Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal haalt Pröpper bij selectie Nederlands elftal

Laatste update:

Louis van Gaal heeft na Joël Veltman opnieuw een debutant bij de selectie van het Nederlands elftal gehaald. De bondscoach ontving zondag al een afmelding van Dirk Kuyt en ook Robin van Persie en Jordy Clasie zijn geblesseerd afgehaakt. Van Gaal heeft daarom Davy Pröpper bij zijn selectie gehaald. Ook Leroy Fer mag zich alsnog melden voor de oefenduels met Japan en Colombia.

/

Van Gaal had Siem de Jong al opgeroepen als vervanger voor Kuyt en moest zijn selectie dinsdag weer wijzigen, wegens afmeldingen van Van Persie en Clasie. Laatstgenoemde kampt met een pijnlijke voet, terwijl Van Persie last heeft van zijn teen en zijn lies. Fer speelde al vier interlands voor het Nederlands elftal, maar Pröpper maakt zijn debuut in de selectie.

De 22-jarige middenvelder is bezig aan een sterk seizoen bij Vitesse, nadat hij vorig jaar nog een weinig gebruikte wisselspeler was onder Fred Rutten. Peter Bosz geeft Pröpper het vertrouwen en liet de middenvelder dit seizoen in elf van de dertien wedstrijden in de basis beginnen. Pröpper hoopt zaterdag of dinsdag zijn debuut in Oranje te kunnen maken.

De volledige selectie:
Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (Fulham)

Verdediging: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi (beiden Feyenoord), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain), Joël Veltman (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Leroy Fer (Norwich City), Jonathan de Guzman (Swansea City), Nigel de Jong (AC Milan), Stijn Schaars (PSV), Kevin Strootman (AS Roma), Rafael van der Vaart (HSV), Davy Pröpper (Vitesse)

Aanval: Memphis Depay (PSV), Siem de Jong (Ajax), Jeremain Lens (Dynamo Kiev), Arjen Robben (Bayern München) en Luciano Narsingh (PSV).

Davy Pröpper verdient een kans in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie speler! Deze jongen verdient dus wel een kans, al komt het toch wat onverwacht!

12 november 2013 om 12:07

Waarom Klaassen eigenlijk niet? Hij staat al wel twee wedstrijden op rij in de basis bij Ajax.

12 november 2013 om 12:10

Dit is sarcastisch neem ik aan?

12 november 2013 om 12:10

Goh 2 wedstrijden en hij speelt niet eens goed

12 november 2013 om 12:10

Ok.... Nu weten we het wel Janneutraal.

12 november 2013 om 12:12

Ik hoorde dat Sjaak Polak weer gescoord had bij de amateurs. Misschien een optie voor Oranje?

on: die van Gaal is volledig de weg kwijt.. waarom pröpper? Een mooi doelpunt en af en toe een leuke wedstrijd

12 november 2013 om 12:15

ik denk dat theo Lucius ook nog een kans verdiend die maakte zondag een prachtige goal bij de amateurs.

12 november 2013 om 12:17

Goh Janneutraal, je bent zeker de lolligste thuis

12 november 2013 om 12:31

Van Gaal wilde eigenlijk Vormer oproepen zodat de gehele Feyenoord selectie een Oranje traingspak heeft.

12 november 2013 om 13:47

Ik trap op straat net een dopje van een flesje in een put!

Hoe laat moet ik aanwezig zijn in Katwijk?

12 november 2013 om 13:47

Ik vond het nog best een grappige opmerking! Natuurlijk ben jij voor Ajax en vindt jij het minder leuk!

12 november 2013 om 14:52

Haha inderdad Janneutraal. Typisch ajacieden om direct alle spelers van ajax op te voeren als mogelijke vervangers en de ogen te sluiten voor ander talent dat rondloopt. Mijne excuses voor de generalisering, maar je wordt er soms zo moe van. Geeft genoeg aan dat bovenstaande opmerking 80 duimpjes verdiend. Los van dat die duimpjes maar bijzaak zijn geeft dit natuurlijk wel iets aan.

Ik hoop dat we leren om samen anders naar het nederlandse voetbal te kijken en te genieten van het spel. Af en toe is het goed om de bril van je eigen club af te zetten.

12 november 2013 om 16:16

hij krijgt 88 duimpjes omhoog omdat hier een hele hoop mensen zitten die alles wat met ajax te maken heeft haat, maar natuurlijk is dat slechts een deel. Trouwens ik word het inderdaad ook zat, al die generalisering, zoals die van jou.

12 november 2013 om 12:09

Ik vond de goal van ziyech mooier, louis.

12 november 2013 om 12:24

Hakim Ziyech moet eerst bij Jong Oranje.. Hij is nog maar 20.

12 november 2013 om 12:34

Bij van Gaal zegt leeftijd niks, ik vind het belachelijk dat Ziyech niet opgeroepen wordt voor jong Oranje. Veel beter dan de meeste middenvelders daar maarja ik doe het beleid niet. Ziyech is ook beter dan Propper. Ik zeg niet dat Ziyech wel bij Oranje moet maar dit slaat echt nergens op.

12 november 2013 om 12:47

Hou toch op. Zet je blauwwitte bril af. Ziyech is niet meer dan een leuke speler op dit moment maar beter dan Propper? nee dat denk ik niet ook niet in potentie!

12 november 2013 om 12:54

Dus wel in potentie. Kijk gewoon eens naar wedstrijden dan zie je hoeveel inzicht die jongen heeft. Net als Djuricic vorig jaar, hij ziet dingen die zijn medespelers en tegenstanders niet zien. Propper daarintegen is een voetballer waarvan er nog 120000 in de wereld zijn. Hij wordt ook niet meer beter.

12 november 2013 om 13:08

Het wordt wel pijnlijk duidelijk dat jij Pröpper nog geen wedstrijd hebt zien spelen dit jaar. Ziyech kan best een aardige spelers zijn maar Pröpper is dit seizoen de absolute gangmaker op het middenveld van Vitesse en is juist degene die zich dit seizoen het hardst ontwikkeld. Prachtige voetballer die deze kans bij Oranje zeker verdiend heeft.

12 november 2013 om 13:25

op basis van zijn arrogantie niet laten debuteren in oranje , dan vind hij zichzelf helemaaaal geweldig. prachtige goal en geweldige pass heeft die jongen en ik denk ook wel een speler met potentie . maar laat hem eerst maar even met beide benen op de rond staan . bah wat een kwal van een jochie is het echt Gatverdamme!

12 november 2013 om 14:19

Ziyech een beter inzicht dan propper? Dit moet een grapje zijn, Propper is juist met zijn inzicht/overzicht en zijn trap zo goed!

12 november 2013 om 12:11

Oh ja hij verdient een kans na een paar goede wedstrijden maar als Veltman wordt opgeroepen is Nederland te klein...

Wel een goede speler hoor al was hij vorig seizoen en het seizoen daarvoor redelijk slecht.

Van Persie ook afgemeld? Wie zou er nu bij komen, Demouge?
Denk serieus dat Locadia best kans maakt om opgeroepen te worden. Maar Luuk de Jong, Bas Dost en Ricky v Wolfswinkel zijn er ook nog.

12 november 2013 om 12:18

Ik ben Vitesse supporter in hart en nieren maar dit slaat echt helemaal nergens op Propper heeft bekant 3 jaar in een vorm dip gezeten en nu doet hij het net 6 wedstrijden leuk en hij word opgeroepen..

Van gaal is nu officieel de weg kwijt..

Maar Hype propper vooral op zou leuk zijn als die aan het einde het seizoen ook weg kon voor circa 10 mio

12 november 2013 om 12:23

Nu pas?

12 november 2013 om 12:24

Pröpper voor tien miljoen weg? Heb liever dat hij goed blijft spelen en dan nog tien jaar Vitessenaar blijft.

12 november 2013 om 12:27

Net alsof dat geld naar de clubkas gaat. Gaat regelrecht naar rusland

12 november 2013 om 12:33

Natuurlijk is het best vreemd dat deze spelers bij de selectie zitten. Je kunt je echter ook aafvragen: Waarom niet? Dit zijn namelijk wel van die typische, potentiële Oranjespelers van de toekomst. Sneijder en vd Vaart debuteerden ook op zeer jonge leeftijd. Inmiddels weten we dat dat spelers van de absolute top zijn, maar dat was toen echt nog niet zo zeker hoor. Misschien zien we Pröpper en Veltman ook ooit wel voetballen bij Man United of AC Milan. Ik heb liever dat Louis ze in dit soort nietszeggende, overbodige wedstrijdjes laat meespelen, dan wanneer er voor de punten moet worden gespeeld. Je denkt toch ook niet echt dat van Persie 'geblesseerd' is? Van Persie weet dat hij nog heel veel wedstrijden moet spelen dit seizoen, maar als Nederland tegen Turkije had gemoeten voor kwalificatie, dan was hij er echt wel bijgeweest hoor;-)

12 november 2013 om 12:34

kom op zeg.. ik heb zelfs dit jaar fouten zien maken die je bij de E'tjes maakt in de wedstrijd tegen Petrolul ploiest hij gaat alleen op de keeper af en struikelt over zijn eigen fouten..

als ik van Gaal was zou ik ook van der struijk oproepen die kon tadic wel in bedwang houden.. ( -.-) pff dump die vent aub voor het WK.

@ Freak.

Dat klopt maar van die jongens droop de klasse er vanaf zelfs in een mindere periode zelfde geld voor Robben..
dit zijn toch meer middelmatige spelers..

12 november 2013 om 12:39

@vafca

Van Gaal zal Zivkovic meenemen

12 november 2013 om 12:45

Dat klopt maar het is alsnog leuk voor hen

12 november 2013 om 12:50

helaas voor 'rusland' heeft paul van de kraan vast laten leggen dat alle inkomsten van transfers naar vitesse als club gaan en niet naar zekere personen.

12 november 2013 om 13:04

wauw, kun je me alsjeblieft iets meer vertellen over de financiele constructies bij Vitesse? Jij schijnt er nogal wat vanaf te weten....

12 november 2013 om 14:22

@flokkeah, ben het met je eens dat Propper 3 jaar zwaar ondermaats gepresteerd heeft! maar je kunt toch niet ontkennen dat Propper op dit moment de beste middenvelder op de Nederlandse velden is. Tuurlijk is Propper nog niet klaar voor Oranje, maar zoals van Gaal dat noemt hij laat de spelers proeven hoe het is. Daarom sta ik ook achter de selectie van Veldman en dus ook Propper. Jongens voor de toekomst!

12 november 2013 om 18:16

Hij zat niet in een vormdip, hij was gewoon niet goed genoeg. Nu speelt iedereen waardeloos en dan valt hij dus op. Wel hoop ik dat het wat hem wordt met die jongen.

13 november 2013 om 01:20

Dat viel me ook al op. Veel buiten spelers maar niet een echte spits geselecteerd.
Hebben we nog wel spitsen in Nederland? Ja bij Bas Dost kom je zo langzamerhand uit.
Ik zou zo gauw ook geen beter meer weten als Hunterlaar en van Persie zijn geblesseerd.
In ieder geval kan Bas goed koppen, dan moeten die buitenspelers wel wat gaan oefenen op voorzetten en corners want die zijn vaak ondermaats.

13 november 2013 om 15:32

@flokkeah Ergens heb ik natuurlijk de angst dat je gelijk hebt. Echter weten we dat nu niet zeker, dus van mij mogen ze best meedoen met zo'n oninteressante wedstrijd.

12 november 2013 om 12:21

Meer dan verdient kan echt van hem genieten, je ziet dat peter Bosz deze jongen nu al zo veel beter heeft gemaakt. Zeer groot talent en hopelijk maakt hij het waard.

12 november 2013 om 13:32

Pfffffffhet wordt steeds gekker.
Eerst veltman die aardig voetbalt tegen celtic(minste team uit de Cl),en tegen nec(nr laatst in de Mickey mouse league),wordt geselecteerd,nu weer propper die leuk mee hobbelt bij Vitesse.

Zit eigenlijk te wachten op een uitnodiging van Kwakman(nac),die psv in zijn eentje de das omdeed.

Van Gaal wordt binnenkort opgenomen denk ik

12 november 2013 om 12:34

Hij is mu inderdaad volledig het spoor bijster

12 november 2013 om 13:48

Ach is het echt zo gek? Louis wil spelers die fit en in vorm zijn en die spelen bij hun club op dezelfde positie waar hij ze nodig heeft.
- Sneijder, Afellay, Clasie, Van Ginkel, Duarte, Theo Janssen en Wijnaldum zijn geblesseerd.
- Maher, Vilhena, De Zeeuw en Toornstra missen de vorm.
- Emanuelson, Bakkal, Maduro en Anita spelen te weinig bij hun club.
- Bacuna en Promes worden bij hun club niet op het middenveld opgesteld.
En Davy Pröpper doet het gewoon goed dit seizoen en is ook pas 21 jaar. Of had jij liever Immers of Klaassen gezien? Het is natuurlijk ook maar een oefeninterland.

12 november 2013 om 14:02

Alles behalve Immers! Dan stop ik met kijken haha

12 november 2013 om 15:07

@jachtmeester

Zo zie je maar weer dat van Gaal echt wel een reden heeft voor zijn keuzes, maar dat het vaak niet zo lijkt.
Hij doet uitstekend werk.

12 november 2013 om 15:33

uit vorm of niet, hij moet de jongens gewoon vertrouwen blijven geven en niet na een paar slechte werdstrijden voor de club nietmeer selecteren... Louis moet eens beginnen met een vaste selectie te vormen, het WK laat niet heel lang meer op zich wachten..

12 november 2013 om 15:14

Jan aangezien jij het zoveel beter weet.. Wie had je dan opgeroepen? Propper is zeker een speler met potentie en iemand voor de toekomst.

Jaaaaaa! Geweldige speler. Die kan mooi aan Oranje snuffelen en dan mee naar het ek 2016

Van Gaal wat ben je toch aan het doen, fantastisch voor Propper natuurlijk maar moet je telkens een nieuwe speler oproepen?

12 november 2013 om 12:11

Het zijn oefeninterlands, Van Gaal verkent hiermee zijn mogelijkheden, mochten er voor het WK spelers uitvallen.

12 november 2013 om 12:21

Dan selecteer je hem nog niet. Leuke speler maar laat hem eerst maar eens een heel seizoen uitblinken bij Vitesse. Die onzin dat Van Gaal kijkt wat de mogelijkheden zijn vind ik niet relevant. Dan kan je iedereen gaan oproepen die drie leuke wedstrijden speelt om te kijken naar zijn mogelijkheden. Beerens speelt ook de laatste 6 wedstrijden goed maar die heeft ook niks in Oranje te zoeken. Propper heeft een leuke techniek maar is verder in alles te traag om het Oranje niveau aan te kunnen.

12 november 2013 om 12:42

Wat een onzindiscussies zeg. Het zijn 2 oefenwedstrijden en er zijn veel blessures. Het is niet de wkselectie ofzo. Veltman is een enorm talent die waarschijnlijk niet eens in de basis zal staan. Propper draait gewoon een goed seizoen en in Nederlandse competitie gewoon 1 van de betere middenvelders op het moment. Welke spelers worden voor de posities van Veltman en Propper vergeten dan?

Vind zelf Narsingh wel een rare keuze.. Begint net weer te spelen na zo lange tijd. Als van Gaal nou zijn selectietactiek had doorgezet had ie naar mijn mening Beerens op mogen roepen.

12 november 2013 om 12:13

Begrijp het ook niet. Vind dat Propper nu goed speelt en met het beleid van Van Gaal is dit dan natuurlijk nog geen hele rare keuze maar ik ben totaal geen voorstander van dit beleid. Spelers nodig je uit als ze tijden goed spelen en dan laat je ze langer meelopen dan 1 wedstrijd. Niet een wedstrijdje dan weer afdanken en een nieuwe jongeling erbij halen waarbij weer hetzelfde gebeurd. Erg sneu dit

Haha wie had dat vorig jaar gedacht, Propper in Oranje. Leuk voor die jongen die een mooie ontwikkeling doormaakt, maar Propper is natuurlijk nog niet het niveau wat het Nederlands elftal moet nastreven.

Gevalletje Veltman, heeft maar liefst 1 goede wedstrijd gespeeld en hoppa hij is geselecteerd door Louis..

12 november 2013 om 12:09

Propper speelt het hele seizoen al sterk op het middenveld en gaat met de week beter spelen. Ben het er verder wel mee eens dat het misschien vroeg komt dat hij erbij zit, maar propper laat wel zijn talent zien op het moment.

12 november 2013 om 12:27

Dit is gewoon zwaar oneerlijk tegenover Kees Kwakman en Hakim Ziyech.

Verder vind ik dat Sander Duits, Navarone Foor, Ramon Leeuwin en Oebele Schokker ook mee moeten. En Anthony Lurling niet te vergeten

12 november 2013 om 12:46

Ik zou zeker Lurling meenemen naar het WK. Stel dat we de Duitsers weer treffen, dan hebben we in ieder geval 1 heethoofd en tevens stormram .

Even zonder dollen ; van Gaal lijkt inderdaad het spoor bijster ook al zijn het oefeninterlands...

12 november 2013 om 12:49

Ik twijfel vaak al of ik zal kijken of niet, maar als die spelers die jij noemt mee gaan doen dan maak je de keuze voor mij een stuk makkelijker. Dan zoek ik wel een leuke film op...

12 november 2013 om 13:01

Of je kijkt Portugal - Zweden, althans ik wel

Davy Pröpper kan ik wel mee inkomen. Speelt de laatste tijd zeer sterk. Een logische keuze als vervanger van Clasie

12 november 2013 om 12:15

Sowieso een betere voetballer dan Clasie op het middenveld.
Voor de CVM komt Clasie meters te kort met: Strootman, Fer en N. de Jong.

Propper is een aardige speler die ik aardig hoog heb zitten. Hij mag van mij naar Ajax komen, ik denk dat hij een stuk beter kan voetballen dan wij in Nederland denken.

12 november 2013 om 12:31

Tuurlijk komt hij te kort hatertje..Speelt prima de laatste tijd..Was de baas tegen AZ..Ga ergens anders onzin verkondigen.

12 november 2013 om 12:53

Dan nog is Clasie niet van het niveau Strootman, de Jong en Fer.

12 november 2013 om 13:32

Niet als Fer??...Laatste interland gezien??. Pff

12 november 2013 om 14:07

Trotsopzuid je hebt gelijk.

Roma is van plan om Strootman weg te doen. AC gaat Nigel ontslaan.
Beide omdat ze Clasie zo graag op CVM willen !!
Ik zeg toch niet dat hij geen pepernoot raakt, ik zeg dat er gewoon betere zijn.

Kort lontje haha.

12 november 2013 om 12:22

Propper als logische vervanger van Clasie? Dan volg jij het voetbal niet helemaal vriend. Clasie speelt als controleur en Propper heeft een meer aanvallende rol.

12 november 2013 om 12:24

Ik bedoel als vervanger op het middenveld. Niet per se zijn positie

12 november 2013 om 13:02

met zowel de Jong als Strootman zit je niet te wachten op nog een controleur lijkt me.

13 november 2013 om 01:35

Ik wou net zeggen, zo super is Clasie ook niet.

Propper...... Wat een nietszeggende voetballer.... van Gaal wordt steeds gekker

12 november 2013 om 12:10

Heeft al meer laten zien dan Veltman in ieder geval.

12 november 2013 om 12:24

Propper is de vervanger van een andere nietszeggende voetballer genaamd Clasie, 2 spelers met kwaliteiten, waarvan ik vind dat Propper zijn fysiek mee heeft ten opzichte van Clasie. Clasie heeft dan meer overzicht en leiderschap. Het zijn 2 spelers die niet veel voor elkaar onder doen.

12 november 2013 om 15:29

Pröpper moet het juist hebben van zijn inzicht en techniek. Het onderscheppen wat je hem dit seizoen ziet doen is echt een recente ontwikkeling.

Je kan ze niet met elkaar vergelijken vind ik. Vind Clasie meer een "utility player", iemand die aanvallend en verdedigend uit de voeten kan, en Pröpper meer een spelverdeler, een beetje een type zoals Theo Janssen.

Haha nou moet Van Gaal echt ophouden hoor. Het wordt nu echt steeds gekker. Ik heb niets tegen Pröpper, maar om hem nu al in het Nederlands elftal te proberen gaat echt heel ver.

12 november 2013 om 12:27

Heb je enig idee welke weg van Gaal samen met de knvb heeft ingeslagen? Welke andere nog redelijk jonge voetballer met een Nederlandse paspoort wat over talent beschikt had jij dan in gedchten?

12 november 2013 om 12:35

Maher. Zit in een dipje maar dat is een veel betere voetballer en de toekomst van het Nederlands Elftal. Propper zal daar nooit komen.

12 november 2013 om 12:44

Je bent je ervan bewust dat Jong Oranje ook moet spelen en dat dat zelfs een officiele wedstrijd is? Denk dat daar ook rekening mee wordt gehouden.

12 november 2013 om 13:06

@9reyes9, En omdat Van Gaal die weg is ingeslagen moet ik het er maar mee eens zijn? Zie liever iemand met ervaring die iets toevoegt, dan Pröpper die pas net in de basis staat. Je ziet aan clubs als Ajax, Feyenoord en PSV dat je het met talenten alleen ook niet redt. Nou weet ik dat het aantal afwezigen groot is en dat Jong Oranje een officiële wedstrijd moet spelen, maar ik vind deze uitverkiezing nergens over gaan. Misschien Zivkovic ook alvast oproepen, staat ook twee wedstrijden in de basis.

12 november 2013 om 13:24

immers!

12 november 2013 om 13:27

Ik moet je deels gelijk geven, maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Als ik bondscoach zou zijn, dan zou ik heel vriendelijk vragen of meneer Clarence Seedorf het zou zien zitten om nog 1 keer op te draven voor Oranje. Dan kan Clasie lekker thuis blijven(waar hij thuis hoort tijdens een WK) en Propper idem dito. Clubs als Psv, Afca en SCF hebben niet veel andere keus dan met een piepjong elftal te voetballen. Wat Zivkovic betreft: het sarcasme kan ik waarderen, maar van de andere kant, als je presteert bij je club en je bent een jong broekie wat net komt kijken wat Zivkovic is, en je beschikt over talent, wat heeft het dan voor kwaad om hem op te roepen voor het grote Oranje? Het kan alleen maar meevallen...

12 november 2013 om 14:22

Nou en? 3 jaar geleden was Pröpper ook de toekomst van het Nederlandse voetbal en heeft 2 jaar in een dip gezeten, Maher heeft dit seizoen daarentegen ook niet veel laten zien, of wel soms? Punt is, je weet het niet en misschien ontwikkelt Maher zich wel helemaal niet meer en Pröpper juist wel, of andersom. Feit is dat Pröpper dit seizoen erg sterk speelt en tot de beste middenvelders van het moment in de Eredivise behoort, 22 jaar pas is en nog steeds een groot talent is.

12 november 2013 om 15:18

Oohja die verhalen hoorde ik vorig jaar ook zo vaak. Face it, Maher heeft dit seizoen nog niks laten zien bij een eredivise topclub en in totaal niet in vorm. Propper daarentegen wel, als ik Maher de laatste tijd zie weet ik niet wie er talentvoller is.

13 november 2013 om 01:43

@ reyes
Alsjeblieft niet! Ik ben net zo blij dat die er niet meer bij is. Wat was dat een arogante eigenwijse egotripper zeg. Heb ik me altijd kapot aan geergerd. Dan ook nog steeds die penalies weer willen nemen en steeds weer missen. Vreselijk was dat.
Dat nooit meer. Bovendien is die veel te oud nu. Of wilde je Wim Jonk en Edgar Davids ook weer oproepen? Die twee zou ik dan liever zien. Denk dat van Bronckhorst fitter is.

12 november 2013 om 15:16

Alle mensen die het hier zo goed weten.. wie zouden jullie dan oproepen? Het is prima op talenten als Propper en Veltman te laten ruiken aan het NL elftal, ze zijn allebei in vorm en fit en ze presteren goed. Louis wilt gewoon weten wat voor een vlees hij in de kuip heeft en ook buiten de kuip trouwens.

De tijden dat het een privilege was en echt iets bijzonders om in Oranje te spelen zijn ook weg..
Propper.. Daar had van Gaal toch wel wat beters kunnen bedenken.

Zooww.. Die van Gaal zet zich wederom voor schut. Propper speelt ook een paar keer goed en krijgt ook een uitnodiging.

Als ik een bal in de kruising schiet op de zondagmorgen maak ik volgens mij ook nog kans.

Van Gaal zal wel supporter van Vitesse en Norwich City zijn hoor ik Van Hanegem al denken

12 november 2013 om 12:17

Hij had natuurlijk veel beter Vilhena of Bakkal kunnen oproepen, dán had Willem het ineens wel terecht gevonden.

12 november 2013 om 12:24

Als John Goossens zelfs nog was opgeroepen dan was van Hanegem met een nietszeggende anekdote gekomen hoe terecht dat wel niet was.

12 november 2013 om 12:26

Absoluut. Quote van het AD begin dit jaar:

'vanwege mijn liefde voor het spel ben ik zo blij met de nieuwe jonge spelers die in beeld komen voor het Nederlands elftal. Daarom vond ik het jammer dat ik hier en daar een lobby hoorde voor Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder in Oranje. Wat is dat voor onzin? Als deze jongens te weinig spelen en straks niet goed genoeg zijn, moeten er anderen spelen in Brazilië. Vooral daarom vind ik het jammer dat Jean-Paul Boëtius uit de voorselectie is weggevallen. Jammer, jammer, gemiste kans om een extreem talent snel uit te proberen. Hij is jong, ja, erg jong, maar ik vind jong zijn een voordeel.'

Vooral die laatste regel. Zegt genoeg.

12 november 2013 om 18:28

Leuk en actueel een quote uit april van dit jaar

Je kunt in ieder geval wel zeggen van van Gaal consequent is. Veltman oproepen? Dan kun je Propper inderdaad ook oproepen.

Propper vind ik een erg goede speler voor Vitesse, maar voor Oranje? Ach ja, het zijn maar oefenwedstrijdjes he!

Nou ik vond de goal van ziyech mooier, louis.

Die van gaal word steeds gekker Propper hahahhahahhahahha

van gaal is gek zeg ik je Gek!

Nou Willem kom maar op met je commentaar.

Veltman zal wel blij zijn, aandacht gaat nu richting hem. Was altijd een heel groot talent die zich nu eindelijk lijkt te gaan ontpoppen. Succes!

Willem van Hanegem, is van Gaal nu fan van Vitesse? Nu even serieus: dit slaat ook nergens op. Deze man heeft een paar goede wedstrijden gespeeld en meteen krijgt hij een uitnodiging voor Oranje. Het moet speciaal zijn om voor Oranje te worden uitgenodigd, maar op deze wijze komt iedereen ervoor in aanmerking. De beste spelers van Nederland moeten worden opgeroepen en daar hoort Pröpper totaal nog niet bij. Daar moet hij eerst meer voor laten zien.

12 november 2013 om 12:18

Wie zou jij dan oproepen als er best wat mensen afhaken?

Emanuelson zou kunnen maar hij speelt op een andere positie. Sowieso vind ik dat hij er wel bij moet maar dat is nu even niet relevant.

Ik vind dat er niets mis is met het experimenteren van de laatste 5 plekken in je selectie. Je gebruikt in 80 procent van de serieuze wedstrijden toch max zo'n 16 man en wellicht is er een talentje uit die laatste 5 die dusdanig aanhaakt en goed past in het systeem/team dat je er op vooruit gaat. Die kans is uiteraard zeer gering meet het risico nemen meer dan waard. Het zou juist onverstandig om het niet te doen. De kern blijft, verandering in de marge kan je team alleen maar beter maken.

12 november 2013 om 15:24

Juist dat iedereen ervoor in aanmerking komt is de bedoeling van van Gaal, reden; scherp, fit en in vorm houden van spelers. Als je altijd de zogenaamde ‘beste spelers’ oproept, wat nogal afhankelijk is van de vorm en fitheid, worden ze minder scherp en voelen ze minder concurrentie. Door de toenemende concurrentie is het deste eervoller om voor oranje uit te komen zeg ik op mijn beurt. Stelletje zeikstralen.

Van Gaal schroomt het niet om Sneijder thuis te laten, moet hij maar zijn best doen om fit en scherp te blijven! En als je het zo goed weet, wie moet van Gaal volgens jou dan oproepen? Volgens mij is er niet veel meer keus hoor.

13 november 2013 om 01:50

Bondcoaches kijken altijd naar clubs die bovenaan staan.

Hoi meneer van Hanegem, is onze Louitje nu voor Vitesse?

Louis is aardig door aan het selecteren en testen, goede zaak. Onze vedettes lopen tegen hun THT aan, dus er moet gekeken worden wie er eventueel klaar zijn om hen op te volgen. Ik vind het goed van Louis, kijk maar eens goed rond zodat de volgende bondscoach daar mee verder kan gaan na het (waarschijnlijk kansloze) WK. En als die spelers dan goed uit de verf blijken te komen uiteraard jezelf veren in de reet steken, dat is ook Louis.

off topic
Persie geblesseerd? Zag er aardig fit uit tijdens die kneeslide. Overigens, voor de mannetjes die vol bleven houden dat het een kopbal was, hij heeft zelf toegegeven dat het via de schouder ging en er dus aardig wat geluk bij kwam kijken. Hij was uiteraard wel blij dat ie gescoord had tegen Arsenal.

Wat is nou het probleem dat hij zo'n jongen oproept. Voorlopig maakt hij dit seizoen 10 keer meer indruk op me dan bijvoorbeeld Maher. Waarom zou je hem niet oproepen en wie zou je anders oproepen als er zoveel mensen afhaken?

12 november 2013 om 12:32

En daarnaast.. het is slechts een oefensessie. Van Gaal wil mensen laten zien dat ze goed bezig zijn of op het randje zitten. Het zal vast niet direct een basisspeler zijn volgend jaar, maar laat hem er maar lekker aan snuffelen. Ik vind het een prima speler!

Ook is het natuurlijk ook het ego van Van Gaal die over 5 jaar kan zeggen: "kijk, ik heb het destijds al goed ingezien door hem bij het Nederlands elftal te betrekken".

12 november 2013 om 12:43

Van Gaal creeert opties door zoveel mogelijk verschillende talentvolle spelers te selecteren buiten de kern om. Alleen daarom al zal hij alle recht hebben om dat te doen. Dat is gewoon intelligent selecteren. Iets wat van Marwijk bijv. nauwelijks tot niet deed.

Als maar 1 van die 10 (wellicht onwaarschijnlijk geachte) opties uit groeien tot iets moois heb je al meer winst dan je in het geval zal hebben als je niemand selecteert. Prima handeling dus.

Lees net dat Van Persie niet meedoet.

Bron: Willem Vissers

12 november 2013 om 12:13

Lex Immers oproepen nu meteen!!!

12 november 2013 om 12:26

Havenaar naturaliseren en gelijk opnemen.

12 november 2013 om 12:53

Niet nodig heren, we hebben in Nederland nog een vedette rondlopen die aan het afbouwen is; Frank Demouge!

Propper, Veltman, Clasie, Fer, Cillessen, Bmi, Willems,de Vrij, Schaars, S De Jong, Depay.

bijzonder trieste bedoeling als je het mij vraagt.

12 november 2013 om 12:29

Persoonlijk vind ik Fer en Cillessen niet zo gek. Beide doen het al een tijd uitstekend bij hun club, en hebben potentie. Daarbij vind ik het voor Veltman en Depay iets te vroeg komen, maar dat zijn zeker jongens die in de toekomst in het Nederlands elftal (kunnen) komen.

12 november 2013 om 12:59

Depay en Veltman snap ik ook nog wel, die hebben potentie en kunnen mooi even proeven aan het grote oranje nu er veel geblesseerd zijn. Schaars en willems snap ik totaal niet. Die 2 presteren het elke week weer om matig te spelen en toch worden ze opgeroepen.

Waarom niet Emanuelson of Pieters voor Willems? En ik heb nog liever een talentje als Ake oid dan Schaars. In de 2 jaar bij Lissabon werd hij nooit opgeroepen, maar nu hij weer in Nederland speelt moet hij er opeens weer bij?

12 november 2013 om 12:34

Wie zie jij dan wel als de juiste personen in de verdediging?
Let wel dat je naast basisspelers ook nog bankzitters nodig hebt.
Het is nou eenmaal bijzonder slap wat we in Nederland verdedigend te bieden hebben.

12 november 2013 om 12:35

Cillessen als 3/4e keus is toch niks mis mee. Beter dan we eerst hadden met Henk Timmer of Boschker van bijna 40.

Verder ach, zullen vast een aantal te kort komen maar sommige zullen gewoon uitgroeien tot goede nl spelers

12 november 2013 om 13:28

Tsja Van Gaal heeft nu in iets meer dan een jaar 60 spelers opgeroepen voor Oranje (inclusief voorselecties).
Vorm, Stekelenburg, Vermeer, Krul, Cillessen, Zoet, Janmaat, Van der Wiel, Van Rhijn, Tiendalli, Verhaegh, Veltman, Bruma, Vlaar, Heitinga, Van der Hoorn, Boulahrouz, De Vrij, Martins Indi, Rekik, Mathijsen, Douglas, Blind, Willems, Pieters, Viergever, Nelom, De Guzman, Siem de Jong, Vilhena, Van Ginkel, Fer, Duarte, Toornstra, Strootman, Nigel de Jong, Clasie, Schaars, Anita, Maher, Van der Vaart, Sneijder, Wijnaldum, Emanuelson, Pröpper, Robben, Afellay, Schaken, Narsingh, Van Persie, Huntelaar, Van Wolfswinkel, Dost, Luuk de Jong, Lens, Kuyt, John, Boëtius, Elia en Depay.
Tsja dat krijg als er maar weinig spelers hebt die een basisplaats hebben bij een topclub.

Ik vond het vreemd dat Van Gaal Veltman opriep, en dat vind ik nu ook bij Davy. Maar als dat zijn beleid is, dan is dit meer dan terecht. Speelt al een groot deel van dit seizoen ijzersterk, en doet niet (veel) onder voor andere middenvelders uit de vaderlandse competitie. Dus Davy, van harte en succes!

He' Mensen niet zo negatief het WK is volgens jaar en nu kun je toch kijken wat voor potentiele kandidaten we hebben gelijk dat commentaar het is een oefen wedstrijd nou mooier kun je niet hebben Benader het is wat positiever er lopen best goede speler rond in de eredivisie en van Gaal kijkt naar alle mogelijkheden .

Wie zal de volgende zijn die hij oproept? Ard van Peppen of toch Barry van Galen...

deze man kan er niks van.

12 november 2013 om 12:16

Hij kan er niks van? Dan heb je dus geen wedstrijd van Vitesse gezien dit seizoen..

12 november 2013 om 12:19

Propper is een hartstikke prima voetballer! Snapte vorig jaar al niet waarom hij zo weinig speelde. Maar misschien inderdaad nog wel te vroeg voor Nederlands Elftal, jij slaat door echter, vooral omdat Van Gaal jonge talenten oproept met potentie en jij met oude matige spelers zonder potentie komt.

Gaan we nu ook weer met z'n allen hier op zeiken?

Zowel Veltman als Propper laten goede vorm zien. In de aanloop naar het WK mag van Gaal toch dingen uitproberen? Je kunt wel zeggen: ''je moet aan een vast team werken'', maar spelers melden zich voor dit soort partijtjes gemakkelijk af.

12 november 2013 om 12:43

Ja, want beiden gaan geen minuut spelen op het WK. Totaal onzinnig selectiebeleid.

12 november 2013 om 13:05

Ik zie Veltman absoluut kans maken. Propper niet.

12 november 2013 om 13:15

Natuurlijk kans maakt iedereen. Alleen die kans is volledig te verwaarlozen, want uiteindelijk neemt hij gewoon jongens mee met meer ervaring.

Dit is werkelijk hilarisch. Hij wil dus het signaal afgeven dat je letterlijk één goede wedstrijd moet spelen om bij het Nederlands elftal te komen. Ik ben helemaal voor experimenteren tijdens oefeninterlands, maar dit zit toch wel tegen belachelijk aan.

Kom zelf eens met wat namen dan als jullie het zo goed weten.

12 november 2013 om 12:37

Emanuelson, toornstra, maher (ondanks zn vorm)

Verder kom ik inderdaad niet

12 november 2013 om 12:39

Toornstra beter dan Propper? Verder alles lekker?

12 november 2013 om 14:26

Emanuelson komt voor een andere positie in aanmerking, Maher heeft dit seizoen nog weinig laten zien en Toornstra? Kom op man..

13 november 2013 om 09:50

@ playboy

In potentie denk ik niet beter. Maar heeft al wel langer een hoog niveau. Zowel bij ADO als Utrecht was hij één van de beteren.

Bij Propper komt het er nu pas uit eigenlijk.

Mag ik ook bij de nederlandse elftal.? Denk dat van gaal niet aan
Mijn kwaliteiten zal twijfelen als ik wat laat zien in de 3e klasse :O

13 november 2013 om 02:03

Wil je je lul laten zien of zo?

Het is logischer dat Pröpper wordt opgeroepen dan Veltman, dat sowieso. Leuk voor hem en goed voor zn ontwikkeling. Pröpper speelt het hele seizoen al zeer sterk, dus niet pas 1 wedstrijd...

Volgt iemand Vurnon Anita een beetje? Is hij niet beter dan Propper? Bij de statistieken zie ik dat hij 9 wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen, niet verkeerd toch? Of zijn dat allemaal invalbeurtjes?

12 november 2013 om 12:25

4 keer ingevallen en 3 keer voortijdig gewisseld. Doet het niet onaardig, maar het is niet zijn competitie. Hij was in nederland al niet groot, maar hij valt in engeland echt in het niets.

Verder heb ik soms het idee dat anita teveel voetbal heeft voor newcastle. niet lullig bedoeld naar newcastle, maar soms het idee dat anita niet begrepen wordt of zoiets.

Wanneer moeten ze spelen?

Ik denk dat van Gaal ook maar even langs de amateurvelden moet lopen, daar vind hij vast ook erg goede spelers die het niveau van het Nederlands elftal wel aan kunnen.

Nu effe serieus, het gaat niet om propper, maar dit is toch geen beleid meer. Propper is een zeer talentvolle speler, maar toch nog niet voor het Nederlands elftal? Zelfde geld voor Veltman, maar daar is genoeg over gesproken. Ik ben benieuwd welk nieuw konijn hij over een tijdje uit de hoge hoed tovert.

Wat wel een mooi voorbeeld is van deze selectie van Propper, is dat van Ginkel zit weg te rotten (hard gezegd) bij Chelsea, en dat zijn vervanger een uitnodiging krijgt voor het Nederlands elftal. Laat dit voor jonge spelers een teken zijn dat een te vroege transfer ook nadelen heeft.

12 november 2013 om 12:25

Hij is geblesseerd...

12 november 2013 om 12:25

Van Ginkel zit weg te rotten? Hij is geblesseerd, anders had hij zeker wel een kans gekregen.

12 november 2013 om 12:41

Ik vind het heel schattig hoor, dat je zo deskundig overkomt.
Maar noem eens wat alternatieven op dan, en waarom die een 100 procent betere keuze zijn dan Pröpper?

Je kan uit een rijtje van 5 man kiezen, waar onder Maher, Vilhena etc. Die 2 zijn er bjiv. al minimaal een keer bij geweest. Pröpper is opvallend maar als 1 van de laatste mensen die is toegevoegd heeft het geen enkele 'downside'. Het kan zelfs alleen maar beter worden...

Het zijn oefenwedstrijden, de kern is allang bekend. In de achterhoede is nog wat gepuzzel en in de staart van de selectie ook. Je kan, zeker in de staart, veel meer winst halen dmv experimenteren dan door zogenaamde zekerheidjes te selecteren. Wie zijn dat überhaupt? Ik kan geen enkele middenvelder of aanvaller (want die vallen nou eenmaal af) opnoemen van 25-30 jaar die het zonder enige twijfel meer verdient dan iemand als Pröpper. Er valt prima wat voor te zeggen, net zoals dat ook zou gelden voor andere jonge, talentvolle spelers. In de marge van de selectie is het alleen maar goed om zoveel mogelijk spelers uit te proberen.

12 november 2013 om 15:27

Nou als jij het ook zoveel beter weet.. kom maar op wie is er nu zoveel beter dan Propper en is Am/spits? Luuk de Jong, van Wolfswinkel allemaal niet in vorm, Castaignos?, Promes?, Ziyech? Klaassen? Maher (is niet veel beter)? zeg het maar aangezien je het zo goed weet.

Wauw! Mooi voor hem en voor vitesse!

Vreemde keuze weer...er zit nu Geen Enkele centrumspits in de selectie! Dat kan toch niet...

12 november 2013 om 12:33

V. Persie en Huntelaar zijn gebleseerd. Dost en De jong komen nauwelijks aan spelen toe. Van Wolfswinkel heeft dit seizoen nog maar één keer gescoord. Voor de rest hebben we niet echt pure spitsen.

Daarom zijn De Jong en Lens nu de opties voor de spits. De Jong in de spits is prima, ik denk dat het best nog wel eens zou kunnen werken aangezien Oranje ongeveer als Ajax speelt.

On: Iedereen loopt Van Gaal weer af te kraken om zijn selectiebeleid, maar ik zie hier zelden een alternatief. 90% van voetbalzone ziet liever Van Dijk dan Veltman, maar wat zou het alternatief voor Pröpper zijn? Als je zelf met niks beters kan komen, moet je ook geen kritiek hebben.

12 november 2013 om 15:30

Amen! Iedereen weet het zo goed alleen kan geen enkel goed alternatief noemen.

13 november 2013 om 02:08

Die hebben we niet.

Ja Louis heeft een Vitesse hart he

Dus een Oranje zonder 1 echte spits. De Jong en Lens zullen dan wel als spits gebruikt gaan worden.
Denk dat van Gaal Jong Oranje met rust wilt laten en daarom Propper oproept, anders had hij vast Maher of Vilhena opgeroepen.

Een pijnlijke fout? Sja, daar kun je idd behoorlijk last van hebben!

Het wachten is op een uitnodiging voor Antonia.

12 november 2013 om 12:38

Zeg dat nou niet jongen :P. Gisteren werden er ook al grappen gemaakt over Pröpper: Straks wordt Pröpper nog opgeroepen. Nou, daar heb je het al.
Nee maar... even zonder gekheid. We kunnen Van Gaal niet zoveel kwalijk nemen denk ik. Ik bedoel, wie moet hij anders oproepen?

En daarbij.. Van Gaal heeft al talloze prijzen gewonnen in z'n carrière. Wie zijn wij dan om hém uit te lachen. Hij is immers vaak degene geweest die het laatst lacht. Bijvoorbeeld bij Bayern en AZ waar hij na een stroeve periode uiteindelijk toch wat mooie prijzen wist te pakken. Dus ik geloof dat Van Gaal weet wat hij doet.

12 november 2013 om 15:33

Hehe.. eindelijk… Ten eerste er is niet beter en van Gaal wilt op deze manier speler scherp, fit en in vorm houden. Bij Sneijder werkt het in ieder geval. Ik vind hem een uitstekende bondscoach!

Heel leuk voor hem, alleen vind het op zijn zachtst gezegd een heel opmerkelijke keuze..

Oh kom niet meer bij van het lachen .. dat selectie beleid is echt om te huilen nog ff en hij gaat straks nog een keer vertellen dat nederlandse eredivisie niet onderdoet voor de engelse premier league..

Jeugd brengen oke.. maar dit gaat wel heeel ver..

12 november 2013 om 12:32

Ach, na het EK riep iedereen dat de selectie sinds 2010 niet meer was veranderd en wel een opfrisbeurtje kon gebruiken :-)! Nu vind ik Pröpper een groot talent hoor, maar echt nummer 10 op de lijst voor die positie. En volgens de logica van Louis heeft Ajax van Man City gewonnen vorig jaar, waren beide kampioen dus Eredivisie is beter als de Premier League, logisch toch??

12 november 2013 om 12:54

als je het zo bekijkt is het heel Logisch

okee had ik niet verwacht propper bij oranje, kan mooi aan het echte werk wennen nu , Ik had promes ook niet raar gevonden eingelijk of zeg ik nu iets raars ?

Lol :-)!! Maar moet Siem nu in de spits bij Nederland?? Wel jammer, dacht een jaartje geleden dat deze positie met van Persie, Huntelaar, Dost, L. de Jong en van Wolfswinkel wel goed zat, maar Persie en Huntelaar blessure en de rest speelt niet of uit vorm. Nu vind ik S. de Jong het erg goed doen bij Ajax en zal in het systeem van het Nederlands elftal ook erg goed functioneren, komt veel ruimte voor Robben en Lens.

12 november 2013 om 12:56

v persie is niet helemaal fit en zou kunnen spelen maar neemt rust. wat ik niet snap is dat ik dit vorige week al hoorde en v gaal niet haha.

denk dat Robin toch is gaan twijfelen

12 november 2013 om 13:51

Lens kan evt ook in de spits.

Leuk voor die jongen,had laatst gelezen dat hij in een dip was beland maar dit seizoen eindelijk er uit is gekropen. Altijd al leuke voetballer gevonden. Vond het indertijd ook jammer dat zijn transfer naar Ajax niet doorging. Hoop dat hij wat minuten mag maken,zal hem een boost geven.

Hoe lang moet Clasie herstellen van een pijnlijke fout?

Nu wachten op reactie van Willem! Was hij niet die ene persoon die vond dat Vilhena mee moest na het WK?

Ik krijg het niet echt warm van de selectie die er nu staat. Oefenwedstrijdje tegen Colombia, ben bang dat we hard aan de broek krijgen.

Die van Gaal moet opstappen, als Nederland nu ookal nietszeggende spelers als Veltman en Pröpper gaat oproepen, hoeven we helemaal niets te verwachten van het WK wat al niet gebeurd dacht ik zo.

Die Antonia maakte een mooi doelpunt afgelopen weekend, word die ook opgeroepen?

12 november 2013 om 16:01

Tja maar ook een colobia selecteert talenten uit de eigen conpetitie die niet veel voorsteld, dus het is niet zo dat andere landen alleen maar internationale toppers hebben in de 23 koppige selectie.

Veltman ok dat snap ik nog wel maar propper haha dat kan toch niet.

Vd wiel, stekelenburg, veltman, proper, blind en dan een van Persie laten afvallen. Deze trip word dus niet serieus genomen en dat word opgevuld met b garnituur . Hopelijk zenden ze deze onzin wedstrijd niet uit.

12 november 2013 om 12:40

Schijnbaar snap jij niks van oefen interlands. Gewoon spelers uittesten. Tis ook de laatste keer dat het kan, volgende interlands moet je gaan bouwen aan een team.

Wat een onzin. Hij scoort een keer, gelijk opgeroepen.

Mijn god het lijkt wel of de bezoekers van voetbalzone steeds dommer worden! Iedereen zit nu weer te zeiken op de selectie van Propper maar als er spelers afvallen dan moet je vervangers zoeken. Dus ipv te gaan zitten zeiken als een of andere gefrustreerde clown kom zelf eens met een optie. Tegenargumenten hallooo

12 november 2013 om 13:18

" maar als er spelers afvallen dan moet je vervangers zoeken "

Gelukkig dat jij dan zo intelligent bent, kun je het niveau wat opkrikken, 2 vraagjes, die jij in je onmetelijke wijsheid vast wel kunt beantwoorden.
Van wie moet dat? En was 6 middenvelders niet genoeg geweest?

12 november 2013 om 13:43

Ja of je roept ze niet op. Ik ben van mening dat je altijd gewoon 2 elftallen moet selecteren zodat je met de training altijd 11 tegen 11 kan spelen.

Fer en Propper allebei is op zich wel raar ja als van Persie en Clasie afvallen. Of zou van der Vaart nu naar voren schuiven als aanvaller? Ik zou verder geen aanvaller kunnen bedenken die in vorm is. Dost, L. de Jong, Huntelaar, van Wolfswinkel spelen niet of nauwelijks.

Je hebt nog spitsen zoals Castaignos, Hoesen, Locadia en die Zivkovic van Groningen. Maar die zijn geen van allen in vorm oid. Longshots.

Waarom Willems in hemelsnaam dan? Die speelt de laatste weken echt zo slecht dat je er gewoon van moet huilen. Van Aanholt zou een alternatief kunnen zijn, Pieters wellicht; die doet het nog een beetje wisselvallig bij Stoke.

Het 'verkennen' duurt nu toch wel echt lang bij van Gaal. De ploegen die naar het WK gaan hebben ondertussen bijna allemaal al een vaste kern met een vaste lijst back-ups. En tenzij er echt iemand exceptioneel speelt kan die ook een kans krijgen.
Maar bij Nederland hoef je maar een paar leuke wedstrijden spelen en je bent er bij.
Weet er iemand waarom Virgil nooit opgeroepen wordt?

12 november 2013 om 12:41

Jij speelt liever een oefenwedstrijd met Van Persie, die straks tijdens het WK helemaal kapot is omdat hij 60 wedstrijden heeft gespeeld?
Van Gaal heeft geen andere keus. Hij moet vervangers oproepen. En noem jij dan eens alternatieven. Seedorf op z'n 38ste zonder toekomst-perspectief? Of Veltman en Pröpper die zich goed ontwikkelen en zich zullen blijven ontwikkelen?

12 november 2013 om 14:08

Het zijn profvoetballers, getrainde atleten. Die moeten toch 60 matchen op een seizoen aankunnen of niet? Waarom geen Bacuna of van Dijk de kans geven. Die doen op dit moment niet onder.

12 november 2013 om 14:30

Van Dijk moet inderdaad ook een kans krijgen, meer dan Veltman, die wel een kans krijgt. Bacuna speelt echter rechtsback bij Aston Villa en voor die positie heeft Van Gaal blijkbaar niemand meer nodig.

Mooi voor hem. Hij mag het van mij best laten zien. Kunnen we volgende week er meteen weer een streep door zetten. Maar als je het niet probeert, weet je het sowieso niet zeker. Maar Promes van Twente en Emanuelson mochten van mij ook wel komen. En minst gewaardeerde speler, waar we heel veel aan kunnen hebben, als man binnen de lijnen Seedorf, kan hij meteen zien hoe het is en te leren als Bondscoach.

het is gewoon een beloning voor propper vanwege zijn goede spel bij vitesse dit jaar.
ook al zou hij niet spelen dan is het nog prachtig en het staat goed op zijn cv.
daarnaast concludeer ik dat het de tweede speler van vitesse is uit de eigen jeugdopleiding in korte tijd,die uitgenodigd is voor oranje.
de eerste was van ginkel en dus nu propper.
laten dat net nu ook de twee spelers zijn waar ajax vrij recent nog in geinteresseerd was/is.
toeval?ik denk namelijk van niet!
wat van gaal betreft kan ik alleen maar beamen,dat hij een uitstekende trainer is met helaas af en toe vreemde trekjes.
Ps;propper verrast ons allemaal dit seizoen in positieve zin,maar we weten al heel lang wat hij kan en zeker technisch!

Het begint steeds lachwekkender te worden, denk dat Joost Broerse en Michel Breuer ook op een telefoontje zitten te wachten

Amateurvoetballers Opgelet! Maak een mooie goal, en je kan zomaar in Oranje belanden!

Heb Demouge vroeger niet ergens in de jeugd van Ajax gespeeld. Zo ja dan verdiend hij een oproep.

Ik hoor het Truus al zeggen; Louis, roep die Propper een keer op dan kan je straks in ieder geval zeggen dat andere op jouw werk voortborduren....

Hartstikke leuk voor Davy en ik hoop dat het een stimulans is voor hem om nog harder te werken. Hij laat dit seizoen een steeds beter niveau zien en er zit zeker nog veel rek in die jongen.

Deze van Gaal is de weg helemaal kwijt. Dalijk krijgen we nog Lex Immers in het Nederlands elftal... wat een selectiebeleid, wat zal ik blij zijn als die zijn koffers pak!

Het is natuurlijk te betwisten of spelers als Veltman en Pröpper opgeroepen moeten worden. Maar hetzelfde geld voor spelers als Willems, Schaken, Verhaegh en nog enkele anderen. Maar ik hoop dat iedereen snapt dat Van Gaal deze jongens wilt stimuleren. Het is voor dergelijke spelers fantastisch om opgeroepen te worden voor het Nederlandse elftal. Ik hoop inderdaad ook niet dat van Gaal daadwerkelijk straks het WK gaat spelen met spelers als Veltman, Pröpper of Verhaegh in de basis. Dat wordt niets. Maar als er veel blessures zijn zijn dit prima spelers die een kans verdienen binnen dit elftal.

Daarbij komt wel dat ik vind dat Van Gaal binnenkort toch echt moet gaan kiezen, er moet een vast elftal komen dat op elkaar in gespeeld is en niet dat op het laatste moment wordt aangevoerd door spelers die toevallig een goede periode kennen.

Ik vind dat Propper het nog niet echt heeft bewezen , dit Nederlandse elftal heeft bijna geen stersepelers in het buitenland ik mis het WK 2010 team waar we de finale behaalden. Nederland moet meer ervaren spelers opstellen

Was vorige week al bekend dat Robin niet mee zou doen om rust te pakken dus ik snap het niet helemaal.

v Gaal had allang een vervanger op kunnen roepen

Nu is het Propper, dan is het weer Immers , en dan is het weer Toornstra.

Dit is dus waar het Nederlands elftal naar toe gaat. Een soort trainingskamp waar iedereen erbij kan zitten. Als dat de manier is om elke voetballer te motiveren om beter te spelen, dan werkt het 100% (De Eredivisie is nog nooit zo slecht geweest qua voetbal).wel leuke entertainment elke week.

Ik ben de clown van Gaal zo zat. Meest rare keuzes en ook zijn uitleg is storend zonder zelf kritiek. Wordt eens tijd dat hij weer een vaste basis gaat selecteren.iedereen zit met meer vragen dan antwoorden. (OF HIJ HAD HET AL Gezegd)!

Waarom Narsingh wel en Huntelaar niet ??
Waarom Veltman wel en van Dijk niet ??
Waarom Stekelenburg (heeft nog niets laten zien)

12 november 2013 om 12:58

Huntelaar is geblesseerd, van Dijk speelt in Schotland en Stekelenburg was jaren lang succesvol eerste keeper van Oranje en normaal gesproken beste en meest ervaren doelman. Logisch dat je die even wilt zien na een lange periode blessureleed.

12 november 2013 om 13:52

speelt niet

Mensen doen hier heel lacherig of negatief over, maar wie zou er dan geselecteerd moeten worden?

Sneijder, Van Ginkel, Wijnaldum en Clasie zijn geblesseerd.

Strootman, N. de Jong, De Guzman, VD Vaart, S. de Jong, Fer en zelfs Schaars zitten er al bij.

Wie blijven er dan nog over?

Ik kan me alleen Emanuelson. de Zeeuw en Toornstra bedenken. Emanuelson speelt amper en de Zeeuw is niet zeker van z'n plek en speelt slecht bij Anderlecht. Dan kies je toch voor een jongen die het goed doet in de top van Nederland. Ik had hem er ook bijgenomen.

Oja, Lex Immers was ook nog een optie

Ik vind Pröpper niet zo bijzonder. Zie hem vaak foute passes geven. Komt ook handelingsnelheid tekort.

Schandalig. Van Gaal raakt zijn geloofwaardigheid totaal kwijt door Propper, Veldman en Narsingh te selecteren. Op deze manier is het niet meer speciaal om voor het Nederlands elftal te spelen. 3 goede wedstrijden is voortaan al voldoende of zelfs in het geval van Narsingh, 60 slechte minuten.

Hahahaha nee man oranje word nu echt eredivisie elite

Nu nog Seedorf en de cirkel is rond.

ik mis in de selectie een echte spits. Ik zie alleen maar buitenspelers en De Jong die af en toe bij Ajax in de spits staat. Wat is Van Gaal van plan?

Wat ik ook niet snap is dat Van Gaal na het WK stopt als bondscoach, maar het Nederlands Elftal aan het voorbereiden is voor na het WK. Althans zo lijkt het nu erop. Deze oefenwedstrijden moet hij gebruiken om zijn selectie gereed te maken voor het WK en niet steeds spelers uit proberen die af en toe een leuke wedstrijd hebben gespeeld.

Louis ideale opstelling :
Verhoeven
Vd maarel - derijck - breuer - boschaart
Duits - braber
Immers
Schaken - Demouge - Lurling

12 november 2013 om 13:06

V eijden ipv derijck (belg ff vergeten )

12 november 2013 om 15:34

Je bent een belg.. net als derijck..

Van Gaal is pas een echte man. Gewoon schijt aan iedereen! Uiteindelijk maakt hij de beslissingen en niet de media die hem gek probeert te maken. Ondanks dat hij zich niet aan zijn eigen visie houdt, selecteert hij in ieder geval wel spelers die potentieel toppers kunnen worden. Dat kun je van Marco van Basten niet zeggen. Mijn vertrouwen in Van Gaal is er nog steeds en ik weet zeker dat hij dondersgoed weet waar hij mee bezig is.
Lang leve van Gaal en zijn volgelingen!!

Van Gaal belde mij net, maar ik heb bedankt voor de eer. In deze cruciale fase kan VDZ 7 mij helaas niet missen.

Wat iedereen ook zegt, ik vind het prima van Van Gaal.

Hij geeft deze jonge jongens vertrouwen en kan met eigen ogen van dichtbij zien of ze het niveau aan kunnen (in potentie). Daarbij zijn deze twee wedstrijden ideaal om ook wat nieuwe dingen uit te proberen. Jonge, talentvolle spelers in vorm horen een kans te krijgen bij dit soort gelegenheden. Zeker aangezien anderen jonge spelers, die al langer bij Oranje zijn, ook een matige periode achter de rug hebben en niet beter presteren dan de jongens die Van Gaal nu oproept. Denk aan spelers als De Vrij, Bruma, Indi, Clasie, etc. Kan iemand die kritisch is op de beslissingen van Van Gaal mij misschien uitleggen waarom Bruma er wel bij zou mogen zitten en Veltman niet? Laatstgenoemde presteert de laatste weken veel beter. Overigens zou ik zelf Bruma uit de selectie laten en daarvoor in de plaats Van Dijk oproepen, maar voor de rest ben ik het met Van Gaal eens.

Waarom richt Louis zijn blik zo sterk op de Eredivisie? Hij denkt zeker nog steeds dat de Eredivisie even sterk is al de Serie A. Voor de rest kan ik wel snappen dat Van Gaal. Propper gehaald heeft. Hij heeft prachtig gescoord afgelopen weekend.

12 november 2013 om 14:28

Ik denk dat Van Gaal jonge talenten wil aanmoedigen om in de Eredivisie te blijven voetballen. Als bondscoach probeert hij een signaal af te geven dat je niet naar het buitenland hoeft om geselecteerd te worden. Sterker nog, als je in Nederland blijft maak je zelfs méér kans!
Natuurlijk weet hij zelf ook wel dat het niveau in Italië en Engeland veel hoger is dan in Nederland. Als hij ook alle Nederlandse talenten uit die landen gaat selecteren is het hek natuurlijk helemaal van de dam.

Waarom geen enkele spits in de selectie, op Lens na dan?

12 november 2013 om 14:14

Omdat van Gaal het trio Valpoort-Tuyp-Jenner nog niet gaan scouten is...

Huh maar Louis..dat was niet de afspraak toch? Je zou toch Lexi Immers selecteren?! Lex is de nr 10 die NL nog mist :O.

Van Gaal is de weg kwijt. Hij denkt dat hij nog trainer is van Ajax. Louis, wordt wakker uit je droom! We gaan naar Brazilie. Daar heb je ervaring nodig en geen toevallig leuk spelende speler uit de Eredivisie.

5 jaar geleden was Pröpper het grootste talent van de Vitesse opleiding en dacht iedereen die hem had zien voetballen dat hij Oranje wel zou gaan halen, hij was beter dan van Ginkel ook nog. Zijn ontwikkeling heeft alleen een andere route genomen dan bijvoorbeeld van Ginkel, maar in de basis is hij nog steeds goed genoeg om een vast Oranje speler te worden, Ik vind het dus niet zo heel gek dat van Gaal hem selecteert.

Valt het dan niemand op dat er nu helemaal geen echte centrumspits bij de selectie zit. Is Van Wolfswinkel dan uit vorm? We hebben eigenlijk weinig smaken wat dat betreft In Nederland (en over de grenzen).
Qua spitsen is het dus:
Van Persie
Huntelaar
Van Wolfswinkel
Siem de Jong (geen echte spits)
Kuyt (geen echte spits)

Best wel heel dun gezaaid eigenlijk, want meer namen kan ik niet echt bedenken en de spoeling hierachter is dus ook erg dun.

12 november 2013 om 13:40

Is gewoon jammer dat bijna iedereen in de top met een buitenlandse spits speelt.

Ajax: Normaal gesproken Sigthórsson
Psv: Matavz of Locadia
Twente: Castaignos
Feijenoord: Pelle
Vitesse: Havenaar
Heerenveen: Finnbogasson
AZ: Johansson

Ik hoop dat dat in de toekomst gaat veranderen.

12 november 2013 om 13:53

Locadia en Castaignos zijn Nederlanders dude

12 november 2013 om 14:02

Ik zeg toch bijna iedereen dude.

Prima speler. Leuk voor de toekomst.

heerlijke speler die propper, dus zeer terecht dat van gaal hem ook eens aan het grote werk laat ruiken.

Anita, Babel, Elia, Schaars schat ik op dit moment hoger in.

12 november 2013 om 13:42

En Fer niet te vergeten.

12 november 2013 om 13:48

Waar spelen Anita Babel en Elia eigenlijk?

12 november 2013 om 18:26

Elia bij Werder Bremen
Anita bij Newcastle United
en Babel bij Kasimpasa

Schaars beter, Babel beter, dan ben je niet helemaal lekker vriend.

Ik snap niet waarom Louis van Gaal geen Samet Samanci selecteert. Die man is in bloedvorm en ook nog erg jong dus hij heeft veel potentie. Ik snap niks meer van het beleid, als zelfs Samet Samanci niet word opgeroepen maar wel een Veltman en een Propper. Ik vind dat Louis van Gaal racistisch bezig is met zijn racistenbeleid.

Ik vind propper maar een matige speler omdat hij nou een mooi doelpunt maakt en dat veltman nou 2 wedstrijden goed speelt kijk immers speeld het hele seizoen al goed.... ondanks dat hij veel kansen mist met ze gladjanus hoofd

Wat doen mensen hier weer ontzettend negatief. Wie had hij dan mee moeten nemen? Nu krijgen Narsingh, Veltman en Pröpper een goede stimulans. Niks mis mee, alleen maar goed voor hun ontwikkeling en zelfvertrouwen. Pröpper draait een goed seizoen en als je ziet waar hij vandaan komt maakt deze jongen op dit moment hele grote stappen. Wie weet waar dit gaat eindigen? Helemaal niemand. Narsingh is op de weg terug en heeft ook veel potentie en na zijn blessure is dit weer een mooie opsteker. Veltman is jong en wat is er nou mooier en beter dan zo'n jongen aan het grote werk te laten ruiken. Kan hij zich alleen maar sneller door ontwikkelen.
Ik zie het probleem niet zo. Van de vaste krachten zijn er wat jongens uitgevallen, dan komen andere spelers een keer aan de beurt. Een tijdje terug kreeg Paul verhaegh een kans (een dertiger) tegen Portugal en deed het verdienstelijk maar zal weinig in de toekomst gaan betekenen voor oranje. Dan is dit toch beter.

HAd dan Immers opgeroepen of Vilhena , Maher.
Maar Propper speelt meer goed dan slecht maar goed niemand begrijpt het selecteren van meneer van Gaal.
Dan kan hij alvast ruiken en mee met de visie van een man die nog maar een halfjaartje bondscoach is.

Lang leve de eredivisie! De doelpunten vallen als rijpe appelen maak een mooie goal! en kom lekker bij Oranje. Speel deze wedstrijden dan niet. Dan kun je de grote speler rust geven. Of roep alleen spelers op die je normaliter thuis laat. Ook dan kun je een keer testen. Hopelijk komt er een andere trainer na het WK.

Prima dit. Ik begrijp het gezeur hierboven niet zo. Propper is heel belangrijk voor Vitesse en een dragende speler...bij de koploper van de Eredivisie. Simpel. Tevens zijn het oefenwedstrijden, waar uitgetest kan worden wie er uiteindelijk echt een kans moeten gaan krijgen om zichzelf in de selectie voor het WK te spelen.

Sommige hier kijken alleen de wedstrijden van hun favo clubje + de samenvattingen en denken mede hierdoor dat Propper voor 1 mooi goaltje is opgeroepen.. Propper speelt het gehele seizoen prima en is sinds de blessure van Theo de leider van het middenveld (bij de koploper van Nederland).

En het zijn interlands, bij interlands is het juist goed om een paar spelers aan het grote Oranje te laten snuffelen! Misschien overdrijft van Gaal een klein beetje door er telkens weer een aantal nieuwe bij te betrekken maar bij oefen interlands vindt ik dit juist goed, later zullen deze spelers ook in het Oranje gaan spelen (veltman althans, want de verdediging is toch wel het zwak van Oranje), weet niet of Propper op het middenveld een grote kans gaat maken.

Een terechte keuzen van v Gaal. Pröpper speelt de laatste tijd goed, hij heeft vertrouwen gekregen van Bosz. Nu speelt Pröpper ook nog eens bij de Nr 1 van de competitie, en v Gaal ziet ook dat er bij Vitesse goed en verzorgd voetbal gespeeld word en daar kijkt v Gaal ook naar, nogmaals, de juiste keuze voor v Gaal.

Ik zie Pröpper te weinig spelen om er echt een oordeel over te vellen. Wel vind ik dat Van Gaal te veel spelers uit de eredivisie selecteert , het niveau is tegenwoordig om te huilen. Gelukkig betreft het nu oefeninterlands waar hij spelers , die hij een goede toekomst voorspelt , eens echt aan het werk kan zien (voornamelijk training)

Verrassend, hoop dat hij het laat zien. Heeft een moeilijke periode achter de rug, maar speelt nu een stuk vrijer. Ben benieuwd!

Pröpper is een leuke voetballer maar toch geen international man!? Hij doet het erg goed en maakt indruk maar hij heeft geen toegevoegde waarde aan Oranje

12 november 2013 om 15:35

Nou wie dan wel?

Van Gaal is echt compleet de weg kwijt. Davy Pröpper is met alle respect een hele simpele voetballer, hij scoort af en toe leuk maar om hem nu op te roepen voor het Nederlands Elftal gaat mij een beetje te ver. Als dit soort spelers al worden opgeroepen betekent het echt dat we hele matige spelers hebben. Roep dan Clarence Seedorf op!

12 november 2013 om 15:36

Ja.. Seedorf.. met alle respect maar zijn tijd is over.

Met alle respect voor Propper maar oranje nu? Eerst Veltman en nu hij.. waarom roep je Kwakman er ook niet gelijk bij dan denk ik. Die van Gaal is helemaal gek geworden!

12 november 2013 om 15:36

Wie dan wel?

Ik ben het met B.badpak eens. Seedorf moet er gewoon bij klaar! Deze man kan het nog makkelijk en met zijn ervaring erin kunnen we aardig ver komen.

Snel demouge oproepen en tegen colombia spelen met demouge, en propper eromheen. Nee alle gekheid op een stokkie, propper is een prima voetballer maar is ook niet het niveau wat oranje moet nastreven

Ik zou idd seedorf meenemen, ondanks zijn leeftijd verdient hij dat gebaar gewoon als vedette die onterect is weggezet naar mijn mening.

Als je dit filmpje ziet is het toch allemaal behoorlijk hoor..

http://www.youtube.com/watch?v=nmwevpx4ev0

Niemand heeft het opgemerkt, maar Propper was 4 jaar geleden al een vaste waarde van jong Nederland.
Hij heeft door de trainers van Vitesse 2 jaar, weinig kans gehad, En heeft zich daardoor niet kunnen door ontwikkelen. Maar ik zeg, dat Propper in potentie een betere voetballer is dan van Ginkel. Met een betere techniek.

Ik zou zelf zo spelen tegen of Columbia, aangezien v. Gaal gaat rouleren.

Leuk voor Propper, wel een talent, maar het is nog afwachten hoe hij ontwikkelt.

Tegen Japan,
Cillessen,
Janmaat, Veltman, Vlaar, Willems
Schaars, de Guzman
Robben, vd Vaart , Depay
S. De Jong

Krul
vd Wiel
De Vrij
BMI
Blind
N. de Jong
Strootman
Narsingh
Vd Vaart
Robben
Lens

Ik vind het gewoon zo leuk dat al die voetballers van 20 jaar geleden , gewoon in dit Nederlands elftal gespeeld hadden. Bijvoorbeeld Peter Hofstede, Dennis den Turk, Andre Karnebeek Cees Lok en noem nog maar wat ouwe namen op. Die zijn allemaal niet minder dan de mensen die we nu hebben lopen.

Wat een pure armoe is dit. Waar zijn de echte techneuten die een mannetje voorbij konden. De echte bijters die een man uit konden schakelen. Het is nu alleen nog maar iemand vol stoppen met taken.

Ook van Gaal met zijn Juichen !!! Al pakt sneijder nooit een bal af. het interesseert me niet, als hij de spitsen maar alleen voor de keeper zet , en dreigend is.

Een clown als een bondscoach en een berg spelers waarbij er geen 1 de potentie heeft om een topper te worden.(behalve strootman en misschien Depay )

Grote afwezige nog altijd Van Dijk ... altijd raar geweest dhr. Van Gaal.

Wat vooral vreemd is , er vallen een middenvelder en een aanvaller af en worden vervangen door 2 middenvelders

Het zal wel lastig zijn om een aanvaller aan te wijzen , maar een aanvaller moet vervangen worden door een aanvaller

Het is maar een oefenwedstrijd, maar Pröper? kom op Van Gaal, je begint nu op Van Basten te lijken met al die debutanten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren