoon een spitsenprobleem want in de eredivisie verdient ajax gewoon een nr 9 dier minimaal 25 inschiet. De jongens die er een beetje uitsteken gaan al snel naar een subtopper.
Des te knapper dat hij met dit materiaal zo vaak kampioen wordt.

7 februari 2014 om 12:12

ja, ik ben zelf dan voor psv... en daar heb je het zelfde alleen atm nog erger helaas

ik bedoel maar in 2005 haalde psv gewoon halve finale champions league! no way, dat ik dat een nederlandse club nu nog zie halen... helaas

" Ik zou geen speler kunnen noemen voor wie ik mn hand in het vuur zou durven steken dat ie de ultieme top haalt, en dat was eerder wel altijd zo."

je hebt helemaal gelijk, op dit moment is het meer talent... wat 2 kanten op kan gaan niets mis mee natuurlijk.

maar wat ewoud ook zegt, vanuit een sterke financiele basis doorgroeien is ook belangrijk! we zullen het komende jaren wel gaan merken

7 februari 2014 om 13:36

Klopt helemaal! Maar zolang de Financial FairPlay nog aan alle kanten rommelt. Kun je vrij weinig met een stabiel vermogen. En zullen we altijd een opleidings competitie blijven. Dit is echter wel goed voor de EKs en WKs. Kijk naar bijvoorbeeld Engeland waar de Engelse jeugd amper kansen krijgt! Die krijgen een hopeloze selectie over een paar jaar. België plukt daar in tegenstelling nu al de vruchten van.

7 februari 2014 om 15:54

Sterkste ajax?
Daarom win je de meeste wedstrijden met de hakken over de sloot,waar puntverlies in die potjes logisch was geweest.
Gisteren tegen groningen.... uit tegen cambuur-roda oa.
Met iets minder geluk ,had ajax nu een puntje of 8minder gehad.

Volgens mij is er maar één club in Nederland. Bericht nummer 10 of zo vandaag,

O.T Selectie is goed genoeg voor de Nederlandse competitie. Dat ze het nu ook maar een keer in Europa laten zien met dat geouwehoer van ze.

7 februari 2014 om 12:10

Haha Voetbalzone meepraten over Ajax en wat ander voetbalnieuws.

Hieraan kunnen we echt zien dat we aan het afhaken zijn, althans internationaal gezien. Ik kijk in Nedeland alleen nog maar naar mijn eigen cluppie, dit voor het gevoel en spanning die met zo'n wedstrijd gepaart gaat, qua niveau is het helaas niet best meer.

7 februari 2014 om 12:18

Ajax, Twente en Vitesse halen geregeld een goed niveau hoor en clubs als Zwolle doen het ook leuk. Ik ben er bijna van overtuigd dat het niveau niet minder is geworden. Wel minder topspelers ja, maar als team presteren veel teams net zo goed of zelfs beter.

7 februari 2014 om 12:14

Ajax laat het al een paar jaar zien in Europa. Manchester United, Manchester City, AC Milan en Barcelona is niet niks. Of vindt jij van wel?

7 februari 2014 om 12:31

Allemaal leuk en aardig, zo'n overwiningkje. Maar wat heeft het Ajax structureel opgeleverd. Al deze overwinningen hebben er niet voor gezorgd dat Ajax de poule-fase overleefde, of een ronde verder ging in de EL. Het enige wat Ajax kreeg door deze overwinningen is een paar dagen aanzien.

7 februari 2014 om 12:40

klopt. jammer dat Ajax de champions leaguemiljoenen niet gebruikt om de selectie te versterken zodat ze het jaar erop sterker zijn en de poulefase eens door kunnen komen.

7 februari 2014 om 12:47

Haha jongens toch. Die overwinning hebben Ajax, en het Nederlandse voetbal, weer meer op de kaart gezet en miljoenen opgeleverd. Dat geld wordt niet, zoals bij veel andere clubs wel, direct uitgegeven aan spelers. Daarbij zijn er nauwelijks spelers die echt aanwinsten zijn voor Ajax, dus dan zou Ajax volgens jou geld uit moeten geven aan spelers die geen versterking zijn.

7 februari 2014 om 13:00

@ Elpistolero7. Ah gossie, gaan we nu op de man spelen. En wat mijn club betreft, niet zoveel. Ze hebben in een ver verleden ooit eens in de UEFA-cup finale gestaan en deze smadelijk verloren van Bmg. Maar als we kijken naar de punten voor UEFA-coefficient hebben ze het de afgelopen jaren niet slechter gedaan dan Ajax.

7 februari 2014 om 13:06

Ben ermee eens dat je niet zomaar geld moet uitgeven aan jan en alleman, maar om nu te zeggen dat er nauwelijks spelers zijn die iets toevoegen aan dit Ajax gaat wel wat ver. Het is uiteraard een geweldige prestatie om te winnen van barca, maar je hebt er (helaas) niet veel aan gehad, want met zo'n topselectie, zoals jij zegt, moet je toch minimaal de halve finale halen van de Cl

7 februari 2014 om 13:15

ookgoed@, Ajax doet ook nog eens op alle fronten nog mee (staat ook nog eens in de tekst)! daarom brengen ze Ajax ook meer in het nieuws en we zijn 3x op rij landskampioen geworden.

Grote achterban ook nog eens, dus beetje erbij nadenken vriend

7 februari 2014 om 13:18

Het was niet mijn bedoeling de indruk te wekken dat ik denk dat Ajax een topselectie heeft, want inderdaad kan er nog veel verbetert worden. Ik probeerde te zeggen dat spelers die haalbaar zijn vaak geen echte versterking zijn. De afgelopen jaren waren dat bijvoorbeeld alleen Moisander, Van Ginkel en Narsingh in mijn ogen.. Voor de rest waren spelers vaak onhaalbaar vanwege het loonplafond en het beleid wat betreft transfersommen of kozen die spelers zelf voor een andere club. Dus is het moeilijk om de selectie echt te versterken voor Ajax...

Verder leverde die gewonnen wedstrijden miljoenen op. Dat gaf ik net ook al aan.

7 februari 2014 om 13:32

Dat begrijp ik heus wel Er zijn alleen nog een paar andere clubs in NL waar ook wel iets over vermeld kan worden. Wordt zo'n Ajaxsite op deze manier en dat is toch niet echt de bedoeling lijkt me. (niks tegen Ajax).

7 februari 2014 om 14:38

Sorry maar ben ik niet met je eens. De amsterdammers hebben het aanzien soms wel maar ook heel vaak niet van het nederlandse voetbal doen stijgen. Het doelsaldo tegen real madrid bijvoorbeeld zorgt er nog voor dat die spanjolen op de grond krullen van het lachen. Daarbij zijn ze in amsterdam verreweg de grootste koopclub van nederland. Terecht, want ze hebben tenslotte poen zat. Van de eigen talenten die een basisplaats hebben in het eerste kan je er weinig vinden. Het is toch een hoop scandinavisch wat je op het veld hoort praten. Het contract van die ouwe Poulsen niet verlengen lijkt me dan ook een prima optie voor de club. Het is sowieso een dramatisch niveau dat Poulsen op de mat legt.

7 februari 2014 om 12:38

ookgoed; Ajax veruit de grootste club van Nederland. Logisch dat er het meeste over geschreven wordt want dat wordt het meeste gelezen.

On; geen enkele nederlandse club heeft momenteel de mogelijkheid internationaal mee te komen. Ajax heeft een goede brede selectie maar voorin komen ze gewoon hopeloos tekort. Ze hebben geen enkele buitenspeler die een actie kan maken (met goede afloop zo af en toe) en geen spits die het nivo aankan. Dat weten ze al 2 jaar maar ze blijven maar wachten op jeugd die maar niet komt. Dat terwijl het geld gewoon op de bank staat geparkeerd.

7 februari 2014 om 13:19

Waan van de dag. 2 weken geleden stonden er 10 berichten over Ruiz en PSV op de site, nu staat het vol met Ajax. Vorige week ging het over Feyenoord.

Ajax heeft altijd al een goede selectie gehad. Zou het zo mooi vinden als er ooit 1 wedstrijd komt met iedereen van Ajax ( nu nog actief ) in een Elftal. Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, V/D Vaart, Ibrahimovic, Suarez.. Enzo kan ik nog wel even doorgaan. Wat heeft Ajax Europa toch goede voetballers geleverd.

7 februari 2014 om 11:55

Dat zou inderdaad goed zijn voor de Eredivisie, maar ik vind dat Feyenoord ook geweldige spelers heeft geleverd met Dirk Kuyt, Robin van Persie, Salomon Kalou, Ron Vlaar zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar mooi om te zien dat oude Eredivisie spelers het goed doen in Europa.

7 februari 2014 om 12:23

Je kan nog wel even doorgaan? Ik ben benieuwd. De Guzman kan erbij en dan? Drenthe? Ik wil niet lullig doen, maar je doet nu heel interessant alsof de lijst nog lang doorgaat, maar ik kom niet verder dan die namen. Feyenoord kan daar komende zomer verandering in brengen.

7 februari 2014 om 12:39

Ligt eraan hoe lang je terug gaat ... vd vaart en Sneijder is ook al weer jaren geleden. En wat versta je onder top speler ?? Heitinga ?? Dan kan S-070 bij Feyenoord Tomasson opnoemen. En Stekelenburg ?? Dan kan hij Dudek zeggen.

Dus al met al is het punt wat je probeert te maken heel vaag. Zowel Ajax als Feyenoord hebben vele top spelers gemaakt.

7 februari 2014 om 12:42

Volgens mij hadden we het over nog actieve spelers...

7 februari 2014 om 13:21

koosie25@, Zlatan, Suarez, Sneijder, Van der Vaart, Van der Wiel, Huntelaar, Heitinga, Stekelenburg, Pienaar, N. de Jong, Emanuelson, Hoesen, Maduro, Bouy, Anita, Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen, Cvitanich, Sulejmani en zo zijn er nog heus een paar.. pas geleden Seedorf gestopt.

7 februari 2014 om 13:34

Vertonghen, Babel, Boerrigter, Maxwell, Filipe..

7 februari 2014 om 15:49

De helft wat jij heb gezegd zit op de bank en heeft niks bewezen. Ze zijn misschien niveautje Ajax maar niet Premier League niveau. En je doet alsof Ajax al die spelers heeft opgeleid en dat klopt natuurlijk niet, ze zijn bij Ajax niet groot geworden alleen Sneijder Van der Vaart en Huntelaar de rest in het buitenland.

Ik noem even de spelers die niks hebben bewezen: Boerrigter, Hoesen, Maduro, Bouy, Anita, Emanuelson, Alderweireld, Cvitanich, Sulejmani, Babel. De rest heeft het redelijk gedaan. En 3 steken er wel bovenuit Van der Wiel, Suarez en Zlatan.

7 februari 2014 om 12:07

Haha, inderdaad! Ik heb op OSM. Zo'n team met ex-ajacieden. Maar alleen de gedachte al, wow.

7 februari 2014 om 12:10

pfff wat een overdreven reactie weer. Suarez was al een goede voetballer bij Groningen en Ibra kn Zweden ook. Daar heeft Ajax niets mee te maken. Voor de rest zijn de Ajax spelers gewoon geflopt in het buitenland

7 februari 2014 om 12:14

Suarez was bij Groningen bij lange na niet zo goed zoals hij was in zijn laatste paar jaren bij Ajax. Ibrahimovic speelde zelfs 1e jaar bij Ajax slecht. Natuurlijk moet het vooral van een speler zelf komen maar Ajax kreeg ze wel op de rit.

Welke spelers zijn geflopt dan volgens jou?

7 februari 2014 om 12:18

Sneijder, vd Vaart, Heitinga, Stekelenburg, Nigel de Jong etc. noem jij geflopte spelers? Ga lekker ergens anders provoceren slapjanus

7 februari 2014 om 12:26

Wat een heerlijk elftal zou dit zijn.....

Stekelenburg
Heitinga
Vermaelen
Vertonghen
Chivu
N. de Jong
Sneijder
Eriksen
Suarez
Ibrahimovic
v/d Vaart
7 februari 2014 om 13:04

Klopt, alleen Heitinga en Chivu wisselen met Alderweireld en Maxwell

7 februari 2014 om 14:03

Chivu zeker niet wisselen, wat heeft die goede jaren bij Ajax gehad!

7 februari 2014 om 15:57

Heitinga wisselen met Trabelsi aub. Wat een heerlijke speler was dat. Anders natuurlijk nog van der Wiel. Beiden zijn als back veel beter dan Heitinga. Chivu was een geweldige speler en hoort centraal. Maxwell was de beste back van de afgelopen 10 jaar.

Cillissen, van der Wiel, Vermaelen, Eriksen, Pienaar, de Jong en Babel op de bank.

Stekelenburg
van der Wiel
Chivu
Vertonghen
Maxwell
Sneijder
De Jong
van der Vaar
Suarez
Huntelaar
Zlatan
7 februari 2014 om 16:52

Met je eens.
Maar Babel?!?!

7 februari 2014 om 16:15

Joh, ik ben het zo heel erg met je eens. Prima.

Ben ik de enige die een beetje moe wordt van al dat positieve ajaxgeleuter. De wedstrijden zijn niet om aan te zien, ze winnen met mazzel en de supporters en media lullen alles recht wat krom is. Land weer eens op aarde. Ik hoop hierom dat Twente kampioen wordt!

7 februari 2014 om 11:53

Dan lees je het toch lekker niet. Wij kunnen er ook niks aan doen dat het zo slecht gaat met jou clubje. Ik denk dat veel mensen dit graag lezen. Ik in ieder geval wel.

7 februari 2014 om 11:55

Misschien moet je eens hulp gaan zoeken om de Ajax topics niet neurotisch aan te klikken. Je kan er niet omheen, je moet het lezen... Er staat voldoende ander nieuws op de site en, anderzijds, Ajax is nu eenmaal wat men wil lezen. Vraag en aanbod...

7 februari 2014 om 16:18

Net zoals criminaliteit en Porno. Ooh ... causaal verband?!

7 februari 2014 om 11:55

Vast niet, anti’s en haters hebben dat continu. Hun leven zou er het beste uitzien als Ajax van de aardbodem verdwijnt en tot die tijd zullen altijd de moeite blijven nemen om te zeuren of te klagen over alles omtrent ajax.

Anti's blijven zelfs artikelen aanklikken die over Ajax gaan om hun frustraties te uiten. Waardoor het plaatsen alleen maar aantrekkelijker wordt.

Ik ben er wel blij met de positieve berichten en vind dat het ook positief uit ziet, het strookt met mijn gevoel en dat is altijd wel mooi.

Als jij hoopt dat Twente het wordt vind ik het alleen maar mooier als wij het toch worden. Hoe meer haat en afgunst hoe zoeter de smaak van een titel

7 februari 2014 om 12:12

stanafca....zucht

ja man we haten alles wat met ajax te maken heeft.....kan er gewoon niet van slapen.

Het is echt te triest voor woorden dat zodra iemand een kritische noot richting ajax doet ze gelijk anti's en haters zijn!!!!

het zijn gewoon teveel berichten in 1x, er zijn genoeg andere dingen die vermeld kunnen worden, ik wil wel wat anders lezen maar buitenlands voetbal vind ik niet zo interesant en andere nederlandse clubs lijken niet echt meer aan bod te komen vandaag.

10 februari 2014 om 11:13

@justbecause

Ik lees het graag, hoe meer, hoe beter. Kortom als jij mij dat gewoon laat doen en jij klikt er niet op, dan he b je nergens last van en kan ik alles mooi blijven volgen. Er zijn nogal veel anti’s en haters, die mensen zijn helaas daardoor verblind en zijn niet meer in staat een objectieve mening te vormen. Ik hoor weinig kritische noten die echt inhoudt hebben, meeste is geschreeuw zonder onderbouwing.

Gebeurd dat wel ben ik de eerste die daar inhoudelijk op kan reageren en vaak de kritiek bevestig. Ajax is gewoon interessanter, face it en de anti’s zorgen daar zelf voor.

7 februari 2014 om 11:57

De wedstrijden zijn zeker niet om aan te zien de laatste weken en met geluk is er van Eagles en Groningen gewonnen.
Als tegenargument zie ik ploegen die tegen Ajax spelen vaak 'opbloeien'. Als ik zag hoe Utrecht tegen Feyenoord speelde (5-2?) en dat dan vergelijkt met de wedstrijd tegen Ajax was het moeilijk te geloven dat het dezelfde ploeg was. Ook Groningen vond ik gister erg sterk spelen.

Dat neemt echter niet weg dat Ajax beter moet spelen, ze zijn zeer slordig in de passing en de concentratie laat vaak te wensen over. Ik hoop dat het de komende wedstrijden beter wordt.

7 februari 2014 om 14:22

Geluk vond ik er gisteren niet bijzitten, eerder pech. Als we de helft vd kansen in de eerste helft maken, kan je de tweede helft als formaliteit beschouwen. Wedstrijd tegen GAE trouwens ook.

7 februari 2014 om 12:07

ja inderdaad, gisteren ook het was echt slecht, een Veltman die nog geen pass van 5 meter goed kon geven bv.....na de strafschop ging het pas een beetje lopen en kregen ze wat kansen, tweede helft was Groningen gevaarlijk maar ging wel erg sloordig om met die kansen, ik hoor daar niemand van Ajax over.

De meeste wedstrijden winnen ze met maar 1 doelpunt verschil, creeeren te weinig kansen, ajax komt een aantal wedstrijden goed weg omdat de tegenstander teveel kansen nodig heeft om te scoren. een wedstrijd vroeg beslissen door meer te scoren kunnen ze niet, alleen balbezit telt of dat balbezit nu rond de middenlijn is of niet dat maakt niet uit schijnbaar.

tuurljik sta je boven aan maar wees gewoon kritisch dat mag best hoor

7 februari 2014 om 12:18

Ik ben met je eens dat de tweede helft slecht was maar te weinig gecreëerd, dat klopt niet. Je hebt duidelijk de wedstrijd niet gezien want de eerste helft liet Ajax FC Groningen in hoog tempo alle hoeken van het veld zien en stond de paal en de lat (2x) een doelpunt in de weg.
Wat er daarna gebeurde was gewoon slecht van Ajax kant, absoluut, maar toen hadden ze al met minimaal 3-0 voor moeten staan en heeft uiteindelijk het houtwerk Ajax ook geholpen, ook dat klopt.

7 februari 2014 om 12:48

De eerste helft begonnen ze pas goed te voetballen na de strafschop in de 25ste minuut ofzo. daarna een kopbal van voorbij de penalty stip en een vrijetrap, daarna nog een hele goede kans die van de lijn word gehaald, maar die moest er gewoon ook echt in. om nu te zeggen dat ze van de mat gespeeld zijn is echt zwaar overdreven.

2de helft nog een bal op de lat en paal voor groningen en een hele goede redding van Vermeer, Groningen had vooral de 2de helft kansen genoeg om op voorsprong te komen, Tuurlijk kan je zeggen dat je voor had moeten staan met 2 of 3-0 in de rust, alleen dat gebeurd niet en dat is dus best kwalijk, verder speelde te veel spelers onder de maat.

en dat is wat we bedoelen, als je kritisch kijkt was het echt slecht en kom je goed weg dat Groningen niet veel deed met de kansen die ze kregen buiten de ballen op de lat en de reddingen van Vermeer.

Heb de wedstrijd wel gezien en kijk daar gewoon heel neutraal naar.

7 februari 2014 om 16:52

@justbecause

Hoe selectief lees je dan als je nergens hebt gelezen dat Ajax gisteren bijzonder matig was ? Misschien ben je blijven hangen in de discussie of de zege van Ajax al dan niet terecht was. Terwijl die nutteloze discussie (want over 90 minuten had Ajax de beste kansen en het beste van het spel) werd gevoerd is door genoeg Ajacieden benadrukt dat het spel (zeker de 2de helft) vreselijk was.

Dat Ajax te weinig creëert ben ik wel met je eens, maar het grootste probleem is dat de gecreëerde kansen er niet in gaan. Ook gisteren was het hoeveelheid gecreëerde kansen voldoende om deze wedstrijd met een veilige marge te winnen.

Dat de tegenstander niet efficiënt is vind ik een wisselende factor. Utrecht kreeg tegen Ajax slechts 2 kansen, terwijl GAE bijzonder weinig creëerde. Groningen heeft gisteren wel 4 goede kansen na rust gekregen (voor rust was de 1ste kans gelijk raak) maar die gingen er niet in. Ook PSV heeft een boel goede kansen gekregen in de Arena maar niet benut. Dit is een wisselende factor, ik zelf vind hem eerlijk gezegd meer van toepassing voor de betreffende ploegen waar Ajax tegen speelt dan dat het iets met Ajax zelf te maken heeft.

Wat helaas veel mensen vergeten is dat Ajax rond de jaarwisseling bijna jaarlijks zo matig speelt. Enig verschil met vorige jaren, we winnen tegenwoordig ook onze slechte wedstrijden met belabberd spel. Ik ga ervan uit dat het spel vanzelf wel verbeterd, gezien de verschillen en de vorm van Ajax is het momenteel gewoon 3 punten die mij tevreden stemmen. Tenslotte is kampioen worden de hoogste prioriteit en liggen we keurig op koers.

7 februari 2014 om 17:05

ik lees van veel ajacieden dat ze groningen van de mat speelde, maar Groningen had 2 kansen waarvan er 1 in ging, daarbuiten kwamen ze 2 keer in de 16 en werd de bal echt op een knullige manier verprutst, dat gebeurde ook in de tweede helft plus een paar echt goede kansen en reddingen van Vermeer, dat bedoel ik met tegenstanders die dus niet goed omgaan met hun kansen, dat was ook in de andere wedstrijden het geval.

Gisteren eerste helft had Ajax inderdaar zomaar op 2 of misschien wel 3-0 kunnen staan en dat doen ze dus niet, maar bijvoorbeeld tegen GAE hadden ze in de eerst helft maar 2 echte scoringskansen en toch bijna 70 procent balbezit en dat is wat ik bedoel.

Verder ben ik het helemaal met je eens en ben je 1 van de weinige die het ook gewoon toegeeft, Het voordeel bij Ajax is inderdaad dat ze dit soort wedstrijden wel "gewoon" winnen, maar voor hoelang, Twente hijgt ajax in de nek dus die moeten ze wel scherper voor die goal worden anders gaat de 4de titel misschien niet door.

7 februari 2014 om 12:19

Ik denk niet dat natte niels Twente fan is hoor, maar leg meens uit wat er arrogant is an de gemidelde Twente supporter? Eigenlijk ben ik ook wel nieuwsgierig waarom je er uit niets de term arrogant erbij haalt?

7 februari 2014 om 13:09

Ik vind Twente supporters niet arrogant, maar ja.. Ik vind Ajax supporters ook niet arrogant

Elke club heeft op Voetbalzone een paar fans die als arrogant omschreven kunnen worden. Vitesse, Ajax, Feyenoord, Psv, Twente, Az.. Allemaal hebben zij wel een paar ''arrogante'' fans op Voetbalzone. Wat er arrogant is aan de gemiddelde Twente supporter zou ik echt niet weten. Vaak komen zij met goede inhoudelijke reacties waar ik, als niet Twente volger, wat aan heb. Ook zijn ze bijna altijd bereid meer informatie te geven als daarom gevraagd wordt.

Ik vind het dus beste mensen, die Twente supporters, maar zoals altijd zijn er uitzonderingen

7 februari 2014 om 13:58

Was meer dat iemandiemand zomaar out of the blue de term arrogant hier neertypte, tuurlijk zijn er supporters van welke club dan ook wel eens arrogant. Persoonlijk vin ik dat wel mooi en kan er ove het algemeen wel van genieten. Prima als ze die arrgantie waarmaken en leedvermaak als die arrogantie volkomen misplaatst is.

7 februari 2014 om 12:09

@natte niels, ben het volledig met je eens en dat zeg ik niet alleen als Twente supporter, ook als je bijv. Vitesse had gezegd was ik het met je eens geweest. Hoe minder de wedstrijden zijn van Ajax, hoe beter ze in het nieuws komen..

7 februari 2014 om 12:47

Natteneus heeft wel een beetje gelijk. Ajax speelt al 3 jaar niet best en het wordt niet veel beter toch? Laten we eerlijk zijn met de kampioenschappen hebben ze ook vrij veel mazzel gehad. Ik begrijp niet waarom ze niet 1 of 2 echte versterkingen halen. Dan hou je toch voldoende plaatsen over om je jeugd neer te zetten. Enige die ze gehaald hebben was Moisander en daar hebben ze ook nog lang genoeg over gedaan. Voor hetzelfde geld was die naar PSV gegaan...

7 februari 2014 om 13:58

Joh stel je niet zo aan.. het veldspel is op sommige momenten echt van hoog niveau.. dat de afwerking te kort schiet, daar heb je mss een punt als je dat benoemt. Maar kom op, de eerste helft had Groningen tegen een 4-1 achterstand aan kunnen kijken...

7 februari 2014 om 14:12

Xavikoning; dus als iemand een afwijkende mening van jou heeft stelt ie zich aan. Welnu ik vind dat de voorhoede van Ajax zelfs een van de mindere van de eredivisie is. De buitenspelers passeren nog geen lantaarnpaal en de spits kan nog geen fatsoenlijke bal aannemen. Dat Ajax soms echt wel fatsoenlijk speelt hebben ze puur aan de achterhoede en middenveld te danken, welke echt wel van goed nivo zijn.

7 februari 2014 om 14:16

Met stel je niet zo aan bedoel ik deze zin: 'ben ik de enige die een beetje moe wordt van al dat positieve ajaxgeleuter",

Dat valt namelijk allemaal wel mee joh

Met de rest ben ik het helemaal met je eens.. de voorhoede stelt inderdaad bar weinig voor... maar het veldspel is prima en daar heb ik het over.

Deze man is van onschatbare waarde voor Ajax. Werkt hard en zeurt nooit en gister gaf hij zelfs een mooie assist op Sigthorsson daar kunnen de buitenspelers en rechtsback van Rhijn nog wat van leren.

7 februari 2014 om 13:56

Wat? Van Rhijn nog wat van leren? Waarvan? Wil je zeggen dat van Rhijn niet hard werkt?
Ik vond hem , in tegenstelling tot een hoop andere, gister goed spelen. Paar zeer goede onderscheppingen en aanvallend prima vooral de eerste helft. Als de spitsen wat meer attent waren had ie 2 assists op zijn naam...

7 februari 2014 om 14:17

Misschien staat het er niet helemaal juist maar ik bedoel alleen het geven van goede voorzetten. Ik vond van Rhijn gister ook niet slecht, de eerst helft vond ik hem juist heel goed spelen.

7 februari 2014 om 16:36

Xavi koning en de Artist
Ik dacht dat ik de enige was die Ricardo gisteren zeker niet slecht vond spelen. Gaf een voorzet van de achterlijn waaruit een doelpunt gescoord had moeten worden en een voorzet van de zijlijn waaruit ik dacht Siem een enorme kans miste.
Verdedigend was hij ook solide.
Laat zien dat vele niet echt objectief naar een wedstrijd kijken. Ze worden beinvloed door emoties en springen dan op de 'bash Ricardo van Rhijn Tour ' . Ricardo heeft zeker mindere wedstrijden gespeeld (genoeg zelfs), maar dat wordt door dit soort lui blindelings doorgetrokken naar iedere wedstrijd, ongeacht hoe hij werkelijk speelde. Zelfs door zgn. 'ajax fans'. Een beetje het zelfde wat Daley meemaakte. Of Daley nou goed speelde of slecht, het was allemaal waardeloos.
Hopelijk komt Ricardo hier net zo sterk uit als Daley.

Er zit zeker kwaliteit in het elftal, jammer dat het er de laatste weken niet echt uitkomt. Er worden wel punten gepakt, maar het spel is soms waardeloos. Vooral gister heb ik me mateloos zitten ergeren.
Wat me vooral opvalt is dat Serero een soort 'goal fobie' of iets dergelijks heeft ontwikkeld. Het lijkt wel alsof die jongen niet meer op doel durft te schieten. Technisch een zeer begaafde speler, die vaak de juiste keuzes maakt, alleen in scoringspositie valt hij me de laatste weken erg tegen.

Heerlijk inderdaad. Ik vind mezelf al veel te zuur, maar als je Wim Kieft hoort, ben ik gelukkig niet de enige.

Volgens mij ligt het ook aan het feit dat ik in de jaren 70 2 WK finales heb meegemaakt, in de jaren 80 een EK winst en CL winst van Psv, de dominantie van Gullit, Rijkaard Van Basten en Koeman, de jaren 90 met geweldig positiespel van Van Gaal, en de laatste oprisping van PSV in 2005 met wel poepsaai voetbal.

Daarna is het een enorme glijvlucht naar amateurniveau.

De jongens bij Ajax en de rest van de ED missen gewoon de basisvaardigheden.

7 februari 2014 om 12:14

Bondskorts

Ik vergelijk mijn Iphone 5s ook niet met mijn Motorola v3635 uit de jaren 90.
Want als je echt terug wil naar die periode dan moet je ook realiseren dat de concurrentie, geld, en kracht trainingen absoluut niet te vergelijken zijn met die tijden.

7 februari 2014 om 12:36

Over poepsaai gesproken, de "cl" winst van PSV wordt algemeen beschouwd als het slechtste Europacup 1 toernooi ooit!
Het was niet om aan te zien, als je het vergeten bent kijk nog maar eens op Youtube en kijk vooral naar het 'legendarische' doelpunt van Linskens.
Het elftal van PSV stond toen vol met weggekochte spelers (lerby, Arnesen, Kieft, Ronald Koeman en Vanenburg) en de wedstrijden waren erg saai, veel gelijkspellen.
Trouwens je vergeet de succesvolle Europacup wedstrijden van Feyenoord in 2002. Met 2 heerlijke wedstrijden tussen PSV en Feyenoord!

Voor iemand die de twee finales heeft mee mogen maken, net als ik, heb jij een minder goed geheugen zo lijkt het althans.

Het mooie is (!) dat PSV de finale uiteindelijk won maar vraag niet hoe,..

Mooie woorden, Poulsen heeft recht van spreken gezien zijn geschiedenis. Ik heb het gevoel dat ajax steeds sterker wordt, we hebben inderdaad een brede en sterke selectie. Ik zou volgend jaar Siem de Jong en Vermeer verkopen en Mokotjo, Pasveer en Kostic aantrekken, dan zijn we meteen klaar. Die spelers komen overigens niet direct voor de basis, dat zegt al genoeg. Sigi zal ik tot de zomer de kans geven en eventueel verkopen, dan ook nog een nieuwe spits halen. Daarnaast jeugd doorschuiven en Dijks terughalen.

Poulsen is een nuttige speler voor de breedte, ik vind dat Ajax hem wel een nieuw contract moet aanbieden, een speler als Poulsen kunnen ze volgend jaar weer goed gebruiken

Ja weer een bericht over Ajax, lees het dan niet joh badgasten.. Jullie klikken er zelf op hoor, gaat nog steeds niet automatisch

Je kunt wel zien dat hij pas kort bij Ajax zit. De selectie met Stekelenburg, Suarez, Eriksen, van der Wiel, Alderweireld en Vertonghen was toch echt een heel stuk sterker.

Mee eens, dit is het eerste seizoen waarin het team veel geduld laat zien en hun mindere wedstrijden wint. Dat laat heel veel groei in de selectie zien

Poulsen moet blijven prima speler om erbij te hebben

Gisteren zag ik deze man anders ook een paar keer knullig balverlies lijden. Als deze man dan het slot op de deur moet zijn als verdedigende middenvelder?
Een mooie assist, dat moet gezegd worden, maar toch prefereer ik Blind op zijn positie. Vele malen feller, en veel beter in de opbouw. ik vraag me af of het verstandig is om met mijnheer Poulsen te verlengen.

Ik heb toch het gevoel dat Ajax een hele goede perschef heeft benoemd binnen haar organisatie. Persberichten worden zorgvuldig geplaatst en staan in lijn van een gemeenschappelijk doel. Hulde daarvoor.

Spelers die onafhankelijk van elkaar verklaren niet weg te willen/hoeven bij Ajax, spelers die aangeven dat de selectie goed in elkaar zit en dat ze er graag onderdeel vanuit maken. Zoetjesaan is Ajax aan het werken aan een enorm "wij" gevoel, waarbij geld niet meer de nr. 1 drijfveer moet zijn. Ik vind het altijd mooi als organisaties volgens een plan te werk gaan en niet zomaar wat doen.

Haha! De sterkste selectie die hij heeft meegemaakt is lariekoek natuurlijk. Als je kijkt wie er de afgelopen 2 jaar zijn vertrokken kan dat ook helemaal niet. Uiteraard heeft Ajax wel een extreem brede selectie met ongeveer 25 die een aanvaardbaar Ajax 1 niveau halen, wat inderdaad erg goed van pas komt gezien het programma de komende maanden. Groot compliment voor Frank de Boer overigens dat hij de grote selectie goed weet te managen, je hoort weinig gemor van jongens die op de bank belanden.

Ze moeten hem er gewoon bij houden altijd belangrijk wat ervaring in de ploeg

Ajax ajax ajax ajax ajax ajax.. geen andere ploeg wordt positief in het nieuws gebracht..

Poulsen heeft wel gelijk, maar er zijn er een paar gigantisch uit vorm !

Nou meneer Poulsen dit valt echt heus mee hoor. Deze selectie is gewoon van aardig nivo maar meer ook niet. Op dit ogenblik wordt geen een speler beter onder de Boer, alleen Daley. Voorhoede is gewoon zwak, middenveld aardig, achterhoede net aan. De wedstrijden van Ajax zijn meestal niet om aan te gluren, resultaten zijn dan wel aardig, ze staan bovenaan maar daar is ook alles mee gezegd. Hele zwakke punten momenteel Van Rhijn, Fischer. Klaasen was aardig, zakt weg. De rest doet zijn ding maar meer ook niet. Als meneer Poulsen zegt dat dit de sterkste selectie is dan is ie niet veel gewend.

Zeg stelletje zeikerds, als er teveel Ajax topics zijn waarom klikken jullie dan erop? Ajax is de grootste club van Nederland en de grootste clubs krijgen nou eenmaal meer aandacht dan andere. Ik heb laatst ook genoeg topics gezien over Bruma en Psv, maar daar hoor je dan niemand over

Ben ik niet helemaal met hem eens.

We hebben individueel gezien helemaal niet zo'n geweldige spelers. Geen spelers met de kwaliteiten op het niveau van Vertonghen of Eriksen.

Niettemin hebben we wel veel spelers die aan elkaar gewaagd zijn. Spelers als Vermeer, Denswil, Duarte, Fischer/bojan en Sigthorsson doen weinig tot niets onder voor degene die wel in de basis staan. Ajax heeft wel de luxe om met Siem de Jong te starten en dan nog een speler als Sigthorsson in te kunnen brengen.

Toch denk ik dat onder andere de basis van Ajax op zichzelf wel wat kwaliteit mist. We missen in het middenveld een echte creatieve speler en voorin missen we op de vleugels alternatieven. Snelle vleugelspelers die een goede voorzet kunnen geven hebben we niet in de selectie. Daarbij had ik graag gezien dat we wat sterkere concurrentie voor Van Rhijn hadden gehad, die blijft namelijk staan ondanks meerdere slechte optredens. Ook blijft het jammer dat goede spelers als Sigthorsson en Boilesen wel erg vaak afwezig zijn door blessures.

Kortom, er is veel concurrentie binnen de selectie maar niet op elke positie is het niveau hoog. We weten echter ook allemaal dat de concurrentie dezelfde 'problemen' heeft. Ieder team in de Eredivisie bovenin mist wel wat. De grote kwaliteit van Ajax vind ik vooralsnog het geheel. Iedereen geeft alles en vecht voor elkaar. Er staat een echt team dankzij de grote ster van Ajax; Frank de Boer.

Ik heb het gisterenavond al gezegd, sinds het aantreden van De Boer is Ajax minder geworden kwa kwaliteit. Moisander heeft Vertongen vervangen. Dat is de beste aankoop geweest denk ik, maar die is al aardig wat minder dan zijn voorganger. Voor Eriksen hebben we Duarte, een enorme achteruitgang. Voor Anita hebben we nooit echt een vervanger gehaald, voor Suarez ook niet. Sulejmani was de laatste die nog wel eens wat toe wilde voegen(ook niet altijd) aan de buitenkant bij Ajax, maar daar is ook nooit wat voor terug gekomen. Ajax is achteruit gegaan in kwaliteit en nu deden we het gisteren met een geïmproviseerde spits en twee gelegenheidsbuitenspelers. Geen wonder dat we moeite hebben met scoren. Tel daarbij op dat Serero bij windkracht 4 omver geblazen wordt en dat Klaassen een half seizoen eredivisie-ervaring in totaal heeft. Ajax kan wel weer eens een aankoop in de categorie Tadic, Mertens of Suarez gebruiken. Maar die blijven uit sinds het aantreden van het nieuwe beleid. Aan de ene kant goed, dat levert geen miskopen meer op in de categorie Sulejmani, maar als er echt een speler wat meer toevoegt dan Schone nu op rechtsbuiten(dat is toch meer een middenvelder) dan is dat mooi meegenomen.

Eigenlijk ongelofelijk dat Ajax met zo'n selectie wederom kampioen wordt en inmiddels een hegemonie aan het bouwen is. Het niveau in de Eredvisie is echt schrikbarend slecht aan het worden.

7 februari 2014 om 12:57

@ Abe84

Wat een onzin over dat niveau. Ajax won de laatste drie jaar ook Europese wedstrijden tegen topclubs, zoals uit bij Manchester United, thuis tegen Manchester City, thuis tegen FC Barcelona. Ik wordt doodmoe van dat gezeur over het niveau in de Eredivisie. Ja, het is niet meer zo dat wij als Nederlandse clubs de CL kunnen winnen, maar we zitten met het niveau ook niet zoals in Belgie en Schotland. De individuele klasse is bij Ajax afgenomen, maar het is wel ieder jaar meer een team dan het jaar ervoor. Frank de Boer verdient daarvoor een pluim, want o.a. de prestaties dit jaar in de CL waren gewoon goed. We hebben pech gehad thuis tegen Milan met die strafschop. Kortom, het niveau van de Eredivisie is gezien ons landje en onze financiele middelen gewoon heel acceptabel.

Toevoeging: Het is alleen jammer dat te veel clubs Europees voetbal (el) niet serieus nemen. We hebben allemaal gezien hoe Utrecht en Vitesse eruit gingen door desinteresse. PSV gaf het vorig seizoen zelfs openlijk toe, de EL was niet belangrijk. We hebben in de winterstop echter ook gezien dat Vitesse twee goede Duitse clubs van de mat afspeelde.

7 februari 2014 om 13:31

ok, dat van het individu vs team kan ik me wel in vinden, als team presteert Ajax Europees goed. De rest blijft wel erg achter. En als ik gewoon kijk naar mijn eigen team dan liepen er in 2005 heel andere spelers rond dan nu. Het individuele niveau lag een stuk hoger. Ajax had in die tijd ook nog Ibrahimovic, Maxwell, Trabelsi, Sneijder, Vdv, Mido etc. Vergelijk dat eens met wat er nu staat... Jongens als Schöne worden bejubeld...

7 februari 2014 om 13:48

@ Abe84

Klopt, maar het samenspel is wel beter dan toen. We hadden overigens met de selectie van Ibrahimovic een selectie waarmee we ook in de CL potten konden breken. Kijkende naar de enorme geldsomloop bij de grote clubs sinds de toetreding van sjeiks in het voetbal, doen wij het in Nederland niet zo slecht als velen denken.

7 februari 2014 om 13:53

Nou ik ben het wel met Abe84 eens, jij hebt het over de CL niet winnen, het trieste is er is geen club die de poulfase kan overleven. Je hebt het (vrij denigrerend) over Schotland, maar je vergeet dat half Nederland heel euforisch reageerde toen Ajax van Celtic won, als ik die berichten terughaal lijkt het wel alsof Ajax een wereldprestatie had geleverd. Ajax heeft redelijk tot goede wedstrijden gespeelt op Europees niveau, maar 3 goede en 3 redelijke wedstrijden in 2 jaar is niet genoeg om indruk te maken.
Dat geeft allemaal niets hoor, maar we moeten niet doen alsof er ook maar 1 Europese topclub is die onder de indruk is van Ajax, laat staan de rest van de Nederlandse clubs

7 februari 2014 om 14:45

@ wandering

Deze overdreven reactie kwam dus van mensen zoals jij en Abe84. Negatieve mensen die niet inzien dat het normaal is dat Ajax Celtic verslaat. Ik heb het al gehad over het verschil met Europese topclubs, maar toch halen we tegen die topclubs zo nu en dan goede resultaten. Kortom, stop eens met dat overdreven negatieve gezeik. Ookal is het iets typisch Nederlands.

7 februari 2014 om 16:29

Echt onzin. Het is gewoon enorm slecht. Pijn aan de ogen. Spelers doen maar wat, een panna is belangrijker dan een pass. Depay die van 60 meter blijft schieten op doel, Fischer die met de kin op de borst de bal over de achterlijn naar de parkeerplaats dribbelt. En dat zijn dan de grootste ''talenten''.

Het voetbal slaat nergens meer op. Zoals Kieft laatst terecht aanhaalde, falen de opleiders in het aanleren van basale vaardigheden.

Alleen de commercie wil doe alsof het Nederlandse voetbal nog iets voorstelt. De eredivisie is een lachertje van Noors en Kazachstaans niveau. Accepteer dat eerst eens.

7 februari 2014 om 17:16

@ Bondskoots

Inderdaad Noors en Kazachstaans. Ik ben om.

Poulsen gaat wel degelijk nog van waarde zijn dit seizoen. Zeker nu er weer toppers aankomen en we weer Europa gaan bestormen.

Zijn spel is misschien erg defensief, maar het werkt wel. 100 keer de bal terugspelen op een vrije man. Het werkt beter dan een blinde bal tussendoor of een lange bal (die bij Ajax nooit zullen aankomen :0) Ook is het als stofzuiger een ongelooflijke nuttige speler, beter als Blind.

Blind hebben we nodig in wedstrijden die we 'makkelijk' kunnen winnen. Blind is meer aanvallend ingesteld en heeft een beter oog voor de vrije man op het veld. Ook is hij conditioneel verder dan Poulsen op dit moment.

Rouleren is iets wat kan, daar moeten we dan ook gebruik van maken. Lekker scheid aan Oranje en Blind niet meer op LB laten spelen.

Altijd dat gezeik over het niveau in Nederland, het is volstrekt logisch dat het niveau daalt. Bij praktisch elke Nederlandse club worden elk jaar de beste spelers verkocht, je kan ze niet meer behouden wat in het verleden wel het geval was. Kijk naar Ajax een aantal jaar geleden. Als het spelers als Sneijder, Van der Vaart, De Jong, Heitinga, Vermaelen en Huntelaar had kunnen behouden, had er een team gestaan wat elk jaar minimaal de kwartfinale van de CL had kunnen halen. En dan vergeet ik er vast nog een paar. Het niveau van de competitie wordt bepaald door het geld wat er in omgaat. Daardoor is het voor de eredivisieclubs onmogelijk om elk jaar een hoog niveau te halen en moeten we is kappen met het gezeik erover. Geniet van de spanning en de attractiviteit van de competitie, en ga naar de top van de premier league en de bundesliga kijken als je fantastisch voetbal wil zien.

7 februari 2014 om 16:26

Helaas dalen de prijzen van entreekaartjes etc. niet evenredig met het vertoonde spel.

Wat er nu wekelijks wordt gepresteerd is niet meer dan een paar euro waard. Goedwillende amateurs die nog geen drie passes op dezelfde m2 kunnen afleveren.

Ik heb zelden zo een slechte selectie gezien bij Ajax. Wat een dramatische voorhoede hebben we dit jaar. Ik volg al behoorlijk lang voetbal maar het is echt om te janken. Het aantal goals is ook historisch laag.

Ok dacht al voordat ik het stuk las: Dit moet iemand zijn, die er nog niet lang bijzit;-)

Ik ben van mening dat Poulsen snel weer terug in de basis moet en dat de boer, sowieso moet gaan schuiven op het middenveld. Klaassen en serero uit vorm. geef Duarte en de Jong wedstrijdritme en laat Blind een linie zakken op de plek van de geblesseerde Boilesen.

Moet even stabiliteit en ervaring in de ploeg.

Als Psv twente verslaat kan Ajax hele goede zaken doen, als ze van Pec winnen.

Lekker blijven zitten. Ondanks dat je wat ouder bent vind ik dat je zeker een meerwaarde bent voor Ajax. Een speler met ballen dat kunnen ze wel gebruiken vind ik persoonlijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren