Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman: 'Ajax, PSV, Twente; ze zijn niet beter dan wij'

Laatste update:

De seizoensstart van Feyenoord was belabberd, maar de Rotterdammers hebben zich de laatste weken uitstekend hersteld. De achterstand op koploper FC Twente bedraagt nog maar twee punten en bij Ronald Koeman leeft dan ook het besef dat dit jaar alles mogelijk is. Wel is daarvoor een mentaliteitsverandering vereist, zo stelt de oefenmeester in Voetbal International.

/

Koeman eist namelijk wekelijks een topprestatie en zegt zo nu en dan de juiste instelling bij zijn spelers te missen. “Dan ben ik kritisch. Niet om ze de schuld te geven, maar om ze ervan te overtuigen dat wij dit seizoen echt kunnen meedoen om de titel. Ajax, PSV, FC Twente; ze zijn niet beter dan wij”, vindt hij.

Nog te vaak zakken zijn spelers door de zogenaamde ‘ondergrens’, waardoor Feyenoord hier en daar onnodig punten laat liggen. “Uit tegen NEC drie goals incasseren en 3-3 spelen, dat kan niet. Tegen zo'n ploeg mag je gewoon geen punten verliezen, als je tenminste iets wilt winnen”, aldus Koeman.

Feyenoord gaat tot het einde meedoen om de landstitel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft hij natuurlijk gewoon gelijk in. Al zegt dat vrij veel over het niveau van de anderen...
Essentieel lijkt de vorm van een Vilhena en een Bakkal.

2 oktober 2013 om 14:29

Hij heeft er geen gelijk in, het enige waarin hij gelijk heeft is dat ze op mentaal gebied allemaal gelijkwaardig zijn. Daardoor hebben alle ploegen al zoveel punten laten liggen. In principe hebben Ajax, PSv en ook Fc Twente een beter ploeg, meer individuele kwaliteiten. Feyenoord heeft juist de laatste jaren op mentaliteit van betere ploegen gewonnen. Nu dat achterblijft is het een matige ploeg met een aantal goede spelers die, als ze niet thuis geven en hun ploeg niet op sleeptouw nemen, niet meer het verschil kunnen maken. Krijgen Ajax en PSV de boel stabiel, dan zal Feyenoord (helaas) afvallen.

2 oktober 2013 om 14:32

Kwalitatief gezien is psv de beste ploeg. Maar juist ajax en ook twente maken het verschil niet bepaald op individuele kracht.. Feyenoord is na psv de ploeg met de meeste kwaliteit maar focust zich daar teveel op

2 oktober 2013 om 14:34

Ajax heeft totaal geen hogere kwaliteit in de selectie, Twente en PSV qua talent wel vermoed ik, maar zij zijn veel minder door de wol geverfd.

Ik zeg ook niet dat Feyenoord bol van de kwaliteit staat, ik zeg dat de anderen niet beter zijn.

2 oktober 2013 om 14:35

PSV heeft de meeste individuele kwaliteit.
Ajax het beste positiespel en trainer.
Feyenoord heeft Pelé.

In een notendop.

2 oktober 2013 om 14:35

Feyenoord is zeker niet minder dan de 3
Janmaat,de Vrij,indi, Clasie,vilhena,boetius,pelle zouden allemaal basis staan bij Twente,psv en Ajax. Mulder,immers,mathijsen en Schaken zijn de mindere.

2 oktober 2013 om 14:44

Dat is wel een grote grap. Bij Ajax heb ik liever Denswil dat is de betere versie van BMI die niet kan voetballen. Hetzelfde geldt voor de Vrij en Moisander. Clasie of Vilhena zou wel basis zijn vanwege de armoede op die positie. Boetius vind ik niet beter dan Fischer, maar hij is altijd gebleseerd. Geef mij daarom maar Fischer. Pelle is inderdaad beter dan Sightorsson. Ajax is nog steeds beter, omdat de overige spelers van Feyenoord veel slechter zijn dan die van Ajax. Bovendien is de selectie bij Ajax veel breder.

Bij PSV loopt niemand basis behalve Janmaat.

Ajax compenseert naar mijn mening het kwaliteitsverschil met Psv, doordat ze een betere trainer hebben.

Ik verwacht dat het tussen deze twee ploegen gaat. Feyenoord zegt altijd van zichzelf kandidaat zijn, maar kunnen niet tegen de druk die je daarbij krijgt. Het zal blijken in de tweede seizoenshelft

2 oktober 2013 om 14:47

Zeker niet! heb liever brenet, bruma en rekik dan janmaat, de vrij en indi

2 oktober 2013 om 14:47

@ Kondogbia

Jij denkt echt dat Boetius Tadic uit de basis speelt? Of dat Twente de minst gepasseerde defensie gaat vervangen, door een defensie die gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd meer tegen krijgt. Of dat ze Clasie boven Guiterrez kiezen.
Ik zal het je vast verklappen, dat gaat echt niet gebeuren.

2 oktober 2013 om 14:48

Dat ben ik niet met je eens Kondogbia, bij PSV zouden naar mijn idee hooguit Janmaat en Pelle in de basis staan, bij Ajax De Vrij en Clasie wellicht en bij FC Twente misschien Janmaat en in ieder geval Pelle, maar zeker niet al deze spelers bij al deze clubs. Als je het dan van de andere kant bekijkt zijn er natuurlijk ook spelers van Psv, Ajax en Twente die bij Feyenoord in de basis zouden staan... En dan is er nog een verschil in waar de kwaliteiten van een speler precies liggen en hoe iemand in een team past. Naar al deze factoren kijkend vind ik zowel PSV als Ajax als Twente een betere ploeg hebben dan Feyenoord en ik denk dat ook Vitesse in potentie beter is, de verschillen zijn echter niet wereldschokkend en er is dan ook genoeg mogelijk voor al deze clubs.

2 oktober 2013 om 14:52

Jouw commentaar is een grote grap. Heb t al vaker gezegd, maar wat iedereen vergeet is dat BMI al 2,5 jaar basis speelt, waarbij het logisch is dat hij een dipje krijgt. Denswil speelt een paar wedstrijden goed, en hij is natuurlijk gelijk veeeel beter dan Bmi?

Ook jouw argumentatie slaat nergens op: "boetius vind ik niet beter dan Fischer, maar hij is altijd gebleseerd. Geef mij daarom maar Fischer."? Boetius heeft 1x een zware blessure en is gelijk altijd geblesseerd? Volgens mij kampt jouw Deense vriendje al maanden met vormcrisis, dus geef mij maar Boetius die altijd dreigend is.

Ook wel Clasie en Vilhena aanvallen, maar is een Duarte nou zoveel beter?

Rechtsbuiten bij jullie is ook top zeker?

Probeer niet te zeggen dat Feyenoord beter is dan Ajax, maar om nou te zeggen dat behalve Pelle iedereen slechter is? Leuk grapje.

2 oktober 2013 om 14:52

Brenet bakt er helemaal niks van.

2 oktober 2013 om 14:55

@kondogbia

Bij Twente zou alleen Pelle spelen, de rest is geen directe versterking.
Wij hebben op de plaatsen die jij noemt voldoende kwaliteit staan, waarbij de genoemde feyenoorders hoogstens gelijkwaardig zijn.

2 oktober 2013 om 15:14

Alleen pelle en janmaat zouden basis staan bij twente. Centraal zijn Bjelland en Bengtsonn een beter optie en boetius speelt tadic niet uit de basis en Clasie en vind ik toch aanvallend een stuk minder dan Gutierrez, verdedigend is die denk ik wel sterker. In mijn ogen loopt er meer talent bij twente dan bij feyenoord op dit moment. Neemt niet weg dat ik wel gewoon verwacht dat feyenoord mee blijft doen

2 oktober 2013 om 15:20

Ik roep niet zomaar wat. Als je je even verdiept in je 'eigen' spelers zou je behoren te weten dat Boeitius ook in de jeugd altijd zware blessures heeft gehad. Hij is dus net zoals als Robben erg breekbaar. Boetius is een geweldige speler, maar dat is Fischer ook beide met hun specifieke kwaliteiten. Daarom kies ik liever voor Fischer, omdat Boetius zo'n breekbare speler is.

Toekomstige clubs kijken ook naar het medisch dossier. Wat heeft het voor zin om een speler te kopen van 20 miljoen die vaak geblesseerd is?

Over Vilhena en Clasie heb ik ook wel een mening en omdat je daarom vraagt. Clasie gaat het niet veel verder schoppen dat Feyenoord heeft niet de kwaliteiten. Vilhena daarin tegen vind ik na Boetius het grootste talent van Feyenoord.

Denswil is een veel completere speler dan Bmi. BMI kan alleen goed verdedigen en de bal naar de goede kleur passen als hij niet onder druk staat. Denswil kan goed verdedigen, maar ook erg goed opbouwen. Aangezien Denswil meer talent heeft ga ik liever voor hem op die positie.

De Vrij is een slechtere versie van Moisander. Moisander maakt voornamelijk fouten in de opbouw. Feyenoord bouwt niet op en De Vrij hoeft alleen maar te verdedigen en dat is al te moeilijk.

Conclusie is dat de spelers van Feyenoord en Ajax individueel elkaar veel ontlopen, maar de spelers van Ajax hebben allemaal basiskwaliteiten waarbij het bij spelers van Feyenoord soms ontbreekt. Als team functioneert Ajax daarom dus beter bovendien kan Ajax ook beter tegen de druk.

2 oktober 2013 om 15:25

@ wandering

Ik zal jou iets verklappen, het aantal tegen doelpunten heeft niet te maken met enkel de verdediging van een ploeg. Je valt aan en verdedigt met het hele team. Granada heeft ook evenveel tegendoelpunten als Barcelona. Denk jij dat ze bij Granada niet op Dani Alves, Jordi Alba en Pique zitten te wachten?

De vrij en Martins Indi hebben dit seizoen een terug val, zoals elk talent. Een aantal weken geleden zou Bruma een stuk beter zijn, na een paar mindere wedstrijden horen we dat minder. Nu Denswil een aantal goede wedstrijden heeft gespeeld zou hij ineens beter zijn. Die jongens krijgen ook allemaal nog een terug val.

Feyenoord doet qua selectie zeker niet onder voor Ajax, PSV en Twente.

2 oktober 2013 om 15:33

Ik ben het met je eens. Behalve dat je mulder bij de mindere zet. Hij heeft feyenoord voor menig hinderlaag behoed.

2 oktober 2013 om 15:33

Als Feyenoord qua selectie steeds niet onderdoet waarom vallen ze dan altijd af voordat de prijzen echt verdeelt worden? Naar mij mening zijn de topclubs in Nederland Ajax en PSV sportief en financieel gezien. Feyenoord en Twente zitten tussen de topclubs en subtop in.

2 oktober 2013 om 15:41

Hha ik zie Feyenoord totaal niet als een kandidaat voor psv, de enige kandidaten zijn Fc twente en Ajax alleen Twente is tw onervaren, het zal uiteindelijk toch weer Ajax en Psv zijn die bovenaan staan aan het eind van de competitie.

2 oktober 2013 om 15:41

Janmaat mss wel maar indi en de vrij? Vind onze centrale verdedigers heel stabiel gezien de 5 tegen doelpunten. En wie moet er dan uit bij twente als clasie vilhena en boetius zouden spelen? Pelle ok das logisch. Die zou idd altijd spelen bij welke ned club dan ook.

2 oktober 2013 om 15:44

Cillissen vs. Mulder -- Ajax
Van Rhijn vs. Janmaat -- Feyenoord
Moisander vs. De Vrij -- Gelijk
Denswill vs. Indi -- Feyenoord
Blind vs. Nelom -- Ajax
Poulsen vs. Clasie -- Feyenoord
Duarte vs. Vilhena -- Gelijk
De Jong vs. Immers -- Ajax
Bojan vs. Schaken -- Ajax
Sigthorsson vs. Pelle -- Feyenoord
Fischer vs. Boëtius -- Gelijk

Naar mijn mening zijn de basisteams van Feyenoord en Ajax dus aardig gelijk aan elkaar. Daarnaast wil ik graag reageren op wat je zegt over Moisander. Iedere wedstrijd die ik van hem zie maakt hij wel een aantal cruciale fouten. Dit geldt ook voor De Vrij, al heeft hij de pech dat uit een hoop van zijn fouten juist een goal valt. Dit gebeurt minder vaak bij Moisander.
Denswill heeft net tien wedstrijdjes in het eerste van Ajax gespeeld. Indi begon ook er sterk en voetbalde zeker in Oranje erg leuk mee. Dat hij nu even in een iets mindere fase zit, gebeurt iedere jonge speler. Hier zal Denswill ook nog mee te maken gaan hebben.
Boëtius is inderdaad meer blessuregevoelig dan Fischer. Dit hoeft echter niet te betekenen dat dit in de toekomst zo blijft.

2 oktober 2013 om 15:47

Ik snap deze discusie niet, er telt maar 1 ding en dat is wie er aan het eind van het seizoen kampioen is, lekker belangrijk wie er nu meer kwaliteit heeft of niet.

Dat is soieso koffiedik kijken want Ajacieden vinden dat er bij Ajax de bettere spelen en Feyenoorders bi hun etc....

Maar weet je gasten aan het eind is er maar 1 club Kampioen ... ( voor dat iedereen gaat roepen Provocerend kijk naar de smiley)

2 oktober 2013 om 15:53

@gio69

Ik snap niet hoe je er bij komt dat Psv de meeste individuele kwaliteit heeft. Als je vorm even buiten beschouwing laat, schat ik Ajax echt iets hoger in dan Psv...al is het verschil niet heel erg groot.

2 oktober 2013 om 15:56

@feyeniels

Cillissen vs. Mulder -- Ajax
Van Rhijn vs. Janmaat -- Feyenoord
Moisander vs. De Vrij -- Gelijk
Denswill vs. Indi -- Feyenoord - Nee, Denswil
Blind vs. Nelom -- Ajax
Poulsen vs. Clasie -- Feyenoord - Nee, Poulsen mits in vorm
Duarte vs. Vilhena -- Gelijk
De Jong vs. Immers -- Ajax
Bojan vs. Schaken -- Ajax
Sigthorsson vs. Pelle -- Feyenoord
Fischer vs. Boëtius -- Gelijk

Als we verder kijken naar de reserve spelers, dan is dat ook duidelijk in het voordeel van Ajax.

2 oktober 2013 om 16:15

Hij had anders het mega super talent fischer wel in de broekzak?

2 oktober 2013 om 16:18

Duarte vs vilhena gelijk? Doe je ajax bril toch eens af man. Ik vind dat Koeman dit niet had moeten zeggen, heeft ie weer eens lompe reacties vanuit 020 mee uitgelokt. Oke Ajax, Twente, PSV en ook Heerenveen staan er beter voor. Maar wil niet de kans ontnemen dat wij geen kans hebben. We zien wel over 6 maanden waar iedereen staat. Desnoods staat Barcelona zich al voor te bereiden op Pec zwolle !

2 oktober 2013 om 17:00

ik ben het met je eens, alleen waarom mulder?
wat dit is een keeper die op bijna geen fout te betrappen is, op afgelopen zaterdag na dan, alleen die bal ging er gelukkig niet in.
en bij hoge ballen is die miss wel 1 van de betere in de eredivisie,

2 oktober 2013 om 17:03

@kondogbia de vrij indi? clasie? boetius? hooguit pelle en misschien vilhena

2 oktober 2013 om 18:53

Ha en barca heeft Messi!
Of dan mag het opeens wel?

Hou eens op met het gejankt dat Feyenoord Pelle heeft!
Waarom denk je dat hij bij Feyenoord speelt? Om Feyenoord slechter te maken ofzo? Lijkt mij toch niet!

Ajax heeft Siem de jong!
Milan heeft balotelli!

So what??

2 oktober 2013 om 18:58

Bojan beter dan Ajax? Knap want van bojan heb ik werkelijk niets gezien

2 oktober 2013 om 14:31

Uhuh... Feyenoord is niet in goede vorm, hoop spelers vallen tegen. Ze hebben gelukkig voor hun 1 redding en dat is pelle. Vorig jaar hoorde ik mensen over 'fc Bony' maar we hebben hier nu te maken met 'fc Pelle'.

Het probleem bij feyenoord is dat ze alleen plan Pelle hebben en voor de rest niets, als Pelle wegvalt gaan ze het heel erg moeilijk krijgen! Dan is het niet meer alle ballen op pelle...

We zullen zien hoe de rest van het jaar verloopt.

2 oktober 2013 om 15:22

Feyenoord speelt inderdaad niet best, maar heeft toch maar een kleine achterstand. Moet toch mogelijk zijn om die ploeg aan het voetballen te krijgen, als Bakal er bij is en Boëtius meer ritme heeft opgedaan. Dus waarom zouden ze niet bovenin mee kunnen doen?

2 oktober 2013 om 15:50

Volgens mij hebben al 9 verschillende spelers gescoord bij Feyenoord .. dus vanwaar de uitdrukking FC Pelle ?
Je ziet dat Steeds meer ballen afgeeft zodat de mede speler kan scoren.

2 oktober 2013 om 16:19

Tel de hoeveelheid ajax logo's en 020 gebruikersnamen, dat zegt genoeg.

Duarte gelijkwaardig aan Vilhena haha, vergeet niet wie vorig jaar op zijn 17de mee mocht met oranje.

2 oktober 2013 om 16:29

Feyenoord heeft 18x gescoord dit seizoen, en denk dan nu pelle is weg, dan hebben ze nog maar 9 keer gescoord. Maar wel 14 goals tegen dus dan zou het 9 voor en 14 tegen... Feyenoord heeft nu 4 wedstrijden gewonnen hoeveel van die 4 overwinning had feyenoord geboekt zonder pelle?

2 oktober 2013 om 17:07

nou ik zal zeggen waar die uitdrukking vandaan komt, vorig jaar scoorde hij er 27, was als beste speler van de eredivisie uitgeroepen, en ook nu staat de teller weer op 9.
pelle is de beste spits (samen met finbogason) van de gehele erdedivisie, dus mensen vinden al snel dat dat de reden is dat we mogelijk ook dit jaar weer bovenin meedoen.
ik ben het met jouw eens, we zijn rededlijk afhankelijk van pelle, maar idd zijn er steeds meer spelers die kunnen scoren, en het basiselftal is toch zeker niet slecht, en om eerlijk te zijn, met spelers als boetius, vilhena, clasie, janmaat, martins indi, nelom en ook de vrij (zijn oude vorm dan) moeten we zelfs mee kunnen doen bovenin

2 oktober 2013 om 17:24

Als Pelle al die wedstrijden niet gespeeld had, had er een andere spits gestaan!!
Met al onze kansen had ook Armenteros er wel 7 of 8 gemaakt!!
Pelle heeft ook al zoveel kansen gemist!!

3 oktober 2013 om 07:47

@nesta86 Tuurlijk daar heb je zeker gelijk in, Pelle is in deze voor een zeer goede speler in de eredivisie men idd met finnbogasonn de beste spits. En de namen die je noemt zijn idd goede spelers mits in vorm.

@scf_zuid Waar feyenoord altijd het gelijk heeft gehad is dat ze een speler haalde die ze toch weer draagde en veel scoorde. En zn persoon is armenteros niet vind ik. hij had er echt geen 7 of 8 gemaakt.

2 oktober 2013 om 14:32

Qua basiself,is feyenoord overall gelijkwaardig aan psv-ajax-twente-vitesse.........
Maar qua bank niet tov de rest.
Neem alleen maar als Pelle zou wegvallen.........wie moet er in hemelsnaam gaan scoren bij feyenoord??

Verder mbt de opmerking over nec-feyenoord.........op papier moet je deze wedstrijden altijd winnen,maar in de praktijk is het altijd anders.
Normaal gesproken laat psv ook geen punten liggen tegen cambuur-heracles en az. ,maar dat gebeurt omdat het voetbal is en niet te voorspellen.

2 oktober 2013 om 14:35

De afhankelijkheid van Pelle is inderdaad een groot minpunt, echter is de bank van een Twente of een Ajax niet veel beter. Wel zijn zij minder afhankelijk van een speler, klopt.

2 oktober 2013 om 14:37

Twente vind ik persoonlijk de beste. Ze zijn het constants van alle 4, mark my words. Verdediging veruit de beste, kijk maar naar het doelsaldo. Middenveld en aanval meeste keuze. Er zal geen paniek komen als er 1 of 2 geblesseerde zijn. PSV is zo wisselvallig en een paar ego's in het team. Ajax zijn alleen maar nieuwelingen met geen 1 uitblinker. En feyenoord is te matig en leunt te veel op Pelle! Twe, PSV, Ajax en feyenoord 4e miss 5e achter vitesse!!

2 oktober 2013 om 14:56

Doelsaldo zegt nog helemaal niks aangezien niet alle ploegen dezelfde tegenstanders hebben gehad.. Je kunt deze vergelijking pas na 34 wedstrijden maken, daarvoor is het gewoon appels met peren vergelijken.

2 oktober 2013 om 15:18

Ja dat hebben we gezien in de beker wedstrijden! !!
Er is op seizoen helaas geen pijl te trekken.

2 oktober 2013 om 15:27

Je hebt in principe wel gelijk, maar dan zijn discussies en fora als deze overbodig.

Kijk voor de gein even op tussendelijnen.nl waar ze in augustus.2013 al onderzoek hebben gedaan naar de start van de competitie. Twente en AZ hadden het moeilijkste programma. Zegt niet alles, maar zegt wel dat twente het niet makkelijk heeft gehad en toch dus staat waar ze staan.

Ook waar ze staan zegt niet veel nu, maar geeft weer aan dat het team wel in een behoorlijke balans is en het probleem dus veelal bij het scoren van het 1e doelpunt ligt. Daar kun je aan werken.

2 oktober 2013 om 15:42

Toen speelde Fc Twente 70 minuten lang met 10 man. Verder hebben ze inderdaad de beste verdediging en het grootste aantal creatievelingen.

2 oktober 2013 om 17:19

Het meest constant... het seizoen is pas 8 wedstrijden ondereweg zonder beker enzo erbij.
Momenteel is geen enkele ploeg in de eredivisie constant (ja misschien de laatste 3 omdat ze gewoon bijna geen punten pakken)

2 oktober 2013 om 14:41

Ik zeg iedereen mag dromen en een fantasie hebben

2 oktober 2013 om 16:12

let op mijn woorden feyenoord wordt nog een aantal keren flink voor schut gezet in uitwedstrijden. vitesse of heerenveen uit kunnen ze zomaar met 4-0 verliezen.

2 oktober 2013 om 20:30

In de Kuip kan ook iedereen met 4-0 verliezen

2 oktober 2013 om 15:23

Koeman krijgt het een beetje hoog in zijn bol
Als hij niet uitkijkt kost het zelf zijn kop

2 oktober 2013 om 15:47

feyenoord is te kwetsbaar in uitwedstrijden.
ik denk dat een nec liever feyenoord thuis ontvangt dan fc twente of psv.
laatst 2 genoemde zijn veel zakelijker ingesteld

verder zal feyenoord de thuiswedstrijden in de kuip wel winnen want het is erg lastig om van feyenoord in de kuip te winnen.

verder vindt ik het altijd zo een onzin om te zeggen: feyenoord is niets zonder pelle. of heervenveen is niets zonder finnbogasson. die spelers voetballen daar toch? dus reken ze gewoon mee. ik bedoel: wat is barca zonder messi? wat is real zonder ronaldo? zo kun je nog wel even door gaan.

2 oktober 2013 om 16:04

Qua club zijn ze inderdaad niet kleiner dan een psv of een twente.
Maar de kwaliteit van de selectie ligt wel ver achter op de andere 3.

Als je de basiself van feyenoord in haar laatste wedstrijd neemt en die van Ajax, te weten:

Mulder; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Nelom; Clasie, Immers, Vilhena; Schaken, Pellè en Boëtius.

Cillessen - Van Rhijn, Moisander, Denswil, Blind - De Jong, Poulsen, Duarte - De Sa, Sigthórsson, Fischer

Dan zou ik echt niet weten wie ik van feyenoord zou ruilen met een speler van Ajax om een betere opstelling en een beter team te krijgen.

Als je het middenveld bijvoorbeeld neemt, onze zwakste linie denk ik: De Jong vind ik beter dan Vilhenea, Immers kan weinig tot niets dus Duarte is beter en Poulsen of Clasie, dan neig ik toch naar Poulsen, hoewel Clasie ook niet heel slecht is.

En ja het juweeltje van feyenoord…. Pelle.
Nee die jongen heeft een neusje voor de goal, presteert leuk bij feyenoord maar ieder stapje hoger lukte het niet. Neem zijn tijd bij az bijvoorbeeld. Zelfs daar lukte het niet. Pelle is erg beperkt maar omdat hij bij een club als feyenoord wel ballen op kan eisen en het spel om hem kan laten draaien rendeert hij als enige nu leuk bij feyenoord.
Echter als hij in dienst van andere moet spelen zoals dat bij Ajax het geval zou zijn, dan bakt hij er niets van……
Conclusie, ik zou niet weten op basis van wat feyenoord beter dan Ajax zou moeten zijn?

2 oktober 2013 om 20:11

Jij hebt er duidelijk zoals altijd geen kijk op. Ik zou liever een Janmaat dan v Rhijn hebben.
Liever Vilhena of Clasie dan Poulsen of Duarte.
Liever BMI dan Denswil die even leuk speelt.
Liever Pelle dan Siggy dat is toch overduidelijk.
Verder is Boetius gelijkwaardig aan Fischer, en de Vrij gelijkwaardig aan Moisander.

3 oktober 2013 om 14:06

Oke dat mag dat je dat met je anti-Ajax mening vindt, maar als je heel eerlijk en nu gewoon neutraal tegen de zaak aankijkt. Wat vind je dan?

En zou je het asjeblieft ook een keer willen onderbouwen ipv alleen wat roepen.

En wat praat je over vilhena/duarte? Duarte is beter dan Immers en De Jong beter dan Vilhena. Dus snap je vergelijking en weerwoord in deze misschien niet.

2 oktober 2013 om 16:09

Koeman heeft iets in gedachten wat zijn team niet uit kan voeren. Op een paar jongens na.
Met PSV zou hij misschien kampioen worden.
Maar die kans heeft die volgens mij al gehad.

Nee maar Feyenoord is een stuk afhankelijker van verschillende spelers. Als Pelle uitvalt dan zie ik Feyenoord voldoende punten verspelen. PSV en Ajax hebben een ruimere bank die dit eventueel kunnen opvangen. Kijk bijvoorbeeld naar Psv, Wijnaldum, Park, Narsingh, Zoet, Rekik geblesseerd en dit word goed opgevangen, natuurlijk wel mindere kwaliteit spelers maar er is geen groot gemis.

2 oktober 2013 om 17:08

oke en ajax dan? volgens mij hebben hun niet veel boeiends op de bank zitten
PSV ben ik mee eens.

Toch heb je verloren van 2 van de 3 ploegen die je opnoemt, en behoorlijk ook van Twente.

2 oktober 2013 om 14:24

Dus ajax is ook minder dan az?

2 oktober 2013 om 14:28

Tja 2 penalties en 2 rode kaarten, qua spel was twente zeker niet goed die dag.

2 oktober 2013 om 14:35

Zie mijn reactie hierboven, qua spel was Twente behoorlijk wat beter, ook toen het nog 11 tegen 11 was. Dat Feyenoord 2x aan de noodrem trekken onderschrijft dit alleen maar.

2 oktober 2013 om 14:39

Twente was veter die dag, 4-1 was geflateerd maar verdiend gewonnen. Aan de noodrem trekken is natuurlijk onzin aangezien wij allebei weten dat dat get 2x geen rood was. Dat mazzeltje moet je gewoon mee hebben

2 oktober 2013 om 14:48

Aub zeg, beter? Een balletje wat met geluk voor de voeten valt en daardoor moet worden gestopt, en pas na de rode kaart waren ze beter en de twente supporters waren angstvallig stil aangezien feyenoord tot de 1e rode kaart beter was en dat noem jij beter spel?! En de rode kaart van de vrij was helemaal humor 2x geel waarvan 1 een nette tackel was op de bal.

Nee sorry ze waren alles behalve beter, de enige wedstrijd was tegen ajax dat we na een kwartier helemaal werden teruggespeeld, dat was de enige wedstrijd waarin feyenoord minder was op.bepaalde delen na.

2 oktober 2013 om 14:51

Ik had het eigenlijk over de strafschoppen? En de 4-1 was niet geflatteerd, als Twente het vizier wat scherper had gehad, was de score nog hoger opgelopen.

2 oktober 2013 om 15:31

@wandering tuurlijk man! Blijven gebruiken die pillen

2 oktober 2013 om 16:24

@fron010 Na rust zette Twente Feyenoord meteen vast. De 1-0 van Pelle kwam uit het niets. En de supporters waren stil, ga eens weg man. Hele wedstrijd van alles gezongen en Onder ons was het behoorlijk stil de hele wedstrijd. Weet niet op welke toilet jij hebt gezeten, maar zo kan ik ook wedstrijden beoordelen. Zelfs een aantal feyenoord supporters complimenteerde ons voor gezellige gezang door de hele wedstrijd en het vertoonde spel.

2 oktober 2013 om 14:33

@jk-ajax,

De uitslag tegen Twente was uiteindelijk behoorlijk geflatteerd. Zoveel beter was Twente niet en bovendien speelde Feyenoord een redelijk lange tijd met 9 man.

In de Arena wint Feyenoord bijna nooit, waarom weet ik ook niet. Feyenoord was in die wedstrijd gelijkwaardig aan Ajax, terwijl de Rotterdammers toen middenin een vormcrisis zaten.

Iedereen ziet dat Feyenoord nu al een stuk frisser oogt dan in die eerste 3 wedstrijden. Als Feyenoord straks overtuigend de uitwedstrijden ingaat, zijn ze absoluut titelkandidaat!
Feyenoord doet qua team niets onder voor het wisselvallige, onervaren Psv, het armoedige Ajax en het jonge Twente!

Van deze clubs is Feyenoord ook de enige met een topspits die er 20 kan maken. Sigthorsson is matig, Matavz is eigenlijk ook niet veel en Castaignos is zelfs heel slecht.
Dat kan Feyenoord ook helpen.

2 oktober 2013 om 14:41

Het enige wat Feyenoord heeft is een 'aardige' basis, de bank is met o.a. Vormer en Goossens gewoon ontzettend zwak. Nu doet Feyenoord nog leuk mee, maar als het seizoen straks zwaarder wordt en jongens gaan uitvallen, dan zul je zien dat Feyenoord in gaat zakken.

2 oktober 2013 om 14:46

Ajax ,psv of twente wordt kampioen! De anderen komen kwaliteit te kort en de ervaring om kampioen te kunnen worden..

2 oktober 2013 om 14:57

@gulio,

Feyenoord heeft twee keyplayers die onvervangbaar zijn: Clasie en Pellè. Die twee zijn gelukkig vrijwel nooit geblesseerd.
Als zij geblesseerd raken of geschorst worden, gaat Feyenoord er inderdaad sterk op achteruit.

Ik vind dat elke ploeg op dit moment een aardige basis en een slechte bank heeft, behalve Twente.
Ajax heeft met uiterst matige en beperkte spelers als Sana, Hoesen, Van der Hoorn, Serero en Klaassen ook absoluut geen goede bank.

2 oktober 2013 om 15:59

Qua selectie doe je wel onder voor Psv, Ajax en Twente. Alleen een basiselftal koop je niks voor wanneer er blessures zijn etc. Pelle is jullie kracht en tevens jullie zwakte, té afhankelijk wat de andere ploegen helemaal niet zijn.

2 oktober 2013 om 16:24

@JK-Ajax,

Wanneer ben je té afhankelijk?
Het is logisch dat een team gebouwd wordt rond een bepalende speler. Dat is bij Barcelona, Real Madrid en veel andere clubs niet anders.
Bij Ajax was een paar jaar geleden het team ook rond Suarez gebouwd en bij Twente was dat Ruiz.

Bij Ajax en PSV heb je op dit moment geen spelers als Pellè (die dus boven de rest uitsteken) en daarom voetballen zij anders.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat Ajax en PSV betere teams hebben, al is hun positiespel over het algemeen wel beter.

Feyenoord heeft een bredere selectie dan Ajax en Psv.
Aanvallend zijn er goede opties met Pelle, Armenteros, Schaken en Boëtius.
Voor Immers heb je straks ook eventueel nog Bakkal. In de verdediging heb je ook veel mogelijkheden, aangezien talenten als Van Beek en Kongolo ook nadrukkelijker op de deur kloppen.

Feyenoord is er ten opzichte van vorig seizoen alleen maar op vooruit gegaan. Dat geldt ook voor Twente.
PSV is er in mijn ogen niet beter op geworden (kan nog wel komen) en Ajax is zelfs veel minder geworden.

2 oktober 2013 om 16:35

Hahahaha Feyenoord een bredere selectie dan PSV. Mooi grap man !

Aanval van PSV. Depay Bakalli Park Narsingh Jozefzoon Locadia Matavz en Bakkali.

Middenveld: Schaars, Maher, Hiljemark, Park, Toivonen en Wijnaldum.

En jij nu !

2 oktober 2013 om 17:11

Ik wist niet dat PSV 2 Bakkali's voorin heeft staan.

Aanval: Pellè, Armenteros, Schaken, Cissé, Verhoek, Boëtius, Te Vrede, Manu

Middenveld: Clasie, Vilhena, Immers, Bakkal, Vormer, Sleegers, Singh en Goossens.

Toegegeven, het ontloopt elkaar niet veel.

Nee, de andere teams zijn kwalitatief veel beter en verder in hun ontwikkeling, toch heeft Feyenoord wel een kansje en dat is omdat ze veel minder spelen (omdat ze overal voortijdig uitgeschakeld worden).
Om diezelfde reden heeft Heerenveen een kansje, echter verwacht ik dat Ajax er uiteindelijk gewoon overheen zal denderen zodra hun jeugd weer is ingespeeld en met het eerste mee kan doen.

Toch sta je lager Koeman, wat zegt dat over jou?

2 oktober 2013 om 14:25

Ligt niet aan Koeman hoor, meer aan gebrek van kwaliteit, met spelers als Immers, Goossens en Schaken ga je geen kampioen worden hoor.

2 oktober 2013 om 14:34

Met spelers als Rosales,koppers en Eghan wordt je ook geen kampioen!

2 oktober 2013 om 14:38

Had ik vooraf ook niet gezegt over promes eb ebicillio. Mazzeltje voor twente. Dat het er goed uitkomt

2 oktober 2013 om 15:07

@kondogbia Ik moet toch even lachen. Eghan heft meer talent in zijn linkerteen dan Immers, Schaken, Mathijssen en Amenteros bij elkaar.

On: Volgende zinloze discussie. Ajax, Feyenoord, Psv, Twente en Vitesse zijn op dit moment allemaal kanshebber. De eredivisie is net het Rad van Fortuin en niemand weet bij welk vakje het zal stoppen.

2 oktober 2013 om 14:40

Nou het verschil is al echt onoverkomelijk, het is na 8 wedstrijden al 2 punten, tja dat haal je nooit meer in natuurlijk

Als ploegen zoals Ajax en PSV en misschien ook Twente wat standvastiger worden, verwacht ik dat Feijenoord toch wel wat achterop komt te raken. Simpelweg omdat de selectie niet breed genoeg is en eigenlijk alles om één man, Pelle draait.

2 oktober 2013 om 14:28

Selectie telt 27 koppen...

2 oktober 2013 om 14:30

Kwantiteit is geen kwaliteit. Je kunt 30 16jarigen hebben en zeggen dat je selectie breed is hé -_-

2 oktober 2013 om 14:31

Ook al zet je er 80 koppen neer, gaat om kwaliteit in de breedte en dat hebben die andere drie veel beter voor elkaar dan Feyenoord.

2 oktober 2013 om 14:37

Feyenoord focust teveel op speelstijl op basis van spelers. Daarom kan ajax dat makkelijk invullen. Twente is daarintegen afhankelijk van een aantal soelers. En je kan ook niet zeggen dat toivonen het gat van maher ook maar enigzins goed opvult. Op dr vleugels heeft feyenoord genoeg keus. Op het middenveld ook. En zelfs in de verdediging is de jeugd bruikbaar. Koeman kan gewoon niet met die luxe omgaan

2 oktober 2013 om 14:47

Hahahhahahaha. Feyenoord is alleen afhankelijk van Pelle, voor de rest is het Niveau Groningen.

2 oktober 2013 om 14:55

Rik, hoe oud ben jij? je gedraagt je als een kind van een jaar of 13.

Feyenoord is allang niet meer alleen afhankelijk van Pelle, de speelstijl kan nu veranderd worden, andere spelers beginnen makkelijker te scoren. Feyenoord moet vertrouwen terug krijgen in hun kunnen en de ambitie van een kampioenschap gewoon uitspreken en in geloven en als je met die instelling het veld op gaat zal je zien dat het weer beter gaat

2 oktober 2013 om 15:02

Hebben we de eerste wedstrijden gezien. Werd Pelle niet bereikt en hup weer oude systeem. Wat heeft leeftijd te maken voor een jongetje van 16?

2 oktober 2013 om 15:47

Omdat je waarschijnlijk geen volle wedstrijd van feyenoord hebt gezien...

2 oktober 2013 om 14:51

Als Feyenoord wat standvastiger word dan Ajax, Psv, Twente dan zie ik ze binnenkort op plaats 1 staan.
Alles zou om Pelle draaien toch werd er in 3 wedstrijden 7 gescoord en maar 1 van Pelle, je ziet steeds vaker dat andere nu ook scoren en gevaarlijker worden, dat alles om Pelle draait is niet maar waar.

Verder vergeet je Vitesse nog die dadelijk misschien wel los staat na winst op Ado,

2 oktober 2013 om 15:01

Zonder Pellé is het doelsaldo 9 voor en 14 tegen, dus tja.
Maar het is voor de rest niet zo'n probleem hoor, hij is nooit geblesseerd pakt weinig kaarten, dus hij speelt gewoon altijd

2 oktober 2013 om 15:56

Waar slaat dat nou weer op? Pelle staat bij Feyenoord onder contract, ben je daar soms jaloers op?
Bij Feyenoord maakt Pelle inderdaad een hoop kansen af. Daar staat een spits voor, dus dat doen hij en de rest van het team gewoon goed. Ga uit van je sterke punten en bij Feyenoord is dat Pelle!

2 oktober 2013 om 16:15

Als Pelle er niet staat staat er een andere spits die kan scoren dus een beetje raar wat je zegt

2 oktober 2013 om 16:16

@ Feyeniels
Waar slaat jou reactie op, kan ik beter vragen.
Ik schrijf nota bene;
Maar het is voor de rest niet zo'n probleem hoor, hij is nooit geblesseerd pakt weinig kaarten, dus hij speelt gewoon altijd
Dus waar heb je het over?

2 oktober 2013 om 16:35

@ Justbecause
Wie dan ten Vrede, of Armenteros, die als beste prestatie 8 doelpunten in een seizoen had, ja ik weet dat hij toen 40 procent van de wedstrijden niet in de spits stond, maar dan nog.
Maar zoals ik al typte, het maakt niets uit, want hij is nooit geblesseerd pakt weinig kaarten, dus hij speelt gewoon altijd

2 oktober 2013 om 21:15

Het is te simpel om te zeggen dat zonder Pelle we niet aan deze punten zouden zijn gekomen

Uhm jawel ze zijn allemaal beter dan Feijenoord. Feyenoord is een outsider met de voordeel dat zij geen Europees voetbal spelen. Hetzelfde geldt voor Twente, maar voor mij heeft Twente veel meer potentie dan Feyenoord. Voor mij gaat Feyenoord voor de 5de plek spelen samen met Heerenveen en Az.

Ik ben bang dat die teams wel beter zijn. Aanvallend is Feyenoord zeer sterk, maar verdedigend vind ik ze met name centraal erg zwak. Ook vind ik die keeper nou niet echt een puntenpakker. Ik schat daarom Ajax, PSV en Twente wel wat hoger in.

heel leuk dat je eerste wil worden, maar europees wordt er weer eens niks gepresteerd. als feyenoord nou eens met psv, ajax en az mee zou doen om punten voor nederland te pakken...

2 oktober 2013 om 16:04

Lekker boeiend. Europees zal Nederland toch niks meer voor gaan stellen. Ajax gaat dit jaar voor de derde keer op rij niet overwinteren in de Champions League. Dan lijkt het mij nu wel tijd voor en andere deelnemer uit Nederland.
Gisteren zien we ook dat AC Milan een gelijkspel prima vond. Aangezien zij zondag tegen Juventus spelen, wilden ze vooral niet te veel energie verspillen. Zodra zij in de 90ste minuut echter achter komen, gaan ze een keer over tot actie. Binnen een paar minuten krijgen we (de Nederlandse club) een penalty tegen en staat het weer gelijk. Zo bedroevend is het met het Nederlandse voetbal gesteld momenteel. Het maakt geen drol meer uit wie er in de Champions League komt. Overwinteren in dat toernooi lukt toch niet meer.

3 oktober 2013 om 08:36

man, kijk in welke groepen ajax wordt ingedeeld. dat is even een ander niveau dan krasnodar of weet ik het wat voor rare club. ajax is de enige nederlandse club die ook maar iets kan doen tegen clubs als ac milan, manchester city etc. en aan wie denk jij dan bij 'een andere deelnemer uit nederland'?

3 oktober 2013 om 12:48

Die goede poules komt doordat de kampioen van Nederland in pot 3 of 4 komt. Hierdoor loot je sowieso twee goede tegenstanders uit pot1 of 2.
Wat mij betreft mag PSV het wel weer een keer in de Champions League proberen. In mijn ogen zijn zij zeker niet minder dan Ajax.

Wat is VZ toch een enorm slechte website. Zelf verwijderen ze reacties die zogenaamd 'provocerend' zijn, maar ondertussen wel deze uitspraken zonder enige nieuwswaarde als hoofditem op de frontpage zetten.

2 oktober 2013 om 15:59

Mijn reactie is een keer verwijderd omdat ik na twintig keer de clubnaam Ajax een keer 020 gebruikte. Dat zou provocerend zijn en dus werd mijn reactie verwijderd en kreeg ik punten in mindering.
Vervolgens zie ik dat bijna iedere discussie bij wat voor topic dan ook uiteindelijk uitkomt bij Ajax. Dat mag dan wel, terwijl het stuk daar helemaal niet over gaat. Doe daar dan ook wat aan, denk ik dan.

Duidelijk dat feyenoord in een dip zit. Zelfs nu nog. Maar als je dan op 2 punten van de koploper staat, dan is feyenoord minimaal titel kandidaat. In goede vorm doe je jezelf tekort geen kampioen te worden.

Haha pas nou maar op je woorden Koeman. In de laatste 5 wedstrijden speelde Feyenoord 4 keer thuis tegen Ado, Utrecht, Nac en Roda. Uit tegen Nec hadden ze ook alle moeite en ze verloren van Twente en Ajax. Ik sluit niet uit dat ze van Vitesse uit en go Ahead uit verliezen.

Feyenoord is subtop in Nederland. Twente, Ajax, PSV zijn verder op dit moment.

2 oktober 2013 om 14:41

Precies, enkele overwinningen op wat laagvliegers en Koeman ziet het weer helemaal zitten. Als hij straks weer een paar keer verloren heeft ligt het weer aan het gebrek aan mentale weerbaarheid van sommige spelers. Koeman zijn commentaren beginnen behoorlijk voorspelbaar te worden.

2 oktober 2013 om 16:20

Zo is het altijd! Ajax kon na de wedstrijden tegen Pec, Barca en Volendam en PSV er helemaal niks van ! En slechts 1 goede helft tegen GAE een laagvlieger maakt al gelijk zomer!
De Nederlandse sportjournalistiek ! Zegt genoeg.
Twente , Ajax en PSV zijn allemaal even ver! Laten we lekker met zijn alle in Mei deze discussie houden ipv het gezeik nu je kan er nu geen peil op trekken.

Sinds hij bij Hak in de reclame zit, hoor ik steeds vreemde verhalen bij Feyenoord. Maar is prima, bestempel je maar als absolute top favoriet, Kunnen Ajax, PSV en Twente rustig en in de luwte verder werken aan het kampioenschap.

Sorry Ronald,

maar Psv, Ajax en Twente zijn dus Echt WEL beter. Feyenoord heeft een aardig team voor het minimale budget dat ze hebben, maar de voornoemde teams zijn veel verder en hebben stuk voor stuk meer kwaliteit. Leuk dat je ambitieus bent, maar een beetje realiteitszin is nooit verkeerd

2 oktober 2013 om 15:00

Onzin. PSV heeft misschien iets meer mogelijkheden maar Feyenoord is qua kwaliteit Ajax en Twente al lang voorbij gestreefd. Twente heeft enkel Tadic die af en toe een penalty erin schiet, voor de rest zijn het eenheidsworsten.

2 oktober 2013 om 15:17

@necron
Vandaar dat Twente de meeste doelpunten heeft gemaakt... Verder barst Twente juist van de rasvoetballers. Tadic is niet eens meer dé man van Twente. Hij is heel goed, maar Eghan, Guiterrez, Promes dan niet veel onder.

2 oktober 2013 om 15:20

Kijk jij überhaupt wel eens naar andere clubs als Feyenoord?

2 oktober 2013 om 15:29

blijkbaar nog geen wedstrijdje van Twente meegepakt dit seizoen? Twente heeft aantal jonge getalenteerde spelers, die het gewoon tot nu toe heel goed doen. Zit meer dan genoeg creativiteit in dit Twente. Zeker als je de luxe hebt om een mohktar en corona als wissels in te kkunnen brengen. Komt Feyenoord aan met een bank met vormer en goossens...

2 oktober 2013 om 16:24

Doe mij maar meer van die zogenaamde eenheidsworsten

andere clubs hebben een veel betere bank, twente heeft mokhtar, corona... bijvoorbeeld waar kan feyenoord op terugvallen?

2 oktober 2013 om 14:54

Ik denk dat dat wel meevalt. Feyenoord heeft armenteros en Mathijsen bijvoorbeeld en bakkal die er aan komt. Alleen PSV heeft naar mijn mening een betere bank. Die van Ajax is vergelijkbaar. Behalve schone zijn dat ook vooral jeugdspelers

Inderdaad Koeman op dit moment niet. Het mooie is alleen dat Feyenoord geheel afhankelijk is qua spel en goals van maar 1 man: en dat is Pelle. Ben je die het hele seizoen kwijt breek je geen potten.

Alle ballen die de verdediging het middenveld of de buitenspelers aanraken is daarna gelijk gericht op de spits. Niks mis mee, maar doe niet alsof je een wereldelftal neer heb gezet. Daarom vind ik het ook schandalig dat Koeman gezien word als nieuwe bondscoach. Hij heeft geen diep tactisch inzicht, dat heeft hij wel laten zien toen hij het de eerste drie wedstrijden '' anders' wilde proberen. Kreeg het toen op ze dak en wisselde weer snel naar alle ballen op Pelle.

2 oktober 2013 om 14:43

Hoe groot is de kans dat uitgerekend van de 27 contract spelers Pellè zijn poot breekt?

Dit is dus gewoon grote onzin.

2 oktober 2013 om 15:02

Net zo groot als elk andere speler.

Sorry hoor, maar als Pelle geschorst of geblesseerd is gaat Feyenoord echt punten verliezen. Alle ballen op Pelle.

Feyenoord vind ik in de breedte redelijk zwak, Ajax, Twente en PSV hebben daarentegen juist wel goede alternatieven op de bank. Daarnaast is Pelle nog steeds plan A en daarmee het enige plan van Feyenoord. De beste man is goed voor de helft van de doelpuntenproductie van Feyenoord. Koeman gokt en heeft tot nu toe veel geluk.

2 oktober 2013 om 14:42

Ajax alternatieven op de bank? Hou toch op man. Als moisander geblesseerd is komt er zo'n matige van de hoorn erin. Voor de rest alleen maar Schone, en een paar jeugdspelers die nog niks bewezen hebben.

2 oktober 2013 om 14:46

We hebben ook altijd nog Boilesen/blind die de positie van Moisander over kunnen nemen. Veltman is alweer terug en we hebben ook Ligeon die zich dit seizoen uitstekend laat zien. Middenveld is voldoende bezet met Serero, Duarte, De Jong, Schöne, Poulsen en eventueel Enoh en Klaassen nog.

2 oktober 2013 om 14:51

Stuk voor stuk matige spelers die jij opnoemt of je hebt eens grote wit- roze bril. Schöne, Poulaen, Enoh. Zo kan ik bij Feyenoord ook Vormer, Immers en Goossens opnoemen.

2 oktober 2013 om 15:04

Schone, Poulsen en Enoh hebben wel meer bij de 'top' bewezen dan die 3 Feyenoorders die jij noemt.

2 oktober 2013 om 15:05

@necron

Sorry, maar een middenveld met de Jong, Duarte en bijvoorbeeld Poulsen is gewoon 2 stappen verder dan het middenveld van Feyenoord. Het middenveld van Feyenoord is ook gewoon zwak, vandaar ook het lange ballen werk.

2 oktober 2013 om 15:09

Beste Tukkerf,

Ik raad je aan om wat meer wedstrijden van Feyenoord te kijken. Ten eerste komen de lange ballen nooit van het middenveld, maar van de onzekere verdediging met name van Mathijsen die nu gepasseerd is. Het middenveld van Feyenoord : Clasie - Bakkal - Vilhena, is zeker geen 2 stappen minder. In feiten is het maar op 1 positie verandert ten opzichte van het succes middenveld waarmee we iedere topploeg in de eredivisie mee versloegen.

2 oktober 2013 om 15:11

Vormer en Goossens zijn echt te vergelijken met enoh Poulsen en schone. Zet je bril af en streep alles door wat beter is en slechter is. Dan zul je zien dat Feyenoord maar op 1 echte plek beter is en dat is de spits. Maar die heeft meer geluk dan wijsheid, als koeman zich niet aanpast aan hem, dan lukt het hem ook niet.

2 oktober 2013 om 15:15

Ben ik niet mee eens.

Feyenoord heeft in potentie gewoon een betere verdediging dan Ajax, het is alleen dat als onze spelers een wat mindere periode hebben het meteen topklasse spelers zijn voor dit opportunistische Nederland.

Het Middenveld Clasie - Bakkal - Vilhena is gewoon gelijkwaardig aan het middenveld : Poulsen - de Jong - Duarte al dan niet beter.

2 oktober 2013 om 15:33

@necron

Dat bedoel ik toch ook, het middenveld is slecht bereikbaar en voetbald dus niet lekker. Door gebrek aan (zelf)vertrouwen in het middenveld verstuurd de achterhoede lange ballen.

Afgelopen 2 jaar hadden jullie de wint mee, daarom werden de kwaliteiten van bepaalde spelers meer dan benut.

Om aan te geven wat ik ermee bedoel, kijk naar Tiendalli in het kampioensjaar van Twente, een beperkte speler groeide uit tot een goede back. Ik denk dat nu bijvoorbeeld de beperkingen van spelers als Clasie, De Vrij en sommige anderen niet voor niets naar buiten komen.

Maargoed meningen verschillen.

2 oktober 2013 om 15:39

Wij hadden helemaal niet de wind mee, en ik snap ook niet hoe je dat bepaalt of er op komt. Feyenoord is nog het meest benadeelt van alle eredivisie ploegen. Het middenveld zal met Bakkal meer voetbal krijgen. Met Bakkal heb je voorin een speler die ook een bak kan vast houden waardoor Vilhena en Clasie dus beter kunnen aansluiten.

De Vrij en Clasie hebben gewoon last van een vormdipje waar iedere speler van die leeftijd last van kan hebben. Dit heeft niets te zeggen dat het beperkte spelers zijn.

Die Koeman is toch we de meest mediageile trainer binnen Nederland.. Altijd maar overal op in gaan, dingen roepen, wijzen naar andere. Focus je nou eerst eens op de ploeg Ronald en niet zozeer met je carriere binnen de tv wereld.

2 oktober 2013 om 14:43

Koeman heeft groot gelijk! Moeten ze wel even beter in vorm komen, dan doen ze gewoon weer tot het eind gewoon mee in de top 3.

Qua puntenaantal scheelt het net iets maar dat is te verwaarlozen met nog zoveel wedstrijden te gaan. Het spel geeft echter nog niet echt heel veel hoop. Als je zoals afgelopen zondag zo makkelijk nog twee doelpunten om je oren krijgt moet je toch eens even goed achter je oren krabben. Het spel kan beter dat is een zekerheid. Kunnen de spelers dat ook opbrengen? Ik denk dat zondag daar alvast een leuke test voor is. Wint Feyenoord van Vitesse met goed voetbal dan gloort er toch weer hoop aan de horizon.

Wat betreft de andere ploegen: Twente heeft een hele goede speler met Tadic, voor de rest is het een sterk collectief. Alhoewel de oorwassing tegen Heerenveen dan ook weer vragen oproept.
Psv: jong team en zoals te verwachten viel erg wisselvallig, kunnen nog groeien uiteraard.
Ajax: na 2 grote nederlagen een 6-0 overwinning op een onmachtig Go Ahead en al dan niet een door Milan gestolen gelijkspel. Volgens Fischer zijn ze de vormdip te boven, ik zou nog niet te vroeg juichen. Er is niet echt een speler bij Ajax die er bovenuit steekt. Benieuwd of er nog aankopen worden gedaan.
Vitesse: ook een goed team met enkele individuele kwaliteiten 1 van de grootste outsiders.
Heerenveen: afhankelijk van zijn spits, net als Feyenoord overigens.

Helemaal gelijk.

Aangezien het tegenwoordig populair is om Feyenoord af te katten wordt dat dus weer hier gedaan.

Feyenoord heeft zeker met Bakkal een titelwaardig team. Vooral die Ajaxieden die beweren dat ze een betere selectie hebben zijn op hun achterhoofd gevallen. Bij ons draait niet alles om Pellè en zelfs al het zo was zie ik niet in wat er voor een nadeel aan verbonden is. Pellè staat onder contract bij Feyenoord en het is een fysiek sterke jongen dus kleine kans dat hij lang geblesseerd raakt. En voor de mensen die inbeelden dat hij geblesseerd raakt, stel dat er een meteoriet op de arena valt.

Zeker met Bakkal in plaats van Immers zal het voetbal beter lukken waardoor ook meerdere spelers zullen scoren. Feyenoord is individueel iets minder dan PSV maar Ajax al lang voorbij gestreefd.

2 oktober 2013 om 14:43

Ik lach nog steeds om de mensen die zeggen dat Feyenoord niet om Pelle draait, want dat doet het natuurlijk wel. Pelle is het enige plan dat Feyenoord heeft. De beste man is nu al verantwoordelijk voor de helft van de doelpuntenproductie en zonder hem had Feyenoord niet eens in het linkerrijtje gestaan.

2 oktober 2013 om 14:46

Ik lach nog steeds om mensen die dit soort onzin beweren. Heb je mijn bericht überhaupt wel gelezen of ben je gewoon blind gekomen om je Feyenoord-haat te uiten. Wanneer Bakkal in de ploeg komt heb je veel meer voetbal. En zelfs was ons plan alle ballen op Pellè? Wat maakt het dan uit indien geen enkele eredivisie ploeg het kan handelen.

2 oktober 2013 om 14:50

Ik heb helemaal geen Feyenoord haat hoor, ik geef alleen maar aan wat heel Nederland ziet en wat bij Feyenoorders blijkbaar niet opvalt. Feyenoord is gewoon grotendeels afhankelijk van Pelle, hoe je het ook wendt of keert. Pelle beslist persoonlijk de wedstrijden tegen ADO en Nac.

2 oktober 2013 om 15:03

Hoe weet jij nou met alle respect hoe heel Nederland het ziet?

En nogmaals je herhaal enkel je eerdere weerlegde standpunt. Je beweert dat Feyenoord afhankelijk is van Pellè. Maar ik zie niet in wat het erge daaraan is zolang er geen enkele club iets tegen kan doen. Dan zijn er een paar mensen die fantaseren dat Pellè zijn been breekt. Maar hoe klein is die kans? Vorig seizoen geen enkele wedstrijd gemist door blessureleed.

2 oktober 2013 om 15:07

Ja dus? Daar staat die toch ook voor? Arsenal was toch ook afhankelijk van V.persie? We hebben het over voetbal man..sodemieter eens op met je "plan A"geneuks. En als Pelle er niet staat tjah dan komt Koeman wel met iets anders.. die "als" stelling is echt belachelijk.

2 oktober 2013 om 15:44

Sorry Necron, maar hij heeft tot op heden stralend gelijk.
Zoals jij zegt kan het veranderen straks met Bakkal.

Dat je echt vind dat Feyenoord een betere selectie heeft als Ajax (en waarschijnlijk dus ook Twente/heerenveen en Vitesse die je niet noemt) vind ik lachwekkend. Waarom denk je dat Feyenoord de selectie bij elkaar kan houden? Teveel middelmaat, of denk je werkelijk dat de Vrij later bij Tottenham komt te voetballen bijvoorbeeld? Bakkal wordt 1 van de betere spelers bij feyenoord als ik jullie mag geloven, maar deze persoon is transfervrij en nog meldt er zich bijna niemand voor hem... geeft te denken als hij straks de belangrijke schakel moet worden die voor het voetbal gaat zorgen...

Eigen mening prima, maar waar is die objectiviteit gebleven? Of is het tegenwoordig mode om je eigen club te verheerlijken?

3 oktober 2013 om 07:26

@ tukkers

Waar is jouw objectiviteit gebleven? Je zegt dat Feyenoord middelmaat heeft. Maar die zit gewoon op de bank, en feyenoord zal die bank veel minder nodig hebt aangezien ze maar weinig wedstrijden spelen. Natuurlijk denk ik dat De Vrij bij Tottenham kan spelen. Ik ben niet één van die Feyenoord haters die beweert dat hij na een paar matige wedstrijden niets meer kan.

Bakkal is gehaald voor een kort seizoen. Je argumentatie Feyenoord dan minder goed zal spelen is ook onzin. Als bij jullie Tadic volgend jaar weg gaat betekent het dat hij nu minder zou spelen?

Is het tegenwoordig mode om de club waar je zo jaloers op bent te kleineren?

2 oktober 2013 om 15:55

Haha Necron jij hebt zo'n feyenoord bril, het is echt lachwekkend, ik zie je altijd provoceren op Ajax en Psv topics, Feyenoord zal dit jaar weer geen kampioen worden, Ajax heeft een beter selectie en Psv ook, bakkal heeft in Rusland letterlijk geen knikker geraakt en ik ben benieuwd hoe hij bij Feyenoord zal spelen.

Koeman vergeet dat mentaliteit ook een kwaliteit is. En de mentale weerbaarheid lijkt bij Feyenoord niet zo sterk te zijn als bij onze concurrenten (twente, Ajax). Vandaar dat we, vooral in uitwedstrijden, door die bekende 'ondergrens' heen zakken.

Edit: Ik zie ook Vitesse, PSV en Heerenveen als concurrenten, maar vooral Ajax en Twente komen mij als mentaal sterke ploegen voor.

Naar mijn mening is Feyenoord teveel afhankelijk van Pelle. Er zitten zeker enkele talenten bij, maar de rest is subtop. Koeman voert de druk op zijn spelersgroep maximaal op, ook weer door deze opmerking. Deze groep kan dat niet aan. Denk ook dat de 'methode Koeman' bij deze groep is uitgewerkt. Ik moet nog zien dat Koeman dit seizoen afmaakt. Als er mooie club komt. springt ie zo weer op de trein...

Het is geweldig om te lezen dat mensen Koeman/feyenoord nu afkraken om de ambitie om voor de titel te strijden. Toen werd gezegd dat Feyenoord voor plek 4 of hoger zou gaan werd er gezegd dat ze laf waren en eens echt moesten uitspreken dat ze voor de eerste plek zouden gaan.

Ik vind dat je gewoon moet uitspreken voor de titel te gaan klaar, dat moet je gewoon als club uitstralen en de spelers moeten met die instelling het veld op gaan, dat is iets wat ze nu vaak niet hebben een belabberde instelling is het af en toe.

Als Koeman die winnaarsmentaliteit in de ploeg krijgt zal het niveau ook terug komen, op dit moment zie ik niet echt een ploeg constant presteren het is ook niet voor niets dat iedereen zo dicht bij elkaar staat op dit moment, want de meeste lachen wel om deze uitspraak maar kijken naar de ranglijst klopt het gewoon, alleen vitesse kan uitlopen vandaag.

De enige manier om te weten of je beter bent dan een ander is door tegen elkaar te spelen. 1-4 zegt genoeg.

2 oktober 2013 om 14:48

Hou toch op man. Wanneer Twente twee rode kaarten had gekregen en twee pingels tegen had feyenoord ook dik gewonnen.

Dus RKC is gelijkwaardig aan Twente thuis?

2 oktober 2013 om 14:52

Feyenoord heeft dit seizoen nog geen topwedstrijd gewonnen. Verliezen tegen PEC Zwolle (respect voor die club) en verliezen tegen Twente de wedstrijd al meteen naar rust, toen Twente druk ging zetten op de verdediging. Of wou je zeggen dat Feyenoord daar een hele stabiele indruk maakt? Wat PSV Twente en Ajax hebben is een brede selectie en veel scorende spelers. Feyenoord heeft Pelle en zo nu en dan trapt er 1 in. Mocht die weg vallen heb je echt een probleem.

2 oktober 2013 om 14:53

Dat is toch niet gebeurd vriend. En Rode kaarten en penalty's horen bij het spel.
Zo ken ik er ook nog wel 1: als Bengtstson voor Pelle had gestaan, had Pelle niet gescoord.

2 oktober 2013 om 14:55

Feit is dat het een geflatteerde uitslag was. Je kan geen conclusie trekken op basis van één wedstrijd die door een partijdige arbiter is beïnvloed.

2 oktober 2013 om 14:58

Volgens jou logica is Heerenveen dus verder dan Twente? Ze wonnen immers

2 oktober 2013 om 15:21

Ik lees een aantal opmerkingen van je, en die zijn ook zeer partijdig. Een partijdige Arbiter? Die kaarten waren gewoon terrecht. En Ja Livrpool, in die wedstrijd was Heerenveen zeker beter. Verdient gewonnen, vooral door die topspits Finbogasson.

2 oktober 2013 om 15:30

Goed gezegd Svg5, die wedstrijd waren ze beter. Net als Fc Twente die wedstrijd tegen Feyenoord beter was. Aan het eind van het seizoen zullen we zien welke club er beter was. Iedereen heeft het over wanneer Pelle wegvalt bij Feyenoord, maar heb jij wel eens Twente zien voetballen zonder Tadic? Belabberd!

2 oktober 2013 om 15:37

@svg5
Was idd een partijdige scheidsrechter, die 2 gele kaarten van de Vrij waren heel makkelijk gegeven zoals Twente wel heel veel makkelijk gegeven penalty's mee krijgt dit seizoen. Twente is niet veel verder dan Feyenoord dat zie je in wedstrijden tegen Heereveen etc. Enigste wat verder is bij Twente is de verdediging.

2 oktober 2013 om 15:59

@royeboy

Het is wel grappig hoe jij de wedstrijd Feyenoord - Twente geen referentie vind en de wedstrijd Heerenveen - Twente wel.

Zal ik je eens wat verschillen uitleggen?

Voor de rode kaart van Rosales was Twente stukken beter, daarna werd het minder. Die wedstrijd was het direct alles of niets, directe uitschakeling op het spel en dus ga je gokken. Feyenoord was in het eerste bedrijf zeker niet beter als Twente, laat staan na de rode kaart (en). Niet echt te vergelijken dus.

Over de rest kan ik alleen zeggen dat we maar 1 wedstrijd niet de betere waren, dat was Heracles uit en waren we hoogsten gelijkwaardig. Alle andere wedstrijden was twente bovenliggende partij, drong de tegenstander zoveel mogelijk terug en was dominant. En feyenoord?

2 oktober 2013 om 15:43

Hahah die tukkers denken echt al dat ze aan de top zijn. En gelijkwaardig aan feyenoord, psv en ajax. Vorig jaar was het ook niks. Incidenteel leuk presteren niks meer en niks minder.

2 oktober 2013 om 16:03

haha echt grappig.

Wanneer was het laatste succes van Feyenoord in de Eredivisie?
Wanneer was het laatste succes van Feyenoord in de beker?
Wanneer hebben ze voor het laatst een europese groepsronde gespeeld, om over overleven maar niet te spreken.

Nee, leef maar verder op het deel van het verleden wat voor 50% van de voetbalzone gebruikers te lang geleden is om meegemaakt te hebben

2 oktober 2013 om 16:20

Jij vraagt nu toch naar het verleden?

2 oktober 2013 om 19:43

Wat was de eerste en de laatste Nederlandse club die een Europesche beker pakte??? En hoeveel Europeesche bekers heeft Twente al ????

Elkaar afzeiken is zo makkelijk, Doe normaal...

3 oktober 2013 om 07:29

Feyenoord is 2e en 3e geworden. Terwijl Twente blij moest zijn met een zesdeplaats.

Twente heeft een lucky landstiteltje gehaald. Twente zal seizoen gewoon weer verder afzakken naar de middenmoot waar het hoort. Ik vetachtige dat feyenoord vooral met het nieuwe stadion gewoon weer mee za doen.

Het is weer lekker opportunistisch hier.

Twente is helemaal niet verder, ze hadden ingeschat dat ze een opbouwjaar hadden.
Echter zijn de prestaties en ook het voetbal erg goed, dus zijn ze opeens titelkandidaat.
Hetzelfde geldt precies ook voor Psv, een aantal leuke potjes gespeeld en direct zijn ze verder.
Dat lijkt me niet. Beide ploegen zijn gewoon nog in opbouw.

Het voetbal ziet er alleen beter uit, waardoor iedereen zegt ze zijn verder.
In het proces van het bouwen aan je team en vastigheden etc. is Feyenoord verder.
Het voetbal en de resultaten vallen tegen.

Het moet gezegd worden dat PSV en Twente met hun mooie voetbal maar 2 punten voor staan.
Wat als Feyenoord in vorm komt en ook goed voetbal gaat spelen?

2 oktober 2013 om 15:21

Wat als de puzzel in elkaar valt en het bouwjaar geen bouwjaar blijkt te zijn.

Tussen Koeman en de selectie botert het niet meer. Koeman probeert krampachtig de boel scherp te stellen met zijn continue uitspraken over ambitie en kampioenschap. Ik zou me niet verbazen als het huwelijk Koeman Feyenoord sneller voorbij is dan iedereen verwacht.

2 oktober 2013 om 16:11

DIe punten komen voor ons wel. Alleen tegen RKC waren we slecht maar toen speelden we ook met Tanda & Janssen op het middenveld omdat Brama, Schilder, Eghan en Ebecilio allen geblesseerd waren. Ook speelde Joshua John in plaats van Tadic. Die afhankelijkheid van Tadic hebben we trouwens niet meer door de komst van Mokhtar en Corona.

De rest van de wedstrijden waar we punten hebben laten liggen waren we gewoon beter en hadden we moeten winnen. Misschien met uitzondering van Heracles uit maar goed, die 3 punten zijn ook gewoon binnen. En tegen Heerenveen waren we tot die rode kaart gewoon beter. Domme actie van Rosales.

Ik weet niet of wij dé titelkandidaat zijn. Ik denk het niet, door de onervarenheid, maar we zullen zien. Voor Feyenoord ben ik in ieder geval niet bang.

2 oktober 2013 om 16:17

thetwist

Dat er een opbouwjaar zou kunnen worden verwacht bij Twente is niet raar, alleen heb ik de hele tijd al geroepen dat je als team niet perse slechter hoeft te worden als je individuele kwaliteit inleverd.

Het is ook voor mij onverwacht hoeveel er direct alweer te genieten valt, maar dat het beter zou zijn als vorig jaar vind ik niet vreemd. Heel veel hing af van Ebicilio en Guttierez. Ebicilio omdat hij de vervanger van de mentaal afgebroken Fer moest worden, want het verval na de winterstop en het gezeur van Fer in en na de winterstop kun je niet los van elkaar zien.

Guttierez is nu basisspeler, dit is belangrijk voor het tempo in de ploeg.
Had ik dit nu helemaal niet aan zien komen, dat is dus ook niet echt waar.

Waar is Feyenoord volgens jou nu verder in dan? Ze hebben een spits die wel scoort, en verder?

maar ze zijn allemaal ook zeker niet minder dan Feyenoord.

Feyenoord heeft nog geen lastige pot gewonnen en al 5 keer thuis gespeeld. Als Pelle geblesseerd raakt blijft er weinig over. Ik snap niet waarom Koeman nu weer over een mogelijke titel begint en onnodig druk bij de spelers neerlegt. Hij kan beter nog wat tenenkrommende reclames maken. Feyenoord zie ik echt niet hoger dan plek 4 eindigen.

2 oktober 2013 om 14:54

Waarom zegt iedereen toch: 'als Pellè geblesseerd raakt'?

Wat als Bill Gates stiekem een Feyenoord obsessie heeft? Wat als de Arena door Palestina wordt aangevallen? Wat als de gemeente het PSV geld terug wil?

Hahahaha, die Koeman.....
En dan noemen ze mij The Joker.

Simpel verhaal; alle 4 de ploegen hebben hun eigen kwaliteiten, maar uiteindelijk zijn ze alle 4 niet constant genoeg om hun kwaliteiten de goede kant op te krijgen.

Ajax moet het heel erg hebben van het systeem en het verzorgde voetbal, PSV heeft op teamgebied de meeste individuele kwaliteiten, Twente de meeste spelers om een wedstrijd te beslissen en Feyenoord is als team met hun opportunisme erg sterk.

Ajax heeft echt niet minder kwaliteit en talent dan Psv, Twente of Feyenoord.

Ajax heeft alleen niet meer de spelers die er al echt bovenuit steken zoals Suarez, Vertonghen en Eriksen dat wel deden.

Cillessen, Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen, Bind, De Jong, Andersen, Bojan, Sigthorsson en Fischer zijn gewoon allemaal kwalitatief prima spelers. Sommige jongens moeten echter nog een stap maken of hun draai vinden in het systeem/elftal.

Met Vermeer, VD Hoorn, Poulsen, Schone, Duarte, Serero, en Hoesen beschik je ook over een aardige breedte.

Met VD Hart, Ligeon, Veltman, Klaassen en de Sa heb je ook nog een aantal eigen talenten in de 1e selectie waarvan nog moet blijken hoe goed ze daadwerkelijk zijn.

Belachelijk om te denken dat Feyenoord meer kwaliteit in het team heeft, ze hebben enkelt een ploeg die al langer samenspeelt. Alleen Janmaat, de Vrij, Indi, Clasie, Pelle hebben normaal gesproken het niveau voor de Nederlandse top. Vilhena en Boetius moeten nog een stap maken zoals enkele Ajax-talenten dat ook moeten. De rest is allemaal middenmoot-materiaal. Mulder, Nelom, Immers, Schaken, Armenteros, Vormer, Verhoek..hou op man.

PSV heeft wel een hoop talent maar wel te veel tieners in het elftal en een dun bezette verdediging. Dat gaat zo'n team normaal gesproken opbreken in een titelrace. Voor Twente geldt in principe precies het zelfde.

Bij Ajax weet je dat het alleen maar beter gaat worden zodra er vastigheid in het elftal komt en de spelers zich aangepast hebben.

2 oktober 2013 om 15:21

Vind ik ook.. Ajax heeft met de Jong en Blind de 2 beste spelers uit de Eredivisie in huis, met daarom heen een hoop talenten. De doorslag geeft in dit geval het team en Frank. Feyenoord draait om Pelle. Daarachter komt Vilhena en Clasie, misschien Bakkal, en dan heb je het wel gehad in Zuid. PSV heeft een erg goed team met Schaars als beste, maar die zijn gewoon nog te onervaren. Houdt Cocu die ploeg 2-3 jaar bij elkaar dan gaat die schaal zeker een keer naar Eindhoven... Twente is voor mij de gevaarlijkste concurrent dit jaar...

2 oktober 2013 om 15:26

''ajax heeft met de Jong en Blind de 2 beste spelers uit de Eredivisie in huis''

Ik dacht eerst dat je sarcastisch was maar dan zet je De Jong er niet bij. Wat dacht je bijvoorbeeld van Tadic? Kom op zeg.

2 oktober 2013 om 16:23

De Jong is waarschijnlijk wel 1 van de beste. Maar Blind? Slaat dat niet op jouw gezichtvermogen? Tadic, Finnbogason, Pelle, Jansen.

2 oktober 2013 om 16:30

Nee hoor, Blind was vorig jaar MVP van Ajax. Is international en is ook nu weer in vorm. Jij noemt 3 spelers op die ook in dat rijtje horen, alleen spelen ze niet in 1 team... Janssen heeft z'n beste tijd gehad...

2 oktober 2013 om 20:51

Blind speelt prima en is een mooie voetballer maar zolang hij op de back staat kun je hem natuurlijk nooit als beste of belangrijkste voetballer beoordelen. Misschien kan hij die richting wel op als hij centraal op het middenveld komt te spelen op de plek van Poulsen.

Eigenlijk hebben we nu geen echte toppers meer in de Eredivisie.. Tadic, de Jong en Wijnaldum zijn nu de grootheden en die komen alle 3 te kort om echte topspelers te worden. (spitsen in deze competitie zijn niet te beoordelen)

Hopelijk groeien talenten als Fischer, Andersen, Depay, Bakkali, Vilhena en Boetius in de toekomst wel uit tot echte grote spelers.

als je afhankelijk bent van pelle dan ben je egt niet beter dan de rest,fc twente heeft sports gemaakt met feyenoord!

Ik word hier zo moe van..
We zijn net een paar wedstrijden weg en word weer over een kampioenschap gepraat.
Het zou veel meer sieren als het woord kampioenschap Niet meer werd genoemd.de afgelopen 3 jaar is dat woord al genoeg gevallen.zorg nou maar eerst dat je tot de aatste wedstrijd mee doe en laten we dn gaan praten over een kampioenschap.

Ik zelf zie feyenoord zo graag kampioen worden echter ben ik ook zo bang dat het hem wederom niet word.

Jawel, Ronald. Niet zo'n rare dingen zeggen.

Offtopic: wat denken jullie hiervan? Juventus - gala 1 Shakhtar - man u 2 Paris sg - benfica 1 Man - c - bayern 1 Bayer L - real sociedad 2 Anderlecht - olympiakos piraeus x Cska m - viktoria plze x Wie denk dat ik een kansje maak.

Ajax zal moeten gaan investeren, om kampioen te worden, dat is mijn gedachte, pak je toch die toegangspremie.
Feyenoord heeft geen geld en de onzekerheid, dat sommige spelres nog kunnen weggaan in de winterstop.
PSV heeft een lange weg te gaan, om stabiel te worden, maar Wijnaldum is nu wel geblesseerd.
Twente heeft leuke spelers die interessant zijn voor het buitenland en zijn ook nog niet stabiel.
Kampioen wordt weer laat bekend.
Geld zou ik pas erop gaan zetten na ronde 29, :-).

Hoezo doet iedereen net alsof PSV en Ajax zo veel beter zouden zijn? De afgelopen 2 jaar werd dat ook al geroepen en toch eindigde Feyenoord boven PSV en het jaar erop met hetzelfde puntenaantal als Psv. Ajax is met Eriksen hun beste speler kwijtgeraakt, en ook Alderweireld nog. PSV heeft een compleet nieuw en jong team.

Feyenoord is hetzelfde gebleven en we hebben met Armeneros een nuttige versterking en met Bakkal eindelijk een voetballende middenvelder. We staan maar 2 punten achter ondanks dramatisch spel, dus mocht Feyenoord in betere doen zijn en voetbal laten zien wat we in de afgelopen 2 jaar ook gezien hebben in genoeg wedstrijden, sluit ik een titel zeker niet uit.

het lijkt wel alsof iedereen maar denkt: "hoe vaker we dit schreeuwen, des te meer wordt het waarheid"

Koeman, jullie komen tekort ten opzichte van in elk geval 3 clubs en ik zie dan ook niet deze 3 clubs dusdanig veel punten verspelen dat het feyenoord zover omhoog werkt... nee dus

Nu nog niet...maar na de winterstop vallen ze een voor een af. En daar zit ook Feynoord bij.

En blijft er waarschijnlijk maar weer eentje over...die toevallig al drie keer op rij op deze manier kampioen is geworden.

Nu gaan lopen bleren wie er nu kampioenskandidaat nummer 1 is, terwijl er elke week een nieuwe koploper is en er geen ploeg constant is...

Heeft die Koeman wel opgelet de afgelopen jaren...?

Ach ja...het is wel vermakelijk...

Het is alleen jammer dat Feyenoord afhankelijk is van Pelle, en Ajax, Twente en PSV minder afhankelijk zijn van 1 speler, en dat Feyenoord gewoon een redelijke zwakke defensie heeft op het moment. Ik schat Psv, Ajax en Twente echt hoger in. Pelle uitschakelen is eigenlijk al genoeg wil je Feyenoord stoppen, en dat kan toch niet moeilijk zijn...

2 oktober 2013 om 15:19

Blijkbaar is het wel moeilijk want Pellè heeft er al 9 in liggen.

Op dit moment is de defensie van Feyenoord inderdaad niet al te best maar in potentie gewoon het beste van Nederland. Anders waren het niet allemaal internationals lijkt mij.

Met Bakkal komt er meer in de voetbal in de ploeg waardoor Feyenoord minder afhankelijk wordt van de balvastigheid en de doeltreffendheid van Pellè.

2 oktober 2013 om 15:26

Nou ja, als je kijkt ntegen wat voor clubs pelle heeft gescoord: 3x tegen Ado, en nog meer van dat soort clubs. Maar tegen een redelijke defensie zoals die van Twente kon hij geen potten breken en ook in de Europa league was hij niet al te best.

Bakkal is inderdaad een vooruitgang t.o.v. Immers, zoals qua voetbal als scorend vermogen. En bovendien kan Bakkal ook aardig een balletje vast houden, kortom, goede speler voor Feyenoord

2 oktober 2013 om 15:31

1x tegen Twente
1x tegen Ajax
3x tegen Nac
1x tegen Roda Jc
3x tegen Ado
1x tegen Kuban

3 doelpunten in 4 wedstrijden tegen goede ploegen (twente, Ajax en Kuban),
7 doelpunten in 6 wedstrijden tegen wat makkelijkere tegenstanders.

Niet slecht denk ik.

2 oktober 2013 om 15:34

Ook in de europa league heeft hij gewoon gescoord, ook tegen Twente en Ajax trof Pellè doel dus ik begrijp je redenering niet zo goed.

2 oktober 2013 om 15:48

Nee matavz scoort lekker. Of oogkleppie depay.

Pelle doet het alleraardigst. En je kan wel zeggen tegen mindere clubs en verdedigingen maar je moet ook tegen hun scoren om te winnen. Voor dit seizoen seizoen zeiden velen dat Pelle niet zo zou presteren als afgelopen seizoen. Tot nu bewijst hij het tegendeel. Bakkal zou ik nog nie. Inbrengen. Het middenveld staat goed de laatste paar wedstrijden, wisselen is daarom onnodig

2 oktober 2013 om 19:43

Dat je Kuban een goede ploeg durft te noemen. Dat is toch al behoorlijk lachwekkend vind je niet?

Vind Pelle een uitstekende spits en om nou te zeggen: "ja maar zonder Pelle dit en dat" vind ik erg lafjes. Hij speelt toch voor Feyenoord of niet dan?

Wel vind ik het behoorlijk grappig dat de Feyenoorders zich vergelijken met Psv en Twente. Feyenoord heeft op het moment toch een heel middelmatig team en laat nog niets zien. En dan ons arrogant durven te noemen, omdat er geconstateerd wordt dat we lekker fris aanvallend voetballen.

3 oktober 2013 om 07:14

Middelmatig team haha, bijna allemaal internationals. Feyenoord heeft in potentie een veel beter elftal. Twente zal gewoon weer 6e eindigen waar het hoort.

Waarom wint Feyenoord daar dan nooit van?

2 oktober 2013 om 15:54

Vorige seizoenen werden er wel wedstrijden gewonnen tegen de "grotere" ploegen maar werd vervolgens verloren van de kleintjes. Nu verliezen we in het begin van de competitie onnodig van PEC met 2-1 van een sterker Ajax als wat er nu staat en door 2 rode kaarten gelatterd met 4-1 van Twente. En toch staan ze nu maar 2 punten achter op dat zelfde Twente.

2 oktober 2013 om 19:47

"en toch staan ze maar 2 punten achter op dat zelfde Twente."

En toch hebben wij al 6/8 ploegen uit het linkerrijtje gehad, terwijl jullie er slechts 3 hebben gehad. Maar we zullen zien wie er over 34 wedstrijden bovenaan staan.

Ik denk dat Feyenoord niet in staat is om kampioen te worden! Ze verprutsen te vaak zelf de wedstrijden door achterover te gaan leunen als ze op voorsprong staan. Neem maar als recente voorbeeld een periode van de wedstrijd tegen ADO Den Haag, zulke kansen die ado gehad heeft zouden Ajax psv en Twente genadeloos afgestraft hebben.

Onderschat ons maar mensen, ik vind het alleen maar mooi. We zullen het uiteindelijk wel zien. Ik ben blij dat Feijenoord de lat in ieder geval wat hoger legt. Denk dat er veel mogelijk is met deze selectie.

Droom maar lekker verder Koeman hahahahahah. Hoeveel punten zijn er deze competitie al "gestolen " Nee voor bondscoach ben je nog niet slim genoeg.

2 oktober 2013 om 15:40

Word hij ook nooit, zolang je je voor lul laat zetten, voor zo'n domme reclame, dan denkt de Knvb wel even na.

Hoe kun je jezelf in 1 alinea niet slechter vinden dan Ajax, PSV en Twente en vervolgens verklaren dat je constant onder de ondergrens zakt? Dan ben je toch juist wel slechter? Al is het alleen maar op dat vlak. Verder hebben ze dit jaar van Ajax en Twente verloren en dat was niet onterecht.

Feyenoord word kampioen.
Minstens zo veel kwaliteit als de andere teams.
Als ze de vorm pakken en uit dit dipje komen (en zo ver zijn we bijna) dan denk ik niet dat iemand Feyenoord gaat stoppen. Het is niet zo dat de meeste spelers van Feyenoord ook wel in de basis zouden staan bij de andere 3 clubs maar er zijn ook amper spelers van die 3 clubs die bij Feyenoord basis zouden staan. Het zit echt dicht bij elkaar maar ik geef Feyenoord het voordeel van de twijfel.
Veel meer ervaring dan PSV en Twente en meer kwaliteit dan Ajax.

2 oktober 2013 om 15:27

Ik denk dat Psv, Ajax, Twente , Vitesse Feyenoord prima kunnen afstoppen. Pelle uitschakelen is genoeg, en aangezien dat de clubs zijn met een prima verdediging, zou ik zeggen dat dat geen probleem zou moeten zijn

2 oktober 2013 om 15:37

Laat iedereen maar denken dat het alleen om Pelle draait.
Dan gaat dat nog lelijk tegenvallen!

Feyenoord word kampioen.

2 oktober 2013 om 15:39

Feyenoord speelt de laatste wedstrijden veel via het middenveld en zoekt minder vaak Pelle met de lange bal. Zo komen meer spelers in scoringsposities. Met alleen Pelle afstoppen red je het niet. Als het moet gebeuren moet het dit jaar gebeuren. Op naar de Coolsingel!

2 oktober 2013 om 15:43

Denken het niet alleen, zijn ook gewoon keiharde feiten. Tegen clubs al Twente en Ajax werden alleen lange ballen gespeeld, omdat het middenveld compleet overlopen werd.

@draj tegen welke clubs dan? Ado? Daar moeten clubs van het kaliber Feyenoord sowieso het spel maken. Maar tegen de grote worden ze onder gelopen.

2 oktober 2013 om 15:44

We hebben 2 gevaarlijk opkomende backs met Janmaat en Nelom.
We hebben 2 centrale verdedigers die regelmatig inschuiven.
We hebben Clasie en Vilhena die proberen te voetballen vanuit het middenveld.
We hebben Immers die steeds voor de goal opduikt (en Vilhena ook steeds meer) maar ook steeds aanspeelbaar is en veel assist geeft.
We hebben 2 buitenspelers die voor veel gevaar zorgen, assist geven en kunnen scoren.
We hebben Bakkal nog op de bank die belangrijke doelpunten gaat scoren.
We hebben Goossens de vrije trappen specialist op de bank.
We hebben Armenteros die Pelle op kan vangen bij blessures of schorsingen. Zorgt ook voor veel gevaar en doelpunten.

Zet Pelle maar op de bank ipv van Armenteros. Zeker weten dat we blijven creëren en scoren. Maar waarom zouden we als we met Pelle de beste spits van de eredivisie hebben.

2 oktober 2013 om 15:51

Ik wil het nu wel zien tegen ajax,psv,twente. Nu Feyenoord met meer vertrouwen voetbalt. Daarnaast speelt Feyenoord sinds kort weer via het midden en de flanken. Beetje bij beetje komt er meer routine en vertrouwen in.

2 oktober 2013 om 16:17

Ik moet toegeven dat ik Feyenoord de laatste paar wedstrijden niet heb zien voetballen, maar daarvoor lag het vooral aan de tegenstander of het FC Pelle werd. Ik geloof best dat Feyenoord goed kan voetballen, dat heb ik vele van die spelers vorige seizoenen zien doen. Echter, tegen de betere teams zodra Feyenoords middenveld wordt overlopen, schakelen ze alsnog over naar de lange bal.

Misschien is dat onzekerheid, misschien een gebrek aan kwaliteit. Ik denk dat we dat voorlopig nog niet zullen kunnen zien.

2 oktober 2013 om 20:35

Misschien word het tijd dat Feyenoord een topper gaat treffen weer. Dan kunnen we laten zien dat er nu al een wereld van verschil zit tussen het Feyenoord van nu en het Feyenoord van 2 maanden geleden.
Zondag Vitesse uit misschien?>

Misschien dat Feyenoord in potentie een groep heeft die aardig mee kan doen maar Pelle verbloemd wel een hoop. Wat betreft potentie zijn de ploegen van Psv, Ajax en Twente namelijk echt veel beter. Het is dat door de jeugdige wisselvalligheid niemand een constant hoog niveau haalt.

Ik schat zelfs Vitesse en AZ 'in potentie' hoger in dan dit Feyenoord. Elke van deze 6 ploegen hoeft maar even een constante reeks neer te zetten (wat bij allen mogelijk is) en ze slaan een behoorlijke slag. En ja, ook Feyenoord zou dat kunnen. Dus in die zin heeft Koeman gelijk. Maar dat zegt, zoals meerdere al aangeven, veel meer over de jeugdigheid van de Eredivisie dan iets over Feyenoord.

Niet echt slim van Ronald. Zo zadelt hij zijn team weer met onnodig veel druk op.

Hij zal toch, hoop ik, wel in de gaten hebben dat niet alleen de drie genoemde clubs een veel betere selectie hebben dan Feyenoord, maar dat ook Vitesse een maatje te groot is voor Feyenoord.

Feyenoord gaat met AZ en Heerenveen uitmaken wie er 5e gaat worden dit seizoen. En dan is het niet te hopen dat Pelle geblesseerd raakt, want dan is het linkerrijtje het hoogst haalbare.

2 oktober 2013 om 15:36

Armenteros is ook ontzettend balvast wat Pelle ook is. Waarschijnlijk zou hij in de spits ook zijn doelpunten meepikken, mocht Pelle wegvallen. Daarnaast legt Koeman de ploeg druk op, maar het zijn geen kleine kinderen die je belast. Het zijn profvoetballers. 1x per week 90 minuten geven moet te doen zijn, alleen achterin moet het wel kloppen. Als 1 verdediger verslapt raken ze allemaal in paniek. Vind wel dat Mulder goed keept dit seizoen, heeft veel ballen eruit gehaald. Feyenoord gaat met ajax, psv en twente de plekken 1-4 verdelen.

2 oktober 2013 om 16:33

''niet echt slim van Ronald. Zo zadelt hij zijn team weer met onnodig veel druk op.''

Misschien doet Koeman het wel expres zodat het team kan wennen aan deze druk. Uiteindelijk zullen ze met zo'n druk om moeten gaan als ze voor de titel willen spelen.

Tot de wedstrijd van 1 december moet Feyenoord alles kunnen winnen(op minimaal een gelijkspel tegen vitesse na). We hebben genoeg kwaliteit om een wedstrijd te domineren, alleen word er teveel verslapt. Zodra het achterin goed staat kunnen we alles winnen

Ze hebben het grote voordeel dat ze niet Europees spelen en dat kan een beslissende factor eventueel zijn maar qua kwaliteit van selectie is Ajax en ook Twente toch beter.

In Nederland leeft men van week tot week qua beoordeling van ploegen. De vorige 2 jaar was de ploeg van Feyenoord sterk en dit jaar is er bijna niks veranderd. Zo apart dat mensen het elftal dan vergelijken met het niveau van Groningen. Het is duidelijk dat het gewoon nog niet helemaal loopt. Ik schat Feyenoord mits zij het felle en goede spel van vorig seizoen weer kunnen behalen als een van de beste van de Eredivisie. Als collectief kan dat team enorm sterk zijn met jongens als Janmaat, Clasie, Martins Indi en Vilhena.

PSV mist bepaalde ervaring in het elftal zeker nu Park er ook even uit ligt, het is allemaal heel jong waardoor het zeer grillig is en ze ook thuis tegen een Cambuur punten verspelen.

Twente heeft in mijn ogen de beste mix om eerlijk te zijn, ervaring in de verdediging, loopvermogen en creativiteit op het middenveld en voorin veel creativiteit en positiewisselingen mogelijk.
Iedereen klaagt wel dat Castaignos de zwakste schakel is maar vind hem wel zeer belangrijk voor dit creatieve spel van Twente, het is geen echte spits waardoor je ook voorin veel positiewisselingen tijdens de wedstrijd kan doorvoeren wat het nog moeilijker maakt.

In mijn ogen ontbreekt er bij Ajax op dit moment de speler die een wedstrijd kan beslissen, die hadden ze met Eriksen maar nu is die er niet meer. De Jong kan dat zijn maar alleen met een evenwichtig middenveld achter hem.

Feyenoord is zeker een titelkandidaat, echter is mijn mening dat zij dit jaar niet kampioen zullen worden. Ze hebben het grote voordeel dat ze geen europees voetbal spelen(voor de zoveelste keer), hierdoor zullen ze in het begin goed bij blijven en wellicht aan kop komen. Echter denk ik dat psv of ajax kampioen gaat worden(waarbij ik hoop op Ajax natuurlijk). Zij zullen aan het einde van de rit het voordeel hebben dat ze gewend zijn veel wedstrijden achter elkaar te spelen(wat eigenlijk alle aspecten(mentaal en qua ervaring vergroot). Twente is een heel gevaarlijke outsider, hebben zeker een kans maar schat ik toch iets lager in.

Haha grappenmaker die ronald. Eerst die topgrap bij hak. Kool!! Haha. En nu dit. Feyenoord is echt wel minder dan psv ajax en twente, maar het is altijd lachen met hem

Feyenoord is gewoon weer aan het zoeken naar de juiste vorm, net als Ajax. Bij beiden hadden we wel mogen verwachten dat ze inmiddels wel wat verder waren geweest, gezien de 'geringe' mutaties bij beide teams...al is Eriksen echt een gemis bij Ajax. Maar op langere termijn gaan beide team echt gewoon nog volop meedoen om de titel. Ook verwacht ik dat Bakkal wel voor wat positief elan kan zorgen bij Feyenoord. En als we realistisch kijken: Uit vorm, verloren van Ajax, verloren van Twente, maar slechts 2 punten achter op Psv en Twente en 1 op Ajax is helemaal nog niet eens zo slecht. Er vallen nog meer dan genoeg punten binnen te harken.

2 oktober 2013 om 16:04

Het is inderdaad helemaal niet zo slecht maar dan moet Feijenoord zondag winnen van Vitesse anders kunnen we weer opnieuw beginnen.

2 oktober 2013 om 16:20

Verliezen is idd heel vervelend...gelijkspel is ok en overwinning is heel mooi. Dit zijn natuurlijk op zich wel duels waar je punten kan verliezen, zeker in een uitwedstrijd.

2 oktober 2013 om 16:23

Feyenoord gaat ook winnen van Vitesse.
Wij hebben daar iets recht te zetten.

Vind het trouwens wel grappig dat ie die Italiaan met zn vaak rare maniertjes aanvoerder heeft gemaakt, terwijl die in de rangorde van reserveaanvoerders iets van 5e stond.

Koeman passeert daarmee een hoop spelers, die zullen daar vast heel erg blij mee zijn.

Ik voorspel over een paar maanden dus vernietiging van de eigen kansen van binnenuit door onenigheid binnen de hele ploeg.

Onthoud deze gedenkwaardige woorden. Hier komen we nog op terug dames en heren....

2 oktober 2013 om 16:21

Wie waren 3e en 4e dan? En mag ik jouw bron?

2 oktober 2013 om 18:26

Mathijsen en Martins Indi.
Toegegeven: ik heb geen bron, maar dit zijn spelers die ik de aanvoerdersband heb zien dragen terwijl ook Pellè in het veld stond.

Wat een ordinaire draaikont zeg, die Koeman! Tijdens de speculaties in de voorbereiding, wrong hij zich in allerlei bochten om vooral niet als titelkandidaat te worden gezien. Daar Ajax (terecht) kon rekenen op het vertrek van steunpilaren als Eriksen en Alderweireld, FC Twente en Vitesse eveneens hun sterspelers zagen vertrekken en het totaal gerenoveerde PSV helemaal opnieuw kon beginnen, leek Feyenoord een serieuze partij om mee te doen voor de eerste plek. Niemand was immers vertrokken bij Feyenoord, dat in de kern al enkele jaren dezelfde selectie heeft, en bovendien is Feyenoord met zijn internationals goed vertegenwoordigd in Oranje. Ronald Koeman, doodsbang om in zijn sollicitatiejaar voor het bondscoachschap deze verwachtingen niet waar te maken en af te gaan, was er als de kippen bij om die lezing de kop in te drukken. Het slappe excuus luidde dat Ajax en PSV financieel meer mogelijkheden kende. Dat men in Eindhoven en vooral Amsterdam het geld per saldo vooral op de bank heeft staan in plaats van op het veld, leek hem kennelijk niet relevant.

Nu zijn we acht speelrondes verder en het is wisselvalligheid troef. Behalve het armoedige degradatiekandidaten als RKC Waalwijk, NEC en ADO Den Haag is nog niemand zeker van zijn eindbestemming op de ranklijst dit jaar. Het hele linkerrijtje kan komend weekend (mede)koploper worden en als Jack van Gelder zijn 'heren critici' zonder te knipperen vraagt of PEC een serieuze kandidaat voor de titel is, weet je dat het oportunisme hoogtij viert. Daar doet Ronald Koeman dus niet aan mee. Het spel van Feyenoord is niet aan te gluren, staat bol van de fouten en is door de afhankelijkheid van Pelle wel erg voorspelbaar. Nu zijn Ajax, PSV en FC Twente zeker niet foutloos, maar er zit over het algemeen wel een duidelijke lijn in het spel van deze ploegen, die gebalanceerder zijn opgebouwd en betere talenten herbergt. Daarbij kun je gerust stellen dat de selecties van deze drie ploegen in de breedte meer kwaliteit hebben; spelers van het kaliber Schaken en Immers zitten bij deze clubs op de bank. Niets wijst erop dat Feyenoord op de lange termijn mee kan voor de kampioensstrijd en trainer Koeman geeft ineens aan dat men wel voor het kampioenschap kan gaan? Iets anders kan ik niet opmaken, want hij vindt de genoemde kandidaten dus niet beter dan zijn Feyenoord.

Waarom zou iemand als Koeman ineens 180 graden draaien? Ik denk dat dit er weer alles mee te maken heeft om zijn eigen onmacht en onkunde te maskeren. Hij hangt de harde baas uit. De baas die niet begrepen wordt, die wél kritisch is waar zijn spelers dat niet lijken te zijn. Dat is ook de reden waarom hij elke zondagmiddag zuur naar de voeten van de cameraman staat te loeren terwijl hij zijn talenten stuk voor stuk fileert. Vooral aanwijzen wat er fout gaat, gaat Koeman goed af. Maar omdat het elke week een foutencircus is bij Feyenoord, concludeer ik dat de kandidaat bondscoach niet in staat is te doceren hoe het beter moet. Als dit Feyenoord in potentie al beter is dan Ajax, PSV en FC Twente, dan komt het er onder Koeman in ieder geval niet uit!

2 oktober 2013 om 16:27

Ik zou ook draaien als ik zo slecht speel en dan toch maar 2 punten achter zou staan op de koploper.

Zullen we dat lekker bespreken met zijn alle in Mei?
Want er is nu weer echt niks over te zeggen. Moet Koeman wel gelijk geven! Als Feyenoord spelers ipv een grote mond het nou ook eens gaan bewijzen dan voorkom je dit soort discussies!

Koeman, wees realistisch Ajax, Twente, Vitesse en Twente zijn beter:

1. Feyenoord mist de europese ervaring en gaat af tegen Europese C-clubs. (ajax en Psv geven goed partij aan AC Milan). Deze ervaring geeft aan het einde van de rit de doorslag.
2. Feyenoord is afhankelijk van 1 speler, (verkoop & blessure zijn grote risico's). Als ze moeten voetballen tegen clubs in de Ned. competitie van enig niveau wordt Pelle of de aanvoer naar Pelle afgestopt en blijkt Feyenoord zeker uit behoorlijk onmachtig
3. Het centrale duo (met name De Vrij) oogt behoorlijk onzeker.
4. Echte groeibriljanten die de Europese top gaan halen zie ik niet rondlopen (zie enkel samenvattingen van de wedstrijden, maar in samenvattingen van Psv en Twente zie ik die zeker wel)

Het enige waar Feyenoord het nu van moet hebben:
1. Europse wedstrijden beoogde concurrenten
2. wisselvalligheid overige kampioenskandidaten
Dit betekend dat tot de winterstop Feyenoord redelijk mee blijft draaien, maar er na de winterstop afstand wordt genomen op Feyenoord. Ajax wist de afgelopen jaren nadat het uitgeschakeld was in Europees verband vrijwel alle wedstrijden te winnen.

2 oktober 2013 om 18:31

Twee puntjes waar je je op verkijkt:
PSV heeft dit seizoen ook van een Europese C-club (of misschien wel lager) verloren, ondanks dat ze Milan goed partij boden. Dit zegt dus niets.
Het centrale duo was vorig seizoen bijzonder sterk, en begint nu ook weer een beetje in vorm te raken. Als ze weer wat vertrouwen krijgen kunnen ze weer tot de top van Nederland behoren.

Daarnaast denk ik dat met het aantrekken van Bakkal de afhankelijkheid van Pellè significant gereduceerd is. En over die groeibriljanten kun je discussiëren. Ik zie bij Feyenoord bijvoorbeeld grotere talenten van bij Ajax. Over PSV en Twente heb je wellicht gelijk, maar dat valt nog te bezien.

2 oktober 2013 om 19:34

Dat is de grilligheid van een jonge ploeg. Niet kunnen winnen in de wedstrijden die je zeker moet winnen. Maar PSV heeft een gloednieuw elftal en doet het tot nu toe boven verwachting goed alleen gaan zij geen kampioen worden, simpelweg omdat het spelsysteem, op het moment dat de ondergrens bereikt wordt, niet duidelijk genoeg is. Evenals bij Twente en Feyenoord niet. Daarom denk ik dat Ajax 'gewoon' weer kampioen gaat worden. Ook al loopt het niet, wordt er toch gevoetbald. Ajax speelt nooit heel slecht alleen in het begin van het seizoen vaak ongelukkig. Op het moment dat Ajax gewend raakt aan elkaar, gaat het afstand nemen van de rest.

Btw die talenten van Feyenoord zijn zowel tactisch als technisch niet op het niveau van Ajax. Ze missen het spelen onder druk en dat kan zijn van het moeten winnen of als je weet dat er miljoenen mensen naar je kijken (cl). Van de huidige selecties weet ik vrijwel zeker dat de spelers van Ajax een hoger niveau gaan halen.

Koeman moet dit wel zeggen, omdat hij anders niet ambitieus genoeg zou zijn, maar hij weet zelf natuurlijk ook wel beter. Alle drie de ploegen staan na 34 wedstrijden boven Feyenoord op de ranglijst.

waarom meteen die kritiek, volgens mij heeft hij gewoon gelijk.
en volgens mij noemt hij ook niet echt het veldspel, want daar moet nog wel het 1 en andere aan veranderen, maar meer de spelers opzich.
en inderdaad hebben ze zeker geen mindere spelers dan ajax, PSV en twente

Hier geef ik Koeman toch echt geen gelijk in. Als je kijkt naar de volledige selecties, dan denk ik dat Feyenoord al te kort komt, aangezien de bank wat mager is ten opzichte van Psv, Ajax, Twente en Vitesse.
Ook denk ik dat Feyenoord wat minder afhankelijk van Pelle moet worden, wanneer deze beste man geblesseerd raakt, dan denk ik dat hun hele spel moet veranderen.

Feyenoord heeft het heel moeilijk in uitwedstrijden en dat is heel makkelijk te verklaren. De thuisploeg probeert namelijk altijd te voetballen en Feyenoord heeft het heel moeilijk tegen voetballende ploegen. Ze staan dan verder op hun helft en Pelle staat te ver van de goal. Feyenoord moet zelf eens het heft in handen gaan nemen en zelf gaan voetballen in die wedstrijden. Thuiswedstrijden is voor Feyenoord niet zo vaak een probleem, omdat alle clubs opkijken tegen de Kuip en Feyenoord en daardoor terughoudend gaan voetballen, waardoor Pelle in de buurt van de zestien blijft.

Ze winnen thuis van Roda, NAC en Den Haag en zijn gelijk gelijkwaardig, dat geloof ik niet.

2 oktober 2013 om 19:59

Ajax is kwalitatief helemaal niet minder. Iedereen lijkt te vergeten dat er ook nog spelers zijn die zich doorontwikkelen. Neem Denswil en Blind, die zijn stukken beter dan vorig jaar. Daar misten we overigens; Sigi, Klaassen en Boilesen.

Krkic is normaal gesproken een topspeler voor de eredivisie. Duarte kunnen mensen na gisteren ook niet meer over zeuren, uitstekende speler.

Alderweirld ben ik al vergeten door Denswil en Eriksen daar hebben we inderdaad wat verloren, echter wordt dat gecompenseerd door de ontwikkeling van andere spelers en de komst van Krkic.

Voetbaltechnisch gezien heeft hij wellicht gelijk, maar het feit dat je bij Feyenoord nooit weet of ze het niveau wel gaan halen of dat het weer eens ver ondermaats is, zegt dat ze nog niet zo ver zijn als genoemde clubs. Een bepaalde mate van constantheid is voorwaarde voor een goede eindnotering. Ploegen als Ajax en PSV spelen ook wisselvallig, maar het verval bij Feyenoord is toch vaak veel groter.

Hier hebben ze volgens mij ooit eens een liedje over geschreven met de tekst: "en toen werd hij wakker van de ......." de rest mogen jullie zelf invullen! Dit kan hij gewoonweg niet menen;is volgens mij gewoon om zichzelf op de korte termijn in te dekken want op langere termijn wordt er toch niet gedacht....! Verder ga ik er niet op in....zal wel weer verwijderd worden deze reactie; maar de triestheid van het artikel zelf zegt genoeg....

Dat gaat em niet worden Koeman. Probleem zit hem in de uitwedstrijden van Feyenoord, waarmee ook de matigheid van dit elftal wordt aangegeven denk ik. Thuis met het publiek erachter is het redelijk, maar nog vaak Joris lang naar Pelle, daar beweging om heen en van daaruit scoren of verder voetballen.

Feyenoord heeft een probleem als ze het spel moeten maken, uit heeft het geen publiek erachter staan waardoor het een elftal zonder zelfvertrouwen is en puntverlies op puntverlies stapelt.

Ondanks de zwakte van de eredivisie zie ik niet én Ajax én PSV én Twente én Zwolle zoveel punten verspelen dat Feyenoord bovenaan eindigt.

Sorry, maar Feyenoord mag al blij zijn als het de top-4 haalt.

Edit: En dan heb ik nog niet eens de verschillende sterktes van de selecties meegenomen, waarvan ik vind dat Feyenoord sowieso de minste heeft.

2 oktober 2013 om 21:07

Thuis moet je altijd het spel maken en thuis wint Feyenoord over het algemeen dus kan Feyenoord wel degelijk het spel maken.

Ik denk dat PSV en Ajax nog steeds wel de betere ploeg zijn. Maar dat wilt niet zeggen dat Feyenoord totaal geen kans maakt tegen ze. In de Kuip kan het voor de beide teams problemen opleveren.

Echt zielig allemaal die gasten die het beter weten dan een Ronald Koeman die tig interlands achter zij naam heeft en bij aleen maar top clubs heeft gespeeld (behalve groningen)menig top clubs onder zijn hoede heeft gehad. En dan komen er een paar snotneuzen hier doodleuk vermelden dat ie het bij het verkeerde end heeft, echt he

2 oktober 2013 om 19:30

Trouwens alle top clubs kunnen van mekaar winnen of verliezen. Soms ben je in topvorm en win je 5 a 6 wedstrijden achter mekaar en soms verlies je ze net zo makkelijk. Wat telt is de klasering aan het eind van het seizoen en of dat Ajax, Psv, Twente, of Feyenoord is dat zien we dan wel en degene die de meeste punten verzamelt is gewoon de terechte kampioen punt.

Beste Koeman,

Als de spelers van Feyenoord niet onder doen voor Ajax, Twente, en Psv. Waarom kunnen ze dan niet fatsoenlijk de bal van A naar B passen? Alles gaat op Pelle via de lange bal door een gebrek kwaliteit op verschillende posities. De andere topdrie clubs kan wel voetballen van achteruit?

Hoe kan Feyenoord dan evenveel kwaliteit hebben?

2 oktober 2013 om 19:37

@timb078,

Omdat Koeman niet enkel naar de wedstrijden dit seizoen kijkt, maar ook naar vorig seizoen.
Feyenoord had toen met dezelfde selectie goede wedstrijden gespeeld en daarin goed voetbal laten zien.

Het spel is nu nog niet om over naar huis te schrijven, maar veel spelers hebben ook nog niet de vorm te pakken. Vilhena, Janmaat en Clasie beginnen alweer beter te spelen en ook Immers doet dat.
Als De Vrij weer helemaal terug is, zal het een stuk beter gaan!

2 oktober 2013 om 20:14

@Timb078
spelwijze heeft niets met kwaliteit te maken, kijk naar sommige engelse ploegen die hebben ook geen kaas gegeten van positiespel, maar durf te wedden dat ze meer kwaliteit hebben dan de top clubs uit de eredivisie

2 oktober 2013 om 22:32

Alle ploegen die veel prijzen winnen spelen goed positiespel. Hint verschil in prijzenkast Ajax en Feyenoord

Ik weet niet wat die Koeman heeft, maar hij zit continu te vergelijken met andere clubs. Waarom in godshemelsnaam? Je moet je gewoon het beste uit de ploeg halen en dan maar kijken waar het schip strand. Volgens mij kan hij beter op zijn eigen Feyenoord letten dan naar anderen kijken.

2 oktober 2013 om 20:33

@stanafca
Misschien probeert hij op deze manier het beste uit zijn ploeg te halen.

2 oktober 2013 om 22:42

@redrev

Het zou zwak zijn als je daar andere teams voor nodig hebt.

Oh oh Koeman je maakt jezelf echt ongeloofwaardig alleen je spits haalt een redelijk niveau.
De rest zijn subtop voetballers min Martins indi.

2 oktober 2013 om 20:19

Zet pelle bij pak em beet een Nac breda of Nec dan bakt ie er ook niets van , voetbal speel je met 11 man

2 oktober 2013 om 20:31

2 punten achterstand op de koploper terwijl het elftal ver onder de maat speelt.
Wat nou als de spelers weer hun oude vorm terugkrijgen?
Pure afgunst dat mensen roepen dat Feyenoord alleen om Pelle draait.
Zo als het meestal gaat bij voetbal is de spits het eindstation.(plan A)
Bij Feyenoord heeft dat eindstation er al 9 in gelegd.

Die praatjes hebben we de vorige twee seizoenen al gehoord, de verhalen van Koeman, Claise en de Vrij over de Coolsingel zitten nog vers in het geheugen, maar het is allemaal kletspraat.
Het voetbal, de lange ballen op Pelle, lijkt helemaal nergens op. Koeman weet dit ook en probeert er krampachtig positiespel in te krijgen, maar dat lukt niet, want de kwaliteit is hiervoor gewoonweg niet aanwezig Feyenoord haalt de punten alleen tegen de zwaksten uit de competitie. Van Twente en Ajax, dat totaal uit vorm was, werd kansloos verloren.

Eigenlijk best om te gieren, alles draait om Pelle ,pelle dit Pelle dat...beste spits an de eredivisie en ik zag zelfs ergens FC Pelle staan ...

Horen jullie jezelf nog allemaal vol hoon lachen om om Feyenoord en de kop hier op Voetbalzone twee jaar geleden?- Pelle naar Feyenoord???

Wat hebben we gelachen he ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren