Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Veltman doet het goed bij Ajax, maar één zwaluw maakt nog geen zomer’

Laatste update:

Joël Veltman debuteerde vorig seizoen bij Ajax en dit seizoen volgde de doorbraak in het shirt van de Amsterdammers. De 22-jarige verdediger heeft het vertrek van Toby Alderweireld probleemloos opgevangen en werd in november bij Oranje gehaald door Louis van Gaal: tegen Colombia mocht hij direct zijn interlanddebuut maken. Het is echter de vraag of hij al mee mag naar het WK 2014.

/

Met nog een aantal maanden voor de boeg moet Van Gaal gaan nadenken over de verdedigers die hij mee wil nemen naar Brazilië. De bondscoach heeft ruim de keuze, weet ook Henk ten Cate. “Veltman doet het nu goed bij Ajax, maar ik zou zeggen: één zwaluw maakt nog geen zomer. Het lijkt me dat Van Gaal dan toch terugvalt op het centrale verdedigingsduo van Feyenoord, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi”, voorziet Ten Cate in 90minutes.

Veltman begon het seizoen bij Jong Ajax in de Jupiler League. Half oktober begon hij wedstrijden te spelen in de Eredivisie, na zijn zeven duels van het seizoen ervoor. Thuis tegen Celtic zette de verdediger een indrukwekkend optreden neer, waarna hij zijn plek in het team vast metselde.

Moet Joël Veltman mee naar het WK 2014?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonder twijfel! Veltman laat het nu wekelijks zien in de top van de competitie en beker. Straks ook weer in de EL. Waar doen die andere cv's allemaal ervaring op?

27 januari 2014 om 13:49

Vlaar en Douglas bv spelen natuurlijk op een hoger niveau en hebben Europees ook meer ervaring.

27 januari 2014 om 14:06

Vlaar heeft maar 5 wedstrijden in Europa en dat was voornamelijk in zijn begin carriere toen bij AZ waar hij vaak vanaf de bank kwam. Je had moeten zeggen meer interland ervaring.

27 januari 2014 om 14:11

En sowieso meer ervaring op het hoogste niveau. Wekelijks spelen tegen clubs als United, Arsenal, City en Chelsea is toch wat anders dan Cambuur, Ado en Go Ahead.

27 januari 2014 om 14:20

Maar Vlaar heeft nog nooit mogen aantreden tegen Barca en Milan en wie weet wat nog komt Europees.

Van Douglas kan niemand hier denk ik echt iets van meekrijgen van hoe hij het doet in Rusland, maar Vlaar hoort inderdaad te starten op het WK en dan hoop ik met Veltman naast hem.

Een van Dijk doet het goed in de Schotse competitie, maar men verkijkt een beetje op zijn prestaties in CL. Celtic kreeg echt een ongelofelijk pak slaag en heeft qua doelsaldo alleen Anderlecht onder zich als slecht presterende club.

27 januari 2014 om 14:25

Vlaar speelt helemaal niet wekelijks tegen topploegen. Ja hij speelt in de bpl en komt topploegen tegen, maar afgezien van de topploegen en 2/3 uitzonderingen zijn het allemaal ploegen die verdedigend of op kracht spelen. Laten we nou ook niet overdrijven dat het zo een voordeel is om tegen norwich, sunderland of stoke te spelen. Ik vind dat vlaar zeker mee moet, maar voor de basis weet ik niet. Veltman leest het spel veel beter, voetballend veel sterker en compenseert zijn zwakke punten met ongelooflijk intelligent spel. Daarnaast heeft hij in de CL laten zien dat hij makkelijk met druk om kan gaan.

27 januari 2014 om 14:29

Ja en Barcelona thuis en Milan uit en een uitgerust PSV en Feyenoord en GAE deze week, verder is Veltman een groter talent en speelt ook nog eens vaker op dit moment en de komende tijd en dat op een jongere leeftijd, daarnaast krijgt hij een stuk minder doelpunten tegen tegen de top.
Verder heeft Louis voor mijn gevoel liever wat jongere jongens dan de wat oudere en heeft Louis met Ron ooit een meningsverschilletje gehad.
Douglas is groot en sterk, maar daar houdt het dan ook mee op, voetballend heb ik hem nog nooit dingen zien doen die ik niet zou kunnen. Badr Hari gaan we ook niet op het voetbalveld neerzetten puur omdat hij groot en sterk is.

Uit mijn hoofd spelen zowel Vlaar als Douglas ook nog eens op een andere positie, maar daar kan ik me in vergissen.
Wat mij aangaat mag, wat zeg ik, moet Veltman gewoon mee.

*sorry, Milan uit inderdaad niet gespeeld vanwege rode kaart via Neymar

27 januari 2014 om 14:29

Ja maar wie zegt dat Aston Villa een hoger niveau is dan Ajax. Aston villa staat volgensmij 10e met een negatief doelpuntverschil.
Sportief gezien kun je denk ik dan beter bij ajax spelen met CL etc. mja de meningen verschillen natuurlijk

27 januari 2014 om 14:42

Wat een ontzettend domme reactie over Douglas.

Douglas is jarenlang één van de betere mandekkers geweest in Nederland. Hij stond altijd zijn mannetje in Europa en ook Bony en Pelle konden niks bij Douglas. Daar kunnen Veltman, Vlaar, Indi, Heitinga en noem ze allemaal maar op nog heel veel van leren.

1 op 1 verdedigen is een belangrijke kwaliteit van een centrum verdediger. Doe nou niet alsof hij alleen maar groot en sterk is.

27 januari 2014 om 14:46

veltman heeft idd aangetreden tegen barca en milan, alleen speelde barca zonder messi en bij milan speelde ballotelli, die het de verdedigers van ajax toch knap lastig maakte.
Vlaar komt daarentegen echt wel top spitsen tegen
hierbij wil ik trouwens niet zeggen dat een vlaar dan beter is dan Veltman, alleen klopt jouw constantering niet echt.

27 januari 2014 om 15:03

Ik denk dat Ajax beter is en het ook zeker een zwaarder schema heeft dan Aston Villa hoor.
Ajax moet in februari bijvoorbeeld waarschijnlijk meer wedstrijden spelen dan bijvoorbeeld Bayern Munchen, Barcelona of Manchester City.

27 januari 2014 om 15:08

Wekelijks tegen united arsenal chelsea en city?
Het is geen competitie van 5 teams.

27 januari 2014 om 15:24

Mijn mening gaat uit naar Veltman en van Dijk voor die plek rechts centraal en de Vrij en BMI voor links centraal. BMI brengt als linker vleugel verdediger te weinig, speelt alleen maar in zijn Zone, maar moet wel mee.

Vlaar en Douglas zijn opties, voor als er 1 wegvalt.
Deze 2 geven nauwlijks een balletje achter de verdediging en hebben zelden een cross pass.

Maar verdedigen kunnen ze alle 6.


27 januari 2014 om 15:29

@ scrum

5 is al meer dan Veltman..... Maar Vlaar heeft ook nog vooronders met feyenoord gespeeld, interlands en 2x europees kampioen met jong oranje. En is naast de ED ook de BPL gewend.

Douglas speelt in de top van Rusland mee. In een team wat voor bijna 80 M heeft geïnvesteerd dit jaar staat hij in de basis als transfervrije speler. Is speler vd maand geworden !

Veltman heeft niet tegen milan gespeeld en tegen barca maar 1 helft door zijn domme rode kaart......

27 januari 2014 om 15:34

Veltman heeft niet tegen Milan gespeeld en je doet net alsof Fabrégas een matige speler/spits is.. Hij heeft zich ondanks zijn fysiek gewoon staande gehouden tegen de reuzen van Celtic en dat was een van zijn eerste wedstrijden na lang blessureleed.

27 januari 2014 om 16:10

''zijn domme fout'' ga toch weg man, duikelaar Neymar en een foute pass van Ricardo.
Maar Staatsen jij ben moeilijk te overtuigen als tukker he.... de link tussen een tukker en Douglas is snel gelegd hoor.

27 januari 2014 om 16:19

Op het Wk kom je wel meer duikelaars tegen...daarnaast gewoon terecht rode kaart.

27 januari 2014 om 16:56

Kan Douglas uberhaupt Nederlands praten?

27 januari 2014 om 18:25

@ Jansoen Joenite

Dat vind ik altijd zo krom vergelijken. De minste clubs uit Nederland met de beste clubs uit Engeland. Kun je ook zeggen dat hier betere clubs zijn, hier speel je tegen Ajax, Feyenoord en PSV en in Engeland tegen clubs als Cardiff en Sunderland.

@ J. Staatsen

Ik vind jou nooit echt objectief door altijd maar over Douglas te beginnen. Die komt nooit in Oranje, en dat is maar goed ook gezien zijn afkomst.

27 januari 2014 om 18:42

Duikelaar Neymar? Het was gewoon een terechte rode kaart hoor jongen..

27 januari 2014 om 20:14

@dd28
Douglas wordt dus om zijn afkomst uit oranje gehouden ipv zijn voetbal kwaliteiten,
Logisch dus dat ik over Douglas begint. Onacceptabel !

28 januari 2014 om 08:53

Messi speelt niet in Oranje want het is geen Nederlander, Ronaldo speelt niet in Oranje want het is geen Nederlander. Douglas speelt niet in Oranje want het is gee Nederlander.

Het is geen club waat je zou in stapt. Douglas wist niet hoe snel die weg moest komen zodra die zijn papiertje had. En dat allemaal omdat die bang is voor Thiago Silva, Dante, David Luiz, Marquinhos en ga maar door.

28 januari 2014 om 10:03

Vlaar en Douglas? Dat ga je niet menen joh! Vlaar is sterk, maar absoluut geen begaafd voetballer en ontzettend sloom. Douglas... tja Douglas hoort er gewoon niet bij.

28 januari 2014 om 10:09

Owh ik wist niet dat alle clubs het niveau hebben van United?!? Arsenal, City en Chelsea? Ga toch weg man! Ajax rolt United met gemak op en bezorgt de rest een flinke hoop kopzorgen

28 januari 2014 om 10:17

Ja natuurlijk wordt ie om zijn afkomst uit Oranje gehouden, want is hij geboren Nederlander? Nee! Logisch dat de bondscoach dan kiest voor homegrown voetballers!

27 januari 2014 om 13:50

Ervaring opdoen is geen zekerheid om constant en goed te spelen.
Vooralsnog doet Veltman het geweldig en verdient hij het absoluut om mee te gaan.

Maar het seizoen is nog lang, en ook spelers als Van Dijk (en Douglas) zouden absoluut nog een kans moeten krijgen.

27 januari 2014 om 13:51

Dat mag Henk ten Cate natuurlijk vinden, maar mij lijkt het van niet.

Veltman heeft zich staande gehouden tegen toppers als Neymar en Falcao.
Ook is Veltman de speler die de meeste duels heeft gewonnen van de eredivisie en hij heeft een hoog gemiddelde goede passes.

De vrij heeft allang laten zien niet goed genoeg te zijn voor het internationale niveau.
Leuk voor feyenoord dat zeker, maar meer ook niet. Hij is sowieso te licht.
Ik zou zeggen Vlaar of Van Dijk samen met Veltman centraal. En wie weet wat Heitinga kan brengen in de 2e seizoenshelft? Als hij weer meer speelt moet hij er op zeker bij.

Maar goed laat Veltman zich eerst maar nog meer bewijzen en prijzen winnen met Ajax, het is voorlopig nog geen juni
Hij kan nog 3 extra prijzen binnen hengelen dit seizoen alvorens het wk begint

27 januari 2014 om 13:54

Tegen Falcao af hij een 100% kans weg door fout uitverdedigen en tegen Barca pakte hij onbezonnen rood.......

27 januari 2014 om 13:58

Die rode kaart was pech.
Hij had die gasten in zn zak. Net als dat Pelle geen kans gehad heeft woensdag.
Veltman kan zn mannetje perfect uitschakelen.

Falcao heeft hij ook gewoon keurig afgestopt.
Tuurlijk kan het allemaal nog beter bij dit grote talent, maar hij is nu al goed.
Hij zal echt nog wel verder groeien. Deze jongen kan een hele grote worden

27 januari 2014 om 14:09

Hoezo was het pech?
Van Rijn had natuurlijk een ongelooflijk slecht bal, maar Veltman was gewoon te laat en raakte alleen Neymar.

27 januari 2014 om 14:24

Inderdaad die actie was een foute jeugdinschatting in combinatie met een belabberde pass van v. Rhijn. Hij werd in een voor hem nieuwe situatie gemanoeuvreerd door v. Rhijn en probeerde dat te herstellen op de foute manier, helaas.

27 januari 2014 om 14:24

Ja van Falcao oké, die rode kaart mag je grotendeels op het conto van van Rhijn zetten. Inherent aan jonge gasten, maken nu eenmaal foutjes. Wie zou jij voorstellen dan?

27 januari 2014 om 14:26

Tsja je kan ook zeggen dat als van Rhijn die bal niet zo beroerd had gespeeld dat er niets aan de hand was geweest. Maar goed, had hem beter kunnen laten lopen en op de keeper hopen.

27 januari 2014 om 15:29

De Vrij en Bruno tegen Ronaldo, Balloteli en Gotze....

27 januari 2014 om 15:31

hahaha ja inderdaad zie je het al voor je trots op zuid

27 januari 2014 om 15:32

@dvd
Vlaar en Douglas. Het WK is namelijk geen opleidingskamp.

27 januari 2014 om 15:59

Afca020, daar hebben de Vrij en Martins Indi al tegen gespeeld, en ja, ze bleven overeind.

27 januari 2014 om 16:11

Tegen Falcao? dat was geen eens Falcao... wel even bij de feiten blijven.
Tevens werd Veltman niet gecoached door Vlaar.
Voor de rest, op die fout na speelde hij uitstekend tegen Colombia... gelukkig wist de media dat ook te vertellen.

27 januari 2014 om 16:23

Ook tegen Cambuur kopte hij zomaar een bal in de voeten van een Cambuur speler, in de zestien ook nog is. Op een WK wordt dat genadeloos afgestraft...

Ook op het afgelopen trainingskamp schoof Veltman de bal pardoes in de voetjes van de tegenstander die toen eenvoudig scoorde...

Deze jongen speelt 80 minuten goed maar maakt gewoon één grote fout per wedstrijd, dat kan en mag gewoon niet.

27 januari 2014 om 16:28

Zeker was dat tegen Falcao , dat is namelijk de spits van Columbia.
Prima dat jij je mening laat afhangen van de gekleurde media, maar vind je het heel erg dat ik dat niet doe......
Je kunt geen uitstekende wedstrijd spelen als je zo in de fout gaat. Op het Wk betekend dit namelijk : Exit.

27 januari 2014 om 16:50

Goed om dit te lezen, ik zie hier soms de heldendichten over Veltman, nadat hij twee kapitale flaters heeft gemaakt en dat hij onze beste verdediger is. Een verdediger is pas goed als hij geen fouten maakt en tot op heden heeft Veltman juist veel fouten gemaakt. Dan kan hij nog zo veel 'balletjes strak over de grond naar voren spelen' als je niet strak verdedigt dan is dat weinig waard.

28 januari 2014 om 10:19

Ga toch weg man! Jij hebt er echt geen kaas van gegeten en loopt alleen maar te haten op Veltman, omdat hij van Ajax wegkomt!

27 januari 2014 om 14:03

Ik vind persoonlijk dat Veltman dat helemaal niet laat zien. Deze jongen heeft inderdaad goede wedstrijden gespeeld, maar hij maakt ook nog veel te veel fouten. Om te beginnen heeft hij een erg slecht trainingskamp achter de rug. Zijn eerste optreden in Oranje had zomaar heel naar voor hem kunnen aflopen. De goal van Cambuur tegen Ajax voor de winterstop. Zijn optreden tegen Psv. De keuze om aan de noodrem te trekken tegen Barca. Ik heb zo af en toe het gevoel dat mensen te graag willen dat hij er al kan staan.

27 januari 2014 om 14:16

@tijssvw
en ik heb eigenlijk het tegenovergestelde gevoel. Dat mensen met drogredenen aankomen waarom hij er niet zou staan.

Als hij de lijn doortrekt tot het einde van het seizoen heeft deze jongen gewoon het volste recht om bij de selectie te zitten. Wat hebben een de Vrij, Indi, Vlaar, van Dijk, Heitinga, Matthijsen of wie dan ook laten zien waardoor ze het meer zouden verdienen?

We zijn er in NL gewoon dol op om mensen klein te maken, houden en vooral veel te klagen. Bij veel andere nationale selecties was dit absoluut geen punt geweest en zouden dit soort jongens op handen gedragen worden.

27 januari 2014 om 14:09

De top van de eredivisie is niks in vergelijking met de aanval van bijvoorbeeld italie , hij heeft tegen barcelona natuurlijk ook prima gedaan maar ik vraag me af of hij goed genoeg is om de absolute top af te stoppen.

27 januari 2014 om 16:14

Maar wie is er wel goed genoeg om de 'top' af te stoppen?
Douglas, Vlaar, indi en van Dijk ook niet hoor, zeker in zuid-amerika heb je niet heel veel aan reuzen achterin, want die spelen namelijk veel over de grond.

27 januari 2014 om 16:51

hij ging er tegen Barça al vrij rap met een rode kaart af. Als je dat al als 'prima gedaan' bestempelt dan is Veltman inderdaad een geweldige verdediger.

27 januari 2014 om 16:59

Heb het liever over van dijk die is echt in zijn eentje beter dan het duo van Feijenoord en ook zeker nog beter dan veltman

Veltman kan nog veel leren - hij heeft wel bewezen tegen de druk te kunnen als het echt moet gaan gebeuren - zoals tegen Barçelona.

Maar ook hij maakt nog de onnodige jeugdige fouten die eruit moeten. Mee mogen naar het WK kan een fantastisch leerervaring - echter ben ik van mening dat het misschien wel iets te snel gaat. En dit zeg ik als Ajax liefhebber.

27 januari 2014 om 14:49

Ik ben t helemaal met je eens! Veltman heeft bewezen een hele goeie verdediger te zijn! En hij gaat t ook cker halen om 1 van de beste verdedigers te worden voor t NL elftal! Maar hij is nog jong en doet net een jaar echt mee bij t eerste elftal! Ik vind niet dat hij al meteen bij t NL elftal moet komen, want ben bang dat hij dan uiteindelijk zon vervelende terugval krijgt en er dan weer niks van bakt! Ik zou er eerder voor kiezen hem nog een jaar goed te laten presteren in t eerste elftal van Ajax! Maar als je kijkt naar wat er anders voor Van Gaal overblijft is t ook niet veel.. ik vind de combi de vrij en bmi ook 10x niks, die presteren bij feyenoord ook elke week goed! Er zijn helaas weinig echte top verdedigers in NL..

Ik denk persoonlijk dat Veltman mee moet. Ja hij is jong, ja hij is onervaren, ja hij doet het pas een maand of 3 goed, ja hij maakt domme fouten, maar de mensen in vorm moeten mee. Ik denk dat de Vrij minder toevoegd dan Veltman. Zeker voor het feit dat nederland aanvallend voetbal speelt en Veltman bij uitstek iemand is die vooruit wil voetballen. De vrij heeft dit in mindere mate maar daar is het spel van feyenoord ook niet op gebaseerd. Mensen in vorm moeten mee!

27 januari 2014 om 15:05

Ik vraag mezelf weleens af of Veldman niet zo goed is omdat Moisander positioneel echt ongelooflijk sterk is. Stillen krachten zijn vaak heel erg belangrijk.

27 januari 2014 om 16:39

Dat het lekker is om iemand als Moisander naast je te hebben staan is zeker een voordeel. Maar dit pakt beide kanten goed uit. Moisander speelt ook zo lekker omdat hij Veltman naast zich heeft staan. Ze lezen het spelletje allebei uitstekend en weten daarop goed te anticiperen. Vanwege die reden zie je ze allebei geregeld vuil,werk voor elkaar opruimen.
Net als Veltman is het mooi om Moisander te zien voetballen. Die jongen werd een weinig goede toekomst beticht bij Ajax toen hij er terugkeerde. Maar wat ben ik blij met dit centrale duo. Wel balen voor vdhoorn en Denswil natuurlijk, want die staan ook te popelen. Die zijn op dit ogenblik echter nog minder ver.

Ik vind dit zo'n nonsens he. Als Veltman op dit moment in de eredivisie gewoon beter presteert dan de Vrij dan moet Veltman toch eerder spelen dan de Vrij? Ik snap de logica er niet achter dat iemand eerst 2 jaar op niveau gespeeld moet hebben voordat hij de plaats van iemand mag innemen waarvan hij nu al beter is.

Denk overigens ook dat Ten Cate helemaal fout zit. BMI speelt nauwelijks als centrale verdediger en daar zal v. Gaal ook wel naar kijken, ook al vind ik persoonlijk BMI wel een goede optie, en voor de positie van de Vrij zijn er een heel aantal beter, waaronder Vlaar, Veltman en v. Dijk.

Edit: Ik zeg overigens niet dat Veltman móét spelen. Maar ik vind wel dat Veltman dit seizoen een beter niveau haalt dan de Vrij en vind het dus onlogisch om te zeggen dat de Vrij moet spelen puur omdat hij meer eredivisieseizoenen achter zijn naam heeft staan.

27 januari 2014 om 13:48

Ik snap ook niet dat De Vrij misschien meegaat, maar Veltman kunnen we beter niet opstellen. Heel erg veel potentie, maar maakt nu elke wedstrijd wel een grote fout. Tegen een goede spits sta je al 1-0 achter voor je begint.

27 januari 2014 om 13:50

@michielho

Ik zeg ook niet dat Veltman moet spelen, maar ik zou Veltman wel eerder laten spelen dan de Vrij, omdat hij dit seizoen beter presteert, dan maakt het niet uit hoe lang je al basisspeler bent.

27 januari 2014 om 13:51

De vrij maakt ook fouten. Misschien niet zo groot, maar dat vind ik niet een reden om Veltman of de Vrij wel of niet mee te nemen. Veltman is een slimmere en meer anvallend gerichte speler dan de Vrij. En dat is precies wat nl nodig heeft

27 januari 2014 om 13:52

Sorry ik las even te snel, dacht dat je Veltman wou laten spelen. Maar je hebt helemaal gelijk dat het om de huidige prestatie gaat. Al snap ik het wel dat er naar gekeken wordt, mensen die meer ervaring hebben zijn vaak wat constanter. Veltman komt dit seizoen kijken, speelt vaak geweldig. Maar hij zal waarschijnlijk zoals alle jonge spelers een dip krijgen.

27 januari 2014 om 13:54

Maar de seizoenen hiervoor heeft de Vrij al een hoop laten zien natuurlijk, heeft meer ervaring en is bovendien jonger dan Veltman. Op dit moment presteert Veltman iets beter, maar ja hij heeft nog nooit lange tijd op hoog niveau hoeven presteren natuurlijk. Ik moet het nog maar zien met Veltman.

27 januari 2014 om 13:55

@arwinos, ik pleit zeker niet voor de vrij, die keuze is snel gemaakt in het voordeel van Veltman, we hebben echter nog wat meer Cv's van nederlandse afkomst.

27 januari 2014 om 14:00

@michielho

Natuurlijk, maar er moeten meer cv's mee dan 2!

27 januari 2014 om 15:10

@baardgrasmus

Nu heb je dezelfde argumentatie als de heer ten Cate. Zo uitzonderlijk presteerde de Vrij de voorgaande seizoenen ook weer niet, eigenlijk steeds net zoals nu ongeveer.

Je zegt het zelf al: Veltman laat zien dit seizoen dat hij beter is qua prestaties dan een de Vrij in dit seizoen en dan ook automatisch dan de Vrij van de seizoenen hiervoor, dus waarom moet iemand blijven staan die slechter is en alleen maar meer seizoenen eredivisie achter zijn naam heeft staan. We gaan Breuer toch ook niet ineens in NL zetten (even heel overdreven natuurlijk, maar om mijn punt duidelijk te maken.)

27 januari 2014 om 16:04

Nee, de Vrij presteert dit seizoen nog niet zo constant als in zijn beste periodes, vandaar dat er af en toe kritiek is. Maar qua voetballer en verdediger vind ik De Vrij een erg groot talent, doet veel voetballend, is groot, wordt steeds sterker, heeft inzicht en inmiddels ervaring. Dat Veltman het nu dit seizoen een periode leuk doet vind ik bemoedigend, maar niet meer dan dat. Veltman heeft nog nauwelijks op niveau gespeeld, heeft al behoorlijke flaters gemaakt en is bovendien ouder dan De Vrij. Vandaar dat ik zeg, laat Veltman maar eens honderd wedstrijden foutloos spelen, dan geef ik ruiterlijk toe dat hij beter is dan De Vrij, zolang hij echter maar een paar wedstrijdjes in het eerste heeft gespeeld kan je hem moeilijk met De Vrij vergelijken. Het is makkelijker om even kort te pieken, dan langere tijd op hoog niveau te presteren.

27 januari 2014 om 16:16

Het gaat ons er niet per se om dat hij basis staat, maar als er namen worden genoemd die meemogen dan vind ik dat Veltman daar zeker bij mag zitten.

27 januari 2014 om 16:52

baardgrasmus,
Weet jeneigenlijk wel wat het verschil in leeftijd is tussen Stefan en Joel? Alsmje dat echt weet, dan had je dit nooit als punt opgebracht lijkt me.
Het zijn trouwens allebei belovende talenten en dat is alleen maar goed voor Nl.
Het oordeel over wie er beter is, of wie er uiteindelijk beter zal,worden, zal,vaak beinvloed worden door clubkleuren.
Op dit moment is Veltman de betere speler. Als hij een dip krijgt kan de Vrij dat misschien overnemen. Belangrijkste is wel dat van Gaal gewoon de speler mee moet nemen die ditmkomende halfjaar het beste presteert. Misschien neemt hij ze wel allebei mee.

27 januari 2014 om 16:54

Hij mag mee, hij is immers Nederlander en heeft nog niet voor een ander land gespeeld. Maar de polonaise die hier door sommige wordt ingezet is rijkelijk overdreven. Ja Veltman laat soms leuke dingen zien, maar moet nog heel veel leren. Persoonlijk vind ik De Vrij tot op heden een sterke indruk maken in Oranje, zie wat dat betreft geen reden om hem te vervangen.

Nou ik hoop niet dat van Gaal terugvalt op Indie en de vrij.

Voor Veltman is het ook zeker te vroeg. Maar hoop dt hij met Vlaar en van Dijk gaat spelen.

27 januari 2014 om 14:24

En voor van Dijk is het niet te vroeg? Wat een kromme redenering. Veltman heeft al veel meer ervaring met het voetbal dat Oranje speelt dan van Dijk. Laat van Dijk eerst maar eens laten zien dat ie dat ook kan.

27 januari 2014 om 14:37

Kromme redenering? Nee, Veltman na twee redelijke wedstrijden opstellen in Oranje terwijl die jongen nog niet de veters mag strikken van van Dijk... dat is een knappe redenering. het selectiebeleid is ronduit discutabel en gebaseerd op emoties. Van Dijk is als voetballer superieur t.o.v. de alternatieven (behalve een Vlaar is vorm misschien nog) maar van Gaal stelt ene Veltman op omdat die toevallig bij Ajax een leuke wedstrijd heeft gebald... en Veltman is verre van foutloos gebleken... hij maakt veel meer fouten dan van Dijk die ook in de CL formidabel gespeeld heeft.
Maar goed... lekker blijven hypen die Veltman en de rest van Ajax. Vreemd toch dat de Engelse top wel bij van Dijk uitkomt maar van Gaal en Co niet..... Veel succes met jullie FC Holllandia op het WK

27 januari 2014 om 14:49

Leuke tweede reactie, maar nog steeds een kromme redenering. Ik heb nog steeds niet het bewijs gezien dat Van Dijk met ruimte in de rug kan spelen. Het Nederlands Elftal zal niet heel zijn speelstijl aan gaan passen aan met alle respect Van Dijk. Ik zeg niet dat Van Dijk niet met ruimte in de rug kan spelen, maar wil wel dat hij het eerst laat zien (zoals ik in mijn reactie zeg).

Verder loop ik Veltman niet te hypen en zeg alleen dat die meer ervaring heeft met het spelsysteem en het voetballen met ruimte in de rug, iets wat niet moeilijk is aangezien Van Dijk er 0 wedstrijden ervaring mee heeft. Daarom vind ik het onzin dat er wordt gezegd dat het voor Veltman te vroeg is en dan Van Dijk gaat noemen.

Ja, de Engelse top komt bij Van Dijk uit (celtic speelt toch redelijk Engels), maar Veltman is er ook al regelmatig uitgepikt en af en toe genoemd. Van Dijk heeft gewoon een verkeerde ploeg gekozen om zich in de picture te werken bij het Nederlands Elftal. En om nou te zeggen dat Van Dijk wekelijks op hoog niveau voetbalt, nee dat ook niet. Er is namelijk veel verschil tussen het lijstje van de laatste 3 officiële wedstrijden. PSV-Feyenoord-GAE tegenover St Mirren-Motherwell-Hibernian. Ook in CL maakt het geen verschil uit, want Veltman speelde al zijn wedstrijden heel goed, terwijl Van Dijk er mindere tussen had zitten (milaan bijv.)

Conclusie: Zit Van Dijk eens niet te hypen en bekijk het eens van 2 kanten.

27 januari 2014 om 14:59

Sorry hoor Martinus maar veltman liet zeker zien dat hij beter was dan van dijk in de CL. Komt nogeens bij dat van dijk in een nog zwakkere competitie speelt dan de Nederlandse. Ik snap echt niet dat mensen kunnen denken dat van dijk beter is... Van Dijk heeft net wat meer eredivisie wedstrijden gespeeld, maar dat is bij Groningen en niet bij Ajax. Van Dijk speelt ook een compleet ander soort voetbal dan wat van Gaal wil spelen. Alleen mensen die liever geen ajacied er in willen hebben liever van Dijk, bruma, de vrij en Douglas. Want dat zijn de alternatieven op die positie en die spelers zijn toch om te huilen? Douglas en van Dijk zijn houdhakkers die wellicht onder van Marwijk een kans hadden gehad maar niet onder van Gaal. Bruma zakt al jaren door de mand, lijkt nu leuk te spelen maar word gedragen door rekik. je ziet dat bruma niet slim genoeg is voor een hoog niveau. En dan houden we de vrij over, hij past het meeste in het spel van oranje naast veltman maar al kijk je hoe ze nu alle twee spelen denk ik dat veltman beter is. Al is dat lastig om te beslissen want de vrij heeft Mathijsen naast zich en dat maakt het zeker wel moeilijker. Beste duo lijkt me vlaar-veltman, vlaar is namelijk een leider die de verdediging wel neerzet en jaagd angst aan bij de tegenstander, veltman voor de opbouw en het slim uitschakelen van lopende spelers en snelle spitsen.

27 januari 2014 om 16:18

''niet eens de veters mag strikken'' haha nog even Van Dijk heeft ook nog vrij weinig laten zien, en niet zoals bij de Foto op de website van de VI waar hij een vrijtrap scoort dat mensen gaan pleiten voor hem, want als je een vrijetrap scoort hoor je natuurlijk als verdediger zijnde in Oranje.
Veltman heeft een paar keer in het Team van de Week gestaan hier.
Heeft ook in de grote wedstrijden in positieve zin dingen laten zien.

Daarnaast telt schotland 1 club die redelijk is en dat is Celtic.
Hij heeft geen tegenstand, daar kunnen dus meer spelers het goed doen.
hier heb je een veel bredere top/subtop.

27 januari 2014 om 13:48

Streep de Vrij sowieso maar weg en het gaat nog een heuse strijdt worden tussen v.d. Wiel en Janmaat, persoonlijk zou ik voor v.d. Wiel kiezen, maar we zullen zien.

27 januari 2014 om 13:49

Ik hoop op Janmaat - Veltman - BMI - Blind

Blind zie ik liever op CVM maar ik denk dat we daar op dit moment genoeg alternatieven voor hebben en op links achter is dat niet zo. Van der wiel heeft wel een fantastische voorzet en drang naar voren wat belangrijk is voor het nederlandse voetbal. Dus die zou nog kunnen ipv Janmaat.

27 januari 2014 om 17:07

Janmaat en vd Wiel hebben allebei wel die drang naar voren. Het zal weinig verschil maken wie er rechtsachter zal staan. Greg heeft het voordeel dat ze nog steeds C.l. spelen. Dat is wel lekker om in je benen te hebben zo kort voor het WK. Als hij in die wedstrijden zich gewoon staande houdt, dan zie ik hem het voordeel krijgen.
Anders zal het moeilijk worden voor van Gaal om te kiezen. In dat geval zou Janmaat wel eens de eerste keuze kunnen worden omdat Louis hem al vaker heeft gebruikt. En Darryl heeft het op die eerste wedstrijd in Oranje na gewoon goed gedaan.

27 januari 2014 om 13:50

De vrij eruit vlaar erin lijkt me beter.

27 januari 2014 om 16:20

Vind Vlaar ook een betere keuze, alleen speelde Vlaar eerst op Lcv.

27 januari 2014 om 13:51

Mag toch hopen van niet.

Geef mij maar wat internationale ervaring en Janmaat en De Vrij zijn gewoon te matig voor een WK.

Van der Wiel - Van Dijk - Vlaar - Van Aanholt.

27 januari 2014 om 13:54

BMI of van dijk voor veltman en je hebt een redelijke verdediging voor het nederlands elftal.

27 januari 2014 om 17:15

Koning020
Internationale ervaring? van Dijk en van Aanholt??
Ik ben je even kwijt nu. Ik zeg niet dat het geen Oranje waardige spelers zijn hoor. Enkel die zin verbaasde mij een beetje.

Wel,ban ik bang dat die defensie veel te statisch is met dat centrale duo. Dan moeten we nog meer aanpassingen gaan maken om er meer voetbal in te brengen.
Oranje speelt het beste als ze verder naar voren spelen. Dan heb je toch meer aan een speler als de Vrij of Veltman naast zo'n statische verdediger. We moeten ons niet aanpassen aan de tegenstander. Dan kunnen we beter een stel Italianen neutraliseren en die in de defensie gooien.

27 januari 2014 om 13:59

Ja laten we vooral met 3 spelers gaan beginnen die dit seizoen al 2 keer zoveel goals tegen hebben gekregen dan de defensie waar Veltman deel van uit maakt.

8 goals tegen in 3 wedstrijden na de winterstop en de volgende wedstrijd is tegen Vitesse.

27 januari 2014 om 14:09

Ja laten we vooral dat zo noemen. Het ligt natuurlijk helemaal niet aan die verdedigers dat er zoveel tegen wordt gescoord. Al krijgen ze er 10 tegen... in een wedstrijd dan nog mag je het ze niet kwalijk nemen.



27 januari 2014 om 14:12

Maar als je die wedstrijden dat vervolgens ook bekijkt dat zie je ook nog dat ze heel matig bezig zijn

27 januari 2014 om 14:44

Verdedigen doe je met 11 spelers. Dat doet een speler niet alleen. Zet Veltman maar bij RKC neer, denk je nou echt dat het aantal tegendoelpunten dan aanzienlijk minder wordt?

27 januari 2014 om 15:05

@classongrass

Ik lees altijd hier dat Immers juist speelt omdat hij zo enorm hard werkt en veel verdedigende taken voor de verdedigers weg neemt.

@7erenieta

Nou beter worden zal het wel, Vertonghen deed het destijds ook heel aardig bij Rkc. Maar er zit volgens mij nog wel een niveauverschil tussen Feyenoord of Rkc of vind je die op gelijke voet staan? Ik denk dat Veltman het wel beter zou dan de Vrij bij Feyeoord in ieder geval.

27 januari 2014 om 15:33

BMI speelt bij zijn club niet eens centraal, als die centraal in het Nederlands elftal beland, maakt Van Gaal zich totaal belachelijk.

De Vrij meenemen is zinloos, maakt al een hele poos amper progressie, en Blind speelt ook inmiddels op een andere positie. Met nog zes maanden te gaan zou ik zeggen dat je waarschijnlijk 4 van de 4 posities verkeerd hebt gezien het feit dat Van der Wiel aan internationale ervaring en tegenstand enorm veel verder is dan Janmaat.

27 januari 2014 om 18:42

met die verdediging kun je net zo goed niet naar het WK gaan, dan verlies je zelfs van Australië

Van der Wiel, Vlaar, Van Dijk, Blind/ van Aanholt is naar mijn mening de beste verdediging

Hoop dat hij meegaat, maar er is genoeg concurrentie dus, hard werken goed spelen (als hij mee wil).

Precies. Eindelijk. Een zwaluw maakt inderdaad nog geen zomer. Het zijn beginnersgelukjes die Veltman op de been hielden, want zo denderend is hij helemaal niet. Veel te iel, te licht en te klein voor een centrale verdediger.
Natuurlijk kan hij voetballend goed mee komen met de grote jongens bij Ajax, maar om al over een basisplaats bij het Nederlands Elftal te praten gaat gewoon te ver. Laat deze jongen eerst maar eens constant presteren bij Ajax in de Eredivisie en langzaam aan een paar minuutjes mee laten doen in de Champions League of wedstrijden die nog komen gaan voor het Wk.

Wederom typisch Nederlands om van zo'n jongen gelijk een wereldvoetballer te maken. Deze jongen heeft nog helemaal Niets gepresteerd en wordt gelijk al de wereld ingeprezen als 'topverdediger' en speler a la Jaap Stam/frank de Boer.

Who are ya?!

27 januari 2014 om 13:53

Basisplaats gaat me ook te ver, maar toch is het geen verkeerde om achter de hand te hebben (indien hij zich blijft ontwikkelen en constant blijft presteren)

27 januari 2014 om 13:54

Frank De Boer was natuurlijk een enorm zware, grote centrale verdediger. Tevens heeft Veltman standaard basis gespeeld in CL wedstrijden en heeft al meer Cl ervaring dan de verdedigers van Feyenoord.

27 januari 2014 om 14:00

Om te praten over basisplek is idd te vroeg ja. Maar je kan ook wel heel erg denigrerend doen om niks. Hij heeft nog helemaal Niets gepresteerd.. maar heeft in zijn eentje meer CL ervaring dan Vlaar, De Vrij en BMI bij elkaar. Om maar even een nutteloze vergelijking te maken.

Dat deze jongens verder meer ervaring hebben, meer wedstrijden etc maakt iemand niet direct beter. Als hij beter presteert op dit moment dan iemand anders, dan moet hij gewoon de voorkeur krijgen. Voorlopig presteert hij meer dan prima centraal achterin, dus waarom net doen alsof die niet bestaat? Alleen omdat hij verder weinig gepresteerd heeft?
Er zijn op dit moment geen Nederlandse centrale verdedigers die iets gepresteerd hebben.
Alleen verdedigers met ervaring, veel ervaring of weinig ervaring.

De beste moet spelen, ongeacht of hij nou 500 wedstrijden of 5 wedstrijden heeft gespeeld.

27 januari 2014 om 14:02

"en langzaam aan een paar minuutjes mee laten doen in de Champions League of wedstrijden die nog komen gaan voor het Wk."

Een paar minuutjes mee laten doen? Cl?

Veltman is basisspeler en zal dus ook gewoon in de basis spelen in de EL.

27 januari 2014 om 14:13

Alleen Douglas, Heitinga en Van Dijk hebben meer CL ervaring volgens mij.

27 januari 2014 om 14:29

Ik snap echt niet dat Louis van Dijk en Douglas links laat liggen. Dat argument van niet kunnen opbouwen is zo slecht, net of Vlaar een wereldwonder op voetbalschoenen is. Die mag al blij zijn dat ie een bal rechtdoor kan trappen.

27 januari 2014 om 14:38

Men vergeet in Nederland soms te veel wat een verdediger moet doen: Verdedigen..

27 januari 2014 om 15:39

Jansen Joenite

Dat is dus een misvatting. Als je verdedigers goed kunnen aanvallen en de rest van je team kan alleen maar aanvallen, is het zaak achterin de boel te ontlasten. oftewel, de verdedigende kwaliteiten moeten in verhouding staan tot de rest van het elftal.

Verdedigende verdedigers hollen achteruit als de rest van je team vooruit wilt. Dat gaat niet werken.

Ik heb liever verdedigers die goed op een lijn kunnen spelen dan die het fysieke duel winnen. Daar moeten wij namelijk toch uit blijven.

@ Dvd

Van Dijk heeft nul weerstand bij Celtic. Aandoenlijke maar onhandige keuze om daar te gaan spelen. En Douglas is van de radar voor de meesten. Geen argument, wel een uitleg.

27 januari 2014 om 14:19

@cancellara

Oja beginnersgeluk, zoals heel Ajax altijd uit geluk bestaat volgens velen op deze site.

Weet je, normaal gesproken was Veltman inderdaad nog niet in aanmerking gekomen voor het Nederlands Elftal. Het feit geeft nu alleen dat de verdediging van NL niet zo goed is, en Veltman dus al snel richting dat niveau is gegroeid en een aantal al is gepasseerd.

Een de Vrij bijvoorbeeld vind ik al minder dan Veltman, dan interesseert 2 jaar eredivisie ervaring helemaal niks, als je op dit moment minder bent dan je concurrent dan hoort die concurrent mee te gaan i.p.v. jou. Ik zegt niet dan Veltman gelijk moet spelen, want een Vlaar is er bijv. ook nog, maar wat Ten Cate hier beweert vind ik dan weer behoorlijk onzinnig. De Vrij presteert een stuk minder dan Veltman.

27 januari 2014 om 14:52

Het is ook typisch Nederlands om z'n jongen gelijk de grond in te trappen en zn kop af te hakken want die komt boven het maaiveld uit.

Je kan bijna niet meer op die jongen heen Cancellara. Je hebt de Vrij, v Dijk, Vlaar en Veltman voor zijn positie, uitgaande van een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links. De Vrij is het gewoon niet, gaat hem ook niet worden. Vlaar is denk ik zeker van een plek en je weet ook dat v Gaal op de een of andere vage manier niet kijkt naar v Dijk. Houd je Veltman over. Douglas noem ik express niet, want die jongen gaat niet mee naar Brazilië of mensen het nou willen, het gebeurd niet met v Gaal en ik denk na het WK ook niet met Hiddink.

Dat jij speelt over minuutjes in de CL en weet ik veel wat, zal ik even kijken naar de wedstrijden die hij gespeeld heeft in de CL, is al meer dan Vlaar, Bmi, de Vrij en welke Nederlandse verdediger van het moment dan ook. Zoals ik al zei, je kan bijna niet meer op Veltman heen.

Who are ya?! Om maar een denigrerend dingetje eruit te gooien, BAH zeg!

27 januari 2014 om 16:23

Te klein voor een centrale verdediger. Silva is volgens mij 1,86, Veltman 1,83 3 hele Cm's.
Grapjas.
Beginnersgelukjes tegen Barca, Celtic, Feyenoord, PSV ja natuurlijk.
Misgunner en anti!

Als het verschil in Cm's zoveel is heb ik medelijden met jou en je vriendin(als je die uberhaupt al heb), als zij een ander kiest omdat zijn piemeltje welgeteld in verhouding 1cm langer is jou dumpt...

Beetje raar wat Ten Cate zegt want de vrij en Bmi doen het alles behalve goed de laatste tijd. Ik denk dat veltman een man is na louis zijn hart. Positioneel zeer sterk kan goed inspelen en blijft rustig ik denk dat het Veltman wordt met Heitinga aan de rechter kant links denk ik bmi en vlaar maar bij louis is het afwachten die kijkt na de vorm waarin ze verkeren

27 januari 2014 om 13:59

Heitinga verwacht ik echt niet. Net als ik niet verwacht dat Douglas en/of Mathijssen basis zal staan. Ik verwacht eigenlijk Vlaar wel erin. Die heeft echt fysiek, ervaring in een topcompetitie en redelijk goede leider voor de defensie. Als Van Gaal kiest voor enkel jonge Eredivisie pikkies is het ook te licht, tenzij ze allemaal in bloedvorm zijn..

Zit zeker wat in. Hij speelt sterk, maar maakt nog teveel onnodige foutjes. Sowieso meenemen, maar basis ben ik nog niet zeker van, maar goed wie weet.. Dat komt natuurlijk ook omdat zijn concurrentie niet denderend is. Ik bedoel de vrij maakt ook zijn fouten en BMI speelt bij Feyenoord niet eens centraal.

Laat De Vrij thuis en Vlaar. En voor hun in de plaats Veldman en Van Dijk. Die zijn beter. Vlaar is dan wel sterk maar langzaam. En De Vrij vind ik wat slap overkomen in het veld

Hij maakt veel te veel fouten. Zondag maakte hij weer een fout (kopbal voor de goal langs). Op een Wk wordt dat iedere keer genadeloos afgestraft itt Gae. Tegen Columbia werd hij gered door de grens, maar dat geluk blijft natuurlijk niet.

27 januari 2014 om 14:06

Hij maakt niet veel te veel fouten als hij een kans voor falcao en een kans voor gae weggeeft. Ik ben het met je eens dat die fouten eruit moeten voor het wk wil hij basis staan, maar het is niet zo dat hij elke wedstrijd een geweldige blunder maakt. Enig kritiekpuntje dat ik m geef is dat ie te veel risico neemt, daar komen de fouten van. Die rare kopbal van zondag heeft niets met zijn kunnen of niet kunnen te maken, dat is gewoon dom en overkomt iedereen weleens

27 januari 2014 om 15:58

Tegen barca, cambuur in turkije etc. maakte hij ook fouten. Het is gewoon veel te veel ook gezien de geringe aantal wedstrijden die hij heeft gespeeld

Normaliter zou hij niet eens in aanmerking mogen komen voor een WK, maar aangezien de concurrenten gewoon minder zijn verdiend hij het om mee te gaan. Veltman is dit seizoen gewoon veel beter in vorm dan De Vrij en Bruma kan er sowieso niet veel van.

27 januari 2014 om 14:08

Dan heb je nog bmi, rekik, Vlaar, van dijk, heitinga, vd heijden, douglas die ook nog in het hoofd van Louis rond zullen spoken denk ik, dus er zijn nog genoeg anderen die het veltman lastig kunnen maken. Al ben ik t met je eens dat hij mee moet

Hij maakt toch nog wel eens een foutje, maar dat doen die van Feyenoord ook.

Tegen PSV en tegen Go Ahead Eagles legt hij bij het uitverdedigen ook zomaar een bal panklaar voor de tegenstander om in te schieten. Het werd gelukkig niet afgestraft.

Als we echter kijken naar de rest van de verdedigers die in aanmerking komen voor Oranje, dan maakt Veltman een goede kans om mee te gaan. Het zegt meteen ook veel over het niveau van de verdediging van Oranje. Dat is onze zwakste linie en daarin moeten we terugvallen op onervaren talenten. De zeldzame ervaren verdedigers die we hebben spelen niet genoeg of zijn niet goed genoeg. Alleen Vlaar lijkt mee te gaan van die laatste groep.

27 januari 2014 om 13:56

Dat uitverdedigen gebeurt nou eenmaal, ik zie dat ook bij Arsenal verdediging gebeuren en dat is de minst gepasseerde ploeg van de Engelse competitie.

27 januari 2014 om 13:59

@ Adonai

Dat gebeurt inderdaad op ieder niveau, maar op het niveau waar het bij Veltman zo nu en dan gebeurt is dat wel een beetje zorgwekkend. Dat moet eruit.

Ik hoop gewoon dat Virgil van Dijk mee gaat. Die jonge verdient echt een kans bij Oranje. Mathijssen is over en de Vrij wordt niet beter. Ik zou Veltman, Van Dijk, Martins Indi en Vlaar meenemen en Janmaat, van Aanholt en Van der Wiel als backs.

---------------------Cillessen--------------------...
Van der Wiel - Veltman - Van Dijk - Van Aanholt

---------Robben - Blind - Strootman - Lens ------

------------------------Van Persie---------------------

-----------------------Hunterlaar-----------------...
Als we willen slagen op het WK moeten je beste spelers spelen. Ik vind dat KJH en RVP moeten starten huntelaar als echte 9 en RVP in een vrije rol op 10. Met Strootman en Blind op het middenveld heb je twee zeer goede voetballers met inzicht. Robben heeft bij Bayern laten zien ook te kunnen bikkelen en Lens doet dat altijd bij Oranje. Geen plek voor Sneijder en Van der Vaart zijn nooit fit op een warm EK hebben beide niks in de basis te zoeken in mijn ogen. Maar ja zo gaan wij nooit spelen.

Altijd 4-3-3 terwijl robben dan misbruikt wordt als linksbuiten terwijl je daarmee gewoon tegenstander in kaart speelt. Aangezien je de sterkte van Robben, het naar binnentrekken totaal neutraliseert. Plus in een 4-3-3 is er geen plek voor KJH en RVP terwijl we beide keihard nodig hebben. Denk dat de koppigheid van Van Gaal Nederland een goede WK gaat kosten. Robben op links, 4-3-3, plus het feit dat het RVP of KJH is en niet beide, gaat ons wederom nekken.

27 januari 2014 om 14:12

Vraag me af of van aanholt meegaat als bmi ook meegaat. Met blind als vaste linksback weet ik niet of van gaal nog een back wilt of dat hij bmi als cv en lb gebruikt. Of blind gaat toch op 6 spelen, ben benieuwd. Van aanholt zou ik wel een uitstekende optie vinden, maar dan voor het ek16 als blind op cvm kan spelen ipv de jong. Nu lijkt het me nog iets te vroeg en zie ik liever blind en vd wiel als backs vanwege hun ervaring

27 januari 2014 om 14:33

Het liefst wil ik inderdaad RVP en KJH samen en volgens mij deden ze het behoorlijk in de paar wedstrijden die ze samen speelden. Met KJH heb je altijd iemand in de 16 aangezien RVP van rondzwerven houdt en dankzij KJH is er ook extra meer afleiding zodat Robben en RVP tegenover minder verdedigers staan.

Cillessen
VDW
Veltman
Vlaar
Blind
Strootman
Sneijder
N. de Jong
Robben
KJH
RVP
27 januari 2014 om 14:35

Ik denk eerder dat Oranje zo moet spelen;

Stekelenburg of Krul
Van der Wiel, Vlaar, Indi, Blind/van Aanholt
Klaassen, Nigel de Jong, Strootman
Robben, Van Persie, Depay

En waarom Indi, Klaassen en Depay in de basis? Ik denk dat dit jonge spelers zijn die redelijk makkelijk meegaan in een hoger niveau en verfrissend kunnen werken in Oranje. Het zijn goede jongens om erbij te hebben.

Keepers moeten redelijk wat ervaring hebben en Stekelenburg en Krul hebben de meeste ervaring, gewoon kiezen wie het meest in vorm is.

Blind of Van Aanholt als back, allebei andere kwaliteiten/type backs, maar op hun manier goed en beiden redelijk stabiel. Weer geldt; kies degenen die het meest in vorm is de komende tijd.

Wat de overige posities betreft heb ik gekozen voor stabiliteit, vertrouwde namen die bijna allemaal voor zichzelf spreken. Alleen Vlaar kan misschien aan getwijfeld worden, maar hij is de enige overgebleven ervaren centrum verdediger bij Van Gaal en een ervaren speler met leiderschapskwaliteiten zullen we nodig gaan hebben als we daarnaast iemand zetten die debuteert op een groot landentoernooi. Daar zetten je niet twee jonkies neer zonder echte ervaring met interlandvoetbal.

27 januari 2014 om 14:36

Ik vind deze opstelling niet eens heel raar trouwens. Sneijder en v.d. Vaart vallen al 2 jaar enorm tegen inderdaad en ik denk dat de verdediging van NL ook te zwak is om maar met één verdedigende middenvelder te spelen. Op deze manier heb je Strootman en Blind die goed kunnen afbreken en opbouwen centraal staan en voor de rest een goede aanval. Moeten alleen Robben en Lens wel bereid zijn om mee te verdedigen. Maar v. Gaal gaat dit inderdaad nooit doen.

Wel zou ik Blind toch terugschuiven naar linksback denk ik, en die positie aan nigel De Jong geven.

Het beste voor oranje zou zijn als heitinga weer ze niveau haalt en bij een club aan de bak komt waar die wekelyks speelt, en dan moet Van gaal ook van dijk een kans geven, top duo in mijn ogen

Op dit moment zou ik kiezen voor het duo Veltman - van Dijk, voor mij de ideale combinatie tussen slimheid en fysiek en ze zijn beiden ook prima in balbezit. Vooral ook, omdat BMI zelden in het centrum speelt en ik de Vrij steeds minder vind gaan spelen.

De volgende 4 Cv's gaan denk ik mee naar Brazilie: Veltman - de Vrij - Vlaar - Heitinga/indi/van Dijk.
Het wordt in ieder geval lastig voor van Gaal om een keuze te maken. Niemand steekt er met kop en schouders boven uit.

Mijn verdediging op het WK zou als volgt zijn: Van der Wiel - van Dijk - Vlaar - Blind.

Opbouw kan dan via de backs worden verzorgd. Cv's puur voor het verdedigende werk.

27 januari 2014 om 14:05

Denk niet dat Virgil mee gaat gaan. Die man is tot nu toe nog niet eens opgeroepen bij het Nederlands elftal. Louis weet dus niet veel over hem als het gaat om bij het Nederlands elftal te spelen. Zou het wel jammer voor hem en het Nederlands elftal. Hij is zeker een versterking in verdedigend opzicht. Opbouwend is hij wat minder.

27 januari 2014 om 14:05

Haha van Gaal gaat never nooit via de backs opbouwen. Dus zet maar een streep door je opstelling.

27 januari 2014 om 14:14

De opstelling kan wel als je blind op cvm zet en dat hij inzakt om de bal te halen. Anders ligt hier inderdaad een kans voor veltman, daar houdt van gaal namelijk van, voetballende verdedigers

Ik zou Veltman, van Dijk, Vlaar, van der Wiel, van Aanholt en Blind sowieso meenemen. van der Wiel speelt Europees voetbal en doet het erg goed op dit moment. Vlaar mee voor de ervaring.

@ Cancellara

Deze jongen heeft zeker al iets gepresteerd, want in de Champions League heeft hij zich goed staande gehouden. Veltman heeft in mijn ogen al een stuk meer laten zien dan Martins Indi of De Vrij. Deze jongen verdient zeker een kans om mee te gaan.

@ Arwinos

voor de rechtback positie is Van der Wiel onze beste optie vindt ik persoonlijk. Speelt uitstekend bij Psg.

We zullen zien, al dat gedoe vooraf.. Weer allemaal lui die Virgil van Dijk naar Oranje praten en zo niet Van Dijk, dan wel Veltman, Denswil, Indi, Rekik, Bruma, De Vrij, Vlaar, Heitinga, Mathijssen, Douglas of weer iemand anders die het even erg goed of een tijdje leuk doet.. We zullen het allemaal wel zien, laat al die spelers zich nu nog maar op hun club richten.

ik lees hier redenaties van mede voetbalzoners over europese ervaring etc en zetten dan Janmaat, de vrij en bmi achterin dat is niet er slim die hebben 6 wedstrijden europees in de benen. Ik denk dat van gaal gaat voor van der wiel - velltman- vlaar - blind omdat we geen links back hebben maar blind zal niet misstaan op het middenveld kunnen dan misschien nigel de jong achterin zetten maar dat zal ten koste gaan van veltman

Tja, iedereen kan op deze manier wel mee naar het WK. Waarom zou er dan bijvoorbeeld geen beroep worden gedaan op Jan-Arie die al langere tijd belangrijk is voor Vitesse. Maar goed, de verdediging die er überhaupt staat wordt lam getikt tegen een beetje tegenstander op het WK.

27 januari 2014 om 14:03

Lekker positief, ik heb er wel vertrouwen in dat Van Gaal iets moois kan opbouwen met jonge gasten. Vergeet niet dat hij bij Bayern Munchen ook jonge jongens als Badstuber en Muller doorschoof. Vooral Badstuber was een redelijk grote verrassing volgens mij, maar Van Gaal ziet het vaak wel goed. Voor hetzelfde geldt pikt hij nu weer de juiste spelers eruit om een goed collectief van te maken? Het zou niet de eerste keer zijn dat Van Gaal succesvol is met jonge spelers..

Maakt nog veel te veel fouten. Ik zie hier mensen de wedstrijd tegen Barcelona aanhalen en dat hij daarmee heeft bewezen overeind te blijven. Veltman haalde koud een paar minuten in de tweede helft een enorm domme rode kaart, na weliswaar een fout van Van Rhijn, maar wat Veltman deed was natuurlijk helemaal dom en kostte Ajax bijna de overwinning. Als Veltman tegen Barcelona iets heeft bewezen is het wel dat hij nog heel wat wedstrijden moet spelen om die fouten uit zijn spel te krijgen.

Zeer gecharmeerd van Veldman. Valt laatsten wedstrijden wat tegen maar kan zeker mee naar Brazilië voor de breedte

Gewoon als backs Van der Wiel en Emanuelson, die spelen basis bij PSG en Milan.

Centraal hangt het echt af van wie er tegen die tijd in vorm is. Het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel. Nu staat Veltman een beetje in de picture, alhoewel hij nu juist foutjes begint te maken, over een paar maanden kan het weer Bruma zijn en ondertussen heeft ook iedereen het over Van Dijk en zit de Vrij er altijd bij. Dat wordt echt afwachten. Ik hoopte altijd op Bruma en Rekik maar dan moet er wel heel wat gebeuren. Bruma is echter de enige van allemaal die snel én sterk is. Bruma kan beestachtige partijen spelen, of fout op fout stapelen. Het is misschien een risico, maar je moet toch risico nemen daar. Gewoon brute kracht opstellen en god zegene de greep.

27 januari 2014 om 14:09

Urby is positioneel echt te droevig voor woorden. Ik let momenteel extra op hem, maar tegen Sassulo kon je 2vd4 doelpunten op zijn conto schrijven.

27 januari 2014 om 14:12

Urby mag van mij wel mee als back-up voor Blind. Ik ben nou namelijk ook niet echt gecharmeerd van Willems en van Aanholt. Urby kan dankzij zijn ervaring bij Milan hopelijk beter om met de druk van het spelen op een WK.

27 januari 2014 om 14:35

@ scrumpti0uz

Mee eens, ik moet er niet aan denken dat Willems mee gaat, die doet vaak maar wat. En van Aanholt heeft nog geen internationale ervaring, dan gaat mijn voorkeur ook uit naar spelers met het liefst zoveel mogelijk internationale ervaring. Overigens mag de Vrij van mij ook wel thuis blijven.

Natuurlijk moet hij niet mee. Dit is pas zijn eerste jaar dat hij op het hoogste niveau(Eredivisie) speelt. Laat hem nog een paar jaar ervaring opdoen en misschien mee doen met Jong Oranje. Ik vind het nog te vroeg en een zware belasting voor deze jongen.

Het positieve is dat er veel nieuwe verdedigers aankomen, het lastige is dan de goeie te kiezen. Ik zou persoonlijk in ieder geval Van Dijk en Vlaar meenemen, dat zijn veruit de beste verdedigers op het moment. Daarnaast zou ik Veltman en Rekik meenemen. waarom? omdat Veltman een hele slimme verdediger is die goed kan opbouwen en altijd rustig blijft. Rekik gaat er altijd keihard in, kan heel goed tacklen en duels winnen, kan eventueel ook linksback spelen. Ik zie in Van Dijk en Rekik toch wel het vaste duo over een paar jaar, kunnen echt uitgroeien tot slagers.

Ik zou dan ook Van Aanholt meenemen voor de linksback positie zodat Blind op het middenveld kan spelen.

De Vrij meenemen naar het Wk???? Wat heeft hij internationaal dan wel gepresteerd waardoor ten Cate onder indruk is geraakt en waar staat F.noord in de NL competitie? Toe zeg iedere voetballiefhebber kan zien dat Veltman een enorme ontwikkeling doormaakt en vaak voetballende oplossingen weet te vinden en juist dat maakt hem zo goed.

Centrum: Van Dijk - Douglas.

Waarom?

Omdat beide heren langer zijn dan 1.90m, snel zijn, beresterk, ieder (kop)duel winnen en goed kunnen opbouwen. Dit is toch gewoon het beste centrum dat je kunt opstellen als Van Gaal zijnde? Dit centrum heeft alles wat een goed centrum moet hebben.

27 januari 2014 om 14:10

Douglas en goed kunnen opbouwen..

27 januari 2014 om 14:16

Ja, dat kan hij zeker! In zijn laatste jaar bij Twente zag je al een behoorlijke vooruitgang vergeleken met de jaren ervoor. Tegenwoordig bouwt hij prima op, en daarbij, wat is nou belangrijker? Het opbouwen, of het verdedigen?

27 januari 2014 om 14:25

Verdedigen want dat is hun 1e taak, maar kom op.. Douglas heeft echt een hele matige balbehandeling vergeleken met de rest, zelfs BMI komt makkelijker op en die staat nou ook niet bepaald erom bekend goed in te kunnen spelen. Ook ben ik altijd bang bij hem dat hij een rode kaart op pikt.

27 januari 2014 om 14:35

Opbouwen misschien wel beter, maar hij vergat soms dat hij verdediger was. Hoeveel counters hebben we vorig jaar wel niet om de oren gekregen?

Douglas vind ik echt een speler die je tegen de grote landen wel kan opstellen. Hij weet als geen ander zijn directe tegenstander compleet op te vreten. Soms is dat belangrijker dan alleen kunnen opbouwen..

27 januari 2014 om 14:43

Ik kan jou vertellen dat Douglas zich wat dat betreft goed ontwikkeld heeft. En dit zeg ik niet omdat ik fan van hem ben, en omdat hij bij Twente heeft gespeeld. Douglas heeft tot nu toe 12 wedstijden gespeeld van de 16(?) geloof ik. Één keer rood gehad, maar hij heeft bijna altijd een basisplaats. Hij heeft overigens zware concurrentie namelijk, Samba! Samba heeft al met al nog maar 3 wedstrijden gespeeld als basisspeler, dus eigenlijk houd Douglas, Samba uit de basis.

27 januari 2014 om 15:43

Douglas kan idd goed opbouwen.
In de jaren dat Twente met goed verzorgd voetbal alle nationale prijzen pakte en europees altijd ver kwam verzorgde Douglas de opbouw van achteruit, ondanks dat hij met zijn rechte been altijd links centraal stond opgesteld. In Rusland staat hij tegenwoordig rechts in het centrum en dat komt zijn spel in balbezit ten goede.

27 januari 2014 om 18:13

Vergeet niet dat Douglas altijd Brama erbij had die puin moest ruimen. Hij heeft toch wel erg veel voor Douglas opgeknapt en was m.i. meer degene die van achteruit al het spel verzorgde dan Douglas.

27 januari 2014 om 17:32

Douglas is juist snel op de 1e meters, is gewend en juist heel goed om met ruimte in zijn rug te spelen. Ze hebben allebei onterecht nog geen ervaring om onder van gaal te spelen.

27 januari 2014 om 20:18

Nee Douglas is juist heel snel op de 1e 5 meter. En brama bespeelde de ruimte achter douglas niet hoor....

Voor de winterstop zoals al vaker gezegd een echte veldheer. na de winter toch vaker te makkelijk en slordig. Absoluut een topper in wording. heeft wel wat weg van Vertonghen. Slim in de duels, bijna altijd perfecte timing en daarnaast voetballend ook best aardig. Daar waar Denswil meer een krachtpatser is, is Joël van alle markten thuis. Hopen dat hij snel naar een hoger niveau groeit!

Voor het WK moet je gewoon Vlaar en van Dijk erbij hebben, Veltman ook. Wie er uiteindelijk komt te staan, ligt aan de vorm die ze in die periode hebben. Veltman maakt nog veel fouten, wat normaal is op zijn leeftijd, maar ik denk dat hij wel een goed koppel zou zijn met Vlaar. Douglas lijkt me wel een fijne jongen om erbij te hebben, toch een krachtige speler.

27 januari 2014 om 14:35

Dat komt door de manier van spelen. Als je aanvallend voetbal speelt dan speel je met vooruitverdedigende verdedigers en daar zit nou eenmaal wat meer risico aan vast. Ik zie Veltman niet meer fouten maken dan bv de Boer destijds deed.

Ik heb echt liever de Vrij mee dan Veltman. Veel meer ervaring en die paar potjes in CL maken het verschil ook niet. de Vrij heeft veel meer ervaring en doet het de laatste tijd gewoon beter! Veltman zie ik haast iedere wedstrijd nogal de fout in gaan...

27 januari 2014 om 15:04

Als of de vrij het nou zo geweldig doet. Wanneer je tegen hem zegt dat hij meer als ene man moet spelen denkt hij dat hij een doodschop moet geven.

27 januari 2014 om 15:11

En wanneer je tegen Veltman zegt dat ie vooruit moet voetballen verprutst ie de bal (colombia). Over het algemeen zie ik de Vrij beter voetballen.

27 januari 2014 om 15:17

Ik heb hem ook vaak genoeg zien opkomen en daarna een goede pass zien afleveren. De vrij is naar mijn menig veel te onzeker.

27 januari 2014 om 15:44

Ik zie de Vrij ook regelmatig opkomen en goede passes geven, al enkele seizoenen. Veltman komt net om de hoek kijken.

27 januari 2014 om 17:17

Ik heb het toch ook niet gehad over het opkomen van de vrij. Jij begon over het opkomen van Veltman dus daar reageer ik op. En je doet net als of de vrij al heel lang bezig is. Maar zo gek lang is dat niet.

27 januari 2014 om 17:41

Je had het over het opkomen van Veltman maar dat zie ik de Vrij ook doen dus dat is geen meerwaarde tov de Vrij. De Vrij heeft stukken meer ervaring, ondanks hij nog een stukje jonger is.

27 januari 2014 om 17:51

ik zeg ook nergens dat dat een meerwaarde is. De ervaring van de vrij is veel tegen eredivisie clubs. Veltman heeft ook europees ervaring en ook laten zien dat hij europees voetbal aankan.

27 januari 2014 om 18:00

Dus je bent het met mij eens dat Veltman voetballend niet meer toevoegt dan de Vrij? Dan zijn we het eens. Die paar CL wedstrijdjes (waar hij ook grote fouten maakte) wegen lang niet op tegen de interlands en eredivisiewedstrijden van de Vrij anders.

27 januari 2014 om 18:13

Ik denk dat ze redelijk gelijk waardig zijn en ik denk dat we moeten kijken naar wie het beter doet de rest van het seizoen. Ik zou ze allebei meenemen naar het wk. En hij heeft in de CL wedstrijden juist fantastisch gespeeld. En die interlands van de vrij stellen nou ook niet heel veel voor zo geweldig waren de tegenstanders niet. En ook daar maakte hij heel veel fouten. Maar ieder zijn mening ik vind Veltman beter en jij de Vrij.

27 januari 2014 om 14:27

Doe je bril eens af joh.

Als Veltman elke wedstrijd een "gigantische fout" maakt hoe zit het dan met Mathijsen en de rest aangezien ze er veel meer tegen slikken dit seizoen. Oh wacht dat ligt natuurlijk aan Immers want die krijgt toch overal de schuld van?

27 januari 2014 om 14:32

Haha Veltman afschrijven vanwege zijn foutjes en dan zelf met Mathijsen komen. Heb je even qua foutjes en gelukkig zaten daar geen cruciale fouten tussen he?

27 januari 2014 om 17:06

En nu ff objectief oke? Kijk eens naar de fouten van Mathijsen de laatste twee wedstrijden, waaronder tegen Ajax en dan zeggen dat Veltman iedere wedstrijd een fout maakt.

Veltman doet het goed maar het waren ook maar oefenwedstrijden. Van Gaal heeft daarnaast wel liever een vooruitverdedigende voetballer dan iemand die alleen maar fysiek goed kan verdedigen en dat doet Veltman natuurlijk hartstikke goed. Ik zie Veltman dan ook als de Frank de Boer van deze tijd waar je een Jaap Stam naast moet zetten. Of dat nou Bmi, van Dijk, Vlaar of Rekik is dat moet de tijd zich uitwijzen.

Bekijk het nou eens van deze kant en zet je Ajax-haat eens opzij. Onze verdediging is gewoon niet top dus je moet zorgen dat je geen counterploeg wordt en dus vooruit voetbalt. Daar heb je verdedigers voor nodig die dat kunnen en Veltman kan dat. Ik zeg niet dat de Vrij of van Dijk enzo dat niet kunnen maar wel minder. Zeker met de huidige selectie moet de aanval de beste verdediging zijn.

Overigens ga ik echt niet uit mn panty als Veltman geen basisplaats heeft hoor. Ik vertrouw wel op het inzicht van van Gaal eerlijk gezegd.

Er zijn veel gegadigden voor de posities centraal achterin. Veltman, Vlaar, De Vrij, Bmi, Rekik en vd Heijden lijken me toch de beste op het moment (3 rechtspoten en 3 linkspoten).

Bruma is in mijn ogen niet goed genoeg, Mathijsen zie ik graag de scepter overdragen (al doet ie t de laatste tijd wel goed) en Heitinga komt tegenwoordig gewoon te kort.

Verder zijn er momenteel echter geen opties. Van Dijk zou ik er niet neer zetten omdat die eerst moet bewijzen dat hij mee kan in het spel van Oranje. Verdedigend kan ie het zeker aan, maar om je hele manier van spelen aan te passen om van Dijk mee te nemen? Nee, dat niet. Gewoon lekker zoals altijd met veel ruimte in de rug voetballen, zoals het het Nederlands Elftal betaamt.

Douglas zie ik helemaal niet als optie. Waar is ons eergevoel als we een speler meenemen die niet goed genoeg is voor zijn eigen land. Dat moet niemand in Nederland willen, zeker als we als Nederlanders het hoogst haalbare willen voor Oranje.

Vooor mij mag hij mee, doet het goed bij ajax, maar dit zal echt aan van gaal liggen, wat hij denkt. Hij kan zeer wisselend zijn met zijn gedachten. En ondanks dat haalt hij wel het beste uit een speler.

Voor mij is het centrale duo Veltman met of Van Dijk (blok kracht van 93 kilo zwaar en 1.93m , tien kilo zwaarder dan Douglas en even lang) of Rekik. Ik was aanvankelijk een grote fan van Rekik, maar hij is nu in een wat mindere vorm. Toch denk ik dat hij veel potentie heeft en mee moet.

Je wilt me toch niet zeggen dat de vrij en martins indi het hart van de verdediging wordt op het wk? Als ze al in de eredivisie niet hun mannetje goed kunnen dekken, laat staan op het wk tegen de topaanvallers. Beide missen europese ervaring en veltman heeft Europese en competitie wedstrijden in zijn benen.

27 januari 2014 om 16:02

Ook Veltman maakt zijn fouten in de eredivisie. Die paar wedstrijdjes in de CL zag ik hem ook grote fouten maken. Wat mij betreft voegt hij niet meer toe dan de Vrij of Bruno dus hun gewoon meenemen!

28 januari 2014 om 11:19

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik kreeg een lachstuip dat maar niet over ging toen ik las dat de Vrij en Indi het hart van de verdediging moesten zijn. Wat hebben beide internationaal gepresteerd, F.noord kwam niet eens door de voorronde EL.

Laten we ze allemaal eens afgaan. Ik ga er vanuit dat v Gaal met een rechtsbenige en een linksbenige centrale verdediger wilt spelen. Al ziet hij Vlaar als optie voor beide plekken, afgaande op de laatste oefenduels.

Ron Vlaar - lijkt me een zekerheidje. Altijd degelijk, basisplek bij Premier League team.
Joel Veltman - heeft zich enorm goed ontwikkeld. Is wel het type dat vgaal zoekt op die plek. Zal ongetwijfeld nog een dip krijgen maar zit vol potentie.
Stefan de Vrij - Heeft zijn dip al gehad. Kruipt er langzaam uit en is opbouwend ook heel sterk.
BMI - Heeft het postuur van een topverdediger. Speelt bij Feyenoord helaas niet centraal. Kan in oranje natuurlijk ook LB, maar denk dat Blind daar gaat spelen.

Ik zou voor bovenstaande vier gaan. Andere opties:
Virgil van Dijk - Is al twee jaar in vorm, heeft alles wat een moderne topverdediger moet hebben. Verdient op zn minst een kans.
Karim Rekik - Is linksbenig, mocht BMI geblesseerd raken, dan lijkt Rekik de man die het moet doen. Is eigenlijk iets te licht, maar kan heel goed worden.
Jeffrey Bruma - Blijft hij een eeuwige belofte? Ook dit seizoen begon hij goed, inmiddels in de rangorde voorbijgestreefd.

Wie wmb niet meegaan:
John Heitinga - Speelt niet. Is over the hill. Tijd voor een nieuwe generatie.
Joris Mathijsen - Speelt wel, maar over the hill. Tijd voor een nieuwe generatie.
Douglas - Heeft absoluut niks in huis wat vgaal graag ziet in Oranje. Koos voor Rusland, best. Maar die gaat nooit voor Nederland spelen gelukkig.
Erik Pieters - Net niet-verdediger. Alleen oproepen bij een griepepidemie.

Veltman moet zeker mee naar het wk. Voor basis moeten we de rest van het seizoen nog afwachten maar hij moet zeker mee.

Menen mensen nu echt om Veltman naar het WK te sturen?
Begrijp me niet verkeerd hij zal best een hele goede worden dat zie ik ook wel, maar nu op dit moment is hij nog veel te onervaren en maakt ook nog veel te veel fouten. Nog wel meer dan de Vrij waar juist de meeste over roepen dat hij daarom niet mee zou mogen. Dus waarom dan wel Veltman.
Doe rustig aan met hem, anders krijg je hetzelfde als met Willems, was ook een groot talent, maar werd kapot gemaakt door de wedstrijden in oranje.

27 januari 2014 om 15:12

Ejens, daar leert hij nog meer en ik denk dat van gaal wel wat in hem ziet, maar afwachten wie hij selecteert, we kunnen ons wel gek maken. Die moet mee of die, we zullen toch niet allemaal blij zijn met de keuzes die van gaal maakt. Dat is bij geen een bondcoach zo en dus nu ook niet.

27 januari 2014 om 16:07

Veltman had een jaartje eerder moeten doorbreken dan had hij nog wat kunnen leren in Oranje met oefenduels en eventueel een kwalificatie wedstrijdje meepikken. Ik vind het net te ver gaan om een speler mee te nemen naar een eindtoernooi zodat hij nog kan leren.
Ik wilde eigenlijk alleen maar kenbaar maken dat wij in Nederland een talent gelijk al als topper aanzien terwijl die speler dat vaak nog moet worden.

28 januari 2014 om 08:01

Daar heb je wel gelijk in, hoe je het zegt, het is zeker zo dat men iemand die eigenlijk er direct er staat als een groot talent neerzet, is eigenlijk ook niet goed voor zon jongen. Het is noemenswaardig dat veltman eigenlijk zo nuchter er onder blijft. Toch zou ik hem wel mee nemen, hoeft niet zo te zijn, dat van gaal hem direct gebruikt, ik heb toch meer vertrouwen in hem, dan in een dougles bv, ondanks dat hij langer is.

Kan inderdaad zo mee naar het WK.

Het WK in 2018 welteverstaan...

Denk dat veltman samen met rekik het centrum gaat vormen.

Krul
Wiel veltman rekik blind
De jong Klaassen strootman
Robben persie depaij

Stekelenburg cilessen
Janmaat Vlaar indi
Ginkel (mits fit) fer vd vaart clasie
Lens Huntelaar boetius

27 januari 2014 om 15:36

@krab

Hahaha grappig hoor, Klaassen? Van der Wiel? Veltman? Blind is niet eens het niveau wat je wilt zien in Oranje, laat staan die anderen die ik opnoem.

Goed?

Deze jongen geeft assist na assist op aanvallers van de tegenpartij!

Natuurlijk, zit wel potentie in deze jongen, maar geef 'm eerst een jaar of 2 om te ruiken en te wennen aan de Eredivisie!

Zie opstelling voor de basiself die ik op zou stellen. Dan heb ik hieronder de nummers 12 t/m 23 die in mijn ogen mee moeten.

Stekelenburg en Krul
Van de Wiel, Vlaar, De Vrij en van Aanholt
Clasie en Schaars
Promes, Sneijder en Depay
Huntelaar

Cillesen
Janmaat
Veltman
BMI
Blind
De Jong
Strootman
Robben
van der Vaar
Lens
Van Persie
27 januari 2014 om 15:35

Cillessen? Veltman? Van der Vaart? Lens?

Misschien kun je beter een serieuze opstelling geven in plaats van zo'n lachertje?

27 januari 2014 om 16:05

Dit lijkt me een serieuze opstelling.

Persoonlijk vind ik dat we momenteel 2 gelijkwaardige keepers hebben (cillessen en Krul), waarbij er 1 bij een elftal speelt wat hetzelfde voetbal speelt als Oranje. De 3e keeper kan dan Stekelenburg, Vorm of Zoet zijn.

Achterin hebben we weinig spelers die er eruit springen. Echter, wanneer vd Wiel zijn vorm doorzet, dan zou hij misschien beter op de plek van Janmaat kunnen staan. Achterin is het in mijn ogen kiezen tussen Veltman, Vlaar en De Vrij, waar ik momenteel voor Veltman zou kiezen (heb een zwak voor zijn verdedigend inzicht, wat de anderen een stuk minder hebben), en Bmi, Rekik en vd Heijden, waarbij ik BMI het sterkst inschat op dit moment, maar wanneer Rekik zich kan herpakken, zal ook hij een goede kans krijgen. Linksback is een zorgenkindje, echter heeft Blind het daar de laatste paar jaar zeer goed gedaan. Ik schat hem dan ook hoger in op die plek dan Pieters, Willems, Van Aanholt en Emanuelson, die in mijn ogen mogen strijden om de plek achter blind.

Op het middenveld in de punt naar achteren zou ik De Jong zetten, aangezien dat de beste keus is op die plek. Daarachter zitten Blind en Clasie, maar aangezien Blind al als linksback mee gaat, zou ik Clasie als back-up van De Jong meenemen. De andere 2 plekken op het middenveld zijn wat moeilijker. Dit moeten een linkspoot en een rechtspoot zijn. De linkspoot die zeker erin staat is Strootman. Daarachter komt dan vd Vaart, die als back-up mee zal gaan. De rechterkant is echter moeilijker. Sneijder in vorm is een klasse apart, maar ik vraag me af of hij het loopvermogen heeft om het hele middenveld te bestrijken. De opties die daarachter zitten zijn Maher, Klaassen en Siem de Jong. Ik zou persoonlijk op het moment gewoon voor Klaassen in de basis gaan (die jongen lijkt me de compleetste van de 3), met Sneijder erachter. Als echter Sneijder niet zijn niveau haalt, dan moet er echter ook verder gekeken worden en wanneer Maher zijn niveau haalt dan is ie gewoon beter op die plek dan De Jong.

Op de vleugels hebben we weinig echt goede opties. Mijn keus gaat nu uit naar Lens (rechts) en Robben (links), met daarachter Narsingh en Boetius. Het liefst zie ik gewoon een rechtspoot aan de rechterkant en een linkspoot aan de linkerkant, maar helaas hebben we maar weinig linkspoten. Spelers die er dicht tegenaan zitten zijn Depay en mits in vorm Elia.

De spitspositie is niet moeilijk. Daar is Van Persie de onbetwiste nummer 1 en Huntelaar de nummer 2. Bij een blessure zou er echter gekeken moeten worden naar Siem de Jong en Ricky van Wolfswinkel, aangezien ik Dost en Luuk de Jong niet echt vind imponeren.

Duidelijk dat Veltman nog lang niet klaar is om in de top van de Eredivisie in de basis te staan. Dus Oranje kun je wel helemaal vergeten.

Integendeel ik denk juist dat je het eens in een oefenduel moet proberen!

Deze jongens hebben veel potentieel en hebben het in zich toppers te worden

Cillessen
van Rhijn
Veltman
van Dijk
Blind
Wijnaldum
V/D Vaart
Strootman
Robben
van Persie
Lens
27 januari 2014 om 16:18

Precies wat je zegt. Hebben potentieel om een topper te worden. Laten we daar nu niet op gaan gokken en voor iets meer zekerheid/ervaring kiezen. Veltman haalt Oranje heus nog wel, alleen is dit WK waarschijnlijk net te vroeg. Vind dat je bij een eindtoernooi gewoon voor het beste moet gaan en geen risico's moet nemen. Veltman maakt nog net wat te veel fouten

27 januari 2014 om 16:35

Ik zag gisteren een samenvatting van Koeman commentaar en hij had het maar over 1 ding: de verdediging die niet goed functioneerde.

Dan hebben we het dus over janmaat, de vrij, mathijssen, bmi, allemaal potentiele internationals.

Woow, dat is toch verre van prettig.

Louis opteert voor een voetballer en een wat meer verdedigend sterke speler in het centrum. Voetballende verdedigers hebben we genoeg maar we zoeken een "moordenaar" a la Godin van AM. Vlaar is dat meer dan bmi, maar hele echte van dat soort hebben we niet. Of moeten we denken aan Beugelsdijk?

27 januari 2014 om 19:29

Ik snap wat je bedoelt en ik ben het er mee eens

Als je naar mijn opstelling kijkt zie je ook dat ik de vrij en BMI er nie bij had. Overigens zou BMI er wel bij kunnen! Sterke verdediger alleen jammer dat hij LB bij feye speelt

De Vrij heeft zijn kansen gehad en ik vind dat we geen risico's meer moeten nemen door hem op te stellen.

Denk dat Van Gaal zich nog flink in de vingers gaat snijden qua selectiebeleid. Hij wil in Maart zijn selectie compleet maken maar in mijn ogen zijn er dan nog teveel onzekerheden want de speler staan kwalitatief niet zo ver van elkaar af en in die laatste maanden kan er ontzettend veel gebeuren en kan de vorm ook weer heel anders zijn.

Ik hoop niet dat het de vrij/ martens indi wordt, ga voor van dijk en vlaar zijn ook nog eens fysiek sterk.

welke internationals hebben nou ervaring? wtf moet je nou met bmi en de vrij? lachertje... heeft hij wrok jegens ajax?

De Vrij is lang en breed gepasseerd door Veltman en van Dijk.
De Vrij heeft nul uitstraling,totaal niet medogeloos,en voetballend ook veel minder dan Veltman en van Dijk.
Tel daarbij op dat hij nooit in Europees verband speelt waardoor hij dus stil blijft staan in zijn ontwikkeling.

Ik hoop nog steeds op Veltman en van dijk in het centrum, maar dat zal wel niet gebeuren. Anders maar Ron Vlaar optrommelen ofzo, ik vind het duo de Vrij en BMI echt niet NL elftal waardig hoor. En dat heeft niks met een gekleurde bril te maken.

Bij mij zal de selectie er zo uit zien:

Doel: Cillessen, Krul, Steekelenburg
Verd: Blind, v Dijk, Veltman, Heitinga, vd Wiel, Janmaat, Willems en Vlaar
Mid: de jong, Strootman, Vaart, Sneijder, Fer, Siem de Jong, Emanuelson
Voor: Robben, Persie, Lens, Huntelaar en Dost

De opstelling vervolgens:
Cillessen
Blind, Veltman, Vlaar, vd Wiel
de Jong, Sneijder, Strootman
Lens, Persie, Robben

Best kans dat je hiermee wereldkampioen wordt.

Ik snap niet waarom iedereen zo veel over Veltman praat.
Iedereen ziet dat hij een goede verdediger is, een groot talent. Maar ook grote talenten hebben tijd nodig om aan het niveau te wennen. Hij maakt nog veel fouten, laat hem gewoon rustig inkomen in de eredivisie, en als hij weinig tot geen fouten meer maakt op een langere termijn, dan kunnen we het over Oranje gaan hebben.

Wanneer hij die fouten (Galatasaray, Colombia, psv, Gae) eruit werkt dan is het met afstand de beste cv die we hebben.

hij maakt iedere wedstrijd wel een foutje, zoals afgelopen zondag ook weer; gelukkig voor hem wordt dat niet altijd afgestraft dat zou er toch uit moeten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren