Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff legt rigoreus beleid van Ajax uit: ‘Dan komt hij er niet meer in’

Laatste update:

Ajax wil zijn talenten de best denkbare opleiding op voetbalgebied geven. De club biedt een fantastische opleiding aan, met optimale technische, tactische, mentale en medische begeleiding. Ajax is tot de conclusie gekomen dat talenten ook in het laatste traject van de opleiding goed moeten worden begeleid, doelend op zaakwaarnemers. Het moeten mensen zijn die de talenten daadwerkelijk verder willen helpen en mee willen denken hoe de laatste stap van de opleiding van de Amsterdamse club het beste kan worden gezet.

/

Johan Cruijff kondigt maandag in De Telegraaf aan dat het in het verleden binnen Ajax in deze fase vaak fout ging en dat men nu in dat opzicht rugdekking aan de talenten gaat geven. Alle jonge spelers krijgen een soort van ranking, waar een vaste financiële vergoeding tegenover staat. Zodra ze een hogere status afdwingen dan volgt automatisch een financiële bijstelling.

“Hierin moet de zaakwaarnemer ondersteunend zijn en niet gaan dwarsliggen. Doet hij dat wel, dan kan de speler op zoek naar een andere club en komt die manager er bij Ajax niet meer in”, benadrukt Cruijff. “Komt een ander talent met diezelfde zaakwaarnemer aanzetten dan heeft hij pech, want de club gaat niet in zee met mensen die uiteindelijk het opleidingsproces verstoren.”

Met deze regelgeving hoopt Ajax dat voetballers pas op 22-jarige of 23-jarige leeftijd vertrekken, door de voordeur. “Als een zaakwaarnemer namens de speler van dit traject af wil stappen, dan geeft hij aan geen vertrouwen te hebben in de mensen die de voetballer opleiden. Als je dat vertrouwen niet hebt, dan hoef je ook niet te komen”, laat Cruijff duidelijk weten.

Een uitstekend idee

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk! Zo rigoureus vind ik het overigens niet, eerder logisch. Waarom zou een club niet kunnen bepalen met welke personen het zaken wil doen? Normaal gesproken hebben zaakwaarnemers te veel macht en kan de club er niet omheen, maar nu legt Ajax een bepaalde lat waaraan voldaan moet worden.

23 december 2013 om 07:53

Kijk naar Toivonen of bij ons in het verleden. Als je geld wilt verdienen moet je niet bij Ajax voetballen.

23 december 2013 om 08:19

Hij laat het zo simpel klinken en dat is het ook. Wat werd hij hard uitgelachen toen hij zijn kont in de krib gooide en hem gevraagd werd 'maar hoe wilt u het dan gaan doen beste Johan?' en hij met 1 A4-tje aankwam. Allemaal van die logische zaken die bijvoorbeeld mensen hier al tijden roepen, maar die nu eindelijk effectief worden ingevoerd. Wat is het toch een verademing. Toivonen bij psv idem, iedereen in het land had er begrip voor gehad als hij gewoon bij de eerste kapsones was terug gezet, dat was het enige juiste besluit geweest maar het gebeurd niet. Zaakwaarnemers en Raiola in het bijzonder idem, je kan als club slachtoffertje spelen en je beklagen of BAM stelling nemen en beleid maken. Maar dat lukt dus alleen als er een gezamenlijke visie is. Dit is dus slijpen en stroomlijnen voor de lange termijn, zo'n regeling gaat Ajax eindeloos van profiteren en wordt door andere clubs massaal overgenomen.

Ajax gaat door die eenheid nu hard de goede kant op. Dan heb ik het niet over wel of geen kampioenschap maar de club zit structureel in de lift. De mensen die cynisch bleven en telkens roepen waar blijft die jeugd dan zullen verbaasd staan wat er uit de opleiding komt over een paar jaar.

23 december 2013 om 08:27

Structureel op korte, zowel als lange termijn gaat het goed. Gister gezien, dat Ajax op lange termijn goed bezig is.

Ajax is goed bezig, maar moet wel kwaliteit bij. Een buitenspeler die bij Ajax het verschil kan maken. Ik zeg Ola John kom deze kant maar op.

23 december 2013 om 09:33

laat John maar komen. Voorin hebben ze duidelijk meer nodig. Momenteel is het erg zwakjes voorin. Rest van het elftal staat prima.

on; Cruijff heeft zich duidelijk lopen opwinden over die Raiola de laatste weken.... en gelijk heeft ie!!

23 december 2013 om 10:07

In theorie klinkt het logisch, maar praktisch niet haalbaar. Op het moment dat je grootste talent een aanbieding krijgt van een grote(re) club met een grotere financiële vergoeding, dan is volgens dit beleid de onderhandeligspositie van Ajax: kies maar waar je heen wilt, bij Ajax krijg je in ieder geval niet meer geld en er wordt niet over onderhandeld..
Het lijkt mij dat je zo de deur wel echt opengooit voor (Engels) clubs om te onderhandelen met al je talenten?

23 december 2013 om 10:18

Elke keer het voorbeeld Toivonen aanhalen en niet weten wat de feiten zijn. Toivonen kreeg zelf het mes tegen de keel omdat zijn contract nog maar 1 jaar doorliep. Sinds wanneer ben je verplicht om te verlengen? Je tekent toch beide een contract, dan moet je er ook met volle verstand achter staan en je eraan houden. Dat was de grootste fout van Psv, dreigen in de eerste plaats, je kan niet zomaar forceren dat voetballers langer moeten blijven om maar verzekerd te zijn van inkomen.

En dat geldt hier ook bij Ajax, zo simpel als het klinkt, zo simpel is het niet om uit te voeren. Cruijff heb ik heel hoog zitten als voetballer en trainer, maar politiek voeren is niet zijn sterkste punt. Zoveel macht heeft hij ook weer niet, want sponsoren bepalen het beleid. En zolang er gewonnen wordt en de financiële resultaten blijven in tact, dan zal Cruijff zijn parochie mogen uitvoeren... Maar wat als de kraan met talenten stokt? Wat als de resultaten gaan tegenvallen (de Boer blijft ook niet eeuwig) En het ergste, de achterstand met de rest van Europa wordt steeds groter op financieel gebied en je hebt echt geen garantie dat de talenten telkens van de grote jongens gaan winnen. Als je heel reëel bent, Ajax is weer niet door in de Cl... Pech of niet, het is een beeld wat al jaren aan de orde is.
Ik ben niet uit om iets wat positief met de grond gelijk te maken, want nogmaals, het plan is fantastisch, maar of het in de toekomst werkelijk zo mooi is.... ik hoop het voor jullie en voor het Nederlandse voetbal.

23 december 2013 om 10:18

@ahjacied

Onzin. Je verdient prima bij Ajax...ik denk zelf nog wel beter dan bij de andere clubs gemiddeld, omdat Ajax nu tussentijds je salaris aan gaat passen aan de prestaties, dat doen andere clubs niet.

Als het je alleen om geld gaat, dan moet je niet bij Ajax zijn.

23 december 2013 om 10:22

Theorie is logisch, maar praktijk niet haalbaar?

Je voorbeeld is nou precies waar het om gaat. Zou wel gek zijn om een stelling in te nemen om er bij het eerste de beste voorbeeld vanaf te stappen.

Er wordt juist gezegd, hoeveel talent je ook hebt, als je voor geld kiest ipv opleiding, dan houdt het op in Amsterdam voor je. Is je zaakwaarnemer een geldwolf waar we eerder mee te maken hebben gehad, dan houdt het op voor je in Amsterdam. Of je kiest voor Ajax en opleiding, of we hoeven je niet te hebben. Als je goed genoeg bent en je bewijst dat, dan zal je meer krijgen tot een bepaald plafond. Als je meer wil, dan is daar de deur.

Juist is het in de praktijk haalbaar. Misschien in de eerste tijd wat rigoureus omdat je grote talenten kwijt raakt. Maar iedereen weet nu wel waar die aan toe is. Juist heerlijk werken, met alleen maar mensen die het echt willen.

23 december 2013 om 10:32

Misschien wat rigoureus en raak je in het begin je grote talenten kwijt?
Dus je bent bereidt je grootste talenten op te offeren omdat Cruijff en overmars een paar duizend euro willen besparen??
Het zijn juist de grootste talenten waaraan getrokken gaat worden, en juist door clubs die ze wel meer geld kunnen aanbieden. Ik begrijp best dat je een salarisplafond wilt hanteren maar deze manier van niet willen onderhandelen met spelers en makelaars is niet de oplossing. Salarisonderhandeling is een heel normaal iets in een gezonde werkgevers-werknemers relatie

23 december 2013 om 10:36

Voorbeeld Toivonen heeft hier idd niets mee te maken.

Maar dit is een heel simpel verhaal volgens mij. Rigoureus misschien, en het kan ook sportief gezien tegen je werken, maar wel duidelijk.

Je wil bij ajax spelen om beter te worden, of je wil meer geld verdienen en dan evt weg. In voorbeeld nummer 2, dan is het snel klaar. Nee, daar is de deur.

Natuurlijk kan het zijn dat grote talenten weg lopen, maar je kan er ook vooraf heel duidelijk maken dat dat soort dingen onbespreekbaar zijn. Je krijgt binnen ajax, letterlijk wat je verdient. Doe je het heel goed, dan verdien je veel, doe je het niet zo, dan verdien je minder. Wil je meer dan wat je krijgt, dan moet je dat bewijzen.

Gaat een zaakwaarnemer alsnog om meer vragen, want daar en daar krijgt hij meer geld. Dan is daar de deur.

Als dat betekent dat je grootste talent wegloopt, is dat heel zonde. Maar je houdt wel een groep over die er volledig voor gaat. Ik denk dat dat belangrijker is dan die ene speler. Ajax wordt nu 3 jaar kampioen zonder 1 echte uitblinker, maar wel een team wat er voor gaat. Dat is voor sponsoren ook belangrijk, de uitstraling van een club.

"wat als de kraan met talenten stokt" Het is nu juist de bedoeling om de talenten beter op te leiden dan nu gedaan is. Dat merk je over 3 a 4 jaar volgens Ajax-mensen. Als talenten je beleid is, dan mag je er niet vanuit gaan dat Ajax ineens geen oog voor talent meer heeft of niet meer op kan leiden. Dat is een beetje hetzelfde als bij een goede bakker vragen wat zijn plan is als het brood straks niet lekker meer is vind ik. whahaha

Regels en beleid is duidelijk, stap je erin, welkom. Stap je er niet in, even goede vrienden. Natuurlijk zal het een keer sportief minder gaan, maar Ajax zal er altijd wel weer uitkomen, dat is 99,9% zeker. Dat moeten de sponsoren ook begrijpen.

23 december 2013 om 11:06

Dan wordt 't mooi duidelijk dat diegene meer uit is op meer geld, dan een goede opleiding... Goed dat Ajax een grens trekt!

23 december 2013 om 11:33

een paar duizend euro? Ik denk dat de invloed van die pizzabakker over miljoenen gaat en niet over een paar duizend. Toen Cruijff met zijn A4-tje binnen stapte werd hij weggehoond door de gevestigde orde, waar zijn al deze mensen nu?

Waar staat Ajax nu in vergelijking met 3 jaar geleden?

Precies, Cruijff is een visionair die door de mensen die hem niet begrijpen wordt weggezet als idioot of demente eikel. Ik durf zelfs te zeggen dat hij juist geniaal is.
Types als Raiola moet je ver buiten je sportcomplex houden omdat ze slechts 1 doel voor ogen hebben,...zichzelf. Hij is ordinaire mensen handelaar waar jonge spelers nooit meer vanaf komen. Ajax wil deze spelers en zichzelf beschermen om te voorkomen dat de Raiola's van deze wereld bepalen wat er gebeurt op de Toekomst. In het begin zal dat wrijving met deze types opleveren, zeker, maar op den duur trek je spelers aan die dit nu al weten en toch bij Ajax willen spelen. Zodra dat gebeurt heb je als club en als speler gewonnen. Het is toch van de zotte dat er 100 mio wordt betaald voor een speler als Bale? Daar gaat het voetbal aan kapot en laat Ajax dan maar een trekkersrol spelen om daar verandering in aan te brengen. Een Europees salarisplafond zou ook geweldig zijn. Is 1 miljoen niet genoeg per jaar voor een voetballer? Want laten we eerlijk zijn, wat ben je nou helemaal dat je zo veel moet verdienen? In het bedrijfsleven moet je wel heel goed zijn in wat je doet voor je dergelijke bedragen gaat verdienen.

23 december 2013 om 12:30

Als je geld wilt verdienen moet je niet bij Ajax voetballen?
Wat dacht je waaruit de breuk is ontstaan tussen Johan als voetballer, en de club Ajax
Dat ging toch puur om de centen
Meneer wilde zelf altijd het onderste uit de kan
Maar de koe vergeet dat hij kalf is geweest

23 december 2013 om 13:29

@ Rijvers.
De Boer (die Ajax aanklaagde omdat hij op zoek was naar sportieve verbetering) en Cruijff (die Ajax in de steek liet voor financiële verbetering) gaan er nu samen alles aan doen om talenten (die op zoek zijn naar sportieve en financiële verbetering) bij Ajax te houden.. Ik moet daar stiekem wel een beetje om lachen

23 december 2013 om 14:01

Ik denk dat er niet zoveel veranderd. Dat grootste talent wordt op dat moment volgens het systeem van cruijf al goed betaald. Als een buitenlandse club meer wil betalen zijn ze hem inderdaad kwijt, dat is nu echter ook het geval.
Het sterke van het systeem is dat iedereen weet waar hij aan toe is en dat er een heel duidelijk beleid is voor talenten die weten dat ze zich kunnen ontwikkelen op een goede manier en dan op een goede leeftijd kunnen verkassen. Ik ben niet zo'n cruijf fan, maar dit plan is echt een uitstekend plan gezien de mogelijkheden die Ajax kan bieden.

23 december 2013 om 08:22

Dit is echt heerlijk nieuws om te lezen op de maandag morgen. Ajax die rare zaakwaarnemers die alleen hun zakken willen vullen over de rug van talenten gewoon de deur wijst. Inclusief de spelers die er dan bij horen. Dat zal 1 of 2 keer gebeuren en daarna weten de spelers waar ze aan toe zijn.

Ajax/Johan zoekt dat wel heel zorgvuldig uit wanneer hij dit zegt. Vlak nadat top talenten als Klaasen Veltman en waarschijnlijk die spits waar ik ze naam even kwijt van ben. De lichting die nu komt is gewoon iets minder..

23 december 2013 om 12:29

Dus omdat jij vroeg naar Barcelona wou moet ik daar slachtoffer van worden omdat we dezelfde zaakwaarnemer hebben, nee logisch

23 december 2013 om 17:36

Je gaat toch ook niet zomaar samenwerken met een zaakwaarnemer lijkt mij? Net alsof je meteen een huis koopt, zonder te kijken naar lekkage.

23 december 2013 om 17:39

Niet iedereen die je in het buitenland stalt is slecht en is het ook niet zo dat hij het bij iedereen doet.

23 december 2013 om 17:05

Eindelijk is er iemand die zijn club beschermt tegen de zogenaamde geldwolven. Mensen die alleen knaken zien in plaats van de ontwikkeling van een talent. Cruijf zorgt dat het voetbal gaat winnen van het geld. Je helpt daarmee het Nederlands voetbal, en bovendien verdien je als makelaar ook, omdat je eigen speller goed doorontwikkeld.

100% gelijk heeft Cruijff. Hoe debiel is het wel niet, om als talent Kisnha minimaal 3 gesprekken gevoerd te hebben. Je moet als je 18 of 16 bent niet aan het geld denken. Je moet dan denken aan sportieve verbetering aan je zelf. Bedoel waarom moet geld de boven liggende partij zijn. Als je bij Ajax je eerste prof contract ondertekent verdien je al standaard 250.000 euro. Bizar veel geld al.

23 december 2013 om 07:56

Over geweldige vooruitgang gesproken , als we dit nou ern sd overal doen, met een maximale schaal zijn we ook snel verlost van zakkenvullers als raiola!

23 december 2013 om 08:04

Dit is gewoon een win, win situatie. Zegt, veel over de speler en zijn omgeving. Maar ook, van zaakwaarnemer. Ajax doet goed en moet deze lijn doorzetten. Veltman en Klaassen zijn daar de voorbeelden in. Riedewald proeft dit traject ook en doet goed ze best.

Geweldig om te zien hoe goed het gaat. Puur staaltje voetbal kenners bij elkaar en nuchter verstand. Cruijff en Frank hebben Ajax terug de kaart gezet.

23 december 2013 om 08:10

Absoluut, de waan van de dag lijkt uitgebannen en progressie op alle gevieden is geboekt, waar ik echter voor vrees, wat als de oud spelers, zoals stam bijv die nu jeugdtrainer is, meer willen zijn dan alleen jeugdtrainer en milan klopt aan ?

Dan kan het snel uit elkaar vallen, is er een soort plan b?

23 december 2013 om 08:15

@Zola

Zoiets zal geheid een keer gebeuren. Maar jongens als Stam weten als geen ander dat die tijd te vroeg is.

Daarnaast over een jaar of 4. Komen ook spelers als Sneijder, Van der Vaart en Huntelaar terug. Ook een jongen als Heitinga zo in zo positie kunnen verkeren.

Er is altijd wel iets van doorschuiven. Stam is op dit moment, assistent / persoonlijke ontwikkelaar. Die blijft wel even en er komen heus een andere generatie aan.

23 december 2013 om 08:30

Is dat ook zeg maar het beleid? Dat jeugd iconen worden vervangen voor andere jeudiconen, dat zou de beste oplossing zijn!

23 december 2013 om 08:49

Misschien is dat wel de bedoeling, maar als Ajax zijnde kan je niet echt bepalen of de spelers terugkomen. Babel, Nigel en Urby keren denk ik wel terug.

23 december 2013 om 11:14

Een goede speler is niet meteen een goede trainer. Het is dus niet gezegd dat als er van de huidige jeugdtrainers trainers vertrekken dat er dan ook goede trainers terug komen.

23 december 2013 om 14:40

Mee eens, Lukoki is de enige bij Cambuur die in zijn dikke Mercedes aan komt kakken. De spelers bij cambuur onder conta\ract heben een Opel Corsa. De enige reden dat hij een mercedes rijdt is omdat hij hard kan rennen. Want voetballend laat hij veelsteweinig zien.

Desalniettemin snap ik ook dat mocht hij een dik contract voorgeschoteld krijgen dat hij daarop in wil gaan, want dan is hij voor zijn 13ste financieel onafhakelijk. erhaal heeft twee kanten dus.

Goed idee maar ik vraag me af of het haalbaar is zou wel geweldig zijn als het in de realiteit ook zou werken.

23 december 2013 om 07:59

Kwestie van uitvoeren, en voorlopig is ajax momenteel de meest stabiele ploeg met de grootste kans op succes waardoor je als speler iets sneller bij ajax dan bij psv of feyenoord wil aansluiten..

23 december 2013 om 08:08

Ik denk dat je als talent of speler. Liever bij Ajax speelt als bij PSV of Feyenoord nu. Het winnen van Barcelona en 3 titels. Voorbeelden als Veltman, Klaassen. Maar ook het dagelijkse trainen met grootheden. Ik had het wel geweten als speler.

23 december 2013 om 08:14

Naja grootheden zal ik niet echt aanvoeren als argument, feyenoord en psv (nu) hebben dat ook, echter is de stabiliteit en de zekerheid op minimaal plek 2 ontzettend groot.

Als je psv in de 5 jaar dat ze kampioen werden, nu had, zouden de mreste voor psv kiezen vermoed ik.

Het is ten slotte spelen op zekerheid die je nu mist bij feyenoord of psv. Zevroeger was ajax ook instabiel..

Denk dat daar de grootste vooruitgang is geboekt.

23 december 2013 om 08:18

Dat zeker. Maar het kampioenschap telt wel mee. Ook daarnaast, dat Bergkamp en Stam wereld voetballers waren. Dat waren niet voor niks spelers. Ik hoop dat Ajax kampioen wordt, zodat we met het WK al direct geplaatst zijn voor CL.

23 december 2013 om 10:14

Zola en ahjacied, jullie maken een aantal cruciale missers. In talentontwikkeling staat de prestatie voorop, niet het resultaat. Het winnen van wedstrijden en titels is ondergeschikt aan de persoonlijke ontwikkeling. Ik denk dat Cruijff kippenvel zou krijgen als die jullie reacties zou lezen..!

23 december 2013 om 10:58

@zola#

Met alle respect...maar met Bergkamp, De Boer en Stam op het trainingsveld staan is wel iets anders dan met Faber, vd Weerden en Van Gastel.

23 december 2013 om 11:16

Wat zeggen die namen? helemaal niets!! Kijk naar van Basten, Gullit en Vanenburg. Grote namen maar als trainer middelmaat. En als spelers alleen naar namen kijken en niet naar kwaliteiten zijn ze verkeerd bezig.

23 december 2013 om 13:18

Makaaij, Gio en Koeman dan?

23 december 2013 om 13:29

@kohaku

Misschien moet je lezen. Ik reageer op Zola# die aangeeft dat het kiezen voor Ajax niet te maken kan hebben met getraind worden door grootheden, omdat Feyenoord en Psv die ook hebben. Ik zie daar wel een verschilletje.

Tuurlijk draait het uiteindelijk om de kwaliteit van een trainer, dan om diens naamsbekendheid of voetbalcarriere. Echter kan Chris van der Weerden je niks vertellen over de spanning en hoe dingen werken op het absolute topniveau. Bergkamp kan dat wel. Sterker nog...dat kan Frank de Boer ook. En Jonk ook. En Stam ook. En Overmars ook. En Van der Sar ook...etc. Wat staat daar bij Psv tegenover? Philip Cocu, Ernest Faber, Chris van der Weerden, Art Langeler, Marcel Brands en Tiny Sanders. Alleen Cocu kan meepraten over voetballen/werken op het allerhoogste niveau, qua voetbal know-how dan.

mooi voorhebben, maar of het verstandig is weet ik niet. Zal lastig worden, men moet er ook voor uitkijken dat men het beleid niet te ver gaat drijven. Anders maak je de club nog kapot daardoor en dat zal toch niet de bedoeling zijn

Het zou goed zijn als dit een centraal beleid wordt waar alle topclubs aan mee werken. Nu kan het verleidelijk zijn voor een talent met een "foute" zaakwaarnemer om dan maar voor feyenoord te kiezen i.p.v. Ajax gezien zij dat beleid niet hebben. Ajax, Feyenoord en PSV zouden een blok moeten vormen tegen de macht van foute zaakwaarnemers.

Kan iemand iets vertellen over het ranking systeem. Hoe wordt bepaald wanneer iemand een hogere status heeft afgedwongen (goals, assists, caps of minder meetbare dingen?) en wat zijn de bedragen die bij iedere ranking horen?

23 december 2013 om 08:06

Durf het niet helemaal te zeggen. Maar zie Klaassen als voorbeeld. Kreeg zijn eerste contract jaren terug. Verdiend gemiddeld dan 2.5 ton per jaar. Is nu een basis speler, scoort en belangrijk. Zijn contract is opgewaardeerd en verdient nu rond de 5 à 6 ton zeg maar.

Prestatie gericht.

Ben heel benieuwd, zou wel mooi zijn om mensen als Sigi Lens en Minola Raiola niet meer te zien op de toekomst of in de Arena.
Hier en daar zal er de komende 2 jaar wel eens een talent wegvallen omdat hij al zaken doet met een zaakwaarnemer waar Ajax niet achter staat.
Maar over een x aantal jaar zal duidelijk zijn wat het opleidingsplan is!
Ajax kan dan die talenten adviseren en laten begeleiden door een betrouwbare zaakwaarnemer.
Als je dat Salaris ziet van een prof contract verdienen ze echt wel genoeg hoor op die leeftijden.

Op de leeftijd van 22/23 kunnen ze de stap maken naar het buitenland.
Ajax kan er dan een mooier bedrag voor vragen als bijv. voor een 17/19 jarige.

Daarbij kan Ajax met elftal met wat oudere (22/25) jarig best hoge ogen gooien in de CL of El.
Ook maak je kans dat er een aantal jongens wel langer in Amsterdam blijven omdat er meer aan een vaste waarde kan worden gebouwd.

100% achter Cruijf, zo is Ajax niet alleen een opleidingsinstituut maar gaan we ook meer prijzen pakken.

23 december 2013 om 08:47

Ik denk Ibrahimovic en nog heel veel spelers Raiola enorm betrouwbaar vinden.

Dat spelers en clubs tegenstrijdige belangen hebben, voorkom je niet door ze een stroman als zaakwaarnemer op te dringen.

23 december 2013 om 08:56

Ach man, de enige die daar belang bij heeft zijn zaakwaarnemers. Niet de spelers.

23 december 2013 om 09:06

Dat denk ik ook maar, het gaat om het nieuwe talent wat er aan te komen zit.
Hoe vaak heeft Ajax wel niet in de clinch gelegen met Lens en Raiola.
Als iemand ze duidelijk maakt dat het grote geld er echt wel aan komt en dat je op iets latere leeftijd meer kans maakt op een basisplaats dan is dat toch goed advies.

Nu te vroeg vertrokken: Alderweireld, Eriksen & die knul die bij Juve 2 speelt?

23 december 2013 om 09:27

Eriksen stond gister ook weer gewoon in de basis, dus dat lijkt niet te vroeg.
Bouy wel ja die staat al 2 jaar stil (mede door blessure)

23 december 2013 om 13:42

@bonskoots

Zoals gewoonlijk begrijp of wil je er maar bar weinig van begrijpen. Het gaat erom dat zaakwaarnemers niet allen naar de financiele kant kijken, maar ook naar de ontwikkeling van een speler. Zoals bij Feyenoord voor een speler van 16 jaar € 7000,- per week vragen bij contractonderhandelingen slaat helemaal nergens op...of zoals nu met Kishna...als je niet wil bijtekenen, ga je toch lekker naar Juventus...dag. Dat wil Ajax uitbannen. Heel goed, heel sterk...zou jouw club nog wat van kunnen leren...zie Toivonen. Maar ik schat dat je lang niet zo kritisch bent op je eigen clubje als je altijd en niet aflatend bent op Ajax.

23 december 2013 om 09:20

Ik krijg steeds meer het idee dat we ook daadwerkelijk de goede kans op gaan. Echt top!

Uitstekend plan. Schept duidelijkheid naar iedereen en is voordelig voor Ajax en betrokken speler. Wat ben ik toch blij met Cruijff.

Ajax kan hiermee een trendzetter worden. Ik zie andere clubs wel volgen en niet alleen in Nederland als dit beleid echt gaat werken. Hulde aan Ajax en de hele technische staf! Keep up the good work!!

Goed idee. Maar als Ajax dit alleen doet, zijn ze over 5 jaar topklasse.

Zaakwaarnemers liggen er niet wakker van dan en spelers gaan liever voor drie ton per jaar naar Vitesse, dan voor twee ton naar Ajax. Zo simpel is het.

En of Ajax blij moet zijn dat zaakwaarnemers geen zaken meer mogen doen met hen, is zeer de vraag. Of wil Ajax nooit meer een speler verkopen?

23 december 2013 om 08:39

Jij snapt het niet. Waarom zou een talent van 18 jaar 8 ton per jaar moeten verdienen. Zo jongen moet helemaal niet zoveel verdienen.

23 december 2013 om 08:43

Omdat het kan?

Natuurlijk gaat het nergens over, maar in je eentje ga je dat niet oplossen.

PSV gooide er eerder ook al een zaakwaarnemer uit, maar of ze daar beter van zijn geworden?

23 december 2013 om 09:25

Maar PSV is Ajax niet. Ajax is een veel effectievere en succesvollere organisatie.
Ajax heeft geen problemen met talenten die elders een ton meer willen verdienen. Die mogen gaan. Voor hen komt zo een ander in de plaats.
Het verkopen van spelers zal na het uitsluiten van een zaakwaarnemer of twee nog steeds wel lukken.
Ajax hoeft ook geen problemen voor andere clubs in hun eentje op te lossen. Ze willen alleen niets meer te maken hebben met bepaalde zaakwaarnemers. En denk jij dat alle talenten nu het schip gaan verlaten omdat ze niet meer met ome Mino spaghetti mogen gaan eten?

23 december 2013 om 10:00

In welk universum is Ajax succesvoller?

Onzin, zonder geld en contacten is elke club kansloos.

23 december 2013 om 11:02

Ga je nu wartaal uit slaan, Bondskoots? Ajax heeft bakken met geld. En wat moet Ajax met contacten van zaakwaarnemers. Ajax koopt amper. Zaakwaarnemers hoeven hier alleen hun spelers te begeleiden. Er worden geen zaken met ze gedaan.

23 december 2013 om 11:16

@bondskoots

In het universum dat Ajax meer prijzen heeft gewonnen dan Psv, ow wacht dat is dit universum natuurlijk.

23 december 2013 om 11:19

Je moet niet alleen zaakwaarnemers aanpakken maar ook spelers. Zolang buitenlandse clubs met grote bedragen bij een jongen van 18 jaar aankloppen kan die jongen gaan twijfelen. Daar doet de zaakwaarnemer niets aan af.

23 december 2013 om 12:41

Glory wat een grootheidswaanzin weer. Er stromen nu twee/drie grote talenten door en jij verheft Ajax gelijk weer boven het hele Nederlandse voetbal. Ik wil jou wel eens horen als Veltman en Denswil morgen een zaakwaarnemer hebben waarmee Ajax niet in zee wil gaan. Dit zijn namelijk ook nog gewoon talenten.

Ga mij eens vertellen wat er dan effectiever is bij Ajax. Je zeg maar wat.

23 december 2013 om 14:12

Je verkoopt onzin. Als Ajax zelf blijft opleiden hebben ze parasieten als Raiola nodig dan? Er zijn genoeg zaakwaarnemers die een normaal beeld hebben van de maatschappij en niet alleen aan zichzelf denken. Jij weet het blijkbaar beter dan Cruijff wat opzicht al lachwekkend is natuurlijk.

23 december 2013 om 15:17

Als Veltma en Denswil morgen met een dwarsliggende zaakwaarnemer zouden komen wijs je ze de deur. Wat snap je daar niet aan?

Effectiever als organisatie: als ze bij Ajax iets zeggen gebeurt het ook. Dat is de laatste jaren gebleken, en met succes.

23 december 2013 om 15:40

@bondskoots

Je hoeft het ook niet op te lossen...alleen kun je het bij je eigen club uitbannen. Gevolg zal zijn dat bepaalde talenten niet meer naar Ajax komen of niet verlengen. Jammer, dan.

23 december 2013 om 15:42

@bondkoots

Hahahahhahahahhaa...in elk universum...grapjas ben jij toch. Ik zou je Psv posters maar recht gaan hangen en je sjaaltjes strijken. Pfff. Wat een onbenul ben jij op het gebied van voetbal ongelofelijk.

23 december 2013 om 09:09

Denk eerder dat ze over 5 jaar Europese subtop zijn.
Er zijn genoeg zaakwaarnemers waar Ajax prima mee kan samenwerken hoor.

Alle oud profs bij Ajax hebben echt wel goede zaakwaarnemers gehad.
En je bent wel heel kortzichtig als je denkt dat er geen enorm netwerk om al die (oud) spelers hangt.

23 december 2013 om 09:34

Dat denk ik niet. Ajax biedt namelijk een uitstekende opleiding aan voor jonge spelers. Die spelers hebben in het opleidingsproces helemaal geen zaakwaarnemer nodig. Die jongens komen graag bij de club en anders gaan ze inderdaad maar voor een ton meer elders voetballen.

23 december 2013 om 09:56

Jongens, sprookjes vertellen ze in de Efteling.

Bazoer had maar een reden om over te stappen, net als Fischer en alle andere talenten. Geld. Geld. Geld.

Opleiding is bij Feyenoord, Psv, Groningen of Vitesse hetzelfde. De macht van zaakwaarnemers en investeerders wordt alleen maar groter. Kansloze missie als je dit in je eentje doet.

23 december 2013 om 10:51

Jaloezie. Het enige wat er uit je opmerkingen te maken is in dit topic.
Deze spelers kiezen Ajax omdat er veel kansen liggen voor jonge spelers om door te breken en een aantal jaar van een fantastische opleiding te genieten.
Dat Bazoer vertrok bij PSV is omdat daar geen kansen werden geboden aan talenten. Dat hebben ze pas na hem rigoureus omgegooid. Heeft hij toch nog iets belangrijks voor PSV betekent misschien?
Die andere spelers komen naar Ajax omdat Ajax bekend staat om de topspelers die ze leveren. De meeste talenten, waaronder Fischer, konden bij rijkere clubs tekenen alleen verkozen Ajax boven deze clubs.

23 december 2013 om 10:54

Als geld de primaire reden was voor Fischer had hij destijds gekozen voor een club in Engeland of in Duitsland. Daar was ook volop belangstelling voor Fischer.

23 december 2013 om 11:20

Jeugdspelers die geen zaakwaarnemer nodig hebben? Ze zijn zeker allemaal juridisch opgeleid dat ze zelf de waarde van hun contract kunnen bepalen?

Ik vind eigenlijk wel dat een speler het recht moet hebben om de zaakwaarnemer te kiezen die hij wilt. Dat zal best wel eens lastig zijn, maar uiteindelijk is Ajax ook de sterkere partij in een onderhandeling met een jonge speler en in die verhouding heb je een speler nodig die voor jouw belangen op komt en geen rekening houdt met die van Ajax.

Daarbij vraag ik me af wat je met zo'n ranking doet als spelers terugvallen. Moet de volgende speler die dan beter gaat presteren dan weer meer gaan verdienen?

23 december 2013 om 09:06

Natuurlijk heeft elke speler het recht om zijn eigen zaakwaarnemer te kiezen, maar Ajax heeft hetzelfde recht om een zaakwaarnemer de deur te wijzen zodra deze met belachelijke eisen komt.

23 december 2013 om 10:12

Ja natuurlijk. Maar in een onderhandeling een zaakwaarnemer of speler de deur wijzen vind ik wat anders dan iemand de deur wijzen omdat ie een bepaalde zaakwaarnemer heeft die eerder voor problemen heeft gezorgd. Zeker aangezien spelers vaak ook een boete moeten betalen om onder een contract met een zaakwaarnemer uit te komen.

23 december 2013 om 11:20

En jij denkt niet dat het bij die ventjes bekend zal zijn dat een bepaalde zaakwaarnemer geweerd wordt?

Dat wordt duidelijk vermeld aan jeugdspelers, waardoor zij bij de keuze van hun 1e zaakwaarnemer zullen bedenken of de zaakwaarnemer die ze willen nog bij Ajax binnen mag lopen en zo hun keuze maken.

23 december 2013 om 13:32

Dan heeft een speler dus niet meer het recht om zijn eigen zaakwaarnemer te kiezen... Daarbij kan je die zaakwaarnemer natuurlijk al hebben, die zijn er tegenwoordig op tijd bij. Maar goed het zal in de praktijk wel niet zo zwart-wit zijn, want Ajax onderhandelt ook nog steeds met Kishna.

23 december 2013 om 14:38

@afcaxx:

In zekere zin heb je gelijk en moet een jeugdspeler (want daar gaat hier om) zijn zaakwaarnemer dus met verstand kiezen. Ga je voor zo'n gladde aal met mooie beloftes, dan weet je dat je bij Ajax snel klaar bent met onderhandelen.

Kies je daarentegen voor een "goede" zaakwaarnemer, dan heb je ook bij Ajax een goede toekomst!
Maar zoals je zegt zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen.......

Zelf ben ik een groot voorstander van de weg die Ajax is ingeslagen en daar hoort ook het bekijken van de jeugdcontracten bij. Hopelijk zet Ajax hier een trend en volgen de andere clubs ook.

24 december 2013 om 09:16

De vraag is alleen wat een goede zaakwaarnemer is en wie dat bepaalt. Het is net als een advocaat. De beste zijn vaak lastig in een onderhandeling... Ik vind het ook goed dat Ajax principieel is in onderhandelingen, maar je hoeft toch nooit iemand bij voorbaat af te wijzen omdat ie een bepaalde zaakwaarnemer heeft. Je ziet bij Kishna nu bijvoorbeeld ook, dat het gewoon prima kan dat een speler wilt blijven, ondanks zijn zaakwaarnemer...

23 december 2013 om 09:37

Iedere speler mag zijn zaakwaarnemer kiezen, natuurlijk zelfs. Ajax zegt alleen dat ze voor jeugdcontra ten niet meer gaan onderhandelen. Vergoeding op basis van een vooraf gestelde richtlijn. Geen scheve gezichten en geen moeilijke gesprekken meer die onder druk gezet worden door zaakwaarnemers. Zie zo'n Raiiola, altijd dreigen met een vertrek om het onderste uit de kan te halen. Negen van de tien keer is een jonge voetballer de dupe van die dreigementen. Hopelijk is met dit systeem direct bekend dat je bij Ajax kiest voor de opleiding.

Een zaakwaarnemer cq manager van de (jeugd)speler is er namens zijn client en onderhandeld in alle redelijkheid, namens zijn client. Een zaakwaarnemer cq manager van n speler kan wel meedenken of zich verdiepen betreft het financiele en sportieve beleid van de club waar zijn client onder contract staat of gaat staan, zodat hij niet opeens met hele onredelijke eisen komt gedurende de onderhandelingen.
Want het gaat tijdens contractbesprekingen niet altijd over de hoogte van het salaris van de speler of de fee maar vaak ook over de secundaire voorwaarden, de voorwaarden betreft uitlenen van n (jeugd)speler, de looptijd van de overeenkomst, de termijn betreft n mogelijke eenzijdige optie kortom er zijn soms wel wat punten waar men in alle redelijkheid kan over onderhandelen.
Je kan als zaakwaarnemer cq manager niet (altijd) alles ondersteunen wat de werkgever van je client aanbied of voorstelt. en nogmaals het gaat niet altijd over het salaris.
Wat Cruijff probeert te zeggen is: ja en amen of take it or leave it....uitgerekend Cruijff die destijds samen met zijn manager cq zaakwaarnemer en schoonvader Cor Coster voortdurend bestuursleden tegen de haren instreek met hun pittige onderhandelingen...zelf nog over het tenue van Oranje twee strepen of drie strepen.
Het deed me n beetje denken aan die uitspraak van Overmars betreft Duarte destijds, 'take it or leave it, er wordt niet onderhandeld punt uit' Rare opstelling past niet, ik kan me wel voorstellen dat als managers cq zaakwaarnemers zich tijdens onderhandelingen onredelijk en onrealistisch opstellen dat je als club (ajax) kan zeggen;'we kappen met de onderhandelingen we liggen te ver uit elkaar'. Maar men moet wel zakelijk en professioneel blijven en niet kinderachtig doen en je zin altijd eenzijdig willen doordrijven dat geldt voor zowel de club, speler of zaakwaarnemer.

Door die eerste alinea dacht ik even op de website van Ajax terecht zijn gekomen, maar nee, het was toch voetbalzone...

23 december 2013 om 08:59

Ja in dit geval ligt het er wel heel dik bovenop. Het voegt verder ook niks toe aan het artikel.

23 december 2013 om 15:44

@robin Friday

Dan ga je toch lekker naar een andere site...ik denk dat weinigen je zullen missen, doei.

Ajax is geweldig bezig en dat danken we aan meester Johan.

23 december 2013 om 16:14

@klopper1900
Jij hebt de kritiekloze toon van voetbalzone in ieder geval ook al goed onder de knie! Meester Johan...

23 december 2013 om 16:29

@robin Friday

Leuke oneliner...echter mag je wel eens posts van mij lezen over Ajax...dan zul je weten dat ik behoorlijk wat kritiek uit op Ajax en De Boer bijvoorbeeld. Dus een beetje kansloos om iemand te beschuldigen als je blijkbaar totaal niet weet wat iemand post.

Kom maar eens met argumenten, ipv oneliner...meester Robin

23 december 2013 om 18:27

Als jij mij, na kritiek op de toon van de openingsalinea, meteen adviseert maar ergens anders heen te gaan voel ik niet echt veel behoefte meer om je beter te leren kennen.

23 december 2013 om 22:27

@robin Friday

Jij levert kritiek...dat Vz/dit artikel te veel Ajax-minded is...als het je niet bevalt dan lees je het toch niet? Ipv dat je inhoudelijk reageert met argumenten, loop je een beetje kleinzielig te doen, dat het wel allemaal erg Ajax zou zijn.

Als jij mij niet beter wil leren kennen, dan niet

24 december 2013 om 00:16

Ik hou mezelf graag op de hoogte van al het voetbalnieuws via deze, naar het schijnt, onafhankelijke site. Als het artikel dan begint met een alinea die rechtstreeks uit het reclamefoldertje van Ajax komt dan zet ik daar mijn vraagtekens bij.

Fijn dat je trouwens met me meedenkt over wat ik allemaal zou moeten doen. Dank daarvoor.

24 december 2013 om 10:13

@robin Friday

Och och...grow up...je moet helemaal niks, jongen. Doe lekker wat je wilt en niet laten kan...alleen doe alsjeblieft zo kleinzielig als wat commentaar op je reactie krijgt. Snap niet dat je je zo druk maakt om 1 alinea...nogmaals...ipv dat je inhoudelijk reageert...maar dat moet je natuurlijk zelf weten

24 december 2013 om 10:40

De enige die hier kleinzielig reageert, met een extra denigrerende ondertoon, ben jij Klopper1900.

Oh, en hoe ziet Cruijff aan tegen het halen van talenten van andere clubs ? Dat is allemaal wel geoorloofd ?

23 december 2013 om 09:23

Jazeker niet door geld maar perspectief. .

Nou hopelijk gaan ze dan ook zelf daadwerkelijk met eigen jeugd beginnen en roven ze niet als elke andere club alle jeugdspelers her en der weg. De uitleg is Logisch helaas is Ajax zelf ook zo' n grote zondaar.

23 december 2013 om 09:24

Waar heb jij het nou weer over? Het gaat over de zaakwaarnemers die verbonden zijn aan de talenten, niet over eigen jeugd? Wij zijn geen zaakwaarnemer, best knap om dan zondaar te zijn.

23 december 2013 om 09:25

Dmv perspectief en opleidingsschema en dus niet gekke financiële voorwaarden. ..uiteraard zal bij ajax salaris voor (jeugd) spelers iets hoger zijn dan pak m beet Groningen

23 december 2013 om 23:41

Kom op Hiddebaatje! Je maakt jezelf constant belachelijk door steeds maar niet het hele artikel te lezen.

Het gaat hier over zaakwaarnemers die aan de ontwikkeling van hun cliënt moeten denken en niet alleen maar aan het "grote" geld.

Ajax is een bedrijf en een club en zij bepalen de regels en niet de spelers en diens zaakwaarnemers. Als een speler en of zijn zaakwaarnemer denken meer recht te hebben dan dat ze krijgen, dan kunnen ze maar beter nop zoek gaan naar een andere club.

Spelers moeten laten zien dat ze hun geld waard zijn. Doen ze dat dan worden ze echt wel door Ajax beloond. Zie bijv. Klaassen en Veltman die sinds kort een verbeterd contract hebben getekend.

En dat jij niet ermee eens bent dat Ajax bij andere clubs scout moet je zelf weten, maar ten eerste gaat het artikel helemaal niet over en ten tweede heeft Ajax deze spelers wat te bieden.

24 december 2013 om 11:22

Kom op hootchie. Stap een uit je verdedigingstactiek en open je ogen. Heb eens een eigen mening eens wees eens niet die trouwe viervoeter. Ondanks dat vi veel cabaret is werd gisteren toch ook heel duidelijk uitgelegd dat die uitspraken van onze over water loper niet meer van deze tijd zijn. Je laatste stuk slaat helemaal kant nog wal maar ook dat vergeef ik je. Je gooit een bot en onze hootch rent er wel achteraan.

24 december 2013 om 15:37

Wel frappant dat er nooit iemand met jou eens is. Moet er dan geen lampje bij jou gaan branden?

Maar tja, mijn mening geef ik vaak genoeg. Dat kun je wel terug lezen in mijn geschiedenis. En mijn mening staat ook gewoon in mijn reactie hierboven. Maar lezen is bij jou een probleem. Echter als ik jouw reacties lees, dan gaan vaak mijn nekharen overeind staan en de rede heb ik nu wel vaak genoeg laten merken. Hoofdredenen is niet de tekst lezen zoals nu.

Wat ik dan ook niet snap is dat jij in je favorieten alleen maar Ajacieden en ex-Ajacieden hebt staan terwijl je anti-Ajax bent en dat je bij het merendeel van deze altijd zo negatief bent. Dus ik snap niet wat je hiermee wilt bereiken.

Vind ik een goed beleid, managers zoals Raiola moeten we weren. Dat soort mensen verstoren inderdaad het ontwikkelingsproces van talenten maar ook van Ajax als club zijnde. Ajax stopt veel geld en energie in de ontwikkeling van talenten en vervolgens gaat Raoila met bv. Bouy aan de haal, wat hij nu probeert bij Kishna. Zaakwaarnemers hebben eigenlijk teveel macht, terwijl ze eigenlijk maar weinig bijdragen aan het voetbal opzich.

Ajax moet eigenlijk een grote selectie aan zaakwaarnemers voorstellen aan jeugdspelers en talenten die zich conformeren aan het beleid wat Cruijff hier uitstippelt.

23 december 2013 om 11:23

Als ajax zelf de zaakwaarnemers voor de spelers uitzoekt is dat hetzelfde als bij een rechtszaak de tegenpartij jouw advocaat uit te laten zoeken.

23 december 2013 om 15:45

@kohaku

Dat gaan ze niet doen. Ze gaan zaakwaarnemers die dwars gaan liggen weren. Is iets heel anders.

Ja maar dan ook niet bij andere clubs de talenten wegkapen.

23 december 2013 om 09:27

Dus als jij op je werk kan promoveren danwel financieel of betere werkomstandigheden blijf jij ook je huidige baan trouw?

23 december 2013 om 09:45

Hahaha, ben jij nu zo dom of ben ik zo slim. Zelfde geldt toch voor de talenten van ajax pannekoek. Als Klaassen bij liverpool 4 keer meer kan verdienen is die toch ook weg.

23 december 2013 om 10:37

Ja idd maar ajax betaalt in verhouding helemaal niet veel salaris voor een (jeugd) speler en dus kiezen ze voor perspectief en als klaassen bij liverpool 4xmeer krijgt gaat hij wss ook maar of dat buiten financiële plaatje nu al slim is?? Ik denk oprecht dat de ajax opleiding de beste is daarmee wil ik zeker niet zeggen dat bv feyenoord het veel minder doet..ik vind dat feyenoord het ook uitstekend doen op hun manier. .

23 december 2013 om 11:12

Hier spreek je jezelf erg tegen, als ajax het doet is het om het perspectief maar klaasen kan geen perspectief bij liverpoool zien alleen maar geld ????

23 december 2013 om 15:52

@andrevdd

Ik denk dat het vooral gaat om realistisch carriere perspectief. Wat dat precies inhoud is natuurlijk altijd subjectief...alleen kun je er vanuit gaan de kans dat je bij Ajax doorbreekt groter is dan bij bijvoorbeeld Liverpool. Daarnaast ben ik van mening dat Ajax met iets unieks bezig is, wat wellicht alleen Barcelona ook doet met de jeugd. Wat dat betreft zit je als jeugdtalent het allerbeste bij Ajax, van misschien wel alle clubs in de wereld...maar dat is mijn mening en die natuurlijk enigszins gekleurd

Als je echt denkt zo goed te zijn om direct naar Liverpool of Arsenal te gaan, dan is dat jouw goed recht als speler/talent. Maar kijk naar Van Persie...hij is een van de weinigen die dat gered heeft en uitzonderingen bevestigen de regel.

Natuurlijk gaat Ajax dan ook niet meer in zee met zaakwaarnemers om talenten van elders binnen te halen

23 december 2013 om 10:05

Is niet nodig, de nieuwe Messi's komen graag bijna gratis voetballen voor de lessen van Bergkamp en de paling van Jonk.

En als er dan een pizzabakker langskomt met een miljoenencontract, geven ze geen krimp.

23 december 2013 om 14:14

nogmaals Bondskoots, je verkoopt onzin. Er moet iemand beginnen om het bolwerk van mensenhandel van Raiola te ontmantelen en als dat Cruijff is, des te beter.

Klinkt erg mooi maar betwijfel of het uitvoerbaar is. Er zijn helaas heel veel clubs waar zaakwaarnemers jeugdspelers heen kunnen brengen.

Cruijff is een heilige!
Meer en meer zet cruijff ajax naar zijn hand en krijgt gelijk!

Gelijk al naam arena vervangen door Johan Cruyff stadion.

wat is deze man toch een geweldenaar is heel goed voor het nederlandse voetbal ,het is toch simpel he als je kunt nadenken

23 december 2013 om 12:40

Onnozelaar,aan elk voordeel gangt een nadeel.
En bij de zienswijze van Johan zullen ook nadelen hangen.
Eén voorbeeld:buitenlandse talenten zullen ongetwijfeld veel minder interesse hebben om naar Ajax te komen.waarom?
Geld,geld en nog eens geld.

23 december 2013 om 14:20

waar gaan al die talenten naar toe dan als niemand ooit van ze gehoord heeft en geen platform hebben om te spelen? Volendam of Roda JC, daar komt Raiola zijn bed niet eens voor uit en die talenten ontwikkelen zich daar niet zoals in Amsterdam of Rotterdam.
Denk na, dit gedoe met 'zaakwaarnemers' moet gestopt worden. Schimmige types die scheepsladingen geld verdienen aan spelers contracten die wil je toch niet op je complex hebben rondlopen? Wie denk je dat uiteindelijk de rekening betaalt?
Poot stijf houden en die mafkikker er uit trappen.

23 december 2013 om 16:03

@zapperboy

Wat een slechte onderbouwing. Fischer, Andersen, Magnus Karlsson, Cerny (jan. 2014), Bay, Honer, Meleg, Lobotka, Leyder, Bailey etc. zijn allemaal jongens die de afgelopen twee (?) jaar naar Ajax zijn gekomen. Dus jouw voorbeeld heeft geen enkele fundering.

Sterker nog Ajax wordt hierdoor juist veel aantrekkelijker voor jeugd. Omdat ze veel eerder meer kunnen gaan verdienen dan voorheen. Dus is Ajax weer erg goed bezig.

23 december 2013 om 17:55

Lol,droom lekker door man met je fundering.
Gij durft meschien ook beweren dat elk voordeel géén nadeel heeft.

23 december 2013 om 22:32

@zapperboy

Heb ik dat ergens gezegd? Nee. Geweldige argumenten gebruik je trouwens.

Lekker rechtlijnig, maar Ajax kan dat zeggen omdat ze financieel oppermachtig zijn.
Maar als die zaakwaarnemer de ouders bespeelt met een paar miljoen in het vooruitzicht. Dan zul je echt wel mensen kwijt gaan raken.

Ajax zet op deze manier de standaard neer. Spelers hoeven niet bij Ajax in de opleiding in te stappen, maar iedereen weet dat de kans op succes via de opleiding van Ajax relatief het grootst is. Dat is altijd al zo geweest. Dan moeten die jongens op heel jonge leeftijd Ajax al boycotten in een fase dat ze nog geen goed beeld hebben van hun ontwikkelingspotentieel. Stappen ze eenmaal bij Ajax in, zitten ze in de molen en staan de aasgieren buitenspel. Je kunt je als Nederlandse club op dit moment praktisch eigenlijk alleen zo opstellen als je Ajax heet gezien de (recente) successen, financiële situatie en goede organisatie vol met aansprekende namen.

23 december 2013 om 14:46

Dat is nu juist de grap; Ajax verliest al jaren veel terrein aan clubs als Vitesse of Twente. Er bestaat geen enkele reden om niet daar aan de slag te gaan. Als de betaling beter is en de zaakwaarnemers daar vanaf nu op aansturen, krijgt Ajax het nog lastiger om fatsoenlijke spelers aan te trekken.

En als je ziet wat er nu nog maar mogelijk is, is dat geen goed teken.

23 december 2013 om 16:13

En dat is nu de grap...jij praat weer eens een keer onzin. Je onderbouwing is ook uitermate zwak. Ajax gaat niet minder betalen dan het plafond, wat al eerder is ingevoerd. Dus Ajax blijft gewoon een van de beste betalers in Nederland. Punt. Ajax kan nagenoeg elke speler die bij Twente, Psv of Vitesse zou willen spelen, qua salaris ook gewoon naar Amsterdam halen. En dan heb ik het niet over spelers van wie voor een deel het salaris door Chelsea of een andere club wordt betaald.

Dus men moet tot een bepaalde leeftijd van de Ajax spelers afblijven. Hoe werkt dat als Ajax zelf een jonge speler van een andere club wil, dan mag het wel?

23 december 2013 om 10:26

Is dat een serieuze vraag? Daar heeft Ajax uiteindelijk natuurlijk weinig over te zeggen.als een speler weg wilt dan gaat ie.

23 december 2013 om 10:36

logo ! want wij zijn ajax ! haha

Wat een onzin van een seniele oude man die even denkt dat hij alles kan bepalen. Straks gaat hij ook willen bepalen welke huisarts en tandarts een speler moet kiezen of sterker nog wie zijn vriendin mag zijn. En dit van iemand die zijn belangenbehartigers altijd het best mogelijke contract voor hem uit het vuur liet slepen en niet pers voor de club.
Wat voor Ajax de best opleiding is hoeft dat niet voor een bepaalde speler te zijn. Als Ajax 2 rechtsbuitens van 16 heeft die op dit moment in hun “ranking” een 9 en 7 scoren kan het best zijn dat Ajax op dit moment voor de speler die een 7 scoort niet de beste plek is. Hij kan dan beter gaan naar een club waar hij als 9 wordt ingeschaald. Maar dat hoeft niet te betekenen dat die zelfde zaakwaarnemer voor een andere speler Ajax wel een goede plek vindt om zich verder te ontwikkelen. Dat is de taak van een zaakwaarnemer! Opkomen voor de belangen van zijn speler en dat hoeft niet per definitie het beste te zijn voor een club. Daar heeft de club al een batterij aan mensen voor. Ik ben echt perplex. Ik ben benieuwd hoe Nederland hierop gaat reageren. Dit is niets anders dan moderne slavernij. Straks krijg je nog te horen dat er niet valt te onderhandelen, Take it or leave it. Aan de andere kant ook weer mooi wat dit zal Ajax de das om doen. En al die mensen die roepen dat ze het een geweldig plan vinden. Ik zal willen zien dat zij moeten onderhandelen over een eigen contract en dat hun werkgever bepaald wie ze wel of niet mag adviseren. Back to the stone age

23 december 2013 om 12:18

Om Johan Cruijff een door ouderdom geestelijk afgetakelde man te noemen vind ik weinig respectvol. Daarnaast heeft Ajax juist door hem en door Frank de Boer de weg omhoog weer gevonden. Een weg die Rick van den Boog, Martin Jol, Jeroen Slop en consorten maar niet wisten te vinden. Als een jeugdspeler er voor kiest om door Ajax te worden opgeleid, waarbij Ajax bepaalde voorwaarden stelt kun je hier niet van slavernij spreken. Ook dit is weinig respectvol, immers hoeveel spelers zouden er alles voor over hebben om bij Ajax te spelen. Alsof een slaaf een keuze zou hebben, ruim 150.000 euro zou verdienen. Moderne slavernij? Ga dan eens naar Qatar, daar kan je moderne slavernij zien.

Heerlijk, een ongegeneerde trap in de richting van Kishna en galbak Mino Raiola. Raiola die Cruijff overigens al eerder een seniele oude man noemde (of iets in die trand) dus zullen elkaar sowieso wel niet zo aardig vinden denk ik

Natuurlijk allemaal prachtig dat hij dit zegt maar at als er dadelijk de 5 grootste talenten in 1 lichting vertrekken dan is het allemaal niet meer zo prachtig.

We werken niet meer in de jaren tachtig maar 2013 ... het leven is voort van het snelle geld en als iemand bovengemiddeld talent heeft. Dan wil hij daar zo snel mogelijk mee verdienen.

En zaakwaarnemers moeten altijd de beste stappen voor hun cliënten regelen maar ze zijn er ook om hun cliënten geld te laten verdienen. Dus als een zaakwaarnemer wilt onderhandelen moet dat el kunnen en niet bij voorbaat de deur dicht gooien wat nu lijkt als dat gebeurt.

Klinkt leuk, maar ik zie het niet zo snel gebeuren. Als iemand een megatalent is dan ga je hem toch niet weigeren, omdat zijn zaakwaarnemer een eikel is.

Het lijkt mij dat eerst het systeem bij de Fifa op de schop moet. Het slaat toch nergens op dat bij een transfer de club opdraait voor de kosten van de zaakwaarnemer. Als een speler zelf opdraait voor de kosten, dan gaan ze misschien wat minder snel met een peperdure zaakwaarnemer in zee. Natuurlijk kan de zaakwaarnemer wat meer tekengeld afdwingen in de onderhandelingen, maar als een speler daadwerkelijk meerdere tonnen of miljoenen van zijn eigen rekening moet overschrijven naar zijn zaakwaarnemer dan krabt hij zich toch een paar keer achter de oren. Ik denk dat een speler dan toch met andere ogen naar zijn zaakwaarnemer kijkt.

23 december 2013 om 11:43

Dit systeem kan alleen werken, als alle clubs hier aan meewerken. Om zo de macht van zaakwaarnemers te beperken. En uiteindelijk draait alles om geld. Maar hebben spelers dan niks te vertellen, een speler bepaalt toch waar zijn toekomst ligt. Die kan toch tegen een zaakwaarnemer zeggen. Hier wil ik voetballen, regel het maar.

23 december 2013 om 17:34

Wat een onzin. Ajax doet dit nu al met Kishna/raiola...in de onderhandelingen wilden beiden meer geld, dus heeft Ajax de gesprekken gestaakt. Als jij niet bij ajax wil tekenen en meer kans ziet bij Juventus of Liverpool, dan ga je toch daarheen.

Nu zijn er toch weer gesprekken, omdat Raiola waarschijnlijk eieren voor zijn geld kiest. Ik denk dat Raiola nog prima zaken kan doen, maar als het elke keer alleen maar om geld zal gaan, gaat Ajax op gegeven moment een keuze maken...om geen zaken meer met hem te doen.

Wat andere clubs daarmee doen moeten ze zelf weten. En Ajax hoeft de wereld niet te verbeteren, alleen hoe er met Ajax talenten omgegaan wordt.

23 december 2013 om 11:46

Ik vind het wel stoer dat Ajax het gewoon gaat doen, dat lijkt me ook de enige manier om het af te dwingen. De timing is ook prima net nu er weer een paar talenten op de deur van het eerste elftal kloppen.

Zou prachtig zijn als raiola gewoon de toegang bij ajax ontzegt wordt , daaggg mino.

Logisch, en zo simpel kan het zijn, goede keuze opnieuw in vervolg van het beleid, gewoon aan vasthouden.

Ik hoop echt dat dit gaat lukken, maar ik heb mijn twijfels. Raiola is niet dom, die weet dat dit een 'oorlogsverklaring' is richting zijn persoon. Hoe kan je namelijk voorkomen dat een Raiola of Lens toch niet via de achterdeur de jonge spelers gaat benaderen? De ex pizzabakker zal van alles aan deze jongens (en vergeet de families niet!) beloven. Het is een strijd van het voetbalverstand tegen het snelle cashen. Ik schat dat de Kishna en z'n familie nog niet naar het buitenland wilde, maar we kunnen die zaakwaarnemers niet in een kelder opsluiten...

23 december 2013 om 11:49

Joh,...wat maakt het uit dat die pizzabakker uit Haarlem Ajax de oorlog gaat verklaren? Is hij dan ook al groter dan de club Ajax? (of welke club dan ook)

23 december 2013 om 12:01

We moeten de macht van de zaakwaarnemers ook niet onderschatten hoor. Deze lui zijn sluw en beloven de jonge spelers en hun families van alles. Niet iedereen denkt eerst aan de voetbalcarriere hoor.

23 december 2013 om 17:50

@007

Het grote voordeel is natuurlijk ook dat Ajax jongens die van kleins af aan opleidt alvast kan 'begeleiden' en 'opvoeden'. Ook kijkt Ajax bij het selecteren van jeugd tegenwoordig nog meer naar mentaliteit...of die aansluit op wat Ajax graag wil met talenten. Excessen kun je denk niet uitsluiten of voorkomen, maar goed dat je dit niet meer accepteert als de standaard.

Dit systeem kan alleen werken, als alle Europese clubs hier aan meewerken. en regels opstellen hoeveel ze aan spelersmakelaar betalen. Maar zolang de waanzin van de voetbal jungle aan de gang is. Zullen makelaars clubs uit spelen, om hogere vergoedingen te bewerkstelligen.

23 december 2013 om 12:04

Dat is waar, maar zou Ajax niet slim kunnen doen om meteen echt talentvolle jongens een zaakwaarnemer te geven? ik weet niet precies van af welke leeftijden dat kan, maar het zou in Ajax belang zijn om rond de club een aantal zaakwaarnemers te hebben die te vertrouwen zijn. Op deze manier kan je misschien aasgieren als Raiola buiten de deur houden.

23 december 2013 om 17:52

@sas32

Onzin. Ajax hoeft de wereld niet te verbeteren, alleen de manier hoe zij met talenten om willen gaan.

25 december 2013 om 21:08

Ajax wil bepalen hoe hun toekomst eruit gaat zien. Ajax wil bepalen hoeveel ze gaan verdienen. Ajax wil bepalen wanneer ze mogen vertrekken. Een speler mag zelf bepalen met welke zaakwaarnemer ze in zee gaan. En als je club daar geen zaken mee wil doen. Dan vinden ze wel een club die dat wil. Alleen Europese wetgeving kan daar verandering in brengen.

26 december 2013 om 14:00

Ajax wil helemaal niet bepalen hoe de toekomst van de talenten er precies uit gaat zien. Echter wil Ajax dat er meer gekeken wordt naar het sportieve vlak, dan puur alleen naar het financiele. Niets mis mee. Sterker nog...uniek in de wereld op dit moment...en het getuigd van lef en klasse. Tevens sluit Ajax niemand bij voorbaat uit...echter willen ze niet keer op keer meer het zelfde spelletje gaan spelen. Lijkt mij het goed recht van Ajax.

En het is precies zoals je zegt.
"een speler mag zelf bepalen met welke zaakwaarnemer ze in zee gaan. En als je club daar geen zaken mee wil doen. Dan vinden ze wel een club die dat wil."

Nou, Daaaaag dus. Dat zal wel eens gaan gebeuren. Jammer dan.

Wederom een geniaal plan van Cruijff. Past helemaal bij de visie die hij heeft neergelegd. Is het simpel? Ja, het is heel simpel.

Over een aantal jaar doen alle clubs iets dergelijks. De macht wordt weggehaald bij zaakwaarnemers. Het is alleen maar goed. Inderdaad, soms zal een speller weg gaan. Zelf weten.

Ongelofelijk , uiteindelijk bepaald altijd de speler waar die heen gaat , en als die een kans bij een goede club in het buitenland krijgt is het ook niet gek dat je daarna toe wilt ongeacht de leeftijd.

En als je je clubkeuze echt laat leiden door je zaakwaarnemer wat ik overigens niet geloof , zit het bij jezelf ook goed mis

moet ajax ook met de poten van een .
ander zijn talenten afblijven.
bv bazoer van psv

Idioot idee, puur geld op de eerste plaats zetten ten opzichte van voetbal dus. Je dreigt met het wegsturen van grote talenten met het idee dat ze dan wel terugkomen zonder die gevreesde zaakwaarnemer, maar dan vergeet je doodleuk dat er zo nog tientallen clubs zijn die dezelfde faciliteiten bieden maar je keuze qua zaakwaarnemer opdringen (toch een ingrijpende keuze in iemands loopbaan).

Als Ajax zichzelf kapot wil maken moeten ze inderdaad dit doorvoeren, maar wat ik eigenlijk verwacht is dat ze naar buiten toe dit bekendmaken maar zich binnenkamers er helemaal niet aan houden.

23 december 2013 om 13:33

Welke zelfde faciliteiten? Bij Ajax krijg je een top begeleiding. Een grote kans in het 1e en mocht je goed presteren in het 1e een paar jaar dan lonkt een overstap naar een mooie club in het buitenland.

23 december 2013 om 14:53

Waar niet tegenwoordig?

Bij Vitesse, Psv, Feyenoord, Twente, PEC en Heerenveen gaat hetzelfde op. Tegenwoordig kan je direct door naar Chelsea.

23 december 2013 om 15:01

Bondskoots heeft natuurlijk gelijk, tegenwoordig hebben veel spelers de stap naar de top in de Eredivisie niet eens meer nodig om de stap naar het buitenland te kunnen zetten.

Maar ik doelde vooral op de vele buitenlandse clubs waar de faciliteiten even goed zo niet beter zijn, waar je ook genoeg kans krijgt als je goed genoeg bent.

23 december 2013 om 15:50

Hij heeft helemaal niet gelijk. Feyenoord en Ajax zijn de enige clubs waar je echt oopgeleid wordt voor de top. PSV komt er ook wel aan maar die moeten nog wennen aan een beleid om jeugdspelers door te laten stromen. Meeste spelers die van clubs als Heerenveen, Vitesse, Twente naar het buitenland gaan mislukken. PSV en Ajax zijn sowieso altijd voor talenten de ideale stap als ze daar al niet vanuit de opleiding kwamen.

Wat een onzin. Tientallen clubs die dezelfde faciliteiten bieden. Sjonge jonge hoe kom je erbij?

Dat die talenten gelijk naar clubs als Chelsea gaan daar gaat het dus fout. Snap je dat dan niet? Dat dringt niet door? Ze mislukken zo'n beetje allemaal. Dat ze die stap maken komt omdat ze een zaakwaarnemer hebben die niet het beste voor hun client hebben. Geld, geld, geld. En dat type zaakwaarnemer moet keihard geweerd worden. Opgesodemieterd met die lui.

Ik ken bijna geen spelers die van een middenmoter direct de stap maakt naar het buitenland en daadwerkelijk ook slaagt. Ook geen jeugdspeler. Komt niks van terecht.

Ik snap niet dat jullie dat niet inzien of hebben jullie gewoon een hekel aan Ajax? Dat kan natuurlijk ook want iedereen weet dat Ajax haters niet normaal meer na kunnen denken.

23 december 2013 om 19:30

@ansjo

Wat jij dus niet begrijpt is dat het uiteindelijk de keuze van de speler zelf is waar ze tekenen. En vrijwel elke club uit de subtop en soms zelfs middenmoot in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië hebben dezelfde of betere faciliteiten dan Ajax. Dat is gewoon een feit, dus Ajax is een van de velen clubs waar een talentvolle voetballer terecht kan.

Wanneer je dan eisen gaat stellen aan de spelers wie ze als zaakwaarnemer hebben breng je jezelf gewoon in de problemen. Ten eerste omdat je als persoon zelf bepaalt met wie je omgaat, niet je werkgever, ten tweede omdat je als voetballer een zaakwaarnemer zoekt die aan je eigen toekomstperspectief probeert te voldoen en die keuze is erg belangrijk en die kan je iemand niet afnemen. Dat is dus wat Ajax hier wel probeert te doen.

Als je nu bovenaan in de voedselketen staat dan kan je eisen stellen, maar daar staat Ajax helemaal niet, en dat is het manco tegenwoordig van zo veel Ajacieden: ze denken daadwerkelijk dat ze overal de beste in zijn en overal bovenaan staan in de voetballerij, maar dat staan ze echt niet.

23 december 2013 om 20:21

Ja en die keuze wordt door foute zaakwaarnemers altijd zo ingefluisterd dat ze naar het buitenland moeten gaan omdat daar de zaakwaarnemer dan wat aan verdient. Voor elke jonge speler is het beter om in Nederland door te groeien omdat je hier in Nederland gewoon de kans krijgt. Die krijg je in het buitenland niet.

Ik weet niet jij loopt te leuteren met je trainingsfaciliteiten dat die overal even goed of beter zijn dan in Nederland maar waar slaat dat op? Nederland is het trainingsland bij uitstek. In Engeland wordt niet opgeleid. Daar wordt alleen talent gehaald omdat ze bang zijn omdat iemand anders ze eerder haalt. Om vervolgens de volgende aankoop van 40 miljoen te halen.

En die zaakwaarnemers dringen zichzelf overigens op hoor als ze denken ergens een slaatje uit te kunnen slaan.

Dit is alleen maar goed hoor wat hier gebeurd. Het is heel simpel. Als een zaakwaarnemer belachelijke eisen gaat stellen voor spelers die nog geen reet hebben gepresteerd en vervolgens wordt die bij andere clubs aangeboden als onderhandelingstechniek nou dan zout je maar een eind op.

Zaakwaarnemers.... de hele voetbalwereld walgt ervan. Maar nee Ajax wilt er wat tegen doen en dan komen de Ajax-haters weer om de hoek hoor. Waarom zet je jezelf zo voor paal eigenlijk? Je komt alleen maar met deze onzin aanzetten omdat je een hekel hebt aan Ajax. Een grotere hekel aan Ajax dan aan figuren als die walgelijke Raiola.

Baas in eigen huis. De regie is terug bij Ajax, heerlijk om te lezen en ervaren. Zoveel jaren gezeik geweest maar dat lijkt al weervtijden achter ons te liiggen. De goednieuws show duurt voort, zo hoort het!!

Dus de oorlog is eindelijk begonnen...

Hier hebben alle echte voetbalfans op gewacht. Misschien is het ook wel het lot dat juist onze club, die het voetbal al eens veranderd heeft ten faveure van de zaakwaarnemer, opnieuw opstaat om de voetbalwereld te veranderen.

Maar natuurlijk zover zijn we nog niet, maar ik voel gewoon dat Cruijff de strijd aan wil gaan met de geldwolven in het voetbal.

Onze Cruijff is nooit te oud voor een nieuwe wedstrijd. Wat een legende.

Helemaal mee eens. Ajax steekt jaren tijd en arbeid in die jongens en dan worden ze weggestolen door die zaakwaarnemers die niks anders hebben dan een vlotte babbel. Aasgieren zijn het. Zijn niet verbonden met de clubs. Hebben totaal niet het beste voor met hun spelers en gaan vaak al eisen stellen voordat jeugdspelers ook maar iets hebben gepresteerd.

23 december 2013 om 14:55

Het is wel een zaak met meerdere kanten. Jarenlang hebben clubs spelers uitgebuit met keiharde eisen zoals transfersommen. Daar is het mee begonnen. Weet Frank zelf als de beste; die werd ook aan een wurgcontract gehouden.

Het beste zou zijn als er helemaal geen transfersommen worden voldaan, maar dat iedere club maximaal 20 spelers onder contract mag hebben. Dat is nog een veel eenvoudigere oplossing, want dan kunnen clubs niet meer alles weggrazen.

23 december 2013 om 15:53

Het gaat erom dat het voor de carriere van een speler in 99.9% van de gevallen gewoon beter is om eerst in Nederland door te breken en naar een topper te gaan in Nederland als die daar al niet zat voordat diegene een transfer gaat maken naar het buitenland.

Zaakwaarnemers die hebben maling aan de sportieve kant. Die willen alleen maar geld zien.

23 december 2013 om 19:38

Daar gaat het hier helemaal niet om, Ansjo, Ajax wil niet geld investeren in een speler die vervolgens (tegen het einde van hun contract) een transfer maken naar een andere club voordat ze zelf kunnen profiteren van de speler. Ajax probeert dus de keuze van de speler, voor een zaakwaarnemer, af te nemen om zo de eventuele winst zo groot mogelijk te houden. Daarmee benadelen ze dus alleen de speler, maar uiteindelijk snijden ze zichzelf in de vingers omdat ze de aanvoer van talenten beperken.

Denk je serieus dat als Ajax een miljoenenbod krijgt voor een speler van een club als Chelsea, ze dit afwijzen omdat het niet in het voordeel van de speler is? 100% zeker van niet, Ajax is dan net zo erg als zaakwaarnemers zijn.

23 december 2013 om 20:27

Ja hoor gast. Echt.. Hoe groot moet jouw haat tegen Ajax zijn om de kant van de zaakwaarnemers te kiezen. De hele voetbalwereld zit met die zaakwaarnemers in zijn maag. Maar omdat Ajax er wat aan doet dan is dat fout en zijn de zaakwaarnemers zielig ja omdat ... ja waarom? Omdat figuren zoals jij zo gehersenspoeld zijn dat ze niet meer normaal na kunnen denken als er iets over Ajax gaat. Dus lul maar raak. Jou neem ik niet meer serieus.

24 december 2013 om 01:43

Laten wij nu geen partij kiezen, beide partijen zijn behoorlijk doorgeslagen.
Een meer evenwichtig model zou fijn zijn, maar lijkt een illusie zolang clubs en spelers vooral geldelijk gewin nastreven.

wat een dom gelul lees ik hier wel met de.
zaakwaarnemers van andere jeugdspelers werken
bv Denen of de keeper en Bazoer maar blijf van onze spelers af.
daar hebben we het alleen recht op ,
mensen bij ajax doe niet heiliger dan de paus

23 december 2013 om 15:56

Het gaat er hier om dat zaakwaarnemers niet het beste voor hebben met hun client op sportief gebied. Als ze maar geld kunnen vangen.

Jij hebt waarschijnlijk ook een hekel aan zaakwaarnemers maar het gaat hier om Ajax dus dan draaien we het maar weer even om nietwaar? Want alles moet wel zo vervormd worden dat je een hekel aan Ajax kan blijven houden.

Dit is nou juist 100% goed wat Ajax hier doet en als je dat niet ziet dan is er ook geen hoop meer voor jou.

23 december 2013 om 16:45

Dit werkt alleen als alle clubs ervoor zorgen dat spelers blijven behouden tot een bepaalde leeftijd. Utopie. In de wereld draait alles om macht en status, dus hierdoor zullen altijd spelers verkassen voor t geld. Onmogelijk dit tegen te houden!

23 december 2013 om 20:31

Daar gaat t toch niet om. Er worden gewoon hele foute spelletjes gespeeld door die zaakwaarnemers. Die boeien het niet wat hun clienten ervan bakken als ze maar geld kunnen vangen. Die Kishna bijvoorbeeld die heeft als zaakwaarnemer Raiola. Die gast heeft nog geen ene kut gepresteerd en die wilt gelijk al 7 ton per jaar gaan verdienen. Hij heeft er 2 jaar uitgelegen door een knieblessure. Ajax heeft al die tijd erin gestoken. En dan komt die kwal van een Raiola ff vertellen dat hij 7 ton per jaar moet verdienen want anders bieden we hem aan bij Juventus of Milan...... Gadver de gadverdamme.

Er zijn zat zaakwaarnemers die wel gewoon reeel zijn maar figuren als Raiola die moet je gewoon echt een stadionverbod geven. Die maken alles kapot.

Maar dat geld voor alle clubs hoor niet alleen Ajax.

Ik vraag me af wat er gebeurt als het iemand als Raiola is die dwars ligt. Als je die niet meer binnenlaat vallen er veel opties weg.

Of bemoeit Raiola zich enkel met de gevestigde namen en niet met jong talent? Ik ben niet zo op de hoogte van het hele zaakwaarnemers gebeuren.

Wat zullen al die Deense clubs vinden van dit beleid. De clubs van Anderson, Fischer, Eriksen, maar oorkonde van Meleg en Almere anders 16 jarige talenten dienaar de afgelopen jaren heeft gekocht. Dit is echt het toppunt van hypocriet zijn!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren