Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Platini wil Argentinië en Brazilië op het EK: ‘Kan in Zuid-Amerika ook'

Laatste update:

Voorzitter Michel Platini van de Europese voetbalbond UEFA blijft de revolutionaire ideeën maar uit zijn mouw schudden. De preses wil het EK van 2020 in diverse Europese steden laten spelen en zijn jongste uitvinding is nog bonter: Platini wil landen als Brazilië, Argentinië, Mexico en Japan uitnodigen voor het EK.

/

Het plan wordt nog uitgewerkt, maar een woordvoerder van Platini zegt dat het wel degelijk een serieuze optie is. “Hoewel we nog in een oriënterende fase zitten, is het zeker een goede optie. In Zuid-Amerika doet men het al tientallen jaren: landen van een ander continent doen mee aan de Copa America. Waarom kan dat niet in Europa?”, tekent de Britse kwaliteitskrant The Independent op.

De plannen van Platini lijken de verhouding met FIFA-voorzitter Joseph Blatter er niet beter op te maken. “De FIFA schroeft de invloed van Europa terug”, weet de woordvoerder van Platini. “Zo mogen er steeds minder Europese landen meedoen aan een WK en ook in het bestuur van de FIFA nemen steeds minder Europeanen zitting."

Landen als Argentinië en Brazilië op het EK: een goed idee?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is het nut van een WK als je dit doet? Geld geld geld is het enige wat telt bij deze man.

6 oktober 2013 om 14:19

Meer dan honderd jaar klassiek voetbal op de normale manier waar iedereen van houdt, deze man wil alleen geld zien en dat is volgens mij de enige reden waarom hij dit wil doen. Voor mij zou het wel geweldig zijn om Duitsland- Brazilie te zien elke 2 jaar maar van mij hoeft dit echt niet. Liever de oude manier.

6 oktober 2013 om 14:35

Ook ik zou het leuk vinden om iedere twee jaar toplanden tegen elkaar te zien spelen maar dan is het natuurlijk geen EK meer. Schaf dan gewoon het hele EK af en speel het WK iedere twee jaar. Ik ben hier echter niet voor omdat je dan een mooie Europese traditie vernietigd.

Platini is de weg volkomen kwijt! Teveel geld, macht en prostituees zijn naar zijn hoofd gestegen.

6 oktober 2013 om 17:25

Wat zeg deze clown?? Argentinie en Brazilie uitnodigen voor het EK? Dat gaat ten koste van 2 Europese landen, is niet eerlijk en ook belachelijk..

6 oktober 2013 om 14:32

Dan kan je beter net als de Africa Cup iedere twee jaar een wk organiseren.
Ik denk niet dat we daarop zitten te wachten

Sodemieter op zeg.

Hou die lekker in Zuid-Amerika en Azië. Gaat nergens over dit. Platini moet niet interessant gaan doen.

6 oktober 2013 om 14:35

Inderdaad. Laten we meteen heel het voetbal afschaffen. Ik ga zeker niet meer kijken die schoften krijgen geen cent meer van mij.

Dan is het dus in principe een wk om de vier jaar, mits je als niet europees land genoeg voorstelt om mee te mogen doen.... Opzich leuk maar laat het maar gewoon voor wat het is platini.

Europa heeft op zich genoeg kwaliteit om een ek op te vullen, landen als denemarken, zweden en polen zijn geen toppers, maar wel welkom op een wk. Ik zie dan ook geen reden om het met andere landen op te vullen.

Uiteraard weer een volstrekt belachelijk idee van deze dwaas. Wordt echt hoogst tijd voor een nieuwe voorzitter daar bij de Uefa.

Heb ik het nou verkeerd of is het dan geen EK?

6 oktober 2013 om 14:13

Het is dan idd geen EK

6 oktober 2013 om 14:28

idd.. wat een belachelijk idee xD

6 oktober 2013 om 14:54

Dan praten we dus over een WEK.

6 oktober 2013 om 15:10

Dan kunnen we het net zo goed veranderen in Wack. Klinkt hetzelfde.

6 oktober 2013 om 15:15

een Weka :D

6 oktober 2013 om 19:06

Waka waka eyieyeh.

7 oktober 2013 om 03:20

Open EK

Dan is het WK daarna direct al zijn waarde verloren. Een EK + Brazilie en Argentinie is het sterkste toernooi op deze aarde.

6 oktober 2013 om 14:29

helemaal mee eens en dat maakt juist net zo aantrekkelijk om daar naar te kunnen kijken en daarom ben ik er ook een enorme voorstander van.
mogen ze gelijk invoeren. landjes zoals san marino en andorra eruit en top landen erin

6 oktober 2013 om 14:33

En wanneer hebben San Marino en Andorra meegedaan aan een EK?

6 oktober 2013 om 14:34

Alsof je die landen op het ek ziet , het ek is altijd verschrikkelijk sterk met een heel hoog niveau, wordt nu al verziekt door meer deelnemers.

6 oktober 2013 om 14:41

aan de kwalificatie doen ze wel aan mee. het beste zou zijn dat een argentinie of een brazilie of als het aan mij ligt heel zuid amerika gewoon gemengt deel neemt aan de kwalificatie en zo zichzelf plaatst voor het ek.

6 oktober 2013 om 16:31

Dat heet een WK chandor....

6 oktober 2013 om 22:59

Nee dat heet geen wk want een wk plaats je op je andere manier als ik beschrijft

Nee, nee, nee gewoon nee. Is Platini op z'n achterhoofd gevallen? Wat een belachelijk idee. Het is een E(!)K!

Ik heb enorm veel respect voor deze man als ex voetbal legende van Juventus, maar hij draait helemaal door. Een EK is en moet een Europees Kampioenschap blijven, anders kan je het beter afschaffen en om de 2 jaar een WK houden.

6 oktober 2013 om 15:19

Maar waarom is Israel dan wel welkom :-p

Je hebt gelijk, het haalt de charme van het EK weg.

6 oktober 2013 om 15:29

Israel is om politieke redenen, geen land om hun heen wil tegen hun voetballen en al zouden ze het wel doen. zou de veiligheid niet gegarandeerd kunnen worden,

zie je het al voor je

Israel-Palestina
Israel- Egypte
Israel-Iran
Israel-Jordanie

6 oktober 2013 om 18:18

Flut argument.

Je kan dit ook als een kans zien voor Israël !
Op het moment dat Israël normaal begint te doen in de regio zal je zien dat de rest ook normaal zal zijn !

6 oktober 2013 om 21:29

Wat zijn jouw argumenten? Belachelijke reactie

7 oktober 2013 om 12:39

Met iedere dag 1000 doden gaat het er niet rustig aan toe mafkees. Zal het nooit worden ook

Die man wordt steeds gekker joh, gaan we straks ook nog australie uitnodigen op het ek

Eigenlijk moeten alle landen het EK boycotten als deze gek er nog zit. Hetzelfde geld voor Blatter.

Mogen Nederland, Italië, Duitsland en anderen dan voortaan ook meedoen met de Copa América ?

6 oktober 2013 om 14:14

Japan heeft al meegedaan.

6 oktober 2013 om 14:18

Alleen Spanje en Duitsland Nederland en Italië hebben daar toch niets te zoeken nerdje.

6 oktober 2013 om 14:19

Dat is ook niet leuk, copa america moet gewoon Amerikaanse landen zijn, de rest heeft er niks te zoeken.

6 oktober 2013 om 14:35

Wat hebben Brazilië en Argentinië dan in Europa te zoeken?
'nerdje'

6 oktober 2013 om 17:07

Japan deed mee om zo geld in te zamelen voor de kernramp, dit is gewoon een idee om de zakken te vullen van de hoge heren van de mafifa

6 oktober 2013 om 14:29

In Zuid Amerika gebeurt dit omdat je met de landen daar niet genoeg poules van vier kan vullen. Ze hebben volgens mij jaarlijks tien zuid-amerikaanse deelnemers en twee van buitenaf op uitnodiging. Ik snap wel dat ze dat doen, alleen jammer als zo'n uitgenodigd land dan doodleuk het toernooi wint. Dit is voor europa natuurlijk totaal onnodig en puur commercieel.

6 oktober 2013 om 15:00

Laat ze dan gewoon Suriname en Guyana mee laten doen, begrijp nooit waarom hun niet bij zuid Amerika horen?

6 oktober 2013 om 15:30

Blijkbaar komt dit omdat beiden koloniën waren van europese landen, maar het zou veel oplossen als ze gewoon bij zuid-amerika komen ja.

6 oktober 2013 om 16:17

Alle zuid Amerikaanse landen waren een kolonie van een Europees land dus wat jij zegt klopt niet echt.

6 oktober 2013 om 16:40

Ik was een beetje onnauwkeurig, maar ik bedoelde tot ver in de 20e eeuw. Dat is tenminste de motivatie die op wikipedia staat.

7 oktober 2013 om 00:47

Suriname en Guyana vallen in de Concacaf zone. Dat is de Caribean, Midden en Noord Amerika. Daarom worden ze niet uitgenodigd voor het Zuid Amerikaans kampioenschap. Denk ook niet dat ze een representatief elftal op de been krijgen. De profs met een Surinaamse achtergrond zijn bijna allen actief in Europa of elders in de wereld obv de Nederlandse nationaliteit. Een dubbele nationaliteit is niet toegestaan in Suriname. Indien dat wel het geval zou zijn zoals bij Marokko dan zou Suriname zeker een representatief elftal plus technische staf kunnen sanenstellen.

6 oktober 2013 om 16:16

Mexico heeft ook een keer meegedaan

6 oktober 2013 om 17:10

Mexico doet altijd mee. Is vaste gast bij de copa america

Dan is het een half wk, man man wat een teleurstelling is deze man.
Toen hij het stokje overnam van Johansson had iedereen het idee dat er uiteindelijk een frisse wind zou komen in een organisatie die geregeerd werd door oude bobo's die niet in contact stonden met de realiteit en wat de fans wilden.
Blijkt dat Platini uiteindelijk uit het zelfde hout gesneden is en nog erger is eigenlijk, een koppige dictator met domme ideeën.
Hoe eerder hij oprot des te beter voor de sport.

Dit gaat echt nergens meer over. Dit gaat puur om het geld. Laat die landen toch in hun eigen continent spelen. Gaan die landen dan 2 tornooien spelen of spelen ze gewoon niet meer mee met hun continentale bekers ? Ik gok op het 2de.

Echt belachelijk.

Hahahahaha

Wat een idioot!

Het is al belachelijk dat bijv een Douglas omgetoverd is tot nederlander, maar om complete landen om te toveren tot europeanen gaat echt helemaal nergens meer over.

6 oktober 2013 om 16:49

Wat een onzin, dat over Douglas

6 oktober 2013 om 17:18

Hoezo? Het nederlands elftal is toch voor nederlanders? Een nationaal elftal krijgt zo steeds minder waarde. Net als al die kenianen die voor Qatar op de atletiekbaan lopen. Gaat nergens over

6 oktober 2013 om 18:52

Ja, dat ligt maar waar je de grens legt. Douglas heeft net als Afellay bijvoorbeeld twee buitenlandse ouders, maar wij zien Afellay wel als Nederlander en Douglas niet. Dat is raar. Als Douglas voor Nederland wil voetballen en hij is goed genoeg, dan zie ik niet in waarom we Douglas niet mogen toevoegen aan ons elftal en Afellay wel.

Die man s de weg kwijt! We hebben al zoiets als het WK!

Wat een onzin! Geld laat je gekke dingen doen man

Hoe is het dan nog een Europees Kampioenschap?
Ik zou dit echt een idee van niks vinden, net als EK in al die verschillende landen trouwens

Messi op een EK, wat wil je nog meer?

6 oktober 2013 om 14:23

Tegen die tijd is Messi al 30+

Trouwens gaat het niveau van ek's al drastisch omlaag nadat hij meer landen toeliet voor stemmen om zo het ek van 2016 in Frankrijk te krijgen ipv Turkije, niet normaal hoe corrupt dit was trouwens.
Dit is wederom een bladzijde uit het boekje vol achterlijke ideeën van een bobo.

Platini hang jezelf op, je maakt met al je rijke vriendjes die nog meer geld willen het hele voetbal kapot.

Wat heeft deze man in godsnaam gerookt? Het heet niet voor niets een EUROPEES kampioenschap? Ik begrijp dat het vanuit een financieel oogpunt leuk zou zijn, maar hier is het WK voor. Een EK heeft juist in deze vorm zijn charmes, omdat je ook eens andere landen aan het werk ziet. Bovendien zou een WK juist minder speciaal worden op deze manier. Wat een waardeloos idee zeg!

wat een enorme mafketel is die vent ! Hij klooit ook maar wat aan, zodat mensen nog meer geld gaan uitgeven aan het voetbal, en zodat er nog meer geld om gaat in het voetbal als nu, slaat werkelijk nergens op

Volgens mij moet Platini even de definitie van Europa opzoeken. En gelijk even dat van een kampioenschap. Misschien komt hij er dan achter wat die twee woorden samen betekenen. Het gaat er om dat ze strijden om de titel beste van Europa. Niet beste van de wereld.

Daarom is he EK en niet WK!

Platini wil Qatar kunnen uitnodigen, dan is het gelijk kassa.

Misschien een leuk idee maar niet serieus te nemen. EK is Europees Kampioenschap en zou nergens meer op slaan als je andere landen gaat uitnodigen.

Dit zal wel weer om geld gaan, ik zie het nut er niet van in waar dan een EK voor staat? Straks: Europees kampioen 2024: Brazilie .

En mag ik vragen welke landen er meededen aan de Copa America?

6 oktober 2013 om 14:21

Alleen Japan volgens mij een keer.

Edit: en diverse Noord-Amerikaanse landen.

Ze worden steeds gekker daar bij FIFA

Belachelijk, hij wil een kleine versie van de WK, maar dit is een competitie voor Europese landen. Die Platini moet zo snel mogelijk worden vervangen, anders blijft hij het voetbal verneuken.

Richt dan een elite toernooi op met de beste 16 landen op aarde en doe dat eens in de 5 jaar.

6 oktober 2013 om 14:38

ook dit idee zou je bij hem eens kunnen voor leggen.
misschien dat hij dit een beter idee vind.

Knettergek die gozer.

pff, vind dat deze man met de dag gekker word.. wat is het nut ervan? dit slaat werkelijk nergens op..
tijd voor een nieuwe voorzitter!

Dan moet je het ook geen EK of Copa America meer noemen.. Maar eerder een Confederations Cup. Dit plan slaat alles

Bizar idee, maar aan de andere kant doen er ook Israëlische clubs mee aan de Europa legeau, waar leg je de scheidslijn. Maar dan maakt dit een WK overbodig.

6 oktober 2013 om 15:25

Zie jij Israelische clubs al in Iran of Irak spelen ??

7 oktober 2013 om 08:29

Zo een twee drie niet nee. Maar de vraag is meer, zijn de 'grenzen' van een continent, definitief?kazachstan lijkt me ook letterlijk en figuurlijk een grensgeval. Persoonlijk maakt me het weinig uit je zit toch met zn allen op een aarde echter de term EK dekt de lading dan niet meer.
Kijkend naar de poll kan je concluderen dat weinig mensen iets in dit plan zien. Dus vraag ik me dan ook af hoe zij zouden reageren op een stelling; israelische clubs uit de europa legau.

als die landen erbij komen is het toch een EK meer?

zie je ze komen met steeds gekkere planen puur voor het geld. Het zal me niet verbazen als ze clubs van buiten de eu in de champions league gaan toestaan echt een corrupte zooi

Wat een mafkees, laat Nederland dan ook maar meedoen met de Afrika Cup

6 oktober 2013 om 14:24

lijkt me ook een leuk idee, je zou het aan plattini kunnen vragen.

6 oktober 2013 om 14:41

De vrij tegen beren als drogba en yaya toure. Mooie ding joh

6 oktober 2013 om 14:48

Dan krijg je tenminste wedstrijden en het zou goed zijn voor het niveau van alle toernooien.
Afrikaanse spelers zouden er beter op worden en visa versa ook

Elke keer als ik naar die rotte kop van die Platini kijk heb ik zo goesting om een fles water erop te smijten. Sjonge, jonge wat een hekel heb ik aan die man. Wat is dan het nut van het Ek en het nut van het WK? Haalt die idiote Fransman eens van zijn troon af zou ik zeggen. Je gaat toch ook geen Braziliaans of Argentijnse ploegen in een Europese League zetten. Je hebt trouwens ook al een Confederations cup. Nee hoor, laat het EK maar zijn hoe het is. Ik vond het voorbije EK (buiten dat het in vrij racistische landen werd georganiseerd) zeer goed. Verpest het nou niet, ramptoerist!

6 oktober 2013 om 14:29

Goesting?

6 oktober 2013 om 14:33

Goesting is het zelfde als zin. Bvb : Ik heb goesting in een appel. Ik heb zin in een appel. Das Vlaams e

6 oktober 2013 om 14:37

Nooit van gehoord. Maar misschien een idee om Nederlands te schrijven.

6 oktober 2013 om 14:42

Haha ik praat toch gewoon Nederlands? Alé ja Belgisch of hoe men het in Nederland ook wilt bekijken. Zoveel verschil zit er nou ook weer niet hoor.

6 oktober 2013 om 14:49

niet zo huilen

6 oktober 2013 om 14:59

Nee, dat is geen Nederlands.

6 oktober 2013 om 15:00

Ik begreep de reactie niet, kan toch gebeuren. Ga zelf niet huilen zou ik zeggen.

6 oktober 2013 om 15:34

hou maar weer op, supersub9

6 oktober 2013 om 15:43

Nee.

goed idee het komt toch elke keer op hetzelfde neer voor mij mag dit wel ingevoerd worden.
Argentinie brazilie, Colombia etc zouden een mooie aanvulling zijn voor onze slappe Ek.
Het is vaak voorspelbaar welk land gaat winnen en dat gaat het dan niet worden

6 oktober 2013 om 14:30

Maar dan is t geen ek meer dus laat ze maar lekker weg blijven! Ook beter voor nederland!

6 oktober 2013 om 14:50

lekker die egoistische gedachte beter voor nederland daar komen we heel ver mee.
is alle 4 jaren hetzelfde beetje afwisseling zou goed zijn

6 oktober 2013 om 14:37

Ik vond het voorbije EK anders niet slecht hoor. Tja dat Spanje uiteindelijk won toonde alleen maar aan dat ze nog altijd de sterkste zijn. Maar voor de rest heb ik mooie wedstrijden gezien en ervan genoten. Vele beter dan dat shit WK in 2010. Nee hoor Argentinië en zo mogen blijven waar ze zijn nu. EK moet Europees blijven. Dat is juist het leuke eraan. Anders heb je gewoon een 2de WK maar dan zonder kleine nietszeggende landen.

6 oktober 2013 om 15:04

Wat een onzin juist met Ek heb je verschillende kanshebbers

Wat een onzin! Kwalitatief zit het goed in Europa...

Totaal niet nodig

Verschrikkelijk idee, laat de toernooien zoals ze zijn, dat Japan mee mag doen aan de Copa America is ook al belachelijk. Lekker Europees houden het toernooi!

Wat mij een leuke toevoeging lijkt is dat de ploeg die het EK wint het volgende mag doen: Platini op de doel lijn, met zijn rug naar het veld, Platini laten bukken, en dan zo hard mogelijk op het achterwerk van deze debiele Fransman rossen. Inclusief de wisselspelers. Revolutionair, vermakelijk en buiten dese Franse gek heeft denk ik niemand er problemen mee. Iedereen blij. Argentinië en Brazilië mogen ook meedoen dan.

Dus eigenlijk probeert hij te zeggen dat het Wk om de 2 jaar wordt gespeeld...

6 oktober 2013 om 14:38

Die probeert gewoon te zeggen dat hij meer geld wilt

'plaat'ini ja man man man

Dat slaat helemaal nergens op.
Dan heb je minder kans om te winnen.

Kan je beter om de 2 jaar een WK doen en om de 6 jaar een EK.

6 oktober 2013 om 14:33

Het zou een goed idee zijn als er geen wk bestond, nu is het gewoon dom en overbodig en vervuiling van wat we allemaal leuk vinden.

Platini is gewoon een echte kneus, als het kon liet landen tegen clubs spelen, zou zijn moeder verkopen voor een euro meer.

Die platini is helemaal van de pot gepleurd.

Copa America doet het al jaren. Het gaat gewoon om een special team. Het maakt het toernooi gewoon net iets aantrekkelijker en daar gaat het voetbal gewoon om.
Kies gewoon de beste Zuid amerikaanse landen uit om mee te doen en het wordt een geweldig toernooi.
Kan niet wachten.

Slaat echt nergens op komen die zuid amerikanen het voetbal verpesten met abnormale overtredingen en schwalbes

Interland voetbal zou zo moeten zijn:

Alle toernooien om de 4 jaar en alleen van je eigen continen (zuid-amerika mag midden en noord erbij en Azie mag Oceanië erbij).
2014 wk, 2015 copa america, 2016 ek, 2017 Azie cup + Afrika, 2018 wk, 2019 copa america, 2020 ek etc. etc.
Niet meer nutteloze landen toevoegen zodat de kwaliteit omlaag gaat, en prioriteit van de organisaties moet zijn kwaliteit waarborgen voor optimaal vermaak voor de fans en de sport in z'n geheel niet puur op winst focussen en graaien.

deze man is spoort niet en is een enorme idioot. wat bezielt hem toch? z'n ideeen gaan nergens over. beter neemt ie ontslag en wordt hij vervangen de reden dat landen uit andere continenten meedoen is denk ik omdat zuid-amerika weinig landen heeft die voetballen. suriname o.a. speelt niet mee

Wat een stelletje dombo's daar!! Hebben weer niks te doen en komen met zulke domme plannen. Het moet juist exclusief blijven en die landen alleen op het wk tegenkomen niet ook nog eens op het ek.

We kunnen ook gewoon om de twee jaar het wk houden....platini denkt net zoals Blatter alleen maar aan geld. Zou beter zijn als deze clown iets doet om het clubvoetbal in Europa van de ondergang te redden. Ook de Europa league begint een farce te worden omdat clubs deze competitie niet serieus nemen.

Deze man neem ik niet serieus, maar helaas maakt hij en 'zijn vader' (blatter) het voetbal helemaal kapot.

deze man moeten ze opsluiten, wat een gek zeg.
logica, landen buiten europa laten meedoen met het Europese kampioenschap

OP het wk speelt nooit de beste van de beste landen daar speelt min of meer een selectieve selectie.
Gewoon om de 2 jaar een ek met heel zuid amerika erin. Gewoon laten kwalificeren door alle europese landen en alle zud amerikaanse landen samen te voegen. afrika cup en azie cup.
en daarna paS HET wk met de beste 16 landen die op dat moment in de fifa notering staan.
de eerste 16 dus. Niet meer niet minder puur die top landen.

weet deze vent niet wat een EK inhoud ?

1 woord: belachelijk

deze gek moeten zo eens de mond snoeren, hij is al ff de weg kwijt en met deze uitspraken, isoleercelletje en nooit meer vrijlaten... dan kan je het EK net zo goed afschaffen... En waarom argentinie en brazilie? Omdat iedereen die landen kent? die 2 landen zijn allang niet zo goed meer als iedereen denkt, Uruguay staat hoger in de notering omdat dat het land is wat altijd constant presteerd!

Dit zou dus ook betekenen dat we straks 1 dag moeten reizen voor een wedstrijd in zuid Amerika en weer dag trug reizen, over vermoeide spelers hebben en een verfuckte competitie omdat deze man zo nodig zijn zakken moet vullen? ga tog weg...

Ik vind het wel heel mooi dat Platini vergeet waarom er landen uitgenodigd worden aan de Copa America (mexico is trouwens vaste deelnemer sinds ze de eerste keer participeerden): anders komt het poulesysteem niet lekker uit met het aantal landen wat er is in Zuid-Amerika. In Europa is dit gewoon onnodig, het maakt er een soort half WK van inderdaad...

Och Israel doet toch ook mee, waarom Brazilie en Argentinie niet?

In mijn optiek mogen ze dan wel de WK wat groter maken, meer wedstrijden, meerdere landen. Ik denk dat je dan echt kan genieten van het WK. Veel meer verschillende landen en cultuur die samen komen

Argentinië en Brazilië op het EK, Geert Wilders president van Iran, Jan Smit een nummer één hit in de Vs.... Die Platini moet geholpen worden.

Israel doet mee omdat het in het Midden Oosten niet mee kan doen ivm de veiligheid, dat is compleet een ander verhaal.

Ik heb nog een goed idee voor Platini: een gemengd EK, 5 mannen en 5 vrouwen per team. Het doel gaan we op zn kop zetten en vervangen door een ronde mand op 3 meter hoogte
On: in de zeventiende eeuw werd dit soort idioten op een houten schavot geplaatst, hoofd en armen vastgeklonken. Het gemene volk mocht daarna rot fruit en eieren gooien op de onverlaat

gewoon het EK afschaffen en al die andere continentale cups ook. en dan gewoon 1 x in de 2 jaar een WK houden. ben je ook van t gezeik af dat er spelers weer in de winter strijden om een cup.

Dat Uefa is zo corrupt als maar wat kan! Eerst fouten maken doot het WK naar Qatar, Ruslan te doen en nu dit? Oke Platini, als je dat wil doen dan kun je ineens ook Marokko uitnodigen? Waarom niet he? Zou schitterend zijn!

Ik dacht dat men vooral positief zou zijn over dit plan, toen ik dit las.

Is toch een geweldig idee? Feitelijk komt het erop neer dat dergelijke toplanden in plaats van de zwakste landen die meedoen aan het EK komen.

En dan kunnen we wel weer huilen en roepen dat het allemaal om geld draait...so what? Alsof wij als kijker de dupe worden vandeze constructie. Ik ijk liever naar Nederland-Argentinie dan naar Nederland-Slowakije bv.

Niks mis met dit plan en zou het graag zien gebeuren. Dan veranderen we de naam van het toernooi maar.

6 oktober 2013 om 23:13

Daarvoor is er al een WK, je hebt blijkbaar echt een plank voor je kop. Brazilië en Argentinië of welk ander topland uit Zuid-Amerika hebben hier in Europa niks te zoeken op een Ek.

Als dit soort achterlijke dingen doorgang gaan vinden ga ik die bende boycotten en gewoon echt niet meer kijken. Laat ze dan maar dat corrupte voetbal en waanideeën wegstoppen op een plek waar de zon niet schijnt.

Doe alsjeblieft normaal grijnzende aap.
het heet een EK voor een reden doe alsjeblieft normaal en stop te denken aan je bankrekening.
Blijf van het voetbal af!

Crackhead!
Doe is voorstellen als je fris bent!
Wat een zever!

Wat een onzin, dit gaat alleen maar om geld... een EK is niet voor niks een EK, Africa Cup niet voor niks africa cup etc en dat moet zo blijven op het WK komen alle beste landen ter wereld samen...

Kappen met die onzin en ga eens kijken hoe we de Europa League kunnen veranderen die niemand meer serieus neemt.

Europees kampioen 2024: Brazilie. Yeah right Platini

Platini solliciteert naar een voetbalgekke Volkert van der G als hij deze plannen wilt doorzetten.

Waarom niet platini ? omdat hun mischien niet uit Europa komen jij vuile geld wolf dat je bent

Gaan ze dan ook mee doen met de Afrika Cup , de Azië cup en noem zo maar op.En mogen de Europese landen dan ook mee doen in Zuid America.Laat iemand die man stoppen.Het is het EUROPEES kampioenschap.

Een beter idee is om de huidige kampioenschappen af te schaffen en naar een A, B en C-kampioenschap te gaan, vergelijkbaar met het ijshockey. En dan elke twee jaar een A-wereldkampioenschap houden. Voordeel voor lieden als Blatter en Platini is dat daar heel veel geld uit te peuren is, net als bij de Champions League. En voor landen als Andorra en San Marino dat zij altijd tegen andere C-landen spelen en dus eens kans maken op een overwinning, of zelfs een heus kampioenschap!

Werkelijk waar belachelijk, vraag me af wanneer we van deze clown af zijn

Wat denkt deze man? Slaat helemaal nergens op.

die vent is echt helemaal de weg kwijt... straks wil die zeker ook nog dat nederland en duitsland mee gaan doen aan de africa cup ofzo

Ze kunnen ook de Uefa en de Fifa samenvoegen, waardoor we alvast van één machtswellusteling met maffe ideeen afscheid kunnen nemen. Is tevens ook een revolutionair idee.

Als je 2 landen uit Zuid-Amerika toevoegt aan het EK toernooi blijft het nog steeds een EK toernooi.
Landen als Oezbekistan, Kazachstan, Turkije en Israel doen ook mee terwijl ze niet bij Europa horen.
Het zou vreemd zijn als 1 van bovenstaande landen ooit een ek wint, omdat ze geen binding hebben met europa. Australie doet trouwens ook mee aan toernooi waar ze geografisch niks te zoeken hebben.
Een goed idee van Platini, liever een Argentinie en een Brazilie dan bovengenoemde landen (ongetwijfeld zijn er meer van dat soort landenteams).
Van Israel en Australie weet ik wat de redenen zijn, maar goed het gaat om het punt.

6 oktober 2013 om 23:07

eindelijk iemand die zijn hersenen eens gebruikt goed doordachte reactie!!

Sjonge, wat een revolutionair is het ook! Laat em zich maar bezighouden met hulpmiddelen voor de arbitrage, lijkt me veel beter

Zoals Napule2020 het ook al zei er dan idioot genoeg al landen buiten europa mee. Turkije wat door oorlogvoering een deel van europa nog in handen heeft en landen als Kazachstan en 'israel'. Landen naturaliseren op grote schaal zuid-amerikanen voor hun nationale elftallen en het Franse elftal is 80% koloniale voetballers. Kunnen het langzamerhand net zo goed afschaffen zeker als rampdebielen als Platini dit soort dingen door voeren.

Geld is het enige wat telt.

Organiseer des noods een tournooi met de beste voetballers uit alle competitie's. Op een WK spelen er 50 brazilianen gaat toch nergens meer over en Frankrijk kan spelers naturaliseren uit 20 landen ofzo.

Competitie met minstens zeven op de elf spelers van eigen nationaliteit en geen naturalisatie onzin.

Hier kan ik kort en krachtig over zijn
Deze landen horen niet thuis op een Ek dan zouden de Europese top landen ook in america Azië en africa mee doen
Niet doen dus

Platini en revolutionaire ideeën? Ik vind hem gewoon weer een ouderwetse z*k. Zolang deze man technische vernieuwingen tegenhoud is er niets revolutionair aan hem...... Maar gewoon een conservatieve nul.

Dan moet je het EK, CA, AC, en de AzC afschaffen en een A en een B Wk organiseren zoals bij ijs hokky

Deze man is helemaal de weg kwijt

Wat een belachelijkl idee zeg
Het is een Europees Kampioenschap geen wereld kampioenschap mr.platini

Moeten we die kerels nog serieus nemen? Andere landen op een EK, dan is het toch geen EK meer? Dat ze dat in Amerika doen zal mij worst wezen. Een EK hoort te gaan tussen Europese landen, en niets anders.

Stel je eens voor, dat we ooit op VZ lezen 'argentinië kroont zich Europees kampioen.' Ik moet er in ieder geval niet aan denken!

Prima plan natuurlijk om van het EK een afgezwakte vorm van een WK te maken.
Dan kan ik alsnog in de zomer naar Brazilië op het eindtoernooi kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren