Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Ginkel: 'Natuurlijk zou Ajax ook een mooie stap zijn geweest'

Laatste update:

Ajax vond de vraagprijs voor Adam Maher te hoog, maar was wél bereid om diep in de buidel te tasten voor Marco van Ginkel. De Amsterdammers wilden de middenvelder graag hebben, maar Vitesse weigerde om zaken te doen met de landskampioen. Niet veel later meldde Chelsea zich in Arnhem en maakte Van Ginkel een droomtransfer naar de winnaar van de Europa League.

/

De twintigjarige middenvelder is blij met zijn overstap, maar had ook wel naar Ajax gewild. "Natuurlijk zou Ajax voor mij ook een mooie stap zijn geweest", zegt Van Ginkel in Voetbal International. "Zeker met het oog op het wereldkampioenschap in Brazilië, volgend jaar. Een jongen van mijn leeftijd wil elke week spelen. Toch kan dat in Londen ook. Ik ga mijn minuten bij Chelsea echt wel maken."

Van Ginkel zegt eerlijk dat hij aan het begin van de zomer een transfer naar een Europese topclub niet in zijn gedachten had zitten: de middenvelder wilde wel weg bij Vitesse, maar dacht in eerste instantie aan een tussenstap richting het buitenland. José Mourinho wist Van Ginkel echter toch over te halen om nu al naar Chelsea te komen. De tweevoudig international mocht tot dusver twee keer invallen in de Premier League en was maandag nog goed voor het winnende doelpunt van Jong Oranje tegen Jong Schotland.

Marco van Ginkel had niet naar Chelsea moeten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 september 2013 om 14:54

Tja, hoe had jij gereageerd op vragen vanuit de media.....

Ik als een boer met kiespijn in ieder geval.

11 september 2013 om 15:53

Chelsea

11 september 2013 om 16:05

Ja ik doelde ook daar op.

Als hij gewoon naar Ajax was gegaan, had hij volgend jaar op het wk gestaan.
Dat moet toch een pijnlijk gevoel zijn lijkt me...

11 september 2013 om 17:45

v Ginkel heeft nog zoveel tijd. Haalt ie niet dit wk dan de volgende wel, en dan kan ie nog 2x daarna mee. Al denk ik dat hij deze zomer al meegaat. Die gaat zn wedstrijden wel spelen bij Chelsea! Let maar op.

Ik gun Marco elke stap vooruit. Persoonlijk had ik het jammer gevonden als ie naar Ajax was gegaan. Maar had het hem wel gegund. Snap best dat Ajax een stap vooruit is, maar deze stap is nog mooier (ook voor ons)

11 september 2013 om 20:57

Idd, v Ginkel heeft tijd zat, er komen nog genoeg Ek,s en Wk,s aan waar v Ginkel zeker bij zit, maar die Ajacieden moeten wat te klagen hebben, klaag lekker bij de staf en gun v Ginkel het beste, maar dat kunnen ze dan weer niet, ligt niet in hun straatje .

12 september 2013 om 00:19

Vitesky wat schrijf jij nou weer voor generaliserende onzin op?

Hij wilde zelf naar Ajax maar Vitesse wilde hem, ondanks dat Ajax diep in de buidel wilde tasten, hem niet aan Ajax verkopen. Waar lees jij iets over klagende Ajacieden? Men mag toch teleurgesteld zijn dat Vitesse hem niet aan Ajax wilde verkopen?

Wat een niveau zeg...

12 september 2013 om 00:21

En als vz mijn reactie verwijderd dan toch zeker die van vitesky??!! Sowieso worden er prima onderbouwde reacties verwijderd en andere reacties die kant noch wal raken en beledigend zijn blijven staan.

12 september 2013 om 11:54

@izzinho

Dacht dan ze alleen in Nijmegen met het vingertje konden wijzen, heb me toch vergist, en dan ook nog zelf een duimpje geven. !!!

Snap niet dan mensen er bij blijven dat Vitesse niet wou verkopen, nee natuurlijk wou Vitesse niet verkopen aan Ajax, want op het moment dat Ajax langs kwam, waren ze al bezig met Chelsea. Scroll even naar onder, daar staat psies wat er in het interview gezegd is!!

Vitessky heeft wel een punt, vanaf het moment dat v Ginkel voor Chelsea heeft gekozen, lees je veel negatieve reacties, maar weet je wat het is, bij Ajax mag/moet een speler de tijd krijgen voordat hij basisspeler word, maar dat mag dan weer niet als v Ginkel naar Chelsea gaat !!!

11 september 2013 om 15:03

Hij had inderdaad lekker naar Ajax moeten komen.
Dat had voor zijn ontwikkeling verreweg het beste geweest.
Maar aan de andere kant, zijn transferbedrag was wel hoog, dus weet niet of ik er heel rouwig om ben dat hij voor het grote geld heeft gekozen.

11 september 2013 om 15:29

Zijn transferbedrag was hoog, maar met hem erbij op de plek van Eriksen had je een veel sterker middenveld gehad dan nu met Duarte het geval is. Daarnaast had je v. Ginkel met dikke winst door kunnen verkopen aan de (sub)top van Europa, mits hij zich door zou ontwikkelen, dus ja, hier moeten we absoluut heel rouwig om zijn.

11 september 2013 om 15:42

hmm ik moet nog zien of duarte een echte verzwakking is; de boer denkt er anders over

11 september 2013 om 17:10

Eigen schuld, dikke bult! Had je maar niet voor het geld moeten kiezen Marco!

Bij Ajax had je elke week basis gestaan, en had je zeker op het WK gespeeld!

Domme Marco

11 september 2013 om 18:05

@z.ibrahimovic
dus als omdat hij niet naar ajax MAG en wel naar chelski dan kies je voor het geld, hij was vitesse ontgroeid, en als je enige aanbieding chelski is zeg je geen nee.

11 september 2013 om 15:03

Inderdaad. Jammer van der Hoorn en Cillessen.
Toonbeelden van de gouden tussenstap naar Ajax.

11 september 2013 om 15:09

Van Ginkel kun je niet vergelijken met cellissen en vd hoorn. Denk namelijk dat zeker nu na het vertrek van Eriksen, v Ginkel zeker basisspeler zou zijn. Ik zeg niet dat hij het 100% zeker zou gaan maken bij Ajax want dat weet je natuurlijk nooit. Al denk ik persoonlijk van wel, haha. Maar een kans zou hij nu zeker krijgen dus je vergelijk met die 2 spelers slaat werkelijk nergens op!

11 september 2013 om 15:10

haha noem dan ook eens de spelers die het wel een goede tussenstap vonden

11 september 2013 om 15:13

twee spelers die met hele andere verwachtingen binnen zijn gehaald, vginkel zouden ze als directe direct versterking zien en dat niet onder stoelen of banken steken, zowel Cillisen als vdhoorn moeten gewoon de concurrentie aangaan..

11 september 2013 om 15:13

Wat een armoedig voorbeeld, Sammerens.

Van der Hoorn is er nog maar net en krijgt echt nog wel kansen met Alderweireld die net is vertrokken.
Daarbij had Cillessen al van te voren af aan kunnen bedenken dat hij 2e keeper zou blijven zolang Vermeer er is.
Cillessen krijgt net zoals v/d Hoorn echt nog wel kansen.

Je moet er nou eenmaal wel wat voor doen om in de basis te komen bij Ajax.
Niet alles wordt meteen cadeau gegeven.

Als je nou Sulejmani zei.. okee.

11 september 2013 om 15:23

Huntelaar, Suarez

11 september 2013 om 15:24

Wat jij zegt over Sulejmani klopt niet want hijs speelt nu wel degelijk in de top.
Alleen is het vooral door het geld voor Ajax een foute deal geweest.
Maar Sulejmani maakt nu gewoon zijn minuten bij Benfica en viel al een keer heel aaardig in. Daar is Ajax toch echt verkeerd mee omgegaan want Sulejmani is zeker een goede speler.

ON: Absoluut is het een verkeerde stap geweest met het oog op het Wk.
Maar die jongen gaat er wel komen ookal heeft hij zon grote stap gemaakt, het gaat alleen wel wat langer duren nu.
Anders had hij gewoon elke week in de basis gestaan bij Ajax en zeker ook zijn minuten in de Champions League gespeeld.

11 september 2013 om 15:28

In de top? Bij Benfica staat hij er nooit in en sinds hij daar 'speelt' verliest benfica veel meer wedstrijden dan normaal gesproken.
Nee, dat is geen stap omhoog.

11 september 2013 om 15:34

@ Sammerens geweldige reactie !

Plus het feit dat spelers die ''te vroeg'' naar het buitenland zijn vertrokken toch meer dan goed genoeg zijn voor de eredivisie, kijk maar naar Van Aanholt , Bruma , Rekik, Ebicilio.

Dus die hele theorie over een tussenstap in de eredivisie kan wat mij betreft in de prullenbak.
Doe het liever als Nigel de Jong en Rafael van der Vaart een tussenstap in een sterkere competitie daar heb je meer aan.

11 september 2013 om 15:47

Svensk
Jij volgt blijkbaar geen voetbal, hij heeft wel degelijk gespeeld en goed ook de achterstand werd nog omgedraaid.
En het is zeker een stap omhoog, Benfica maakt Ajax namelijk af. Ze hebben veel maar dan ook veel meer kwaliteit als Ajax op dit moment.
En dan heb je het financiële nog waarbij hij ook zeker een stap vooruit heeft gemaakt.
Ja, dat is duidelijk 100% een stap omhoog.

11 september 2013 om 16:07

Ibra xd

11 september 2013 om 17:04

En waar spelen die spelers wat jij noemt nu allemaal ? Juist ...in nederland ! Omdat ze het niveau ( nog ) niet aankunnen in het buitenland ! Dus zo slecht is die stap blijkbaar NIET !

11 september 2013 om 17:05

@ 7 life

11 september 2013 om 17:12

@svensk,

Armoedig voorbeeld? Wellicht wel, maar het gaat om het signaal.

Van de Hoorn is er inderdaad net ja. Hij krijgt nog kansen? Hoe weet je dat zeker?
Is van Ginkel niet pas net bij Chelsea? Heeft hij niet al 2x in mogen vallen bij Chelsea in de PL? Ik zal je voor zijn: Nee, weinig minuten inderdaad. Maar mag hij ook niet wennen zoals dat bij van der Hoorn schijnbaar wel heel normaal is?

Waarom zouden Cillissen (die nu al voor het zoveelste jaar stilstaat) en van der Hoorn echt nog wel kansen krijgen en is het bij van Ginkel schijnbaar zeker dat hij ze niet gaat krijgen?

11 september 2013 om 18:21

Beetje rare vergelijking. Vd Hoorn verspeelt geen plaats in de wk selectie door weinig te spelen dit seizoen terwijl die kans bij v. Ginkel heel groot is. Sterker nog v. Ginkel is al "gedegradeerd" naar Jong Oranje!

12 september 2013 om 09:22

Wat een onzin zeg....

Als je niet ziet dat Ajax voor die jongen 100 keer beter was geweest ben je haatdragend richting Ajax of je bent onwijs naïef….

12 september 2013 om 10:39

Als je niet ziet dat je bewering puur gebaseerd is op aannames en clubliefde dan ben je zelf onwijs naïef.

Als het zo overduidelijk is, kom dan eens met duidelijke feiten.

@renevang,

Ten eerste kan van Ginkel nog steeds een plaats in de WK selectie krijgen. Daarnaast heeft hij pas 1 interland gespeeld. Een plaats in de WK selectie is sowieso allerminst zeker.
Bij het afgelopen jeugd EK was de verwachting dat hij op de bank zou zitten ten faveure van een middenveld met Strootman, Maher en Clasie. Daarnaast had je Fer ook nog.
Bij het grote Oranje krijgt hij daar concurrentie bij van (zal er vast nog 1 of 2 vergeten) spelers als Sneijder, vd Vaart, Siem de Jong, Wijnaldum, Nigel de Jong, de Guzman en in mindere mate de onlangs ook opgeroepen Toornstra en Duarte.

Dus waarom doen we allemaal net of hij een onbetwiste A international is? Want dat is hij niet, en dat is hij ook nooit geweest.

Ik denk dat hij die minuten niet gaat maken bij Chelsea, Ajax was een betere stap geweest.
Had Ajax Van Ginkel en Maher kunnen aantrekken dan had er echt een goede ploeg gestaan nu.
Maar helaas vissen grotere clubs dit soort spelers steeds eerder weg.

11 september 2013 om 15:01

psv een grotere club dan ajax? het is 100 ajax zijn keuze geweest om maher niet aan te trekken, hoewel dat bewonderenswaardig is, vind ik het ook een domme zet.
maher was naar mijn mening een zekerheid voor winst qua financiën en voetbal.

11 september 2013 om 15:10

Maher was een Dagobert Overmars fout om niet te willen investeren na Sulejmani, Van Ginkel is gewoon pech.

11 september 2013 om 18:22

Maher paste niet in het voetbal technische plaatje van Ajax. Overmars heeft namelijk aangegeven dat Ajax wel bereid is te betalen als ze een speler erg graag willen hebben. Zo hebben ze dus wel 7 mil voor v Ginkel geboden...

Overigens mogen we wel eerlijk zijn dat Maher nou niet echt dingen laat zien waarmee hij zijn prijs waard was..

11 september 2013 om 16:13

Er heeft helemaal geen overstap naar een andere club voor Van Ginkel ingezeten. Hij kon slecht de stap maken van het derde naar het tweede elftal van Chelsea. Nu is het hopen op wat schamele minuten bij het eerste of dat aan het einde van het jaar alsnog een transfer lonkt. Chelsea is helaas de afgelopen jaren niet zo zorgvuldig omgegaan met jong talent, vaak zie je ze jarenlang rondzwerven voor ze een echte nieuwe club vinden.

Ja je gaat je minuten vast wel maken. In de beker tegen 3de klasse teams. en misschien af en toe de laatste 10 minuten voor Lampard. We zien je over een paar jaar wel weer terug in Nederland, met een mislukt deel van je carriere!

11 september 2013 om 14:58

Net als Cillissen en van de Hoorn?

Van Ginkel heeft in ieder geval al in 2 PL wedstrijden in mogen vallen, dat kan je van de Hoorn niet zeggen. Lees ik over van de Hoorn veel reacties dat hij moet wennen aan het Ajax systeem, maar van Ginkel zal er wel meteen moeten staan, anders is hij mislukt? Typisch...

Die jongen gaat zijn minuten inderdaad maken, en niet alleen in de cups maar ook in de PL en zelfs de CL.

11 september 2013 om 15:03

Als je het niveauverschil niet ziet van Van Ginkel tov Van de Hoorn waarmee ze instappen, is dit een zinloze discussie. Kansen op succes had van Ginkel natuurlijk veel meer bij Ajax, daar had hij rustig opnieuw de beste speler van het team kunnen worden alvorens de volgende stap te maken.

Minuten in de ('zelfs'??) CL bij Ajax had hij ook gegarandeerd. En tsja, minuten in de PL? wat koopt Buttner daarvoor?

11 september 2013 om 15:09

nee buttner doet het lekker bij united of niet?

11 september 2013 om 15:15

Dat mag je een zinloze discussie vinden. Het gaat er om dat mensen roepen dat de weg via Ajax altijd het beste is en resulteert in gouden bergen.

Bij van der Hoorn lees ik in topics legio verhalen als 'wennen aan het systeem' en wordt het feit dat hij er naast staats zelfs gerechtvaardigd door kreten als 'hij leert nu op de training van Stam en de Boer'.

Feit is dat van Ginkel de voorbereiding veel heeft gespeeld, de trainer en supporters lovend over hem zijn en hij in ieder geval in 2 van de 3 gespeelde PL wedstrijden in heeft gevallen. Dat alles terwijl hij net bij de club is en bij een Europese grootmacht speelt.

De signalen zijn vooralsnog goed, maar hier vinden we het leuker om mensen bij voorbaat al te bekritiseren en af te schrijven.

Het is absoluut geen zekerheid dat zijn overstap naar Chelsea slechter uitpakt dan als hij bij Ajax had gespeeld. Hij zou daar onder veel minder weerstand trainen om over het niveau van de wedstrijden maar niet te spreken. Hij zal bij Ajax inderdaad waarschijnlijk alle CL duels gespeeld hebben, maar of je er veel van leert terwijl je van het kastje naar de muur wordt gestuurd door Barca vraag ik me af. Je kan net zo goed zo redeneren als andersom.

Ik refereer aan de CL als 'zelfs' omdat die persoon op wie ik reageer beweert dat hij alleen in de beker tegen 3de klassers zal spelen. Dan is de CL het andere uiterste. Gezien de loting verwacht ik dat van Ginkel, mits fit, gewoon minstens de helft van de wedstrijden binnen de lijnen staat en ook een basisplaats gaat krijgen.

11 september 2013 om 15:23

@ sammerens

Ho eens even, er is een groot verschil in minuten maken in de trand van echte speeltijd die er toe doet, zoals meer dan 20 min. invallen in ieder geval. Of 5 voor tijd in het veld komen en mee doen voor spek en bonen en niks, echt helemaal niks leren van die blessuretijd wissel.

Mourinho doet het slim, hij zegt dat hij speeltijd zal krijgen en als de uiteindelijke balans is opgemaakt en van Ginkel is niet blij met de speeltijd/gegunde kansen, dan zegt Mourinho gewoon glashard 'hier staan wel 20 wedstrijden op papier, dus je hebt kansen gehad'. Maakt verder niet uit dat die 20 wedstrijden nog niet eens een volledige 90 min. bij elkaar zijn.

On: Dit is al het 2de bericht van van Ginkel over Ajax, natuurlijk wordt het hem gevraagd, maar alweer is hij vrij duidelijk. Volgens mij zat deze jongen nu veel liever bij Ajax en is hij het speeltje tussen Vitesse en Chelsea geworden, jammerlijk.

11 september 2013 om 15:27

Sammerens, ik denk dat jij de speeltijd die van Ginkel krijgt overschat. Het feit dat "hij in ieder geval in 2 van de 3 gespeelde PL wedstrijden in heeft gevallen" neemt niet weg dat hij welgeteld 12 minuten heeft gespeeld in 3 PL wedstrijden.
Denk je nu echt dat dat het voor de ontwikkeling van een jonge speler beter is om wekelijks een minuut of 5 op hoog niveau te spelen dan 90 minuten (plus wat blessuretijd) op een iets lager niveau te spelen?

'de mensen' waar jij het over hebt roepen helemaal niet dat "de weg via Ajax altijd het beste is en resulteert in gouden bergen."
Deze verstandige mensen geven slechts aan dat de weg der geleidelijkheid vaak uiteindelijk een beter resultaat oplevert dan ergens voor veel geld op de bank te gaan zitten...

11 september 2013 om 16:37

De stap van Vitesse naar Chelsea, een Europese topclub, zal toch een stuk groter zijn dan van Utrecht naar, met alle respect Ajax.

Toch roepen we over van der Hoorn dat hij moet wennen en er wel komt. Maar over van Ginkel, die dus een veel grotere stap heeft gemaakt, roepen we nu al dat hij kansloos is, terwijl hij dus al wel langzaam aan gebracht lijkt te worden.

Ik vraag me af waar iedereen hier de wijsheid vandaan haalt dat van Ginkel kansloos weg zal rotten op de tribune dit seizoen. Natuurlijk is die mogelijkheid er, maar nogmaals: hij is er pas net en begint al met minuten maken. Geef die jongen eerst eens de kans en dan zien we wel verder.

Die jongen heeft uberhaupt maar 1 interland gespeeld. Toch roept jan en alleman hier dat hij het WK wel kan vergeten, alsof het een onbetwiste basisspeler is die zijn ruiten in aan het gooien is.

11 september 2013 om 17:35

Snap niet waarom jij op mij reageert. Ik noem Cillissen en van der Hoorn toch nergens? Heb het hier niet over Ajax, maar over het feit dat de stap naar Chelsea niet de juiste is. Had hij nog beter bij Vitesse kunnen blijven.

Ik vind het gewoon zonde dat Chelsea zoveel talenten kapot maakt!

11 september 2013 om 17:39

@ sammerens:
Het gaat er toch juist om dat je de kansen op een goede ontwikkeling zo groot mogelijk maakt, als toptalent? Daar komt de wijheid dus ook vandaan dat Van Ginkel een transfer naar Ajax, voor zijn ontwikkeling, beter had kunnen maken dan akkoord te gaan met de enkele minuten die hij nu krijgt bij Chelsea.

Nergens zeg ik dat de weg via Ajax een garantie is op succes. Ik denk alleen dat specifiek de Engelse top een slechte keuze is.

wat mij dwars zit aan je vergelijking met vd Hoorn is dat die gehaald is voor concurrentie in de verdediging. Van Ginkel is een toptalent die in principe een ploeg moet binnenkomen als kwalitatieve versterking.

Laat ik het er op houden dat ik het van Ginkel zeer gun een sterke ontwikkeling door te maken onder Mourinho. Dat zou fantastisch zijn.


@ ali_ajax

ik noem Buttner juist om het niet zo veel uitmaakt hoe goed hij het doet, hij blijft tweede of derde linksback totdat hij een plekje naar achteren doorschuift (baines zou immers komen). Het is leuk voor Buttner dat hij bij Man United zit, maar hij moet daar niet jaren blijven rondhangen zonder echt kans te maken op een basisplek.

het is gewoon jammer dat Nederlandse clubs elkaar niet willen helpen. "ik Laat HEM Niet Naar DE Concurrentie Gaan" aka. totale leegverkoop van de Eredivisie door jaloezie. Het trainingskamp Nederland. Ik kijk er niet meer naar. Het is ook nog eens zeer slecht voor het Nederlands elftal dat de competitie hier zo daalt

11 september 2013 om 15:00

als club speel je voor jezelf, niet voor je competite of nationale elftal

11 september 2013 om 15:12

ja maar vitesse is natuurlijk totaal geen concurrent van ajax of psv.
Ajax bood bijna het zelfde bedrag als chelsea, die laatste paar euro hadden ze wellicht ook nog wel betaald.
Alleen vitesse denkt blijkbaar dat ze om het kampioenschap mee zullen doen en dat kost v ginkel nu de kop.

11 september 2013 om 15:14

toch wel een beetje want het is natuurlijk slecht voor iedere club als het gehele niveau daalt

11 september 2013 om 15:26

ja ik zie vitesse ook totaal niet als concurrent, maar kan hun ambitie wel begrijpen om in ieder geval het gat niet groter te maken dan het al is. Of het realistisch is, is een ander verhaal.
@ jann13
ja, maar het beste wat je voor je competitie kunt doen is europese punten binnenhalen. (iets waar vitesse op een schandalige manier is in gefaald).
Je moet niet je spelers binnen zelfde competitie houden bij andere clubs voor 'het niveau'

11 september 2013 om 15:29

Het gat niet groter maken??? Alsnog is van Ginkel weg, of naar Chelsea, Ajax of Fc Bal op het Dak... Hij is weg bij Vitesse dus uiteindelijk is dat gat er dan al gekomen! Jordania heeft uiteindelijk die jongen ook niet geholpen, terwijl er al een riant bod lag bij hem van Ajax af.

11 september 2013 om 15:35

ja maar wat is erger voor vitesse? van ginkel naar chelsea of van ginkel naar ajax om ajax sterker te maken?
voor van ginkel is het wel kut ja

11 september 2013 om 15:36

Vitesse heeft vorig seizoen ook twee keer verloren van Ajax ? toch ??? hahaha

11 september 2013 om 17:12

Ali, ik snap dat je geen reet geeft om de eredivisie, want jij vindt vast een heel andere competitie geweldig, waar ze elkaar omkopen, lees mijn reactie hieronder maar, want haters zoals jij begrijpen het gewoon niet, lees mijn andere reactie maar , ik ga het niet nog een keer uitleggen.

11 september 2013 om 17:30

ja, ik geef geen reet om d eeredivisie terwijl ik supporter ben van de grootste club uit de eredivisie

11 september 2013 om 17:40

Ali-ajax heeft gelijk, van ginkel hadden jullie met gemak met winst kunnen doorverkopen en dat voordeeltje gunt merab alleen zijn vriend abramovich wat logisch is, chelsea is nu blij met de prijs voor van ginkel en vitesse met de goedkope huurlingen waarbij er een aantal van goed niveau tussen zitten als atsu en piazon die het verlies van van ginkel matigen. Het zou erger zijn als ajax met de groeibriljant van vitesse aan de haal zou gaan.

11 september 2013 om 17:49

ali_ajax: Het is in de belang van ieder Nederlandse club dat de competitie sterker wordt en dat je speler aflevert aan het nationale elftal. Je kan wel tachtig talentvolle spelers hebben rondlopen met uitstekende trainers (zoals bij jou clubje, Ajax), maar als je wil dat je club ver komt in de CL of de EL dan is het belangrijk dat die jongens ook nog goed blijven ontwikkelen en dat kan alleen als ze week in week uit in een sterke competitie spelen en als ze deel uit maken van een sterke nationale elftal.

Dus het het is zeker wel van belang dat de competitie sterk is en dat je concurrenten het ook gewoon goed doen. De kunst is om er voor te zorgen dat je net even wat beter bent.

11 september 2013 om 18:27

Wat goed zou zijn geweest voor v. Ginkel interesseert meneertje Jordania natuurlijk geen reet! v. Ginkel is voor hem niet meer dan handelswaar!

11 september 2013 om 15:10

Ik lig nog steeds slap om die "concurrent" opmerking. Vitesse is in 1998 ooit één keer derde geworden, Ajax is na de invoering van het betaald voetbal in 1954 voornamelijk eerste en tweede geworden, dus hoezo concurrent? Vitesse heeft de Knvb beker zelfs nog nooit gewonnen, de prijzenkast van Ajax hoef ik niet te vertellen want die kent iedereen.

Jordania heeft van Ginkel gewoon genaaid, alleen weet Marco dat nog niet. Dit kost Marco, naast het WK, een paar jaar in zijn ontwikkeling. Doodzonde van dat talent. Overigens zeg ik niet dat hij niet naar zo'n club moet gaan, alleen vier jaar later wanneer hij een gearriveerde speler is die klaar is voor die stap.

11 september 2013 om 15:26

Helemaal gelijk hierin. De kansen die Mourinho hem belooft zullen blessuretijd wissels en wedstrijden tegen jupiler league niveau clubs zijn. Die totaal geen tactiek hanteren behalve long balls en het fysieke gedeelte. Jordania is hierin gewoon een vuile rat voor het verneuken van een groot talent, die al meermaals heeft aangeven liever bij Ajax te willen voetballen, al voordat de transfergeruchten begonnen te leven, kondigde van Ginkel dat al aan.

11 september 2013 om 15:30

Hoezo heeft Jordania van Ginkel genaaid leg me die eens uit? Los van het feit dat ik absoluut geen fan van Jordania ben. Hij wou zelf toch gewoon naar Chelsea toe dus hoezo zou Jordania hem genaaid hebben.

11 september 2013 om 15:37

Wat waren vorig seizoen de onderlinge resultaten tussen Ajax en Vitesse ?

Eriksen gaat naar Spurs
van Ginkel naar Chelsea

11 september 2013 om 15:43

Het is dat Jordania alleen niet wilde onderhandelen met Ajax. En Ajax had een goed bod gedaan, bijna net zoveel als de uiteindelijke transfersom van Chelsea. Van Ginkel wilde wel, Jordania wilde niet onderhandelen.

11 september 2013 om 15:46

@ 7_life

Prachtig man, hul je nu maar in je geel zwarte pyjama en tel de prijzen van Vitesse maar eens bij elkaar op...oh wacht...

Dat was zo snel voorbij, tel dan maar de supporters in het stadion...oh wacht..

11 september 2013 om 15:51

Zo zo nu al gefrustreerd, het seizoen is pas begonnen.

11 september 2013 om 15:55

@ecktsjaak026, misschien moet je alle artikelen omtrend dit onderwerp terug gaan lezen, maar ook nu refereert van Ginkel weer aan Ajax. Dáár wilde hijzelf namelijk heen, niet naar Chelsea. Jordania heeft hem die kans ontnomen door de transfer naar Ajax te blokkeren. Het ging niet om het geld, want Ajax boodt voldoende.

@7_life, Dit gaat helemaal niet over Eriksen, maar leg uit. Wat zijn de voordelen voor Marco en zijn ontwikkeling als voetballer, op de tribune zitten bij Chelsea?

PS: goed man, die oneliners!

11 september 2013 om 16:06

Kijk maar naar Bruma, Rekik, Van Aanholt en Ebicilio wat de voordelen zijn van het dagelijks trainen met een team op dat niveau, vooral een team dat onlangs nog de Champions League en de Europa League heeft gewonnen.

Je denkt het allemaal zo goed te weten maar je ontwikkelt je niet alleen tijdens wedstrijden, maar dagelijks op een hoog niveau trainen is net zo belangrijk.

Ik weet zeker dat v. Ginkel zich beter ontwikkelt bij Chelsea dagelijks op de training dan bij Ajax met wedstrijden tegen Rkc, Go Ahead , Nec.

11 september 2013 om 16:23

Ik wil je niet uit je droom helpen, maar zo intensief en vaak trainen de Engelse topclubs helemaal niet. Dat kan ook niet, want ze spelen letterlijk twee keer per week en spelers hebben voldoende rust nodig.

Daarnaast zijn de jongens die jij noemt voornamelijk in de jeugd getraind bij die clubs, dus niet bij de selectie en zijn daarna diverse keren uitgeleend, waardoor ze voornamelijk bij clubs als Leicester City, Portsmouth en Blackburn Rovers hebben meegetraind.

Je kan als speler voor je ontwikkeling veel beter onder de Boer en Bergkamp trainen, met hulp van de legio ex internationals die als individuele trainer bij Ajax rondlopen, en wekelijks je wedstrijden op het hoogste niveau spelen

11 september 2013 om 16:30

Als Chelsea niet was gekomen dan was v Ginkel zeker naar Ajax gegaan, maar Chelsea kwam aan de deur kloppen en toen was de keus wel gemakkelijk ( interview niet gezien zeker op BBC-sport) Oh nee dat moest hij natuurlijk zeggen van Jordania !!!!

11 september 2013 om 16:30

Dat zou je denken, maar als de wisselspelers die hun minuten niet hebben gemaakt moeten meestal wel opdagen voor de eerste training en daarna trainen ze met de volledige groep. Zelfs de bank en de reserves van Chelsea zullen van Ginkel meer weerstand bieden dan dat die ooit bij Ajax en in de eredivisie kan krijgen.

Al die jongens die ik heb opgenoemd zijn op een gegeven moment wel aangesloten bij het eerste elftal en hebben daar ook meegetraind

11 september 2013 om 16:40

@ Doncoxxx:

Het gaat helemaal niet om historie of behaalde prijzen. Het gaat om de ambitie die de club heeft.

In die ambitie willen ze strijden om de bovenste plaatsen en dat is dus met clubs als Ajax, Feyenoord, Psv, Twente.
Het gaat niet puur om Ajax, al denken de Ajax supporters schijnbaar wel zo.

Als Ajax de ambitie heeft om Europees een grotere rol te spelen, dan handelen ze daar naar en proberen ze sterkhouders indien mogelijk zo lang mogelijk binnenboord te houden. Roepen we dan ook dat Ajax aan grootheidswaanzin leidt omdat ze denken dat Erikssen misschien langer wil blijven? Natuurlijk niet.

Verder roep je dat men de artikelen maar terug moet lezen en dat van Ginkel weer refereert naar Ajax. Denk je nou echt dat hij telkens naar de media belt om zijn verhaal te doen? Hij krijgt gewoon voor de zoveelste keer dezelfde vraag en antwoord gewoon netjes. In al die gesprekken heeft hij niet 1x gezegd dat hij naar Chelsea is gedwongen en volgens mij geeft hij telkens aan blij te zijn met de keuze voor Chelsea.

11 september 2013 om 16:51

@7-Life....

Jij gaat om je gelijk te halen echt onzinnige dingen zeggen.... en dan doel ik vooral op je laatste stukje...."ik weet zeker dat v. Ginkel zich beter ontwikkelt bij Chelsea dagelijks op de training dan bij Ajax met wedstrijden tegen Rkc, Go Ahead , Nec. "
Geen enkele voetballer gaat beter worden met alleen maar trainingen dan dat je daadwerkelijk ook wedstrijden gaat spelen!!!
Daarbij wordt er in het Engelse voetbal vooral op conditie/kracht getraind en niet op persoonlijke ontwikkeling, zoals bij de Nederlandse clubs.

Helaas laat jij met je tekstjes die je post hier zien dat je haat naar Ajax groter is dan je verstand van voetbal! dus echt serieus ben je dan ook niet te nemen en een discussie met je aangaan in mijn inziens zinloos omdat je niet je haatbril kan afzetten.

Gegroet,
Sjaakie

11 september 2013 om 17:13

Het is gewoon duidelijk dat ajacieden denken dat via Ajax de enigste manier is voor van Ginkel om zich te ontwikkelen.

Dat is dus duidelijk niet het geval er zijn meerdere wegen naar de top sommige duren wat langer dan andere. Ik vind het zo mooi dar ajacieden zo gefrustreerd zijn en van ginkel compleet afschrijven omdat die Nu voor een grotere club speelt

11 september 2013 om 17:24

Of, Ajax is van Ajax en vitesse is van chelsea. Nogal logisch dat je daar dan naar toe gaat.

11 september 2013 om 17:41

Als je er zo over denk, waarom is Bony dan niet naar Chelsea gegaan !!!

11 september 2013 om 17:43

en tussen spurs en chelsea zit ook al niet zo´n lekkere relatie, ik zit liever aan chelsea´s kant met meer kapitaal en betere spelers.

11 september 2013 om 17:45

bony was niet nodig bij chelsea, chelsea had met eto´o, torres, ba en lukaku al geweldige spelers en mou zag bony denk ik meer als lukaku 2. Ik denk ook niet dat bony zoveel beter is dan lukaku, ongeveer gelijkwaardig, wellicht is bony iets beter, maar lukaku meer potentie.

11 september 2013 om 17:53

Wij zijn zeker nog geen echte concurrent.. Echter is dat wel onze ambitie, om een concurrent te worden.

En wat moet je niet doen als je ambitie heb? Juist het jezelf moeilijker maken dan het al is. Kortom als je naar de top wilt, moet je de top niet beter/hoger maken.

11 september 2013 om 18:10

Als ik een club op prijzen had gekozen had ik idd voor Ajax gegaan. Net als een hoop van jullie.

Alleen die prijzenkast boeit mij niet zoveel. Ik support namelijk de mooiste club van het land! De club die bij mij als kind om de hoek lag. Zonder prijzen nog veel mooier dan welke club dan ook. Geniet van je prijsjes! Gloryhunter! (Ja, zo durf ik jou te noemen als je met prijzen als argument komt)

11 september 2013 om 18:27

V. Ginkel wilde perse naar Ajax!

11 september 2013 om 18:37

lul toch niet zo krom, v Ginkel wilde helemaal niet perse naar Ajax !!!!

11 september 2013 om 19:18

"het is gewoon duidelijk dat ajacieden denken dat via Ajax de enigste manier is voor van Ginkel om zich te ontwikkelen. Dat is dus duidelijk niet het geval er zijn meerdere wegen naar de top sommige duren wat langer dan andere. Ik vind het zo mooi dar ajacieden zo gefrustreerd zijn en van ginkel compleet afschrijven omdat die Nu voor een grotere club speelt"

Je mening slaat weer als tang op een varken. Een club als PSV of HSV was net zo goed geweest, dan speelt hij ook wekelijks. De stap naar Chelsea is gewoon veel te groot en een trainer als Mourinho gaat het maar om één ding: resulaat. Dat Ajax specifiek genoemd wordt, is omdat Ajax hem wilde hebben en bereid was de beurd te trekken en hij naar Ajax wilde.

En Ajacieden geefrustreerd? Dit is wat men in de psychologie projectie noemt.

@varnhem: Gloryhunter? Ik ben in Amsterdam geboren, en dan thuis en niet in het ziekenhuis, en ik support mijn lokale club! En je begon nog wel zo goed over ambitie enzo. Hoewel die ambitie vruchteloos is, maar dat is een ander verhaal. En wat nou mooiste club? Die club zonder ziel is verkocht aan een onbekende en wordt gerund door eeen maffiabaas!

11 september 2013 om 19:18

Dubbelpost

12 september 2013 om 01:38

Begin dan eens niet over een prijzenkast waarvan ruim 80 voor je geboorte van gehaald is.
Dan vraag je om een reactie als de mijne.

Ik ben mijn hele leven al voor Vitesse, en geloof me ik heb A.D. langs zien komen, welliswaar Nederlands, die helemaal niets met Vitesse haddeN behalve hun loonstrookje. Doe mij dan maar Jordania. Die hier iniedergeval niet loopt voor het loonstrookje.

Overige geldt dat verhaal over het loonstrookje voor de gemiddelde A.D in het betaald voetbal.

Vitesse is zoveel mooier dan jullie ooit zullen weten. En weet je, stiekem zorgt jullie vooroordeel er alleen meer voor dat ik trots ben op mijn club. Wij zijn anders, wij durven anders te zijn. En dat is altijd al zo geweest! Mooi, brutaal en durven dromen. En ja dan kan je op je bek gaan naar liever dat dan een 13 in dozijn club.

11 september 2013 om 17:07

jann13,
eindelijk iemand die het begrijpt, ik roep dit al jaren ,ze snappen niet dat dit het begin van het einde is.

Munsterman vond ik een hele sympathieke man, is jaren bezig geweest en uiteindelijk kampioen geworden, maar toen hij begon met ik verkoop niet aan de concurrent ( Elia) toen ben ik totaal afgeknapt, dat deze heren niet verder kijken dan hun neus lang is, 1 keer kampioen en ziet zichzelf als een concurrent, waar is twente nu dan ?
en Ajax zie ik ook geen spelers verhuren of verkopen aan Twente, bedankt meneer Munsterman, want het werkt natuurlijk 2 kanten op.

het leukste is als je een speler verkoopt aan een andere club, en alsnog sportief kan concurreren en het liefst winnen van die club.
maar we zitten in de periode van de haters, of het nu een voorzitter is of een VZ-lid.
of het nu de maatschappij is of het voetbal het gaat allemaal naar de knoppen.

stel je eens voor dat vroeger in de jaren 80 en 90 spelers niet aan elkaar verkocht werden.
wow, dan had de eredivisie nu het niveau van de zweedse competitie.
stel je eens voor dat Gullit niet van Feyenoord naar PSV was gegaan.
of Vanenburg en Koeman niet van Ajax naar PSV was gegaan, heel simpel
dan had PSV nooit en noooooit de EC 1 gewonnen en daarna de wereldbeker.
maar goed wie ben ik, laat de heren voorzitters en beleidsbepalers , de eredivisie kapotmaken.
er is niet veel van over dus dat wordt makkelijk.
bedankt Munsterman, bedankt Jordania. ik hoop dat beide clubs 9de en 10de eindigen.

11 september 2013 om 18:29

Helemaal mee eens! Voetbalbestuurders kijken niet echt meer naar de toekomst tegenwoordig. De waan van de dag regeert!

Hij zal bij Chelsea vast in de basis staan tijdens League Cup wedstrijden en wellicht de makkelijke FA-Cup duels, maar verder worden het invalbeurten. Denk dat Ajax de beste stap voor hem zou zijn geweest, maar goed, daar wilde Vitesse ook niet aan. Op trainingen leert hij natuurlijk wel heel veel van spelers als Lampard.

Op het WK zal hij dan ook nog geen belangrijke rol spelen, maar hij zal zijn tijd in Oranje nog wel krijgen.

11 september 2013 om 15:38

waarom is ajax een betere tussenstap dan? wat een onzin zeg! bekijk 1x de selectie van ajax op dit moment. iedereen is het er mee eens dat eriksen een goede keus heeft gemaakt om naar tottenham te gaan, maar van ginkel zou op dat niveau moeten blijven spelen?

één maand trainen met lampard, hazard, mata en oscar levert hem al meer op dan een heel jaar spelen met duarte poulsen en schöne. van ginkel is een exeptioneel talent die moet dag in dag uit met de betere spelers van europa voetballen.

11 september 2013 om 15:55

Ja hoor. Eriksen erbij betrekken slaat natuurlijk helemaal nergens op, die speelde al enkele jaren Champions League met Ajax en was duidelijk één van de betere spelers. Die was toe aan een nieuwe uitdaging en heeft die nu gevonden bij de Spurs.

Van Ginkel zou door naar Ajax te gaan een niveau omhoog gaan t.o.v. Vitesse. Niet vanwege de medespelers, maar vanwege de druk om kampioen te worden, het spelen voor 50.000 man in de Champions League en het wennen daaraan.

Chelsea koopt verschrikkelijk veel voetballers, zodat een talent als Van Ginkel daar niet erg veel aan de bak zal komen. En terecht, want Chelsea moet om het kampioenschap meedoen, en dan heb je spelers als Mikel, Lampard, Ramires op die posities nodig. Niet een Nederlands talent die bij Vitesse aardig heeft gespeeld en in de belangstelling stond van Ajax.

Bovendien gaat Van Ginkel nu wel trainen met de beste spelers van Chelsea, maar hij gaat spelen bij de beloften. En in de League Cup tegen tweedeklassers. En in de thuiswedstrijden in de FA-Cup. Daar waar hij bij Ajax gewoon 34x Eredivisie zou spelen, 6x Champions League en dan eventueel nog Europa League.

11 september 2013 om 16:23

Nou ik vond Eriksen niet met kop en schouders er bovenuit steken, hij was wel een van de betere maar daar hield het ook op.

Bij Vitesse was in de schaduw van Bony, v. Ginkel wellicht net zo belangrijk.

11 september 2013 om 17:56

Eriksen erbij halen slaat helemaal wel ergens op. Jij schaalt Eriksen alleen hoger in omdat hij van Ajax komt.

Eriksen en Van Ginkel hebben beide al een aantal seizoenen achter de rug in de Eredivisie, en hebben hier laten zien dat ze bovengemiddeld presteren.
(van Ginkel is ook nog bijna een jaar jonger). Ook was van Ginkel toe aan een nieuwe uitdaging, en ik ben blij dat hij dat niet bij Ajax een vervolg heeft gegeven.

Ajax heeft dit seizoen namelijk helemaal geen kampioensteam, integendeel zelfs. En van het kastje naar de muur worden gespeeld in die 6 CL wedstrijden, daar word je geen topvoetballer van hoor. Altijd maar die tussenstap bij Ajax, ik word daar zo moe van.

En als je het over een club hebt dit veel voetballers koopt: Tottenham. Hoe duidelijk wil je het hebben. Tottenham ''moet'' dit jaar ook om het kampioenschap spelen net zoals Chelsea. Heeft een handje vol middenvelders gekocht. Die hebben Eriksen ook maar voor erbij.

Ook jammer dat je Van Ginkel nu al hebt afgeschreven aangezien je zegt dat hij alleen in de Leaque Cup speelt en tegen zogenaamde tweedeklassers (waar schaal jij Nec, Go Ahead, Cambuur en NAC onder dan?).

Bij Ajax speelt hij 34 wedstrijden waaronder alleen wedstrijden op niveau tegen Fc Twente, Psv, Feijenoord, AZ, Heerenveen en Utrecht en 6x tegen een topteam mét een matig team. Reken uit je winst. Maar sorry het is Ajax, dat is de ideale tussenstap voor ieder super talent.

Deze fase van zijn carriere is zo ongeveer het belangrijkst in zijn ontwikkeling.
Kies je voor Chelsea dan weet je dat de kans op minuten bijzonder gering zullen zijn.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat v Ginkel volgend jaar of het jaar erop dezelfde conclusie zal trekken als de meesten van ons...chelsea was Niet de juiste keus.
Trainen met grote sterren is leuk, hij zal er veel van leren maar om het echie spelen weegt toch wel wat zwaarder.
Spelen in de CL en meespelen in de top van de eredivisie is toch echt een betere leerschool dan je wedstrijdjes meepakken in het tweede team van Chelsea.

Van Ginkel is een groot talent en ik ben ervan overtuigt ook een verstandige jongen. Als de connectie tussen Vitesse en Chelsea er niet was geweest, had ik nog maar moeten kijken of hij voor Chelsea had gekozen, in plaats van Ajax. Bij Ajax had hij toch een basisplaats gehad en een belangrijke speler geweest, in plaats van 1 van de 20 middenvelder bij Chelsea, dat weet hij zelf ook. Vitesse wilde hem echter niet naar Ajax laten gaan toen Chelsea wat interesse toonde. Denk niet dat van Ginkel er erg veel over te zeggen had.

11 september 2013 om 15:15

Probleem zou ook dan Vitesse zijn geweest. Trieste lui daar dat ze Van Ginkel niet naar Ajax wilden laten gaan. Dat zou de concurrentie sterker maken? De concurrentie van Vitesse zijn, met alle respect, clubs als Twente, Heerenveen en AZ.
Ajax zou met een Van Ginkel in Europa meer kunnen doen en daarvan had het hele Nederlandse voetbal van kunnen profiteren, om nog maar te zwijgen over de speler zelf.
Klein denken van Vitesse. En dan hebben vorig jaar nog Jansen voor een appel en een ei kunnen overnemen van Ajax. Graag gedaan, thanks for nothing...

11 september 2013 om 15:39

Haha! Ajax is het niveau waar de rest van de clubs heen wil groeien zo moet je het zien . Ze moeten het opnemen tegen de clubs die je noemt inderdaad, voor plek 3 achter Ajax en Psv. Maar ik vind Vitesse überhaupt een erg rare club. Er word veel geld uitgegeven aan huurlingen van Chelsea, maar als er een goede speler komt van de binnenlandse markt moeten ze hem vrijwel gratis hebben, kijk naar Janssen en Leerdam.

11 september 2013 om 16:23

Wie zeg dat er veel geld uitgegeven word aan spelers die gehuurd worden, misschien betaald Chelsea wel alles

11 september 2013 om 17:49

Giannini jij hebt ze niet helemaal op een rijtje, je doet net alsof het gat tussen ajax en clubs als heerenveen, twente vitesse en az heel groot is. Met alle respect, maar ajax heeft met eriksen kwaliteit ingeleverd en de blessure van siem de jong gaat ook punten kosten, duarte is geen volwaardige vervanger van eriksen. Ik denk dat ook dat dat gat flink tegen gaat vallen voor je, ik vind de selectie van ajax wellicht iets beter, maar zoals jij het schetst is er sprake van een groot verschil, dat kan dan vies tegen gaan vallen in de confrontaties met die genoemde clubs.

11 september 2013 om 17:56

Veel geld uitgeven aan huurlingen? Nee hoor die komen voor niets hierheen en Chelsea betaald ook nog eens 50 van het salaris.

Chelsea het voordeel dat de jongen speeltijd krijgen en beter worden, wij betere spelers dan we deze hadden kunnen kopen

Vitesse had hem ook gewoon nog een jaar kunnen houden. Zo slecht is het team nou ook weer niet.
Als hij dan nog maar 1 jarig contract had moesten ze hem wel verkopen. Als hij dan ze poot stijf had gehouden dan kunnen ze toch moeilijk hem aan het eind van het seizoen transfervrij laten gaan.

Hij had of nog moeten blijven bij Vitesse, desnoods verhuurt door dan Chelsea dan, of hij had moeten kiezen voor Ajax, maar dat is het hem ook juist volgens mij had hij niet veel keus door de opstelling van Vitesse en als dan Chelsea komt en Jose met zijn charme dan is het allemaal logisch. Maar je kan gerust zeggen dat de kans dat hij slaagt daar vrij klein is. En dat beseft hij nu echt wel al een beetje, voor het seizoen begint is het allemaal makkelijk gepraat maar wie serieus denkt dat hij veel gaat spelen is zeker nieuw in het voetbal!?

Doordat Vitesse niet aan de concurrent wil verkopen en de keus van Van Ginkel om te tekenen, zal deze man niet kunnen knallen op het WK. Zal te weinig spelen ten opzichte van de andere middenvelders.
Ik blijf het zonde vinden dat Vitesse deze houding aan nam, want Ajax had Van Ginkel perfect kunnen gebruiken op het middenveld.

En daar komen de reacties dat hij het niet gaat halen blablablabla....
Hij traint elke dag met wereldtop, gaat sowieso minuten maken. Hij wordt beter dan bij Ajax ondanks de speetijd wss. Hij zal iig nooit slechter worden en kan het niveau zeker aan. Top speler.

11 september 2013 om 15:46

Net als Bruma en van Aanholt.. die trainden ook met de top maar hebben het nooit gehaald.

11 september 2013 om 16:52

Ik vind van aanholt de beste back van NL en dat is zonder Chelsea bril op te hebben. Bruma komt even terug in de eredivisie en is nu al de beste centrale verdediger. Nee hebben niks geleerd...

11 september 2013 om 17:01

Ga je nou een jeugdspeler vergelijken met iemand die een sterkhouder was bij een subtopper in de eredivisie en die voor miljoenen aangekocht is?

Dat die jongens op jonge leeftijd als bovengemiddeld getalenteerd werden geacht en naar een Europese topclub konden, wil niet zeggen dat ze sowieso wereldsterren worden. Om op jonge leeftijd een basisplaats te veroveren bij een Europese topclub moet je gewoon uitzonderlijk goed zijn. Dat die jongens dat uiteindelijk niet genoeg blijken te zijn wil niet zeggen dat ze slechter af zijn dan wanneer ze bij hun oude club waren gebleven.

Bruma is op zijn 21ste onbetwiste basisspeler bij PSV en heeft een stuk of 6 interlands gespeeld. Een Denswil en Veldman zijn 20 en 21 jaar en hebben ongeveer zoveel wedstrijden bij Ajax 1 gespeeld. Is Bruma dan slechter af?

"zeker met het oog op het wereldkampioenschap in Brazilië, volgend jaar. Een jongen van mijn leeftijd wil elke week spelen. Toch kan dat in Londen ook. Ik ga mijn minuten bij Chelsea echt wel maken."

Blijf jezelf dat vertellen Marco. Natuurlijk snap ik dat je dit wel moet zeggen, anders sta je ook flink voor schut tegenover de media, maar jij weet net als wij dat je nauwelijks aan spelen gaat toekomen. Dit wordt een 2e Büttner.. Als Mourinho op je losgaat dan snap ik dat je overgehaald wordt, maar hier had je zaakwaarnemer in moeten grijpen.

Het was beter voor zijn ontwikkeling geweest als hij naar Ajax ging. Nu zal zijn kans het deelnemen met Oranje aan het WK ook kleiner.

Jammer v. Ginkel. Helaas geen WK waarschijnlijk.
Bij Chelsea zul je inderdaad wel je minuten maken maar bij Ajax had je uren gemaakt...
Hij traint weliswaar met de wereldtop maar als je nagenoeg niet speelt dan houdt het snel op.
Een gemis voor het Nederlands (en Europees) voetbal

Ajax is zelfs een veel en veel mooiere stap dan die die hij nu genomen heeft, maargoed, je kunt niet altijd alles hebben hé !

Ajax-Chelsea... Chelsea -Ajax.... keus is snel gemaakt voor zo'n speler. Ook al val hij maar een paar keer in, en speelt hij paar wedstrijden in de beker, Marco wordt beter bij Chelsea dan bij Ajax.

11 september 2013 om 15:54

Van een paar keer invallen?? Nee daar wordt ie niet beter van. Een jonge speler ontwikkelt zich veel beter als ie zowat elke competitiewedstrijden speelt + 6 CL wedstrijden. Kijk naar Büttner...wat is hij goed geworden van die paar keer hé!? ...

11 september 2013 om 16:07

Ach gaat toch weg man, moet je kijken wat er bij Chelsea speelt of bij Ajax. over 100 jaar heeft Ajax nog niet zulke spelers rond lopen als Chelsea heeft. of wou je zeggen dat een v Ginkel beter word met spelers als een Schüne, Fischer,sana,poulsen en noem maar op. Marco word beter met spelers als Hazard, Mata ,lampard Torres en niet te vergeten Mourinho !!!!

11 september 2013 om 16:36

Hoevaak je ook met topspelers traint..zolang je niet op het hoogste niveau wedstrijden speelt word je niet beter dan dat je basisspeler zou zijn bij Ajax. Ik noem een Patrick v Aanholt. Een Bruma. Een Büttner...ken je Barazite nog? Nee wilmpie..marco had beter bij Ajax of Psv kunnen voetballen.

11 september 2013 om 16:36

Je moet Rekik en Ake eens voor de grap zien spelen, ik denk dat je beter word door te trainen met wereldtop. Of je traint met spelers als immers en vormer goossens, of met wereldtop..... wat kies jij? Want van spelen tegen Nac of cambuur word je toch ook niet blij van ofzo.?

11 september 2013 om 16:43

Dat is een klein groepje uitzonderingen die wel aardig opvallen op dit moment (rekik speelt zelfs in de Eredivisie op dit moment!!!). Het is zo ontzettend belangrijk om, als je jong bent, elke week een wedstrijd te spelen. Bij Ajax is een hoog niveau, waarbij je ook nog eens CL speelt. Ik vind Büttner namelijk niet veel beter geworden in zijn Manu tijd. Goh wat valt ie op. Marco vergooit daarnaast ook nog eens zijn plek bij de Oranje selectie. Geen WK, weinig wedstrijden...toppertje! Oh ja..hij mag wedstrijdjes spelen bij Jong Chelsea...lijkt mij dat je beter in de Eredivisie (met een NL top team) kan spelen dan bij een jeugdcompetitie, niet waar?

11 september 2013 om 16:44

Marco v Ginkel is vele malen verder dan die spelers die jij op noem, Eriksen wou ook hoger op, zulke spelers leren niks meer bij in Nederland, die moeten naar een grotere club !!!

"bij Ajax is een hoog niveau" Op de training mss maar toch niet in de wedstrijd !!! en die paar Cl wedstrijd die Ajax speelt daar word een speler echt niet beter van,. Van constant hoog niveau zowel training als wedstrijd, daar word een speler beter door !!!

11 september 2013 om 17:28

@ Arie Vink,

Een klein groepje uitzonderingen, net zoals er meer dan zat voorbeelden zijn van spelers die via Ajax ook gewoon falen. Dat groepje uitzonderingen is blijkbaar wel dusdanig gegroeid dat ze bij (sub)toppers in de basis staan.

Bruma is 21 en die is onbetwiste basisspeler bij PSV en heeft een stuk of 6 interlands gespeeld. Veldman en Denswil zijn 21 en 20 en hebben gemiddeld evenveel wedstrijden bij Ajax gespeeld als Bruma interlands.

Buttner heeft aangegeven zeer tevreden te zijn met zijn ontwikkeling het afgelopen jaar. Knap dat jij kan oordelen dat hij stil heeft gestaan terwijl je hem zelden ziet spelen. Ik kan er niet over oordelen, maar hij zal het zelf toch wel beter weten.

Van Ginkel heeft overigens pas 1 interland gespeeld. Hoe mensen doen alsof hij een onbetwiste basisspeler in Oranje is die zijn eigen ruiten ingooit is mij een raadsel.
Desalniettemin zullen we zien of hij gaat spelen of niet. Ik heb er vertrouwen in dat hij zijn kansen krijgt en ook zeer veel leert van trainen met topspelers als Lampard en Ramires.

Het hoge niveau en de uitstekende begeleiding bij Ajax hebben spelers als Lukoki, Koppers, Dijks, Özbiliz, Aissati, Lodeiro, Jozefzoon of Mats Rits nou ook niet geholpen naar een veel hoger niveau.

Speculeren is leuk, maar we denken in Nederland veel te positief over de invloed van onze eigen clubs en scheppen onrealistische verwachten over spelers als buitenlandse topclubs interesse in ze tonen en ze toevoegen aan hun jeugdopleiding.

Vind het gewoon sneu. Dacht dat die jongen wel een beetje slim was maar blijkbaar hoef je hem maar een snoepje voor zn neus te houden en hij loopt er achter aan. Blijf het zelf maar geloven jongen...... Hij moet gewoon elke week spelen. Hij gaat daar straks gewoon kapot wat hij gaat echt niet krijgen wat ie denkt dat ie gaat krijgen. Het lijkt mooier maar die speelminuten zullen erg schaars zijn. Weg Wk.....lekker elke week op de tribune zitten.

11 september 2013 om 21:03

Je vind het sneu dat hij niet naar Ajax is gekomen, dat kan ik begrijpen ja, maar heb het laats ook al een keer gezegd, Marco is beter af bij Chelsea dan bij Ajax, ook al krijg Marco maar een paar min als invaller, volgend jaar is hij basisspeler bij Chelsea.

"toch kan dat in Londen ook."

Ja, maar niet bij Chelsea helaas.

Misschien moet hij maar blij zijn dat hij niet naar het WK gaat... Wat een afgang wordt dat voor dit Nederlandse elftal, daar wil je geen deel van uitmaken.

Bruma, Rekik, van Aanholt, Kalas, Ake, allemaal kapot gemaakt door op jonge leeftijd naar Engeland te gaan.
Daarentegen Bmi, Clasie etc hebben fantastische tijd bij Feyenoord, verdienen de helft, spelen nooit Europees voetbal.
Wie zal zeggen wat wijsheid is. Ik zit liever in Londen tegen een topsalaris, train met de beste spelers ter wereld en word eventueel verhuurd als ik het eerste nog niet haal.
Het WK halen en dan 6 weken kwijt zijn en afhankelijk zijn van de grillen van van Gaal of je eventueel speelt? Als je goed genoeg bent komen er nog wel een paar EK en WKs met een basisplaats.

Oh ja? Heeft van Ginkel in de belangstelling van ajax gestaan dan?
Hoeveel artikelen gaat VZ hier nog over maken?

Hoe dan ook, het is eigenlijk best simpel. Als je je met 1 handtekening financieel onafhankelijk kan maken, dan doe je dat in 8 van de 10 gevallen ... zou ik waarschijnlijk ook doen ...
Nederlandse top kan financieel al niet eens concurreren met de onderste helft van de PL, laat staan de top.

Vitesse de satelietclub van Abramovich moet gewoon luisteren naar de grote Roman.
Hij heeft op iedere speler bij Chelsea ongeschreven voorrang.
Onze mensenhandelaar 2.0 heeft momenteel op honderden talenten voor contracten getekend.
Wanneer er hiervan 10 doorbreken is het absoluut de moeite waard geweest want zo haalt ie voor een paar centen een grote vis binnen.
Deze ontwikkeling zie je in NL maar ook in andere landen om ons heen.
Ongelofelijk dat de Fifa / Uefa hier niets aan doen...

11 september 2013 om 18:35

@1stad, hoeveel van die spelers die de afgelopen tijd door Ajax zijn gekocht als talent denk je dat er door breken? Of denk jij dat ze allemaal naar het eerste doorschuiven? Wordt een brede selectie dan? Bij Chelsea en Man City gebeurt het en valt iedereen erover. Bij Barcelona gebeurt het, maar daar hoor je weer minder mensen over. In ons eigen land doen de clubs het ook, maar hoor je niemand erover. Selectieve verontwaardiging.

12 september 2013 om 11:21

Ik heb geen verstand van de in en verkoop van Ajax.
Maar hoe jij het schetst zijn het geen voorcontracten maar worden speler in eigen jeugd opgeleid.
Hier worden spelers gecontracteerd door de grote baas Roman maar worden overal ter wereld bij satellietclubs van hem te werk gesteld.
Door zijn voorcontract heeft hij altijd het eerste transfer recht.

Zo, dát is weer een selectief stukje. Het hele interview gaat meer over dat hij de juiste stap heeft gemaakt en dat hij zelf voor Chelsea gekozen heeft. Maar geef Voetbalzone één zinnetje...

11 september 2013 om 16:58

Ik heb laats een interview van Marco gezien op de BBC-Sport en dat zeg mij meer dan wat er hier en in de media gezegd word door de aanhang van Ajax !!!!

11 september 2013 om 17:37

Want, wat heeft hij gezegt dan?

11 september 2013 om 18:33

Wat hij heeft gezegd is het volgende. Als Chelsea niet was gekomen dat had hij idd voor Ajax gekozen, hij had plannen met zijn zaakwaarnemer om een overstap te maken van Vitesse naar Ajax, maar voordat hij die stap had gezet kwam Chelsea aan me deur kloppen en dan is het voor een speler een makkelijke keus, want wie wil er nou niet voor Chelsea spelen. Ik heb een paar keer met Mourinho gesproken en die heeft mij eigenlijk over de streep getrokken. Maar toen kwam Ajax zelf bij Vitesse om te praten, maar toen waren we al bezig met Chelsea.

Dat hele verhaal dat Vitesse de telefoon niet opnam voor Ajax is ook gezwets, want Ajax wist ook dat Chelsea bezig was met v Ginkel, maar Ajax moet toch wat verkopen aan de achterban.

11 september 2013 om 21:05

Marco was echt niet beter geworden bij Ajax. Als ik kon kiezen dan was de keus ook heel gemakkelijk.

Ik ga me niet mengen in de discussie wat beter voor hem is/zou zijn geweest: Chelsea of Ajax. Dat valt nu niet meer te bewijzen.

Deze speler heeft gekozen voor het geld én de hoop dat hij zal spelen bij Chelsea.
Wanneer hij echt naar Ajax had gewild, had hij gewoon zijn contract in arnhem moeten uitdienen en was hij transfervrij geweest en hadden de heren Jordania en Abramovitch totaal niets te zeggen over zijn toekomst.

De enige loser in dit gehele verhaal is zijn vorige werkgever met de zin: wij verkopen niet aan de concurrent.
Bewijs eerst maar eens dat je de concurrent bent en dat doe je echt niet met 2 gewonnen wedstrijden Want er zijn wel meer clubs die 2x in 1 seizoen van Ajax winnen en zijn die dan ook meteen de concurrent???

Wie zegt dat hij zich bij Ajax beter had kunnen ontwikkelen? Eriksen heeft zich de afgelopen seizoenen ook niet echt meer ontwikkeld ( Op zijn spelhervattingen na dan ) Het spel van Ajax laat het niet toe voor een speler als Van Ginkel om zijn eigen spel te spelen. Die jongen moet lekker creatief bezig kunnen zijn. Bal krijgen actie maken rushes etc. Bij Ajax krijgt hij de bal, moet kijken, bal op zij tikken, bal terug tikken en als er helemaal geen risico inzit, mag hij een balletje doorpassen.

@ Steef71

Denk je dat Van Ginkel die vrijheid bij Chelsea wel krijg?
Ik denk het niet. De spelers om hem heen zullen dat niet echt op prijs stellen.

Tja.. tussenstap leek mij handiger, maargoed wie weet kan hij als een van de weinigen het tegenovergestelde bewijzen.. Ik hoef hem in ieder geval niet meer bij Ajax te zien, wij focussen ons nu op andere talentvolle spelers.. Klaassen, Andersen, Meleg, Serero, Duarte, Anderson, Becker en Lobotka..

Goed, na alles gelezen te hebben en aantal x gereageerd te hebben. Heb ik nog 1 vraag voor de Ajacieden: Hebben jullie het interview in de VI gelezen?

Vast niet, anders hadden jullie geweten wat Marco er zelf precies overgezegd had.

Samengevat: Zodra Chelsea in beeld kwam was de keus wel gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren