Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Robben en Van Persie vallen buiten FIFPro wereldelftal van het jaar

Laatste update:
/

Arjen Robben en Robin van Persie zijn niet geselecteerd voor het FIFPro elftal van het jaar. De vleugelaanvaller van Bayern München en spits van Manchester United waren genomineerd voor het middenveld en de aanval, maar Andrés Iniesta, Xavi en Franck Ribéry kregen de voorkeur boven Robben, terwijl de voorhoede wordt gevormd door Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimovic en Lionel Messi.

Opvallend genoeg is niet Bayern, maar Barcelona de hofleverancier van het elftal. De Spanjaarden leveren vier spelers voor het team (Dani Alves, Iniesta, Xavi en Messi), terwijl er maar drie spelers van Bayern (Manuel Neuer, Philipp Lahm en Ribéry) werden geselecteerd. Real Madrid en Paris Saint-Germain leveren met Sergio Ramos, Ronaldo, Thiago Silva en Ibrahimovic de overige spelers.

FIFPro elftal van het jaar: Manuel Neuer (Bayern München, Duitsland); Philipp Lahm (Bayern München, Duitsland), Sergio Ramos (Real Madrid, Spanje), Thiago Silva (Paris Saint-Germain, Brazilië), Dani Alves (Barcelona, Brazilië); Andrés Iniesta (Barcelona, Spanje), Xavi (Barcelona, Spanje), Franck Ribéry (Bayern München, Frankrijk); Cristiano Ronaldo (Real Madrid, Portugal), Zlatan Ibrahimovic (Paris Saint-Germain, Zweden), Lionel Messi (Barcelona, Argentinië).

Het is terecht dat er geen Nederlander in het team zit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig team, Toch had ik graag een plekje ingeruimd voor Schweinsteiger

13 januari 2014 om 18:57

Ik vind sowieso dat Xavi niet thuis hoorde in dit elftal. Of Schweinsteiger, of Robben ipv hem. Voor de rest kan ik me er helemaal in vinden!

13 januari 2014 om 19:10

Op messi en Ronaldo hoort niemand van La Liga hier thuis. Dante is van subtop (monchengladbach) naar de ultieme wereldtop gegaan. Ik ga niet kinderachtig mafifa schreeuwen, maar ze mogen toch echt wel meer naar hun bronnen kijken.

13 januari 2014 om 19:11

Nou speelt Dante ook niet geweldig de laatste tijd hoor, maar ik snap wat je bedoelt!

13 januari 2014 om 19:13

Of Robben? Kom op man het is al een complete joke dat Fifa met 4 aanvallers speelt.
net als het een joke is dat Barca hofleverancier is terwijl ze 9-0 op de broek kregen.

13 januari 2014 om 19:17

Zowel Robben als Ribery zijn in feite middenvelders. Alleen spelen ze meer als buitenspelers dan middenvelders.

13 januari 2014 om 19:31

kijk jij wek voetbal??????? barca verloor het eerste duel met 4-0 en het 2emet 3-0, dus waar kom jij met je 9-0 ga a.u.b leren tellen

13 januari 2014 om 19:51

2 wedstrijden bepalen niet zo'n uitslag. Het gaat hier over een heel jaar.

13 januari 2014 om 19:56

Inderdaad! Schweini voor Xavi en Hummels voor die clown Ramos! Dani Alves vond ik het afgelopen seizoen eigenlijk ook wel op zijn retour. Hij heeft gewoon niet meer de leeftijd om al die meters te maken.

13 januari 2014 om 19:59

@ ajaxbarcelona

Hij telt er de vriendschappelijk wedstrijd bij, dus niet zo overdreven reageren met je ?????? en je "leer tellen". Je kan dat ook op een normale volwassen manier overbrengen.

Onbegrijpelijk dat Xavi en Iniesta er in staan. Fantastische voetballers, maar dit jaar moest Schweinsteiger er toch zeker in. Robben kan ik misschien ergens nog begrijpen, met 5 aanvallers spelen is misschien te veel van het goede.

edit: Hummels hoort hier zeker niet in thuis. Speelde vorig jaar echt slecht. Geef mij dan maar Kompany of misschien Dante. Dani Alves is natuurlijk ook een joke. Alaba en Lahm waren gewoon de twee beste backs.

13 januari 2014 om 20:12

Snap van sommige spelers echt niet dat ze er instaan.

Dani alves mag er sowieso wel uit voor Alaba!
Daarnaast vond ik jongens als Schweinsteiger, Yaya Toure Gundogan en Vidal dit seizoen beter presteren dan Xavi.

En ook het duo Thiago Silva-Sergio Ramos kan beter naar mijn idee met jongens als Dante en Kompany die op het moment op de toppen van hun kunnen spelen. Al vind ik die vier jongens gelijkwaardig.

Prima elftal. Dat zeker. Maar vind het weer een ontzettend voorspelbaar 'beste elftal van de wereld.'
Met een iets professioneler onderzoek met iets minder tunnelvisie denk ik dat er andere spelers uit waren gekomen. Maarja. Wie kijkt er tegenwoordig nog serieus naar dit soort prijzen van de fifa...

13 januari 2014 om 20:18

Ik wist niet eens dat Dani Alves een Linksback was omdat hij altijd en overal Rechtsback speelt... Sowieso moet daar Alaba staan of anders Marcelo maar geen rechtsback... pff

13 januari 2014 om 21:43

Zucht...

Het was ten eerste geen 9-0. Ten tweede ging het over twee wedstrijden

En ten derde. Dit elftal is gebasseerd over een heel jaar niet op één chamions league tweeluik

13 januari 2014 om 22:26

Nou ik niet, Dani Alves moest eruit, Phillip lahm rechtback en alaba linksback

13 januari 2014 om 18:57

Schandalig dat pirlo er niet in zit echt, xavi had het echt niet verdiend.....

13 januari 2014 om 19:20

Wat heeft Pirlo dit jaar bewezen dan? Puur op naam dus...

13 januari 2014 om 18:59

Jii bent niet de Enigste. Xavi en Ramos pfff.

13 januari 2014 om 19:01

Yaya Toure, Pirlo, Scheweinsteiger verdienen het allemaal meer... Dani Alves verdiend het al helemaal niet.... Uefalona.....

13 januari 2014 om 19:06

Meer Primera Divisonona, als je het toch zo wilt omschrijven, Ramos heeft er ook gewoon niks te zoeken. Laatste jaren is het lachwekkend hoeveel spelers daaruit worden verkozen.

13 januari 2014 om 19:13

Xavi wisselen met Özil denk!

13 januari 2014 om 19:16

BestisthePL... Noem jij dan een betere rechtsback dan alves?! En natuurlijk is er geen plaats voor robben en van persie. In Nederland goden maar in het buitenland net niet. En dat blijkt maar weer.. Wou je zeggen dat robben het meer verdient dan c.ronaldo of vanpersie meer dan ibracadabra?! Dacht het niet.

13 januari 2014 om 19:21

Lahm rechtsback, en een Cole,Marcelo of Alaba zijn beter

13 januari 2014 om 19:24

Lahm is een betere rechtsback. Linksback kan je alaba of alba of desnoods chiellini. En robben speelt ook op het middenveld, anders zou ribery hier ook niet instaan. Xavi eruit en schweinsteiger of Yaya toure erin wat mij betreft. Iniesta of robben maakt me dan niet heel veel uit.

13 januari 2014 om 19:26

@masterdam01

Lahm was vorig veruit en dan ook veruit de betere van de twee. Dani Alves had er dus nooit in mogen staan. Nu staat hij linksback, een plek waar hij nooit staat. Bovendien vind ik dat van de backs Alaba het ook gewoon beter heeft gedaan. Robben was genomineerd voor het middenveld, dus het maakt niet uit of hij het meer verdiend dan Ronaldo. Hij verdient het wel meer dan Xavi en Iniesta gezien het afgelopen jaar (zeker Xavi). De vraag is dan of Schweinsteiger het niet meer verdient dan Robben.

13 januari 2014 om 19:29

Vind jij? Dat Is jou mening. lahm is sowieso niet beter dan alves.. cole is veelste wild even als marcelo .. over alba kan je nog twisten want dat is wel een goeie back. Maar dat is mijn mening

13 januari 2014 om 19:32

Toen je zei Lahm is sowieso niet beter dan alves was ik maar gestopt met lezen want dit slaat dus alles....

13 januari 2014 om 19:34

Baloog... nou dan is dat een fout van de fifa om hem voor het middenveld te nomineren. Want iedereen weet dat robben een aanvaller is. En ook aan de buitenkant speelt als c.ronaldo
Vandaar!

13 januari 2014 om 19:36

Lahm is al jaren de beste rechtsback ter wereld. Alves mag zijn veters niet eens strikken. Zowieso had Lahm op zijn eigenlijke positie moeten staan, en misschien Alaba voor linksback?

13 januari 2014 om 19:37

@masterdam01

Robben is in feite een middenvelder die meer naar voren speelt. Evenals Ribery.

13 januari 2014 om 19:37

Is goed jonge ik lig daar niet wakker van. Jij mag em beter vinden. Vind ik niet.

13 januari 2014 om 19:40

Zijn veters niet eens strikken?! je doet nu alsof je over de rechtsback van ijselmeervogels praat.

13 januari 2014 om 19:43

Mijn opstelling van het jaar

Ronaldo messi suarez

Ribery Iniesta robben

Alaba kompany thiago silva lahm

Neuer

13 januari 2014 om 19:45

Ik vergelijk de beste rechtsback ter wereld met een goede back. Er zit een groot verschil tussen goed zijn en het beste zijn. En Lahm is overduidelijk al jaren met uitstek de beste rechtsback.

13 januari 2014 om 19:45

Buggel ik ga jou een vraag stellen toen hij begon bij groningen heeft hij daar ooit vanaf het middenveld gespeeld?

13 januari 2014 om 19:47

Hij staat bij Bayern Munchen geformuleerd als middenvelder . Dus dan is hij op papier gewoon een middenvelder. Bron: De officiele Bayern Munchen app.

13 januari 2014 om 19:48

Vind jij..... dat mag en ik zie het omgekeerd. Alves de beste rechtsback ter wereld en lahm een goeie back. Bekijk de prijzen kasten van beide maar. Dat zijn ook.feiten

13 januari 2014 om 19:49

Dat vroeg ik niet. Ik had het over groningen... maar van bayern kan zo zijn. Maar iedereen weet dat robben een aanvaller is.

13 januari 2014 om 19:51

Dus als Lex Immers met Bayern de CL wint is hij ook gelijk de beste CAM ter wereld? Het team wint de prijzen. Alves maakte deel uit van dat team. Dat zegt alleen dat je goed genoeg was om er in te spelen, niet dat je de beste bent vergeleken met anderen.

13 januari 2014 om 20:07

Ohh als je het zo stelt. Waarom is lahm dan de beste ter wereld... want wat jij zegt het TEAM wint prijzen. Precies het zelfde wat jijzeg kan ik ook zeggen lahm. Simpel want zo goed is hij echt niet als jij beweert.

13 januari 2014 om 20:12

Omdat de slechte wedstrijden van Lahm van de afgelopen jaren op een hand te tellen zijn. Hij is een van de, al dan niet de, constantste spelers ter wereld. Zowel aanvallend als verdedigend is hij ijzersterk en voegt daadwerkelijk iedere wedstrijd wat toe aan zijn team.

En dit waar Alves alleen aanvallend sterk is, maar verdedigend regelmatig steken laat vallen.

13 januari 2014 om 20:13

Buggel.... hier gaan we niet uitkomen.. jij en vele vinden lahm beter..en ik vind alves beter.

13 januari 2014 om 20:16

Jij gaat er niet uit komen. Ik en vele anderen zijn er al jaren uit

13 januari 2014 om 20:17

Ook goed. Ik ben er ook uit hoor. Alves is beter dan lahm punt.

13 januari 2014 om 19:05

Ach dit corrupte zooitje neem je toch niet serieus..

Schweinsteiger niet en Xavi wel.. Schweini wint de treble, Xavi speelt 55.4 van de la Liga minuten en staat er wel in. Wat een onzin zeg. En dan nog niet eens over Dani Alves en Ramos gesproken.

Ik had op het middenveld liever Yaya Toure en Schweini gezien in plaats van Iniesta en Xavi. Dante en Alba voor Ramos en Alves.

13 januari 2014 om 19:10

Zelf Iniesta is voor mij twijfelachtig, hoewel minder dan de drie die jij noemt. Ik had denk ik het volgende gekozen.

Ik twijfel tussen Chiellini en Kompany en Robben en Toure.

Neuer
Lahm
Thiago Silva
Chiellini
Alaba
Robben/Touré
Schweini
Ribéry
Messi
Zlatan
Ronaldo
13 januari 2014 om 19:10

Frank

Schweinsteiger die onderling Xavi wegspeelde in beide wedstrijden.

13 januari 2014 om 19:12

en Bale we meoten niet vergeten hoe beestachtig hij was voor de transfer naar RM

13 januari 2014 om 19:26

Ik kan wel 5 mensen noemen die beter zijn dan Bale

13 januari 2014 om 19:54

Bale staat er terecht niet in. Ibra, Ronaldo en messi zijn gewoon beter

13 januari 2014 om 20:20

Bale zou een mooie speler zijn voor de bank van het sterrenassemble! Vind zelf Ibrahimovic, Ronaldo en Messi beter en ook Suarez en bijvoorbeeld een Van Persie schat ik hoger in. Maar naar het laatste jaar gekeken heeft Bale wel een ploeg in zijn eentje ongeveer getrokken hoor... die europese wedstrijden tegen Inter bijvoorbeeld. Als je vanuit dat oogpunt kijkt vind ik dat Bestisthepl toch best een puntje heeft. Een leuke bankplaats naast dit elftal gun ik hem wel!

13 januari 2014 om 20:01

Schandalig dat Schweinsteiger en Alaba er niet in staan. Alaba heeft laten zien dat hij de beste linksback ter wereld is en Schweini heeft in een rechtstreeks duel met Pirlo en nota bene Xavi laten zien dat hij beter was.

13 januari 2014 om 20:06

Ik had xavi verruild voor schweinie of robben

13 januari 2014 om 21:39

Nog zo'n onzinnige verkiezing! Over een paar jaar heeft één of andere Sjeik zoveel geld uitgegeven dat het Fifpro team bestaat uit een bestaand team. Het gaat nergens meer over. Wil je dit soort verkiezingen interessant maken voor iedereen, kies dan uit al die goede ploegen in Europa 1 speler voor een bepaalde positie. Zo toon je ook waardering voor de rest, i.p.v. jaren teren op dezelfde namen op dezelfde posities in bijna dezelfde teams. Net wat ik zelf, ze spelen straks allemaal in FC Sjeik en is er geen verkiezing meer nodig!

Xavi en Daniel Alves verdienden het natuurlijk niet. Maar goed, verder een beter elftal dan vorig jaar.
Alaba en Schweinsteiger hoorden erin te staan, en over de plek van Iniesta (ipv. onder andere Bale) kan je ook discussiëren.

13 januari 2014 om 18:52

Schweinsteiger en Alaba hadden er in moeten staan in plaats van die 2.

13 januari 2014 om 18:53

Of ik las niet goed of je hebt hem net aangepast

13 januari 2014 om 18:54

Ik had hem inderdaad eventjes aangepast. (:

13 januari 2014 om 18:54

ramos al helemaal niet. thja het is wie je wilt er in hebben. want vanaf julli is ramos echt drama.

13 januari 2014 om 18:55

Duidelijk anti barca. Haha

Prima lijstje in mijn ogen!

13 januari 2014 om 19:40

Hoe kunnen er nou zoveel barca spelers in staan dan? Ze zijn 2x overlopen door Bayern Munchen, kan dus niet anders dat zij hofleverancier moeten zijn toch? Xavi valt nog over te discussiëren, maar Alves verdient het echt niet.

13 januari 2014 om 19:56

het zijn mensen die verstand hebben van voetbal.
klopt dat zij overlopen zijn door bayern maar real madrid ook door dortmund in dortmund moeten we dan opeens ronaldo en ramos afschrijven????

het gaat toch om hele jaar 2013. mensen blijven maar paar wedstrijden onthouden ipv hele jaar.

als je vindt dat xavi en alves erin niet horen. wat vind je dan van Ramos?

13 januari 2014 om 20:26

Geen van die drie horen er in.
Schweinsteiger of Robben ipv Xavi
Alaba ipv Dani Alves
Kompany ipv Ramos

Maar vorig jaar bleek al dat de Fifa fan is van La Liga. Dat is nog niet veranderd zo te zien.

13 januari 2014 om 20:33

Het gaat mij eigenlijk nog meer om het feit dat doordat Dani Alves rechtsback staat, Lahm naar links wordt verplaatst. Misschien dat Lahm bij toeval vorig jaar een wedstrijdje als linksback gespeeld heeft. Maar kom op zeg die jongens is gewoon een op en top rechtsback en stoot zeeker dit seizoen Dani Alves van de troon af. Je gaat in het beste elftal van de wereld toch geen twee rechtsbacks in een team zetten. En de beste linksback is gewoon Alaba. Jordi Alba en Cole hebben het ook redelijk gedaan en zelf ben ik wel ene fan van Marcelo. Maar Alaba heeft zich dit seizoen zo goed gemanifesteerd elke wedstrijd weer. En uiteindelijk heeft hij in drie directe duels met Barcelona ook nog is laten zien dat bijna elke speler van dezelfde positie meer klasse had op het moment.

Het gaat echt niet om de drie wedstrijden onderling tussen Barca en Bayern. Maar het is wel de perfecte meetlat om te laten zien dat jongens als Schweinsteiger en Alaba collega's als Xavi en Dani Alves toch wel voorbij zijn gegaan.

Over Ramos valt ook nog wel te twijfelen. Maar als ik zelf kijk naar de naar mijn idee beste centrale verdedigers van dit jaar: Kompany, Ramos, Thiago Silva, Dante, Boateng, Ivanovic, Pique, Godin, Hummels dan springen er een paar bovenuit namelijk Ramos, Thiago, Kompany en Dante. En dan vind ik die vier weer gelijk. Je had inderdaad ook voor Kompany of Dante kunnen kiezen maar vind het verschil tussen die jongens niet zo overduidelijk eigenlijk.

als ik zo objectief mogelijk kijk vind ik eigenlijk dat er een paar posities niet onomstreden zijn.

Neuer: in vergelijking met Courtois en Hart
Dani Alves: eigenlijk is dat gewoon de plek van Alaba
Xavi: In vergelijking met Yaya Toure en vooral Schweinsteiger
Ramos/thiago: In vergelijking met Kompany en Dante
Ibrahimovic: In vergelijking met Van Persie en Diego Costa.

Terecht, Zlaten is een stuk beter. En ook het middenveld is veel sterker met Iniesta/xavi/ribery dan met robben.

Robben had het verdient om er tussen te staan, Van Persie niet.

13 januari 2014 om 19:42

Spitspositie is gewoon te druk bezet, dus denk niet dat Robin er ooit in komt. Als hij dit seizoen niet geblesseerd was geraakt had hij misschien nog een kleine kans. Al moet ik zeggen dat eigenhandig United naar de titel schieten toch wel een award oid verdient eigenlijk.

Heeft dat centraal duo achterin dan zo uitzonderlijk gespeeld afgelopen jaar?

13 januari 2014 om 18:55

Ik vind het schokkerender dat Alves en Xavi erin staan en niet Schweinsteiger en vooral Alaba !

13 januari 2014 om 19:13

Ook wel schokkend dat sergio ramos erin staat..

13 januari 2014 om 18:57

Welk central duo had je anders gedacht dan?

13 januari 2014 om 19:02

Ik had minstens 1 centrale verdediger - die de cl finale heeft gespeeld - verwacht. Hummels bijvoorbeeld? Of kompany, chiellini,..
Ramos is een grap dat die erin staat..

13 januari 2014 om 19:11

Of Dante of Chiellini of Kompany. Zijn er genoeg te bedenken die het beter hebben gedaan dan Ramos, want wat heeft die staan blunderen achterin.

13 januari 2014 om 19:12

Ben het volledig met je eens!

Alaba? Schweinsteiger? Dante? Vidal? Toure?
En dan staan Xavi, Iniesta en Alves er wel in. Absoluut geen slechte spelers, maar dit verdienen ze zeer zeker niet. Bayern droogde ze met 7-0 af...

13 januari 2014 om 18:54

Schweinsteiger is erg veel geblesseerd geweest dus daar valt nog iets voor te zeggen om hem er buiten te laten.

13 januari 2014 om 18:55

Schweinsteiger is sinds eind Oktober pas geblesseerd dus dat kan de reden niet zijn.

13 januari 2014 om 18:59

Ah mijn fout ik dacht dat hij daarvoor ook al een tijdje out was geweest. In dat geval helemaal belachelijk!

13 januari 2014 om 18:57

hahahhaha gaan we nu op eens spelers beoordelen over 2 wedstrijden?

na die afstraffing van dortmund verdient ronaldo en ramos ook geen plek in.


nou wat een bullshit

13 januari 2014 om 19:02

Beetje jammer dit, hij noemt expres al geen Messi omdat die individueel gewoon geweldig heeft gepresteerd en toch moet jij dan weer Ronaldo erbij pakken die er gewoon meer dan verdiend instaat, als is het maar om zijn individuele prestaties.

Hij heeft verder gewoon een punt dan Alves en Xavi er sowieso niet in horen te staan en ook Iniesta kan ik me in vinden (hoewel die minder misstaat). Ramos hoort er ook niet in.

13 januari 2014 om 19:09

@messi _neymar

jullie weden afgedroogd door bayern 7-0

wij real madrid hebben verloren , niet afgedroogd. we hadden nog 1 doelpunt nodig om door te gaan. is maar een klein detail

13 januari 2014 om 19:16

verschil is bayern is kampoien met punten van 20 punten op dortmund. neemt dat ook mee.

en bovendien ronaldo was nergens en ramos werd helemaal zoek gespeeld. dus ramos hoort dat echr niet. maar zo als ik al zei ieder fan wilt eigen spelers er in hebben. want ik weet zeker als xabi en Marcelo er in zaten dat real fans het geen schande vonden

13 januari 2014 om 19:36

Wat een onzin, ik ben niet eens fan van één van de clubs. Messi was in die 2 wedstrijden ook nergens, voor wat voor reden dan ook. Dat benadrukt hier helemaal niemand en toch moet jij dat bij Ronaldo wel doen, die trouwens wel scoorde tegen Dortmund. Dit doet er echter niks van af dat zowel Ronaldo en Messi op basis van individuele prestaties er sowieso in moeten staan.

Dat Bayern veruit de beste was in de Bundesliga maakt ook niks uit, Barcelona was dat bijvoorbeeld ook. Als we dan toch zo gaan redeneren was de prestatie ongeveer gelijk (bayern beter dan Dortmund en Barca dan Real).

13 januari 2014 om 20:00

messi was geblesseerd, en niet eens fit. ik gebruik dat niet als excuses. maar mensen die echt verstand hebben van voetbal en die ook echt gevoetbald hebben weteb wat betekent futheid en wedstrijd ritme.

maar bayern was ook heer een meester en zij waren meer dan beter dan barca. dat ontken ik toch niet.

maar om je te corrigeren messi heeft maar een wedstrijd gespeeld.

maar robaldo was fit en toch nergens. maar ja.

Gezien de concurrentie per positie natuurlijk helemaal niet zo gek. Ik snap het chauvinisme wel hoor, maar we moeten ook realistisch zijn. Van Persie en Robben waren zeker in vorm vorig jaar, maar kunnen simpelweg niet tippen aan het niveau van een Messi, Ronaldo of Ibrahimovic. Gezien de nominatie van Ribéry voor de gouden bal zou het ook wel een beetje vreemd zijn om hem niet op te nemen in het Fifpro team.

13 januari 2014 om 18:56

De namen die jij noemt kan ik wel begrijpen. Zlatan, Messi, Ronaldo en Ribery staan er wel terecht tussen, maar dat spelers als Xavi en Iniesta er bij staan. Ze hebben niet echt een bijzonder jaar gedraaid. Als we puur kijken naar kwaliteit dan horen zij er absoluut in thuis, maar het gaat toch om 2013. Reus, Robben, Gundogan, Lewandoswki bijvoorbeeld hebben veel meer laten zien toch? Robben was bijvoorbeeld beslissend in de achtste, kwart, halve en finale van de Champions League en ook in 2013/2014 was hij geweldig in dat toernooi.

13 januari 2014 om 19:00

Dat Iniesta en Xavi het afgelopen jaar niet zo fabuleus gepresteerd hebben voor hun doen betekent niet per se dat zij niet beter zijn. Ik stel nog altijd 10 keer liever een Iniesta op dan een Robben en/of Reus. Die man is zo fantastisch, het zag er vorig seizoen niet altijd even spectaculair uit, maar zijn ondergrens is echt een 7 of een 8. Ben met je eens dat als je puur kijkt naar de prestaties in de CL, dat je deze jongens een plek zou kunnen geven. Het blijft lastig, zo weinig plekken, zoveel goede spelers!

13 januari 2014 om 19:10

Hij is een geweldige speler, dat ongetwijfeld. Iniesta mag er van mij dan ook best in blijven. Het is Xavi die uit het elftal moet. Zet daar Schweinsteiger of Robben neer. Zij verdienden het veel meer dan Xavi!

Xavi of iniesta had er van mij wel uitgemogen dit jaar en robben of van persie er in

13 januari 2014 om 19:02

Ja zet Van persie er in voor Xavi, echt een super idee van je..
Van Persie is voor zover ik weet nog steeds een spits, en niet beter dan Ibra Messi of Ronaldo dusja zo moeilijk is 1+1 niet of wel?

13 januari 2014 om 21:13

Ja want er moet met een vaste formatie gespeeld worden... Daarbij gaat het me niet om wie waar staat maar meer wie het meer verdiend.. Lahm is toch ook geen linksback en die moet er toch gaan staan(of dani) of spelen we met 2 rechtsbacks?

14 januari 2014 om 17:24

Er is een verschil tussen met 2 backs spelen die alletwee rechtsback zijn (maar ook links kunnen in Lahm zijn geval) dan met 4 aanvallers en 2 middenvelders spelen vriend.. Jij hebt er niet te veel verstand van dat is duidelijk

Haha! Alves en Xavi, alsjeblieft hé. En Ramos heeft daar ook niets te zoeken. De rest kan ik me in vinden.

Lol, Xavi en Dani Alves laat mij net lachen. Waar is Yaya?

13 januari 2014 om 19:01

Tja tegenwoordig moet je in Spanje speler om er in te staan. Iedereen weet dat Schweinstiger en Alaba of Baines erin moest staan.

13 januari 2014 om 19:13

Of je moet Schweinsteigerninho of Schweinsteigerzalez heten ofzo

13 januari 2014 om 19:59

Verdien je eerst maar in Baines voordat je er over praat.

13 januari 2014 om 21:43

Baines is samen met Alaba en misschien Marcelo en Alba de beste linksback ter wereld

Was al uitgelekt. Dani alves, ramos en xavi horen er niet in. Alaba robben/yaya en kompany zou al beter zijn.

Dit begrijp ik echt niet.
Xavi?? Wat heeft hij afgelopen jaar gedaan om hier in te staan.
hier had Robben moeten staan.

Wat een eng gezelschap, vriendjespolitiek.

Lachwekkend dat xavi en iniesta erin staan.

Xavi en iniesta is onterecht, dani alves ook zeker onterecht. Had liever gundogan of schweinsteiger willen hebben

Xavi? Alves? Wat krijgen we nou? Alaba en Toure/Schweinsteiger waren veel betere opties. Maar zoals gewend weten we hoe de Fifa in elkaar zit.

Hahah serieus, Xavi boven Schweinsteiger? en 2 rechtsback? Hou toch aub op. Wat moet Schweinsteiger nog meer bewijzen om te laten zien dat die afgelopen seizoen beter was dan Xavi. In een directe confrontatie tussen Schweinsteiger en Xavi was Schweinsteiger beter nota bene. Afgelopen seizoen de beste. Het begint aandoenlijk te worden. Xavi die er staat vanwege zijn naam net als Dani Alves.

Ik weet niet wat Fifa met barcelona heeft, eerst was het Pique nu gaat het Xavi worden, en wie weet over een paar jaar Iniesta. Belachelijk, wie beweert dat Xavi en Alves er terecht in staat is niet serieus te nemen.

13 januari 2014 om 21:45

Heel jammer had graag Alaba in dit team gehad (vanwege fifa) , Dani alves snap ik echt niet waarom 2 rechtsbacks en dan ook nog eens Alves. Ook Schweinsteiger moest er sowieso in voor Xavi en Toure voor Iniesta

Ik vindt ze moet de beste rechtsback links back cvm ect in het team doen niet 2 rechts backs geen cvm

Dani Alves,xavi en Ramos....

Geeft maar weer eens aan dat deze prijs belachelijk is. Alaba had daar moeten staan i.p.v. Alves,yaya Toure voor Xavi en Kompany voor Ramos.

13 januari 2014 om 19:04

Ik ga akkoord met jouw namen, verder vindt ik het wel een goed team dus dat is al meer dan we gewend zijn van de fifa. Alleen Alaba ben ik niet heel zeker van.

13 januari 2014 om 19:14

Xavi en Alves zijn natuurlijk gewoon heel erg goede spelers, maar de spelers die ik opnoemde verdienden het gewoon meer. Xavi en Alves hebben betere seizoenen gehad.

Zwaar onterecht, zie voor Alves Alaba staan en Xavi voor Tourè. Zelfs Andres mocht in mijn optiek ruimte maken voor Schweinsteiger

Xavi, haha. Absurd. Schweinsteiger had dat natuurlijk moeten staan, zonder twijfel. Daarnaast vind ik ramos ook twijfelachtig.

Dat Robben er niet bij is vind ik raar. Hij besliste de champions league finale en voor een groot deel het Duits kampioenschap. Als dat niet genoeg weet ik het ook niet meer.

Ook Lahm was zonder Robben niet zo goed geworden. Doordat Robben naar binnen toe trekt kan Lahm mee op trekken.

13 januari 2014 om 21:13

Robben zit op het randje net zoals rvp vorig jaar zat maar voor wie wil je hem erin zetten dan??

13 januari 2014 om 21:33

Goede opmerking. Lahm is inderdaad vaak gevaarlijk in samenspel met de voortdurende dreiging die van Robben uitgaat. Die twee harmoniëren gewoon super. Zonder Robben krijgt lahm minder kans op te komen en wordt hij ook minder voorzien van goede steekpasses die op het juiste moment met de juiste balsnelheid gegeven worden.

Ramos? Xavi? Dani Alves? Wat is dit zeg?

Xavi en Alves hebben een veel minder jaar gehad (ja ik ben Barca fan). Ik had Toure/schweinsteiger en Alaba er in gedaan. Wat Ramos er in doet.. Vincent Kompany of Giorgio Chellini had het meer verdiend.

Van Persie heeft United kampioen gemaakt wat heeft Ibra gedaan? Kampioen ligue 1 en zweden speelt niet eens op het WK? Laat me niet lachen!
Ik vind dat Robben heel belangrijk is geweest voor Bayern sowieso belangrijker dan Xavi!
En door Alves te selecteren is dit helemaal ongeloofwaardig!

13 januari 2014 om 19:22

Hoeveel goals heeft Ibra er in 2013 gemaakt en Van Persie. Tsjonge jonge al die Nederlanders die zo optimistisch zijn als wat als het gaat om Nederlandse spelers

13 januari 2014 om 19:36

Ibra heeft er een paar meer gemaakt in een veel mindere competitie. Rvp scoorde er 26 in de beste competitie ter wereld... Maar ze verdiende het allebei naar mijn mening.

13 januari 2014 om 19:50

Het gaat niet alleen om de meeste doelpunten en ik verkies niet RvP boven Ibra omdat het een Nederlander is maar als een Spits in de eredivisie 50x scoort komt hij ook niet in elftal van het jaar!
Ligue 1 stelt op Psg na niks voor!

13 januari 2014 om 19:34

ben het helemaal een met @ibra zlataneer van persie heeft veel minder gescoord dan ibra en ibra had zweden bij in zijn eentje nog op het WK weten te krijgen en van persie is dit seizoen al helemaal niks

haha, geen Kompany? Wat een onzin..

@giallorsso89
Alves en Xavi waren inderdaad heel slecht.
Maar Ramos was de slechste

Geen Alaba? Yaya Toure? Xavi en Iniesta? Wat hebben zij gedaan? Kroos en/of Schweinsteiger hadden erin moeten zijn. Daarnaast heeft Dante ook héél erg goed gespeeld. Ramos en Thiago Silva hebben beiden niet veel gedaan.

Rare elftal dit.

Ik had het anders gedaan; Koschielny zit erin omdat hij met Arsenal in 2013 de beste CB van de PL is. Daarnaast is hij en Merte het minst gepasseerd en die jongen heeft zich enorm ontwikkelt, echt een absolute top CB!

Neuer
Lahm
Dante
Koschielny
Alaba
Toure
Schweinsteig
Ribbery
Messi
Ibra
Ronaldo

Heb ik wat gemist?
Real Madrid levert Sergio Ramos, Messi???
Gaan ze Ronaldo's naam verwarren met Messi

Hmm niet al te vreemd deze opstelling.
Enige Nederlander die kans zou hebben was robben.

Ik zou voor Alaba en Schweinsteiger kiezen ipv Alves en Xavi. Voor de rest een goed elftal.

Begint wel opvallend te worden die Primera Division spelers. Net als vele andere lijstjes is ook deze weer absoluut niet de juiste in mijn ogen. Xavi, Dani Alves en Ramos horen er sowieso niet in. Dani Alves staat nota bene linksback, een positie waar hij nooit speelt of heeft gespeeld. Ook Iniesta is twijfelachtig

Voor deze spelers moeten gewoon Alaba op linksback, Kompany of Chiellini centraal, Yaya Toure en Schweinsteiger of Robben op het middenveld.

13 januari 2014 om 19:01

Het is gewoon altijd puur subjectief. Dit elftal is op basis van de 'mening' van spelers en ook de gouden bal is gewoon een subjectieve competitie. De enige competitie die volgens mij niet subjectief is, is de gouden schoen verkiezing.

13 januari 2014 om 19:07

Elke verkiezing is uiteraard subjectief. Maar dit gaat puur op naam, en dat wordt elk jaar bewezen. Dit jaar Xavi en Alves, het jaar daarvoor de halve selecties van Real en Barca met Falcao, terwijl beide teams Europees niks hebben gewonnen. Vorig jaar ook met Pique en Alves.

Snap niet dat gedoe rondom Ribery. Ja, t is een goede voetballer, maar ik had Robben ipv hem geselecteerd. Was iig bijna een heel seizoen fit. En naar mijn mening belangrijker dan Ribery geweest vorig seizoen.
Van Persie is erg belangrijk en beslissend geweest vorig seizoen. Maar door die vroege uitschakeling in de CL zit hij er waarschijnlijk niet bij.

13 januari 2014 om 21:36

Van persie mist helaas soms net even de big shots, zoals tegen real toen hij op cruciale momenten een paar kansen om zeep hielp. Van persie is een fantastische en heel complete speler, maar Robben heeft op de grote momenten tot nu toe meer kunnen afdwingen.

Ik vind dit wel opmerkelijk. Ik meen afgelopen weekend een artikel te hebben gelezen (volgens mij op telegraaf.nl) waarin vermeld stond dat alleen Ronaldo meer stemmen had gekregen dan Robben.

Een grap, zoals altijd. Hoe kan een speler die een halfjaar geblesseerd is nu in het elftal van het jaar komen? Wat hebben Xavi en Iniesta vorig jaar nou laten zien? Behalve tijdens de afgang tegen Bayern en het niet proberen in de return heb ik ze niet gezien. Zet daar dan Schweinsteiger en Robben voor in de plek.

Off-topic
Man Man Man ze moeten toch echt verplichten dat al die spelers Engels kunnen spreken. Zijn er zoveel die geen woord Engels kunnen.

wat grappig is dat nu iedereen voorkeur geeft aan zijn eigen club spelers.

xavi iniesta en alves horen niet er bij volgens veel haaters. dan komem ook barca fans zeggen dat ramos daar ook niet hoort.
en madrid fans die gaan zeggen dat cassillas beter is neuer en ga zo maar door.

wanneer messi iets wint dan is men tegen ronaldo. wanneer xavi en alves er on zitten... dan is het uefalona. maar wanneer barca city loot en madrid schalke dan is het eerlijkheid. hahhahaha

13 januari 2014 om 19:03

Eigenlijk doe je nu precies wat je anderen zelf verwijt. Behoudens je opmerking over Ramos geef je 5 voorbeelden ten faveure van je eigen club...

13 januari 2014 om 19:08

Ik ben niet voor barcelona of real, maar je bent toch echt zwakzinnig als je meent dat Alves en Xavi erin staan ipv Schweinsteiger en Alaba. Schweinsteiger die nota bene Xavi onderling wegspeelde haha.

13 januari 2014 om 19:20

je bent niet voor real en ook niet voor barca maar jij geeft wel de voorkeur aan spelers van je ploeg.

nogmaals jij weet vast veel beter dan al die mensen die hebben gestemd.

misschien moeten ze volgende jaar ook leden van de vz mee laten stemmen. ik lees nu dat iedereen op eens weet wie er moet zijn. van bayern spelers tot m. utd.

13 januari 2014 om 19:25

Stoere praat zeg, met andere woorden mag jij zometeen ook niet klagen als Ronaldo met de beker in zijn handen staat hahah. Aangezien jij het ook niet beter weet dan de mensen die er zitten.

Nogmaals Xavi won puur op naam, ik zag statistieken voorbij komen dat Xavi 55 procent van de la liga minuten speelde, en als je dan nog met droge ogen beweert (na die statistieken, de vernedering van Schweinsteiger) dat Xavi het verdiend, dan ben je, zoals ik al zei, zwakzinning.

13 januari 2014 om 19:25

Logisch dat hij voorkeur geeft aan zijn eigen spelers. Zijn ploeg heeft alles gewonnen.

Sinds wanneer speelt Messi bij Real of Psg?

Maar dit is duidelijk weer een geval vriendjespolitiek en ik denk dat de meeste mensen die verstand van voetbal hebben dit team ook niet serieus nemen.

Nou dit is dan weer het zoveelste bewijs dat er bij deze verkiezing totaal niet gekeken wordt naar de prestaties van het afgelopen jaar, maar puur op marktwaarde/commerciële waarde. Stuk voor stuk zijn het eigenlijk gewoon de spelers die op hun positie de grootste commerciële waarde hebben.

Toch belachelijk ook dat er in zo'n elftal nooit ruimte wordt gemaakt voor een Dmc? Wat ga je doen met zo'n middenveld joh..

Toch grappig dat de teams die worden samengesteld altijd veel en veelte aanvallend zijn. 2 aanvallend ingestelde centrale verdedigers (ook t. Silva is naar mijn idee redelijk aanvallend), 2 opkomende backs waarvan er een standaard op het middelveld staat. 2 aanvallende middenvelders (ribery is i.m.o. meer aanvaller. En dus 4 aanvallers.

Barca!!!!!!!' Beest team wat hebben Touré rn zo gewonnen dan ,
Fitte Alves is gewoon de beste op ze plek en xavi ook
Dus haters

13 januari 2014 om 19:40

Nope, lahm is beter op de RB. Zonder twijfel

droomaanval is toch wel effe cristiano zlatan messi stel u voooooooooooor

Weg met daniel alves, dan toch echt liever alaba. Ik vind daniel alves echt geen topper, afgelopen jaar helemaal. Misschien zabaleta of maxwell. Die.speelde ook.sterk afgelopen jaar

De aanval lijkt me vrij logisch, de rest staat echter open voor discussie. Geen enkele topkeeper springt er, naar mijn mening, tegenwoordig bovenuit. Voor Neuer had dus net zo goed Sirigu, Courtois of wie dan ook hebben komen te staan. Dani Alves en Ramos......hadden ook zomaar twee andere namen kunnen staan. Ik noem maar eens een Barzagli of Alaba.
Middenveld is helemaal lachwekkend: Waar zijn Touré, Vidal, Pirlo, Schweinsteiger etc.??? Ach ja, het is in ieder geval niet zo belachelijk als verleden jaar met slechts La Liga spelers. Neemt niet weg dat er nog steeds mensen met een oppervlakkige visie van voetbal blijkbaar dit soort teams samenstellen.

Ramos, Alves en Xavi? Is dit serieus? Weer geen één speler uit de Premier League. Typisch voor de Fifa. Zeker Yaya Toure had een fantastisch seizoen en verdient hier te staan. Verder hoort Schweinsteiger ook in dit elftal te staan, hij domineerde volkomen op het middenveld ten opzichte van Xavi. Twee rechtsbacks in dit team, dat slaat ook nergens op. Op de plek van Alves moet Alaba gewoon staan. Met de overige spelers ben ik het wel eens.

Snap niet wat Xavi daar doet Schweinsteiger mocht die plek wel hebben

Arjan, jouw grootste momenten in 2013 was het pieppellen van Barcelona in de halve finale CL thuis en uit, je goal in de finale tegen BD was het toetje. Voor mij ben je de kanjer in de belangrijkste club wedstrijd van het jaar 2013.

Middenveld is natuurlijk niet serieus te nemen, wat een grap!

eindelijk staat Zlatan er dan een keertje in na al die jaren. In 2012 had hij er ook al in moeten komen voor Falcao, hij had een fantastisch halfjaar met Milan en daarna ook een geweldig halfjaar met PSG

sergio ramos hoort daar niet thuis kompany is 10x beter. volgens mij kijken die mensen niet eens voetbal joh.
ook geen alaba terwijl die het toch ook verdient.

Dit jaar had Suarez of Robben een plek verdient ipv Messi

Gelukkig gaat men niet mee in Premier League-hype. Ijzersterk team, goed gedaan.

13 januari 2014 om 19:42

Jij vind het terecht dat Xavi, die niet eens alles in La Liga speelde en in de tweestrijd minder was dan Schweinsteiger erin staat ten koste van Schweinsteiger?

13 januari 2014 om 20:07

Ik persoonlijk had Ronaldo eruit gelaten en in plaats van hem Schweinsteiger. Ribery komt dan op de plek van Ronaldo.

14 januari 2014 om 13:51

Haha dat meen je niet, toch? Op basis van wat zou jij Ronaldo eruit halen?

13 januari 2014 om 20:48

Premier League-hype? Seriously?

Jij vindt het terecht dat Ramos, Alves en Xavi er in staan? Wees nou eens eerlijk, zij allemaal horen er niet in. Ik had voor hen Kompany, Toure/schweinsteiger en Alaba gekozen.

Wat een lachertje, al ben ik het met de overige spelers eens.

Was Xavi echt beter dan Robben of Schweinstiger vorig jaar ?

Ik ben het er ook niet mee eens dat xavi en ramos zijn geselecteerd maar ze worden gekozen op basis van stemmen he! Het is niet zo dat de fifa de spelers in het elftal zetten!

Maffia!!! Alaba was dit seizoen veel beter dan Dani Alves en Xavi die zijn beste jaren wel heeft gehad en over twee keer toe eruitgelopen werd door de beste middenvelder van dit moment: Bastian Schweinsteiger. Robben en Bale waarom ook nog beter geweest. En Ramos... Wat heeft hij dit jaar laten zien? Kompany, Barzagli, Chiellini en Hummels waren allemaal beter dit jaar. Ongelooflijk.

13 januari 2014 om 19:49

Ja, want de fifa kiest de spelers ook persoonlijk na een besloten vergadering...

- Alaba had erin moeten staan ipv Daniel Alves. Daniel Alves is niet eens een linksback, heeft hij daar uberhaupt ooit gespeeld? Ik vind dat je wel spelers gewoon op hun eigen positie moet selecteren en niet zelf voor trainer gaan spelen. Dan had je net zo goed Robben of Suarez linksback kunnen zetten.

- Verder toch jammer dat er geen plek is voor Schweinsteiger, zou hem er zeker inzetten ten kosten van Xavi. Schweinsteiger is de motor van Bayern en zette afgelopen jaar de lijnen uit bij Bayern. Verder bepaalde hij op zijn positie het enorme tempo waarin Bayern afgelopen jaar en nog steeds speelt. Schweinsteiger is (op het veld) de architect van het huidige Bayern. Wordt al jaren enorm ondergewaardeerd.

- Wat ik tot slot opvallend vind is de selectie van Thiago Silva, ik vond hem een tijd lang de beste verdediger ter wereld maar vorig jaar heb ik hem met enige regelmaat zien stuntelen. In mijn ogen was hij afgelopen jaar niet een van twee beste centrum verdedigers ter wereld

Belachelijk elftal!
Degene die er sowieso niet in horen zijn:

- Xavi hoort er niet in is over zijn top heen.
Wie won van Barcelona met 7-0.
Dat was Bayern en wie was de beste man van het veld juist Schweinsteiger.
- Alves hoort er niet in ten eerste is van de rechtbacks Lahm (vorig jaar) beter dus hij staat er terecht in en op linksback hoor Alves niet. want dat selecteer je niet op positie dan had je net zo goed een middenvelder of aanvaller op linksback kunnen zetten.

Maar Alaba hoort erin hij heeft zo ongelovelijk goed gespeelt vorig jaar.

De plekken voor Neuer en Ramos valt ook over te discusieren.
En Robben had er in gemoeten.

Waarom Iniesta en Xavi? Was Barcelona dan zo goed vorig seizoen?

Klasse Fifa, Bayern wint treble en toch domineert Barca weer het team...

Snap niet waarom dani alves en ribery erbij zitten..

Snap niet waarom Xavi en Iniesta in dit team zitten? Hadden ze toch beter voor Frank Demouge of een Ruud Boymans kunnen gaan .

Maar nee zonder grappen er waren spelers die dit jaar zoveel beter hebben gepresteerd. Een Schweinsteiger of een Ramsey had het meer verdiend!

14 januari 2014 om 13:55

Ramsey was goed het afgelopen jaar, en na de vakantie was helemaal beestachtig maar ook hij zou het niet verdient hebben. Er zijn spelers die veel beter gepresteerd hebben zoals Schweinsteiger en Yaya.

Laten we niet vergeten dat gebaseerd is op meningen, maar ik weest zeker dat het ook een kwestie van vriendjespolitiek is. De verdediging kan anders en het middenveld, maar wil er verder in op in gaan anders wordt het namelijk een eindeloze discussie. Iedereen heeft zijn eigen mening en soms zijn die nergens op gebaseerd, maar laten we toch elkaars mening accepteren maakt het leven ook leuker. Op zich een goed team, maar niet het beste behalve de forwards. Dat zijn gewoon geweldige spelers die op een hogere niveau spelen dan de rest.

Mijn elftal. Hoewel Vidal, v.persie, Lewandowski, Iniesta en Hummels ook niet zouden misstaan.

Neuer
Lahm
Silva
Alaba
Robben
Gundogan
Scheinsteige
Ribery
Messi
Ibrahimovic
Ronaldo

Ramos? Xavi? kom op wat een lachwekkende keuzes, daar horen gewoon Schweinsteiger en Kompany te staan.

Alves links back, haha, daar moet Alaba staan. lijkt me duidelijk.

Ik vind sowieso de keuze van Ribery boven Robben schandalig. Alleen omdat Ribery meer wedstrijden heeft kunnen spelen? Robben is veel bepalender geweest voor Bayern dan Ribery.
Verder had ik liever alaba of alba op linksback gezien inplaats van Dani.
En Besquets inplaats van Xavi.

Mensen kom op denk dat de mensen die gestemd hebben toch echt wel iets meer verstand hebben als de gemiddelde Vzer. Dit team is gewoon een goed gekozen team en tuurlijk kan er ipv een speler die nu erin staat een ander staan en alsnog terecht zijn.

Sterke voorkeur naar Barcelona, alweer. Terwijl ze in 2 wedstrijden werden weggespeeld door Bayern. Robben had er als 4e aanvaller ook bij mogen staan. Eigenlijk heel Bayern. Beste seizoen in decennia!!

Wtf wanna gezever die poll..
Niemand gaat mij hier wijs make da er een nederlander dit jaar beter was dan dit geselecteerde ploeg.. Sorry niet eens robben of van persie, ook al zijn ze geweldig.

Persoonlijk zou ik dit team kiezen.

Neuer
Lahm
Silva
Dante
Alaba
Robben
Schweinie
Yaya
Ronaldo
Messi
Ibra

Wat een team zeg. Ik zou hun graag een x willen zien samen spelen voor een seizoen lang. Je zult uitslagen krijgen van hier tot Tokio

Nuer
Alves
T.silva
Ramos
Lham
Xavi
Iniesta
Ribéry
Messi
Zlatan
Ronaldo

Xavi en Iniesta moeten weer perse in het elftal. Schweinsteiger had er natuurlijk sowieso in gemoeten en misschien Martinez ook wel.

Waarom 2 rechtsbacks? Alaba en Marcelo zijn 2 linksbacks die daar allebei kunnen staan.

Neuer
Lahm
Ramos
Silva
Alaba
Ozil
Schweini
Ribery
Messi
Ibrahimovic
Ronaldo

Wat een grap. De man die de Champions league besliste niet eens in het elftal.
Volgens mij heeft de uefa gewoon medelijden met Ribery ofzo, omdat hij al niet de knapste persoon is. Waarom hij wel en Robben niet?

Dani alves hoort er dit jaar echt niet bij en ramos ook niet.. Op hun plaats moeten alaba en hummels komen. En gundogan had ik ook nog wel in dit team gezet voor gundogan.

Eigenlijk hoorde hier 11 spelers van Bayern te staan..

Schandalig dat er meer Barcelona-spelers opstaan dan Bayern Munchen-spelers. Dit gaat alleen maar om geld en niet verder kijken dan je neus lang is. Fifa begint in mijn opzicht steeds meer onbetrouwbaar te worden. De voorzitter op dit moment en in de toekomst (blatter en Platini) zullen Fifa kapot maken.

Mark MY Words!

Geen Toure? Wat een onzin.

Eigenlijk is deze opstelling van het jaar natuurlijk vrij opvallend te noemen. Meer spelers van Barcelona dan van de ploeg die hen in twee duels in beide duels heeft weggespeeld en van Dortmund had er ook best wel wat in gemogen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren