Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Ik zou het nu niet zeggen als ik van plan was Vermeer te wisselen'

Laatste update:

Frank de Boer wilde de ruime nederlaag bij PSV na afloop niet enkel toeschrijven aan Kenneth Vermeer. De doelman ging bij de 1-0 van Tim Matavz opzichtig in de fout en moest in de daaropvolgende vijftien minuten nog drie keer de bal uit zijn net halen. De coach van de Amsterdammers benadrukte echter dat het falen van zijn ploeg niet toe te schrijven is aan één speler.

/

Uiteraard kreeg De Boer na afloop de vraag voorgelegd of Vermeer nog krediet heeft, nu hij wederom met een fout puntverlies inleidde. Jasper Cillessen hijgt al sinds de start van het nieuwe seizoen in zijn nek. “Als ik van plan zou zijn om Vermeer te wisselen, zou ik dat nu niet zeggen. Ik wil niet gaan wijzen, dit is een collectief falen”, verklaarde hij. “Wij hadden de controle, maar maakten wat fouten. Dat was wel heel teleurstellend.”

“Pas toen wij een bal zomaar inleverden en zij een kans kregen met Toivonen één op één met Vermeer kregen zij de controle”, vervolgde de oefenmeester in gesprek met FOX Sports. De Boer vond dat de 1-0 van Matavz ‘uit het niets’ viel. “Als je ziet hoe we daar in die hoek staan te pielen, dat is amateuristisch. We hadden de controle, maar krijgen 4-0 op onze broek.”

Kenneth Vermeer moet worden gewisseld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kon geen glimlach onderdrukken bij de 1-0. Het begin gewoon triest te worden met die Vermeer.

Wisselen Frank, er zijn grenzen hè.

22 september 2013 om 19:06

Laat zien dat afgelopen donderdag alles met motivatie te maken had aan de kant van Psv.
Tegen Ajax kunnen ze het wel.

On: Stelletje jankerds hier!! Beetje zeiken op het Technisch Hart. Zij hebben gewoon nog steeds last van de enorme rommel van Jol en Coronel. Kom eens met argumenten. Ik zie alleen maar dat het hartstikke goed gaat met onze mooie club. Lang leve Cruijff en zijn jongens!!

22 september 2013 om 19:08

Helemaal mee eens! PSV doet nu of ze de sterren van de hemel speelden door de uitslag (4-0) Maar het veldspel van beide kampen was gewoon belachelijk dramatisch, waarom kwamen ze nu wel de 33.000 en niet bij die Bulgaren???

22 september 2013 om 19:10

Omdat dit een topwedstrijd is.....

22 september 2013 om 19:11

Ik ben nooit een voorstander geweest van Cruijf zijn plan. Alleen met geld kun je nog meedoen om de (europese) prijzen. Dat wat Cruijf voor ogen heeft zal héél misschien pas over 5 á 10 jaar zijn vruchten afwerpen. Zelfs dan ben ik er zeker van dat het niet gaat lukken.

22 september 2013 om 19:14

Haha wat een grap ben jij, die reacties van jou vallen me altijd al op en dat bedoel ik dan niet positief! Welke rommel? De jaren hiervoor win je de titel en wanneer het weer slecht gaat dan komt de rommel weer naar voren!
Wanneer je de toppers verkoopt is het noodzakelijk om daar tegenover wel iets te halen wat het niveau aankan. Maar nee de mannen van Cruyf halen Bojan op... Waarom? Alleen maar omdat Johan zijn contacten bij Barca heeft en meer aandacht voor die club heeft en hun talenten!

Voor mij is het nu wel klaar, van Marwijk halen en met twee controleurs spelen. In de winter maar aankopen doen en dan maar een leer voor 20/30 miljoen uitgeven.

22 september 2013 om 19:23

Ja, lekker veel geld uitgeven en dan is het weer op. De zwakste schakel van Ajax is niet Vermeer maar dat zijn de meeste fans. Kom op man, denk eens na.

22 september 2013 om 19:24

want onder van basten ging het zo goed met geld uitgeven toch?

22 september 2013 om 19:25

Omdat de Europa League een nietszeggend toernooi is

22 september 2013 om 19:26

@ Benzemaa

Wat ben jij voor een Pannekoek Frank bezorgt ons 3 titels!!
In die jaren gaan Suarez Vertongen Anita Toby en Eriksen weg.
Hij speelt 3 a 4 wedstrijden minder en van Marwijk moet komen????
Een Feyenoorder met een schoonzoon dat een Psver is.

Ik hoop dat je geen Ajax supporter bent en als je dat wel bent ga je schamen en praat hier nooit meer van die lulkoek.

De boer heeft een voorbereiding gedraaid met Toby en Eriksen hij moet dit elftal nog een beetje smeden en dan komt alles zoals altijd gewoon goed.

"don't worry 'bout a thing,
'cause every little thing gonna be all right."

22 september 2013 om 19:26

Dus het ligt aan Jol en Coronel dat ajax nog steeds geen stap verder is als onder Jol toen ze ook gewoon om de titel streden en het kampioenschap op een haar na misten? Ajax kan nog steeds niet als eerste de winterstop in, 5 punten los van de rest. Ze zijn veel te wisselvallig.

22 september 2013 om 19:34

Ze hebben tegen PSV net zo goed gespeeld als tegen Barcalona 4-0 dus!

22 september 2013 om 19:38

@coopers.
Ik kom zelden zo'n triest ventje tegen als jij, je hele reactie getuigd van een dramatisch slechte verliezer. Sterren van de hemel? Ajax werd overclassed op alle fronten. 33000? Waarom denk je? Ik dacht dat Ajacieden altijd zeiden dat ze de beste waren. Daarom zat het dus vol

22 september 2013 om 19:48

@coopers
Die PSV fans komen alleen naar het stadion voor de tegenstander.. Daarom waren ze er niet bij donderdag tegen Ludogorets..
Verkeerde instelling naar mijn mening.. Je gaat naar het stadion voor je eigen club, niet voor de tegenpartij

22 september 2013 om 20:06

Omdat die Europa L. Niets voorstelt

22 september 2013 om 20:14

Doet pijn hè met 4-0 verliezen en dan de negatieve dingen van PSV benoenen haha.

22 september 2013 om 20:35

In januari gewoon PSV thuis vernederen, Dit PSV zie ik zo weer uit bij Az verliezen of gelijk spelen volgende week. PSV al 6 jaar zonder titel dat doet denk ik een stuk pijner

22 september 2013 om 20:40

@vd.vaart
Stelletje jankers?
Waarom janken? Jullie hebben de afgelopen drie seizoenen de titel gewonnen en dan ga jij weer over Jol en Coronel beginnen.
Ga je maar zorgen maken waarom het bij club fout gaat of weet je daar het antwoord ook al op te geven?

22 september 2013 om 23:57

Kom op vdvaart

Zoveel last hebben we niet meer van de enorme rommel van Jol en Coronel. Dit ligt vooral een gebrek aan vorm bij te veel spelers en een trainer die weigert ander spelers te gebruiken. Het komt wel goed...en inderdaad Lang leve Cruijff en zijn jongens!!

22 september 2013 om 19:06

Inderdaad. Langzaam is het van onbegrip, naar medelijden, naar lachwekkend gegaan.

Het kan toch geen toeval zijn dat bij elk puntverlies dit seizoen Vermeer (samen met van Rhijn) een grote hoofdrol heeft... Wéér lijdt hij door een blunder het begin van een nederlaag in.

Het is bovendien beschamend om te zien dat het hem eigenlijk ook niks doet. Maakt hij wéér een blunder, dan krijg je enkel als reactie: "ja dat kan."
Vermeer moet in de spiegel kijken en knokken voor zijn plek. Hij staat al jaren stil in zijn ontwikkeling en maakt nog steeds dezelfde amateuristische fouten.

22 september 2013 om 19:39

@ Lunny

Ik vind de reactie(s) van Vermeer ook opmerkelijk, maar ik vraag mij af of dit iets slechts is. Hij is lekker stoïcijns. Hij laat zich niet van de wijs brengen. Dat is ook een goede eigenschap in de voetballerij waarin iets vandaag geweldig kan zijn en de dag daarna door iedereen bekritiseerd. Dat je daar niet warm of koud van word kan een goede eigenschap zijn. En dan ligt de nadruk in dit geval op 'kan'.

Ook in dit geval kan het een goede eigenschap zijn, maar hij blijft fouten maken. Het is nu echt tijd voor Cillessen. Gelukkig hebben we de luxe zo'n keeper achter de hand te hebben.

22 september 2013 om 19:58

Maar dan moet hij dat ook in de wedstrijd uitstralen. Binnen de lijnen straalt hij ontzettend veel onzekerheid uit en is hij niet te vertrouwen. Bij mij komen die opmerkingen eerder arrogant over. Fouten maken is niet erg, maar laat dan wel zien dat je er alles aan zal doen om jezelf te verbeteren.

Het lijkt alsof hij het zo allemaal wel best vindt.

22 september 2013 om 20:12

@ Lunny

Daarom zeg ik ook duidelijk dat het een goede eigenschap kan ( ! ) zijn. Arrogant is trouwens het verkeerde woord. Woorden die meer in aanmerking komen zijn nonchalant of laks.

22 september 2013 om 20:34

Kopie van de situatie met Menzo en van der Sar jaren 90 waarbij van der Sar volgens mij debuteerde in een Europacup wedstrijd tegen Auxerre.

Cillissen is klaar voor de nummer 1 positie alleen je moet je dan wel realiseren dat het met Vermeer over is

23 september 2013 om 00:23

@feye-noord

Als ik mij goed kan herinneren ging Menzo destijds in de fout tegen Auxerre (4-2 volgens mij) om niet lang daarna in Eindhoven tegen Psv de bal los te laten en op het hoofd van Kalusha te deponeren. Ik weet nog goed dat Van der Sar in het Olympisch debuteerde tegen inderdaad. Ik geloof dat hij na 2 of 3 minuten de bal in het doelgebied krijgt en een speler van Auxerre probeert uit te spelen wat niet lukt. Het gaat ternauwernood goed en levert slechts een hoekschop op voor Auxerre. Velen dachten...mijn god wat hebben we nu weer in de goal staan...

23 september 2013 om 18:43

Klopt inderdaad, klinkt vreemd maar ik zat in het olympisch stadion toen, ik kon toen met een bevriende ajaxcied mee. Jammer van Vermeer, zo word je 3x kampioen, speel je CL en behoort een WK tot de mogelijkheden en het andere moment beland je, waarschijnlijk, op de bank en is je carrière in A'dam normaliter over...

22 september 2013 om 19:10

Jaa zet Cilessen er maar in Frank. Kenneth het t ff niet en onze Groesbeekse vriend is zelfs nog een klasse beter (in potentie).

22 september 2013 om 19:15

Vermeer keept inderdaad slecht de laatste, maar als we eens kijken waar het allemaal begint. Van rhijn mag nooit een bal op die manier weg geven en zo die voorzet laten geven. Plus van rhijn loopt niet of niet goed mee met zijn man, niet alleen deze wedstrijd is dat het geval, die jongen komt zo ongelofelijk nonchalant over, daar erger ik me pas kapot aan. Er was trouwens ook totaal geen aansluiting vanaf het middenveld, kijk maar naar de 3-0.

22 september 2013 om 22:32

Het begon bij Siem... niet bij Ricardo...

22 september 2013 om 19:30

wat ben jij een grote hufter zeg. en dat noemt zich Ajax supporter. Volgrns mij is deze mentaliteit ons grootste probleem!

22 september 2013 om 20:49

@sjonnie2
Als een medesupporter van jouw club de vinger op de zere plek weet te leggen is hij of zij dan gelijk een hufter?
Vermeer is niet alleen verantwoordelijk voor deze nederlaag maar het collectief.
En als de ploeg de mentaliteit niet heeft dan kan je dat jullie trainer aanrekenen, die is de eindverantwoordelijke.

22 september 2013 om 21:24

Waarom moet die hufter dan lachen als Vermeer de fout ingaat? Het hele elftal bakte er toch niets van? Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Ik vind iemand die lacht om een fout van Vermeer en zichzelf Ajax supporter noemt inderdaad een hufter.

22 september 2013 om 19:55

Absoluut niet lullig bedoelt, zou Vermeer steekpenningen krijgen voor een fout?

22 september 2013 om 20:02

En wat dacht je van de jong. Wat deed hij in die hoek dan??? Hij verdedigde daar als een 6e klasse amateur voetballer

zou ook niet goed zijn, dit bespreek je eerst met de keeper, hij is de laatste wedstrijden niet goed bezig.
Dus ik zou zeggen geef hem rust en zet cillissen er in.

Het moet nu gewoon gedaan zijn met die grabbelkoning onder de lat. Zoals de Boer al aangaf was er voor dat waardeloze gepruts van Kenneth weinig aan de hand.
Ik durf er veel geld op in te zetten dat de hele wedstrijd anders verlopen was als die 1-0 niet gevallen was.

Vermeer blundert nu al in 5 van de 7 gespeelde competitiewedstrijden.
Frank, trek je conclusie!

22 september 2013 om 19:19

Moisander??

22 september 2013 om 20:22

Haha jij slaat de spijker op ze kop. Laten we als Ajax zijnde eens stoppen met centrale verdedigers rechtbacks van te maken. Na Van der Wiel nu Van Rhijn. Jezus wat was die Moisander weer dramatisch. En de afgelopen paar wedstrijden is hij dramatisch. HIj kan niet passen, en lijdt constant balverlies. Laten we alsjeblieft gewoon die Moisander eruit halen en Vermeer ook. Van Rhijn gewoon centraal opstellen en op de rechtsback Ligeon.

22 september 2013 om 19:20

Als van rhein,, geen domme dingen deed in die hoek. Kwam vermeer ook nooit in zo een situatie. Niet letten op het eind fout. Fouten maak je samen. Waar het fout begint. Eind het meestal ook. Mee eens dat vermeer zijn vorm niet heeft. Maar dat hebben vele niet bij ajax. Die maken in een wedstrijd nog meer fouten dan vermeer.

22 september 2013 om 19:41

is ook niet van rhijn, aar het begon met de jong, had gewoon een corner moeten weggeven, misschien was de wedstrijd dan wat anders verlopen.

22 september 2013 om 20:23

Ja tuurlijk hoeft Vermeer niet in de situatie te komen. Maar kom op, als je dit soort ballen al niet kan klemmen dan houd het toch een keer op. Die laatste boksbal bij de corner was ook te lachwekkend voor woorden. Mijn god, ik zat met plaatsvervangende schaamte naar Vermeer te kijken deze wedstrijd.

22 september 2013 om 19:30

Zonder vermeer stonden we sowieso al achter in de eerste helft. Er worden gewoon veels te veel kansen weggegeven en zelf weinig kansen gecreëerd.
Dit is precies waarom de jong zijn pa boos werd. Er is niet eens individuele kwaliteit aanwezig@ ajax. Het wisselen van vermeer zal geen enkele verschil maken, ik kan er nog 5 opnoemen die er ook uit mogen. Probleem is dat we op de bank ook geen super goede spelers hebben.

22 september 2013 om 19:33

Neemt niet weg dat vermeer inderdaad er op los blundert maar ja wie nou niet @ Ajax?

22 september 2013 om 19:47

Beetje makkelijk om Vermeer de schuld te geven. Er waren er wel meer die niet goed speelden.
Oeps was zeg ik nu? Nee iedereen was natuurlijk fantastisch ze hadden gewoon pech. Kan gebeuren.

Mag toch hopen dat Vermeer nou gewoon een schop onder zijn kont krijgt en op de bank wordt gezet. Bij een degradatiekandidaat accepteren ze het als je geweldige reflexen met giga blunders afwisselt.

Bij Ajax verwachten we echter een iets hoger niveau van een doelman, een keer een foutje is niet erg maar ga nou niet al die blunders en paniekerige acties goedpraten omdat hij wel eens een mooie reflex heeft. Bij Ajax hoor je dat te doen! Daarom zit je bij Ajax, omdat je de kwaliteiten hebt voor zulke reflexen.

Vermeer heeft gewoon de kwaliteiten niet, dus moet hij weg.

22 september 2013 om 19:27

Hij heeft de kwaliteiten wel. Hij kan punten pakken voor Ajax. Vorig jaar was hij ook een goede eerste keeper voor Ajax. Er is geen enkele mogelijkheid dat hij dat verleerd heeft, maar het komt er niet meer uit. Hij maakt nu fouten. Fouten die ons punten kosten. Elk duel zit er minimaal één gigantische fout tussen waarbij Vermeer de tegenstander bijna een goal cadeau doet. Naast die gigantische blunder per duel zijn er kleine dingetjes die fout gaan. Hij zit niet lekker in zijn vel, of juist te lekker; te ontspannen, te zeker van een basisplaats..

Ik heb echt lang achter Vermeer gestaan, maar ben de laatste weken ook gaan twijfelen. De laatste drie duels van Ajax hebben mij overtuigd; Cillessen verdient een kans onder de lat. We hebben het geluk zo'n keeper achter de hand te hebben, want ook al was Verhoeven tweede keeper, dan nog had de tweede keeper een kans moeten krijgen. Vermeer maakt zoveel fouten.. Dat is niet te accepteren op dit niveau.

22 september 2013 om 20:26

Vermeer verliest meer punten over een jaar dan dat hij punten voor je pakt hoor. Denk aan Utrecht uit, Vitesse uit enzovoort. Het houdt een keer op met onze vriend. Cillissen verdient nu de kans, het krediet is op. Weg met deze brok onrust.

22 september 2013 om 20:32

Blunders worden onthouden, maar hij heeft wel degelijk meer punten gepakt dan gekost vorig jaar.

22 september 2013 om 19:31

Alsof het probleem bij Vermeer ligt. Of vindt jij het normaal dat een team als Ajax na 7 wedstrijden niet eens op 2 doelpunten per wedstrijd staat. Of is het slechte scorende vermogen ook aan Vermeer te wijten. Ik durf er geld op te zetten dat met Cillessen in de goal ajax niet opeens gaat scoren. Daar zijn keepers namelijk niet voor.

22 september 2013 om 19:46

@ Kohaku

Het probleem zit hem ook niet alleen in Vermeer, maar hij kost ons punten. Dat er meer gescoord moet worden is duidelijk, maar in dat opzicht word al meer geëxperimenteerd en afgewisseld. Fischer word meer gepasseerd, Sigi en Bojan wisselen van positie. Op de positie van Vermeer is het steevast hetzelfde liedje; Vermeer maakt fouten in wedstrijden, maar mag blijven staan.

Achja gelukkig speelt Jasper woensdag in de basis tegen Volendam. Anders zouden we nog verliezen ook van Volendam

22 september 2013 om 19:28

Grapjas. Van Volendam verliezen we niet. Ook met Vermeer zouden we dat duel winnen.

22 september 2013 om 19:34

Speelt Ajax uit of thuis woensdag?

22 september 2013 om 19:36

Je weet het maar nooit met Kenneth

22 september 2013 om 19:53

thuis

22 september 2013 om 19:57

Paar jaar gelden inderdaad gebeurt dat Volendam ,ajax uitschakelde in de beker.

Als je elke week een blunder maakt, dan kun je zeker wijzen naar één iemand. Natuurlijk moeten de Jong en van Rhijn die bal wegtrappen, maar zo'n bal is makkelijk te vangen. Fischer, Bojan en Vermeer hebben te veel krediet in mijn ogen. Frank de Boer moet consequent zijn.

Hij is het ook helemaal niet van plan. Afgelopen half jaar al diverse aanleidingen gehad om hem op de bank te zetten. Vermeer heeft kennelijk onbeperkt krediet bij Frankie!!!

Sinds het begin van de competitie heeft Vermeer nu 6 blunders achter zijn naam waar een goal uit ontstaan is. Feyenoord, AZ, Groningen, Zwolle, Barca en nu Psv. Ik mag aannemen dat het nu over en uit is, zijn zelfvertrouwen is er niet en Jasper staat te popelen om onze topper te worden.
Ook direct Ligeon naar de RB halen, want Ricardo tikkie breed ben ik wel klaar mee.

22 september 2013 om 19:32

Vermeer zou passé moeten zijn na zijn fouten. Een blunder kan gemaakt worden. Dat kan de beste overkomen. Echter word het nu allemaal teveel.

Als Frank de Boer Cillessen nu niet promoveert dan ben ik zeer benieuwd naar de verklaring die de Boer geeft aan Cillessen. Het zou in mijn ogen namelijk niet te verklaren zijn.

Slap excuus wat men gebruikt want iedere keeper maakt fouten zo ook Zoet deze week met zijn uittrap.

Maar heel Ajax heeft gefaald en daar heeft hij gelijk in want PSV was gewoon de betere vandaag en dat met een gehavend elftal en dat Hendrikx en Willems de uitblinkers waren doet me goed

22 september 2013 om 19:09

PSV beter? vond beide matig.

22 september 2013 om 19:15

Beter ja of wou je soms zeggen van niet?

4-0 vergeten?

22 september 2013 om 19:19

Cambuur vergeten en zo kunnen we door gaan haha (kansloos).

22 september 2013 om 19:21

PEC was ook beter als Ajax en die won niet maar als je er 4 om je oren krijgt ben je gewoon slechter maar als je dat niet snapt dan ligt de fout echt bij jou.

22 september 2013 om 19:34

Psv was beter ja. Kijk al die kansen eens. Wat heeft ajax nou gecreeerd?

22 september 2013 om 19:57

@ Fast-N-Loud

Maar je moet niet vergeten dat je bij Ajax juist goed speelt als je met 4-0 verliest!
Ben je Barcalona vergeten?

22 september 2013 om 20:18

Zoveel frustraties en haat richting PSV. Als je met 4-0 wint heb je duidelijk verdient gewonnen. Als ik jouw was zou ik een nachtje over slapen want dit kan niet goed gaan.

23 september 2013 om 01:59

want cambuur had wat te maken met deze wedstrijd.
het zit erg diep bij jou he leer 1st maar is een wedstrijd goed te bekijken en beoordelen

22 september 2013 om 19:16

vond willems geen uitblinder, noem eerder een park ofzo.
Heel ajax heeft gefaald dat klopt, maar totaan de blunder van vermeer ging het egwoon gelijk op, met ajax met meeste balbeziy (en psv de grootste kansen). us het is geen slap excuus, vermeer heeft gewoon de nederlaag ingeleid. Het was niet zo dat ajax zoiezo zou verliezen

22 september 2013 om 19:18

Doelpunt gemist dan ook van Willems

Gelijk op tot aan de blunder van Vermeer? Niet het overzicht gezien qua schoten op doel?

22 september 2013 om 19:23

ja maar behalve zijn doelpunt, die volgens mij van richting werd veranderd, vond ik hem niet opvallend. Brenet vond ik bijvoorbeeld beter spelen.

En ja ik vond het redelijk gelijk op gaan, psv had een geweldige periode van 15 min in d eeerste helft maar daarna controleerde ajax grotendeels maar helaas met niet al teveel grote kansen (hoewel een paar behoorlijke). ik kijk niet zoveel naar statistieken, want wij hebben bijvoorbeeld meer balbezit gehad maar dat zegt niet zoveel of wel soms?

22 september 2013 om 20:20

Het gaat er om de doelpunten en daar is uiteindelijk 4-0 eruit gekomen.

De 1-0 viel zeker niet uit het niets... PSV heeft daarvoor ook al kansen gehad en helaas gemist. Maar het is niet zo dat ajax volledige controle over de wedstrijd had...

22 september 2013 om 20:04

DIe viel zeker niet uit het niets. Heb je niet dat geklungel ( uhh ik bedoel het mooie spel ) gezien
dat aan het doelpunt voorafging?

22 september 2013 om 20:27

De kansen waren er al eerder.. Dat er een treffer aan zat te komen was imminent. Als iemand zomaar een mooie actie maakt en dan kan scoren, valt een goal dan ook "uit het niets"..?

Natuurlijk kan je dit verlies niet alleen op Vermeer schuiven.
Maar allemachtig deze man loopt al weken te grabbelen en blunderen.
Ik vind dat Cillessen nu echt wel een kans mag krijgen.
Ondanks dat ik vond dat Moisander deze wedstrijd ook clown aan het spelen was.
Andersen mag wel eens op de rechtsbuiten beginnen voor Sigthórsson,
Fischer speelde ook ontzettend matig net zoals De Jong en Schöne.
De enige 3 die een voldoende verdienden (ook geen hoog cijfer), zijn Bojan, Denswil en Serero.

22 september 2013 om 19:27

Serero verdient een 7.3 en Denswil een 6,85.

oh wacht het, de 4-0 komt allemaal door vermeer? hypocriet....

ajax is gewoon afgeslacht, ook al stond valdes en ilker onder het lat.

22 september 2013 om 19:12

Nee maar hij leidt deze nederlaag wel in

22 september 2013 om 19:15

Nee, tis heel simpel gast, maak jij je kansen niet af dan doet psv het wel! Ajax als team heeft gewoonweg hard gefaald en laat zien dat Psv boven ajax staat.

22 september 2013 om 19:20

Siem de Jong die heel 'professioneel' de bal achter wil laten gaan en van Rhijn die als een idioot uitverdedigt leiden deze nederlaag in.

22 september 2013 om 19:21

Ja Ajax heeft als collectief gefaald. Maar het aantal beslissende of inleidende blunders van Vermeer begint nu echt onacceptabel te worden

22 september 2013 om 19:36

Vermeer is niet alleen het probleem, de voorhoede ook. Kijk eens naar het aantal doelpunten en je ziet dat je het met alleen een andere keeper ook niet redt. Donder dan ook de voorhoede eruit.

22 september 2013 om 20:10

Preceis hij kon hem nog beter corner trappen.

22 september 2013 om 19:27

Een blunder kan altijd gebeuren en dat maakt ook niet veel uit. Echter als jij bij elk puntverlies een grote hoofdrol hebt dan moet je eens achter je oren krabben.

Weetje wat het situatie nou zo moeilijk maakt?

*als je kijkt hoe vaak hij goede reddingen heeft(reflex), in eerste helft, pakt hij bijv de kans van tooivonen en houd Ajax op de been.
Vervolgens maakt hij weer zo'n onnodige fout waardoor de 1-0 ontstaat en de wedstrijd kantelt.

Mijn conclusie is: tis knap hoe hij meestal 100% kansen redt, maar vervolgens door zijn fout wordt alsnog een doelpunt gemaakt. Daarom vind ik dat je vrij weinig aan hem hebt!

Wat zal de tactiek van Celtic zijn? Lange balle voor de doel?

Hopelijk gaat cillissen nu een keer onder de lat!

22 september 2013 om 19:29

Xxx_afca, onzin, die reddingen zijn goed, maar daar staat hij voor, daarvoor ben je keeper van Ajax. Die blunders kunnen gewoon echt niet meer.

Cillesen kan het woensdag tegen Volendam in de beker laten zien.
Het liefst heb ik ook dat Jasper erin komt.

Als De Boer van plan is om Cillessen erin te zetten, vraag ik me af wie er tegen Volendam keept. Cillessen keepte als 2e keeper de bekerwedstrijden, dus ben benieuwd wie er woensdag in staat en wat het betekent voor de rest vh seizoen

22 september 2013 om 19:50

Mohge Westlander,

Cillessen zal sowieso keepen. De Boer gaat zijn keuze voor Cillessen niet forceren. Als Cillessen niet bevalt tegen Volendam kan Frank de Boer altijd weer terugvallen op Vermeer zonder dat Vermeer's zelfvertrouwen een deuk heeft opgelopen. De Boer zal zijn beslissing, als die al gemaakt word, bekendmaken na het duel voor de beker. Dan zit hij altijd goed.

Mazzel

Als het nu nog niet het moment is om te wisselen dan komt die waarschijnlijk nooit meer. Een fout kan, twee fouten tsja dan moet je erover gaan na denken. Maar dit is fout nummer 4 waar hij gewoon staat te grabbelen. En dan bedoel ik cruciale fouten, want alleen in deze wedstrijd heeft Vermeer minimaal 3 momenten gehad waar hij er niet goed uit ziet. Zulke dingen slaan ook door op de verdediging, de "dramatische" manier van pielen langs de zijlijn is absoluut niet goed te praten. Zeker van De Jong mag je zulke dingen niet verwachten. Maar Vermeer moet zo'n bal gewoon vangen, punt uit. Zijn twijfelende optredens van de affgelopen weken hebben zijn doorwerking en Vermeer zelf lijkt steeds onzekerder te worden. Tijd dus om Vermeer in bescherming te nemen en hem te vervangen door Jasper. Legeon voor Van Rhijn, en hopelijk zsm Veltman voor Moisander want ook zijn foute passes leverde hachelijke momenten op, zeker de eerste helft.

Cillesen er in volgende week!

Sinds wanneer is vermeer ajax? Ik kan mij herinneren dat er 11 man stond waar misschien 2 of 3 prima speelde. Maargoed het zij zo, kenneth is weer de schuldige heh.

22 september 2013 om 19:19

Inderdaad. Er is een zwart schaap nodig en nee, natuurlijk wordt er niet gewezen naar Schöne die verdedigend altijd slecht staat opgesteld, naar Siem De Jong die volkomen onzichtbaar was (wie zei ook alweer dat hij 'altijd scoort' in belangrijke wedstrijden?) of Sigthorsson die er gewoon echt niks van kan. Moisander levert bal na bal in die Vermeer er weer uit kan gaan halen, maar eindstand is het zogenaamd Vermeers schuld. Ongelooflijk.

22 september 2013 om 19:49

Het begint allemaal bij die 1-0, vanaf dat moment was het over en sluiten.

22 september 2013 om 20:56

De eindstand is niet alleen de schuld van Vermeer, dat vind ik te kort door de bocht.
Ook bij de 1-0 gaan er al de nodige fouten vooraf van o.a. de Jong die denkt de bal achter te kunnen laten lopen en vervolgens als een pupil te kakken wordt gezet door die Hendrix.
de rest moge duidelijk zijn.
Ik vond het onbegrijpelijk om als neutraal kijker te zien dan Ajax in een kwartier tijd fout op fout op fout weet te stapelen en helemaal weggevaagd wordt met 4-0.

22 september 2013 om 19:19

Klopt maar dat vergeten de meeste want als een Park alleen op Vermeer af kan lopen is dat toch echt de schuld van de rest.

Misschien moet je dat juist wel gaan doen Frank, want je het hem hoogstwaarschijnlijk al vaker prive gezegd dat hij eens op moet gaan staan en niet moet gaan zitten blunderen, blijkbaar heeft het niet gewerkt en dan moet je hem gewoon eens openbaar afbranden.... Als de Boer na vandaag Cillissen er nog steeds niet in zet dan weet ik eerlijk gezegd niet meer wat er moet gebeuren wil hij er eens inkomen. Vermeer mag dan nog soms zulke spectaculaire reddingen hebben, wanneer hij daar 1 fatale blunder en 2 x onnodig uitkomen tegenover zet heeft het totaal geen waarde meer.
Nu moet het eens klaar zijn met hem, want het is gewoon bagger wat Vermeer laat zien. Op een gegeven moment ging hij gewoon alles weg boksen, hoe bedoel je onzekerheid?? Ik zal als een Moisander, Denswil, Veltman of v d Hoorn allang naar Frank gegaan zijn en hem op mn blote knieeen smeken om Cillissen.

Ik weet niet welke wedstrijd Frank heeft zitten kijken maar ik heb geen moment het idee gehad dat Ajax controle over de wedstrijd had, PSV was ook niet geweldig maar ze kwamen wel met een idee het veld op en wisten precies welke kant zwak is.

Vermeer moet gewisseld worden dat is duidelijk maar het meest belangrijke is dat Van Rhijn eruit word gehaald voor Ligeon en anders bied ik mezelf wel aan, als RB maak je het Depay niet zo moeilijk wanneer je op 5 meter afstand verdedigt en alleen meeloopt maar niet ingrijpt.

Cillessen is gewoon een lange slungel die aardig kan keepen, maar echt niet kan meevoetballen en echt niet de reflexen heeft van Vermeer. Ook Stekelenburg is een tijd onzeker in de lucht geweest. Vermeer verdient veel meer krediet dan hij krijgt.

Vemeer houdt 1 op 1 zo veel ballen die de lakse Ajax-verdediging ertussen laat vallen. Hij is zo snel z'n doel uit. Het wordt smullen voor alle Eredivisie-clubs als Cillessen daar straks staat.

22 september 2013 om 19:20

We hebben in Nederland gewoon geen toppers meer in de goal al vind ik Zoet aardig keepen met vlagen en hij is nog jong.

22 september 2013 om 19:20

Vermeer mag wat mij betreft op vakantie gaan en zijn hoofd leeg maken.

22 september 2013 om 19:30

Het verschil tussen Stekelenburg en Vermeer is dat Stekelenburg wel zijn best doet om zich te verbeteren. Vermeer daarentegen reageert heel laks als hij wéér een blunder maakt. Hij maakt dezelfde amateuristische blunders als jaren terug. Stekelenburg groeide wel en werd sterker. Stekelenburg werd sterk in de lucht, terwijl Vermeer dat nog steeds niet is.

Het is ook niet geheel toevallig dat Vermeer bij elk puntverlies een hoofdrol heeft.

Precies wat ik zei in mijn vorige post. Ajax had de controle

Het is gewoon zo dat Ajax nergens op terug kan vallen. Keeper in vorm crisis, verdediging aan de rechterkant is zo lek als een mandje, het middenveld totaal uit balans en doelpunten hoef je voorin ook amper te verwachten. Ik zou het niet goed vinden als alleen Vermeer wordt geslachtofferd, maar dat hij niet in zijn meest sterke fase zit is ene understatement. En hoe lullig ook (dit doet me ook echt pijn om te zeggen) kom je nu gewoon in een fase dat je Cillessen moet laten keepen en ook van Rhijn voor Ligeon moet gaan overwegen. Dit kan namelijk gewoon echt niet meer. En een middenveld met Serero Duarte en de Jong lijkt me ook geen overbodige luxe. En wat er voorin moet gebeuren... Ik weet het ook niet meer... Misschien Hoesen en de Sa erin. En Bojan een ticket terug naar Spanje!

“pas toen wij een bal zomaar inleverden en zij een kans kregen met Toivonen één op één met Vermeer kregen zij de controle”, vervolgde de oefenmeester in gesprek met FOX Sports.

Dat was dan ook al na 8 minuten ofzo...

22 september 2013 om 19:56

3 minuut 30 zelfs ;-)

22 september 2013 om 20:52

Nog erger... Ik dacht 't al, maar vond 't dan wel erg vroeg, vooral met zo'n uitspraak...

Ajax voetbalde net als woensdag aardig mee voor de rust. Ook net als woensdag werden ze na de rust vrij snel kapot gespeeld. Mentaal zwak en weinig echte kerels. Ik hoop wel dat deze clown onder de lat nooit meer opgeroepen wordt voor Oranje. Ik verwacht namelijk niet dat Brazilië en Duitsland uit medelijden geen voorzetten vanaf de zijkant zullen geven.

Vermeer is een geweldige lijnkeeper, zijn reflexen zijn echt knap. Maar zo gauw als hij uit zijn doel moet dan is het echt enorm schrijnend. Hij is zo vreselijk slecht in uitkomen, waarschijnlijk de slechtste in de Eredivisie. Cillessen moet de kans krijgen vind ik, al is het maar voor even

Ik kan maar 1 conclusie trekken en dat is dat Vermeer de komende wedstrijden het bankje mag warmhouden. Dat heeft hij verdient.

Hij had een paar ballen goed gepakt, maar die worden vergeten en tellen niet meer zodra hij cruciale fouten maakt. Jammer, ik vind hem een sterke keeper, maar hij maakt te veel fouten wat niet mag.

Cillissen moet nu gewoon in de basis beginnen tegen Volendam, en voorlopig. Frank de Boer moet zijn ballen laten zien en Vermeer op de bank gooien want iedereen weet dat hij de laatste wedstrijden als een drol keept.

22 september 2013 om 19:33

Mee eens, maar als je Vermeer wisselt, moet je Schöne, Sigi en Ricardo ook wisselen en evt Fischer ook.

Het is nu inderdaad tijd om Cilissen een kans te geven. Vermeer komt op heel veel belangrijke punten tekort en dat word steeds duidelijker omdat Ajax zelf minder kansen creëert en dus minder doelpunten maakt. Hierdoor vallen zijn fouten steeds meer op en dat kun je niet blijven verkopen naar je fans toe. Prima lijnkeeper met uitstekend reflex maar als het op meevoetballen of hoge ballen aankomt valt hij echt keihard door de mand. Er moet nu gewoon iets veranderen om de boel weer op scherp te zetten want dat kunnen die jongens blijkbaar niet zelf.

Frank de Boer weet dat Kenneth Vermeer fout op fout maakt maar ook telkens geweldige reddingen maakt. Ik hoop dat Frank eens de kans geeft aan Jasper C en Ruben Ligeon. .Ik neem maar geen conclusies aangezien het duidelijk is dat Ajax alleen nog maar kan groeien!

collectief falen kom op frank wees een eerlijk.
zelfs al speelt het team goed dan verpruts die vermeer de wedstrijd .
hij kost punten en de rest van het team vertruwt em niet dat merk je aan alles.
een goal tegen e ze eten al shit vermeer op goal w hebben alverloren met dieprutse.wisselen en nooit mee opstellen strik erom en weg laten gaan verkopen doe je hem nooit.
ook niet jong ajax hart doet best aardig aar .
en doe gelijk bojan Sigi poulsen en boilsessen erbij dan kan je gaan bouwen met jeugd al want dit zooitje is al klaar met voetballen .
en ook geen nieuwe spanjaarden halen is er geeneen geslaagd bij ajax of verder ergens omdat ze er gewoo nisk van bakken

22 september 2013 om 19:39

Al keept Vermeer nog zo goed, zolang je geen scorende spelers hebt maakt het geen moer uit.

De schuld wordt nu wel heel erg makkelijk bij Vermeer gelegd, hij heeft Ajax de eerste helft flink in de race gehouden na uitermate zwak verdedigen van zowel Van Rhijn maar met name Moisander, ook bij de eerste goal viel na de fout van Vermeer ging heel slap verdedigen van de defensie aan vooraf. Verder presteerde de aanval van Ajax het ook iedere keer weer om de bal heel kort bij zich te houden waardoor de defensie iedere keer te snel onder druk kwam met Bojan die nutteloos op het veld aan het zwerven was en zelfs Siem de Jong vandaag niet al te best was en Fischer zelfs onzichtbaar, oftewel collectief falen en niet alleen Vermeer maar het hele team.

Het kan snel gaan. Twee maanden geleden was hij volgens De Boer nog de beste keeper vd eredivisie.

22 september 2013 om 20:01

Gezien zijn prestaties in het verleden kan de conclusie getrokken worden dat Vermeer kwalitatief de beste doelman van de Eredivisie is. Echter kunnen zelfs de beste te maken krijgen met een vormcrisis. Dat lijkt nu het geval te zijn bij Vermeer.

22 september 2013 om 20:04

Tja, opportunisme is volgens mij uitgevonden in Amsterdam. Zo steken ze elkaar daar elke dag enorme veren in de kont en zweren de fans op de superieure kwaliteit van hun ploeg. Even later zakt de boel in elkaar en klopt er volgens diezelfde fans helemaal niets meer van. Daarom neem ik met name deze Ajax fans al lang niet meer serieus... Een beetje bluf is een ding maar soms is het een beetje sneu

Een cvm moet er ook 1 zijn. Ik ben een voorstander van een fysiek sterke cvm en hij moet ook alles kunnen in het ajax systeem. Vermeer heeft de vorm niet meer en Cillessen moet nu de kans krijgen.
Het grote probleem bij ajax nu vind ik dat het systeem dat barca speelt, dat je zo nauwkeurig moet pasen en er bal vast moet zijn omdat je zover naar voren speelt. Barca heeft messi enco. Ik vind dat als het systeem zo speelt moet er veel meer beweging en positiewisselingen zijn. En veel maar dan ook veel harder werken. Ik ben een voorstander van een cv op de cvm in dit systeem wel 1 die ook kan voetballen. Omdat als er een cv doorschuift der 1tje zijn plek kan overnemen. De vorm crisis bij sommige spelers is ook heel triest. Maar ja dit is mijn opstelling ...

Cellissen
legion
vanderhoorn
moisander
blind
bazoer
denswil
serrero
??? bojan
de jong
duarte
22 september 2013 om 19:36

Ik wil graag een middenveld zien met Siem, Thulani en Lerin/Riechedly als cvm.

Echt deze F Aydinus is een vreemde....

Vond het vooral pijnlijk om te zien hoe Ajax na de 1-0 geen vuist meer kon maken en als geheel helemaal door de ondergrens zaktè..had dit niet verwacht...maar met heel veel pijn in mijn hart zeg ik 'psv gefeliciteerd zeer proffesioneel afgestraft dit Ajax!

Hij Kenneth niet meer.

We hadden controle? Wat voor controle dan? Af en toe Pasen tussen Denswil, mondainer de backs en Vermeer. Noem je dat controle? Je mag blij zijn dat het geen 7 of 8-0 is geworden. Mis was dat wel beter geweest want dan vraag me af of we dan nog steeds controle hadden. Sowieso bij een 4-0 nederlaag had je geen controle.
Fischer Bojan beide niet gezien en alleen maar balverlies. Met andere woorden we hebben geen flank spelers meer. Denswil doet t aardig maar is niet klaar als stand in voor een alderweireld. Duarte is gewoon jammer maar dat moest maher zijn. Dit seizoen kunnen we vergeten.

@ramondiaz: Maar het begint wel bij Vermeer, heel Ajax speelde niet naar behoren natuurlijk.
Maar Vermeer presteert het elke week nu om in de fout tegaan.
Houd natuurlijk een keer op, als je een keeper als Cillissen achter je hebt staan.
Van Rhijn is de laatste weken ook verschrikkelijk, is een rechts-back maar verdedigen is wel het laatste wat hij doet.

Omdat Eriksen goed speelt in de premier league, vraag ik me af wie ajax de afgelopen 3 jaar kampioen heeft gemaakt. Denk eigenlijk dat dat niet de verdienste van f. de boer is geweest.

Ajax heeft vaak controle maar geeft het dan zelf totaal uit de hand door individuele missers.
Tegen Az, 1-2 voor, pure controle in de 2e helft, Az was niks, bam, domme actie van Rhijn, rood, over en uit.
Tegen Heerenveen, 0-2 voor, 2-1 valt op een vreemde manier omdat spelers van de bal weglopen in de veronderstelling dat er een vrije trap zou volgen, bam, controle weg, 3-3 als resultaat.
Tegen Groningen, 0-1 voor, weinig aan de hand, bam, 1-1, fout Vermeer.

Tegen Zwolle was er eigenlijk voor het eerst geen sprake van controle, daar kwam Ajax erg goed weg en profiteerde het juist van fouten van Zwolle, echter, had net zo goed 0-1 kunnen zijn op een gegeven moment door wederom een fout van jawel, Vermeer.

Vandaag, zwak begin, Psv had voor moeten staan door fouten van Moisander, vervolgens pure controle zonder echt gevaarlijk te worden.
Echter, zolang je zelf de bal niet hebt kan de tegenstander ook niet scoren....
Maar goed, 2e helft begint, controle is weg, zat een pauze van 15 minuten in, bam, 1-0, fout van Vermeer en van Rhijn.
de Jong, tja, op zich maakt hij de goede beslissing dus de echte fouten geef ik even aan van Rhijn en Vermeer.
Vervolgens 2-0 kinderlijk gedaan door Schone en wederom Moisander.

We moeten concluderen dat Ajax ten onder gaat aan een paar individuen, voorin loopt het voor geen meter waar ook wijzigingen welkom zijn maar achterin, tja, ik zie niet wat Moisander doet wat van der Hoorn niet zou kunnen... (veltman nog geblesseerd)
Ik zie niet wat van Rhijn doet wat Ligeon niet zou kunnen en ik zie al helemaal niet wat Vermeer voor extra's heeft ten op zichten van Cillessen op dit moment.

En dan tja, de vm positie, hoewel Poulsen ook totaal niet in vorm is vind ik wel dat je altijd met een pure controleur moet spelen.
Het liefst ook 1 die fysiek zijn mannetje staat, zet daar dus maar Poulsen nog een keer neer, werkt dat niet, gooi Bazoer dan maar voor de leeuwen, daar heb ik alle vertrouwen in.

23 september 2013 om 02:13

De Jong neemt de juiste beslissing en dus is het geen fout? Hij voert datgene dat hij van plan is verkeerd uit dus natuurlijk is het als eerste zijn fout.

Van Rhijn neemt anders ook de juiste beslissing, hij wil de bal via Depay over de achterlijn krijgen maar faalt hopeloos.

Vermeer nam ook de juiste beslissing, hij wilde de bal immers vangen, dus is het ook niet zijn fout?

Als ajax fan doet het pijn al die fouten die worden gemaakt en die nederlagen. Maar om spelers uit de basis te stemmen heeft ook geen zin. Als je zelf voetbald dan weet je ook dat jij fouten maakt of hebt gemaakt. En dat je het niet express doet. Het zijn momenten.fisher wissel kan de boer wel doen. Maar sana voeg ook niet veel toe. Dus heeft het weinig zin om hem op de bank te zetten. En zo is het met die de rest. Jasper is een goeie keeper. Maar vermeer zijn reflexen zijn beter. Dus een fout van vermeer die tot een goal leid. Of jasper die 1 op 1 wordt geklopt.jasper kan het woensdag laten zien. En dan kunnen we oordelen wie onder de lat moet staan.

Slechte wedstrijd van beide partijen. Na het eerste doelpunt was Ajax zwak en de wedstrijd over. Komt nog wel goed met Ajax gok ik. Als de spelers weer in vorm komen en we weer gaan scoren zie ik ze weer kampioen worden

22 september 2013 om 19:58

Komt ook wel goed. Probleem zit hem ook in het feit dat Ajax redelijk vaak met een aangepaste opstelling moest spelen. Alderweireld en Eriksen vertrokken. Blind en de Jong waren geblesseerd. Het is allemaal onrustig geweest.

Verder rouleert de Boer ook meer dan vorige jaren.weinig spelers zijn echt zeker van hun basisplaats. Daar moet verandering in komen, maar dat zal er pas in de loop van het seizoen ontstaan. Spelers als Duarte, Schone en Serero moeten met elkaar uitvechten wie de positie van Eriksen en in mindere maten de ouder wordende Poulsen gaan invullen. Zo zijn er meerdere posities die ingevuld kunnen worden door spelers die elkaar nauwelijks ontlopen. Vanzelf staan spelers op.

22 september 2013 om 20:04

Zoals de verslaggever al zei speelde Ajax met 7 en PSV met 2 spelers die vorig jaar ook in "deze" wedstrijd meededen. Ik vind het dan ook onzin om te zeggen dat een aangepast elftal de oorzaak is. Daarnaast had Ajax geen blessures en konden ze het sterkste elftal opstellen. Dit ook weer in tegenstelling tot Psv.

Ajax creeerde heel erg weinig en gaf vaak door geklungel veel kansen weg. Dit team leunde volledig op Eriksen en de Jong. Eriksen is er niet meer, en de Jong is fysiek volgens mij er nog niet klaar voor.

Het is nu aan de Boer om te laten zien dat hij het elftal op de rails kan krijgen !! Ik heb hier echter mijn twijfels over. Veel ploegen hebben inmiddels gezien dat je niet hoeft te verliezen van dit Ajax. Als een tegenstander dit uit gaat stralen met ook fysiek voetbal, dan krijgt ajax het heeeeeel lastig.

22 september 2013 om 20:29

@ Janssen

Het gaat niet alleen om deze wedstrijd. Ik geef duidelijk aan dat de Boer dit jaar meer rouleert, belangrijke spelers laat zijn vertrokken en belangrijke spelers al enkele duels geblesseerd waren. Het is veel passen en meten voor de Boer. Hij moet denken aan de fitheid van spelers, moet kijken wie de posities van vertrokken spelers in gaan vullen en spelers die uit vorm zijn. Nogmaals, hierdoor heeft Frank de Boer meer gerouleerd.

Dit houd in dat er minder rust is in het elftal. Spelers als Schone, Serero, Duarte en Poulsen strijden om twee posities. Cillessen en Boilesen zitten tegen de basis aan. Van der Hoorn, Denswil en Veltman moeten uitvechten wie Alderweireld's positie in gaat nemen. In de aanval word ook erg veel gerouleerd tijdens wedstrijden (nauwelijks qua basis); Andersen valt vaker in, Bojan en Sigi wisselen nu van positie, Fischer is uit vorm, Sana en Hoesen vallen soms nog in..

Dus, zoals ik ook al aangaf, moet er nog duidelijk komen. Dat gebeurt vanzelf. Spelers gaan zich onderscheiden en zullen vertrouwen af gaan dwingen. Echter is het nu even lastiger om te presteren.

Bij PSV is dat stukken minder. Doordat spelers eerder vertrokken waren en vervangers ook redelijk vroeg gehaald had Cocu de mogelijkheid om spelers in de voorbereiding meer te testen. Bij Ajax begint 'het filteren' nu pas. Uiteindelijk zal er een duidelijke hiërarchie ontstaan.

23 september 2013 om 02:24

Hoezo is dat bij PSV stukken minder?
Rechtsback hebben Brenet en Arias gespeeld.
Linker CV, Rekik en Hendrix
Middenveld: Park, Schaars, Toivonen, Maher, Wijnaldum, Hiljemark
Spits: Matavz en Locadia
Rechtsvoor: Park, Bakkali, Jozefzoon

Bij PSV wordt ook (al dan niet ingegeven door blessures) veel gerouleerd.

Bij PSV vertrokken de spelers inderdaad wel al eerder (er vertrokken er overigens ook nog een stuk meer), maar op het vertrek van Alderweireld was al ingespeeld door Vd Hoorn te halen. Je beste speler weet je ook al van dat hij gaat vertrekken, maar daar speel je dan pas op het laatst op in. Overigens denk ik wel dat Duarte een hoop supporters (waarvan ik vele negatieve reacties heb gezien) nog gaat verrassen.

22 september 2013 om 20:10

PSV wint gewoon met 4-0... Is niets slecht aan.
Ik zie Ajax niet eens in de top drie komen. Psv, Twente en Vitesse hebben volgens mij meer kwaliteit. Ajax is recent tegen Heerenveen, Groningen en PEC goed weggekomen wat enigzins de armoede nog camoufleerde maar het is dit seizoen echt niets meer dan een redelijke subtopper. Ze hebben veel geld, wordt tijd dat ze daar wat mee gaan doen dan.

Nou Frank, de Arena heeft het met Vermeer gehad en dat gaat hij merken ook als hij volgende week weer op doel staat. Dit kan toch niet meer man! Hij geeft zijn eigen fouten ook niet toe. Gewoon een dramakeeper, altijd al geweest. Misschien was een extra controlerende middenvelder ook niet verkeerd geweest vandaag, is gewoon een belangrijke reden dat je overlopen word in de 2e helft, naast dat Schöne dramatisch speelt op die positie. De bijna voldoendes voor Serero en Bojan vind ik overigens ook niet terecht, 9 van de 10 keer dat je ze probeert aan te spelen ben je de bal gewoon kwijt omdat ze geen fysiek hebben, nou net de reden dat Ajax niet aan het voetballen komt.

23 september 2013 om 02:26

Dat gaat hij merken ook als hij volgende week weer op doel staat.
Nee, dat zal hem vast helpen zijn vorm te hervinden...

23 september 2013 om 09:23

Als de keeper van Nec, ADO of RKC die nu onderaan de eredivisie staan dergelijke fouten maakt, terwijl iedereen weet dat er een goed alternatief op de bank zit, word hij ook het stadion uit gefloten. Laat staan als dit bij een kampioenskandidaat gebeurd. De man is de grap van de eredivisie op dit moment, je helpt er helemaal niemand mee om hem te laten staan, het publiek gaat erop reageren en hij word elke week het mikpunt van hoongelach en scheldpartijen.

Vermeer op de bank nu!

tegen Groningen kost hij je de winst.
tegen Barca de 3-0
tegen PSV de 1-0 ook zat hij geweldig mis in de 1e helft bij die kopbal van Depay.

Vermeer goed op de lijn en 1 op 1.
Maar bij voorzetten een clown.

Elke volgende wedstrijd met vermeer kijk ik niet meer.
Cilissen 1e doelmal en Vermeer verkopen in de winter.

22 september 2013 om 20:08

Vermeer heeft ook goede reddingen waardoor hij doelpunten voorkomt maar dat telt niet? En als je Vermeer verkoopt, wat ga je dan met het geld doen? Scorend vermogen in huis halen?

22 september 2013 om 20:24

Ja maar die maakt Cilissen ook wel hoor.
Vermeer is slecht bij: corners, vrije trappen, voorzetten, penalty's en uittrappen.

Ik kan geen reden verzinnen om Vermeer te laten staan. Maar als de Boer elke speler moet wisselen die slecht speelt, speelt volgende week een compleet nieuw elftal. Want je kunt wel zeggen dat Denswil het goed deed, maar hij werd niet voor niets vrijgelaten door Psv. Opbouwend totaal geen overtuiging.

vermeer zit in een mindere periode, dus moet cillessen gewoon de kans krijgen.

offtopic: met dit team komt ajax niet bij de eerste 4.

Bojan een hoger cijfer dan bijv. Boilesen? Ga fietsen. Bojan had te veel onnodig balverlies. Na Moisander en Vermeer de slechtste vh veld

Kwaliteit is het probleem. Ook bij alle andere clubs trouwens. Vandaag waren de oude subtoppers Park en Schaars de koningen van het middenveld.

Bij Ajax leek er wel niemand op het middenveld te staan.

Ik vind de nederlaag op zich niet zo erg maar wel dat we Weer doe die KL keeper op achterstand komen hoelang mag een speler in dit geval Vermeer falen. Het heeft nu al 6 punten gekost ik snap gewoon Frank de Boer niet hij blijft maar vertrouwen houden in die keeper vorige week werd dat nog verbloemd door dat we wonnen maar nu wordt het dan ook nog 4-0 en dat kun je de keeper gewoon aanrekenen hoor .En maar blijven zeggen dat het allemaal goed gaat het gaat helemaal niet goed .

Vele klagen over bojan. Als spelers in de basis niet hun draai hebben, zou zelfs messi bij ajax als bojan spelen onzichbaar. Kan toch niet verwachten dat bojan een hele verdediging uitspeeld 2 doelpunten per wedstrijd maakt.

Ik heb toch echt hoop.

Ik hoorde voor het eerst iets in het commentaar wat ik graag veel eerder had gehoord. Ik krijg het idee dat Cillessen zowel woensdag als zaterdag zal spelen.

Einde Vermeer bij Ajax lijkt me.

Haal Huntelaar, van der vaart en heitinga terug en geef ze genoeg centen en bouw je team erom heen bijwijze van spreken want dit is toch echt waardeloos!! Wat krijg je ervoor terug!? Nou vol stadion, kampioenschap en misschien wel overwinteren in de championsleageu! Want de Nederlandse competitie begint steeds slechter te worden want wat we vandaag hebben gezien kunnen we toch niet serieus nemen en een topwedstrijd noemen!

23 september 2013 om 02:29

en als je dan toch bezig bent, waarom niet gelijk Sneijder, Zlatan en Vermaelen ook terughalen

Haal Huntelaar, van der vaart en heitinga terug en geef ze genoeg centen en bouw je team erom heen bijwijze van spreken want dit is toch echt waardeloos!! Wat krijg je ervoor terug!? Nou vol stadion, kampioenschap en misschien wel overwinteren in de championsleageu! Want de Nederlandse competitie begint steeds slechter te worden want wat we vandaag hebben gezien kunnen we toch niet serieus nemen en een topwedstrijd noemen!

Vermeer inderdaad slecht.
Maar het grootste probleem is de aanval. Daar loopt echt niemand van niveau.
Weet niet wat Hoessen verkeerd heeft gedaan bij De Boer dat zelfs Bojan de voorkeur krijgt in de spits.
Ajax heeft gefaald op de transfermarkt. Het is pure armoe.
Een team heeft elk jaar weer een nieuwe impuls (lees:spelers) nodig, zeker als de goede spelers worden verkocht. Het eeuwige plichtmatige getik tot aan de 16 is nog de enige houvast voor dit team. Veels te voorspelbaar allemaal.
Ze zijn doorgeslagen daar bij de beleidsbepalers. Benieuwd hoe vaak we Cruijff nog gaan horen wanneer Ajax de competitie straks in de middenmoot afsluit. Dan zal het wel weer een overgangsjaar zijn geweest.

Niemand opgevallen wat vermeer na de wedstrijd zei; dit is niet mijn eerste blunder maar ook zeker niet mijn laatste. Dat getuigd ook niet echt van zelfvertrouwen.

En toch doet Ajax gewoon weer mee om te titel. Ik zie namelijk geen andere teams die over een heel seizoen veel beter zijn. Feyenoord heeft het moeilijk, Twente ook al wat punten verloren, Vitesse zit ook weinig in. En PSV wint vandaag, maar ook niet zo heel overtuigend. Pakt Vermeer die bal gewoon klem dan blijft het een echte 0-0 wedstrijd.

En wat iemand hierboven al zei, sluit niet uit dat PSV komende week weer verliest. Zo blijft het stuivertje wisselen verwacht ik.

'we hadden de controle, maar krijgen 4-0 op onze broek'

wat een geweldige grap van Frank de Boer. Controle hebben en kans na kans weggeven.
Je wordt toch moe van dit soort gasten die hun eigen falen proberen te camoufleren.
Ook veel Ajaxieden hier reageren erg kinderachtig op de pak slaag die ze vandaag gekregen hebben door de prestatie van PSV naar beneden te halen wat speelde met een gehavend elftal.
Moet je nagaan als PSV gewoon compleet is wat er vandaag gebeurd was met zo'n zwakke Ajax verdediging. Elke bal over de verdediging was kassa voor Psv.

Sorry maar het lijkt al 3 jaar niks bij Ajax ondanks dat ze kampioen zijn geworden omdat de rest nog slechter dan dat was. Dat eeuwige getik zonder tot kansen te komen en vaak op eigen helft is gewoon schijtvoetbal. Na afloop beweren dat je gedomineerd hebt en de controle hebt terwijl je 6 kansen weggeeft en zelf niets creëert in een traag tempo

Zo zonde van Vermeer... Het is een uitstekende keeper hoor maar die ballen die die vandaag voorgeschoteld kreeg had ie gewoon moeten vastgrijpen. Dit zijn van die domme fouten die je gewoon niet kan permiteren in topwedstrijden, laat staan Champions League. het is wel een risico en inbreuk op zijn vertrouwen om hem nu per direct op de bank te zetten.

Jongens gewoon wonden likken en verder gaan. Je bent een groot winnaar als je weet wat verliezen is en er mee om kan gaan. En Frank weet echt wel wat hij doet en moet doen. Wij zitten op de tribune mee te kijken en zijn allemaal coach. We juichen als t goed gaat en mopperen als t minder gaat. Daar ben je supporter voor. Ik baal als ik dit zie en ben blij als t goed gaat. Kritisch mag je zijn op de prestatie van het hele team. Het is te simpel om alleen de keeper af te branden, hij is een onderdeel van het geheel. Als hij een fout maakt is het een goal. Maar al die fouten die voor hem gebeuren die zien we ff niet.... Ajax heeft gefaald, Niet alleen Vermeer! Dan gewoon allemaal ontslaan zeker en een geheel team neer zetten? Simpele gedachte die niet op gaat. We wisten dat dit kon gebeuren met een jonge ploeg en wegvallen van de 2. Dus niet zeuren en accepteren en doorgaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren