Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bojan: ‘Ik zie Ajax zeker niet als stap terug, dit is een grote club’

Laatste update:

Bojan Krkic is pas 22 jaar, maar toch al bezig aan de vierde club in zijn loopbaan. De aanvaller werd opgeleid bij Barcelona en produceerde daar een waanzinnige hoeveelheid goals in de jeugd. Na vier seizoenen werd het uitzicht op speeltijd minder en koos hij voor de Italiaanse velden. Bij AS Roma en AC Milan wilde het niet helemaal lukken en inmiddels speelt hij op huurbasis bij Ajax.

/

Bojan kon kiezen tussen blijven in Camp Nou en overstappen naar Amsterdam. De keuze was snel gemaakt, zegt hij in het Algemeen Dagblad. “Ik kende de interesse van PSV en Feyenoord, maar ik wilde naar Ajax. Omdat het een grote club is en vanwege de speelstijl. Ik zie Ajax zeker niet als stap terug; dit is een grote club die bekend staat om zijn jeugdopleiding en Champions League speelt. Hier wil ik slagen.”

Met zijn overstap naar de Eredivisie treedt Bojan in de voetsporen van enkele landgenoten. Ook Gabri, Oleguer en Isaac Cuenca speelden bij Barcelona alvorens zij kozen voor een periode bij Ajax. De middenvelder en verdediger deden dit in de laatste periode van hun loopbaan; Cuenca trok vorig seizoen juist naar Nederland in de hoop op meer speeltijd in de beginjaren van zijn carrière.

Denk jij dat Bojan veel doelpunten zal maken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dat is toch echt je zelf voor de gek houden. Overigens denk ik dat dit gewoon een antwoord is op een vraag, en uiteraard zal hij niet zeggen dat Ajax minder is.

Maar het mag toch duidelijk zijn dat Ajax duidelijk een stap omlaag is. Zowel qua competitie als club. Ajax is niet zo groot als Roma, Milan, en Barcelona natuurlijk.

Volgens mij is dat ook de hele opzet dan deze verhuur periode. Een stap omlaag doen om zo te kijken of hij weer een goed niveau kan opppaken en daarna weer de stap omhoog maken.

Verder ben ik zeeeer benieuwd hoe hij het in de Eredivisie gaat doen. Het zou leuk zijn als hij weer op niveau komt, dan gaat Ajax veel plezier aan hem beleven dit jaar.

19 juli 2013 om 08:56

Heb ik je vandaag al 2x een duim omhoog gegeven Panerai!! moet niet gekker worden
Ik ben het namelijk helemaal met je eens.

Sjaakie

19 juli 2013 om 09:00

Hangt van de vraag he Panerai. Kijk als hij in dezelfde zin erbij zegt, voor mij is Ajax geen stap terug omdat ik hier aan spelen toekom, ook in de Champions League en bij Barca was dit niet het geval dan is voor hem in zijn persoonlijke situatie Ajax geen stap terug simpelweg vanuit die gedachte.. Ik denk bijv. dat hij nu beter af is dan iemand als Affelay (stel dat die fit was) als die niet verder komt dan Barca B. Hij had nl. in een zelfde schuitje gezeten (bij Barcelona)..

Ik las trouwens in dit artikel de traditionele top 3 achter deze jongen aan zat en toen ging ineens de haren op m'n rug overeind staan omdat dit mij aan een zekere Ledesma uit Costa Rica deed herinneren.. Daar won Ajax ook de slag om t.o.v. Feyenoord, ook op het laatste moment.. Nu verwacht ik niet dat Bojan hier mislukt.. Volgens mij is hij ook een te serieuze jongen en met z'n voetbal bezig.. Maar schoot mij ineens zo te denken..

19 juli 2013 om 09:39

Ik vind Froylan Ledesma toch niet iets anders. Hij was een grote onbekende die direct met de noorderzon naar zuid amerika was verdwenen. Bojan is een speler die zich in het verleden heeft bewezen op het hoogste niveau (100 wedstrijden voor Barca) en via Ajax weer in topvorm wil komen.

19 juli 2013 om 09:49

nee klopt, daarom zeg ik er zelf ook al bij dat ik niet verwacht dat hij hetzelfde overkomt (bojan) als Ledesma. Meer dat het mij te binnen schoot door de wijze waarop het artikel uitlegde hoe Ajax de concurrentie had afgetroefd..

Ik heb er ontzettend veel vertrouwen in dat het goed komt maar vind wel dat zo'n journalist zoiets niet iedere keer erbij hoeft te zetten.. Ze zetten het op het moment zo'n beetje bij ieder artikel over Bojan..

19 juli 2013 om 10:11

Ledesma haha...dat waren nog eens gouden tijden.

Een illuster duo met Ivan Cesar Gabrich! De man die nooit omvalt

19 juli 2013 om 09:01

Natuurlijk is dit weer een stukje uit een interview oid.
Daarnaast is er een optie voor nog een jaar, weet niet exact of Ajax die éénzijdig kan verlengen, maar als Ajax geen kampioen wordt, speelt het volgende seizoen geen CL (pas 1 keer gebeurt volgens mij de laatste 10 jaar dat NL met 2 deelnemers in de CL poule starten). Dus ben ik benieuwd wat hij dan doet....

P.s. ik hoop dat zijn voeten net zo veel spreken als zijn mond de laatste weken,....... dan komt het wel goed ;-)

19 juli 2013 om 09:02

Nah vind ik een beetje onzin hoor. Sportief gezien doet Ajax en echt niet veel onder Roma en Milan hoor. Ik vind dat de Italiaanse competitie erg ver is afgezakt met de afgelopen jaren. Ajax kan alleen financieel gezien niet mee met die clubs. Maar ik ben er wel achter gekomen, dat geld wel wat makkelijker maakt in de voetbal. Maar het echt niet altijd uit maakt, afgelopen seizoen wonnen we 2x van City. Nou laten we maar niet praten over wat hun te besteden hebben en wat Ajax uitgeeft.

In Nederland hebben we veel meer kennis en weet van voetbal als die Italianen. Kijk is wat er allemaal rond loopt bij Ajax. We zijn nu wel 3x achter elkaar kampioen geworden. Maar we zitten nog steeds in begin van revolutie. Ik wil Ajax wel is zien over een jaar of 5 of 8. Ik ben ervan overtuigd, dat wij in Nederland een grote competitie toch hebben. Ik denk dat we over een tijdje samen met de Belgen moeten. Krijg je meer inkomsten van, misschien kunnen daar dan de salarissen omhoog. PSV is nu ook de goede weg op, krijgen ook technische namen binnen. Als die eenmaal ook hun spelletje weten te spelen gaat het ook goed. Feyenoord is al goed bezig, maar heeft letterlijk geen geld in de kas. Als die weer geld krijgen komt het wel goed.

Zoveel doen wij niet onder als Roma en Milan.

19 juli 2013 om 09:08

Ik weet dat het een knappe Cl-campagne was vorig seizoen, maar jullie wonnen volgens mij niet twee keer van City.

Ik denk dat je Milan niet moet onderschatten als het om kennis en weet van voetbal gaat, en zeker niet als je kijkt naar trainingsmethodes en -faciliteiten. Dat ze het een aantal jaar wat minder hebben gedaan in Italie, wil denk ik niet zeggen dat Ajax op hetzelfde niveau zit.

Persoonlijk snap ik jouw hoop wel, maar ik denk dat je over een jaar of 5-8 weer een hele andere situatie hebt. Toppers zullen altijd weggaan, en de vraag is hoe je dan je jeugd inpast. Ajax en Feyenoord zijn hier in ieder geval steeds nbeter op voorbereid en dat biedt kansen. Ik denk echter dat het grote geld het structureel nog wel eventjes zal winnen.

Niet om te bashen, maar Ajax doet wel heel veel onder voor een club als Milan. Misschien niet zoveel op Roma, daar kun je weleens gelijk in hebben.

Het samengaan met Belgie lijkt me nou juist géén goed plan trouwens, maar da's een heel ander verhaal.

19 juli 2013 om 09:14

We wonnen maar 1 keer van city, de andere wedstrijd speelden we gelijk..

19 juli 2013 om 09:25

Roma speelt in een grotere competitie en je kan er meer verdienen met beter weer.. Maar het is geen grotere club op basis van prijzen, historie, uitstraling en aantal fans (wereldwijd)... Dat is dus appels met peren vergelijken.. Ga je voor het een zeg je dat Roma groter is, ga je voor het ander dan zeg je dat Milan groter is..

Barcelona, Milan zijn wel grotere clubs dan Ajax. Net als Manchester United, Real, Juventus en Bayern Munchen..

Nu in het heden geldt dat ook voor Psg, Manchester City en Chelsea maar niet over een langere periode..

dit soort discussies vind ik net zo zinloos om te stellen wie de beste voetballers aller tijdens zijn..

19 juli 2013 om 09:44

Ik ben het niet met je eens. Het verschil tussen Ajax en Roma/ Milan is dat daar veel hogere salarissen worden betaald. Daardoor is het lastiger om goede voetballer in huis te houden en wordt automatisch de kwaliteit van je competite minder.

Als je kijkt op sportief gebied kan Ajax zich meten met topclubs uit Italie. Misschien niet vanwege de sportieve resultaten (wat sterk verband houd met het financiele plaatje) maar zeker wel in de zin van topsportbeleving en ontwikkeling.

19 juli 2013 om 09:49

En hoe" meet" je dan topsportbeleving en ontwikkeling?

19 juli 2013 om 12:03

Daarom ben ik van mening dat de Nederlandse, Belgische en Schotse competitie samen moeten gaan met 11 Nederlandse, 5 Belgische en 4 Schotse clubs. Op die manier gaan alle betrokken clubs er dik op vooruit waardoor je je in ieder geval financieel kunt meten met de subtop clubs uit de grote competities. De begrotingen van Ajax, Psv, Feyenoord (met nieuw stadion), Twente, Anderlecht, Rangers en Celtic kunnen dan rond de 100 miljoen bedragen. Op die manier hoef je enkel nog te verkopen aan topclubs wat ook de transfersommen ten goede zou komen. En door het samengaan met de schotse competitie kun je je rechten ook nog eens internationaal goed vermarkten.

19 juli 2013 om 12:33

Schotland?

Ik wou er aanvankelijk serieus op in gaan, want het lijkt alsof je het meent. Maar dit moét een grap zijn.

19 juli 2013 om 15:18

Serieus bedoeld. Rangers en Celtic willen weg uit Schotland en dat zijn nou net 2 clubs die het aanzien van de league enorm aantrekkelijk maken. Voor sponsors wordt het ook interessant daar zij dan 3 landen direct bereiken en indirect ook nog het hele United Kingdom bereiken. Sponsorgelden gaan enorm omhoog, tv gelden gaan enorm omhoog. En je wordt direct interessant voor mensen over de gehele wereld. Immers de schotten en de Ieren zitten overal. Gemiddeld zullen er 35.000 toeschouwers zitten bij een wedstrijd waardoor je in 1 klap bij de best bezochte leagues zit wat ook de sfeer ten goede komt.

Als je dan kijkt naar de begrotingen van de betrokken clubs dan kunnen we na de top 4 van de grote leagues met iedere club concurreren. Met enkel Belgische clubs schieten we er niet zoveel mee op maar juist de Schotse clubs zijn een ideale toevoeging.

19 juli 2013 om 15:24

Qua inkomsten ga je er per club net zoveel op vooruit als wanneer de hele eredivisie Champions league speelt. En ieder land behoudt zijn belangrijkste derby's. Spelers worden beter, je kunt ze langer houden en als ze verkocht worden enkel aan topclubs waardoor je Porto/benfica achtige bedragen ga ontvangen. En met ongeveer 10 nederlandse clubs zullen wij het best vertegenwoordigd zijn. Dit is makkelijk te verklaren doordat wij ook 2 xzoveel inwoners hebben dan de andere betrokken landen.

19 juli 2013 om 15:26

We kunnen het natuurlijk niet doen, maar dan gaan binnen nu en 10 jaar landen als Rusland, Oekraine, Turkije en misschien zelfs Polen ons dik voorbij. En volgens mij heeft Rupert Murdoch de uitzendrechten van deze leagues al in zijn bezit. Het mag van mij zo snel mogelijk gebeuren.

19 juli 2013 om 09:06

Of Ajax als club zijnde minder is als Roma valt nog te betwijfelen. Zij spelen ook al jaren niks meer klaar. Zijn al een tijdje afwezig in de CL en prijzen in Italie worden ook al niet meer gepakt. Ze hebben wel een aantal betere spelers als Ajax, maar als team zijn ze denk ik niet/ nauwelijks verder.

De competitie is natuurlijk wel groter en Milan en Barca zijn van een hele andere orde als Ajax. Daar valt nik tegen in te brengen

19 juli 2013 om 10:09

Ajax is een grotere club dan Roma. Meer prijzen behaald, meer status, meer marktwaarde etc. Milan en Barcelona is natuurlijk een ander verhaal maar Ajax doet kwalitatief helemaal niets onder voor Roma. Het enige dat Roma meer heeft is geld.

19 juli 2013 om 10:52

Jouw conclusie: "ajax is een grotere club dan Roma" ... Ik wéét het niet hoor, of je dat zo kunt zeggen....

"meer prijzen behaald" - klopt

"meer status" - is dat zo?

"meer marktwaarde" - heb je daar cijfers van?

19 juli 2013 om 10:56

Ja hoor. Ajax heeft een marktwaarde van 162 miljoen dollar. (14e plaats wereldwijd). Roma staat op plek 28 met 82 miljoen dollar marktwaarde.
.
Een club met een dergelijke prijzenkast en historie en vaker in de CL speelt dan Roma heeft zeker wel meer status. Ondanks dat Ajax vooral groot is door haar historie hebben ze nog steeds een bepaalde vorm van aanzien. Ze staan qua prestaties in een select groepje van grote clubs.

19 juli 2013 om 11:06

Oke.. dus van de marktwaarde zijn cijfers, ok.

Dat van die status... daar zou je eigenlijk een onderzoek voor moeten doen. Misschien heeft Roma in bepaalde delen van de wereld alleen al meer status omdat het ondanks alles een topclub is in een van de wereldwijd geaccepteerde "sterke" competities. Dat gaat om meer dan alleen prijzen in het verleden, denk ik.

Maar goed, dit gaat natuurlijk ook om gevoel, en dat is lastig te beoordelen.

19 juli 2013 om 11:26

Het is zeker lastig. Maar de Italiaanse competitie is wel in verval geraakt. Duitsland Spanje en Engeland zijn de geaccepteerde sterke competities in mijn ogen. Italie komt daar onder en de eredivisie daar weer onder. Roma heeft bar weinig gepresteerd de laatste jaren ook qua prijzen en dus ook prestaties. Het is een gevoel maar ik denk dat de naam Ajax door de historie meer status draagt dan Roma. Maar ik zal dan ook niet geheel objectief zijn.

19 juli 2013 om 11:33

Je zou best eens gelijk kunnen hebben.

Ik denk trouwens dat Engeland en Duitsland echt verreweg de sterktste competities zijn, en dat Spanje daar niet bij hoort. Spanje heeft een paar echte topploegen, maar dan is het gat heel erg groot. Engeland en Duitsland hebben over de hele linie meer ploegen die het de top moeilijk kunnen maken. Het is dan ook te hopen dat Bayern Munchen stopt met het leegkopen van de concurrentie. Daar wordt de competitie op termijn namelijk alleen maar zwakker van. iets wat Bayern oooit zelf ook aangaf trouwens.

19 juli 2013 om 12:00

Eens. Engeland en Duitsland zijn sterker dan Spanje. Ik noemde Spanje er even bij omdat de top wel subliem is. Maar het algehele niveau is inderdaad vele malen minder. Ik hoop dat het Duitse voetbal zich blijft ontwikkelen net zoals Engeland destijds die volgens mij in de halve finale alleen nog maar Engelse ploegen hadden een tijdje terug.

19 juli 2013 om 16:18

AS Roma is kleiner dan Ajax. Amsterdammers meer prijzen, meer merkwaarde en meer fans. Daarnaast delen zij nog eens samen het stadion met Lazio Roma die ook door de zelfde stad lopen. AC Milan, Juventus ect ect.. hebben idd meer bereikt dan Ajax (duhe).

19 juli 2013 om 14:37

Ik weet niet hoor Panerai, maar alleen Milan is groter/beter dan Ajax van de clubs die jij opnoemt.

Ik zal de Fifa ranking er voor je bij halen:

1. Real Madrid
2. Milan
3. Liverpool
4. Bayern
5. Ajax
6. Barca
7. Man utd
8. Inter
9. Benfica
10. Juve

Dat je het even weet

Daarbuiten ligt het er maar aan hoe je Bojan zijn woorden beoordeelt.
Stel jij vindt (ondanks de statistieken/feiten) Ajax een kleinere club dan Barca, dan kan je beter bij Ajax voetballen dan bij barca banken toch?
Dus dan is dit zeker geen stap terug, eigenlijk juist een stap vooruit

19 juli 2013 om 15:29

Waar haal je deze lijst vandaan? Lijkt me niet een hele realistische lijst namelijk...of het moet de all-time lijst zijn op basis van Europese prijzen. Maar als je eerlijk bent is Barcelona gewoon een grotere club als dat Ajax is, net als AC Milan.

22 juli 2013 om 10:31

Hij had het over de grote van een club. Ajax is wel degelijk "groter".

Ze presteren misschien niet beter, maar grote gaat niet over de prestaties van dit seizoen, vorig seizoen of het jaar daarvoor.
De grote bouw je op. De grote gaat over de naam, faam, geboekte resultaten en reputatie.

Ajax heeft veel meer bereikt dan Roma of weet ik wat.
Dit is inderdaad een all time ranking.

Jij zegt dat nu dat Barca een grotere club is, ja momenteel presteren ze beter, maar wat hebben zij bereikt, gewonnen of voortgebracht voordat Cruijff trainer werd? vanaf 1992 zijn ze pas echt groot geworden.
En voor een club die in de 19e eeuw is opgericht, is hun historie behoorlijk beperkt.

Verder is Roma sowieso veel kleiner dan Ajax.

Milan is wel gelijkwaardig.
Alhoewel de laatste ontmoeting kansloos verloren werd door Milan en ik denk dat wanneer Ajax en Milan weer tegenover mekaar staan dat Ajax wederom zal winnen. Maar hun historie is wel nèt ietsje groter misschien.

Dus ik vind dat Panerai niet feitelijk en/of realistisch kijkt.

Daarbuiten zoals ik zei:
Zelfs al vind iemand als Panerai Ajax kleiner dan as roma dan nog kan je beter bij de landskampioen van Nederland die jaarlijks Champions League speelt in de basis staan, dan bij barca op de bank toch?
Dit is dus zéker geen stap terug, eerder vooruit.

Het is zeker geen stap terug als je bij ongeveer de beste opleider ter wereld terecht bent gekomen.
Wat Ajax dus is. Meeste spelers wereldwijd die voetballen komen bij Ajax vandaan en in de Europese top spelen enorm veel (oud) Ajacieden.

Dus nogmaals, dit is zeker geen stap terug en ben dan ook zeer benieuwd naar Panerai zijn uitleg…

19 juli 2013 om 18:42

Maar de Eredivisie heeft een stuk hoger tempo in het spel dan de Serie A, want de Serie A is laatste tijd niet zo leuk om naar te kijken.

van barcelona, ac milaan, en roma is ajax nauurlijk een stap terug, maar de jongen is gewoon blij met een kans op speeltijd en ik denk dat hij het wel goed zal doen in de eredivisie.

Ben wel benieuwd naar Bojan...dacht dat hij altijd een spits was..zal mij benieuwen hoe hij het als rechtsbuiten gaat doen..

Zal het vast beter doen als Cuenca en Boerrigter..als is dat niet zo heel moeilijk..

Even slijmen bij de supporters. Werkt altijd, zeker nu die Ajacieden ook al woordjes van Frankje hoorde over eventueel overwinteren.
Ik moet het nog maar zien met deze jongen. Ik denk dat ik liever met Sigthursson in de spits zou spelen. Daarvan weet je tenminste zeker dat hij kan scoren.

19 juli 2013 om 09:00

Daarom zal ie ook op rechtsbuiten worden opgesteld!

19 juli 2013 om 09:04

Leuk allemaal, maar hij komt rechtsbuiten te staan. Als je nou een keer verdiept in de feiten en de weetjes. Nu kramel je gewoon onzin uit, Krkic wordt als rechtsbuiten neergezet. Laten we gewoon blij zijn met het feit, dat er nog voetballers als Krkic zijn en kiezen eerder voor het sportieve.

19 juli 2013 om 09:43

Goh. Een niet-ajacied die niet weet dat het geen spits is maar een rechtsbuiten.

En dan "kramelt" (?) hij meteen onzin uit?

Je kunt ook overdrijven hey.

"hier wil ik slagen",
Ik denk dat hij dit ook al eens in het italiaans heeft gezegd.

Deze zeer jonge clubhopper moet het eerst nog maar waar maken hoor, ik bestempel hem nu nog als doorsnee mannetje, omdat hij nergens geslaagd is dus waarom zou hij dat bij ajax wel doen.
Misschien omdat de competitie zwakker is en hij wel mee kan.

19 juli 2013 om 09:03

Heb jij ooit een voetballer horen zeggen: Hier hoef ik niet te slagen? Die jongen is 22 en heeft meer dan 100 wedstrijden op zijn naam staan voor Barcelona. Hoezo clubhopper? Barca leent hem steeds uit omdat er op dit moment geen kans op speelminuten is. Als ze niet in hem geloofde hadden ze hem wel verkocht!

19 juli 2013 om 09:10

Hij was naast verhuur toch ook te koop?
Ajax kon alleen huren, omdat kopen te duur was en Bojan had zich echt niet laten verkopen aan een club uit nederland hoor, daar liggen zijn ambities te hoog voor

En als je je elke keer laat uitlenen en vervolgens nergens slaagt, ben je toch echt een soort van clubhopper aan het worden hoor.

19 juli 2013 om 09:15

Ok.. het principe van een clubhopper wordt hier een beetje vreemd overgebracht. Een speler die van club naar club gaat, omdat hij daar iets meer kan verdienen, de mensen daar leuker vind, tekengeld kan krijgen etc .. dat is een clubhopper.

Anelka, Janko etc.. spelers die eigenlijk geen hele duidelijke reden hebben om te vertrekken, maar dat wel doen.

Als je bij een club gecontracteerd staat en daar niet speelt, dan kan je verhuurd worden. Als je dan vervolgens niet slaagt bij een Roma bijvoorbeeld, dan is het toch logisch dat je Roma je niet nog een jaar wil huren?

Als je dan door je eigen club weer verhuurd zal worden, dan lijkt het me logisch dat je naar een andere club gaat.

19 juli 2013 om 09:50

Ik wil Bojan geen clubhopper noemen. Hij is nu voor de twee maal verhuurt aan een andere club, omdat zijn concurrentie beter is. Barcelona wilde hem ook niet direct verkopen maar ziet (voorlopig) nog toekomst in hem. Daarbij is een overstap van de Spaanse naar de Italiaanse competitie toch een cultuuromslag waar je aan moet wennen. Hij heeft in Italie niet onverdienstelijk gepresteerd, maar kon niet aan de hoge verwachtingen voldoen.

Overgens is hij bij Barcelona wel doorgebroken (100+ wedstrijden en 26 goals) maar kon met Guardiola niet goed door één deur. Hij is een jonge voetballen met veel kwaliteiten en die kan hij nu laten zien.

Als club zijnde is het een stap terug, maar voor zijn carrière een stap vooruit. Hij kan beter bij Ajax spelen en belangrijk zijn dan op de bank zitten in Milaan of Barcelona

Beetje overdreven maar denk dat dit meer bedoeld is om Ajaxsupporters te paaien natuurlijk..

Zoiets moet je zeggen he. Als je zegt "ajax is een stuk minder dan AC en AS, maar we gaan het beste er van maken", dan ben je direct onsympathiek en ongemotiveerd. Lijkt me dat hij goede mediatraining gehad heeft.

Of hij het gaat maken valt te bezien. Al zal hij de positie beter invullen dan Boerrigter en/of Lukoki. Stap vooruit dus.

Weet iemand overigens waarom zowel Mike van der Hoorn als Toby Alderweireld niet bij de selectie voor de wedstrijd met Werder Bremen zit? Dacht dat Ajax richting de basiself ging werken met het oog op zaterdag?

19 juli 2013 om 09:04

Beoogde basiself spelen. Ze gaan er vanuit dat Alderweireld vertrekt. Veltman is op dit moment verder dan Van der Hoorn, zeker in balbezit!

19 juli 2013 om 09:09

Alderweireld zit zowel bij de selectie tegen Osasuna als bij de selectie tegen Weder. Ik denk dus inderdaad dat ze ervan uitgaan dat hij vertrekt en dat Veltman eerste keus wordt

19 juli 2013 om 09:19

Moet zeggen dat ook ik van mening ben dat Veltman over meer voetballende kwaliteiten beschikt dan van de Hoorn, maar die jongen komt fysiek (kracht) nog wel wat te kort hoor. Met name op Cl-niveau.

Een 'stand-in' van 3,8 mln vind ik niet zo'n ramp. Zijn redelijk gelijkwaardig en zorgen voor concurrentie. Je zult zien dat je 'm hard nodig gaat hebben als Toby vertrekt.

19 juli 2013 om 09:20

@ Piet,

Ze hebben hem gehaald om te concurreren met Veltman, blijkbaar heeft hij nóg niet dusdanig overtuigd dat hij op dít moment een betere optie is op Rcv..
Oftewel, wat niet is, kan altijd nog komen.

Edit, hij is ivm het EK ook later ingestroomd dan Veltman, conditioneel zal hij dus ook nog niet zover zijn als Veltman, ook niet onbelangrijk..

Standaardantwoord op een standaardvraag. Natuurlijk is dit wel een stap terug. En Ajax was een grote club, maar dat zijn ze allang niet meer.

19 juli 2013 om 09:21

In vergelijking met op de bank zitten bij Roma en AC Milan altijd spelen bij Ajax.
CL spelen, manier van voetballen is heel anders, veel aanvallender ingesteld, minder fysiek.

Het is qua competitie en niveau idd een stap terug, maar voor hemzelf is dit toch geen stap terug sportief opzicht?

En Roma en AC Milan zijn de afgelopen jaren nou ook niet denderend, dat waren ook grootmachten een lange tijd terug.

Bojan houd gewoon van vergane (europese) glorie.

Qua naam, historie en stadion is Ajax zeker een grote club. Sportief hoort het al jaren niet meer tot de grote clubs in Europa. Dat is een feit. Hopelijk komt dat nog eens snel terug.

"bojan kon kiezen tussen blijven in Camp Nou en overstappen naar Amsterdam. De keuze was snel gemaakt, zegt hij in het Algemeen Dagblad. "

Haha, heerlijk kort door de bocht dit!
Zonder enige onderbouwing lijkt hier te worden geschetst dat Ajax een grotere droomclub voor hem is dan Barca.

Ben echt benieuwd naar hoe hij het gaat doen. Zoiezo kan ik niet wachten op de 1e wedstrijden van het seizoen.

He eindelijk eens een nieuwbericht over Bojan...

19 juli 2013 om 10:36

Grootste club van Nederland en landskampioen heeft natuurlijk de meeste nieuwswaarde.

sociaal wenselijke antwoorden van Bojan.
Ajax is gewoon een stap terug vergeleken met Barcelona, Milan, Roma etc.
Geeft helemaal niks, zeg gewoon dat je hier lekker wil voetballen en met een goed gevoel en bagage terug wil naar Barcelona.

Toch leuk om te lezen dat mensen hier op VZ bepalen wat deze speler wel en wat hij niet mag/moet zeggen.
Misschien is dit WEL zijn echte mening, weten wij veel.

19 juli 2013 om 10:28

Ik zie Bojan echt totaal niet als rechtsbuiten zie hem dan nog eerder achter de spits spelen met De Jong Of Eriksen mocht er 1 van hun vertrekken en anders is die gewoon voor niks gehuurd want we hebben al twee spitsen en als rechtsbuiten komt die echt niet uit de verf hoor

19 juli 2013 om 10:37

En dat weet jij waarom?

want waarom zou hij niet uit de voeten kunnen vanaf daar?
Misschien heb je een hele goede reden hoor, dus het is een eerlijke vraag vanaf mijn kant.

19 juli 2013 om 10:37

Haha, en Munsterman spreekt ook altijd de waarheid..

19 juli 2013 om 11:50

@ herher

Precies, ,men klaagt wel vaak over cliche uitspraken maar soortgelijke uitspraken van bezoekers hier zijn net zo cliche. Daarnaast blijkt toch altijd weer dat spelers de tradionele topclubs (ongeacht het land van herkomst) aantrekkelijker vinden door de status en historie dan andere clubs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren