Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars geeft toe: ‘Chelsea laat Van Ginkel niet gaan’

Laatste update:

NOS-verslaggever Arno Vermeulen bracht donderdagavond via Twitter naar buiten dat Ajax geprobeerd heeft Marco van Ginkel te huren van Chelsea. De jonge middenvelder ruilde Vitesse pas deze zomer in voor de Engelse topclub, maar er is daar zoveel concurrentie dat Ajax wel een poging wilde wagen hem een jaar te lenen. Marc Overmars bevestigt die lezing.

/

Van Ginkel stond eind vorig seizoen al serieus in de belangstelling van Ajax en wilde de stap graag zetten. Vitesse stond een transfer naar Amsterdam echter niet toe en ging daarna in onderhandeling met het eveneens geïnteresseerde Chelsea. Aan die club werd de twintigjarige international van Oranje uiteindelijk ook verkocht.

Hij ging dus aan de neus van Ajax voorbij, maar de Amsterdammers merkten dat Van Ginkel nu al in een relatief lastig parket zit in Londen. José Mourinho heeft een dermate ruime keuze, dat voor Van Ginkel een seizoen dreigt met weinig speeltijd. Overmars wilde daarom kijken of hij soms een jaar lang op huurbasis naar Ajax mocht komen. Dat gaf hij donderdagavond toe in gesprek met de NOS.

“Wij hadden Van Ginkel heel graag bij Ajax zien spelen”, zei Overmars in eerste instantie, waarna hij toegaf wel contact te hebben gehad met Chelsea. “Ze laten hem niet gaan, ik heb het geprobeerd. Maar zo’n speler, daar wilden we echt voor gaan en daar wilden we ook een hoofdprijs voor betalen. Tien, vijftien miljoen euro? Dat is wat overdreven, maar we wilden voor hem diep in de buidel tasten. Hij was echt een speler voor Ajax geweest. Hoeveel spelers lopen er rond die Ajax echt beter maken? Dat is lastig.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom koopt Ajax met dat geld wat ze hebben niet gewoon spelers zoals (duarte,praet)

29 augustus 2013 om 23:38

Omdat Duarte niet goed genoeg is voor Ajax, misschien in potentie maar nu zeker niet van het niveau wat Ajax nastreeft.

29 augustus 2013 om 23:42

Ik denk ook dat Duarte net even te kort komt om er direct te staan bij Ajax ondanks dat het een goede speler is. Dennis Praet daarentegen is wel echt een hele goede en zelfde type voetballer als Eriksen.

30 augustus 2013 om 00:04

Haha, Duarte is zeker wel goed genoeg? Ze hadden gewoon de enige goede vervanger moeten halen en hem niet naar psv moeten laten gaan

30 augustus 2013 om 00:16

@goodoldfredje

Ja, want die is tegenwoordig zo goed bezig bij Psv wil je zeggen?

30 augustus 2013 om 07:00

@ Inkeajacied

Je moet verder kijken dan je neus lang is. Maher speelt bij PSV op een andere positie, de positie waarop ook Verbeek vind dat hij het beste tot zijn recht komt.
Deze nieuwe positie is echter wel even wennen en buiten dat is het een positie waarbij je veel minder in de schijnwerpers staat dan de 10-positie. Het is dus allemaal niet zo makkelijk als jij het nu brengt.

30 augustus 2013 om 07:55

@prithender

En bij Ajax was hij op dezelfde positie beland. Dus bij Ajax had hij hetzelfde probleem gehad, zo zie je hoe ontzettend knap het is wat Chris en Siem de afgelopen jaren hebben gepresteerd.

On: Ik hoop dat ze voor Praet kunnen gaan, hoewel hij waarschijnlijk ook wat aanpassingsproblemen zal krijgen. Duarte is in mijn ogen te licht. Hij heeft iets extra's, lijkt over het algemeen niet het niveau dat Ajax wil nastreven (wat dat op dit moment dan ook mag zijn....)

29 augustus 2013 om 23:42

Dat zijn geen directe versterkingen waarmee je in Europa kan overwinteren. Ajax heeft eigenlijk niet veel te zoeken in de Champions league, met het vertrek van Eriksen is hun elftal zwaar verzwakt. De confrontaties met Celtic zullen ook gewoon hardstikke zwaar worden.

29 augustus 2013 om 23:52

Jij overschat altijd clubs die tegen clubs uit Nederland spelen. Ajax is voetballend zoveel beter dan die houthakkers uit Schotland.

29 augustus 2013 om 23:57

Helemaal niet? Mensen onderschatten Celtic juist, ga eens een paar wedstrijden van hun bekijken. Je noemt ze houthakkers zonder hun te volgen. Ajax gaat het echt niet makkelijk krijgen tegen Celtic-uit. Thuis moet wel te doen zijn.

30 augustus 2013 om 00:16

Vorig jaar zomer nog met 4-0 thuis in een oefenwedstrijd van de mat getikt, moet gewoon te doen zijn. Daarnaast moet je gewoon een beetje mazzel hebben tegen Milan, daar zou je nog wel eens 2x gelijk tegen kunnen spelen bijvoorbeeld. Dat Barcelona niet te doen is, dat is wel duidelijk. Gewoon proberen zo min mogelijk goals tegen te krijgen.

30 augustus 2013 om 00:28

Als we nu ook al oefenwedstrijd als maatstaf gaan gebruiken... Kom op, kijk verder dan je neus langer is.

30 augustus 2013 om 07:02

@ Lanvin

Dat is altijd zo'n kul argument. Omdat het een oefenwedstrijd is moeten we een enorm klasseverschil niet serieus nemen? Omdat Celtic toen niet op volle kracht speelde vanwege het karakter van de wedstrijd? En Ajax deed dat wel?

Een oefenwedstrijd is ook een wedstrijd, en 4-0 zegt daarin genoeg.

29 augustus 2013 om 23:45

Praet is duurder dan het geld dat Ajax ervoor over heeft. Bovendien is het nog maar de vraag of dat ie Ajax als een echte stap omhoog ziet. Ik schat Ajax ongeveer even goed in als Anderlecht. Natuurlijk staat Ajax wel beter op je CV.

30 augustus 2013 om 00:05

Alle spelers zijn duurder dan het geld wat ajax ervoor over heeft. Met die trucjes van Overmars en de topspelers voor budgetprijzen krijgt ajax echt geen betere status op de transfermarkt

30 augustus 2013 om 07:03

@ Goodoldfredje

Dat is mijns inziens ook precies het probleem. Ajax wil wel geld uitgeven, Ajax moet zelfs geld uitgeven (met deze selectie ga je namelijk geen kampioen worden). Ajax leeft echter nog 10 jaar geleden en weigert op de een of andere manier prijzen van 2013 te betalen. Dat is prima, maar dan moet je ook niet verwachten dat je goede aankopen gaat doen.

29 augustus 2013 om 23:48

Omdat Ajax heel gierig is geworden. En zoals we allemaal wel weten is gierigheid een ziekte waarvan je heel moeilijk kan genezen.
Nee ff serieus, dit is belachelijk, we moeten nu gewoon een goede vervanger Kopen! En ik hoop echt dat dat Labyad zal zijn, jongen heeft ze trots opzij gezet en zijn excuses aangeboden aan Psv, dat getuigt van veel klasse. Maar de kans dat hij daar regelmatig zal spelen is klein gezien je op het middenveld Maher en Wijnaldum hebt en in de voorhoede is het ook aardig druk. Dus ik hoop van harte dat hij naar ons toe komt en de sterren van de hemel speelt op het middenveld en dan vooral zijn ex club veel pijn doet.

30 augustus 2013 om 07:02

Dat klinkt aardiger dan dat het is. Je hebt bij PSV en bij Ajax gezien dat kopen niet vaak het gewenste resultaat oplevert maar wel enorme gaten in je begroting slaat. Van Basten is er het levende bewijs van dat jou idee waarschijnlijk niet werkt. Van Basten gaf 35 miljoen aan spelers uit en liep vrolijk weg na drie tegenslagen. Al de spelers die hij kocht liepen of voor niets of voor een fractie van de waarde weg. Ook bij heerenveen wilde van Basten weer kopen, kopen en kopen hij kreeg niets en kijk plotseling speelt Heerenveen heel aardig. Duarte is hooguit 4 miljoen waard, maar als Smit er 8 wil dan zeg je 'm gedag je laat je niet door een deurwaarder afpersen. Ajax wilde 9 miljoen betalen voor van Ginkel geen kattepis en meer dan Chelsea neerlegde. Zonde van van Ginkel want die gaat echt niet meer spelen dan Assaidi of Affelay.

Word tijd dat ze echt geld gaan uitgeven om het team serieus sterker te maken want dit houd een x op t geld moet op t veld staan en niet op de bankrekening

29 augustus 2013 om 23:45

ja maar dat geld heeft ajax niet ik weet niet of je de eredivisie en ajax de afgelopen jaren gevolgd hebt maar europeese top ziijn we niet
en ajax heeft dit geld nodig om geen verlies te maken

29 augustus 2013 om 23:49

Misschien verstandig om je in te lezen. Ajax heeft genoeg centjes hoor, maar is drukker om van de beurs af te gaan.

29 augustus 2013 om 23:58

Hahah wat een grap, Ajax staat er financieel zeer florisant voor, We dekken al onze kosten jaarlijks met gemak alleen al door spelers-verkoop, Laat staan wat we overhouden met overige inkomsten bijvoorbeeld de vele miljoenen die al 4 jaar oprij binnenstromen van de Cl.

Ajax wil zoals ongenaakbaar al aangeeft heel graag van de beurs af.

30 augustus 2013 om 00:26

Lukio misschien moet je eerst 's inlezen in hoeveel geld Ajax op dit moment wel niet te besteden heeft voordat je weer met zo'n belachelijk statement komt dat Ajax geen geld heeft...80 miljoen op de bank volgens RTL Z, noem het maar niks...

30 augustus 2013 om 07:05

@ afca_1995

Hoe eens ik het ook met je bent op het gebied van het feit dat Ajax er financieel florisant voor staat, je kan natuurlijk nooit eenmalige baten als spelersverkoop gebruiken om kostendekkend te zijn. Het is mooi meegenomen maar als je daar afhankelijk van bent dan heb je als organisatie echt een groot probleem hoor.

2 september 2013 om 23:31

ze hebben inderdaad veel geld maar dat verdienen ze aan transfers en championleague
als ze nu grote salrissen gaan betalen maak je verlies zo bedoelde ik het

Ajax moet proberen Dusan Tadic te halen. Dat is echt een absolute topper maja dan moet je wel diep in de buidel tasten.. Er moet in ieder geval wat gebeuren als ze weer kampioen willen worden en een beetje mee willen doen in de Champions League.

29 augustus 2013 om 23:47

Dat is toch onmogelijk man! Net of Twente zijn beste speler aan Ajax gaat verkopen, dream on.

29 augustus 2013 om 23:49

Denk je dat Tadic halen ook maar 1 kans van slagen zou kunnen hebben?

29 augustus 2013 om 23:50

Ik vind dat je voor zo een klasse voetballer heus wel wat kunt uitgeven. We hebben niks aan die middenmoot spelertjes. Maar helaas is Twente ook niet gek, maar ja niet ieder bod is onacceptabel.

29 augustus 2013 om 23:59

Ik las ergens dat Twente zo'n 15 miljoen voor hem wilt hebben. Dat gaat Ajax nooit betalen. Denk dat Ajax tot zo'n 7 a 8 miljoen wilt gaan.

Is dus denk wel een beetje hoopvol denken.

30 augustus 2013 om 00:02

15 miljoen? Helaas dan kunnen we hem in ieder geval vergeten. Helaas maar wel begrijpelijk, zelfs ik vind 15 miljoen te veel van het goede. 10 miljoen vind ik overigens wel reëel.

30 augustus 2013 om 00:02

Hoop doet leven....
Maar ome Joop zal Tadic nooit aan Ajax verkopen, zeker niet voor dat geld denk ik.... dan gaat ie liever de wijken in

30 augustus 2013 om 00:07

Daarbij heeft Tadic serieuze belangstelling van paar clubs in Rusland en Everton.. Tegen dat geld kan Ajax nooit op.

Vraag me af wat Overmars uit zijn mouw gaat schudden.

Misschien kan hij zijn contacten bij Barcelona raadplegen, misschien hebben ze daar wat geblesseerde middenvelders op overschot die niet aan bod komen en bij Ajax lekker kunnen revalideren en dan 4 wedstrijden kunnen spelen.

Wat een drama. Ajax heeft ontzettend veel geld en worden enkel matige spelers gehaald. Haal dan niemand en zet gewoon al de jeugdspelers op het veld zodat zij zich tenminste ontwikkelen.

29 augustus 2013 om 23:50

Misschien Sporting bellen? Daar wilt er eentje graag weg....

29 augustus 2013 om 23:55

Ook te gek voor woorden dat wij de afdankertjes van Barca krijgen en die krijgen gelijk een vaste basisplek. Iemand tekent op zaterdag een contract en staat op zondag in de basis bij wijs van spreken. Dat is het bewijs dat je geen spelers in de selectie hebt die de absolute top kunnen halen. En de nieuwe Sneijdertjes en van der Vaartjes ga je ook niet krijgen met die denen ben ik bang.. Op de hele club hebben ze op dit moment dat niveau niet rondlopen.

30 augustus 2013 om 08:53

Dat is onzin, er loopt zat talent alleen zijn ze alle jonger dan 16.
Maar al die buitelandse talenten hebben ze niet voor niks gehaald, daar gaan er een paar van opstaan.
Je mist al jaren een goede rechtsbuiten en dat is de positie waar je 2 keer iemand voor huurt logisch dus dat die spelen.

Jammer dat ze van Ginkel niet laten gaan, die jongen gaat bij Chelsea echt niet veel spelen met de concurrentie die ze daar hebben. We zullen wel zien wat Overmars nog gaat regelen.

30 augustus 2013 om 07:07

Laten we dat nog even afwachten. Er zijn in Engeland 3 wedstrijden gespeeld waarvan hij er 2 gewoon als invaller binnen de lijnen is gekomen (en een Essien bijvoorbeeld niet).

29 augustus 2013 om 23:56

Nou geloof mijn nou maar dat het een nee is, Overmars wil heel graag en de boer ook ander maken ze er niet zo veel werk van, maar wat denk je zelf, zou v Ginkel het willen ??? nee, dat weet ik wel zeker !!!

30 augustus 2013 om 00:20

Ken jij Van Ginkel? Van Ginkel wilde van de zomer maar naar 1 club: Ajax. Die jongen is zijn hele leven al fan geweest van Ajax. Ik zuig dit niet uit m'n duim, collega's van mij kennen hem persoonlijk.

Als het niet lukt dan ligt het aan Chelsea, niet aan Van Ginkel zelf.

30 augustus 2013 om 00:30

Eeehm Wilmpie71, als je de artikelen een beetje had gevolgd op voetbalzone, weet je dat v. Ginkel in eerste instantie helemaal niet naar Chelsea wilde omdat hij alleen maar naar Ajax wilde (heeft zijn zaakwaarnemer gezegd.)

Echter wilde Vitesse daar niet aan meewerken en hebben v. Ginkel samen met Chelsea ervan overtuigd dat Chelsea het beste is. Dus ja, v. Ginkel had zeker wel een tussenjaar bij Ajax gewild!!!

30 augustus 2013 om 10:59

Heb laats op BBC sport een interview met v Ginkel gezien en zijn woorden zeggen mijn meer dan wat er in de media gezegd word !!!!

30 augustus 2013 om 03:04

Volgens mij was dat een pijnlijke nee, hij wilde van Ginkel heel erg graag bij Ajax zien.. Na het lachje is wel heel duidelijk dat het echt niet ging lukken.
Ik vond zijn reactie op Duarte interessanter, alsof hij al bijna rond was..

Tadic halen!!! Dan maar de volle mep betalen. Maar dan ga je kwalitatief er Iig niet veel op achteruit. Met verkoop van Alderweireld en Erikssen haal toch zo'n 19 miljoen binnen. Je hebt al langs Maher, Juricic, Chadli gegrepen.

29 augustus 2013 om 23:52

Serieus??? Nog eentje die denkt dat dit mogelijk is....

30 augustus 2013 om 03:47

En voor hoeveel denk je dat Twente Tadic naar Ajax laat gaan ?. Denk dat Overmars dan eerst zijn naam moet veranderen van Marc netto in Marc bruto. En verder is het je kennelijk ontgaan dat Twente al een aantal jaren zijn beste spelers direct naar het buitenland verkoopt. Fer, de Jong, Chadli en Ruiz herinner je ze nog ?. Volkomen kansloos tenzij er crazy money geboden word en dat is dan zeker niet die 17 miljoen die Twente nu al toucheren kan van buitenlandse clubs. Verkoop binnen Nederland moet meer opleveren.

30 augustus 2013 om 07:08

Niet veel op achteruit? Dan ga je er op vooruit zelfs, Tadic is gewoon een (veel) betere speler dan Eriksen.

30 augustus 2013 om 09:02

Nou zeg je in bovenstaande reacties zoveel zinnige dingen en nu roep je dit.
Of slaap ik nog half en ben je sarcastisch?

30 augustus 2013 om 10:10

Nee, ik ben zeker niet sarcastisch. Ik vind Tadic daadwerkelijk een betere speler dan Eriksen.

Als je zogenaamd echt diep in de buidel wilt tasten geef dan net zo goed 10+ miljoen uit aan Tadic, een geweldige voetballer die je basis 11 sterker maakt. Maar ja ze gaan zoals gewoonlijk voor de goedkopere alternatief. Of het huren van afgedankte spelers van grote broer Barca.
Nu gaat de tijd ook dringen, geen enkele club verkoopt zomaar ff zijn sterspeler ( Ajax wel dan) zonder dat er flink voor betaald wordt. Met Schone en Serero red je het gewoon niet en eerlijk gezegd vind ik een middenveld bestaande uit Poulsen, Schone en Serero echt Ajax onwaardig.

30 augustus 2013 om 03:52

10 miljoen + voor Tadic. Je gelooft het zelf ?. Twente hanteert voor buitenlandse clubs al 17 miljoen. Hoeveel denk je dan wel niet dat het aan een Nederlandse club vraagt ?. Waarom zouden we een andere Nederlandse club beter maken en onze topspeler aan een andere Nederlandse club verkopen. Tadic ligt nog 4 jaar vast. Aan het eind van dit seizoen krijgen we hetzelfde zo niet meer voor Tadic. Overmars kan zich de gang naar Enschede besparen. Volstrekt kansloos.

30 augustus 2013 om 10:40

Nee ik geloof het niet. Vandaar dat ik ook zei dat ze ongetwijfeld voor de goedkopere alternatief gaan, ik vind het jammer maar als al 17 miljoen wordt geweigerd dan kan ik het wel begrijpen dat mijn club geen poging waagt.

Ik vind dat ze wel goed bezig zijn dit is een duidelijk beleid qua geld kunnen wij ons allang niet meer meten met de top en subtop van Europa dus moet het op een andere manier. Het zal mij trouwens niks verbazen als Ajax met het geld wat ze nu binnenhalen steeds het stadion willen kopen of van de beurs af willen.

"hoeveel spelers lopen er rond die Ajax echt beter maken? Dat is lastig.”
Genoeg als je er maar voor wilt betalen zorba!
Je had assaidi narsing maher tadic en mischien ook wel chadli kunnen halen met al dat geld .
Maar vanuit spanje is beslist dat eerst de beursgang teniet gedaan moet worden en daarvoor zet je elke euro opzij.
Kom niet aan met die onzin dat er geen spelers zijn die ajax niet beter maken want dat is Kul van de bovenste plank.

29 augustus 2013 om 23:54

Ik vind het wel iets hebben dat ze koste wat het kost van de beurs af willen! Ajax wordt daardoor weer Ajax!

30 augustus 2013 om 00:07

Met het belachelijke gehannes op de transfermarkt wordt ajax allesbehalve ajax

30 augustus 2013 om 00:36

Vanuit Spanje is beslist? Ik volg je even niet. Wie beslist dat, Cruijf?

Ik las een artikel dat Ajax indien ze 80 miljoen euro hebben ze zich van de beurs kunnen halen wat 60 miljoen euro zou moeten kosten. Waarom zou dit eigenlijk moeten gebeuren? Wat wordt Ajax er dan beter van?

30 augustus 2013 om 04:13

Tadic en Chadli waren / zijn voor Ajax volstrekt onhaalbaar. Twente verkoopt niet binnen Nederland. Het schijnt maar niet door te willen dringen tot fans van de topclubs.

30 augustus 2013 om 09:03

Als ajax met 15 miljoen langs gekomen had bij joop voor chadli was er echt wel een bakje koffie gezet voor marc

30 augustus 2013 om 09:08

Assaidi en narsingh maken ajax niet beter.
Maher is ook nog steeds ontzichbaar.
Tadic blijft voor dat bedrag ook een gok en chadli was onhaalbaar.

Jij en vele anderen vergeten dat Suljmani een geweldenaar was en kon toch de druk niet aan in Amsterdam daarom betaald ajax de bedragen niet meer omdat voor 2 miljoen ps 8 spelers kunt halen ipv van 1 voor 16 miljoen veel te groot risico!

29 augustus 2013 om 23:53

Word morgen pas bekend gemaakt. Hij gaat echt wel.

29 augustus 2013 om 23:59

VI doorgaans zeer betrouwbare bron,dus dit zie ik wel gebeuren... Word een lang weekend voor Oermars, onderhandeln met meneer Smit, en ik zie ze wel nog een naam uit de hoge hoed toveren voor de breedte zoals vorig seizoen Poulsen in ene....seedorf lijkt me wel wat :D

Kom op Ajax even die knip openen en Toornstra halen. A.u.b niet Labyad

29 augustus 2013 om 23:55

My money is on Labyad! Als PSV nee zegt, wat ze blijkbaar al gedaan hebben volgens Rik Elfrink, zie ik hem wel bij Ajax eindigen...

30 augustus 2013 om 00:01

Het zou wel een goeie zijn en je weer dat hij tegen psv alles ziu geven om zich te bewijzen

30 augustus 2013 om 00:01

PSV heeft helemaal nog geen nee gezegd, Brands overweegt het als serieuze optie en zou zelfs al in gesprek zijn en Cocu ziet het zeker in hem zitten.

30 augustus 2013 om 00:05

Lees effe tweets van Rik Elfrink en zijn Blog.... die zegt weer iets anders dan Thijs Slegers, dusja wie verteld de waarheid?

iets te laat, had je 2 maanden geleden moeten.. sta je dan eriksen weg, alderwireld weg, mag duarte het oplossen!

Doodzonde voor die jongen. (van Ginkel) die gaat gewoon banken of op de tribune de wedstrijden toekijken. Echt zielig voor die jongen. Ajax was echt een kans geweest voor hem. Ik las hier trouwens de naam 'praet' voorbijkomen. Weet iemand wat hij mag kosten? Is dat inderdaad niet een betere optie dan Duarte?

Ajax komt nog wel met een mooie speler aan, mark my words!

30 augustus 2013 om 04:16

Dit soort reacties ken ik nog van vorig jaar. En wie kwam er toen ?. Juist ja de wereldvoetballer van het jaar Tobias Sana.

30 augustus 2013 om 07:24

Makkelijk scoren @korenaar !
Maar met Sana in de selectie werd Ajax nog kampioen !

Het gaat niet om de eerste 11, maar om de wedstrijd selectie van 18 man. Jullie haalden Braafheid op de valreep en daarmee werd zelfs Europees voetbal niet gehaald....

Waarom van ginkel willen halen? Zo jongen moet je gewoon weg laten rotten bij chelsea. Misschien gaan die talenten dan eens voelen wat de beste toekomststappen zijn om hoger op te komen.. Nu geef je ze een tweede kans en zijn de ploegen met het geld de lachende derde..! Wil je de eredivisie weer wat gaan betekenen moeten we stopppen met huren van eerder weg gegane talenten.. laat ze eerst maar eens een contract verdienen in de eredivisie..

30 augustus 2013 om 00:19

Ajax huurt haast niks noem jij is 5 spelers op die Ajax gehuurd heeft binnen 2010 en nu ?

Andersen gaat t maken dit jaar

Denk dat dit vooral is geblokkeerd door Chelsea vanwege de banden tussen Chelsea en Vitesse, met Van Ginkel zou Ajax namelijk alsnog sterker worden door een speler die van Vitesse afkomt, wat in eerste instantie absoluut niet de bedoeling was. Denk dat als een goede club zich nog meldt dat Van Ginkel zeker verhuurd kan worden.

En iedereen heeft het over de concurrentie voor Van Ginkel, maar ze hebben met Lampard, Ramires, Van Ginkel en Essien 4 spelers voor de twee controlerende posities en ik ga ervan uit dat Mourinho dit ook zo gaat gebruiken. Voor iedereen die denkt dat ik Mikel vergeet: Die mag weg en staat gewoon stijf onderaan in de pikorde

30 augustus 2013 om 09:22

Dit is geblokkeerd omdat Mourinho van Ginkel wil houden. Dat is al meerdere malen duidelijk gemaakt.

Van Ginkel heeft in de eerste 3 wedstrijden 2x in mogen vallen en dan gaat Chelsea straks nog op veel meer fronten strijden. Chelsea heeft ook een gunstige CL loting, dus ik schat de kans dat van Ginkel daar minuten of zelfs een basisplaats gaat krijgen ook erg hoog in.

Er is maar 1 iemand die Ajax beter zou kunnen maken tegen een redelijke prijs: Zakaria Labyad. Ik word gek als dat gebeurt, maar die jongen kan zo goed voetballen, die zou perfect naast de jong op het middenveld kunnen, ondanks dat mensen denken dat hij een rechtsbuiten is.

Had je Maher maar moeten halen onbenul.

Zei het al eerder of de breedte wordt beter of je verkoopt Eriksen in beide gevallen was het een aanwinst geweest, vooral met het oog op de CL waar het geld zit.

Epic fail!! naar mijn mening.

Nu idd. Labyad maar halen, kost je waarschijnlijk 3 miljoen voor 1 jaar misschien iets minder.

Ik vind het onbegrijpelijk dat een club met geld zo slecht anticipeert op het vertrek van spelers.

30 augustus 2013 om 09:13

Elk jaar vertrekken de beste en volgens mij zijn ze 3 jaar op rij kampioen geworden?

Zie hem graag naar Ajax komen. Zou mooi zijn, als hij gehuurd kon worden voor 1 jaar. Wellicht dat er een koop na de huurperiode er dan nog in zou zitten, want Chelsea zal volgende zomer ongetwijfeld nog wel 2 nieuwe middenvelders gaan halen.... Zo gaat dat elk seizoen in London !

Jammer dat Chelsea geen medewerking verleent ! En waarom eigenlijk ? Wat weerhoudt ze ?

Anderzijds had Van Ginkel dit moeten voorzien. Te snel toegehapt, toen Chelsea kwam. Als hij écht naar Ajax had gewillen, dan had hij dat duidelijk moeten maken aan Vitesse !

30 augustus 2013 om 07:49

Van Ginkel is inderdaad dom geweest om nu voor Chelsea te kiezen. Er staat een WK voor de deur! De kans dat hij zich dit seizoen kan laten zien is minimaal en dan word je dus niet geselekteerd. Hij had in Nederland moeten blijven of bij Chelsea een verhuur moeten bedingen.
Nu gooit hij zijn eigen glazen in

30 augustus 2013 om 08:56

Er zijn meerdere redenen te bedenken voor waarom Chelsea hem niet wil laten gaan. Ik kan me herinneren dat Mourinho al vrij snel onder de indruk was van de technische voetbalkwaliteiten van Van Ginkel toen hij binnenkwam, maar dat hij hem 'tactisch een kind' vond. Met andere woorden: waar hij vandaan komt, Eredivisie, lopen ze wat dat betreft flink achter en daar kan hij hier nog een flinke slag in slaan. Mourinho ziet Van Ginkel denk ik echt als een groeibriljant voor de toekomst en wil daar rustig in investeren. Een jaartje Eredivisie vindt hij dan misschien niet voldoende. Ook die paar wedstrijdjes Champions League met Ajax niet.

Een andere reden kan natuurlijk zijn dat dit zo is afgesproken met Vitesse en dat die band wordt gekoesterd: Ajax moet niet alsnog sterker worden gemaakt door een speler die ze eerder zelf zijn kwijt geraakt.

Wat het ook is, het is doodzonde want die jongen had zich prima kunnen ontwikkelen, zeker nu Eriksen gaat vertrekken en die positie gewoon vrij komt. Ik heb Duarte ook te weinig zien spelen om te kunnen beoordelen of dat een toevoeging voor Ajax zou kunnen zijn, maar ik gok dat het eerder iets voor de breedte is. Dan zie ik nog liever Serero, van wie we een paar jaar geleden echt onwijs enthousiast werden met z'n allen. Gewoon een hele andere speler dan Eriksen. Veel meer gif en risico in zijn spel. Een showmannetje. Een van de mooiste opties die ik De Boer heb horen opperen is om Fischer een linie terug te laten zakken. Fischer is van origine ook een 'tien' die in de A1 maar op linksbuiten is gezet, omdat zijn eigen positie overbezet was. Ajax moet dan nog een goede buitenspeler halen. Het liefst een 'echte' buitenspeler met een passeerbeweging en het krijt aan zijn schoenen. Wat het ook wordt...ajax wordt anders en de spelers zullen weer opnieuw op elkaar ingespeeld moeten raken.

30 augustus 2013 om 09:27

Hoezo is het doodzonde? Ik denk dat van Ginkel zich beter kan ontwikkelen door elke dag te trainen en leren van Lampard en Mourinho, dan dat hij op 20jarige leeftijd de kar moet gaan trekken bij Ajax.

Hij heeft de voorbereiding veel gespeeld, heeft 2x in mogen vallen in de PL en straks komt er voor Chelsea de CL, FA en League cup bij. Met een oude Lampard, Ramires en Mikel (die op de schopstoel schijn te zitten) als concurrenten heeft van Ginkel meer dan genoeg kans op voldoende speeltijd. Chelsea heeft ook relatief makkelijk geloot, dus ik ga er van uit de hij ook wedstrijden in de Champions League mag starten.

Alleen in de topwedstrijden van de PL zal hij in eerste instantie 3de of 4de keus zijn. Mourinho speelt het dan toch een beetje op safe en ik denk dat daarom Mikel ook tegen United boven van Ginkel werd verkozen. Die heeft toch de ervaring met de PL en grote wedstrijden in de PL.

30 augustus 2013 om 12:36

Chelsea heeft een enorme selectie en zo veel alternatieven voor de spelers die jij noemt dat de kans dat Van Ginkel genoeg zal spelen om in aanmerking te komen voor het WK wel heel klein is. Het signaal dat Van Gaal net heeft afgegeven is immers duidelijk: Van Ginkel zit niet bij de selectie. Natuurlijk leert hij veel op de trainingen van die grote jongens, maar als je zo jong bent als Van Ginkel moet je toch vooral veel spelen. Het aantal speelminuten dat hij tot nu toe heeft gekregen is niet bepaald hoopgevend.

wat een huilerd is die overmars, we weten het nou wel, sneu mannetje

misschien een rare keus maar labyad is voor weinig geld op te halen in portugal. en is een groter talent dan duarte. lijkt mij een redelijke vervanger voor eriksen

Chelsea speelt 60+ wedstrijden. Marco gaat nog voldoende wedstrijden spelen. Dat ie rustig gebracht word verbaasd mij niets.
Is ook niet erg, jongen is pas 20. Leert genoeg door alleen al te trainen met Lampard. En omdat Lampard al wat ouder is en 60+ wedstrijden te veel is zal Marco nog zat minuten gaan maken

Daarbij is Marco geen Eriksen, ander soort speler. En dus helemaal niet de juiste opvolger. Die loopt nu in Eindhoven.

30 augustus 2013 om 12:41

Ajax hoeft toch niet persé met een type Eriksen te spelen? Van Ginkel heeft misschien niet de precieze steekpass van Eriksen of het tactische vernuft die hij van nature heeft, maar is fysiek sterker, dynamischer en sneller. Dan zou je je spel moeten aanpassen, dat moet ook als Duarte komt, want dat is ook geen Eriksen. En dat had ook gemoeten als Maher naar Ajax was gekomen, want ook dat is geen Eriksen: Maher is veel meer doelgericht, maar heeft weer minder dan Eriksen het vermogen om te temporiseren. Wat betreft Eriksen gaat Ajax ook vooral de dingen missen die minder opvielen. Het feit dat hij de hele wedstrijd in beweging was en met subtiele loopacties veel ruimte creeerde. Eigenlijk een groot talent in het schaakspel. Eerder een Xavi dan een Iniesta om het zo maar eens te zeggen. Het oogt minder spectaculair, maar minstens zo moeilijk en belangrijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren