Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij wilde graag naar Ajax vertrekken, dus wij waren kansloos’

Laatste update:

Ricardo Kishna was met Riechedly Bazoer en Jaïro Riedewald een van de drie talenten uit de A-jeugd die met de A-selectie mee mochten op trainingskamp naar Turkije. Daar liet de aanvaller een goede indruk achter op Frank de Boer. “Hij heeft exceptionele kwaliteiten en kan een grote speler worden”, verzekert de hoofdtrainer in het Algemeen Dagblad.

/

Maurice Steijn had Kishna onder zijn hoede in de jeugd van ADO Den Haag en voorziet een mooie toekomst voor de buitenspeler. “Hij wilde graag naar Ajax, dus wij waren kansloos. Als eerstejaars B-junior was hij in de B1 ook al de beste. Als hij aan de bal is, voel je dat er iets gaat gebeuren. Hij is creatief. Een type Robin van Persie, van de buitencategorie.”

“Hij is technisch, heeft een versnelling, scorend vermogen en kan het verschil maken”, verduidelijkt Steijn in het dagblad. Mede door de opmars van Kishna kiest Ajax ervoor om af te zien van de huur van Ola John van Benfica. “Nóg een motivatie om te laten zien dat ik daar straks hoor te staan”, erkent de hoofdrolspeler.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij zo belovend is als ze zeggen (type Van Persie) en het lukt hem om alles waar te maken dan kijk ik er al naar uit. Hopelijk dit seizoen nog.

13 januari 2014 om 08:08

@ Medellin

Het is een beetje jammer dat mensen hem gelijk vergleijken met één of andere superster uit de voetbalwereld. Dan kan hij alleen maar teleurstellen natuurlijk. Mensen moeten hem beoordelen op wat Kishna nu is en wat hij nu doet.

Als eerstejaars A was hij gewoon de beste van de gehele selectie. En daarom word hij hoog ingeschat. EN daarom verdiend hij ook zijn kans in het eerste. Maar om hem al te gaan vergelijken met van Persie is een beetje jammer.

Toch zegt het wel iets dat een coach van een (op zijn zachtst gezegd) rivaliserende club complimenten geeft aan een speler van Ajax en verteld wat voor talent het is. Dan kunnen de anti Ajax mensen niet meer zeggen dat het de ajacieden zijn die ene speler op hemelen.

13 januari 2014 om 08:18

Inderdaad, er komt nu weer een gigantische druk op te liggen. Die hypes rond die spelers is echt niet goed. Bij Ajax had je het al met Fischer, bij PSV met Bakkali.

13 januari 2014 om 08:40

Bij Ajax kunnen de spelers er wel goed mee omgaan

13 januari 2014 om 09:09

Van Persie was bij Feyenoord verre van onomstreden. Daarnaast zal Steijn deze jongen niet vergelijken met de van Persie van nu maar met de van Persie van toen, met dien verstande dat van Persie de weg weleens kwijt was op jonge leeftijd en heeft gemazzeld dat hij goed is opgevangen door Wenger c.s. en Kishna juist een hele gebalanceerde uitstraling heeft. Niemand weet wat de toekomst brengt, tenslotte ontgroeit 95% van de voetballers de status van talent nooit. De omgeving speelt hierin waarschijnlijk een belangrijkere rol dan de voetballer zelf.

13 januari 2014 om 08:26

Ach, geef die jongen gewoon de tijd. Zoals zoveel jonkies zal hij in het begin misschien super spelen, maar zal net als alle andere zijn vormdip wel krijgen.

Laten we deze jongen niet te veel ophemelen en over een jaar of twee is kijken waar hij staat.
Speelt hij dan de pannen van het dak kunnen we altijd nog over briljantjes etc. praten.

13 januari 2014 om 09:17

Ik geloof heilig dat als deze jongen de goede keuzes maakt en lekker tot 22-24 jaar bij Ajax blijft hij het absoluut aankan.
Kishna ga je dit seizoen zeker nog zien debuteren. Zoals we allemaal weten houdt Frank van zijn eigen jeugdspelers.
Sterker nog in tegenstelling tot sommige clubs hebben we bijvoorbeeld zelfs afgezien van het aantrekken van een directe versterking omdat we de eigen jeugd (zoals Kishna) een kans geven willen.

Hij is al geupgrade naar senior. Frank zei dat hij standaard blijft pendelen tussen het eerste en het tweede.

Wederom goed nieuws dus!
Kishna zet hem op en tot gauw in de hoofdmacht!

13 januari 2014 om 10:04

Ïn tegenstelling tot andere clubs?

Dus omdat Benfica niet akkoord ging nmet het voorstel van Ajax, is ajax volgens jou nu meteen een club die niet meteen directe versterkingen haalt maar jeugd een kans geeft?

Je praat poep.

13 januari 2014 om 10:14

Nee hoor hattrick.

Als je de feiten zou kennen weet je waar ik op doel.
Ricardo Kishna heeft een fantastische week laten zien.
Hij klopt al langer aan de deur. Op basis hiervan heeft Frank de Boer met zijn staf besloten de jeugd een kans te geven.

Dus voor je achterlijke termen gaat hanteren: Get your story straight…

13 januari 2014 om 10:33

Volgens mij speelt deze jongen toch pas vanaf de zomer bij Ajax?

13 januari 2014 om 10:45

@gait1701

Nee Ricardo Kishna is in de zomer van 2009 in de Ajax opleiding terecht gekomen

13 januari 2014 om 20:16

@hattrick, Gisteren kwam via meerdere bronnen, o.a. via Sjoerd Mossou van het AD tijdens Studio Voetbal, naar buiten dat Ajax de deal heeft afgezegd, omdat Ola John zat te treuzelen. Ajax en Benfica waren al rond. Het feit dat Kishna het zo goed deed tijdens het trainingskamp, zal zwaar meegewogen hebben.

Veel over deze jongen gehoord maar heb alleen zijn debuut gezien. Daarin geboot ik toch wel hoor, de souplesse a la chadli of inderdaad van persie toen ie nog iets jonger was, zo kwam ie over op mij. Natuurlijk kan ik nog niet zeggen waar het eindigt maar deze jongen durft tenminste iets.

13 januari 2014 om 08:25

tja eerst zien of hij het in het eerste elftal ook waar kan maken. Een paar jaar terug werd Castillion ook de nieuwe Kluivert genoemd, terwijl hij blij mag zijn als hij de nieuwe Geert den Ouden blijkt te zijn.
Bij het eerste elftal kun je niet meer zo onbevangen spelen als in de jeugd. Wanneer ze op het begin leuke dingen laten zien dan wordt de druk van buitenaf erg groot voor de spelers waardoor ze al snel een dipje krijgen. Zie talenten als Fischer, Bakkali in de Eredivisie. Nu iedereen wat van ze verwacht hebben ze steeds meer moeite om het waar te maken.
Ik ben benieuwd. Gooi hem zondag maar voor de leeuwen tegen Psv. Kan ie als debutant mooi traditioneel z'n eerste goal meepikken. Of twee als dat de nieuwe trend is voor debutanten

13 januari 2014 om 08:56

Castillion heeft in zn minuten voor Ajax nooit iets laten zien dus dat kon je meteen al zien dat dat niks was. Deze jongen liet wel meteen wat zien. Das al een verschil.

14 januari 2014 om 22:57

Tegen psv doe ik nog liever een ervaren speler dus Schone. Maar tegen Feyenoord kunnen we het gokje wel wagen

Ik ben benieuwd! Hopelijk zullen we lang van de blijkbaar uitzondelijkenkunsten van Kishna kunnen genieten... Zou ggraag het bericht zien waarin geschreven wordt dat hij heeft bijgetekend..

13 januari 2014 om 08:17

Hij heeft zelf onlangs gezegd dat een kwestie ja van de puntjes op de i. Dat komt wel goed, al snap ik dat je twijfelt aangezien Raiola zijn zaakwaarnemer is.

13 januari 2014 om 08:05

Vanaf de B-tjes alles geleerd bij Ajax en nou ook de moeilijkste stap; van junior naar senior.

Natuurlijk is het wel een door Ajax opgeleide speler.

13 januari 2014 om 08:26

lol de boer heeft zelf nog in de vo onlangs gezegd dat Kishna geen zelf opgeleide speler is maar wel een talent en jij roept weer dat het wel zo is. Wijsneus

13 januari 2014 om 08:28

In de b zijn ze al 16.. hij is nu 18.. groot en deels opgeleid door ADO dus.

13 januari 2014 om 09:00

@Varnhem

"Groot en deels"... Dit meen je hopelijk niet serieus?

13 januari 2014 om 09:02

Wat er in het bericht staat klopt niet. Hij kwam als C junior naar Ajax. Heeft toen het seizoen erop in de C1 gespeeld. Dus toch al 5 jaar bij Ajax.

13 januari 2014 om 09:20

Hij speelt nu bijna 3 jaar bij Ajax dus gewoon eigen jeugd. Wie is er nou de wijsneus? Jullie bedenken eigen regeltjes voor eigen jeugd, alles om ajax in een slecht daglicht te praten. Wordt toch eens volwassen! En ik heb deze regel niet verzonnen maar de UEFA.

13 januari 2014 om 10:15

Hoe kom je erbij deze jongen heeft bijna heel ado jeugdopleiding doorlopen. Deze jongen is opgeleidt door Ado! en dus niet door Ajax!

13 januari 2014 om 10:47

De Boer heeft zelfs al gezegd dat hij geen door Ajax opgeleide speler is. Dus volgens mij ben jij diegene die onzin de wereld inbrengt..

13 januari 2014 om 11:46

Uit een interview met Ricardo Kishna op 26-09-11

"waar ben je begonnen met voetballen?"
"ik begon bij een club in Den Haag, Vuc. toen ben ik op mijn 7e vertrokken naar ADO Den Haag en heb daar tot aan mijn 14e gespeeld, toen ben ik bij Ajax terecht gekomen."

Hij voetbalt dus al vanaf zijn 14e bij Ajax. Ik weet niet, maar op je 14e ben je dus niet echt klaar met je opleiding. Dus om nu te zeggen dat hij bij ADO is opgeleidt.

13 januari 2014 om 14:26

Ik zeg toch dat het volgens de regels van de uefa door Ajax is opgeleid. Als je dat niet gelooft is dat jouw probleem. Maar de uefa zegt dat hij een jeugdspeler van Ajax is, of je dat nou leuk vindt of niet

13 januari 2014 om 08:42

Ja want elk super talent vanaf zijn 16de redt het. Dan is geen opleiding meer nodig, toch ?

13 januari 2014 om 08:58

Iedere speler die in de jeugd van Ajax speelt wordt opgeleid!!!!! Is dat nou zo moeilijk te begrijpen! Of zit de haat richting Ajax zo diep!

13 januari 2014 om 09:39

Inderdaad, alles wat uit de jeugdopleiding komt is opgeleid door Ajax. Moeilijker wordt het niet, over eigen jeugd en dat geblaat heb ik het niet over. Maar daar gaat het niet om, gaat om opleiden bij Ajax en dat kan prima met een 14-15 jarig talent. Eerste jaars B zijn bij Ajax 14 of 15 jaar, dan zit deze jongen alweer 3- 4 jaar in de jeugdopleiding aangezien hij net 19 is geworden

13 januari 2014 om 10:07

Maar hetzelfde geldt voor ado. Dus is het ook een jeugdspeler van ado die bij Ajax doorbreekt. .. is jouw eigen theorie. .

13 januari 2014 om 10:22

@ Blanksma speciaal voor jou het interview van twee jaar geleden.

Inderdaad grotendeels opgeleid door ADO , maar geslepen door Ajax

Wat is je volledige naam?
- Ricardo Kishna.
Vertel eens iets over jezelf?
- Ik ben geboren in Den Haag op 4 januari 1995. Ik woon op dit moment in Voorburg.
Woon je nog thuis? of op jezelf/samen?
- Ik woon nog bij m'n ouders.
In welk team bij Ajax speel je nu?
- Ik speel in de B1.
Welk rugnummer en welke positie?
- We hebben geen vaste nummers, ik sta linksbuiten of op de 10.
Wat voor een type speler ben je?
- Ik ben een creatieve speler met rendement.
Wat zijn je sterke punten?
- Mijn techniek, passeeracties en voorzet.
Wat zijn je zwakke punten?
- Het koppen en schieten met mijn rechterbeen kan nog worden verbeterd.
Welke oefeningen vind je het leukst van je huidige training en welke het minst leuk?
- Ik houd denk ik zoals elke andere voetballer het meeste van de partijtjes en de 1 op 1 trainingsvormen. ook de individuele trainingen bevallen me wel. Ik houd het minst van conditietraining.
Waar ben je begonnen met voetballen?
- Ik begon bij een club in Den Haag, Vuc. toen ben ik op mijn 7e vertrokken naar ADO Den Haag en heb daar tot aan mijn 14e gespeeld, toen ben ik bij Ajax terecht gekomen.
Op wat voor school/opleiding heb je gezeten?
- Ik zit op een loodschool in Voorburg 'het Dalton' ik doe daar het Vmbo(t).
Wat was je sterkste of leukste vak?
- Hmm.. de talen liggen mij het meest.
Wat was je minste vak/ waar had je een hekel aan?
- Wiskunde vind ik een lastig vak, dat heb ik dan ook laten vallen.
Naar welke muziek luister je?
- Ik luister het meest naar RnB & Hiphop.
Wie is je favoriete artiest?
- Lil Wayne en The Game.
Wat is je favoriete film?
- Ik heb niet echt een favoriete film, ik hou van actie en spannende films.
Wie is je favoriete acteur?
- Mijn favoriete acteur is Denzel Washington, daar kan ik erg om lachen.
Wanneer hoop je in het eerste elftal te debuteren? en op welke positie het liefst?
- Ik hoop binnen 2 jaar, de positie dat maakt me niet zoveel uit.
Voor hoeveel jaar heb je een contract getekend bij Ajax?
- Ik heb een 3-jarig contract.
Wat zijn je ambities? Sportief gezien qua carriere, maar ook in het algemeen?
- Ja, ik hoop heel gelukkig te worden en qua carriere zoals elke voetballer bij een topclub te kunnen spelen zoals: Real, Barca etc.
Welke club is je droomclub naast Ajax?
- Real Madrid.
Wat zijn je hobby's? Wat doe je allemaal in je vrije tijd?
- Ik hou veel van andere sporten, ik tennis vaak en ik hou er ook wel van om af en toe een avondje te gamen. (ps3: COD & Fifa)
Wat is je favoriete vakantieland/bestemming?
- Spanje.
Met welke spelers uit je eigen team ga je het meest/beste om?
- Ja, met iedereen eigenlijk even goed.
Met welke spelers uit "het eerste" heb je vaak/goed contact?
- De jongens die op dit moment aan het doorstromen zijn.
Kijk je zelf wel eens op www.ajaxf-side.nl ?
- Ja, zeker.. mooie site!

Mooie sierlijke techniek heeft die jongen. In de 1 vs 1 duels is hij erg sterk. Veel beter dan Fischer, Andersen, de Sa en Krikic.

Als je de bal zo snel rouleert voorin dat je deze jongen in een 1 tegen 1 situatie kan brengen, gelijk doen. Gaat chaos brengen in de achterhoede bij de tegenpartij.

13 januari 2014 om 08:12

Het geduld word beloond, Frank en consorten weten heel goed wat ze in huis hebben. Dit Ajax gaat op de titel afstormen ben ik van overtuigd.

13 januari 2014 om 08:16

de Sa zal het ook nooit redden. Krkic zie ik liever als spits. Andersen is veel te
licht voor een flankspeler. Bij hem heb ik het nog niet kunnen zien, misschien als linkermiddenvelder. Fischer begint weer zijn draai te vinden nu nog zijn afronding. Werd wel weer eens tijd voor een (goede) buitenspeler. Ben benieuwd of die de stap naar volwaardig basisspeler kan maken.

13 januari 2014 om 08:32

Je kan zien dat Andersen veel talent heeft, alleen ik denk dat het meer een middenvelder is idd. Ik vind hem niet een speler die een mannetje even passeerd meer een speler die zomaar uit het niets een goed schiet er uit gooit!

En Kishna is afwachten, hopen dat hij lekker veel gaat spelen en dan zien we het wel weer. Ben ook erg benieuwd naar El Ghazi!

13 januari 2014 om 13:21

Inderdaad, Andersen heeft veel talent maar is (wat logisch is op die leeftijd) te wisselvallig. Soms zie je hem steekballen geven dan denk je van wouw, maar soms zoekt hij te veel de actie en dan leid hij balverlies.

Kishna en El Ghazi zijn de grootste talenten van de A1, aanvallend dan. Anwar is nou echt een speler voor wie je naar het stadion komt, die jongen heeft zoveel techniek, kracht, snelheid en een goed schot dat hij al zo erg compleet is op die leeftijd. Echt een (ik zeg niet dat hij zo goed is) type Ronaldo, dat is trouwens ook zijn idool. Ik ben ook erg benieuwd naar onze zeer talentvolle spits Ezra Walian. Is voor zijn leeftijd echt bizar sterk/groot en scoort zo erg makkelijk zijn doelpunten. Alleen technisch iets beter worden en dan kunnen we hopelijk van hem genieten.

13 januari 2014 om 14:02

Er komt inderdaad in aanvallend opzicht (ein-de-lijk) veel talent aan. Zoals de eerdere genoemden Kishna, El Ghazi en Walian zijn Vince Gino Dekker , Nouri en Cerny die we de komende jaren in de gaten moeten houden.

13 januari 2014 om 15:04

Laten we hopen dat zij ook die laatste stap kunnen maken Tjeerd!

13 januari 2014 om 15:12

Dekker, Kishna, en El Ghazi zijn hele grote talenten, maar Nouri, Cerny en Walian zijn talenten uit de buitencategorie. En dan ben ik vd Beek nog vergeten wat ook een geweldige middenvelder is. Echt er komen echt geweldige talenten aan.

Ik vind hem meer een speler die vaker voor zijn actie gaat dan van Persie. Van Persie kan ook iemand uitspelen, maar doet dat minder dan Kishna. Daar in tegen is Kishna erg snel.

Wow.... wat een hype weer om zo'n jonge speler heen.... ongetwijfeld een (groot) talent, maar dit gaat natuurlijk wel erg ver. Duidelijk dat Raiola zijn spelers goed in de spotlight kan zetten, zelfs in de media.

13 januari 2014 om 08:48

Hoezo hype ? Deze speler word gewoon omschreven als zijn de een zeer groot talent. Dat wil niet zeggen dat hij het gaat redden. Wat gaat precies ver?

13 januari 2014 om 09:56

Ik bedoel dat er ontzettend veel over deze jongen bericht wordt. Op Voetbalzone is er de laatste dagen elke dag minstens één bericht over hem en hij wordt nu al vergeleken met Van Persie en omschreven als 'buitencategorie'. Het gaat naar mijn idee steeds verder en sneller.

Deze zomer was Bakkali na 3 goede wedstrijden al een wereldspeler.
Riedewald werd na één (bijzonder knappe) invalbeurt al vergeleken met de grootsten van Ajax aller tijden.
En nu wordt Kishna al als buitencategorie omschreven voordat hij nog maar een voet in de Eredivisie gezet heeft.

Dat vind ik ver gaan...

13 januari 2014 om 10:16

Dat er veel over hem geschreven wordt is puur omdat mensen klikken op nieuwsberichten die Ajax gerelateerd zijn. Dit is niet arrogant bedoeld of zo, maar het is eenmaal zo dat het veel mensen trekt om te lezen. VZ houdt van het aantal kliks. Hier stoor ik mij ook soms aan.

Dat de trainer van ADO hem zo omschrijft kan ik verder ook weinig aandoen. Kennelijk is dat zijn mening. Met wie wordt Riedewald dan vergeleken ? Dat is mij ontgaan.

Bakkali werd omschreven als een wereldtalent dat is wat anders dan een wereldspeler. Als je zag hoe hij begon dan is het ook ontzettend knap voor iemand van 17 jaar. Dat hij nu, doordat men weet wat van hem verwacht wordt, het minder doet zegt mij niet veel over zijn talent. Hijs 17.

13 januari 2014 om 10:48

Ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar even voor de duidelijkheid; ik neem het die talentvolle spelers zelf niet kwalijk dat er 'hypes' (zoals ik ze noem) rond hen ontstaan. Ik neem dat de media kwalijk. Op deze manier komt er veel te vroeg een gigantische druk op zo'n speler te staan, die naar mijn idee niet per se bevorderlijk is voor de ontwikkeling.
Het is niet alleen VZ. Steijn geeft bijvoorbeeld antwoord op een vraag van het AD, het lijkt me namelijk sterk dat de hoofdtrainer van ADO het uit zichzelf over een jonge buitenspeler van Ajax heeft. Daar is hij naar gevraagd. Ik neem het dus de media kwalijk en niet de speler (of Ajax). Dat andere Ajacieden mij gelijk als Ajaxhater of talentenbasher omschrijven slaat dan ook nergens op, of ze begrijpen mijn punt niet.

Met Riedewald doelde ik op een uitzending van de Nos, waarbij ze een compilatie lieten zien van Ajacieden die bij hun debuut scoorden. Van Basten, Cruijff, Kluivert, Overmars, etc. Hun argumentatie was 'zij scoorden bij hun debuut en Riedewald scoorde bij zijn debuut' - 'zij waren grootse spelers dus Riedewald wordt dat ook'. Dat is natuurlijk een drogreden, al vind ik ook dat die jongen een groot talent is. Maar dat is een andere benadering dan de media hanteert.

13 januari 2014 om 12:21

Klopt man. De media hyped vreselijk veel! Jammer, want nu moet iedereen na één goede wedstrijd of debuut al oranje in. Dat kan niet de bedoeling zijn, maar schijnt tegenwoordig een hype te zijn dat wel zo te doen.

Ah okay, die heb ik zelf gemist. Als dat zo is is dat idd geen reden dat hij dan ook een grote speler wordt. Dat is gewoon debuutjournalistiek

Ik vind je iig niet overkomen als een Ajax hater of zo. Snap precies wat je bedoeld!

13 januari 2014 om 20:41

Filmfreak,

Met wie werd Riedewald dan vergeleken? Ik heb daar blijkbaar niets over gelezen, maar jij wel dus.

Wat ik weet van Riedewald is dat hij nog niet serieus getest is, dus ik vergelijk hem met niemand.

13 januari 2014 om 09:01

Ok Hype??? Dit gaat te ver? Dus het gaat te ver om iemand een talent te noemen??? Want dat is gewoon wat hier aan de hand is.
Weer iemand die anti Ajax is en weer wil zeiken.

13 januari 2014 om 09:57

Iemand die wil zeiken en anti-ajax is? Ga jij eens snel mijn eerdere posts eens nakijken... en kom dan met hangende pootjes terug om je excuses te maken. Ik ben anti-niemand. Een serieus antwoord op je vraag geef ik je niet, dat doe ik alleen aan mensen die om uitleg vragen zonder een sneer uit te delen. Dus als je heel benieuwd bent naar mijn antwoord kan je hierboven mijn reactie op Ibrano9 lezen... die kan tenminste wel gewoon op een normale manier communiceren.

13 januari 2014 om 13:27

Hij bedoelt het niet negatief, hij bedoelt alleen te zegen dat de media de talenten altijd ophemelt. En dat het natuurlijk niet de schuld is van de talenten zelf, maar van de media. Iedere Ajax watcher of fan die geregeld op de toekomst is kan zien dat Kishna een buitengewoon talent is, alleen moeten we ze niet meteen zoveel druk opleggen.

Wel overdreven om het weer meteen een hype te noemen. Aasgieren staan meteen weer klaar om es ff lekker te bashen.. want ahhh er is niets leukers toch? Moedeloos...

Gewoon een mooi talent die t nu eindelijk mag laten zien. Verders zien we wel waar t schip strand.

De laatste weken krijgt Kishna het ene na het andere mooie compiment toebedeeld. Terwijl de meeste fans verder nog nooit van hem gehoord hadden, totdat Raiola zich in de media over hem uitliet.

Laten we hopen op een mooie toekomst voor hem. Uit het feit dat Ajax geen andere buitenspeler haalt, moet aangeven dat hij eraan zit te komen.

Allemaal leuk en aardig, maar wacht toch echt een keer op een zelfopgeleide centrumspits. Al 20 jaar niks voortgebracht.

13 januari 2014 om 09:47

Wie weet dat Menig en Walian dat kunnen zijn, duurt inderdaad al te lang. Echter heeft Ajax op dit moment vooral baat bij een extra vleugelspeler, met Kishna maar zeker ook El-ghazi, Acolatse en Becker ziet dat er veelbelovend uit. S.hendriks is vorig jaar van de graafschap gehaald en kan dat mogelijk ook goed invullen en van Kessel schrijf ik ook nog niet af, al heeft hij nog wat meer tijd nodig. Hoeft natuurlijk niet perse uit de eigen jeugd te komen, als er maar kwaliteit komt.

13 januari 2014 om 17:17

Het leuke is is dat hij de laatste maanden, ongeveer een maand nadat hij volledig fit was na 2 jaar blessureleed) in de spits kwam te spelen bij de A1. Ik heb hem op beide posities zien spelen (spits en linksbuiten) en was vooral onder de indruk van hem toen hij in de spits stond. Ik hoop dan ook dat hij daar ook eens een kans krijgt te laten zien wat hij kan..

Bazoer is toch die jonge gast (centrale verdediger) die vorig jaar van PSV naar Ajax ging omdat hij daar sneller door dacht te kunnen breken?

Zal die even balen dat Ajax van de zomer Van de Hoorn haalde, enkele eigen talenten heeft rondlopen en hij nu alleen maar mee mag op trainingskamp, terwijl, de lager als hem ingeschatte, Hendriks bij PSV zijn wedstrijdjes dit seizoen toch al regelmatig mee pikt.

Ik snap die jonge gasten tegenwoordig allemaal niet zo goed.

Tuurlijk is Ajax een mooie grote club en zou het mooi zijn als je daar ooit in het eerste mag voetballen. Maar als je ergens gewaardeerd wordt en je het daar goed doet, ga je toch niet op zo jonge leeftijd al van club en van leefomgeving veranderen. Dat zet heel je wereld en ontwikkeling op zijn kop. Misschien vertraagt het je doorbraak zelf wel.

13 januari 2014 om 10:00

Volgens mij is Frank de Boer dan ook bezig om van Bazoer een verdedigend middenvelder te maken (correct me if I'm wrong). Daar is in de nabije toekomst natuurlijk meer vraag naar bij Ajax. Poulsen wordt te oud en Blind blijft wellicht niet heel lang meer bij Ajax.

13 januari 2014 om 10:03

Gaan we dit weer krijgen. Waarom zou een 17 jarige jongen meteen in het eerste gezet worden? Omdat hij zo'n groot talent is? Juist een rustige opbouw kan goed zijn voor de ontwikkeling van zo'n kereltje. Bazoer krijgt in Jong Ajax alle kans en werkt rustig (want bij Ajax weten ze wel hoe ze talent moeten brengen) naar het 1e. Hij weet dat en voetbalt lekker verder. Zo'n jongen moet je niet extra onder druk zetten door 'm meteen in het eerste zetten en dus meteen maar te verwachten dat ie gaat presteren. Want hé..hij kwam van psv naar Ajax om meer kans te krijgen. Dan moet ie toch op zijn minst een keer in het 1e gespeeld hebben? ...

Besef je nu eens dat hij nog heel erg jong is. De Ajaxstaf weet precies wat ze met zo'n jongen moeten doen. Bazoer weet ook precies wat hij kan verwachten. Duidelijkheid heet dat. Dat mistte hij juist bij psv.

13 januari 2014 om 11:14

@dijotteke001 #37
"maar als je ergens gewaardeerd wordt en je het daar goed doet, ga je toch niet op zo jonge leeftijd al van club en van leefomgeving veranderen."

Klaarblijkelijk voelde Bazoer zich dan bij PSV niet gewaardeerd aangezien hij zelf de stap naar Ajax heeft gemaakt. Want anders was ie toch wel bij PSV gebleven?

13 januari 2014 om 14:16

Bazoer ging weg bij psv toen er nog weinig werd doorgestroomd. Zelfs Depay had onder Advocaat weinig speelminuten. Afgelopen zomer is alles in een stroomversnelling gegaan. Zowel met PSV 1 als met Jong Psv in de JL. Dat had Bazoer natuurlijk ook niet kunnen zien aankomen

13 januari 2014 om 16:20

Bazoer wilde naar ajax omdat hij zich daar kon ontwikkelen als CVM een positie die hij graag wil hebben.

13 januari 2014 om 20:38

Dijotteke001,

Bazoer speelt al een tijdje als verdedigende middenvelder. Maar dat had je natuurlijk niet kunnen weten aangezien jij blijkbaar Ajax niet zo volgt.

is een leuke vergelijking die een enorm verwachtingspatroon bewerkstelligd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren