Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Bakkali is fit verklaard en staat voor keuze tussen hart en verstand

Laatste update:

PSV-aanvaller Zakaria Bakkali kreeg onlangs de kans om zijn debuut te maken in het Belgisch elftal, maar de belofte moest de vriendschappelijke interland tegen Frankrijk (0-0) twee weken geleden wegens een blessure laten schieten. Bondscoach Marc Wilmots nodigt Bakkali nu weer uit.

/

De Rode Duivels, als lijstaanvoerder in Groep A hard op weg om zich te plaatsen voor het WK van 2014 in Brazilië, spelen op 6 september op Hampden Park in Glasgow een kwalificatiewedstrijd tegen Schotland, de nummer vijf van de groep. Bakkali, die nog moet kiezen of hij zijn interlands wil gaan spelen voor België of Marokko, heeft in ieder geval een uitnodiging gekregen van Wilmots.

De keuzeheer kan daarentegen geen beroep doen op Vincent Kompany; de verdediger van Manchester City is geblesseerd. Wilmots liet overigens weten dat Kompany wel in Glasgow aanwezig zal zijn om zijn ploeggenoten te steunen. De bondscoach heeft naast Bakkali nog een speler uit de Eredivisie geselecteerd; Ajax-verdediger Toby Alderweireld is zoals gebruikelijk van de partij.

Update 3 september 16.35 uur - Bakkali is fit verklaard en staat voor keuze tussen hart en verstand
Zakaria Bakkali is fit verklaard door de medische staf van de Belgische voetbalbond. Dat houdt in dat het supertalent van PSV vrijdag in principe in actie kan komen in het WK-kwalificatieduel van België met Schotland. Mocht dat gebeuren, dan heeft de zeventienjarige buitenspeler nooit meer de mogelijkheid om uit te komen voor Marokko. De regels van de FIFA schrijven namelijk voor dat een speler slechts voor één land in actie mag komen in officiële duels. Voor oefenduels geldt dat overigens niet. Officieel heeft Bakkali zijn keuze nog niet bekendgemaakt.

De volledige selectie:

Doel: Koen Casteels (TSG Hoffenheim), Thibaut Courtois (Atlético Madrid), Simon Mignolet (Liverpool)

Verdediging: Toby Alderweireld (Ajax), Laurent Ciman (Standard Luik), Guillaume Gillet (Anderlecht), Nicolas Lombaerts (Zenit Sint-Petersburg), Sébastien Pocognoli (Hannover 96), Daniel Van Buyten (Bayern München), Jelle Van Damme (Standard Luik), Jan Vertonghen (Tottenham Hotspur)

Middenveld: Nacer Chadli (Tottenham Hotspur), Steven Defour (FC Porto), Moussa Dembélé (Tottenham Hotspur), Marouane Fellaini (Everton), Timmy Simons (Club Brugge), Axel Witsel (Zenit Sint-Petersburg)

Aanval: Zakaria Bakkali (PSV), Christian Benteke (Aston Villa), Kevin De Bruyne (Chelsea), Eden Hazard (Chelsea), Romelu Lukaku (Chelsea), Dries Mertens (Napoli) en Kevin Mirallas (Everton).

Denk je dat Zakaria Bakkali voor België zal gaan spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij speelt niet eens met psv en dan wordt hij opgeroepen om voor belgie te spelen? Dit doet belgie puur zodat hij niet een andere land kan kiezen.. Aangezien hij een blessure heeft gehad is dit niet verstandig

29 augustus 2013 om 11:31

Precies. Alsof ze die gozer nodig hebben, hebben genoeg aanvallers. Beetje jammer dit.

29 augustus 2013 om 11:31

Ga ik mee akkoord. Had dan liever dat hij Carrasco had meegepakt. Speelt daar geweldig tussen al die Monaco sterren en is gewoon fit.

On: Voor de rest een standaard Wilmots selectie waar ik vrede meeneem. Alleen voelt de verdediging veel kwetsbaarder aan zonder Kompany als je het zo leest. Laten we hopen dat we niet zo afhankelijk van hem zijn als City. Hij is wel onze absolute leider en met de afstand de beste speler.

29 augustus 2013 om 12:57

Je gaat me nu toch niet zeggen dat Simons nog steeds bij de rode duivels moet spelen. Hij heeft in dit seizoensbegin al bewezen dat hij tekort komt. Ookal neem je hem mee voor ervaring, is niet meer nodig Kompany en Vertonghen zijn nu de jongens metde ervaring. Beetje erg voor Naingolan die met heel de Italiaanse top in verband gebracht wordt.

29 augustus 2013 om 13:04

Ik vind dat je volkomen gelijk heb, maar daarom dat ik ook zeg dat ik er vrede meeneem. Heb het ondertussen geaccepteerd dat zolang Wilmots bondscoach is dat spelers als Simons en Ciman altijd zullen worden opgeroepen. Het excuus van ervaring gaat inderdaad niet op want Van Buyten bv heeft 10x zoveel ervaring als Simons en Kompany ook enorm veel. Zelfs bij Brugge vind ik hem momenteel niet indrukwekkend. Naingollan zie ik niet vaak spelen, maar ik hoor vaak dat hij enorm goed is. Malanda vind ik zelfs een veel betere indruk maken dan Simons, tegen PSV was hij ook de enige een beetje op niveau en tegen Apoel was hij gewoon de beste op het veld.

Wilmots is conservatief, hij verandert niet graag.

29 augustus 2013 om 13:48

Dit Belgie heeft een middenveld om van te smullen ! Maar vanwaar Simons?? ik volg hem al een tijd niet meer zag hem laatste keer in duitsland ergens spelen maar was toen al over zijn top heen.

29 augustus 2013 om 13:52

Volgens Wilmots, om zijn rol in de groep. Geen flauw idee wat dat wilt betekenen.

29 augustus 2013 om 13:58

Simons is één van de zeer weinigen in België met ervaring op een groot tornooi. 94 interlands, gouden schoen, 5 landstitels, beker, supercup, prof van het jaar... Een erelijst om u tegen te zeggen, fysiek nog altijd top, nooit ontgoochelend in de nationale ploeg.

Wat Nainggolan betreft: de keren dat hij het bij de Rode Duivels mocht laten zien viel hij (jammer genoeg) hopeloos door de mand. Ik vrees een beetje voor een gevalletje Mudingayi.

29 augustus 2013 om 14:17

Net zo iemand als Daniël van Buyten dus?

Als die twee België op sleeptouw moeten nemen als ervaren 'rotten' vrees ik dat het nog weleens kan tegenvallen..

Zou zonde zijn met zo'n Gouden generatie.

29 augustus 2013 om 14:34

Nooit ontgoochelend bij de nationale ploeg? U maakt toch een grapje hoop ik. Ofwel supporter van club brugge. Dat kan ook. Die hele campagne onder Leekens was dat steevast de slechtste man op het veld.

29 augustus 2013 om 15:08

@stakkevdb Ga toch weg man, Simons kan zelfs niet meer mee bij Brugge. Blinkt ook daar uit in de onzichtbaarheid en nee dat is geen kwaliteit. De enige reden die ik kan bedenken dat hij nog bij de groep zit is het feit dat hij de verantwoordelijke en vaderfiguur is.

Van Buyten haalt wel nog niveau, anders hadden ze hem bij Bayern wel al lang buitengestampt.

Naingollan heeft slechts een tweetal keer mogen mee doen in een oefenmatch waarbij het hele team dan nog eens matig is. Hazard was ook niet goed in zijn eerste interlands voor België. Na het wk moet Simons gewoon vervangen worden door Naingollan, Malanda, Tielemans,... en mag Defour ook beginnen op passen.

29 augustus 2013 om 11:32

Inderdaad, België is gewoon smerig aan het doen. Het is sowieso hun schuld dat Bakkali is geblesseerd geraakt aan daar dus medeverantwoordelijk is voor de uitschakeling van PSV gisteren. Alleen maar omdat ze dit nieuwe talent z.s.m. willen vastleggen als een stel aasgieren.

29 augustus 2013 om 11:45

@ajacied25

dat is ook best zwaar overdreven xD de uitschakeling van PSV had niet gelegen aan Bakkali haha.

zullen we een wedje maken dat hij 5 minuten speelt in schotland? en dus gedag kan zeggen tegen het uitkomen voor Marrokko. beetje jammer dit - had deze stijl niet verwacht van Belgie

29 augustus 2013 om 11:49

Met bakkali is milan ook 2 maten te groot.
Hij is een geweldige speler maar psv is echt niet afhankelijk van bakkali vind ik.

29 augustus 2013 om 12:16

Ik ben zelf Marokkaans dus vandaar een beetje kwaad op België.

29 augustus 2013 om 13:10

Je moet niet echt kwaad zijn op België toch, zou Bakkali niet willen spelen voor België zou hij de uitnodiging gewoon afslaan toch en voor Marokko kiezen?

29 augustus 2013 om 13:14

Dat vind ik toch wel echt geen argument.
Bakkali heeft de Belgische nationaliteit, is in België geboren en beginnen voetballen. Wilmots heeft dus alle recht om hem op te roepen.
Als Bakkali niet voor België wilt spelen, dan moet hij maar meedelen aan de bondscoach dat hij dat niet wil.
Hij heeft al gespeeld voor de Belgische U15, U16,u17 en U21 dus het is gewoon pertinent onwaar dat ze hem zo snel mogelijk willen vastleggen. De Belgische bond investeert al een paar jaar in hem.
Marokko had hem maar moeten oproepen.

3 september 2013 om 16:41

Marokko had hem helemaal niet kunnen oproepen, ivm zijn
voetbalnationaliteit die dan eerst verandert zou moeten worden.

3 september 2013 om 17:32

Indd zonder Belgie hadden we geen puntenverlies gehad (zit vloekend achter mn mobiel)

3 september 2013 om 18:25

Ik geef ze groot gelijk dat ze hem zo snel mogelijk aan hun land binden.
De Marokkaanse gemeenschap doet er alles aan om dit soort jongens aan hun te binden. De hoogste persoon van de Marokkaanse voetbalbond kwam bij deze jongen van 17 (gewoon een kind dus) om hem te overtuigen om voor Marokko te spelen.
Ik moest bijna kotsen. Laat dit kind met rust. Al die idioten die een kind proberen te overtuigen met gladde babbels is onacceptabel.
De Belgische bond heeft gelijk om hem op te roepen, want anders zijn ze hem zo kwijt aan Marokko. Daarentegen kan hij een geheim wapen zijn voor de Belgen. Altijd handig om een speler met zo veel snelheid in te brengen tegen een vermoeide tegenstander.

3 september 2013 om 19:22

Ze probeerden het ook bij Nabil Jaadi, een 17-jarige jeugdspeler van Anderlecht. Ze beloofden hem zelfs de aanvoerdersband bij de nationale jeugdploeg enzo. Echt ziek.

3 september 2013 om 20:46

Jij bent nog zieliger als die belgische bond je geeft aan dat de marokkanse bond achter hem aan zit en wat de belgische bond nu doet om een kind op zijn 17de te laten kiezen vind jij normaal? Wat ben jij een walgelijke en zielige gast zeg wees trots op jezelf.

3 september 2013 om 20:47

Nu zij bhet zeker opeens belgen? Wanneer ze kunnen ballen word er opeens aan ze getrokken

3 september 2013 om 21:06

je hebt het over Jaadi, verzin je dat soms? Ken die gast persoonlijk en dan durf jij dat te zeggen. Jaadi zit met smacht te wachten om voor Marokko te spelen.

4 september 2013 om 04:58

Dit is onzin van VI, de bond was helemaal niet gekomen er was alleen maar 1 keer Pim Verbeek (Jeugd-trainer van Marokko) langs geweest om een gesprek met Bakkali te voeren en dit was 1jaar geleden.

Je moet niet alles geloven wat je hoort.

29 augustus 2013 om 11:35

Hij traint weer mee bij psv en speelt dit weekeinde hoogstwaarschijnlijk ook weer mee. En deze interland is pas over een week

29 augustus 2013 om 11:40

Het had die Belgen gesierd wanneer ze nu even afstand hadden genomen en Bakkali i.i.g. voldoende tijd gunnen om te herstellen van zijn blessure die hij de vorige keer bij Belgie heeft opgelopen en hem even wat wedstrijdjes bij PSV te laten spelen.
Dit gastje is nog maar 17 jaar he! doe effe rustig aan Belgie.

29 augustus 2013 om 11:52

Ja het is inderdaad een moeilijke situatie, maar die jongen is klaar om door te breken. Zijn leeftijd hoeft hier geen rol te spelen vind ik, België ( en Marokko ) moet toch niet wachten tot hij 21 is om hem op te roepen? Als je klaar bent om te spelen, dan mag een land je oproepen, ook al ben je 16 of 17 jaar.

Het had beter geweest mocht Bakkali volledig fit zijn natuurlijk.

29 augustus 2013 om 12:04

En weer een Carcela scenario krijgen die er maanden over doet om een beslissing te nemen en verwarring zaait?
Hij kan toch zelf ook zeggen dat hij nog niet wil komen? Januzaj doet dat toch ook?

29 augustus 2013 om 12:08

Hij is 17 en dan? Kompany was ook amper 17 toen hij debuteerde bij de Rode Duivels.

Bovendien hoeft Bakkali ook niet de hele wedstrijd te spelen. Hij kan de laatste 5 minuten invallen en daarmee is de kous af en kiest hij definitief voor België.

29 augustus 2013 om 12:42

sorry maar ik vind het gewoon een ranzig spelletje wat Belgie speelt. Ze willen Bakkali gewoon strikken t.k.v. alles.
Bakalli is nog maar een kind van 17 jaar en ik vind dat kinderen soms beschermd moeten worden ja.....
Dat er meer kinderen van 16/ 17 worden geconfronteerd met deze keuzes vind ik niet correct en dat maakt deze situatie niet normaal of is daarmee niet goed te praten.

29 augustus 2013 om 13:11

overigens vind ik net als jij dat deze keuze te snel komt voor spelers, ik denk dat de regel beter zou zijn dat een speler tot zijn 21 mag ruilen van nationale bond tenzij hij voor zijn 21e heeft meegespeeld op een eindtoernooi.

dan kan hij gewoon mooi een paar wedstrijden spelen bij marokko en belgie, ook een paar officiele en daarna nog beslissen (mits de speler kan aantonen een band te hebben met het land waarvoor hij wilt uitkomen)

lijkt mij ook best belangrijk dat de Uefa hier neutrale begeleiding aan verleend zodat deze jongens op een eerlijke en neutrale manier tot een beslissing kunnen komen. want zijn vader wil dat hij dit doet, de belgische coach dat. teveel getrek en dat is niet goed voor zijn ontwikkeling.

29 augustus 2013 om 13:17

Ooh pmdat Chadli in jou voordeel heeft gekozen, betrek je hem niet in t verhaal??? Ook Chadli heeft maanden lopen twijfelen en zelfs een oefeninterland met Marokko gespeeld en uiteindelijk voor Belgie gekozen !

29 augustus 2013 om 13:42

En is er van het verhaal Chadli dan iemand beter geworden? Ook daar was een snelle beslissing beter geweest. Maar goed, het is volkomen logisch dat spelers wat tijd nodig hebben voor zo'n beslissingen hoor.

oke nou moet hij dus echt een keuze gaan maken. Misschien toch wel sneller dan verwacht. Doen de Belgen erg slim al zeg ik het zelf...

29 augustus 2013 om 11:40

De vorige keer was het een vriendschappelijke interland en had het nog geen gevolgen voor hem als hij zou meespelen. Deze keer wordt hij opgeroepen om een keuze te forceren, kan niet anders. En hem dan 2 min voor tijd in laten vallen zodat hij niet meer terug kan.
Bakkali moet gewoon rustig zijn keuze maken. Als hij nu afzegt heeft dat zeker geen gevolgen voor de komende 15 jaar eventueel als international.
Hij moet alleen niet gedwongen wordne om gelijk een beslissing te nemen.
buiten het feit dat hij eigenlijk niet fit is zou ik, als ik hem was me afmelden en de keuze wat later maken.
Nu lijkt het zo op een geforceerde keuze maken en dat kan hij beter heel goed doordacht doen.

29 augustus 2013 om 11:42

Ik weet niet of dit slim is van Belgie. Ik vind dat ze een kind van 17 jaar wel erg onder druk zetten. Waarom niet gewoon contact onderhouden en hem rustig de tijd geven....

29 augustus 2013 om 13:43

Elke jaar moeten 16/17 jarige de keuze maken wat ze de rest van hun leven willen doen (studiekeuze). Maar bakkali zou nog te jong zijn om te beslissen bij welk land hij 15 jaar wilt spelen? Ik denk dat hij daar al wel langer dan vandaag over is aan het nadenken..

29 augustus 2013 om 13:44

Hij heeft voor alle jeugdelftallen van België gespeeld en is klaar voor de A-ploeg, maar dan mag je hem plots niet meer oproepen? Onzin.

30 augustus 2013 om 10:45

Klopt D-tronic...en ook de meeste jongeren van 16/17 jaar hebben geen idee wat ze dan moeten kiezen en velen kiezen een opleiding die ze niet afmaken of waarvan ze achteraf ontdekken dat ze wat anders hadden willen doen.
Dit heeft weer maatschappelijke redenen, in onze maatschappij hoef je pas voor het eerst ineens belangrijke keuzes te gaan maken rond deze leeftijd en dan weten de meeste jongeren niet wat te doen. Dit is echter weer een ander verhaal waar ik nu niemand mee zal vermoeien.

Ik heb ernstig het idee dat hij opgeroepen wordt zodat het talent voor belgie moét kiezen ookal speelt hij 3 minuutjes in 1 interland..

Al met al,. wat een lichting hee van Belgie, wauw

29 augustus 2013 om 11:46

Wat zou anders de reden zijn...
nu hebben we hem allesinds nog niet nodig, want momenteel voegt hij niets toe aan deze ploeg

29 augustus 2013 om 12:00

Ja, je hebt wel gelijk. Ons België is in de aanval al sterk vertegenwoordigd. Bakkali erbij klinkt heel mooi maar of die het van de eerste keren zal waarmaken is maar de vraag.

Maarja, het is dus gewoon duidelijk dat ze die jongen er echt willen bij hebben en terecht natuurlijk. Deze jongen heeft potentieel.

Ik vraag me af wanneer Marokko reageert? Die hebben ook een zeer sterke selectie, Bakkali erbij zou helemaal mooi zijn. Ben benieuwd.

29 augustus 2013 om 11:56

Op zich raar dat dit zo is geregeld in het voetbal. Naar mijn weten is dit in andere sporten niet het geval en kun je in je carriere voor meerdere landen uitkomen als je voor dit land een paspoort hebt.
(bijv Bart Veldkamp die voor belgie heeft geschaatst en die verspringer die laatst zilver heeft gehaald op het wk).
Vroeger was dit bij het voetbal trouwens ook nog niet het geval maar daar kan ik zo snel geen voorbeelden van noemen.

On: als ik bakkali was zou ik hier niet op ingaan, hij zou een keuze kunnen maken waar hij zijn hele leven spijt van kan hebben. Anders moet hij maar even met Ugur Yildirim bellen, die kan hem er alles over vertellen.

29 augustus 2013 om 12:12

Dat is ook de enige reden waarom Bakkali nu word opgeroepen. Om hem voor België te laten kiezen. Als België er niet achter was dan had Marokko hem wel open armen ontvangen.

Heeft amper 3 westrijden op hoogste niveau gespeeld. Terwijl Bruno, Ferreira-Carrasco,... meer gepresteerd hebben. Maar in tegenstelling tot Bakkali twijfelen ze niet en kiezen ze zowieso voor België.

29 augustus 2013 om 13:11

Bruno kan ook voor Italië kiezen en Ferreira-Carrasco voor Spanje, dus dat we maar oppassen

29 augustus 2013 om 13:15

Je vergeet wel even dat Bakkali al meer dan 20 matchen heeft gespeeld voor België. Weliswaar op U niveau, maar de Belgische voetbalbond heeft al meer in hem geïnvesteerd dan de Marokkaanse.

29 augustus 2013 om 17:15

Maar Bruno en Carrasco hebben we niets te vrezen. Zij kiezen zowieso voor België.

29 augustus 2013 om 17:20

Zonder de Marokkaanse dna is het de vraag of hij echt zo goed was geworden, ieder persoon moet zijn eigen keuze maken. Als België echt zo goed is moeten de Belgische fans er niet moeilijk over doen en gewoon accepteren als Bakkali voor Marokko wilt uitkomen (wat denk ik niet het geval is).

29 augustus 2013 om 17:27

Ik denk dat iedereen ook accepteert indien Bakkali voor Marokko zou kiezen. Ik toch in ieder geval. Zou het jammer vinden maar denk dan niet dat hij de carrière van een Chadli of Fellaini zou maken.

Carcela koos ook voor Marokko en is nu niet zo dat wij die zo hebben gemist.

Als hij slim is dan volgt hij zijn hart.

29 augustus 2013 om 11:42

Misschien doet hij dat wel door voor België te kiezen, weet jij veel? Waarom doen alle Marokkanen toch alsof hij niet voor zichzelf kiest maar voor zijn carrière met zijn keuze voor België? Alsof iemand hier weet of die jongen zich meer Belg of Marokkaans voelt?

29 augustus 2013 om 12:59

het is beter dat hij marrokaanse belgen representeerd netals affelay in nederland. netals ozil in duitsland met de turken maar vind het zonde voor de marrokaanse elftal.

29 augustus 2013 om 15:39

Omdat hij heeft bevestigd dat Marokko in zijn hart zit.

29 augustus 2013 om 13:36

Als je slim bent, dan volg je juist je verstand, en niet je hart.
In het geval van Bakkali zou in mijn ogen de verstandigste voetbaltechnische optie zijn om voor Belgie te gaan spelen.
Volgens mij spelen er maar een paar Marokkaanse spelers op hoog niveau in grote competities: Benatia, Taarabt, Boussoufa.
Maar als ik zie wat er bij Belgie staat en aan komt met Benteke, Hazard, Witsel, Kompany, Courtois etc (ik noem niet de hele selectie) dan zit volgens mij meer potentie in. Als voetballer wil je volgens mij zo hoog mogelijk spelen en meedoen om prijzen.

29 augustus 2013 om 17:32

@mark

Net wat ik ook wilde zeggen. Benatia, Taarabt, Boussoufa spelen dan ook niet bij de echte Europse top terwijl Fellaini in de belangstelling van Man United staat en Chadli een transfer naar Tottenham heeft versierd.

Labyad koost voor Marokko en zit in Portugal terwijfl Affelay voor Nederland koos en naar Barcelona vertrok. Is er niet geslaagd maar toch lijkt het een trend te zijn.

Die rot Belgen ! Wat denken ze nou wel ? Die jongen is daar net geblesseerd geraakt.

29 augustus 2013 om 12:14

Hij is niet verplicht om de hele wedstrijd te spelen hé. Hij is opgeroepen en kan gewoon de laaste 5 minuten invallen. Wat is het probleem?

29 augustus 2013 om 13:52

En waarom zou hij niet mogen worden opgeroepen? Vele mensen vergeten hier dat hij een belgisch international is (u21) en dat zij al veel in hem geïnvesteerd hebben (meenemen nr tornooien,..). Dus die 'rot Belgen' hebben alle recht om hem op te roepen.

29 augustus 2013 om 14:29

Hij zal waarschijnlijk gewoon mee gaan om de sfeer op te snuiven om hem te overtuigen. Hij zal wellicht niet spelen.

Moeten wij belgen dan ook boos zijn om manchester city omdat Komapny opnieuw geblesseerd is als hij voor de belgen moet spelen ???

Echt absurd hoog potentieel zit in dit elftal, als je dat vergelijkt met het Nederlands elftal, denk ik dat de belgen op dit moment wel wat verder zijn.

29 augustus 2013 om 12:17

Misschien zijn wij individueel beter maar Nederland is altijd al sterker geweest op techniek en vooral op positiespel. Dat heeft PSV tegenover Zulte-Waregem al ruimschoots bewezen. Dat zeg ik als Belg.

29 augustus 2013 om 13:58

PSV is misschien wel te vergelijken met het nederlands elftal (gezien het aantal nederlandse spelers), maar de belgische nationale ploeg vergelijken met een belgische middenmotor die alleen vorig jaar nog maar heeft gepresteerd lijkt me straf.

29 augustus 2013 om 17:21

Ik spreek niet allen over Zulte-Waregem hé. Ik spreek over het algemeen. Het is overduidelijk dat de Nederlanders meer ervaring in positiespel hebben dan wij. Wij komen pas kijken. Je moet gewoon al naar de historie kijken. Op dit hebben we individueel betere spelers dan de Nederlanders maar de RD als ploeg missen ze dat tikkeltje ervaring.

We hadden de beste kansen tegen Frankrijk maar als ploeg waren de haantjes toch beter vond ik.

Inderdaad niet netjes van de Belgen om zo te pushen. Voor Bakkali is het simpel: gewoon geblesseerd afmelden.

29 augustus 2013 om 12:10

Waarom hij wilt waarschijnlijk toch spelen voor België waarom dan afmelden?

29 augustus 2013 om 12:15

Marokko heeft ook zijn selectie bekendgemaakt en daar zit Bakkali niet bij. Betekend toch dat hij zijn keuze heeft gemaakt?

29 augustus 2013 om 12:24

Of Bakkali heeft geen uitnodiging gekregen van Marokko?
Carcela had een oefeninterland gespeeld voor België maar ging daarna gewoon officieel voor Marokko spelen, maar iedereen dacht toen wel dat hij zijn keuze had gemaakt hé!

29 augustus 2013 om 12:29

Ja maar dit is een officiële interland. Geen vriendschappelijke wedstrijd.

Het volstaat om Bakkali gewoon één minuut te laten invallen en dan kan hij niet meer voor Marokko uitkomen.

Zakaria Bakkali krijgt weer een bevestiging vanuit België. Iedereen heeft zijn talent gezien en iedereen duikt er op. Terwijl hij nog een enorme belangrijke keuze moet maken in zijn leven. Kiest hij België of Marokko als internationaal voetballer. PSV heeft in ieder geval goud in handen.

29 augustus 2013 om 13:47

Pfff, "iedereen duikt erop"... Wat een onzin, Bakkali komt al jaaaaren uit voor België.

29 augustus 2013 om 14:08

"een enorm belangrijke keuze moet maken in zijn leven."

Ok dat is waar... Maar wat is het verschil tss een 17jarige die moet beslissen wat hij voor de rest van zijn leven wil doen en een studiekeuze maakt en een 17 jarige die moet kiezen vr welk land hij uitkomt? Ik bedoel maar, iedereen doet hier alsof hij veel te jong is om een beslissing te maken.

In die selectie zitten er sowieso wel spelers die er absoluut Niet bij horen.
Jelle Van Damme: geen enkel idee wat zijn meerwaarde is, nooit overtuigd geweest over zijn vermeende kwaliteiten.
Laurent Ciman: zou een goeie sfeermaker zijn in de groep, prima, maar voetbalkwaliteiten primeren, dus ook geen RD-materiaal.
Timmy Simons: oud, traag ... etc... zou ervaring hebben, maar dat vind ik zo'n hol begrip in het voetbal.

Anderzijds zijn Kompany en Vermaelen er niet bij, dus eens die 2 weer bij de selectie komen vallen figuren als Van Damme en Ciman normaliter sowieso af.

29 augustus 2013 om 12:06

Ciman is er altijd bij.. Niemand weet waarom .. Van Damme wisselt af.. De ene keer erbij, de andere keer niet..

29 augustus 2013 om 13:01

Abosluut mee eens!!!

Radja Naingolan, Cavanda en Carasco zouden ook eens opgeroepen mogen worden.

Wil het nog zien met Wilmots als coach. Eigenlijk heeft hij nog niks bewezen want met deze generatie zou kwalificeren geen issue mogen zijn. Wil het wel eens zien tactisch hoe Marc het gaat oplossen tegen de echt grote landen. We kunnen met dze ploeg nog altijd niet domineren enkel controleren. En heb er wat schrik voor...

Simons nog oproepen is een grap en als ik van Naingolan was zou ik me gepasseerd voelen

Wat een droomteam heeft Belgie toch. Zou ik eerder voor kiezen dan die fc knudde van een oranje. Er is niks vies' hier aan overigens. Neem je het ze kwalijk omdat ze hem goed vinden en heel graag erbij willen hebben en anders de potentie inzien en voor de toekomst willen vastleggen? Als je ja zegt dan kun je het niet objectief bekijken en dan ga je geen discussies kunnen winnen.

Direct afmelden. Eerst maar weer fit worden en van waarde zijn voor psv.

Hij gaat voor belgie...paar minuutjed rijden van eindhoven...en marokko doet volgens mih niet aan wk en als ergens voor mee doen is.t alleen afrika cup en volgens bakten ze weinig van de afgelopen drie jaar...danke!!

Echt een heerlijk team dat België zeg! Wat een team en dan te denken dat Kompany er niet eens bij zit

Belgie springt er bovenop inderdaad wel een smerige actie maar aan de andere kant wel weer slim. Maar dan weten we het meteen als hij afreist dan heeft hij dus zn keuze gemaakt om voor de belgen te spelen. Of hij kan zich geblesseerd afmelden als hij nog geen keuze wil maken ik zou deze jongen met rust laten hij is pas 17.

29 augustus 2013 om 11:49

Smerig kan je dat toch niet noemen, wat moeten ze dan doen? Wachten tot hij 20 jaar is en dan nog eens vriendelijk vragen, in de hoop dat Marokko zijn talent absoluut niet ziet? Hij staat gewoon voor de keuze en heeft dus alle mogelijkheden om gewoon te weigeren. Ik vind het eerder dom van Marokko dat zij hem geen uitnodiging sturen, maar goed.

Ik ben benieuwd voor wie hij zal kiezen, heb zo een gevoel dat hij nog niet wil beslissen en zal afmelden, maar anderzijds is zo een 17-jarige natuurlijk wel blij om een blijk van waardering te krijgen. Ik ben echt zeer benieuwd!

29 augustus 2013 om 13:20

Bakkali heeft wel al meer dan 20 matchen gespeeld voor België. Onder andere de kwalificaties voor het U17 Europees kampioenschap. Het is niet zo dat ze hem ineens ontdekt hebben.

Als Bakkali niet wil, hoeft hij niet te gaan eh. Marokko heeft hem nog niet eens opgeroepen, zelfs niet voor de jeugdteams.

Zonder Kompany en Vermaelen lijkt onze defensie ineens een stuk minder sterk. Maar met Lombaerts, Van Buyten, Vertonghen en Alderweireld kan je nog een mooie verdediging vormen denk ik.
Bakkali krijgt dus een uitnodiging van België, waar Marokko hem niet selecteert. De bal ligt nu bij Bakkali, als hij aanvaard is zijn keuze dus gemaakt. Ik denk dat hij dit wel zal accepteren, maar zeker kan je nooit zijn.

Hierboven werd al gezegd dat Carrasco het zo goed doet en dat is inderdaad waar. Hij verdient ook een oproeping, maar ik denk dat Wilmots eerst Bakkali wil 'vastleggen' voor hij aan andere spelers denkt. Carrasco doet het trouwens wel goed, maar van de spitsen die meegaan zou hij niemand uit de ploeg spelen op dit moment dus een oproeping komt sowieso te vroeg. Bakkali kan een meerwaarde zijn, maar hij heeft nog alles te bewijzen.

Ik hoop dat hij voor België kiest en zich blijft ontwikkelen, dan kan hij misschien in de zomer van 2014 ineens belangrijk zijn.

Tis maar de vraag of PSV hem laat gaan. Die verrote belgen doen er alles aan om hem te laten spelen, zitten we dadelijk met een gebleseerde speler :S

29 augustus 2013 om 11:46

Net of psv keus heeft...

29 augustus 2013 om 11:48

Hahahah want Psv heeft daar iets over te zeggen?

29 augustus 2013 om 12:13

Psv heeft niks te zeggen, laat Bakkali maar gratis vertrekken dan want is ook een Belg...

29 augustus 2013 om 12:54

Wat is dat voor een achterlijke opmerking wat een ondankbare reactie

29 augustus 2013 om 14:16

Waarom ondankbaar? Waarvoor moeten de Belgen, de Nederlanders dankbaar zijn?

29 augustus 2013 om 17:42

PSV heeft absoluut niets te zeggen. Clubs overal ter wereld zijn verplicht hun spelers af te staan voor interlands. Staat zo in het reglement. Wat wel kan is in onderling overleg om een speler minder te laten spelen.

"ik hoef geen PSV geen toestemming te vragen om Bakkali op te roepen. Daar zijn reglementen voor", zegt Wilmots dan weer. "hij heeft dinsdag getraind bij Psv, maar uit voorzorg niet gespeeld tegen Milan. We verwachten hem maandag bij de ploeg en evalueren dan zijn blessure. We zullen in ieder geval geen risico nemen."

Smerige aasgieren.. PSV doet kalm aan met hem en bij de belgen mag hij zich weer blesseren... te gek voor woorden

29 augustus 2013 om 12:22

En wie zegt dat Bakkali de hele wedstrijd moet spelen?

verdomme dat is toch een heerlijk selectie. Zoveel meer kwaliteit als de Nederlandse.

Ik denk dat het verschil in grote maye zit in het meer " realistische" verdedigen in Belgie. Die jongens zijn gewoon een stuk weerbaarder. Ze zijn overigens ook vaak een stuk verstandiger ( blijven langer in hun eigen land of Nederland/ Frankrijk ivm de ontwikkeling).

Anyways we zullen in Nederland echt een cultuuromslag moeten maken ivm met ons verdedigen want dat is een factor die ons uiteindelijk echt gaat opbreken.

Slimme zet van België, doet paar min mee en zo kan hij zijn hele carriere voor het land uitkomen.

@ Teceuc Marokko kan hem niet selecteren aangezien zn papieren eerst in orde moeten worden gemaakt bij de Fifa dit alles kan pas als Bakkali besluit om voor Marokko te kiezen. Dus als hij voor Marokko kiest moet eerst zn nationaliteit worden omgezet van belg naar marokkaan en dan pas kan hij voor Marokko spelen. De bal lig bij Bakkali al zou ik als ik hem was gewoon voor de belgen kiezen zie Marokko op korte termijn niet veel bereiken.

Die jongen is nog niet eens 100% hersteld van de blessure en dan roept België hem al op. Lekker die week rust gunnen en later oproepen, in goed overleg kan je hem toch wel overtuigen dat België de beste keus is en met Bakalli rust te geven, geef je ook aan dat je het beste voor hebt met de speler.

29 augustus 2013 om 12:25

Je kan hem gewoon ook 2 minuten laten invallen en dan is hij gelocked voor België. Dat is gewoon het beste van 2 werelden.

Je overbelast hem niet door de hele wedstrijd te laten spelen + je hebt een toptalent erbij voor de Rode Duivels.

Ik vind dat eerder slim gezien.

Denk niet dat ze er alles aan doen om hem te laten spelen hoor. Is ook niet nodig, Bakkali is (voorlopig) nog geen belangrijke speler voor België

Dit is gewoon een teken dat hij niet enkel er even bij werd genomen voor die oefeninterland en ja als hij nu niet werd opgeroepen dan had Marokko het wel gedaan.

ben echter wel benieuwd naar wat er in de toekomst zal gebeuren want in feite verdienen Lestienne (20), Bruno (19), Fereira-Carasco (19), Mpoku(21) het op deze moment meer en staan ze al verder in hun ontwikkeling. Bovendien komen komende seizoen(en) ook Januzaj (18) en Praet (19) in aanmerking voor die offensieve middenvelder posities. Stuk voor stuk jongens die nog heel wat stappen hogerop gaan zetten de plaatsjes zullen heel duur worden.

3 september 2013 om 19:26

Op korte termijn zijn die eerste vier concurrenten maar op lange termijn helemaal niet. Bakkali en Januzaj zijn toch van een ander niveau. We zullen ze allemaal nodig hebben op een EK of WK. Met enkel 11 goede spelers komen we er niet.

@ Tomreniers hoezo overtuigen je moet die jongen gewoon zn eigen keuze laten maken.

@ Tonymonty dat klopt niet wat je zegt Marokko kan hem niet oproepen anders was hij allang al opgeroepen. De Fifa staat dit niet toe aangezien als hij voor Marokko kiest zn nationaliteit eerst moet worden omgezet. Dit duurt trouwens een paar maanden pas dan kan hij speelminuten maken bij Marokko. Chadli was een ander verhaal die had nooit voor belgie gespeeld vandaar dat Marokko hem kon oproepen. Bakkali niet die heeft al voor belgie gespeeld dus die kan pas voor Marokko spelen als zn papieren in orde zijn.

29 augustus 2013 om 12:07

Bakkali heeft nog niet voor België gespeeld. Of bedoel je de jeugdelftallen?

Speler speelt bij zijn eigen club niet vanwege een blessure.. België denkt laten we hem oproepen... De grap schrijft zichzelf..

29 augustus 2013 om 12:21

Ja want Nederlanders zouden zo iets nooit doen. *kuch* Robben *kuch*

29 augustus 2013 om 12:33

Ehm, kon Robben uit verschillende landen kiezen.... Nee, dat dacht ik ook al...

29 augustus 2013 om 12:41

Is inderdaad een hele goede vergelijking een jeugdspelertje die net 4 wedstrijden in psv 1 heeft gespeeld vergelijken met een wereldspeler die een wk moet spelen.

on topic: bakkali moet lekker zeggen waar hij wilt spelen ik zie het probleem niet als hij zegt ik kies voor België of Marokko is het gedaan met deze situatie en kan hij zich concentreren op het seizoen dan nu deze onzin te moeten ondergaan. Wel vind ik het belachelijk dat ze een jongen selecteren die geblesseerd is nota-bene daar geblesseerd is geraakt je mag wel meer respect tonen aan de club die tijd, geld en energie in die jongen heeft gestopt.

29 augustus 2013 om 12:42

Je eigen punt was dat België een speler oproept die nu niet speelt vanwege een blessure... als je al moeite hebt om je eigen bijdragen te snappen dan schrijft de grap inderdaad zichzelf.

29 augustus 2013 om 12:46

Ben het helemaal met je eens.

Kan via mobiel geen duimpje geven..

29 augustus 2013 om 12:47

Nee, dan snap jij het niet... Als hij al had gekozen was hij niet eens opgeroepen.

29 augustus 2013 om 12:48

Oh nee, sorry, even vergeten dat Bakkali zo'n dragende speler is voor België of zo belangrijk... Je hebt helemaal gelijk.. grapjas

29 augustus 2013 om 17:35

Blessure of geen blessure. België heeft alle recht om hem op te roepen.

@ jello klopt heb het over jeugdelftalllen dat is een regel van de Fifa daarom kon ook Carcela niet meteen voor Marokko spelen.

29 augustus 2013 om 12:27

Carcela had al twee interlands met België gespeeld, daarom duurde dat zo lang.

Tuurlijk, deze jongen heeft nog niet eens minuten gemaakt bij PSV sinds het ontstaan van zijn blessure, maar zou dan nu wel weer richting de nationale ploeg kunnen. Ga er van uit dat Bakkali hier zelf verstandig mee om zal gaan en zich realiseert dat het seizoen nog maar net begonnen is.

@ fionn klopt Carcela had dacht ik nog een oefeninterland gespeeld met belgie snap niet waarom belgie hem zo graag wou. Bij Marokko word hij nu ook niet meer opgeroepen daar krijgen Barrada, Belhanda Labyad en Omar El Kaddouri de voorkeur.

29 augustus 2013 om 13:09

Carcela is na zijn zware blessure nooit meer echt dezelfde geweest. Zichzelf gaan begraven in Rusland was ook niet zo slim achteraf bekeken.
Hij kon fantastisch voetballen maar ik vrees dat hij nooit meer zijn oude niveau gaat halen.

Sjoow ik vind se elftal van belgie dan die van nl. Alleen onze aanvallers hebben meer ervaring en spelen op topniveau bij hun club maar verdrt vind ik deze team erg jong en sterk

Behalve goed, zijn die belgen ook fysiek super sterk met Fellaini, Dembele, Lukaku en Benteke. Ik zou die vier altijd opstellen.

29 augustus 2013 om 13:01

Zet Kompany ook maar in dat rijtje

Als ze bakkali gaan laten spelen en zijn blessure verder erger wordt mag PSV een serieuze schade vergoeding vragen aan de belgische bond.

Ik vin belgie trouwens de jongen veel te veel te pushen de kans is groot dat hij kiest voor marocco en ik zou het hem niet kwalijk nemen ja je zal waarschijnlijk geen EK spelen maar er is voor een voetballer niets leuker om voor je land te spelen en als zijn hart bij marocco ligt moet hij voor dat kiezen boven carrière.

29 augustus 2013 om 13:49

Je kraamt onzin uit Pietro.

Je kan geen schadevergoeding vragen voor verplichte interlands.
En waarom is de kans groot dat hij voor Marokko kies als hij al 2 interlands accepteert van België. Nu zeker een officiële.

België doet niks verkeerd, iedereen doet dit . Engeland,nederland...
Etc...

Typisch dit.
Net als zo'n Sterling en Jenkinson. Worden één keer opgeroepen voor Engeland en vervolgens niet meer bij de a-selectie geweest. Dan zijn die maar vast binnen en kunnen ze niet meer kiezen voor Jamaica / Finland. Smerig, maar begrijpelijk.

29 augustus 2013 om 13:54

Sterling zit er nu terug bij. Terecht trouwens dat hij nadien niet meer werd opgeroepen, hij had een enorme dip in de tweede seizoenshelft.

29 augustus 2013 om 13:59

Ja, persoonlijk ben ik ook niet zo onder de indruk van Sterling. Totaal onnodig dat hij sowieso was opgeroepen. Ik zou dan liever die Wisdom in Engeland 1 zien spelen!

29 augustus 2013 om 14:15

Wisdom zou nu echt veel moeten spelen. Bij Liverpool is hij geen eerste keuze omdat hij Johnson op rechtsback en een heleboel Cv's voor zich heeft. Zie hem graag uitgeleend worden. Geloof wel dat Wisdom de laatste keer als kapitein van Jong Engeland mocht aantreden wat hem zeker helpt in zijn ontwikkeling.

Sterling is volgens mij opgeroepen omdat Oxlade-Chamberlain geblesseerd is. Sterling is niet slecht maar hij moet lijn krijgen in zijn prestaties. Bovendien heeft hij nog aspecten waar hij in kan groeien. Bij Liverpool is er met Ibe nog een talent op de vleugels. Als Sterling niet uitkijkt, steekt Ibe hem voorbij.

Big deal?! Als hij de Nederlands/marokkaanse nationaliteit had, zouden jullie hem dan niet oproepen... Ik denk het wel. Trouwens, de wedstrijd is pas over een week,hij traint terug met de groep en zal waarschijnlijk dit weekend met PSV ook spelen...

Bakkali moet gewoon voor zichzelf kiezen en dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk. Triest al die lobby's om hem onder druk te zetten. Waarom zou hij ueberhaupt voor Marokko kiezen? Omdat zijn ouders daar toevallig vandaan komen? Deze jongen is geboren en getogen in Belgie.....! Daar waar waarschijnlijk ook zijn toekomst ligt. Gewoon knoop doorhakken en een paar maanden het gejammer aanhoren van teleurgestelde Marokkanen. Daarna is het gezeur wel over.

De meesten kunnen niet kiezen tssen nationale teams, dus zo een belangrijke keuze is dit ook niet. Je hebt topspelers die nooit de kans krijgen op een WK of een EK te schitteren.

Voor PSV is het trouwens ook beter als hij voor België kiest. Zo moet hij geen africa cup spelen (+ kans zich daar te blesseren)

hij zal van psv niet naar deze wedstrijd mogen, heeft nog geen wedstrijd gespeeld sinds zijn blessure of deelgenomen aan een groepstraining, voor zaterdag is hij ook nog een groot vraagteken. Zal zot zijn als hij dan wel voor belgie uit gaat komen en weer geblesseerd raakt

29 augustus 2013 om 18:28

Officiele wedstrijd dus PSV kan roepen wat ze willen ze moeten hem vrijgeven.

Dat Belgie word met de dag 'viezer' met hun spelletjes zeg, wat een smerige spelletjes spelen ze daar zeg ongeloovelijk. Laat die jongen toch gewoon met rust en zelf kiezen. Vooral die Wilmots is een 'smerige' eerst roepen 'ik ga hem niet onder druk zetten' maar hem wel oproepen voor tegen Frankrijk. En daarna als ze hem er op wijzen met het lulverhaal komen : 'als ik hem zou willen vangen had ik hem wel opgeroepen tegen Schotland'. En dat gebeurt dus nu ook weer. Dit had ik dan ook wel verwacht namelijk, want daar bij Belgie zijn zulke spelletjes wel gewend.

Belgen zijn wel de laatste die mogen klagen dat de Marokkaanse bond spelers uit Europa haalt. Punt 1 is het Marokko volste recht om die jongens te benaderen aangezien ze ook gewoon Marokkaans zijn. Maar mijn voornaamste punt is dat Marokko die jongens niet pusht en hun niet onder druk zet met een oproep zoals Belgie. Waarom denkje dat de bondscoach van Marokko hem niet opgeroepen heeft? Juist omdat Bakkali zijn keuze nog niet bekend heeft gemaakt, daarbij hebben ze aangegeven dat ze Bakkali rustig laten kiezen. Maar Belgie komt als een stelletje hyena's erop af. En kom maar ook niet met verhaal om Mehdi Carcela want hij heeft zelfs enorme ruzie gehad met zijn vader, aangezien juist zijn vader wou dat die voor Belgie ging spelen. Daarbij heeft die ook aangegeven dat ze bij Standaard Luik en zijn naaste 'belgische omgeving' hem enorm onder druk hebben gezet om voor Belgie te kiezen. Dit heeft ook Preud'homme gedaan met Chadli namelijk.

De Belgen zijn echt tot alles in staat als het betreft interlandscarriere van spelers betreft.

Ik stoor me hier ook aan het feit dat mensen hier blind maar roepen : 'jaa beter kiest die voor Belgie want zij gaan naar het Wk'? Ojaaa zijn ze dan al officieel door? Dus dat ze weer een keer misschien naar het WK gaan, wil zeggen dat ze voor altijd naar een WK zullen gaan? Daarbij zou ik er stukken minder moeite hebben als mensen hier wisten wat er voor Marokkaans talent rond loopt op de velden. Maarja ik ben wel gewend dat mensen praten zonder enige kennis.

Marokko heeft ook jongens rondlopen bij Barcelona genaamd Ayoub die als 15 jarige al bij de B1 zit van Barcelona. Een Bouazzati die captain is van Dortmund U17 en ga zo maar door. Daarbij zijn dit gewoon jongens van 'marokkaanse afkomst'.

Waar Belgie zich vooral bouwt op 'buitenlandse jongens'. Haal al die 'buitenlandse jongens' weg en wat blijft er nu nou over? Ja een paar jongens en dat is het. Ik zie bij Belgie jongens van Congolese, Keniaanse, Marokkaanse, Balkan, Italiaanse afkomst en ga zo maar door. Ja waauw echt een Belgisch Elftal zeg ofniet? En kom niet met die onzin van ja ze zijn gewoon Belgen. Want als ze niet konden voetballen maar uit Borgerhout kwamen dan waren het weer die 'luie buitenlanders'. Ze zeggen wel eens wel de lusten maar niet de lasten.

Nee ik kan alleen maar respect hebben voor de Marokkaanse bond dat die jongens gewoon rustig benaderd en hun het project van Marokko uitlegt en de keuze bij hun legt. En niet als een Belgie dat als een stelletje hyena's erop af stormt.

Overigens heeft Belgie ook laatst weer Anas Hamzaoui van Brugge benaderd maar heeft die dat afgewezen en gaat met Marokko Onder 17 op trainingsstage. Dat zijn teminste jongens die we nodig hebben bij Marokko. We hebben de laatste jaren teveel jongens gehad vooral bij het A Elftal dat Marokko zag als 2e keus.

29 augustus 2013 om 15:23

Ja seg, dat België durft nogal! Speelgerechtigde spelers oproepen!
Als Bakkali niet voor België wilt spelen, dat hij dan de selecties weigert e... Als hij in België is geboren, waarom zou hij dan niet mogen worden opgeroepen?
En wat je zegt van juist de lusten maar niet de lasten? Is het dan beter omgekeerd? De lasten wel, maar niet de lusten?

29 augustus 2013 om 15:47

Waar heb ik gezegd dat die niet speelgerechtigd is? Ik heb Bakkali namelijk niet horen zeggen dat die voor Belgie wilt uitkomen hoor jij wel? Ik las namelijk net nog dat Wilmots nog net heeft gezegd dat Bakkali nog steeds geen keuze heeft gemaakt.

Wat levert het dan op om die jongen nu weer op te roepen? Wil je mij zeggen dat dit niet alleen 'smerige spelletjes' uit het Belgie kamp zijn alleen om hem vast te leggen?

Als we gaan redeneren waar iemand geboren is, waarom speelt Benteke dan voor Belgie? Volgens mij is die niet in Brussel geboren hoor maar gewoon in Congo. Dus die zou dan voor Congo moeten spelen toch volgens jou redenatie? Wat dacht je dan van Adem Maher is ook gewoon in Marokko geboren hoor. Dus die moet dan ook volgens jou voor Marokko spelen toch? Alsof iemand er kiest waar die geboren word, zogenaamd mensen in landen als Syrie, Somalie, Centraal - Afrika hebben er zelf 'bewust' voor gekozen om daar geboren te worden toch? Ja want iemand is 'bewust' in Somalie geboren om daar in 'armoede' te leven toch?

Wie roept dat Fellaini, Afellay en Bakkali Belgen en Hollanders zijn? Volgens mij niet de Marokkanen toch? Dit is ook zo met Badr Hari overigens, pakt die een K1 overwinning of een titel dan is het ineens weer die 'nederlander uit Amsterdam'. Maar heeft die problemen met justitie is het die 'marokkaan'. Vertel mij maar eens eventjes waarom hij bij het ene de 'hollander uit Amsterdam' is? En bij het andere 'die Marokkaan'?

Tuurlijk zijn er 'marokkaanse Nederlanders/belgen' die het verpesten, ik heb dat ook nergens ontkend namelijk. Maar wij vergeten hier ook even de goede dingen op te noemen. Zullen we even naar de Universiteiten kijken van deze landen, hoeveel Marokkanen en moslims daar rondlopen en wel iets willen betekenen in de maatschappij? Ik heb ook bijvoorbeeld gewoon een familie lid van mij, werkt gewoon bij de politie.

Wat veel 'marokkanen en Turken' stoort is het als ze iets goed doen dan zijn het ineens 'nederlanders' en anders die 'buitenlanders'.

Die criminelen zijn trouwens ook gewoon dan Nederlands toch? Ze hebben het zelfde paspoort als jij en ik en hebben dus gewoon de Nederlandse Nationaliteit. Waarom hoor ik dan niet gewoon op het journaal dat het 'nederlanders' zijn?

29 augustus 2013 om 16:15

Aangezien hij zijn selecties niet weigert, leid ik daarvan af dat hij voor België wil uitkomen..
Congo zou voor mijn part een voorstel mogen gedaan hebben aan Benteke (hij is inderdaad in Kinshasa geboren) en hij zou vrij zijn geweest om daar op in te gaan. Net zoals Marokko een voorstel mag doen aan Bakkali, Maher,... Maar België mag hen dit dan toch ook doen? Waarom zijn het dan vuile spelletjes als België het doet, maar niet als Marokko, Congo,... dit doen? De speler beslist waar hij zich het best voelt.. Carcela koos ook voor Marokko en ik heb da ook aanvaard ze.. Het is hun keuze he..
Ik snap niet echt waarom je dan plots over ergens bewust geboren te worden, maar soit...

30 augustus 2013 om 08:35

Voor alle duidelijkheid Bakkali is een Belg met Marrokaanse roots, hij is hier geboren, leeft hier al heel zijn leven en heeft hier zijn jeugdreeksen gespeeld.

Marokko heeft dus toch wat winder recht om hem een uitnodiging te sturen dan België

Hij zal wel zelf kiezen hoor, hij kan net zoals Januzaj weigeren. Als hij goed is zal hij wel nog genoeg uitnodigingen krijgen.

29 augustus 2013 om 15:43

Wat een omgekeerde wereld zeg !!! Ik vind nu net de Marokkaanse voetbalbond de grootste opportunist in dit verhaal ... ze hadden wss nog niet eens van Bakkali gehoord vooraleer hij grote sier begon te maken bij PSV ... die jongen heeft de nationale jeugdcategorieën bij België doorlopen, toch een normale evolutie om opgeroepen te worden, niet ? Dat er zich aasgieren melden, noopt België nu eenmaal voor snellere acties te ondernemen ... dat kan je hen toch niet verwijten ?

*sigh*

29 augustus 2013 om 15:51

Onzin wat je hier loopt te verkondigen.

De Marokkaanse voetbalbond volgt hem al 2 jaar namelijk dacht ik. Daarbij heeft ook de bondscoach van Marokko gezegd dat Bakkali zelf moet kiezen en gewoon zijn hart moet volgen. Waar zet Marokko hem onder druk? Ze laten zulke jongens juist rustig kiezen namelijk.

Ik heb er niks op tegen als ze Zakaria Bakkali hadden opgeroepen als die een keuze al gemaakt had namelijk. Maar deze jongen heeft nog geen keuze gemaakt en hier willen ze hem onder druk zetten om voor Belgie te kiezen. Waarom zouden ze hem anders oproepen denkje? Die jongen is nog niet eens fit en dan maar toch oproepen.

29 augustus 2013 om 16:16

Dus België geeft hem toch de keuze? Hij kan kiezen om de selectie te weigeren, of hij kan kiezen de selectie te aanvaarden en dus voor België te kiezen...

29 augustus 2013 om 17:11

Al de voetballers met dubbele nationaliteiten die voor Marokko hebben gekozen, klagen constant over de amateuristische omkadering van hun elftal. Komt daar nog eens bij dat Marokko eig niets te zoeken heeft op een WK. Als je dan ook nog eens kan kiezen tussen een EK en een Afrika Cup is de keuze wel snel gemaakt denk ik. Kies maar snel voor België

29 augustus 2013 om 17:22

Bakkali werd gevolgd op zijn 15/14de door de Marokkaanse bond, doe onderzoek voordat je met leugens aankomt.

29 augustus 2013 om 19:44

Natuurlijk kan die weigeren, maar mij gaat het meer om het feit dat die door Belgie extreem onder druk word gezet.

29 augustus 2013 om 20:03

Hij wordt gewoon opgeroepen.. Als da al onder druk zetten is, gaat hij nog veel verschieten in het voetbalwereldje..

29 augustus 2013 om 16:14

" En kom niet met die onzin van ja ze zijn gewoon Belgen. Want als ze niet konden voetballen maar uit Borgerhout kwamen dan waren het weer die 'luie buitenlanders'. Ze zeggen wel eens wel de lusten maar niet de lasten."

--------------------------------------------------...
Ik vind dat je hier kranten artikelen taal of straat taal mixed met wat de staat doet. Je moet een land afrekenen op wat de staat doet, niet wat een groepje mensen in de straat zegt of in een krant mikt.

Als een Belgisch Marokaanse jongen met autisme geboren wordt, dan krijgt hij dezelfde zorg als een andere jongen. Dat is waar het om gaat. Ieder land is imperfect, dus kun je altijd je beroepen op een krasje in de behandeling van immigranten.

De Marokaanse staat heeft trouwens heel lang en misschien nog steeds wel de Berbers gediscrimineerd. Heel veel Marokanen in Nederland en ik denk ook België zijn eigenlijk Berber. Dus we moeten ook niet doen alsof Marokko een een heilig boontje is. Een Berber heeft prima redenen om zich na 1 of 2 generaties veel meer Nederlander/belg te voelen dan met dat land.

Ook moeten we niet vergeten dat het proces van myelinisering door prikkels zijn getriggerd in België (en een beetje Nederland). Denk aan de coaching, de competitie setup, de accommodaties, de manier waarop voetbal een centrale rol inneemt in België. Vind je het niet opvallend dat Marokko zelf geen elite spelers produceert, maar dit wel het geval is in Europese landen? Dat komt door die landen en dus hebben ze een bepalende rol gespeeld in vorming van een voetballer. Dus mogen ze ook die speler selecteren en opstellen.

Wat heeft de Marokaanse bond ooit voor hem gedaan? Was Marokko ook geïnteresseerd in hem geweest als hij autisme had? Of laten ze die kosten voor de Belgische welvaartsstaat in dat geval? Is dat niet eigenlijk "wel de lusten, maar niet de lasten"? Appelleren aan afkomst als er wat te winnen valt?

Ik ben het wel eens dat Wilmots een dubbel spel speelt en niet doet wat hij heeft gezegd.

29 augustus 2013 om 18:50

Knappe reactie, helemaal mee een.
En het is toch menselijk (en dus niet enkel een Belgisch trekje) dat men zich liever identificeert met landgenoten die veel hebben bereikt ipv met criminelen.

Ook al is dit idd Bakkali een beetje onder druk zetten, ik vind dit beter dan een lakse houding waarbij vele talenten België door de vingers zullen glippen omdat ze te lang wachten met de selectie.

29 augustus 2013 om 20:48

Ojaaa? Waarom moet je enkel op een staat afrekenen? Wil dat gelijk zeggen dat het in de praktijk ook zo word gedaan dan? Ik hoor Wilders namelijk ook het een en ander zeggen al zit die natuurlijk niet in de regering. Maar de bevolking telt zeker wel want ook als je solliciteert bevind je de nadelen ervan namelijk.

Waar beweer ik dat Marokko een heilig boontje is? Marokko heeft juist enorm veel stappen te maken, maar er zijn ook al veel grote stappen gemaakt waar 'hollanders' niet veel over weten. Je argument over een Marokkaanse jongen met autisme waar Marokko geen interesse in heeft. Hoe moet Marokko dan hem 'gebruiken'?

Daarbij zijn er in Marokko al nauwelijks sociale voorzieningen. Dus laat ze dat maar eerst eens in eigen land oplossen dan dat ze voor de Marokkanen in het buitenland doen. Nu zijn er wel wat stappen genomen met dat ze een ziekenfonds ingesteld hebben voor de aller armste in Marokko. Dit soort kleine stappen wil zeggen dat ze in de 'goede richting' zijn.

Wat je zegt over dat Berbers gediscrimineerd worden is niet alleen in Marokko zo hoor. Ik weet niet of je de situatie in Libie kent? Waar vooral Khaddafi enorm de Berbers enorm onder druk hebben gezet en ook bij landen als Algerije en Tunesie.

Maar in Marokko is dat de afgelopen jaren enorm vooruitgegaan, vooral met de huidige koning Mohammed VI. Het klopt zeker dat het met Hassan 2 de Berbers werden onderdrukt. Maar dat worden ze niet alleen in Marokko maar in alle landen. Hier zijn ook nog stappen in te maken, maar je mag nu bijvoorbeeld met een Berberse vlag zwaaien in Marokko. Waar dat vroeger ondenkbaar is.

Wat heeft Belgie dan voor hem gedaan dan? Hij is ook gewoon opgeleid bij PSV voornamelijk hoor.

De grootste prestaties van het Marokkaanse voetbal zijn ook met jongens die uit Marokko zelf zijn opgegroeid behaald. Spelers als Zaki, Naybet, Bouderbala komen gewoon allemaal uit Marokko zelf. Sinds de jaren 2000 is dat nauwelijks het geval geweest ja.

Maar in Marokko zijn ze de laatste jaren ook wakker geworden en beseffen dat ze niet meer afhankelijk zijn van die Europese Marokkanen. Is denk ik ook beter want die Europese spelers bereiken nauwelijks wat in het Elftal. Ik denk ook dat de grootste fout is dat ze soms die jongens op 23e jarige leeftijd halen maar die jongens kennen nauwelijks het Afrikaanse voetbal.

Marokko heeft sinds 2010 ongeveer ook een internaat opgericht dat voor het groten deels op kosten van de Koning is betaald. Uit die internaat zijn al 2 jongens vandaan gekomen die nu bij Lille en Niort spelen in Frankrijk. Verder is ook de linksback van Marokko Onder 20 en van Wydad nu ook naar Niort.

Verder zijn ze nu in Marokko ook begonnen met een echte jongeren competitie zoals hier ook de beloftenelftallen ook een eigen competitie hebben namelijk. Dit zit echter nog in de kinderfase.

Je moet ook niet vergeten dat veel van die jongens hun kinderjaren gewoon hebben doorgebracht in Marokko. Zo komt Mohamed el Bouazzati van Dortmund gewoon uit Nador net als Mohamed el Ouraichi van Barcelona die speelde voor Spanje Onder 17 en nu zijn voetbalnationaliteit naar Marokko heeft veranderd. En ga zo maar door.

Het gaat mij vooral om de manier, kijk zon Chadli zei na afloop van de wedstrijd bij Marokko. Gewoon op de Marokkaanse tv en in de kleedkamer van Marokko dat die voor Marokko zal kiezen. Ewa zulke dingen zijn in de Marokkaanse gemeenschap nou eenmaal belangrijk en dat vind ik ook gewoon logisch he.

Die Franse Marokkanen hebben respect voor beide landen en zijn dan ook redelijk snel duidelijk. Je krijgt niet een hele soap erbij, ik denk dat de 'nederlanders en Belgen' ook wel moe worden van die soaps.

Ik ben blij dat je het met me eens bent. Luister de Marokkanen hebben ook respect voor jongens als Afellay. Omdat die jongen ook gewoon veel doet voor de Marokkaanse samenleving daar, hij legde dan ook een Cruijf veldje daar aan. Tsja dat word daar dan ook enorm gerespecteerd hoor.

Zakaria Bakkali is een geweldige speler maar Marokko heeft nooit armoede gekend op de vleugels en zal dat ook niet krijgen. Als je al ziet dat er met jongens als Sofyan Amrabat, Azzouzi, Sakhi en Jaadi al weer jongens klaar staan.

3 september 2013 om 18:44

@marokkaansened

allereerst mijn petje af voor een aantal berichten die je hebt gepost.
Je brengt ze met de nodige argumentatie en gevoel voor details.

Toch een opmerking over Maher.
Ik denk dat je zeer goed geinformeerd bent dus ik neem aan dat je ook wel weet dat Maher nooit in aanmerking zou komen voor het Marokkaanse elftal, zelfs al had hij die keuze.
En dat heeft dan weer te maken met een stukje "verborgen" discriminatie, waarbij ik dan niet doel op de etnische afkomst.

5 september 2013 om 02:42

Haha, bedankt voor het compliment

Nee, ik zou niet weten waarom Maher niet in aanmerking zou komen voor het Marokkaanse Elftal ook al had die voor Marokko gekozen. Aangezien je het hebt over 'verborgen' discriminatie zou ik juist denken dat je zijn Berberse afkomst bedoelt misschien. Maar dat lijkt me sterk, aangezien jongens als Hamdaoui ook worden opgeroepen.

Maar dan zeg je dat het niet met zijn etnische afkomst te maken heeft. Dus waarbij mijn gedachte van dat je bedoelt om zijn Berberse afkomst weer teniet doet.

Ik zou het echt niet weten maar ik ben wel benieuwd nu haha. Stuur me maar anders een PM als je het hier natuurlijk niet wilt zeggen.

@ Marokkaansened je hebt voor een gedeelte wel gelijk maar Belgie heeft nu gewoon een superlichting en ook bij hun komen er een aantal grote talenten aan. Plus bij talenten is het altijd de vraag of ze het gaan redden of niet. Marokko had in 2005 halve finale gehaald van het jeugd wk -23 maar van die lichting is bijna niemand doorgebroken.

29 augustus 2013 om 15:33

Hooo hoo vriend, ik heb nergens ook gezegd dat Belgie op dit moment geen goede lichting heeft waar wel een kwart van 'buitenlandse afkomst' is. Maar dat terzijde.

Zo vind ik Benteke, Dembele, Vertonghen, Mignolet en Fellaini geweldige spelers namelijk. En het zou me ook niet verbazen als ze naar het WK zullen gaan, ik geef alleen aan ze zijn er nog niet he. Daarbij hebben ze ook maar tegen landen als 'macedonie en Schotland' gespeeld.

Ik stoor mij juist enorm eraan dat ze bij Belgie 'enorm veel praatjes' hebben dan hoor ik weer een Lukaku met 'jaa we kunnen echt wereldkampioen worden' en dan hoor ik ook Vertonghen en Kompany met zulke praat. Endan denk ik van 'laat het eerst maar eens zien'. Daarbij doen ze alsof ze van het kaliber Duitsland, Italie en Spanje zijn. Nou dat zijn ze nog lang niet hoor namelijk. Ik gun het ze wel maar ze mogen hun mond minder openen.

Die lichting van 2005 valt ook niet te vergelijken met deze lichting van Marokko. Die lichting van 2005 kwam ook uit Marokko zelf en die jongens daar zijn geen 'succes en luxe' gewend. Als je dan ineens zon toptoernooi presteert. Tsja dan gaan ze snel zweven daarbij hadden veel ook een slechte mentaliteit. Wat dacht je van Rabeh bijvoorbeeld, die jongen kon een wereldtopper worden. Maar heeft zich vergooid in de drank en drugs namelijk.

De lichting van nu presteert niet alleen bij Marokko maar ook bij hun clubs namelijk, zon Jaadi zit ook al bij het 1e Elftal van Anderlecht. Daarbij lijkt deze generatie minder 'geld bewust'. Zo kon Hamza Sakhi ook naar City en Chelsea maar blijft gewoon lekker bij zijn clubje in de Ligue 2.

Betekend inderdaad niet dat ze er al zijn hoor, het is nog steeds afwachten of ze zich allemaal goed doorontwikkelen en hun mentaliteit op orde houden. En natuurlijk geen geldwolven worden zoals vele die hun voor gingen.

Wilmots had toch gezegd deze jongen niet onder druk te willen zetten? Hij kon niet eens met PSV de grote CL wedstrijden meedoen en toch nu weer oproepen?

Zo te zien wilt België geen Belgische elftal maar een Marokkaanse elftal.
Wel raar dat je eerst succes moet boeken voordat je een Belg word genoemd anders worden Marokkanen gewoon mekaken(apen) genoemd in België.

29 augustus 2013 om 17:38

Maar als je als "marokkaan" werk wilt zoeken, van de sociale voorzieningen wil genieten dan zijn het wel opnieuw "belgen"?

29 augustus 2013 om 23:11

Nou als de bevolking hun gewoon Belgen zouden noemen dan zou het geen probleem zijn maar dat is het geval niet., pas als je succes hebt natuurlijk want dan kunnen ze niet zonder je.

30 augustus 2013 om 01:43

Het moet toch van twee kanten komen?

En wat dan als je succes hebt? Dan wil iedereen wat van je. Ook als gewoon autochtoon bent. Heeft totaal niets met ras te maken.

En wat als je geen succes hebt? Dan ben gewoon "belg". Maar als je wel succes hebt dan bent je Marokkaan?

4 september 2013 om 04:37

Begrijp totaal niet wat je zegt, voor een Marokkaan ben je altijd een Marokkaan ook al woon je in België/nederland en ben je niet succesvol. Ik heb het over hoe de Belgen of Nederlanders je opeens noemen als je succesvol bent, het zijn gewoon uitbuiters.

4 september 2013 om 07:45

Net als alle "marokkanen" gewoon uitbutiers zijn als ze van de belgische en nederlandse voorzieningen willen genieten. Zij krijgen werkloosheidsvergoedingen en genieten van het Ocmw. Gewoon profiteurs die mannen.

Ik ben zelf allochtoon en ik heb ervoor moeten werken om te bereiken waar ik nu ben. Net als alle "marokkaanse', autochtonen, afrikanen,..."' moeten werken om iets te bereiken.

3 september 2013 om 16:51

Moest je zou stereotiep doen over marrokanen als je over belgen spreekt, zou je een rascist genoemd worden.

Ja er zijn Belgen (en Nederlanders) die niet hoog oplopen met de Marokaanse Belgen/nederlanders. Maar er is ook gewoon een hele grote groep die Belgen met Marokaanse roots met respect behandelt, zoals een normaal mens betaamt.

Tijd geleden had Nederland trouwens een Surinaams team, maar ik hoor weinig mensen zeggen dat spelers zoals Seedorf geen echte Nederlanders zijn.

De keuze is aan Bakkali.

wie is er de aasgier? België die een belg oproept of PSV die op een 12 jarige jochie is gevlogen en hem naar nederland heeft gelokt?

29 augustus 2013 om 19:18

Dat heet gewoon scouten. Maar een oefenduel helpt heus niet bij zijn beslissing hoor.
En het is riskant nu hij licht geblesseerd is.

Als hij nou weer geblesseerd raakt, dan betalen ze maar een schade vergoeding.
Kan PSV hem niet gewoon terugroepen, aangezien dit een oefenwedstrijd is?

29 augustus 2013 om 20:04

Het is een kwalificatiewedstrijd tegen Schotland...

29 augustus 2013 om 21:45

Ok, dan is het logisch.

Belgie doet het misschien om hem over te halen, maar de Marokkaanse bond zit toch ook niet stil? Zelf vind ik dat ze hem beide met rust moeten laten en dat hij gewoon moet gaan voor z'n gevoel. Al is het in deze Belgische lichting denk ik wel heel leuk voetballen op een eindtoernooi. Ik ben blij dat ik dit soort beslissingen niet hoef te maken.

De enige reden dat Wilmots hem oproept is omdat hij bij de vriendschappelijke wedstrijd maar 1 dag met de nationale ploeg van België heeft doorgebracht. Wilmots wil hem de kans geven om de sfeer bij de Rode Duivels op te snuiven en daarna hem de kans te geven in alle rust een keuze te maken. Ook is het zo dat naarmate de kwalificaties vorderen, Wilmots heeft aangegeven te willen werken met een vaste kern om zo naar het WK toe te werken. Op een aantal plaatsen is hij nog aan het twijfelen over de invulling van zijn elftal en Bakkali is een van die jongens die kans maken. Wilmots heeft in een interview gezegd dat hij absoluut geen risico wilt nemen met hem, en hij in elk geval al een persoonlijk trainingsschema krijgt van een van de beste kine's ter wereld (lieven maesschalck). Denk niet dat dit slecht is voor deze jongen. Kompany, die nog een maand out is met een blessure, zal trouwens ook afreizen naar Schotland. Hij doet dit voor de groepssfeer en de jongens aan te moedigen. Je mag de selectie van Bakkali dus niet overschatten en de kans is klein dat hij effectief speelt.

Sportief gezien is België de betere keuze, speelt op hoger niveau tegen betere tegenstanders en met betere medespelers. Marokkaans elftal is al jaren een probleem, met spelers die zich gedragen als primadonna's. Als ik Bakkali was had ik allang gekozen voor België.

Wat een selectie heeft Belgie toch voortaan, individueel op bijna elke positie beter dan nederland op V persie en Sneijder na.

ON: Ik zou voor België kiezen, ten eerste de Afrika cup, daar zijn clubs terecht niet blij mee en is ook geen niveau maar je bent wel weken weg terwijl je club die je salaris betaald competitiewedstrijden speelt. Ten tweede heb je met België veel meer kans op een WK en uiteraard EK. Ten derde is hij er geboren en dan vind ik het normaal dat je voor het land kiest waar je opgegroeid bent.

5 september 2013 om 08:29

robben is ook wel wat beter dan hazard ja...heb je gelijk in

Natuurlijk doet Wilmots dat om te zorgen dat hij als hij eenmaal 1 keer voor Belgie heeft gespeeld, hij voor altijd aan Belgie verbonden is. En geef hem eens ongelijk...het is een groot talent en die wil je graag aan je binden. Als ik hem was zou ik ook voor Belgie kiezen..die hebben een fantastische lichting die Internationaal hoge ogen kan gooien, terwijl Marokko dat momenteel niet heeft.

3 september 2013 om 16:49

momenteel? marokko heeft nog nooit gepresteerd op een wk, 1 keer in mexico de 2de ronde bereikt..ik zie dat ook helemaal niks worden. Zoals hierboven gezegd wordt allemaal egoïstische primadonna's. meer zaalvoetballers die niet in teamverband kunnen spelen

3 september 2013 om 16:53

Haha, ja daar heb je gelijk in...dacht altijd dat Marokko vroeger nog wel redelijk was, maar als je het zo bekijkt inderdaad niet.

Keuze tussen het hart en het verstand... Dus als Bakkali voor België kiest is dat sowieso de keuze van het verstand ?

Misschien heeft Bakkali ook wel warme gevoelens bij België.

Als hij voor België kiest, hoeft dat niet noodzakelijk enkel en alleen een keuze van de ratio geweest zijn, hij kan best ook wel liefde voelen voor Belgie en dat heeft helemaal niet uit te sluiten dat hij Marokko geen warm hart toedraagt.

Het is een beetje zoals je vader en je moeder ; normaal zie je hen allebei wel graag. Het kan dus best zijn dat Bakkali bi jzowel België als Marokko een warm gevoel heeft.

Sportief zou ik altijd voor belgie kiezen, veel meer poteintie dan marokko.

Geboren en getogen in Luik, waarom zou Wilmots hem niet oproepen? Omdat zijn ouders of grootouders niet in België zijn geboren? Wat is dat voor onzin?!

Nou ik denk dat hij zijn keuze heeft gemaakt als hij de uitnodiging accepteert en afreist terwijl hij weet dat als hij speelt het definitief is dan lijkt me de keuze gemaakt Belgie dus. Ik wens die jongen veel succes in zn carriere en hoop dat hij zn talent waarmaakt.

ik vind die keuzes echt verschrikkelijke onzin. Vind het zelfs triest eerlijk gezegd... Ik vind dat een nationaliteit gebaseerd moet worden op het land waar je geboren bent en niet waar je, vaak door ouders ontstaan, binding mee denkt te hebben... Een voetballer zou bij het tekenen van zijn eerste profcontract, mits hij evt keuzes heeft, meteen zijn keuze moeten opgeven. Maar het liefst zie ik dat er echte vaderlandsliefde zou bestaan en men verplicht word om, als de kans zich voordoet, voor het land uit te komen waar men geboren is.... Ik herinner mij nog de EK winst van NL waar de helft van het team met een surinaamse vlag liep... hoe triest is dat? Of van die ventjes die het volkslied niet meezingen, omdat ze kozen voor hun verstand en hun hart tijdens het volkslied het volkslied van een ander land neuriet... maar goed, ik ben maar een simpele Engelsman...

Hey mensen, ff iets heel anders...

Ik kijk zo naar de selectie van Belgie en wie zie ik daar staan?

Timmy Simons????????? Hahahahahahaa voetbalt hij nog? en hij hoort dus ook gewoon nog bij de beste Belgen?

Bizar.

3 september 2013 om 17:32

hoort niet bij de beste, wel bij de spelers die de jonge gasten naar de hand van Wilmots kan zetten, is meer voor op trainingen en de sfeer in de groep.
Simons heeft altijd al een geweldige mentaliteit gehad!

3 september 2013 om 17:33

Hij houdt enkel de bank warm hoor, fysisch is hij nog top. Natuurlijk heeft ie wel wat aan snelheid verloren. Bovendien is een mix van jong en oud altijd goed. Teveel jonkies kan al eens uit de hand lopen. En hij is ook nog eens de beste penaltynemer in de ploeg. Volgens mij wil Wilmots hem een mooi afscheid geven door hem mee te nemen naar het WK. Persoonlijk zou ik wel liever Nainggolan in de plaats willen zien.

3 september 2013 om 17:39

Hij zit erbij voor de "ervaring". We hebben 5 betere opties dan hem, maar goed. Ciman zit er dan weer bij omdat hij voor een goede sfeer zou zorgen in de kleedkamer. Ook van buyten zit erbij voor de ervaring.

3 september 2013 om 19:14

Simons speelt nu voor Club Brugge en echt overtuigend is hij daar niet.

Simons zelf hoort al zeker niet meer tot de beste Belgische spelers maar hij is nog van de oude garde. De man met ervaring die een beetje over de jonge garde moet waken. Heeft ook genoeg ervaring als kapitein bij Brugge, PSV en andere clubs. Is bijna ook nooit geblesseerd of geschorst. Simons behoort altijd tot de selectie maar zelf spelen is er niet bij. Zelfs niet als invaller.

Iedereen vind ook dat de tijd van Simons gepasseerd is maar hij is nog altijd belangrijk voor Wilmots en de selectie blijkbaar.

@lfcvitesse Maher ook geboren in Marokko koos uiteindelijk voor nederland vind je dat die ook dus voor Marokko had moeten kiezen. Dus Marokko heeft dat probleem ook niet alleen nederland of belgie en het zijn gewoon Marokkanen. Het is hun eigen keuze dus waarom niet benaderen de een zal wel willen de andere niet maar niet geschoten is altijd mis.

Een nationaal voetbalteam moet je kiezen toch op basis van je hart en niet van je verstand

anyhow, goed dat Wilmots hem voor de keuze stelt, zelfs als je leest hoeveel posts er hier worden versleten over dit onderwerp...
hij kiest ofwel voor België ofwel voor Marokko.
eenmaal dat gedaan is, kan de storm ook weer gaan liggen, wat Bakkali ook enkel ten goede komt.

@ adil taarabt

Dan zou Maher voor Marokko uit moeten komen, punt!!! Daar geboren, dus dat is zijn vaderland... Ik zou totaal tegen mijn hart ingaan als ik voor Wales(vader) of Nederland(moeder) zou kunnen voetballen, omdat ik patriot ben en de eer van mijn vaderland wil verdedigen en niet de eer van een sportieve, eigenbelang omvattende keuze...

Ik zie mezelf al voor Utd of Nec schreeuwen omdat ik een gratis seizoenkaart kan krijgen ...

Ik vind die Wilmots wel een beetje een vieze gast. Eerst zeggen dat hij Bakkali rustig zijn keuze zal laten maken, en vervolgens zet hij hem nu al voor deze keuze..

Volgens mij speelt Alderweireld niet meer bij Ajax.

Volgens mij moeten de Psv'ers hopen dat hij voor België kiest. Ik zie alleen maar voordelen t.o.v Marokko

Wat een onzin keuze tussen hoofd en hart. Misschien voelt deze gast zich wel gewoon belgisch, hij is er tenslotte geboren en getogen.

Die jongen heeft zijn keuze allang gemaakt. Anders had hij nooit deze selectie geaccepteerd. Sorry voor alle jongens die het niet willen horen, maar deze jongen is een belg en blijft een belg, hij zal voor België gaan spelen en niet voor Marokko.

Moet gewoon wachten voor het Nederlands Elftal.Bakkali-Persie-Robben dolt iedereen weg.

De Belgen hebben (op de backs na) een wereldelftal! Bakkali zal denk ik nog geen rol gaan spelen in dat team, maar dat zal in de toekomst zeker gaan gebeuren aangezien ze hem nu al willen. Voor Marokko kiezen lijkt me dan ook geen verstandige keuze, want dan sluit je eigenlijk al uit dat je ooit voor België speelt.

Wat een schande van Belgie, hoe kun je nou al zo een keuze verwachten van een pikkie van 17 jaar? Als ik deze jongen was zou ik mijn verstand gebruiken en wachten. Die Wilmots is el een hele rare met waar die nu mee bezig is.

Hij heeft zijn keuze gemaakt, anders had hij de uitnodiging afgeslagen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren